Hallo, hier een noodkreet van een beginnende maar enthousiaste fotograaf.
Om gelijk met de deur in huis te vallen,ik hoop dat hier op het forum iemand aanwezig is die aardig allround ervaring heeft (bekend met canon en de settings,lenzen en uiteraard fotografie zelf) en het leuk vindt om een beginner wat verder te helpen.
Mijn probleem is dat voor mijn gevoel veels te veel foto's onscherp zijn.
In het begin vond ik het logisch,je bent immers beginner.
Later gooide ik het op mijn materiaal..dat moest natuurlijk beter.
Maar nu ik toch naar mijn idee redelijk spul heb en de basiskennis wel aanwezig is begin ik toch wat wanhopig te worden waarom het zo moeizaam verloopt om gewoon een simpele scherpe foto te maken.
Ik begin nu weer twijfelen aan mijn body bv.
Maar voordat ik ook deze (waarschijnlijk onnodig) ga vervangen zou ik heel graag eerst eens met iemand willen praten die verstand van zaken heeft.
Zelf heb ik al heel veel gelezen ,opgezocht en geprobeerd.
Helaas geeft dit soms meer vragen dan antwoorden.
En nu zit ik op een punt dat ik niet weet waar het nu aan ligt.
Doe ik toch iets fout? Verkeerde setting? Of mankeert er wat aan mijn spullen?
Zo langzaam aan begin ik wat wanhopig te worden en begint het de lol van fotograferen te besmeuren.
Helaas ken ik niemand waarmee ik kan vergelijken en ook de winkel is geen optie omdat alles via marktplaats gekocht is.
knip
Om gelijk met de deur in huis te vallen,ik hoop dat hier op het forum iemand aanwezig is die aardig allround ervaring heeft (bekend met canon en de settings,lenzen en uiteraard fotografie zelf) en het leuk vindt om een beginner wat verder te helpen.
Mijn probleem is dat voor mijn gevoel veels te veel foto's onscherp zijn.
In het begin vond ik het logisch,je bent immers beginner.
Later gooide ik het op mijn materiaal..dat moest natuurlijk beter.
Maar nu ik toch naar mijn idee redelijk spul heb en de basiskennis wel aanwezig is begin ik toch wat wanhopig te worden waarom het zo moeizaam verloopt om gewoon een simpele scherpe foto te maken.
Ik begin nu weer twijfelen aan mijn body bv.
Maar voordat ik ook deze (waarschijnlijk onnodig) ga vervangen zou ik heel graag eerst eens met iemand willen praten die verstand van zaken heeft.
Zelf heb ik al heel veel gelezen ,opgezocht en geprobeerd.
Helaas geeft dit soms meer vragen dan antwoorden.
En nu zit ik op een punt dat ik niet weet waar het nu aan ligt.
Doe ik toch iets fout? Verkeerde setting? Of mankeert er wat aan mijn spullen?
Zo langzaam aan begin ik wat wanhopig te worden en begint het de lol van fotograferen te besmeuren.
Helaas ken ik niemand waarmee ik kan vergelijken en ook de winkel is geen optie omdat alles via marktplaats gekocht is.
knip
[ Voor 6% gewijzigd door Nordlys op 09-03-2012 07:45 ]