[iPad] Apple event 7 maart

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste
Acties:
  • 53.641 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-09 23:25
pposthoorn schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:22:
Is het meer mensen opgevallen dat de Apple TV (2/3?) in de Apple inline store nu slechts €89 kost?
Hij is echter niet te bestellen :(
Dat is de Apple TV 2 nog :) Wel raar dat die nog niet aangepast is, maar volgens de Franse Apple Store is ie vanaf nu 109euro ipv 119!

[ Voor 16% gewijzigd door SidewalkSuper op 08-03-2012 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Wel een mooie prijs... Iemand die weet wanneer de keynote online komt of is dat nooit op 'n vast tijdstip?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-09 23:25
Is al sinds gisteravond online
http://www.apple.com/apple-events/march-2012/

[ Voor 43% gewijzigd door SidewalkSuper op 08-03-2012 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:28:
Wel een mooie prijs... Iemand die weet wanneer de keynote online komt of is dat nooit op 'n vast tijdstip?
Die staat al online. Even in dit topic zoeken op "apple.com" en je vindt een linkje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
alienfruit schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:23:
439euro voor de eenvoudigste iPad. Straks maar eens pre-orderen :D
Waar haal je die prijs vandaan, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:56
De prijs is gewoon 479eu, althans op de Duitse Apple site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dankje, nu nog een download vinden als .mp4 ofzo, al die quicktime troep hoef ik niet :9

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
alienfruit schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:23:
439euro voor de eenvoudigste iPad. Straks maar eens pre-orderen :D
Die prijs lijkt mij onzin. De iPad2 is er vanaf 399. Bij 439 is het prijsverschil met de nieuwe iPad veel te klein.

De Duitse Apple Store zegt: "Ab 479,00 €", de Franse is nog een tientje duurder: "À partir de 489,00 €" (vreemd, overigens). De UK Store zegt: "Starting from £399.00", wat tegen de koers volgens Google op dit moment 477,38 euro is.

Ik verwacht dus een prijs van 479 voor de nieuwe iPad als die in Nederland uitkomt.

De Apple TV staat ook op de Nederlandse site al voor 109 euro (als je via de iPod ingang op de hoofdsite kijkt bij Apple TV). In de store staat nog de vorige Apple TV voor 89 euro, maar niet beschikbaar. Is dus nog wat verwarrend.

[ Voor 15% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 08-03-2012 10:52 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
De verschillen in prijzen hebben in alle waarschijnlijkheid te maken met de lokale BTW tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Nogal vreemd, je bent hier bij de ATV3: http://www.apple.com/nl/appletv/
Klik je op bestel nu kom je bij de pagina van de ATV2 die, wonder boven wonder, niet meer te bestellen is :P
Heeft iemand al nieuws wanneer wij in NL de ATV3 kunnen bestellen? Lijkt mij alvast een leuk voorproefje op de nieuwe iPad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik moet zeggen dat ik de presentatie van Tim Cook deze keer al een stuk beter vond dan in de vorige keynote.

De nieuwe iPad ziet er goed uit. De Retina-display is een enorme stap voorwaarts die hard nodig is. De lage resolutie van het oude beeldscherm is ronduit storend bij het bekijken van bijvoorbeeld websites en boeken. Verder is er gedaan wat je realistisch van Apple had kunnen verwachten. De applicaties zijn er ook weer op vooruit gegaan. Veel tweakers kijken daar overheen maar het is wel iets dat een iPad bruikbaar maakt voor de gewone consument. GarageBand, iPhoto, iMovie en de hele iWorks meuk heeft een kwaliteit die je bij andere tabletfabrikanten niet zult aantreffen. Microsoft heeft op dit gebied volgens mij ook nog heel veel in te halen met Windows 8. Je kunt wel een vernieuwende tegelinterface bouwen maar als er geen volwaardige applicaties achter zitten heeft de gebruiker er nog weinig aan. Apple heeft alle essentials (web, email, muziek, boeken & tijdschriften, foto's, video en office productivity) goed gedekt.

Ik ben helemaal klaar met de lage pixeldichtheid van computerbeeldschermen en zit met smart te wachten op een verdubbeling. Ik had gehoopt dat de transitie met de volgende MacBook Pro zou beginnen, maar gezien het gebrek aan geruchten over HiDPI-displays ben ik bang dat het nog wel een jaar zal duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:50:
Die prijs lijkt mij onzin. De iPad2 is er vanaf 399. Bij 439 is het prijsverschil met de nieuwe iPad veel te klein.
De Duitse Apple Store zegt: "Ab 479,00 €", de Franse is nog een tientje duurder: "À partir de 489,00 €" (vreemd, overigens).
Niet zo vreemd, de BTW is ietsje hoger in Frankrijk. (19,6% tegen 19%). Apple zal dat wel omhoog afgerond hebben.

Hier in Ierland zijn alle Apple Store prijzen ook gelijk omhoog gegaan toen de Ierse overheid de BTW verhoogde van 20 naar 23% :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verschil Apple TV2 en 'de nieuwe Apple TV': 1080p tegen 720p.

Is dat werkelijk het enige verschil, samen met een andere processor?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
Pixeltje schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:26:
[...]

Nee, een whopping 0.8mm.

Tis maar wat je vervelend vind. Het lig niet in lijn met andere Apple updates, maar aan de andere kant; accu bijna twee keer zoveel capaciteit is ook wat waard..
0.8mm lijkt weinig; maar pak es een meetlat en denk in de context van een slim device. Das toch 'n aardig stukje extra dikte.

Verder zegt het niet zoveel die twee keer zoveel accu capaciteit. Het apparaat gaat niet langer mee, het zit 'em in het feit dat hij met zwaardere hardware even lang meegaat als de vorige. Dus het is wel een prestatie voor Apple; maar jezelf merkt het niet :P

Verder lijkt mij het scherm wel tof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Even een afzeik video over 'the new iPad'
Ze hebben overigens wel een paar sterke punten :P

YouTube: The Gentlemen's Rant: iPad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
THE_BASE schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:48:
Verschil Apple TV2 en 'de nieuwe Apple TV': 1080p tegen 720p.

Is dat werkelijk het enige verschil, samen met een andere processor?
Het werkgeheugen van de 3rd gen AppleTV is mij nog ff onduidelijk. De vorige had 256MB, maar hoeveel deze heeft? Wellicht meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 21:28
Silent Thunder schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:18:
Dat ie zwaarder is maakt mij niet zoveel uit; jammer is wel dat ie dikker is geworden.
DIt hebben ze gedaan zodat oude dockingstations en 3rd party gadgets nu niet meer compatible zijn. Die mag je nu weer opnieuw aanschaffen. Cashen dus. Dat is de enige reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Lumics schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:04:
[...]

DIt hebben ze gedaan zodat oude dockingstations en 3rd party gadgets nu niet meer compatible zijn. Die mag je nu weer opnieuw aanschaffen. Cashen dus. Dat is de enige reden.
onzin. alle docks en cases werken nog.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Lumics schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:04:
[...]

Vind ik een rare strategie; ook al zou het theoretisch geld opleveren.
In jouw theorie gaat het ten koste van het product.
Apple's filosofie is toch nog altijd; geen concessies. Gewoon het beste/strakste apparaat bouwen ook al zou deze duur uitpakken.

Dus met andere woorden: het product minder aantrekkelijk/logger maken dan nodig is gaat een beetje tegen hun denkbeelden in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 10:25
Het is enorm knap dat de iPad maar zo weinig dikker en zwaarder is geworden. De batterij is van 25 Wh naar 42 Wh gegaan. Waarschijnlijk is de grotere batterijcapaciteit nodig vanwege het nieuwe scherm (dubbele backlight?).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 20:23
Het kan dan wel knap zijn, mij stoort het wel. Ik vind de iPad 2 nu al te zwaar bij lang gebruik, gaat er dus niet beter op worden. Dat retina display is wel een pareltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Is het meer mensen opgevallen dat de Apple TV (2/3?) in de Apple inline store nu slechts €89 kost?
Is de dag dan eindelijk aangebroken? Heeft Apple eindelijk besloten om gelijke prijzen, in vergelijking met de VS, te nemen. Even omgerekend: 89 euro incl. BTW = 74.789916 excl. BTW = $98.83 excl. BTW

Ik hoop dat de prijs klopt, want het is wel een stuk eerlijker dan die €119 die het eerst kostte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:16
Ja...En bij Mycom is hij nu ook 89 euro en vol op voorraad.

De ATV 2 wel te verstaan.

[ Voor 4% gewijzigd door OkeOkeOke op 08-03-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

90 Euro, voor de 2e generatie.
110 Euro, voor de 3rde generatie.

Hoeveel zou een Apple TV 2 die net één maand oud is waard zijn?
Heeft nog 2 jaar garantie, en is gekocht voor 120 euro...

* Yay, mijn 1500ste forum- bericht op GOT! *O*

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hoedje schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:57:
Het is enorm knap dat de iPad maar zo weinig dikker en zwaarder is geworden. De batterij is van 25 Wh naar 42 Wh gegaan. Waarschijnlijk is de grotere batterijcapaciteit nodig vanwege het nieuwe scherm (dubbele backlight?).
Backlight kan natuurlijk gewoon hetzelfde blijven (oppervlakte is immers gelijk), dus dat extra stroomverbruik zit hem niet zozeer in het scherm zelf, maar in de extra computerkracht die nodig is om het scherm aan te sturen. De processor en GPU zullen gewoon veel meer stroom slurpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:28:
[...]

Backlight kan natuurlijk gewoon hetzelfde blijven (oppervlakte is immers gelijk), dus dat extra stroomverbruik zit hem niet zozeer in het scherm zelf, maar in de extra computerkracht die nodig is om het scherm aan te sturen. De processor en GPU zullen gewoon veel meer stroom slurpen.
Volgens de geruchten zal er een dubbele backlight nodig zijn om de vele pixels aan te kunnen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 09:34
Wel knap dat ze naar bijna een verdubbeling van batterijcapaciteit zijn gegaan. Blijft me toch verbazen dat de huidige technologie nog zulke sprongen kan maken. Maar wellicht zijn ze in de laboratoria al 10 jaar verder qua consumentenproducten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Viccers schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:34:
Wel knap dat ze naar bijna een verdubbeling van batterijcapaciteit zijn gegaan. Blijft me toch verbazen dat de huidige technologie nog zulke sprongen kan maken. Maar wellicht zijn ze in de laboratoria al 10 jaar verder qua consumentenproducten :)
Mwah, ze hadden echt heel veel ruimte daarvoor nog over in de behuizing van de vorige generaties iPad. Kijk maar op iFixit. Wat mij wel verbaasd is dat de nieuwe iPad's niet zo extreem zijn gegroeid qua gewicht. Klein beetje maar en dat is toch best mooi om te zien!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

kmf schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:33:
[...]

Volgens de geruchten zal er een dubbele backlight nodig zijn om de vele pixels aan te kunnen.
Een lcd is het beste te vergelijken met een dia. Alleen als de lichtdoorlatendheid van de nieuwe pixels minder is dan heb je meer backlight nodig om een gelijke lichtopbrengst te hebben. Dan ligt het dus niet aan het aantal pixels, maar misschien aan het soort kristal dat wordt gebruikt. Is dat minder lichtdoorlatend geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Pixeltje schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:26:
[...]

Nee, een whopping 0.8mm.

Tis maar wat je vervelend vind. Het lig niet in lijn met andere Apple updates, maar aan de andere kant; accu bijna twee keer zoveel capaciteit is ook wat waard..
Nee, toch echt slechts 0.6 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:36:
[...]

Een lcd is het beste te vergelijken met een dia. Alleen als de lichtdoorlatendheid van de nieuwe pixels minder is dan heb je meer backlight nodig om een gelijke lichtopbrengst te hebben. Dan ligt het dus niet aan het aantal pixels, maar misschien aan het soort kristal dat wordt gebruikt. Is dat minder lichtdoorlatend geworden?
Hoe hoger de pixeldichtheid, hoe minder licht er wordt doorgelaten (tenzij je de technologie verandert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Uniciteit schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:19:
[...]

Is de dag dan eindelijk aangebroken? Heeft Apple eindelijk besloten om gelijke prijzen, in vergelijking met de VS, te nemen. Even omgerekend: 89 euro incl. BTW = 74.789916 excl. BTW = $98.83 excl. BTW

Ik hoop dat de prijs klopt, want het is wel een stuk eerlijker dan die €119 die het eerst kostte.
Nvm, slaat nergens op. Je had al naar de prijs excl BTW gerekend.

[ Voor 14% gewijzigd door Smultie op 08-03-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:39
Smultie schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:42:
[...]

Je weet dat de Amerikanen er (afhankelijk van de staat waarin het goed gekocht wordt) nog belasting over moeten betalen hè?
Idd, meestal 8% tot 10%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Het zal toch niet een enorm verschil zijn? 4 kleinere pixels zullen denk ik samen ongeveer even veel licht doorlaten als een grote? de 4 kleinere beslaan immers een even groot oppervlakte.

[ Voor 17% gewijzigd door Tk55 op 08-03-2012 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Zo even gebeld met Apple, zij weten eigenlijk ook niet echt iets over de levertijd van de ATV3. Hij wist te vertellen dat als hij in de rest van europa verkocht wordt hij ook hier te bestellen is (duh). En hij *dacht* dat het ongeveer 1 tot 2 weken zou duren, tegelijk met iPad 3 ongeveer.

Niet echt info dus, hij heeft wel m'n e-mail opgeschreven om contact op te nemen als ze meer weten.

Ik zie wel dat hij op de franse en duitse apple store al te bestellen is nu. Hij zal dus wel gewoon tegelijk met de nieuwe iPad komen.

Nog even geduld dus helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Uniciteit schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:39:
[...]

Hoe hoger de pixeldichtheid, hoe minder licht er wordt doorgelaten (tenzij je de technologie verandert).
Bron? Een groot raam, laat toch (bijna) net zo veel licht door als eenzelfde raam, maar dan bestaande uit 4 kleine raampjes? Dat scheelt echt nauwelijks. Die twee extra latjes maakt geen significant verschil, aangezien grootste deel oppervlakte nog steeds verreweg raam (lees: liquid crystal) is. Bovendien zullen de "latjes" (om even in de analogie te blijven) waarschijnlijk ook overal nog eens dunner zijn, hetgeen deels weer opheft dat er meer latjes zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 08-03-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Tk55 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:42:
Het zal toch niet een enorm verschil zijn? 4 kleinere pixels zullen denk ik samen ongeveer even veel licht doorlaten als een grote? de 4 kleinere beslaan immers een even groot oppervlakte.
Een gordijn wat 4x meer stiksels heeft per cm, laat ook minder licht door dan eenzelfde gordijn met minder stiksels :)
De nieuwe iPad heeft dus eigenlijk 4x sterkere licht nodig. Maar dat hebben ze kunnen voorkomen door de pixels dichter op het oppervlak te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:58:
[...]

Bron? Een groot raam, laat toch (bijna) net zo veel licht door als eenzelfde raam, maar dan bestaande uit 4 kleine raampjes? Dat scheelt echt nauwelijks.
Ga maar even langs de Ikea en hou de goedkoopste deken tegen het licht. Neem vervolgens een duurdere. En ervaar het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

kmf schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:00:
[...]

Ga maar even langs de Ikea en hou de goedkoopste deken tegen het licht. Neem vervolgens een duurdere. En ervaar het verschil.
Een deken is een slechte vergelijking, omdat bij een LCD scherm, zoals ik hierboven ook al zeg, verreweg het grootste gedeelte nog steeds bestaat uit lichtdoorlatend materiaal. Verder zal het masker zelf ook fijner zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 23:18
Uniciteit schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:38:
[...]

Nee, toch echt slechts 0.6 mm.
Inderdaad: van 8.8 mm naar 9.4 mm.
Knap dat iemand dat verschil voelt.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

matthijst schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:26:
[...]

Blijkbaar wel:
reviews: Hands-on: Apples nieuwste iPad

De nieuwe iPad voelt slechts deels aan als een nieuwe tablet. De toename in dikte en gewicht zijn zeker merkbaar.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
het is bijna 10% extra dikte he. Helemaal icm het toegenomen gewicht merk je dat vast wel. Erg jammer, want gewicht is een groot nadeel bij een tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Zijn er hier trouwens nog steeds mensen die geloven dat de derde generatie iPad "New iPad" heet, net zoals gisteravond?!

"Apple iPad" (of "iPad (1)" als je wilt) > "iPad 2" > "New iPad"

Dat nieuwe slaat terug op het feit dat het de opvolger van de iPad 2 is... het is niet alsof ze volgend jaar in maart 2013 zullen zeggen "And today, we will announce the successor of the New iPad"

Het heet gewoon "iPad", net zoals de eerste generatie en net zoals met de iPod touch. De vierde generatie iPod touch heet ook niet "the New iPod touch".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 23:13
Uniciteit schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:39:
Zijn er hier trouwens nog steeds mensen die geloven dat de derde generatie iPad "New iPad" heet, net zoals gisteravond?!

Dat nieuwe slaat terug op het feit dat het de opvolger van de iPad 2 is... het is niet alsof ze volgend jaar in maart 2013 zullen zeggen "And today, we will announce the successor of the New iPad"

Het heet gewoon "iPad", net zoals de eerste generatie en net zoals met de iPod touch. De vierde generatie iPod touch heet ook niet "the New iPod touch".
Gewoon iPad (3th gen)

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
matthijst schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:26:
[...]

Het is wat ik net ook zegt. Pak jij maar es een meetlat en dan zie je hoeveel ruim een halve mm in de context van een slim device is :) Voor een autodeur maakt het niks uit, maar voor een Pad merk je het wel enigzins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online

De volgende zal dan wel "New New iPad" gaan heten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Smultie schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:40:
[...]

De volgende zal dan wel "New New iPad" gaan heten :)
Hetzelfde met een auto.

Opel Astra 1e, 2e, 3e generatie; werkt kennelijk ook prima.

Waarom hier niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Silent Thunder schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:40:
[...]

Het is wat ik net ook zegt. Pak jij maar es een meetlat en dan zie je hoeveel ruim een halve mm in de context van een slim device is :) Voor een autodeur maakt het niks uit, maar voor een Pad merk je het wel enigzins.
Gedaan - boeit niks. 6/100 van een cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 22:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Nee, maar het zorgt wel begrijpelijk voor verwarring. De opvolgers van de iPod Touch hebben nooit 'IPod Touch 2' geheten... Als je eerst gaat nummeren, maar vervolgens naar een algemene serie/brandnaam gaat, roept dat vragen op.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:14:
[...]
Een deken is een slechte vergelijking, omdat bij een LCD scherm, zoals ik hierboven ook al zeg, verreweg het grootste gedeelte nog steeds bestaat uit lichtdoorlatend materiaal. Verder zal het masker zelf ook fijner zijn geworden.
Ik denk dat het ook wel in de lichtsterkte scheelt dat het nieuwe scherm 44% meer kleurverzadiging heeft. Meer kleurverzadiging betekent meer demping (omdat er meer andere kleuren uitgefilterd worden dan de gewenste kleur). Dus meer demping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Silent Thunder schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:41:
[...]

Hetzelfde met een auto.

Opel Astra 1e, 2e, 3e generatie; werkt kennelijk ook prima.

Waarom hier niet? :P
Ow sorry, mijn sarcasme komt niet helemaal over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Michael Knight schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:42:
Nee, maar het zorgt wel begrijpelijk voor verwarring. De opvolgers van de iPod Touch hebben nooit 'IPod Touch 2' geheten... Als je eerst gaat nummeren, maar vervolgens naar een algemene serie/brandnaam gaat, roept dat vragen op.
Wat voor verwarring als ik vragen mag? Dat mensen niet weten wat ze moeten kopen?

Misschien is dit de nieuw ingeslagen strategie dat je straks geen oudere gens meer verkoopt en dus big bang omgaat. Je koopt een iPad en afhankelijk van de tijd zitten er nieuwe(re) specs in?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

418O2 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:38:
het is bijna 10% extra dikte he. Helemaal icm het toegenomen gewicht merk je dat vast wel. Erg jammer, want gewicht is een groot nadeel bij een tablet.
Helemaal mee eens. Die 0.6 mm extra (dat is trouwens 6.8% extra, niet 'bijna 10%'), maakt dit apparaat echt dik... ik vrees dat ik de aankoop maar moet uitstellen naar volgend jaar, dit ding is net een baksteen... :N

Afbeeldingslocatie: http://s16.postimage.org/5hu2lg9k3/6905638789_cdb0b76102.jpg

Ik ben het verder met je eens dat ze qua gewicht wel wat hadden kunnen doen. Ik vind dat ze die magneten net zo goed hadden kunnen dumpen (voor de Smart Cover), dat maakt het apparaat alleen maar zwaarder... ze hadden vast wel iets beters kunnen verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

De smartcover vind ik anders de beste uitvinding sinds gesneden brood.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Silent Thunder schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:40:
Pak jij maar es een meetlat en dan zie je hoeveel ruim een halve mm in de context van een slim device is :)
Je weet zeker dat je het over een halve mm hebt? Want de enige manier waarop je dat gaat merken is als die halve mm exact in een plooi van je vingers valt, waar het daarvoor dat niet deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:48:
De smartcover vind ik anders de beste uitvinding sinds gesneden brood.
Prima, maar het is alleen nuttig voor zij die de Smart Cover kopen. De andere, nou ik denk toch wel, 80% zonder Smart Cover, heeft nu veel extra gewicht.

Ik vind dus dat ze beter een nieuwe smart-cover hadden kunnen maken die zonder magneten werkt? Hoe? Dat zou ik niet weten, maar ze hebben niet voor niks een R&D afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het zal vast de afwijking van de combinatie van foto, laptopscherm en m'n ogen, maar ik zie eerder een verschil in de vorm langs de rand. Kan me heel goed voorstellen dat je dat wel voelt (dus niet direct de dikte maar het feit dat de vormfactor net ff anders is geworden :)
Ik ben het verder met je eens dat ze qua gewicht wel wat hadden kunnen doen. Ik vind dat ze die magneten net zo goed hadden kunnen dumpen (voor de Smart Cover), dat maakt het apparaat alleen maar zwaarder... ze hadden vast wel iets beters kunnen verzinnen.
Waarom zou je iets weghalen als niemand er eigenlijk echt over heeft geklaagd? Kan me wel meer dingen verzinnen die ze er dan uit hadden kunnen halen om gewicht te besparen ;)

Denk dat juist die smartcover een goeie USP voor Apple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

BtM909 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:50:
[...]

Het zal vast de afwijking van de combinatie van foto, laptopscherm en m'n ogen, maar ik zie eerder een verschil in de vorm langs de rand. Kan me heel goed voorstellen dat je dat wel voelt (dus niet direct de dikte maar het feit dat de vormfactor net ff anders is geworden :)
De iPad 3 schijnt ook iets meer afgeronde hoeken te hebben. Misschien voelde Arnoud Wokke (hands-on artikel) dát wel en dacht hij dat het andere gevoel juist een direct gevolg van de dikte was.
[...]

Waarom zou je iets weghalen als niemand er eigenlijk echt over heeft geklaagd? Kan me wel meer dingen verzinnen die ze er dan uit hadden kunnen halen om gewicht te besparen :P

Denk dat juist die smartcover een goeie USP voor Apple :)
Er is natuurlijk niet over geklaagd bij de iPad 2: die was al 100 gram lichter mét magneten. Maar nu met die extra zware batterij en wellicht nog wat andere componenten, hadden ze beter die magneten kunnen dumpen (om zo ongeveer op hetzelfde gewicht als dat van de iPad 2 te blijven). In het afgelopen jaar hadden ze dan bijvoorbeeld een smart cover kunnen ontwerpen die zónder magneten werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

GekkePrutser schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:44:
[...]

Ik denk dat het ook wel in de lichtsterkte scheelt dat het nieuwe scherm 44% meer kleurverzadiging heeft. Meer kleurverzadiging betekent meer demping (omdat er meer andere kleuren uitgefilterd worden dan de gewenste kleur). Dus meer demping.
Dat zou geloofwaardiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Uniciteit schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:54:
[...]

De iPad 3 schijnt ook iets meer afgeronde hoeken te hebben. Misschien voelde Arnoud Wokke (hands-on artikel) dát wel en dacht hij dat het andere gevoel juist een direct gevolg van de dikte was.
Dat bedoel :) Je kan dan inderdaad semantisch gaan neuzelen of het alsnog een indirect gevolg is van de verandering van dikte :P
[...]
In het afgelopen jaar hadden ze dan bijvoorbeeld een smart cover kunnen ontwerpen die zónder magneten werkt.
Dat zou idd een mooie innovatie zijn. Ik vraag me alleen af of de techniek al zover is. Tenzij je zuignappen wil gaan meeleveren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
  • Laatst online: 15-05 15:58
Komende van de eerste generatie iPad vind ik dit een mooie upgrade. En ga ook zeker upgraden. Voor de mensen die een 2 hebben is het misschien verstandig nog een jaartje te wachten. Het scherm van de 2 was namelijk al erg mooi en foto's maak je met je telefoon, compact of DSLR.
Het ziet altijd zo vreemd uit als je toeristen foto's ziet maken met hun iPad :)

Wat ik me nu alleen afvraag is het volgende. Ga ik genoeg hebben aan de 16GB versie? Worden games en programma's nu niet veel groter door de hogere resolutie? Of valt dat allemaal wel mee?
Ik heb tot nu toe weinig problemen gehad w.b.t. schijfruimte op de iPad(1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Laatst online: 00:39
De volgende iPads gaan waarschijnlijk gewoon iPad (4th generation), iPad (5th generation) etc. etc. heten. In de keynote wordt dan een vergelijking gemaakt met "last generation iPad" en "the new iPad" o.i.d. Dat lijkt me in ieder geval het meest logische. In de volksmond zal een iPad dan gewoon "iPad" genoemd worden :P

Edit:
sjer schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:06:
Wat ik me nu alleen afvraag is het volgende. Ga ik genoeg hebben aan de 16GB versie? Worden games en programma's nu niet veel groter door de hogere resolutie? Of valt dat allemaal wel mee?
Ik neem zelf het zekere voor het onzekere, en ga een 32 GB model nemen. Mijn muziekbibliotheek alleen is al ruim over 7 GB en de meeste mooie/populaire titels/spellen zijn toch al gauw een paar honderd MB per stuk.

[ Voor 48% gewijzigd door Amps op 08-03-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Komende van de eerste generatie iPad vind ik dit een mooie upgrade. En ga ook zeker upgraden. Voor de mensen die een 2 hebben is het misschien verstandig nog een jaartje te wachten. Het scherm van de 2 was namelijk al erg mooi en foto's maak je met je telefoon, compact of DSLR.
Het ziet altijd zo vreemd uit als je toeristen foto's ziet maken met hun iPad :)

Ik heb ook de iPad 1 (32 GB), en wat ik nu merk is dat ik het wel met 16 GB zou kunnen redden als ik alles goed bijhoud en er niet te veel films of foto's opzet. Met de 32 GB zit ik veel comfortabeler: ik hoef nergens op te letten, maar ik bereik ook niet het punt dat ik er iets moet afhalen. Ik twijfel dus nog een beetje.

Aan de andere kant, apps zullen waarschijnlijk wel weer een stukje groter worden en dan zou je liever niet tegen de limieten van een 16 GB aanlopen.

Als de 32 GB €579 kost, dan koop ik die denk ik. Als het €599 kost, dan maar een 16 GB model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Apps, vooral games, kunnen wel groter worden misschien. Bedenk ook dat je misschien meer met foto's en video wilt gaan doen als je zo'n nieuw scherm hebt. Dat kost dan ook ruimte.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Laatst online: 00:39
Uniciteit schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:10:
[...]

Ik heb ook de iPad 1 (32 GB), en wat ik nu merk is dat ik het wel met 16 GB zou kunnen redden als ik alles goed bijhoud en er niet te veel films of foto's opzet. Met de 32 GB zit ik veel comfortabeler: ik hoef nergens op te letten, maar ik bereik ook niet het punt dat ik er iets moet afhalen. Ik twijfel dus nog een beetje.

Aan de andere kant, apps zullen waarschijnlijk wel weer een stukje groter worden en dan zou je liever niet tegen de limieten van een 16 GB aanlopen.

Als de 32 GB €579 kost, dan koop ik die denk ik. Als het €599 kost, dan maar een 16 GB model.
Als de 32 GB €579 wordt, dan wordt de 16GB waarschijnlijk €479.
Als de 32 GB €599 gaat kosten, dan gaat de 16GB waarschijnlijk €499 kosten. In beide gevallen zit er €100 tussen 16/32GB, dus ik weet niet of de prijsverschil van €20 een doorslag geeft op jouw keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Amps schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:13:
[...]

Als de 32 GB €579 wordt, dan wordt de 16GB waarschijnlijk €479.
Als de 32 GB €599 gaat kosten, dan gaat de 16GB waarschijnlijk €499 kosten. In beide gevallen zit er €100 tussen 16/32GB, dus ik weet niet of de prijsverschil van €20 een doorslag geeft op jouw keuze.
Het geeft een doorslag op m'n keuze. 32 GB voor €599 is te duur, 32 GB voor €579 is goed genoeg.

[ Voor 8% gewijzigd door Uniciteit op 08-03-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
  • Laatst online: 15-05 15:58
Ja dat is het een beetje. Ik heb iPhoto en iMovie op mijn MBP. Dus daar ga ik hem niet voor gebruiken. Muziek ook niet. Dat stream ik allemaal.
Het enige wat ik me wel bedenk is dat ik mijn huidige iPad van XBMC heb voorzien en daar af en toe wat films op gooi voor de achterbank in de auto.

Hmmm. twijfel gevalletje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

sjer schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:15:
Ja dat is het een beetje. Ik heb iPhoto en iMovie op mijn MBP. Dus daar ga ik hem niet voor gebruiken. Muziek ook niet. Dat stream ik allemaal.
Het enige wat ik me wel bedenk is dat ik mijn huidige iPad van XBMC heb voorzien en daar af en toe wat films op gooi voor de achterbank in de auto.

Hmmm. twijfel gevalletje dus.
BeQuietAndDrive heeft wel een punt: met zo'n mooi scherm zul je er toch zeker wel wat foto's opzetten en als je er een keer films voor onderweg opzet, dan zal dat vast wel Full HD zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:07
Ik zit zelf te twijfelen tussen 32GB en 64GB.
Mijn huidige iPad 1 heeft 16GB en is altijd vol.

32GB is dus een verdubbeling, en zou voldoende moeten zijn.
Echter neem ik aan dat de "HD" apps ook groter zullen zijn dan de huidige apps ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
TLRnZ schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:20:

Echter neem ik aan dat de "HD" apps ook groter zullen zijn dan de huidige apps ?
Ligt er ook wel aan wat voor apps je neemt. Je hebt nu ook al verschillende grote games die 1GB per stuk in nemen. Of als je het AD leest op je iPad neemt die ook al een paar GB in beslag als je een aantal kranten bewaard.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

TLRnZ schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:20:

Ik verwacht zeer zeker niet dat alle apps opeens dubbel zo groot zullen worden... 32 GB moet voldoende zijn voor jou (denk ik) en 64 GB lijkt me dan ook sterk over-kill. Je hebt zelf al een iPad dus je kan het zelf het beste inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:03
M'n iPad 1 was 64GB. M'n iPad 2 is 16GB. Maar de iPad "3" wordt 32GB. Verwacht dat de apps wel wat groter worden waardoor 16GB echt te krap gaat worden.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Uniciteit schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:32:
[...]

Ik verwacht zeer zeker niet dat alle apps opeens dubbel zo groot zullen worden... 32 GB moet voldoende zijn voor jou (denk ik) en 64 GB lijkt me dan ook sterk over-kill. Je hebt zelf al een iPad dus je kan het zelf het beste inschatten.
Klopt maar er is geen optie tussen 32 en 64GB helaas.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

TLRnZ schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:46:
[...]

Klopt maar er is geen optie tussen 32 en 64GB helaas.
Ik snap niet waarom Apple niet de opslag heeft verhoogd, volgens mij doen ze nu het volgende:

16 GB model = in werkelijkheid 2 * 8 GB (simpelweg om 2 * 8 GB goedkoper is dan 1 * 16)
32 GB model = in werkelijkheid 2 * 16 GB
64 GB model = in werkelijkheid 2 * 32 GB

Ik zou best wel kunnen snappen dat een verdubbeling (2*16, 2*32 en 2*64) te duur wordt (of te weinig winst), maar waarom doen ze er dan niet iets tussenin:

24 GB model = 1 x 8 GB plus 1 x 16 GB
48 GB model = 1 x 16 GB plus 1 x 32 GB
96 GB model = 1 x 32 GB plus 1 x 64 GB

Op deze manier zouden ze toch geleidelijk de storage omhoog kunnen brengen, zonder in één keer teveel extra hoeven te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 07:33
'iPad 3 trager en vaak slechter' :')

Ik geloof er eigenlijk niks van. Lijkt me erg sterk dat nu ineens alles trager is en "slechter" werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
Maja, er zijn wel 4x zoveel pixels om aan te sturen... En als je dat met dezelfde CPU moet doen...

Ik vertrouw Arnoud Wokke blind, maar het is wel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
418O2 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:06:
Maja, er zijn wel 4x zoveel pixels om aan te sturen... En als je dat met dezelfde CPU moet doen...

Ik vertrouw Arnoud Wokke blind, maar het is wel apart.
mjah, wij Nederlanders krijgen de iPad 3 een week later dan de rest van de beschaafde wereld.
In die week zullen ook er erg veel reviews naar buiten komen.

Beter gezegd, de mensen die de iPad 3 een week eerder krijgen zijn een testcase voor ons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
Dat staat er dan ook niet. Voelt trager staat er.
Lijkt me erg sterk dat nu ineens alles trager is en "slechter" werkt.
Waar staat dat alles nu trager en slechter is?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Is er al iets bekend over het fenomeen van backlight bleeding op de nieuwe iPad?

Omdat de reden zou zijn het fysieke ontwerp van de iPad 2 (waarbij de behuizing meer druk op het scherm uitoefent dan bij de 1), ben ik wel benieuwd of de iPad 3 er ook last van heeft. Want de fysieke behuizing is bijna hetzelfde (slechts iets dikker). Of dat ze er gewoon een oplossing voor hebben gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBlueEyes schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:40:
[...]

Jij vergelijkt de e-reader met een iPad, logisch dat hij dan met mogelijkheden van de iPad aan komt zetten die veel beter werken op een iPad dan een e-reader.

Post in het Nederlands. Dit is niet je eerste waarschuwing, maar we blijven zeker niet waarschuwen.

[ Voor 34% gewijzigd door Whieee op 08-03-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 23:13
Uniciteit schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:54:
Er is natuurlijk niet over geklaagd bij de iPad 2: die was al 100 gram lichter mét magneten. Maar nu met die extra zware batterij en wellicht nog wat andere componenten, hadden ze beter die magneten kunnen dumpen (om zo ongeveer op hetzelfde gewicht als dat van de iPad 2 te blijven). In het afgelopen jaar hadden ze dan bijvoorbeeld een smart cover kunnen ontwerpen die zónder magneten werkt.
De magneten zitten niet in de iPad.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:51:
[...]

I DO NOT! Don't turn it around! Just one aspect of it: reading text only.
This 'one size fits all' iPad package doesn't fulfill everyone's (sometimes more advanced) purposes (despite sales). Hence for some aspects some DEDICATED (additional) better equipped/suited gear.
What's with all the English?

Volgens je postgeschiedenis kun je ook prima in het Nederlands posten...

[ Voor 8% gewijzigd door Smultie op 08-03-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
treative schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:54:
[...]
Maar ook dan moet er wel iets in de iPad zitten waar ze tegenaan kunnen kleven. Aangezien de aluminium behuizing niet gevoelig is voor magnetisme zullen ze wel ergens ijzeren strips (of omgekeerde magneten) in gezet moeten hebben die anders niet nodig waren.

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 08-03-2012 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smultie schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:56:
[...]

What's with all the English?

Volgens je postgeschiedenis kun je ook prima in het Nederlands posten...
a. No 'Pre-order Now' button on Apple.com/nl/ipad/ yet
b. Bi-lingual/Language Mode: English/extended
Choose

Je bent prima in staat om in het Nederlands te posten, dus ik wil je met klem verzoeken dat voortaan te doen. Posts in het Engels krijgen een enkeltje naar een plaats waar jij ze niet kan lezen.

[ Voor 23% gewijzigd door Whieee op 08-03-2012 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 21:56
[...]

Waarom kom je hier liegen alsof je het allemaal weet?

Afbeeldingslocatie: http://guide-images.ifixit.net/igi/ywiCRKnrfmCoTPX4.large

Natuurlijk zitten er magneten in de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vond het ook al vreemd, want hoe kunnen die dingen anders precies op hun plek vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee wanneer de pre-orders in Nederland starten? Wellicht rond 16 maart, een week voor de lancering? Dat is de VS, Australië en Duitsland nu namelijk wel/ook het geval.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2012 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 18:54:
Vond het ook al vreemd, want hoe kunnen die dingen anders precies op hun plek vallen?
Magneet in de cover en ferromagnetisch metaal in de iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:46
Heeft er iemand trouwens het Apple logo wat Apple gisteren gebruikte al kunnen vinden als afbeelding ergens? Ik vond het wel een geslaagd logo op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

[...]

Vertel mij dan maar eens hoe de Smart Cover vast kan blijven zitten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Uniciteit schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 19:32:
[...]

Vertel mij dan maar eens hoe de Smart Cover vast kan blijven zitten... ;)
Smultie schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 19:20:
[...]

Magneet in de cover en ferromagnetisch metaal in de iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Maar dat is niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Dat zeg ik ook niet :P
Maar 't hád wel gekund!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brm-G schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 19:23:
Heeft er iemand trouwens het Apple logo wat Apple gisteren gebruikte al kunnen vinden als afbeelding ergens? Ik vond het wel een geslaagd logo op die manier.
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Brm-G schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 19:23:
Dit is het beste wat ik voor je heb kunnen 'bemachtigen'. Ik heb printscreens gemaakt, op mijn eerste generatie iPad, van die éne seconde waarbij het Apple logo goed zichtbaar was.

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/yrp55ph6r/Nieuw_Apple_Logo_Uniciteit.png Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/rn2qixkjp/Nieuw_Apple_Logo2_Uniciteit.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Om hier nog even op terug te komen, ik besef me net dat er ook nog een andere mogelijkheid is.

De discussie ging er over of je voor het 16 GB of 32 GB model moest gaan. Het zou ook nog een mogelijkheid zijn om voor het 16 GB model te gaan en, als Apple het in Nederland gaat aanbieden, er AppleCare+ bij te kopen: dan heb je ook direct een verzekering (met $49 eigen risico... dat dan weer wel) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Uniciteit schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 23:02:
[...]

Om hier nog even op terug te komen, ik besef me net dat er ook nog een andere mogelijkheid is.

De discussie ging er over of je voor het 16 GB of 32 GB model moest gaan. Het zou ook nog een mogelijkheid zijn om voor het 16 GB model te gaan en, als Apple het in Nederland gaat aanbieden, er AppleCare+ bij te kopen: dan heb je ook direct een verzekering (met $49 eigen risico... dat dan weer wel) ;)
Om zo nog even de iPad extra van de trap te donderen, heb je de kosten er ook weer uit. :+

Maar serieus, ik heb een iPad 1 32GB +3G gehad, daarna een iPad 2 16GB +3G, en dit jaar een iPad 3 16GB WiFi.

3G Gebruik ik niet veel, en 16GB is ruim voldoende. Internetten onderweg doen wij wel met onze iPhone, net zoals muziek luisteren. :)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Je kan simpelweg ook je iPhone als hotspot gebruiken :).
Ik ga dus niet voor 2x voor 3G betalen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
En dit was de reden waarom er geen livestream was:

http://www.rackspace.com/...cement-traffic-onslaught/

als 1 nieuwssite het al zo moeilijk had. Hoeveel bandbreedte moet Apple wel niet opengooien om een livestream mogelijk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

kmf schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 00:18:
En dit was de reden waarom er geen livestream was:

http://www.rackspace.com/...cement-traffic-onslaught/

als 1 nieuwssite het al zo moeilijk had. Hoeveel bandbreedte moet Apple wel niet opengooien om een livestream mogelijk te maken?
Het is simpelweg ook voor de exclusiviteit. In de afgelopen jaren heeft Apple een paar keer een livestream gedaan (toen de keynotes trouwens net zo populair waren), en dat was enkel en alleen om hun nieuwe http streaming standaard te testen.

Verwacht maar niet dat je er de volgende keer wel een stream zal zijn bij een Apple keynote: alle sites die live verslag doen zorgen voor misschien wel tientallen miljoenen euros, als het al niet meer is, gratis publiciteit.
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mochten er nieuwe producten aangekondigd worden. Vraag even toestemming aan een moderator, voordat je aan een topic gaat werken. Dit om te voorkomen dat meerdere mensen tegelijk aan een topicstart over hetzelfde onderwerp werken