Dit.Tom schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:20:
Prima keynote weer. Apple TV heb ik weinig mee. Nieuwe iPad is super. Ik verbaas mij nog dagelijks, al 1,5 jaar, over het retina display van m'n iPhone 4. Op een tablet moet dat schitterend zijn. Meer snelheid is ook prima. Had het er vanmiddag met een collega even over wat ze verder nog konden verbeteren, ik zou het zo snel niet weten. Op tabletgebied lag Apple al ver voor en met deze iPad is dat alleen maar groter geworden.
In dit topic weer een herhaling van alle andere keynotes. Eerst zijn er hoge verwachtingen, op de dag van de keynote lekken er weer wat last-minute roddels uit, net na de keynote valt alles weer tegen en stelde het allemaal weinig voor omdat al die verwachtingen niet waargemaakt zijn en een paar dagen later is iedereen alsnog lyrisch omdat ze er wat beter naar hebben gekeken.
iPhoto op de iPad is nice!!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
iPhoto ziet er inderdaad echt subliem uit zeg, tering. Goed bedacht hoe ie van 6 dezelfde soort pics in een paar swipes de beste kiest om te bewaren. Dat vind ik altijd een hels karwei, maar zo ziet dat er een stuk leuker uit.
iOS5.1 is benodigd volgens de App Store: http://itunes.apple.com/us/app/iphoto/id497786065?mt=8PBP schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:24:
Klopt het dat je iOS 5.1 nodig hebt daarvoor?
Ja.PBP schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:24:
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Klopt.PBP schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:24:
Zometeen 's even Photo Beam proberen. Foto van m'n iPad naar iPhone sturen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik vroeg tijdens de liveblogging me af wat daarvan de meerwaarde is als je al photostream hebt. Je foto's zijn toch al overal?Rivanov schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:27:
Zometeen 's even Photo Beam proberen. Foto van m'n iPad naar iPhone sturen.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Nu weet ik niet precies of Photostream comprimeert (geloof ik wel haast), maar een ander verschil met Photo Beam is dat je dit over zowel een gemeenschappelijke Wifi als over BlueTooth kunt doen, op volledige grootte.kmf schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:29:
[...]
Ik vroeg tijdens de liveblogging me af wat daarvan de meerwaarde is als je al photostream hebt. Je foto's zijn toch al overal?
The new Ipad heeft exact dezelfde CPU ivm. de Ipad 2 meld Engadget. Dit houdt mij tegen hem te kopen, jullie?
Ik quote Engadget:
As for the new iWork apps? All of those will work on prior iPads, and even the new "trailer" feature in iMovie will be operational on the prior versions. We also confirmed that the new iPad has "the same CPU" as the iPad 2, but there's dedicated silicon for the camera module and a lot more horsepower on the graphics front
Ik quote Engadget:
As for the new iWork apps? All of those will work on prior iPads, and even the new "trailer" feature in iMovie will be operational on the prior versions. We also confirmed that the new iPad has "the same CPU" as the iPad 2, but there's dedicated silicon for the camera module and a lot more horsepower on the graphics front
Full-size screenshots hoeft nou ook weer niet...
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Ja, had het effe met iPhoto geresized 
Kan je alleen beamen naar je eigen iDevices?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Dat klopt in zekere zin ook. Het blijft een Cortex A9-dualcore. Zoals Apple al heeft gezegd is de GPU (die ook op dezelfde chip zit) nu een quadcore en die is dus wel degelijk veranderd. Ook is er hardwarematig ondersteuning ingebouwd voor de camera (beeldprocessor dacht ik). Nu zal Apple niet de CPU compleet op de schop hebben gegooid, dus die zal sterk op de A5 zijn gebaseerd, waarschijnlijk hoger geklokt.alwaysleft schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:32:
The new Ipad heeft exact dezelfde CPU ivm. de Ipad 2 meld Engadget. Dit houdt mij tegen hem te kopen, jullie?
Ik quote Engadget:
Nee, je kunt beamen naar ieder iDevice die hij ziet waar iPhoto opstaat.kmf schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:34:
Ja, had het effe met iPhoto geresized
Had je een Full-HD tv gekocht? Terwijl je nog een oude beeldbuistv had?alwaysleft schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:32:
Ik quote Engadget:
Snap ik niet helemaal: de iPad 2 is al snel genoeg volgens mij.alwaysleft schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:32:
De 3 is net zo snel, maar heeft eindelijk een retina scherm.
