Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:16
ArcticWolf schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:13:
Die heb je toch niet nodig? build.prop staat gewoon in de nozomi build .zip
Ja maar het updatescript van cm checkt de buildprop van je bestaande rom.
Het kan wel maar dan moet je het update script aanpassen.
Zie enkele berichten hierboven....get prop blabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
attimos schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:45:
thx gasten, maar het probleem is dat ik niet meer in recovery geraak, hoe kan ik dan nog flashen?
Voorheen moest ik tikken op het scherm zodra de telefoon opstartte om in recovery te geraken, zijn er misschien nog mogelijkheden waar ik geen weet van heb?
volume up inhouden als het ledje brand.
en anders nieuwe recovery fastbooten ;) de recovery is niet noodzakelijk om de telefoon te herstellen, fastboot zal altijd blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attimos
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12-2014
Thx voor de hulp gasten, enige oplossing bleek uiteindelijk originele firmware te flashen met flashtool.
Is mijn bootloader opnieuw gelocked nu? Ik zie alleszins dat mijn telefoon opnieuw geünroot is en ik geen recovery meer heb.
Kan ik via flashtools een rom en recovery flashen, en zoja, heeft er iemand goeie suggesties voor stabiele roms en up to date recoveries?
alvast merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
cm 9.1 downloaden dan de boot.img uit de zip halen en verwijderen uit de zip
zip cm 9.1 op je sd zetten,dan boot img flashen[ flashtools ] die je uit de zip heb gehaald.
tijdens opstarten van je telefoon op vol up blijven rammen.
zo kom je in recovery.
dan install zip van sd kaart en je cm flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannie87
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-06 19:32
Heeft er iemand nog een mirror voor de 63 of 67 prerooted firmware?
Die duitse link werkt namelijk niet meer :(

Heb een andere link gevonden maar die blijft na flashen in rebootloop hangen..

[ Voor 26% gewijzigd door Mannie87 op 18-09-2012 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attimos
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12-2014
thx jejeh! Welke versie van cm 9.1 is de meest stabiele en betrouwbare voor sxs momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
attimos schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 18:32:
thx jejeh! Welke versie van cm 9.1 is de meest stabiele en betrouwbare voor sxs momenteel?
9.1 is stable dacht ik.
verder voor het flashen van de zip in recovery het volgende doen.

wipe factory settings, dan wipe cache, dan naar advanced en wipe dalvik cache en batt stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 452953

Ik zit met het volgende probleem (enige tijd geleden ook al voorgelegd in het normale SXS topic).

k heb handmatig geprobeerd om mijn Crime City game data terug te zetten. Dit heeft het toestel alleen op een iets andere manier gedaan dan dat ik bedoelde. Alle bestanden die normaal in het bijbehorende mapje horen te zitten staan nu los op de harde schijf van het toestel. Als ik ze probeer te verwijderen dan zegt Windows dat de verbinding met het toestel verbroken is.

Zo ziet het er uit in mijn Windows verkenner:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/amPqJs.png

Omdat het verwijderen op geen enkele manier lukt wil ik mijn toestel nu flashen/rooten, dit omdat de enige andere optie het formatteren van het interne geheugen is. Als ik dan toch bezig ben kan ik het maar meteen goed doen en op deze manier kom ik ook van al die irritante standaard apps af.
Maar op dit gebied ben ik totaal niet bekend dus enige hulp zou zeer welkom zijn.

Dit zijn de vragen waar ik nu mee zit:
- Ik heb Flashtool en SUS al op mijn PC geïnstalleerd. Wat moet ik verder nog allemaal hebben?
- Als ik het goed begrijp dan draait mijn toestel straks nog steeds op ICS net zoals nu alleen dan zonder de standaard apps?
- Kan ik mijn toestel straks via SUS ook gewoon weer updaten naar Android 4.1?
- Zien de menu's e.d. er nog steeds hetzelfde uit of is dit ook allemaal anders?
- Wat zijn verder de voordelen van het rooten van je toestel?

Ik hoop dat iemand de tijd en moeite neemt om me hierin wegwijs te maken, alvast bedankt in ieder geval.

Edit: Ik ben zelf wat rond gaan zoeken over rooten e.d. maar zie door de bomen het bos niet meer. Op XDA staan er tal van manieren om het te rooten, evenals tientallen andere site's via google. Als ik hier de openingspost lees krijg ik het idee dat het nog om een GB versie gaat ipv ICS. Hulp is dus nog steeds zeer gewenst.

Edit 2: Het rooten is inmiddels gelukt via het script van Bin4ry van XDA, dit ging zeer makkelijk en zonder de bootloader te unlocken. Ik heb gewoon weer de standaard firmware draaien maar wil binnenkort misschien de CM9 gaan proberen. Wat is momenteel de "beste" custom Rom die er beschikbaar is? CM10 loopt nog niet echt soepel als ik het XDA-forum moet geloven.
Is het verreist om de bootloader te unlocken als je bijvoorbeeld CM9 wilt draaien?

En dan heb ik nog een vraag, op welke manier kan ik de standaard-apps die ik niet gebruik verwijderen? (bijvoorbeeld Timescape e.a.)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 452953 op 22-09-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-06 21:37
Is het mogelijk de OP te updaten met dat script van Bin4ry? Rooten is wel een stuk eenvoudiger geworden met ICS, geen custom kernel flashen o.i.d meer nodig. Ik heb nu al mijn bootloader geünlocked omdat ik nog van plan ben een custom recovery te plaatsen (heb het toestel nog maar een week en doe het wat kalmpjes aan), maar om alleen te rooten is dat dus niet meer nodig. Met de info van deze thread zou iemand al snel de bootloader unlocken zelfs al wilt die alleen maar root toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 452953

MacPoedel schreef op zondag 23 september 2012 @ 11:29:
Is het mogelijk de OP te updaten met dat script van Bin4ry? Rooten is wel een stuk eenvoudiger geworden met ICS, geen custom kernel flashen o.i.d meer nodig. Ik heb nu al mijn bootloader geünlocked omdat ik nog van plan ben een custom recovery te plaatsen (heb het toestel nog maar een week en doe het wat kalmpjes aan), maar om alleen te rooten is dat dus niet meer nodig. Met de info van deze thread zou iemand al snel de bootloader unlocken zelfs al wilt die alleen maar root toegang.
Dit is in ieder geval de link naar de topic van Bin4ry op XDA: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-06 22:33
Hoe is de battery life met CM 9?
Met de stock rom haal ik makkelijk minimaal 30 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEALPHA
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-04 22:04
Ik heb mijn xperia s geroot en wil eigenlijk wel een keer CM9 gaan proberen.

Ik heb zelf in het verleden een X8 gehad en daarmee kon ik via een programma bij het opstarten de telefoon flashen (xrecovery geloof ik) bestaat zoiets ook voor de Xperia S of moet ik gewoon via flashtool werken?

En hoe zit het met een eventuele backup? ook via flashtool?

edit: is inmiddels gelukt. zie http://forum.xda-develope...p?p=23181182#post23181182 (flashing costum kernel) vergeet het command prompt niet te openen in de fastbootfolder waar je de drivers vandaan hebt en zorg dat je een ics15.elf hebt (voer dat ook in ipv kernel.elf)

[ Voor 29% gewijzigd door THEALPHA op 25-09-2012 13:40 ]

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-06 16:09
Hoi,

Ik ben een beetje een "leek" in het rooten enzo van mijn telefoon.

Mijn collega's hebben mij overgehaald om CM erop te zetten!

Ik probeer me telefoon te flashen met de pre-rooted .75
Maar daar zit alleen een system.img in..

Als ik deze gebruik via fastboot dan gebeurd er niks..

Doe ik iets verkeerd?

p.s ik moet toch namelijk eerst de pre-rooter flashen voordat ik CM erop kan zetten toch?

Hopelijk kunnen jullie helpen..

• jejeh
Gewoon bootloader ontmaagden,kernel flashen en rom flashen.

done.

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-06 16:09
welke kernel moet ik flashen? en hoe kom ik eraan

• jejeh
Androo schreef op donderdag 27 september 2012 @ 16:02:
welke kernel moet ik flashen? en hoe kom ik eraan
uhm een paar berichtjes hierboven ???

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-06 21:37
Anoniem: 452953 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 17:18:

En dan heb ik nog een vraag, op welke manier kan ik de standaard-apps die ik niet gebruik verwijderen? (bijvoorbeeld Timescape e.a.)
Ik ben bijna even groen als jou wat betreft de Xperia S, maar kan je al wel helpen wat betreft het verwijderen van apps. Je kan deze gewoon verwijderen met behulp van een bestandsbeheerder (zoals ES File Explorer) als je root toegang hebt. Timescape is wat lastiger omdat er voor zover ik kan zien verschillende apk bestanden zijn met de naam Timescape, ik heb me er nog niet aan gewaagd omdat deze mogelijk vereist zijn voor andere apps (en omdat het academiejaar net begonnen is).

EDIT: Gisteren ontdekt dat je ook systeemapps kunt verwijderen met Flashtool. Duw gewoon op het vuilnisbakje (Clean heet het als je er even over zweeft met je muis) terwijl je telefoon is aangesloten en je kunt gewoon uit de lijst kiezen welke apps je verwijdert (of toevoegt eventueel).

[ Voor 64% gewijzigd door MacPoedel op 30-09-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Voor de liefhebbers:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1920733

camera patch voor CM10 O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03:23

KL643

beeldaandemuur

Had het gelezen...ga hem tzt maar eens proberen.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
heb jij toevallig een mirror voor CM10? De officiele mirror gaat 40KB/s :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Nope....ach, het duurt maar een uurtje.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
heb AOKP maar geinstalleerd 8)7 camera werkt idd 100% :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
ArcticWolf schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:38:
heb AOKP maar geinstalleerd 8)7 camera werkt idd 100% :D
Top, heb je een voorbeeldje van de camera? Werkt die net zo goed als met Sony firmware? In dat geval maar eens proberen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Cyleo schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:38:
[...]

Top, heb je een voorbeeldje van de camera? Werkt die net zo goed als met Sony firmware? In dat geval maar eens proberen dan ;)
foto van m'n werk telefoon :P

https://picasaweb.google....fh4X-CdAQ?feat=directlink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
goede tussen oplossing, hoop alleen dat snel de lib's van sony komen met de ion drivers. waarom moet alles zo lang duren als het allang voorhanden is.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
raydekok schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:30:
[...]

goede tussen oplossing, hoop alleen dat snel de lib's van sony komen met de ion drivers. waarom moet alles zo lang duren als het allang voorhanden is.
Het is nog niet voorhanden? Sony heeft vorige maand pas de alpha libs uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ArcticWolf schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:43:
[...]

Het is nog niet voorhanden? Sony heeft vorige maand pas de alpha libs uitgegeven.
dus al een maand in de wereld... waarom niet breder testen? ik zou graag willen weten waarom niet.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
raydekok schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:51:
[...]

dus al een maand in de wereld... waarom niet breder testen? ik zou graag willen weten waarom niet.
Er is gewoon een sony pro dev community (betaald) daar wordt ie al getest, tis gewoon geen publieke test en de libs worden ook strikt achter gehouden.
Je hebt trouwens niks aan alpha libs, betekent meestal dat de telefoon niet boot en dat je alles vanuit de debugging mode moet doen. :+

[ Voor 15% gewijzigd door ArcticWolf op 05-10-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 23:22
Kun je CWM gewoon installeren vanaf de Store nadat je hem geroot hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Metalbuster schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 17:58:
Kun je CWM gewoon installeren vanaf de Store nadat je hem geroot hebt?
nope. je kan wel rom manager installeren maar weet even niet of deze ook al schrijft naar sxs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
raydekok schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 07:54:
[...]

nope. je kan wel rom manager installeren maar weet even niet of deze ook al schrijft naar sxs.
Nee dat gaat ook nooit werken, CWM kan niet op dit soort toestellen werken. (toestellen zonder recovery partitie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-06 21:37
ArcticWolf schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 08:06:
[...]

Nee dat gaat ook nooit werken, CWM kan niet op dit soort toestellen werken. (toestellen zonder recovery partitie).
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1939875
CWM recovery for locked bootloaders v2

Of bedoel je de CWM app?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik bedoel dat de recovery altijd afhankelijk is van de kernel. Je kan niet permanent de recovery wegschrijven naar het toestel zoals bij HTC (en samsung?) wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

Heeft iemand deze rom draaien of er ervaring mee?

XTXperiance:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1931325

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
naja hebben ze in fxp145 waarschijnlijk gewoon de camera werkend in jelly bean. how nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
raydekok schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 07:53:
naja hebben ze in fxp145 waarschijnlijk gewoon de camera werkend in jelly bean. how nice.
CM10.0 - M2
- latest cm 10.0
- Headset detection (T)
- NFC (T)
- Improved NFC (Ion,S,Acro S, T)
- Fixed random crash with wifi enabled (S, Acro S, ION)
- Camera (S, Acro S, Ion)

:o :o :o :o :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 14:49
Zou dat niet die workaround zijn met de oude libs? Aantal weken geleden was er zo'n workaround, het nadeel ervan was echter dat het best traag werkte en dus eigenlijk niet geschikt voor dagelijks gebruik.

Ik wacht nog heel even met updaten...

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
M-Opensource schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:35:
Zou dat niet die workaround zijn met de oude libs? Aantal weken geleden was er zo'n workaround, het nadeel ervan was echter dat het best traag werkte en dus eigenlijk niet geschikt voor dagelijks gebruik.

Ik wacht nog heel even met updaten...
Nope... gezien kali/FXP ermee bezig is geweest en die genoeg negatieve comments hebben geschreven op de workaround denk ik niet dat het de workaround is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 14:49
ArcticWolf schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:42:
[...]

Nope... gezien kali/FXP ermee bezig is geweest en die genoeg negatieve comments hebben geschreven op de workaround denk ik niet dat het de workaround is ;)
Dat zou erg mooi zijn! Maandag verwachten ze de release zie ik :)

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is toch gebaseerd op die gelekte libs van Sony? Of gewoon vrijgegeven door Sony. Komt goed dus. Ik weet alleen niet of ik CM wel kan draaien, vind de Sony UI namelijk ontzettend mooi en prettig werken.

XTXperience maakt je S toch ook weer een stuk mooier met al die apps van de Xperia T :D Nog strakker nu alles.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 114616 op 02-11-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ArcticWolf schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 07:59:
[...]

CM10.0 - M2
- latest cm 10.0
- Headset detection (T)
- NFC (T)
- Improved NFC (Ion,S,Acro S, T)
- Fixed random crash with wifi enabled (S, Acro S, ION)
- Camera (S, Acro S, Ion)

:o :o :o :o :o :o
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ uw gebeden worden gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Anoniem: 114616 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:03:
Is toch gebaseerd op die gelekte libs van Sony? Of gewoon vrijgegeven door Sony. Komt goed dus. Ik weet alleen niet of ik CM wel kan draaien, vind de Sony UI namelijk ontzettend mooi en prettig werken.
Ik zie in gerrit een aantal commits voor extra blobs met .so files die ik nergens kan vinden op bestaande firmwares..
http://review.cyanogenmod...0/1/proprietary-files.txt
Hierdoor denk ik dat er inderdaad een leak is of dat sony een handje geholpen heeft..
we zullen het na het weekend zien (als er geen bugs in zitten, dan wordt het later gaf FXP aan)

[ Voor 0% gewijzigd door ny-hardcore op 02-11-2012 21:44 . Reden: Niet in bestaande CM10 ROM, wel in ICS ROM ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Er gaan wat verhalen rond dat er een rom was gelekt op een Chinees forum en dat ze daar de drivers uit hebben gehaald ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Ik heb een CWM flashable file gemaakt met een illumination control (Google Play: Illumination Bar Notification)
die werkt op de CM9/FXP roms

Hier te downloaden:
http://dl.dropbox.com/u/62669660/Illumination4cm.zip
of
http://dl.dropbox.com/u/62669660/Illumination4cm_fxp144.zip (met de framework van fxp144 erin)

Let wel;
je moet de framework geinstalled hebben waar auto-brightness is gedisabled of de 2e link nemen voor fxp144
(http://forum.xda-develope...p=33602074&postcount=1614)

[ Voor 11% gewijzigd door ny-hardcore op 02-11-2012 23:49 . Reden: fxp144 framework in zip ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
de 1080p cam doet het niet, dat is de enige bug van wat ik er van heb gehoord!

damn.. wat een verschil FXP145! zoveel beter dan de vorige versies _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door ArcticWolf op 03-11-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Ik meld mij ook als gebruiker van de SXS. Hij is lekker snel en ligt goed in de hand. Ik kom van een Motorola Droid 3, dus het is even wennen met typen.
Standaard stond op mijn toestel als ICS 4.0.4 en met wat zoekwerk op XDA heb ik de bootloader unlocked en root access verkregen. Vervolgens was installeren van CWM een fluitje van een cent. Ik draai nu nog CM9 gezien de issues met CM10. Maar zo te lezen is al een groot aantal issues opgelost met FXP145.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
timovd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 17:59:
Ik meld mij ook als gebruiker van de SXS. Hij is lekker snel en ligt goed in de hand. Ik kom van een Motorola Droid 3, dus het is even wennen met typen.
Standaard stond op mijn toestel als ICS 4.0.4 en met wat zoekwerk op XDA heb ik de bootloader unlocked en root access verkregen. Vervolgens was installeren van CWM een fluitje van een cent. Ik draai nu nog CM9 gezien de issues met CM10. Maar zo te lezen is al een groot aantal issues opgelost met FXP145.
draait best lekker cm10. hier en daar wat gerommel nog maar werkt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Het enige waar ik mij nog aan irriteer, (maar dat is met alle CM9/CM10) dat als je een MS Exchange account hebt waarbij je een PIN moet instellen dat het lockscreen niet meer werkt. De widgets komen pas weer tevoorschijn na de time-out (in mijn geval 30 minuten).
De time-out kan ik wel lager instellen, maar dan moet ik iedere keer de PIN invoeren.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
raydekok schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 18:04:
[...]

draait best lekker cm10. hier en daar wat gerommel nog maar werkt lekker.
Is de 160 character sms bug gefixt, weet jij dat zo?

Edit: werkt prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Frietsaus op 03-11-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Ik ben nu FXP145 aan het downloaden (pfff wat gaat dat langzaam!!), zie ik de release notes van FXP146.
CM9.1
- latest cm 9.1

CM10.0 - M2
- latest cm 10.0
- Fix Browser and Facebook crash (S, Acro S, ION, T)
- Fix Hotspot (2011 devices except play)
Hij is alleen nog niet te downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
die browser en fb crash zijn idd irritant :x
ben nu PA aan het downloaden... hopelijk heeft ie niet die fb/browser crash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ArcticWolf schreef op zondag 04 november 2012 @ 17:36:
die browser en fb crash zijn idd irritant :x
ben nu PA aan het downloaden... hopelijk heeft ie niet die fb/browser crash.
staat een oplossing via adb werkt als een trein en ik heb nergens geen last meer van. ook fix voor de 5mb camera. geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
raydekok schreef op zondag 04 november 2012 @ 17:51:
[...]

staat een oplossing via adb werkt als een trein en ik heb nergens geen last meer van. ook fix voor de 5mb camera. geweldig.
waar staat die camera fix? de fb fix heb ik wel gevonden :/
trouwens al een keer gehad dat het lockscreen vastliep en gewoon zwart bleef?

edit:
al gevonden

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 04-11-2012 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ArcticWolf schreef op zondag 04 november 2012 @ 17:57:
[...]

waar staat die camera fix? de fb fix heb ik wel gevonden :/
trouwens al een keer gehad dat het lockscreen vastliep en gewoon zwart bleef?

edit:
al gevonden
nope nog niet gehad.

http://forum.xda-develope...p=33643289&postcount=1203

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Hoe start ik CWM op vanaf power-off?
Ik ben van CM9 (laatste nighly) naar FXP145 gegaan en ben toch weer terug gegaan, maar hij start niet meer op; hij blijft bij de boot animations hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
timovd schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:13:
Hoe start ik CWM op vanaf power-off?
Ik ben van CM9 (laatste nighly) naar FXP145 gegaan en ben toch weer terug gegaan, maar hij start niet meer op; hij blijft bij de boot animations hangen.
Vol+ in drukken,loslaten,indrukken todat je in cwm komt

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
hij liep weer random vast :/

echt irritant... snap niet waarom die dat alleen bij CM10 doet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ArcticWolf schreef op zondag 04 november 2012 @ 21:34:
[...]

hij liep weer random vast :/

echt irritant... snap niet waarom die dat alleen bij CM10 doet :'(
nog steeds? vaag hier totaal geen last van. in het begin een keer dat ie niks deed en ik heb hem toen in mijn zak gestoken en na een half uur deed ie het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik ben zo te lezen @ XDA niet de enige met dit probleem :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Ik had dit ook met CM10. Nu heb ik ParanoidAndroid geïnstalleerd...eerste indruk is goed (nog geen reboot gehad).

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

ny-hardcore schreef op zondag 04 november 2012 @ 20:24:
[...]

Vol+ in drukken,loslaten,indrukken todat je in cwm komt
Daar heb ik wat meer hulp bij nodig.
Moet je power ook nog indrukken/ingedruk houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
timovd schreef op zondag 04 november 2012 @ 23:09:
[...]

Daar heb ik wat meer hulp bij nodig.
Moet je power ook nog indrukken/ingedruk houden?
Gewoon aanzetten en direct de volume omhoog knop in drukken,herhaaldelijk, dus niet continue ingehouden.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Held!!

Edit: Ook maar het Swipe keyboard van Sony geflashed (met NL en EN lijst).

[ Voor 92% gewijzigd door timovd op 05-11-2012 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik w8 wel tot FXP146... FXP145 geeft me teveel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Via CM10 / ParanoidAnroid, zit ik nu op JB KangXperiaProject :) Had hier dezelfde problemen mee als in CM10 & Paranoid (facebook en browser fc) maar dat is hiermee http://forum.xda-develope...p=33652576&postcount=1241 opgelost.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
KL643 schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:05:
Via CM10 / ParanoidAnroid, zit ik nu op JB KangXperiaProject :) Had hier dezelfde problemen mee als in CM10 & Paranoid (facebook en browser fc) maar dat is hiermee http://forum.xda-develope...p=33652576&postcount=1241 opgelost.
nog problemen gehad met Kang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
@ArticWolf echt vreemd dat er zoveel verschil kan zitten tussen gebruikers ervaringen. ik heb dus nergens last van. nu ook net nieuwe kernel geïnstalleerd om te zien wat die voor verbeteringen brengt (sowieso een werkend blink)

het draait nu echt lekker smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
:S
die niet werkende blink was idd echt irritant... maar dat rebooten was NOG vervelender lol :p tis gewoon dieptriest dat ICS het hele geheugen volgooit :/
Ik zal ff m'n telefoon ver genoeg laden voor een reflash :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

ArcticWolf schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:21:
[...]

nog problemen gehad met Kang?
Nee,niet echt schokkende dingen. Led knippert niet en voor de rest loopt het wel lekker. Helaas werkt mijn bluetooth headset niet meer met JB :? (CM10/Paranoid en Kang)

Edit: Misschien weten jullie dat...met Paranoid ROM had de browser een favoriet knop bovenin de balk. Ik kan dit met geen mogelijkheid vinden in de stock browser. Is het een mod of gewoon een alternatieve browser?

[ Voor 24% gewijzigd door KL643 op 05-11-2012 21:18 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
:|
ik wacht wel op FXP146... die zou het meeste moeten fixen.
XTXperience 4 werkt wel aardig, met T interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
raydekok schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:31:
@ArticWolf echt vreemd dat er zoveel verschil kan zitten tussen gebruikers ervaringen. ik heb dus nergens last van. nu ook net nieuwe kernel geïnstalleerd om te zien wat die voor verbeteringen brengt (sowieso een werkend blink)

het draait nu echt lekker smooth.
Voor mijn gevoel zijn de overgangen/animaties met de 350 test kernel
Minder soepel en ha peren ze iets meer.

Led heb ik uit. Ik wil de illuminaton bar weer terug zoals dit met stock Rom kon

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

ny-hardcore schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:23:
[...]

Voor mijn gevoel zijn de overgangen/animaties met de 350 test kernel
Minder soepel en ha peren ze iets meer.
Net ook maar eens geflashed maar ik zie geen verschil in overgangen/animaties.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Heeft iemand al geprobeerd de 5GHz te activeren met deze guide.
Mij is het nog niet gelukt. Ik heb de tiwlan.ini in zowel /system/etc/wifi als in /system/etc/ gezet, maar mijn Xperia ziet nog geen 5Ghz (van mijn DD-WRT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-06 18:48
KL643 schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:14:
[...]
Edit: Misschien weten jullie dat...met Paranoid ROM had de browser een favoriet knop bovenin de balk. Ik kan dit met geen mogelijkheid vinden in de stock browser. Is het een mod of gewoon een alternatieve browser?
Met de Paranoid Android rom kun je voor iedere app een interface kiezen (phone-phablet-tablet). Ik vermoed dan ook dat voor de browser de tablet interface standaard ingeschakeld staat en je dus een favo button in de balk hebt.

Ik heb zelf gisteren eindelijk mijn SXS unlocked, geroot en geflasht met FXP145 (heb gewacht om CM10 met werkende camera). Het draait heerlijk in tegenstelling tot de stock rom. De camera werkt goed, alhoewel een panorama shot een gallery fout geeft. Wel een tweetal fixes toegepast om de camera en facebook te kunnen gebruiken. Gisteren één keer een reboot gekregen toen ik mijn oplader aansloot... hopen dat dit een "toevalstreffer" was.

[ Voor 3% gewijzigd door Dynamix op 06-11-2012 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Die reboots zullen wel blijven ;) zolang er geen kernel fix is. ICS is met de nieuwe v16 kernel wel stable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
ArcticWolf schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:36:
Die reboots zullen wel blijven ;) zolang er geen kernel fix is. ICS is met de nieuwe v16 kernel wel stable.
Ik ben niet up to date wat betreft de kernel. Wat voor fix moet er komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Dynamix schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:39:
[...]

Ik ben niet up to date wat betreft de kernel. Wat voor fix moet er komen?
Geen idee }:O
Maar Kali- (CM developer) had het laatst over dat er iets in de kernel gefixxed moest worden. Hij heeft het laatst wel voor ICS gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Hmm, ik wilde gisteren de nieuwe kernel van Kali flashen, kreeg ik mijn foon niet meer opgestart... Na veel gepuzzel, bleek ik een complete format te moeten doen. Ik kreeg namelijk continu een foutmelding (status 7 error) met het opnieuw flashen van FXP145... Uiteindelijk heb ik maar Paranoid Android geflasht, enorm tevreden mee! Ik heb PA ook op mijn Nexus 7 draaien en ik vind het geweldig, lekker combineren tussen de verschillende GUI's. Hij draait heel stabiel op de SXS.

[ Voor 3% gewijzigd door Dynamix op 07-11-2012 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Status 7 is irritant... maar meestal een recovery restart werkt. En anders de zip even naar een andere dir moven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik zag hem ook verschijnen, gaat mij erg doen twijfelen tussen de Nexus 4 en deze jongen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

nieuws: Alarmsysteem NL Alert werkt pas vanaf 2013 via 3g bij Vodafone en T-Mobile
Als ik mij niet heb vergis, is op de stock ROM dit systeem geïnstalleerd.
Is het mogelijk om handmatig Cellbroadcast te activeren? Of wil iemand de apk ergens uploaden?

Edit: nieuws: Sony Ericsson zet burgeralarm NL-Alert in nieuwe smartphones

[ Voor 20% gewijzigd door timovd op 08-11-2012 16:56 . Reden: nog een linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Cyleo schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:51:
[...]

Ik zag hem ook verschijnen, gaat mij erg doen twijfelen tussen de Nexus 4 en deze jongen :P
Nee ik ga niet meer voor de Nexus 4.. Google heeft daarin een beetje afgedaan kwa prijzen enzo :s
Maar die Odin is best slick.. nu nog duidelijkere foto's :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ArcticWolf schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:23:
[...]

Nee ik ga niet meer voor de Nexus 4.. Google heeft daarin een beetje afgedaan kwa prijzen enzo :s
Maar die Odin is best slick.. nu nog duidelijkere foto's :Y)
Yuga, de Odin is nog niet gelekt. Maar je hebt gelijk, zeer strak ontwerp :9 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Anoniem: 114616 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:05:
[...]

Yuga, de Odin is nog niet gelekt. Maar je hebt gelijk, zeer strak ontwerp :9 :9~
oh O-) hoe die ook heet... :9~ toestel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:19
Hallo,

Mijn vriendin haar telefoon is er sinds kort mee opgehouden. Het beeld blijft grijs tijdens het opstarten en gaat ook niet verder. Als ik de telefoon in fastboot modus zet kan ik hem nog wel benaderen.

Is er een manier om een rom via fastboot te flashen? (behalve de kernel dus de hele rom) ?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-06 14:33
Possible schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:49:
Hallo,

Mijn vriendin haar telefoon is er sinds kort mee opgehouden. Het beeld blijft grijs tijdens het opstarten en gaat ook niet verder. Als ik de telefoon in fastboot modus zet kan ik hem nog wel benaderen.

Is er een manier om een rom via fastboot te flashen? (behalve de kernel dus de hele rom) ?
Probeer de stappen hier eens te volgen en let op dat je de methode MET gegevensbehoud gebruikt. Zou moeten lukken: AmbroosV in "Sony Xperia S (deel 2, ICS-generatie)"

Via Fastboot kan je alleen kernels flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Iemand FXP146a CM10 al geïnstalleerd? Waarom is het een **a eigenlijk?
Gisteren heb ik de eerste milestone van AOKP geïnstalleerd, Hij loopt erg goed, maar soms blijft het scherm zwart; dat is voor mij een reden om naar een andere ROM te gaan.
Eerst CM10 maar proberen, anders ga ik weer terug naar de laatste CM9 nighly; die liep erg stabiel.

Edit: Klaarblijkelijk is er eerder een "gewone" 146 geüpload, maar daar was niets in gefixt. De 146a schint goed te werken.

[ Voor 15% gewijzigd door timovd op 11-11-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
bij 146 was idd de make verkeerd gegaan.

Deze werkt trouwens een stuk beter dan CM:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1961832

nog geen reboots gehad, geen lockscreen freezes, alleen de notification led blijft branden @ notification.

[ Voor 72% gewijzigd door ArcticWolf op 11-11-2012 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
timovd schreef op zondag 11 november 2012 @ 15:02:
Iemand FXP146a CM10 al geïnstalleerd? Waarom is het een **a eigenlijk?
Gisteren heb ik de eerste milestone van AOKP geïnstalleerd, Hij loopt erg goed, maar soms blijft het scherm zwart; dat is voor mij een reden om naar een andere ROM te gaan.
Eerst CM10 maar proberen, anders ga ik weer terug naar de laatste CM9 nighly; die liep erg stabiel.

Edit: Klaarblijkelijk is er eerder een "gewone" 146 geüpload, maar daar was niets in gefixt. De 146a schint goed te werken.
heb 146a geïnstalleerd en nog geen last van reboots. ook lijkt de batterij langer mee te gaan.

soepele rom. niks anders geprobeerd. wil een zo kaal mogelijke rom en daar komt deze goed in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Gisteren de nieuwste FXP146a (CM10) geïnstalleerd; loopt i.t.t. de AOKP erg smooth.
Over het batterijgebruik kan ik nog weinig zeggen, maar mijn gevoel zegt dat het slechter is. Is het nog nodig om juicedefender te gebruiken in CM9/CM10? Ik gebruik wel een auto 2g toggle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
timovd schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:19:
Gisteren de nieuwste FXP146a (CM10) geïnstalleerd; loopt i.t.t. de AOKP erg smooth.
Over het batterijgebruik kan ik nog weinig zeggen, maar mijn gevoel zegt dat het slechter is. Is het nog nodig om juicedefender te gebruiken in CM9/CM10? Ik gebruik wel een auto 2g toggle.
3g is trouwens energie zuiniger dan 2g tegenwoordig...
ik baal er van dat CM nog steeds niet een WCDMA only functie heeft ingebouwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

je hebt gelijk...
http://blog.famzah.net/20...y-usage-on-mobile-phones/

Is het gebruik van JuiceDefender zinvol, of sluit JB automatisch niet gebruikte achtergrondtaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:50
AmbroosV schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:18:
[...]
Via Fastboot kan je alleen kernels flashen...
Niet hoor:
quote: Sony Mobile
Flash the three beta ROM files one at a time using Fastboot. Use these three commands (replace the folder name if you are using Xperia™ neo V or Xperia™ ray):
• fastboot flash boot ..FastbootXperia_arcS_ICS_betaboot.img
• fastboot flash userdata ..FastbootXperia_arcS_ICS_betauserdata.img
• fastboot flash system ..FastbootXperia_arcS_ICS_betasystem.img
http://developer.sonymobi...xperia-smartphone-models/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Hier nu FXP draaien, de nieuwste versie. Draait op zich goed, maar heeft wel een heel irritante bug: Zo af en toe kan het toestel niet ontwaakt worden (via de power button) de enige manier is dan om het toestel te resetten. Maar eens verder kijken, wel erg gecharmeerd van de vloeiendheid (als dat een woord is) van JB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Cyleo schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:48:
Hier nu FXP draaien, de nieuwste versie. Draait op zich goed, maar heeft wel een heel irritante bug: Zo af en toe kan het toestel niet ontwaakt worden (via de power button) de enige manier is dan om het toestel te resetten. Maar eens verder kijken, wel erg gecharmeerd van de vloeiendheid (als dat een woord is) van JB.
lockscreen bug :(

heb je de nieuwe .51 kernel al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Die lockscreen-bug heeft een eenvoudige work-around; scherm weer uitzetten, een paar seconden wachten en dan het scherm weer aanzetten. Werkt dat?
Hoe bevalt .51? Ik zie nog geen reden om te updaten, tenzij genoemde bug echt gefixt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
geen idee, je kan het altijd proberen... als het niks is, weer terug flashen.

hier staan ze allemaal:
http://forum.xda-develope...p=34017228&postcount=1790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
timovd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 20:34:
Die lockscreen-bug heeft een eenvoudige work-around; scherm weer uitzetten, een paar seconden wachten en dan het scherm weer aanzetten. Werkt dat?
Hoe bevalt .51? Ik zie nog geen reden om te updaten, tenzij genoemde bug echt gefixt wordt.
Ja, dat werkt meestal, alleen vanmiddag even niet, toen moest ik hem echt uitzetten. Ik ga nu maar eens die .51 kernel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Cyleo schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:16:
[...]

Ja, dat werkt meestal, alleen vanmiddag even niet, toen moest ik hem echt uitzetten. Ik ga nu maar eens die .51 kernel proberen.
let me know! :9
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste