Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Aanbieder bied iets aan voor een bepaalde prijs. Niet eens belachelijk laag, mochten ze niet leveren dan is dat geen probleem volgens jou en moet ik dat oplossen. Niet dus het enige dat ik moet doen is mijn overeenkomst nakomen door het bedrag te voldoen. Ik ga geen wellus nietus spelletje doen, daar heb ik rechtbijstand voor, die lossen dat voor mij op, daar betaal ik ook dik voor elk jaar weer.
Twhomp schreef op zondag 18 maart 2012 @ 21:20:
[...]
Nee, laat iemand anders je mazzeltje maar afdwingen
Wie A zegt, moet ook B zeggen. Dus probeer het zelf maar te regelen. Moet een ander tijd en geld investeren? Rechtsbijstand is voor als je ergens niet uit komt (en het ook nog een beetje belangrijk is).
Waarom verplaats je trouwens je quote naar boven de gequote post?
@Megamind:
Mij hoef je niet te overtuigen hoor, ik ben zeer zeer sceptisch of ook maar 1 persoon de "aanbieding" daadwerkelijk geleverd gaat krijgen. Leger advocaten/rechtsbijstand of niet. Het is nota bene 60% korting op een nieuw product, wat nog heel courant is ook (net uit).
[ Voor 30% gewijzigd door Twhomp op 18-03-2012 21:50 ]
Lees even alle andere topics door hieroverTwhomp schreef op zondag 18 maart 2012 @ 21:40:
Als je dan toch jouw rechtsbijstand inschakelt, waar je jaarlijks zoveel voor betaald (als je de camera geleverd krijgt, dan heb je je rechtsbijstand er voor 10 jaar uit), laat dan even weten of het lukt. Daar ben ik wel benieuwd naar.
Neckermann verhoogt prijs LCD tv na bestelling (of niet?)
AT Tablet voor 119 euro bij phonehouse.nl *uitverkocht*
Nikon D90: 495,- bij wehkamp
Een korting van 50% kan niet onder druk- en zetfouten vallen.
[ Voor 4% gewijzigd door Megamind op 18-03-2012 21:45 ]
Dat quote, dat moet ff foutgegaan zijn, was iig niet de bedoeling.
Twhomp schreef op zondag 18 maart 2012 @ 21:40:
Als je dan toch jouw rechtsbijstand inschakelt, waar je jaarlijks zoveel voor betaald (als je de camera geleverd krijgt, dan heb je je rechtsbijstand er voor 10 jaar uit), laat dan even weten of het lukt. Daar ben ik wel benieuwd naar.
@Megamind:
Mij hoef je niet te overtuigen hoor, ik ben zeer zeer sceptisch of ook maar 1 persoon de "aanbieding" daadwerkelijk geleverd gaat krijgen. Leger advocaten/rechtsbijstand of niet. Het is nota bene 60% korting op een nieuw product, wat nog heel courant is ook (net uit).
Inderdaad die AT tablets, die worden gratis geleverd + hoes + 20 euro waardebon.
Dan is 50% korting voor mij behoorlijk geloofwaardig. Als er nu stond, 50 euro, ja dan heb je gelijk, nu is dat echter niet, sterker nog het is 300.
Megamind schreef op zondag 18 maart 2012 @ 21:45:
[...]
Lees even alle andere topics door hierover
Neckermann verhoogt prijs LCD tv na bestelling (of niet?)
AT Tablet voor 119 euro bij phonehouse.nl *uitverkocht*
Nikon D90: 495,- bij wehkamp
Een korting van 50% kan niet onder druk- en zetfouten vallen.
Ik zou het nooit hebben geprobeerd als ik niet 2 jaar geleden een Nikon D90 met kitlens voor 495EUR thuisgestuurd had gekregen van de Wehkamp ;-).
En net op tijd dan, want de prijs is nu € 726,15 voor de J1 dual kitdvdgrs schreef op maandag 19 maart 2012 @ 00:39:
Ik heb ook maar een poging gewaagd met de J1 @ Azerty. Ben benieuwd.
Ik zou het nooit hebben geprobeerd als ik niet 2 jaar geleden een Nikon D90 met kitlens voor 495EUR thuisgestuurd had gekregen van de Wehkamp ;-).

Alleen Centralpoint heeft 'm nu nog op € 310 staan.
Die heb ik toen ook besteld ja. Terwijl ik al een D90 had. Maar had op die manier weer een verse camera en nieuwe garantie. Heb mijn "oude" D90 toen gewoon voor 495 verkocht. Koper blij, ik blij, win-windvdgrs schreef op maandag 19 maart 2012 @ 00:39:
Deze Nikon nu ook maar besteld bij Central Point voor €315, bevestiging ("Deze e-mail bevestigt uw geplaatste bestelling bij Central Point Europe B.V.") ontvangen. Ga er niet van uit iets te krijgen maar een vriendin van mij zocht nog een leuke camera na het spelen met de D90. No biggie als het niet doorgaat maar niet geschoten...
Nickname does not reflect reality
Azerty moet toch het goedmaken met een markup als ze de camera's voor de goedkope prijs toch zal leveren. Elders is dat pakket 600 euro, dus voor elke goedkope J1 dienen ze er 4 dure te verkopen (pijnlijk).jesper86 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:22:
[...]
En net op tijd dan, want de prijs is nu € 726,15 voor de J1 dual kit
Maar goed, ze zullen blijkbaar wel moeten (nu ik begrijp dat de goedkope Nikon's en geheugenkaartje ook gewoon geleverd zijn), want 50% korting is eigenlijk niet ongehoord/ongebruikelijk/heel raar.
Denk niet dat dat zo makkelijk werkt hoor. Toen Wehkamp de D90 aanbood voor 495 was de reguliere prijs op dat moment rond de 795 Euro. En een geheugenkaartje voor 5 Euro verkopen levert wat minder "verlies" op dan een camera van een paar honderd Euro. Ga er zelf niet "automatisch" van uit dat de J1 geleverd wordt dus.Twhomp schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:23:
Maar goed, ze zullen blijkbaar wel moeten (nu ik begrijp dat de goedkope Nikon's en geheugenkaartje ook gewoon geleverd zijn), want 50% korting is eigenlijk niet ongehoord/ongebruikelijk/heel raar.
U heeft bij ons een order geplaatst met hierin een Nikon 1 J1.
Dit product had helaas een verkeerde prijskoppeling, en stond dus voor een veel te lage prijs op de website.
Graag vernemen we van u of u
- de Camera wilt ontvangen voor de juiste prijs van € 726,15 (incl) of
- wilt overstappen naar een ander product waar een eventuele meerprijs voor uw rekening komt, of
- de order wilt annuleren
Met excuses voor het ongemak, zien we uw reactie graag tegemoet,
Met vriendelijke groet,
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Maar slim: als 90% door dit mailtje al annuleert, kunnen ze de 10% die moeilijk doet nog wel leveren.
Jeroen10: bel jij je rechtsbijstand even op?
Dit is gewoon de reguliere manier hoor. Op zich weinig mis mee. Zo werken "alle" (online) winkels.Twhomp schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:06:
Azerty probeert er zich wel heel makkelijk vanaf te maken op die manier. Zo kan het natuurlijk ook
Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Maar even googlen leverde deze site op:
http://www.iusmentis.com/...#Schriftelijkebevestiging
Daar wordt vermeld dat de Europese richtlijn 97/7/EG het volgende afvangt:
We zullen zien.Verplichting tot leveren
Als een koop op afstand wordt gesloten, moet de leverancier uiteraard ook werkelijk gaan leveren. Hij kan er niet onderuit door te zeggen dat hij het product niet meer op voorraad heeft, tenzij dit expliciet op de site (of in de algemene voorwaarden) vermeld staat. Hetzelfde geldt voor prijsveranderingen. Wat op de site staat, is het aanbod, en wie daar mee akkoord gaat, mag verwachten dat hij dat product tegen die prijs krijgt.
De prijs moet echter wel redelijk zijn: een dure LCD televisie voor 99 euro is een ongeloofwaardige prijs. Een winkel die deze prijs laat zien, kan niet aan dat aanbod worden gehouden.
Hobby'en was geen hobby'en als alles altijd goed en makkelijk ging...
Verwijderd
Weer een nieuw deeltje v/d Wehkamp te-mooi-om-waar-te-zijn soap?
Gaat niet altijd "mis" hoor. D90? Check. Dell laptop? Check. Zal de J1 doorgaan? Denk het niet, maar goedVerwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:20:
Weer een nieuw deeltje v/d Wehkamp te-mooi-om-waar-te-zijn soap?
Je kan het altijd proberen, maar om voor dit soort foutjes rechtzaken te gaan aanspannen gaat mij veel te ver.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Twhomp schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:06:
Azerty probeert er zich wel heel makkelijk vanaf te maken op die manier. Zo kan het natuurlijk ook
Maar slim: als 90% door dit mailtje al annuleert, kunnen ze de 10% die moeilijk doet nog wel leveren.
Jeroen10: bel jij je rechtsbijstand even op?
Wikipedia: Redelijkheid en billijkheid
en
Wikipedia: Koopovereenkomst
Ik ben helemaal niet iemand die het onderste uit de kan wil hebben, maar ik wil wel waar ik recht op heb.
4.2
Alle aanbiedingen van Azerty zijn vrijblijvend en gelden als uitnodiging. Prijzen zoals vermeld op de website gelden onder voorbehoud van typefouten.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Leuk, maar a) algemene voorwaarden van een bedrijf staan niet boven de Nederlandse en Europese wetgeving en b) bij bestellen krijg je een orderbevestiging en die geldt als koopovereenkomst (wat ze zelf ook in het algemene voorwaarden aangeven).Fiber schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:27:
De AV van azerty lijken me ook vrij duidelijk:
[...]
Verder wel erg vreemde voorwaarden hoor, vraag mij af of deze uberhoudt wel rechtsgeldig zijn.
Alle aanbiedingen van Azerty zijn vrijblijvend en gelden als uitnodiging. Prijzen zoals vermeld op de website gelden onder voorbehoud van typefouten.
Fiber schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:27:
De AV van azerty lijken me ook vrij duidelijk:
[...]
Maar nee, heb op Tweakers gelezen, als je toch snel bestelt, en maar genoeg druk uit oefent, je hem dan toch misschien krijgt....triest maar weer. Hoop dat een admin/mod hier een stokje voor steekt, want nogmaals, dit is niet echt positieve reclame voor Tweakers.
---RAWE CEEK!!!---
Dit is wel degelijk anders dan met de tablet. Bij de tablet werd de prijs bevestigt door verschillende medewerkers. Dit is bij deze camera, naar mijn idee, nog niet gebeurd. Daar zit het grote verschil. Ik denk daarom ook dat je weinig kans maakt met deze 'aanbieding'.NoFearCreations schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:36:
Wordt dit weer net zo'n triest topic als dat met die tablet? Dit soort dingen haalt het niveau van Tweakers.net onderuit. Als je een beetje normaal nadenkt, weet dat het een typ fout moet zijn, en dat hij niet voor die prijs geleverd kan worden.
Maar nee, heb op Tweakers gelezen, als je toch snel bestelt, en maar genoeg druk uit oefent, je hem dan toch misschien krijgt....triest maar weer. Hoop dat een admin/mod hier een stokje voor steekt, want nogmaals, dit is niet echt positieve reclame voor Tweakers.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Hahaha, wat? Wat zeg jij nou?NoFearCreations schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:36:
Wordt dit weer net zo'n triest topic als dat met die tablet? Dit soort dingen haalt het niveau van Tweakers.net onderuit.
Het was geen typefout, maar een fout van het systeem.Als je een beetje normaal nadenkt, weet dat het een typ fout moet zijn, en dat hij niet voor die prijs geleverd kan worden.
Verder denk ik persoonlijk dat in de volgende link het allemaal netjes staat verwoord:
Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie
(dus ik denk niet dat er geleverd gaat worden, maar good luck aan de probeerders)
Het is weliswaar triest (althans, dat is jouw mening), maar waarom is dit geen positieve reclame voor Tweakers? Ik neem aan dat iedereen die besteld heeft, niet heeft gemeld dat ie van GoT komt. Hoe moet Azerty nou weten hoe een klant bij hun terecht is gekomen?Maar nee, heb op Tweakers gelezen, als je toch snel bestelt, en maar genoeg druk uit oefent, je hem dan toch misschien krijgt....triest maar weer. Hoop dat een admin/mod hier een stokje voor steekt, want nogmaals, dit is niet echt positieve reclame voor Tweakers.
En dan moeten admins/mods ook nog daar een rol in gaan spelen? Hoe zie jij je dat voor je?
---RAWE CEEK!!!---
Ik vind het maar een vreemd argument wat nogal offtopic is.
@Fiber:
Ten tijde van de aanbieding waren er nog minstens twee andere winkels die het voor vergelijkbare prijzen aanboden. Dus zo gek was die prijs nog niet eens
[ Voor 66% gewijzigd door Twhomp op 19-03-2012 16:46 ]
Succes met klagen, maar als je jezelf wat tijd wil besparen zou ik er gewoon nu mee ophouden.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Vind dat beetje zielig van jou, een beetje zielig.
Fiber schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:44:
Dit is gewoon een foutje in de database van die websites en de PW. Dat weet iedereen, en is volkomen duidelijk als je de prijs vergelijkt met bijvoorbeeld andere kleuren van hetzelfde model en met prijzen van andere webshops, alleen willen sommigen daarvan proberen te profiteren. Dat je het probeert door snel te bestellen kan ik me nog voorstellen, maar dat je een geweigerde order gaat aanvechten vind ik gewoon een beet zielig.
Voor een winkel ook niet. Je weet gewoon dat je fout zit. Nu nog durven toegeven.Jeroen10 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:48:
Offerte is een offerte, 300 euro vind ik niet een klein bedrag...
[...]

Ik ben met je eens dat het een hele goede prijs is, maar een absurd lage prijs nee zeker niet.
Niet zo op de man spelen zeg, je mening is zonder dat ook wel duidelijkFiber schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:51:
Je weet gewoon dat je fout zit. Nu nog durven toegeven.
En hij zit helemaal niet 'fout', wat doet hij dan fout?
Ik ben benieuwd hoeveel orders Azerty heeft binnengekregen!
Elk weldenkend dan wel rationeel mens zal snappen dat dit een fout betrof. Heb van Central Point (uiteraard) ook een annuleringsmail gekregen en zal hierbij dan ook de zaak sluiten. Was leuk, next, move on.Jeroen10 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:58:
Ik ben met je eens dat het een hele goede prijs is, maar een absurd lage prijs nee zeker niet.
Nou sorry hoor, maar ik dacht serieus dat dat een normale prijs was, in eerste instantie. 300 euro voor een soort snapshot camera (ik heb echt geen verstand van camera's). Ik heb zelfs PW erbij gepakt en zag nog 2 winkels met ongeveer dezelfde prijs, en dat voor meerdere dagen. Ik zie niet waarom wij nu weer gaar en dom zijn, laat ze zelf maar hun boeltje goed regelen.Fiber schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:51:
[...]
Voor een winkel ook niet. Je weet gewoon dat je fout zit. Nu nog durven toegeven.
Verwijderd
De prijs is absoluut wel absurd laag. Als iets boven de 100 euro kost maakt dat de prijs zeker niet reeel. Geef mij 1 voorbeeld van een vergelijkbare kit waarmee je kunt aangeven of de prijs reeel is.Jeroen10 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:58:
Waarom toegeven, ik zit niet fout, ik wil slechts mijn overeenkomst naleven. Lees mijn link redelijkheid en bilijkheid nog eens door.
Maar goed, lees allemaal even: http://blog.iusmentis.com...oet-een-solid-state-otto/
Ik heb niet het idee dat men hier dezelfde inspanning heeft geleverd
Waar ik dan weer benieuwd naar ben: hoe onhandig is het om in het weekend automatisch een (blijkbaar verkeerde) prijs op je site te laten zetten door je leverancier en dan ook nog automatisch orderbevestigingen (=koopovereenkomsten) te sturen als mensen bestellen?Brad Pitt schreef op maandag 19 maart 2012 @ 17:00:
[...]
Elk weldenkend dan wel rationeel mens zal snappen dat dit een fout betrof.
Dan maak je het als winkel ook wel lastig: Check die prijzen eerst even handmatig of wacht een werkdag met het aanvinken van de bestelmogelijkheid.
Brad Pitt schreef op maandag 19 maart 2012 @ 17:00:
[...]
Elk weldenkend dan wel rationeel mens zal snappen dat dit een fout betrof. Heb van Central Point (uiteraard) ook een annuleringsmail gekregen en zal hierbij dan ook de zaak sluiten. Was leuk, next, move on.
Ik wens je alle succes en ik gun het je zelfs ook van harte.Jeroen10 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 17:05:
Dat is mooi voor je, ik ben anders. Heb besteld en wil me spulletjes. Niets meer.
Maar laat alsjeblieft even weten of het wel of niet lukt. Dat is voor de toekomstige topics (want dit gebeurt regelmatig blijkbaar) ook handig!
En als het niet lukt, wees dan wel een vent en meldt het
Sterker nog: bij geen bericht, nemen we aan dat het niet gelukt is
Ik wil hem ook hoor, dat is het punt niet. Maar ik ga niet roepen dat ik niet wist dat het een fout was, that's all.Jeroen10 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 17:05:
Dat is mooi voor je, ik ben anders. Heb besteld en wil me spulletjes. Niets meer.
Het gaat hier om een extreme prijs. Is 50 % extreem, ik vind van niet. Ik zag de aanbieding hier op meerdere shops staan. Ik denk dat artikel loopt niet en gaat er extra voordelig uit, zoals bij de HP tablets bv.
Extreem laag was een prijs van 50 tot 100 euro. 300 is dat zeker niet.
Maar we zullen zien hoe zich dit ontwikkeld, ik heb de tijd.
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 17:01:
[...]
De prijs is absoluut wel absurd laag. Als iets boven de 100 euro kost maakt dat de prijs zeker niet reeel. Geef mij 1 voorbeeld van een vergelijkbare kit waarmee je kunt aangeven of de prijs reeel is.
Maar goed, lees allemaal even: http://blog.iusmentis.com...oet-een-solid-state-otto/
Ik heb niet het idee dat men hier dezelfde inspanning heeft geleverd
Twhomp schreef op maandag 19 maart 2012 @ 17:08:
[...]
Ik wens je alle succes en ik gun het je zelfs ook van harte.
Maar laat alsjeblieft even weten of het wel of niet lukt. Dat is voor de toekomstige topics (want dit gebeurt regelmatig blijkbaar) ook handig!
En als het niet lukt, wees dan wel een vent en meldt het
Sterker nog: bij geen bericht, nemen we aan dat het niet gelukt is![]()
Brad Pitt schreef op maandag 19 maart 2012 @ 17:08:
[...]
Ik wil hem ook hoor, dat is het punt niet. Maar ik ga niet roepen dat ik niet wist dat het een fout was, that's all.
Is inderdaad wel een interessante vraag. Heb, i.t.t. bij de Dell laptop (waarbij door helpdeskmedewerkers expliciet de prijs als zijnde correct was verklaard), maar een mail gestuurd dat ik het geld gewoon terug wil.Jeroen10 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 17:13:
Ik wil wel eens weten wie hier ook niet mee accoord gaat en doorgaat?
Denk dat het produkt daadwerkelijk krijgen in dit geval erg lastig wordt. Je moet er ook maar net zin in en tijd voor hebben. Aangezien de camera niet eens voor mij zelf was zijn beide aspecten non existent
Verwijderd

Waar heb je overigens besteld en heb je de AV al doorgenomen op de bekende drukfout clausule?
(Ik had één camera besteld)Hierbij heb ik uw order geannuleerd.
Door de annulering ontvangt u een bedrag à €749,20 retour.
U ontvangt z.s.m. (maximaal 10 werkdagen) een bericht van de administratie over de terugboeking.
We hopen u nog eens terug te zien bij Azerty.
Ik heb er zelf nogal dubbele gevoelens bij.
Die "aanbieding" zag er in eerste instantie nogal geloofwaardig uit, helemaal als je niet kijkt naar ander kleuren.
En dan nog kan het natuurlijk zijn dat die ene kleur eerst in prijs zakt, wij weten natuurlijk ook niet wat daar achter zit.
Maar daar gaat het dus eigenlijk niet om.
Men krijgt een bevestiging en die is bindend (volgens de wet).
Als je op de website zou kijken en vervolgens had gebeld/was langs gegaan om te bestellen en zegt ik wil die camera voor die prijs, dan had men kunnen zeggen dat het een foutje was dus dat dit niet door gaat. Maar het betreft hier zoals Jeroen zeg een overeenkomst.
Eigenlijk staan we in ons recht als we stellen dat we die camera moeten krijgen voor de prijs die we betaald hebben, of het de moeite waarde is moeten we allemaal zelf weten.
En even over het topic, ik vindt het goed dat deze topic's er zijn. Hier kan men later op terugkijken en zeggen, oh dus zo gaat zoiets, wellicht voorkomt dat bij latere aankopen verwarring!
Maar dan moeten we niet naar elkaar gaan schreeuwen en diverse meningen uiten, die zijn volkomen overbodig en vervuilen het topic.
haha LOL!wiljanvdb schreef op maandag 19 maart 2012 @ 17:33:
Wie wat annuleert, die heeft wat...
[...]
(Ik had één camera besteld)
Fantastisch. Hebben ze de prijs goed gezet, gaat de prijs van de annuleringen automatisch mee. Daar wil je vast nog wel eens wat bestellen. (En weer annuleren...)wiljanvdb schreef op maandag 19 maart 2012 @ 17:33:
[...]
Voor alle, ik heb info via mijn rechtbijstand gevraagd.
Verwijderd
Ik heb even snel gekeken en alleen bij central point maak je een kans. Zij gebruiken de standaard voorwaarden van de thuiswinkel organisatie en artikel 9 stelt dat zij geen prijzen kunnen verhogen.Jeroen10 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 17:27:
waar ik besteld heb laat ik maar even in het midden, ik heb de algemene voorwaarden even vluchtig bekeken, ik zal mijn rechtbijstand er naar laten kijken.
Azerty kan zich beroepen op artikel 4.2 en Salland op artikel 5.2 (waarbij Salland zelfs netjes vermeld dat je dan kunt annuleren).
Overigens heeft het inschakelen van je rechtsbijstand pas zin als men definitief niet levert
Ze hebben het niet over een typefout. Ik heb onvoldoende kennis over dit soort overeenkomsten, ik laat mij voorlichten door mijn rechtbijstand, misschien heb ik geluk, misschien pech.
[ Voor 56% gewijzigd door Jeroen10 op 19-03-2012 18:16 ]
Ik kan je nu al zeggen wat je rechtsbijstand gaat doen wanneer ze een beetje nadenken:Jeroen10 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 18:13:
dat antwoord heb ik al gekregen, ook geen enkele vorm van een tegemoetkoming. Echt slecht, dan ben ik ook niet erg aardig voor hun.
Ze hebben het niet over een typefout. Ik heb onvoldoende kennis over dit soort overeenkomsten, ik laat mij voorlichten door mijn rechtbijstand, misschien heb ik geluk, misschien pech.
Jou heel hard uitlachen... en dan hoor je "tuut tuut tuut tuut"...
Deze case is totaal niet te vergelijken met die Dell case bijv...
[ Voor 4% gewijzigd door servies op 20-03-2012 10:31 ]
Ik ben wel benieuwd hoe dat terugstorten afloopt. Heb zelf al een keer meegemaakt dat ik mijn bestelling 2 weken later nog een keer (dus de 2de keer) kreeg thuisgestuurd en maar 1x betaald.wiljanvdb schreef op maandag 19 maart 2012 @ 17:33:
[...]
Bedankt.
quote]servies schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:30:
[...]
Ik kan je nu al zeggen wat je rechtsbijstand gaat doen wanneer ze een beetje nadenken:
Jou heel hard uitlachen... en dan hoor je "tuut tuut tuut tuut"...
Deze case is totaal niet te vergelijken met die Dell case bijv...
[/quote]
Groetjes, FaceDown.
Ik wilde pinnen en het was toch aanzienlijk minder dan wat ik verwachtte. Dus gewoon lekker gepind en op de bon zag ik buiten wat er mis was. Ach ja het was een zeer grote winkel. Bij het computerboertje op de hoek had ik er wellicht iets van gezegd. Als die zaken eens tegen een te lage prijs inkopen, gaan ze zelf ook echt niet reclameren bij de leverancier.Twhomp schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:04:
Kwam je daar thuis achter of stond je met een poker face bij de kassa (inwendig "oh boy oh boy" te chanten) toen je door had dat ze het vergeten was?
[ Voor 10% gewijzigd door FaceDown op 20-03-2012 13:10 ]
Groetjes, FaceDown.
Dat is gewoon ordinaire diefstal en geen "meevallertje".FaceDown schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:09:
[...]
Ik wilde pinnen en het was toch aanzienlijk minder dan wat ik verwachtte. Dus gewoon lekker gepind en op de bon zag ik buiten wat er mis was. Ach ja het was een zeer grote winkel. Bij het computerboertje op de hoek had ik er wellicht iets van gezegd. Als die zaken eens tegen een te lage prijs inkopen, gaan ze zelf ook echt niet reclameren bij de leverancier.
Het schijnheilige er van. Het doen alsof je in je recht staat terwijl je heel goed weet dat dat niet zo is. En het blijven doordrammen, het net zo lang blijven zeiken tot je heel misschien toch je zin krijgt.Twhomp schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:36:
Waarom heb jij daar zo'n "probleem" mee dan?
Ik vind het ook niks, maar wat doe je er tegen? Dan ga ik mezelf ook niet opvreten erover.
http://www.xbmcfreak.nl/
Ja leuk, daar ging waarschijnlijk iemand zijn baan...FaceDown schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:58:
Leuk al die zure reacties van mensen die hun medetweaker geen meevallertje gunnen.Ik heb laatst ook een meevaller van dik 400 euro gehad omdat een muts aan de kassa een (GROOT) artikel vergat aan te slaan. Is niet mijn probleem dan, scheelt mij weer een paar dagen werken!
En de garantie.Dersan schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:03:
[...]
Ja leuk, daar ging waarschijnlijk iemand zijn baan...
D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl
Meevallertje? Je moest je kapot schamen... Je werkgever zal maar eens 400 van je loon inhouden. Meevallertje voor hem. Ongelovelijk al die topics vol met aasgieren die ondernemers een poot uitdraaien en daarna de handel met winst weer verpatsen.FaceDown schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:58:
Leuk al die zure reacties van mensen die hun medetweaker geen meevallertje gunnen.Ik heb laatst ook een meevaller van dik 400 euro gehad omdat een muts aan de kassa een (GROOT) artikel vergat aan te slaan. Is niet mijn probleem dan, scheelt mij weer een paar dagen werken!
Ja, het 'mag' en je staat in je recht. Maar ik vind het respectloos!
Het is natuurlijk een domme fout van de kassier(e), zeker bij zulke dure producten.Dersan schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:03:
[...]
Ja leuk, daar ging waarschijnlijk iemand zijn baan...
Aan de andere kant, als je er al voor het afrekenen zelf achterkomt zou het van enig fatsoen spreken om het aan te geven. Iets met het werkt 2 kanten op, maar dat schijnen veel mensen te vergeten. Zoals eerder in dit topic iemand de winkel betichtte van onredelijkheid maar zelf een toonbeeld is vanredelijkheid (not!).

De winkel heeft een foute prijs gelinkt, stom van ze. Ze bieden netjes hun excuses aan, geven opties voor alternatieven of ontbinding. Lijkt mij vrij redelijk. Maar nee, mensen willen genoegdoening! Alsof ze enorme schade hebben geleden.

Precies! Netjes gezegd. Helemaal mee eens.Kenzi schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:12:
[...]
De winkel heeft een foute prijs gelinkt, stom van ze. Ze bieden netjes hun excuses aan, geven opties voor alternatieven of ontbinding. Lijkt mij vrij redelijk. Maar nee, mensen willen genoegdoening! Alsof ze enorme schade hebben geleden.
Een fout van de kassiere idd, maar ook gewoon pure diefstal. Een vergelijkbaar geval is het betalen voor een pakje kauwgom bij de supermarkt terwijl je lekker die zak m&ms in je binnenzak hebt gestoken. Je hebt neit alles betaald, dus je steelt gewoon. In dat laatste geval kan je ook de kassier(e) de schuld geven, maar gebeurd het niet omdat hij/zij dat niet zou kunnen zien.Kenzi schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:12:
[...]
Het is natuurlijk een domme fout van de kassier(e), zeker bij zulke dure producten.
Aan de andere kant, als je er al voor het afrekenen zelf achterkomt zou het van enig fatsoen spreken om het aan te geven. Iets met het werkt 2 kanten op, maar dat schijnen veel mensen te vergeten. Zoals eerder in dit topic iemand de winkel betichtte van onredelijkheid maar zelf een toonbeeld is vanredelijkheid (not!).
Enigszins offtopic: Nee, niet helemaal. Zover mij verteld is bij Azerty, zijn de beide eigenaren in eerste instantie samen begonnen met Salland, waarna er een weer uitgestapt is om zelf met Azerty te beginnen en verder te gaan.JvdGeest schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 12:20:
Waarschijnlijk gebruiken ze eenzelfde leverancier en is daar een foutje gebeurd (automatisch doorvoeren van prijsverandering). Ik geloof ook dat Azery en Salland onder dezelfde keten vallen, maar dat weet ik niet zeker.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Omdat ik inmiddels iets anders aangeschaft heb, heb ik de order wel geannuleerd
Als je dit inderdaad hard kan maken, dan heeft de betreffende winkel hun eigen ramen in gegooid inderdaad.Xcalibur schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:59:
Ik kreeg nog een hele mail, dat de website automatisch gevuld wordt door de leverancier en dat het ondoenlijk is alles te controleren. Ik ben van mening dat dat het probleem is van hun en hun leverancier, en niet van mij.
Dit is wel het geval uiteraard.Xcalibur schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:59:
Ik kreeg nog een hele mail, dat de website automatisch gevuld wordt door de leverancier en dat het ondoenlijk is alles te controleren. Ik ben van mening dat dat het probleem is van hun en hun leverancier, en niet van mij.
Wat mij hierin elke keer verbaasd, is dat er geen alarm ingesteld staat op prijswijzigingen van meer dan 10% oid, dat deze eerst geaccordeerd moeten worden voordat het online gaat.
Zou voor de pricewatch ook niet gek zijn trouwens.
Hier heb je wel een belangrijk punt te pakken. Dat de winkel niet verantwoordelijk is voor de prijs begrijp ik. Maar ze is wel verantwoordelijk voor de koopovereenkomst met de consument. Logischerwijs zou je verwachten dat de winkelier dan ook voor de lage prijs moet leveren. Dat hun leverancier niet meer voor die prijs wil leveren, moeten ze onderling oplossen, en niet de consument mee opzadelen.Xcalibur schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:59:
En ik snap wel dat het foutjes zijn, maar als consumenten er geen gebruik van maken is er ook totaal geen incentive om ook maar iets aan de situatie te doen. Als dit vaker gaat voorkomen, dan gaan winkels wel afspraken aken met leveranciers, waardoor deze wellicht meer controle op de prijzen gaan uitvoeren...
Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon
er worden dagelijks duizenden prijzen gesynced met leveranciers. Als hier in 0.01% van de gevallen een fout optreedt dan kan dat nu eenmaal voor komen.Azerty doet er alles aan om de informatie die zij aanbiedt op deze site zo volledig en nauwkeurig mogelijk te laten zijn, maar geeft geen garanties t.a.v. de juistheid van de verstrekte informatie.
Bezoekers en/of gebruikers van deze website kunnen op geen enkele wijze rechten ontlenen aan de op de site aangeboden informatie. Alle informatie is onder voorbehoud van prijswijzigingen, typefouten, vergissingen en marktontwikkelingen. De getoonde afbeeldingen zijn louter ter illustratie.
De shops zouden gewoon beter moeten opletten en dan maar voortaan eens fatsoenlijk de prijzen doornemen. Klopt er dan iets niet, en iemand koopt iets voor die prijs.. dan is het voor mij helaas pindakaas maar hun eigen schuld.
Dan het andere punt: Sommige mensen hier zijn zo gierig als de pest en onder het mom van "ja het is toch daar fout, dan sla ik toch mn slag" maken ze MISBRUIK van een situatie.
Stel dat je nou echt daadwerkelijk opzoek was naar een soortgelijk product en je kwam dit tegen en kocht het.. dan heb je voor mij al het recht. Zie je het op tweakers en bestel je een batch bestelling zodat je Frank uit het Kamp na kan doen op markplaats met je shop.. dat is gewoon zielig.
Verwijderd
Je gaat als koper akkoord met zowel het aanbod als de voorwaarden. Als de voorwaarden stellen dat de verkoper recht heeft om te ontbinden als het om een prijsfout gaat, dan is er niks aan de hand. Je bent als koper immers akkoord gegaan met de voorwaarden bij de aanschaf.douweegbertje schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:18:
De shops zouden gewoon beter moeten opletten en dan maar voortaan eens fatsoenlijk de prijzen doornemen. Klopt er dan iets niet, en iemand koopt iets voor die prijs.. dan is het voor mij helaas pindakaas maar hun eigen schuld.
Daarnaast vind ik dat mensen niet zo moeten klagen als de verkoper de koop ontbindt. Imo heb je geen schade geleden doordat de winkel niet levert als gevolg van een prijsfout.
Ik heb ze natuurlijk gemaild dat die 750 euro niet klopte en ik heb nu inmiddels het betaalde bedrag + 1 euro (?) op mijn rekening staan.Hogader schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:10:
[...]
Ik ben wel benieuwd hoe dat terugstorten afloopt. Heb zelf al een keer meegemaakt dat ik mijn bestelling 2 weken later nog een keer (dus de 2de keer) kreeg thuisgestuurd en maar 1x betaald.
Fouten maken FTW!
Vandaag een net mailtje in de mailbox waarin stond dat ze mijn teleurstelling begrijpen en ik een kleine waardebon thuisgestuurd krijg. hierop besloten om de zaak niet door te zetten. De toon van dit mailtje deed me goed.
Voor een winkel roept het ook enorme naamsbekendheid op (ook slechte reclame is reclame)
en soms glippen er foutieve prijzen doorheen om maar hoog in de pricewatch te komen van welke vergelijkingssite ook. (ja soms worden foutieve prijzen express neergezet voor korte tijd)
Nu gaan jullie natuurlijk zeggen waar is je bron, maar die wil ik hier niet vermelden.
Het is gewoon zo dat als je een fout maakt, je ook de consequenties moet nemen.
En dat wij hier een voordeel daar van hebben dat is dan jammer. er gebeurt ook genoeg waar wij financieel last van hebben.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads