Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 14:49
Na een weekje klooien heb ik nu wel de bijna perfecte rom gevonden: KA 10.2 SSpeed (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1604415). Ik gebruik deze in combi met Nova Launcher.

Hij is stabiel, snel en de accu is ook prima, afgelopen twee dagen met stevig gebruik makkelijk 20 uur halen.

Helaas heeft ook deze de bluetooth stutter (kernel issue denk ik), hoop echt dat iemand hier een oplossing voor gaat vinden want het is zo storend om in de auto om de paar seconden een hapering te horen..

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
M-Opensource schreef op zondag 29 juli 2012 @ 11:56:
Na een weekje klooien heb ik nu wel de bijna perfecte rom gevonden: KA 10.2 SSpeed (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1604415). Ik gebruik deze in combi met Nova Launcher.

Hij is stabiel, snel en de accu is ook prima, afgelopen twee dagen met stevig gebruik makkelijk 20 uur halen.

Helaas heeft ook deze de bluetooth stutter (kernel issue denk ik), hoop echt dat iemand hier een oplossing voor gaat vinden want het is zo storend om in de auto om de paar seconden een hapering te horen..
Dat ziet er idd goed uit! BT stutter heb ik ook in stock, zal waarschijnlijk wel diep zitten dan inderdaad. Voolopig doe ik het met een aux kabel maar hoop wel op een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:28
Beetje matig, probeerde vanmiddag Dead Trigger te spelen op mijn SXS en had via SetCPU de processor gelocked op 1512MHz met Performance governor, na 15 minuten liep die gewoon vast en kreeg ik een reboot.

Niet dat ik echt vaak game op mijn toestel, niet dat het hier koud is(30 graden binnen)en niet dat ik er echt wakker van lig maar hij hoort op zijn stock max toch wel stabiel te kunnen draaien voor een langere tijd? Kan iemand anders het eens checken? (wel locken op 1512 dan want anders zal die wel automatisch gaan teugklokken)

Nu al helemaal geen reden meer om de bootloader te unlocken, als hij op stock speed al niet stabiel is kan ik overclocken wel vergeten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:58
Ics ? zal wel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
huh? heb je wel root dan? maar geen geunlockte bootloader? en performance is een onding van governor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:49
Rctworld schreef op zondag 29 juli 2012 @ 17:20:
Beetje matig, probeerde vanmiddag Dead Trigger te spelen op mijn SXS en had via SetCPU de processor gelocked op 1512MHz met Performance governor, na 15 minuten liep die gewoon vast en kreeg ik een reboot.

Niet dat ik echt vaak game op mijn toestel, niet dat het hier koud is(30 graden binnen)en niet dat ik er echt wakker van lig maar hij hoort op zijn stock max toch wel stabiel te kunnen draaien voor een langere tijd? Kan iemand anders het eens checken? (wel locken op 1512 dan want anders zal die wel automatisch gaan teugklokken)

Nu al helemaal geen reden meer om de bootloader te unlocken, als hij op stock speed al niet stabiel is kan ik overclocken wel vergeten....
Deadtrigger doet het zonder problemen bij mij. Heb gewoon stock ICS.
Heb je ook al de laatste versie van dead trigger geprobeerd? Ik dacht dat daarmee bugs worden opgelost ivm de Sony telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:33
Rctworld schreef op zondag 29 juli 2012 @ 17:20:

Wanneer je telefoon tegen een bepaalde temperatuurgrens aanloopt gaat hij standaard wel de processor limiteren op 50% van het maximum. Ga je dat dus overriden met SetCPU dan maak je dus een situatie die normaal nooit voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesB
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:55
Sorry als dit al eerder is genoemd, maar wat bij mij enorm hielp om de rare strepen op het scherm bij o.a. de YouTube app te verhelpen, is bij Instellingen > Opties voor ontwikkelaars "HW-overlays uitschakelen" aan te vinken.
Misschien dat ik hier iemand mee help :)

*edit * Deze instelling word trouwens bij elke reboot ge-reset, dus daar moet je dan ff op letten

[ Voor 16% gewijzigd door TiesB op 30-07-2012 03:07 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
ArcticWolf schreef op zondag 29 juli 2012 @ 17:47:
huh? heb je wel root dan? maar geen geunlockte bootloader? en performance is een onding van governor...
Yup, geen probleem... En performance is niks mis mee, voor 3D games dan want hij locked gewoon op de hoogste frequentie.
AmbroosV schreef op zondag 29 juli 2012 @ 21:25:
[...]

