Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je krijgt zoiezo na 7 maanden wel garantie hoor, het is een fabrieksfout die worden zoiezo wel herstelt dus daar hoef je verder niet over na te denken. Ik ga die van mij over 2 weken even inruilen dan ben ik verhuist enzo dan is het net even wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
er komt geen cyanogenmod cm9 voor de s maar wel direct een cm10 met Jelly bean, en deze is ook al nu uit.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1780338

ga hem zo testen. alles lijkt te werken.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
WeAreLegion schreef op zondag 22 juli 2012 @ 16:14:
Je krijgt zoiezo na 7 maanden wel garantie hoor, het is een fabrieksfout die worden zoiezo wel herstelt dus daar hoef je verder niet over na te denken. Ik ga die van mij over 2 weken even inruilen dan ben ik verhuist enzo dan is het net even wat makkelijker.
Dat is nou juist het punt, er zijn mensen op xda die er wel gezeik mee hebben en die zijn over het algemeen toch ook wel redelijk goed ingelicht. Nu verwacht ik niet direct problemen, maar voorkomen is nog altijd beter dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 14:49
raydekok schreef op zondag 22 juli 2012 @ 16:23:
er komt geen cyanogenmod cm9 voor de s maar wel direct een cm10 met Jelly bean, en deze is ook al nu uit.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1780338

ga hem zo testen. alles lijkt te werken.
Ik kan bij die gelinkte pagina geen CM10 vinden... kijk ik scheef? Zie alleen CM7 en CM9.

Ik keek scheef...

[ Voor 3% gewijzigd door M-Opensource op 22-07-2012 17:40 ]

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
hijs echt SNEL :o :9~ O+

ugh.. bellen gaat alleen over de speaker :'( heb er dus nog niks aan.

[ Voor 58% gewijzigd door ArcticWolf op 22-07-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
ArcticWolf schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:32:
[...]

TrackID doet het volgens mij altijd, alleen je album art downloaden doet het nooit meer na het unlocken ;) (zelfs niet na het relocken).
je DRM keys ben je permanent kwijt.
maar ja.. maak een mp3 album aan op je pc en plaats een plaatje in de map en je hebt alsnog album art :+

edit:
"guys sorry to dissapoint you
there will be no CM9 for Xperia S"

lol... XD CM9 wordt dus gewoon helemaal overgeslagen en we gaan door naar CM10 _/-\o_ :D
Lijkt mij een goede deal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Hij draait iig echt goed, zelfs voor een alpha :9~ heb eigenlijk geen lag meer gezien! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Nu online
ArcticWolf schreef op maandag 23 juli 2012 @ 08:23:
Hij draait iig echt goed, zelfs voor een alpha :9~ heb eigenlijk geen lag meer gezien! _/-\o_
Dat zal ook de reden zijn dat CM9 geschrapt is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
ArcticWolf schreef op maandag 23 juli 2012 @ 08:23:
Ik lees op XDA mensen die last hebben van slechtwerkende camera op die ROM, dat is eigenlijk het enige wat mij tegenhoudt, hoe ervaar jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
M-Opensource schreef op maandag 23 juli 2012 @ 09:20:
[...]

Ik lees op XDA mensen die last hebben van slechtwerkende camera op die ROM, dat is eigenlijk het enige wat mij tegenhoudt, hoe ervaar jij dat?
ik vind het erger dat je niet normaal kan bellen 8)7
hij gebruikt namelijk de speaker aan de achterkant ipv de voorkant, leuk als andere mensen willen mee luisteren ;)
Camera werkt gewoon alleen de preview niet en anders kun je Camera MX gebruiken die het beeld wel goed laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
ArcticWolf schreef op maandag 23 juli 2012 @ 09:21:
[...]

ik vind het erger dat je niet normaal kan bellen 8)7
hij gebruikt namelijk de speaker aan de achterkant ipv de voorkant, leuk als andere mensen willen mee luisteren ;)
Camera werkt gewoon alleen de preview niet en anders kun je Camera MX gebruiken die het beeld wel goed laat zien.
Bellen is ook wel vrij essentieel, het blijft immers nog steeds een telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
hij is idd niet stable genoeg als daily driver O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Nu online
M-Opensource schreef op maandag 23 juli 2012 @ 09:22:
[...]

Bellen is ook wel vrij essentieel, het blijft immers nog steeds een telefoon :)
Ja en nee... Het is een "Smart"phone... Ik zit 7 maanden in China en ik ga echt niet bellen met mijn familie vanaf hier(nouja, behalve om de KPN te stangen met zijn zorgeloos wennen waarmee ik voor 100 euro per maand kan bellen terwijl ik maar 25 betaal :P ), gebruik altijd whatsapp, zelfs als ik in NL ben.

Bellen alleen als er haast is... Meestal is toch iedereen aan het werk dus dan is bellen ook niet gewenst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ik twijfel, ik gebruik hem nu als daily. maar de camera is inderdaad jammer. je ziet een grijze of groene strepen. foto is wel ok maar verder ook niet. bellen over speaker is jammer maar mee te leven bel namelijk bijna niet.

verder lijkt alles te werken. ben benieuwd wanneer ze wat zaken gaan fixen zoals bellen en camera.

hij is behoorlijk smooth. ik moet zeggen heb verschillende ics's gedraaid en deze JB is wel de meeste fijne.

er is een bugtracker maar iet zoals ik me bedacht. een apart voor xperia s zou cool zijn. het blijft op deze manier een onofficiële cyanogenmod.

ik verwacht deze week ergens wel verschillende oplossingen voor de JB bugs. aanstaand weekend komen ze vast met een nieuwe versie.

het is echt een verfijnde ICS.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Nu online
Mag ik jullie om een gunst vragen? Zit momenteel in China en zoals jullie wellicht wel weten hebben ze hier een fenomeen genaamd "The Great Chinese firewall", buiten YT, Twitter en Facebook zijn ook bijna alle fileshare websites geblocked of onnoemelijk traag...

Via xdafileserver.nl gaat het downloaden echter best(okey 150kb/s is niets vergeleken met de 10mb/s thuis maar toch). Nu wil ik graag ICS .453 hebben(eerst GB rooten en CWM installeren), dan updaten naar ICS kernel en baseband en dan MIUI installeren) maar deze staat er helaas nog niet op. Weet niet zeker maar dacht dat er mensen waren die beweerden dat de baseband van 453 anders was dus vandaar dat ik het liefst die wil proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Baseband zit toch in /system? MIUI wiped /system automatisch... dan ben je alsnog de baseband kwijt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Rctworld schreef op zondag 22 juli 2012 @ 16:33:
[...]

Dat is nou juist het punt, er zijn mensen op xda die er wel gezeik mee hebben en die zijn over het algemeen toch ook wel redelijk goed ingelicht. Nu verwacht ik niet direct problemen, maar voorkomen is nog altijd beter dan...
En zijn dat nederlanders? Want garantie werkt hier in nederland wel behoorlijk anders dan in het buitenland :) maar goed gewoon nog niet unlocken als je dat nog niet gedaan had en opsturen :)

En wat betreft die nieuwe firmware die zal ik er vanmiddag even opzetten voor je :)

[ Voor 7% gewijzigd door WeAreLegion op 23-07-2012 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Nu online
ArcticWolf schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:42:
Baseband zit toch in /system? MIUI wiped /system automatisch... dan ben je alsnog de baseband kwijt :/
Weet je dat zeker? Dan bij deze mijn excuses :)

Kan trouwens even zo goed geen kwaad hem op XDA FileServer te zetten, ook in NL gaat die veel sneller :) En mocht MIUI vies tegen vallen dan ga ik toch liever direct naar 453 ipv 452...
WeAreLegion schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:46:
[...]

En zijn dat nederlanders? Want garantie werkt hier in nederland wel behoorlijk anders dan in het buitenland :) maar goed gewoon nog niet unlocken als je dat nog niet gedaan had en opsturen :)

En wat betreft die nieuwe firmware die zal ik er vanmiddag even opzetten voor je :)
Tja, zo lastig... 6 maanden wachten zonder te unlocken is al lastig genoeg maar wil toch wel graag van die gele meuk af(en hopelijk zijn over 6 maanden de vervangende schermen ook van hetzelfde niveau als de originele) en zonder gezeur het liefste...

En bij voorbaat dank voor het uploaden! LordHades +1 ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Rctworld op 23-07-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MIUI draait echt als een trein!
de standaard MIUI launcher is een iphone clone ;) maar dat is MIUI eigenlijk ook...
ik vind deze build het beste draaien met de Nova launcher 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Nu online
ArcticWolf schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:56:
MIUI draait echt als een trein!
de standaard MIUI launcher is een iphone clone ;) maar dat is MIUI eigenlijk ook...
ik vind deze build het beste draaien met de Nova launcher 8)
Mja, ik word niet echt warm of koud van de meeste launchers. Ik vind de standaard XPERIA home wel mooi maar ik heb hem nu al bijna 2 jaar draaien(eerst op de X10 met ARC/S apps/launcher) en eigenlijk ben ik er wel op uitgekeken(ook omdat ze bij ICS ineens de buttons onderin the app drawer weg hebben gehaald).

De grafische stijl van MIUI is wel ernstig "geïnspireerd" op iOS inderdaad maar daar houden de echte overeenkomsten geloof ik wel op :P Maar het spreekt mij sowieso erg aan dat MIUI elke week update, ik hou van vooruitgang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1557091 :>

edit:
ik ben een beetje klaar met XDA... wat een ************ n00bs daar, ik weet ook niet alles maar ze vragen echt de meest basic dingen die je maar kan bedenken #klaag-mode.
pfff er zijn gewoon serieus mensen die hun telefoon 2x flashen voordat ze de juiste ROM erop zetten "anders werkt het niet" |:( |:( |:(

[ Voor 72% gewijzigd door ArcticWolf op 23-07-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Nu online
Jongens, ik wil niet graag de spelbreker zijn maar ik heb het toch maar eens even voorgelegd:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/y7vhNgusz83BqJzvPv7yoedv/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vG4uNMDE1iI6pBTP9Iov21zy/full.jpg

Dus, aldus de altijd zeer behulpzame klantenservice(NOT) is unlocked bootloader gelijk aan geen garantie... Iemand al spijt? Of het rechtmatig is, is een tweede natuurlijk maar je recht halen is nog niet zo simpel als dit echt de policy is.

[ Voor 36% gewijzigd door Rctworld op 23-07-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Zoals er al een paar keer is gezegt je kan je bootloader gewoon weer locken, en het aanvragen van een key wil niet zeggen dat je hem unlocked heb al he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Nu online
WeAreLegion schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:00:
Zoals er al een paar keer is gezegt je kan je bootloader gewoon weer locken, en het aanvragen van een key wil niet zeggen dat je hem unlocked heb al he :)
De DRM keys zijn stille getuige ;) Denk dat als ze echt zo strikt zijn je dat niet met een relock kan wegpoetsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Klopt, maar als je hem zoiezo niet opstuurt weet je het nooit natuurlijk :) Je krijgt altijd eerst een offerte mocht het je zelf geld kosten :) ik heb wel de key aangevraagd maar nog nooit unlocked dus hij is gewoon nog als hij uit de fabriek komt. Maar goed als ben benieuwd wat ze dus zeggen als je dus wel die key aangevraagd hebt maar nog nooit unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Nu online
WeAreLegion schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:03:
Klopt, maar als je hem zoiezo niet opstuurt weet je het nooit natuurlijk :) Je krijgt altijd eerst een offerte mocht het je zelf geld kosten :) ik heb wel de key aangevraagd maar nog nooit unlocked dus hij is gewoon nog als hij uit de fabriek komt. Maar goed als ben benieuwd wat ze dus zeggen als je dus wel die key aangevraagd hebt maar nog nooit unlocked.
Dat zou inderdaad niet mogen, maar dan heb je je DRM keys ook nog dus dat zouden ze dan ook moeten zien. :) Dus dan heb je altijd nog een goed excuus.

Maarja, om een lang verhaal kort te maken... Ik blijf wel lekker met locked bootloader kloten met MIUI en dan wachten op JB. Zodra hij gefixed is kan ik altijd nog gaan kloten... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294494

Wel een klein minpuntje ontdekt aan de MIUI rom:

Wanneer ik pair (voor de eerste keer dus!) met mijn autoradio via BT wordt hij netjes gekoppeld (audio en telefoon). Wanneer ik echter de radio uit zet en weer aan, connect 'ie niet opnieuw. Als ik kijk bij de BT instellingen zie ik wel dat hij hem ziet als paired device, maar hij ketst af op connecten. Geen foutmelding of iets dergelijks. Ook andere BT apparaten connect 'ie niet opnieuw. Enige oplossing is unpairen en opnieuw pairen. Erg irritant. Heb dit ook al bij MIUI voorgelegd maar tot op heden nog geen reactie gehad.

Zijn er meerdere MIUI'ers die ditzelfde hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
BT pairen werkt helemaal niet meer bij mij sinds MIUI... ;(

@Rctworld
Ik weet het niet.. HTC had dezelfde regelgeving, unlocken = vervallen van de garantie maar bij een HW defect (uitzondering fried cpu) repareerde ze hem wel gewoon. Of ze het bij Sony ook zo doen weet ik niet en misschien zijn ze zo flauw om het gele vlekken probleem te ontkennen...

[ Voor 71% gewijzigd door ArcticWolf op 23-07-2012 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Om een lang verhaal heel kort te maken, stuur hem op en word gefixed of niet :) je krjigt zoiezo een offerte natuurlijk als niet zo is :)

Morgen even mijn oude telefoon ophalen bij me broertje, dan kan ik daar ff gebruik van maken moet alleen wel een gewone sim weer hebben dan wat een gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Kali heeft net een fix gepost die het handsfree bel probleem zou moeten oplossen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:54

KL643

beeldaandemuur

En dat is?

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
http://forum.xda-develope...?p=29199203&postcount=155

of zoals ik het heb gedaan en wat dus ook prima werkt:

copy audio_policy.conf to /system/etc en plaats die daar. even de rechten aanpassen en alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:54

KL643

beeldaandemuur

Thanks! Ik heb net MIUI geïnstalleerd op mijn Xperia S, ziet er goed uit en loopt lekker. Merk gelijk dat mijn 3 knoppen weer beter werken dan met de MooDeD ROM.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
KL643 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 19:08:
Thanks! Ik heb net MIUI geïnstalleerd op mijn Xperia S, ziet er goed uit en loopt lekker. Merk gelijk dat mijn 3 knoppen weer beter werken dan met de MooDeD ROM.
dat van die knoppen heb ik met jelly bean ook. fijne is ook dat mijn scherm met die dikke bescherming gewoon veel beter werkt. lijkt erop alsof dat ook aan de software lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Kan nu iig JB als DD gebruiken! kan er tenminste normaal mee bellen nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ArcticWolf schreef op maandag 23 juli 2012 @ 19:44:
Kan nu iig JB als DD gebruiken! kan er tenminste normaal mee bellen nu :P
absoluut fijn ja, maar die camera zou ook wel fijn zijn want dat is na bellen en data gebruik de meest gebruikte optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
raydekok schreef op maandag 23 juli 2012 @ 20:01:
[...]

absoluut fijn ja, maar die camera zou ook wel fijn zijn want dat is na bellen en data gebruik de meest gebruikte optie.
Camera MX gebruiken, problem solved :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ArcticWolf schreef op maandag 23 juli 2012 @ 20:06:
[...]

