Sorry, ik heb soms wat moeite om de info in mijn hoofd om te zetten in voor anderen duidelijke tekst

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 01:30:
Anders is Google toch echt een gigant in zoeken. Als ik in de Play Store zoek op Flipboard dan staat hij met stip bovenaan de zoeklijst. Verder zijn de top lijsten van Play even waardeloos als de de lijsten in de Apple Appstore. Het voordeel van Play is wel dat je gebruikers recensies en waarderingen hebt waar je al snel kan aflezen of een app wat is.
Zoeken met Google kan ik wel, daar ging het me niet om. Het ging me erom dat in de App store wel degelijk in de top 100 regelmatig pareltjes van software te vinden zijn, iets wat ik bij Play een beetje mis. Je moet echt weten wat je zoekt. Ik haald Flipboard meer aan om aan te geven dat een programma wat ik ken me tegen valt op Android. De App store heeft ook een waarderingssysteem, daarin is Google niet uniek.
Controleer even je instellingen, dat is iets wat hij alleen doet als je het selecteert of als de serveradmin het als een policy heeft aangemaakt. Ik vind de mailclient en agenda anders best goed en zeker beter dan de simplistische agenda van een iPhone of E71. Als je wat meer wil heb je Jorte als gratis of Business Calendar als betaalde alternatieven.
Ik ben 1 van de beheerders van de Exchange server en er zitten geen policies van die soort op. Mail en agenda zijn uiteraard beter dan de E71, maar ik vind die van iOS toch wel fijn. Ik moet wat meer ervaring op doen voor ik kan zeggen welke ik beter vind. Vind het gewoon vreemd dat dit out of the box niet lekker werkt. Ik red me wel, maar ik mag straks klanten gaan uitleggen waarom dit zo is.
Ik vindt het maar raar dat je diversiteit als een minpuntje aanmerkt, zoals ik al hierboven zei heb je best veel user reviews en waarderingen waar je je aanschaf op kan baseren. Meeste apps hebben een gratis lite versie zodat je hem kan proberen voor je hem aanschaft. Als een app dan toch niet bevalt kan je hem altijd binnen 15 min terug geven. De standaard toetsenbord werkt anders zeer goed, vooral in vergelijking met een iPhone. Als je toch wat meer wil kan je Swype installeren wat gratis is.
Niet de diversiteit in Play, maar in de interface van de S3. Waarom moet een keyboard er 3x anders uit zien of een andere lay out krijgen? Een keyboard moet in een OS gewoon overal hetzelfde zijn. Ik heb gezocht op Swype (en swipe zoals het hier soms ook geschreven wordt) maar dan krijg je minimaal 10 hits, waarvan sommige helemaal niks met een toetsenbord van doen hebben. Bovenaan staan TouchPal en SlideIT, het programma 'Swype' staat er niet eens tussen. Van een zoekgigant als Google vind ik dit gewoon erg tegenvallen, hun normale search levert me vaak op de eerste regel al het resultaat wat ik zoek.
Je kan via 3vcash.nl een prepaid creditcard aanschaffen of als je een Hi abonement hebt kun je via je telefoon rekening betalen. Er is al langer kritiek op het beleid van Google om alleen CC's te accepteren maar naar geruchten komt daar binnenkort een einde aan.
Goed om te horen
Tja dat heeft verder niks met Samsung te maken, dat de winkelier jou toestel in Duitsland heeft gehaald omdat hij ze daar waarschijnlijk goedkoper/sneller kon kopen heeft verder niks met Samsung te maken. Verder hoef je als gebruiker niet druk te maken over updates, als die er zijn krijg je een melding op je toestel. De versienummering van Samsung is anders best logisch, er is al eerder een tabel met uitleg gepost in dit topic, zoek die even op als je wilt weten hoe het inelkaar zit. Een gewone gebruiker hoeft zich daar trouwens niet druk om te maken.
Mijn E71 had een type codering uit Engeland. Ik heb toen na 6 maanden wachten via een hack het typenummer aangepast zodat ik een update die al lang beschikbaar was eindelijk kon binnenhalen. Ik vind het zelf altijd wel makkelijk als een versie gewoon een versie is. Nu heb je Android 4.0.4 - S3 editie -
NL variant (of in mijn geval DE). In de E71 was zelfs de kleur meegecodeerd. Misschien word ik gewoon oud, maar ik vind dat gewoon niet handig. Zal eens kijken of ik die tabel kan terugvinden in dit topic.
watercoolertje schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:46:
[...]
Tja misschien een beetje lullig om te zeggen maar dit soort toestellen zijn niet voor mensen met lompe klauwen, ik heb hele kleine handen kan het toestel met 1 of 2 handen bedienen net waar ik zin in heb. Druk ook nooit op knoppen per ongeluk (een enkele keer op de menutoest onder het gamen), maar dat had ik ook bij de note die ik ook met 1 hand kon bedienen.
Ik ben het toestel juist altijd kwijt in mijn zak, niet eens door dat het er in zit, weet niet wat voor skinny broeken jij draagt maar ik draag gewoon redelijk strakke broeken (behalve op zaterdag/zondag).
Je exchange server is 20xx? Zelf gebruik ik 2010 en dat werkt prima en beide kanten op, mijn telefoon trilt eerder dan outlook begint te zeuren bij afspraken! Kan natuurlijk een certificaat issue zijn of een instelling die jij misshcien onbewust hebt aan/uit gezet...
Ik heb juist vrij kleine handen. Met 1 hand bedienen lukt niet, ik haal met mijn vingers niet de andere kant van het scherm

Als ik dat wel probeer dan druk ik met de muis van mijn duim ongewenst op het scherm.
Ik zit veel in de auto en ik kan je vertellen dat met die telefoon niet comfortabel zit. Die E71 voelde ik niet eens, de S3 haal ik nu al consequent uit mijn broek. Ook op kantoor op een normale stoel zit die me in de weg. En ik draag redelijk losse jeans op kantoor (niet van die afzak broeken, maar zéker geen skinny modellen)
Exchange 2010 inderdaad, en daarvan weet ik wel hoe je eea configureert

. Toestel heb ik alleen maar de normale wizard mee doorlopen, mag aannemen dat ik daar weinig verkeerd aan kan doen.
[
Voor 16% gewijzigd door
Ethirty op 25-06-2012 10:15
]