Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
2 uurtjes HDSPA en redelijk intensief whatsappen heeft me gewoon 60% batterij gekost....
Ik had nog 14 uur, dat is in die 2 uurtjes terug gelopen tot 1 uur... (laatste keer sinds opladen 14 uur) 8)7

T-mobile in de binnen stad van zwolle overigens, mogelijk dat interferentie van de winkel verlichting e.d. gezorgd voor een slecht signaal... (aan de streepjes niet/amper te zien overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 19:32

Snippertje

Light up your life

Nog 3% batterij na een dag. Vrij veel mee gedaan, maar de laatste 14% praktisch niet en batterijbesparing stond aan. Nog 7uur stond er toen en nu 4uur verder. Klopt niet helemaal dus. Maar in elk geval de dag gehaald, dus tevreden.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 18:59
Snippertje schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 01:12:
Nog 3% batterij na een dag. Vrij veel mee gedaan, maar de laatste 14% praktisch niet en batterijbesparing stond aan. Nog 7uur stond er toen en nu 4uur verder. Klopt niet helemaal dus. Maar in elk geval de dag gehaald, dus tevreden.
een kinderhand is snel gevuld.

Ik vind wel dat mijn telefoon minimaal 20% over moet hebben op het moment dat ik vind dat ik ga slapen.

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm...
Ben ook tot de conclusie gekomen dat schakelen tussen 3G/WiFi uit en E/WiFi aan behoorlijk helpt qua energieverbruik. Toen ik vanochtend de telefoon pakte na acht uur slapen zag ik nauwelijks een daling in het percentage van de accu. Niet instellingen ingedoken om het helemaal te checken. Maar wel aangenaam verrast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:20:
Hmmm...
Ben ook tot de conclusie gekomen dat schakelen tussen 3G/WiFi uit en E/WiFi aan behoorlijk helpt qua energieverbruik. Toen ik vanochtend de telefoon pakte na acht uur slapen zag ik nauwelijks een daling in het percentage van de accu. Niet instellingen ingedoken om het helemaal te checken. Maar wel aangenaam verrast!
snachts alleen wi-fi aan. hoef echt niet bereikbaar te zijn op Whatsapp.. als ze me nodig hebben, bellen ze maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
looyenss schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:03:
[...]

snachts alleen wi-fi aan. hoef echt niet bereikbaar te zijn op Whatsapp.. als ze me nodig hebben, bellen ze maar
hmmm? werkt whatsapp niet via wifi? Ik kon op mijn bb prima whatsappen zonder een mobiele verbinding dus ik had eigenlijk verwacht dat het op wp7 ook kon.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
je WP7 zet automatisch je wi-fi uit zodra je in standby bent. dus je WA werkt wel over wi-fi maar niet als je telefoon stand by is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Hmm, batterij blijft erg wisselend hier. Nu ook de reactie van Nokia Care terug, die zeggen, hard reset, nog steeds problemen -> inleveren. Maar nu zit ik met iets wat ik al eens eerder heb aangegeven:

Komt vrij regelmatig voor, 1 á 2 keer per dag (ook wel eens soms niet)

* Ik druk op 'Instellingen' -> Er gebeurt niks, er wordt een zwart scherm geladen.
* Ik ga naar Wordfeud, Whatsapp, hij laadt hem, maar vervolgens kan ik niks, of te wel, vastloper.
* Ik zit in Instellingen, en druk op WiFi, hij laadt een zwart scherm, of laat mij enkel de knop indrukken, en vervolgens laadt hij niks, blijft hij op Instellingen scherm staan. (Dit is met meerdere knoppen, dan, enkel doet bijvoorbeeld Mobiel Netwerk het dan wel, het lijken knoppen in het midden van het scherm te zijn.)
* Ik zit op Facebook, Whatsapp. Ik druk op een bericht, het bericht erboven wordt geladen, geopend, geselecteerd.

Nu heb ik niet al deze verschijnselen, dat ze 1 á 2 keer per dag voorkomen. Soms gebeurt er ook helemaal niks, gaat alles goed. Nu is mijn vraag, hebben meerdere mensen deze verschijnselen, en B: hoe zijn die ermee omgesprongen? Ik zit er serieus over te denken om hem in te leveren bij Phonehouse, maar ik weet niet of je dan wel een leentoestel en dergelijke meekrijgt. Ik wil zeker weten, dat mijn telefoon aparte kuren vertoond voordat ik mijn beklag doe bij de TPH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Laatst online: 18-09 08:25
Crescendo schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 20:28:
Hmm, batterij blijft erg wisselend hier. Nu ook de reactie van Nokia Care terug, die zeggen, hard reset, nog steeds problemen -> inleveren. Maar nu zit ik met iets wat ik al eens eerder heb aangegeven:

Komt vrij regelmatig voor, 1 á 2 keer per dag (ook wel eens soms niet)

* Ik druk op 'Instellingen' -> Er gebeurt niks, er wordt een zwart scherm geladen.
* Ik ga naar Wordfeud, Whatsapp, hij laadt hem, maar vervolgens kan ik niks, of te wel, vastloper.
* Ik zit in Instellingen, en druk op WiFi, hij laadt een zwart scherm, of laat mij enkel de knop indrukken, en vervolgens laadt hij niks, blijft hij op Instellingen scherm staan. (Dit is met meerdere knoppen, dan, enkel doet bijvoorbeeld Mobiel Netwerk het dan wel, het lijken knoppen in het midden van het scherm te zijn.)
* Ik zit op Facebook, Whatsapp. Ik druk op een bericht, het bericht erboven wordt geladen, geopend, geselecteerd.

Nu heb ik niet al deze verschijnselen, dat ze 1 á 2 keer per dag voorkomen. Soms gebeurt er ook helemaal niks, gaat alles goed. Nu is mijn vraag, hebben meerdere mensen deze verschijnselen, en B: hoe zijn die ermee omgesprongen? Ik zit er serieus over te denken om hem in te leveren bij Phonehouse, maar ik weet niet of je dan wel een leentoestel en dergelijke meekrijgt. Ik wil zeker weten, dat mijn telefoon aparte kuren vertoond voordat ik mijn beklag doe bij de TPH.
Ik heb nog nooit een van deze problemen gehad dus ik denk niet dat het iets "standaard" is op de Lumia.

Ik zou hem gewoon inleveren en zien wat ze doen. Met wachten gaat er niet echt iets opgelost geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:07
Dit heb ik heel af en toe ook, niet moeilijk over doen en herstart je toestel even.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 22:30
Na een weekje battery statistics loggen (slechts eenmaal voorbij 20.00 gekomen) heb ik een hard reset uitgevoerd. In plaats van de eerder getoonde 10 á 11 uur resterende tijd na opladen kreeg ik nu een prognose van 1 dag en 9 uur. Veelbelovend. Wel ervoor gezorgd dat alle mail- en calendar accounts weer ingesteld waren, alle apps weer geinstalleerd (reinstaller FTW!) en alle instellingen gelijk aan voor de reset.

Om 20.00 vanavond was 'ie weer leeg. Heb de Lumia vandaag niet eens veel gebruikt.

Conclusie: een hard reset maakt geen bal uit voor het batterijleven na een 12070 update. Broodje aap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
robinVerdegaal schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:15:
[...]

Na een weekje battery statistics loggen (slechts eenmaal voorbij 20.00 gekomen) heb ik een hard reset uitgevoerd. In plaats van de eerder getoonde 10 á 11 uur resterende tijd na opladen kreeg ik nu een prognose van 1 dag en 9 uur. Veelbelovend. Wel ervoor gezorgd dat alle mail- en calendar accounts weer ingesteld waren, alle apps weer geinstalleerd (reinstaller FTW!) en alle instellingen gelijk aan voor de reset.

Om 20.00 vanavond was 'ie weer leeg. Heb de Lumia vandaag niet eens veel gebruikt.

Conclusie: een hard reset maakt geen bal uit voor het batterijleven na een 12070 update. Broodje aap.
Die tijd moet je echt niet op blindstaren.

Ik heb 1x 2 dagen 5 uur gehaald en de volgende morgen na het opladen was m'n geschatte tijd 2 dagen 5 uur.

Als je je lumia oplaad, krijg je een schatting te zien die zo goed als hetzelfde is als de tijd die je ervoor hebt gehaald tussen 2 oplaadbeurten.

Maar 20 uur is echt wel weinig, tenzij je ettelijke uren mobiel internet gebruikt, games speelt, ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
misterdoom schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:39:
[...]

Die tijd moet je echt niet op blindstaren.

Ik heb 1x 2 dagen 5 uur gehaald en de volgende morgen na het opladen was m'n geschatte tijd 2 dagen 5 uur.

Als je je lumia oplaad, krijg je een schatting te zien die zo goed als hetzelfde is als de tijd die je ervoor hebt gehaald tussen 2 oplaadbeurten.

Maar 20 uur is echt wel weinig, tenzij je ettelijke uren mobiel internet gebruikt, games speelt, ....
Je begrijpt het niet. :) 20.00 's avonds, vanaf 8.00 's ochtends. De helft van weinig dus. De afgelopen week gemiddeld 110 minuten daadwerkelijk gebruik plus 10 uur standby. Dat is al zo sinds ik 'm kocht afgelopen november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
robinVerdegaal schreef op maandag 23 april 2012 @ 23:57:
[...]

Je begrijpt het niet. :) 20.00 's avonds, vanaf 8.00 's ochtends. De helft van weinig dus. De afgelopen week gemiddeld 110 minuten daadwerkelijk gebruik plus 10 uur standby. Dat is al zo sinds ik 'm kocht afgelopen november.
Had het idd te laat gezien dat het 20.00 was en niet 20 uur :+

Dat is echt raar. Als m'n lumia stand-by is verbruikt deze minder dan 1% per uur maar ik heb geen Wi-Fi, 3G, of enige andere apps open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
@ robinVerdegaal, en wat doe jij ermee? Retourneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misterdoom schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:08:
[...]

Had het idd te laat gezien dat het 20.00 was en niet 20 uur :+

Dat is echt raar. Als m'n lumia stand-by is verbruikt deze minder dan 1% per uur maar ik heb geen Wi-Fi, 3G, of enige andere apps open.
Als smartphone + accutijd je grootste prioriteit is moet je kijken naar de Motorola Razr Maxx of de Galaxy Note. Die gaan beide naar heftig gebruik 1,5 dagen mee. En bij minder gebruik 2+.
Tis gewoon advies hoor.. misschien is de HTC Titan ook wel beter qua energieverbruik? Het WP OS is niet efficienter met stroom als iOS of Android. Het gaat vaak om de mAh's. Kijk dan volgende keer daar na als het heel belangrijk is. Kies een WP7 telefoon met minimaal 2000mAh's als die er is.. anders moet je waarschijnlijk kijken naar de Android hoek. Daar heb je wel wat accu toppers bij zitten zoals ik al had genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:39:
[...]

Als smartphone + accutijd je grootste prioriteit is moet je kijken naar de Motorola Razr Maxx of de Galaxy Note. Die gaan beide naar heftig gebruik 1,5 dagen mee. En bij minder gebruik 2+.
Tis gewoon advies hoor.. misschien is de HTC Titan ook wel beter qua energieverbruik? Het WP OS is niet efficienter met stroom als iOS of Android. Het gaat vaak om de mAh's. Kijk dan volgende keer daar na als het heel belangrijk is. Kies een WP7 telefoon met minimaal 2000mAh's als die er is.. anders moet je waarschijnlijk kijken naar de Android hoek. Daar heb je wel wat accu toppers bij zitten zoals ik al had genoemd.
Ik heb geen probleem met de accuduur. Deze is prima. Kan makkelijk 2 dagen ermee voort (dag + nacht + dag).

Het zijn de veelgebruikers van hierboven die vaak een kleine accuduur hebben maar voor mij is dat niet echt nodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
Crescendo schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:24:
@ robinVerdegaal, en wat doe jij ermee? Retourneren?
Nou ja ik heb hem al bijna een halfjaar nu, dus dat zal 'reparatie' worden. Ik heb nog steeds het idee dat mijn accu slechter is dan normaal. Ook al gebruik ik het toestel best intensief, meer dan twee uur actief gebruik op een dag moet toch kunnen, vind ik. Je koopt een smartphone omdat het veel kan, niet om hem in je broekzak te laten zitten.

Eigenlijk heb ik weinig vertrouwen in het reparatieproject, mocht het niet verbeteren dan hoop ik dat de Titan in prijs gaat droppen nu de Titan II (lelijker, dikker en de camera is niet beter bij schemer) beschikbaar wordt. Of misschien hou ik het nog wel uit tot de eerste WP8 phones... naah.

Dan kan ik gewoon weer een extra reserveaccu erbij kopen, zoals ik altijd al deed, die in mijn tas stoppen en op zware dagen halverwege de accu verwisselen. Mooi zo'n unibody design, maar met zulke accuduur onwerkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Ik kan gemakkelijk 2 uur per dag intensief de telefoon gebruiken en kan ik nog steeds 2 dagen op een batterijlading.

Gewoon binnenbrengen en zien wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
misterdoom schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:36:
Ik kan gemakkelijk 2 uur per dag intensief de telefoon gebruiken en kan ik nog steeds 2 dagen op een batterijlading.

Gewoon binnenbrengen en zien wat ze zeggen.
2 dagen!? Ben vooralsnog nooit verder gekomen dan een uur of 28, met tussentijds een half uurtje bijladen in de auto. Gemiddelde ligt meestal zo rond 20-22 uur, ga ik gedurende de dag intensief browsen of Whatsappen dan kom ik niet verder dan 16 uur.

Zal vast eentje hebben met een slechtere batterij (gekocht op launch day) maar zolang 20-24 uur zonder moeite te halen is het mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Beanie schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 23:48:
[...]

2 dagen!? Ben vooralsnog nooit verder gekomen dan een uur of 28, met tussentijds een half uurtje bijladen in de auto. Gemiddelde ligt meestal zo rond 20-22 uur, ga ik gedurende de dag intensief browsen of Whatsappen dan kom ik niet verder dan 16 uur.

Zal vast eentje hebben met een slechtere batterij (gekocht op launch day) maar zolang 20-24 uur zonder moeite te halen is het mij prima.
Ik zou ook niet "teveel" focussen op batterijduur. Ik heb zelf nog een omnia 7 en ik haal ook de 2 dagen als ik amper mijn telefoon gebruik (jullie cpu is natuurlijk zuiniger). Zelf haal ik gemiddeld een dag a anderhalve dag. Gebruik mijn telefoon zeer intersief (whatsapp, xda, browsen, fb ect), dan is het ook niet gek dat de accu veel korter meegaat. Maak zelfs nog gebruik van een Mugen 1800 Mah accu.

Om het verhaal kort te maken, dat de ene gebruiker hier zegt dat hij makkelijk 2 dagen haald met zijn phone komt hoog waarschijnlijk dat hij af en toe een whatsapp verstuurd en wat opzoekt, maar niet continue browsed en whatsapp gebruikt. Daarnaast kost roaming ook veel accuduur (iets waar ik last van heb in de trein).

[ Voor 23% gewijzigd door vali op 25-04-2012 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
vali schreef op woensdag 25 april 2012 @ 00:29:
[...]
Ik zou ook niet "teveel" focussen op batterijduur.
Je hebt gelijk als je er meer dan een dag mee doet. 's Avonds opladen is geen probleem. Als je continu van je toestel moet afblijven omdat je anders om 16.00 zonder zit dan wordt het anders.

Dan even opladen kost minimaal een uur als je de avond nog wilt halen, en die gelegenheid is er gewoon meestal niet. Vandaar dat ik hem ga terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
robinVerdegaal schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 18:54:
[...]

Nou ja ik heb hem al bijna een halfjaar nu, dus dat zal 'reparatie' worden. Ik heb nog steeds het idee dat mijn accu slechter is dan normaal. Ook al gebruik ik het toestel best intensief, meer dan twee uur actief gebruik op een dag moet toch kunnen, vind ik. Je koopt een smartphone omdat het veel kan, niet om hem in je broekzak te laten zitten.

Eigenlijk heb ik weinig vertrouwen in het reparatieproject, mocht het niet verbeteren dan hoop ik dat de Titan in prijs gaat droppen nu de Titan II (lelijker, dikker en de camera is niet beter bij schemer) beschikbaar wordt. Of misschien hou ik het nog wel uit tot de eerste WP8 phones... naah.

Dan kan ik gewoon weer een extra reserveaccu erbij kopen, zoals ik altijd al deed, die in mijn tas stoppen en op zware dagen halverwege de accu verwisselen. Mooi zo'n unibody design, maar met zulke accuduur onwerkbaar.
Ik sinds januari, sinds februari in verbruik met abonnement. Ik betwijfel of het onder reparatie valt, ze moeten toch gewoon een goed toestel leveren, en blijkbaar hebben ze dat niet bij jou noch mij gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robinVerdegaal schreef op woensdag 25 april 2012 @ 00:44:
[...]

Je hebt gelijk als je er meer dan een dag mee doet. 's Avonds opladen is geen probleem. Als je continu van je toestel moet afblijven omdat je anders om 16.00 zonder zit dan wordt het anders.

Dan even opladen kost minimaal een uur als je de avond nog wilt halen, en die gelegenheid is er gewoon meestal niet. Vandaar dat ik hem ga terugbrengen.
Robin, hoe was je batterij toen je 'm net had? Wel goed? Ik heb de 800 nu een aantal dagen en ik moet je zeggen dat ik na 25 minuten (!) filmen op één dag en verder ook nog behoorlijk intensief gebruik, 37% over had. Wie weet loopt dit na verloop van tijd drastisch terug, vandaar mijn vraag eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
Ondertussen heb ik de update ook binnen gehad.
Heeft lang op zich laten wachten maargoed.

batterijgegevens
Resterende levensduur batterij: 89%
Geschatte resterende tijd: 1 dag en 4 uur
Tijd sinds laatste keer oplaten: 7 uur

Ik ben nu op mijn stage, heb geen Wifi en/of 3G en sms redelijk veel op het moment :)

Al met al best netjes toch?:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:27:
[...]
Robin, hoe was je batterij toen je 'm net had? Wel goed?
De eerste week begon slecht maar allengs werd de capaciteit van de accu beter. Dat is ook wat op verschillende forums werd vermeld. De stijgende lijn hield bij mij echter te vroeg op.
Crescendo schreef op woensdag 25 april 2012 @ 08:43:
[...]
Ik sinds januari, sinds februari in verbruik met abonnement. Ik betwijfel of het onder reparatie valt, ze moeten toch gewoon een goed toestel leveren, en blijkbaar hebben ze dat niet bij jou noch mij gedaan.
Ik weet het nog steeds niet zo goed. Het is niet zo eenduidig dat ik met 100% zekerheid kan zeggen dat mijn toestel absoluut slechter presteert dan een willekeurige andere Lumia. Wat ik wel weet is dat ik er geen dag mee door kom met slechts 2 uur actief gebruik, en dat is hoe je het ook bekijkt te weinig. Ik moet 's avonds ook bereikbaar zijn.
Omdat het geen eenduidig verhaal is heb ik het verbruik nu tien dagen bijgehouden. Nog een paar dagen en dan ga ik eens nadenken wanneer ik hem weg ga brengen. Ik heb dan in ieder geval een goed gebruikslog waaraan je kunt zien dat er ergens iets niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robinVerdegaal schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:41:
[...]

De eerste week begon slecht maar allengs werd de capaciteit van de accu beter. Dat is ook wat op verschillende forums werd vermeld. De stijgende lijn hield bij mij echter te vroeg op.
Hmm, zonde. Misschien toch achteraan gaan inderdaad. Bij mij was het vooral de snelheid van het opladen die zich verbeterd heeft; hij is nu zo'n 6 uur van de lader en ik kan volgens mijn 'Batterijbesparing'-scherm nog 11 uur doen met deze batterijlading (72%). Dat wordt trouwens meestal wel wat langer...

Al met al een prachtige telefoon! Vind 't Clear Black display echt geweldig, m'n mond viel van verbazing over (hiervoor had ik een HTC Legend). Ook de overstap van Android naar WP7 was echt top :) Nu even goed de batterij in de gaten houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Ik moet er wel bij vertellen dat ik 3G nooit heb aanstaan aangezien ik geen databundel heb. Maximum 1x in de week zet ik deze aan om eens m'n verbruik te bekijken op een gratis mobiele site maar anders gebruik ik enkel Wi-Fi (die ik ook aan/uit zet).

Ik denk dat als je 3G constant hebt aanstaan, dat een van de grootste batterij vreters is van allemaal. Zeker als je in een slechter bereikbaar gebied komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
robinVerdegaal schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 18:54:
[...]
Hahaha iBood maakt het me niet makkelijk. Scheelt vandaag 63 euro met de allergoedkoopste aanbieder op pricewatch :+
HTC Titan voor 299,05 http://www.ibood.com/nl/nl/

tjongejonge wat nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robinVerdegaal schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:37:
[...]

Hahaha iBood maakt het me niet makkelijk. Scheelt vandaag 63 euro met de allergoedkoopste aanbieder op pricewatch :+

tjongejonge wat nu
Ik zou toch eerst reparatie overwegen, of heb je al slechte ervaringen met reparatie van Nokia-telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
robinVerdegaal schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:37:
[...]

tjongejonge wat nu
zou niet weten waarom je dat zou willen. Laat eerst je lumia repareren, als er echt iets mis mee is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

De volgende update komt er ook al weer aan:
http://wmpoweruser.com/vodafone-australia-release-firmware-12072-update-after-halting-12070/

Zo te zien nog meer verbeteringen, of zaten deze ook al in 12070? En de update was gestopt door Vodafone Australie vanwege de volume bug, maar hierover staat nu niets genoemd...

The update will roll out over the next 24 days and promise:

Better battery performance
Camera automatically detects 50/60Hz to remove flicker in stills and videos.
Updated camera settings.
Improved charger detection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ru__
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Als je naar de Vodafone.au pagina gaat en dan even kijkt bij de "previous announcement", dan zul je zien dat daar een update staat die inhoudt dat deze nieuwste firmware de 12070 is met een fix voor de volume bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
gauchov6 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 23:28:
De volgende update komt er ook al weer aan:
http://wmpoweruser.com/vodafone-australia-release-firmware-12072-update-after-halting-12070/

Zo te zien nog meer verbeteringen, of zaten deze ook al in 12070? En de update was gestopt door Vodafone Australie vanwege de volume bug, maar hierover staat nu niets genoemd...

The update will roll out over the next 24 days and promise:

Better battery performance
Camera automatically detects 50/60Hz to remove flicker in stills and videos.
Updated camera settings.
Improved charger detection
Vooral die laatste, omproved charger detection. die snap ik niet..

waarom wordt het laden altijd software matig geregeld??? Het kan ook anders!! heb nu al een paar keer gehad dat hij niet laad in mijn PC..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
looyenss schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 08:17:
[...]

Vooral die laatste, omproved charger detection. die snap ik niet..

waarom wordt het laden altijd software matig geregeld??? Het kan ook anders!! heb nu al een paar keer gehad dat hij niet laad in mijn PC..
Als ik s avonds mijn toestel aan de lader leg en het scherm staat uit dan duurt het soms een seconde of 5 voordat ik de toon hoor dat de lader is aangesloten. Misschien heeft het hier mee te maken.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
Telfordia schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 08:28:
[...]

Als ik s avonds mijn toestel aan de lader leg en het scherm staat uit dan duurt het soms een seconde of 5 voordat ik de toon hoor dat de lader is aangesloten. Misschien heeft het hier mee te maken.
ja dat snap ik allemaal wel, ik zeg alleen dat het nergens op slaat... als me telefoon niet in standby staat pakt hij hem bijna direct, stand by == ellende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telfordia schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 08:28:
[...]

Heb ik ook. Heb ik echter geen problemen mee zoals de poster van de vorige post, als hij maar laadt. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Hmm dus ook een betere battery performance wordt met deze patch beloofd. Ik ben benieuwd of en hoeveel het scheelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb de update geinstalleerd een paar dgn geleden maar merk er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
hij is net uit hoe kan jij hem paar dagen geleden geïnstalleerd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badluckboy schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:27:
hij is net uit hoe kan jij hem paar dagen geleden geïnstalleerd hebben?
heb het over update 12070, daar gaat dit topic tenslotte ook over. geen verbetering in accu. gaat nog steeds 1 of 2 dgn mee. foto s lijken wel wat beter maar dat is moeilijk te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:33:
[...]
gaat nog steeds 1 of 2 dgn mee.
Óf ik mis hier wat, maar is dat niet een normale accuduur voor een smartphone? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Mijne wordt steeds slechter. Vandaag 2x opladen en nu weer bijna leeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:00
badluckboy schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:47:
Hmm dus ook een betere battery performance wordt met deze patch beloofd. Ik ben benieuwd of en hoeveel het scheelt?
Ik ben ook bnwd welke verbetering 12072 biedt aan de accu duur... Of is het toch gewoon de volume bug?

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een kleine maand de laatste update draaien, die de accuduur omhoog zou moeten krijgen.
Na een hard reset was de accuduur ook een stuk beter. Na een hele dag nog 50% over.

De laatste weken krijg ik het idee dat de accuduur steeds minder wordt, met hetzelfde gebruik.
Zijn er mensen die dit ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 14:56:
Ik heb nu een kleine maand de laatste update draaien, die de accuduur omhoog zou moeten krijgen.
Na een hard reset was de accuduur ook een stuk beter. Na een hele dag nog 50% over.

De laatste weken krijg ik het idee dat de accuduur steeds minder wordt, met hetzelfde gebruik.
Zijn er mensen die dit ook hebben?
Sommige apps die je installeert draaien ook op de achtergrond van je telefoon. Als je dus apps installeert en die draaien op de achtergrond zal je gsm dus sneller leeg lopen bij hetzelfde verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:17
misterdoom schreef op zondag 29 april 2012 @ 15:21:
[...]

Sommige apps die je installeert draaien ook op de achtergrond van je telefoon. Als je dus apps installeert en die draaien op de achtergrond zal je gsm dus sneller leeg lopen bij hetzelfde verbruik.
Ik kwam er idd laatst achter dat er naast de apps die je op de achtergrond draaien uit kunt zetten er ook apps zijn die op de achtergrond lopen waarvan je het NIET uit kunt zetten. Daarvan had ik er gelijk een zestal verwijderd en opeens gaat m'n telefoon langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misterdoom schreef op zondag 29 april 2012 @ 15:21:
[...]

Dat klopt, alleen zoveel apps had ik er niet draaien. Heb er een aantal verwijderd en uitgeschakeld. Zal eens kijken wat dit voor een effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
Jaja nou ik trap er niet meer in. Heb sinds november twee battery performance updates gedraaid zonder enig succes. Tuurlijk, het kan zijn dat in deze update de november 2011 batch toestellen worden meegenomen, maar ik heb inmiddels van de iBood aanbieding gebruik gemaakt en verwacht mijn Titan plus een extra high capacity accu binnenkort in de bus.

Vandaag in de stats: een dagje de Lumia laten liggen en kijken wat er gebeurt. Conclusie halverwege de dag: ook wanneer ik hem niet aanraak gebruikt mijn Lumia 5% accu per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:11
Voor de mensen die niet kunnen wachten op de 12072 update is hier het linkje naar de cab, die je met de alom bekende cabsender op je Lumia kunt installeren

http://download.windowsup...53d984fcb96e119de2ccd.cab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Trestry
net via jouw link de nieuwe FW erop gezet nu ff afwachten wat ie brengt,volgens diverse buitenlandse sites moet ook de camera verbeterd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-02 14:40
Trestry schreef op zondag 29 april 2012 @ 17:57:
Voor de mensen die niet kunnen wachten op de 12072 update is hier het linkje naar de cab, die je met de alom bekende cabsender op je Lumia kunt installeren

is het veilig om op deze manier een update te doen? en wat als er iets foutloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
robinVerdegaal schreef op zondag 29 april 2012 @ 16:11:
[...]
Vandaag in de stats: een dagje de Lumia laten liggen en kijken wat er gebeurt. Conclusie halverwege de dag: ook wanneer ik hem niet aanraak gebruikt mijn Lumia 5% accu per uur.
Ha wacht dit is heel raar. Vanaf 8 uur elke twee uur 10% kwijtgeraakt, behalve tussen 18.00 en 20.00. Daar was het verlies over twee uur tijd slechts 2%!?

Dat is maar liefst vijfmaal zo zuinig, zonder aanwijsbare oorzaak. Geen applicaties uitgezet, ben de hele tijd thuis geweest, er kan haast niets raars gebeurd zijn. Het enige dat ik om 18.00 heb gedaan is een update draaien van drie applicaties, waaronder Pinterest die een live tile heeft. Nu heb ik Pinterest pas een paar weken en is de battery performance nadien niet omlaag gegaan.

Ik vind dit echt een bizar verschil. In twee weken loggen is de Lumia nog nooit zo zuinig geweest. Is er iemand die hier enige logica in kan ontdekken? Oh en tussen twee haakjes: tussen 20.00 en 22.00 was 'ie gewoon weer 10% kwijt.

[ Voor 3% gewijzigd door robinVerdegaal op 29-04-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ru__
  • Niet online
robinVerdegaal schreef op zondag 29 april 2012 @ 22:11:
[...]

Ha wacht dit is heel raar. Vanaf 8 uur elke twee uur 10% kwijtgeraakt, behalve tussen 18.00 en 20.00. Daar was het verlies over twee uur tijd slechts 2%!?
Tsja, nu je Titan toch onderweg is geeft dat je binnenkort mooi de gelegenheid om wat systematischer te testen. Volledig opladen, harde reset doen en een paar dagen aanzien hoe het accuverbruik is. Daarna stuk voor stuk je accounts instellen en apps installeren en tussendoor steeds een dag het accuverbruik monitoren. Duurt een poosje, maar dan heb je ook wat. ... Je kan hem natuurlijk ook meteen ter reparatie aanbieden; je hebt dan toch die Titan al. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Stand-by haal ik toch makkelijk 0,8% per uur dus dat is een groot verschil vergeleken met 5%. Als je idd je titan hebt, kan je eens een hard reset doen en de telefoon standaard houden en kijken wat het verbruik dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Bedankt voor de link, update is weer gelukt. De "volume 1 sec heel hard" bug bij gebeld worden is in ieder geval weg, da's voor mij het belangerijkste! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
misterdoom schreef op zondag 29 april 2012 @ 23:42:
Stand-by haal ik toch makkelijk 0,8% per uur dus dat is een groot verschil vergeleken met 5%. Als je idd je titan hebt, kan je eens een hard reset doen en de telefoon standaard houden en kijken wat het verbruik dan is.
Goed idee. Ik ben nu toch wel nieuwsgierig waar het nou in zit. Tussen twee haakjes: tussen 22.00 en 0.00 is 'ie ineens 16% kwijt. Acht maal zo veel als tussen 18.00 en 20.00. Heb 'm niet aangeraakt. Bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
robinVerdegaal schreef op maandag 30 april 2012 @ 00:01:
[...]

Goed idee. Ik ben nu toch wel nieuwsgierig waar het nou in zit. Tussen twee haakjes: tussen 22.00 en 0.00 is 'ie ineens 16% kwijt. Acht maal zo veel als tussen 18.00 en 20.00. Heb 'm niet aangeraakt. Bizar.
Hier ook. 64%, het was 11.00. 16.00 had hij 40% resterend. In die periode was ik werken, het toestel stond op stand-by meer niet. Maar ik heb voor mezelf nu al besloten dat ik de maandag na de vakantie bij The Phonehouse langs ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:06
gauchov6 schreef op zondag 29 april 2012 @ 23:55:
[...]

Bedankt voor de link, update is weer gelukt. De "volume 1 sec heel hard" bug bij gebeld worden is in ieder geval weg, da's voor mij het belangerijkste! :)
Ok en wat zijn je andere bevindingen, zit cardswithme nu in die rom of niet? Dat was nl. een verschil tussen de NL update en de Singapore versie van 12070

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat ook voor unbranded Lumia's of maak je unbranded Lumia's hiermee Vodafone branded?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:52
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 15:44:
[...]

Is dat ook voor unbranded Lumia's of maak je unbranded Lumia's hiermee Vodafone branded?
me Orange is nog steeds Orange :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ook hier de update geinstalleerd, nu de telefoon volledig opladen en dan maar weer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 15:44:
[...]

nope, blijft unbranded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op maandag 30 april 2012 @ 17:27:
[...]

nope, blijft unbranded.
Thx.
Direct net de update via cabsender gedaan en inderdaad nog steeds unbranded.

En zoals zovelen inmiddels melden: de volume bug is weg. Op stand 18 had ik met bellen geen last van de volumebug, maar merkte het met name bij Plants vs Zombies. Nu gaat de volume van 1-30 weer netjes stapsgewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:00
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 17:38:
[...]

Thx.
Direct net de update via cabsender gedaan en inderdaad nog steeds unbranded.

En zoals zovelen inmiddels melden: de volume bug is weg. Op stand 18 had ik met bellen geen last van de volumebug, maar merkte het met name bij Plants vs Zombies. Nu gaat de volume van 1-30 weer netjes stapsgewijs.
Verder nog nieuwe dingen ontdekt aan deze firmware?

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
12072 :) Nieuwe ronde nieuwe kansen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
its only the audio bug...

voor zover ik wat verschil merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Geen tethering dus ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
dat dan weer wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
Zeker weten?
Ik zie geen 'internet sharing' optie in de settings lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ru__
  • Niet online
robinVerdegaal schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 11:56:
[...]

Zeker weten?
Ik zie geen 'internet sharing' optie in de settings lijst.
Lees anders z'n quote nog eens... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje aan de mensen die meer dan 24 uur doen over één lading. Welke instellingen hebben jullie?

E / 3G
Wi-Fi AAN / Wi-Fi UIT
Bluetooth AAN / Bluetooth UIT
Welke achtergrondapps staan aan? (Instellingen -> veeg rechts naar 'toepassingen' -> achtergrondtaken)

Ik heb namelijk alles uit, behalve 3G, en mijn toestel gaat zo'n 18 uur mee. Ik lees verhalen van rond de 30 uur, maar ik lees helaas er niet bij of 3G nou wel of niet aan staat bij hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 09:05
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 03:27:
Vraagje aan de mensen die meer dan 24 uur doen over één lading. Welke instellingen hebben jullie?

E / 3G
Wi-Fi AAN / Wi-Fi UIT
Welke achtergrondapps staan aan? (Instellingen -> veeg rechts naar 'toepassingen' -> achtergrondtaken)

Ik heb namelijk alles uit, behalve 3G, en mijn toestel gaat zo'n 18 uur mee. Ik lees verhalen van rond de 30 uur, maar ik lees helaas er niet bij of 3G nou wel of niet aan staat bij hen.
Alles aan. 3G, Wifi, BT, 3 mailaccounts (2x exchange 1x live) krijg ongeveer 100 mail per dag binnen op die manier. Bel er mee, browse, doe twitter en facebook etc. Haal makkelijk een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash

E / 3G
Wi-Fi AAN / Wi-Fi UIT

Ik heb wifi aan, 3g uit, BT uit, locatiebepaling uit, en als achtergrondtaken staan er 2 aan.. En dan haal ik gemakkelijk de 35 uur.. Ik zal vandaag de hele dag 3g aanzetten en kijken hoe lang hij het volhoudt/hoeveel ik nog over heb.. Ik gebruik mijn telefoon nogal wisselend, maar whatsapp vrij regelmatig en heb 3 push mailaccount en 1 die om het uur controleert. Voor de rest bel/sms ik vrij sporadisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:06

E / 3G
Wi-Fi AAN / Wi-Fi UIT
3G aan
Wi-Fi aan
Bluetooth aan
Achtergrond apps alles uit
Gem. duur dat ik nu met mijn telefoon doe is anderhalve dag tot twee dagen, afhankelijk van hoeveel ik ermee bel.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
Ru__ schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 11:59:
[...]

Lees anders z'n quote nog eens... ;)
inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss

E / 3G
Wi-Fi AAN / Wi-Fi UIT

if Wi-Fi = true
then E = true

if Wi-Fi = false
then 3G = true

bluetooth is altijd uit

background:
3FM
Belstatus
Nokia Music
verder alles uitgeschakeld.
accu duur: 40 uur haal ik wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Hmz, ik heb die update afgelopen vrijdag binnengekregen en geïnstalleerd.

Weinig verschil, maar ik had van tevoren ook weinig tot geen problemen. Afgelopen weekend in Val Thorens geweest en daar drie dagen gewoon via Endomondo getracked, incluis WhatsApp aan, foto's/films uplaoden. Was geen probleem. Kwam rustig de dag door (uurtje of 9 van de lader, tot ~18-19 uur weer terug).

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord

E / 3G
Wi-Fi AAN / Wi-Fi UIT

Ik haal makkelijk 48 uur met:

E/3G uit, Wi-Fi standaard uit tenzij ik het wil gebruiken, Bluetooth uit, en er draaien geen achtergrond apps. Ze staan allebei uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
misterdoom schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:11:
[...]

Ik haal makkelijk 48 uur met:

E/3G uit, Wi-Fi standaard uit tenzij ik het wil gebruiken, Bluetooth uit, en er draaien geen achtergrond apps. Ze staan allebei uit.
ga je ook vertellen waarom je een smartphone hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:43
Omdat je dan vermoedelijk alles makkelijk kan uitzetten :-)

Wanneer mogen we trouwens de 12072 upgrade officieel verwachten... of gaat deze prachtige service ons weer enkele maanden kosten ? Als ik Nokia mocht geloven ging thetering er ook héél snel aankomen... maar ondertussen is m'n toestel al wel 6 maand oud.

FAIL NOKIA !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
r2504 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:50:
Omdat je dan vermoedelijk alles makkelijk kan uitzetten :-)

Wanneer mogen we trouwens de 12072 upgrade officieel verwachten... of gaat deze prachtige service ons weer enkele maanden kosten ? Als ik Nokia mocht geloven ging thetering er ook héél snel aankomen... maar ondertussen is m'n toestel al wel 6 maand oud.

FAIL NOKIA !
Die is er al vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Nope... niet voor mij (niet via "phone update", niet via de check met Zune).

[ Voor 78% gewijzigd door r2504 op 02-05-2012 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
lucash schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 07:12:
[...]

Ik heb wifi aan, 3g uit, BT uit, locatiebepaling uit, en als achtergrondtaken staan er 2 aan.. En dan haal ik gemakkelijk de 35 uur.. Ik zal vandaag de hele dag 3g aanzetten en kijken hoe lang hij het volhoudt/hoeveel ik nog over heb.. Ik gebruik mijn telefoon nogal wisselend, maar whatsapp vrij regelmatig en heb 3 push mailaccount en 1 die om het uur controleert. Voor de rest bel/sms ik vrij sporadisch..
Mijn telefoon is nu leeg.. Hij heeft het dus een 10 uur gedaan met (redelijk slechte) 3g verbinding >.< Niet echt geweldig.. En dat terwijl ik met 3g uit gemakkelijk 30 uur haal.. Binnenkort maar eens een hard-reset doen en kijken of dat helpt. En anders moet Nokia maar snel met een gemakkelijke 3G/E switch komen >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik heb mijn Lumia 800 nu ook enkele dagen in bezit. Ik heb gisteren de nieuwste update met de audio bug fix geïnstalleerd en die is ook weg. Batterijverbruik is wel een ramp hier; diagnostics heeft 300-400 mA aan bij vebruik, zelf als ik op Edge zit met een goeie verbinding. Binnen de vijf minuten al 2% batterij kwijt zonder de telefoon ook maar aan te raken.

Hoe kan dit :?

edit: na een tijdje de app draaien is hij nu gedaald tot 50-80. Misschien was hij daarnet mijn mail accounts enzo aan het updaten. Ik zal het iig goed in de gaten houden de komende dagen en mijn bevindingen + instellingen hier posten.

[ Voor 23% gewijzigd door Renegade! op 02-05-2012 17:49 ]

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
looyenss schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:23:
[...]

ga je ook vertellen waarom je een smartphone hebt gekocht?
De apps die uitstaan zijn enkel voor een live tile update terwijl ik geen tile heb.

Aangezien ik Belg ben en dus (nog) geen data abonnement heb betaal ik €0,5 voor iedere sessie/1MB dus staat beter ook niet aan.

Bluetooth, ik gebruik het amper dus waarom moet het aanstaan?

En Wi-Fi gebruik ik enkel om de krant te bekijken, wat apps te zoeken, wat te surfen maar als ik het niet gebruik, zet ik het gewoon uit. Kost me misschien wat moeite maar daar heb ik geen probleem mee.

Aangezien we hier ook nog eens onbeperkt smsen kennen in België en ik amper bel hoef ik dus ook geen Whatsapp te hebben oid dus heb ik ook weer geen 3G/Wi-Fi voor nodig.

Ik vind het dus nogal kort door de bocht om dat te stellen aangezien constant Wi-Fi/Bluetooth/3G aan ook kan op een simpele gsm met Wi-Fi maar als je het niet gebruikt vind ik het dus een zonde om dat aan te laten staan. Heb ik liever nog wat meer batterij over om te sms/bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik zou het zonde vinden daar een smartphone van 500 euro voor te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Hier anders niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cruzer schreef op maandag 30 april 2012 @ 20:51:
[...]
Verder nog nieuwe dingen ontdekt aan deze firmware?
Na een paar dagen 12072 kan ik bevestigen dat mijn Lumia nu ook in standby direct door heeft dat hij stroom krijgt van de oplader. Voor de update kon dat soms een paar tellen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
r2504 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:57:
Nope... niet voor mij (niet via "phone update", niet via de check met Zune).
ah, wacht. hij is er alleen voor vodafone al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Dat vermoeden had ik ook al... en ondertussen blijft het stil voor de rest (heb gewoon een unbranded toestel, dus een provider staat hier zelfs los van).

Ik kan m'n vorige conclusie enkel blijven herhalen... Nokia en service... FAIL !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
r2504 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:04:
Dat vermoeden had ik ook al... en ondertussen blijft het stil voor de rest (heb gewoon een unbranded toestel, dus een provider staat hier zelfs los van).

Ik kan m'n vorige conclusie enkel blijven herhalen... Nokia en service... FAIL !
is te kort door de bocht. want service van nokia was altijd goed, en heb wat problemen gehad met me lumia, opgestuurd en binnen een week gerepareerd terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Service gaat over heel wat meer dan toestellen laten repareren (en we zullen maar zwijgen van de honderden mensen die hun toestel weken hebben moeten missen voor het batterij, call not ending, knopjes, camera, ... probleem, en hem in identieke staat hebben terug gekregen, tot meermaals toe).

Service gaat ook over je klanten correct informeren, beloofde features effectief leveren, ... en in dat opzicht kreeg ik een betere support voor m'n 5800 terwijl het een "dood" OS was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthijs Hoekstra schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 06:02:
[...]

Alles aan. 3G, Wifi, BT, 3 mailaccounts (2x exchange 1x live) krijg ongeveer 100 mail per dag binnen op die manier. Bel er mee, browse, doe twitter en facebook etc. Haal makkelijk een dag.
Fascinerend! :P Maar bedoel je met 'een dag' een werkdag van 8 uur, of een etmaal van 24 uur? Ik heb al meerdere hard resets gedaan, maar hij komt bij mij niet boven de 20 uur. ;( Gisteren weer wat apps geïnstalleerd, de verwachte levensduur is nu zo'n 16 uur... En nee, ik heb de Diagnostic App er niet op staan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-09 16:06
Heb de mijne nu 2 dagen gisteren update naar 12070 , wifi , 3G , locatie aan , background af

is sinds gistermiddag ( 23u geleden ) uit de lader en zou nog 14u over hebben ( 35% )

ps waar kun je zien hoeveel je batt trekt ??

[ Voor 20% gewijzigd door Hanzzzie op 05-05-2012 17:36 ]

Simracing and 3D-Printing enthousiast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 05-09 08:50
Door ##634# in te toetsen, vervolgens word de Diagnostics app geinstalleerd. Dan onder battery status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzzzie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-09 16:06
wat is normaal ?
hier van 60-80ma

Simracing and 3D-Printing enthousiast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
Gisteren is de Titan bezorgd (groot!). Vandaag heeft de Lumia de hele dag min of meer onaangeraakt op flight mode gestaan met WiFi aan. Nu gebruikt 'ie nog maar 1% batterij per uur. Dat is een stuk zuiniger dan de eerdere test met Wifi en dataverkeer aan.

Zou dat een gevolg kunnen zijn van zoeken naar 3G verbinding? Normaal gesproken krijgt WiFi de voorkeur dus zou dat de telefoon de hele dag thuis geen moeite moeten kosten. Wanneer het scherm uit gaat wordt WiFi echter ook gecancelled en moet de Lumia voor de dataverbinding weer een 3G signaal vinden.

Al mijn accounts staan op de minst frequente update instelling, maar het lijkt erop dat dat toch een groot verschil maakt. Is dit een logische conclusie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
robinVerdegaal schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:03:
Zou dat een gevolg kunnen zijn van zoeken naar 3G verbinding? Normaal gesproken krijgt WiFi de voorkeur dus zou dat de telefoon de hele dag thuis geen moeite moeten kosten.
Het is niet omdat je WIFI gebruikt dat je telefoon geen correct 3G signaal meer zal trachten te maken met je base station. Het zal natuurlijk anders zijn dan het effectief voor data gebruiken, maar "geen moeite kosten" is volgens mij ook niet geheel correct. Heb je een slechte 3G ontvangst ben je zo ie zo beter dat je 3G uitzet (gewoon op E dus).
Wanneer het scherm uit gaat wordt WiFi echter ook gecancelled en moet de Lumia voor de dataverbinding weer een 3G signaal vinden.
Niet als hij aan de lader hangt.
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.