Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[NBBG] Multimedianotebook - April 2012

De NBBG van april is weer op de front-page geplaatst. In dit topic kan over de modellen in het multimedia segment gediscussieerd worden

Je kunt hier terecht met vragen, opmerkingen en andere discussiepunten die betrekking hebben op de NBBG. Heb je zelf een model in de NBBG op het oog maar twijfel je? Of heb je hem al gekocht maar heb je vragen. Plaats hier dan je overwegingen en alternatieven.

XPS 17

www.dell.com/nl/p/xps-l702x/pd - [Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 3
de gekozen config is niet via de website te bereiken, maar via deeplink
alternatieven
pricewatch: Asus N73SM-TZ053V - Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic
pricewatch: MSI GT780DX-694NL - [Ervaringen] MSI GX Laptop Series - Deel 1
pricewatch: HP Pavilion dv7-6b30ed (A6H58EA) - [Ervaringen] HP Pavilion DV6 / DV7

link naar discussietopic: [NBBG] Multimedianotebook april 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Is het mogelijk om nog meer van de prijs af te halen door op een of andere manier dezelfde config zonder 3d te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Neem een kijkje in de sheet:
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8"
De verzendkosten zijn, in tegenstelling tot wat er in de sheet staat... gratis op het moment.

Maar het 3D scherm is elke cent waard. Vanwege 3D? Hell, no. Maar omdat het gewoon een enorm goed scherm is.
Met http://www.shopkorting.nl/winkel/Dell gaat er nog meer van de prijs af.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepvriez
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:36
de gekozen config is niet via de website te bereiken, maar via deeplink

Is er toevallig een soortgelijke 'korting' in België?
Wat dat is en blijft een schitterende aanbieding en ik ben zo verslaafd aan azerty :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet dat ik weet. De belgische sheet bied geen uitkomst. Wat je dan wel kan doen is hem in nederland bestellen, en dan een azerty-keyboard bestellen voor zo'n €40. Maar eigenlijk vind ik dat je beter kan wachten op ivy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik ben op zoek naar een laptop, vooral voor het bekijken van FULL HD films. Maar daarnaast vind ik het belangrijk dat hij supersnel is. Ik heb er op dit moment een waar je niet goed van wordt, je kent hem wel :).
De musts zijn:

- Ik wil een RAM geheugen tussen de 4-8 GB
- FULL HD 1920 x 1200
- 15'' - 17''
- RPM 7200 RPM
- Ethernet 1000 Mbits
- LED
- USB 3.0
en natuurlijk de standaard specs zoals S-Video, DVB-T en HDMI-OUT

Ik ben van plan een laptop te halen zodra Windows 8 uitkomt, schijnt Oktober 2012 uit te komen.
Mijn budget is € 800.-, red ik het hiermee?

Vriendelijke groet,

EC

Edit: En welke processor is de beste om te nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft echt geen zin om nu te zeggen: over 8 maanden, moet je deze laptop nemen.

Sowieso zijn je eisen onreallistisch. Laptops met 1200p worden al jaren niet meer gemaakt. S-video? DVB-T??? Dat vind je echt niet meer op een laptop. Dat laatste zelfs alleen op de XPS lijn. Ik ken geen ander model die dat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 17:06:
Het heeft echt geen zin om nu te zeggen: over 8 maanden, moet je deze laptop nemen.

Sowieso zijn je eisen onreallistisch. Laptops met 1200p worden al jaren niet meer gemaakt. S-video? DVB-T??? Dat vind je echt niet meer op een laptop. Dat laatste zelfs alleen op de XPS lijn. Ik ken geen ander model die dat heeft.
Als het FULL-HD is en ik kan hem o.a. verbinden met mijn tv, en de overige eisen voldoen er aan dan ben ik er wel blij mee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan bij elke laptop.

Op dit moment kom je sowieso uit bij de xps 15 of 17. Omdat die nu eenmaal een erg goede prijs prestatieverhouding hebben. Als je weet waar je moet zoeken. Maar waarom wil je nu een laptop uitzoeken, als je hem pas in oktober wilt kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepvriez
  • Laatst online: 11:36
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 14:52:
Niet dat ik weet. De belgische sheet bied geen uitkomst. Wat je dan wel kan doen is hem in nederland bestellen, en dan een azerty-keyboard bestellen voor zo'n €40. Maar eigenlijk vind ik dat je beter kan wachten op ivy.
Gaat de introductie van de Ivy een groot prijsverschil betekenen? Laat ons zeggen dat je nu een XPS 17 met 3D HD scherm, 1TB HDD en i7 Quad ongeveer 1000 euro kost (in België)
Hoeveel gaat dan de nieuwe XPS kosten met Ivy ipv Sandy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee. Je kan er vanuit gaan dat de basisprijs hetzelfde blijft. De high-end config zal wel stijgen in prijs.

Maar eigenlijk heb ik geen idee wat dell wil gaan doen met de xps 17". Net de 15" kan ik dat wel raden vanwege het laatste nieuws over de 'opvolger'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online

ChillPascal

In the end...

Ha Darkstone, ik vind je ook overal terug hier.

Anyways, ik was een lange tijd van plan een Ultra-book te kopen, maar daar ben ik toch vanaf gestapt, omdat ze qua prijs/kwaliteit verhouding toch te duur zijn. En het 'kleine' niet zoveel terug biedt, vooral omdat ik over 1,5 jaar ga afstuderen, wat betekend dat ik hele dagen op school zal zitten, en dan heb ik geen zin om alles te doen op zo'n mini-laptop.

Dus bij deze ben ik opzoek naar een laptop met:

Gewicht < 3kg
Scherm < 16"
Full HD (1080p)
i7 MQ
500GB+ Hdd (7200 RPM)
RAM > 6GB
Optische drive bay die ik kan verwijderen voor het plaatsen van een 60~100GB SSD)
Backlit keyboard
Qua grafisch vermogen geen hoge eisen, maar wil toch wel games als Age of Empires 3, Red Alert 2 en Counter Strike Source soepel kunnen spelen.

Graag dit alles voor zo'n ongeveer €1000,- (inclusief SSD/caddy)

Ik heb al een beetje rond gekeken en kom uit bij de Asus N53. Wel hoor ik dat dit toetsenbord moet tegenvallen, weet zelf alleen niet goed wat ik me daar bij moet voorstellen. Denk dat ik me daar niet echt aan erger.

Ook is de XPS 15 een goede optie denk ik, alleen moet ik me dan nog even verdiepen in die kortingen/bonnen van Dell, want snap daar niks van haha.

Zou alles trouwens drastisch veranderen na de lancering van Ivy Bridge, want ik wacht sowieso tot dat die uit is. Maar ben nu gewoon aan 't rondkijken zodat ik weet welke Laptops (en/of fabrikanten) ik in de gaten moet houden.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De N53 is niet per se een slechte notebook. Waar ik mee zit is hetvolgende:

Het toetsenbord van de N53 is matig, die van de XPS is goed.
De speakers van de N53 zijn matig, die van de XPS de beste die er zijn
Het scherm is matig, die in de XPS de beste die er is.
Touchpad? Ik heb de N53 niet geprobeerd, maar het XPS touchpad is heel erg goed. Zeker beter dan op mijn laptop.
Accuduur? Ook dat doet de XPS beter.
En dan die gigantische bezels rond het scherm. Die scoren ook geen punten bij mij. De enige reden waarom je de N53 zou nemen zijn simpel: de fan, of asus. Dat is het zo ongeveer. De XPS doet gewoon heel veel consistent beter dan de concurrentie in hetzelfde prijssegment. En het prijssegment daar een stuk boven. Veel fatsoenlijke 15.6" zijn er gewoon niet. Of je moet iets als de W520 of latitude E6520 halen. (á €1500)

En het nieuwe spul? Asus komt met een nieuwe N series. Waar ik niet heel veel van verwacht. En dell komt met een opvolger van de XPS 15z. Waar ik nog minder van verwacht. Winst in de grafische performance ga je zeker krijgen, maar voor de rest is het niet heel boeiend om te wachten op ivy bridge. Ik zou het wel doen hoor, als je nu een laptop bestelt bij dell krijg je hem over een week of anderhalf, en dan is ivy bridge gewoon enorm dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Nu online

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:49:
De N53 is niet per se een slechte notebook. Waar ik mee zit is hetvolgende:

Het toetsenbord van de N53 is matig, die van de XPS is goed.
De speakers van de N53 zijn matig, die van de XPS de beste die er zijn
Het scherm is matig, die in de XPS de beste die er is.
Touchpad? Ik heb de N53 niet geprobeerd, maar het XPS touchpad is heel erg goed. Zeker beter dan op mijn laptop.
Accuduur? Ook dat doet de XPS beter.
En dan die gigantische bezels rond het scherm. Die scoren ook geen punten bij mij. De enige reden waarom je de N53 zou nemen zijn simpel: de fan, of asus. Dat is het zo ongeveer. De XPS doet gewoon heel veel consistent beter dan de concurrentie in hetzelfde prijssegment. En het prijssegment daar een stuk boven. Veel fatsoenlijke 15.6" zijn er gewoon niet. Of je moet iets als de W520 of latitude E6520 halen. (á €1500)

En het nieuwe spul? Asus komt met een nieuwe N series. Waar ik niet heel veel van verwacht. En dell komt met een opvolger van de XPS 15z. Waar ik nog minder van verwacht. Winst in de grafische performance ga je zeker krijgen, maar voor de rest is het niet heel boeiend om te wachten op ivy bridge. Ik zou het wel doen hoor, als je nu een laptop bestelt bij dell krijg je hem over een week of anderhalf, en dan is ivy bridge gewoon enorm dichtbij.
Dank.

Inderdaad, ik kan nog wel even door met mijn huidige, maar moet niet te lang meer duren (termein van zo'n 3mnd)

Maar er zit een verschil tussen ze XPS 15 en de XPS 15z? De opvolger(s) heten de 521 series? Zou er verder iets veranderen in b.v. de vervanger van de XPS 15, behalve de CPU? En de prijs, zou deze flink stijgen. (in de laptop zoek ik een van de goedkoopste -QM types (quad-core))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu... De 15z vind ik een van de slechtste notebooks die dell in tijden heeft gemaakt: productreview: Dell XPS 15z (15Z-2198) review door Safihre
De bouwkwaliteit, zeker voor de prijs, is gewoon crap. Einde verhaal.