Wanneer je telefoon tegen een bepaalde temperatuurgrens aanloopt gaat hij standaard wel de processor limiteren op 50% van het maximum. Ga je dat dus overriden met SetCPU dan maak je dus een situatie die normaal nooit voorkomt.
Lijkt me toch vrij apart, mijn laptop kan ook 10 uur stress testen op stock speeds en dan valt ie ook niet uit. Temperatuursbeveiliging zit naar ik aanneem toch echt in de kernel/firmware en overruled SetCPU? Mocht mijn laptop dan toch te heet worden dan gaat hij zelf terugklokken en er is geen programma die daar wat tegen kan doen.

Sowieso heb ik de oververhittingscontrole app er nog gewoon op staan dus die had toch moeten zeggen "Sorry, ik ben te heet, moet nu uitschakelen?"

En sowieso maar een vreemd verhaal als die het niet langer dan 15 minuten vol kan houden op stock max, het is geen turbo modus ofzo... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
idd setCPU kan niks tegen die underclock doen, laatst toevallig gezien. SetCPU gat 1512mhz aan maar hij was toch echt 801mhz O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
ArcticWolf schreef op maandag 30 juli 2012 @ 06:33:
idd setCPU kan niks tegen die underclock doen, laatst toevallig gezien. SetCPU gat 1512mhz aan maar hij was toch echt 801mhz O-)
Zo hoort het ook, anders is het nog een beveiliging van niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Set cpu doet toch alleen wat erin de kernel gebakken zit.
Dus blame de kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:28
Ik heb vandaag mijn bootloader geunlocked en vervolgens Doom Recovery erop gezet. Nu start mijn tel alleen nog maar in recovery mode en kan ik de sdkaart niet moeten om er een nieuwe rom op te zetten. Hoe mount ik de interne opslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ECiftci schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:06:
Ik heb vandaag mijn bootloader geunlocked en vervolgens Doom Recovery erop gezet. Nu start mijn tel alleen nog maar in recovery mode en kan ik de sdkaart niet moeten om er een nieuwe rom op te zetten. Hoe mount ik de interne opslag
Dat werkt niet met doomrecovery... gewoon een ICS kernel erop zetten dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
ArcticWolf schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:39:
[...]

Dat werkt niet met doomrecovery... gewoon een ICS kernel erop zetten dan werkt het wel.
Dat gaat lastig gezien ik niet meer bij mijn interne opslag kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik krijg nu ook meldingen dat ie /cache/recovery niet kan vinden. Ik word hier niet goed van. Kan iemand dit ding nog fixen? Ik heb er 50 euro voor over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
ECiftci schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 00:43:
Ik krijg nu ook meldingen dat ie /cache/recovery niet kan vinden. Ik word hier niet goed van. Kan iemand dit ding nog fixen? Ik heb er 50 euro voor over
ok stop. wat gebeurd er allemaal, ik heb niet een keer iets moeten mounten op mijn sxs en ik heb hem echt vanaf dag 1 geroot en unlocked.
ga naar xda en haal daar het topic van cyanogenmod ICS. lees daar welke kernel je moet flashen (free xperia project kernel) en installeer deze door je telefoon aan te sluiten in flashmode. daarna installeer je CM9 en klaar ben je. hierna kun je altijd nog kijken welke rom je wilt. maar er is niks stuk. dat lukt je niet zomaar namelijk.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ECiftci schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 00:43:
wat? :?

1: download: http://www.mediafire.com/?m0sok27ma9movs6
2: download http://dl.dropbox.com/u/12943198/ics11.elf
3: start > cmd
4: ga naar directory waar je de zip van download 1 hebt uitgepakt
5: zet ics11.elf in dezelfde directory
6: telefoon uitzetten en volume UP ingedrukt houden en usbkabel erin pluggen (blauwe lampje gaat branden)
7: in cmd type: fastboot flash boot ics11.elf
8: daarna: fastboot reboot
9: wacht op blauwe lampje en druk op volume UP.

