Stpan schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:29:
Ok, in lekentaal. Ik had een ICS update gedaan en had enorm last van battery-drain, die per dag erger werd.
Gisteren een factory reset gedaan op mijn toestel. Dus al m'n apps en contacten zouden worden gedelete (is wipen het juiste woord?). Vooraf een backup van mijn contacten gemaakt (via het optie menu in je contacten lijst) op mijn SD-kaart.
Daarna begon Android (nadat ik me weer met hetzelfde gmail adres had geregistreerd) automatisch al m'n Apps die ik had, opnieuw te installeren. Geen idee hoe je dat moet instellen.
Dat is de functie van google dat alles wordt gebackupped naar/van je account, kies je voor bij de setup

En vannacht slechts 4% batterij verloren, ipv de 60-70% van de afgelopen dagen. Hoera!
Klacht 1 richting Samsung - Waarom krijg ik uberhaupt een battery-drain na een upgrade en moet ik een factory reset doen?
Omdat deze upgrade zoiets is als de stap van windows XP naar windows 7 x64. Er verandert gewoon teveel, en al je oude settings meenemen kan dit gewoon als gevolg hebben, veel mensen hebben nergens last van. Maar nogmaals, ICS is niet alleen kwa uiterlijk anders, maar onderhuids echt radicaal nieuw.
Nogmaals; als het al mogelijk zou zijn om van XP naar 7x64 te upgraden, zou je geupgrade install ook hard zuigen

Klacht 2 richting Samsung - Waarom word dit nergens uitgelegd, nu ik het heb gedaan is het vrij simpel.
Dat is kwalijk ja

Dit is de eerste keer sinds mijn overgang van iOS naar Android dat ik Android echt 2/3 stappen achter zie lopen. Zowel klacht 1 en 2 zijn voor de leek (en mij, de leek die af en toe op tweakers kijkt) echt onacceptabel. Tegenvaller dit!
Ik vind het niet echt achterlopen tbh.. dat het niet lekker gedocumenteerd is, is kwalijk, maar de ontwikkeling die android doormaakt is gigantisch als je dat vergelijkt met het statische systeem waar iOS eige
nlijk al sinds het begin op teert. Ik zeg daarmee niet dat android perfect is, of iOS slecht, maar juist de ontwikkeling vind ik een ontzettend positief punt op android tov iOS