De nieuws: Foto en details dunne Dell XPS 15 met Gorilla Glass verschenen wordt de opvolger van de 15z, en de gewone XPS 15 blijft bestaan, zo gok ik. Het zou me heel erg verbazen als dell besluit dat een van die 2 laptops gaat verdwijnen. En als dat gebeurt hoop ik dat de nieuwe N serie wat wordt... Want ik heb niet al te hoge verwachtingen van de 'nieuwe' xps. Verwachtingen die overigens op niets meer gebaseerd zijn dan een plaatje, dus ik kan er ook finaal naastzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Nu online

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:58:
Nu... De 15z vind ik een van de slechtste notebooks die dell in tijden heeft gemaakt: productreview: Dell XPS 15z (15Z-2198) review door Safihre
De bouwkwaliteit, zeker voor de prijs, is gewoon crap. Einde verhaal.

De nieuws: Foto en details dunne Dell XPS 15 met Gorilla Glass verschenen wordt de opvolger van de 15z, en de gewone XPS 15 blijft bestaan, zo gok ik. Het zou me heel erg verbazen als dell besluit dat een van die 2 laptops gaat verdwijnen. En als dat gebeurt hoop ik dat de nieuwe N serie wat wordt... Want ik heb niet al te hoge verwachtingen van de 'nieuwe' xps. Verwachtingen die overigens op niets meer gebaseerd zijn dan een plaatje, dus ik kan er ook finaal naastzitten.
Hmm, de nieuwe XPS 15 lijkt me wel een dure, en als ik het goed begrijp wordt dit de opvolger van de 15z?
En de oude XPS 15's blijven z.g.a. hetzelfde.

Zoals Bijvoorbeeld deze.
Voldoet aan al mijn eisen en voor ~100 euro kan ik wel een caddy en een kleine SSD kopen.
Alleen weet ik niet of het toetsenbord beschikt over backlit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet standaard, wel als je &vw=classic achter de URL plakt, en de juiste optie aankruist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Nu online

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:06:
Niet standaard, wel als je &vw=classic achter de URL plakt, en de juiste optie aankruist.
Lmao, en dit is allemaal wel 'geaccepteerd' door Dell?
Ook staat erbij dat er al een korting op zit van ~300 euro ofzo.

Kunnen die bonnen ofzo hier ook nog overheen?
Zoja hoeveel zou ik voor een laptop van 899 dan ongeveer gaan betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ChillPascal schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:08:
[...]

Lmao, en dit is allemaal wel 'geaccepteerd' door Dell?
Ook staat erbij dat er al een korting op zit van ~300 euro ofzo.
Ja dat kan gewoon. En de kortingen zijn standaard 'fantastische kortingen tot.. overmorgen!" zo trek je mensen sneller over de streep.
Kunnen die bonnen ofzo hier ook nog overheen?
Zoja hoeveel zou ik voor een laptop van 899 dan ongeveer gaan betalen?
Zie sheet. Verzendkosten zijn gratis (ITT tot wat er in de sheet staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Nu online

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:12:

Zie sheet. Verzendkosten zijn gratis (ITT tot wat er in de sheet staat).
Wow dat is vrij ziek, er gaat meer dan 100 euro af, van 899 naar: 789, en volgens mij is die 789 ook nog inclusief die 29 euro van verzenden, klopt dat?

Maar hoe kan ik daarin aangeven dat ik een backlit keyboard wil, en is dit ook allemaal wel legaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is niet legaal. De eerstvolgende volle maan komt de GoT knokploeg je ophalen om je te vertellen dat je beter een XNB had kunnen nemen.

Natuurlijk is het legaal. Anders zou die sheet in de eerste instantie niet op GoT staan :P
En de verzendkosten gaan er nog af. De sheet gaat ervanuit dat er wel verzendkosten op zitten, en ik ben te lui om dat aan te passen. De verzendkosten zijn op moment van spreken (al een maand, meen ik) gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Nu online

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:23:
Nee, het is niet legaal. De eerstvolgende volle maan komt de GoT knokploeg je ophalen om je te vertellen dat je beter een XNB had kunnen nemen.

Natuurlijk is het legaal. Anders zou die sheet in de eerste instantie niet op GoT staan :P
En de verzendkosten gaan er nog af. De sheet gaat ervanuit dat er wel verzendkosten op zitten, en ik ben te lui om dat aan te passen. De verzendkosten zijn op moment van spreken (al een maand, meen ik) gratis.
Hmm hierdoor wordt Dell weer een stuk interessanter, maar hoe geef ik aan dat ik een backlit keyboard wil?
En waarom is dit er überhaupt, waarom halen ze dit niet direct van de prijs af?

Dit is wel geniaal, trouwens paar kleine vraagjes, weet niet of ik die hier moet stellen, zo niet, geef maar aan, delete ik ze weer, haha.

1. Waar kan ik die optische drivebay caddy's halen waar een 2,5"HDD/SSD in kan. Die hebben ook een standaard grote he?
2. Moet ik een speciale SSD hebben (of kit) of gewoon dezelfde die in je (en mijn:P) PC gaat?
3. Zijn de Sata verbindingen in de Laptop allemaal Sata3, voor maximale snelheid?
4. Is het ook een goed idee, om de SSD met de standaard HDD te verwisselen en de HDD op de plaats van de optische drivebay te plaatsen, voor de maximale snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ChillPascal schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:30:
[...]

Hmm hierdoor wordt Dell weer een stuk interessanter, maar hoe geef ik aan dat ik een backlit keyboard wil?
&vw=classic ;)
En waarom is dit er überhaupt, waarom halen ze dit niet direct van de prijs af?
Geen idee... Het spul zal wel beter verkopen op deze manier. Ik vind het grenzen aan misleiding.
1. Waar kan ik die optische drivebay caddy's halen waar een 2,5"HDD/SSD in kan. Die hebben ook een standaard grote he?
Ebay. Gewoon de goedkoopste nemen, dan komt het meestal goed. Het is toch een standaard part voor het grootste gedeelte.
2. Moet ik een speciale SSD hebben (of kit) of gewoon dezelfde die in je (en mijn:P) PC gaat?
Standaard, het meeste van intel, samsung en crucial is goed. Voor de rest moet je erg oppassen.
3. Zijn de Sata verbindingen in de Laptop allemaal Sata3, voor maximale snelheid?
SATA3. Maar dat boeit over het algemeen nauwelijks.
4. Is het ook een goed idee, om de SSD met de standaard HDD te verwisselen en de HDD op de plaats van de optische drivebay te plaatsen, voor de maximale snelheid?
Dat is aan te raden, omdat de XPS bij de meeste mensen niet wil booten vanaf de drive bay. Het is alsnog mogelijk door de bootloader op de harde schijf te zetten, maar dat is ook weer gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Nu online

ChillPascal

In the end...

&vw=classic ;)
Bedoel meer in de die sheet
Ebay. Gewoon de goedkoopste nemen, dan komt het meestal goed. Het is toch een standaard part voor het grootste gedeelte.
Hmm zou eens kijken of er Nederlandse Retailer is, vast wel!
Standaard, het meeste van intel, samsung en crucial is goed. Voor de rest moet je erg oppassen.
Haha yep, ik heb er zelf een van OCZ (Agility 120GB)
Maar krijg nog wel eens BSOD, vooral als die lang achter elkaar aan staat (lees 5u+).
En vaak ziet die hem dan niet meer met opstarten, moet je weer in de bios die order veranderen e.d.

[ Voor 7% gewijzigd door ChillPascal op 10-04-2012 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hetzelfde. De sheet doet niets meer dan het kortingspercentage uitrekenen in een wat overzichtelijker formaat dan dat kan op de dell site. Linkje volgen door op de text in kolom A te klikken, en dan &vw=classic erachter plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Nu online

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:22:
[...]

Hetzelfde. De sheet doet niets meer dan het kortingspercentage uitrekenen in een wat overzichtelijker formaat dan dat kan op de dell site. Linkje volgen door op de text in kolom A te klikken, en dan &vw=classic erachter plakken.
Hmm alles gedaan, alles ingevuld en aangevuld zoals ik het wil hebben.
Dan net voor het afrekenen de code uit de sheet ingevult, maar 't bedrag blijft 't zelfde?
Wel is het bedrag dat op de sheet staat, gewoon het normale bedrag excl btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee hoor. Bij mij doet hij het gewoon wel. €899 + €40 van backlit, minus 10% korting is €845,10. Als je vervolgens de shopkorting cashback uitvoert krijg je effectief 5.88% korting waardoor je op precies het bedrag in de sheet komt. De cashback zie je pas na de bestelling, als alles goed is gegaan.

Zie http://www.shopkorting.nl/winkel/Dell of https://www.haalmeeruitje...-pagina.jsp?id_part=30294 als je een creditcard hebt. Maar ik lees een stuk meer slechte ervaringen over haalmeeruitjekaart. Dus ik raad je aan shopkorting te gebruiken. De links staan trouwens ook in de sheet, dus als je in het vervolg iets verder kijkt dan je neus lang is :+

De uiteindelijke korting ligt wel erg dicht bij het orginele bedrag ex. btw, dat klopt. Maar dat is gewoon toeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Nu online

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:37:
Nee hoor. Bij mij doet hij het gewoon wel. €899 + €40 van backlit, minus 10% korting is €845,10. Als je vervolgens de shopkorting cashback uitvoert krijg je effectief 5.88% korting waardoor je op precies het bedrag in de sheet komt. De cashback zie je pas na de bestelling, als alles goed is gegaan.
Die 10% is van een code toch? Zie op de site dat er op 't moment geen code's zijn die invloed hebben op mijn laptop. Die 5,88% komt van? 7% zonder btw?

Toch moet ik zeggen dat ik het wel enigszins apart vindt. ik ga via die SK naar de dell-site. Daar zoek ik mijn laptop op en voeg ik die regel toe aan mijn browser voor een backlit keyboard. Daarna vul ik alles in zoals ik het wil en reken ik 899+40 - 10% af? Dus in dat geval €845,10. Dat komt dan ook op SK te staan. En van SK krijg ik dan nog 7% van de aanschaf waarde terug op mijn bankrekening op de 1e van de maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ChillPascal schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:59:
[...]

Die 10% is van een code toch? Zie op de site dat er op 't moment geen code's zijn die invloed hebben op mijn laptop. Die 5,88% komt van? 7% zonder btw?
Ik krijg http://www1.euro.dell.com...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 uit de sheet gewoon werkend. op de "n00x5m09" config. Op de op epp eindigende configs werken ze inderdaad niet. Dat heeft dell vorige week veranderd. Dat moet ik nog eens oplossen.
Toch moet ik zeggen dat ik het wel enigszins apart vindt.
Dat is het ook... Je kan het beste het systeem configureren zoals je wilt en dan opslaan in je mandje, en dan via de shopkorting link bestellen. Ik weet niet of shopkorting dat gedoe met URL's leuk vind. Maar op deze manier werkt het zeker. Een paar mensen zijn je al voor gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Nu online

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 00:07:
[...]
Ik krijg http://www1.euro.dell.com...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1 uit de sheet gewoon werkend. op de "n00x5m09" config. Op de op epp eindigende configs werken ze inderdaad niet. Dat heeft dell vorige week veranderd. Dat moet ik nog eens oplossen.

[...]

Dat is het ook... Je kan het beste het systeem configureren zoals je wilt en dan opslaan in je mandje, en dan via de shopkorting link bestellen. Ik weet niet of shopkorting dat gedoe met URL's leuk vind. Maar op deze manier werkt het zeker. Een paar mensen zijn je al voor gegaan.
Top, echt bedankt voor je hulp.
Heb de 10% korting al binnen, die 7% kan ik pas echt checken als ik 'm bestel, right?
Zo wordt alles toch een stuk aantrekkelijker ;) Maar er zijn dus ook genoeg mensen die dit niet weten en telkens de volle pond betalen :O.

Anyways ik hou 't voorlopig allemaal in de gaten, en wacht met smart op de nieuwe XPS 15 ;)

Nogmaals, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-16
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 18:12
Hoi Darkstone

Op dit moment gebruik ik een Samsung R510 laptop om o.a. TV series in bed te kijken :P
Echter begint de laptop de laatste tijd aardig meer herrie te maken dan dat ie gedaan heeft (te veel herrie voor mijn vrouw )

Ben dus op zoek naar een nieuwe laptop en lees veel goeds over de XPS 15 maar zie her en der ook geluid issues. In diverse fora zie ik dat er veel geschreven wordt over beeldschermen, backlit keyboards etc etc maar geluid niet zoveel. Wat zou jij mij aanraden ?

Ik zelf denk aan:
- 15" scherm (13 " = te klein, 17" te groot)
- hdd grote niet interessant, ik plaats zelf wel een SSD in de laptop.
- backlit is handig
- LED scherm lijkt me een pre.
- HD scherm klinkt heeeel aantrekkelijk alleen moet ik nog over de streep getrokken worden of ik de prijs hiervoor wil betalen. Volgens mij ga ik sowieso een grote stap vooruit tov het scherm wat ik nu heb.
I3 is voldoende, I5 is de wens. I7 zeker niet.

Oh en voordat mensen gaan reageren, een tv aan de muur is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
F-16 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 18:43:
Volgens mij ga ik sowieso een grote stap vooruit tov het scherm wat ik nu heb.
Nu.. Dat valt toch redelijk tegen. 2.5 jaar geleden was mijn laptop de goedkoopste met een goed scherm (zeg maar, de enige, naast de studio XPS 16). Even voor de lol. Toen die laptop uitkwam zag de display-gamut graph van anandtech er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/dellstudioxps16_040209050721/18766.png
Dát is nog eens vooruitgang.

Drie jaar verder is de standaard kwaliteit nauwelijks verbeterd. En moet je nog steeds erg goed zoeken naar een laptop met een goed scherm. Doen. Een goed scherm is elke cent dubbel en dwars waard. Verder is niets in het segment qua schermkwaliteit een upgrade boven jouw toshiba. De markt qua schermkwaliteit staat gewoon helemaal stil.

En geluid. Tsja. Het enige nadeel wat ik tot nu toe aan de xps heb kunnen ontdekken is dat er nogal wat verdeeldheid is over de fan. Volgens sommigen slaat hij vrij vaak aan, en volgens anderen slaat hij nooit aan. Ik weet nog steeds niet wat ik ervan moet denken eigenlijk. De N53 is zeker stiller, maar daar geef je gewoon heel erg veel features voor op: het goede scherm, de uitmuntende speakers, en een kwalitatief toetsenbord en touchpad in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
F-16 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 18:43:
Hoi Darkstone

Op dit moment gebruik ik een Samsung R510 laptop om o.a. TV series in bed te kijken :P
Echter begint de laptop de laatste tijd aardig meer herrie te maken dan dat ie gedaan heeft (te veel herrie voor mijn vrouw )

Ben dus op zoek naar een nieuwe laptop en lees veel goeds over de XPS 15 maar zie her en der ook geluid issues. In diverse fora zie ik dat er veel geschreven wordt over beeldschermen, backlit keyboards etc etc maar geluid niet zoveel. Wat zou jij mij aanraden ?
Overweeg de Sony Vaio VPCSE1M1E/S. Slechts 2 kg, dus niet te zwaar op ' schoot', backlit keyboard om te tikken in het donker en wat ik er over lees een prachtig full hd scherm. Oh ja, en ziet er ook nog gelikt uit. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ahh, die was ik even vergeten:
pricewatch: Sony Vaio VPCSE1M1E/S

Raadpleeg http://www.anandtech.com/...-laptop-for-under-a-grand.

Ook een goede laptop voor iemand die niet te veel waarde hecht aan de prestaties. Slechts een ding houd mij tegen: en dat is het feit dat de service van sony echt helemaal waardeloos is. Voor iemand die veel films kijkt lijken de goede speakers uit de xps mij ook een groot voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-16
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 18:12
Ah thnx mannen die Sony ziet er zeker interessant uit, daar gaat ik mij eens in verdiepien. btw Dark, ik heb een Samsung nu en geen Toshiba ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Samsung, toshiba. Oeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 20:30:
Ahh, die was ik even vergeten:
pricewatch: Sony Vaio VPCSE1M1E/S

Raadpleeg http://www.anandtech.com/...-laptop-for-under-a-grand.

Ook een goede laptop voor iemand die niet te veel waarde hecht aan de prestaties. Slechts een ding houd mij tegen: en dat is het feit dat de service van sony echt helemaal waardeloos is. Voor iemand die veel films kijkt lijken de goede speakers uit de xps mij ook een groot voordeel.
Sony en service gaan niet samen: :X kami88 in "[Ervaringen] Sony vaio SE-serie - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy.S
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 22:01
Heb al vanalles geprobeerd, dus even maar een vraagje hier.
Ten eerste bedankt voor je overduidelijke lijst Darkstone.

Klopt het dat de 10% korting niet meer geldt als ik de XPS 17 besteld via de deeplink?
Tevens kan ik via je classic optie ook niet de backlit bestellen.
ga er even vanuit dat dit alleen via de chat werkt?

Alvast bedankt voor de reactie, van de week even bestellen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Roy.S schreef op zondag 15 april 2012 @ 20:58:
Heb al vanalles geprobeerd, dus even maar een vraagje hier.
Ten eerste bedankt voor je overduidelijke lijst Darkstone.

Klopt het dat de 10% korting niet meer geldt als ik de XPS 17 besteld via de deeplink?
Klopt. Dat heeft dell -uit het hoofd- ergens 3 weken geleden veranderd. Jammer.
Tevens kan ik via je classic optie ook niet de backlit bestellen.
ga er even vanuit dat dit alleen via de chat werkt?
Dat kon nooit voor de XPS 17. Je moet het helaas via de chat proberen. Maar dan verlies je wel de shopkorting mogelijkheid. Bovendien is de sales service nogal ruk bij dell.. Het kost meestal wat pogingen eer je iemand te pakken krijgt die weet waar je het over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoJeroen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-07 22:16
Ik overweeg ernstig om deze XPS17 aan te schaffen. Hij is bedoeld als een alround laptop voor mij en mijn zoon (12). Voor hem is het belangrijk dat hij er fatsoenlijk op kan gamen en met muziek bezig kan zijn, en ik wil gewoon snelheid.
Ik heb alleen nog wat aanvullende vragen.
- Is deze (en met name dan die grafische kaart)geschikt voor gamen,het hoeft niet allemaal op superinstelingen te gaan, maar het moet niet zo zijn dat zoon er tegen aanloopt dat games het niet doen.
- Dat verlichte toetsenbord lijkt me voor mijn zoon wel leuk, wat kost dat extra, en is die verlichting ook makkelijk uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan koop je een SSD, zoals pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB of een wat groter formaat samsung/intel. Met een SSD is zelfs een laptop van 4 jaar oud bloedsnel. Zeker 90% van de tijd dat je aan het wachten ben wacht je op de harde schijf.
- Is deze (en met name dan die grafische kaart)geschikt voor gamen,het hoeft niet allemaal op superinstelingen te gaan, maar het moet niet zo zijn dat zoon er tegen aanloopt dat games het niet doen.
Ja hoor
- Dat verlichte toetsenbord lijkt me voor mijn zoon wel leuk, wat kost dat extra, en is die verlichting ook makkelijk uit te schakelen?
Met F6 (of fn+F6).

Maar het verlichte toetsenbord is niet via de website te bestellen. Je kan bellen, maar het kan zijn dat je daardoor wat kortingen misloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoJeroen
Ik heb nog wat aanvullende vragen.
Is de upgrade van de cpu van 2670 naar 2760 de €190 waard, of levert het in de praktijk niet veel (snelheids)winst op?
Is het eventueel uitbreiden van het geheugen via een andere leverancier veel goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een snellere CPU is geldverspilling, tenzij je de features nodig hebt. En ik gok eigenlijk van niet… AES-II is niet erg boeiend voor de meeste consumenten, en VT-D (of VT-x? Ik vergeet het telkens) is ook niet echt nuttig op een laptop naar mijn mening. En als je een snelle CPU wilt, dan wacht je toch een maandje op ivy bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 12:02

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ik ben bezig om een laptop uit te zoeken en het wordt in ieder geval een 17". Hoop gesleep maar heb de resolutie nodig. Werk voornamelijk met Adobe CS5.5 webpremium (Photoshop, dreamweaver, fireworks).

Aangezien ik thuis werk op een resolutie van 1920x1200 wil ik eigenlijk niet teveel inleveren op pixels aangezien ik dat wel fijn vind. Maar ben tig zaken afgeweest maar heb geen 17"met full hd gevonden of ze stonden op slot (password gewijzigd door een kalnt).

Zijn er mensen die werken op die full hd resolutie met een 17". Is dat fijn of te klein?

Onderstaand de laptops waar ik uit wil kiezen. Gevoelsmatig gaat de voorkeur naar HP Full HD.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus N73SM-TZ035V€ 894,05€ 894,05
1Asus X73SD-TY086V€ 699,-€ 699,-
1HP Pavilion dv7-6b10ed (QG700EA)€ 869,-€ 869,-
1HP Pavilion dv7-6c40ed€ 899,-€ 899,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.361,05

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:00

Saven

Administrator

Photoshoppen op 1080p met zo'n klein scherm is niet praktisch. Je krijgt zo geen reële weergave van het resultaat.

Voor Dreamweaver wel praktisch natuurlijk omdat je mee ruimte hebt voor code.

Als Photoshop echt een kerntaak is zou ik 1600x900 nemen, maar ook dat geeft een vertekend beeld van je resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 22:29
Full HD resolutie is eigenlijk wel een must. Lekker veel ruimte, ook buiten Adobe CS5 software om.
Mochten teksten te klein worden, kan je altijd nog je DPI omhoog zetten.

Persoonlijk denk ik dat je spijt gaat krijgen als je HD+ (1600x900) gaat nemen.
Hoge resolutie = meer ruimte.

Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar het schijnt wel dat de HP Pavilion serie niet echt stevig/duurzaam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Laatst online: 15:25

RoofTurkey

PredatorKalkoen

1080p kun je toch gewoon downscalen naar 720p wanneer dat nodig is?

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je vergeet de XPS 17 in je lijst, €808, met i7 en een wat beter scherm, en displayport.

Waar ik meer mee zit is dat een 900p scherm min of meer per definitie crap is. Wil je een redelijk scherm, stop met zoeken, en neem 1080p. Zo simpel is het.

Plus, ik werk op 1080p @ 15.6, en wil het liefst nog hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 22:45
Ik werk ook op 17" full HD en wil niet meer terug. Dus, wat Darkstone ook al aangeeft, gewoon doen.

De werkzaamheden waar ik de laptop voor gebruik is meer code kloppen dan beeldbewerken maar dat gaat prima.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

JT

VETAK y0

Ik heb 1600x900 op 13", heerlijk :9 Op een 17" zou de reso voor mij een no-brainer zijn. 1080p all the way :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Laatst online: 15:25

RoofTurkey

PredatorKalkoen

1920x1200p lijkt mij net iets idealer voor laptops, vooral aangezien de diepte van een laptop vaak nog wel wat extra zou kunnen zijn en van webpagina's zie je ineens een stuk meer.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:21

Onbekend

...

De breedte van het scherm maakt tegenwoordig niet zoveel meer uit. Maar lage schermen blijven lastig i.c.m. hoge afbeeldingen en code-kloppen. Ik raad minimaal 1050 pixels voor de hoogte aan. In vergelijking met 900 pixels is dat een groot verschil!

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe hoger de resolutie hoe beter. Zeker op 17" is fullHD heel goed te doen. Ik had graag fullHd gedraaid op mijn 13", maarja, dat is helaas een vrijwel onmogelijk iets om te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:32
Ik draai zelf Full HD op een 15 inch scherm op mijn laptop, en vind dat heerlijk! :) Is erg goed te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Dank voor de antwoorden. Die 1080 had ook mijn voorkeur gevoelsmatig.

Photoshoppen doe ik soms, maar ben meestal bezig met mail, internet, en dan vooral dreamweaver en fireworks.

Ik ga morgen denk ik voor die:
pricewatch: Asus N73SM-TZ035V

Ook omdat ik die zo kan ophalen (Paradigit op voorraad) en ik liefst maandag al aan de slag ga.

@Darkstone:
XPS 17 voor € 808 zie ik niet. Bedoelde je deze?
pricewatch: Dell XPS L702x (702X-0802)

Zie dan in de specs zo geen verschil in beeldscherm. Maar ben daar ook niet zo in thuis.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:13

F.West98

Alweer 16 jaar hier

MrMarcie schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 20:37:

Photoshoppen doe ik soms, maar ben meestal bezig met mail, internet, en dan vooral dreamweaver en fireworks.

Ook omdat ik die zo kan ophalen (Paradigit op voorraad) en ik liefst maandag al aan de slag ga.

@Darkstone:

Zie dan in de specs zo geen verschil in beeldscherm. Maar ben daar ook niet zo in thuis.
Je kan via de dell site zelf je eigen machine samenstellen, wat darkstone hierboven al aangaf.
Dan heb je echt héle grote keuzevrijheid.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:47
MrMarcie schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 20:37:

@Darkstone:

Er zijn nog veel meer verschillen tussen beeldschermen dan alleen de resolutie. ;)
De Dell heeft in ieder geval één van de beste laptop schermen die je rond deze prijs kan krijgen en dat scherm is dan ook zichtbaar beter dan het scherm van die Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

TERW_DAN schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 20:26:
Hoe hoger de resolutie hoe beter. Zeker op 17" is fullHD heel goed te doen. Ik had graag fullHd gedraaid op mijn 13", maarja, dat is helaas een vrijwel onmogelijk iets om te vinden.
Niet zo moeilijk hoor, de VAIO Z :P Had eerst een Z12Z met 1080p, die op den duur verkocht en via wat omwegen toch weer bij de Z terecht. Eerst een 900p scherm maar snel omgeruild voor eentje met 1080p. Dat blijft toch het prettigste werken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

I LOVE TWEAKERS.

en Darkstone bedankt voor de tip. Die is super. Dan maar ff een paar dagen langer wachten. Zit er uiteindelijk aankomend haf jaar zeker 3 dagen per week achter en dan is een (nog) beter scherm zeer welkom. Ga 'm morgenochtend maar eens configureren, maak ik nu alvast dat kortingsaccount aan.

[EDIT]
Mmmhhh, :'(
Zie dat Dell niet zo snel is met leveren op diverse fora e.d. Dat is dan wel weer jammer.

[ Voor 16% gewijzigd door MrMarcie op 20-04-2012 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Loop een seen Paradigit binnen. Daar hebben ze nu een vaio met 15.5"1080p scherm voor 799. Kwaliteit van het scherm is erg goed.

Afbeeldingslocatie: http://www.paradigit.nl/Paradigit/site/itemimages/large/20097756.jpg

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

TMoose schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 00:20:
Loop een seen Paradigit binnen. Daar hebben ze nu een vaio met 15.5"1080p scherm voor 799. Kwaliteit van het scherm is erg goed.

[afbeelding]
15" is geen optie. Te klein.Moet een 17.x" zijn. Ik werk er 8 uur per dag op !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alleen wil hij een 17", anders zou ik die ook aanraden. Het kwalitatieve aanbod buiten de bekende dell's valt erg tegen... eigenlijk blijft dan alleen de sony over van de modellen die in de winkel te krijgen zijn. En ja, de dell's staan ook in de winkel. Maar niet voor een goede prijs.

En sowieso, koop geen sony, tenzij je bereid bent hem opnieuw te installeren. Ik heb de bron even niet bij de hand , maar sony is echt koning op het gebied van je laptop volladen met vertragende troep. Asus is een goede 2e.

sowieso snap ik niet dat je haast hebt. Je wilt juist geen haast hebben op dit moment omdat ivy bridge volgens de geruchten of maandag, of volgende week maandag komt. Over een week of 3 zou je die dan in je bezit kunnen hebben met een beetje geluk. De levertijd bij dell is toch wel echt minimaal een week.

Welk scherm heb je eigenlijk?

en even wat anders. Ik snap ook niet direct waarom je een laptop wilt. De meeste in het segment zijn ergonomische rampen, en in de praktijk heb je toch het grootste gedeelte van de tijd je scherm aangesloten, mag ik hopen. als je ook nog bij klanten langs wil kan ik meteen zeggen dat een 17" over het algemeen erg ongeschikt is.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2012 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

en even wat anders. Ik snap ook niet direct waarom je een laptop wilt. De meeste in het segment zijn ergonomische rampen, en in de praktijk heb je toch het grootste gedeelte van de tijd je scherm aangesloten, mag ik hopen. als je ook nog bij klanten langs wil kan ik meteen zeggen dat een 17" over het algemeen erg ongeschikt is.
Ik ga op een flex werkplek zitten en daar full time 3 dagen per week zitten. Heb geen mogelijkheid een scherm daar aan te sluiten dus moet gewoon een goede machine hebben (groot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 22:49
Hallo, ik zoek een goede laptop tussen de 1000 en de 1200 euro.
Ik wil er graag een met een SSD of 2e HDD bay zodat ik zelf een SSD kan plaatsen.
Het merk maakt mij niet uit, zolang de laptop niet te dik is en ook een beetje een goede vorm heeft.
Hopelijk weet iemand iets voor mij. Ik zat zelf al eens te kijken voor de HP Envy 17-3001ED was eerst 1385 nu 1550..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HP is vrij erg duur op dit moment. In het 17" segment heb je naar mijn mening 2 keuzes:

De XPS 17 aanschaffen, rond de €808 met zo'n beetje dezelfde hardware als de envy. Zelfde 3D scherm, zelfde klasse grafische kaart, dezelfde processor, dezelfde luide fan... Maar de XPS is gewoon zo belachelijk goedkoop dat je er moeilijk omheen kan. Hij is wel vrij bulky, maar wil je daar echt bijna het dubbele voor betalen?
De Alienware M17x, ja, kermisverlichting. Maar in het hogere segment zo ongeveer de enige laptop die het prijs/kwaliteit goed doet. Vorige week had je hem voor €1550, maar je zal wel een paar weken moeten wachten op een goede aanbieding.

Verder is er weinig, HP pavilion is een beetje een misser naast de XPS, aangezien die een stuk goedkoper is. De envy is dan weer iets beter, maat die is dan weer erg duur. Hetzelfde geldt voor asus, en MSI levert alleen prijs/performance knallers die verder niet veel interessants doen. Al zou dat een optie kunnen zijn, maar volgens mij zoek jij het tegenovergestelde van wat MSI bied.