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 01-08-2012 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Stock ics staat er weer op dankzij flashtool. Pff ik ben wel een beetje klaar met custom roms. Ik bak er niets van. Dan maar stock. Op mijn desire had ik altijd custom roms maargoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Kali gaat eindelijk verder met CM10 :9~
jeuj

@ray
lekker genaaid door die mod.. die eikel heeft me ook al infracted :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ArcticWolf schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:29:
Kali gaat eindelijk verder met CM10 :9~
jeuj

@ray
lekker genaaid door die mod.. die eikel heeft me ook al infracted :'(
HAHA ja behoorlijk, ik zag het. maar een net berichtje terug deed hem twijfelen. als ik overmorgen een berichtje stuur dan zou hij het waarschijnlijk weer weghalen. omdat ik netjes mijn excuses maakte. wel een beetje heet hoofden daar. kan allemaal best wat losser.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
raydekok schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 18:15:
[...]

HAHA ja behoorlijk, ik zag het. maar een net berichtje terug deed hem twijfelen. als ik overmorgen een berichtje stuur dan zou hij het waarschijnlijk weer weghalen. omdat ik netjes mijn excuses maakte. wel een beetje heet hoofden daar. kan allemaal best wat losser.
ja dat zozo :D

ik draai nu al enkele dagen .453 met Nova en moet zeggen dat het echt soepel loopt, heb wel diverse kernels geprobeerd maar de GSM radio valt nog steeds weg (+-1x per dag) en dan moet ik alsnog rebooten... erg irritant maar het ligt dus niet aan de kernel.
Hopelijk komt er snel een stable van CM10, met die ROM had ik geen wegvallende GSM radio issues.
Just saw the new Qcom drivers up. Should have VSync and whatnot for the ultimate butter. Just FYI to anyone who hasn't seen it yet.
jeuj :9~

[ Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 02-08-2012 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ArcticWolf schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 07:39:
[...]

ja dat zozo :D

ik draai nu al enkele dagen .453 met Nova en moet zeggen dat het echt soepel loopt, heb wel diverse kernels geprobeerd maar de GSM radio valt nog steeds weg (+-1x per dag) en dan moet ik alsnog rebooten... erg irritant maar het ligt dus niet aan de kernel.
Hopelijk komt er snel een stable van CM10, met die ROM had ik geen wegvallende GSM radio issues.

[...]

jeuj :9~
toch wel bijzonder dat jij dat hebt. ik heb dat namelijk helemaal niet. ik draai nog steeds CM10 en dat werkt prima. heb een of andere overlay aangevinkt en nu zie je ook geen strepen meer in je beeld bij de camera. ze zullen wel een hele hoop gefixed hebben. er is namelijk veel gelijk aan ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik zal vanavond eens een full wipe doen, kijken of dat het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Zijn er custom radio's beschikbaar voor de Xperia S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ECiftci schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:19:
Zijn er custom radio's beschikbaar voor de Xperia S?
nee niet zoals bij HTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:11
Hallo,

Op mijn vriendin haar telefoon wil ik een custom rom op gaan zitten. Toch zit ik nog met een aantal vragen die voor mij niet duidelijk zijn zoals die in het topic staan beschreven.

1. Stap 1 is het unlocken van de bootloader. Dit zal wel goedkomen.
2. Stap 2 is het rooten van de telefoon. In de topic staat vermeld dat je een .img moet downloaden die al geroot is. Kan ik niet meteen een custom rom flashen nadat de bootloader is unlocked? (een rom waar meteen een custom recovery zit ingebouwd :?

Het is voor mij erg onduidelijk wat ik precies moet doen nadat ik de bootloader heb unlocked.

De telefoon draait op de volgende firmware:
Buildnummer: 6.1.A.x.x , - met ICS 4.0 > Ik las op XDA dat hier ook problemen mee waren of is dit ook niet meer zo ?

Edit: Ik heb me toch nog even verdiept op XDA. Als ik de bootoader unlock, en vervolgens flash ik een custom kernel erop (Advanced Stock ICS Kernel for Xperia S), is dit dan voldoende? Ik las dat er in deze kernel ook een CWM recovery zit ingebouwd.

Dus m.a.w: Een custom kernel flashen met een stock rom van sony (4.0) -> Gaat dit goed :?

[ Voor 17% gewijzigd door Possible op 02-08-2012 21:29 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Possible schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:08:
Hallo,

Op mijn vriendin haar telefoon wil ik een custom rom op gaan zitten. Toch zit ik nog met een aantal vragen die voor mij niet duidelijk zijn zoals die in het topic staan beschreven.

1. Stap 1 is het unlocken van de bootloader. Dit zal wel goedkomen.
2. Stap 2 is het rooten van de telefoon. In de topic staat vermeld dat je een .img moet downloaden die al geroot is. Kan ik niet meteen een custom rom flashen nadat de bootloader is unlocked? (een rom waar meteen een custom recovery zit ingebouwd :?

Het is voor mij erg onduidelijk wat ik precies moet doen nadat ik de bootloader heb unlocked.

De telefoon draait op de volgende firmware:
Buildnummer: 6.1.A.x.x , - met ICS 4.0 > Ik las op XDA dat hier ook problemen mee waren of is dit ook niet meer zo ?

Edit: Ik heb me toch nog even verdiept op XDA. Als ik de bootoader unlock, en vervolgens flash ik een custom kernel erop (Advanced Stock ICS Kernel for Xperia S), is dit dan voldoende? Ik las dat er in deze kernel ook een CWM recovery zit ingebouwd.

Dus m.a.w: Een custom kernel flashen met een stock rom van sony (4.0) -> Gaat dit goed :?
ik weet dus niet of er een rom van ICS is die al geroot is.

je unlocked eerst daarna flash je een rom (een geroote) daarna een kernel naar keuze met cmw.
het kan dus zijn dat je eerst terug naar GB moet.
meeste advies is dat je er eerst een standaard rom op zet met root en daarna pas een costum rom van d een of ander.

kijk ook hier. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1599303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Je unlocked eerst en flasht daarna een andere kernel met recovery via fastboot, daarna kan je elke ROM installeren die je wilt.
De kernel bevat al root bij ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
ArcticWolf schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 09:04:
Je unlocked eerst en flasht daarna een andere kernel met recovery via fastboot, daarna kan je elke ROM installeren die je wilt.
De kernel bevat al root bij ICS.
Oke. Dus een custom kernel gaat gewoon werken met de stock rom die er nu op staat?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Possible schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 09:33:
[...]

Oke. Dus een custom kernel gaat gewoon werken met de stock rom die er nu op staat?
Er zijn 2 opties.
Je unlockt de telefoon:
optie 1: flash de originele ROM terug met flashtool en flash dan een custom kernel zodat je root hebt.
optie 2: flash een custom kernel en flash een custom ROM via de recovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Ok thanks. Dan is dat duidelijk. Dan ga ik voor optie 2 aangezien ik gewend ben om vanuit een custom recovery te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Possible schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 09:42:
Ok thanks. Dan is dat duidelijk. Dan ga ik voor optie 2 aangezien ik gewend ben om vanuit een custom recovery te werken :)
het probleem is alleen dat er geen 1 goede dev is (behalve het FXP team met CM9/CM10 en MIUI) die dat goed werkend heeft.... je moet allemaal rare dingen uithalen om een custom rom te flashen. Dat is 1 van de redenen dat ik de originele ROM draai met een custom kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Ik wou ook CM 9 erop flashen.. Dus dat komt wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ArcticWolf schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 09:40:
[...]

Er zijn 2 opties.
Je unlockt de telefoon:
optie 1: flash de originele ROM terug met flashtool en flash dan een custom kernel zodat je root hebt.
optie 2: flash een custom kernel en flash een custom ROM via de recovery
ow zo simpel. kijk dat wist ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
raydekok schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 09:52:
[...]

ow zo simpel. kijk dat wist ik dus niet.
Is ook pas sinds ICS... bij GB was het idd veel vermoeiender }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Of je unlocked je telefoon.
Hotboot een kernel met cwm en dan via recovery superuser instaleren.
zo behoudt je de originele kernel en rom ,maar hebt root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
jejeh schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:05:
Of je unlocked je telefoon.
Hotboot een kernel met cwm en dan via recovery superuser instaleren.
zo behoudt je de originele kernel en rom ,maar hebt root.
oh ja die optie was ik vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Hmmm het volgende probleem is aangekomen:

Ik wil de fastboot drivers gaan installeren. Ik druk op de volume up en steek de USB kabel erin. Er gaat een blauw ledje branden waardoor ik in device manager van windows ''other device'' zie Sony Fast boot device. Als ik vervolgens de driver wil updaten, geeft Windows aan dat het niet gelukt is.

De telefoon springt echter naar het Sony logo en vervolgens gaat er een groen lampje branden met de batterij status icoon erbij. Klopt dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Possible schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:18:
Hmmm het volgende probleem is aangekomen:

Ik wil de fastboot drivers gaan installeren. Ik druk op de volume up en steek de USB kabel erin. Er gaat een blauw ledje branden waardoor ik in device manager van windows ''other device'' zie Sony Fast boot device. Als ik vervolgens de driver wil updaten, geeft Windows aan dat het niet gelukt is.

De telefoon springt echter naar het Sony logo en vervolgens gaat er een groen lampje branden met de batterij status icoon erbij. Klopt dit ?
yep... je hebt exact 3 seconden om je fastboot drivers te installen.
beste wat je kunt doen is flashtool installeren en dan de usb driver package die erbij wordt geleverd (niet geinstalleerd by default)

http://androxyde.github.com/

daarna zou windows hem wel moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Zorg wel dat je telefoon uitstaat als je in fastboot mode zit.
Dan heb je toch tijd zat ?
Dus telefoon uit,desbetreffende knoppen indrukken op je telefoon en inpluggen.
Nu naar hardware beheer op je pc en install drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Hmmm geprobeerd met flashtool maar daar krijg ik het ook niet voor elkaar :(

Flashtool blijft de volgende error geven:

Drive needs to be installed for connected device.

ALs ik vervolgens naar het mapje ga met drivers kan je daar ook kiezen voor fastboot drivers te installeren. Als ik dit doe gebeurd er niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Possible schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:32:
Hmmm geprobeerd met flashtool maar daar krijg ik het ook niet voor elkaar :(

Flashtool blijft de volgende error geven:

Drive needs to be installed for connected device.

ALs ik vervolgens naar het mapje ga met drivers kan je daar ook kiezen voor fastboot drivers te installeren. Als ik dit doe gebeurd er niks
Toevallig op Windows 7 bezig? Daar had ik ook namelijk problemen mee. Probeer een Vista of XP machine, desnoods een Virtuele Machine, dan gaat het gegarandeerd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Hmmm daar zeg je me wat. Draai op dit moment zelfs Windows 8.. Denk dat dit te nieuw is om te laten werken.

Straks maar even een XP machine erbij pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Possible schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:36:
Hmmm daar zeg je me wat. Draai op dit moment zelfs Windows 8.. Denk dat dit te nieuw is om te laten werken.

Straks maar even een XP machine erbij pakken.
Ik zal de FAQ ff updaten met je issue :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
flashtool werkt volgens mij zozo niet onder windows 8 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
probeer deze eens
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1582554

ik weet toevallig dat de Arc drivers ook geschikt zijn voor de S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Oke met die drivers kom ik een stap verder. Echter blijft Windows nu aangeven dat de driver niet digital signed is. Hierdoor wil hij hem niet installeren. Is er een manier om dit omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ArcticWolf schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:44:
probeer deze eens
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1582554

ik weet toevallig dat de Arc drivers ook geschikt zijn voor de S
klopt deze heb ik ook gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
FXP132 CM9.0 is net uitgekomen :o
nu CM10 nog....

@Possible,
bij Windows 7 kun je dan na 2x klikken alsnog de unsigned driver installeren... kan dat met windows 8 niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Ik krijg de volgende melding te zien ik de driver ga installeren:

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/631Untitled.png

[ Voor 11% gewijzigd door Possible op 03-08-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
geen idee :S dan zou je toch echt de windows 8 help door moeten lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
ACh ik install vanavond WIndows 7 wel weer.. Hoop gedoe met deze testversie van Win 8 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Possible schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:10:
ACh ik install vanavond WIndows 7 wel weer.. Hoop gedoe met deze testversie van Win 8 :P
de RC is vannacht uitgekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Laatst online: 09:54

KL643

beeldaandemuur

ArcticWolf schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:42:
nu CM10
Denk dat ik die maar eens ga proberen. Ik zit nu nog op MIUI, en die bevalt op zich wel goed maar je moet alles toch een keer proberen om te zien wat het beste is (voor mij).

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
ArcticWolf schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:42:
nu CM10 nog....
Net ff snel CM9.0 getest, alleen in de basis. Maar hij voelt wel ongelooflijk snappy zeg! Camera start ook retesnel op... Vele malen sneller dan op de K10.2 SSpeed ROM. Nu ff restoren naar m'n ROM en vanavond wat langer naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

FXP132 CM9 is tot nu toe de snelste Rom die ik tot nu toe geïnstalleerd heb :)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
KL643 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 09:47:
FXP132 CM9 is tot nu toe de snelste Rom die ik tot nu toe geïnstalleerd heb :)
door al die berichten en doordat CM10 op zich laat wachten zou ik het ook bijna gaan proberen. eindelijk krijgt de sxs dat waar hij voor bedoeld is. een goeie rom voor goed gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Hij gaat je zeker niet tegenvallen. Daarnaast is het altijd leuk om iets nieuws te proberen...het houdt je bezig :)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
KL643 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 12:59:
Hij gaat je zeker niet tegenvallen. Daarnaast is het altijd leuk om iets nieuws te proberen...het houdt je bezig :)
Zijn er bekende bugs met build 132? Heb niet zoveel kunnen vinden, behalve dat de LED niet altijd even goed werkt. Dat is niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Ik ben tot nu toe (gisteravond) niet echt wat tegengekomen. Alleen had ik geen geluid bij het ontvangen van de mail maar na het installeren van Kaiten mail is dat weer opgelost.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Oke,

Het is inmiddels gelukt om ADB drivers te installeren (Was dus wel een Win 8 probleem. Heb nu Win 7 weer geïnstalleerd)

Met de volgende stappen moet het flashen goed gaan toch?

1.
fastboot.exe -i 0x0fce getvar version
fastboot.exe -i 0x0fce oem unlock 0xUnlockkey

2.
adb reboot bootloader
fastboot devices
PSDN:XXXXXXXXXXXXX fastboot
fastboot flash boot ics11.elf (Advanced Stock ICS Kernel for Xperia S)
fastboot reboot

3.
flash rom met custom recovery die in de kernel zit ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
edit: Opgelost.

[ Voor 94% gewijzigd door Possible op 05-08-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Als het zo doet als in deze thread, moet het goed komen.

http://forum.xda-develope...?p=29551445&postcount=404

Edit: Te laat :+

[ Voor 7% gewijzigd door KL643 op 05-08-2012 13:03 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
KL643 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 13:02:
Als het zo doet als in deze thread, moet het goed komen.

http://forum.xda-develope...?p=29551445&postcount=404

Edit: Te laat :+
overdrijven is ook een kunst he 8)7
gewoon wipe data/factory reset
wipe dalvik
en dan eerst CM9 en dan de gapps....

al die andere stappen hoeven allemaal niet :?

edit:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1780338

:o :o nieuwe CM10

kan alleen de link niet vinden |:(

edit2:
gefund
http://code.google.com/p/freexperia/wiki/CyanogenMod10

[ Voor 18% gewijzigd door ArcticWolf op 06-08-2012 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ArcticWolf schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 07:48:
[...]

overdrijven is ook een kunst he 8)7
gewoon wipe data/factory reset
wipe dalvik
en dan eerst CM9 en dan de gapps....

al die andere stappen hoeven allemaal niet :?

edit:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1780338

:o :o nieuwe CM10

kan alleen de link niet vinden |:(

edit2:
gefund
http://code.google.com/p/freexperia/wiki/CyanogenMod10
voor dit uur kan ik niks meer downloaden. de eerste keer dat ik cm10 verzie 132 downloade was hij maar 162kb, das niet genoeg denk ik.

dus hier nog even geduld. ook nog niet alle servers hebben hem want die mirror staat ie nog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
er staat nu een mirror bij en bij mij is hij eindelijk bijna klaar :+ duurde maar een uur ;(

ding blijft maar bootloopen :'( file zal wel corrupt zijn

[ Voor 24% gewijzigd door ArcticWolf op 06-08-2012 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
nou die fxp 132 is totaal mislukt lijkt het. er doet minder dan de 130. camera werkt niet (nog minder dan de vorige versie) wifi doet niks. ik flash hem nog een keer met een nieuwe download vanavond an anders ga ik terug naar de 130 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Wie heeft zin om voor een kratje bier mijn geunlockte Xperia S te voorzien van een custom rom? Ik zoek nog wel uit welke rom ik wil maar ik na mijn vorige poging niet meer zelf aan de slag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Zoek er maar eentje uit >:)

[ grapje ]

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1339

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
hopelijk steken ze nu meer tijd in CM10 dan in CM9...
wat voor een nut heeft CM9 voor de S nou als CM10 10x beter draait }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453510

ECiftci schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:42:
Wie heeft zin om voor een kratje bier mijn geunlockte Xperia S te voorzien van een custom rom? Ik zoek nog wel uit welke rom ik wil maar ik na mijn vorige poging niet meer zelf aan de slag...
Waar ben je bang voor dat het fout kan gaan? Als je alle stappen volgt welke op XDA staan beschreven, dan kan er weinig mis gaan. Zo heb ik mijn vriendin haar tel gisteren ook voorzien van een custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Is dit een serieus aanbod, of niet? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ECiftci schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:56:
[...]

dat is de galaxy .... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
ECiftci schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:56:
[...]

Ik zou het niet doen :) Het gaat namelijk om de Galaxy Nexus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
ECiftci schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:42:
De volgende stappen moet je uitvoeren als je een custom rom wil installeren (Bijvoorbeeld CM09)

Aangezien je de bootloader al hebt unlocked, is deze stap niet meer nodig.

1. Download de rom CM 09 - http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1594053
2. Installeer de ADB drivers. Aangezien je bootloader al unlocked hebt, moeten de juiste drivers al zijn geinstalleerd.
3. Download de ICS custom kernel. - http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1729280 en pak deze uit.
4. Zet je telefoon in Fastboot modes (Telefoon afsluiten, Volume down indrukken, en vervolgens USB kabel aansluiten)
5. Als het goed is gaat nu het blauwe lampje branden. Voer nu de volgende commando's uit:
code:
1
2
3
fastboot devices [Enter]
fastboot flash boot ics11.elf (check even of het .elf bestand van de custom kernel ook zo heet)
fastboot reboot (telefoon wordt opnieuw gestart)

6. Nu is de Custom kernel geflashed. De custom kernel is voorzien van een Custom recovery waarmee je de CM09 rom kan flashen. Om hier te komen dien je de telefoon weer uit te zetten. Als het Sony logo verschijnt druk je meerdere malen op de volume up + volume down.
7. Kies in het menu voor ''Install zip from SDCard''. Ga vervolgens naar de map waar je de ROM hebt opgeslagen.
8. Kies vervolgens voor ''Install zip now''
9. Nu wordt je rom geflashed. Als dit gebeurd is nog even wipe cache uitvoeren en alles zou nu moeten werken.

PS: Ik woon in Leeuwarden voor dat kratje bier.. :+ O-)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik zou heel graag CM10 flashen. Enig idee of er nog veel niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Possible schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:33:
[...]

De volgende stappen moet je uitvoeren als je een custom rom wil installeren (Bijvoorbeeld CM09)

1. Download de rom CM 09 - http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1594053
2. Installeer de ADB drivers. Aangezien je bootloader al unlocked hebt, moeten de juiste drivers al zijn geinstalleerd.
3. Download de ICS custom kernel. - http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1729280 en pak deze uit.
4. Zet je telefoon in Fastboot modes (Telefoon afsluiten, Volume down indrukken, en vervolgens USB kabel aansluiten)
5. Als het goed is gaat nu het blauwe lampje branden. Voer nu de volgende commando's uit:
code:
1
2
3
fastboot devices [Enter]
fastboot flash boot ics11.elf (check even of het .elf bestand van de custom kernel ook zo heet)
fastboot reboot (telefoon wordt opnieuw gestart)

6. Nu is de Custom kernel geflashed. De custom kernel is voorzien van een Custom recovery waarmee je de CM09 rom kan flashen. Om hier te komen dien je de telefoon weer uit te zetten. Als het Sony logo verschijnt druk je meerdere malen op de volume up + volume down.
7. Kies in het menu voor ''Install zip from SDCard''. Ga vervolgens naar de map waar je de ROM hebt opgeslagen.
8. Kies vervolgens voor ''Install zip now''
9. Nu wordt je rom geflashed. Als dit gebeurd is nog even wipe cache uitvoeren en alles zou nu moeten werken.

PS: Ik woon in Leeuwarden voor dat kratje bier.. :+ O-)

Succes!
Thx dude! Is CM10 flashen heel veel anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Ik zou cm10 nog niet flashen. Deze heeft nog erg veel bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
CM10 heeft butter nog niet geimplementeerd helaas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Possible schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:33:
[...]

knip

Succes!
Stap 5: commando's uitvoeren. Waar moet dat in? cmd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ECiftci schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 23:04:
[...]

Stap 5: commando's uitvoeren. Waar moet dat in? cmd?
yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Stap 3, welke link moet ik hebben hier. Er staat build 11 en 9 en dan fastboot en cwm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ECiftci schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 08:51:
[...]

Stap 3, welke link moet ik hebben hier. Er staat build 11 en 9 en dan fastboot en cwm
build 11 fastboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Wish me luck. Ik ga het weer eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ECiftci schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 08:58:
Wish me luck. Ik ga het weer eens proberen!
trouwens... telefoon uitzetten, aanzetten en dan wachten op blauwe lampje en dan volume up inhouden, dan kom je in de recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Is ook gelukt. Ik ben nu aan het wachten op eerste boot. Sony logo verschijnt en ook bij de eerste boot kreeg ik bij het booten de mogelijkheid om naar recovery te gaan (blauwe led)

hoe lang moet de eerste boot ongeveer duren?

Nog steeds in eerste boot...

Nog steeds in boot, mag ik concluderen dat er weer iets fout is gegaan?

Krijg de foutmeldingen in recovery: e: cant mount /cache/recovery/command

en meer van dat soort dingen

[ Voor 42% gewijzigd door Limbeckx op 07-08-2012 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
minder dan 2 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Had ik miss wipe dalvik cache moeten doen ipv wipe cache partition?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ECiftci schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 09:27:
[...]

Had ik miss wipe dalvik cache moeten doen ipv wipe cache partition?
voor CM10:
-wipe data/factory reset
-advanced > wipe dalvik
-mounts > format system
-mounts /mount system
-install CM10
-install gapps
-telefoon uitzetten
-telefoon booten naar fastboot mode
-boot.img uit CM10 .zip extracten
-cmd > fastboot flash boot boot.img
-fastboot reboot

dan zou het moeten werken.... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
ArcticWolf schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 09:29:
[...]

voor CM10:
-wipe data/factory reset
-advanced > wipe dalvik
-mounts > format system
-mounts /mount system
-install CM10
-install gapps
-telefoon uitzetten
-telefoon booten naar fastboot mode
-boot.img uit CM10 .zip extracten
-cmd > fastboot flash boot boot.img
-fastboot reboot

dan zou het moeten werken.... }:O
Ik was bezig met CM9. Heb het stappenplan hierboven gevolgd. Sorry het wordt een lang verhaal maar ik snap er niets meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Voor CM9 is het makkelijker.

-wipe data/factory reset
-advanced > wipe dalvik
-mounts > format system
-mounts /mount system
-install CM9
-install gapps

reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Works!! Awesome. Het heeft wat aan moeite mogen kosten maar ik zie nu de cyanogen logo en hij is aan het opstarten!

Iedereen super bedankt! :D

[ Voor 11% gewijzigd door Limbeckx op 07-08-2012 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Mooi om te horen dat het is gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
*O* :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Echt harstikke bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Splitten we nu het kratje ArcticWolf ? :+ O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Possible op 07-08-2012 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Possible schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 09:51:
Splitten we nu het kratje ArcticWolf ? :+ O-)
I'm game. Als het niet te ver weg is, wil ik best komen bezorgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ArcticWolf schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 09:32:
Voor CM9 is het makkelijker.

-wipe data/factory reset
-advanced > wipe dalvik
-mounts > format system
-mounts /mount system
-install CM9
-install gapps

reboot
waarom dat mounten? ik heb dat nog niet een keer gedaan.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste