Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De mycom garantie is redelijk een wassen neus: zie de voorwaarden.

Verder, de vorige HP-17"-budget vond ik een redelijke ramp. Hij was maar een tientje goedkoper dan de inspiron 17R. Maar het kwaliteitsverschil is groot. Ik heb toevallig het geluk gehad ze allebei te proberen. Op het toetsenbord na ben ik redelijk tevreden over de inspiron, maar HP was toch een stuk zwakker (en lichter, trouwens). Wat mij wel opvalt is dat de inspiron tegenwoordig duurder is met i5. Maar met i5 is het sowieso geen laptop die je wilt aanschaffen: het geld moet je gewoon uitgeven aan een mooie SSD. Dat maakt 10x meer verschil dan een i3 of i5.

Bij het nieuwere ontwerp, de G7 dus, kan ik alvast bevestigen dat het touchpad slecht is. Verder heb ik eigenlijk niet gekeken.

Maar sowiso heb je voor € 629 al een XPS 17, met i5, 4GB en een 7200rpm schijf (sneller dan 5400rpm, maar vergeleken met een SSD nog steeds lood om oud ijzer). Met meteen het voordeel dat er 2 schijven in kunnen. Iets wat met de G7 iig niet kan. En bij de inspiron ook niet trouwens. Op dat prijspunt begrijp ik de keuze voor de G7 nauwelijks. Ook al heb je niets aan die grafische kaart, het kwalitetsverschil is toch wel redelijk groot. Vooral qua speakers en touchpad. Als je dat niet wil kan je naar mijn inziens beter de allergoedkoopste HP nemen, en dan de dvd drive vervangen door een SSD. Dan heb je tenminste een beetje snelheid. De CPU maakt tegenwoordig niet heel veel meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er op dit moment iets beter te krijgen dan dit: pricewatch: HP Pavilion dv6-6b50ed

Voor deze prijs? (€699 bij laptopshop maar momenteel uitverkocht....)

En liever niet groter dan 15.6''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Darkstone, je beweert dat de garantie van MyCom gebakken lucht is, maar de voorwaarden zijn doodnormaal. Wellicht dat
code:
1
Wanneer er sprake is van ondeskundig gebruik, verkeerd aansluiten, verkeerde netspanning, blikseminslag, beschadiging door inwerking van vocht, stof of andere oorzaken die buiten de invloedssfeer van MyCom liggen, komt de garantie te vervallen
Wat overdreven is geformuleerd, maar geen absurde eis.

Wat bedoel je precies? Mis ik iets? Mij lijkt die garantie erg aantrekkelijk. Zeker met de standaard 1-jaar-en-moeilijk-doen-over-de-verplichte-2-jaar-van-de-wet zoals Dell het aanpakt. De 17' van 629 euro is een Inspiron en komt met een 5400RPM 500GB schijf, de 17" XPS met 7200RPM schijf kost 699. Beide met 4GB RAM.

Zonder budgetrestrictie zou ik ook voor een Dell XPS 17 met SSD+HD en 3 jaar next-day service gaan, maar wie heeft die luxe nu?

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerdefox
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2021
jerdefox schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:55:
Ik heb zowiezo wel een 500GB nodig voor heel ons 'archief', wat dan wel HDD mag zijn. Voor zover ik begrijp wordt zo'n SSD gebruikt om het OS op te zetten om snel op te starten. Kan ik dit dan niet nadien 'eenvoudig' bijplaatsen. Ik las toch ook al dat je op de XPS 17 2 schijven van 500GB kon plaatsen. De standaard 750GB zal dan toch ook aangevuld kunnen worden met pakweg een 128SDD of groter binnen enkele maanden...
Ik ben absoluut beginner ivm openvijzen van laptops, maar probeer met de nodige manuals graag wel wat uit en heb het vaak snel onder de knie.
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 21:49:
Maar sowiso heb je voor € 629 al een XPS 17, met i5, 4GB en een 7200rpm schijf (sneller dan 5400rpm, maar vergeleken met een SSD nog steeds lood om oud ijzer). Met meteen het voordeel dat er 2 schijven in kunnen. Iets wat met de G7 iig niet kan. En bij de inspiron ook niet trouwens. Op dat prijspunt begrijp ik de keuze voor de G7 nauwelijks. Ook al heb je niets aan die grafische kaart, het kwalitetsverschil is toch wel redelijk groot. Vooral qua speakers en touchpad. Als je dat niet wil kan je naar mijn inziens beter de allergoedkoopste HP nemen, en dan de dvd drive vervangen door een SSD. Dan heb je tenminste een beetje snelheid. De CPU maakt tegenwoordig niet heel veel meer uit.
Dus bij een i5 kan je SSD-schijf plaatsen, maar dan kan je geen DVD's meer afspelen.
Bij die i7 kan dat niet? Dit vind ik vreemd aangezien ik dacht dat die beter was.

