En je bent Semi legaal bezig, nog niet nuttig dusVerwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:09:
[...]
vergeet ook niet een router waarop je het kan instellen, veel routers die geen vpn of dns instellingen hebben (helaas).
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:20:
Zucht probeer eens de laatste Simpsons op te zoeken: The Simpsons S24E07 op alle sites krijg ik corrupte bestanden...
[ Voor 31% gewijzigd door Equator op 11-12-2012 12:49 ]
Bij mij functioneerd alles nog. Nzb.su blijkt voldoende te zijn. Nooit echt gecontroleerd wat ie van nzbmatrix haalde
Die is nu ook down?
https://www.google.nl/sea...aq=&aqi=&aql=&gs_l=&pbx=1
In cache > mooi login scherm
In FF zonder cache > lelijke IE-achtige foutmelding.
Oh, en met 'chicknikita' kan ik idd fringe 508 binnen halen. Maar waar vind je die dekmantel nu dan?
https://www.google.nl/sea...aq=&aqi=&aql=&gs_l=&pbx=1
In cache > mooi login scherm
In FF zonder cache > lelijke IE-achtige foutmelding.
Oh, en met 'chicknikita' kan ik idd fringe 508 binnen halen. Maar waar vind je die dekmantel nu dan?
[ Voor 17% gewijzigd door Nox op 10-12-2012 22:47 ]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Nee blijkbaar nemen ze geen nieuwe leden aan. Ik heb gelukkig begin dit jaar toevallig een account aan gemaakt omdat ie genoemd werd in de sickbeard installatie FAQ
Verwijderd
Ik had daar vorig jaar een account aangemaakt, maar mijn username en emailadres zijn daar nu niet meer bekend. Blijkbaar verwijderen ze inactieve accounts.Crazyanz schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:50:
Nee blijkbaar nemen ze geen nieuwe leden aan. Ik heb gelukkig begin dit jaar toevallig een account aan gemaakt omdat ie genoemd werd in de sickbeard installatie FAQ
Klopt, ik had meer dan een jaar terug ook een account daar. Ineens werden toen je api calls enorm aan banden gelegd en ging ik er dagelijks overheen met 'normale' zoekinstellingen. Een tijdje niet gebruikt en toen was mijn account ineens weg, zonder optie om hem te reactiveren.
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Ze hebben gewoon random niet betalende leden verwijderd. Stond gisteren op de pagina daar.Anthirian schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 01:15:
Klopt, ik had meer dan een jaar terug ook een account daar. Ineens werden toen je api calls enorm aan banden gelegd en ging ik er dagelijks overheen met 'normale' zoekinstellingen. Een tijdje niet gebruikt en toen was mijn account ineens weg, zonder optie om hem te reactiveren.
/index.phpJpjedi schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:04:
nzbs.su is nu toch ook uit de lucht?
En de .in site is het:
Site is slow.
We're working on a solution.
Registration are closed and won't come back soon
[ Voor 27% gewijzigd door Dacuuu op 11-12-2012 09:12 ]
pfew! werkt welDacuuu schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:11:
[...]
/index.php
En de .in site is het:
Site is slow.
Gisteren avond schrok ik ook even, volgens mij hebben ze een beetje lopen klunzen daar! Of expres gedaan..
Omdat sunnyusenet geen paypal meer aanvaard en de snelheden al maanden op niks trekken (30mb account en haal amper 20mb), naar cheapnews gegaan, maar die aanvaarden nu ook geen paypal meer.
Suggesties voor andere providers zijn welkom! (geen takedowns en prijzen à la sunny liefst)
Suggesties voor andere providers zijn welkom! (geen takedowns en prijzen à la sunny liefst)
Geen takdowns, grapjasquirinus schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:37:
Omdat sunnyusenet geen paypal meer aanvaard en de snelheden al maanden op niks trekken (30mb account en haal amper 20mb), naar cheapnews gegaan, maar die aanvaarden nu ook geen paypal meer.
Zeg maar optimist
Chickolivia ep 4 gemist en niet meer binnen te krijgen in eender welke versie.
De pokersites zag je destijds allemaal vertrekken uit Europa (geografisch gezien zitten ze volgens mij nog steeds in Europa, alleen vallen ze onder andere wetten). Het is wachten op de newsservers, al denk ik dat bandbreedte dan een probleem is (niet genoeg en te duur)
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik zit op Eweka en ik ben zeker geen zware downloader, maar ik vergeet nog wel eens wat binnen te halen. Dus afgelopen weekend een flink stel achterstallige afleveringen op kunnen halen van enkele bekende sitcoms en dat ging zonder problemen. Geen idee of mijn sabnzb er nog iets aan doet (ik zit daar niet aan) maar ik kan dus niet bepaald meepraten met bovenstaande ergernissen. Toch gek?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik denk het niet, ik denk dat het komt door "sitcoms" en "achterstallige afleveringen". Het zijn bepaalde series die veel verwijderd worden, series die hier ook meestal een eigen topic hebben (sitcoms hebben dat niet).
/▌
Ah okee, ik lees wel dat er hier mensen zijn die met diezelfde series (Big bang en zo) moeite hebben ze goed binnen te krijgen, vandaar. Die zombieserie ging trouwens ook feilloos.
Big Bang zal misschien ook wel populair zijn ja, ik dacht een beetje aan King of Queens enzo bij sitcoms
Misschien dan omdat het oudere afleveringen waren dat je geen problemen had.
/▌
Van wat ik heb meekregen is dat als de series opnieuw verstrekt worden (Bijv tweede keer), ze (langer) blijven staan. Maar dat kan natuurlijk ook een fabeltje zijn...
Ik heb er nog niet heel veel last van gehad.
Ik heb er nog niet heel veel last van gehad.
[ Voor 3% gewijzigd door ErikCornelissen op 11-12-2012 10:37 ]
Het ging bij elke serie om de laatste vier, vijf afleveringen. Dus wat ouder maar ook gewoon de laatste.Marzman schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:31:
Big Bang zal misschien ook wel populair zijn ja, ik dacht een beetje aan King of Queens enzo bij sitcomsMisschien dan omdat het oudere afleveringen waren dat je geen problemen had.
Big bang theory alles vanaf s05e20 en the simpsons hadden het gisteren toch erg moeilijk met mijn sunnyusenet en sickbeard. Uiteindelijk maar overgegaan op torrents en daar komt dan wel weer gewoon alles binnen.
Wie had dat 2 jaar geleden kunnen denken dat we in 2012 weer veroordeeld zouden zijn tot torrents. (mits je geen toegang hebt tot gesloten nzbindex communities)
Wie had dat 2 jaar geleden kunnen denken dat we in 2012 weer veroordeeld zouden zijn tot torrents. (mits je geen toegang hebt tot gesloten nzbindex communities)
Ik hoop in ieder geval niet dat we weer allemaal password protected files op Usenet krijgen. Hopelijk loopt het aantal providers/users gewoonweg wat terug, waardoor men zich weer op Torrents/ThePiratebay gaat richten...Turralyon schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:22:
Big bang theory alles vanaf s05e20 en the simpsons hadden het gisteren toch erg moeilijk met mijn sunnyusenet en sickbeard. Uiteindelijk maar overgegaan op torrents en daar komt dan wel weer gewoon alles binnen.
(of wellicht komt er een DCMA loze provider?)
* Equator hint nog even naar de topicwaarschuwing. Geen bestandsnamen, of directe links.
Ik snap niet goed waarom Nederlandse (en andere niet-US) providers meewerken aan DCMA? Is het omdat de act ook op hun van toepassing is? Of zijn ze bang voor hoge juridische kosten die gemoeid zijn met het verdedigen van hun rechten?
Lijkt mij niets met de amerikaanse DMCA te maken te hebben, maar puur nederlands recht: het is in NL verboden om auteursrechtelijk beschermd materiaal te downloaden aan te bieden dus als een usenet provider hoort (van de rechthebbende) dat hij dat doet, dan zal hij verplicht zijn om het materiaal offline te nemen.
Ik baal er ook van, maar heb er wel begrip voor. Hopelijk waait het snel over...
Ik baal er ook van, maar heb er wel begrip voor. Hopelijk waait het snel over...
Ja maar het is de DMCA die het de "rechthebbende" zo makkelijk maakt. Volgens mij is er bij de Nederlandse wet nog altijd een rechter nodig die een bevel uitspreekt tot verwijderen van content.
Of zit ik er naast?
Of zit ik er naast?
Verwijderd
Via de DMCA kan een NL provider ook voor een Amerikaanse rechter gesleept worden. Als-ie dan schuldig wordt bevonden kan-ie de VS (en wellicht ook wat andere landen) niet meer in zonder de gevolgen van zijn straf. Denk niet dat veel NL provider-eigenaren daar zin in hebben.
// of hij moet zijn dienst niet (meer) aan de VS aanbieden, dus voor hen ontoegankelijk maken.
/// maar dan kunnen ze de gegevens altijd nog doorspelen aan Brein, die het stokje hier kan overnemen.
// of hij moet zijn dienst niet (meer) aan de VS aanbieden, dus voor hen ontoegankelijk maken.
/// maar dan kunnen ze de gegevens altijd nog doorspelen aan Brein, die het stokje hier kan overnemen.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2012 18:27 ]
Ik gebruik al een tijdje Supernews met 2 kenissen.
Werkte altijd perfect, maar de laatste paar dagen halen we alledrie opeens bijna niets meer compleet meer binnen, waarvan het meeste ook nog eens onherstelbaar is.
Ik gebruik de server vooral voor tv-series, en het lijkt heel selectief te zijn, sommige series werken gewoon perfect, terwijl ik bij andere niets meer kan binnenhalen. (leeftijd tussen de 0 en 500 dagen meestal). Ik vind ze altijd via zoekmachines zoals nzbindex/binsearch.
Ook andere downloads (die ik meestal vind via Spotplanet) komen vaak onherstelbaar binnen, wat dus vaak neerkomt op 2 uur downloaden voor niks.
Heeft iemand een idee hoe dit opeens gekomen zou kunnen zijn?
Werkte altijd perfect, maar de laatste paar dagen halen we alledrie opeens bijna niets meer compleet meer binnen, waarvan het meeste ook nog eens onherstelbaar is.
Ik gebruik de server vooral voor tv-series, en het lijkt heel selectief te zijn, sommige series werken gewoon perfect, terwijl ik bij andere niets meer kan binnenhalen. (leeftijd tussen de 0 en 500 dagen meestal). Ik vind ze altijd via zoekmachines zoals nzbindex/binsearch.
Ook andere downloads (die ik meestal vind via Spotplanet) komen vaak onherstelbaar binnen, wat dus vaak neerkomt op 2 uur downloaden voor niks.
Lees de laatste paar pagina's van dit topic eens globaal door, dan krijg je vanzelf een antwoord op je vraag.
[ Voor 15% gewijzigd door Anthirian op 11-12-2012 18:55 ]
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
In het kort:Franz24 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:48:
Ik gebruik al een tijdje Supernews met 2 kenissen.
- De oorlog tegen de grote torrentsites lijkt gewonnen te zijn (kuch).
- Daarom richten ze nu hun viezier op de usenetproviders en indexsites.
- Doormiddel van automatisch gegenereerde berichten* worden usenetproviders gedwongen om bepaalde informatie te verwijderen van hun servers.
* Er draaien automatische processen die de informatie op usenet in de gaten houden. Deze processen sturen automatisch een verzoek naar de verschillende usenetproviders om iets te verwijderen. Omdat dit er zoveel zijn, worden deze verzoeken ook vaak automatisch verwerkt door de usenetproviders. Hierdoor zijn de gegevens vaak binnen een dag weer weg.
Bedankt voor de informatie, had de laatste paar pagina's globaal doorgelezen maar het ging allemaal om specifieke sites die down waren etc, dus daarom had ik dit niet doorgekregen.BlackMage schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 18:57:
[...]
In het kort:
- De oorlog tegen de grote torrentsites lijkt gewonnen te zijn (kuch).
- Daarom richten ze nu hun viezier op de usenetproviders en indexsites.
- Doormiddel van automatisch gegenereerde berichten* worden usenetproviders gedwongen om bepaalde informatie te verwijderen van hun servers.
* Er draaien automatische processen die de informatie op usenet in de gaten houden. Deze processen sturen automatisch een verzoek naar de verschillende usenetproviders om iets te verwijderen. Omdat dit er zoveel zijn, worden deze verzoeken ook vaak automatisch verwerkt door de usenetproviders. Hierdoor zijn de gegevens vaak binnen een dag weer weg.
Is er al informatie over bij welke payservers er veel verwijderd wordt en bij welke niet?
Bij Supernews lijkt het in ieder geval behoorlijk hard te gaan, en aangezien dat onderdeel is van Giganews zal het daar ook wel flink achteruit gegaan zijn.
Het vervelendste hieraan vind ik nu wel dat je van te voren niet kan zien of het wel of niet gaat werken, het is steeds een kwestie van proberen (en vaak verspilde tijd)
Lees ze nu maar eens in detail dan
. We hebben hier al serieuze epistels over geschreven...
Moet wel zeggen dat via een indexer met .org vanachter en nzb en een "s" in de naam het nog bijzonder vlot gaat via AstraWeb... Het is heel specifiek,maar Totale Terugroep komt hier toch nog netjes binnen
.
Moet wel zeggen dat via een indexer met .org vanachter en nzb en een "s" in de naam het nog bijzonder vlot gaat via AstraWeb... Het is heel specifiek,maar Totale Terugroep komt hier toch nog netjes binnen
Heb net alle posts vanaf pagina 30 gelezen. Was heel wat werk maar ben er weer een stuk wijzer van geworden.
Ik blijf ook nog maar bij supernews, die kan ik namelijk elke maand opzeggen en mijn plannen om misschien terug te gaan naar sunnyusenet (ook ooit bij gezeten) zijn helemaal van de baan.
Alle series die ik download, heb ik ook om te bewaren (soort eigen bibliotheek), en daarom is het erg frustrerend als ik bijvoorbeeld niet alles in dezelfde kwaliteit heb. Ik gebruik nu dus nog gewoon zoekmachines (jammer dat Mysterbin offline is gegaan, was imo de beste zoekmachine tot nu toe) en spotplanet, maar na het lezen van de discussie hier ben ik ook wel geïnteresseerd geraakt in services zoals NZBmatrix (die nu dus helaas offline is) en andere vergelijkbare sites.
Ik blijf ook nog maar bij supernews, die kan ik namelijk elke maand opzeggen en mijn plannen om misschien terug te gaan naar sunnyusenet (ook ooit bij gezeten) zijn helemaal van de baan.
Alle series die ik download, heb ik ook om te bewaren (soort eigen bibliotheek), en daarom is het erg frustrerend als ik bijvoorbeeld niet alles in dezelfde kwaliteit heb. Ik gebruik nu dus nog gewoon zoekmachines (jammer dat Mysterbin offline is gegaan, was imo de beste zoekmachine tot nu toe) en spotplanet, maar na het lezen van de discussie hier ben ik ook wel geïnteresseerd geraakt in services zoals NZBmatrix (die nu dus helaas offline is) en andere vergelijkbare sites.
Met al die takedowns is het kwestie van tijd dat er russische of andere non-US / non-EU aanbieders komen.. Sinds deze week is het wel dramatisch.. Matrix weg, en veel populaire series bijna niet meer compleet binnen te krijgen, terwijl er ook nog geen legaal alternatief in ons land is om de series te kojken in goede kwaliteit en snel na eerste uitzending...
Ik zoek altijd via spot lite. Als ik een film hier niet kan vinden zoek ik via nzbindex.nl
Alleen soms vind ik een film op beide plekken niet. Zijn er dan nog mogelijkheden?
Dit is EXPLICIET NIET de bedoeling
Alleen soms vind ik een film op beide plekken niet. Zijn er dan nog mogelijkheden?
Dit is EXPLICIET NIET de bedoeling
[ Voor 22% gewijzigd door IEF op 13-12-2012 15:03 ]
Versteegrob schreef op woensdag 12 december 2012 @ 00:47:
Ik zoek altijd via spot lite. Als ik een film hier niet kan vinden zoek ik via nzbindex.nl
Het gaat om deze film IMDB: Gummo (1997)
Is het nu duidelijk? Het lijkt wel of ik in een ComputerIdee Usenet voor n00bs topic beland bent, kap er eens mee, het is irritant.Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.
Ook geen hints naar films, series en dergelijke. Kap er gewoon mee, anders moeten we gaan optreden.
Zo dat lucht op
Goeie genade, hoe dom kan je zijn.. En ook nog dezelfde post op Fok! en Got ..
Het staat zelfs nog boven de replybox...
Ik vraaag me af, wat is de geschiedenis van alle gebruikers hier?
Ik ben zelf nog een jongeling, gebruik usenet nu voor 5 jaar, ben zelf 17.
Ooit begonnen via FTD, met een gratis kpn server (15 dagen retentie). Uiteindelijk beviel dit me zo goed dat ik ben overgestapt op een payserver, en ik ben FTD steeds minder gaan gebruiken, zoekmachines waren meestal al voldoende als je ongeveer wist waarop je moest zoeken. De payservers die ik heb gehad waren van: XLNed, Hitnews, Sunny en nu Supernews.
Ik hoop in de toekomst ook handiger te worden in geavanceerdere praktijken op dit gebied, aangezien mijn interesse hiervoor groot is.
Daarom ben ik ook erg benieuwd van de veteranen te horen hoe het vroeger allemaal was
Ooit begonnen via FTD, met een gratis kpn server (15 dagen retentie). Uiteindelijk beviel dit me zo goed dat ik ben overgestapt op een payserver, en ik ben FTD steeds minder gaan gebruiken, zoekmachines waren meestal al voldoende als je ongeveer wist waarop je moest zoeken. De payservers die ik heb gehad waren van: XLNed, Hitnews, Sunny en nu Supernews.
Ik hoop in de toekomst ook handiger te worden in geavanceerdere praktijken op dit gebied, aangezien mijn interesse hiervoor groot is.
Daarom ben ik ook erg benieuwd van de veteranen te horen hoe het vroeger allemaal was
Ik kom zelf nog uit de tijd dat je via headers alles moest doenFranz24 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 08:52:
Nothing to see here!
Inbellen over de telefoon naar een bbs-tijd
Ik gebruik usenet sinds dat het hoofdzakelijk voor tekst (zoals nu fora) gebruikt werd. Duur inbellen naar een nummer in Amsterdam, geen echte moderatie (afgezien van cancelen van posts) met als gevolg een Ome Johan die decenia de tekstgroepen terroriseerde. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of die en de andere alt.madcrew figuren nog steeds bestaan eigenlijk 
Maar het was inderdaad headeren in het begin, toen kwam FTD wat geweldig was (want Nederlands, vaak ondertitels, betere kwaliteit, moderatie). Dat headeren lijkt me nu niet meer te doen met 900 dagen retentie en een gigantische toename van het aantal posts (door grotere omvang en aantallen bestanden)
Maar het was inderdaad headeren in het begin, toen kwam FTD wat geweldig was (want Nederlands, vaak ondertitels, betere kwaliteit, moderatie). Dat headeren lijkt me nu niet meer te doen met 900 dagen retentie en een gigantische toename van het aantal posts (door grotere omvang en aantallen bestanden)
/▌
Hier ook al jaren op usenet. De tijd van 'tekst berichten' heb ik niet meegemaakt. Ben geïntroduceerd toen FTD er net was. Dus groepen ophalen met de hand, en de rest ook met de hand. Gebruikte toen de usenet provider van mijn isp met 1 dag retentie. Usenet is nu zo mainstream. Dat het niveau gewoon verschrikkelijk omlaag is gegaan. Nieuwe mensen? Leuk! Maar google een term eens ipv te gaan schreeuwen.
De userpolicy is op beide fora van dezelfde strekking en leunt ook op gezond verstand. Je brengt fora in gevaar als je gaat vragen naar specifieke content.
[ Voor 46% gewijzigd door IEF op 13-12-2012 15:06 . Reden: quote weggehaald. ]
Zag gisteren in de koffiehoek een ComputerIdee (oid) liggen met pontificaal op de voorkant "AUTOMATISCH SERIES EN FILMS DOWNLOADEN VIA USENET EN TORRENTS - HOE DOE JE HET". Goh, hoe komt het toch dat Tim Kruik en de zijnen hun pijlen zo op usenet aan het richten zijn?
De wereld is nog niks veranderd .. toen je vroeger op school per ongeluk een proefwerk te pakken had gekregen van een leraar en dat deelde met 2 anderen, met de waarschuwing het niet verder te verspreiden, had 4 uur later de halve school het proefwerk, kregen leraren er lucht van en werd je gewoon een ander proefwerk voorgeschoteld. Sommige mensen ..
Anyway, alles loopt nog steeds soepeltjes hier. SB/CP met nzb org met een s ergens, SB index en Womble Indx (beide ingebakken in SB). Niet eens missing articles of een PAR nodig, alles 100% binnen.
De wereld is nog niks veranderd .. toen je vroeger op school per ongeluk een proefwerk te pakken had gekregen van een leraar en dat deelde met 2 anderen, met de waarschuwing het niet verder te verspreiden, had 4 uur later de halve school het proefwerk, kregen leraren er lucht van en werd je gewoon een ander proefwerk voorgeschoteld. Sommige mensen ..
Anyway, alles loopt nog steeds soepeltjes hier. SB/CP met nzb org met een s ergens, SB index en Womble Indx (beide ingebakken in SB). Niet eens missing articles of een PAR nodig, alles 100% binnen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Tja dit is al een lange tijd aan de gang. Lees regelmatige wat tijdschriften en er is al heel wat geschreven. Ook door de PCM of PC Totaal. Volgens mij is downloaden nooit te verbieden.Arfman schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:56:
Zag gisteren in de koffiehoek een ComputerIdee (oid) liggen met pontificaal op de voorkant "AUTOMATISCH SERIES EN FILMS DOWNLOADEN VIA USENET EN TORRENTS - HOE DOE JE HET". Goh, hoe komt het toch dat Tim Kruik en de zijnen hun pijlen zo op usenet aan het richten zijn?
Downloaden is ook nooit te verbieden maar als er niks is om te downloaden valt er ook niks te verbiedenVersteegrob schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:11:
[...]
Tja dit is al een lange tijd aan de gang. Lees regelmatige wat tijdschriften en er is al heel wat geschreven. Ook door de PCM of PC Totaal. Volgens mij is downloaden nooit te verbieden.
Gelukkig kijk ik mijn series gewoon online en gebruik ik usenet alleen voor HD films dus ik heb hier geen last van, heb mijn vriendin nu ook maar een paar url's gegeven voor haar series, gaat veel makkelijker en is ook sneller dan eerst zoeken en downloaden en dan kijken.
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Jammer ja, Je zou maar abonnee zijn. Verschrikkelijk.Arfman schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:56:
Wordt wakker, dan staan de series al te wachten. Wat is nu makkelijkerSm0k3r schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:20:
[...]
Gelukkig kijk ik mijn series gewoon online en gebruik ik usenet alleen voor HD films dus ik heb hier geen last van, heb mijn vriendin nu ook maar een paar url's gegeven voor haar series, gaat veel makkelijker en is ook sneller dan eerst zoeken en downloaden en dan kijken.
[ Voor 32% gewijzigd door Dacuuu op 12-12-2012 12:24 ]
Nu we toch een beetje op de nostalgische route zijn, weet iemand de 'geschiedenis' van alt.binaries.boneless? Momenteel de grootste group op usenet.
Wat ik er van weet is dit van oorsprong een Nederlandse group, ontstaan uit het oude Multiweb (provider).
Weet iemand hier wat meer van?
Wat ik er van weet is dit van oorsprong een Nederlandse group, ontstaan uit het oude Multiweb (provider).
Ik snap jouw reactie niet, voor mij staan ze toch al te wachten, ik kan gewoon op play klikken ipv zoeken naar juiste aflevering, dan downloaden en dan afspelen. Alle series staan op alfabetische volgorde en ik hoef alleen op "play" te klikken. Wat is nu makkelijker?Dacuuu schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:22:
[...]
Jammer ja, Je zou maar abonnee zijn. Verschrikkelijk.
[...]
Wordt wakker, dan staan de series al te wachten. Wat is nu makkelijker
Ik hop van family guy naar cleveland show naar american dad en dan naar simpsons, ik ben dan weer up to date en heb mijn dosis geanimeerde humor weer gehad.
edit: films wil ik wel zelf zoeken want ik controleer .nfo op bitrate geluid en beeld en wil een film wel in zo'n hoog mogelijke kwaliteit bekijken dus die stream ik niet.
[ Voor 11% gewijzigd door Sm0k3r op 12-12-2012 13:19 ]
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Buiten de series worden er nu ook films verwijderd, de vlek wordt groter en groter.Sm0k3r schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:20:
[...]
Downloaden is ook nooit te verbieden maar als er niks is om te downloaden valt er ook niks te verbieden
Testing, one, two ...
Verwijderd
ach, gaan we toch weer torrent gebruiken ofzo? Niet druk om maken. Eerst napster, toen kazaa, daarna supernova weg en toen fxp en nu usenet, ik download er nooit minder om.
IRC ook nog een tijd gebruikt trouwens, good old times.
Toen ik een jaar of 10 a 15 was kopieerde ik nog op een stereotoren cassettebandjes met spelletjes of midden in de nacht een msx programma opnemen vanaf de fm radio en dan de volgende ochtend kijken welk programma je had gedownload. Dat waren tijden, meesterlijk. Gewoon een uur lang computergeluidjes op de radio of pagina's en pagina's met codes overtypen (vooral voor hal op de msx, zie YouTube: HAL - MSX-BASIC - walkthrough part 1 , dat was echt megaveel typewerk
)
Dat waren op zich wel mooie tijden, gewoon een stuk uit een groep binnenhalen, uitpakken en maar zien wat je krijgtRutix schreef op woensdag 12 december 2012 @ 08:55:
Ik kom zelf nog uit de tijd dat je via headers alles moest doen. Kort daarna kwam gelukkig wel FTD en dat maakte het allemaal wat makkelijker
.
IRC ook nog een tijd gebruikt trouwens, good old times.
Toen ik een jaar of 10 a 15 was kopieerde ik nog op een stereotoren cassettebandjes met spelletjes of midden in de nacht een msx programma opnemen vanaf de fm radio en dan de volgende ochtend kijken welk programma je had gedownload. Dat waren tijden, meesterlijk. Gewoon een uur lang computergeluidjes op de radio of pagina's en pagina's met codes overtypen (vooral voor hal op de msx, zie YouTube: HAL - MSX-BASIC - walkthrough part 1 , dat was echt megaveel typewerk
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2012 19:03 ]
@ Dikkiedikdik, ik maak me er ook niet druk om hoor
het lijkt erop dat we in het verleden met dezelfde zaken zijn bezig geweest. Bij de verkoop van MSX was er bijna niets aan software te krijgen dus het pagina's overtypen (vooral uit Engelse tijdschriften) heb ik meer dan genoeg gedaan. Ik heb zelfs een tijdje de warez via satelliet binnengehaald. Downloadsnelheden van + 300KB/sec en dat in 1997, dat waren nog eens tijden.
Testing, one, two ...
Ehm, ik zit met een probleem.
Ik heb posts van 6 dagen oud, die in SABzbd+ staan gemerkt als "x" ontbrekende artikelen.
Maar ze zijn dus maar 6 dagen geleden gepost.
Ik heb als payserver Eweka.
Maar posts van, bijvoorbeeld 60 dagen, komen wel goed binnen...
Dit heb ik al weken...
Zal ik overstappen naar een andere payserver?
Of ligt het aan de nieuwsreader??
Alvast Bedankt!
Ik heb posts van 6 dagen oud, die in SABzbd+ staan gemerkt als "x" ontbrekende artikelen.
Dit heb ik al weken...
Zal ik overstappen naar een andere payserver?
Of ligt het aan de nieuwsreader??
Alvast Bedankt!
| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |
Lees de afgelopen paar pagina's eens door, en je krijgt een idee wat er aan de hand is.rikdegraaff schreef op woensdag 12 december 2012 @ 20:59:
Ehm, ik zit met een probleem.
Dit heb ik al weken...
Oke, ga ik doen 
Bedankt voor de hulp!
EDIT: Ik kan niets vinden over mijn payserver Eweka.
Dus ik kom er even niet uit...
Bedankt voor de hulp!
[ Voor 51% gewijzigd door PeaceFreak op 12-12-2012 21:13 ]
| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |
Dat is de Digital Millennium Copyright Act (zo even uit mijn hoofd...), toch?
Maar ik zal eens googelen.
EDIT: En dan??
Alsjeblieft wat duidelijker, het is voor mij niet te begrijpen, i.v.m. mijn Autisme...
Maar ik zal eens googelen.
EDIT: En dan??
Alsjeblieft wat duidelijker, het is voor mij niet te begrijpen, i.v.m. mijn Autisme...
[ Voor 33% gewijzigd door PeaceFreak op 12-12-2012 21:29 ]
Beter om even in dit topic op DMCA te zoeken.
Oké, zal ik ook doen, maar zie nog even mijn EDIT, a.u.b.
EDIT: Nu heb ik het door, DMCA is bullsh*t.
Dus dat word voor mij even torrentjes
EDIT: Nu heb ik het door, DMCA is bullsh*t.
Dus dat word voor mij even torrentjes
[ Voor 43% gewijzigd door PeaceFreak op 12-12-2012 21:33 ]
Verwijderd
Als ik het me goed herinner (hier sinds 1992 Usenet, eerst via UUCP bij BBS Waterlanddialmformark schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:28:
Nu we toch een beetje op de nostalgische route zijn, weet iemand de 'geschiedenis' van alt.binaries.boneless? Momenteel de grootste group op usenet.
Die groep werd dus a.b.boneless, en was daardoor al zolang ik me kan herinneren verreweg de grootste groep, omdat i.i.g. iedere Nederlandse gebruiker zijn bestanden mede in die groep (cross)postte. En mede daardoor was die groep (en de Nederlanders) ook al zolang ik mij kan herinneren, een grote bron van ergernis bij de overige (binary) Usenetgebruikers. Voornamelijk ook omdat de meeste Nederlanders zich nooit aan de gangbare regels voor bestandsnamen hielden, maar louter Nederlandse omschrijvingen gebruikten, zodat internationale gebruikers daar niet veel aan hadden. En met de komst van FTD (Fuck The Dutch), en cryptische omschrijvingen werd dat alleen maar erger.
Ik geloof dat in 1996 ofzo die groep al 800K headers had, en ik me toen al afvroeg hoe ik dat het beste kon handelen. Nu is dat meer dan 2 miljard
Hmm....vroegah was alles beter...inbellen bij je ISP, betalen per minuut (aan KPN) en nog de abo kosten aan Demon Internet. Headeren was toen ook het sleutelwoord...pff..wat een drama was dat toen.Franz24 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 08:52:
Verwijderd
Toen ik begon (BBS/Fidonet) was lokaal inbellen nog 15c per gesprek (hoe lang ook). Ik zat echt te balen toen je opeens per minuut moest gaan betalenTheVMaster schreef op woensdag 12 december 2012 @ 21:36:
[...]
Hmm....vroegah was alles beter...inbellen bij je ISP, betalen per minuut (aan KPN) en nog de abo kosten aan Demon Internet. Headeren was toen ook het sleutelwoord...pff..wat een drama was dat toen.
Ja, zekers mooi.Sjah schreef op woensdag 12 december 2012 @ 21:39:
Nee man, was mooi!
Ik weet nog wel dat ik van mijn vader niet te lang mocht internetten, via de telefoontikken
Ja en dat je dan inderdaad telefonisch niet bereikbaar was als je zat te internettenrikdegraaff schreef op woensdag 12 december 2012 @ 21:41:
[...]
Ja, zekers mooi.
Ik weet nog wel dat ik van mijn vader niet te lang mocht internetten, via de telefoontikken
Jaaa, dat klopt.
Je was ook niet bereikbaar (voor mensen zonder PC dan)
En voor mensen met een PC alleen via e-mail, want er was (in den beginne) no geen Facebook, MSN, Hyves, Twitter, etc...al had je natuurlijk al wel vrij snel ICQ. Die heb ik btw nog steeds maar goed...on-topicrikdegraaff schreef op woensdag 12 december 2012 @ 21:49:
Jaaa, dat klopt.
weet je nog dat je de hele nacht je modem aan had naar dat lokale bbs?Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 21:41:
[...]
Toen ik begon (BBS/Fidonet) was lokaal inbellen nog 15c per gesprek (hoe lang ook). Ik zat echt te balen toen je opeens per minuut moest gaan betalen
Verwijderd
ICQ moest nog uitgevonden worden, netmail en echomail was dé manier voor hobbyisten, zoals klets.028TheVMaster schreef op woensdag 12 december 2012 @ 21:52:
[...]
En voor mensen met een PC alleen via e-mail, want er was (in den beginne) no geen Facebook, MSN, Hyves, Twitter, etc...al had je natuurlijk al wel vrij snel ICQ. Die heb ik btw nog steeds maar goed...on-topic
Maar dit heeft idd. niet veel meer te maken met newsservers
Verwijderd
maartend schreef op woensdag 12 december 2012 @ 22:00:
[...]
weet je nog dat je de hele nacht je modem aan had naar dat lokale bbs?

Veel Sysops hadden daarom een maximale tijdslimiet. Daarom was ik zo blij dat er lokaal bij mij een BBS was met meerdere telefoonlijnen. Dat was BBS Interface: 'Life is too short to run a single-line BBS'
// Het was vaak ook de mailer die de telefoonlijn langdurig bezet hield, herinner me nog vele uren prutsen met D'Bridge

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2012 22:08 ]
.su werkt op dit moment niet?Dacuuu schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:11:
[...]
/index.php
En de .in site is het:
Site is slow.
iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com
Nieuwe meid staat een uur online, nu al fouten..
Verwijderd
Tot nog toe heb ik met supernews echt nergens last van. Momenteel ook een kleine terabyte aan oudere series en films aan het binnen halen en dat gaat prima.
Ik gebruik wel het eu adres van supernews. Weet niet of dat verschil maakt?
Ik gebruik beide adressen (com en eu), maar heb echt al een aantal series niet meer binnen kunnen halen op de gewone manier.Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 23:32:
Tot nog toe heb ik met supernews echt nergens last van. Momenteel ook een kleine terabyte aan oudere series en films aan het binnen halen en dat gaat prima.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ik ook.Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 23:47:
Ik heb het over dit adres he.
news.eu.supernews.com
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
Ik heb het me vroeger met Giganews wel eens afgevraagd, maar volgens mij resolven news.giganews.com en news-europe.giganews.com hier naar de zelfde EU server(farm) (in Amsterdam). Want als ik bv. vanaf hier een tracert doe naar news.giganews.com kom ik ergens anders uit (dat zijn waarschijnlijk de servers, bestemd voor de Amerikaanse markt). Waarschijnlijk geldt dat dan ook voor het 'algemene' en 'EU'-adres van Supernews.Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 23:32:
Verwijderd
Ligt aan de dns server die je gebruikt.Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 00:25:
[...]
Ik heb het me vroeger met Giganews wel eens afgevraagd, maar volgens mij resolven news.giganews.com en news-europe.giganews.com hier naar de zelfde EU server(farm) (in Amsterdam). Want als ik bv. vanaf hier een tracert doe naar news.giganews.com kom ik ergens anders uit (dat zijn waarschijnlijk de servers, bestemd voor de Amerikaanse markt). Waarschijnlijk geldt dat dan ook voor het 'algemene' en 'EU'-adres van Supernews.
Verwijderd
Jawel, maar waarschijnlijk wil Giganews (en ook Supernews) dus dat je in Europa van hun EU servers gebruik maakt, ook als je voor hun 'algemene' adres (news.giganews.com) kiest (uiteraard vanwege de kosten voor traffic). Want anders zouden de DNS-servers (van bv. je internetprovider) in Europa in dat geval óók wel naar die US servers verwijzen (zoals ze heel vroeger deden). Wil je dus per se van die US servers gebruik maken moet je niet alleen dat 'algemene' adres kiezen, maar tevens een (bv.) US based DNS-server (zoals OpenDNS), of 'hardcoded' in je hosts-file. Niet dat het overigens veel zal uitmaken, want beide serverfarms zullen wel gesynchroniseerd staan.Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 01:40:
[...]
Ligt aan de dns server die je gebruikt.
offtopic:
Het hangt niet van je DNS server af, maar van je eigen locatie. De DNS servers van Giganews sturen je afhankelijk daarvan door naar hun US of EU locatie. Voorbeeld met BIND: http://phix.me/geodns/
Hier kun je goed de scheiding zien: http://just-ping.com/index.php?vh=news.giganews.com
OpenDNS gebruiken zal dus geen verschil maken, je hosts file aanpassen wel (maar dan lijkt direct verbinden met het ip in plaats van de hostname me handiger).
Het hangt niet van je DNS server af, maar van je eigen locatie. De DNS servers van Giganews sturen je afhankelijk daarvan door naar hun US of EU locatie. Voorbeeld met BIND: http://phix.me/geodns/
Hier kun je goed de scheiding zien: http://just-ping.com/index.php?vh=news.giganews.com
OpenDNS gebruiken zal dus geen verschil maken, je hosts file aanpassen wel (maar dan lijkt direct verbinden met het ip in plaats van de hostname me handiger).
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Verwijderd
offtopic:
Ach je hebt natuurlijk gelijk ook, CentralOps fungeert in dit geval gewoon als proxy, vandaar dat-ie wél naar de US server leidt, ongeacht mijn locatie of DNS. En ook dat IP rechtstreeks inkloppen is natuurlijk veel handiger
Ach je hebt natuurlijk gelijk ook, CentralOps fungeert in dit geval gewoon als proxy, vandaar dat-ie wél naar de US server leidt, ongeacht mijn locatie of DNS. En ook dat IP rechtstreeks inkloppen is natuurlijk veel handiger
Maar over die US en EU servers, wellicht zit er toch wat verschil in beide, als ik dit bericht lees. Dus misschien is het toch verstandig om beide servers te gebruiken (of de US server als fillserver). Maar dan wel het IP van de US-server gebruiken dus
// Sterker nog, volgens die link van just-ping.com heeft Giganews ook servers in Hong Kong?
/// Ja, klopt dus
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2012 03:54 ]
Hm, lang geleden dat ik een usenet download in KB/s i.p.v. MB/s zag binnenkomen... 
Zowel Spotnet, Newsleecher als SABnzbd geven deze snelheden.
UPC FP120 abbo.
Hebben er meer mensen last van trage downloads bij I-telligent?
UPC FP120 abbo.
[ Voor 3% gewijzigd door Richub op 13-12-2012 08:08 ]
Jawel hoor. Alleen de landingspagina staat uit.
Nothing to see here!
Man hou op.TheVMaster schreef op woensdag 12 december 2012 @ 21:36:
[...]
Hmm....vroegah was alles beter...inbellen bij je ISP, betalen per minuut (aan KPN) en nog de abo kosten aan Demon Internet. Headeren was toen ook het sleutelwoord...pff..wat een drama was dat toen.
Je wil niet weten hoeveel guldens ik aan kpn kwijt was omdat ik zo nodig moest chatten met het verdwenen proggie Pirch.
i-telligent werkt bij mij ook niet, gaat met 0,0kb ofzoRichub schreef op donderdag 13 december 2012 @ 07:43:
Hm, lang geleden dat ik een usenet download in KB/s i.p.v. MB/s zag binnenkomen...
UPC FP120 abbo.
Hier nu ook (eindelijk
) problemen. CSI komt niet binnen, teveel missende blocks.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Bestaat dat nog?
Heb het echt veel gekeken maar op een gegeven moment ging de formule me tegenstaan omdat sommige elementen echt elke aflevering hetzelfde zjin. Dan krijg je een beetje zoals bij Columbo dat je weet dat hij weer terug gaat komen.
/▌
Verwijderd
Aals je DNS Advantage of Google DNS ebruikt wordt je vrolijk doorgelink naar hun US server. Het maakt wel degelijk uit welke DNS server je gebruikt. Het is dus altijd raadzaam om EU en US in de naam te gebruiken. OpenDNS linkt wel naar de juiste locatie.8088 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 02:55:
offtopic:
14,4MB per seconde bij mij, UPC amsterdam.murdock_nl_ schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:10:
[...]
i-telligent werkt bij mij ook niet, gaat met 0,0kb ofzo
Ik gebruik newsbin pro zonder SSL.
Volgens mij is daar ook weinig aan de hand nog. Tenminste, ik krijg alles nog gewoon goed binnen.rikdegraaff schreef op woensdag 12 december 2012 @ 21:10:
Oke, ga ik doen
Bedankt voor de hulp!
Kan het liggen aan het feit dat je gebruikmaakt van een publieke usenet zoekmachine zoals binsearch? Die hebben sinds deze week haast geen enkele serie meer zonder missing parts. Probeer het eens op een andere of beter nog: een afgeschermde zoekmachine. Op nzbtv punt net (wel eerst registreren!) staat er in ieder geval een nzb zonder missing parts. Of hij inmiddels alsnog is weggeDMCA't door je usenet provider is een tweedeArfman schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:18:
Hier nu ook (eindelijk) problemen. CSI komt niet binnen, teveel missende blocks.
Hij had hem van de SB index zie ik. Thanks voor de tip, ik heb die site toegevoegd aan m'n SB searchproviders.Intercity schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:53:
[...]
Kan het liggen aan het feit dat je gebruikmaakt van een publieke usenet zoekmachine zoals binsearch? Die hebben sinds deze week haast geen enkele serie meer zonder missing parts. Probeer het eens op een andere of beter nog: een afgeschermde zoekmachine. Op nzbtv punt net (wel eerst registreren!) staat er in ieder geval een nzb zonder missing parts. Of hij inmiddels alsnog is weggeDMCA't door je usenet provider is een tweede
Net via nzb tv punt net een oude aflevering van een serie geprobeerd, 17.8 dgn geleden geplaatst, via Supernews EU server met SSL. No sigar, het is bij mij 3 dagen geleden begonnen, maar alles lijkt nu te failen zo ongeveer (allemaal series). Normaal download ik via nzb in dex maar dat werkt dus ook voor geen meter meer.
Kan er niet helemaal een pijl op trekken wat nog wel werkt. Alleen binnen 5 minuten iets binnenhalen lijkt een effectieve manier, maar dat betekent dus SB gaan installeren, of zijn er nog andere hypothesen in de categorie oplossing?
Kan er niet helemaal een pijl op trekken wat nog wel werkt. Alleen binnen 5 minuten iets binnenhalen lijkt een effectieve manier, maar dat betekent dus SB gaan installeren, of zijn er nog andere hypothesen in de categorie oplossing?
/offtopic: Vorig seizoen was niet zo leuk meer, maar het laatste seizoen is weer heel goed. Toch 1 van de series waar ik naar uit kijk in de week.Marzman schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:20:
Bestaat dat nog?Heb het echt veel gekeken maar op een gegeven moment ging de formule me tegenstaan omdat sommige elementen echt elke aflevering hetzelfde zjin. Dan krijg je een beetje zoals bij Columbo dat je weet dat hij weer terug gaat komen.
WeggeDMCA't inderdaad, en dat al om 4 uur 's nachts! Maar bedankt voor de searchprovider!Intercity schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:53:
[...]
Kan het liggen aan het feit dat je gebruikmaakt van een publieke usenet zoekmachine zoals binsearch? Die hebben sinds deze week haast geen enkele serie meer zonder missing parts. Probeer het eens op een andere of beter nog: een afgeschermde zoekmachine. Op nzbtv punt net (wel eerst registreren!) staat er in ieder geval een nzb zonder missing parts. Of hij inmiddels alsnog is weggeDMCA't door je usenet provider is een tweede
[ Voor 28% gewijzigd door jmk op 13-12-2012 11:14 ]
Yippie kayak, other buckets!
Het verschilt echt hoor. Ik haal via supernews nog heel veel oude dingen binnen maar soms heb ik pech en moet die 4 nzb's proberen voordat hij er een goede heeft gevonden.sc0rpz schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:10:
Net via nzb tv punt net een oude aflevering van een serie geprobeerd, 17.8 dgn geleden geplaatst, via Supernews EU server met SSL. No sigar, het is bij mij 3 dagen geleden begonnen, maar alles lijkt nu te failen zo ongeveer (allemaal series). Normaal download ik via nzb in dex maar dat werkt dus ook voor geen meter meer.
Nothing to see here!
Dit topic is gesloten.
Let op:
VERPLICHT LEESVOER
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.
Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke. Kap er gewoon mee, anders gaan we harder optreden.
Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!
VERPLICHT LEESVOER
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.
Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke. Kap er gewoon mee, anders gaan we harder optreden.
Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!