Hallo,
Ik heb me aangemeld omdat ik na 2 dagen forumlezen merk dat hier kenners aanwezig zijn die niet per sé een merk willen voorduwen. Bovendien denk ik momenteel een mooie korting gezien te hebben bij Dell (tot en met vandaag) als ik wat vergelijk.
Wat ik zoek:
- Gebruik : ik heb geen desktop, dus hij moet wel 'wat' aankunnen: Office/internet/muziek/DVD bekijken/ sporadisch Photoshop+autocad / spelletjes genre Age of empires 3.
- Verder wil ik wel een latop die meerdere jaren meekan. Mijn huidige inspiron9300 bv is slechts nu na een 7-jaar aan vervanging toe.
- mooi geluid
- mooi scherm, liefst 17"
- numeriek toetsenbord
- deftige levensduur Batterij
- Budget maximum € 1000
Voorlopig koos ik voor een ‘standaard’ XPS 17 op de site, aangezien daar momenteel €344 korting op zit + 10% couponkorting. (bestelling voor België), en upgrade van 320GB naar 750GB harde schijf.
http://configure.euro.del...bedhs1&model_id=xps-l702x
- 2e generatie Intel® Core i7-2670QM Processor (2,20 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,10 GHz)
- 44 cm (17.3") HD (1600x900) WLED - breedbeeldscherm met TrueLife
-> zou ik misschien naar Full HD AG 1080p witte led brengen
- 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
- 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
- 3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart
- En verder 'basis' zoals Windows nederlands, Offcie Starter, 9cellbatterij, DVD/RW, Intel centrino wireless, 1 jaar in-home-support. Backlit toetsenbord kan ik blijkbaar niet icm dell-coupons en shopkorting kopen
Ik denk als computerleek dat deze configuratie momenteel qua prijs kwaliteit en met het idee dat ik nog enkele jaren wil doorgaan met dit apparaat zeker een mooie combinatie is
Echter heb ik nog volgende vragen na rondlezen op het ervaringen en aankoop-forum:
- Verklaren jullie me helemaal zot voor de toepassingen die ik nodig heb?
- Komen zulke kortingen (344€) geregeld langs? Is dit bijna elke maand of is dit echt een uitzonderlijk mooie korting?
- Ik las dat er problemen waren met de USB 3.0. Is dit zo op elk toestel of was het slechts bij een vorige batch?
- Wacht ik beter nog even op Ivy Bridge? Is dit iets wat ik zal merken en op welk vlak? Wanneer komt die uit? Is het de moeite aangezien er nu die €344 korting -10% dellcoupon is tot vandaag.
- Is het beeldscherm wel voldoende aangezien dit (volgens mij?) geen Full HD is? Ik zou misschien de Full HD 1080p AG witte led nemen maar lees hier slechte commentaar. Ik las dat je beter de 3D neemt voor 50€ extra, maar ik kan die enkel nemen aan +550€...
Een hele hoop vragen, maar als eeuwige twijfelaar zou ik graag eens horen wat het deskundig advies van jullie zou zijn.
Alvast bedankt!
*edit: al veel antwoorden gevonden op het forum. de huidige 5 vragen nog niet opgelost.
[
Voor 44% gewijzigd door
jerdefox op 02-05-2012 21:57
]