Nu een tijdje een 4S en tegelijkertijd al een maand of 2 geen iPad meer gebruikt. Zat net weer eens even op een iPad2 te klooien en dan valt dat scherm toch wel enorm tegen.
Kan niet wachten op de 3: Zinio, iBooks
Haters everywhere but I don’t really care
Ze zullen om batterij te besparen hem heust wel op 800 mhz hebben geklokt, een big fail dat de CPU exact hetzelfde is gebleven. Een grote fail.me_mrtn schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:35:
[...]
Dat klopt in zekere zin ook. Het blijft een Cortex A9-dualcore. Zoals Apple al heeft gezegd is de GPU (die ook op dezelfde chip zit) nu een quadcore en die is dus wel degelijk veranderd. Ook is er hardwarematig ondersteuning ingebouwd voor de camera (beeldprocessor dacht ik). Nu zal Apple niet de CPU compleet op de schop hebben gegooid, dus die zal sterk op de A5 zijn gebaseerd, waarschijnlijk hoger geklokt.
Waarom?alwaysleft schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:38:
[...]
Ze zullen om batterij te besparen hem heust wel op 800 mhz hebben geklokt, een big fail dat de CPU exact hetzelfde is gebleven. Een grote fail.
De batterij heeft bijna 2x zoveel capaciteit als een iPad2alwaysleft schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:38:
[...]
Ze zullen om batterij te besparen hem heust wel op 800 mhz hebben geklokt, een big fail dat de CPU exact hetzelfde is gebleven. Een grote fail.

Maar je mag gerust een iPad2 halen hoor
Omdat het een 1 jaar oude CPU is die qua CPU kracht binnen nu en een paar maanden gruwelijk verouderd is. (krait S4 is veel krachtiger bv)
Daar zit je fout. Het blijft een A5 on steroids, zoals al vaker is geschreven. Vier keer sneller dan Tegra 3 is voor een dualcore niet niets.alwaysleft schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:38:
[...]
Zit de keynote te kijken. Waarom zijn de personages van infinity blade altijd lelijke spierbonken?
De iPad 2 komt geen CPU power tekort. Over een paar maanden ook niet.alwaysleft schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:41:
[...]
Omdat het een 1 jaar oude CPU is die qua CPU kracht binnen nu en een paar maanden gruwelijk verouderd is. (krait S4 is veel krachtiger bv)
Sig
Waarom ?
Er zijn inderdaad wel snellere CPU`s op de markt. Maar naar mijn mening was van te voren sowieso een beter scherm de beste verbetering. De GPU eventueel, om nog wat meer grafische kracht te toveren. Volgende keer misschien een betere SoC( CPU ) vind ik wel te verwachten.
Er zijn inderdaad wel snellere CPU`s op de markt. Maar naar mijn mening was van te voren sowieso een beter scherm de beste verbetering. De GPU eventueel, om nog wat meer grafische kracht te toveren. Volgende keer misschien een betere SoC( CPU ) vind ik wel te verwachten.
Ja, maar wat boeit het?alwaysleft schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:41:
Apparaat is toch al snel genoeg?
Retina display, 10 uur accuduur.
High res games (als je daar blij van wordt).
Waar heb je dan een nog snellere CPU voor nodig? Om je accu sneller leeg te trekken?
Qua GPU geniet de iPad dan weer weinig concurrentie, en Apple gooit redelijk wat rekenwerk richting de GPU van de iPad. Ik verwacht niet dat de gebruiker er erg veel last van gaat hebben.alwaysleft schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:41:
[...]
Zoals ik al vaker gezegd heb... het gaat niet om megahertzen, het gaat om user experience. Als de A5X snel genoeg is voor alle applicaties, voegt een snellere CPU niet meer toe dan patsfactor.
Launching containers into space
Niet ?
23 Maart mag hij in ieder geval verkocht worden.
@kmf Heb jij een video-keynote ? Want die zou ik ook zeer graag willen zien.. Hij staat nog niet in de officiele apple keynotes lijst bij iTunes..
@kmf Heb jij een video-keynote ? Want die zou ik ook zeer graag willen zien.. Hij staat nog niet in de officiele apple keynotes lijst bij iTunes..
[ Voor 56% gewijzigd door BastiaanCM op 07-03-2012 22:46 ]
Vereisten: Compatible met iPhone 4, iPhone 4S, iPad 2. Vereist iOS 5.1 of nieuwer.magnifor schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:45:
[...]
Komt iPhoto ook voor de iPhone? Ik zie hem nog niet in de App Store staan voor de 3GS?
Ik gok dat ie niet voor de 3GS komt...
Qua CPU dachten we 2 jaar geleden dat de 1 GHZ A4 chip ook genoeg was om de toekomstige updates op de Ipad 1 soepel te laten verlopen. Nou, niks daarvan is waar. IOS 5 is afschuwelijk traag op mijn Ipad 1. Het punt is dat de CPU al 1 jaar oud is, wat best oud is in de computer business. Dat je qua CPU geen update hebt is zorgelijkmatthijst schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:44:
[...]
Ja, maar wat boeit het?
Apparaat is toch al snel genoeg?
Retina display, 10 uur accuduur.
High res games (als je daar blij van wordt).
Waar heb je dan een nog snellere CPU voor nodig? Om je accu sneller leeg te trekken?
[ Voor 3% gewijzigd door alwaysleft op 07-03-2012 22:49 ]
Dit verhaal inderdaad, plus dat de A5 nog steeds top-of-the-line is qua CPU-benchmarks. Dan zal het met de A5X niets anders zijn. Verder offload iOS véél aan de GPU, die eigenlijk stukken belangrijker is.Whieee schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:44:
[...]
Qua GPU geniet de iPad dan weer weinig concurrentie, en Apple gooit redelijk wat rekenwerk richting de GPU van de iPad. Ik verwacht niet dat de gebruiker er erg veel last van gaat hebben.
Zoals ik al vaker gezegd heb... het gaat niet om megahertzen, het gaat om user experience. Als de A5X snel genoeg is voor alle applicaties, voegt een snellere CPU niet meer toe dan patsfactor.
Dat is dan echt pauper....Herko_ter_Horst schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:46:
[...]
Vereisten: Compatible met iPhone 4, iPhone 4S, iPad 2. Vereist iOS 5.1 of nieuwer.
Ik gok dat ie niet voor de 3GS komt...
http://www.apple.com/apple-events/march-2012/BastiaanCM schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:45:
Niet ?23 Maart mag hij in ieder geval verkocht worden.
De A4 ís snel genoeg voor iOS5. Meer dan zat. Ik heb de ervaring van trage iPad's en iPhones niet. Maar goed, jouw mening is jouw mening en overtuigen zit er bij jou niet, merk ik al.alwaysleft schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:48:
[...]
Qua CPU dachten we 2 jaar geleden dat de 1 GHZ A4 chip ook genoeg was om de toekomstige updates op de Ipad 1 soepel te laten verlopen. Nou, niks daarvan is waar. IOS 5 is afschuwelijk traag op mijn Ipad 1. Het punt is dat de CPU al 1 jaar oud is, wat best oud is in de computer business
Al eens IOS 5 op een Ipad 1 gehad? Dat is huilen met de pet opme_mrtn schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:49:
[...]
De A4 ís snel genoeg voor iOS5. Meer dan zat. Ik heb de ervaring van trage iPad's en iPhones niet. Maar goed, jouw mening is jouw mening en overtuigen zit er bij jou niet, merk ik al.
Omdat er buiten een display update en camera update ook niks verbeterd ismagnifor schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:50:
iPad is vanavond helemaal geen Trending Topic geweest hier in Nederland. Valt toch wel tegen.
de iPad1 is singlecore.alwaysleft schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:50:
[...]
Al eens IOS 5 op een Ipad 1 gehad? Dat is huilen met de pet op
Het grootste probleem is echter de weinige geheugen.
Welk deel van het volgende is onduidelijk?alwaysleft schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:50:
[...]
me_mrtn schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:49:
[...]
De A4 ís snel genoeg voor iOS5. Meer dan zat. Ik heb de ervaring van trage iPad's en iPhones niet. Maar goed, jouw mening is jouw mening en overtuigen zit er bij jou niet, merk ik al.
Beter, dan is het volgende week misschien ook wat rustiger in Oberhausen.
Sowieso nog weinig mensen over de iPad3 gehoord; veel hebben ondertussen een 1 of 2 en zien het nut er (nog) niet zo van in volgens mij.
Sowieso nog weinig mensen over de iPad3 gehoord; veel hebben ondertussen een 1 of 2 en zien het nut er (nog) niet zo van in volgens mij.
de weinige geheugen? Leer nederlandskmf schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:51:
[...]
de iPad1 is singlecore.
Het grootste probleem is echter de weinige geheugen.
Dat is tegenwoordig bijna Nederlands
Google maar eens, ik heb mede door IOS 5 de Ipad 1 gedumpt. Zo zijn er meerdere users die graag op IOS 4 hadden gebleven als ze dat wistenme_mrtn schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:51:
[...]
Welk deel van het volgende is onduidelijk?
[...]
Maar iOS 5.1, iPhoto en Apple TV zijn nog steeds Trending Topic. Blijkbaar is de The New iPad niet interessant genoeg.alwaysleft schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:51:
[...]
Omdat er buiten een display update en camera update ook niks verbeterd is
Werd op de 1 vooral moe van dat tabs in Safari steeds refreshten, door geheugengebrek.
Verder weinig last met iOS5 gehad.
Verder weinig last met iOS5 gehad.
Nogmaals: welk deel van zijn post snap je niet? Hij heeft die ervaring niet en ik ook niet: iOS 5 loopt als een zonnetje op mijn iPad 1. Ga zo als de apps geüpdatet zijn iOS 5.1 eens aan de tand voelen.alwaysleft schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:53:
[...]
Google maar eens, ik heb mede door IOS 5 de Ipad 1 gedumpt. Zo zijn er meerdere users die graag op IOS 4 hadden gebleven als ze dat wisten
Wat dacht je, dat ik onbekend was met sommige problemen? Op een userbase zo groot als die van iOS kan dat voorkomen, dat ontken ik niet. Maar het is zeker niet zo dat iOS5 niet op A4-devices wil lopen. Of op een 3GS, for that matter. Maar goed, ik heb je post history eens bekeken en ik zie voornamelijk Android, daar trek ik mijn conclusie wel uit.alwaysleft schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:53:
[...]
Google maar eens, ik heb mede door IOS 5 de Ipad 1 gedumpt. Zo zijn er meerdere users die graag op IOS 4 hadden gebleven als ze dat wisten
Nee, nog niet 
Als ik jou was zou ik morgen eens bij de Dixons langsgaan, daar kon je de iPad2 iig wel bestellen vorig jaar.
Als ik jou was zou ik morgen eens bij de Dixons langsgaan, daar kon je de iPad2 iig wel bestellen vorig jaar.
Had iemand via de telefoon geprobeerd te bestellen?
Interessant, volgens Ars heeft de nieuwe ATV een singlecore versie van de A5 als processor.
Ik vind dat er toch veel beterschap is vooral het scherm die zeer goed is voor browsing en foto's bekijken (meeste cammera's gaan hoger dan 3 MP).alwaysleft schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:51:
[...]
Omdat er buiten een display update en camera update ook niks verbeterd is
Het scherm is het werkinstrument waar moet die vernieuwing dan inzitten in Liquid Metal of Carbon achterkant. De audio kan natuurlijk heel wat beter maar met z'on laag profiel kan je geen bass maken.
Waarom wil je refurb? De iPad 2 zal hier net als de iPad 1 vorig jaar zo'n 379 euro worden. Dat is toch al een behoorlijke reductie?Brm-G schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 23:03:
verkoopt apple trouwens ook refurb modellen van de iPad 2 in NL?
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Ik ben wel tevreden met alles wat ik gezien heb. Maar ik heb nog niks, geen tablet, geen smartphone. Maar nu ga ik er voor. Kan me best voorstellen dat als je een ipad 2 hebt je twijfelt om te upgraden. Maar ik denk ook dat als je hem eenmaal ziet, en er even mee gaat aan kloten, dat je zo om bent.
Vind de prijs mee vallen, want het gerucht dat ie duurder werd was ik een beetje bang voor. En hoe de processor genoemd wordt, hoe die in mekaar steekt, dat boeit me niks. Hij is sneller dan zijn voorganger en hij kan alles wat ie moet doen, en dat alles vlekkeloos loopt. Dat is alles wat ik wil weten over een processor.
Dat scherm lijkt me al fantastisch en ik denk dat als ik hem in het echt zie, ik alsnog weg geblazen word.
Nu even ergens 600 euri bij elkaar zien te schrapen.
---
Even over dit topic...... het nivo is matigjes..... laat ik het daar maar bij houden. Zal er wel bij horen bij zulke announcements. Dacht dat het op dit forum wel mee zou vallen... niet dus....
Vind de prijs mee vallen, want het gerucht dat ie duurder werd was ik een beetje bang voor. En hoe de processor genoemd wordt, hoe die in mekaar steekt, dat boeit me niks. Hij is sneller dan zijn voorganger en hij kan alles wat ie moet doen, en dat alles vlekkeloos loopt. Dat is alles wat ik wil weten over een processor.
Dat scherm lijkt me al fantastisch en ik denk dat als ik hem in het echt zie, ik alsnog weg geblazen word.
Nu even ergens 600 euri bij elkaar zien te schrapen.
---
Even over dit topic...... het nivo is matigjes..... laat ik het daar maar bij houden. Zal er wel bij horen bij zulke announcements. Dacht dat het op dit forum wel mee zou vallen... niet dus....
[ Voor 4% gewijzigd door Turfschipper op 08-03-2012 00:00 ]
Wijzigingen volgend jaar voor de iPad
:
- 8 (minimaal) megapixel camera;
- Apple A6 Processor;
- even dun (of dunner dan de iPad 2);
- Langer te gebruiken op de batterij;
- Apple 3D Vision (onder voorbehoud).
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
iPhoto is er inderdaad alleen vanaf de iPhone 4 en de iPad 2..
De iPad 1 valt wederom buiten de boot..
Amerikaanse Store nu online, blijkbaar alleen nog maar de iPad 2 16gb de rest is verdwenen.
De iPad 1 valt wederom buiten de boot..
Amerikaanse Store nu online, blijkbaar alleen nog maar de iPad 2 16gb de rest is verdwenen.
[ Voor 31% gewijzigd door robbinonline op 08-03-2012 00:13 ]
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Het is een half slowchattopic, dat hoort bij zulke announcements ja...stalscu schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 23:57:
Even over dit topic...... het nivo is matigjes..... laat ik het daar maar bij houden.
Zal er wel bij horen bij zulke announcements. Dacht dat het op dit forum wel mee zou vallen... niet dus....
Zelf heb ik er weinig van meegekregen helaas, was aan het werk, dus heb hier wat op de FP gelezen and that's it! iPad 3 klinkt goed, weinig vernieuwing, scherm is natuurlijk wel heel impressive... Snellere CPU en GPU is altijd leuk. Camera-upgrade boeit me persoonlijk vrij weinig, gebruik de camera op m'n huidige tablet nooit..
Als ik een iPad heb, misschien wat vaker, omdat ik dan kan FaceTimen met m'n meisje en wat vrienden...
Maar het wordt toch wel eens tijd voor een iPad in huis, simpel en intuitief en dat is net wat m'n ma nodig heeft.
iPad 2 wordt €100,00 goedkoper dat is ook een bak, maar ik zou alleen voor de resolutie van het scherm van de 3 al €100,00 betalen.
Dan nog een Apple TV 3, dat is ook wel interessant... M'n meisje heeft de eerste generatie, vriend van me de tweede generatie en dat is toch wel mooi spul met een jailbreak / XBMC / Icefilms... maarja even afwachten
Nu nog wat filmpjes kijken van de iPad 3 / ATV3 en morgen de keynote maar is aanslingeren, zin an!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Gaat met 5.1 al weer een stuk beter.alwaysleft schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:50:
[...]
^ Wat hij zegt.
Herinneren jullie je nog dat Steve Jobs vorige jaar persoonlijk beloofde dat ze stereo speakers voor de iPad 3 bewaarden? Treurig om te zien dat deze belofte niet wordt nagekomen. 
Blijft de naam "The New iPad" denken jullie, of is dit een tijdelijke naam?
Nou de store doet het weer maar de iPad staat er niet op.
De naam is gewoon "iPad", net als iMac of MacBook. In documentatie en voor support heet hij "iPad 3rd generation":monnick schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 01:08:

[ Voor 34% gewijzigd door Tourniquet op 08-03-2012 01:30 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Hij heet simpelweg the new iPad om verwarring met de iPad 2 te voorkomen. Ik vind dat Apple toch wat rare keuzes heeft gemaakt, had persoonlijk wat meer verwacht dan alleen een beter scherm, camera is gewoon bijna nutteloos op een tablet vooral als je een 4S hebt. Vooral het feit dat ze simpelweg gewoon 2 cores toe hebben gevoegd aan de GPU vind ik jammer en goedkoop.
Dat heeft alles te maken met het gebrek aan geheugen en niet aan de CPU, de iPhone 4 loopt zels op een lagere klokanelheid en blaast door iOS 5.alwaysleft schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:48:
[...]
Qua CPU dachten we 2 jaar geleden dat de 1 GHZ A4 chip ook genoeg was om de toekomstige updates op de Ipad 1 soepel te laten verlopen. Nou, niks daarvan is waar. IOS 5 is afschuwelijk traag op mijn Ipad 1. Het punt is dat de CPU al 1 jaar oud is, wat best oud is in de computer business. Dat je qua CPU geen update hebt is zorgelijk
Ja jongens, wat is dit nou? Halen ze urenlang Apple Store offline, komt ie terug, is er niks veranderd en kan ik nog de nieuwe iPad niet pre-orderen.

Ik snap 1 ding niet. Ze zeggen een ''HD'' resolutie van 2048 x 1538.
In mijn optiek is HD toch o.a. 720 en 1080 (respectievelijk 1280 x 720 en 1920 x 1080).
Verder is 2048 x 1538 ''gewoon'' een 4:3 resolutie; terwijl de eerder genoemde HD resoluties 16:9 zijn omdat HD zich ook meer toespits op het meer brede filmvlak.
Dus waarom heet het precies HD?
In mijn optiek is HD toch o.a. 720 en 1080 (respectievelijk 1280 x 720 en 1920 x 1080).
Verder is 2048 x 1538 ''gewoon'' een 4:3 resolutie; terwijl de eerder genoemde HD resoluties 16:9 zijn omdat HD zich ook meer toespits op het meer brede filmvlak.
[ Voor 40% gewijzigd door Silent Thunder op 08-03-2012 08:37 ]
Verwijderd
OMG! (Can you believe it?):
THE MOST (hyped, American style) AMAZING new Apple iPad EVER!
Duh! As expected!
Nice gadget, but don't need it, because I don't see any added value for me. I will keep the money in my pocket.
No need to show off my photographs, because I'm no professional photographer.
No need to edit my photos, because for that I work with more advanced applications on a desktop.
No need to read books and spool my eyes on a backlighted lcd. For that I have a (Pearl) eInk eReader.
No need to read magazine style info, for that I'm using Zite on a cheap-ass HP TouchPad (having stereo Beats audio).
No need to surf the web mobile, play games or stream content, because I have other (belly friendly) hobbies
and I need to talk to or see real people sometimes.
No need for other apps, because I already own an iPhone 4s - primarily for making phone calls - with plenty of them.
Duh! As expected!
Nice gadget, but don't need it, because I don't see any added value for me. I will keep the money in my pocket.
No need to show off my photographs, because I'm no professional photographer.
No need to edit my photos, because for that I work with more advanced applications on a desktop.
No need to read books and spool my eyes on a backlighted lcd. For that I have a (Pearl) eInk eReader.
No need to read magazine style info, for that I'm using Zite on a cheap-ass HP TouchPad (having stereo Beats audio).
No need to surf the web mobile, play games or stream content, because I have other (belly friendly) hobbies
and I need to talk to or see real people sometimes.
No need for other apps, because I already own an iPhone 4s - primarily for making phone calls - with plenty of them.
Als de iPad straks in de winkels ligt ga ik hem direct bestellen. Ik teken nu al bijna een half jaar artwork voor diverse apps in een 3x zo hoge resolutie, zodat het er straks goed uitziet op een iPad3. Ik ben dus erg benieuwd!
Steve Jobs persoonlijk nog wel?monnick schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 01:08:
Herinneren jullie je nog dat Steve Jobs vorige jaar persoonlijk beloofde dat ze stereo speakers voor de iPad 3 bewaarden? Treurig om te zien dat deze belofte niet wordt nagekomen.
En wanneer was dat dan? Bij de aankondiging van de iPad2?
Heb je een bron, want het lijkt me gezwam.
HD is inmiddels een leeg woord wat niets meer betekent. Zelfs je wasmiddel is HD tegenwoordig. Derhalve heeft het woord geen enkele waarde meer en lees ik er altijd overheen. Mensen die in termen van "HD" praten hebben ook gewoon eigenlijk geen idee wat ze bedoelen.Silent Thunder schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 07:39:
Ik snap 1 ding niet. Ze zeggen een ''HD'' resolutie van 2048 x 1538.
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 08:24:
OMG! (Can you believe it?):
Mensen zitten dagenlang achter een backlighted LCD hun ogen te verpesten zeker.
Don't believe the hype.
Dat is toch geen verrassing dat je hem in NL niet kunt pre-orderen nu?fraQ schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 07:35:
Ja jongens, wat is dit nou? Halen ze urenlang Apple Store offline, komt ie terug, is er niks veranderd en kan ik nog de nieuwe iPad niet pre-orderen.
Elect a clown, expect a circus.
Licht ons eens in dan? Waarom zou dat normaal zijn?Slasher schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 08:42:
[...]
Dat is toch geen verrassing dat je hem in NL niet kunt pre-orderen nu?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Dat ie zwaarder is maakt mij niet zoveel uit; jammer is wel dat ie dikker is geworden.
Waarom is dat zo, vanwege die camera?
Accu waarschijnlijk. Die is flink toegenomen (in capaciteit, en dus (??) waarschijnlijk ook in afmetingen).Silent Thunder schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:18:
Dat ie zwaarder is maakt mij niet zoveel uit; jammer is wel dat ie dikker is geworden.
Verwijderd
Graag in het Nederlands posten met onderbouwing
[ Voor 104% gewijzigd door Hoedje op 08-03-2012 13:50 ]
Geloof 't of niet: een ereader is vrij slecht in het weergeven van films/spelletjes/websites.Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:23:
[...]
It's no hype!
Have you ever used a (Pearl) eInk eReader yourself for a longer time (than in a store)?
Your eyes would have noticed the difference.
Another advantage: just read in broad daylight.
It's just a dedicated (and better) reading apparatus (for flat text) than an lcd tablet.
Voor het lezen van boeken is het inderdaad met afstand het beste alternatief voor een ouderwets boek.
P.s. tweakers.net is een nederlandstalig forum
Verwijderd
Graag in het Nederlands posten met onderbouwing
[ Voor 85% gewijzigd door Hoedje op 08-03-2012 13:51 ]
Ik ben wel van plan een iPad te kopen, waarom? Ik heb er vooralsnog geen gehad en begint de laatste tijd toch wel te kriebelen. Heb bewust gewacht op de volgende versie van het apparaat omdat ik 1024 bij 768 pixels wel wat mager vind. Een vriend heeft een iPad (1 geloof ik?) en het scherm doet het prima, maar je ziet wel dat het een relatief lage resolutie heeft.
Voor mij zijn het hoge resolutie scherm, de A5x met quadcore GPU en (waarscijnlijk) 1Gb geheugen voldoende reden om hier in de iPad-trein te stappen. Als het een beetje meezit kan ik er met flinke korting eentje kopen via werkgever, dat verzacht de pijn een beetje
Toch hou ik nog even een slag om de arm; de review op de FP vanmorgen deed me een beetje negatief aan, dus wil eerst weten wat er waar is van de hickups, vertragingen etc. Heb geen zin om voor 400 euro een apparaat te kopen wat trager voelt dan zijn voorganger.
Voor mij zijn het hoge resolutie scherm, de A5x met quadcore GPU en (waarscijnlijk) 1Gb geheugen voldoende reden om hier in de iPad-trein te stappen. Als het een beetje meezit kan ik er met flinke korting eentje kopen via werkgever, dat verzacht de pijn een beetje
Toch hou ik nog even een slag om de arm; de review op de FP vanmorgen deed me een beetje negatief aan, dus wil eerst weten wat er waar is van de hickups, vertragingen etc. Heb geen zin om voor 400 euro een apparaat te kopen wat trager voelt dan zijn voorganger.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Jij vergelijkt de e-reader met een iPad, logisch dat hij dan met mogelijkheden van de iPad aan komt zetten die veel beter werken op een iPad dan een e-reader.Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:28:
[...]
Yes, and you can't drive a car with it either ...
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Omdat eerst de release in de VS is, die kunnen vanaf gister pre-orderen. Nederland zit in een latere release op 23 maart. Dus kun je ook pas later pre-orderen. Was met de iPhone 4s ook zo.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 08:53:
[...]
Licht ons eens in dan? Waarom zou dat normaal zijn?
Elect a clown, expect a circus.
Ik volg de werkwijze van Apple niet zo nauwkeurig als jij dat kennelijk doet, met precies al die data en hoe het in het verleden was
thanks!
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Je geeft nog steeds geen antwoord waarom dat normaal zou zijn.Slasher schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:58:
[...]
Omdat eerst de release in de VS is, die kunnen vanaf gister pre-orderen. Nederland zit in een latere release op 23 maart. Dus kun je ook pas later pre-orderen. Was met de iPhone 4s ook zo.
Verder heeft Nederland nu een officieel verkoop punt, en zie ik niet echt redenen waarom één land een eerdere release date heeft.
Je kan niet pre-orderen in NL direct na de keynote en dat was voorheen ook nooit mogelijk. Dat Nederland nu ook een fysieke winkel heeft, heeft daar ook niets mee te maken. Apple had al lang een online store in Nederland.
Met andere woorden het is een Apple manier om foto's te delen zoals andere merken het via bluetooth doen? Werkt het alleen met foto's of ook video?Rivanov schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:38:
[...]
Nee, je kunt beamen naar ieder iDevice die hij ziet waar iPhoto opstaat.
Jaartje een Sony ereader gehad. Moe van dat donkere scherm, vind een iPad veel fijner lezen, en nu helemaal, met retina.Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:23:
It's no hype!
Have you ever used a (Pearl) eInk eReader yourself for a longer time (than in a store)?
Your eyes would have noticed/experienced the difference. So much calmer to the eyes.
Another advantage: just read in broad daylight.
It's just a dedicated (and better) reading apparatus (for flat text) than an lcd tablet.
Enige plek waarop een ereader wel beter is is buiten in de zon.
Is het meer mensen opgevallen dat de Apple TV (2/3?) in de Apple inline store nu slechts €89 kost?
Hij is echter niet te bestellen
Hij is echter niet te bestellen
439euro voor de eenvoudigste iPad. Straks maar eens pre-orderen
Haha, die FP review:
"De nieuwe iPad voelt slechts deels aan als een nieuwe tablet. De toename in dikte en gewicht zijn zeker merkbaar."
0,6mm dikker ofzo?
"De nieuwe iPad voelt slechts deels aan als een nieuwe tablet. De toename in dikte en gewicht zijn zeker merkbaar."
0,6mm dikker ofzo?
Nee, een whopping 0.8mm.matthijst schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:25:
Haha, die FP review:
0,6mm dikker ofzo?
Tis maar wat je vervelend vind. Het lig niet in lijn met andere Apple updates, maar aan de andere kant; accu bijna twee keer zoveel capaciteit is ook wat waard..
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Dit topic is gesloten.
Let op:
Mochten er nieuwe producten aangekondigd worden. Vraag even toestemming aan een moderator, voordat je aan een topic gaat werken. Dit om te voorkomen dat meerdere mensen tegelijk aan een topicstart over hetzelfde onderwerp werken
Mochten er nieuwe producten aangekondigd worden. Vraag even toestemming aan een moderator, voordat je aan een topic gaat werken. Dit om te voorkomen dat meerdere mensen tegelijk aan een topicstart over hetzelfde onderwerp werken