Camera MX gebruiken, problem solved :>
doe ik ook, maar toch, die strat niet op als je de camera knop ingedrukt houd en daar krijg je af en toe ook van die strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
maar toch niet op de foto zelf? Ik krijg die strepen ook, maar als ik dan in gallery kijken heb ik er geen problemen mee :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ArcticWolf schreef op maandag 23 juli 2012 @ 20:39:
maar toch niet op de foto zelf? Ik krijg die strepen ook, maar als ik dan in gallery kijken heb ik er geen problemen mee :o
nee klopt dat is inderdaad wel fijn de foto zelf is perfect. wordt vast snel opgelost.

alleen snap iets niet. zijn ze nu gestopt met het ontwikkelen van ics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
raydekok schreef op maandag 23 juli 2012 @ 21:48:
[...]

nee klopt dat is inderdaad wel fijn de foto zelf is perfect. wordt vast snel opgelost.

alleen snap iets niet. zijn ze nu gestopt met het ontwikkelen van ics?
yep, heeft niet echt veel nut als JB veel beter draait op de SXS dan alsnog ICS te ontwikkelen. Daarnaast kan je gewoon de build specs voor beide gebruiken ;) maar ICS wordt dus nooit gecompiled (iig niet door het FXP team)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Nu online
Net een paar uurtjes gespeeld met MIUI i.c.m. een locked bootloader... Niet echt super vloeiend als je het mij vraagt(met GPU rendering afgedwongen) maar dat kan aan de Sony kernel liggen natuurlijk. Vind het op zich wel leuk maar vooralsnog zie ik weinig voordelen boven de stock rom dus ik ga naar .453 met root en CWM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
nu toch al wel 2 dagen in gebruik die JB en het werkt echt heerlijk. zeker nu de audio van het bellen is gemaakt. echt snel en geen lags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
raydekok schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:21:
nu toch al wel 2 dagen in gebruik die JB en het werkt echt heerlijk. zeker nu de audio van het bellen is gemaakt. echt snel en geen lags.
bij mij valt de gsm verbinding steeds weg.. moet dan weer rebooten om hem terug te krijgen. Daarnaast verdwijnen de APN's uitzichzelf :? ik w8 wel op de Beta }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ArcticWolf schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:28:
[...]

bij mij valt de gsm verbinding steeds weg.. moet dan weer rebooten om hem terug te krijgen. Daarnaast verdwijnen de APN's uitzichzelf :? ik w8 wel op de Beta }:O
vreemd, heb net staan bellen en gebruik internet daarnaast behoorlijk. er valt hier niks weg. heerlijk toestel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-06 20:01
Welke providers hebben jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
KPN/HI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
bartsled schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:43:
Welke providers hebben jullie?
t-mobile. en ik heb zelfs hier binnen in mijn huis beter ontvangst. wifi lijkt ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467332

ik heb build-nummer 6.1.a.0.452 kan dat ook?
of aleen 63 en 67?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Anoniem: 467332 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:15:
ik heb build-nummer 6.1.a.0.452 kan dat ook?
of aleen 63 en 67?
verkeerde topic... maar .452 is ICS en .63/.67 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ArcticWolf schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:22:
[...]

verkeerde topic... maar .452 is ICS en .63/.67 GB
dus wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dus als ik dit doe (ook al heb ik al ics) is hij geroot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Anoniem: 467332 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:26:
[...]

dus als ik dit doe (ook al heb ik al ics) is hij geroot?
wat is je vraag precies? wat wil je doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

raydekok schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:27:
[...]

wat is je vraag precies? wat wil je doen?
ik wil dat hij sneller word

en er zo iets op gooien YouTube: Ultimate Iphone Theme (Android) + MIUI Custom Rom

maar daarvoor moet je hem rooten tog?
of doe ik nu heel erg dom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
dat sneller worden, vergeet maar.
er zijn nog geen performance kernels }:O
maar als je MIUI wilt draaien moet je hem idd unlocken en rooten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Anoniem: 467332 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:28:
[...]

ik wil dat hij sneller word

en er zo iets op gooien YouTube: Ultimate Iphone Theme (Android) + MIUI Custom Rom

maar daarvoor moet je hem rooten tog?
of doe ik nu heel erg dom...
toen je hem kocht stond er waarschijnlijk Gingerbread op en die was in verhouding met ics wel wat traag ja dus je kan wel wat meer smoothness verwachten.

lees goed wat je moet doen om te unlocken en daarna wat je moet doen om te rooten. het si allemaal niet heel moeilijk maar je moet goed lezen en opletten.

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb er niet zo veel vertrouwen in...
een vriend van me doet het vaker en die zie ik binnenkort weer.
laat het hem wel doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
FXP131 8)
CM10.0 - ALPHA
- latest cm 10.0 fixes
- recovery adb/mass storage (S)
- mass storage (S)
- NFC (S)
- Torch (S)
- Wifi P2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Nu online
ArcticWolf schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:47:
dat sneller worden, vergeet maar.
er zijn nog geen performance kernels }:O
maar als je MIUI wilt draaien moet je hem idd unlocken en rooten O-)
Het kan ook zonder unlock, maar dat is niet heel simpel heb ik gemerkt... Wel gelukt maar echt heel vrolijk werd ik er niet van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Rctworld schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 12:50:
[...]

Het kan ook zonder unlock, maar dat is niet heel simpel heb ik gemerkt... Wel gelukt maar echt heel vrolijk werd ik er niet van :P
Die versie is ook een port... niet de officiele MIUI, die kun je niet met lock installeren :>

(of heb je deze werkend gekregen met lock? http://miuiandroid.com/co...ds/miui-rom-2-7-20.17338/ )

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 24-07-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
nice ja, wil hem graag proberen waar te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
raydekok schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 14:05:
[...]

nice ja, wil hem graag proberen waar te downloaden?
nog niet compiled zo te zien, ff afwachten dus }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok ik heb vandaag een beetje gekeken enzo,
en als het goed is heb ik hem geunlockt..*edit*
niet dus...

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 467332 op 24-07-2012 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat snap je niet aan het feit dat ik 6x heb gezegd: volg het stappenplan?
Dat begint toch met unlocken -> rooten -> custom rom? Ra ra wat zou je dan moeten doen alvorens er een custom rom op te zetten :? Bootloader status kun je checken via power +volume key en via Google.

