In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik gebruikte eerst Jorte, maar ik merkte dat na een update, het scrollen naar andere maanden binnen de agenda niet meer lekker ging. Ik gebruik daarom nu Business Calendar en die bevalt me erg goed. Het gaat me vooral om de widget, die met de standaard skin erg lijkt op de widget van mijn aangeschafte DoubleTwist Player. Een beetje consistentie zeg maar.Maardiweb schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:54:
Bleh ik zou alle business calendar gebruikers toch eens willen uitdagen om digical te gebruiken. De interface is zoveel mooier. BC ging na 4 minuten alweer van mn telefoon af
Ik zal trouwens Digical eens bekijken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Als je iets van filters zoekt, dan is Pixlr'o Matic, naar mijn mening echt supergoed. Je hebt er vele Instagram-achtige filters, maar dan veel beter. Ook wordt je niet geforceerd om een vierkante foto uit te snijden. Probleem is alleen dat'ie gratis isSChief schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:32:
[...]
[...]
Bedankt voor de reacties!Heb ze even bekeken, maar 't is niet echt iets wat ik zoek. Zeker niet verkeerd, maar mij iets te surrealistisch.

Edit: DigiCal geprobeerd, maar ik blijf bij Business Calendar. Deze vind ik overzichtelijker en handiger en minder rommelig. Ook de widget kan ik meer waarderen.
[Voor 12% gewijzigd door marhalm op 12-10-2012 11:02]
Agreed, snap niet waarom die eruit is gehaald ooit.pven schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:40:
[...]
Nu nog een overzichtje met de gekochte apps zonder dat ik Legacy Play nodig heb, en ik ben blij.
Maar... net even flink aan het opruimen geweest, en de lijst is een stuk kleiner geworden nu. Zelfs zo overzichtelijk dat ik mijn betaalde apps/games vrij makkelijk kan terugvinden. Stiekem meer dan ik dacht, al gebruik ik de meeste al lang niet meer

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Pixlr'o Matic heb ik al, fijne app is dat idd!marhalm schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:56:
[...]
Als je iets van filters zoekt, dan is Pixlr'o Matic, naar mijn mening echt supergoed. Je hebt er vele Instagram-achtige filters, maar dan veel beter. Ook wordt je niet geforceerd om een vierkante foto uit te snijden. Probleem is alleen dat'ie gratis isMaar ja, dan zou je bijvoorbeeld Flick Golf kunnen aanschaffen
Edit: DigiCal geprobeerd, maar ik blijf bij Business Calendar. Deze vind ik overzichtelijker en handiger en minder rommelig. Ook de widget kan ik meer waarderen.

Flick Golf? Hell no, ik heb een Sony waarop al standaard een golfspel wordt geleverd. Ziet er gaaf uit maar ik heb er echt niks mee.

[Voor 9% gewijzigd door S_Chief op 12-10-2012 13:08]
You save everyone, but who saves you?
En wat misschien nog interessanter is, de APK hint ook op de komst van een built-in client-side malware scanner en een app wishlist.baba420 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:59:
Prachtig nieuws! Eindelijk de Mijn-apps lijst schoonmaken.
http://www.androidworld.n...n-onthouden-lijstlocatie/

http://www.androidpolice....h-list-progress-and-more/
Eerst de HQ contact foto's, toen de market update and streetview update.. en nu dit...
Nu nog unified messaging en ik heb nix meer om over te klagen.
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Ah vet! Ongelofelijk irritant als je een nieuwe rom installeert dat dan al die rommel weer gaat installeren. Ook bij terugzoeken van apps kan het lijstje zo flink korter wordenbaba420 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:59:

Wat heb ik gemist? Kan ik HaxSync eraf gooien? (Hoe minder te syncen, hoe beter

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Interessant. Alleen krijg ik 'm niet automatisch binnen...? Ik zit nog op 3.18.7. Of moet je een nieuwere versie van Android hebben...?jip_86 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:43:
[...]
Ah vet! Ongelofelijk irritant als je een nieuwe rom installeert dat dan al die rommel weer gaat installeren. Ook bij terugzoeken van apps kan het lijstje zo flink korter worden
http://www.androidpolice....t-sync-with-brand-new-ui/AllSeeyinEye schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:51:
[...]
Wat heb ik gemist? Kan ik HaxSync eraf gooien? (Hoe minder te syncen, hoe beter)
(alleen voor Jelly Bean)
Alleen jammer dat ze dan alleen op de phone verdwijnen en niet op de play-website... of moet ik nog geduld hebben bij het syncén. dat dus.jip_86 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:43:
[...]
Ah vet! Ongelofelijk irritant als je een nieuwe rom installeert dat dan al die rommel weer gaat installeren. Ook bij terugzoeken van apps kan het lijstje zo flink korter worden
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Twéé posts boven je?Jay-v schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:39:
Dit heb ik gemist, heb je een linkje?
Nickname does not reflect reality
Als je toestel geroot is krijg je dan geen updates van de Play store (of later of helemaal niet)? Maakt dat wat uit als je toestel geroot is ?Pierre61 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:30:
[...]
Mijn toestel is geroot ben benieuwd wanneer het dan beschikbaar komt. Maar inderdaad goed nieuws
Zo inderdaad... het kost even tijd om dat vanaf de telefoon allemaal te doen, maar mijn lijst op de website is nu van 12 pagina's naar 3 gegaan onder het kopje "Andere apps in mijn bibliotheek". Er zat een hele stapel bij waarvan ik me afvroeg waarom ik die ooit geïnstalleerd heb, en een paar die ik even geprobeerd heb en gelijk weer verwijderd.baba420 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:59:
Ik hoop dat ze die functionaliteit ook op de website gaan introduceren, het liefst met vinkjes of een selectiemogelijkheid zodat je alle programma's die je niet gekocht hebt en niet geïnstalleerd ineens kan verwijderen.
Maakt niets uit, maar als je toch al geroot en ongeduldig bent, staat het je natuurlijk vrij om de apk te downloaden en installeren. Ik verwacht zelfs dat je er niet eens root voor nodig hebt om te updaten. Vroeger kon je het updaten van de Market nog tegenhouden door 'Marketupdater.apk' te bevriezen, maar ik weet niet of die nog in ICS zit.Blazeguru schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:08:
[...]
Als je toestel geroot is krijg je dan geen updates van de Play store (of later of helemaal niet)? Maakt dat wat uit als je toestel geroot is ?
[Voor 26% gewijzigd door gwystyl op 12-10-2012 13:54]

laten we het er maar op houden dat het vrijdag is

[Voor 29% gewijzigd door Pierre op 12-10-2012 14:44]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Anoniem: 353137
Elke music player die ik heb gevonden, pikt je gegevens.
Wat een drama!
Iemand een goed idee om een bepaalde music player aan te schaffen?
[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 353137 op 12-10-2012 15:13]
Even de voordehandliggende vragen:Anoniem: 353137 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:10:
Is er een Music Player bekend ( Betaald of niet ) die NIET privegegevens van je telefoon aftappen?
Wat een drama!
- welke spelers heb je al gevonden
- welke gegevens (denk je) worden afgetapt?
ik gebruik zelf Poweramp, en die heeft inderdaad toegang tot telefoonfuncties
1
2
3
| ELEFOONOPROEPEN TELEFOONSTATUS EN -IDENTITEIT LEZEN Hiermee krijgt de app toegang tot de telefoonfuncties van het apparaat. Een app met de betreffende toestemming kan het telefoonnummer en serienummer van deze telefoon achterhalen, bepalen of een oproep actief is, het gekozen nummer achterhalen enzovoort. |
Ik neem alleen aan dat deze permissie nodig is om de muziek te kunnen pauzeren als er gebeld wordt, en dat er verder niets mee gedaan wordt. Ik weet niet hoe je kan controleren wat er daadwerkelijk verstuurd wordt.
[Voor 42% gewijzigd door gwystyl op 12-10-2012 15:22]
LBE Privacy Guard, plus een willekeurige muziekspeler naar keuzeAnoniem: 353137 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:10:
Is er een Music Player bekend ( Betaald of niet ) die NIET privegegevens van je telefoon aftappen?
Wat een drama!

Veel bekenden zoals:gwystyl schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:18:
[...]
Even de voordehandliggende vragen:
- welke spelers heb je al gevonden
- welke gegevens (denk je) worden afgetapt?
PowerAmp
PlayerPro
WinAmp
Neutron Music Player
GoneMad
n7player
Mixzing.
Er zit er niet EEN bij die niet bijvoorbeeld je hele contactenboek leegslurpt..
Staat niet in App Market?Henk schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:20:
[...]
LBE Privacy Guard, plus een willekeurige muziekspeler naar keuze
Ik zou graag zo'n app willen hebben!
-EDIT-
Wel dus, maar die snoept ook van alles van je telefoon af!
Beetje consistent blijven

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 353137 op 12-10-2012 15:24]

Jawel hoorAnoniem: 353137 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:23:
[...]
Staat niet in App Market?
Ik zou graag zo'n app willen hebben!
-EDIT-
Wel dus, maar die snoept ook van alles van je telefoon af!
Beetje consistent blijven

Dat dit ding rechten nodig heeft om te werken, is niet zo gek

inderdaad.Henk schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:30:
[...]
Jawel hoorGoogle Play: LBE Privacy Guard
Dat dit ding rechten nodig heeft om te werken, is niet zo gek
@Dopdop: Ik zou als je zo paranoia bent eens gaan kijken naar hoe je er achter kan komen welke data precies waarheen gestuurd wordt. Misschien maak je je druk om niets, misschien heb je inderdaad een punt en kan je ons behoeden voor het verspreiden van al onze persoonlijke info.
Haha waarom zou een music player anders je telefoonidentiteit enzo willen hebben? Dat is overbodige luxe, dat is niet nodig voor het afspelen van muziek. Dan zegt dat mij al genoeg, dan wordt het gebruik misschien voor verkoop aan derde partijen of iets anders.gwystyl schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:40:
[...]
inderdaad.
@Dopop: Ik zou als je zo paranoia bent eens gaan kijken naar hoe je er achter kan komen welke data precies waarheen gestuurd wordt. Misschien maak je je druk om niets, misschien heb je inderdaad een punt en kan je ons behoeden voor het verspreiden van al onze persoonlijke info.
Ik zet dmv LBE privacy guard altijd het lezen van telefoonidentiteit uit, maar wat ik al eerder zei, ik verwacht dat hij bepaalde dingen van de telefoon moet kunnen benaderen om muziek te kunnen pauzeren als er gebeld wordt. De permissies zijn vrij vaag, dus daar is niet altijd uit te halen wat er precies uitgelezen kan/mag worden. Wellicht kan je dat in android sdk literatuur kan vinden. Ik vind het wat makkelijk om te zeggen 'je hebt dit niet nodig om muziek te spelen dus dan zal het wel kwaadwillend zijn'. Als alle spelers die je gevonden hebt die permissie nodig hebben, hebben ze daar misschien wel een deel van nodig?Anoniem: 353137 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:42:
[...]
Haha waarom zou een music player anders je telefoonidentiteit enzo willen hebben? Dat is overbodige luxe, dat is niet nodig voor het afspelen van muziek. Dan zegt dat mij al genoeg, dan wordt het gebruik misschien voor verkoop aan derde partijen of iets anders.
Inderdaad, een muziek app heeft deze rechten dus wel echt nodig, anders blijft ie doorspelen als je gebeld wordt. Dit staat ook in de omschrijving van de rechten:gwystyl schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:52:
[...]
Ik zet dmv LBE privacy guard altijd het lezen van telefoonidentiteit uit, maar wat ik al eerder zei, ik verwacht dat hij bepaalde dingen van de telefoon moet kunnen benaderen om muziek te kunnen pauzeren als er gebeld wordt. De permissies zijn vrij vaag, dus daar is niet altijd uit te halen wat er precies uitgelezen kan/mag worden. Wellicht kan je dat in android sdk literatuur kan vinden. Ik vind het wat makkelijk om te zeggen 'je hebt dit niet nodig om muziek te spelen dus dan zal het wel kwaadwillend zijn'. Als alle spelers die je gevonden hebt die permissie nodig hebben, hebben ze daar misschien wel een deel van nodig?
"(...) bepalen of een oproep actief is (...)"
Als je bang bent dat ze jouw nummer illigaal gaan aftappen, kan je beter überhaupt geen telefoon gebruiken in mijn ogen...
FabianNL schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:00:
[...]
Inderdaad, een muziek app heeft deze rechten dus wel echt nodig, anders blijft ie doorspelen als je gebeld wordt. Dit staat ook in de omschrijving van de rechten:
"(...) bepalen of een oproep actief is (...)"
Als je bang bent dat ze jouw nummer illigaal gaan aftappen, kan je beter überhaupt geen telefoon gebruiken in mijn ogen...

Dat gaat zoveel schelen bij herinstallatiesbaba420 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:59:

Huh, wacht. Welke versie van LBE heb je? Die van de Play Store? Ik zie daar allemaal reviews die zeggen dat LBE een reboot loop veroorzaakt op 4.1.
Google Play: LBE Privacy Guard
Je ziet de slechte reviews als je sorteert op "newest". Ik zie dat jij een Galaxy S2 hebt met CGM: misschien maakt dat het verschil? Ik kan in de Play Store niet alleen reviews vanaf de S2 weergeven (want heb zelf Galaxy Nexus): zie jij voor de S2 ook reboot loops in de reviews?
Of heb jij een recentere versie van LBE, die niet van de Play Store komt? Die is namelijk een half jaar geleden voor het laatste ge-update. Ik zie dit onderwerp op XDA-Developers:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1422479
Anoniem: 454493
NOS APKAnoniem: 454493 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 20:11:
Iemand misschien een apk van de NOS app voor Android? Ik kan hem niet vinden. Deze is namelijk niet compatibel met tablets maar ik zou hem toch wel graag op m'n Nexus 7 willen hebben..
[Voor 13% gewijzigd door Albert020 op 12-10-2012 20:29]
Anoniem: 454493
Ja, die had ik ook gezien.. Maar ik kom gewoon in de market uit waar ik hem dus niet kan downloaden. Kijk ik nu ergens overheen of?
Heb het zelf ook even geprobeerd met mijn Galaxy Tab Plus 7Anoniem: 454493 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 20:52:
[...]
Ja, die had ik ook gezien.. Maar ik kom gewoon in de market uit waar ik hem dus niet kan downloaden. Kijk ik nu ergens overheen of?
En zie, het zelfde als wat jij hebt, je kijkt dus nergens overheen...
[Voor 16% gewijzigd door Albert020 op 12-10-2012 21:40]
Download: http://www.androidpolice....h-pinch-to-zoom-and-more/
Root nodig om hem naar systeem te plaatsen, vergeet de rechten niet goed te zetten.
@hieronder, oh sorry, ik zocht op Gmail, maar in z'n post stond dat woord niet..
[Voor 60% gewijzigd door HaTe op 13-10-2012 00:32]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Die inderdaad ja, versie 4.1.2224, van eind september.Cerberus_tm schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:13:
[...]
Of heb jij een recentere versie van LBE, die niet van de Play Store komt? Die is namelijk een half jaar geleden voor het laatste ge-update. Ik zie dit onderwerp op XDA-Developers:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1422479
Het werkt! Hartelijk dank.Brad Pitt schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:28:
[...]
Die inderdaad ja, versie 4.1.2224, van eind september.
Dat dacht ik ook bij flashlight-apps; die wilden allemaal toegang tot je camera en full internet acces. Dat vond ik maar raar, totdat ik er achter kwam dat die camera-acces nodig is om de LED aan te kunnen sturen en dat de full internet acces waarschijnlijk is voor het tonen van advertenties, omdat het allemaal gratis apps zijn.Anoniem: 353137 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:42:
Haha waarom zou een music player anders je telefoonidentiteit enzo willen hebben? Dat is overbodige luxe, dat is niet nodig voor het afspelen van muziek. Dan zegt dat mij al genoeg, dan wordt het gebruik misschien voor verkoop aan derde partijen of iets anders.
Als ze het allemaal hebben is het wel erg toevallig, tenzij een erg geniepige boef de markt overspoeld met soortgelijke apps om mensen zo een gevoel van veiligheid te geven.
Persuader of bytes.
Door het blokkeren van internet voor vele apps ben ik er ook achtergekomen dat veel apps eigenlijk helemaal geen apps zijn, maar onder water gewoon een mobiele versie van een website laden. Je zit dat gewoon op een internetpagina te werken, in de schil van een app. Die apps gaan er bij mij gelijk weer af.
Als ik dan toch bezig ben denk ik dat ik Google Play: 3D Christmas Live Wallpaper er in de aanbieding voor €0,50 ook maar bij neem. Ik vond de gratis versie vorig jaar best aardig. Als een van de weinige live-wallpapermakers begrijpen deze mensen tenminste dat je het óók als voorgrondapp moet kunnen laten lopen. Anders zitten al die app-icoontjes er altijd maar voor.
Probeer TeslaLED eens. Geen rare rechten, zeer klein en toch uitgebreid.Camacha schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 05:24:
[...]
Dat dacht ik ook bij flashlight-apps; die wilden allemaal toegang tot je camera en full internet acces. Dat vond ik maar raar, totdat ik er achter kwam dat die camera-acces nodig is om de LED aan te kunnen sturen en dat de full internet acces waarschijnlijk is voor het tonen van advertenties, omdat het allemaal gratis apps zijn.
Als ze het allemaal hebben is het wel erg toevallig, tenzij een erg geniepige boef de markt overspoeld met soortgelijke apps om mensen zo een gevoel van veiligheid te geven.
En gratis, en van de maker van Nova Launcher en van Widgetlocker. Prima app inderdaad!SChief schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:05:
[...]
Probeer TeslaLED eens. Geen rare rechten, zeer klein en toch uitgebreid.
Lijkt me een perfecte oplossing inderdaad, maar ik zie nu bij de beoordelingen dat iemand met jelly bean constant crashes heeft van zijn systeem.Tarabass schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 08:22:
Door het gebruik van LBE ben ik ook vaak verbaast over welke toegang apps toch allemaal nodig hebben. Ik block alles, behalve als de app er niet door zou werken. Waarom moet angry birds toegang hebben tot je contacten, internet en locatie? Soms krijg je echt de meest bizarre vragen.
Door het blokkeren van internet voor vele apps ben ik er ook achtergekomen dat veel apps eigenlijk helemaal geen apps zijn, maar onder water gewoon een mobiele versie van een website laden. Je zit dat gewoon op een internetpagina te werken, in de schil van een app. Die apps gaan er bij mij gelijk weer af.
Zijn er hier al mensen die het met jelly bean gebruiken? De versie in de store is van 7 maart 2012.
Edit: sorry zag het al staat al eerder in dit draadje
Brad Pitt in "Google Play & Androidapps - Deel 17"JoostVerh schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:28:
[...]
Zijn er hier al mensen die het met jelly bean gebruiken? De versie in de store is van 7 maart 2012.

Je kunt ook een widget met welke knop(pen) je ook maar wilt in je notificatie-menu zetten, mocht je het niet op je home screen willen. Je kunt een widget van 1x1, 1x4, etc. etc. kiezen, en je kunt zoveel of zo weinig knopjes in een widget proppen als je wilt (veel betekent kleinere knoppen).
Mijn widget van Wedgetoid staat bovenaan, 4x1 vakjes, 7 knoppen, het bliksempje is het flashlight.
Google Play: Widgetsoid
[Voor 4% gewijzigd door Cerberus_tm op 13-10-2012 19:14]
Die heeft alleen de full internet acces niet, maar mag ook gewoon foto's maken. Dat zet niet veel zoden aan de dijkSChief schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:05:
Probeer TeslaLED eens. Geen rare rechten, zeer klein en toch uitgebreid.

Persuader of bytes.
Ik heb dat met de home knop op het lock screen, of in de knoppen in m'n drawer. Geen apps of widgets voor nodig
Mja hij is wel advertentievrij.Camacha schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:22:
[...]
Die heeft alleen de full internet acces niet, maar mag ook gewoon foto's maken. Dat zet niet veel zoden aan de dijk

Dat zijn ze bij mij altijd, want offline, maar ik ga 'm eens proberen. Ik heb Nova launcher toch al, dus alles wat die lui van me willen jatten kunnen ze toch al pakken.
Edit: werkt alleen met de ingebouwde camera-LED en niet met het scherm?
[Voor 10% gewijzigd door Camacha op 13-10-2012 19:57]
Persuader of bytes.
Ik heb 'm gekocht omdat ik een komma op mijn toetsenbord wil en pijltjestoetsen ook wel prettig zijnCaptJackSparrow schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:54:
Makkelijk te missen omdat hij al 12 dagen geleden in AppSale verscheen maar Google Play: Thumb Keyboard - SALE: 65% OFF is nu het laatste weekeinde van de aanbieding te koop met 65% korting i.p.v. 50%. Voor €0,94 denk ik dat ik hem maar ga aanschaffen.

Persuader of bytes.
Het scherm als in de backlight op max gooien? Dat kan ie ook, moet je even naar rechts swypen. Zit ook morse code in, best grappig.Camacha schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:49:
[...]
Dat zijn ze bij mij altijd, want offline, maar ik ga 'm eens proberen. Ik heb Nova launcher toch al, dus alles wat die lui van me willen jatten kunnen ze toch al pakken.
Edit: werkt alleen met de ingebouwde camera-LED en niet met het scherm?

Hoe heet die weer widget okalweer ?Cerberus_tm schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:13:
Wat betreft flashlight-applicaties vind ik Widgetoid (gratis) verreweg het handigst: dat is een widget waarbij je alles kunt instellen en toevoegen, allerlei knopjes die van alles doen, zoals scherm-rotatie, scherm-time-out, GPS, internet, en ook de flashlight LED aan- en uitzetten. Dat zit dus op de home screen, en je hoeft alleen maar op het icoontje te drukken. De enige tot nu toe die *meteen* aangaat, geen vertraging en geen applicatie starten. En hij interfereert ook niet met de camera, zoals sommige van die applicaties (foutmeldingen e.d.).
Je kunt ook een widget met welke knop(pen) je ook maar wilt in je notificatie-menu zetten, mocht je het niet op je home screen willen. Je kunt een widget van 1x1, 1x4, etc. etc. kiezen, en je kunt zoveel of zo weinig knopjes in een widget proppen als je wilt (veel betekent kleinere knoppen).
[afbeelding]
Mijn widget van Wedgetoid staat bovenaan, 4x1 vakjes, 7 knoppen, het bliksempje is het flashlight.
Google Play: Widgetsoid
Owwjaa, thanks...Eric_Cantona schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 20:21:
Dat is Buienalarm
Dat doet 'ie bij mij niet, alleen een wit scherm met de normale backlight. Pas als je er mee gaat zitten pielen schiet hij soms opeens op maximum backlight.SChief schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 20:18:
Het scherm als in de backlight op max gooien? Dat kan ie ook, moet je even naar rechts swypen. Zit ook morse code in, best grappig.
Mjah, misschien begrijp ik iets niet, maar het komt allemaal nogal gammel op me over en erg rap is het spul ook niet. Ik ga later nog wel eens kijken.
Persuader of bytes.
Wat mij vooral handig leek is de alternatieve (5") versprongen layout die ik op mijn 7" HTC Flyer heb gekozen en in portrait wat bredere toetsen geeft. Als thema gebruik ik voorlopig de Galaxy Tab versie (13) omdat ik zwarte letters op een lichte achtergrond toch het duidelijkst vind. Ook voor een gewoon PC toetsenbord. Heel vervelend dat tegenwoordig de meeste toetsenborden juist zwart zijn terwijl dat vroeger allemaal wit was. Ik hoop dat die mode ook weer overwaait net als glossy monitorschermen en pianozwarte finish.Camacha schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:49:
Ik heb 'm gekocht omdat ik een komma op mijn toetsenbord wil en pijltjestoetsen ook wel prettig zijn

De 3D Christmas Live Wallpaper laat trouwens heel storend de taakbalk in beeld op mijn ICS 9.7" tablet als ie in de voorgrond draait. Op mijn Froyo 7" tablet draait de oude versie die ik daar nog op heb staan wel full screen maar die heeft ook hardware touchbuttons.
Hoe is dat bij anderen die hem ook hebben? Ik vraag me af of alle ICS(/HC/JB?) tablets/telefoons dit hebben of dat het merk/typespecifiek is.
Ik kwam er net achter dat je op het stock toetsenbord ook gewoon een komma kunt vertonen door dat ietwat verkapt in te stellen in de settingsCaptJackSparrow schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 21:20:
Wat mij vooral handig leek is de alternatieve (5") versprongen layout die ik op mijn 7" HTC Flyer heb gekozen en in portrait wat bredere toetsen geeft. Als thema gebruik ik voorlopig de Galaxy Tab versie (13) omdat ik zwarte letters op een lichte achtergrond toch het duidelijkst vind. Ook voor een gewoon PC toetsenbord. Heel vervelend dat tegenwoordig de meeste toetsenborden juist zwart zijn terwijl dat vroeger allemaal wit was. Ik hoop dat die mode ook weer overwaait net als glossy monitorschermen en pianozwarte finish.

Het lijkt alsof touch to correct puur gestuurd wordt door je instellingen in Android en niet door de instellingen van het keyboard zelf.
[Voor 7% gewijzigd door Camacha op 13-10-2012 22:07]
Persuader of bytes.
Dat had ik uiteraard al gedaan. Ik merk nu dat het gewone toetsenbord ook een beetje raar doet; het is of Nederlands, of Engels. Als ik switch verandert er niets, tot de keer erna pas.CaptJackSparrow schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 22:11:
Je moet wel even de Nederlandse taal activeren bij de Language settings en de Nederlandse dictionary downloaden. Dan doet ie bij mij gewoon Nederlandse suggesties.
Persuader of bytes.

Ik merk wel wat daar van komt.
Dat werkt dus niet. Ik ga mijn ROM eerst eens even opnieuw flashen, dan weet ik zeker dat het daar niet aan ligt.CaptJackSparrow schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 22:25:
Ik weet (nog) niet of ie twee talen door elkaar kan gebruiken. Je kunt wisselen door te swipen op de spatiebalk.
Persuader of bytes.
[Voor 92% gewijzigd door RoD op 14-10-2012 00:00]
[Voor 94% gewijzigd door RoD op 14-10-2012 00:14]
Persuader of bytes.
Ik zou niet weten welke policy het zou breken?anandus schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:46:
Voor ik op die link klik: Is dat policy-proof?
Sla de policy van dit forum er nog maar eens op naquartex schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:58:
Ik zou niet weten welke policy het zou breken?

Persuader of bytes.
Wel eens van Het algemeen beleid gehoord?quartex schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:58:
[...]
Ik zou niet weten welke policy het zou breken?

Ja ok, maar de FAQ gaat over wat er op het forum mag worden geplaats, ik plaats alleen een link, ik plaats geen plaatjes en/of videos (wat in de FAQ word verboden).RoD schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 00:00:
[...]
Wel eens van Het algemeen beleid gehoord?Kijk eens wat voor plaatjes er in je link staan.
Maargoed, het is een van de grootste sites ter wereld en het is wel nieuws dat ze een Android app hebben gemaakt. (en ja, beetje

En een link is blijkbaar niet iets wat je op het forum plaatst? We willen het op GoT niet zien en dat had je vantevoren kunnen weten.quartex schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 00:07:
[...]
Ja ok, maar de FAQ gaat over wat er op het forum mag worden geplaats, ik plaats alleen een link, ik plaats geen plaatjes en/of videos (wat in de FAQ word verboden).
En nu weer ontopic graag.

Verder toevallig al bekend of en wanneer er een NRC Next app komt?
Geheel onnodig laat ik weten dat ik Swiftkey naast het beste Android-toetsenbord ook de slechtste vindpartyondude schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 11:55:
Weet iemand wat de grootste verschillen zijn tussen de telefoon- en tabletversie van SwiftKey 3?

Zolang dit niet gefixt is blijf ik er ver van uit de buurt!

Voor de fans van probleemwijken er is nu ook een soundboard van Woensel

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Dat een flashlight toegang wil tot je camera lijkt me nogal wiedes overigens..
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Het lijkt een redelijk selectief probleem te zijn, met een 4.6/5 op basis van meer dan 80000 stemmen is het moeilijk een slecht toetsenbord te noemen. Wel bijzonder vervelend voor een select aantal gebruikers dat er een verhoogde battery drain is.haling schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:04:Geheel onnodig laat ik weten dat ik Swiftkey naast het beste Android-toetsenbord ook de slechtste vind
Zolang dit niet gefixt is blijf ik er ver van uit de buurt!
Haha! 10 jaar geleden alweer zo'n 3 jaar vertoefd daar. Dit linkje gaat naar m'n vrienden, die hebben daar allemaal gewoond of wonen er nog steedsTouchdomex schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:06:
Google Play: Probleemwijken Woensel West
Voor de fans van probleemwijken er is nu ook een soundboard van Woensel

Hier staat tekst
Overigens zijn er nog veel meer permissies dan de permissies die LBE checkt: by Permissions Denied zie je dat Tasker wel 40 permissies gebruikt of zo. Sommige daarvan kunnen best ingrijpend zijn, zoals bestanden in de systeemmappen plaatsen of zoiets. Maar ik vermoed dat de meest misbruikgevoelige permissies wel door LBE gedekt worden.Maardiweb schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:34:
Wat een gezeik over permissies zeg. Installeer gewoon LBE en je zal zien dat het wel meevalt wat verschillende apps allemaal van je willen.
Klopt,Arie- schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:39:
[...]
Het lijkt een redelijk selectief probleem te zijn, met een 4.6/5 op basis van meer dan 80000 stemmen is het moeilijk een slecht toetsenbord te noemen. Wel bijzonder vervelend voor een select aantal gebruikers dat er een verhoogde battery drain is.
en dan is het bij mij ook nog eens zo dat de battery drain er niet altijd is. Het ging weken goed tot afgelopen weekend plotseling mijn SG S2 in 1 nacht leegliep. Volgens BBS was Swiftkey de oorzaak. Batterij eruit en erin en afwachten maar weer.
Gisteren mn tijd verzet van mn telefoon, staat ook weer goed nu maar Simi doet gek...
Circle battery Widget heeft er ook niet veel zin meer in... Weird...
EDIT: Weer een restart lijkt te helpen, gelukkig
[Voor 29% gewijzigd door CLB op 15-10-2012 12:17]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
En hoeveel van die 80000 stemmers zijn in staat een app als drainer te benoemen?Arie- schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:39:
[...]
Het lijkt een redelijk selectief probleem te zijn, met een 4.6/5 op basis van meer dan 80000 stemmen is het moeilijk een slecht toetsenbord te noemen. Wel bijzonder vervelend voor een select aantal gebruikers dat er een verhoogde battery drain is.
Mijn Desire haalt nu het einde van de dag makkelijk ipv rond 16:00 al uit te vallen. Volgens het(de?) issue hebben er veel mensen op veel apparaten op veel Android-veries last van ...
80000?haling schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:51:
[...]
En hoeveel van die 80000 stemmers zijn in staat een app als drainer te benoemen?
Als ik er last van zou hebben zou ik wel reageren op de vraag naar input mbt het probleem. Ik ervaar het probleem alleen niet.Mijn Desire haalt nu het einde van de dag makkelijk ipv rond 16:00 al uit te vallen. Volgens het(de?) issue hebben er veel mensen op veel apparaten op veel Android-veries last van ...
Verder zou je ook nog PDroid kunnen proberen. Dan moet je echter wel root hebben, en een patch in je ROM kunnen flashen.
Ik gebruik deze zelf, want ik vond die laatste LBE versie veel te uitgebreid (o.a. sms/call blocking, malware scanner). Nadeel van PDroid is dan weer dat je er geen wifi/3g toegang mee kan blokkeren.
Volgens de beschrijving daarvan werkt hij alleen op GB ...TheHolyCow schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:29:
Verder zou je ook nog PDroid kunnen proberen. Dan moet je echter wel root hebben, en een patch in je ROM kunnen flashen.
"Currently only supports Gingerbread"
Dus nu mijn eigenlijk vraag: is er een app of beveiliging die om een code vraagt zodra er een andere app geïnstalleerd of verwijderd wordt? Meer zoiets als UAC in Windows 7. Ik ben het echt beu, en zij wil natuurlijk na 20 minuten haar tablet alweer terug hebben voor Wordfeud en allemaal van dat soort onzin... Hiermee wil ik voorkomen dat ze (onbewust) allerlei dingen gaan verwijderen/installeren die ze helemaal niet mag doen

Edit: kzie nu dat er ook een "tablet" topic is, sorrie, maar het idee blijft hetzelfde...
[Voor 5% gewijzigd door Bartjezz op 16-10-2012 18:27]
Weet niet of dit nieuw is, maar dacht meld t even...
Whole lot of stars ***
Dit topic is gesloten.