Newsservers met binaries [Deel 12] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 55 Laatste
Acties:
  • 619.407 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-05 15:13
Anoniem: 227911 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 23:42:
[...]

Misschien dat ik nu een domme vraag ga stellen, maar die 8000, waar staat die voor? Vind het wel interessant wat je nu verteld. :) Ik heb een 100Mbit glasverbinding en had iedere keer bij het uitpakken dat de downloadsnelheid inkakte. Nu ik die 2 regels toegevoegd heb is dit weg. Ik heb 4GB ram vandaar mijn vraag. Als die 8000, 8000MB betekend dan moet ik dit even aanpassen naar 2000 ofzo. :9
ja het zijn MB's ik heb genoeg werkgeheugen in me computer niet dat het vaak boven de 1000 MB komt,
maar sommige files zijn groter dan 500 MB vandaar dat ik 8000 heb gekozen, zodat hij gewoon blijft door downloaden in mijn werkgeheugen.

zelf zou ik het zo ongeveer instellen als ik 4 GB geheugen had (wat newsbin niet gebruikt blijft gewoon vrij)
MemCacheLimit=1500
ChunkCacheSize=1000

[ Voor 9% gewijzigd door kmichael op 28-04-2012 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 13:58

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik had het bij sabnzb ook al gevonden gister, op 1 pc wertk dat goed maar op een ander heeft het niet het gewenste resultaat. Newsbin Pro is wel een stuk beter technisch gezien. Ik blijf liever bij sabnzb maar ik moet nog maar even verder gaan testen, als het niet met sabnzb lukt stap ik wel over op Newsbin Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227911

@kmichael: Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Welke versie newsbinpro gebruiken jullie? Ik zie dat er tig versies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:17
Ik gebruik de laatste 5.xx versie 5.59. De meesten doen de laatste 6.xx versie denk ik.

over die mem en chunk size, bij mij haal ik altijd strak de 50Mbit, ik ga mooi niet kutten met die default sizes, waarom zou ik... Maar op zich fijn dat het tweakbaar is.

[ Voor 50% gewijzigd door Sjah op 28-04-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
The-Priest-NL schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 09:06:
[...]

Klopt, Config --> General en dan onder Tuning "Article Cache Limit"
Wat kun je het beste invullen bij een DS212+? Mijn download snelheid gaat ook op en neer namelijk. Van 1,6 naar 2,9 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 14:04
Freakster86 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 16:00:
[...]

Wat kun je het beste invullen bij een DS212+? Mijn download snelheid gaat ook op en neer namelijk. Van 1,6 naar 2,9 MB.
Ik heb 256MB ingevuld voor m'n DS410 met 512MB RAM haal ik een gemiddelde snelheid van 5.1MB/s.

256MB zou je kunnen proberen dat is de helft van je RAM geheugen.

[ Voor 9% gewijzigd door Brickman op 28-04-2012 18:05 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 10:05

jmk

Nou Als ik dit zo lees, is het niet nodig om geheugen te reserveren dat niet wordt gebruikt, maar is de -1 optie het beste:
shypike (Administrator SABnzbd Forums):
SABnzbd works most efficient when it doesn't have to write articles to the disk cache.
So if you can spare the memory, -1 is a good setting.
On average it will use no more than 1.5 times the biggest file.
Since most posts use 50M files, 75M is the average usage.
Of moet ik dat anders zien?

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
vaak wordt er bestanden van 50, 100, 200 of 500 MB gebruikt

[ Voor 13% gewijzigd door kmichael op 29-04-2012 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

kmichael schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 23:53:
vaak wordt er bestanden van 50, 100, 200 of 500 MB gebruikt
Nou met die setting van -1 bij SABnzbd maakt hij automatisch 75, 150, 300 of 750 MB vrij. Dat is dan nog steeds beter dan zelf altijd 1 GB van je geheugen te reserveren lijkt me. Vooral als je wel eens een spelletje speelt op je PC.

Ik denk ook dat die setting vooral speelt als je harde schijf echt een bottleneck begint te worden. Dat is bij hele hoge snelheden zoals 100mbit of 200mbit vast te merken dat soort tweaks, maar bij mij, ik heb dan 35mbit, scheelt het hooguit 100-200KB/s aan extra snelheid. Op 1 of andere manier blijft mijn snelheid steken op 4,00 MB/s, terwijl ik 4,3 MB/s zou moeten halen.

Zonder die -1 setting was mijn snelheid 3,8 MB/s stabiel.

(slapeloze nacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Klopt niet helemaal wat je zegt over Newsbin, met deze instelling geef je het maximale toelaatbare aan voor je werkgeheugen, op het gedownloade bestand na blijft de rest gewoon vrij voor andere dingen zoals ik al eerder aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-03 13:25
kmichael schreef op zondag 29 april 2012 @ 09:04:
Klopt niet helemaal wat je zegt over Newsbin, met deze instelling geef je het maximale toelaatbare aan voor je werkgeheugen, op het gedownloade bestand na blijft de rest gewoon vrij voor andere dingen zoals ik al eerder aangaf.
Newsbin pro en newsleecher zijn toch wel DE programma's die je moet hebben, kan iemand mij vertelen waarom je bv over moet stappen naar newsbin pro als je nu newsleecher gebruikt?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Ik gebruikte al jaren Newsleecher ik vond het altijd een superfijn programma.
Ik ben overgestapt van Newsleecher naar Newsbin omdat:

sinds ik een snellere verbinding heb meer dan 50 Mbit+, ging de download steeds op pauze omdat er sneller gedownload wordt dan dat de schijven kan schrijven.
vroeger kon je met newsleecher ook downloaden via memory cache dit heeft de ontwikkelaar er weer uit gehaald.

Daarbij heeft Newsbin nog een paar pluspunten zoals:
downloaden via Memory Cache
veel sneller controleren van par's
veel sneller in het repareren
veel sneller met uitpakken
het blijft downloaden met volle snelheid

Ik vind alleen de interface van Newsleecher fijner.

[ Voor 3% gewijzigd door kmichael op 30-04-2012 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En om niet te vergeten dat de ontwikkeling van newsbin altijd door blijft gaan. Als er een final uit komt is de volgende beta alweer in het zicht. Als je kijkt naar newsleecher, de laatste final is van 30 Nov 2010 en de beta's is ook niet veel. Heb ook altijd newsleecher gebruikt, maar ik gun iemand liever de licentiegeld die ook daadwerkelijk zin in het project heeft. Spiril heeft zelf aangegeven dat hij een ander project belangrijker vond.

Als je de search niet gebruikt heb je updates voor het leven en hij is in het Nederlands. Verder blijft het een persoonlijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-05 19:58

Sm0k3r

cough...cough...

Anoniem: 227911 schreef op maandag 30 april 2012 @ 13:23:
En om niet te vergeten dat de ontwikkeling van newsbin altijd door blijft gaan. Als er een final uit komt is de volgende beta alweer in het zicht. Als je kijkt naar newsleecher, de laatste final is van 30 Nov 2010 en de beta's is ook niet veel. Heb ook altijd newsleecher gebruikt, maar ik gun iemand liever de licentiegeld die ook daadwerkelijk zin in het project heeft. Spiril heeft zelf aangegeven dat hij een ander project belangrijker vond.

Als je de search niet gebruikt heb je updates voor het leven en hij is in het Nederlands. Verder blijft het een persoonlijke keuze.
Dat is zeker een van de voornaamste verschillen, newsbin programmeurs blijven maar bezig zijn terwijl ze maar een eenmalige fee vragen voor hun product.

Ze luisteren ook ook naar hun gebruikers, in de tijd van UPC en usenet verkeer knijpen hadden ze gepoogd ons europeanen te helpen met SSL v2 onder advanced options, dat is pas meehelpen!

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Met bovenstaande eens, NBP roeleert in alles, op de sompige GUI na. Verder prijs, ondersteuning allemaal beter.
Heb je een wens, registreer je op het forum, en als het iets wezenlijks is, grote kans dat de makers het binnen paar maanden in een beta hebben gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Is er een reden waarom jullie Alt.Binz nooit noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb ik ooit mee gewerkt, maar ik vond het te basic. Het is gratis, en dat merk je. Als ik vrienden, die in 1e instantie uiteraard geen zin hebben om iets te kopen, iets aanraad, dan is het SABnzbd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:46

Laguna

Connaisseur

Sjah schreef op maandag 30 april 2012 @ 16:19:
Heb ik ooit mee gewerkt, maar ik vond het te basic. Het is gratis, en dat merk je. Als ik vrienden, die in 1e instantie uiteraard geen zin hebben om iets te kopen, iets aanraad, dan is het SABnzbd.
Ik maak al jaren gebruik van de versie van Alt.Binz waarvoor je geld moet doneren. Ik vind het een ideaal programma, doet alles wat ik nodig heb en is lekker klein en licht.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hoeveel en hoevaak moet je doneren, en vooral: wat is er plus aan die versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik heb 1x gedoneerd voor Alt.Binz. Vind het een erg fijn programma.

Sinds ik mijn NAS heb gebruik ik daarop SABnzbd. Dat werkt echt super fijn i.c.m. Sickbeard. (Couch moet ik nog werkende zien te krijgen). Alt.Binz. gebruik ik op mijn pc voor de sporadische download overdag. Ik mis daarin wel uitgebreide post-processing. Sinds Sickbeard ben ik erg verwend geraakt :P

Is newsbin pro daar beter in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Freakster86 schreef op maandag 30 april 2012 @ 18:40:
Ik heb 1x gedoneerd voor Alt.Binz. Vind het een erg fijn programma.

Sinds ik mijn NAS heb gebruik ik daarop SABnzbd. Dat werkt echt super fijn i.c.m. Sickbeard. (Couch moet ik nog werkende zien te krijgen). Alt.Binz. gebruik ik op mijn pc voor de sporadische download overdag. Ik mis daarin wel uitgebreide post-processing. Sinds Sickbeard ben ik erg verwend geraakt :P

Is newsbin pro daar beter in?
als je sab zo fijn vind kunjedie toch ook op je pc zetten ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
SAB heeft geen interne zoekmachine. Binsearch e.d. zijn bij Alt.Binz geïntegreerd. Wel zo handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Anoniem: 227911 schreef op maandag 30 april 2012 @ 13:23:

newsleecher vind ik heel tof, heb ook nog voor meer dan 2 jaar een betaalde account op supersearch incl. newsleecher, maar spiral is inderdaad nergens meer te vinden en dat vind ik wel minder. Maar de laatste beta bevalt me heel goed, zolang supersearch operationeel blijft vind ik newsleecher wel de beste keuze, maar zonder supersearch kan je net zo goed een gratis of goedkoper pakket gebruiken.

Maar ik zie het ook wat door een gekleurde bril, heb al jaren een licentie op newsleecher en ben er wel heel erg gehecht aan geraakt. En op de synology nas heb ik sabnzbd draaien, werkt verder ook prima, maar wel spartaanser (en dat is voor mijn nas geen nadeel, het gaat dan vooral om de integratie met sickbeard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ik zie dat de donatie voor AltBinz 17€ is, dat mag (vind ik) bijna een koopversie genoemd worden. 't Is mij nog steeds niet duidelijk of die veel meer te bieden heeft dan de gratizzz versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nadeel van AltBinz bij een snelle lijn is dat als het downloaden klaar is de bestanden nog steeds aan het decoderen zijn.

Verder bij de betaalde versie moet je de gebruikersnaam en wachtwoord van het forum invullen. Als de maker morgen besluit er mee te stoppen, heb je dus niks meer aan het programma en hij logt ook hoe vaak je het programma gebruikt en vanaf welke ip. Dat gaat me toch een beetje te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
Zet je download stop totdat het uitpakken klaar is.

Zelf dowbload ik op een oude m-itx van intel, haalt net 5,8 MB downloaden met ssl(58 Mbit).
Uitpakken en downloaden gaat natuurlijk niet samen, dus sabnbd stopt met downloaden totdat uitgepakken is, en gaat dan weer downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met newsbin pro kan je anders gewoon full speed downloaden en uitpakken tegelijk. Ook de cpu load is te verwaarlozen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
kmichael schreef op maandag 30 april 2012 @ 09:16:
Ik gebruikte al jaren Newsleecher ik vond het altijd een superfijn programma.
Ik ben overgestapt van Newsleecher naar Newsbin omdat:

sinds ik een snellere verbinding heb meer dan 50 Mbit+, ging de download steeds op pauze omdat er sneller gedownload wordt dan dat de schijven kan schrijven.
vroeger kon je met newsleecher ook downloaden via memory cache dit heeft de ontwikkelaar er weer uit gehaald.

Daarbij heeft Newsbin nog een paar pluspunten zoals:
downloaden via Memory Cache
veel sneller controleren van par's
veel sneller in het repareren
veel sneller met uitpakken
het blijft downloaden met volle snelheid
Wat moet ik me precies voorstellen bij downloaden via memory cache en wat is het voordeel daarbij?
:)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 32279 schreef op maandag 30 april 2012 @ 21:36:
[...]

newsleecher vind ik heel tof, heb ook nog voor meer dan 2 jaar een betaalde account op supersearch incl. newsleecher, maar spiral is inderdaad nergens meer te vinden en dat vind ik wel minder. Maar de laatste beta bevalt me heel goed, zolang supersearch operationeel blijft vind ik newsleecher wel de beste keuze, maar zonder supersearch kan je net zo goed een gratis of goedkoper pakket gebruiken.

Maar ik zie het ook wat door een gekleurde bril, heb al jaren een licentie op newsleecher en ben er wel heel erg gehecht aan geraakt. En op de synology nas heb ik sabnzbd draaien, werkt verder ook prima, maar wel spartaanser (en dat is voor mijn nas geen nadeel, het gaat dan vooral om de integratie met sickbeard).
Heb ook al jaren NL maar vind de laatste beta juist relateif erg ongepolijst. Wel jammer dat hij vrij veel (interface) wijzigingen doorvoert en daarna maanden niks doet om het wat verder af te werken.

Goed het doet wat het moet doen, is niet duur en newsbin vind ik er ook wat minder gebruikersvriendelijk uitzien. Dus ja dan blijf je maar bij NL :P

Iemand enig idee of er kwaliteitsverschil is tussen supersearch van NL en die van newsbin pro :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:46

Laguna

Connaisseur

Anoniem: 227911 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 00:12:
Met newsbin pro kan je anders gewoon full speed downloaden en uitpakken tegelijk. Ook de cpu load is te verwaarlozen. :)
Dat kan ik met Alt.Binz ook. Kwestie van hardware? Of gebruikte je soms een oude versie van Alt.Binz?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is inderdaad al een tijd geleden. PC heb ik een jaar geleden weer opnieuw gebouwd met een core i5. Nou weet ik niet wat bij jou fullspeed is, maar ik heb hier met 100mbit getest maar hetzelfde als met newsleecher, dat het downloaden sneller gaat dan het wegschrijven. Misschien een instelling dan? Uiteindelijk blijft het een persoonlijke keuze denk ik ook.

@Help!!!!: Ja de search van newsleecher is een heel stuk sneller met indexeren als die van newsbin pro. Ook de prijs van de search vind ik nogal aan de hoge kant. http://www.newsbin.com/isearch.php Ik gebruik gewoon de indexer en die werken goed en zijn nog gratis ook. :9

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 227911 op 01-05-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:39

knakworst

Get more sats!

De laatste tig posts gaan over newsserversoftware, niet over newsservers. We hebben een forum client software algemeen waar deze discussie thuishoort. Voor bijvoorbeeld Sabnzb loopt er een actief topic:
Het grote SABnzbd topic deel 1

Vriendelijk verzoek om de discussie hier specifiek toe te spitsen op newsservers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:40
Is het een idee om de header retentie apart te vermelden? Misschien handig icm spotnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Help!!!! schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 10:02:
Goed het doet wat het moet doen, is niet duur en newsbin vind ik er ook wat minder gebruikersvriendelijk uitzien. Dus ja dan blijf je maar bij NL :P
Ik heb een foutje gemaakt bij het aanmaken van een account voor mijn zwager, ik blijf nog wel een tijdje bij newsleecher zitten:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/33eikuf.png

Nog 2 jaar te gaan, hopen dat het ook 2 jaar blijft werken :X

Edit: zie nu pas het bericht van knakworst, excuus

Kan in iedergeval wat ontopic gaan door te melden dat ik nog steeds prima hbo series enzo kan downloaden via supernews.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 01-05-2012 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-05 19:58

Sm0k3r

cough...cough...

knakworst schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 11:33:
De laatste tig posts gaan over newsserversoftware, niet over newsservers. We hebben een forum client software algemeen waar deze discussie thuishoort. Voor bijvoorbeeld Sabnzb loopt er een actief topic:
Het grote SABnzbd topic deel 1

Vriendelijk verzoek om de discussie hier specifiek toe te spitsen op newsservers.
snap wat je bedoelt maar news clients horen hier echt bij en zijn redelijk on-topic maar te lang door lullen over 1 newsclient is too much, daar heb je gelijk in, het werd opeens een help topic over sabnzb en newsleecher. Iemand aan een goede newsclient helpen hoort erbij.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 19:28:
[...]

Ik heb een foutje gemaakt bij het aanmaken van een account voor mijn zwager, ik blijf nog wel een tijdje bij newsleecher zitten:

[afbeelding]

Nog 2 jaar te gaan, hopen dat het ook 2 jaar blijft werken :X
Hahaha, komt vast wel goed. :)

Ontopic: Nog steeds erg tevreden met Sunny (voor het geld al helemaal) . :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Hmm, ik heb altijd Giganews gehad. Nu werd dat de laatste tijd wel duur door de dollar, ging richting de 17-18 euro (toen ik een abo nam stond de dollar nog een stuk gunstiger en betaalde ik 11-12 euro.. vond ik nog acceptabel voor 'de beste' usenetprovider). Vorige maand dus opgezegd. Nu heb ik mij net aangemeld voor Supernews. 7 euro en zo te zien is het gewoon Giganews? Zelfs het controlpanel heeft overeenkomsten. Haal ook volle snelheid. Waarom heb ik al die tijd teveel betaald? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346682

Hi, momenteel gebruik ik sunny en ben redelijk tevreden hierover.
Maar ik kan niet beslissen welke usenet index te gebruiken.
Welke gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tom schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 21:56:
7 euro en zo te zien is het gewoon Giganews? Zelfs het controlpanel heeft overeenkomsten. Haal ook volle snelheid. Waarom heb ik al die tijd teveel betaald? :P
giganews = supernews inderdaad, al mis je wat opties die je vast nooit gebruikte en ik meen dat de retentie 100 dagen minder is.

je kan supernews nog goedkoper nemen via die aanbiedingslink en dan gelijk voor een jaar te betalen.
Anoniem: 346682 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 22:03:
Maar ik kan niet beslissen welke usenet index te gebruiken.
Welke gebruiken jullie?
supersearch van newsleecher, newzbin en nzbmatrix gebruik ik, alle 3 betaald. Ik vind ze echter dusdanig goedkoop dat ik er 3 heb genomen, nzbmatrix meer voor series en newzin als backup van supersearch dat ik voornamelijk gebruik.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 02-05-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Anoniem: 32279 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 22:38:
[...]

supersearch van newsleecher, newzbin en nzbmatrix gebruik ik, alle 3 betaald. Ik vind ze echter dusdanig goedkoop dat ik er 3 heb genomen, nzbmatrix meer voor series en newzin als backup van supersearch dat ik voornamelijk gebruik.
Ik gebruik al jaren newsleecher maar heb nog nooit superseasrch gebruikt, wat heb je daaraan? Ik begrijp dat je er bestanden mee binnen kan halen die onvolledig gedownload worden of zo?
Hoe werkt dat dan precies?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

supersearch werkt hetzelfde als een indexer. Plak of typ een bestandsnaam en de resulaten rollen eruit. Mijn ervaring is dat de supersearch completer is als de gratis indexers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Anoniem: 227911 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 01:01:
supersearch werkt hetzelfde als een indexer. Plak of typ een bestandsnaam en de resulaten rollen eruit. Mijn ervaring is dat de supersearch completer is als de gratis indexers.
Maar als je een onvolledig bestand binnenhaalt hoe weet je dan welk bestandje je moet binnenhalen via supersearch?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Supersearch is een indexer op basis van de database van Giganews. Als er een file bijvoorbeeld incomplete is op Giganews dan zie je dat ook incomplete staan in Supersearch. Het is een usenet-zoekmachine.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002

TFHfony

Professional Weirdo

Anoniem: 32279 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 22:38:
[...]
giganews = supernews inderdaad, al mis je wat opties die je vast nooit gebruikte en ik meen dat de retentie 100 dagen minder is.
[...]
Het verschil is tegenwoordig nog maar 10 dagen....

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 06:02
TFHfony schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 08:40:
Volgens mij is retentie geen absoluut maar een relatief begrip. Een newsserver kan immers niet van tevoren weten hoeveel er gepost wordt, dus de retentie zal (denk ik) berekend worden als een gemiddelde, op basis van de beschikbare opslagruimte.
Op dagen waarop meer dan gemiddeld gepost wordt zal de retentie minder zijn dan opgegeven en in perioden waarin minder wordt geupload zal de retentie toenemen. Of klopt deze gedachtengang niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-05 16:17
Over retentie gesproken. Gister nog via Sunny binnen gehaald....896 dagen oud. Zonder fouten...

[ Voor 183% gewijzigd door Crazyclaws op 03-05-2012 09:21 ]

Onder de grote rots, naast die kleine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

grun93 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 08:56:
[...]Volgens mij is retentie geen absoluut maar een relatief begrip. Een newsserver kan immers niet van tevoren weten hoeveel er gepost wordt, dus de retentie zal (denk ik) berekend worden als een gemiddelde, op basis van de beschikbare opslagruimte.
Op dagen waarop meer dan gemiddeld gepost wordt zal de retentie minder zijn dan opgegeven en in perioden waarin minder wordt geupload zal de retentie toenemen. Of klopt deze gedachtengang niet?
Ooit klopte dit wel: Toen was er gewoon een bepaalde opslag en afhankelijk van hoeveel nieuwe data er binnen kwam, werd de oude data er weer afgemikt. De daadwerkelijke retentie wisselde dus van dag tot dag, afhankelijk van de hoeveelheid geposte data.
Tegenwoordig is het b.v. bij een Giganews zo dat elke dag de retentie met één dag groeit. Kortom, er wordt genoeg opslag toegevoegd om de dagelijkse groei bij te houden. Er worden dus geen bestanden meer gewist.
En in het geval van Supernews/Giganews qua retentie: Supernews = Giganews - 10 dagen....

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
TFHfony schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:17:
Tegenwoordig is het b.v. bij een Giganews zo dat elke dag de retentie met één dag groeit. Kortom, er wordt genoeg opslag toegevoegd om de dagelijkse groei bij te houden.
Bedankt, dan weet ik dat ook weer.

Voor mij valt Giganews af als zijnde te duur. Supernews wordt hier in dit topic alom geprezen en daarom heb ik het ook eens een maandje geprobeerd. Na alle euforie viel het me tegen: het aantal fouten was niet minder dan bij, ik noem maar wat, Astraweb. Dat is dan ook mijn default usp waar ik een jaarabo van $96 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

grun93 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:40:
[...]

Bedankt, dan weet ik dat ook weer.

Voor mij valt Giganews af als zijnde te duur. Supernews wordt hier in dit topic alom geprezen en daarom heb ik het ook eens een maandje geprobeerd. Na alle euforie viel het me tegen: het aantal fouten was niet minder dan bij, ik noem maar wat, Astraweb. Dat is dan ook mijn default usp waar ik een jaarabo van $96 heb.
Qua prijs ontlopen ze elkaar ook bijna niets. Supernews kost $99 per jaar (http://nl.supernews.com/super-special/). De retentie scheelt ook maar 1 dag geloof ik. Astraweb had alleen wel veel vaker snelheidsproblemen dan Supernews bij mij en er is een grote periode op de Astraweb servers die niet compleet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TFHfony schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:03:
[...]

Qua prijs ontlopen ze elkaar ook bijna niets. Supernews kost $99 per jaar (http://nl.supernews.com/super-special/). De retentie scheelt ook maar 1 dag geloof ik. Astraweb had alleen wel veel vaker snelheidsproblemen dan Supernews bij mij en er is een grote periode op de Astraweb servers die niet compleet is.
Je kan beter de euro prijs noemen omdat dit een stuk goedkoper is.
Le_Freak ! schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 08:37:
[...]

Maar als je een onvolledig bestand binnenhaalt hoe weet je dan welk bestandje je moet binnenhalen via supersearch?
Iets dat incompleet gepost wordt, zal ook incompleet op de supersearch staan. De search werkt goed, maar de gratis indexers zijn goede alternatieven hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Anoniem: 227911 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:57:
[...]
Je kan beter de euro prijs noemen omdat dit een stuk goedkoper is.
[...]
grun93 noemt zelf een bedrag in dollars, dus dan kan ik beter de prijs in dollars noemen omdat dat een stuk eenvoudiger te vergelijken is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar hebt je helemaal gelijk in. Ben pas wakker, laten we het daar maar op houden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 227911 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:57:
Iets dat incompleet gepost wordt, zal ook incompleet op de supersearch staan. De search werkt goed, maar de gratis indexers zijn goede alternatieven hoor.
In dit verband wil ik graag opmerken dat het een hoop downloaders aan elementaire usenet kennis lijkt te ontbreken.

Ik noem maar wat: je zoekt via spotnet of spotlite een bestandsnaam op van iets wat je graag wilt hebben en voert die in bij een indexsite (in mijn geval binsearch of nzbindex). Ze zien iets roods staan ipv iets groens (groen betekent OK) en concluderen meteen dat het foute boel is. Wat dus helemaal niet zo hoeft te zijn.

Belangrijk is in dit verband om eerst op collection te drukken: staat er iets als 9995/100000, dan zijn er 5 blokken te weinig gepost en kun je die vrijwel altijd repareren door 5 (of meer) par2 blokken op te halen. Maar staat er iets als 10005/100000, dan heeft de uploader de foutieve rar's zelf al opnieuw gepost en is de post dus foutloos binnen te halen. Dit kun je niet aan de indexsite zien, alleen door de collection te bestuderen! Een hoop mensen weten dit niet en laten een post dus nodeloos liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
grun93 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:40:
[...]

Het aantal fouten? Licht dat eens toe, haal jij alleen maar oudere post binnen of?
Ik zit bij supernews en haal 99,9% foutloos binnen, dus ben even benieuwd waar je dat op baseert.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
grun93 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:25:
[...]
Belangrijk is in dit verband om eerst op collection te drukken: staat er iets als 9995/100000, dan zijn er 5 blokken te weinig gepost en kun je die vrijwel altijd repareren door 5 (of meer) par2 blokken op te halen.
Dank voor je toelichting, maar hoe weet je dan welke blokken je moet ophalen en hoe? Ik bedoel wat Geef je dan in supersearch in als zoekterm?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-06 08:46
Anoniem: 227911 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 11:22:
Het is inderdaad al een tijd geleden. PC heb ik een jaar geleden weer opnieuw gebouwd met een core i5. Nou weet ik niet wat bij jou fullspeed is, maar ik heb hier met 100mbit getest maar hetzelfde als met newsleecher, dat het downloaden sneller gaat dan het wegschrijven. Misschien een instelling dan? Uiteindelijk blijft het een persoonlijke keuze denk ik ook.

@Help!!!!: Ja de search van newsleecher is een heel stuk sneller met indexeren als die van newsbin pro. Ook de prijs van de search vind ik nogal aan de hoge kant. http://www.newsbin.com/isearch.php Ik gebruik gewoon de indexer en die werken goed en zijn nog gratis ook. :9
Had ik laatst ook op mijn laptop. Hoeveel verbindingen heb je ingesteld? Bij mij was dat namelijk het probleem, laptop trok op een of andere manier het aantal verbindingen niet. Misschien dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Le_Freak ! schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:26:
Het aantal fouten? Licht dat eens toe, haal jij alleen maar oudere post binnen of? Ik zit bij supernews en haal 99,9% foutloos binnen, dus ben even benieuwd waar je dat op baseert.
Mijn isp is Ziggo en ik heb een All in One Plus pakket (50 Mbs down). De newsreader is ingesteld op 75% van de maximale snelheid (4,39 Mb) om nog wat bandbreedte over te houden voor andere dingen.

Posts die foutloos aangekondigd zijn bij een indexsite (groen ipv rood) wil ik ook graag foutloos binnenhalen. 99,9% is leuk maar geen 100%. Rar files waar een fout in lijkt te zitten ga ik eerst liever even foutloos bij een tweede usp proberen te downloaden dan dat ik dmv par2 bestanden ga repareren. Mogelijk komt dit wat overdreven over en eerlijk gezegd dacht ikzelf ook altijd dat het niet uitmaakte of je een rarfile foutloos binnenhaalde of dat je diezelfde beschadigde rarfile ging repareren dmv par2 bestanden. Totdat ik een aantal artifarcten ontdekte in een gerepareerde file tov een foutloze file. Ik kan daar niets anders van maken dan dat de par2 methode kennelijk niet 100% waterdicht is.

Het zwakke punt in deze veronderstelling is dat ik niet kan weten of de uploader de originele DVD zelf geript heeft en of dat hij zelf op zijn beurt ook gedownload heeft en misschien par2 bestanden nodig gehad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Le_Freak ! schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:30:
Dank voor je toelichting, maar hoe weet je dan welke blokken je moet ophalen en hoe? Ik bedoel wat Geef je dan in supersearch in als zoekterm?
Supersearch gebruik ik niet. In principe hoef je ook niks te doen, de incomplete foutieve file wordt vanzelf overschreven door de gereposte foutloze file. Dat kun je dus van tevoren controleren door de bestandsnamen te bestuderen.

Mijn punt is meer dat downloaders te weinig (of nooit) op collection drukken bij hun indexsite om een en ander te controleren. Maar dat ze meteen een post overslaan of onterecht laten liggen omdat ie in rood ipv groen aangekondigd is. Terwijl dat dus niet automatisch een foutieve post hoeft te betekenen. De indexsites zelf zouden dit ook wel eens mogen oppakken imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nzbindex heeft dit toch al gedaan door er te vermelden hoeveel blocks er missen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 227911 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:53:
nzbindex heeft dit toch al gedaan door er te vermelden hoeveel blocks er missen?
Nee, dat is mijn punt juist. Als een uploader merkt dat een of meer van zijn geuploade files niet goed zijn overgekomen, dan zal de indexsite (in dit geval nzbindex) dit registereren met een rode code. Maar als de uploader dezelfde file, onder dezelfde filenaam. nogmaals upload (deze keer foutloos), dan wordt dit niet door nzbindex opgemerkt en herstelt, de post blijft een foutieve rode code houden in de vorm van 10005/10000. Uitsluitend aan de interpretatie van deze getallen kan een argeloze downloader herkennen dat het hier om een foutloze download gaat, niet aan de presentatie door de indexsite.

In dit voorbeeld missen er dus geen blocks, er zijn er juist teveel. Maar omdat er geen 10000/10000 staat wordt dit door de indexsite geinterpreteerd als zijnde fout, wat niet zo is. Even voor de duidelijkheid: het getal achter de / geeft aan uit hoeveel blocks de post zou moeten bestaan. Elk getal wat kleiner is voor de / geeft dus ontbrekende blocks aan, maar elk groter getal voor de / dat de ontbrekende blocks reeds zijn gecorrigeerd. In dit laatste geval zouden indexsites dus imho de ten onrechte rode foutieve code kunnen vervangen door een groene, want de post is foutloos binnen te halen (ook al klopt het aantal verstuurde blocks niet met het aangekondigde aantal, zolang het er meer zijn).

Samenvattend: je hebt gelijk als je zegt dat nzbindex vermeldt hoeveel blocks er missen. Maar nzbindex geeft dezelfde foutmelding als er juist teveel blocks zijn, dat is niet goed.

[ Voor 36% gewijzigd door grun93 op 03-05-2012 13:40 . Reden: aanvulling en typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals je het uitlegt klopt het inderdaad. Mij maakt het niet uit of iets compleet of incompleet is. Aan het aantal blocks heb ik snel gezien of iets compleet is. Mijn vrienden heb ik het allemaal aan moeten leren omdat ook hun altijd dachten dat bij rood deze niet te downloaden was.

Als je de supersearch van newsleecher neemt, deze vult wel de bestanden aan naar compleetheid als je ze nadehand nog even upload. (wel onder exact dezelfde naam, zoals je zelf ook aangeeft)

Binsearch is helemaal een drama. Heb ooit 3x gerepost en deze telde alles bij elkaar op. Er kan nog genoeg verbeterd worden op de indexers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 227911 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:57:
Zoals je het uitlegt klopt het inderdaad. Mij maakt het niet uit of iets compleet of incompleet is. Aan het aantal blocks heb ik snel gezien of iets compleet is.
Mooi, ik ook. Met als laatste toevoeging nog de opmerking dat wat op de ene indexsite (lees: nzbindex) incompleet en dus foutief lijkt, dat niet is bij binsearch. Of omgekeerd. Waar dat aan ligt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
grun93 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:42:
[...]
. 99,9% is leuk maar geen 100%. Rar files waar een fout in lijkt te zitten ga ik eerst liever even foutloos bij een tweede usp proberen te downloaden dan dat ik dmv par2 bestanden ga repareren. Mogelijk komt dit wat overdreven over en eerlijk gezegd dacht ikzelf ook altijd dat het niet uitmaakte of je een rarfile foutloos binnenhaalde of dat je diezelfde beschadigde rarfile ging repareren dmv par2 bestanden. Totdat ik een aantal artifarcten ontdekte in een gerepareerde file tov een foutloze file.

Het zwakke punt in deze veronderstelling is dat ik niet kan weten of de uploader de originele DVD zelf geript heeft en of dat hij zelf op zijn beurt ook gedownload heeft en misschien par2 bestanden nodig gehad heeft.
Met 99.9% bedoel ik dat ik eigenlijk altijd alles binnenhaal, er is dus eigenlijk niets wat ik niet kan afspelen, kijken of kan installeren.
Misschien ben ik abuis maar snap dus niet wat het dan uitmaakt als je die ene keer iets even ergens anders moet downloaden omdat de desbetreffende file niet goed binnenkwam.

Mis ik hier iets ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij mist grun93 wat... ik ga er niet eens op reageren...
TFHfony schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 08:40:
[...]

Toch apart, ik begrijp niet helemaal hoe giganews nu in de markt gezet wordt. Een jaar of 15 terug had giganews een retentie van ik meen 600 dagen en dat was een paar honderd dagen meer dan andere aanbieders. Dat is later dichter bij elkaar gekomen, vervolgens was giganews een jaar of 5 a 10 terug nog interessant vanwege SSL achtige mogelijkheden, maar dat heb je nu ook bij andere providers. En als giganews nu goedkoper is geworden, maar het is alleen maar duurder geworden in 15 jaar tijd.

Kennelijk hebben ze nog wel een goede naam.

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 03-05-2012 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Le_Freak ! schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 17:56:
Misschien ben ik abuis maar snap dus niet wat het dan uitmaakt als je die ene keer iets even ergens anders moet downloaden omdat de desbetreffende file niet goed binnenkwam.

Mis ik hier iets ?
Wat ik bedoel (en dacht ik ook schreef) is dat het verschil maakt of je een beschadigd bestand gaat repareren met de bijgeleverde par2 bestanden of dat je hetzelfde bestand foutloos bij een andere provider probeert te halen. Terwijl dat eigenlijk geen verschil zou horen te maken, na reparatie met par2 blokken zou je eigenlijk weer precies dezelfde originele file moeten hebben. Meestal is dat ook zo trouwens, maar een enkele keer niet. Merkte ik dus tot mijn eigen verbazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Anoniem: 32279 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 18:14:
[...]
Toch apart, ik begrijp niet helemaal hoe giganews nu in de markt gezet wordt. Een jaar of 15 terug had giganews een retentie van ik meen 600 dagen en dat was een paar honderd dagen meer dan andere aanbieders. Dat is later dichter bij elkaar gekomen, vervolgens was giganews een jaar of 5 a 10 terug nog interessant vanwege SSL achtige mogelijkheden, maar dat heb je nu ook bij andere providers. En als giganews nu goedkoper is geworden, maar het is alleen maar duurder geworden in 15 jaar tijd.

Kennelijk hebben ze nog wel een goede naam.
Tja... De meerwaarde ten opzichte van een Supernews is inderdaad zeer gering en in mijn ogen het prijsverschil niet waard. Maar zolang er mensen zijn die bereid zijn een dergelijk bedrag te betalen, zullen er leveranciers voor zijn. En dat realiseert Giganews zich prima:

Giganews => Voor de mensen die graag te veel centjes neerleggen voor een op papier premium provider
Supernews => Voor de massa, die eigenlijk voor 10 euro per maand minder eigenlijk vrijwel hetzelfde krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
grun93 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:20:
[...]