No offence, maar je bent in je andere topic al veelvuldig op weg geholpen terwijl je simpele opzoekvragen stelde. Dat topic is niet voor niets dicht en nu ga je vrolijk hier verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Anoniem: 467332 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:25:
ok ik heb vandaag een beetje gekeken enzo,
en als het goed is heb ik hem geunlockt..*edit*
niet dus...
[Sony Xperia S] Rooten en Custom ROM's

begin hier en doe wat daar staat, dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Nu online
ArcticWolf schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 12:53:
[...]

Die versie is ook een port... niet de officiele MIUI, die kun je niet met lock installeren :>

(of heb je deze werkend gekregen met lock? http://miuiandroid.com/co...ds/miui-rom-2-7-20.17338/ )
Ik heb de officiële MIUI gebruikt idd(van de MIUI.com website): .20 met enkel Chinees en Engels. Is gewoon mogelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
hij bevat tegenwoordig toch veel meer talen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Nu online
ArcticWolf schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 06:44:
hij bevat tegenwoordig toch veel meer talen? O-)
De versie van miuiandroid.com als het goed is wel ja... De officiële versie van MIUI kun je wel instellen op Nederlands en dan is alle standaard functionaliteit van Android in het NL maar bijvoorbeeld de status bar toggles zijn dan in het Chinees. Alleen Engels is volledig vertaald in de officiële versie... (terwijl ze de meeste dingen waarschijnlijk gewoon uit Android vertaling hadden kunnen pakken)

Maarja, voor mij geen probleem, ik kan zowel Engels als Chinees :+ (alleen jammer dat het standaard Chinese Xperia toetsenbord alleen Engels en Chinees aan kan en geen Nederlands, nu moet ik constant toetsenborden wisselen om Chinees te schrijven :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
:D

nja ik ben nu weer terug naar .453 aan het flashen... internet blijft steeds wegvallen :'( icoontje en streepjes blijven wel staan, maar internet doet gewoon niks meer. Moet ik weer rebooten en daarna doet hij het weer, 3 keer deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Nu online
ArcticWolf schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 08:12:

nja ik ben nu weer terug naar .453 aan het flashen... internet blijft steeds wegvallen :'( icoontje en streepjes blijven wel staan, maar internet doet gewoon niks meer. Moet ik weer rebooten en daarna doet hij het weer, 3 keer deze week.
Dat had ik op .452 altijd na een nacht vliegtuigmodus. Zit gewoon in de kernel denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-06 13:59
Ik had daar op .452 ook last van. Op .453 helemaal niet meer. Gebruik je wel de originele kernel van .453? En niet een gemodde kernel die op de .452 versie is gebaseerd?

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:58
ArcticWolf schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 08:12:

Leuk he die custum roms,in het begin hosana maar na een paar dagen begint de ellende vaak.
Ik ben er mee gekapt.
De volgende telefoon wordt een google telefoon.
Kaal snel en altijd het nieuwste als eerste,jammer dat de nexus al te oud is,ik wacht op een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik wacht stiekem op WP8 }:O (geen grapje)
mijn vorige telefoon was ook een Android telefoon... alleen maar ellende, dan had je de ene versie weer en toen miste er weer wat dingen en dan ging je naar een andere ROM en toen miste je die andere dingen weer (De originele HTC software was ECHT om te janken).
Toen heb ik dus deze gok gewaagt om een dual-core te nemen met 1gb ram zodat ik iig de "lag" niet meer had... en goh, tis nog steeds bagger :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Nu online
ArcticWolf schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:43:
ik wacht stiekem op WP8 }:O (geen grapje)
mijn vorige telefoon was ook een Android telefoon... alleen maar ellende, dan had je de ene versie weer en toen miste er weer wat dingen en dan ging je naar een andere ROM en toen miste je die andere dingen weer (De originele HTC software was ECHT om te janken).
Toen heb ik dus deze gok gewaagt om een dual-core te nemen met 1gb ram zodat ik iig de "lag" niet meer had... en goh, tis nog steeds bagger :X
Mja, het is wel iets wat inherent is aan Android tot zover. Die drievoudige buffer doet wonderen in Jelly Bean...

Anyway, .453 met root en alle (cr)apps deraf die je niet nodig hebt doet hij het bij mij meer weer top. Sowieso heb ik op de X10 wel geleerd dat eigenlijk alleen stock roms die getuned zijn echt de moeite waard zijn omdat daar vaak de camera, data en dergelijke gewoon normaal werkt...

Al die volledige custom roms zijn meestal waardeloos omdat de "nerds" het vaak een beetje overdrijven, in plaats van bugs fixen en een cleane rom afleveren doen ze meestal 100 plug-ins toevoegen met spannende namen als Beats, SRS, Dolby, Wi-Fi Direct en weet ik veel wat en uiteindelijk loopt het ding 10x per dag vast en doet de camera vreemd.

MIUI en CM zijn dan nog wel aardig, met name CM9 op mijn 160 euro Android tablet(nouja die van mijn ouders, ik heb zelf een iPad) draait top omdat het zo clean is maar dat was niet heel lastig te porten aangezien de Chinese fabrikanten zelf allemaal al bijna stock ICS leveren alleen dan zonder optimalisaties.

