Terugsturen en een klacht indienen!Vortex1701 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 17:37:
Mijn Pi kwam drie(!) dagen nadat ik de bestel code van RS had gekregen.
Ze zeiden dat ik de tracking code zou krijgen wanneer ze hem verstuurd hadden, kreeg de code nadat ik hem al in huis had
Ach ik heb nooit een tracking code gehad, 2 minuten nadat ik hierover liep te klagen in dit topic stond de postpode aan de deurVortex1701 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 17:37:
Mijn Pi kwam drie(!) dagen nadat ik de bestel code van RS had gekregen.
Ze zeiden dat ik de tracking code zou krijgen wanneer ze hem verstuurd hadden, kreeg de code nadat ik hem al in huis had
men order loopt nog bij Farnell (niet meer gehoord, normaal eind juni)
nu krijg ik net een mail van RS dat ik daar ook mag bestellen...
RS zal vlugger zijn zeker ? en dan eventueel de versie van Farnell verkopen.
nu krijg ik net een mail van RS dat ik daar ook mag bestellen...
RS zal vlugger zijn zeker ? en dan eventueel de versie van Farnell verkopen.
Heb gisteravond mijn Pi bij RS mogen bestellen na bijna 3 maanden wachttijd.
Had namelijk op 3 maart interesse getoond.
Had namelijk op 3 maart interesse getoond.
[ Voor 3% gewijzigd door Urbanboy op 29-05-2012 20:37 ]
Farnell is wel wat vaag zeg, zelfs bij het bestellen wordt niet aangegeven dat de adapter los besteld moet worden.
Ik had ze een mailtje gestuurd, en als antwoord kreeg ik dat ik de adapter nog even moet bestellen...
Ik had ze een mailtje gestuurd, en als antwoord kreeg ik dat ik de adapter nog even moet bestellen...
Zucht.... dat zeggen ze elke keer "het komt zo snel mogelijk".... op de dag van de release al mn gegevens opgegevens, bij farnell al mn creditcard doorgegeven maar nog steeds geen piBeste klant,
Wij weten dat u een aantal vragen heeft over de Raspberry Pi: “waar sta ik op de wachtlijst?” en “wanneer kan ik mijn bestelling plaatsen?”. We hopen u hier snel een antwoord op te kunnen geven. We zijn ook bezig met het vergroten van de capaciteit van onze website, waardoor we u zo snel mogelijk kunnen uitnodigen uw bestelling te plaatsen.
Terwijl u wacht zou u eens kunnen gaan kijken wat het Raspberry Pi model B-board allemaal kan, door een filmpje te bekijken van onze technici die een demonstratie geven van Quake of een XBMC Media Centre dat draait op een Raspberry Pi. Lees ook meer over wat er gebeurde toen Eben een Liz de Maker Faire in de VS bezochten.
Vergeet niet uw mening met ons te delen op DesignSpark en raadpleeg onze FAQ's
Hartelijk dank voor uw belangstelling en geduld.
RS Components
[ Voor 0% gewijzigd door Mattie112 op 30-05-2012 12:39 . Reden: typo ]
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Verwijderd
Eind juni. Geduld is een schone zaak heMattie112 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:38:
[...]
... bij farnell al mn creditcard doorgegeven maar nog steeds geen pi
In ieder geval is DX sneller, m'n usb kabel meuk en lader is alvast binnen (mag ook wel na een maand
Kan je een link naar dx.com geven van de lader die je hebt besteld?
http://www.dealextreme.co...110-240v-ac-26753?item=29
Deze zou moeten werken lijkt me
[edit]
deze zou je dus niet moeten gebruiken
Deze zou moeten werken lijkt me
[edit]
deze zou je dus niet moeten gebruiken
[ Voor 16% gewijzigd door frankivo op 31-05-2012 12:29 ]
Zojuist stond DHL voor de deur met een heel leuk pakketje, namelijk de Raspberry Pi van RS ComponentsLieuwe15 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 18:23:
Vandaag mailtje gekregen dat ik hem bij RS mocht bestellen. Bij farnell heb ik alleen nog maar mijn CC gegevens achtergelaten, dus dat duurt waarschijnlijk nog wel tot eind juni.
Zoals ik het hierboven lees, kan ik vrij vlot mijn raspberry pi verwachten.. Misschien volgende week al..
Farnell nr:ORP022785
RS nr: 7465
Dus hopelijk mag ik binnenkort dit topic verlaten
Hmm, je hebt gelijk.Enes_81 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:51:
500mA is echt te weinig.
Vanaf 700mA zou het goed moeten gaan.
Met 1A zou deze het dan beter moeten doen.Model B owners using networking and high-current USB peripherals will require a supply which can source 700mA (many phone chargers meet this requirement). Model A owners with powered USB devices will be able to get away with a much lower current capacity (300mA feels like a reasonable safety margin).
[ Voor 13% gewijzigd door frankivo op 31-05-2012 12:28 ]
Als het goed is komt de mijn Pi over een week of anderhalf binnen...
Welke Belg kan ik, als ik nog een Raspberry over heb, een plezier doen?
Ik zit in dubio: ik heb al een order staan bij Farnell, die is betaald en al, maar ik hoor er maar niks van... Nu heb ik zonet een mailtje ontvangen om eentje te mogen bestellen bij RS...
Ik zit in dubio: ik heb al een order staan bij Farnell, die is betaald en al, maar ik hoor er maar niks van... Nu heb ik zonet een mailtje ontvangen om eentje te mogen bestellen bij RS...
Verwijderd
Ik heb ook heel lang niets gehoord van farnell, maar 2 weken geleden kreeg ik mail dat hij verstuurd zou worden. Nu was ik afgelopen week niet thuis en ik vol verwachting mijn brievenbus bekeken en verdomd: hij zat er bij!... Ik ga komende week eens lekker spelen met mijn rpi.
hmm, al die mensen hier die al hun rpi hebben, ik heb nog geen mail gehad dat hij zou komen of betalen (alleen credcard ingevult)
Verwijderd
Ben het wachten wel een beetje zat nu. Heb dit gevonden.
http://www.dealextreme.co...-tf-hdmi-white-4gb-137012
Lijkt me een veel betere deal.. Geen idee of het al eens gepost is.. Maar het beschikt over android 4.0, speelt 1080P, heeft 512Mb ram.. 4GB onboard Nand.. WIFI.. Heeft een behuizing,, heeft een voeding erbij geleverd.. Hele ritsrats aan kabels.. voor iets meer geld..
Ik denk als je al deze dingen los moet kopen dat je dan veel meer kwijt bent?
YouTube: android mini pc MK802 unboxing video from lightake Filmpje :-)
Lijkt me een veel betere deal.. Geen idee of het al eens gepost is.. Maar het beschikt over android 4.0, speelt 1080P, heeft 512Mb ram.. 4GB onboard Nand.. WIFI.. Heeft een behuizing,, heeft een voeding erbij geleverd.. Hele ritsrats aan kabels.. voor iets meer geld..
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2012 18:21 ]
22 mei kreeg ik een mail van RS dat ik de raspberry pi kon bestellen
gelijk besteld en met de VISA betaald.
ik kreeg order nummer 28691 en de levering was ongeveer 3 weken
de betaling is bij VISA nog niet gefactureerd
zal nog ongeveer 2 weken moeten wachten denk ik
jwsmid
zal nog ongeveer 2 weken moeten wachten denk ik
jwsmid

Ik kreeg die mail 18 mei, meteen besteld en betaal met paypall. Maar verder heb ik nog niks gezien of gehoord...jwsmid schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 18:23:
22 mei kreeg ik een mail van RS dat ik de raspberry pi kon bestellen![]()
zal nog ongeveer 2 weken moeten wachten denk ik![]()
jwsmid
Kwalitatief blaten
Same here, ook op de 18e besteld 0_0 ordernr 19715LamSchaap schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:12:
[...]
Ik kreeg die mail 18 mei, meteen besteld en betaal met paypall. Maar verder heb ik nog niks gezien of gehoord...
Worden die nummers random toegewezen?
Ik heb de 19e besteld met ordernummer 21704
In het mailtje wordt wel het volgende genoemd:
Ik neem aan dat we de komende twee weken dan ook een mailtje krijgen met leveringsdetails.Despatch expected within 4 week(s)
Kan iemand een goede adapter aanraden? Op dealextreme of zo.
gewoon een 5v 1A adapter via ebay doen. Verzend iets sneller. Totale efficiency zal wel iets lager zijn. Had een voor 1,50 gekocht en die levert 800ma ipv de beloofde 1. Maar boeiendhostler schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:05:
Kan iemand een goede adapter aanraden? Op dealextreme of zo.
Ligt er helemaal aan wat je ermee wilt doen natuurlijk. Wil je een beetje youtuben en een keer een filmpje bekijken van een usb stick/netwerk is het een perfecte oplossing voor inderdaad ongeveer hetzelfde geld.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 18:19:
Ben het wachten wel een beetje zat nu. Heb dit gevonden.
Hoop wel voor je dat de WIFI echt goed snel en stabiel werkt omdat je anders 1080p streamen wel kan vergeten. Jammer dat er nog geen reviews zijn.
Wil je echt hobbyen of XBMC (dat toch wel ERG veel meer mogelijkheden tov een android audio/video player app) dan moet je niet zo'n android apparaatje kopen.
Ik had hem 16 mei besteld met ordernummer 7xxx. En afgelopen donderdag stond DHL opeens voor de deur. Tot op heden nog steeds niet een dispatch mailtje gehad met tracking gegevens..frankivo schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:52:
Worden die nummers random toegewezen?
[...]
Ik neem aan dat we de komende twee weken dan ook een mailtje krijgen met leveringsdetails.
Hier ook; 16 mei besteld (bij RS), afgelopen donderdag binnengekregen. Ook geen mail gehad. Order# 68xx
[ Voor 4% gewijzigd door brama op 05-06-2012 11:44 ]
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Nice.. dan zou hij de komende weken zo maar "op de mat kunnen vallen".
Net trouwens ook een casing besteld:

op Ebay
Net trouwens ook een casing besteld:
op Ebay
Vaag, tweakers die hun rasberry pi al binnen hebben (via farnell neem ik aan).
Zelf heb ik hem op 31 maart besteld en als ordercode ORP0028** gehad maar tot op dit moment niets..
Zijn er andere met dit probleem?
Zelf heb ik hem op 31 maart besteld en als ordercode ORP0028** gehad maar tot op dit moment niets..
Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots
Toevallig zat ik mijn e-mail eens te bekijken omdat ik van veronderstelling was dat ik er ook een had besteldTim_bots schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 08:08:
Vaag, tweakers die hun rasberry pi al binnen hebben (via farnell neem ik aan).
EDIT
Moet toch mijn e-mails een beter lezen. 27 april heb ik bericht gekregen dat eind juni het apparaat wordt verstuurd.
[ Voor 10% gewijzigd door Josha872 op 05-06-2012 13:11 ]
Ah - doen hoef ik met mijn order ORP033311 van 9 mei dus nog niet te hopen op een spoedige levering

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik zit bij farnell zo in de 7000 uit mn hoofd, het enige wat ik gehoord heb is "eind juni"
van RS krijg ik alleen maar mailtjes "u kunt spoedig een bestelling plaatsen"
van RS krijg ik alleen maar mailtjes "u kunt spoedig een bestelling plaatsen"
13 dagen geleden zou het binnen 3 weken verstuurd worden. (bij RS) Ik ben benieuwd!
Rare vogel in spe
Ik heb orp003391 en ik heb m ook nog steeds niet.
Verwijderd
Wachten is moeilijk. Laatste dat ik heb gehoord is dat ik hem eind juni zal hebben (Farnell). Het zou fijn zijn om te horen dat ze nog steeds op schema liggen met die planning. Gelukkig kruipt eind juni steeds dichterbij.
Nogmaals mezelf quoten, maar ik heb nu nog steeds geen rekening ontvangen. Nog is er geld ingehouden op m'n creditcard (nieuwe maand en er is niks afgeschreven).bartbh schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:29:
Voor de mensen die hem via Farnell hebben gekregen, heb je ook al een rekening gehad? Via Farnell heb ik op 29-02 een bestelling geplaatst en gister de Pi ontvangen. Echter heb ik nog geen rekening gehad of al betaald.
Ik kan mij niet heugen dat ik mijn creditcard opgegeven heb, mede omdat ik mijn creditcard niet bij me had ophet moment van bestellen.
Mijn vraag dus nogmaals, iemand die via Farnell een bestelling heeft geplaatst op rekening, heb je al een rekening ontvangen van Farnell?
edit: Voor de duidelijkheid, ik heb de Pi al wel ontvangen, op 24 mei.
[ Voor 5% gewijzigd door bartbh op 06-06-2012 14:12 ]
Hier precies hetzelfde. Verleden maand creditcard gegevens ingevoerd en alleen maar gehoord at hij voor eind juni komt. Geen rekening etc.bartbh schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:32:
[...]
Nogmaals mezelf quoten, maar ik heb nu nog steeds geen rekening ontvangen. Nog is er geld ingehouden op m'n creditcard (nieuwe maand en er is niks afgeschreven).
Ik kan mij niet heugen dat ik mijn creditcard opgegeven heb, mede omdat ik mijn creditcard niet bij me had ophet moment van bestellen.
Mijn vraag dus nogmaals, iemand die via Farnell een bestelling heeft geplaatst op rekening, heb je al een rekening ontvangen van Farnell?
Wat ik begreep van andere is dat het pas wordt afgeschreven wanneer hij verzonden wordt.
Zo als particulier via Farnell besteld (natuurlijk als laatkomer lang wachten maar ja)...
Enig idee hoe lang de levertijd inmiddels is? Er staat 62 dagen op de site
Enig idee hoe lang de levertijd inmiddels is? Er staat 62 dagen op de site

♥ Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team♥
Mijn Raspberry Pi is sinds vanmiddag eindelijk onderweg. 
Op 29 februari heb ik mijn interesse doorgegeven bij RS Components en op 18 mei zo rond de klok van 17:00/18:00 heb ik toen mogen bestellen. Toevallig checkte ik mijn mail kort na ontvangst van het bericht van RS Components, dus na zo'n 10 minuten had ik de Pi al besteld. Destijds werd een levertijd van 3 weken aangegeven, dus dat komt wel mooi overeen. Als DHL zijn zaakjes op orde heeft dan zit de Pi nu ergens in een doosje op het vliegveld van Birmingham.
Op 29 februari heb ik mijn interesse doorgegeven bij RS Components en op 18 mei zo rond de klok van 17:00/18:00 heb ik toen mogen bestellen. Toevallig checkte ik mijn mail kort na ontvangst van het bericht van RS Components, dus na zo'n 10 minuten had ik de Pi al besteld. Destijds werd een levertijd van 3 weken aangegeven, dus dat komt wel mooi overeen. Als DHL zijn zaakjes op orde heeft dan zit de Pi nu ergens in een doosje op het vliegveld van Birmingham.
Ben benieuwd, heb de mijne ook op 18 mei besteld om half 9 's ochtends. Helaas nog geen mailtje met track&trace ontvangen, maar heb begrepen dat er meer mensen zijn die de Pi al binnen hadden voordat ze een mail kregen.
Ik heb de mijne op 23 mei besteld, maar ik had mijn code op 18 mei binnen. (Bij de order stond toen binnen 3 weken)
Rare vogel in spe
Ik heb de mijne de 17de besteld via RS. Vandaag binnengekomen 
Nu nog OpenELEC werkend krijgen
In het andere topic heeft iemand al een image klaar gezet voor OpenElec.dupondje schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:18:
Ik heb de mijne de 17de besteld via RS. Vandaag binnengekomen
http://www.basst.nl/?p=595
Welke order nummer had je? Ik heb toen rond 17:45 besteld ook op 18 mei. Maar ik heb nog niks gezien of gehoord. Ordernr. 18171.hotdog92 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 17:08:
Mijn Raspberry Pi is sinds vanmiddag eindelijk onderweg.
Kwalitatief blaten
Ik heb nummer 15366, ook op 18 mei besteld en nog niets gehoord...
Verwijderd
<8-6-2012 12:52> Geregistreerd voor 1 exemplaar: Raspberry Pi
Ik heb er geen haast bij, we zullen zien hoe lang het zal duren
.
edit: Via RS Components
Ik heb er geen haast bij, we zullen zien hoe lang het zal duren
edit: Via RS Components
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2012 12:54 ]
MIjn op 18 mei bestelde Raspberry pi is zonet vanuit Eindhoven vertrokken richting mijn huis
. Besteld bij RS trouwens. Ordernummer 1790x.
Bij farnell kreeg ik laatst (26 mei) een mailtje dat ik halverwege juli mijn bordje daarvan zou krijgen. Dit hebben ze met de hand opgezocht omdat ik aan het klagen was over de website en de gebrekkige informatie, het was dus ook geen geautomatiseerde e-mail.
De ordernummers bij farnell zijn volgens mij behoorlijk willekeurig. Ik heb ordernummer ORP035XXX.
De ordernummers bij farnell zijn volgens mij behoorlijk willekeurig. Ik heb ordernummer ORP035XXX.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Zojuist mailtje gekregen dat die onderweg is naar Eindhoven. Verwacht hem morgen of volgende week te ontvangen.accountabc schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:04:
MIjn op 18 mei bestelde Raspberry pi is zonet vanuit Eindhoven vertrokken richting mijn huis. Besteld bij RS trouwens. Ordernummer 1790x.
Kwalitatief blaten
Order 24050: 21 mei besteld. Nog niks, ook niet gehoord (3 weken stond er toen bij)
Order ?????? 25 mei heeft mijn vriendin besteld. Ook nog niks en niks gehord. (5 weken stond er toen)
Order ?????? 25 mei heeft mijn vriendin besteld. Ook nog niks en niks gehord. (5 weken stond er toen)
De Raspberry Pi is inmiddels binnen hier, mijn ordernummer was 17857 en de tijd waarop ik mijn bevestiging binnenkreeg was 17:27. Ik neem aan dat je binnenkort dus wel iets te horen krijgt (of niets, zoals al eerder geopperd in dit topic). Misschien hebben ze er tot nu toe bijvoorbeeld net 18.000 verstuurd.LamSchaap schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:48:
[...]
Welke order nummer had je? Ik heb toen rond 17:45 besteld ook op 18 mei. Maar ik heb nog niks gezien of gehoord. Ordernr. 18171.
Vandaag mijn bestelling van RS Components ontvangen. Nu heb ik 2 RPi's
.
Is er al ergens bekend gemaakt wanneer de volgende bestellingen gedaan kunnen worden, of gaat dat FIFO (1 geleverd, 1 nieuwe bestelling)?
Als je het topic een beetje volgt heb je kunnen lezen dat je op een dag een email krijgt met een actievatiecode en dan kunt bestellen. Niemand die verder weet hoe dit precies gaat en wanneer je aan de beurt bent. Als je hem wilt hebben dan voorkeur aangeven en dan rustig afwachten tijd je het mailtje krijgt. Daarna weer rustig wachten tot hij geleverd worden. Hou in iedergaval rekening dat je een tijdje geduld moet hebben.Martiveen schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 21:28:
Is er al ergens bekend gemaakt wanneer de volgende bestellingen gedaan kunnen worden, of gaat dat FIFO (1 geleverd, 1 nieuwe bestelling)?
Care to share?McVirusS schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 22:16:
Vandaag mijn bestelling van RS Components ontvangen. Nu heb ik 2 RPi's.
Mijn zwager en ik kregen op dezelfde dag een mail met een activatiecode. We hebben beide op dezelfde dag besteld (17 mei). Ik kreeg afgelopen woensdag een mail van UPS dat hij onderweg was, en donderdag is mijn RPi geleverd. Helaas heeft mijn zwager nog steeds niet gehoord. Ben erg benieuwd wanneer hij hem krijgt.
19539: net binnen
21087: nog niets van gehoord
21087: nog niets van gehoord
Eindelijk is mijne ook binnen
18171
Kwalitatief blaten
Van RS of Farnell?...
Ik wacht nog steeds op bericht maar ik hoor niets meer.
edit: op 27-5-2012 besteld...
Ik wacht nog steeds op bericht maar ik hoor niets meer.
edit: op 27-5-2012 besteld...
[ Voor 16% gewijzigd door hostler op 11-06-2012 13:59 ]
Ik heb een practische vraag, ik heb zojuist interesse geregistreerd op de site van RS.
Wanneer kan ik ongeveer een reactie verwachten?
Wat zal de uiteindelijke prijs worden in €
is het mogelijk om dan gelijk 2 te bestellen?
Wanneer kan ik ongeveer een reactie verwachten?
Wat zal de uiteindelijke prijs worden in €
is het mogelijk om dan gelijk 2 te bestellen?
God dat ziet er rotslecht uit...frankivo schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:35:
Raspberry PI Case [afbeelding] [afbeelding]
De casing is er alvast. Als het meezit met 1 of 2 week ook opvulling hiervoor
Dan liever:
http://www.raspberrypi.or...viewtopic.php?f=40&t=6528
Mocht er iemand interesse hebben in een Model B + randapparatuur & opslag, heb ik er eentje liggen:
V&A aangeboden: Raspberry Pi Model B + Accessories
V&A aangeboden: Raspberry Pi Model B + Accessories
[ Voor 6% gewijzigd door souheil op 11-06-2012 17:16 . Reden: GrammarNa*i ]
Mijn raspberry pi besteld op 18 Mei met nr 20161 is vandaag ( 11-juni) verzonden.
morgen of woensdag komt die binnen hoop ik !
Ik vind 'm wel prima eigenlijk.HyperBart schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:40:
[...]
God dat ziet er rotslecht uit...
Dan liever:
http://www.raspberrypi.or...viewtopic.php?f=40&t=6528
Als de boel eenmaal werkt, verdwijnt het toch ergens achter de TV
Heb jij het besteld bij Farnell of bij RS?tolunaygul12 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:49:
Mijn raspberry pi besteld op 18 Mei met nr 20161 is vandaag ( 11-juni) verzonden.
Iemand die zijn Rasp. pi op of na 1-april heeft bij Farnell gepreorderd en het al binnen heeft? Heb naast het voor eind juni mailtje niks meer gehoord:( Eind juni komt nu wel erg dichtbij.
[ Voor 18% gewijzigd door tomk94 op 11-06-2012 17:55 ]
Ik heb op 3 april mijn order bevestiging ontvangen van Farnell ORP02xxxx, tot op heden nog niks ontvangen.tomk94 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:49:
Iemand die zijn Rasp. pi op of na 1-april heeft bij Farnell gepreorderd en het al binnen heeft? Heb naast het voor eind juni mailtje niks meer gehoord:(
In de Q&A van Farnell: "Everyone who ordered before 18th April will definitely receive their Raspberry Pi before the end of June." en "We made a promise to customers who ordered before 18th April, that they would get their Pi’s before the end of June. We are on track to keep that commitment. We will have shipped out 41,000 Raspberry Pis by the end of May and our customers will have received, or will be receiving their Pis over the next few days. We are on track to have shipped 100,000 Raspberry Pis by the end of June and have further production planned for delivery to customers in July."
[ Voor 34% gewijzigd door Cobalt op 12-06-2012 01:33 ]
Vergeten te melden! Ik heb hem besteld bij RS
31-Maart gepreorderd (ORP00500*) , enkel het mailtje van blabla eind juni ontvangen.tomk94 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:49:
Iemand die zijn Rasp. pi op of na 1-april heeft bij Farnell gepreorderd en het al binnen heeft? Heb naast het voor eind juni mailtje niks meer gehoord:( Eind juni komt nu wel erg dichtbij.
ik heb ook rond die tijd besteld (1-april oid) maar ook nog steeds niets gehad na die 'eind juni'-mail. :< Heb wel al één liggen van RS Components dus zoveel maakt het nu ook niet uit.
Het laatste wat ik heb gehoord van farnell was (na zelf te mailen)
It looks as though you should receive your item by the end of June. We will send you an e-mail confirming an exact date once we know the volumes we are receiving.
Gekregen op 22mei. Dus ik vermoed dat ze nog altijd op schema liggen. Ik vind het eigenlijk erg dat ik zelf moet mailen om maar iets te weten te komen
It looks as though you should receive your item by the end of June. We will send you an e-mail confirming an exact date once we know the volumes we are receiving.
Gekregen op 22mei. Dus ik vermoed dat ze nog altijd op schema liggen. Ik vind het eigenlijk erg dat ik zelf moet mailen om maar iets te weten te komen
Ik begin stilletjes aan ook ongeduldig te worden. Vooral omdat ik wel redelijk snel was met het bestellen en precies mensen die na mij besteld hebben het al gekregen.
Maar ale, ik zit nu nog in de examens dus zolang ik het krijg tegen einde van juni ben ik content :-)
Maar ale, ik zit nu nog in de examens dus zolang ik het krijg tegen einde van juni ben ik content :-)
Farnell heeft mijn bestelling van ergen eind maart vandaag verstuurd
RS Components stuurt vandaag die van mij 
We are pleased to confirm that your shipment / parcel is being sent to you with DHL Express on 12/06/2012.
Die van mij (ordernummer 15366 bij RS) ook vandaag
Ik heb een bestelcode gekregen inmiddels, maar geen behoefte om dat apparaat te bestellen. (absoluut geen tijd voor)
...en waarom?
PM.Younes schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:42:
Ik heb een bestelcode gekregen inmiddels, maar geen behoefte om dat apparaat te bestellen. (absoluut geen tijd voor)
En die van mij is binnen (nou ja op mijn werk maar helaas ben ik op het moment een paar dagen in het buitenland (ook voor werk)) dus op vrijdag kan ik hopelijk het ding eindelijk ook echt in ontvangst nemen
Neen, had order 7xxx oid, besteld zo rond 1 april (+creditcard gegevens doorgegeven) maar het enige wat ik heb gehad is een mail met "eind juni" van RS hoor ik helemaal geen donder (maar daar heb ik me pas later aangemeld omdat ik al besteld had bij farnell)tomk94 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:49:
tzelfde... nog niets binnen met order 13xx, het word tijd dat ze nog eens een mail sturen!!Mattie112 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:44:
[...]
Neen, had order 7xxx oid, besteld zo rond 1 april (+creditcard gegevens doorgegeven) maar het enige wat ik heb gehad is een mail met "eind juni" van RS hoor ik helemaal geen donder (maar daar heb ik me pas later aangemeld omdat ik al besteld had bij farnell)
En dat gaat redelijk rap
In dit tempo is 'ie er wel voor het weekendJune 12, 2012 12:30
Birmingham - UK Shipment picked up
June 12, 2012 13:24
Birmingham - UK Processed at Birmingham - UK
June 12, 2012 19:41
Birmingham - UK Departed from DHL facility in Birmingham - UK
June 12, 2012 21:05
East Midlands - UK Arrived at DHL facility in East Midlands - UK
June 12, 2012 22:20
East Midlands - UK Processed at East Midlands - UK
Als DHL net zo snel werkt als UPS bij Farnell, dan heb je hem gewoon de volgende dag (aka vandaag).frankivo schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 00:11:
[...]
En dat gaat redelijk rap
[...]
In dit tempo is 'ie er wel voor het weekend
Mijn pakketje is donderdags verzonden vanuit de UK, 's nachts overgevlogen naar Duitsland en de volgende middag bij mij thuis bezorgt. Dus voor het weekend moet wel lukken!
Je hebt gelijk: hij ligt al in een DHL busje vanaf Amsterdambartbh schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 00:13:
[...]
Als DHL net zo snel werkt als UPS bij Farnell, dan heb je hem gewoon de volgende dag (aka vandaag).
Mijn pakketje is donderdags verzonden vanuit de UK, 's nachts overgevlogen naar Duitsland en de volgende middag bij mij thuis bezorgt. Dus voor het weekend moet wel lukken!
Vorig jaar een Xtreamer Ultra besteld vanuit China met DHL. Binnen 24uur na vertrek stonden ze al op de stoep. Je snapt niet dat het met TNT soms 2 dagen moet duren.
Wat doet DHL als je niet thuis bent? Ik werk de hele week en verwacht mijn Pi ook eerdaags...
ik neem aan dat ze het bij de buren afleveren maar kan ook zijn dat ze het morgen opnieuw proberenFerret schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:12:
Wat doet DHL als je niet thuis bent? Ik werk de hele week en verwacht mijn Pi ook eerdaags...
Mijn laatste bestelling met de DHL sloeg nergens op, geen niet-thuis-bericht helemaal niks... contact gehad met de webwinkel: "ja je moet DHL bellen voor een nieuwe afspraak", ik dus bellen "ja volgendeweek kan dat hoor" zucht.
O en een pakket voor mijn vader was "afgeleverd en ondertekend" bleek ie gewoon nog op het depot te liggen !!!!
Zou het maar goed in de gaten houden!
O en een pakket voor mijn vader was "afgeleverd en ondertekend" bleek ie gewoon nog op het depot te liggen !!!!
Zou het maar goed in de gaten houden!
R-PI is binnen \o/
Besteld op 17-05 bij RS Components
Besteld op 17-05 bij RS Components
ben benieuwd wanneer mijn Pi op de mat verschijnt.
Bij farnell op 30 maart besteld met ordernummer ORP001403, niks meer van vernomen verder.
Van RS op 29 mei uitnodiging voor bestellen gekregen en daar dezelfde dag ook maar een order geplaatst (53181) helaas hierbij wel een verwachte levertijd van 6 weken...
Moet toch zeggen dat ik het wachten best beu begin te worden. Ik zat op 29 februari om 07:01 achter de pc omdat ik echt graag eentje wou bemachtigen maar 3,5 maand later heb ik nog niks...
Bij farnell op 30 maart besteld met ordernummer ORP001403, niks meer van vernomen verder.
Van RS op 29 mei uitnodiging voor bestellen gekregen en daar dezelfde dag ook maar een order geplaatst (53181) helaas hierbij wel een verwachte levertijd van 6 weken...
Moet toch zeggen dat ik het wachten best beu begin te worden. Ik zat op 29 februari om 07:01 achter de pc omdat ik echt graag eentje wou bemachtigen maar 3,5 maand later heb ik nog niks...
[ Voor 6% gewijzigd door michel2506 op 13-06-2012 15:14 ]
Ze proberen 2x bij je thuis te bezorgen, daarna mag je hem ophalen op een distripunt.Ferret schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:12:
Of je zorgt ervoor dat je de "niet thuis code" oid gebruikt om de aflvering te veranderen NA de eerste poging
♥ Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team♥
hmm, hoorde dat mn oom eentje binnen had (in zwitserland). zit hier nog steeds te wachten...
Ik was woensdag ook niet thuis toen ze aan de deur stonden en volgens de tracking informatie was de levering 'tijdelijk on hold, DHL onderneemt actie' gezet. Gisteravond toch maar even de klantenservice gebeld en kon zonder problemen een bezorgafspraak maken voor vandaag. Hopelijk vanavond dus ook mijn Pi binnen :-)
vanochtend een update mail ontvangen van rs
Registration date recorded between - Estimated Invited to order date - Estimated shipping lead-time*
6th March - 12th March - Tuesday 19 June - 9 weeks
13th March - 21st March - Wednesday 20 June - 10 weeks
22nd March - 5th April - Thursday 21 June - 11 weeks
6th April - 16 April - Friday 22 June - 11 weeks
17th April - 25 April - Monday 25 June - 12 weeks
26th April - 8th May - Tuesday 26 June - 12 weeks
9th May - 23rd May - Wednesday 27 June - 13 weeks
24th May - 7th June - Thursday 28 June - 14 weeks
8th June onwards - Friday 29 June - 14 weeks
http://nl.rs-online.com/w...rypi&file=questions#Queue
Registration date recorded between - Estimated Invited to order date - Estimated shipping lead-time*
6th March - 12th March - Tuesday 19 June - 9 weeks
13th March - 21st March - Wednesday 20 June - 10 weeks
22nd March - 5th April - Thursday 21 June - 11 weeks
6th April - 16 April - Friday 22 June - 11 weeks
17th April - 25 April - Monday 25 June - 12 weeks
26th April - 8th May - Tuesday 26 June - 12 weeks
9th May - 23rd May - Wednesday 27 June - 13 weeks
24th May - 7th June - Thursday 28 June - 14 weeks
8th June onwards - Friday 29 June - 14 weeks
http://nl.rs-online.com/w...rypi&file=questions#Queue
We zijn intussen al halverwege juni, en nog altijd niets van farnell. Ik begin ferm te twijfelen of ik mijn PI zal hebben tegen 1 juli zoals ze beloofd hebben
Ik heb ook net een mail gehad van RS.
Bij farnell binnen enkele dagen na release (order 7xxx) (en inmiddels cerditcard gegevens doorgegeven) enige bericht "eind juni" en bij RS op 19/05 en dat is dus bestellen op 27 juni en dan 13!!! weken tot hij er is. Pft gaat wel heel lang duren. Hoop dat farnell toch gelijk gaat krijgen en dat ik eind juni eindelijk een Pi krijg.
Bij farnell binnen enkele dagen na release (order 7xxx) (en inmiddels cerditcard gegevens doorgegeven) enige bericht "eind juni" en bij RS op 19/05 en dat is dus bestellen op 27 juni en dan 13!!! weken tot hij er is. Pft gaat wel heel lang duren. Hoop dat farnell toch gelijk gaat krijgen en dat ik eind juni eindelijk een Pi krijg.
Iemand die ook in het begin heeft besteld bij Farnell en is gemailed heeft met de klanten dienst om te vragen hoelang het nog zal duren ?
Anders zal ik straks is een mailtje sturen.
Anders zal ik straks is een mailtje sturen.
22 mei besteld, afgelopen vrijdag toch maar gemaild, als het goed is komt ie eraan dus 
Good Morning
We apologise for the delay, your order should be dispatched by the end of this week and you should receive a dispatch confirmation email by Monday, if not then please re-contact us and we will endeavour to solve this.
Kind Regards
RS Raspberry Pi Team
From: Bockelaar
Sent: 15 June 2012 09:28
To: RaspberryPi
Subject: Re: Order Confirmation - 25xxx
L.S.
3 1/2 weeks have passed now. Is there any idea when i can expect the PI to be sent?
regards,
Stefan
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Duurt mij te lang, hoef hem niet meer. Wat mij betreft kwa distributie en beschikbaarheid een dikke faal.
Maarjah, de pi is niet ontworpen om als mediaspeler aan je tv te hangen wat wel 90% van de mensen doet.
Dus vindt het niet echt een faal sinds het gewoon wordt gebruikt voor zaken waarvoor het eigenlijk niet was ontworpen. Indien het door zijn originele doelgroep zou gebruikt worden hadden ze er waarschijnlijk amper hun eerste batch verkocht gekregen ofzo.
(Alle cijfers in deze posten zijn getallen zonder enige bron)
Dus vindt het niet echt een faal sinds het gewoon wordt gebruikt voor zaken waarvoor het eigenlijk niet was ontworpen. Indien het door zijn originele doelgroep zou gebruikt worden hadden ze er waarschijnlijk amper hun eerste batch verkocht gekregen ofzo.
(Alle cijfers in deze posten zijn getallen zonder enige bron)
[ Voor 32% gewijzigd door Nactive op 17-06-2012 14:45 ]
Let op:
[html]RPi verkopen? Zet het in <a href="http://tweakers.net/aanbod">V&A</a>, niet hier.<br>Er een vinden? wellicht helpt <a href="https://rpilocator.com/">rpilocator</a>.[/html]
[html]RPi verkopen? Zet het in <a href="http://tweakers.net/aanbod">V&A</a>, niet hier.<br>Er een vinden? wellicht helpt <a href="https://rpilocator.com/">rpilocator</a>.[/html]