[NBBG] Multimedianotebook april 2012

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Zoals altijd zijn we op zoek naar een mobiele krachtpatser. Het budget ligt op €1300 e de focus ligt op een groot en mooi scherm, een leuke grafische kaart en wat feautres zoals blu-ray schijven en een blu-ray drive.
Voorselectie
We hebben alvast enkele modellen uitgezocht als voorselectie, maar zoals altijd willen we graag input en suggesties van jullie hebben.

De XPS 17 is zoals altijd een kanshebber. Dit model bevat een 3D scherm, een GT555m met te veel videoRAM Goede speakers maken het verhaal compleet.
optie 1 €859 met 3D, 6GB RAM, 750GB hdd. Het is niet mogelijk dit model verder uit te breiden (buiten de garantie)
optie 2 €1099 met dezelfde specs maar iets meer RAM, een blu-ray drive is bij dit model een optie voor €100.

De XPS 15 hoort eigenlijk niet in dit segment, maar ik vermeld hem toch: Voor €1198,99 kan dit model worden geconfigureerd met een i7, 8GB RAM, een SSD van 256GB en een blu-ray diskstation. Met kortingsbonnen wordt dat overigens € 964.

HP heeft tegenwoordig ook wat modellen. De pricewatch: HP Pavilion dv7-6b30ed (A6H58EA) is goed geprijsd met een goed scherm, 1TB opslag en een blu-ray diskstation. Qua kwaliteit lijkt dit model het iets minder te doen dan de XPS 17, notebookcheck weet ook throtteling te vinden bij hun testexemplaar

Mobiele krachtpatser de pricewatch: MSI GT780DX-694NL is ook weer van de partij. pricewatch: Medion Erazer X7815 is zelfs nog iets beter uitgerust maar mist een steelseries toetsenbord?
Edit: het 15" model is zelfs nog beter geprijsd: pricewatch: Medion Erazer X6819

De pricewatch: Asus N73SV-V1G-TZ462V is over het algemeen ook prima geprijsd, maar moet zijn meerdere erkennen in de XPS 17. Onder andere het toetenbord van de asus' valt tegen en een blu-ray diskstation ontbreekt. Ook de pricewatch: Asus N75SF-V2G-TZ046V zou eventueel mee kunnen doen, maar klachten over het toetsenbord en het snel slijtende touchpad en palmrest houden dat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
Ik was sowieso benieuwd naar de kwaliteit (en ervaringen) van Medion laptops vandaag de dag ? Dat natuurlijk omdat je er twee aankaart en het feit dat ik vroeger (jaartje of 8 geleden) ook een Medion uit de Lidl had die het vervolgens 3 jaar erg goed heeft gedaan.. Dus positieve ervaringen maar jah kan zomaar veranderd zijn door de jaren heen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
+1 voor de dell xps 17
Voor de alternatieven is imho enkel het HP model het overwegen waard. De MSI evt ook maar die heeft geen usb 3.0 wat imho toch belangrijk is voor een multimedianotebook.

Ik had nog aan enkele modellen voor de alternatieven gedacht die mij toch het overwegen waard lijken.

pricewatch: HP Envy 17-2100ed (LS565EA)
Heeft alles wat je kan bedenken, inclusief sterke videokaart, goed scherm en geluid. Wel vrij duur. Op reviews van andere envy 17" modellen vind ik ook vaak een minder goed touchpad terug.

pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed
Geweldige hardware voor de prijs. 15.6" maar dat is imho niet erg, aangezien er wrs ook mensen zijn die wat minder groot willen. Wel heel slecht leverbaar.

pricewatch: Sony Vaio VPCF23P1E
Goede allrounder.

Die eerste 2 hebben alleszins een veel krachtigere videokaart dan de xps 17, ook met GDDR5 ipv ddr3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bertp1 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:13:
+1 voor de dell xps 17
Voor de alternatieven is imho enkel het HP model het overwegen waard. De MSI evt ook maar die heeft geen usb 3.0 wat imho toch belangrijk is voor een multimedianotebook.

Ik had nog aan enkele modellen voor de alternatieven gedacht die mij toch het overwegen waard lijken.

pricewatch: HP Envy 17-2100ed (LS565EA)
Heeft alles wat je kan bedenken, inclusief sterke videokaart, goed scherm en geluid. Wel vrij duur. Op reviews van andere envy 17" modellen vind ik ook vaak een minder goed touchpad terug.
Hetzelfde scherm (3D) en nog beter geluid en een heel erg goed touchpad vind je ook op de XPS 17 terug. Alleen kost die €860, en niet €1300. Meer later.
pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed
Geweldige hardware voor de prijs. 15.6" maar dat is imho niet erg, aangezien er wrs ook mensen zijn die wat minder groot willen. Wel heel slecht leverbaar.
Hee. Die is opeens hard aan het stijgen in prijs. We hebben ook de [NBBG] Mainstreamnotebook - April 2012 waar ik de dv6 eigenlijk al als winnaar had gepland... Maar dat gaat met deze leverbaarheid niet door.
Ik vind hem te duur, de GPU is ook onacceptabel in dit segment als je het mij vraagt.
Die eerste 2 hebben alleszins een veel krachtigere videokaart dan de xps 17, ook met GDDR5 ipv ddr3.
GT555m dell -> 1150 punten
HD 6770m -> 1346 punten
HD6850 -> 1480 punten
In 3Dmark11 GPU

Ik vind het verschil niet erg significant. De medion blaast de rest met 2300 punten sowieso redelijk omver. Al vind ik de kwaliteit van de MSI barebone niet denderend. o.a. reviews: MSI GT683R: ruwe bolster met pit en http://www.anandtech.com/...-msi-gt680r-mobile-gaming als leesvoer.

Los daarvan vind ik het prijsverschil tussen de XPS en de envy veel te groot: je betaalt ff €450 meer voor blu-ray en een beter uiterlijk. Wat je link is trouwens de oude envy. Heeft die eigenlijk wel 3D? genoeg dingen om nog eens uit te zoeken.

En overigens heeft de XPS 17 wat probleempjes betreffende usb 3.0. Slecht argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:34
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 13:26:

De XPS 15 hoort eigenlijk niet in dit segment, maar ik vermeld hem toch: Voor €1198,99 kan dit model worden geconfigureerd met een i7, 8GB RAM, een SSD van 256GB en een blu-ray diskstation. Met kortingsbonnen wordt dat overigens € 964.
hoe ik ook probeer, ik krijg het niet voor mekaar om aan die 964 te komen. Kun je me wat tips geven of de link per DM sturen svp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De prijs van de SSD is vorige week verhoogd van €199 naar €3xx. dat gaat niet meer lukken. Dan moet je er een aftermarket aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zie dat de 'korting' op de XPS 17 reeds is verlengd tot 27 april. Dat wordt hem dus.
Dit model komt met 3D scherm en 9-cel batterij en is alleen via deze link te bereiken. Vergeet dus niet die ergens te plaatsen :P

alternatieven:
pricewatch: Asus N73SM-TZ053V
Doet imho alles slechter dan de XPS 17, behalve de fan en usb 3.0. Een model met blu-ray ontbreekt in de pricewatch.

pricewatch: MSI GT780DX-694NL
pricewatch: Medion Erazer X6819
één van deze 2. De medion heeft blu-ray en is goedkoper, maar de msi is groter en heeft een steelseries toetsenbord.

pricewatch: HP Pavilion dv7-6b30ed (A6H58EA)
'omdat er een 3e alternatief moet zijn'... throttle;t een beetje terug onder load en is uitgerust met een blu-ray drive. Voor de rest gaat hetzelfde op als voor de N73: de XPS 17 is beter, maar maakt meer fangeluid. De HP ziet er natuurlijk wel 'slicker' uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:33:

pricewatch: MSI GT780DX-694NL
pricewatch: Medion Erazer X6819
één van deze 2. De medion heeft blu-ray en is goedkoper, maar de msi is groter en heeft een steelseries toetsenbord.

[/quote]

Volgens een video van Coolblue: YouTube: MSI GT780DX-423NL Game-Laptop review en unboxing (NL/BE) heeft de MSI wel een blu-ray drive, dus dat argument valt weg ;) .

Mijn fout, was een ander typenummer...

[ Voor 3% gewijzigd door RoofTurkey op 27-03-2012 09:50 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De code achter de GT780DX is belangrijk, die geeft aan wat er precies in zit qua optical, geheugen en CPU. Je bron zegt dus niets: ze hebben het over een heel ander model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Ik zie de HP Pavilion DV6-6B75ED er niet tussen staan.
Voor 720euro een defige laptop lijkt mij.
Quad core AMD(AMD A6-3410MX), 1920x1080 scherm en een goede videokaart (Radeon HD6755G2), 1TB, 8GB
pricewatch: HP Pavilion dv6-6b75ed

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Meer iets voor [NBBG] Multimedianotebook april 2012.

Maar ik vind het eigenlijk geen goed idee. De performance wisselt gigantisch. In het ene spel is hij even snel als de GT555m, en in de andere veegt de HD 6490m er de vloer mee aan. En als een i7 2x zo snel singlethreaded is en 2.5x zo snel multithreaded, dan word de keuze wel erg simpel. Intel plus nvidia is op dit moment gewoon de slimmere keuze in dit segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:55:
Meer iets voor [NBBG] Multimedianotebook april 2012.

Maar ik vind het eigenlijk geen goed idee. De performance wisselt gigantisch. In het ene spel is hij even snel als de GT555m, en in de andere veegt de HD 6490m er de vloer mee aan. En als een i7 2x zo snel singlethreaded is en 2.5x zo snel multithreaded, dan word de keuze wel erg simpel. Intel plus nvidia is op dit moment gewoon de slimmere keuze in dit segment.
Volgens mij noem je dezelfde topic op ;)

Maar hoezo wisselt de performance?
Brakke drivers ofzo?
Of gaat het wisselen tussen de grafische kaarten niet zoals het moet?

Verder vond ik persoonlijk een grafische kaart en goed scherm belangrijker dan een mindere cpu.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Juistem: [NBBG] Mainstreamnotebook - April 2012....

En zie http://www.notebookcheck....ano-Notebook.57360.0.html, en dan verder naar de gamebenchmarks. Klik op 'in comparison ...'. Of dat aan de CPU ligt of aan de drivers ben ik nog niet uit, maar een echt consistente game ervaring levert het niet.
Pagina: 1