Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 00:37
Ben erg content met ICS. Alles is veel soepeler geworden, heerlijk! Heb nog wel 3 vagen.
1. GPU rendering afdwingen aan/uit
2. Als ik op de homeknop druk , kom ik steeds op de agenda, ook wanneer ik het homescherm en de agenda omruil qua indeling...
3. Wanneer ik een stukje tekst heb getypt en ik wil een cijfer tussen de tekst plaatsten, lijkt het alsof "insert" aan staat en vervangt het getal de letter...
Edit: homescherm is inmiddels gefixed door die van de agenda het homescherm te maken...

[ Voor 9% gewijzigd door Monda op 30-03-2012 10:33 ]

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:23

RvL

Zo, heb een tijdje zitten spelen met ICS op de Sensation en er vallen me een paar dingen op.

Allereerst: het werkt erg vloeiend. Ook heb ik het idee dat de batterij langer meegaat, maar dat kan er ook aan liggen dat de batterij nu pas gekalibreerd begint te raken (heb het toestel pas een week).

Wat me wel opvalt is dat Dolphin browser nu Flash items direct laadt, terwijl ik toch echt ingesteld heb dat dit pas hoeft te gebeuren als ik aangeef dat het Flash item geladen moet worden. Instelling gecontroleerd en daar staat het inderdaad ingesteld op 'on demand'. Mogelijk dus een feature die niet meer helemaal lekker werkt onder ICS.

Wat me ook opvalt is dat het overzicht van recente apps nu een screenshot laat zien van de betreffende app en wel het laatst getoonde scherm. Op zich een mooie feature, maar deze screenshot tonen dus ook gevoelige informatie. B.V. een recente app is ING bankieren. Het screenshot laat dus mooi mijn saldo e.d. zien. Op zich niet zo'n heel groot probleem, maar is dit aan te passen?

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tukker-
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-03-2018
Zijn er meer mensen die na de update problemen hebben met de instellingen van de htc mail app? Ik kan mails niet meer in html ontvangen, alleen nog maar tekst, en elke keer als ik de app aanpas naar push mail en ik kijk later weer is het weer aangepast naar elke 15 minuten mail binnenhalen. Voor de update werkte het gewoon prima. Is er misschien een goede app waarmee ik hotmail normaal op de sensation kan gebruiken, of zijn mijn instellingen nu gewoon verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
-Tukker- schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:19:
Zijn er meer mensen die na de update problemen hebben met de instellingen van de htc mail app? Ik kan mails niet meer in html ontvangen, alleen nog maar tekst, en elke keer als ik de app aanpas naar push mail en ik kijk later weer is het weer aangepast naar elke 15 minuten mail binnenhalen. Voor de update werkte het gewoon prima. Is er misschien een goede app waarmee ik hotmail normaal op de sensation kan gebruiken, of zijn mijn instellingen nu gewoon verkeerd?
Nee je instellingen zijn goed. Het is een bug, waarschijnlijk de combinatie mailapp en Hotmail. Je kan de Hotmail app zelf gebruiken, werkt ook goed :)

Google Play: Hotmail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gert_jan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 13:25
volgens mij heb ik een bug ontdekt in de nieuwe rom,
Ik heb mijn wifi ingesteld dat als die is aangezet die altijd aan blijft staan, ook als het scherm uit staat.
echter soms verlies ik spontaan mijn wifi verbinding meer mensen die hier last van hebben?

had met de oude stock rom nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

Xurk

Burnside

r132546e schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:46:
Ik had stiekem gehoopt dat het kraken van de backcover na de update ook verholpen zou zijn, maar helaas.
:D _/-\o_

Eerste indrukken:
  • Ik vind die nieuwe font mooi.
  • En ook dat het auto-roteren van het scherm nu sexy is geworden.
  • Scrollen door lijsten ("Settings > Apps", WhatsApp chats, Twitter, etc.) is ook echt véél vloeiender geworden, de telefoon over zijn algemeen voelt een stuk snappier nu.
  • Notifications per stuk kunnen "clearen" door een swipe is heel relaxed.
  • Net als het nieuwe "Recente apps" scherm (je weet wel, als je de home-knop ingedrukt houdt) wat er mooier uitziet en waarin je nu ook apps kunt killen door te swipen. Voorheen moest je eerst naar Settings > Apps > app klikken > Force Stop.
  • Het feit dat het Sense boogje onderaan het scherm nu vervangen is door een sticky apps bar is ook wel chill, het betekent in feite dat je nu op je homescreen ruimte hebt voor drie rijen met app shortcuts nu :)
  • Ook heel fijn is dat je nu (net als in iOS :+) mapjes kunt maken om meerdere shortcuts in te zetten d:)b
  • Tenslotte is de browser ook nicer geworden! En het heeft nu een incognito modus.
Toch wel twee minpuntjes:
  • Auto brightness doet af en toe gek, dan staat het scherm voor mijn gevoel veel te donker en duurt het een tijdje totdat de telefoon vindt dat het wat feller mag. Voorheen vond ik het altijd perfect aansluiten op de aanwezige belichting.
  • Ik snap niet goed waarom ze in de notificatiebalk de mogelijkheden om GPS en WiFi aan/uit te zetten hebben weggehaald?? Dat vond ik echt één van de meest relaxede toevoegingen aan Gingerbread/Sense 3.0 :o Zo kon ik waar ik ook in de telefoon zat even GPS aanzetten zodat de app waar ik dan in bezig was een goede fix kon krijgen bijvoorbeeld, en erna snel weer uitzetten. Nu moet ik steeds naar de homescreens en die stomme widget gebruiken om te togglen }:|
Ik heb trouwens ook nu (aangezien het alleen op ICS kon) de Google Chrome Beta browser gedownload en die is ook wel érg sexy moet ik zeggen 8)

Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjohnnie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-01 09:44
Heb de update vanochtend binnengehaald en ben behoorlijk aangenaam verrast.

Ik heb de telefoon 2 weken geleden 2ehands gekocht en mijn Desire aan mijn vriendin gegeven.

De eerste dag was ik erg blij met de Sensation, maar al snel vond ik de snelheid tegenvallen.
Onder ander het typen ging erg traag vond ik. Swiftkey bijvoorbeeld is echt een hel om te gebruiken.
Weer terug gegaan naar Smart Keyboard Pro, die nog wel snel was.

Een ander veel voorkomend probleem was dat de aan/uit knop er voor zorgde dat de telefoon binnen dezelfde seconde weer aan sprong. Dat probleem had ik meer gelezen in het vorige deel van dit topic.
Dat was echt vreselijk storend, wanneer ik de Sensation in mijn broekzak wilde doen moest ik soms wel 10 keer drukken voordat hij uit bleef.

Het welbekende Homescreen knopje die een screenshot maakt was ook een probleem bij mij. Ook verschrikkelijk storend.

Na de update merk ik een aantal erg positieve dingen op:

1. Alles is erg snel. Scrollen is sneller. Typen is sneller. Naar landscape modus en weer terug draaien is sneller. Door homescreens scrollen gaat sneller en fijner, zo draait hij niet zo snel meer als een malle in de ronde, wat ik soms te gevoelig vond.

2. Het probleem met de aan/uit knop blijkt dus tóch een software probleem te zijn geweest, want die knop werkt weer fantastisch! Hoe blij ik kan worden van een goed werkende aan/uit knop ^^ . Toch vrij essentieel op zo'n duur toestel lijkt me. Uit = scherm uit en Aan = scherm aan, FIJN. Niet dat geflikker meer dat ie steeds direct weer aan gaat.

3. Geen random screenshots meer wanneer ik op de homescreen knop druk! Hoezee! En wanneer je nu echt een screenshot wilt maken moet je (zoals het hoorde te werken) aan/uit knop ingehouden hebben en dan op Homescreen touchknop drukken.
Bijkomend nieuwtje: er komt niet meer in beeld te staan "Screenshot gemaakt" (oid). Dat was vervelend, omdat dat dan ook echt op de betreffende foto kwam te staan.

4. Eerst vond ik de onderste snelkoppelingen-balk lelijk, maar het is echt ideaal! Alleen jammer dat het gekoppeld is aan het lock-screen, waardoor je daar niet andere apps kunt neerzetten dan in die onderste appbalk. Verder toch fijner dan het was.

5. Android heeft dan ook eindelijk zijn eigen Dataverbruik applicatie! "Instellingen" heeft opties voor Wi-fi, Bluetooth, mobiel netwerk en Datagebruik nu automatisch bovenaan staan. Erg fijn, hoef je niet meer de menu's door om dat uit of aan te zetten.
Nu gebruik ik al wel Extended Controls daarvoor, maar toch kan ik me voorstellen dat het een erg fijne bijkomstigheid is voor veel gebruikers. Dataverbruik ben ik wel blij mee, als blijkt dat die goed werkt, verwijder ik mijn huidige verbruiks-app (: .

6. Bij tekst typen, waar dan ook (sms/whatsapp/mail) kun je nu heel makkelijk in het drop-down menu de invoermethode wijzigen. Erg handig wanneer je meerdere toetsenborden gebruikt. Ik ben er wel blij mee in ieder geval.

7. Lettertype is iets gewijzigd en soms heb ik het idee dat de letters iets vager zijn geworden, dat is wel een beetje jammer. Maar dat kan aan mij liggen.

Zo. dat was het wel zo'n beetje.

Iemand merkte overigens ook op dat hij bij het inhouden van de Home knop screenshots ziet. Dat zie ik ook, ook ik ben hier niet blij mee. Hoewel het anderzijds wel duidelijkheid verschaft over waar je direct terecht komt als je het opent.

Waar ik dus eerst bijna spijt kreeg dat ik mijn Desire weg heb gedaan, ben ik nu eindelijk echt blij met de Sensation! Werkt het dan eindelijk zoals het hoort te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:57

Shunt

Boe

Dat is bizar he. Ach ik kan er niet lang van genieten. want dat doe ik nu echt voor het eerst met mijn sensation. Hij gaat vandaag terug naar de winkel en dan direct door naar HTC. Hoef hem ook niet meer terug tenzij ze een verdomd goede oplossing hebben voor het kraken.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiveZoner
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-02 14:26
Is dat screenshot probleem wat ik zo vaak lees, een probleem van de "gewone" sensation? Ik heb op mijn XE zover ik weet nog nooit een screenshot gemaakt zonder dat ik dat wilde.

Sign here: _________________

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 16:23
Zo dan, die update is echt meesterlijk geweest! gisteravond snel de update gedraaid maar nu pas een beetje tijd om er mee te spelen. Het eerste wat opvalt is dat hij inderdaad (rete)snel is geworden, alles loopt lekker vloeiend.
Wat ik wel jammer vind is dat je nog steeds geen % meter hebt bij je batterij, heb ook zo niet kunnen vinden dat je dat aan kan zetten.

Verder nog wat kleine dingen, wat niet met de ICS update te maken heeft, maar als ik in WhatsApp aan het typen ben, blijft op een gegeven moment zo'n correctie woord een aantal seconden staan, waardoor dat woord er automatisch bij komt te staan als je begint met typen, als je WhatsApp dan afsluit is het weer over en dan begint het na een half uur weer ofzo, best irritant.

Verder crasht Spotify best vaak op mijn telefoon, dat was voorheen ook al maar hebben meer mensen hier last van?

Ik heb veel gezeken over de HTC Sensation, en het is nog steeds geen perfect toestel maar de ICS update heeft hem veel verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjohnnie
Puffin schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:41:
Is dat screenshot probleem wat ik zo vaak lees, een probleem van de "gewone" sensation? Ik heb op mijn XE zover ik weet nog nooit een screenshot gemaakt zonder dat ik dat wilde.
Volgens mij wel...Maar na de update is dit gelukkig verholpen, dus met een beetje geluk bestaat het probleem helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Na een factory rest werkt ICS als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaoske
  • Laatst online: 30-08 08:51

Gaoske

Moddicted...

Na een dagje gebruik heb ik ook last van een ander probleem: Gmail update niet vanzelf :|

Als ik de app open komen berichten wel binnen maar dat was 47 minuten nadat het bericht volgens Gmail in mijn inbox stond. Meer mensen hier last van of is dit een verlengde van het probleem met de Mail-app? Ik kan ook nergens instellen dat Gmail moet verversen door push vanuit Google. ;(

M'n hobby PC'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
Gaoske schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:54:
Na een dagje gebruik heb ik ook last van een ander probleem: Gmail update niet vanzelf :|

Als ik de app open komen berichten wel binnen maar dat was 47 minuten nadat het bericht volgens Gmail in mijn inbox stond. Meer mensen hier last van of is dit een verlengde van het probleem met de Mail-app? Ik kan ook nergens instellen dat Gmail moet verversen door push vanuit Google. ;(
Perongeluk achtergrond data uitgezet?

Zo'n sync icoontje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-08 16:56
bij iedere reboot krijg ik nu de melding app ... van ... optimaliseren.

heeft iemand een idee om dit op te lossen. vrij irritant namelijk
Volledig wipen van app cache heeft niet mogen baten.

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Nope, daar is nog geen eenvoudige fix voor bekend helaas. Snap ook niet zo goed dat ze zo'n lelijke bug er in laten zitten.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
Ik heb er geen last van hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Xevoo schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:45:
Dus jij kan restarten (of een cold-boot doen) zonder dat er een scherm in beeld komt na de animatie met het beats logo dat je apps moeten upgraden en optimizen?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Xevoo schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:45:
Ik ook niet, en het duurde bij mij sowieso niet erg lang. Ik ben tot dusver zeer tevreden over de update! Vooral omdat Sense niet meer crashed en er geen screenshots gemaakt worden. (Ik wist ook al bijna zeker dat dit een software probleem was, en geen hardware probleem).
Ik ben vooral erg blij met het nieuwe font (heerlijk smooth!).

Alleen wel weer erg jammer dat de oude software ongeveer 3 weken geleden spontaan al mijn foto's had gewist. Ik dacht dat deze misschien met de update terug zouden komen, maar helaas! Echt alle foto's die ik in 8 maanden gemaakt hebt zijn weg :'(
Zaten leuke foto's bij, maargoed niks aan te doen...

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 17:26
DaLuca schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:43:
bij iedere reboot krijg ik nu de melding app ... van ... optimaliseren.

heeft iemand een idee om dit op te lossen. vrij irritant namelijk
Volledig wipen van app cache heeft niet mogen baten.
Hoe vaak reboot jij dat je er zoveel last van hebt? En waarom doe je dat dan?
Ik heb sinds ik de telefoon heb (5 maanden) de telefoon hooguit 10 keer opnieuw opgestart. En dat is dan ook nog erg ruim geschat, denk dat ik daar wel onder zit..

[ Voor 7% gewijzigd door Tankiej op 30-03-2012 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xurk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

Xurk

Burnside

Als je de telefoon 's nachts uitzet is het logisch toch? Ik doe dat ook, laat 'm nooit 's nachts aanstaan (dan slaap ik immers). Zo gaat de batterij ook nog iets langer mee ;)

Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 17:26
Xurk schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:59:
Als je de telefoon 's nachts uitzet is het logisch toch? Ik doe dat ook, laat 'm nooit 's nachts aanstaan (dan slaap ik immers). Zo gaat de batterij ook nog iets langer mee ;)
Volgens mij kan je dan de telefoon net zo goed op stil zetten en/of op vliegtuigmodus (dus alle verbindingen uitzetten, ook wifi), scheelt enkele procenten aan accu wat je volgens mij weer kwijt bent als je de telefoon aanzet. Opstarten kost meer stroom dan standby staan lijkt mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Tankiej op 30-03-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
Hooglander1 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:48:
[...]

Dus jij kan restarten (of een cold-boot doen) zonder dat er een scherm in beeld komt na de animatie met het beats logo dat je apps moeten upgraden en optimizen?
Ik ga het even proberen, zal dit bericht zo editten, maar.. beats logo? ik heb sowieso geen XE?

Jup, telefoon uit > aan, geen optimalisatie, opstarttijd is ook flink verbeterd volgens mij..

[ Voor 11% gewijzigd door Xevoo op 30-03-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:38
Iedereen die elke keer applicaties moet optimizen kijk eens of Snel Opstarten bij energie aanstaat, dat moet je sowieso uitzetten.

Dit lost het ook op dat je niet helemaal "reboot"

[ Voor 16% gewijzigd door Minaaj op 30-03-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik heb sinds gisteren ICS geinstalleerd. Wel wat kleine details zijn verbetert, maar echt 'worldshocking' sneller (bijv standaard browser) is hij er niet van geworden.
Mijn gezichtsherkenning doet het niet, whatsapp laden is moddertraag. Ik ben eerlijk gezegd niet zo onder de indruk. Niet revolutionair verbeterd. E.a. is wel wat soepeler, maar verder niet.
Wat zijn dan de revolutionaire verbeteringen/veranderingen waar we zolang op hebben gewacht? Is dit de allerbeste update sinds V2.0? Mwoah, ik ben gematigd enthousiast.

Veel van de nieuwe features in onderstaande link zijn ook niet geïntegreerd in Sense. Jammer.

[ Voor 8% gewijzigd door MauriX op 30-03-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
  • Laatst online: 12-09 13:26
ReCreator schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:49:
[...]

Ik ook niet, en het duurde bij mij sowieso niet erg lang. Ik ben tot dusver zeer tevreden over de update! Vooral omdat Sense niet meer crashed en er geen screenshots gemaakt worden. (Ik wist ook al bijna zeker dat dit een software probleem was, en geen hardware probleem).

Alleen wel weer erg jammer dat de oude software ongeveer 3 weken geleden spontaan al mijn foto's had gewist. Ik dacht dat deze misschien met de update terug zouden komen, maar helaas! Echt alle foto's die ik in 8 maanden gemaakt hebt zijn weg :'(
Als het een sd kaartje betreft kun je eens een tooltje zoals deze proberen:

http://www.snapfiles.com/get/smartrecovery.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:23

RvL

Nog een klein dingetje: er staat een vertaalfout in die nog niet in Gingerbread zat: Gallerij. Het is namelijk Galerij (1 l dus)...

Jammer, een beetje slordig.

[ Voor 10% gewijzigd door RvL op 30-03-2012 12:33 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezequiel
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-06-2015
Vertaalfouten heb ik geen last van, want mijn Sensation (en al mijn andere hardware overigens) staat in het Engels.

Ik heb wel een reboot-issue wat weer terug is. Ik denk dat dit te maken heeft met mijn SD kaart want het gebeurt elke keer als ik mijn usb kabel loskoppel (dus na het opladen). Ondanks het feit dat de tel. op "Charge Only" (Alleen Laden) staat, denk ik dat dit toch door de kaart komt. Ik zal de SD kaart even formatteren en het laten weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aemstel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-08 21:47
RvL schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:31:
Nog een klein dingetje: er staat een vertaalfout in die nog niet in Gingerbread zat: Gallerij. Het is namelijk Galerij (1 l dus)...

Jammer, een beetje slordig.
Ja inderdaad, en als je in de "Gallerij" op de menu knop drukt dan staat er "Albums weergeve/verbergen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Minaaj schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:03:
Iedereen die elke keer applicaties moet optimizen kijk eens of Snel Opstarten bij energie aanstaat, dat moet je sowieso uitzetten.

Dit lost het ook op dat je niet helemaal "reboot"
Ik kan dit verhaal helaas niet bevestigen.

Trouwens als je helemaal wilt rebooten met snel starten gewoon aan, doe je aan/uit-knop en "opnieuw starten". Dan wordt alles uit het tijdelijke geheugen gewist, dus dat is een echte kale boot.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
_Christiaan_ schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 12:56:
[...]

Ik kan dit verhaal helaas niet bevestigen.

Trouwens als je helemaal wilt rebooten met snel starten gewoon aan, doe je aan/uit-knop en "opnieuw starten". Dan wordt alles uit het tijdelijke geheugen gewist, dus dat is een echte kale boot.
Indien ik snel opstarten op heb staan gaat hij bij power off niet helemaal uit oid, als ik dan hem dan weer 15seconden later aanzet zie ik gewoon nog Sense binnen enkele secondes.

En hij reboote destijds ook bij mij niet helemaal door naar HTC's bootlogo.
Hij hoort niet elke keer te optimaliseren, iemand die dit probleem heeft moet anders eens proberen om Snel Opstarten uit te zetten en dan gewoon telefoon uitschakelen. (zonder dat HTC' tijdelijke bestanden wist)
Dan weer opstarten, kijken of hij nog optimaliseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaoske

Gaoske

Moddicted...

Xevoo schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:13:
[...]

Perongeluk achtergrond data uitgezet?

Zo'n sync icoontje
Kun je misschien iets specifieker zijn? Ik heb al gegoogled en alle instellingen-menu's geopend op mijn tel maar ik kom er niet aan. Google geeft alleen reply's met informatie of achtergronden en data. Alvast bedankt.

Als ik de energie-widget op mijn bureaublad zet staat die netjes op groen (net als bluetooth en GPS). In het accountsscherm lijkt ook alles goed te staan. Het account Google bevat de Gmail-optie, maar daar anik niets wijzigen. Ook in Gmail zelf kan ik nergens vinden dat Push aan staat. }:O

[ Voor 26% gewijzigd door Gaoske op 30-03-2012 13:14 ]

M'n hobby PC'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 17:02
Heeft iemand hem al op z'n Sensation XE i.c.m. Vodafone ontvangen?
Ik blijf maar op Check Now drukken.

Een collega van mij heeft de gewone Sensation i.c.m. Vodafone en heeft 'm al sinds gisteravond.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 20:38

ZodiacNL

Crazy Cow Squad

De XE update is gewoon nog niet uit.

Crazy Cow Squad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Laatst online: 16-09 17:02
ZodiacNL schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:28:
De XE update is gewoon nog niet uit.
Enig idee wanneer deze in de planning staat?

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacNL

ZodiacNL

Crazy Cow Squad

Kan niet heel lang meer duren, ik gok binnen een maand.

Crazy Cow Squad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVE91
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 03:55
Eerder binnen een week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2SC
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02-2024

2SC

Xevoo schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:47:

...

Wat ik wel jammer vind is dat je nog steeds geen % meter hebt bij je batterij, heb ook zo niet kunnen vinden dat je dat aan kan zetten.

...
In HTC Sense 3.0 heb je wel een widget die het accupercentage weergeeft, ik neem aan dat die er bij 4.0 ook nog in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoulj
  • Laatst online: 08:05
Heb zelf de gewone Sensation van t-mobile, maar heb nog steeds geen update binnen. Sinds gisteren enkele keren de telefoon opnieuw opgestart en handmatig voor updates controleerd. Helaas vindt ie nog niets!
Ik heb nu android 2.3.4 met softwarenummer: 1.50.114.2

Is dit softwarenummer correct en zou ie gewoon moeten updaten vandaag naar ICS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwacht ik ook. XE update hebben ze ongetwijfeld al klaar, maar om de boel niet te overbelasten hebben ze denk ik een splitsing gemaakt :)

Hoop dat hij vandaag of begin volgende week komt, want ben wel behoorlijk nieuwsgierig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezequiel
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-06-2015
2SC schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:40:
[...]

In HTC Sense 3.0 heb je wel een widget die het accupercentage weergeeft, ik neem aan dat die er bij 4.0 ook nog in zit.
Geen idee. Sense 4.0 is nog niet uit voor de Sensation. Met de update van gisteren is het Sense 3.6 geworden met Android 4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
even een update.

factoryreset heeft niet mogen baten tegen de terugkerende melding bij opstarten APP... van...OPTIMALISEREN.
Daarnaast krijg ik een lege waarschuwing in mijn Rabo App waarna hij niet doorlaadt. hoogst irritante dingen dit!

voor de vollediheid:
softwarenummer: 3.32.401.5
sense: 3.6
android: 4.0.3

[ Voor 14% gewijzigd door DaLuca op 30-03-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
DaLuca schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:03:
even een update.

factoryreset heeft niet mogen baten tegen de terugkerende melding bij opstarten APP... van...OPTIMALISEREN.
Daarnaast krijg ik een lege waarschuwing in mijn Rabo App waarna hij niet doorlaadt. hoogst irritante dingen dit!
Ik had ook een hard reset/factory reset gedaan en inderdaad ook niet geholpen. Schijnt (ergens gelezen op XDA) dat het met oude (app) files op je SD-kaart te maken heeft. En de Rabo app werkt op dit moment nog alleen op WiFi :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 21:25
ReCreator schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:49:
[...]

Je moet even je SD card ontkoppelen, weer koppelen en reboten. Ik had het zelfde. Op pagina 1 of 2 staat ook nog een andere oplossing

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
-

[ Voor 100% gewijzigd door DaLuca op 30-03-2012 14:13 . Reden: verkeerde reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Upbeat schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:07:
[...]

Ik had ook een hard reset/factory reset gedaan en inderdaad ook niet geholpen. Schijnt (ergens gelezen op XDA) dat het met oude (app) files op je SD-kaart te maken heeft. En de Rabo app werkt op dit moment nog alleen op WiFi :|
Bekend probleem, heeft met ICS te maken. Je kunt rabo app op GPRS alleen via m.rabobank.nl gebruiken.

Is er geen manier om dalvik te cleanen zonder root? Bij collega met veel apps gebeurt het ook, maar andere met weinig apps geen problemen.. wellicht een app die niet goed ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raoulj schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:42:
Heb zelf de gewone Sensation van t-mobile, maar heb nog steeds geen update binnen. Sinds gisteren enkele keren de telefoon opnieuw opgestart en handmatig voor updates controleerd. Helaas vindt ie nog niets!

Ik zit ook bij T-mobile maar ik heb de update sinds gisteravond binnen. Wel paar irritante dingetjes in de update (weer opnieuw bel- en wekkertoon in moeten stellen, de standaard handtekening van de e-mail weer wijzigen) maar verder voelt mijn Sensation een stuk sneller aan :). Het is nog te vroeg om het zeker te zeggen maar ik heb ook de indruk dat mijn batterijverbruik er ook op is verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ligt het aan mij of is de battery-consumption aanzienlijk beter? Ik heb 'm vanochtend om 8u van de lader gehaald en nu pas 5% verbruikt. Oke, alleen maar één kort telefoontje gehad en 5 WhatsApp-berichtjes uitgewisseld, maar dan nog.

Kan ook toeval zijn natuurlijk.

GPS aan, 3G aan, Wifi uit, Bluetooth uit.

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoulj
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:16:
[...]

Ik zit ook bij T-mobile maar ik heb de update sinds gisteravond binnen. Wel paar irritante dingetjes in de update (weer opnieuw bel- en wekkertoon in moeten stellen, de standaard handtekening van de e-mail weer wijzigen) maar verder voelt mijn Sensation een stuk sneller aan :). Het is nog te vroeg om het zeker te zeggen maar ik heb ook de indruk dat mijn batterijverbruik er ook op is verbeterd.
ok klinkt goed!
Rest wel nog een vraag: Iedereen die gisteren de update heeft mogen ontvangen, kwamen zij van 1.50.114.2 af of van een ander softwarenummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aemstel
TheLunatic schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:17:
Ligt het aan mij of is de battery-consumption aanzienlijk beter? Ik heb 'm vanochtend om 8u van de lader gehaald en nu pas 5% verbruikt. Oke, alleen maar één kort telefoontje gehad en 5 WhatsApp-berichtjes uitgewisseld, maar dan nog.

Kan ook toeval zijn natuurlijk.

GPS aan, 3G aan, Wifi uit, Bluetooth uit.
Volgens mij ligt het niet aan jou :) Ik heb hem gisteravond rond een uur of 23.00 van de lader gehaald en hij geeft aan dat hij nog voor 93% vol is. Ook (kort) gebeld en ge-whatsapped. Wifi aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:23

Ik heb een gewone unbranded Sensation met als software versie: 1.50.401.1

Nog steeds geen update helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
KarlMarX schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:27:
[...]

Ik heb een gewone unbranded Sensation met als software versie: 1.50.401.1

Nog steeds geen update helaas.
Heb je handmatig gecontroleerd? Bij mij kwam ie ook na 2x achter elkaar proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaoske

Gaoske

Moddicted...

Aemstel schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:20:
[...]

Volgens mij ligt het niet aan jou :) Ik heb hem gisteravond rond een uur of 23.00 van de lader gehaald en hij geeft aan dat hij nog voor 93% vol is. Ook (kort) gebeld en ge-whatsapped. Wifi aan.
bij mij gaat de batterij ook een stuk minder hard leeg dan voorheen. Maar Gmail pusht nog steeds niet bij mij en volgns mij heeft dat er wat mee te maken. Als de telefoon niet constant een verbinding hoeft open te houden, scheelt dat aanzienlijk in het batterij verbruik...

M'n hobby PC'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aemstel
Gaoske schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:31:
[...]

bij mij gaat de batterij ook een stuk minder hard leeg dan voorheen. Maar Gmail pusht nog steeds niet bij mij en volgns mij heeft dat er wat mee te maken. Als de telefoon niet constant een verbinding hoeft open te houden, scheelt dat aanzienlijk in het batterij verbruik...
Oh ja inderdaad, bij mij ook geen gmail gepushed. Als dat zoveel accu scheelt dan hoop ik dat ze het niet fixen ;) (oftewel, ik zet het uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:18
Toch jammer dat Sense nog steeds alleen maar Portrait en geen Landscape kent.....

Zo moeilijk moet het toch niet te maken zijn?

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjohnnie
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:39:
Toch jammer dat Sense nog steeds alleen maar Portrait en geen Landscape kent.....

Landscape kent Sense toch al op de Desire Z?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:39:

Standaard zit het pas in Sense 4.0 en nog niet in 3.6. Dus wellicht bij de volgende update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:16
Gisteren de ICS update geinstalleerd en vannacht aan de stroom gehangen.
Vanochtend meegenomen en de batterij is nu op 10%.
Voorheen altijd bijna anderhalve dag met de batterij kunnen doen.
Heb vandaag nog niet veel met mijn telefoon gedaan.

Bij accu-statistieken staat het scherm als grootste batterijvreter.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:41

Als je een T-Mobile branded Sensation hebt, zul je moeten wachten totdat T-Mobile met de ICS-versie komt (wat al te uit en te na op dit forum en in deze thread is gezegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:58
henkyyyyyyy schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:00:
Wow. Ik zit nog niet op ICS maar vanochtend van de stroom afgehaald en zit nu al op 60%. Niets bijzonders gedaan. Alleen 3 berichten ontvangen en verstuurd en wat mail ontvangen.

Verkeerd gelezen. :'(

Straks er maar snel ICS er overheen gooien :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ryan_ op 30-03-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 20:58
mark_vs schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:03:
[...]

Als je een T-Mobile branded Sensation hebt, zul je moeten wachten totdat T-Mobile met de ICS-versie komt (wat al te uit en te na op dit forum en in deze thread is gezegd).
Ik heb T-Mobile gevraagd of ze al een indicatie hebben, maar dat hebben ze niet. Zodra ze meer weten, zetten ze het op hun forum en op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoulj
mark_vs schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:03:
[...]

Had toch enkele mensen gezien met een Sensation van t-mobile die wel een update binnen gekregen hebben, vandaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
henkyyyyyyy schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:00:
Voorheen altijd bijna anderhalve dag met de batterij kunnen doen.
Heb vandaag nog niet veel met mijn telefoon gedaan.

Bij accu-statistieken staat het scherm als grootste batterijvreter.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Dat het hele systeem nog niet gecached is en dat hij dat ervoor wel was, dit zie je ook vaak bij custom roms dat ze eerste dagen wat minder presteren.
Beste is wat je eigenlijk kan doen is gewoon helemaal je telefoon opmaken qua accu ;), dan nachtje aan de lader.

Wat ik zelf had met "stock" update was dat de batterystats (bijvoorbeeld onder weergave accu) nooit een applicatie lieten zien, nu met custom kernel laat hij dat wel zien (dat bijvoorbeeld 20% aan Chrome is opgegaan). Vond ik vrij jammer aan de update van HTC.

[ Voor 15% gewijzigd door Minaaj op 30-03-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
Paar dagen geleden mijn eerste mooie foto's gemaakt met mijn sensation! 2e foto is niet bewerkt, gewoon helemaal orgineel. Bij de 1e foto wat noise cancelation gebruikt, vind ze alle 2 wel mooi gelukt om eerlijk te zijn. :+ laatste toch het mooiste :*)
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7045/7029409091_54a794558a_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6240/7029407691_8ee68a5aa0_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 04:25
Na de update heb ik opeens een applicatie 'taken' erbij gekregen. Opzich geweldig natuurlijk want dan hoef ik geen extra apps/widgets te gebruiken. Echter kan ik deze taken app niet koppelen aan een gmail account/ google tasks account waar alles al staat. Ik kan zoiezo geen verdere accounts toevoegen.

Iemand een oplossing of suggestie hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:16
Minaaj schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:24:
[...]

Dat het hele systeem nog niet gecached is en dat hij dat ervoor wel was, dit zie je ook vaak bij custom roms dat ze eerste dagen wat minder presteren.
Beste is wat je eigenlijk kan doen is gewoon helemaal je telefoon opmaken qua accu ;), dan nachtje aan de lader.

Wat ik zelf had met "stock" update was dat de batterystats (bijvoorbeeld onder weergave accu) nooit een applicatie lieten zien, nu met custom kernel laat hij dat wel zien (dat bijvoorbeeld 20% aan Chrome is opgegaan). Vond ik vrij jammer aan de update van HTC.
Thanks, gaan we doen!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 12:55
Wat een verademing is dat ICS zeg. Alles gaat veel soepeler en geen last meer van onbedoelde screenshots en vastlopers. Je merkt dat de stockbrowser ook al richting Chrome gaat met opties als vooraf laden van een pagina waar je waarschijnlijk op gaat klikken als je zoekt. Zoeken via de adresbalk gaat ook veel fijner nu.

Wel een vervelende eigenschap tegengekomen: de sms inbox heeft problemen met gesprekken van een paar duizend smsjes. De eerste keer openen van de sms applicatie duurde al even, maar als ik iemand aanklik met wie ik een paar duizend smsjes heb uitgewisseld, blijft er "Laden..." op het scherm staan. Iemand hier ook last van en een oplossing gevonden? Ik heb een half uur geleden een smsje van m'n vriendin gehad en kan alleen de eerste paar regels lezen in het 'overzichtscherm' van de smsjes. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:00
En ik ben blij dat mijn camera het weer doet , die was er ineens mee opgehouden.
Ook de powerknop doet het weer goed, geen screenshots meer. Alleen valt me op dat sommige renders of het schalen van apps minder mooi zijn. Zo vind ik teletekst er minder goed uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noener
  • Laatst online: 22-02-2024

Noener

dusss...

Krijg je automatisch een factory reset bij de update of blijft alles nog bestaan?
Of is het zowiezo handig om schoon te beginnen. Ik lees dat sommige apps vervelend kunnen doen na de update.

Gamer card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:23
Upbeat schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:29:
[...]

Heb je handmatig gecontroleerd? Bij mij kwam ie ook na 2x achter elkaar proberen :)
Dat heb ik al 1000x gedaan inmiddels... Geen geluk nog. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexvanduist
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-04-2022
Gisteren ICS erop gezet. Helaas is bij ongeveer 3/4 van mijn contacten het telefoonnummer verdwenen. Als ik het contact bekijk staat er wel een whatsapp nummer bijvoorbeeld maar verder niets. Ik synchroniseerde ook met HI maar die is nu helemaal leeg. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:23
Ik was even bang al mijn foto's kwijt te zijn, stom ook, had ik ze maar moeten backuppen, maar het lijkt dat ICS een andere locatie voor zijn media hanteert, want met ES file explorer teruggevonden in de oude vertrouwde DCIM map. Phew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu het probleem dat ik de telefoon op lock heb gezet en dat ie uit het niets hem een één keer naar het lock screen aan zet. Dus dat het schermpje in één keer aan gaat.
Vies irritant :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvroosmalen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-07 16:35
The System schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:10:
Na de update heb ik opeens een applicatie 'taken' erbij gekregen. Opzich geweldig natuurlijk want dan hoef ik geen extra apps/widgets te gebruiken. Echter kan ik deze taken app niet koppelen aan een gmail account/ google tasks account waar alles al staat. Ik kan zoiezo geen verdere accounts toevoegen.

Iemand een oplossing of suggestie hiervoor?
Bij mij werkt het in combinatie met een Exchange account. Mijn telefoon ziet nu ook mijn taken die ik in Outlook heb staan. Misschien is het speciaal voor Exchange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 20:31
KarlMarX schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:01:
[...]

Dat heb ik al 1000x gedaan inmiddels... Geen geluk nog. -O-
Zelf ook inmiddels al erg vaak op updates gecontroleerd op mijn ubranded sensation (softwarenr. 1.50.401.1) maar ook nog steeds de update niet gehad. Hoe wordt bepaald wie de update krijgt? Gaat dat op IMEI of moet je gewoon een beetje mazzel met het controleren op updates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen gekregen na de update. Ik heb wel beeld, de touchscreen reageert niet. Nog iemand anders problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op een tmobile branded toestel de update binnen!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 14:36
Tot nu toe zeer tevreden over ICS!
Paar dingetjes:
- Mijn accu lijkt juist korter mee te gaan, terwijl andere weer een langere accuduur merken. Ik denk dat ik binnenkort mijn Sensation maar eens helemaal ga resetten
- Het kan zijn dat je in eerste instantie niet je foto's/afbeeldingen vind, na een keer resetten en eventjes wachten is dit probleem verholpen!
- Ze hebben de oke/annuleren knoppen omgewisseld, wat redelijk irritanti is:P

IIG wel leker snel, zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 14:28
Heeft inmiddels nou iemand al de update op een Sensation XE? Hier boven kwam even ter discussie of het al wel voor de XE was.

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omeg
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07-2018
Het lijkt erop dat de batterij sinds de update langer uithoud. Kijken of ik de eind van de dag haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de Sensation van mijn vriend geupdate naar 4.0. Is er ook een manier om dit ongedaan te maken?
Hij gebruikte Qik Video chat heel veel en dat werkt nu niet meer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word nog niet echt gelukkiger van mijn update naar 4.0. Ik heb vaak problemen gehad met spontaan uitvallen van het toestel. Na de 3x reaperen is hij in 10 weken maar 2x uitgevallen. Nu heb ik ongeveer 30 uur mijn update naar 4.0 binnen en is het toestel alweer 7x uitgevallen.

Ook ik heb het probleem dat mijn whatsapp contacten geen foto meer hebben terwijl deze dat voorheen wel hadden. Heeft iemand een oplossing voor mij=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacNL

ZodiacNL

Crazy Cow Squad

Dit klinkt meer als een probleem met je telefoon dan met 4.0... ik heb nergens last van.

Voor die Whatsapp foto's blame Facebook, hun schuld :P

Crazy Cow Squad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleMaik
  • Laatst online: 00:31
Ik heb gister android 4.0 binnengehaald op mijn Sensation en ik ben erg tevreden over de smoothness hiervan.
Maar ik ben wel tegen een probleem aangelopen die ik in dit hele topic nog niet heb gezien.
Sinds de update kan ik dropbox gewoonweg niet meer openen, elke keer als ik erop druk krijg ik de error:
"Dropbox is onverwacht gestopt. Wil je HTC op de hoogte stellen?"

Ik ben de oplossing nog niet op internet tegengekomen en ben een beetje teleurgesteld, aangezien ik wel uitkeek naar de mogelijkheden van dropbox-integratie. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacNL

ZodiacNL

Crazy Cow Squad

Heb je al geprobeerd de app opnieuw te installeren? Er was een 4.0 update voor dacht ik..

Crazy Cow Squad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tornado61
  • Laatst online: 15-09 12:02

tornado61

jupiter deus est

Vanmiddag dus al mijn eerste spontane reboot gehad onder ICS, wel 4x achter elkaar :S Ik zit overigens bij vodafone...

┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleMaik
  • Laatst online: 00:31
ZodiacNL schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 20:51:
Heb je al geprobeerd de app opnieuw te installeren? Er was een 4.0 update voor dacht ik..
Het rare is dat dropbox niet bij gedownloade verwijder lijst staat, maar alleen bij de 'alle applicaties' verwijder lijst, waar ik hem alleen kan in- of uitschakelen en niet verwijderen.
Nu heb ik zojuist geprobeerd die update binnen te halen, krijg ik de foutmelding:

Fout
Uw bestelling wordt verwerkt. Het item is over enkele minuten beschikbaar.

Enkele minuten verder gebeurd er nog steeds niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0zz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:07

Sn0zz

Wait... what!?

Bij mij doet de agendafunctie het opeens niet meer. En daarmee bedoel ik het proces dat de agenda's synchroniseert. In het sync overzicht zie ik alle agenda's, maar elke app die de agenda gebruikt gaat over zijn nek omdat één of ander proces het niet goed doet. Iemand enig idee? En hoe he evt opgelost kan worden?
Het is wel errrrug irritant dat ik nu nergens meer een centrale plek voor afspraken heb. :(
Overigens: 'gewone' unbranded sensation

[ Voor 5% gewijzigd door Sn0zz op 30-03-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosManz
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb ook de mogelijkheid om te updaten naar android 4 (nu softwareversie 1.50.401.1). Maar voor ik de update uitvoer heb ik nog een vraagje:
Heeft iemand ervaring met de stock rom, root, en de ICS update? Is de sensation na de update nog geroot? Zo nee, kan dat op dezelfde manier als met android 2.3?
(het rooten is me in 2.3 zonder problemen gelukt, maar ik heb er verder niet super veel verstand van, vandaar dat ik het even navraag. Helaas kan ik er nog niets over vinden omdat de update pas net uit is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony32
  • Laatst online: 29-12-2024
Heb sinds gister de update. 2 maanden geleden een nieuwe sensation gekregen omdat mijn oude steeds spontaan uit viel. Na maanden heen en weer sturen kreeg ik met veel pijn en moeite een nieuwe telefoon. Heb inmiddels een hekel aan de klanten service van htc wat echt heel slecht is. Maar goed, nieuwe deed het eindelijk normaal. Gister de update erop gezet en binnen 24 uur al 7 keer uitgevallen. Kan geen toeval zijn, ligt heel simpel aan de 4.0 of sense update. Wat verder opvalt is dat ik alle synchronisatie heb uitgezet maar als ik gmail open gaat ie toch mail binnen halen wat ik niet wil. Erg irritant.
Verder loopt hij totaal niet soepel meer maar is het hele surfen erg traag geworden. Blijft constant op 1 site hangen en moet dus iedere keer via menu naar beginpagian. Afbeeldingen die ik vaak deel kan niet meer, die optie is eruit gehaald wat ook erg irritant is.
Al met al, hoe ga ik terug naar de vorige versie want dit is echt helemaal niks.. Was eindelijk blij met mijn sensation maar dat is in 24 uur weer helemaal terug bij af. :(
Mag in oktober helaas pas een nieuwe uitzoeken, wat overigens ook de reden is dat ik een 1 jarig contract neem. Anders had ik nog 1,5 jaar verder gemoeten met deze ramptelefoon.
Gelukkig zie ik dat ik niet de enige ben met problemen.
Batterij gaat trouwens de helft minder mee, voorheen makkelijk de hele dag met intensief gebruik. Nu nog maar een uur of 5. Batterij 20% vol, valt uit, zet m opnieuw aan, batt 55% vol, valt 2 min later weer spontaan uit, zet m aan, 12% vol, paar uur uit, zet m weer aan en 45% vol..
Mij een raadsel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Heb nu ook iets mafs. Als ik op de home knop duw gaat hij niet naar het home scherm maar naar het 2e scherm, die rechts van het home scherm zeg maar. Herstart helpt niet.

Verder heb ik problemen met de muziek applicatie, een hoop random nummers speelt ie gewoon niet meer af. Als ie zo'n nummer bereikt tijdens het spelen (gebruik shuffle) stopt hij gewoon en gaat hij pas weer verder als ik het nummer skip.

edit: heb het eerste probleem maar gewoon opgelost door de hele mikmak een schermpje te verplaatsen >.<

[ Voor 11% gewijzigd door Aapenootjes op 30-03-2012 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicadago
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 21:58
Na de update naar ICS, kan ik mijn exchange mail niet meer binnenhalen, hij blijft vragen om het accepteren van het beveiligingsbeleid, als ik daar "ok" op antwoord gebeurt er vervolgens niet en kan ik nog steeds geen mail synchroniseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 16:16
ZodiacNL schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 20:43:
Dit klinkt meer als een probleem met je telefoon dan met 4.0... ik heb nergens last van.

Voor die Whatsapp foto's blame Facebook, hun schuld :P
Pauper facebook :( Vond het voorheen zo lekker werken.

Overigens heb ik één whatsapp contact dat bij mijn contacten nog wel gewoon gelinkt is maar wat in whatsapp geen naam heeft en waarbij ik dus alleen het nummer zie.. 8)7

Edit: kan het kloppen dat mijn GO Calendar widget ineens niet meer kan syncen met mijn normale agenda? Zou ik érg zuur vinden!

[ Voor 11% gewijzigd door Joster op 30-03-2012 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjike
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:13
@hen met calendar problemen : had ook tot deze morgen/middag problemen ermee.
Ik moest toevallig een dezer m'n paswoord wijzigen en dit dus deze morgen gedaan, en dan het nieuwe paswoord ingegeven op de agenda/mail sync (active sync) en dan synchronize gedaan en alles werkte weer zoals voorheen.

Voordien ook bij heropstart van het toestel een crash met de vraag om HTC al dan niet te 'verwittigen'.

Kan misschien een oplossing zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
tony32 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 21:12:
Heb sinds gister de update. 2 maanden geleden een nieuwe sensation gekregen omdat mijn oude steeds spontaan uit viel. Na maanden heen en weer sturen kreeg ik met veel pijn en moeite een nieuwe telefoon. Heb inmiddels een hekel aan de klanten service van htc wat echt heel slecht is. Maar goed, nieuwe deed het eindelijk normaal. Gister de update erop gezet en binnen 24 uur al 7 keer uitgevallen. Kan geen toeval zijn, ligt heel simpel aan de 4.0 of sense update. Wat verder opvalt is dat ik alle synchronisatie heb uitgezet maar als ik gmail open gaat ie toch mail binnen halen wat ik niet wil. Erg irritant.
Verder loopt hij totaal niet soepel meer maar is het hele surfen erg traag geworden. Blijft constant op 1 site hangen en moet dus iedere keer via menu naar beginpagian. Afbeeldingen die ik vaak deel kan niet meer, die optie is eruit gehaald wat ook erg irritant is.
Al met al, hoe ga ik terug naar de vorige versie want dit is echt helemaal niks.. Was eindelijk blij met mijn sensation maar dat is in 24 uur weer helemaal terug bij af. :(
Mag in oktober helaas pas een nieuwe uitzoeken, wat overigens ook de reden is dat ik een 1 jarig contract neem. Anders had ik nog 1,5 jaar verder gemoeten met deze ramptelefoon.
Gelukkig zie ik dat ik niet de enige ben met problemen.
Batterij gaat trouwens de helft minder mee, voorheen makkelijk de hele dag met intensief gebruik. Nu nog maar een uur of 5. Batterij 20% vol, valt uit, zet m opnieuw aan, batt 55% vol, valt 2 min later weer spontaan uit, zet m aan, 12% vol, paar uur uit, zet m weer aan en 45% vol..
Mij een raadsel..
Ik denk dat je 1 slechte app hebt die het voor de rest verpest.. kijk eens of je wakelocks hebt, en anders of je batterij goed contact maakt. Je hebt toevallig geen oude simkaart in je telefoon zitten?

Over de gmail app vind ik beetje raar, Tuurlijk vernieuwd deze als je hem opent! Waarom open je het als je geen mail wilt lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:55
Beste Sensation gebruikers,

Ik heb mijn sensation sinds Augustus volgens mij, en heb al geruime tijd last van het feit dat die willekeurig uitvalt. De ene keer start die dan vanzelf opnieuw op en andere keer doet hij dat niet en moet de batterij er eerst uit. Hij maakt ook willekeurig screenshots en de batterijduur is echt dramatisch laag. Zijn er meer mensen die buitenom dat automatisch screenshots maken hetzelfde hebben? Het gebeurd soms gewoon 5x per dag dat hij uitvalt. Ook de batterijindicatie klopt voor geen meter vaak, hij blijft vrij lang groen, dan valt hij uit en na het opstarten heb je nog 3% over.

Ik ga morgen nog maar weer eens bellen met HTC dat ze het toestel maar op komen halen. Ben al zelf keer op advies van HTC naar een KPN Business Center afgereisd waar ze zogezegd een software update hebben toegepast, maar dat had 0,0 effect. Gezien het voor mij niet om de hoek is en ik er voor ophalen en brengen al gauw een dag voor kwijt ben doe ik dat niet nog eens.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, ik neem aan dat zoiets echt niet mag?

Overigens heb ik ook nog een verticaal streepje van ongeveer een cm op/in me scherm zitten wat erop lijkt dat die daar niks weergeeft zoals het hoort, maar vanuit verschillende kijkhoeken krijg je dan rood/groen streepje te zien. Het is vrij klein, is dit dan door een krasje op het scherm of onder het scherm?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:25
nicadago schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 21:53:
Na de update naar ICS, kan ik mijn exchange mail niet meer binnenhalen, hij blijft vragen om het accepteren van het beveiligingsbeleid, als ik daar "ok" op antwoord gebeurt er vervolgens niet en kan ik nog steeds geen mail synchroniseren
dit probleem heb ik ook! Telefoon is gewoon onbruikbaar geworden voor werk en zal dus vervangen moeten worden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
Net ook de update geïnstalleerd en ik weet niet of ik er nou heel erg blij van word.

Scrollen lijkt iets soepeler te werken maar zodra je door menu's gaat zoals onder instellingen dan lijkt het allemaal net wat langzamer te gaan. Ook vind ik sense 3.6 redelijke chaotisch. Alles staat niet even handig ingedeeld. Wat misschien nog wel het meest irritant is, is dat je nu over gigantische menu's hebt met veel te veel instellingen. Bv bij de browser kreeg je via de menu knop eerst maar een paar opties. Dit was handig want je zag vooral wat nuttig was en de rest zat weggestopt onder meer opties. Nu krijg je alles in beeld wat er voor zorgt dat alles erg rommelig overkomt en het ergste is nog wel de de meest gebruikte opties bovenaan staan maar de bovenkant van het scherm is nou juist de minst handige plek om aan te raken omdat je dan de hele tijd je duim moet strekken ipv een klein beetje bewegen.

Die menu balk die je nu overal ziet is ook niet handig imo, vooral niet omdat ie aan je lockscreen is gekoppeld terwijl de opties die ik op me lockscreen wil juist anders zijn dan in die menu balk (voor zover ik die uberhaupt al wil gebruiken...)

edit: Wat de fuck... ze hebben de muziek speler weten te verkloten :( Echt... welke aap hebben ze het redesign laten doen? Ipv dat je heel simpel tussen artiesten, albums etc kon scrollen moet je nu door menu'tje gaan klikken????! Hallo htc, het is een smartphone, geen pc. Nog erger dan dat is dat het fatsoenlijk skippen van nummer niet meer werkt. Eerst kon je rustig nummer door blijven vegen en dat werkte gewoon soepel. Nu blijft de speler na 2 nummers hangen.

Wat me ook opvalt is dat ik met diceplayer eerst perfect 1080p video's kon afspelen en nu werkt dat minder soepel.

Voor de mensen die nog moeten updaten, ik zou er nog eens goed over nadenken. Sense is een rommel, sommige apps werken gewoon slechter en het enige voordeel is dat scrollen door het hoofdmenu wat sneller gaat...

[ Voor 25% gewijzigd door t_o_c op 31-03-2012 01:56 ]

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbienio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-07 09:20
Als ik alle berichten zo lees betwijfel ik of ik de update wel moet gaan installeren. Ik zie een hoop fouten ondanks lange tijd die htc heeft gehad om alles te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:45
Hier nog een zeer tevreden Sensation gebruiker met Android 4. Alles voelt veel soepeler en sneller aan. Batterij gaat aanmerkelijk langer mee (na 36 uur gemiddeld gebruik, wifi, nog 20% over van mijn Anker accu). Het ontzettend irritante screenshot probleem en de problemen om het scherm aan of uit te zetten zijn ook volledig opgelost.

Helemaal happy dus :)
Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Let op:
Heb je hulp nodig met een toestelkeuze of wil je persoonlijk verkoopadvies? Maak dan gebruik van het Mobile Aankoopadviesforum.