Ik was net behoorlijk entiousiast zoals je kan begrijpen haha
Zoals je al zegt is het idd geen stabiele download, de snelheid gaat behoorlijk op en neer soms. Probleem is vooral ook dat op andere machines het nog veel erger is.
Q6600 + 4gig + raptor schijf gaat redelijk, zoals hierboven beschreven.
E6300 + 2gig + ? standaard schijfje doet het al minder. schommeld tussen 10 en 20 MB/s.
Athlon X2 + 2gig + 2,5" schijfje doet het nog minder met tussen 8 en 14 MB/s.
Ik ga eens aan de slag met je tips, hopelijk krijg ik een mooie snelle en stabiele download ook met die andere machines. Die Athlon gebruik ik namelijk het meest om te downloaden.
//edit
Newsbin Pro gaat als een trein!
Op m'n Q6600 heb ik die 2 tweak settings gedaan en dat gaat super, stabiel op 25.5 tot 26 MB/s. Als ik in de taskmanager kijk bij de netwerk tab is de netwerk utilization een vlakke lijn waarbij het eerst vol op en neer ging.
Ik ben nu met de E6300 aan het testen, maar die machine heeft maar 2 gig geheugen. Ik heb die settings eerst op 1000 gezet, later verhoogd naar 2000 maar dat maakt geen verschil. De cache blocks blijft'ie op 100 zetten (bij de Q6600 staat het wel op 8000, zware overkill). Maargoed, 100 blocks blijkt net genoeg te zijn. Netwerk utilization is 99% vlak nu met af en toe een heel klein piekje/dalletje. De E6300 pomp nu ook vrolijk 25 a 26 MB/s stabiel.
Morgen maar even een licentie aanschaffen....
Super bedankt voor de tip !!!!!
[
Voor 38% gewijzigd door
ocdaan op 28-04-2012 01:02
]