draai al geruime tijd #9007 van doomlord, erg fijn. hoop dat ie snel met een stabiele uitkomt omdat dit allemaal testversies zijn.jejeh schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 12:12:
Zijn er al mensen die de cpu eens hebben overgeklokt met de doomkernel ?
Jammer maar er gebeurt zo weinig hier.
Denk dat mijn volgende telefoon geen sony meer wordt,alleen al omdat er zo weinig gebeurt.[ geen dev's]
Ook op xda weinig nieuws en mooie roms voor de sony telefoons.
overclocken zie ik niet veel reden toe. alles loopt erg snel. ik draai nu de sspeed rom. super. snel en stabiel. installeren is ook mooi met aroma. opstarten was even lastig maar na 5 keer draait alles bijzonder vloeibaar.
ik ben heel benieuwd naar ICS die uit gaat komen. dan zal er ook wel meer komen qua roms. geef het ook wat tijd zou ik zeggen. de telefoon is er nog niet heel lang namelijk.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
"Find what you love and let it kill you"
Zou het graag willen, maar ben toch erg bang mijn mooie toestel te beschadigen..
Waarom zou je hem willen overklokken ? het is een 2 x 1.5 Ghz dual core.
Heb je autocad naar android geport ?
Op XDA heb ik wel een stukje over het terugklokken gelezen (i.v.m. energie)
Zeer waarschijnlijk dat je met dezelfde app ook kunt overklokken ?
Nee, klopt. Ik heb het ook niet gedaan, en ben ook niet van het plan het te gaan doen
Ja idd, zag ik ook; zou opzich moeten kunnen, maar denk dat ik ook dat niet ga doen
Vind het wel prima hoe ie liep (hij ligt nu bij reparatie vanwege problemen met de camera
Wat ik zo meemaak mbt overklokken, moet je het wel heel gek maken, wil je je telefoon echt stuk maken door overclocken. Maar m.i. het allergrootste nadeel van overclocken op een telefoon, is dat hij meer stroom gaat verbruiken, en dus je accu sneller leeg gaat.TiesB schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:05:
Ik had een klein vraagje: hangen er grote risico's aan overklokken?
Zou het graag willen, maar ben toch erg bang mijn mooie toestel te beschadigen..
- custom rom's en firmware
- rooten met .76 firmware
- ICS video
- fileserver-link geupdate
Draai zelfs sinds gister de pre-rooted firmware van .76
Moet zeggen dat ik wel wat verschil merk in performance, hij voelt net wat soepeler. Lag heb ik 'm niet meer op kunnen betrappen, alhoewel dat toch al vrij sporadisch was. Ben benieuwd of het nog iets met de accuduur doet, haalde gemiddeld over een week gebruik toch wel 24 uur per volle batterij.
[ Voor 56% gewijzigd door M-Opensource op 05-06-2012 10:11 ]
ben benieuwd naar ICS want die si nu wel heel dichtbij aan het komen.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Anoniem: 294494
Maarja, mijn telefoon ligt ter reparatie, dus als 'ie uitkomt heb ik er nog niks aan. (scherm ingebrand door het standaard thema van Sony, lichtgevend gebeuren rond het menuknopje).
ik wilde eigenlijk alleen root, maar ik kreeg het niet voor elkaar om een ftf te flashen.
flashtool zei dat ik naar flashmode moest gaan, dus gedaan. Flashtool zegt dat hij in flashmode zit en geeft een error...
iemand enig idee waarom?
@KL643
ik heb blijkbaar hetzelfde probleem als jij

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 08-06-2012 09:15 ]
Hier heeft de update mijn accuduur echt flink verbeterd. Mijn dagje is nu voorbij en heb nog 40% over (normale dag, en ik gebruik mijn telefoon vrij intensief en veel op plekken met slecht bereik). Dit was voorheen wel anders, dan schommelde die rond de 15% (.73) of leeg (voor .73).M-Opensource schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:09:
Paar kleine updates aan de topicstart gedaan:
- custom rom's en firmware
- rooten met .76 firmware
- ICS video
- fileserver-link geupdate
Draai zelfs sinds gister de pre-rooted firmware van .76
Moet zeggen dat ik wel wat verschil merk in performance, hij voelt net wat soepeler. Lag heb ik 'm niet meer op kunnen betrappen, alhoewel dat toch al vrij sporadisch was. Ben benieuwd of het nog iets met de accuduur doet, haalde gemiddeld over een week gebruik toch wel 24 uur per volle batterij.
Ik heb daarvoor .73 Generic NL geflasht en wilde daarna via OTA/PCC of SEUS updaten naar .75, maar ik kreeg steeds de melding dat de software niet correct was, moet dit weer werken als ik de bootloader lock??
stap 1: http://deadly-silence.org/XperiaICS/
deze 3 bestanden downloaden.
stap 2: fastboot_with_Android_USB_file.zip uitpakken (waar je maar wilt)
stap 3: CWM-SuperSU-v0.92.zip op het sd geheugen zetten (maakt ook niet uit waar)
stap 4: fastboot drivers installeren (als je dat al niet gedaan had)
stap 5: recovery-nozomi.img in de subdirectory /fastboot zetten van het uitgepakte fastboot_with_Android_USB_file.zip bestandInstall Fastboot driver
Download sony ericsson inf file (below)
Open windows device manager
Be prepared, do the steps below as fast as you can
Press and hold power + volume[+] buttons and boot in fastmode
Connect Xperia S to PC/Laptop via USB cable
Ignore all messege that say driver is not installed
In device manager, do search for new hardware S1Boot fastboot
Right click then select Update Driver
After the driver is updated, release the volume[+] button
Windows will disconnect the device, so you can remove the device from PC/Laptop
Now you can relax …
In Windows, click ”Browse my computer for driver software”
Click “Let me pick from a list of device drivers on my computer”
Select ”Show all device”
Click next
Click ”Have Disk”
Click ”Browse”
Now find the inf file that already download.
Click OK
You`ll see two or three models, select Android Bootloader Interface,do not click Next
Once again, you need do the steps below as fast as you can
Press and hold power + volume[+] buttons
Connect Xperia S to PC/Laptop via USB cable
When it`s connected press Next to install driver, do not wait the led become blue
If you follow all steps with correct, then it`s the xperia S driver should be installed and you can boot in fastboot.
stap 6: telefoon uitzetten en starten naar fastboot (volume up ingedrukt houden en usbkabel erin drukken)
blauwe lampje gaat branden.
stap 7: open een cmd window en ga naar /fastboot (van het uitgepakte bestand)
type nu "fastboot flash boot recovery-nozomi.img"
stap 8: trek de usb kabel eruit na "succes" en zet de telefoon normaal aan, deze zal nu naar de recovery booten
stap 9: install zip from sdcard >> browse nu met de volume keys (up & down) naar het bestand wat je net op het sd geheugen hebt gezet.
Home = accept
Back = cancel
stap 10: installeer het zip bestand en zet daarna met volume up + power (3 sec indrukken) de telefoon weer uit
stap 11: ga weer naar fastboot. extract de kernel.sin uit het gebruikte .ftf bestand (.ftf bestand openen met 7zip/winrar etc.)
stap 12: type nu "fastboot flash boot kernel.sin"
stap 13: unpluggen en aanzetten! en hijs geroot en start weer normaal op
hopelijk is het een beetje duidelijk zo
[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 21-06-2012 20:59 ]
Als je bootloader is ontmaagd kun je na het flashen van de ftf,de superuser zip op je sd zetten.
Telefoon uitzetten en de preroot kernel hotbooten en dan via cwm de superuser instaleren.
klaar.
2 uur geleden nog nietjejeh schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:34:
Het kan veel sneller
Als je bootloader is ontmaagd kun je na het flashen van de ftf,de superuser zip op je sd zetten.
Telefoon uitzetten en de preroot kernel hotbooten en dan via cwm de superuser instaleren.
klaar.
moet ik 1 specifiek deel van die rom extracten uit die ftf file ?
