Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

Geen idee of het al vermeld is geweest maar de prijzen bij RS Online (naar België zijn):
Raspberryi Pi Type B Single Board Computer 27.40€ 27.40€
Tax 8.37€ *
Standard Delivery 6.28€

Kan misschien ook handige info zijn voor in de eerste post te zetten (just saying (a) ). :)

* Kan zijn dat dit minder is als je alleen de rpi besteld maar ik heb ook een sd-kaartje + adapter gekocht.

[ Voor 17% gewijzigd door Ghehe op 11-05-2012 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Ach waar je het ook besteld je zit altijd rond de 42-43 euro, zo koste het bij Element14 (Farnell) net €44,03 en nog 1.75% voor die achterlijke V3 kaart :+ .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 21:12
Ik kreeg er een gratis tshirt bij.. best grappig bij Element 14

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max2k9
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-05 13:31
ORP0003391; laatste 2 weken van juni delivery....

Duurt nog wel even voordat ik die hdmi -> vga adapter kan testen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

ORP00132x en enkel een mail kregen met delivery voor eind juni...
ik zit in blijde-verwachting op goed nieuws...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 16:31
Vrijdag mailtje van RS gekregen dat ik mocht bestellen, vrijdagavond gedaan. Zojuist van de DHL pakje gekregen met daarin m'n Raspi. Aangegeven werd dat er pas vanaf a.s. vrijdag weer verzonden kon worden, maar blijkbaar toch e.e.a. een stuk sneller gegaan dan verwacht. 't was voor mij iig een verassing 'm nu al te ontvangen 8)

Voor de geïnteresseerden: besteld voor €39,16 (incl. BTW/verzending) vrijdagavond (11-5 om +/- 22:00, 's middags was de site enorm traag), ordernummer 4435 betaald met Paypal, ontvangen vandaag 16-5 om 10.00.

edit: ff aan de hand van de envelop de tracking gegevens opgezocht en m'n bestelling is gisterochtend verzonden

[ Voor 9% gewijzigd door Siebsel op 16-05-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:06
goed nieuws hierboven, Ik heb ook vrijdag besteld en nog een paar uur eerder dan jij. even m'n vrouw verbieden het huis uit te gaan vandaag :) En heb hem ook binnen

[ Voor 9% gewijzigd door Mr_x007 op 16-05-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 21:27

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

En ook net DHL aan de deur met mijn RPI die ik zaterdag had besteld :*) Alleen geen bruikbare sd kaart liggen..die moet nog worden bezorgd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

Ook vrijdag besteld en vandaag binnen om 9u (ik lag nog in mijn bed <_< ).

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/0i3K3D2V2S2I2t202g0s/IMAG0090_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/36160a0o2Q1W2K0X2o2n/IMAG0092_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/1f3I0D161T0F2w452N3D/IMAG0096_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/171Q3s3J1a1P1v2v1m2a/IMAG0099_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 21:59
Nu snap ik er werkelijk war niets van, ik heb op 3 april besteld en nog niets ontvangen. jullie bestellen een week geledne en hebben hem al binnen. Wat is dit nou voor logica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

muffstuff schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:42:
Nu snap ik er werkelijk war niets van, ik heb op 3 april besteld en nog niets ontvangen. jullie bestellen een week geledne en hebben hem al binnen. Wat is dit nou voor logica?
Er is een verschil tussen interesse opgeven en daadwerkelijk bestellen (dus al je gegevens doorgeven, kiezen wat je wil,...). Ik heb bij Farnell ook al mijn CC gegevens doorgegeven, maar heb ik er al een tijdje niets meer van gehoord.

Ik heb bij RS Online om 7u03 oid besteld mijn interesse opgegeven trouwens maar pas vrijdag mijn credentials doorgegeven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
Interesse aangeven heb ik idd ook die ochtend (29-2 was 't toch geloof ik) 2 of 3 minuten over 7 's ochtends gedaan en ook pas afgelopen vrijdag wat op teruggehoord (dat ik mocht bestellen). Zit dus wel wezenlijk verschil in :-)

Ook bij Farnell trouwens, kreeg toen wel mailtje dat ik al kon bestellen, maar uitlever datum was nog onzeker. Heb toen besloten te wachten op nader bericht van RS, totdat er voldoende voorraad ergens was of een duidelijke leverdatum. Achteraf gezien slimme keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 21:48
Wat is het slimste om te doen? Ik heb hem bij farnell Nederland besteld. In de mail(in het Engels) krijg ik een mail 'early may'. En nu heb ik net gebeld, zeggen ze week 23. 4 / 10 juni is dat dus. Is het niet slimmer om hem daar te cancelen en hem ergens opnieuw te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb bij Farnell besteld, cc gegevens opgegeven maar niets afgeschreven en kreeg een mailtje dat het eind juni zou worden geleverd. Blijft een vaag verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
Dacuuu schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:23:
Wat is het slimste om te doen? Ik heb hem bij farnell Nederland besteld. In de mail(in het Engels) krijg ik een mail 'early may'. En nu heb ik net gebeld, zeggen ze week 23. 4 / 10 juni is dat dus. Is het niet slimmer om hem daar te cancelen en hem ergens opnieuw te bestellen?
Nee, niemand kan 'm snel leveren en overal zijn wachtlijsten. Als je nu annuleert kom je weer helemaal achteraan te staan en dan wordt 't wel juli/augustus (als 't niet later wordt...) Zoals gezegd was ik er op vroeg bij met het aangeven van m'n interesse en heb 'm nu pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

magnifor schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:27:
Ik heb bij Farnell besteld, cc gegevens opgegeven maar niets afgeschreven en kreeg een mailtje dat het eind juni zou worden geleverd. Blijft een vaag verhaal.
In de mail staat dat je opnieuw word gevraagd naar je gegevens zodra je bestelling (zo goed als) klaar is voor verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corpse2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-01-2023
ik kon hem 29 februari nog bij Farnell bestellen maar had daarvoor reeds mijn interesse ingevuld bij RS.
Van Farnell kreeg ik ook te horen dat de verwachte levering van week 17 naar week 23 verschoven was.
Gisteren kreeg ik van RS een mail dat ik kon bestellen en dat het binnen de 7 dagen verzonden zou worden.

Bij Farnell betaalde ik wel iets minder dan bij RS

keep trying...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Laatst online: 22-09 22:39
Vandaag mailtje gekregen dat ik hem bij RS mocht bestellen. Bij farnell heb ik alleen nog maar mijn CC gegevens achtergelaten, dus dat duurt waarschijnlijk nog wel tot eind juni.
Zoals ik het hierboven lees, kan ik vrij vlot mijn raspberry pi verwachten.. Misschien volgende week al :o ..
Farnell nr:ORP022785
RS nr: 7465
Dus hopelijk mag ik binnenkort dit topic verlaten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelvern
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 18:16
Echt enorm veel irritatie. Krijg ik eindelijk een unieke code van RS, druk ik iets te veel op vorige en kom ik weer bij de autorisatiepagina. Zit je dan met je eenmalige code ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
Kelvern schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 20:10:
Echt enorm veel irritatie. Krijg ik eindelijk een unieke code van RS, druk ik iets te veel op vorige en kom ik weer bij de autorisatiepagina. Zit je dan met je eenmalige code ...
Moet je ff paar uur wachten, dan doet ie het weer. Had ik vrijdag ook last van. Halverwege bestelproces site onbereikbaar, later nog een keer proberen, zelfde verhaal. Weer even later nogmaals, werkte de code niet meer. Paar uur later kon ie ineens weer. Geen idee of ie nu nog een keer werkt trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 13:42
Zeau... ik heb uiteindelijk ook kunnen bestellen bij RS.
Alleen duurt het nog 3 week voordat ze hem bezorgen.

Heeft iemand al een beetje kunnen benchmarken met een SD kaartje icm RPi?
Ik ben namelijk erg benieuwd of je de performance verschil merkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 14:31

j1nx

Geek - Enjoying life

Ik heb het mailtje gekregen om te bestellen, maar ik wil hem al niet meer. Ben al druk met ARM i.c.m. de Mele A1000

Iemand die mijn uitnodiging wil hebben? Ik lees dat er nogmaals een email validatie in zit verwerkt, maar als ik de email geforward heb. Jij besteld dan klik ik wel weer even voor diegene op de validatie link.

Zo kan er toch nog iemand gebruik maken van mijn inschrijving. Laten verlopen is ook weer zonde.

Laat maar weten via DM of zo
.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb nog wel de interesse openstaan voor de Pi
maar ondertussen ook maar een bestelling de deur uitgestuurd voor de CuBox
Ook daar gaat de levering niet zo snel maar de hardware is wat uitgebreider dan van de Pi
De prijs daar in tegen ook :)
Bij de Cubox kan je gewoon al een bestelling plaatsen

http://www.solid-run.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 12:01
Er is weer nieuwe batch mails gestuurd vanuit RS. Ik kon mijn Raspberry Pi bestellen.

Ben benieuwd, volgens mij doen ze niet echt checken of er tussen Farnell en RS dubbelingen zijn :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 22:57
Gisteren aangemeld bij RS voor een Raspberry Pi.
Kreeg vanmiddag een mailtje dat ik er eentje mocht bestellen!
Binnen 3 weken wordt die verstuurd als goed is.
Mijn referentie nummer is :20161

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Laatst online: 22-09 22:39
Dan hebben ze denk ik een goede batch binnen gekregen, aangezien ik ook mocht bestellen en een ordernummer in de 7000 had en jij al in de 20.000.
Hopelijk gaat het een beetje vlot :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:56
Ik heb vandaag ook mijn bestel-mail binnengekregen.
Geprobeerd om op mijn phone te bestellen, maar het phone-veldje deed raar en ik zat dus was.
Probeer ik daarnet om het vanaf mijn pc te doen, zegt hij dat mijn activatiecode al gebruikt is en niet meer geldig is! :'(

[edit]
Weird... nog eens geprobeerd vanop de iPad, werkte het wel! Besteld!!!! _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Fire69 op 18-05-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:31
Ik heb gisteren besteld bij RS (101XX) , gisteren is ook het geld van de CC eraf gehaald. Zou die dan al verzonden zijn of wacht RS niet tot het daadwerkelijk verzonden is?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56

hostler

Yeahhh dude!

Kun je eigenlijk ook met paypal betalen bij RS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
hostler schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:49:
Ik heb die optie dacht ik wel erbij zien staan, maar weet het niet 100% zeker meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
hostler schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:49:
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Dank!

Hopelijk krijg ik snel bericht dat ik kan bestellen... Kan niet wachten!

Moet je nou eigenlijk ook de EU adapter + sd kaart er bij bestellen, of zit dit er bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

hostler schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 23:32:
[...]

Dank!

Hopelijk krijg ik snel bericht dat ik kan bestellen... Kan niet wachten!

Moet je nou eigenlijk ook de EU adapter + sd kaart er bij bestellen, of zit dit er bij?
Die moet je erbij bestellen. :) (6,2€ voor adapter en 8.23€ voor SD-kaartje van 4Gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:38
Ik kreeg vorige week vrijdag opeens een uitnodiging van RS. Ik had mij op de launch date om 6:01 geregistreerd. Woensdag was hij al binnen. Wel raar want ze hadden "uitgebreide track and trace" beloofd na de bestelling plus een verzendbevestiging. Was dus gewoon in alle stilte verstuurd. Wat zeur ik eig haha....

Inmiddels een heuze lego case gebouwd. Hij is nu dus al wat beschermd! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2022

Wouter7

Enjoy every day.

Juist email gezonden naar farnell. Al een maand niets meer van hen gehoord. Ze beloofden tans om op erg korte termijn een leveringsdatum te zenden.

Gisteren ook mijn RS mail gehad, dat ik mocht bestellen. Maar levering staat nog op 4 weken. Dus hopelijk krijg ik snel iets terug van farnell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:20

Rmg

Had al een bestelling lopen bij farnell, ETA eind juni. Nou kreeg ik gister een mailtje van RS. Levering binnen 3 weken, na wat wikken en wegen toch maar een 2e besteld die hopelijk een week of 2 eerder binnenkomt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 20:28
Hm echt bijzonder wat ik hier hoor .... Op de dag van de release (of miss de dag er na) bij beide sites opgegeven dat ik interesse heb. Van RS nog niks gehoord behalve dat ze "binnekort" komen maar dat zeggen ze al een jaar :p

Bij Farnell besteld op 1 april (geen grap) 10:15 uur, + creditcard gegevens doorgegeven, order ORP007788
maar daar hoor ik ook geen donder van :x Vind het toch erg jammer dat het zo lang moet duren en dat je gewoon niks te horen krijgt :(

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Laatst online: 10:20

Rmg

Mattie112 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 21:07:
Hm echt bijzonder wat ik hier hoor .... Op de dag van de release (of miss de dag er na) bij beide sites opgegeven dat ik interesse heb. Van RS nog niks gehoord behalve dat ze "binnekort" komen maar dat zeggen ze al een jaar :p

Bij Farnell besteld op 1 april (geen grap) 10:15 uur, + creditcard gegevens doorgegeven, order ORP007788
maar daar hoor ik ook geen donder van :x Vind het toch erg jammer dat het zo lang moet duren en dat je gewoon niks te horen krijgt :(
Bij RS heb ik ook al eens eerder interesse opgegeven, niets van gehoord, vorige week met zo'n verify link uit dit topic nog een keer gedaan en toen kreeg ik vrij snel het mailtje van bestel maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Naja ik heb dus al besteld (order 7788) bij Farnell//element 14.
Je zou toch zeggen dat dat dan geen maanden meer kan duren......

Nog meer mensen hier die bij Farnell//element14 besteld hebben en die rond mijn ordernummer zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:04

NSG

Je weet niks!

@Mattie112 , order ORP00500* , laatste mail die ik heb mogen ontvangen van Farnell was op 27 April.
Dear customer,
Having successfully passed its CE compliance testing, we can now confirm that your Raspberry Pi will be delivered by the end of June. You will receive a confirmation email prior to your Raspberry Pi being shipped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Hm ok, dan ligt het in elk geval niet aan mij, naja we wachten maar weer af.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Heeft iemand een link naar de Nederlandse RS store waar je de Pi kan bestellen? Ik heb een code van een vriend gekregen maar die verwijst naar de Engelse store en die kent geen ideal terwijl ik geen paypal heb. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:38
theMob schreef op zondag 20 mei 2012 @ 10:37:
Heeft iemand een link naar de Nederlandse RS store waar je de Pi kan bestellen? Ik heb een code van een vriend gekregen maar die verwijst naar de Engelse store en die kent geen ideal terwijl ik geen paypal heb. Alvast bedankt.
Volgens mij is iDeal ook geen ondersteund betaalmedium.

Kan mij vergissen. Maar ik heb met paypal betaald. Als er iDeal bij stond weet ik haast zeker dat ik dat de voorkeur had gegeven.

Die raspberry bestelsite is volgens mij gewoon in het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Ik heb destijds op de Nederlandse RS site gekeken en je kan in ieder geval via de bank betalen, kan me niet herinneren of het iDeal was. Het lijkt me ook stug dat je bij een groot Nederlands bedrijf alleen met paypal of een credit card kan betalen. Link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
theMob schreef op zondag 20 mei 2012 @ 11:14:
Ik heb destijds op de Nederlandse RS site gekeken en je kan in ieder geval via de bank betalen, kan me niet herinneren of het iDeal was. Het lijkt me ook stug dat je bij een groot Nederlands bedrijf alleen met paypal of een credit card kan betalen. Link?
Een website die in het nederlands vertaald is, is niet gelijk aan een Nederlandse winkel. Kortom er is alleen paypal (wat via de bank, creditcard of prepay werkt) en creditcard. Als erop stond bank betaling dan bedoelen ze vast paypal want daarmee kun je op verschillende manieren betalen.

Maar er is geen Nederlandse rs site, alleen een vertaalde site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
kfaessen schreef op zondag 20 mei 2012 @ 11:37:

Een website die in het nederlands vertaald is, is niet gelijk aan een Nederlandse winkel. Kortom er is alleen paypal (wat via de bank, creditcard of prepay werkt) en creditcard. Als erop stond bank betaling dan bedoelen ze vast paypal want daarmee kun je op verschillende manieren betalen.

Maar er is geen Nederlandse rs site, alleen een vertaalde site.
Wat is dit dan: http://nl.rs-online.com/w...ml?id=aboutRS&file=online

Lijkt mij dat het hier gaat om RS Components BV in Haarlem. Dat de feitelijke productcatalogus wereldwijd hetzelfde is lijkt logisch, net zoals het logisch lijkt dat iedere locale vestiging van RS de betaalmethoden hanteert die in dat land gebruikelijk zijn. Daarbij bestaat RS al sinds 1937 dus ze moeten pakweg de eerste 70 jaar van hun bestaan toch iets anders gebruikt hebben dan paypal.

Maar goed, dit schiet duidelijk niet op, ik bel ze maandag wel even |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
Distributie/verkoop van de Raspi gaat via een apart "onderdeel" van het bedrijf volgens mij... En die zit in Engeland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:57

mace

Sapere Aude

Dacuuu schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:23:
Ik heb al 2 maanden geleden geprobeerd mijn order/reservering bij Farnell te cancellen maar ze reageren steeds niet op email. :/

Ik kijk namelijk nog even de kat uit de boom want ik vind hem toch duurder dan beloofd en ik ben het niet helemaal eens met de binary blob videodriver. Dus daarom wilde ik hem cancellen.

Naja als er uiteindelijk toch wat van mijn CC wordt afgeboekt laat ik de bank dat wel weer terughalen ofzo. :/

[ Voor 22% gewijzigd door mace op 20-05-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Laatst online: 22-09 16:41

ralpje

Deugpopje

theMob schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:08:
[...]

Laat even weten wat ze melden, ben wel nieuwsgierig.
Heb inmiddels ook een code van RS ontvangen om te bestellen, maar in de mail staat inderdaad dat betalen mogelijk is met Creditcard of paypal, en ik heb beide niet.
Nu kan ik altijd wel een bekende met CC inschakelen om te bestellen, zeker aangezien het niet om een wereldbedrag gaat, maar het is natuurlijk makkelijk om het gewoon zelf rechtstreeks te doen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

mace schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:20:
[...]

Ik heb al 2 maanden geleden geprobeerd mijn order/reservering bij Farnell te cancellen maar ze reageren steeds niet op email. :/

Ik kijk namelijk nog even de kat uit de boom want ik vind hem toch duurder dan beloofd en ik ben het niet helemaal eens met de binary blob videodriver. Dus daarom wilde ik hem cancellen.

Naja als er uiteindelijk toch wat van mijn CC wordt afgeboekt laat ik de bank dat wel weer terughalen ofzo. :/
Ik zeg niet cancelen, en verkopen zodra je hem binnen hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
theMob schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:08:
[...]

Wat is dit dan: http://nl.rs-online.com/w...ml?id=aboutRS&file=online

Lijkt mij dat het hier gaat om RS Components BV in Haarlem. Dat de feitelijke productcatalogus wereldwijd hetzelfde is lijkt logisch, net zoals het logisch lijkt dat iedere locale vestiging van RS de betaalmethoden hanteert die in dat land gebruikelijk zijn. Daarbij bestaat RS al sinds 1937 dus ze moeten pakweg de eerste 70 jaar van hun bestaan toch iets anders gebruikt hebben dan paypal.

Dat is gewoon een customer center, daar zit niets achter buiten wat telefonistes, alles gaat voor zover ik kan zien via engeland.

Betalen via de bank is ook mogelijk, ik heb meer sites het op deze manier zien doen alleen is paypal de tussenpersoon ervoor (scheelt natuurlijk weer kosten omdat elk land zijn eigen bankmethodes heeft en paypal in elk land beschikbaar is).

Ik geef hier het antwoord wat je waarschijnlijk krijgt als je opbelt: U kunt via de bank een betaling doen, u dient zich dan op paypal te registreren en het geld daarnaartoe over te boeken, vervolgens kunt u via onze website met paypal betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Ik heb het antwoord al gevonden in de FAQ:
Betalingsmethoden

U kunt met creditcard betalen of u kunt ervoor kiezen om een factuur te ontvangen.
Je krijgt dan een factuur die je gewoon kan betalen op hun ING rekening, niks geen gedoe met paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

@theMob , bij aankoop van de Raspberry PI geld een andere FAQ , hier staat niks over het betalen na ontvangen van factuur.

Ook op de pagina waar je naar gestuurd word via de mail staat enkel creditcard en PayPal.

Het kopen van de Pi doe je dan wel op de RS website, maar het loopt via een aparte afdeling. Er is simpelweg geen mogelijkheid om aan te geven dat je op een andere manier wilt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Laatst online: 22-09 14:37
Hmmm... Ik mag hem bestellen (Bij RS). Doen? :P

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:57

mace

Sapere Aude

Enes_81 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 13:02:
[...]

Ik zeg niet cancelen, en verkopen zodra je hem binnen hebt ;)
Ja zat ik ook al aan te denken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 19:34
Xesxen schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:07:
Hmmm... Ik mag hem bestellen (Bij RS). Doen? :P
En anders zou ik hem graag willen bestellen :)
Zit te wachten op een code van ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Iemand interesse om de mijne over te nemen? Zie V&A!

[ Voor 9% gewijzigd door somers1234 op 22-05-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 09:47
Ik mag ook bestellen bij RS, zit ontzettend te twijfelen. Slaap er een nachtje over.. Jammer dat die code aan je email gebonden is anders had ik hem hier neergeplempt als ik hem niet neem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Laatst online: 22-09 14:31

j1nx

Geek - Enjoying life

Bartske schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 17:39:
Ik mag ook bestellen bij RS, zit ontzettend te twijfelen. Slaap er een nachtje over.. Jammer dat die code aan je email gebonden is anders had ik hem hier neergeplempt als ik hem niet neem
Nee hoor!

Ik kreeg ook een uitnodiging, maar was al voorzien. Heb het ook hier aangekondigt en de eerste kreeg mijn email geforward. Hij heeft gfewoon via de link kunnen bestellen en bij bestelling zijn eigen email op kunnen geven voor bevestiging.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Uw bestelling is verzonden. Uw referentie29/02/2012 10:33.
Artikelnr. Aantal besteld Aantal verzonden Aantal naleveringen Productomschrijving Fabrikantnr.
2081185 1 1 0 RASPBRRY-PCBA SBC, RASPBERRY PI, MODEL B RASPBRRY-PCBA
Nu nog maar eens bekijken wat ik er precies mee ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
j1nx schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 19:41:
[...]

Nee hoor!

Ik kreeg ook een uitnodiging, maar was al voorzien. Heb het ook hier aangekondigt en de eerste kreeg mijn email geforward. Hij heeft gfewoon via de link kunnen bestellen en bij bestelling zijn eigen email op kunnen geven voor bevestiging.
edit: zal wel in strijd zijn met de voorwaarden hier.

[ Voor 10% gewijzigd door Bartske op 23-05-2012 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 15:15
Bartske schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:30:
[...]

Ok, ik hoef hem niet en ik merk dat er nogal wat vraag naar is dus ik veil hem.
je bedoelt 'Ok, ik hoef hem niet en ik merk dat er nogal wat vraag naar is dus ik ga er lekker aan verdienen'?
had hem gewoon als tweaker hier aangeboden in het forum, beetje jammer dit.

heb hem gisteren trouwens ook besteld bij RS.. nog 3 weekjes wachten.. yeah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

elpino.rv schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:43:
[...]

je bedoelt 'Ok, ik hoef hem niet en ik merk dat er nogal wat vraag naar is dus ik ga er lekker aan verdienen'?
had hem gewoon als tweaker hier aangeboden in het forum, beetje jammer dit.

heb hem gisteren trouwens ook besteld bij RS.. nog 3 weekjes wachten.. yeah
Man zeur niet, V&A is toch ook onderdeel van Tweakers, de mensen die erop bieden hebben blijkbaar ook interesse anders zouden ze niet bieden toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Mijn Pi is zojuist verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Ook via Farnell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES!
Net van Farnell mail gekregen:
Cher client,

Des articles de votre commande Farnell xxxxxxxxxx RASPBRRY-PCBA SBC, RASPBERRY PI, MODEL B ont été expédiés.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Mijne is via Farnell. Apart is trouwens dat het een order is van twee. Feitelijk mag dit wel, omdat een voor mijn vader is en de ander voor mij, dus voldoen we wel aan het 1-per-persoon limiet, maar in het systeem zou het gerigistreerd moeten staan als één persoon die er twee heeft besteld. Mijn vader had destijds voor mij een besteld, omdat ik op winstersport was toen de Pi uit kwam. Misschien heeft hij het erbij gemeld, of was het gewoon een bluf van The Raspberry Foundation. Ik verheug me er al erg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coady
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-08 21:11
Vandaag binnen gekregen meteen uitvoerig getest. Xbmc draait als een tierelier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Amanoo schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 15:30:
Mijne is via Farnell. Apart is trouwens dat het een order is van twee. Feitelijk mag dit wel, omdat een voor mijn vader is en de ander voor mij, dus voldoen we wel aan het 1-per-persoon limiet, maar in het systeem zou het gerigistreerd moeten staan als één persoon die er twee heeft besteld. Mijn vader had destijds voor mij een besteld, omdat ik op winstersport was toen de Pi uit kwam. Misschien heeft hij het erbij gemeld, of was het gewoon een bluf van The Raspberry Foundation. Ik verheug me er al erg op.
Ik heb hier net een 2e binnen. Die was besteld in een aparte order door een collega. Hij had er origineel twee besteld, maar dat is later bijgesteld naar 1.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Enes_81 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:01:
[...]

Man zeur niet, V&A is toch ook onderdeel van Tweakers, de mensen die erop bieden hebben blijkbaar ook interesse anders zouden ze niet bieden toch...
V&A is perfect om je spullen te verhandelen maar je gaat toch geen !GRATIS! code veilen? Dat is echt bedelen om geld! Krijg een beetje het gevoel van die concerten/feest opkoop acties zoals Sensation of Defqon1. Lekker opkopen en voor veel geld verkopen omdat er zoveel vraag naar is! Nog steeds in mijn ogen niet-tweaker actie. Helemaal omdat hij 3 posts erboven nog zegt dat hij hem op het forum gaat aanbieden als hij overdraagbaar is.
Discussie gesloten voordat het helemaal offtopic wordt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
elpino.rv schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 20:59:
[...]

V&A is perfect om je spullen te verhandelen maar je gaat toch geen !GRATIS! code veilen? Dat is echt bedelen om geld! Krijg een beetje het gevoel van die concerten/feest opkoop acties zoals Sensation of Defqon1. Lekker opkopen en voor veel geld verkopen omdat er zoveel vraag naar is! Nog steeds in mijn ogen niet-tweaker actie. Helemaal omdat hij 3 posts erboven nog zegt dat hij hem op het forum gaat aanbieden als hij overdraagbaar is.
Discussie gesloten voordat het helemaal offtopic wordt hier.
Ik denk dat ie de Raspberry laat berzorgen en vervolgens dat de Pi veilen :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
frankivo schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 09:16:
[...]

Ik denk dat ie de Raspberry laat berzorgen en vervolgens dat de Pi veilen :P
Nee, de gratis code wordt geveild: V&A aangeboden: Raspberry Pi **Bestelcode**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:') . En dan nog niet eens vermelden in welke segment de code zich bevind (0-1000 / 1000 - 2000 etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Dat vind ik echt niet kunnen, een gratis code aanbieden.

Ik ben blij dat ik hem van een medetweaker zo heb gekregen. Met de code duurt het nog steeds enkele weken voordat je hem hebt.

Maar er zijn dus mensen die er wel op bieden dus die moedigen zoiets ook aan. Er zijn hier ook speciale topics om gratis codes uit te wisselen, dat vind ik een veel beter initiatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09 12:02
Inderdaad. Gelukkig heb ik mijn code ook gewoon gekregen van iemand die er één over had, maar het zal dan alsnog wel een tijdje duren voordat ik mijn pi binnen heb helaas. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Oh.. dat is inderdaad wel wat jammer |:(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgetje57
  • Laatst online: 16-07 15:24
heb er eentje in bestelling staan, moet alleen even de afhandeling verzorgen. En neem gelijk ook een doosje erbij, alles mooi op maat gemaakt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
ik heb gisteren een hele lange code gekregen van rs, hoewel ik al bij farnell al de creditcard heb ingevuld. kan ik met die code van rs de raspberry pi binnen 1 week verwachten, of zal ik nog even bij farnell blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
megadoom schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:52:
ik heb gisteren een hele lange code gekregen van rs, hoewel ik al bij farnell al de creditcard heb ingevuld. kan ik met die code van rs de raspberry pi binnen 1 week verwachten, of zal ik nog even bij farnell blijven?
Bij mij (RS) 3 weken levertijd. Je kunt het gewoon zien als je met die code inlogt. Je hoeft hem dan niet percee meteen te bestellen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Voor de mensen die hem via Farnell hebben gekregen, heb je ook al een rekening gehad? Via Farnell heb ik op 29-02 een bestelling geplaatst en gister de Pi ontvangen. Echter heb ik nog geen rekening gehad of al betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

bartbh schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:29:
Voor de mensen die hem via Farnell hebben gekregen, heb je ook al een rekening gehad? Via Farnell heb ik op 29-02 een bestelling geplaatst en gister de Pi ontvangen. Echter heb ik nog geen rekening gehad of al betaald.
Farnell was toch enkel creditcard, bij je bestelling heb je hen gemachtigd. Bij de rabobank worden credidcard betalingen aan het eind van de maand gedaan, zal bij de meeste banken zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
kfaessen schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 09:38:
[...]

Dat vind ik echt niet kunnen, een gratis code aanbieden.

Ik ben blij dat ik hem van een medetweaker zo heb gekregen. Met de code duurt het nog steeds enkele weken voordat je hem hebt.

Maar er zijn dus mensen die er wel op bieden dus die moedigen zoiets ook aan. Er zijn hier ook speciale topics om gratis codes uit te wisselen, dat vind ik een veel beter initiatief.
xxxxxx

[ Voor 58% gewijzigd door Bartske op 25-05-2012 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 22-09 15:47
edit: never mind ;)

[ Voor 73% gewijzigd door RedPixel op 25-05-2012 13:05 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
oh en zeg even als je hem gebruikt hebt dat is wel zo lief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Laatst online: 22-09 14:37
De code is denk ik al gebruikt, want RS geeft de melding "The code entered is invalid, please correct". Niet dat ik hem hoef, maar ik wou eens naar de ETA kijken. :) (Ik heb hem al besteld)

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Bartske schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:54:
[...]

Ok dan jullie plezier F0D0BC544CE74D74B87DBF980CE0CBD1 , aangezien hij naar een echte tweaker moet gaan mag je zelf uitvogelen waar je hem moet invullen

oh en ik veilde hem omdat ik in 5 min 6 DM's kreeg met de vraag of ik hem mocht, kan dan moeilijk iemand gaan kiezen. Die 10 eu is leuk maar daar eet ik geen boterham minder om hoor :')

ohja en toen ik hem in de VA zetten kwamen de haat DM's, dan ben je pas zielig :')
qua kiezen had je het jezelf makkelijk kunnen maken natuurlijk door de 1e DM die binnenkwam te kiezen, of evt een eis te stellen (bv minimale aantal posts op GoT ofzo) zodat je een echte tweaker hebt te pakken aan wie je hem geeft. naja, maar nu weinig meer uit.

Wel erg netjes om erop terug te komen en van de veiling af te zien, je bent weer een echte tweaker in mijn ogen ;)

EDIT: wel slecht dat er nog steeds geen bedankje hier staat van degene die hem heeft gebruikt!

[ Voor 5% gewijzigd door elpino.rv op 25-05-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Bartske schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:54:
[...]

Ok dan jullie plezier F0D0BC544CE74D74B87DBF980CE0CBD1 , aangezien hij naar een echte tweaker moet gaan mag je zelf uitvogelen waar je hem moet invullen is blijkbaar gebruikt

oh en ik veilde hem omdat ik in 5 min 6 DM's kreeg met de vraag of ik hem mocht, kan dan moeilijk iemand gaan kiezen. Die 10 eu is leuk maar daar eet ik geen boterham minder om hoor :')

ohja en toen ik hem in de VA zetten kwamen de haat DM's, dan ben je pas zielig :')
Nou ja de haat DM's zijn in mijn ogen ook weer overdreven om dan te gaan sturen (zo erg is het nou ook weer niet). Maar wel kudo's dat je het zo hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:04

zAo

GPLv2 Fanboy

Aangezien hij overal uitverkocht is; wanneer komt de nieuwe batch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:06
Het is een doorlopend productieproces, zodra RS en Farnel weer een lading binnen krijgen worden ze praktisch gelijk doorgestuurd naar de klanten.
Ik las ergens dat ze verwachten dat er eind volgende maand 200.000 geleverd zijn, waarmee een groot deel van de preorders geleverd zijn. Er waren ongeveer 350.000 preorders maar niet idereen die preorderd besteld uiteindelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:04

zAo

GPLv2 Fanboy

Mr_x007 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:08:
Het is een doorlopend productieproces, zodra RS en Farnel weer een lading binnen krijgen worden ze praktisch gelijk doorgestuurd naar de klanten.
Ik las ergens dat ze verwachten dat er eind volgende maand 200.000 geleverd zijn, waarmee een groot deel van de preorders geleverd zijn. Er waren ongeveer 350.000 preorders maar niet idereen die preorderd besteld uiteindelijk ook.
K, thanks.

Het verkrijgen van zo'n code blijf ik maar bijzonder vinden namelijk. Aangezien ik hem niet gepreorderd heb, wacht ik dus nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Net besteld bij RS, vijf weken levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 21:26

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

waarom kan iedereen bestellen en ik niet>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:00
Gisteren besteld bij RS m.b.v. activatiecode die ik dinsdag had ontvangen: "Despatch expected within 3 week(s)". Ik had "mijn interesse" doorgegeven op de dag dat ze in de verkoop gingen.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
sander817 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 23:54:
Ik heb vals gespeeld (activatiecode van iemand anders gekregen) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

sander817 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 23:54:
Wanneer heb je je interesse getoond en heb je dit bij zowel Element14 als bij RS gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Enes_81 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:49:
[...]

Farnell was toch enkel creditcard, bij je bestelling heb je hen gemachtigd. Bij de rabobank worden credidcard betalingen aan het eind van de maand gedaan, zal bij de meeste banken zo zijn.
Ik heb besteld op basis van mijn BTW-nr, dus zakelijk. Ik heb dus al wel een Pi maar nog niet betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Jeuj ik kan bestellen bij Farnell, maar heb geen CC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Zit er bij farnell ook een EU adapter en SD kaart bij? Ik kan het nergens vinden.

edit: excuses voor de dubbelpost 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door hostler op 27-05-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 21:27

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Standaard zit het er niet bij volgens mij. Je zal het extra bij moeten bestellen maar dat zal je dan wel tijdens het bestel proces zien neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortex1701
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 17:10
Mijn Pi kwam drie(!) dagen nadat ik de bestel code van RS had gekregen.

Ze zeiden dat ik de tracking code zou krijgen wanneer ze hem verstuurd hadden, kreeg de code nadat ik hem al in huis had 8)7
Pagina: 1 ... 10 ... 33 Laatste

Let op:
[html]RPi verkopen? Zet het in <a href="http://tweakers.net/aanbod">V&A</a>, niet hier.<br>Er een vinden? wellicht helpt <a href="https://rpilocator.com/">rpilocator</a>.[/html]