Deur 3 is wachten, maandag, of volgende week maandag schijnt ivy brigde te komen, de nieuwe processorreeks. Maar ik verwacht weinig vernieuwing. Misschien komt asus met iets fatsoenlijks, maar de rest van de merken hebben nog geen nieuwe designs aangekondigd in dit segment. Dus ik denk niet dat dat veel zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:59:
HP is vrij erg duur op dit moment. In het 17" segment heb je naar mijn mening 2 keuzes:

De XPS 17 aanschaffen, rond de €808 met zo'n beetje dezelfde hardware als de envy. Zelfde 3D scherm, zelfde klasse grafische kaart, dezelfde processor, dezelfde luide fan... Maar de XPS is gewoon zo belachelijk goedkoop dat je er moeilijk omheen kan. Hij is wel vrij bulky, maar wil je daar echt bijna het dubbele voor betalen?
De Alienware M17x, ja, kermisverlichting. Maar in het hogere segment zo ongeveer de enige laptop die het prijs/kwaliteit goed doet. Vorige week had je hem voor €1550, maar je zal wel een paar weken moeten wachten op een goede aanbieding.

Verder is er weinig, HP pavilion is een beetje een misser naast de XPS, aangezien die een stuk goedkoper is. De envy is dan weer iets beter, maat die is dan weer erg duur. Hetzelfde geldt voor asus, en MSI levert alleen prijs/performance knallers die verder niet veel interessants doen. Al zou dat een optie kunnen zijn, maar volgens mij zoek jij het tegenovergestelde van wat MSI bied.

Deur 3 is wachten, maandag, of volgende week maandag schijnt ivy brigde te komen, de nieuwe processorreeks. Maar ik verwacht weinig vernieuwing. Misschien komt asus met iets fatsoenlijks, maar de rest van de merken hebben nog geen nieuwe designs aangekondigd in dit segment. Dus ik denk niet dat dat veel zin heeft.
Zou deze goed kunnen zijn als multimedia laptop? 12gb ram, 2x 750gb hdd. Dus perfect voor 1 HDD te vervangen voor n SSD.

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire 7750G-26712G1.5TMN€ 943,90€ 943,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 943,90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Product
De Prijs van de eenheid
Hoeveelheid
Prijs

XPS 17
2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor (2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz), Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Engels
€ 793.28
1
€ 793.28
Punt
Beschrijving
Base
2e generatie Intel® Core™ i7-2670QM Processor (2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz)
Geheugen
8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
Toetsenbord
Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Grafische kaart
3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart - 3D Capable
Harde schijf
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Besturingssysteem
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Engels
Optische stations
dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven)
Draadloze connectiviteit
Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1 x 2 b/g/n+ Bluetooth-combinatiekaart)
Cables
Europese stroomkabel (250 V)
Verzendingsdocumenten
Nederlandstalige documentatie
Gedis Bundle Reference
N02X7M27EPP
Service
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Extended Service
1 jaar Next Day Hardware Support
Geïntegreerde mobiele breedband
Mobiele breedband niet inbegrepen
Bestelgegevens
Bestelling van XPS L702x - Nederland
Primaire Batterij
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Draagtassen
Geen draagtas
Dell System Media Kit
Dvd met hulpbronnen voor XPS L702x
Kleuren
Cover in zilverkleurig geanodiseerd aluminium
Accidental Damage Support
Geen Accidental Damage-support
Online back-up
DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
TV Tuner and Remote Control
TvTuner niet inbegrepen
LCD-scherm
44 cm (17.3") FHD 3D-witte led TL (1920x1080) 1080p met 2.0 megapixel camera met geïntegreerde 3D-bril
DataSafe
DataSafe Local 2.3 Basic
Microsoft-software
Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
Beveiligingssoftware
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden – Nederlands
Power Supply
150 W-wisselstroomadapter
Operating System Recovery Options
Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows® 7 Home Premium (64-bits)
Totaal excl. btw Btw-tarief btw Totaal incl. Btw
Subtotaal/subtotalen: € 793.28 19.00% € 150.72 € 944.00
Leveringskosten: € 24.37 19.00% € 4.63 € 29.00
Delivery Discount: -€ 24.37 19.00% -€ 4.63 -€ 29.00
Totaalprijs: € 793.28 € 150.72 € 944.00

BESTELD :)

Nu maar hopen dat ie snel komt, heb 'm met spoed nodig.
Precies na bestelprocesafronding crashte mijn pc :( Vreemd. Hoop niet dat dat het begin is van allende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
itsFuzeh schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 13:10:
[...]

Zou deze goed kunnen zijn als multimedia laptop? 12gb ram, 2x 750gb hdd. Dus perfect voor 1 HDD te vervangen voor n SSD.

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire 7750G-26712G1.5TMN€ 943,90€ 943,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 943,90
Alleen al vanwege het gebrek aan een goed scherm: niet doen.

Daarnaast: in bijna elke 17" kan je een 2e harde schijf kwijt, je hoeft er dus niet expliciet een te kopen die 2 harde schijven heeft. Bovendien is RAM cheap (€80 voor 16GB), dus dat kan je ook moeilijk als argument aandragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 13:59:
[...]

Alleen al vanwege het gebrek aan een goed scherm: niet doen.

Daarnaast: in bijna elke 17" kan je een 2e harde schijf kwijt, je hoeft er dus niet expliciet een te kopen die 2 harde schijven heeft. Bovendien is RAM cheap (€80 voor 16GB), dus dat kan je ook moeilijk als argument aandragen.
Wat is er dan mis met het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De resolutie, en de kwaliteit van het scherm zelf.

Een standaardscherm heeft doorgaans een contrast van 200:1, een maximale helderheid van zo'n 250CD/m, en slechte kijkhoeken. De XPS heeft een contrast van 700:1, een maximale helderheid van zo'n 400CD/m, en minder slechte kijkhoeken.

Bij het scherm van de studio 17 die iemand hier thuis heeft zijn de kijkhoeken en contrast zo slecht dat zwart gewoon niet bestaat. En als je dan voor minder geld zo ongeveer het beste laptopscherm kan aanschaffen wat je kan krijgen, dan weet ik het wel.. Een snellere CPU is niet direct merkbaar, maar aspecten als het scherm en toetsenbord wel. En dat doet de XPS gewoon heel erg goed, als je de juiste configuratie kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoJeroen
Aangeschaft!!
Via deze link: http://www.dell.nl/epp
Basisprijs is €859, daar gaat dan nog 5% EPP-korting af, en via www.shopkorting.nl nog eens 7% korting. De uiteindelijke prijs was dus €768. Da's een koopje voor zo'n systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 02:39
Hoe werkt dit nu? Als ik via shopkorting kies voor dell 7% korting, dan kom ik niet op de epp pagina uit.

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt. Maar je kan via de epp link een systeem in je mandje gooien. Via shopkorting kan je dan inloggen en je mandje ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 02:39
Dank

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerdefox
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2021
Hallo,

Ik heb me aangemeld omdat ik na 2 dagen forumlezen merk dat hier kenners aanwezig zijn die niet per sé een merk willen voorduwen. Bovendien denk ik momenteel een mooie korting gezien te hebben bij Dell (tot en met vandaag) als ik wat vergelijk.

Wat ik zoek:
- Gebruik : ik heb geen desktop, dus hij moet wel 'wat' aankunnen: Office/internet/muziek/DVD bekijken/ sporadisch Photoshop+autocad / spelletjes genre Age of empires 3.
- Verder wil ik wel een latop die meerdere jaren meekan. Mijn huidige inspiron9300 bv is slechts nu na een 7-jaar aan vervanging toe.
- mooi geluid
- mooi scherm, liefst 17"
- numeriek toetsenbord
- deftige levensduur Batterij
- Budget maximum € 1000

Voorlopig koos ik voor een ‘standaard’ XPS 17 op de site, aangezien daar momenteel €344 korting op zit + 10% couponkorting. (bestelling voor België), en upgrade van 320GB naar 750GB harde schijf.
http://configure.euro.del...bedhs1&model_id=xps-l702x

- 2e generatie Intel® Core i7-2670QM Processor (2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz)
- 44 cm (17.3") HD (1600x900) WLED - breedbeeldscherm met TrueLife -> zou ik misschien naar Full HD AG 1080p witte led brengen
- 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
- 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
- 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart
- En verder 'basis' zoals Windows nederlands, Offcie Starter, 9cellbatterij, DVD/RW, Intel centrino wireless, 1 jaar in-home-support. Backlit toetsenbord kan ik blijkbaar niet icm dell-coupons en shopkorting kopen

Ik denk als computerleek dat deze configuratie momenteel qua prijs kwaliteit en met het idee dat ik nog enkele jaren wil doorgaan met dit apparaat zeker een mooie combinatie is

Echter heb ik nog volgende vragen na rondlezen op het ervaringen en aankoop-forum:
- Verklaren jullie me helemaal zot voor de toepassingen die ik nodig heb?
- Komen zulke kortingen (344€) geregeld langs? Is dit bijna elke maand of is dit echt een uitzonderlijk mooie korting?
- Ik las dat er problemen waren met de USB 3.0. Is dit zo op elk toestel of was het slechts bij een vorige batch?
- Wacht ik beter nog even op Ivy Bridge? Is dit iets wat ik zal merken en op welk vlak? Wanneer komt die uit? Is het de moeite aangezien er nu die €344 korting -10% dellcoupon is tot vandaag.
- Is het beeldscherm wel voldoende aangezien dit (volgens mij?) geen Full HD is? Ik zou misschien de Full HD 1080p AG witte led nemen maar lees hier slechte commentaar. Ik las dat je beter de 3D neemt voor 50€ extra, maar ik kan die enkel nemen aan +550€...

Een hele hoop vragen, maar als eeuwige twijfelaar zou ik graag eens horen wat het deskundig advies van jullie zou zijn.

Alvast bedankt!

*edit: al veel antwoorden gevonden op het forum. de huidige 5 vragen nog niet opgelost.

[ Voor 44% gewijzigd door jerdefox op 02-05-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:06
Beste Tweakers,

Namens mijn vriendin vraag ik jullie advies bij de aanschaf van een nieuwe notebook.

Waar zij hem voor gaat gebruiken:
* Voornamelijk voor grafisch ontwerp: Programma's als Adobe Photoshop, Illustrator, Indesign en Elements.
* Studie
* Films kijken/downloaden

Zij komt af van een Macbook pro 17"(2007) die kapot is gegaan.

Zij twijfelt nu sterk of zij weer een Macbook pro zal nemen, waarvan zij twijfelt of deze het enorme aankoopbedrag wel waard is(2500 euro), of dat zij een Windows laptop zal nemen(die veel goedkoper is).

De Windows-laptop die zij eventueel op het oog zou hebben is de Dell XPS 17, en dan het model met een Full HD 3D scherm, de i7 2670 processor en de gt555m(3GB)- a 1099 euro(zonder kortingscodes en shopkorting/haalmeeruitjecard).

Zij kan met windows goed omgaan, maar is de afgelopen jaren wel gecharmeerd geworden van het Macintosh besturingssysteem.

De grote vraag die haar rest is of de XPS 17(of een andere Windows-based notebook die misschien beter geschikt is voor grafisch werk) een gelijke/betere ervaring kan bieden dan de duurdere Macbook Pro.

Kortom, wat is de beste keuze voor haar?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerdefox
Zonder opdringerig te willen zijn: zou er nog iemand mijn post kunnen beantwoorden aangezien de verscheidene voordelen slechts tot vandaag geldig zijn...

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De kortingen duren *altijd* tot woensdag. En komen in 99% van de gevallen de volgende dag identiek terug. Heb geen haast.

Verder maak je een goede keus, maar de combinatie van eisen is onmogelijk:
- mooi geluid
- mooi scherm, liefst 17"
- numeriek toetsenbord
- deftige levensduur Batterij
- Budget maximum € 1000
Bij de eisen mooi geluid en mooi scherm bijven er ongeveer 2 laptops over. Waarvan er een een (de N73) slecht toetsenbord heeft (en een iets minder scherm, maar daar valt naar mijn inziens mee te leven) en beiden hebben een relatief matige accuduur van zo'n 3 a 4 uur. Dat noem ik nu matig, maar het valt eigenlijk wel mee als ik het zo bekijk.. matig komt meer neer op het feit dat de XPS 17 nogal onzuig is, wat dell op heeft gelost met een beest van een accu. Dat weer wel.

Los daarvan: zie de bekende sheet: Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8". Het 3D scherm kost daadwerkelijk een paar euro extra, je moet alleen weten waar je moet zoeken. En zoals je waarschijnlijk al hebt gelezen: ik raad het AG scherm af.

De nadelen van de XPS 17 zijn het usb 3.0, wat wat minder werkt. Maar ik lees daar ook bij andere merken problemen mee. Dus als je dat meerwaarde vind bieden: wacht op ivy bridge. dan zit het standaard in het chipset en werkt het gegarandeerd.

Het 2e nadeel van de XPS 17 is de fan. Volgens mijn ervaring is hij luidruchtig, ik heb destijds veel rondgevraagd, maar bijna niemand vond het een probleem.. Ik weet nog niet wat ik ervan moet denken. Ook daarvoor geldt dat ik vind dat je beter kan wachten tot ivy bridge. Wanneer die komt? Ik vermoed binnen een maand, maar dat kunnen er makkelijk 2 worden.

Dat laatste lijkt een vrij groot nadeel, maar naast de N73 (slecht toetsenbord, mindere grafische kaart, mindere speakers/scherm) en N75 (palmrest na een half jaar afgesleten...), simpelweg de beste optie.
ReinTheMan schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:34:
Beste Tweakers,

Namens mijn vriendin vraag ik jullie advies bij de aanschaf van een nieuwe notebook.

Waar zij hem voor gaat gebruiken:
* Voornamelijk voor grafisch ontwerp: Programma's als Adobe Photoshop, Illustrator, Indesign en Elements.
* Studie
* Films kijken/downloaden

Zij komt af van een Macbook pro 17"(2007) die kapot is gegaan.

Zij twijfelt nu sterk of zij weer een Macbook pro zal nemen, waarvan zij twijfelt of deze het enorme aankoopbedrag wel waard is(2500 euro), of dat zij een Windows laptop zal nemen(die veel goedkoper is).

De Windows-laptop die zij eventueel op het oog zou hebben is de Dell XPS 17, en dan het model met een Full HD 3D scherm, de i7 2670 processor en de gt555m(3GB)- a 1099 euro(zonder kortingscodes en shopkorting/haalmeeruitjecard).

Zij kan met windows goed omgaan, maar is de afgelopen jaren wel gecharmeerd geworden van het Macintosh besturingssysteem.

De grote vraag die haar rest is of de XPS 17(of een andere Windows-based notebook die misschien beter geschikt is voor grafisch werk) een gelijke/betere ervaring kan bieden dan de duurdere Macbook Pro.

Kortom, wat is de beste keuze voor haar?

Bij voorbaat dank!
Of een XPS 17 dezelfde ervaring geeft als een MBP 17".. Nee, maar voor een windows notebook komt het wel dicht in de buurt. De speakers en prijs van de XPS zijn veel beter, maar daarnaast heeft de MBP een hogere resolutie, is hij stiller en lichter, en gaat hij langer mee op de accu. Voor de prijs vind ik de MBP absoluut een paar factoren te duur, maar het blijft natuurlijk een beetje je krijgt waar je voor betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Er was toch iemand die een bijna 100% hackintosh had in de vorm van een xps17 3d?

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal best. Ik heb het ooit geprobeerd, en het is een gedoe. Enorm. Tenzij je er speciaal een desktop voor gaat maken of een laptop koopt waarbij het sowieso kan zou ik het niet doen. Ik zou eerder een mac mini kopen als je toch geld wilt besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerdefox
Hartelijk dank om me op de deadline nog uit de onzekerheid te helpen.
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 22:19:

Verder maak je een goede keus, maar de combinatie van eisen is onmogelijk:

[...
[...]
Bij de eisen mooi geluid en mooi scherm bijven er ongeveer 2 laptops over. Waarvan er een een (de N73) slecht toetsenbord heeft (en een iets minder scherm, maar daar valt naar mijn inziens mee te leven) en beiden hebben een relatief matige accuduur van zo'n 3 a 4 uur. Dat noem ik nu matig, maar het valt eigenlijk wel mee als ik het zo bekijk.. matig komt meer neer op het feit dat de XPS 17 nogal onzuig is, wat dell op heeft gelost met een beest van een accu. Dat weer wel.
Aangezien het vooral desktopvervanger zal worden die slechts sporadisch eens op de bank meegaat, lever ik het liefst in op accuduur, niet op geluid en scherm. Op dat vlak blijf ik dan al tevreden lijkt me.
Los daarvan: zie de bekende sheet: Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8". Het 3D scherm kost daadwerkelijk een paar euro extra, je moet alleen weten waar je moet zoeken. En zoals je waarschijnlijk al hebt gelezen: ik raad het AG scherm af.
Ik had de sheets gezien maar niet echt doorgenomen aangezien ze voor België niet up-to-date waren. Als ik ze nu bekijk vermoed ik dat je de n00x7m07 bedoelt, en die is toch steeds €100 duurder. OF bedoel je nog iets anders met 'een paar euro' en weten waar je moet kijken?
Overigens heb ik tot nu toe steeds een mat scherm gehad, en ik vind dit veel leuker dan het glossy, weerspiegelende scherm van mijn vriendin. Hier en op notebookreview lijken 4op10 mensen voor AG en 6op10 tegen. Ik zou ze eens moeten zien irl, maar met mijn huidige ervaring lijkt het me het proberen waard.
De nadelen van de XPS 17 zijn het usb 3.0, wat wat minder werkt. Maar ik lees daar ook bij andere merken problemen mee. Dus als je dat meerwaarde vind bieden: wacht op ivy bridge. dan zit het standaard in het chipset en werkt het gegarandeerd.
Aangezien de kortingen hoogswaarschijnlijk wel eens terug zullen komen, wacht ik inderdaad op de ivy. Ik had vanmiddag nog wel de technische dienst aan de lijn en die zei me dat met de laatste update het probleem wel van de baan zou zijn. Sla me niet dood, maar ik ben vergeten te vragen welke update dit dan net was...
Het 2e nadeel van de XPS 17 is de fan. Volgens mijn ervaring is hij luidruchtig, ik heb destijds veel rondgevraagd, maar bijna niemand vond het een probleem.. Ik weet nog niet wat ik ervan moet denken. Ook daarvoor geldt dat ik vind dat je beter kan wachten tot ivy bridge. Wanneer die komt? Ik vermoed binnen een maand, maar dat kunnen er makkelijk 2 worden.
Ook voor mij een groot struikelpunt eerlijk gezegd. Heeft die ivy bridge dan minder warmteproductie en minder ventilatie nodig? Sorry mocht dit een beginnersvraag zijn ;-)
Ik las ook dat op de inspiron 15" de ivy reeds voorgesteld werd vandaag, dus wie weet is het er dan ook snel op XPS 17

Het enige dat me nog ontbreekt lijkt een SSD, maar volgens mij gezien de meerkost 'nog' niet te verantwoorden.

Nogmaals bedankt voor de snelle info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jerdefox schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:02:
Ik had de sheets gezien maar niet echt doorgenomen aangezien ze voor België niet up-to-date waren. Als ik ze nu bekijk vermoed ik dat je de n00x7m07 bedoelt, en die is toch steeds €100 duurder. OF bedoel je nog iets anders met 'een paar euro' en weten waar je moet kijken?
Overigens heb ik tot nu toe steeds een mat scherm gehad, en ik vind dit veel leuker dan het glossy, weerspiegelende scherm van mijn vriendin. Hier en op notebookreview lijken 4op10 mensen voor AG en 6op10 tegen. Ik zou ze eens moeten zien irl, maar met mijn huidige ervaring lijkt het me het proberen waard.
De belgische variant is niet up to date, dat klopt. Maar dat kan ik op dit moment niet 1 2 3 fixen.... Misschien volgende week.

En ik heb gemist dat je belgisch was. Dell is in belgie nogal wat duurder. Maar asus ook. Dus dat maakt niet noodzakelijk veel uit. Als je bereid bent te wachten dan heeft de discussie al helemaal weinig zin.
Aangezien de kortingen hoogswaarschijnlijk wel eens terug zullen komen, wacht ik inderdaad op de ivy. Ik had vanmiddag nog wel de technische dienst aan de lijn en die zei me dat met de laatste update het probleem wel van de baan zou zijn. Sla me niet dood, maar ik ben vergeten te vragen welke update dit dan net was...
Dat heb ik eerder gehoord...
Ook voor mij een groot struikelpunt eerlijk gezegd. Heeft die ivy bridge dan minder warmteproductie en minder ventilatie nodig? Sorry mocht dit een beginnersvraag zijn ;-)
Ik las ook dat op de inspiron 15" de ivy reeds voorgesteld werd vandaag, dus wie weet is het er dan ook snel op XPS 17
De warmteproductie is niet minder. Nu ja, dat zou theoretisch het geval moeten zijn. Maar dat valt best tegen. Sowieso, als er al 5 generaties achtereen 'ongeveer 2W idle' verbruiken, dan moet je niet zomaar rekenen op een significante verbetering. Ik verwacht de grootste vooruitgang in het fan control.

Met het anti-glare scherm heb je daar overigens geen last van. De 3D versie is onzuinig vanwege het ontbreken van switchable graphics. De non-3D versie gaat ook langer mee. Maar vaak krijg je de 6-cel accu, en bij het 3D scherm krijg je altijd de 9-cel.

En over het matte scherm, ik kan beter gewoon bronnen linken:
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2"
Ik weet ook 100% zeker dat er ergens een discussie staat met iemand die beide schermen heeft geprobeerd en het matte scherm beter vond. Dus die personen zijn er wel.
Het enige dat me nog ontbreekt lijkt een SSD, maar volgens mij gezien de meerkost 'nog' niet te verantwoorden.
Daar ben ik het niet mee eens. Een SSD is verreweg de beste update die je kan doen. Ik heb al een jaar een 80GB SSD van intel, en dat is elke cent dubbel en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerdefox
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:27:
De belgische variant is niet up to date, dat klopt. Maar dat kan ik op dit moment niet 1 2 3 fixen.... Misschien volgende week. En ik heb gemist dat je belgisch was. Dell is in belgie nogal wat duurder. Maar asus ook. Dus dat maakt niet noodzakelijk veel uit. Als je bereid bent te wachten dan heeft de discussie al helemaal weinig zin.
Indien er geen specifieke vraag naar is moet je het voor mij niet doen. Ik kom al een heel eind met de Nederlandse sheet en gewoon basic zelf kijken, opzoeken, lezen en vergelijken. Wel best handig dat die sheet er is in alle geval.
De warmteproductie is niet minder. Nu ja, dat zou theoretisch het geval moeten zijn. Maar dat valt best tegen. Sowieso, als er al 5 generaties achtereen 'ongeveer 2W idle' verbruiken, dan moet je niet zomaar rekenen op een significante verbetering. Ik verwacht de grootste vooruitgang in het fan control.

Met het anti-glare scherm heb je daar overigens geen last van. De 3D versie is onzuinig vanwege het ontbreken van switchable graphics. De non-3D versie gaat ook langer mee. Maar vaak krijg je de 6-cel accu, en bij het 3D scherm krijg je altijd de 9-cel.
Dus geen fan-problemen bij de AG aangezien die minder belastend is? Dat is voor mij een pluspunt, al volg ik graag de mening van jou als kenner ook. Ik probeer ze ook eens ergens beiden naast elkaar, dat is de enige echte test denk ik.
Voor de vooruitgang ivm de fancontrol vermoed ik dat ik gewoon de update van het systeem moet afwachten, of kan ik dat ergens specifiek aan herkennen?
Daar ben ik het niet mee eens. Een SSD is verreweg de beste update die je kan doen. Ik heb al een jaar een 80GB SSD van intel, en dat is elke cent dubbel en dwars waard.
Momenteel krijg ik dit qua budget niet verkocht bij de madam. Ik heb zowiezo wel een 500GB nodig voor heel ons 'archief', wat dan wel HDD mag zijn. Voor zover ik begrijp wordt zo'n SSD gebruikt om het OS op te zetten om snel op te starten. Kan ik dit dan niet nadien 'eenvoudig' bijplaatsen. Ik las toch ook al dat je op de XPS 17 2 schijven van 500GB kon plaatsen. De standaard 750GB zal dan toch ook aangevuld kunnen worden met pakweg een 128SDD of groter binnen enkele maanden...
Ik ben absoluut beginner ivm openvijzen van laptops, maar probeer met de nodige manuals graag wel wat uit en heb het vaak snel onder de knie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jerdefox schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:55:
Voor de vooruitgang ivm de fancontrol vermoed ik dat ik gewoon de update van het systeem moet afwachten, of kan ik dat ergens specifiek aan herkennen?
Als dell daar iets voor voelde, dan was dat al maanden geleden gedaan. Dat gaat echt niet meer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 22:57:
Dat zal best. Ik heb het ooit geprobeerd, en het is een gedoe. Enorm. Tenzij je er speciaal een desktop voor gaat maken of een laptop koopt waarbij het sowieso kan zou ik het niet doen. Ik zou eerder een mac mini kopen als je toch geld wilt besparen.
ik heb voor een heel bedrijf hackintosh bookjes gemaakt (stuk of 11)
100 procent werkend,

ik vind het best meevallen, helemaal als je een beetje kennis heb van mac osx, en met de terminal overweg kan.. is het best wel te doen hoor..

je moet wel alleen hopen dat je de juiste kernel extensies kan vinden..

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel met terminal overweg, maar ik krijg het simpelweg niet voor elkaar de setup succesvol te doorlopen met mijn studio 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-08 10:22
Nog geen [NBBG] mei? Dan maar even hier gepost. Nav de April versie heb ik een Dell XPS 17 aangeschaft, met gebuik maken van de link in de NBBG. Mooi apparaat, doet grotendeels wat ik wil. Echter, er is wel een belangrijk verschil tussen de 3D-enabled videokaart en de niet-3D videokaart. De 3D kaarten zijn gelimiteerd tot twee beeldschermen, terwijl de 'gewone' kaarten 3 beeldschermen aan kunnen. Dit is nergens vermeld, maar als je probeert 2 externe beeldschermen aan het apparaat te hangen (via HDMI en Displayport) krijg je de melding dat de kaart slechts 2 beelden ondersteunt.
Persoonlijk vind ik dat wel een behoorlijk minpunt, en als ik het geweten had, had ik nooit de 3D kaart gekozen.

Bovendien vind ik het bijzonder raar dat Dell een laptop verkoopt met EN een HDMI uitgang, EN een Displayport uitgang, maar dat je die effectief niet beide kan gebruiken.
Wat mij betreft dus een belangrijk minpunt, dat zeker genoemd zou moeten worden. Al was het alleen al om potentiele kopers een geinformeerde keuze te laten maken.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
dat heeft iederre notebook met gt555 dacht ik?
in ieder geval tik ik dit van een clevo barebone (de w170hr), en die heeft zo een zelfde probleem..
deze heeft een gt555 , net als ik jou xps, en deze heeft enkel een vga en hdmi output..

de hdmi en de display poort, is 1 en dezelfde verbinding..

ik las in het bto topic, dat ook hun graka's niet eer als 2 beeldschermen tegelijk kan aansturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
aron225: de niet-3D versie van de gt555 kan wel meerdere beelden aan. Het lijkt een verschil te zijn tussen beide versies. Ik heb verschillende internet-posts gezien van non-3D eigenaren die het WEL voor elkaar gekregen hebben (oa http://en.community.dell....op/f/3518/t/19351083.aspx), maar nog geen enkele 3D eigenaar.
Mogelijk is het verschil dat de non-3D versie de on-board videochip ook aan kan spreken.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat komt omdat elke videokaart 2 schermen kan aansturen.

3D versie:
het scherm, displayport, en HDMI op de GT555m

non-3D:
het scherm en displayport op de IGP, de HDMI op GT555m

Overigens kunnen 99% van de laptops 2 schermen aan, ook al zitten er 4 poorten op. Dus dat is niet direct een minpunt. De enige uitzondering staat hierboven (en de F2x), of als je een displayport hebt die aan een AMD kaart vast zit: die ondersteunen displayport passtrough voor 6 schermen op een poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
Darkstone, het is dus niet:
3D versie:
het scherm, displayport, en HDMI op de GT555m

maar
3D versie:
het scherm en displayport, OF HDMI op de GT555m

Groot verschil. Zeker in mijn geval, aangezien ik het laptopscherm eigenlijk helemaal niet wil gebruiken. (desktopvervanger)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij de 3D versie zit alles op de GT555m. En zoals ik al eerder zei: maximaal 2 schermen per grafische kaart. Dat klopt dus.

je kan ehet interne scherm overigens uitzetten. Dan kan je theoretisch 2 externe schermen aan, als je de juiste volgorde hanteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Gisteren probeerde ik het al in een nieuw topic, maar blijkbaar werd dat niet gewaardeerd en werd ik hierheen verwezen. Zodoende probeer ik het bij deze in de juiste topic.

Mijn verhaal van gisteren:
Na ruim 5 jaar trouwe dienst heeft mijn laptop het vandaag begeven. Eventueel is het probleem herstelbaar, maar de kosten van de reparatie zijn het waarschijnlijk niet waard gezien ik al van plan was komende zomer een nieuwe laptop te kopen.

Mijn laptop was een oude dell (17" model) en deze had als grootste nadeel dat hij zwaar en groot was. Het idee was een laptop vooral voor thuis, maar met de mogelijkheid om eventueel te verplaatsen. Ik heb nog steeds de eis om zowel thuis te werken als mogelijkheid om aan een laptop ergens anders te gaan zitten en heb daarvoor de mogelijkheden bedacht:
1) twee computers: een goedkope laptop voor de simpele dingen, een desktop voor thuis werk
2) een laptop die snel genoeg is maar niet te groot/te zwaar met thuis randapparatuur (toetsenboard, muis, beeldscherm, externe harde schijf)

In eerste instantie dacht ik dat optie 1 de beste keuze was gezien ik niet continu ergens anders hoef te werken en desktops meer geven voor een lagere prijs, maar nu zit ik toch te twijfelen. Het blijft toch erg prettig om alle bestanden op 1 computer te hebben en de laptops van tegenwoordig lijken in principe ook snel genoeg te zijn voor desktop taken.

Mijn verwachtingen voor thuis werken:
- CAD programma's ivm mijn studie (autocad)
- programmeren voor zowel websites/telefoon apps/java apps/etc als wiskundige simulaties voor mijn studie (al zullen deze niet extreem zwaar zijn, daar zou ik dan een pc van de universiteit voor kunnen pakken)
- photoshop voor foto bewerking
- simpele video bewerking (alleen filmpjes achter elkaar plakken en netjes maken, maar geen zware effecten erin)
- Word/Powerpoint/Excel/etc

In principe heb ik voor niet thuis werken vrijwel dezelfde eisen ik verwacht alleen niet videobewerking te kunnen doen en als de iets zwaardere wiskundige simulaties niet snel verlopen zou dit ook op een desktop van de universiteit kunnen.

Ik speel vrijwel nooit spellen, en al helemaal geen zware 3D games.

Met de eisen die ik had heb ik wat rondgekeken naar laptops, maar zou wat advies hiervoor goed kunnen gebruiken. Ik ben er van uit gegaan dat een laptop aansluiten op randapparatuur voor thuis toch prettiger is mits de laptop snel genoeg is om deze desktop taken aan te kunnen.

Voor het totaal heb ik een budget van ongeveer 1500,- euro. Een externe harde schijf, muis en toetsenboard heb ik al, dus voor laptop + randapparatuur zou alleen een scherm nodig zijn.

Aangezien ik niet wist waar ik moest beginnen met zoeken ben ik op de dell website begonnen (geen voorkeur voor een merk overigens) en kwam toen voor minder dan 1400,- euro uit op de XPS 14Z.

Ik zou graag weten of er betere alternatieven.oplossingen zijn.

Ik wil geen extreem klein scherm op de laptop (13 inch vind ik eigenlijk al te klein) en te groot en moeilijk mee te nemen vind ik ook onhandig.

Alvast bedankt voor de moeite
Inmiddels ben ik er al achter gekomen in dit topic dat de XPS 15 een betere keuze is voor het geld. Nu mijn vragen:
- zijn er alternatieven die eventueel beter zijn voor een vergelijkbare prijs
- Ik las iets over een ander scherm kiezen o.i.d. hoe zit dat precies? Ik kan het namelijk niet goed terugvinden in dit topic.
- Ik lees dat je met epp 5% korting krijgt en daarna via die shopping website nog eens 7%. Zijn er nog meer mogelijkheden om de prijs lager te krijgen?
- Hoeveel nut heeft een upgrade van de processor?
- Is het mogelijk om geen bloatware te laten installeren?
- Ik zit er aan te denken om een SSD erin te laten zetten. Dell biedt de optie om 256GB erin te zetten voor 340 euro. Is dit een goede SSD? Is het goedkoper om zelf de SSD te kopen (kan ook prima iets kleiner, bijv 128GB) en deze zelf erin te zetten?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 12:04:
- zijn er alternatieven die eventueel beter zijn voor een vergelijkbare prijs
Nee. De alternatieven zijn voornamelijk iets mindere notebooks met een wat betere grafische kaart, en een hogere prijs. Als je niet gaat gamen is dat niet interessant. Gelijk gespecte notebooks zijn over het algemeen duurder en slechter, zoals de N53.
- Ik las iets over een ander scherm kiezen o.i.d. hoe zit dat precies? Ik kan het namelijk niet goed terugvinden in dit topic.
Je kan kiezen uit 3 schermen: een standaard 768p scherm, een 768p touchscherm, en een 1080p B+RGled scherm. Je neemt natuurlijk die laatste.
- Ik lees dat je met epp 5% korting krijgt en daarna via die shopping website nog eens 7%. Zijn er nog meer mogelijkheden om de prijs lager te krijgen?
Je kan 10% korting krijgen via een kortingsbon, en dan heb je nog shopkorting. Het slimste is om gewoon de sheet na te slaan:
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8"
Daar wordt het correct uitgerekend. Al is de verzendkosten berekening stuk, dat mag je zelf controleren.
- Hoeveel nut heeft een upgrade van de processor?
Bijna geen, gewoon de goedkoopste nemen met 4 cores (i7-2670QM)
- Is het mogelijk om geen bloatware te laten installeren?
Nee. Relatief gezien staat er ook erg weinig op in vergelijking met asus en HP, maar imo nog steeds te veel. Ik doe dan ook altijd een verse installatie bij een nieuwe laptop, aangevuld met een SSD.
- Ik zit er aan te denken om een SSD erin te laten zetten. Dell biedt de optie om 256GB erin te zetten voor 340 euro. Is dit een goede SSD? Is het goedkoper om zelf de SSD te kopen (kan ook prima iets kleiner, bijv 128GB) en deze zelf erin te zetten?
Ja dat kan. De beste optie is om de DVD drive te vervangen door een SSD. dan hou je de bulk opslag die de harde schijf bied.

Je kan ook wachten op de 'nieuwe' xps 15 en N56, die verwacht ik deze maand nog al kan dat ook veel langer duren. Maar ik vind niet dat dat voor de niet-gamer veel zin heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel, heel erg bedankt Darkstone. Mijn huidige laptop is weer opgestart en lijkt het weer te doen. Hoelang is nog maar de vraag, maar ik hoop lang genoeg om te wachten op de nieuwe XPS15. Niet zozeer omdat deze hardware matig zoveel beter is (al zal er wel een verschil in zitten). Maar vooral vanwege het betere uiterlijk. De zijkanten van de huidige XPS 15 vind ik niet erg mooi.

Ik ben wel benieuwd of je dan nog steeds zo'n goed scherm kan krijgen en of de prijs (inclusief enkele acties) dan nog steeds onder de 1500 euro uitkomt.

Nu maar hopen dat de nieuwe telg van de XPS family niet te lang op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
€768 op dit moment ;)

Er komen 2 varianten:

De normale XPS 15, maar dan met nieuwe hardware. Prijs blijft hetzelfde (of misschien iets meer)
De opvolger van de XPS 15z, die er ongeveer hetzelfde uit komt te zien als de nieuws: Dell onthult 'special edition'-Inspirons met Ivy Bridge. Prijs wordt vergelijkbaar met de huidige xps 15z

aldus de geruchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliette25
  • Laatst online: 25-02 18:47
Mijn laptop ligt op sterven, dus het wordt na 4,5 jaar weer tijd voor een nieuwe.
Na enkele dagen alle mogelijke websites te zijn af geweest, heb ik mijn keuze weten te beperken tot één van de volgende twee laptops:

- HP Pavilion G7-1370SD, te koop bij Mediamarkt voor €555,- .
- HP Pavilion g7-1390SD, deze zou ik kopen bij My Com voor €630,- i.v.m. de 3 jaar garantie en een My Com naast de deur.

Nu heb ik de volgende eisen aan een laptop:

- Het moet een 17" laptop zijn met een minimale resolutie van 1600 x 900.
- Ik wil graag kunnen multitasken; heb geregeld twee verschillende browsers aan met meerdere tabs die tegelijk in gebruik zijn. Daarbij is Utorrent ondertussen op de achtergrond aan het downloaden en VLC of Windows Mediaplayer een album aan het draaien. Dit moet dan ook soepel blijven lopen.
- Ik gebruik mijn laptop veel voor het streamen van films online, downloaden van multimedia en het bekijken van gedownloade films. Daarnaast gebruik ik de laptop veel om te surfen op het internet (maar dat kan iedere laptop vlekkeloos tegenwoordig).
- Gezien al mijn data, is voldoende harde schijf van belang. Ik heb momenteel 160 GB harde schijf en een externe harde schijf van 300 GB, die beiden vol zitten. Eens in het kwartaal moet ik oude data wissen om plaats te maken voor nieuwe.
- Ik wil minimaal een Intel Core i5 óf AMD A6 processor en minimaal 6 GB werkgeheugen in de laptop hebben zitten.
- Bij voorkeur ook goed geluid uit de boxen, maar dit is niet van het grootste belang aangezien ik de laptop ook kan aansluiten op een externe versterker.

Nu lijkt de G7-1370SD prima te voldoen aan mijn eisen. Deze heeft echter een slechtere grafische kaart. Ik vind het dan ook moeilijk om in te schatten of ik hier last van ga ondervinden. Zoals eerder gezegd: ik kijk veel films, maar speel geen spelletjes.
Daarbij komt dat deze laptop alleen nog te koop is bij de Mediamarkt en ik niet de grootste fan ben van hun service. Bovendien krijg ik hier 2 jaar garantie en bij de My Com 3 jaar en beduidend betere service.

Wat raden jullie me aan? Iemand een duidelijke voorkeur voor beide laptops?

[ Voor 5% gewijzigd door Juliette25 op 06-05-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik zou me niet druk maken om het videokaart gedeeltje..
een hd3000 is echt MEGA snel met films.. alleen een losse vga nemen als je gaat gamen..

de low budget en midrange amd/nvidia kaarten zijn minder snel films decoden, en kunnen er niet zoveel gelijk als de hd3000..

mijn keuze uit die 2,.. de eerste, gewoon omdat hij een stuk goedkoper is..
me pa heeft de g6 (zelfde, maar dan 15 inch)
dingetje is best redelijk.

bouwkwaliteit is alleen... niet fantastisch... de speakers zijn matig, ondanks de altec logo's iets beter doet vermoeden..

scherm ken ik niet.. geen idee van, maar de 15 inch is voor dit segment gewoon redelijk goed..

het keyboard is redelijk.. best wel wat flex in de 15 inch versie, maar de aanslag is wel oké

[ Voor 27% gewijzigd door aron225 op 06-05-2012 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliette25
  • Laatst online: 25-02 18:47
Bedankt voor je reactie. De eerste klinkt inderdaad erg aantrekkelijk, vooral door de prijs-kwaliteit verhouding.
Ik zit alleen nog een beetje in mijn maag met het extra jaar garantie indien ik de tweede laptop bij de My Com koop; is ook wel erg aantrekkelijk. Bovendien doe ik graag lang met mijn laptops; hoop dus dat ze beiden na een paar jaar nog goed functioneren. (en de slechtere videokaart bijvoorbeeld geen problemen gaat veroorzaken op de langere termijn)

Maar ja, als de videokaart verder inderdaad helemaal soepel werkt voor mijn gebruik, dan is dat goed genoeg.
Ik slaap er nog even een nachtje over...
Pagina: 1 2 Laatste