Wat ik bedoel (en dacht ik ook schreef) is dat het verschil maakt of je een beschadigd bestand gaat repareren met de bijgeleverde par2 bestanden of dat je hetzelfde bestand foutloos bij een andere provider probeert te halen. Terwijl dat eigenlijk geen verschil zou horen te maken, na reparatie met par2 blokken zou je eigenlijk weer precies dezelfde originele file moeten hebben. Meestal is dat ook zo trouwens, maar een enkele keer niet. Merkte ik dus tot mijn eigen verbazing.
Je had het over artifacten? Doel je dan op een film of iets wat je installeert?
En waar merk jij dan aan dat je niet precies dezelfde file hebt?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 23:13

job

grun93 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:20:
Na reparatie met par2 blokken zou je eigenlijk weer precies dezelfde originele file moeten hebben. Meestal is dat ook zo trouwens, maar een enkele keer niet. Merkte ik dus tot mijn eigen verbazing.
Je zou na een repair altijd de orignele files moeten hebben. Als dat niet zo is, dan heeft de uploader zijn parity files verkeerd aangemaakt. Vaak genoeg gezien.

[ Voor 33% gewijzigd door job op 03-05-2012 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Le_Freak ! schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:57:
Je had het over artifacten? Doel je dan op een film of iets wat je installeert? En waar merk jij dan aan dat je niet precies dezelfde file hebt?
Ja, ik doel op blokjes in een film. Gedurende een kort moment, een seconde maar, niet verspreid door de hele film. Ik neem aan dat die niet op het origineel staan tenminste. Die beschadiging zou dan gezeten kunnen hebben in een incomplete rar file die daarna met par2 blokken gerepareerd is en waarvan Quickpar daarna zei dat ie goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Veel waarschijnlijker is dat het bron materiaal verkeerd gecodeerd is.

usenet is end-to-end in principe foutvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
grun93 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:35:
[...]

Ja, ik doel op blokjes in een film. Gedurende een kort moment, een seconde maar, niet verspreid door de hele film. Ik neem aan dat die niet op het origineel staan tenminste. Die beschadiging zou dan gezeten kunnen hebben in een incomplete rar file die daarna met par2 blokken gerepareerd is en waarvan Quickpar daarna zei dat ie goed was.
Die ene seconde dat blokje neem ik wel voor lief als ik daardoor meer tijd moet steken in het binnenhalen van een film of file.:)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Je hebt bij usenets meer dan 1 check.
Eerst heb je PAR, met check en eventueel reparatie functie.
Soms heb je ipv PAR een .svf bestandje
Dan is de film ook nog eens ingepakt, en zit er intern in RAR ook een check (CRC)

Dus onmogelijk dat je met de ene USP wel artifacts hebt na reparatie, en bij de andere USP niet zonder reparatie.

Het is theoretisch/wiskundig wel mogelijk een goed block te spoofen met een verrot block, maar dat gebeurd met opzet, en duurt zo lang om te genereren dat het nooit wordt toegepast door bijvoorbeeld Brein ed. Het resultaat is dan totaal iets anders, niet alleen een paar artifacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Anoniem: 32279 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 18:14:
[...]

Toch apart, ik begrijp niet helemaal hoe giganews nu in de markt gezet wordt. Een jaar of 15 terug had giganews een retentie van ik meen 600 dagen en dat was een paar honderd dagen meer dan andere aanbieders. Dat is later dichter bij elkaar gekomen, vervolgens was giganews een jaar of 5 a 10 terug nog interessant vanwege SSL achtige mogelijkheden, maar dat heb je nu ook bij andere providers. En als giganews nu goedkoper is geworden, maar het is alleen maar duurder geworden in 15 jaar ti
Ik zie inderdaad niet in waarom je niet voor supernews zou kiezen als je een retesnelle verbinding zoals velen hebben.
Zelf heb ik de alles in 1 extra met 120Mbit/s down en 10 up.
Als je daar maximaal gebruik van wil maken en een hoge retentie zoekt (zo niet de hoogste) en ook nog is maar 7 euro per maand wil betalen, dan zie ik niet in waarom ik naar een andere aanbieder dan supernews zou gaan.
En nee ik heb geen aandelen in het bedrijf maar vindt wel dat ook weleens gezegd mag worden dat goed, misschien wel heel goed ook gewoon gezegd mag worden.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-03 09:14

DJH

Aargh wat een gezeik bij Supernews. Heb vorige week een jaarobo betaald, staat er nu ineens payment pending en kan ik niks met m'n account :( Het heeft wel dag gewerkt en alles was akkoord. Nu ineens niet meer.

Wat ik me trouwens afvraag. Het lijkt dat Supernews een bedrijf in Amerika is. Loop je bij hun niet een extra risico wanneer je media download? (als b.v. plots de wet daar wijzigt ofzo, waar laatst sprake van was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DJH schreef op zondag 13 mei 2012 @ 11:32:
Loop je bij hun niet een extra risico wanneer je media download? (als b.v. plots de wet daar wijzigt ofzo, waar laatst sprake van was)
Nee, daar heb je geen last van. Supernews en andere usenetaanbieders houden namelijk geen log bij van wat je download (even ervan uitgaande dat je SSL gebruikt). Of ik moet iets over het hoofd gezien hebben. Maar downloaden is in Nederland legaal voor veel zaken, dus het risico is 0 lijkt mij.

De helpdesk zit volgens mij wel in China, maar dat is bij de meeste grote usenetproviders zo (in iedergeval ook astraweb). Mailtje erheen sturen en vaak is het in 1 dag opgelost.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 13-05-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-05 12:48
Zijn er nog meer mensen van Newsxs die storing hebben:
ik krijg elke keer:
code:
1
 unable to logon.Server Responce:"connect :Winsock resolve Host adress 'reader2.newsxs.nl' -No Data (#11004)"'(03:33)

Het rare is dat de news server van XMS gewoon werkt en zei hun news/data van Newsxs betrekken??

Mijn newsreader is Newsleecher en alle instellingen hebben altijd goed gestaan en in mijn router staat gewoon poort 119 open !

update:
is opgelost ,ik heb wel geen lijbrand maar val wel onder reggefiber.
De status pagina niet kon ik eerst ook niet vinden ,want die zit weg gestopt op de retentie pagina :? :? .
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
SERVER STATUS / NIEUWS

Datum: 13 mei 2012

Klanten met ISP www.lijbrandt.nl kunnen geen verbinding maken met onze diensten wegens een DNS-probleem bij deze provider.
Om u toch van dienst te kunnen zijn kunt u gebruik maken van tijdelijk.newsxs.nl in plaats van reader2.newsxs.nl

NewsXS Support Team

[ Voor 55% gewijzigd door tita_tovenaar op 13-05-2012 17:17 ]

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Anoniem: 32279 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 13:20:
[...]

Nee, daar heb je geen last van. Supernews en andere usenetaanbieders houden namelijk geen log bij van wat je download (even ervan uitgaande dat je SSL gebruikt). Of ik moet iets over het hoofd gezien hebben. Maar downloaden is in Nederland legaal voor veel zaken, dus het risico is 0 lijkt mij
De helpdesk zit volgens mij wel in China, maar dat is bij de meeste grote usenetproviders zo (in iedergeval ook astraweb). Mailtje erheen sturen en vaak is het in 1 dag opgelost.
Maar als je ssl gebruikt en ziggo hebt zit er een kans in dat je geknepen wordt toch? Dacht dat ik iets gelezen had over die poort die dan geknepen wordt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Le_Freak ! schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 08:23:
[...]

Maar als je ssl gebruikt en ziggo hebt zit er een kans in dat je geknepen wordt toch? Dacht dat ik iets gelezen had over die poort die dan geknepen wordt.
Daar doen heel veel spookverhalen over. Maar Ziggo knijpt geen usenet verbindingen, dus leef je uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 03:57

WhySoSerious

Be the change.

Le_Freak ! schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 08:23:
[...]

Download al jaren middels een SSL-verbinding op Ziggo netwerk. Altijd full-speed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Laatst online: 01-06 03:05
Voordat ik UPC eventueel in zijn kraag wil grjpen, en het een en ander wil uitsluiten..

Is er wat met de snelheid van SuperNews aan de hand?
Normaal gesproken werkt alles met SSL en poort 563 zonder problemen.
Maar ik kom met AltBinz niet meer boven de 3000KB/s waar ik een aantal weken geleden nog makkerlijk ruim 5900KB/s trok..

Doe ik nu een test met speedtest.net dan is er niets aan de hand en haal ik de volle snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:54
@ Mabili probeer even poort 995

of andere poort
http://scage.weblog.nl/co...-ssl-en-news-chelloo-com/

[ Voor 64% gewijzigd door saharoen op 15-05-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Mabili schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 17:26:
Voordat ik UPC eventueel in zijn kraag wil grjpen, en het een en ander wil uitsluiten..

Maar ik kom met AltBinz niet meer boven de 3000KB/s waar ik een aantal weken geleden nog makkerlijk ruim 5900KB/s trok..

Doe ik nu een test met speedtest.net dan is er niets aan de hand en haal ik de volle snelheid.
Hier ook UPC + alt.binz echter i.c.m. SunnyUsenet. Gaat gewoon lekker met ssl, ongeveer 6 MB/s :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
WhySoSerious schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:18:
[...]

Download al jaren middels een SSL-verbinding op Ziggo netwerk. Altijd full-speed :)
En gewoon met standaard poortje?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik gebruik dus SunnyUsenet. Nu heb ik echter een probleempje :) Er zijn dus wat afleveringen van verschillende series ouder dan 900 dagen. Deze kan ik dus niet meer binnenhalen.

Iemand een idee wat de goedkoopste oplossing hiervoor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:54
@freakster86
proefabo supernews ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ja, dat is inderdaad wel een idee. Dat is echter voor 3 dagen. Ik zit te kijken naar iets waar ik op terug kan vallen. Die sporadische momentjes dat je meer dan 900 dagen retentie nodig hebt is mij geen 7 euro p/m waard. Elke keer een proefabo aanvragen (of alles opsparen) lijkt me niet praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 450146

Hmmm. Nieuw internet van tele2 en daar zat usenet toegang bij. Maar echter wel een cap van 30KB per thread en max 10 threads. 300KB/s max dus. Wel goede retentie en groot aanbod van groepen.

En de helpdesk kende het woord 'usenet' niet eens. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 450146 op 16-05-2012 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Laatst online: 21-05 22:25

TRaSH

koffie ?

Block account bij astrawe

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:33
Mabili schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 17:26:

Same here. Al een week ongeveer? Goed om te horen dat ik niet de enige ben (Ziggo btw).
Supernews ging van 14.5 MB/s naar een zeer instabiele 3000 KB/s.

Speedtest.net haalt gewoon volle snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

FrenzyFreak schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 21:40:
[...]

Same here. Al een week ongeveer? Goed om te horen dat ik niet de enige ben (Ziggo btw).
Supernews ging van 14.5 MB/s naar een zeer instabiele 3000 KB/s.

Speedtest.net haalt gewoon volle snelheid...
Hier ook Ziggo i.c.m. Supernews, maar nog steeds netjes volle bak snelheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:33
TFHfony schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 21:43:
[...]

Hier ook Ziggo i.c.m. Supernews, maar nog steeds netjes volle bak snelheid....
Probleem opgelost!

@Mabili: verander de server naar het EU adres (news.eu.supernews.com ipv news.supernews.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nu in mijn 4 e maand Sunny, had laatst een 3-mnds abo genomen, en ik moet zeggen, altijd fullspeed. Ok niet als ik een 875 dagen oude post doe, maar eerlijk gezegd doe ik dat 2x per jaar. Kortom, tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ligt de site van Giganews eruit? Wilde net een Trial account aanvragen en de site reageert nu niet meer. Constant een time-out. De site is niet down volgens www.downforeveryoneorjustme.com.

Getest met 2 browsers, telefoon, andere dns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier werkt die ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 10:03
Ik wou mij daarnet een account maken op Supernews via Paypal. Maar dat blijkt niet te werken? Na het inschrijven moet ik mijn paypal account koppelen maar hij blijft steeds naar een creditcard of visa vragen?

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Laatst online: 01-06 03:05
FrenzyFreak schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 21:47:
[...]

Probleem opgelost!

@Mabili: verander de server naar het EU adres (news.eu.supernews.com ipv news.supernews.com)
Bedankt voor de tip!
Na het adres in news.eu.supernews.com te hebben aangepast heb ik weer de volle snelheid _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 15:28
Hoe zijn jullie ervaringen met de ziggo retentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-04 11:04
CK3v1N schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:41:
Ik wou mij daarnet een account maken op Supernews via Paypal. Maar dat blijkt niet te werken? Na het inschrijven moet ik mijn paypal account koppelen maar hij blijft steeds naar een creditcard of visa vragen?
Hier hetzelfde probleem, ik kom wel op de site maar zodra ik mijn abbo wil verlengen dan vliegt hij er weer uit|?
Pagina: 1 ... 3 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
VERPLICHT LEESVOER

Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke. Kap er gewoon mee, anders gaan we harder optreden.

Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!