SSD is sinds de tip van darkstone nogal een belangrijk punt voor me geworden _/-\o_

PS: ik heb mezelf vandaag ontmaagd als laptop-openvijzer. De fans van mijn 7-jaar-oude inspiron9300 netjes ontstoft waardoor hij niet meer lijkt op te stijgen. Ik kan er weer even met deze tot er een superaanbieding langskomt. Ik las dat er onlangs 2x500SSD ipv een 2x500HDD in een dell aangeboden werd. Laat dat nog maar eens komen 8). Mooi trouwens hoe zo'n laptop in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliette25
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-02 18:47
Het argument over een SSD heb ik al vaker gehoord. Het is zeker geen slecht argument, maar nogal moeilijk uit te voeren met een krap budget. Dan zou ik dus een laptop moeten kiezen waar twee harde schijven in kunnen, waardoor ik al in een aanzienlijk hoger prijssegment terecht kom. Daarnaast zou ik dan nog een losse SSD moeten kopen.
De DVD speler vervangen voor een SSD is voor mij geen optie, aangezien ik deze geregeld gebruik. Daarbij heb ik zo het vermoeden dat ik er mijn garantie op zou kunnen kwijt raken.

Over het touchpad heb ik nog niets gelezen, dus daar zal ik me nog even beter over buigen. Wat is er slecht aan het touchpad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:17:
Is er op dit moment iets beter te krijgen dan dit: pricewatch: HP Pavilion dv6-6b50ed

Voor deze prijs? (€699 bij laptopshop maar momenteel uitverkocht....)

En liever niet groter dan 15.6''
De XPS 15 met 1080p scherm en een iets mindere grafische kaart is maar €50 duurder. Dat is een veel betere deal.

Anders: goedkopere XPS 15 of K53 met een SSD erbij in plaats van de DVD drive, of in plaats van de normale bay als je niet veel opslag nodig hebt.
Cio schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:24:
Darkstone, je beweert dat de garantie van MyCom gebakken lucht is, maar de voorwaarden zijn doodnormaal.
Als je goed kijkt zie je dat je 66% van de reparatie betaalt in het 3e jaar. Dat is hoogstwaarschijnlijk, na 3 jaar, ongeveer de nieuwwaarde van je laptop. Dat vind ik gebakken lucht. Je kan immers gewoon bij dell parts bestellen voor waarschijnlijk hetzelfde als de mycom prijs.

Goed, 'gewoon' is misschien wat sterk uitgedrukt, maar het is niet onmogelijk. Dat geldt overigens ook voor asus.

Garantie bij dell is overigens onderhevig aan de lopende acties (in mijn geval, 4 jaar in-home voor €20 8)7 ), maar buiten de acties vind ik dat het echt niet waard.
jerdefox schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:31:
Dus bij een i5 kan je SSD-schijf plaatsen, maar dan kan je geen DVD's meer afspelen.
De laatste keer dat ik een DVD heb gebruikt is, ehhh...
Ik las dat er onlangs 2x500SSD ipv een 2x500HDD in een dell aangeboden werd. Laat dat nog maar eens komen 8). Mooi trouwens hoe zo'n laptop in elkaar zit.
Die heb ik inderdaad gescoord destijds >:)
Juliette25 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:51:
Het argument over een SSD heb ik al vaker gehoord. Het is zeker geen slecht argument, maar nogal moeilijk uit te voeren met een krap budget. Dan zou ik dus een laptop moeten kiezen waar twee harde schijven in kunnen, waardoor ik al in een aanzienlijk hoger prijssegment terecht kom. Daarnaast zou ik dan nog een losse SSD moeten kopen.
Daar heb je gelijk in.
De DVD speler vervangen voor een SSD is voor mij geen optie, aangezien ik deze geregeld gebruik. Daarbij heb ik zo het vermoeden dat ik er mijn garantie op zou kunnen kwijt raken.
bij asus en dell iig niet.
Over het touchpad heb ik nog niets gelezen, dus daar zal ik me nog even beter over buigen. Wat is er slecht aan het touchpad?
De textuur is slecht. Als die-hard touchpad gebruiker zou ik zoiets niet aanschaffen. User waarbij ik het touchpad heb geprobeerd gebruikt dan ook altijd een muis. (maar then again, bijna iedereen gebruikt altijd een muis tegenwoordig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Darkstone, die 66% kan ik nergens vinden op de MyCom site. Niet bij de garantie tab onder willekeurige laptops, niet in de algemene voorwaarden, niet onder het service. Wel by Dixons & Dynabite. Weet je zeker dat je je niet vergist? Als je het kan vinden graag een link.

Nvm, pagina heeft geen enkele link op hun site, maar google helpt: http://www.mycom.nl/Garantie.aspx
Mijn positieve gedachten over MyCom zijn bij deze ook weer verdwenen. Zelfde goedkope misleiding als elders.

"Binnen de gebruiksduur heeft u recht op kosteloos herstel of omruil waarbij wel een aantal voorwaarden zijn gesteld". Gebruiksduur van Notebooks is 3 jaar, volgens hun eigen gegevens. En vervolgens doodleuk: "Buiten de fabrieksgarantie is het redelijk dat een deel van de reparatiekosten voor uw eigen rekening zijn"

8)7

Bedankt Darkstone!

[ Voor 55% gewijzigd door Cio op 06-05-2012 23:32 ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken zelfs shops die het proberen te verkopen dat je 100% van de kosten betaalt na de garantietermijn, en dan durven ze het ook nog garantie te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliette25
Darkstone en Cio: bedankt voor de zeer nuttige informatie. Wat jammer van de misleidende informatie van de My Com en wat fijn dat ik er dankzij dit forum achter kom vóór de aanschaf van de laptop.
De Dixons en de Dynabite beweren namelijk ook 3 jaar garantie te bieden, maar weer met het bericht dat ze tot 67% van de reparatiekosten in rekening kunnen brengen in het derde jaar. Dan is de afweging voor extra geld betalen voor 3 jaar garantie toch alweer sneller gemaakt (en dus niet de eerste keuze). Dan zou ik toch sneller gaan voor de HP Pavilion G7 1390 ed bij de Dixons voor €599,-.

Iemand nog een mening over het verschil in de grafische kaart tussen de HD Graphics 3000 en de Radeon HD7450M voor standaard gebruik zoals dowloaden, films kijken, streamen en internet browsing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
shoot, dat touchpad was ik vergeten...
buiten de textuur..moet je om te scrollen, je finger in dat kuiltje houden..
dat werkt gewoon nooit.. echt niet..

touchpad is inderdaad niet goed op de g7..

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Juliette25 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 00:44:
Darkstone en Cio: bedankt voor de zeer nuttige informatie. Wat jammer van de misleidende informatie van de My Com en wat fijn dat ik er dankzij dit forum achter kom vóór de aanschaf van de laptop.
De Dixons en de Dynabite beweren namelijk ook 3 jaar garantie te bieden, maar weer met het bericht dat ze tot 67% van de reparatiekosten in rekening kunnen brengen in het derde jaar. Dan is de afweging voor extra geld betalen voor 3 jaar garantie toch alweer sneller gemaakt (en dus niet de eerste keuze). Dan zou ik toch sneller gaan voor de HP Pavilion G7 1390 ed bij de Dixons voor €599,-.

Iemand nog een mening over het verschil in de grafische kaart tussen de HD Graphics 3000 en de Radeon HD7450M voor standaard gebruik zoals dowloaden, films kijken, streamen en internet browsing?
Ehm dixons, dynabyte en mycom is 1bedrijf ;)
Denk niet dat er enig verschil tussen de garantie voorwaarden zit.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Juliette25 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 00:44:
Dat maakt niets uit. De AMD zal wel iets sneller zijn. Maar 'net voldoende om op low te gamen' plus 30% is nog steeds niet erg snel. Qua films is de intel IGP zelfs sneller (als in, je kan er 5 tegelijk afspelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliette25
Sinned123 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:41:
[...]

Ehm dixons, dynabyte en mycom is 1bedrijf ;)
Denk niet dat er enig verschil tussen de garantie voorwaarden zit.
Ja, daar ben ik inderdaad ook achter gekomen :)
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:07:
[...]

Dat maakt niets uit. De AMD zal wel iets sneller zijn. Maar 'net voldoende om op low te gamen' plus 30% is nog steeds niet erg snel. Qua films is de intel IGP zelfs sneller (als in, je kan er 5 tegelijk afspelen).
Ik begrijp je niet helemaal. Ik bedoelde het verschil tussen de grafische kaarten HD Graphics 3000 en de Radeon HD7450M. Ik ben niet zo bekend met computertermen, dus misschien bedoel je hetzelfde wanneer je het hebt over een AMD of een intel IGP? Of heb je het nu over andere processoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ehm. HD7450M = van het merk AMD
intel 3000 = van het merk intel, een zogenaamde intergrated graphics processor. Ofwel IGP.

Voor normaal, niet-game gebruik maakt het echt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliette25
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:27:
ehm. HD7450M = van het merk AMD
intel 3000 = van het merk intel, een zogenaamde intergrated graphics processor. Ofwel IGP.

Voor normaal, niet-game gebruik maakt het echt niets uit.
Okee, dank je. Helder.
Pagina: 1 2 Laatste