Ik heb die hele rom nu uitgepakt maar kom even niet verder ... help help
de ftf kan je gewoon openen met 7zip ofzo
Dacht ik alle in en uitpak progjes te hebben, heb ik net niet de juiste .
Ti's al gelukt ! prima TuTje ! dank daarvoor .
haha, volgens mij kan je .ftf bestanden ook met winzip/winrar openen hoor, ik gebruik alleen op het werk (en thuis) 7zipTurbo-Puppy schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:51:
Jeuj ... ik vond dat een te voor de hand liggende opvatting van je zin.
Dacht ik alle in en uitpak progjes te hebben, heb ik net niet de juiste .
Ti's al gelukt ! prima TuTje ! dank daarvoor .
andere launcher geen optie dan?raydekok schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:30:
ik wacht even op een goeie stock. ik wil dus af van die sony schil.
Anoniem: 245581
recovery-nozomi.img geflashed -> superuser zip installed -> kernel flashed
Dat gaat allemaal goed, maar daarna start mijn telefoon niet meer op, blijft in een bootloop hangen op het Sony logo.
Al een paar keer geprobeerd, steeds met hetzelfde resultaat, iemand suggesties?
Tnx
Als je nog de ftf file van de ICS rom hebt staan, pak die dan even uit (het is gewoon een zip). En gebruik de kernel.sin dit je daarin vindt.
Sony heeft nog geen kernel sources uitgegeven, die komen binnenkort. Cyanogenmod 9 volgt kort daarna, AOKP en alle andere varianten waarschijnlijk ook.ArcticWolf schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 19:03:
weet iemand of er al een repo is met de build props voor de SXS? Dan kun je namelijk een standaard ICS compilen zonder al die sony dingen...
Anoniem: 320277
Maar ik krijg steeds de foutmelding dat ik geen toegang heb tot die folder (in CMD met die adb commando's). Terwijl deze folder juist wél toegankelijk zou moeten zijn zonder root (wil m'n SXS niet rooten nl.)
probeer eens met ES File explorer gewoon het bestand te verplaatsenAnoniem: 320277 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 18:26:
Ik wil graag een andere bootanimation installeren, en ik heb gelezen dat ik dan een bestand genaamd bootanimation.zip naar /data/local/ moet verplaatsen
Maar ik krijg steeds de foutmelding dat ik geen toegang heb tot die folder (in CMD met die adb commando's). Terwijl deze folder juist wél toegankelijk zou moeten zijn zonder root (wil m'n SXS niet rooten nl.)
Lukt helaas niet, ik kan in ES File Explorer wel de map /data bereiken maar die lijkt leeg te zijn (verborgen bestanden laten zien is aangevinkt)ArcticWolf schreef op zondag 24 juni 2012 @ 18:53:
[...]
probeer eens met ES File explorer gewoon het bestand te verplaatsen
En met een andere app genaamd Explorer krijg ik de map wel te zien en staat erbij als rechten:
"rwxrwx--x"
Als ik erop klik staat er dan: "This is a protected folder that is not accesible with standard file managers on unrooted phones"
Dat is toch raar, want ik lees overal dat die map gewoon zonder root te bereiken moet zijn. En ik wil m'n telefoon eigenlijk niet rooten want dan moet ik de bootloader ook unlocken, ben ik vanalles kwijt enz.
Heb je wel ICS?Anoniem: 320277 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 20:43:
[...]
Lukt helaas niet, ik kan in ES File Explorer wel de map /data bereiken maar die lijkt leeg te zijn (verborgen bestanden laten zien is aangevinkt)
En met een andere app genaamd Explorer krijg ik de map wel te zien en staat erbij als rechten:
"rwxrwx--x"
Als ik erop klik staat er dan: "This is a protected folder that is not accesible with standard file managers on unrooted phones"
Dat is toch raar, want ik lees overal dat die map gewoon zonder root te bereiken moet zijn. En ik wil m'n telefoon eigenlijk niet rooten want dan moet ik de bootloader ook unlocken, ben ik vanalles kwijt enz.
Daar zit een backup functie in! gewoon backuppen, bootlucker unloaden en alles weer terug zetten
en anders gewoon updaten naar ICS (kan zonder unlocked bootloader) en dan alsnog de backup uitvoeren en daarna de bootlocker unlocken.
[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 24-06-2012 21:12 ]
Ik heb ICS ja, geflashed aan de hand van de tutorial in het main-topic voor de SXS.ArcticWolf schreef op zondag 24 juni 2012 @ 21:11:
[...]
Heb je wel ICS?
Daar zit een backup functie in! gewoon backuppen, bootlucker unloaden en alles weer terug zetten
en anders gewoon updaten naar ICS (kan zonder unlocked bootloader) en dan alsnog de backup uitvoeren en daarna de bootlocker unlocken.
Ik heb op XDA een tutorial gevonden om ICS te rooten, moest daarvoor eerst de bootloader unlocken. Dat heb ik gedaan via dat command venster op de computer en dat leek allemaal goed te gaan. Toen heb ik een bestandje genaamd system.img moeten flashen en nu wil het toestel niet meer opstarten..
edit: ik krijg alleen het SONY logo, voor de rest gebeurt er niks. Toestel kan ik af en toe in flashboot of flashmode krijgen maar "valt" daar dan toch weer uit, dus ik kan 'm ook niet opnieuw flashen...
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 320277 op 25-06-2012 19:52 ]
Ik zie 't en ik heb al gereageerd, nogmaals bedankt!ArcticWolf schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:10:
ik heb je een dm gestuurd!
Telefoon doet het weer, geroot en wel
Voor de meer experimentele mensen, muziek luisteren en multitasken gaat best wel beroerd.
Blijkbaar heeft mr Sony de allocated dalvik VM op 256m gezet

maar ik ben tot de conclusie gekomen dat:
dalvik.vm.heapgrowthsizelimit= van 64m naar 32m
dalvik.vm.heapsize= vam 256m naar 64m
(build.prop)
veel beter werkt!
Ik heb zelfs met muziek afspelen tegen de 200mb vrij
Heb de heapgrowth en size ook aangepast, telefoon is nog net zo soepel maar nu geen storende haperingen meer bij muziek luisterenArcticWolf schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:22:
top!![]()
Voor de meer experimentele mensen, muziek luisteren en multitasken gaat best wel beroerd.
Blijkbaar heeft mr Sony de allocated dalvik VM op 256m gezetgeen idee waarom... ik heb even naar andere android devices gekeken (met ICS) en mijn oude DZ ook met ICS.
(build.prop)
veel beter werkt!
Ik heb zelfs met muziek afspelen tegen de 200mb vrijik denk dat je heapsize zelfs kan terug brengen naar 32m, maar dat test ik wel een andere keer.
Dat had ik ook gedaan, alleen had niet goed gelezen, want je moest eerst de normale ICS erop flashen, dan pas de andere. Na een half uurtje prutsen de kernel weten te flashen (kreeg de drivers niet goed) en toen deed hij hetAnoniem: 320277 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:48:
Oh oh...
Ik heb op XDA een tutorial gevonden om ICS te rooten, moest daarvoor eerst de bootloader unlocken. Dat heb ik gedaan via dat command venster op de computer en dat leek allemaal goed te gaan. Toen heb ik een bestandje genaamd system.img moeten flashen en nu wil het toestel niet meer opstarten..
edit: ik krijg alleen het SONY logo, voor de rest gebeurt er niks. Toestel kan ik af en toe in flashboot of flashmode krijgen maar "valt" daar dan toch weer uit, dus ik kan 'm ook niet opnieuw flashen...
en oe doe je dat nu makkelijk?ArcticWolf schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:22:
top!![]()
Blijkbaar heeft mr Sony de allocated dalvik VM op 256m gezetgeen idee waarom... ik heb even naar andere android devices gekeken (met ICS) en mijn oude DZ ook met ICS.
(build.prop)
veel beter werkt!
Ik heb zelfs met muziek afspelen tegen de 200mb vrijik denk dat je heapsize zelfs kan terug brengen naar 32m, maar dat test ik wel een andere keer.
build.prop aanpassen?
kun je aanpassen met ES file explorer ofzo
ik heb alleen net ontdekt dat het limiet toch hoger moet staan dan 32/64... ik kreeg systemUI crashes. Hij staat nu op 64/128mb
waar heb jij je settings op staan M-Opensource?
Ik heb ze ook op 32/64 staan, tot nu toe gaat dat goed maar heb niet veel gespeeld met m'n Xperia, ligt op te laden. Ik zal het eens in de gaten houden.ArcticWolf schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:11:
build.prop staat in /system/
kun je aanpassen met ES file explorer ofzo
ik heb alleen net ontdekt dat het limiet toch hoger moet staan dan 32/64... ik kreeg systemUI crashes. Hij staat nu op 64/128mb
waar heb jij je settings op staan M-Opensource?
@raydekok
Overigens is ES File Explorer ideaal voor dit soort aanpassingen, heeft een ingebouwde txt-editor waarmee je het kan doen.
ja die gebruik ik ook. ook makkelijk voor rechten aanpassen bij de betaalde versie. via die heb ik ook toen mijn statusbar aangepast. werkt prima.M-Opensource schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:34:
[...]
Ik heb ze ook op 32/64 staan, tot nu toe gaat dat goed maar heb niet veel gespeeld met m'n Xperia, ligt op te laden. Ik zal het eens in de gaten houden.
@raydekok
Overigens is ES File Explorer ideaal voor dit soort aanpassingen, heeft een ingebouwde txt-editor waarmee je het kan doen.
ik gebruik gewoon adb shell voor rechten.. XD
Met whatsapp heeft ie soms best moeite, had haperingen van één tot twee seconden!
standaard installatie bevat +-200 componenten (apps/apks)... ik weet dat de stock ICS maar max 70 componenten bevat... Ik had op mijn DZ ook de xperia launcher met timescape en de widgets... maar dat waren maar 5 tot 10 componenten en namen echt geen honderden mb's aan geheugen in.
ik heb laatst de ROM kunnen extracten (op de build.prop na) hopelijk lukt het me binnenkort een gestripte rom uit te brengen
[ Voor 15% gewijzigd door ArcticWolf op 26-06-2012 08:08 ]
Als je de gps aanzet krijg je altijd de vraag of je akkoord gaat met datagebruik..
In build.prop kon ik niks vinden..
Gewoon laten aan staan. GPS gebruikt geen energie zolang apps het niet activeren, en er zijn weinig apps die GPS effectief gebruiken. Je gaat het verschil qua battery life niet merken.Lieuwe15 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 18:22:
Is er ook een morgelijkheid om die irritante vraag als je de GPS aanzet uit te zetten?
Als je de gps aanzet krijg je altijd de vraag of je akkoord gaat met datagebruik..
In build.prop kon ik niks vinden..
zelfde voor wifi. als je hem niet laat zoeken naar netwerken. staat hier altijd aan.AmbroosV schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 18:42:
[...]
Gewoon laten aan staan. GPS gebruikt geen energie zolang apps het niet activeren, en er zijn weinig apps die GPS effectief gebruiken. Je gaat het verschil qua battery life niet merken.
Het energieverbruik van de Xperia S is vrij random. Soms merk ik ook ineens dat hij in standby heel snel omlaag gaat, maar dan herstart ik hem eens en dan gaat het weer beter. Komt niet veel voor.
Wanneer je merkt dat je Xperia S ineens veel stroom verloren is kan het ook zijn dat de Market op de achtergrond is beginnen updaten. Om één of andere reden doet mijn Xperia S nu bijna alle updates automatisch op de achtergrond. Stoort mij niet echt, maar dat soort dingen verbruiken altijd wel een paar procentjes.

yeahjejeh schreef op zondag 01 juli 2012 @ 11:12:
Custom rom helpt niet ...kernels moeten jullie hebben.
maar er zit zoveel troep in die sony build... ik weet niet wat ik wel of niet kan freezen en ik ben te lui om trial & error te doen
werkt, ben nu bezig om de root te testen.
Dat wacht allemaal op de kernel broncode die sony nog niet vrijgegeven heeft voor de ics versie.Cyleo schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 00:59:
Er is inmiddels een enorme lading aan kernels verkrijgbaarMaar ik zoek eigenlijk naar een kale ICS rom, vind dat toch wel erg fijn draaien altijd
broncode is uit. dit gaat leuk worden.riotrick schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 08:42:
[...]
Dat wacht allemaal op de kernel broncode die sony nog niet vrijgegeven heeft voor de ics versie.

heb nu de kernel en android 4.0.4 r2.1 gesynced... weet alleen niet hoe ik ze kan mergen en compilen

[ Voor 38% gewijzigd door ArcticWolf op 07-07-2012 14:02 ]
Anoniem: 465682
Ik heb mn bootloader unlocked, heb er nieuwe (pre-rooted) firmware op geflashed, maar wat ik ook doe
er is geen root toegang. Via de flashtool erop gezet echter bij het rooten daar krijg ik een fout melding.
Error cleaning rootit files, mounting/system R/W FTE error.
Wat doe ik verkeerd?
Thanks iemand?
leuke rom, draait erg smooth! Gewoon stock met ram tweaks

draait hier ook. jammer van alle meuk die er nog in zit. heb zelf timescape enzo eruit moeten halen. verder zeker smooth. ik gebruik deze kernel. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1768465ArcticWolf schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:49:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1775022
leuke rom, draait erg smooth! Gewoon stock met ram tweaks
er is ook nog een andere uit maar die heb ik nog niet getest.http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1729280
Die andere ook, maar dat is gewoon de stock kernel met root
de roms van krabappel werken allemaal niet bij mij... deze werkte in 1x goed.
die van krabappel draaiden allemaal lekker behalve die met ics. ik had bij het installeren van deze van mooded wel problemen. aroma wilde niet starten. 2 keer herstart (bleef hangen) waarna het in een keer lukte (al deed het touchscreen het niet en moest alles met volume en power geregeld worden.ArcticWolf schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:53:
XSX kernel v2 is erg goed!
Die andere ook, maar dat is gewoon de stock kernel met root(en wat vpn tweaks)
de roms van krabappel werken allemaal niet bij mij... deze werkte in 1x goed.
heb de mijn nu ook 25 undervolt. wat nog steeds prima loopt.

aha haha vandaar... mis wel eens iets.ArcticWolf schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:56:
Aroma werkt niet met touchscreen sinds de nieuwe CWM en kernel versies
Overigens kom ik met geen mogelijkheid in CWM, wat is de gebruikelijke manier om daarin te komen? Als ik ROM Manager gebruik dan reboot ie gewoon, alsof de CWM er niet is, heel storend.
Dat lees ik dus overal, maar een blauw lampje gaat er bij mij dus niet branden. Tenzij je 'm in Fastboot modus zet, en dat moet ik dus niet hebben.ArcticWolf schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:12:
telefoon uitzetten, aanzetten, wachten tot het blauwe lampje gaat branden en dan volume up ingedrukt houden
flash een costum kernel zoals deze http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1768465M-Opensource schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:29:
[...]
Dat lees ik dus overal, maar een blauw lampje gaat er bij mij dus niet branden. Tenzij je 'm in Fastboot modus zet, en dat moet ik dus niet hebben.
dan heb je cmw en kun je erin middels uitleg.
ArcticWolf schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:49:
de Xperia S staat in de changelogs van CM10 (Alpha)!!

nice!!!!ArcticWolf schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:49:
Worked like a charm, dank u wel! Nu even MooDeD flashenraydekok schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:35:
[...]
flash een costum kernel zoals deze http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1768465
dan heb je cmw en kun je erin middels uitleg.
Amen, heerlijk, naked JB op zo'n mooie telefoonArcticWolf schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:49:
raydekok schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:30:
hoe kom je eigenlijk aan die info? en wat betekend alpha? is dat werkbaar? op mijn oude desire z draaide ik altijd alpha's dus kan hier ook wel op.

De alpha voor de DZ was een port van de DHD waar veel voor wordt ontwikkeld. Dat kun je helaas niet vergelijken met de SXS.
Daarnaast, waarom zou je porten als je de source hebt? Het enige probleem is dat er bijna geen developers zijn voor de Xperia series en er zijn teveel telefoons. Al zijn de S, U, P en Acro redelijk compatible... De MIUI rom werkt idd gewoon en dat is een port, maar deze zal altijd "unstable" blijven omdat het props bevat van een andere telefoon.
[ Voor 17% gewijzigd door ArcticWolf op 17-07-2012 22:35 ]
jullie zouden best mogen zeggen: just fucking google it. want ik heb het al. http://www.xperiablog.net...g-to-xperia-devices-soon/raydekok schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:30:
hoe kom je eigenlijk aan die info? en wat betekend alpha? is dat werkbaar? op mijn oude desire z draaide ik altijd alpha's dus kan hier ook wel op.
Cm 10 zal over een jaar misschien te draaien zijn.
Cm 7.....is op een arc s nog niet bugvrij.
Ik juich JB draair absoluut eerder. Gaat lekker snel dit. Alleen de voordelen tegenover ICS weet ik dus niet.jejeh schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 01:41:
Juich niet te vroeg.
en wat is bugvrij? als je ze in de winkel koopt zijn ze standaard niet bugvrij. cm maakt er vaak iets mooiers van en de bugs die erin zitten zijn vaak de standaard bugs. ik heb nooit problemen gehad.jejeh schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 01:41:
Juich niet te vroeg.
de grootste voordelen zijn tripple buffering en v-sync standaard op 60fpsraydekok schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 08:36:
[...]
Ik juich JB draair absoluut eerder. Gaat lekker snel dit. Alleen de voordelen tegenover ICS weet ik dus niet.
daarnaast zijn veel zaken identiek aan ICS, daarom denk ik dat CM10 redelijk snel uit de Alpha komt en beta en misschien zelfs snel RC status behaald.
[ Voor 21% gewijzigd door ArcticWolf op 18-07-2012 09:30 ]
MooDeD houdt het RAM schoon.. ik moet met de standaard firmware af en toe rebooten, ben ik nu iig van af.M-Opensource schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:43:
Draai nu een aantal uurtje op MooDeD en moet bekennen dat ik niet veel verschil merk met de stock-rooted-ics. Accu is net zo goed, smoothness is ook nog steeds prima en de audio-streaming-over-bluetooth-bug is er nog
edit:
https://plus.google.com/u...7286851/posts/daDLWbdbFfP
[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 19-07-2012 15:55 ]
Anoniem: 294494
Superduper
sick... die build is echt smooth
draai hem nu met Nova launcher
[ Voor 75% gewijzigd door ArcticWolf op 21-07-2012 22:50 ]
je kan hem gewoon weer locken. ik denk dat ze daar hier in nederland niet moeilijk over doen. alleen vraag ik me af of ze je toestel maken als jij over 7 maanden met gele vlekken komt.Rctworld schreef op zondag 22 juli 2012 @ 10:30:
Draaien jullie MIUI met locked bootloader? Mijn toestel heeft nog steeds gele vlekken en dat kan ik de komende 7 maanden ook niet laten fixen(zit in China), lees op XDA paar mensen die reparatie geweigerd is op basis van unlocked bootloader(hoewel dat natuurlijk de grootste bullshit allertijden is, maar ik neem het risico liever niet) en dus begin ik daar liever niet aan.
als het goed is is MIUI wel te draaien met locked bootloader. draai hem zelf niet. ik draai KA10. geweldig en snel. beter dan die mooded. ik wacht met smart op JB van cyanogenmod.
waarschijnlijk wordt de SXS ook officieel opgenomen in de CM build list
Op de Xperia S is dat erg simpel. Gewoon met Flashtool een boatloader relock flashen, en daarna met dezelfde flashtool terug een van de standaardfirmwares flashen en je bent klaar!Frietsaus schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:06:
Is het moeilijk om je toestel weer helemaal stock te maken mocht iets niet bevallen? Ik heb eens met custom roms gespeeld op een aantal toestellen, maar daar moest ik zoveel aanpassen en flashen dat ik op een gegeven moment het gevoel kreeg dat het een hel zou worden om hem weer helemaal stock te krijgen (rom, bootloader, recovery en weet ik veel wat nog meer, heb er niet veel verstand van).
(Die bootloader relock is zelfs niet nodig om een stock te flashen, maar als je stock flashed zonder bootloader relock kan je geen OTA-updates doen en niet updaten met PC Companion/Sony Update Service.)
[ Voor 13% gewijzigd door AmbroosV op 22-07-2012 12:25 ]
die @ XDA is een port

Na het relocken werkt TrackID ook weer neem ik aan in de standaard rom?
TrackID doet het volgens mij altijd, alleen je album art downloaden doet het nooit meer na het unlockenFrietsaus schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:31:
Oh, nouja als het zo makkelijk is om hem weer te locken dan is unlocken ook geen probleem verder.
Na het relocken werkt TrackID ook weer neem ik aan in de standaard rom?
je DRM keys ben je permanent kwijt.
maar ja.. maak een mp3 album aan op je pc en plaats een plaatje in de map en je hebt alsnog album art
edit:
"guys sorry to dissapoint you
there will be no CM9 for Xperia S"
lol... XD CM9 wordt dus gewoon helemaal overgeslagen en we gaan door naar CM10
[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 22-07-2012 14:14 ]
Sorry dat ik het zeg maar ik vind je post niet getuigen van bijzonder veel kennis van zaken...raydekok schreef op zondag 22 juli 2012 @ 11:00:
[...]
je kan hem gewoon weer locken. ik denk dat ze daar hier in nederland niet moeilijk over doen. alleen vraag ik me af of ze je toestel maken als jij over 7 maanden met gele vlekken komt.
[...]
1. Je kunt hem best relocken maar dat is eigenlijk alleen nuttig om SEUS/PC Companion/EMMA weer aan de praat te krijgen of om OTA updates te laten werken, de unlock code krijg je volgens mij alleen als je bij Sony je serie/IMEI nummers doorgeeft en dus weten ze toch wel dat je hem unlocked had. Daarnaast zijn je DRM keys voorgoed pleite dus je laat hoe dan ook sporen na...
2. Jij denkt dat ze er in NL niet moeilijk over doen? Waarom niet? Ervaring mee? Ik las eerder dat ze bij SE nooit moeilijk deden over unlocked bootloaders maar zag nu dat ze het bij Sony toch al snel als excuus gebruiken om onder hun verplichtingen vandaan te komen. Turlijk hebben we in NL als consumenten een hoop rechten maar zit nog altijd verschil in recht hebben en recht krijgen, niet zoveel zin in gezeik.
3. Waarom zou ik over 7 maanden niet terug mogen komen? Ik heb toch 2 jaar garantie, die is over 7 maanden nog niet verlopen toch of wel? En dit is notabene een erkende fabrieks, die zouden zelfs ver buiten de garantie nog kosteloos gerepareerd moeten worden. Daarnaast heb ik Sony gevraagd of ze konden garanderen dat hij op tijd gerepareerd zou zijn en dat konden ze niet, de meesten doen er volgens mij wel een maand of 2 over. Over 7 maanden kan hij misschien nog redelijk vlot gefixed worden. Dat is dan nog het voordeel van 7 maanden geel zien.
Ik lees goede dingen over MIUI en derhalve zou ik het graag uitproberen, maar ga niet op basis van aannames mijn garantie in de weegschaal leggen.
[ Voor 4% gewijzigd door Rctworld op 22-07-2012 16:06 ]