Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master-arjan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-09 14:54
dit word mijn eerste smartphone, veel eisen heb ik er niet aan.
behalve dat hij langer dan een dag mee moet gaan met de accu, wat de high end modellen niet halen.

maar in het gebruik is hij verder gewoon goed/prettig?
en hoe is het met de bouwkwaliteit gesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

master-arjan schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 14:37:
dit word mijn eerste smartphone, veel eisen heb ik er niet aan.
behalve dat hij langer dan een dag mee moet gaan met de accu, wat de high end modellen niet halen.

maar in het gebruik is hij verder gewoon goed/prettig?
en hoe is het met de bouwkwaliteit gesteld?
Bouwkwaliteit is erg goed.
Batterij gaat bij normaal gebruik wel 2 dagen mee. Natuurlijk is dat wel afhankelijk van je gebruik.
Wel vind ik hem soms nog wat langzaam als je 2 dingen tegelijk doet, bijv. tijdens downloaden van Spotify liedjes moet ik niet wat anders gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:51
Denk dat ik hem zelf ook van de week ga halen!! Alleen weet ik niet of ik beter bij de PhoneHouse of de BelCompany kan halen... Weet iemand als dat uitmaakt en weet iemand welke kleuren ze verkopen?
Welke kleur vinden jullie het mooiste? Denk zelf over grijs maar zwart is ook wel onwijs strak hoor :)

Ohja als ik er een geheugenkaart in wil doen past deze er dan in:

http://tweakers.net/price...rosdhc-32gb-class-10.html
Dit is toch wel een mooi kaartje waar ik even mee toe kan :)
*Sneller kaartje is niet nodig volgens mij of wel?!

Ohja hebben jullie er nog een screenprotector op en welke hebben jullie dan?

[ Voor 4% gewijzigd door Chris89 op 05-08-2012 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:35

Bluebe

Roar

De HTC one V wordt hier op kantoor gebruikt alleen nu is er 1 toestel dat om de 10-15 minuten herstart. Het herstarten komt alleen voor als de telefoon bij de gebruiker thuis op het wifi netwerk zit. Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik heb het al even gegoogled alleen staat daar niet veel bruikbaars. Ik heb al een system restore uitgevoerd maar dat was ook niet effectief. De gebruiker heeft internet van KPN, modem is mij zo even niet duidelijk. Het rare is dat als hij op het bedrijfsnetwerk zit er niks aan de hand is, dus het lijkt echt iets in samenwerking met het KPN modem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bluebe schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 09:33:
De HTC one V wordt hier op kantoor gebruikt alleen nu is er 1 toestel dat om de 10-15 minuten herstart. Het herstarten komt alleen voor als de telefoon bij de gebruiker thuis op het wifi netwerk zit. Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik heb het al even gegoogled alleen staat daar niet veel bruikbaars. Ik heb al een system restore uitgevoerd maar dat was ook niet effectief. De gebruiker heeft internet van KPN, modem is mij zo even niet duidelijk. Het rare is dat als hij op het bedrijfsnetwerk zit er niks aan de hand is, dus het lijkt echt iets in samenwerking met het KPN modem te zijn.
Zijn meer problemen bekend in combinatie met WiFi. Ik had het zelf ook. Oplossing bij mij was een custom ROM. Andere oplossing is thuis WiFi uitzetten. Of terugbrengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master-arjan
gebruikt dit toestel een normale sim kaart of een micro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
master-arjan schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:17:
gebruikt dit toestel een normale sim kaart of een micro?
Normaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master-arjan
ok bedankt!
dan ga ik dit toestel maar halen al ben ik terug van vakantie:P

vind zelf de black wel mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:35

Bluebe

Roar

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 10:16:
[...]

Zijn meer problemen bekend in combinatie met WiFi. Ik had het zelf ook. Oplossing bij mij was een custom ROM. Andere oplossing is thuis WiFi uitzetten. Of terugbrengen...
tsja zou hem kunnen retouren vindt het gewoon raar. Zou alleen vervelend zijn als de nieuwe gewoon hetzelfde doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juhet
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:24
Krijgt de One V ook een update naar android 4.1?
En zo ja, gaat dat veel verschil maken?

3 leuke cadeautips voor een theeliefhebber!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 14:38
juhet schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:59:
Krijgt de One V ook een update naar android 4.1?
En zo ja, gaat dat veel verschil maken?
HTC heeft nog geen annoucement gedaan over de One V die een update krijgt naar 4.1

Echter er zal wel denk ik een custom rom verschijnen met Jelly Bean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyanogenmod development voor One V heeft ook veel voortgang geboekt, volgens de ontwikkelaars op 96%

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1757323

Bluetooth en camera werken nog niet / niet goed. Als die af is, gaat 'ie er bij mij op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 14:38
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:02:
Cyanogenmod development voor One V heeft ook veel voortgang geboekt, volgens de ontwikkelaars op 96%

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1757323

Bluetooth en camera werken nog niet / niet goed. Als die af is, gaat 'ie er bij mij op :)
Dat gaat om CM9 (Ice Cream Sandwich)

CM10 is Jelly Bean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Chris89 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 21:21:
Denk dat ik hem zelf ook van de week ga halen!! Alleen weet ik niet of ik beter bij de PhoneHouse of de BelCompany kan halen... Weet iemand als dat uitmaakt en weet iemand welke kleuren ze verkopen?
Welke kleur vinden jullie het mooiste? Denk zelf over grijs maar zwart is ook wel onwijs strak hoor :)

Ohja als ik er een geheugenkaart in wil doen past deze er dan in:

http://tweakers.net/price...rosdhc-32gb-class-10.html
Dit is toch wel een mooi kaartje waar ik even mee toe kan :)
*Sneller kaartje is niet nodig volgens mij of wel?!

Kan iemand mijn vragen beantwoorden?

@Hierboven, de aller nieuwste Android komt waarschijnlijk niet naar dit toestel omdat dit een single core is en tot nu toe zijn der volgens mij alleen nog dualcores/quadcores waarvoor hij beschikbaar komt..

@Hierboven, WIFI is een probleem en kan leiden tot herstarts... Heeft te maken met het type router, de ene heeft wel en de andere niet... heel vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Voor diegenen die ruis hebben op de audio jack: Mijn dochter heeft het toestel net gekocht en was behoorlijk aangeslagen door de hoeveelheid ruis (ze gebruikt hem erg veel voor muziek luisteren) en het vooruitzicht hem lang kwijt te zijn. (Overigens hoorde ik het nauwelijks, maar mijn oren zijn niet meer zo goed)

Via de chat bij HTC werd aangeraden de contacten schoon te maken. Hier haalde ik mijn wenkbrouwen een beetje bij op, maar na wat poetsen met een zakdoekje werd het al beter. Toen heb ik mijn potje DeOxit erbij gepakt en zowel de steker aan de oortjes als de telefoonjack (voorzichtig) van binnen gereinigd met een wattenstaafje.

Resultaat: nog wel enigszins hoorbare ruis als de muziek uit staat, maar niet meer door zachte muziek heen! DeOxit is een soort contactspul, feitelijk hetzelfde wat je in spuitbussen koopt als contactspray. Uiteraard niet op de telefoon spuiten maar een klein pufje op een wattenstaafje en daarna met een schoon staafje goed napoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ys8574
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 19:01
Hey,

Ik gebruik zelf een HTC One X maar mijn moeder heeft een One V en deze ondervindt nu toch echt wel enkele irritante foutjes in de software sinds 2.08. Zoals vanaf dat ze van het homescreens af gaat en weer terug gaat komt er op "laden", in de htc weather widget geraakt ze niet meer in het menu instellingen (sluit altijd weer), bij contacten kan ze haar contacten niet samenvoegen omdat dat menu hetzelfde voor heeft als het menu van het weer, het sluit heel de tijd vanzelf zodra het open gaat. Verder vind ik deze phone echt wel heel traag en schokkerig, misschien ben ik wat verwend geweest met de One X maar dan nog, zo haperen zou echt niet mogen. Is er nog iemand van jullie die deze problemen ondervindt en/of er een oplossing voor weet?

THX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ys8574
Chris89 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:57:
[...]

Kan iemand mijn vragen beantwoorden?

@Hierboven, de aller nieuwste Android komt waarschijnlijk niet naar dit toestel omdat dit een single core is en tot nu toe zijn der volgens mij alleen nog dualcores/quadcores waarvoor hij beschikbaar komt..

@Hierboven, WIFI is een probleem en kan leiden tot herstarts... Heeft te maken met het type router, de ene heeft wel en de andere niet... heel vreemd...
Vanaf class 4 van geheugenkaartjes maakt het niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
ys8574 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:43:
Hey,

Ik gebruik zelf een HTC One X maar mijn moeder heeft een One V en deze ondervindt nu toch echt wel enkele irritante foutjes in de software sinds 2.08. Zoals vanaf dat ze van het homescreens af gaat en weer terug gaat komt er op "laden", in de htc weather widget geraakt ze niet meer in het menu instellingen (sluit altijd weer), bij contacten kan ze haar contacten niet samenvoegen omdat dat menu hetzelfde voor heeft als het menu van het weer, het sluit heel de tijd vanzelf zodra het open gaat. Verder vind ik deze phone echt wel heel traag en schokkerig, misschien ben ik wat verwend geweest met de One X maar dan nog, zo haperen zou echt niet mogen. Is er nog iemand van jullie die deze problemen ondervindt en/of er een oplossing voor weet?

THX!
Voor de snelheid zijn wel een aantal mogelijke oplossingen welke ook al genoemd zijn in dit topic, maar goed, eigen initiatief hé..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
ys8574 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:45:
[...]

Vanaf class 4 van geheugenkaartjes maakt het niet meer uit.
Bedankt voor je reactie! :) Heb hem besteld! Morgen in huis

Wie heeft er allemaal een screenprotector op deze telefoon en welke hebben jullie erop zitten? Ben er zelf niet zo in thuis namelijk

Heb zelf deze gevonden:

Deze lijkt me het mist:
http://www.screenprotecti...th=42_159&products_id=148

Orgineel van HTC:
http://www.telecomtelecom...tector-sp-p790-voor-one-v

Alternatief:
http://www.telecomtelecom...or-htc-one-v-clear-2-pack

[ Voor 34% gewijzigd door Chris89 op 06-08-2012 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 15:29
Ik ben gewoon naar de locale shoarma telecom gegaan, en daar stond Mohamed zoals altijd weer netjes te werken voor zijn geld...

een simpele "Heb je hier een screenprotector voor?" leverde al snel een "Whah, ik heb voor die telefoontje niet, maar wel die wat past" ( Hij is niet zo goed in Nederlands )

Werkt verder allemaal prima.'

( Deze post is niet racistisch bedoeld, ik vind het een grappig winkeltje )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ys8574
xxxneoxxx schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:17:
[...]

Voor de snelheid zijn wel een aantal mogelijke oplossingen welke ook al genoemd zijn in dit topic, maar goed, eigen initiatief hé..?
Het haperen is ook niet de reden van mijn post maar vooral de andere problemen die vervelender zijn. Maar toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slenger
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 08:43
Chris89 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 21:21:
Hij is bij BelCompany 299,99 en bij The Phonehouse 279,00. Bij ons is The Phonehouse veel klantvriendelijker en heeft een eigen reparatie punt. Dat was voor mij de reden om bij The Phonehouse te kopen.

Mijn screenprotector heb ik besteld bij Ehran Telecom uit Zwolle. Bestel daar al een paar jaar voor mezelf en kennissen de screenprotectors. Altijd goed en voor 17:00 besteld volgende dag in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Bedankt voor je reactie! De PH heeft inderdaad een eigen reparatiecentre en dat is wel een voordeel :)
Dus ga hem ook halen bij de PH, hij staat bij ons voor 269 euro.

Screen maakt blijbaar weining uit dus ik zeg gewoon in de PH wil der een screenprotector bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slenger
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 08:43
Chris89 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:07:
[...]

Bedankt voor je reactie! De PH heeft inderdaad een eigen reparatiecentre en dat is wel een voordeel :)
Dus ga hem ook halen bij de PH, hij staat bij ons voor 269 euro.

Screen maakt blijbaar weining uit dus ik zeg gewoon in de PH wil der een screenprotector bij!
Zag hem nu weer op de site staan voor 279. Vreemd want heb hem zelf ook voor 269 gekocht een week geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Slenger schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:26:
[...]

Zag hem nu weer op de site staan voor 279. Vreemd want heb hem zelf ook voor 269 gekocht een week geleden.
Was inderdaad vorige week ook in de winkel en toen stond hij voor 269 zowel bij PH als BC...
Dus ga ervan uit dat hij straks ook weer voor dat bedrag staat....

Ik zal zo wel even het bedrag posten! Ga nu heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:59

Tarin

Just plain weird.

Ik krijg sinds deze week af en toe geen meldingen meer als ik een SMS'je ontvang (geen knipperend LEDje, geen toon of vibratie, geen niets op het lock-screen of in de notification area).

Een reboot loste net het probleem op, maar ik had hem vanochtend ook opnieuw gestart..

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Chris89 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:50:
[...]

Was inderdaad vorige week ook in de winkel en toen stond hij voor 269 zowel bij PH als BC...
Dus ga ervan uit dat hij straks ook weer voor dat bedrag staat....

Ik zal zo wel even het bedrag posten! Ga nu heen :)
Hij staat bij de PH voor 279 en was helaas niet meer op voorraad |:(
Baal momentje...
*Net online besteld en dus even afwachten op een belletje :)

[ Voor 6% gewijzigd door Chris89 op 07-08-2012 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 08:34
Hoe kan ik de toon aanpassen van de agenda?
Kan dit namelijk niet vinden.
Nu heeft hij hetzelfde geluid als whatsapp en dat kan wel eens irritant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:13
Bluebe schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 09:33:
Vergelijkbaar probleem hier. Zowel mijn vriendin als ik hebben de One V. Bij haar thuis was het echt een reboot-festijn met beide toestellen, en zelfs regelmatig exact tegelijk!...Als het ding aan de lader hing gebeurde het nog vaker, soms meerdere keren per uur. Gaat hier om een Ziggo WiFi routertje, UBEE geloof ik.

Ik heb vorige week de firmware update ontvangen, en na installatie daarvan geen reboot meer gezien. Mijn vriendin krijgt de update echter niet (ook niet na handmatig checken), en haar telefoon reboot nog steeds regelmatig.

Weet iemand hoe het nou zit met die over-the-air updates? Waarom de ene telefoon wel, en de andere (nog) niet? Ligt dit aan de provider of wat?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
Hoe krijg ik de verjaardagen van Facebook (weer) in mijn agenda?
Voorheen stonden deze allemaal in mijn agenda maar op de één of andere manier zijn ze verdwenen.

Heb een beetje gegoogled en toen kwam ik tegen dat je een account kunt toevoegen bij je agenda-instellingen, maar Facebook staat daar niet tussen. De enige accounts die ik kan toevoegen zijn: hotmail, google en exchange..
Iemand een suggestie?

Nog een vraagje: Mijn hotmail account is ook verdwenen bij mijn mail accounts.
Exchange (werk) en xs4all (prive) zijn wel nog zichtbaar, maar hotmail niet meer.
Als ik hotmail wil toevoegen geeft hij aan dat deze al aanwezig op het apparaat. Maar ik kan het
dus niet zien.

[ Voor 25% gewijzigd door Mich007 op 08-08-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:58
Heb de telefoon ook besteld als opvolger van mijn Legend. De aluminium behuizing bevalt me zo goed, dat ik het weer wilde.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubertus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-09 13:40
Mich007 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:11:
Nog een vraagje: Mijn hotmail account is ook verdwenen bij mijn mail accounts.
Exchange (werk) en xs4all (prive) zijn wel nog zichtbaar, maar hotmail niet meer.
Als ik hotmail wil toevoegen geeft hij aan dat deze al aanwezig op het apparaat. Maar ik kan het
dus niet zien.
heb hetzelfde probleem, maar ik haal opvallend genoeg nog steeds mijn hotmail verkeer op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
Huubertus schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 20:54:
[...]

heb hetzelfde probleem, maar ik haal opvallend genoeg nog steeds mijn hotmail verkeer op
Heb de App van hotmail gedownload en die werkt wel..
Heb eigenlijk niet gekeken of ie wel mail ophaalt van hotmail zonder die app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, Cyanogenmod9 geinstalleerd. Wat ziet dat er gaaf uit :D
Let op, v3.1 op XDA boot niet, je moet v3 hebben. Wat nog niet werkt:
Known BUGS
Bluetooth not working (CDMA+GSM)
Recording Video works but not on 720p (GSM+CDMA)
Camera (CDMA) <------ Some one let me know please
SuperUser issues? flash this in CWM\TWRP recovery http://download.chainfire.eu/204/Sup...erSU-v0.94.zip (CDMA+GSM)
Memory Leak in the camera (GSM + CDMA)
Some graphic Glitch (GSM+CDMA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 21:07:
Okay, Cyanogenmod9 geinstalleerd. Wat ziet dat er gaaf uit :D
Let op, v3.1 op XDA boot niet, je moet v3 hebben. Wat nog niet werkt:

[...]
Heeft het voordelen ten opzichte van de normale versie? Ga ervan uit dat je telefoon geroot heb?
Draai je ook nog een andere kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag bericht over een systeemupdate. Zou de performance moeten verbeteren. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris89 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 07:18:
[...]
Heeft het voordelen ten opzichte van de normale versie? Ga ervan uit dat je telefoon geroot heb?
Draai je ook nog een andere kernel?
Rooten is inderdaad een vereiste.
Ik vind het echt briljant hoe alles eruit ziet. Hiervoor had ik de MyOne ROM met aparte kernel (KISS Titanium), overgeclockt naar 1.5GHz. Toch vond ik het niet zoveel sneller.
Nu dus CM9 met KISS Kernel en ik vond hem @ 1GHz al sneller dan MyOne @ 1.5GHz. Nu CM9 @ 1.5GHz en het gaat als de brandweer!
Je moet sowieso een andere kernel flashen, ik zou de KISS doen. met de "gewone" titanium kernel had ik traagheidsproblemen.

Je kunt veel meer instellen, bijv:
- Aan te passen welke apps je vanuit je lockscreen kan starten (en niet per se de 4 apps onderin je homescreen)
- Unlocken dmv stipjes met elkaar verbinden (al vind ik dat zelf irritant)
- Ipv 4x4 icons aan te passen tot max 7x7 icons
- Labels onder icons weg te halen
- Overgangen homescreens transitie aan te passen
- Op elk scherm in te stellen dat Google Search verschijnt, werkt heel snel, zoekt door alle apps en contacts. Neemt dus nu geen extra ruimte in beslag, nog steeds ruimte voor 4x4.
- Swipe naar beneden -> direct WiFi uit/aan zetten, etc.
- ...
gewoon veel meer te configureren.

Ik ben echt enorm verrast. Ik vond stock prima, maar dit werkt echt veel beter vind ik :)
Bluetooth werkt nog niet, maar dat komt vast snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juhet
Dat zijn allemaal dingen die je met een alternatieve launcher ook aan kunt passen toch? Denk aan NOVA of APEX launcher
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 08:19:
Vandaag bericht over een systeemupdate. Zou de performance moeten verbeteren. Ben benieuwd.
en?

[ Voor 48% gewijzigd door juhet op 09-08-2012 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juhet schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 10:47:
Dat zijn allemaal dingen die je met een alternatieve launcher ook aan kunt passen toch? Denk aan NOVA of APEX launcher

[...]

en?
Tot op heden draait het soepel. Het lijkt allemaal net een fractie sneller te werken. App drawer openen gaat iets sneller. Apps starten lijkt ook iets sneller te werken. Maar het is geen wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
Maar je levert er wel Sense voor in neem ik aan?
vind de voordelen van Sense toch net iets te groot, en heb wat negatiefe ervaringen met CM ( het blijft toch een hobby project, en dan raakt de poopie nogwel eens contact met de fan! :-) )

Ik wacht wel tot HTC met Android 4.1 komt, tot die tijd overigens ook gewoon Stock firmware...
Hoewel ik sinds de laatste update's ( die met 2 tegelijk kwam) ik wel wat eigenaardigheden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CM zou ik geen hobby-project willen noemen.
Ik heb wel eens een custom launcher geprobeerd, maar niet genoeg in verdiept of je daarmee hetzelfde kunt bereiken.
Ik had op de stock ROM allerlei problemen, waaronder reboots. Sinds custom ROM nergens meer last van. En CM9 is echt snel en nog geen 1 reboot/vastloper/...

Je hebt niet officieel Sense meer, maar wat zou je missen dan? Ik mis het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-09 21:33
Goedennacht/ochtend,

Ik heb eerder mijn HTC One V (voor zover ik gelezen heb, zijn er niet echt veel posts over rooten e/d) geroot. Dat ging goed, adblocker opgepleurd.

Nu wil ik dus even klooien met custom-ROM, want ik heb daar intresse in. Ik heb er om eerlijk te zijn geen tot weinig ervaringen en dat wil ik hiermee doen.

Maar het probleem is dat mijn telefoon geen root toegang meer heeft. AdBlocker werkt nog wel steeds (tot mijn verbazing; het toestel heeft geen roottoegang meer (?))

Een paar maanden was ik hier nog mee bezig, op XDA (ik zal in de middag een link zoeken als ik tijd heb) stond dat ik mijn toestel opnieuw moest rooten. Ik heb alles gedaan, precies vanaf stap 1. Volgens het terminal was mijn toestel geroot. Echter zag ik dat niet terug op mijn toestel, en heeft SuperSU en/of SuperUser nog steeds geen toegang tot het root. En AdBlocker werkt nu nog steeds.

Ik had hem trouwens eerst geroot, AdBlocker geïnstalleerd, toen kwam er een update. ik was al verbaast dat ik een update kreeg want geroote toestellen kregen toch geen updates meer? Sindsdien heb ik dus last van dat SuperSU/SuperUser geen root-toegang meer heeft.

Nu is er een perfomance-update, en betwijfel ik of ik zal gaan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Laatst online: 13:47

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Na mijn overstap van Symbian naar Android vandeweek zit ik met een paar vragen:

* Bestaat er een toetsenbord met pijltjestoetsen. Alle toetsenbord-apps in Google Play lijken deze niet te hebben.
* Worden apps die ik 'afsluit' (apps-knop > Verwijderen uit lijst) ook echt afgesloten en verwijderd uit het geheugen? Als ik een foto maak dan hoeft de camera niet de rest van de tijd op de achtergrond te draaien. Of kijkt Android zelf welke apps een tijd niet meer gebruikt zijn? In Symbian sloot je een app en dan was die ook echt weg uit het geheugen.

[ Voor 16% gewijzigd door jfeelders op 13-08-2012 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk hier even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Ik heb gisteravond Ultra Keyboard geïnstalleerd. Dit toetsenbord heeft wel cursor-keys en nog veel veel meer. De volle €1,62 waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

karimmm schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 05:01:
Goedennacht/ochtend,

Ik heb eerder mijn HTC One V (voor zover ik gelezen heb, zijn er niet echt veel posts over rooten e/d) geroot. Dat ging goed, adblocker opgepleurd.

Nu wil ik dus even klooien met custom-ROM, want ik heb daar intresse in. Ik heb er om eerlijk te zijn geen tot weinig ervaringen en dat wil ik hiermee doen.

Maar het probleem is dat mijn telefoon geen root toegang meer heeft. AdBlocker werkt nog wel steeds (tot mijn verbazing; het toestel heeft geen roottoegang meer (?))

Een paar maanden was ik hier nog mee bezig, op XDA (ik zal in de middag een link zoeken als ik tijd heb) stond dat ik mijn toestel opnieuw moest rooten. Ik heb alles gedaan, precies vanaf stap 1. Volgens het terminal was mijn toestel geroot. Echter zag ik dat niet terug op mijn toestel, en heeft SuperSU en/of SuperUser nog steeds geen toegang tot het root. En AdBlocker werkt nu nog steeds.

Ik had hem trouwens eerst geroot, AdBlocker geïnstalleerd, toen kwam er een update. ik was al verbaast dat ik een update kreeg want geroote toestellen kregen toch geen updates meer? Sindsdien heb ik dus last van dat SuperSU/SuperUser geen root-toegang meer heeft.

Nu is er een perfomance-update, en betwijfel ik of ik zal gaan updaten.
Er wordt hier niet veel gepraat over custom ROM's, wel vreemd voor Tweakers... Ik heb zelf Cyanogenmod 9 (Beta) geinstalleerd naar alle tevredenheid inclusief overclock naar 1.5GHz.

Je moet ook geen OTA updates uitvoeren als je een custom ROM hebt geinstalleerd 8)7 Ik zou even helemaal opnieuw beginnen en helemaal clean beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
Mich007 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:00:
Hoe kan ik de toon aanpassen van de agenda?
Kan dit namelijk niet vinden.
Nu heeft hij hetzelfde geluid als whatsapp en dat kan wel eens irritant zijn.
Niemand een idee?
Lijkt me namelijk toch wel mogelijk moeten te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jfeelders schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 09:13:
Na mijn overstap van Symbian naar Android vandeweek zit ik met een paar vragen:

* Bestaat er een toetsenbord met pijltjestoetsen. Alle toetsenbord-apps in Google Play lijken deze niet te hebben.
* Worden apps die ik 'afsluit' (apps-knop > Verwijderen uit lijst) ook echt afgesloten en verwijderd uit het geheugen? Als ik een foto maak dan hoeft de camera niet de rest van de tijd op de achtergrond te draaien. Of kijkt Android zelf welke apps een tijd niet meer gebruikt zijn? In Symbian sloot je een app en dan was die ook echt weg uit het geheugen.
Apps blijven in het geheugen, maar de memory manager van Android zorgt dat ze opgeruimd worden zodra je hem langer niet gebruikt.
Handmatig afsluiten kan via recent apps, maar zou dus ook niet nodig moeten zijn, dat regelt Android OS allemaal voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnoob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 12:14
Mich007 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:09:
[...]

Niemand een idee?
Check de handleiding:
http://www.htc.com/manage..._One_V_User_Guide_NLD.pdf
Pagina 100
Agenda-instellingen wijzigen
Je kunt de instellingen van Agenda aanpassen om aan te geven hoe deze
gebeurtenissen moet weergeven en hoe je van komende gebeurtenissen op de
hoogte wordt gebracht.
Tik in een willekeurige Agenda-weergave op > Instellingen.
In het engels: Calender -> | Menu -> Settings -> Reminder settings -> Select notifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
pnoob schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:53:
In het engels: Calender -> | Menu -> Settings -> Reminder settings -> Select notifications
Bedankt!
Inderdaad behoorlijk dom dat ik dit niet gezien/gevonden kon krijgen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Mich007 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:09:
[...]

Niemand een idee?
Whatsapp kan je aanpassen door op de rechtertoets te drukken dan kan om uit bij de settings. Wel doen als whatsapp open staat. Hier in de settings kan je het geluid van whatsapp aanpassen.

Agenda weet ik zo snel niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 09:23:
[...]

Er wordt hier niet veel gepraat over custom ROM's, wel vreemd voor Tweakers... Ik heb zelf Cyanogenmod 9 (Beta) geinstalleerd naar alle tevredenheid inclusief overclock naar 1.5GHz.

Je moet ook geen OTA updates uitvoeren als je een custom ROM hebt geinstalleerd 8)7 Ik zou even helemaal opnieuw beginnen en helemaal clean beginnen.
Jij adviseert mij feitelijk om mijn telefoon helemaal te legen naar fabrieksinstellingen (dus zoals ik hem gekregen heb, lekker helemaal schoon), opnieuw rooten om mijn roottoegang te verkrijgen?
Ik heb trouwens (nog) geen custom rom opgegooid, maar het probleem is gewoon dat ik geen root toegang verkrijg. Bedankt trouwens voor jouw advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

karimmm schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 21:56:
[...]

Jij adviseert mij feitelijk om mijn telefoon helemaal te legen naar fabrieksinstellingen (dus zoals ik hem gekregen heb, lekker helemaal schoon), opnieuw rooten om mijn roottoegang te verkrijgen?
Ik heb trouwens (nog) geen custom rom opgegooid, maar het probleem is gewoon dat ik geen root toegang verkrijg. Bedankt trouwens voor jouw advies!
Wist niet dat je geen custom ROM had geinstalleerd. Dan zou reset niet nodig moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:00:
[...]

Wist niet dat je geen custom ROM had geinstalleerd. Dan zou reset niet nodig moeten zijn.
Hm, wat denk jij dan dat het oplossing is? Ik vind het irritant (SU vraagt mij om bij te werken, maar wilt niet lukken vanwege geen roottoegang en ik wilde een custom rom uitproberen iets wat moeilijk gaat haha, als ik geen root heb.

Ik heb tenminste zelf geprobeerd om het opnieuw te rooten zonder succes. Via HTC.

[ Voor 8% gewijzigd door karimmm op 14-08-2012 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

karimmm schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:23:
[...]

Hm, wat denk jij dan dat het oplossing is? Ik vind het irritant (SU vraagt mij om bij te werken, maar wilt niet lukken vanwege geen roottoegang en ik wilde een custom rom uitproberen iets wat moeilijk gaat haha, als ik geen root heb.

Ik heb tenminste zelf geprobeerd om het opnieuw te rooten zonder succes. Via HTC.
Rooten via HTC? Haal je nou geen 2 dingen door elkaar (unlocken bootloader en rooten)? Twee verschillende dingen zijn dat... Unlocken bootloader doe je met behulp van HTCDEV inderdaad.

Hier staat een goede guide voor rooten en unlocken bootloader: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1598964

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Kreeg vanochtend een update (2.22XXXXX) het zou zorgen voor betere performance. (deze update is waarschijnlijk al eerder uitgebracht maar ik was 3 weken met vakantie!)
De update zorgt inderdaad voor betere performance het werkt allemaal weer iets gelikter..
Ik raad het aan om deze update te installeren!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juhet
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:22:
Hallo allemaal,
Kreeg vanochtend een update (2.22XXXXX) het zou zorgen voor betere performance. (deze update is waarschijnlijk al eerder uitgebracht maar ik was 3 weken met vakantie!)
De update zorgt inderdaad voor betere performance het werkt allemaal weer iets gelikter..
Ik raad het aan om deze update te installeren!! :)
Welke provider heb jij? Ik heb vodafone. Momenteel draai ik 2.09 en er zijn geen updates beschikbaar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Via Hi/KPN kregen mijn vrouw en ik eergisteren v2.22.401.1 binnen. De versie voordat ik die binnen kreeg was v2.08.nogwat. Ik had dus manueel gezocht en kreeg 2 updates na elkaar binnen.

[ Voor 20% gewijzigd door jfeelders op 14-08-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
juhet schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:30:
[...]

Welke provider heb jij? Ik heb vodafone. Momenteel draai ik 2.09 en er zijn geen updates beschikbaar :/
jfeelders schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:11:
Via Hi/KPN kregen mijn vrouw en ik eergisteren v2.22.401.1 binnen. De versie voordat ik die binnen kreeg was v2.08.nogwat. Ik had dus manueel gezocht en kreeg 2 updates na elkaar binnen.
Dit is inderdaad de laatste versie!! Heb afgelopen vrijdag deze telefoon los gehaald (dus niet branded) en kon hem direct al updaten met 2 lossen updates en daarna 2 grote updates waardoor me telefoon moest restarten. Zit nu op versie nummer: 2.22.401.1! Tevens gecontroleerd of het echt de laatste was en hij zegt dat er geen updates meer zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Wat voor file manager kunnen jullie aanraden? En kan ik in de standaard internetbrowser aangeven waar ik bestanden wil downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
jfeelders schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:31:
Wat voor file manager kunnen jullie aanraden? En kan ik in de standaard internetbrowser aangeven waar ik bestanden wil downloaden?
ik gebruik Astro File manager, die werkt verder prima... en lekker veel functies voor het geld ( gratis software, jeej )

Ik heb nog geen optie gezien die iets vermeld over het veranderen van de opslag locatie in de browser, ook niet echt naar gekeken, maar gebruik het persoonlijk ook niet vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Xantios schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:26:
[...]

ik gebruik Astro File manager, die werkt verder prima... en lekker veel functies voor het geld ( gratis software, jeej )

Ik heb nog geen optie gezien die iets vermeld over het veranderen van de opslag locatie in de browser, ook niet echt naar gekeken, maar gebruik het persoonlijk ook niet vaak.
Bedankt voor de tip van Astro File manager!

Zijn der voor de rest apps die jullie gebruiken? Die handig zijn? Ben niet zo thuis in Android nog.... Eeerste android toestel is dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juhet schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:30:
[...]

Ik heb KPN/HI dus dan zou het daar aan kunnen liggen.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris89 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:03:
[...]

[...]

Dit is inderdaad de laatste versie!! Heb afgelopen vrijdag deze telefoon los gehaald (dus niet branded) en kon hem direct al updaten met 2 lossen updates en daarna 2 grote updates waardoor me telefoon moest restarten. Zit nu op versie nummer: 2.22.401.1! Tevens gecontroleerd of het echt de laatste was en hij zegt dat er geen updates meer zijn :)
Yep het is de laatste versie! Ik heb wel het idee dat het sneller en soepeler werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Apps die ik nu heb geïnstalleerd sinds ik dit toestel vorige week gekocht heb (reeds geïnstalleerde en systeem-apps daargelaten) :
Buienradar.nl Phone, DI Radio, Facebook voor Android, FileManager, FrequenSee, ING Bankieren, Missed Message Flasher, Opera Mobile, Sygic: GPS Navigation, Ultra Keyboard 6, WhatsApp Messenger, Yellowbrick.

Apps die al weer eerzaam ten onder zijn gegaan zijn: Bureau bel, Crack Your Screen, Desk Clock, Winamp en TTpod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-09 16:20

thommich

Belg

Nog iemand hier die problemen heeft met de ontgrendel/vergrendelknop?

Zaterdag had ik last van continue reboots... Ondertussen is dit probleem verdwenen (automagisch).

Maar het lijkt alsof het ontgrendelen niet meer goed gaat. Soms moet ik tot 5x drukken voor het scherm aan gaat. Het lijkt mij geen probleem met de knop zelf, aangezien vergrendelen wel altijd onmiddellijk werkt.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Heb je apps draaien die druk bezig zijn? Kijk even in de energie-opties in de instellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich

thommich

Belg

Nope, staat niets speciaals te draaien.

Soms gaat het ook van de eerste keer helemaal goed, andere keren moet ik verschillende keren drukken voor ik respons krijg;

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/lyinbj10xqgprio/2012-08-15%2011.34.42.png?dl=1

[ Voor 3% gewijzigd door thommich op 15-08-2012 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ys8574
Goed,

Weeral problemen met deze gsm.
Per ongeluk de weather widget verwijderd en elke keer als je die nu probeert terug te plaatsen verdwijnt die nadat hij vraagt welke locatie je wenst. Ook sommige andere widgets hebben hetzelfde probleem. Hij moet ook nog steeds het homescreens beginnen laden als je terug gaat ernaar.
Tot noch toe steeds topmodellen van HTC gehad en die waren steeds super. Hun goedkopere modellen lijken mij echt niet goed en totaal niet afgewerkt. Ik zou iedereen afraden om deze gsm te kopen, investeer liever wat meer voor wat degelijkere modellen zoals de One S of X. Gaat je een hoop tijd (al de haperingen en laadmomenten..) en gevloek besparen!
En er is hier dus blijkbaar niemand anders met dit probleem of 1 van mijn voorgaande problemen ermee?
Thx!

EDIT: mijn afkeurende kritiek met betrekking tot het toestel kwam voort na een pak frustraties in een zoektocht naar een oplossing. Een Hard Reset heeft al een heel pak,van de problemen gelukkig weten op te lossen! (Mede daarmee zijn mijn frustraties ook als sneeuw voor de zon verdwenen!) Het toestel loopt nu ook een pak sneller! De snelheid van een One S of X haalt hij uiteraard niet maar je krijgt wel veel waar voor je geld.

[ Voor 21% gewijzigd door ys8574 op 15-08-2012 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Nope, en dit toestel was juist mijn keuze vanwege de kleinere omvang. De S en X zijn beiden te groot en kortere accuduur (zie Tweakers.net review).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich

thommich

Belg

ys8574 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:42:
Goed,

Weeral problemen met deze gsm.
Per ongeluk de weather widget verwijderd en elke keer als je die nu probeert terug te plaatsen verdwijnt die nadat hij vraagt welke locatie je wenst. Ook sommige andere widgets hebben hetzelfde probleem. Hij moet ook nog steeds het homescreens beginnen laden als je terug gaat ernaar.
Tot noch toe steeds topmodellen van HTC gehad en die waren steeds super. Hun goedkopere modellen lijken mij echt niet goed en totaal niet afgewerkt. Ik zou iedereen afraden om deze gsm te kopen, investeer liever wat meer voor wat degelijkere modellen zoals de One S of X. Gaat je een hoop tijd (al de haperingen en laadmomenten..) en gevloek besparen!
En er is hier dus blijkbaar niemand anders met dit probleem of 1 van mijn voorgaande problemen ermee?
Thx!
Ik kan je niet helpen met je problemen, maar ik wil je antwoord toch wat nuanceren.

Ik ben erg tevreden van het toestel. Het is snel genoeg zolang je geen superzware apps draait. (Alle apps die ik probeerde tot nu toe werkten perfect, zoals Strava maar ook AutoCAD WS) Daar komt bij dat het toestel voorzien is van alles wat nodig is, maar niets teveel (wél GPS, wél goede camera, geen nfc). En dankzij de kleinere afmetingen is het toestel veel handzamer. Zowel het kleine formaat als de formidabele accuduur (voor een smartphone) maken het voor mij een echte topper in het middensegement! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ys8574
Mijn oprechte excuses, ik was wat overstuur :) de accuduur vind ik namelijk ook wonderlijk! (Zeker tov de One X en waanzinnig tov de HD2 ;))
Ondertussen een hard resest gedaan en de widgets gaan weer zoals het hoort! Verder loopt het toestel nu ook soepeler en komt er ook niet meer elke keer als je naar het homescreen gaat "laden" op. (Dit kwam er al op als je naar je applicaties ging en terug naar het homescreen ging..)
Maar nog steeds zijn er zo menu's die als je ze opent meteen dicht gaan. Zoals bij het menu van het weer.. Een beetje vreemd! Zou er iemand kunnen testen of hij/zij dat ook voor heeft? Bij het menu in het telefoonboek, instellingen, en dan contacten samenvoegen, als ze nog niet allemaal zijn samengevoegd doet hij precies hetzelfde.. Je ziet de samen te voegen contacten heel even maar hij gaat meteen naar de eerste persoon. Echt bizar.
Alvast bedankt iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
jfeelders schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:07:
Apps die ik nu heb geïnstalleerd sinds ik dit toestel vorige week gekocht heb (reeds geïnstalleerde en systeem-apps daargelaten) :
Buienradar.nl Phone, DI Radio, Facebook voor Android, FileManager, FrequenSee, ING Bankieren, Missed Message Flasher, Opera Mobile, Sygic: GPS Navigation, Ultra Keyboard 6, WhatsApp Messenger, Yellowbrick.

Apps die al weer eerzaam ten onder zijn gegaan zijn: Bureau bel, Crack Your Screen, Desk Clock, Winamp en TTpod.
Bedankt voor je reactie!! Buienrader gebruik ik niet, gebruik buienalarm :) Geeft me een melding als het gaat regen :)

FB, Rabobank, Sygic (betaalde versie, Benelux), Ultra keyboard, Whatsapp draai ik al :)
Wat is Missed Message Flasher voor app? Wat kan je daar mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Die geeft om de zoveel minuten weer een seintje als ik een sms, whatsapp, oproep, email, melding of anderszins heb ontvangen maar niet heb opgemerkt. Je kan tijd, meldtoon, trillen en veel meer instellen. Verplichte app voor je mobiel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
jfeelders schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 17:10:
Die geeft om de zoveel minuten weer een seintje als ik een sms, whatsapp, oproep, email, melding of anderszins heb ontvangen maar niet heb opgemerkt. Je kan tijd, meldtoon, trillen en veel meer instellen. Verplichte app voor je mobiel... :)
Zal hem wel even installeren, maar heb tot nu toe zo iets van der zit toch een notificatie led aan de bovenkant...
Misschien is mijn reactie zo wel aangepast, we zullen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Ik draag mijn gsm in een foedraaltje aan mijn riem en ben de hele dag druk fysiek in de weer. Je kan dan dus een geluidje of trilsignaal missen, of in de drukte vergeten dat je een bericht ontvangen hebt dus een herhaling hiervan is welkom. In een meer statische omgeving (kantoorwerk) is dit wellicht niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Had me ook 'n leuke app geleken, als deze ook de led extra kon laten knipperen, helaas :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
jfeelders schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 18:40:
Ik draag mijn gsm in een foedraaltje aan mijn riem en ben de hele dag druk fysiek in de weer. Je kan dan dus een geluidje of trilsignaal missen, of in de drukte vergeten dat je een bericht ontvangen hebt dus een herhaling hiervan is welkom. In een meer statische omgeving (kantoorwerk) is dit wellicht niet aan de orde.
Na nader inzien is het een heerlijke app als je druk bezig ben en hem mis inderdaad :)
Laat hem nog even lekker op me tel staan :)

Vind het trouwens wel jammer dat je het notificatie ledje geen andere kleur kan geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dat ligt aan HTC, helaas, zelfde als met de One X: Notificatieled-tweaks HTC One X

[ Voor 62% gewijzigd door CLB op 15-08-2012 20:38 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• karimmm
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:34:
[...]

Rooten via HTC? Haal je nou geen 2 dingen door elkaar (unlocken bootloader en rooten)? Twee verschillende dingen zijn dat... Unlocken bootloader doe je met behulp van HTCDEV inderdaad.

Hier staat een goede guide voor rooten en unlocken bootloader: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1598964
Ja, sorry. Ik heb het bootloader inderdaad via HTC unlocked, en rooten weet ik niet meer hoe ik dat gedaan heb. Het ging iniedergeval wel goed tot ik een update ging doen.

Als ik thuis ben, in Nederland (ben nu op vakantie) ga ik gelijk even mijn toestel unrooten (als het lukt) en dan weer rooten.

• master-arjan
zit op dit toestel ook gps?
aangezien op de ene site van wel staat en op de andere weer niet

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:56

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

master-arjan schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 19:05:
zit op dit toestel ook gps?
aangezien op de ene site van wel staat en op de andere weer niet
GPS + A-GPS.

Ik ken eigenlijk geen enkele nieuwe smartphone waar geen GPS opzit :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Touchdomex schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 19:57:
[...]

Hoe bevalt je SE Arc S? Beter als een One V? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Hij is betrouwbaarder en tot nu toe eigenlijk prima. Alleen wel direct custom roms erop gezet :+ Stock software bevalt mij niet. CM9 of CM10 erop zetten dit weekend.

Liever had ik een volledig en goed werkende One V gehad maar ja HTC heeft gewoon gefaald :>

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:19:
[...]

Hij is betrouwbaarder en tot nu toe eigenlijk prima. Alleen wel direct custom roms erop gezet :+ Stock software bevalt mij niet. CM9 of CM10 erop zetten dit weekend.

Liever had ik een volledig en goed werkende One V gehad maar ja HTC heeft gewoon gefaald :>
Goed om te horen dat het bevalt! Dat HTC heeft gefaald wil ik niet zeggen want heb er zelf (nog) geen problemen mee.(Hoef deze ook niet te krijgen want dan stap ik voor goed over naar een ander merk!!)
Veel plezier nog met je SE Arc S :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Kan iemand me uitleggen hoe de wallpapers werken? De resolutie van de One V is 480x800px maar als ik een wallpaper van die grootte op het toestel zet laat hij maar een klein stukje sterk uitvergroot zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Heb het telefoontje nu een dag, en wat is die accuduur heerlijk vergeleken met de Legend. Ook een stuk sneller natuurlijk, al vind ik het lock-screen wat minder met dat rondje. Soms loopt dat niet helemaal lekker en krijg je een balk bovenin beeld, waarna je pas na 2 seconden het rondje weer kunt schuiven.
Info in het lock-screen is handig.

Wel heb ik het idee dat de Legend een heel stuk steviger was. Die voelt gewoon een stuk robuuster aan. Ook vind het scherm van de One V te gemakkelijk te bedienen. Ik kan hem zelfs met stof van mijn broek ertussen nog bedienen..
jfeelders schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 08:46:
Kan iemand me uitleggen hoe de wallpapers werken? De resolutie van de One V is 480x800px maar als ik een wallpaper van die grootte op het toestel zet laat hij maar een klein stukje sterk uitvergroot zien.
Komt omdat de wallpaper ook een beetje schuift als je van het home screen naar links/rechts gaat. Je moet dus een bredere wall dan 480pix zoeken.

//edit, ik vind het geluid uit de koptelefoon een beetje vreemd. let wel ik ben slechthorend, maar dan nog..
Ik vind het geluid met Beats geen vooruitgang. Teveel bass voornamelijk.
Standaard geluid deugt volgens mij ook niet. Tis net of het geluid soms ineens gedempt wordt ofzo, of is dat een 'feature' tegen gehoorbeschadiging? Zelfs als je het geluid vrij zacht zet. :/

[ Voor 44% gewijzigd door GAIAjohan op 18-08-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

jfeelders schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 08:46:
Je rekt het uit over 5 werkbladen. Het is dus niet 480 maar 480x5 [small] of hoeveel je ook hebt, hij rekt hem in ieder geval dus enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Ik zie net dat de wallpaper-maat voor dit toestel 960x800px is. Voor als je zelf iets wil maken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
jfeelders schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 07:11:
Ik zie net dat de wallpaper-maat voor dit toestel 960x800px is. Voor als je zelf iets wil maken... ;)
Mwah, bestaande plaatjes kan je ook uit laten knippen tot dezelfde resolutie voor een wallpaper hoor. Kan je een mooi kadertjes trekken over het gedeelte dat je als wallpaper wilt hebben, mits het plaatje natuurlijk hoog genoeg is qua resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thommich schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:44:
Nog iemand hier die problemen heeft met de ontgrendel/vergrendelknop?

Zaterdag had ik last van continue reboots... Ondertussen is dit probleem verdwenen (automagisch).

Maar het lijkt alsof het ontgrendelen niet meer goed gaat. Soms moet ik tot 5x drukken voor het scherm aan gaat. Het lijkt mij geen probleem met de knop zelf, aangezien vergrendelen wel altijd onmiddellijk werkt.

Iemand tips?
Ik heb hier al heeeel lang hetzelfde probleem. Ik heb er toch al 1,5 maand last van, maar ik heb geen idee hoe ik het weer goed werkend kan krijgen. Het is soms ook wel heel erg irritant als je de telefoon wil resetten, want dan moet je de ontgrendel knop een tijdje inhouden, maar omdat die niet goed werkt kan ik ook bijna geen reset uitvoeren. Voor zover ik weet heb ik het toestel niet laten vallen ofzo. Ik had er gewoon opeens last van dat de ontgrendel knop niet meer werkte. Vergrendelen werkte bij net zo moeizaam als ontgrendelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juhet
Net van vodafone een nieuwe update gekregen. Versie 2.22.161.2
Ben benieuwd of er enige verandering (ten goede of ten kwade) te bespeuren valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich

thommich

Belg

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 12:32:
[...]

Ik heb hier al heeeel lang hetzelfde probleem. Ik heb er toch al 1,5 maand last van, maar ik heb geen idee hoe ik het weer goed werkend kan krijgen. Het is soms ook wel heel erg irritant als je de telefoon wil resetten, want dan moet je de ontgrendel knop een tijdje inhouden, maar omdat die niet goed werkt kan ik ook bijna geen reset uitvoeren. Voor zover ik weet heb ik het toestel niet laten vallen ofzo. Ik had er gewoon opeens last van dat de ontgrendel knop niet meer werkte. Vergrendelen werkte bij net zo moeizaam als ontgrendelen
Ondertussen gaat het bij mij opnieuw beter. Mogelijk zat er iets tussen het knopje ofzo? In ieder geval weer enorm tevreden van mijn One V!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
juhet schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:20:
Net van vodafone een nieuwe update gekregen. Versie 2.22.161.2
Ben benieuwd of er enige verandering (ten goede of ten kwade) te bespeuren valt...
Kijk eens goed als je niet nog een update heb. Het kan zijn dat ze hem nog niet vrijgeven hebben bij VF.
Zit zelf namelijk op 2.22.401.1 (heb een los toestel dus geen providermeuk erop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juhet
Chris89 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 07:53:
[...]

Kijk eens goed als je niet nog een update heb. Het kan zijn dat ze hem nog niet vrijgeven hebben bij VF.
Zit zelf namelijk op 2.22.401.1 (heb een los toestel dus geen providermeuk erop)
Nope, niets. Deze update was grofweg 40 MB. Is dat vergelijkbaar qua grootte met 2.22.401.1? Dan zou het natuurlijk dezelfde, maar met een ander nummer, kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Ik heb een Bluetooth 4.0 dongle (Broadcom 20702) om verbinding te maken met de One V maar ik blijf in Windows 7 één onbekend Bluetooth-randapparaat houden waarvan de drivers niet geïnstalleerd zijn. Deze behoort aan de One V toe. Hebben jullie dat toevallig ook?

edit: eerst originele drivers cd-rom geïnstalleerd, daarna windows-update erover en daarna Broadcom Widcomm drivers-app erover. Alle drivers zijn dus geïnstalleerd... :)
edit2: Alle bluetooth-services zijn enabled.

[ Voor 40% gewijzigd door jfeelders op 21-08-2012 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Domme vraag. Ik heb sinds 1 uur de HTC one V ;)

Weet iemand of die overclock kernel ook na de laatste update nog werkt ? (Die Titanium KISS kernel dus van 201208042344). Ben even vergeten de HTC kernel te checken voor alle upgrades en updates, dus ik weet niet zeker of in de laatste update van afgelopen dagen een nieuwe kernel zat ja/nee.

Overigens heb ik (helaas?) ook een HT23 versie, dus van maart dit jaar. Geen gele vlekken tot nu toe, ruis moet ik nog checken. De softkeys blijken wel wat licht te lekken naar het scherm. Ook zijn de beide zijkanten van de softkeybalk niet geheel lichtdicht. Dit is alleen maar zichtbaar in een volledig verduisterde kamer, dus wat dat betreft geen probleem. Overdag is het met een screentester nauwelijks te zien op een volledig zwart scherm.

Ik hoop dat ik geen uitval HTC te pakken heb. Dat baart mij het meeste zorgen op dit moment :)

Net even de ruis gechecked. Digitally imported opgezet met geluid op 0 en dat verschrikkelijke beats audio uit. Je hoort dan echt heel heel vaag op de achtergrond een lichte ruis. In ieder geval niet meer dan ik gewend ben van andere apparaten met een analoge plug. Gebruikte headphones zijn middenmoot AKG oortjes van 50 euro.

[ Voor 58% gewijzigd door Korvaag op 28-08-2012 10:25 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master-arjan
ik heb een vraag over het aanpassen van het "beginscherm", het scherm waarop te zien is"sleep de ring om hoog voor vrij geven" of waar je bijv. een patroon of pincode kan instellen.
mijn vraag is: kan je ook de klok veranderen die op het scherm zelf is weergegeven ? (niet die in de balk boven in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Zo :) 1,5 GHz. it is. Kost even wat tijd, maar de uitvoering is vrij simpel. De telefoon wordt er een stuk sneller van !

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Wat heeft de telefoon toch een heerlijke batterijduur.
2 dagen 9 uur en 9 minuten met nog 30% capaciteit.

Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste