Ik zit met het volgende probleem (enige tijd geleden ook al voorgelegd in het normale SXS topic).
k heb handmatig geprobeerd om mijn Crime City game data terug te zetten. Dit heeft het toestel alleen op een iets andere manier gedaan dan dat ik bedoelde. Alle bestanden die normaal in het bijbehorende mapje horen te zitten staan nu los op de harde schijf van het toestel. Als ik ze probeer te verwijderen dan zegt Windows dat de verbinding met het toestel verbroken is.
Zo ziet het er uit in mijn Windows verkenner:
Omdat het verwijderen op geen enkele manier lukt wil ik mijn toestel nu flashen/rooten, dit omdat de enige andere optie het formatteren van het interne geheugen is. Als ik dan toch bezig ben kan ik het maar meteen goed doen en op deze manier kom ik ook van al die irritante standaard apps af.
Maar op dit gebied ben ik totaal niet bekend dus enige hulp zou zeer welkom zijn.
Dit zijn de vragen waar ik nu mee zit:
- Ik heb Flashtool en SUS al op mijn PC geïnstalleerd. Wat moet ik verder nog allemaal hebben?
- Als ik het goed begrijp dan draait mijn toestel straks nog steeds op ICS net zoals nu alleen dan zonder de standaard apps?
- Kan ik mijn toestel straks via SUS ook gewoon weer updaten naar Android 4.1?
- Zien de menu's e.d. er nog steeds hetzelfde uit of is dit ook allemaal anders?
- Wat zijn verder de voordelen van het rooten van je toestel?
Ik hoop dat iemand de tijd en moeite neemt om me hierin wegwijs te maken, alvast bedankt in ieder geval.
Edit: Ik ben zelf wat rond gaan zoeken over rooten e.d. maar zie door de bomen het bos niet meer. Op XDA staan er tal van manieren om het te rooten, evenals tientallen andere site's via google. Als ik hier de openingspost lees krijg ik het idee dat het nog om een GB versie gaat ipv ICS. Hulp is dus nog steeds zeer gewenst.
Edit 2: Het rooten is inmiddels gelukt via het script van Bin4ry van XDA, dit ging zeer makkelijk en zonder de bootloader te unlocken. Ik heb gewoon weer de standaard firmware draaien maar wil binnenkort misschien de CM9 gaan proberen. Wat is momenteel de "beste" custom Rom die er beschikbaar is? CM10 loopt nog niet echt soepel als ik het XDA-forum moet geloven.
Is het verreist om de bootloader te unlocken als je bijvoorbeeld CM9 wilt draaien?
En dan heb ik nog een vraag, op welke manier kan ik de standaard-apps die ik niet gebruik verwijderen? (bijvoorbeeld Timescape e.a.)
[
Voor 21% gewijzigd door
Anoniem: 452953 op 22-09-2012 15:43
]