Tot nu toe werkt de powerknop in ieder geval prima, hij ontwaakt altijd. De ene keer wat sneller dan de ander, als hij het wat trager doet lijkt het alsof deze kernel als het ware de telefoon er doorheen sleept
Ik deel die ervaring. Sinds gisteravond nieuwe kernel in gebruik.
Edit: vanochtend wel problemen gehad... WiFi is instabiel en het geluid gaat soms uit; pictogram met speakertje en een streep er doorheen. Eerst maak kijken wat een reboot doet.
Edit: vanochtend wel problemen gehad... WiFi is instabiel en het geluid gaat soms uit; pictogram met speakertje en een streep er doorheen. Eerst maak kijken wat een reboot doet.
[ Voor 58% gewijzigd door timovd op 15-11-2012 08:40 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Meer mensen met WiFi problemen met FXP146a en 3.0.51 Kernel?
De verbinding valt steeds weg. Gisteren ging alles nog goed. Ook een reboot en leeg gooien van de cache heeft niet geholpen.
De verbinding valt steeds weg. Gisteren ging alles nog goed. Ook een reboot en leeg gooien van de cache heeft niet geholpen.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ik zit nog steeds op XTXperience... die geeft mij de beste gebruikers ervaring.
Tot nu toe nog geen last van gehad eigenlijk.timovd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:18:
Meer mensen met WiFi problemen met FXP146a en 3.0.51 Kernel?
Die problemen zorgen er ook voor dat mijn batterij 10% per uur naar beneden gaat. Opnieuw WiFi zoeken, 3G activeren, etc. kan niet gunstig zijn voor het batterijgebruik. Gek dat ik gisteren daar geen problemen mee had.
Even tussendoor een vraag, ik heb deze telefoon op het oog ter vervanging van mijn huidige HTC radar die het heeft begeven, als ik er een custom firmware op zet, wat is dan de functionaliteit van de meegeleverde NFC tags?
Je kan de app gewoon installeren van de playstoreglaaj schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:13:
Even tussendoor een vraag, ik heb deze telefoon op het oog ter vervanging van mijn huidige HTC radar die het heeft begeven, als ik er een custom firmware op zet, wat is dan de functionaliteit van de meegeleverde NFC tags?
[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 15-11-2012 13:21 ]
Ah kijk dat opent perspectief, cm 10 erop zetten en gaan met die banaan
cm10 + .51 werkt erg goed voor zover! ik heb trouwens helemaal geen last van die low in call volume waar op XDA veel geklaagd wordt.
(ik had wel dubbel de camera geflashed
)
(ik had wel dubbel de camera geflashed

Gisteren op het werk veel problemen met WiFi gehad (FXP146a + 3.0.51 Kernel). Thuis geen problemen en nu (weer op het werk) geen problemen meer. Paniek om niets dus.
@AW, Wat bedoel je met camera dubbel geflashed? Ik had laatst Photo Sphere geflashed en toen had ik twee galleries en twee camera's. De "nieuwe" camera werkte niet lekker, dus heb 'm weer verwijderd.
@AW, Wat bedoel je met camera dubbel geflashed? Ik had laatst Photo Sphere geflashed en toen had ik twee galleries en twee camera's. De "nieuwe" camera werkte niet lekker, dus heb 'm weer verwijderd.
De camera werd bij 146a correct geinstalleerd, maar omdat ik gapps picasa had geflashed werd die weer aangepast op de verkeerde manier... toen moest ik de oude module uit de 146a gepushed via adb en nu heb ik 2 camera's en 2 gallery's. Weet jij hoe ik dat op los?timovd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 08:21:
Gisteren op het werk veel problemen met WiFi gehad (FXP146a + 3.0.51 Kernel). Thuis geen problemen en nu (weer op het werk) geen problemen meer. Paniek om niets dus.
Gallery.apk (niet gallery2.apk!) verwijderen (of renamen naar .bak)?
Die heb ik dus niet 
ik heb alleen Gallery2.apk en GalleryGoogle.apk
ik heb alleen Gallery2.apk en GalleryGoogle.apk
Ik weet niet waarom je de Picasa-GAPPS gebruikt, maar je kunt proberen de "gewone" GAPPS te flashen. Ik hoop dat dit helpt.
Nee je hebt gapps en picasa voor gapps. Maar dan flashed ie dus een andere Gallery en die verdwijnt niet 123 blijkbaartimovd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 08:40:
Ik weet niet waarom je de Picasa-GAPPS gebruikt, maar je kunt proberen de "gewone" GAPPS te flashen. Ik hoop dat dit helpt.
Zonder die add-on werkt picasa niet.
Haha, had de thread niet gelezen maar ik had juist het idee dat het in call volume hoger was dan bij de stock romArcticWolf schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 07:25:
cm10 + .51 werkt erg goed voor zover! ik heb trouwens helemaal geen last van die low in call volume waar op XDA veel geklaagd wordt.
(ik had wel dubbel de camera geflashed)
Hallo,
Ik heb de S nu al een tijdje, unlocked en geroot.
Na verschillende kernels en roms erop gezet te hebben, wat altijd lukte en alles werkte.
Heb ik nu een probleempje, alles werkt behalve mijn mobiele internet.
Als ik mijn sim kaart eruit en erin doe wil het nog steeds niet werken.
Daarnaast werkt de sim met internet wel in de T van mijn vrouw.
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
Nieuwe rom, nieuwe kernel,
niks lijkt te werken
hopelijk kan iemand mij helpen
gr
Ik heb de S nu al een tijdje, unlocked en geroot.
Na verschillende kernels en roms erop gezet te hebben, wat altijd lukte en alles werkte.
Heb ik nu een probleempje, alles werkt behalve mijn mobiele internet.
Als ik mijn sim kaart eruit en erin doe wil het nog steeds niet werken.
Daarnaast werkt de sim met internet wel in de T van mijn vrouw.
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
Nieuwe rom, nieuwe kernel,
niks lijkt te werken
hopelijk kan iemand mij helpen
gr
[ Voor 3% gewijzigd door solidjustus op 17-11-2012 13:40 ]
Ik heb hetzelfde, sinds vandaag kan ik niet meer mobiel internetten.
Misschien heeft het iets te maken met de provider (Mobile Vikings). Wifi werkt nog wel.
Ik heb niets geroot of geflasht, dus ik zou wel eens willen weten waaraan het ligt.
Ik heb herlaad en sim-kaart er opnieuw ingestoken en nu werkt het.
Misschien heeft het iets te maken met de provider (Mobile Vikings). Wifi werkt nog wel.
Ik heb niets geroot of geflasht, dus ik zou wel eens willen weten waaraan het ligt.
Ik heb herlaad en sim-kaart er opnieuw ingestoken en nu werkt het.
[ Voor 13% gewijzigd door breakrups op 17-11-2012 19:03 ]
Waar heb je gapps 4.2 vandaan en kun je deze over gapps 4.1 flashen?ArcticWolf schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 11:14:
ik heb nu cm10 + .51 en gapps 4.2 en werkt echt goed
ff cach en dalvik wipen en dan gapps 4.2 flashentimovd schreef op zondag 18 november 2012 @ 16:08:
[...]
Waar heb je gapps 4.2 vandaan en kun je deze over gapps 4.1 flashen?
http://d-h.st/K47
http://db.tt/i8KqQ5hw
Ik heb een cwm flashable theme gemaakt om de lockscreen icoontjes van cm10 te vervangen door de kleuren weather tick style icons.

Flashen via cwm, er wordt ook een backup gemaakt op je de card van de originele framework-rest
Ik heb een cwm flashable theme gemaakt om de lockscreen icoontjes van cm10 te vervangen door de kleuren weather tick style icons.

Flashen via cwm, er wordt ook een backup gemaakt op je de card van de originele framework-rest
[ Voor 15% gewijzigd door ny-hardcore op 18-11-2012 20:22 ]
cd /pub && more beer
Sweet! met de update naar fxp147 cm10 deze gapps geïnstaleerd.ArcticWolf schreef op zondag 18 november 2012 @ 16:38:
[...]
ff cach en dalvik wipen en dan gapps 4.2 flashen
http://d-h.st/K47
Ah, fxp 147 is dus uit, maar eens proberen. Hoe bevalt die? Nu aan het binnen halen met die bizar trage server van ze.timovd schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:10:
[...]
Sweet! met de update naar fxp147 cm10 deze gapps geïnstaleerd.
50kb/s ftw!!! echt kansloos maar ja.. het is bijna sneller om de git to syncen en dan zelf te buildenCyleo schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:01:
[...]
Ah, fxp 147 is dus uit, maar eens proberen. Hoe bevalt die? Nu aan het binnen halen met die bizar trage server van ze.

Had al twee reboots te pakken vandaag met de meegeleverde kernel.Cyleo schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:01:
[...]
Ah, fxp 147 is dus uit, maar eens proberen. Hoe bevalt die? Nu aan het binnen halen met die bizar trage server van ze.
Zojuist de 3.0.51 kernel van kali er terug op gezet, kijken hoe dat gaat.
cd /pub && more beer
Ik las dat ze Kali en nog iemand een bus error eruit hebben gehaald, dus binnenkort definitief de .51 kernel (zal waarschijnlijk wel een hoger versie nummer krijgen).
Hopelijk verhelpt dat alle reboots.
Hopelijk verhelpt dat alle reboots.
www.unrestrict.liArcticWolf schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:51:
[...]
50kb/s ftw!!! echt kansloos maar ja.. het is bijna sneller om de git to syncen en dan zelf te builden
Die nieuwe clock app is vet!timovd schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:10:
[...]
Sweet! met de update naar fxp147 cm10 deze gapps geïnstaleerd.
cd /pub && more beer
Aangezien ik regelmatig van ROM wissel, zoek ik de makkelijkste manier om alleen mijn apps te backuppen zodat ik na een nieuwe installatie snel mijn apps terug kan zetten. Welke functie in titanium backup moet ik dan hebben?
Inderdaad lekker clean. Op mn home screen heb ik Beautiful Widgets (Home Weather) staan, maar op mn lockscreen (WidgetLocker) staat deze klok.
Edit:
De default camera app met fxp147 + gapps 4.2 valt erg tegen; 360 geeft crash en panorama werkt niet (of ik begrijp 'm niet). Ook hier geldt dat de maximale resolutie 8MP is. Camera Zoom FX geeft wel 12MP.
[ Voor 26% gewijzigd door timovd op 20-11-2012 10:37 ]
Ben ook niet echt een fan van die camera app inderdaad, in ieder geval nog niet op deze romtimovd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:32:
[...]
Inderdaad lekker clean. Op mn home screen heb ik Beautiful Widgets (Home Weather) staan, maar op mn lockscreen (WidgetLocker) staat deze klok.
Edit:
De default camera app met fxp147 + gapps 4.2 valt erg tegen; 360 geeft crash en panorama werkt niet (of ik begrijp 'm niet). Ook hier geldt dat de maximale resolutie 8MP is. Camera Zoom FX geeft wel 12MP.
Ik bedoelde eigenlijk de clock app, met wereldtijden functie, de stopwatch, countdowntimer etc.timovd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:32:
[...]
Edit:
wbt de camera uit de 4.2 gapps, ik ga zelf kijken wat er gebeurd als ik de 4.2 gapps flash zonder de gallery apk ,want daar zit de camera in, toch?
cd /pub && more beer
FXP147 draait hier overigens wel stabiel, las op XDA verhalen van random reboots e.d. maar gaat hier nu 20+ uur goed, dus dat bied hoop
.
Accuduur is niet enorm verbeterd, ~15% in 4 uur.
Zit er toch aan te denken om eens een custom ROM te flashen. Op mn oude Desire verschillende roms getest. :-)
Maar: wat is op het moment een goede stabiele rom? Begrijp ik het goed dat de camera werkend is in de meest gebruikte roms? Zijn er verder nog dingen die over het algemeen niet werken?
Liefst wel 4.1 natuurlijk...
CM10?
ParanoidAndroid?
Kang Xperia?
Maar: wat is op het moment een goede stabiele rom? Begrijp ik het goed dat de camera werkend is in de meest gebruikte roms? Zijn er verder nog dingen die over het algemeen niet werken?
Liefst wel 4.1 natuurlijk...
CM10?
ParanoidAndroid?
Kang Xperia?
[ Voor 11% gewijzigd door Blackouts op 20-11-2012 21:05 ]
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
moet j eens echt heel snel en hard aan de slag gaan. facebook aan weg klikken en dan instagram aan en dan weer naar je home en wat downloaden. ik heb al verschillende reboots gehad namelijk.Cyleo schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:08:
FXP147 draait hier overigens wel stabiel, las op XDA verhalen van random reboots e.d. maar gaat hier nu 20+ uur goed, dus dat bied hoop.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Ik zat op PA 2.54, maar ga nu weer terug naar stock ICS... Die random reboots vind ik echt irritant en daarnaast heb ik een stabiele telefoon nodig als ik op vakantie ben volgende week.
Ik heb overigens nog steeds te maken met de status 7 error in CWM... een oplossing hiervoor heb ik nog niet gevonden. Het lijkt ook dat deze error random naar voren komt. Als iemand ideeën heeft, hoor ik het graag.
Ik heb overigens nog steeds te maken met de status 7 error in CWM... een oplossing hiervoor heb ik nog niet gevonden. Het lijkt ook dat deze error random naar voren komt. Als iemand ideeën heeft, hoor ik het graag.
Gisteren is er een nieuwe AOKP verschenen; milestone 1 R1. OAKP is wat meer customizable dan CM, dus deze ga ik vanmiddag maar proberen.
Een ander pluspuntje: het downloaden gaat veeeeel sneller dan van FXP.
Draai deze sinds gister, enige bug tot nu toe is dat de hij niet meer uit airplane mode komt.timovd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:36:
Gisteren is er een nieuwe AOKP verschenen; milestone 1 R1. OAKP is wat meer customizable dan CM, dus deze ga ik vanmiddag maar proberen.
@AW, kun je wat specifieker zijn? Mijn telefoon gaat 's nachts op AP-mode. Moet ik dan iedere ochtend rebooten?
yep... dat had ik net wel. Hij blijft "no signal" aangeven en vraagt niet meer om de pincode van de simkaart.timovd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:11:
@AW, kun je wat specifieker zijn? Mijn telefoon gaat 's nachts op AP-mode. Moet ik dan iedere ochtend rebooten?
Anoniem: 84021
Ik heb de AOKP m1 r1 een dag erop gehad. Het leek een fijne firmware. Toch was hij helaas nog wat onstabiel (3 crashes).
Het lijkt veelbelovend te worden, maar er is nog werk aan de winkel.
Nu terug op stock .55
Het lijkt veelbelovend te worden, maar er is nog werk aan de winkel.
Nu terug op stock .55
het wordt pas goed als JB officieel uitkomt voor de S helaas

dat denk ik niet hoor. ik denk dat alle bugs nu wel gevonden gaan worden en dat sony blijft zitten met hun bugs.ArcticWolf schreef op woensdag 21 november 2012 @ 18:12:
het wordt pas goed als JB officieel uitkomt voor de S helaas
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
De CM/FXP developers kunnen nog steeds geen prop drivers schrijven hoorraydekok schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:31:
[...]
dat denk ik niet hoor. ik denk dat alle bugs nu wel gevonden gaan worden en dat sony blijft zitten met hun bugs.
Die .55 loopt lekker toch, ofniet?
cd /pub && more beer
yup! heb hem sinds gister (ook geroot) werkt best lekker
Mijns inziens is er weinig vernieuwing met FXP CM10 voor de Nozomi. Voorlopig blijf ik bij AOKP JB R1 met GAPPS 4.2.
Ik heb slechts twee random reboots gehad sinds de release. Verder staat in de notification bar het pictogram voor geluid uit; dus ook niet op trillen. Ik vraag mij af hoe dit komt. Meer mensen daar last van?
Ik heb slechts twee random reboots gehad sinds de release. Verder staat in de notification bar het pictogram voor geluid uit; dus ook niet op trillen. Ik vraag mij af hoe dit komt. Meer mensen daar last van?
Jep, de .55 loopt lekker en ik kan hem je aanraden! Gebruik hem nu enkele dagen en bevalt goed! Snel, soepel en stabiel.
Inderdaad, ben wel sinds zaterdag overgegaan naar de XTX7 versie die ook op basis van de 55 rom is,maar met toggles in de notification drawer.Anoniem: 84021 schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:37:
[...]
Jep, de .55 loopt lekker en ik kan hem je aanraden! Gebruik hem nu enkele dagen en bevalt goed! Snel, soepel en stabiel.
Draai met de advanced stock kernel v16 en ben eigenlijk best tevreden zo. Was eerst altijd groot fan van CM roms (heb eerst een G1 en een SAMSUNG SGSII gehad) maar die Sony firmware doet het best goed in vergelijking met die touchwizz meuk... vooral die walkman app, en dnla integratie etc is een verademing...
cd /pub && more beer
De v16 kernel is niet echt compatible met de .55 versie... andere ramdisk. Je kan iig wat reboots verwachtenny-hardcore schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:47:
[...]
Inderdaad, ben wel sinds zaterdag overgegaan naar de XTX7 versie die ook op basis van de 55 rom is,maar met toggles in de notification drawer.
Draai met de advanced stock kernel v16 en ben eigenlijk best tevreden zo. Was eerst altijd groot fan van CM roms (heb eerst een G1 en een SAMSUNG SGSII gehad) maar die Sony firmware doet het best goed in vergelijking met die touchwizz meuk... vooral die walkman app, en dnla integratie etc is een verademing...
Klopt. Ik zou nog even wachten op een nieuwe kernel en de stock houden. Ik verwacht binnen enkele dagen een nieuwe custom kernel met de .55 ramdisk.ArcticWolf schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:41:
[...]
De v16 kernel is niet echt compatible met de .55 versie... andere ramdisk. Je kan iig wat reboots verwachten
Arakmar heeft aangegeven pas een kernel te kunnen builden als de source is gereleased.. zolang dat niet gebeurt valt er weinig te releasenAnoniem: 84021 schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:43:
[...]
Klopt. Ik zou nog even wachten op een nieuwe kernel en de stock houden. Ik verwacht binnen enkele dagen een nieuwe custom kernel met de .55 ramdisk.
Maar rooten is redelijk simpel (staat op XDA)
hmm... (gelukkig) nog geen spontane reboots gehad... maar dank voor de info. . zal vanavond dan maar weer de stock kernel flashen via fastboot of flashtool... ik heb nu root door de advanced stock kernel, kan ik ervan uit gaan dat deze blijft als ik de stock kernel.sin flash?Anoniem: 84021 schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:43:
[...]
Klopt. Ik zou nog even wachten op een nieuwe kernel en de stock houden. Ik verwacht binnen enkele dagen een nieuwe custom kernel met de .55 ramdisk.
Of moet ik dan weer op een andere manier rooten?
cd /pub && more beer
Je root zal gewoon blijven. Ik heb hem overigens ook geroot op deze manier. (Advanced stock kernel v16 erop met fastboot, een keer starten (totdat je je pincode moet ingeven) en vervolgens weer uitzetten. Daarna heb ik de stock kernel.sin weer geflashed via Flashtool.ny-hardcore schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:35:
[...]
hmm... (gelukkig) nog geen spontane reboots gehad... maar dank voor de info. . zal vanavond dan maar weer de stock kernel flashen via fastboot of flashtool... ik heb nu root door de advanced stock kernel, kan ik ervan uit gaan dat deze blijft als ik de stock kernel.sin flash?
Of moet ik dan weer op een andere manier rooten?
Root bleef gelukkig gewoon behouden
Ik ben nu bezig met die milestone rom. Werkt fijn en goed tot nu toe, maar heb één vraagje: Hoe krijg ik er een radio app op?
niet.THEALPHA schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:18:
Ik ben nu bezig met die milestone rom. Werkt fijn en goed tot nu toe, maar heb één vraagje: Hoe krijg ik er een radio app op?
CM ondersteund geen HDMI of FM.
Hoewel CM geen HDMI ondersteunt, werkt dit wel. FM radio wordt niet ondersteund, maar heb je al een app geprobeerd?
HDMI is een dirty hack van de Xperia T maar wordt voor de rest niet ondersteund door CM. Er zijn geen FM driver modules ingebouwd in CM dus de kans dat het werkt als je een app erop zet is 0,00000001%? TuneIn radio werkt wel goed... maar die werkt via internettimovd schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:26:
Hoewel CM geen HDMI ondersteunt, werkt dit wel. FM radio wordt niet ondersteunt, maar heb je al een app geprobeerd?
oke bedankt voor de info, dan blijf ik nog even bij 4.0. Iemand een goede rom daarvoor?
Stock .55 bevalt heel goed.THEALPHA schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:46:
oke bedankt voor de info, dan blijf ik nog even bij 4.0. Iemand een goede rom daarvoor?
Eventueel kun je de CM 9.1 rom proberen. Voor zover ik weet werkt daar wel alles maar heb hem zelf nooit geprobeerd aangezien stock ICS goed bevalt.

Dan blijven er de stock roms over, of een gemodde stock rom. Bijvoorbeeld de XTXperience , SSpeed of de Du@lcore Rom. @THEALPHA
Moet zeggen dat na een periode waarin het goed ging ook mijn FXP 147 nu af en toe een reboot geeft. Ik kijk het nog even aan tot de volgende update, anders weer terug naar stock
Ben ook klaar met de JB ROM's en heb inmiddels XTX v7 geflashed. Werkt als een tiet
Anoniem: 114616
XTX 4 draaide ik en ben nu over op 7 met de stock kernel maar er is iets fout gegaan want ik deed geen schone installatie wat misschien wel beter was geweest. Net liep die vast en heel mijn whatsapp geschiedenis is nu verdwenen..?

Ik doe voor een flash altijd een keer rebooten in airplane modeAnoniem: 114616 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 23:30:
XTX 4 draaide ik en ben nu over op 7 met de stock kernel maar er is iets fout gegaan want ik deed geen schone installatie wat misschien wel beter was geweest. Net liep die vast en heel mijn whatsapp geschiedenis is nu verdwenen..?
Anoniem: 114616
Iemand deze al geprobeerd?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1982411

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 114616 op 28-11-2012 23:22 ]
Anoniem: 274410
Ik heb sinds maandag ook mijn bootloader unlocked, geroot en ben wat aan het kloten geweest met op stock gebaseerde roms.
Ik had eerst de sspeed kernel gebruikt icm de SSpeed rom welke prima werkte behalve dan dat als ik de telefoon na een tijdje in standby wou gebruiken hij eerst ontzettend lagde. Ook kreeg ik vandaag opeens allemaal forced closes etc (ik heb de boel wel goed geinstalleerd).
Vandaar dat ik nu de SSpeed kernel icm XtX7 gebruik en wow, dat werkt echt als een trein. Super slick en geen greintje lag.
Nou heb ik alleen een vraag, in de SSpeed rom zat een resizable timescape widget welke erg handig is omdat je dan een full homescreen met timescape kan gebruiken en dat maakt die app 10x bruikbaarder. In stock en in XtX zit echter de standaard niet resizable 4x2 widget. Weet iemand waar ik die resizable timescape widget kan vinden? Google helpt me niet verder. Moet ik daarvoor een aparte launcher installeren ofzo? Bijvoorbeeld de GX home launcher of de T home?
Oh en bedankt mensen boven mij voor het mij erop attent maken dat er meer is dan alleen CM. Ik wist niet dat dit soort stock based mods bestonden en dat was ook de reden dat ik nog van rooten en custom roms afzag tot op dit moment.
Ik had eerst de sspeed kernel gebruikt icm de SSpeed rom welke prima werkte behalve dan dat als ik de telefoon na een tijdje in standby wou gebruiken hij eerst ontzettend lagde. Ook kreeg ik vandaag opeens allemaal forced closes etc (ik heb de boel wel goed geinstalleerd).
Vandaar dat ik nu de SSpeed kernel icm XtX7 gebruik en wow, dat werkt echt als een trein. Super slick en geen greintje lag.
Nou heb ik alleen een vraag, in de SSpeed rom zat een resizable timescape widget welke erg handig is omdat je dan een full homescreen met timescape kan gebruiken en dat maakt die app 10x bruikbaarder. In stock en in XtX zit echter de standaard niet resizable 4x2 widget. Weet iemand waar ik die resizable timescape widget kan vinden? Google helpt me niet verder. Moet ik daarvoor een aparte launcher installeren ofzo? Bijvoorbeeld de GX home launcher of de T home?
Oh en bedankt mensen boven mij voor het mij erop attent maken dat er meer is dan alleen CM. Ik wist niet dat dit soort stock based mods bestonden en dat was ook de reden dat ik nog van rooten en custom roms afzag tot op dit moment.
[quote]Anoniem: 114616 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 23:21:
Yep! Heb ik nu draaien, loopt soepel, de accudrain schijnt met de nieuwe kernel weer wat minder te zijn, camera is goed (video nog niet full blast), beetje rommelig in de settings (maar dat is ook wel weer logisch, als je 3 invalshoeken combineert)en Bravia staat aan in deze release.
Yep! Heb ik nu draaien, loopt soepel, de accudrain schijnt met de nieuwe kernel weer wat minder te zijn, camera is goed (video nog niet full blast), beetje rommelig in de settings (maar dat is ook wel weer logisch, als je 3 invalshoeken combineert)en Bravia staat aan in deze release.
Ik draai 'm nu ook, best een fijne rom. Maar om een of andere reden is m'n WiFi MAC adres aangepast... Eerst geloofde ik het niet, aangezien me dat sterk lijkt dat dat zomaar gebeurd. Echter kon ik niet op m'n eigen WiFi komen.Anoniem: 114616 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 23:21:
[afbeelding]
Nu net zit ik bij m'n broertje thuis en ik kan ook niet op zijn WiFi, blijkt dus echt dat mijn WiFi chip een andere MAC heeft gekregen... wtf...?
Heeft iemand anders dit probleem gezien met deze ROM?
"Find what you love and let it kill you"
Met de specifieke situatie heb ik geen ervaring, maar ik weet wel dat je met bijvoorbeeld Apex Launcher de widgets een bepaalde afmeting kan forceren. Grote kans dat dit het gewenste resultaat heeft.Anoniem: 274410 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 01:12:
...
...
Ik zie deze video staan.
Is dit goed, of moet ik eerst dan de bootlocker unlocken?
Dit werkt gewoon zo, best handig. Veilig en geen bootloader unlock nodig. Heb het een paar dagen geleden nog gedaan omdat ik een APK nodig had van een gekochte app die ik niet gekraakt wou installeren op mijn nieuwe telefoon (play store zegt incompatibel, ik zeg compatibel, ik win).Waliwal schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:43:
Ik zie deze video staan.
Ik probeer nu ook maar even mijn bootlocker te unlocken, maar als ik #06# dial staat er iets over een verbindingsfout.
Hoe kan ik dat oplossen?
EDIT: Bedankt nog voor de snelle reactie.
EDIT2: al gevonden.
Hoe kan ik dat oplossen?
EDIT: Bedankt nog voor de snelle reactie.
EDIT2: al gevonden.
[ Voor 18% gewijzigd door Waliwal op 07-12-2012 20:21 ]
Iemand ervaring met de nieuwe .55 Nova Kernel? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2031064
004 is vandaag uit en deze schijnt een stuk stabieler en zuiniger te zijn.
ik heb hem sinds gister... hij zuipt wel batterij maar is wel stabieltimovd schreef op maandag 10 december 2012 @ 09:10:
Iemand ervaring met de nieuwe .55 Nova Kernel? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2031064
Ik ben vanochtend van .51 (Kali) naar deze .55 (Nova) gegaan. Batterij zou langer ,ee moeten gaan, jij hebt een andere ervaring?
Op welke rom zitten jullie nu dan? Ben zelf vandaag van XTX naar SSpeed overgestapt, XTX was toch wat te stroperig.
Harde cijfers kan ik nog niet geven, maar zo'n drastisch verbruik heb ik niet met mijn AOKP R1.
ik draai CM10timovd schreef op maandag 10 december 2012 @ 12:38:
Harde cijfers kan ik nog niet geven, maar zo'n drastisch verbruik heb ik niet met mijn AOKP R1.

Anoniem: 480655
Er is een CM 10.1 (4.2 jelly bean) versie van freexperia beschikbaar. Ik ga deze uitproberen wanneer hij volledig gedownload is.
Sinds gisteren de NOVA XPERIA ROM geïnstalleerd en moet zeggen dat deze erg fijn is.
Waar heb jij deze gedownload? Ik vind alleen een mint versie maar niet de nozomi.Anoniem: 480655 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 17:03:
Er is een CM 10.1 (4.2 jelly bean) versie van freexperia beschikbaar. Ik ga deze uitproberen wanneer hij volledig gedownload is.
Hij is helemaal niet uitAnoniem: 84021 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 18:21:
[...]
Waar heb jij deze gedownload? Ik vind alleen een mint versie maar niet de nozomi.

Inderdaad... Je kan wel een CM 10.1 FXP150 downloaden, maar die is niet voor de Xperia S ;-)
@Thefrutzinator
Als ik jou was zou ik even wachten met die 'download' te flashen... Als je hem überhaupt flashen kan. Anders heb je straks een hele dure baksteen
Gelukkig is het (bijna) onmogelijk om met de huidige "architectuur" van het bestandssysteem de telefoon te bricken
Komt vandaag een nieuwe versie van de KA SSpeed rom uit, deze heb ik een poosje gedraait en is een goede aanrader voor mensen die een rom willen die nog veel op de sony rom lijkt.
Hebben jullie ook altijd schijtverbinding met YouTube op wifi? Ik krijg bijna alleen maar laadschermen..
Buiten wifi doet ie het wel goed.
Andere apps op wifi doen het perfect.
psn: Dutch-President
Sinds een paar dagen, maar ook last van met Samsung tablet, vermoed dat het door de nieuwe app komt. Kan niet normaal een video kijken zonder elke paar seconden te bufferen.randy_e schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:14:
Hebben jullie ook altijd schijtverbinding met YouTube op wifi? Ik krijg bijna alleen maar laadschermen..
"Find what you love and let it kill you"
pls help ik heb geen os meer op gsm. Na het flashen van de FXP kernel kan hij de cache niet meer lezen en via flashtool kan ik ook geen FTF file meer installeren verliest altijd de connectie terwijl hij nog wel in fastboot mode zit. Ik kan niet meer bellen
Cache en Dalvik Cache gewiped in de CWM?Anoniem: 480655 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 17:27:
pls help ik heb geen os meer op gsm. Na het flashen van de FXP kernel kan hij de cache niet meer lezen en via flashtool kan ik ook geen FTF file meer installeren verliest altijd de connectie terwijl hij nog wel in fastboot mode zit. Ik kan niet meer bellen
Als dat niet helpt: Flash eens een andere kernel. Bv de stock .55 met CWM.
Doe eens een andere FTF installeren via flashmode (niet fastboot dus).Anoniem: 480655 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 17:47:
cache wipen lukt niet en helpt niet om andere kernel te installeren.
ja via flashmode in flashtool had ik het gedaan
ik ga het via Sony's eigen flashtool eens proberen
EDIT: Ik heb het zelf opgelost met flashtool. (vraag me niet hoe
)
IS ER EEN MANIER ON EEN SONY BACKUP OP FXP TE GERBRUIKEN ?
EDIT: Ik heb het zelf opgelost met flashtool. (vraag me niet hoe
[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 480655 op 15-12-2012 10:09 ]
Nee, die backup app gebruikt het sony framework wat niet in de CM ROMS zit. Gebruik Titanium Backup voor je apps.Anoniem: 480655 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 17:58:
ja via flashmode in flashtool had ik het gedaan
EDIT: Ik heb het zelf opgelost met flashtool. (vraag me niet hoe)
Overigens ben ik weer even van KA20 SSpeed af, chrome lagt enorm in die rom en de nieuwste versie had talk eruit gesloopt. Aangezien dat na whatsapp mijn meestgebruikte chatprogramma is maar weer terug op FXP. Het liefst zou ik een hybride zien met de album, camera en xperia dingen op een cm framework maar dat is nog even whisfull thinking.
http://www.xperiablog.net...t-models-wont-be-updated/
Xperia S Jellybean update vanaf april!
Wat een prutsers...
Dat nog niemand dit heeft gepost...
Tegen die tijd kan ik alweer verlengen en denk dat overstap naar een nexus device... Hopelijk is de nexus 4 dan in Nederland te verkrijgen
Xperia S Jellybean update vanaf april!
Wat een prutsers...
Dat nog niemand dit heeft gepost...
Tegen die tijd kan ik alweer verlengen en denk dat overstap naar een nexus device... Hopelijk is de nexus 4 dan in Nederland te verkrijgen
psn: Dutch-President