Maar goed, over lag gesproken, zo geweldig vloeiend is iOS ook niet als je erop let... Windows Phone wel inderdaad, maar daar is grafisch niks zwaars aan. Als je nu een WP launcher download draait die ook heel soepel maar op de lange termijn gaat het me zwaar vervelen denk ik zo :P

Laten we eerlijk zijn iOS6 ondersteunt straks 5 devices(iPhone 3GS, 4, 4S en iPad 2 & 3) en Windows Phone 7 loopt wel op een reeks verschillende telefoons van verschillende fabrikanten maar met slechts een aantal Qualcomm SoC's, één resolutie en één interface volgens mij. Optimalisatie is dan niet echt een hele grote kunst meer... De openheid, flexibiliteit en aanpasbaarheid is zowel Android's grootste pluspunt als zijn grootste achilleshiel...

Jelly Bean gaat daar echter wel iets aan verbeteren maar als je echt vloeiende Android wil hebben moet je toch echt naar een Nexus kijken denk ik.

Off-topic: Eerste wereld problemen...

[ Voor 13% gewijzigd door Rctworld op 25-07-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Laatst online: 13-06 13:59
Rctworld schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:07:
[...]

Al die volledige custom roms zijn meestal waardeloos omdat de "nerds" het vaak een beetje overdrijven, in plaats van bugs fixen en een cleane rom afleveren doen ze meestal 100 plug-ins toevoegen met spannende namen als Beats, SRS, Dolby, Wi-Fi Direct en weet ik veel wat en uiteindelijk loopt het ding 10x per dag vast en doet de camera vreemd.

MIUI en CM zijn dan nog wel aardig, met name CM9 op mijn 160 euro Android tablet(nouja die van mijn ouders, ik heb zelf een iPad) draait top omdat het zo clean is maar dat was niet heel lastig te porten aangezien de Chinese fabrikanten zelf allemaal al bijna stock ICS leveren alleen dan zonder optimalisaties.
Veel custom roms zijn redelijke rommel inderdaad. Voor de meeste telefoons zitten er toch vaak wel een klein aantal tussen wat goed de moeite is. CM is daar een goed voorbeeld van: de stable releases werken over het algemeen minstens net zo goed als een stock rom.

Ik heb hiervoor een htc desire gehad. Een ander zeer goed voorbeeld was daar de oxygen rom. AOSP gebaseerd zonder verdere rommel erin. Draaide een stuk sneller dan de stock roms en alle functionaliteiten werkten naar behoren.

Voor de XPS zijn er momenteel nog niet echt opties die voldoende afgerond zijn om als dagelijkse roms te gebruiken. Wellicht alleen MIUI, maar dat heeft mij persoonlijk nooit zo getrokken. Wanneer CM 9 / 10 als release candidate of stable uitkomt voor de xps, dan zul je daar ongetwijfeld een compleet werkende rom aan hebben, maar momenteel is het gewoon nog even geduld hebben tot ze alle hardware goed werkend hebben.

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
lol, ik ga het niet quoten maar je hebt wel gelijk, eerste wereld problemen :+
Nja het gaat mij niet echt om het aanpassen van dingen, maar de standaard android is gewoon niet compleet en ik heb het idee dat WP7~8 dat wel is. Een paar voorbeelden, de SMS app is slechter dan het SMS programma op m'n ZEER oude Sagem MC820 8)7 je kan niet eens op datum sorteren (of ik heb iig niet ontdekt hoe...) Dan moet je dus weer een andere app downloaden... De calender van GB liet WEL de verjaardagen zien van FB, de calender in ICS niet > weer andere app downloaden > resultaat LAG. /zucht, waarom?
Weather widget standaard van sony is slecht en update niet automatisch de locatie, die van google zelf ziet er niet uit maar update wel de locatie > weer nieuwe app > resultaat lag.
Het ziet er bij WP7~8 allemaal wat strakker uit zeg maar en daar heb je die lag niet.
Maar ik hou hoop op JB, de Alpha draait al f*cking goed 8)

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 25-07-2012 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ArcticWolf schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:04:
lol, ik ga het niet quoten maar je hebt wel gelijk, eerste wereld problemen :+
Nja het gaat mij niet echt om het aanpassen van dingen, maar de standaard android is gewoon niet compleet en ik heb het idee dat WP7~8 dat wel is. Een paar voorbeelden, de SMS app is slechter dan het SMS programma op m'n ZEER oude Sagem MC820 8)7 je kan niet eens op datum sorteren (of ik heb iig niet ontdekt hoe...) Dan moet je dus weer een andere app downloaden... De calender van GB liet WEL de verjaardagen zien van FB, de calender in ICS niet > weer andere app downloaden > resultaat LAG. /zucht, waarom?
Weather widget standaard van sony is slecht en update niet automatisch de locatie, die van google zelf ziet er niet uit maar update wel de locatie > weer nieuwe app > resultaat lag.
Het ziet er bij WP7~8 allemaal wat strakker uit zeg maar en daar heb je die lag niet.
Maar ik hou hoop op JB, de Alpha draait al f*cking goed 8)
ben het daar uiteraard niet mee eens. een lag omdat je een programma moet installeren? nooit last avan gehad en vanaf de G1 al met android bezig en altijd direct root en costum roms.

maar iedereen ervaart het anders dat dan weer wel. als ik een wp telefoon zie raak ik al in paniek. en ja ik heb er genoeg mee kunnen spelen om dat te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
jij hebt toch ook de G2 gehad? Welke ROM was nou echt bug vrij? Elitemod was het beste vond ik, maar deze had een probleem dat hij dus ook de verbinding niet refreshte na een tijd. Deze ROM had nooit lag, multitasken bij het leven, goede batterij duur etc... maar dat was GB.
Ik heb nu weer .453 geinstalleerd met de stock kernel (wel met recovery) en echt.. lag hier lag daar, FB deed er 20! seconden over om op te starten, whatsapp 5 seconde en de walkman app ging happeren... |:( ~moest ik dus weer FB en whatsapp afsluiten om die haperingen te voorkomen in de walkman app. De calender (android pro widgets) wordt zo vaak uit het geheugen gegooid dat ik af en toe moet rebooten en zoveel apps draai ik nou ook weer niet
-fb
-whatsapp
-email (push)
-calender exchange
-gtalk
-timescape

that's it.
Nee persoonlijk vind ik android een onding.. terwijl ik met de SXS een nieuwe gok heb gewaagd (G1, G2 en nu de SXS..)
De volgende wordt toch echt een WP8 voor 99,99%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ArcticWolf schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:10:
jij hebt toch ook de G2 gehad? Welke ROM was nou echt bug vrij? Elitemod was het beste vond ik, maar deze had een probleem dat hij dus ook de verbinding niet refreshte na een tijd. Deze ROM had nooit lag, multitasken bij het leven, goede batterij duur etc... maar dat was GB.
Ik heb nu weer .453 geinstalleerd met de stock kernel (wel met recovery) en echt.. lag hier lag daar, FB deed er 20! seconden over om op te starten, whatsapp 5 seconde en de walkman app ging happeren... |:( ~moest ik dus weer FB en whatsapp afsluiten om die haperingen te voorkomen in de walkman app. De calender (android pro widgets) wordt zo vaak uit het geheugen gegooid dat ik af en toe moet rebooten en zoveel apps draai ik nou ook weer niet
-fb
-whatsapp
-email (push)
-calender exchange
-gtalk
-timescape

that's it.
Nee persoonlijk vind ik android een onding.. terwijl ik met de SXS een nieuwe gok heb gewaagd (G1, G2 en nu de SXS..)
De volgende wordt toch echt een WP8 voor 99,99%
timescape grootste lag ding ever, waarom zou je dat gebruiken? maar wederom een mening.

ik draaide alleen maar nightly's op mijn desire z (g2) can cyanogenmod werkte perfect, navigeren en tegelijk spotify luisteren in frankrijk met 39 graden buiten. en dan geen google maps maar sygic. dat was echt mijn killer foon maar de sxs begint daar nu met JB aardig op te lijken.

ik draai:
-whatsapp
-gmail (push)
-facebook (gebruik vaker friendcaster)
-instagram
-tapatalk
-gnote
-rabo bankieren (intertnet gebruik ik nooit meer alleen phone)
-unified remote (voor HTPC)
-acalander (werk en prive)
-dolphin browser
-apollo (muziek player en standaard in cm)
-airdroid

dit is wat ik veel gebruik. bijna alle auto sync staat wel uit. ik laat gmail wel pushen maar facebook niet en ook skype gaat alleen aan als ik het wil gebruiken.
whatsapp pushed wel. en agenda natuurlijk. in het begin met de stock sony veel vertragingen maar nu met JB niks meer. ook met ICS niet. maar ik sloop wel direct alles eruit wat maar vervelend is voor het systeem.
met titanium direct alles freezen zoals timescape maar ook onzin apps die ik nooit zal gebruiken zoals energie beheer bijvoorbeeld.

het is gewoon erg prettig om je systeem in eigen beheer te hebben. wil ik ook met mijn pc. wil weten wat er gebeurd en gaat op mijn logica. dat kan met android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
en toch verstuurd de telefoon informatie zonder dat jij het wilt :+ google is op facebook na echt ernstig in dat.

anyway je zegt precies wat ik bedoel, je moet perse andere apps zoeken om het standaard systeem te verbeteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ArcticWolf schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:31:
en toch verstuurd de telefoon informatie zonder dat jij het wilt :+ google is op facebook na echt ernstig in dat.

anyway je zegt precies wat ik bedoel, je moet perse andere apps zoeken om het standaard systeem te verbeteren...
heerlijk. ik gebruik in windows ook niet de windows mail maar iets andres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
raydekok schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 23:55:
[...]

heerlijk. ik gebruik in windows ook niet de windows mail maar iets andres.
8)7 jah mijn laptop heeft een i7, 8gb 1333mhz ram en een 128gb intel 320 ssd... dan krijg je idd geen lag nee, lekkere vergelijking }:O

Maar ik heb timescape maar eens uit gezet en dat geeft idd een gigantische performance boost :o

[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 26-07-2012 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Laatst online: 08:22

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik mis een stukje in de eerste post als je de flashtool gebruikt om te flashen.

Als je de flashtool start en je gaat flashen, krijg je een popup met het bericht dat je de back knop moet inhouden en dan de kabel opnieuw inpluggen. Het probleem hier is dat dit niet geldt voor de xperia s. Voor deze telefoon moet dit namelijk volume down zijn en dan de kabel opnieuw insteken.

Ik heb daar net een 15min aan besteed voordat ik dat uitvondt :P

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Yagermeister schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:12:
Ik mis een stukje in de eerste post als je de flashtool gebruikt om te flashen.

Als je de flashtool start en je gaat flashen, krijg je een popup met het bericht dat je de back knop moet inhouden en dan de kabel opnieuw inpluggen. Het probleem hier is dat dit niet geldt voor de xperia s. Voor deze telefoon moet dit namelijk volume down zijn en dan de kabel opnieuw insteken.

Ik heb daar net een 15min aan besteed voordat ik dat uitvondt :P
Ik zal er vanavond even een note bij zetten, thanks voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Na 2,5 uur eindelijk gelukt om de xperia te rooten en ook cwm te flashen.

De volgende stappen heb ik gedaan:
Via de gui flashtool heb ik LT26_6.0.A.3.76_TW.zip geinstalleerd. Die heb ik daarna zoals normaal opgestart en ingesteld.
Daarna via de cmd flashtool heb ik KA_Xperia_S_prerooted_76TW.zip erover geflashed.
Hierna had ik root.
Als laatste heb ik http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1793272 gepakt en de recovery geinstalleerd.

Dit is voor mij 100% werkend geweest en eindelijk heb ik cwm er weer op staan.

[EDIT]
Voor de mensen die niet weten hoe je in de recovery komt: zodra je de phone aanzet moet je gewoon midden op het scherm gaan tikken. Zodra het sony logo weg gaat zou die de recovery in moeten gaan. In de recovery kun je met de volume keys omhoog en omlaag. De home knop geldt als ok.

[ Voor 21% gewijzigd door Yagermeister op 26-07-2012 16:41 ]

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
huh heb je nu GB geinstalleerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ja want dat was de enigste die pre-rooted was (die ik kon vinden dat is).

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Yagermeister schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:14:
Ja want dat was de enigste die pre-rooted was (die ik kon vinden dat is).
yeah maar bij ICS is de kernel rooted en daarvoor heb je geen pre-rooted system image nodig ;) dus gewoon ICS installeren en via fastboot een kernel uit de dev. thread flashen en dan heb je dus gewoon root :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Dat werkte dus niet bij mij. Ik kreeg de hele tijd boot loops daarom dat ik gekozen heb voor de GB variant.

Zojuist heb ik wel ontdekt dat MooDeD ICS 90.6 voor geen meter wilt opstarten. Ook hier weer bootloops.

Ik heb nu een ics via fastboot gedaan en daarna een gerootte kernel die ik ook zojuist gevonden heb. Dit lijkt goed te werken. Nu moet ik alleen die sony troep eraf krijgen zodat ik eens wat langere batterij heb. Dit is namelijk rampzalig op dit toestel met de standaard rom.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 09:56
Oke. Maar als je een GB img pre-rooted hebt geflashed, dan kun je toch gewoon via fastboot een CM10 flashen? of moet dit perse via Custom recovery :?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Possible schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 19:40:
Oke. Maar als je een GB img pre-rooted hebt geflashed, dan kun je toch gewoon via fastboot een CM10 flashen? of moet dit perse via Custom recovery :?
je boot voor CM10 gewoon naar de recovery
-mounts > mount system > format systemm
-wipe data / factory reset
-advanced > wipe dalvik

en daarna CM10 flashen via install via sdcard.
en daarna de gapps
de CM10 rom bevat al een geroote kernel dus daar hoef je verder niks aan te doen.

8)

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 26-07-2012 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Naja ik heb nu een ics rooted rom dus ik vind het niet meer zo erg. Wat ik wel nog zoek is een manier om die standaard sony troep te verwijderen en zoveel mogelijk uit te zetten ervan.

Als iemand tips heeft dan houdt ik me aanbevolen.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 09:56
Wat dacht je van de CM10 ? dat is een ''kale'' stock android 4.1 (Jelly Bean) rom die voor een alpha versie al behoorlijk goed draait.

Alles werkt naar behoren! (Behalve de camera app)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Possible schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:36:
Wat dacht je van de CM10 ? dat is een ''kale'' stock android 4.1 (Jelly Bean) rom die voor een alpha versie al behoorlijk goed draait.

Alles werkt naar behoren! (Behalve de camera app)
radio (GSM/RIL interface) werkt ook nog niet naar behoren hoor. Bij mij valt het signaal vaak weg (en dan gewoon helemaal).
butter engine werkt ook nog niet goed.
dalvik engine naar mijn weten ook niet.
nfc werkt niet

dus dat valt wel mee dat alles naar behoren werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Ik ben overgestapt naar MIUI en daarbij Nova Launcher gebruikt. Draait erg smooth, de batterij is beter dan ik verwacht had (iets beter dan GB voor m'n gevoel). Verder ook erg stabiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
M-Opensource schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 07:36:
Ik ben overgestapt naar MIUI en daarbij Nova Launcher gebruikt. Draait erg smooth, de batterij is beter dan ik verwacht had (iets beter dan GB voor m'n gevoel). Verder ook erg stabiel!
ik ben weer van MIUI afgestapt omdat 3g steeds wegviel... zit nu weer op .453 en heb het probleem niet. Nova Launcher werkt erg goed moet ik zeggen @ .453 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Yagermeister schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:16:
Naja ik heb nu een ics rooted rom dus ik vind het niet meer zo erg. Wat ik wel nog zoek is een manier om die standaard sony troep te verwijderen en zoveel mogelijk uit te zetten ervan.

Als iemand tips heeft dan houdt ik me aanbevolen.
root uninstaller installeren en alles verwijderen wat je maar wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

raydekok schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:05:
[...]

root uninstaller installeren en alles verwijderen wat je maar wilt.
Die werkt perfect. Bedankt hiervoor.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
ArcticWolf schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 07:48:
[...]

ik ben weer van MIUI afgestapt omdat 3g steeds wegviel... zit nu weer op .453 en heb het probleem niet. Nova Launcher werkt erg goed moet ik zeggen @ .453 :o
Nova Launcher is echt een aanrader inderdaad. Loopt erg fijn.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste