Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 03:27:
Vraagje aan de mensen die meer dan 24 uur doen over één lading. Welke instellingen hebben jullie?
E / 3G
Wi-Fi AAN / Wi-Fi UIT
Bluetooth AAN / Bluetooth UIT
Welke achtergrondapps staan aan? (Instellingen -> veeg rechts naar 'toepassingen' -> achtergrondtaken)
Ik heb namelijk alles uit, behalve 3G, en mijn toestel gaat zo'n 18 uur mee. Ik lees verhalen van rond de 30 uur, maar ik lees helaas er niet bij of 3G nou wel of niet aan staat bij hen.
Vóór deze update deed ik gemiddeld 20 uur met mijn Lumia, na de update (draait nu een dikke maand schat ik) gemiddeld 30 uur.
Ik verstuur gemiddeld 20 mailtjes, 10 sms'jes sturen en 10 ontvangen, en bel 1 á 2 uur per dag. Dit alles met 3G en WiFi aan, en BT uit,. En dan ben ik 80% á 90% van de tijd ingelogd op één wifi netwerk. Verder gebruik ik vnl. FB, buienradar, 9292, en veel IE. En dan ben ik voornamelijk thuis en op mijn werk. En gebruik ik Telfort.
Als ik 3G, BT en WiFI uitzet en een paar mails, 10 sms'jes en een kwartiertje bel per dag haal ik met gemak 2 á 3 dagen, soms zelfs 4. Ook al ben ik een paar dagen op lokatie in NL. Dan gebruik ik verder helemaal geen apps.
Hoe langer ik dit topic volg, hoe vreemder ik de verschillen vind tussen ervaringen van mensen. Ik begin zo langzaam aan het vermoeden te krijgen dat het bepaalde apps zijn die je mobiel leegslurpen i.c.m. het mobiele netwerk waar je op zit, en hoeveel tijd je ingelogd bent op een wifi-netwerk.
Ik zal mijn T-Mobile sim eens een weekje in mijn Lumia steken, standaard zit daar een Telfort sim in.Het zou me niets verbazen dat dat verschil gaat maken. Daarna zal ik eens WhatsApp erop zetten voor een weekje, en kijken wat voor verschil dat maakt. Volgens mij is WhatsApp de ganse dag bezig alle data waar die bij kan naar servers te pompen.