Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Dat je daar een verkleinwoord voor gebruikt vind ik nogal overdrevenWolfos schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:10:
Schetsjes:

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Hehe ja
[ Voor 5% gewijzigd door SnoeiKoei op 07-03-2012 22:24 ]
Ik werk op 1280x800, dus kan ik mooi fullscreen werken en dan nog 200% inzoomen.SnoeiKoei schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:21:
[...]
Dat je daar een verkleinwoord voor gebruikt vind ik nogal overdreven2560x1600 pixels
Zie trouwens dat mijn perspectief voor geen meter klopt met de horizon.
[ Voor 10% gewijzigd door Wolfos op 07-03-2012 22:29 ]
Maar als je ze verkleind om hier te posten dan scheelt ons dat onnodig download werkWolfos schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:27:
[...]
Ik werk op 1280x800, dus kan ik mooi fullscreen werken en dan nog 200% inzoomen.
* Spike_wolf gaat een kijken of hij morgen al wat tijd kan vrij maken.
Humankind… be both.

De bedoeling is dat ik een hele verzameling verschillende ramen, steunberen, luchtbogen, deuren, muurelementen, poortjes, dakdetails, torentjes etc. ga maken waar ik dan een (zichtbaar deel van) een stad mee maak. Genoeg te doen dus
/edit
of iets totaal anders uiteraard.
[ Voor 32% gewijzigd door D-rez op 08-03-2012 13:27 ]
De vrije uurtjes die ik heb ga ik weer eens in deze wedstrijd steken, veels te lang geleden!
Succes allemaal!
Anoniem: 419406

Kijken of ik er tijd voor kan vrijmaken.
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Eerst op zoek naar een idee en inspiratie
Mijne is al Steampunk!D-rez schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:49:
ik ga proberen iets steampunk te doen als ik de tijd ga vinden.
/edit
of iets totaal anders uiteraard.
Niet geheel zichtbaar dan.
Laatste plaatje had ik even geen inspiratie meer. Ik vind m best lastig!
Wel een leuke uitdaging!
Weet niet zeker of ze duidelijk zijn, vandaar 2 plaatjes van mijn allereerste ''brainstorm'' tekeningen.

(had geen zin om op een koude zolder te gaan scannen, vandaar dat ik een foto met mijn mobiel heb gemaakt)
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Anoniem: 219885

Als je de still zo ziet ziet het er eigenlijk niet zo realistisch uit.

Vandaag drukke dag gehad, hopelijk morgenavond weer tijd om eens lekker los te gaan in Max!
[ Voor 24% gewijzigd door SnoeiKoei op 08-03-2012 21:13 ]
@SnoekKoei: Zo te zien is dat ook een copy-paste actie. Als je wat subtiele dingen veranderd en bijv. minder saturate als ze verder weg staan en daarna blurred, kom je er nog mee weg ook
Heb zelf ook wel een creatief idee... Nu nog een schetsje
Neig wel richting de Battlestar/Star Wars kant, om een stad binnen/op een moederschip te bouwen o.i.d.
Ik denk dat ik hiervoor op dit moment te weinig ervaring heb, dus zal ik met dit projectje waarschijnlijk een hoop leren

Zoiets is ook nog idee, in plaats van binnenin het schip, erbovenop bouwen.
Jammer dat ik niet kan modeleren, alles is te leren, maar ben bang dat ik de vrijetijd er niet voor heb om dit te leren op dit moment
[ Voor 33% gewijzigd door Overlegne op 09-03-2012 09:04 ]

Lekker ambitieus weer dus, hopelijk kan ik vanavond een leuke opzet maken in 3D.
[ Voor 5% gewijzigd door SnoeiKoei op 09-03-2012 14:40 ]

Humankind… be both.
Dat is vakwerk!
(Ba-dum-tssshh)

Humankind… be both.
Hoeveel mensen zullen nu denken aan de kwaliteit van de WIP en niet aan een vakwerkhuis?
Nou?
Zelf minder gedaan dan ik wilde maar hee, story of my life.

De grote toren wordt ongeveer zoals die van de Gouwekerk in Gouda:

Pas na het weekend weer verder vrees ik...
In 2D Photoshop 3D maken lukt mij niet echt.
Denk wel dat ik door deze compo weer een hoop zal leren
Ik ben nu bezig met een schetsje maken in Photoshop van de basis van het Moederschip, hoop dat ik met schaduw werk er nog iets van kan maken.

Hier een schets, te lang niet serieus Gephotoshopt merk ik

[ Voor 13% gewijzigd door Overlegne op 10-03-2012 18:22 ]

Een soort Anton-Pieck-esque (al zou ik niet durven beweren dat ik ook maar bij 'm in de buurt kom) kabouter-stadje. En wat wil 't geval; wordt vanmorgen wakker ennn... ik ben er niet tevreden mee... Detail vind ik leuk, paddenstoelen vind ik leuk, wilde op de achtergrond een zwik kleinere op grotere afstand tekenen, maar weet niet. Het gaat een beetje nergens heen.
Dus of ik verander het behoorlijk, of ik verzin iets anders. En komt deze in de bak 'schetsen' terecht.
Ik heb zelf ook zin om mee te doen, maar ik weet niet of ik er genoeg tijd voor heb...
portfolio : www.breeed.com
Ben er al veel verder mee, al ligt dit project al een tijdje stil. Alle foto's zijn btw zelf gemaakt maargoed, ik denk dat ik mijzelf eens een keer moet pushen met een contest mee te doen. Eens zien of ik de komende week inspiratie kan vinden.
Edit: Ik zit te denken om 1 of 2 foto's te maken om daarmee een totale fictieve wereld te bouwen.
[ Voor 5% gewijzigd door Dreanor op 11-03-2012 18:13 ]
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Alle elementen hierin zijn nog WIP en van het raam komen nog meer varianten (zijn er nu 2).

Ik ben weer een beetje verder, dingen als die ramen kosten (mij) relatief veel tijd maar dat gaat steeds makkelijker. Derde variant gemaakt voor de gallerij, en begonnen aan de daklijst.

Verder nog lekker wat zitten schetsen (details van gotische bouwelementen enzo), misschien wel grappig om te laten zien ook.

[ Voor 3% gewijzigd door SnoeiKoei op 12-03-2012 19:56 ]
En ik denk dat ik aan iets anders begin...

Moeilijk moeilijk
Onrealistisch wordt het later alsnog wel, als ik een beetje op schema blijfpgerrits schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:08:
Mooie wipjes allemaal. Wil wel mee doen maar zit met het punt dat ik niets on realistisch kan verzinnen... Naast de wip van Litoki moet ik ook zeggen dat ik nog niet echt heel onrealistische dingen zie
Moeilijk moeilijk
[ Voor 161% gewijzigd door iApp op 01-04-2012 19:27 ]
An a day keeps the doctor away.
[ Voor 90% gewijzigd door iApp op 01-04-2012 19:26 ]

* D-rez wonders if smurfbot will do the hokey pokey in this scene......
Tijd teveel??? NeverD-rez schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 09:11:
koei, jij hebt echt tijd teveel psies.
* D-rez wonders if smurfbot will do the hokey pokey in this scene......

Maar gaf jij vrijdag niet aan een lumineus idee te hebben? Ben benieuwd!
(en zo lumineus was het idee niet hoor)
Gewoon een lege vlakte... Of is die te flauw?
[ Voor 98% gewijzigd door iApp op 01-04-2012 19:26 ]
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Battle Los Angeles, Mars Attacks, Close Encounters of a Third Kind, War of the Worlds (min of meerSnoeiKoei schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:31:
Eens met LiToKi, beetje gevoelig onderwerp voor AmerikanenBen benieuwd wat je allemaal gaat toevoegen. Huge-ass spaceships boven grote steden kennen we natuurlijk al uit tig films (Independence Day, District 9, Skyline, de oude SF-serie "V" schieten me even te binnen) dus hopelijk ga je er net iets anders-dan-anders van maken?
Ik zit zelf nog te twijfelen wat ik ga doen. Ik wil of proberen 3d te modeleren, echter ben ik daar nog niet echt goed in of ik ga met 2 of 3 stock foto's (of zelf gemaakte foto's) iets totaal nieuws maken!
Ik ben er nog niet uit!
Ben nu opzoek naar een nieuw idee, denk dat ik ook maar met stock foto's ga werken, merk namelijk dat van scratch beginnen niet mijn sterkste punt is. Vooral omdat ik niet kan modelleren, en totaal geen 3D kennis heb.
Er schiet mij ineens een leuk idee te binnen, wanneer ik tijd heb zal ik mij er eens in gaan verdiepen, en eraan beginnen!

Kijk, dit ga ik als breed uitgangspunt van mijn ontwerp gebruiken, een wereld die overvloeit in of een andere wereld, of in een soort van melkwegstelsel
[ Voor 24% gewijzigd door Overlegne op 14-03-2012 22:52 ]
Nice! Ik ben benieuwd naar wat je gaat maken!DP Kunst schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:54:
Damn, leuk onderwerp. Ook maar weer eens wat gaan proberen! Heb nu weer alle tijd
* SnoeiKoei hoopt dit weekend weer een flink stuk te vorderen.

Hoge toren verder uitgewerkt, hoektoren beginnetje. De gallerij rechts hoort niet bij de kerk maar staat nog niet op z'n definitieve plek. Rode kubusje (objectnaam "CompanionCube") is 1x1x1m, handig ter referentie tijdens het werken.
Anoniem: 219885
Ik ben nog op zoek naar een geschikte straat in antwerpen die ik kan namaken. Ik zou ook graag redelijk moderne gebouwen modellen om het gemakkelijker te maken. In de film (Inception zijn het veel gelijkaardige gebouwen)
Ik denk dat ik na de contest nog ga lachen met men opmerking dat die moviestill niet zo realistisch lijkt

Die pilaren waar de huisjes nu op staan en aan hangen worden straks rotsen.
Humankind… be both.
Zelf doe ik deze ronde sowieso niet mee, te druk met een project

ff snel compositie schets/testje tussen werk door.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 419406 op 18-03-2012 23:59 ]
http://www.itchstudios.com/psg/art_tut.htm
en
http://colorschemedesigner.com/
Die laatste klinkt een beetje crappy, maar het is een ok-e tool denk ik. Je kan zelfs Photoshop palletes exporteren.

uurtje met modellen zitten prutsen.
(wat is het stil qua Wips btw so far
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 419406 op 20-03-2012 23:18 ]
Idee is om een soort futuristische stad boven de wolken te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door DapperKonijntje op 21-03-2012 11:02 ]

Westkant (klikbaar)

Venstertje:

Taartpuntje van het rozetvenster:

Ik weet niet of jij op kantoor cmd mag gebruiken maar try this:D-rez schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:40:
k#t tinypic komt hier op kantoor nooit door.
had zelf precies tzelfde probleem (thuis) maar ik kan dus wel bij cmd (incl. administrator rechten) ik denk niet dat je dat op kantoor kan, zo ja dan kan je dit is proberenbron: http://www.sevenforums.co...ndomly-does-not-load.html
The Explanation:
Your problem is that TinyPic can't handle higher MTU settings.
Most NICs have their MTU set at 1500 or higher, depending on whether Jumbo Frames are enabled.
The Solution:
Set your MTU slightly below the default. I recommend 1404, as that seems to give the best performance per stability, and ensures that TinyPic will load.
Here's how you do it:
Open a command prompt and paste the following command:
Code:
netsh interface ipv4 set subinterface "Local Area Connection" mtu=1404 store=persistent
To check to see if the settings were changed, try this command:
Code:
netsh interface ipv4 show subinterfaces
NOTE: If the network you're having issues with does not show "1404" in the left column, change "Local Area Connection" to the correct name of the network and try again.
Mooie werkjes allemaal trouwens!
[ Voor 4% gewijzigd door Nilsepils op 25-03-2012 11:14 ]
Schetsje

Wipje

Een stad met geen enkele rechte lijn
@DapperKonijntje; sfeervol! Moooorrreee.
[ Voor 7% gewijzigd door LiToKi op 26-03-2012 21:13 ]

LiToKi: dat doe je goed
Dat was wel het idee!SnoeiKoei schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 13:19:
LiToKi: dat doe je goedzit meteen al een boel sfeer in. Enige puntje van kritiek is dat de gebouwen (misschien omdat ik fotografeer?) voor mij niet krom lijken, het lijkt net alsof ze zijn gefotografeerd met een extreem-groothoekobjectief ipv dat ze zelf krom zijn. Het lijkt dus meer een kwestie van extreem perspectief. Komt omdat ze allemaal naar het midden toe krommen denk ik.
Je raam is tof, maar als je zo een hele stad wilt doen, ben je wel even bezig
[ Voor 7% gewijzigd door LiToKi op 27-03-2012 13:32 ]
Ah dan heb ik niks gezegd, door de opmerkingLiToKi schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 13:30:
[...]
Dat was wel het idee!. Ik zal tot 't einde toe het perspectief blijven corrigeren, het zal niet perfect zijn bennik bang. Het moet ook lijken op een groothoeklens. Ik ga ook kijken of ik bovenaan wat gebouwen kan toevoegen die bijna er bovenlangs krom lopen.
Je raam is tof, maar als je zo een hele stad wilt doen, ben je wel even bezig. Of heb je een idee hoe je dat wilt doen?
dacht ik dat de gebouwen zelf krom moesten lijken ofzo, zal wel aan mijn interpretatie liggen.Een stad met geen enkele rechte lijn
Hele stad krijg ik niet af idd, hopelijk de kerk wel

Ah nee, mijn verwoording was wat warrig. Ik had nog wat schetsjes van 'rechte' gebouwen, maar ik erger me eraan dat ik dat uit de losse pols niet strak genoeg kan, dus deze kwam er na wat gekriebel uit. Soort camera standpunt omhoog richting de zon. Je komt ook wat makkelijker weg met een niet perfecte-kromme lijnSnoeiKoei schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 13:37:
[...]
Ah dan heb ik niks gezegd, door de opmerking
[...]
dacht ik dat de gebouwen zelf krom moesten lijken ofzo, zal wel aan mijn interpretatie liggen.
Misschien dat je alsnog er tijd voor vind 1 huisje te maken en er die omheen te copy-pasten, als een soort arbeiders-wijk (speaking of katholieke plaatjes).Hele stad krijg ik niet af idd, hopelijk de kerk welEr zijn allemaal dingen tussendoor gekomen dus weinig progressie. Het idee was dat de rest van de stad grotendeels zou worden opgebouwd uit herbruikbare bouwblokken (geveldelen, ramen en deuren, daken, schoorsteentjes, trappetjes etc.) dus dat zou steeds sneller moeten gaan. En zoals in het echte leven zouden de meeste details en versiering en rijkdom in de kerk zitten, eigenlijk een heel katholiek plaatje dus
Maar goed, zover kom ik nooit binnen het tijdsbestek van de contest dus ik streef maar naar de kerk afmaken.
Ik hoop het! Als ik tijd heb doe ik zoiets zeker.LiToKi schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:47:
[...]
Misschien dat je alsnog er tijd voor vind 1 huisje te maken en er die omheen te copy-pasten, als een soort arbeiders-wijk (speaking of katholieke plaatjes).
http://wiki.polycount.com/ModularMountAndBlade
Leuk uitgelegd! Zoiets was ik dus idd van plan maar het wordt veel te veel werk om af te krijgen binnen de contest. Helemaal als ik voor die tijd ook nog moet leren unwrappen en texturerenDe Hupie schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 20:53:
Wellicht dat je hier wat aan hebt om snel mooie en gevarieerde huisjes te maken:
http://wiki.polycount.com/ModularMountAndBlade

Lijkt meer werk en geometrie dan het is, in feite is het 1x een vorm in het midden en daaromheen 16x een instance van hetzelfde taartpuntje:

Veel perspectief aangepast, hopelijk in de goede richting
Waar zijn de rest van de wipjes?
En vandaag weer verder gegaan, tussen alle huishoudelijke taken door;

Gezichtje met hoedje vind ik nu wel weg, wat stenen/berg-formaties, nog wat dingetjes.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Helaas heb ik afgelopen weken zelf nauwelijks tijd gehad dus ik zit met een enorme berg schetsen en een scene waar zelfs de kathedraal maar half af is en daar gaat voor de deadline geen verandering meer in komen. Helaas geen final van mij dus.
Humankind… be both.
Maar de deadline is voorbij en verder hebben we nog niemand voorbij zien komen. Zijn er nog wel mensen bezig waarvoor we eventueel de deadline kunnen verzetten, of is dit weer een hopeloos geval?
Snoeikoei, DapperKonijntje en Dindeanor waren ook al aardig op dreef.
Humankind… be both.
(Heb aantal gebouwen en texturing done maar nog niet gepost hier.)
ben wel van plan er nog mee verder te gaan maar obviously te laat
ziet er weer goed uit btw LiToki en koei.
Teveel werk, of te weinig tijd?Wolfos schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:19:
Tja, ik denk inderdaad dat een stad toch teveel werk was. Zeker voor de 3D'ers.
Ik wil geen eikel zijn maar was het topic niet unrealistic cities? Ik zie een realistische gothische kerk, vakwerkhuisje, realistische stad met een rond perspectief, etc. Welke trouwens allemaal erg mooi gemaakt zijn maar buiten het thema?
Ik zou niet weten hoe het gebruik van een realistische stijl een onrealistische stad uitsluit. In mijn geval was het de bedoeling dat de realistische kerk op een zwevende rots kwam te staan, dat lijkt me behoorlijk fantasy en onrealistisch. Ik denk zelfs dat het gebruik van een realistische stijl voor een onmogelijk plaatje sneller tot een goeie mindfuck leidt.Dreanor schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:59:
[...]
Teveel werk, of te weinig tijd?
Ik wil geen eikel zijn maar was het topic niet unrealistic cities? Ik zie een realistische gothische kerk, vakwerkhuisje, realistische stad met een rond perspectief, etc. Welke trouwens allemaal erg mooi gemaakt zijn maar buiten het thema?
En ik geloof niet dat aan creativiteit ontbrak om iets te doen aan een stad binnen de tijd; zie ook Dapperkonijntje z'n wip.
Is er nog animo voor een vervolg?
Als ik naar mezelf kijk dan is het puur tijdgebrek, en jammer genoeg niet een onderwerp dat ik aan een van m'n lopende projecten kon koppelen.
Humankind… be both.