Ga er direct mee bezg. Dit euvel noemt men toch chipping?
Zet ze eens naast elkaar op de site GSMArena.com. Erg handig en vrij compleet overzicht.pina schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:10:
idd, vroeg het mij maar net af, toen ik op de site alle smartphones van HTC op een rijtje zag
-= Its dry in the dessert =- So what??
pfff, zie nu toch wel weer een aantal problemen met de coating van de zwarte, ondanks het nieuwe procédé... En ook bij diegene die het nu niet hebben, lijkt er mij een zeker risico dat het nog steeds fragiel is...
Dat zou kunnen of het is nog een oude voorraad bij de leverancier.
Heb ze een e-mail gestuurd met fotos erin en gezegt dat ik het toestel wil omruilen. Dit is ook op de site te lezen, dat ik verplicht ben het te melden op de dag van aankomst van het toestel. Dat heb ik nu gedaan.
Ben benieuwd op hun reactie aangezien ik ook nog geen reactie had op mijn eerdere vragen aan hun. Normaliter beantwoorden ze hun e-mail binnen een aantal uur.
Heb ze een e-mail gestuurd met fotos erin en gezegt dat ik het toestel wil omruilen. Dit is ook op de site te lezen, dat ik verplicht ben het te melden op de dag van aankomst van het toestel. Dat heb ik nu gedaan.
Ben benieuwd op hun reactie aangezien ik ook nog geen reactie had op mijn eerdere vragen aan hun. Normaliter beantwoorden ze hun e-mail binnen een aantal uur.
[ Voor 22% gewijzigd door Binnetie op 16-05-2012 11:46 ]
Verwijderd
Waar heb je hem vandaan?Binnetie schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:45:
Dat zou kunnen of het is nog een oude voorraad bij de leverancier.
Niet te snel conclusies trekken he. Ik verwacht namelijk dat mijn toestel niet uit de nieuwe serie is. Zeker weet ik dit helaas niet.pina schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:42:
pfff, zie nu toch wel weer een aantal problemen met de coating van de zwarte, ondanks het nieuwe procédé... En ook bij diegene die het nu niet hebben, lijkt er mij een zeker risico dat het nog steeds fragiel is...
-= Its dry in the dessert =- So what??
Ik heb hem gekocht bij Belsimpel.nl
Wel balen want ik heb nu een microsim die niet in mijn Desire past... of ik moet ergens een adapter weer gaan scoren in de stad... en dan ook ngo tegen Hemelvaartsdag aan.
Wel balen want ik heb nu een microsim die niet in mijn Desire past... of ik moet ergens een adapter weer gaan scoren in de stad... en dan ook ngo tegen Hemelvaartsdag aan.
[ Voor 71% gewijzigd door Binnetie op 16-05-2012 13:29 ]
Had ik ook bij mijn One S grijs die gister werd geleverd! zal wel liggen aan het feit dat hij de hele dag in het PostNL busje lag.Binnetie schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 10:54:
Zojuist mijn One S ontvangen. Wat voelt die telefoon koud aanzeg!
Maar WOW, wat een mooi en vooral snel toestel!
Edit:
Ik had mijn ben simkaartje voorzichtig uit de grote simkaart gedrukt, hierdoor kan ik hem terugklikken en in mijn oude samsung gio gebruiken. dat gebruik ik als adapter..
[ Voor 20% gewijzigd door Kiwietje op 16-05-2012 13:52 ]
Ik moet zeggen dat ik toch best wat problemen heb met de accuduur. Ik heb de One S in het zwart sinds zaterdag, maar als ik hem net zo gebruik als mijn gerootte Desire dan haal ik de 10 uur net aan qua accuduur. De Desire hield het met een halfgare accu nog 1,5 dag uit. Hoe zijn de ervaringen met de batterij hier, kan ik de komende ladingen nog verbetering verwachten of moet ik overwegen de One S weg te doen?
Iemand hier bekend hoever het volledige root proces van de HTC One (S) is? Ik zag namelijk dat er nog steeds geen custom kernels zijn en ik wil heel graag een kernel met 2WCR (kwalitatief alle gesprekken goed recorden).
Mijn HTC Incredible S kan sinds net niet meer opladen en ik ga mijzelf verblijden met een HTC One S als reserve toestel, zolang deze RMA is. Vind het ook weer zonde om voor de derde keer een Incredible S te kopen.
Ik las net dat Max bezig is 4EXT Recovery klaar te maken voor de HTC One serie, dat is voor mij erg goed nieuws. Met zeer grote voorsprong de beste recovery voor Android, komt onze kant uit.
. Zelfs de meest eenvoudige gebruiker flashed daar eenvoudig en lachend zijn custom roms vanuit Android zelf mee.
Mijn HTC Incredible S kan sinds net niet meer opladen en ik ga mijzelf verblijden met een HTC One S als reserve toestel, zolang deze RMA is. Vind het ook weer zonde om voor de derde keer een Incredible S te kopen.
Ik las net dat Max bezig is 4EXT Recovery klaar te maken voor de HTC One serie, dat is voor mij erg goed nieuws. Met zeer grote voorsprong de beste recovery voor Android, komt onze kant uit.
[ Voor 27% gewijzigd door Malarky op 16-05-2012 16:51 ]
Dat is nogal een verschil. Ik heb zelfs met een andere ROM nooit langer dan een uur of 14 kunnen uithouden met mijn Desire.J0YR1D3R schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:43:
Ik moet zeggen dat ik toch best wat problemen heb met de accuduur. Ik heb de One S in het zwart sinds zaterdag, maar als ik hem net zo gebruik als mijn gerootte Desire dan haal ik de 10 uur net aan qua accuduur. De Desire hield het met een halfgare accu nog 1,5 dag uit. Hoe zijn de ervaringen met de batterij hier, kan ik de komende ladingen nog verbetering verwachten of moet ik overwegen de One S weg te doen?
Eerst mijn One S maar eens omruilen voor een nieuwe en dan kijk naar de accuduur.
Ik haal met mijn S denk ik net niet 2 dagen (76% na 10 uur), grootste verbruiker is bij mij telefoonoproepen gevolgd door het scherm.
De Desire hield het na 2 jaar nog 16/18 uur vol (met normaal gebruik) meer dan een dag als ik niet veel deed behalve wat mail controleren.
De Desire hield het na 2 jaar nog 16/18 uur vol (met normaal gebruik) meer dan een dag als ik niet veel deed behalve wat mail controleren.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Is het mogelijk om je snelkoppelingen op je schermblokkering aan te passen? En kan je ook je inkomende whatsapp berichten meteen laten zien, zoals die bij mail en sms wel doet?
De snelkoppelingen kun je aanpassen door andere apps onderaan in je 'startbalk' te plaatsen. Hoe het zit met whatsapp op het lockscreen weet ik niet.
laat hem eens een paar keer leeglopen tot 0 procent zodat hij zichzelf uitschakelt, dit heeft bij mijn One X ook de batterij duur verlengt en de telefoon kan het resterende bij mij nu veel beter inschatten.J0YR1D3R schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:43:
Heb een vreemd probleempje, het kan aan de app liggen maar ik denk van niet.
Heb Buienalarm en Buienrader, beide apps maken gebruik van locatie, nu staat locatie,
delen gewoon aan maar hij kan mijn locatie niet vinden ?
Heb Buienalarm en Buienrader, beide apps maken gebruik van locatie, nu staat locatie,
delen gewoon aan maar hij kan mijn locatie niet vinden ?
Met CID Getter kun je controlleren voor welke markt je telefoon echt bedoeld was. HTC__E11 was altijd voor Nederlandse HTC's en HTC__102 voor Duitse modellen.Binnetie schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:37:
Net Midimedia gevraagd of hun One S'en 100% Nederlands zijn. Ze komen uit Duitsland maar het doosje enzo is wel in het Nederlands... maakt dit nog iets uit voor bijv de coating aangezien ze daar eerder zijn uitgekomen?
[ Voor 3% gewijzigd door Malarky op 16-05-2012 20:36 ]
Zo, na veel wikken en wegen toch maar een zwarte One S besteld. Studentmobiel.nl, dus ben benieuwd. Hopelijk geen problemen
Om je enigszins gerust te stellen, mijn zwarte one s van studentmobiel is perfect. Nog geen krasjes of iets dergelijks, doet het goed en is gewoon mooi ^^Vendetta_X schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 21:26:
Zo, na veel wikken en wegen toch maar een zwarte One S besteld. Studentmobiel.nl, dus ben benieuwd. Hopelijk geen problemen
Sinds vandaag ook in het bezit van een One S...
Tot nu toe twee dingen die opvallen...
sms van anderen naar mij komen niet aan...op de One S
de indicator van het ontvangstsignaal fluctueert erg...
Vooral het niet aankomen van sms is vervelend...
Ik had ook dit probleem dat mijn signaal wegviel of van 2 blokjes naar maximaal sprong.JudgeTreve schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 22:52:
Sinds vandaag ook in het bezit van een One S...
Welke provider heb je?
Ik heb bij instellingen => mobiel netwerk => netwerkmodus => Alleen GSM gezet en dan is mijn signaal maximaal.
het nadeel is wel dat je alleen EDGE internet nog hebt, maar volgens mijn provider komt dit omdat ze aan het netwerk aan het werken zijn, dus afwachten voor mij
Vodafone...prepaid sim > gewone sim laten ombouwen tot micro sim bij the phonehouseObl1viA schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 23:00:
[...]
Ik had ook dit probleem dat mijn signaal wegviel of van 2 blokjes naar maximaal sprong.
Welke provider heb je?
Ik heb bij instellingen => mobiel netwerk => netwerkmodus => Alleen GSM gezet en dan is mijn signaal maximaal.
het nadeel is wel dat je alleen EDGE internet nog hebt, maar volgens mijn provider komt dit omdat ze aan het netwerk aan het werken zijn, dus afwachten voor mij
Ik begrijp echt niet waarom een sms bericht niet aankomt...
Begrijp nog wel meer niet maar heb hem ook al een paar uur....haha!
Kan ook niet vinden waar ik de "wanneer moet ik updaten" van de twitter app kan vinden...
**Edit** Okee...een heel klein randje van het schuine gedeelte afgehaald en hopla de SMS doet het weer...
Het is wat met de micro sim...
Twitter wil alleen nog steeds niet automatisch updaten...
[ Voor 16% gewijzigd door JudgeTreve op 17-05-2012 10:47 ]
Hmm vreemd, locatie delen staat gewoon aan en mijn HTC One S kan wel gewoon,
de locatie bepalen voor de standaard HTC weer app en Rainy days.
Maar van Buienalarm kan de locatie niet worden gevonden, locatie delen staat gewoon aan ?
Heb ook de locatiedienst opnieuw ingesteld, maar helpt niks...
***edit***
Opgelost!
Had waarschijnlijk iets in taakbeheer uitgezet, maar wat ?
Even de telefoon opnieuw opgestart en het werkt weer
de locatie bepalen voor de standaard HTC weer app en Rainy days.
Maar van Buienalarm kan de locatie niet worden gevonden, locatie delen staat gewoon aan ?
Heb ook de locatiedienst opnieuw ingesteld, maar helpt niks...
***edit***
Opgelost!
Had waarschijnlijk iets in taakbeheer uitgezet, maar wat ?
Even de telefoon opnieuw opgestart en het werkt weer
[ Voor 50% gewijzigd door Albert020 op 17-05-2012 10:17 ]
De batterij schijnt trouwens een Li-PO (Litium-ion polymeer) accu te zijn, een verbeterde variant van lithium-ion.
zie Google:''HTC one S li-po''
Ok had het niet helemaal goed gelezen
. Wel een voordeel is uiteraard de ''vormbaarheid'' en de mogelijke dikte.
Ok had het niet helemaal goed gelezen
[ Voor 14% gewijzigd door Paul-G op 17-05-2012 16:51 . Reden: daarom ]
Op grond van wat is het een "verbeterde" variant?Paul-G schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 13:26:
De batterij schijnt trouwens een Li-PO (Litium-ion polymeer) accu te zijn, een verbeterde variant van lithium-ion.
Beide types hebben hun voor- en nadelen, maar dat maakt de één niet per definitie beter dan de ander.
Zie ook: http://batteryuniversity....ium_ion_the_ideal_battery
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Is er ondertussen een app die er voor kan zorgen dat je een geluid krijgt als je iets gemist heb.
Niet 1x maar totdat je het item gezien hebt...? Liefst dan zonder dat het perse nodig is om root access te hebben. Na een half jaar BlackBerry is het notificatie lampje wel een gemis op de One S. Het LEDje is slecht te zien op de One S en hij gaat ook te vlug uit...Maar goed...misschien is er ondertussen een oplossing die werkt...zonder root..? Het liefste zou ik dus om de zoveel tijd een piepje hebben dat ik iets gemist heb....
Is light flow lite iets...werkt dat op de One S?
En Twitter is eindelijk zover dat hij nu wel update zonder eerst het scherm aan te zetten...gelukkig!
Het is wel een hele mooie telefoon...!
***edit***
Wat ik wel zorgelijk vind is de "slechte" 3G ontvangst...die is als ik de indicator moet geloven wel heel erg instabiel...
Niet 1x maar totdat je het item gezien hebt...? Liefst dan zonder dat het perse nodig is om root access te hebben. Na een half jaar BlackBerry is het notificatie lampje wel een gemis op de One S. Het LEDje is slecht te zien op de One S en hij gaat ook te vlug uit...Maar goed...misschien is er ondertussen een oplossing die werkt...zonder root..? Het liefste zou ik dus om de zoveel tijd een piepje hebben dat ik iets gemist heb....
En Twitter is eindelijk zover dat hij nu wel update zonder eerst het scherm aan te zetten...gelukkig!
***edit***
Wat ik wel zorgelijk vind is de "slechte" 3G ontvangst...die is als ik de indicator moet geloven wel heel erg instabiel...
[ Voor 15% gewijzigd door JudgeTreve op 17-05-2012 14:47 ]
handcent kan toch je sms'je om de x minuten blijven oplichten met een toon op je lockscreen zolang het niet werd geopend?JudgeTreve schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 14:33:
Is er ondertussen een app die er voor kan zorgen dat je een geluid krijgt als je iets gemist heb.
***edit***
Sorry voor de late reactie.. Ik heb niet meerdere talen ingesteld.. Maar iemand anders zei hiervoor dat als je de app spraakopname uitschakelt, het "microfoontje" op het toetsenbord dan ook grijs wordt, maar dat is bij mij niet zo, ik kan die nog steeds indrukken(per ongeluk) waardoor het opname gedeelte opent...Deagle schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 00:21:
[...]
Heb je soms nog meerdere talen ingesteld? of werkt het niet meer met navigeren?
iets anders:
Ik heb een irritant probleempje met de telefoon. zodra ik de telefoon lock, gaat ook wifi uit.. diverse wifi lock apps geprobeerd, maar werken niet... zodra ik de telefoon weer unlock, gaat hij wifi inschakelen. Ik wil dat wifi ingeschakeld blijft! De instellingen in wifi staan ook al goed.. Iemand een oplossing??
Overigens is Micro Arc Oxidation (MAO) echt de grootste onzin. Mijn telefoon zit al vanaf dag 1 in een hoesje, en kijk wat ik daar achter zie toen ik hem eruit haalde:

Je ziet het niet heel duidelijk, maar hier en daar een lichte kras, en zelfs plekjes waar het zwarte weg is.. Ik vind het verder prima, ik ga mijn telefoon er niet voor terugsturen.. Over een half jaar/ jaar zit hij waarschijnlijk onder de krassen, het is en blijft een gebruiksvoorwerp..
Er is een edit knop en een duidelijke waarschuwing voor het plaatsen van een nieuw bericht, waarom dubbelposten?
Heb je de "Wifi altijd aan" al eens uitgezet en opnieuw aangezet?
MOA is toch alleen voor de Zwarte versie...
Heb je de "Wifi altijd aan" al eens uitgezet en opnieuw aangezet?
MOA is toch alleen voor de Zwarte versie...
MOA is inderdaad alleen voor de Zwarte versie! Je moet ook geen wonderen verwachten dat je geen krassen gaat zien.. Het is en blijft een gebruikers voorwerp..
je hebt gelijk, even niet aan de edit gedacht.. ik zal het uit en weer inschakelen ff proberen..
Verwijderd
Het interne geheugen van 16GB laat me nog steeds twijfelen of ik de One S wel/ niet moet aanschaffen... Ik heb nu ruim 2 jaar Nokia E72 met en sd-kaartje van 16 GB en die is al voor bijna 13 GB gebruikt (foto's/ liedjes/ video opnames).
Hoeveel GB van de 16 GB wordt al door het besturingssysteem van HTC gebruikt?
Je hebt 12GB beschikbaar voor apps op de HTC One S, de rest is ingebruik door ICS en SenseVerwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 21:41:
Het interne geheugen van 16GB laat me nog steeds twijfelen of ik de One S wel/ niet moet aanschaffen... Ik heb nu ruim 2 jaar Nokia E72 met en sd-kaartje van 16 GB en die is al voor bijna 13 GB gebruikt (foto's/ liedjes/ video opnames).
om nog preciezer te zijn, 2 GB voor apps, 10 GB voor je opslag...
Ja, maar voor veel apps is er ook de optie "Verplaatsen naar telefoonopslag", wat dus hetzelfde is als voorheen naar je micro SD. Ik heb echter nooit helemaal gesnapt hoe dit werkt, er bleef altijd een (bij sommige apps een aanzienlijk) deel op de telefoon zelf. Ruimtegebrek was bij de Desire nogal een issue.pixels66 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 23:35:
om nog preciezer te zijn, 2 GB voor apps, 10 GB voor je opslag...
Maar goed, ik denk niet dat ik deze functie nu snel zou gaan gebruiken. Bij mij is de totale ruimte voor apps 2,21GB, krijg ik niet zo snel vol. De meest veeleisende games speel ik toch op mijn transformer. Eventuele filmpjes/series kijk ik ook vooral op de tablet, en dan is 10GB op de telefoon wel genoeg voor een flinke lading muziek en opslagruimte voor foto/video opname.
PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal
Toch maar even een ACCY TPU Silicon Case Grey + ACCY Display Folie Anti-Glare
aangeschaft, vindt hem te mooi om krassen op te krijgen
Bij mij lijken de eerste sporen van "slijtage" ook al te komen. Linker bovenhoek is er een stukje grijs te zien waar de zwarte coating eraf is. Veel meer dan m'n broekzak en de tafel heeft het toestel nog niet gezien, net 5 dagen oud. Maar eens horen bij Vodafone/HTC..
In de systeem update van htc vorige week zat een fix voor de bug waarbij de menu balk zichtbaar was bij apps waar dat niet nodig was, echter heb ik na de update (en een factory reset) nog steeds een menu balk in apps waar al een menu knop in is verwerkt. Meer mensen hier last van? Ik heb er last van in de IMDB app, cut the rope en angry birds space.
je bedoelt die grote zwarte balk onderin met 3 witte puntjes? die heb ik er ook inzitten ja.. Kan me er niet echt druk om maken, maar denk dat je last hebt van het stukje schermgrootte wat je mist??
Heb nu ook een siliconen hoesje was erg goedkoop bij mobilesupplies,ligt nu veel lekkerder in me hand en is minder koud.Gelukkig nog geen krassen na een week.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
heeft er al iemand een cradle/burolader gevonden?
www.casarodriguillo.com
zijn er hier mensen die ervaring hebben met de galaxy nexus? Heb nu enkele video's gezien en merk toch dat de nexus s met stock android precies toch wat vlotter en smoother draait dan de one s met sense. Schijnt ook dat de nexus s een betere gpu zou hebben. Klopt dat?
je haal meerdere apparaten doorelkaar denk ik.pina schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 21:41:
zijn er hier mensen die ervaring hebben met de galaxy nexus? Heb nu enkele video's gezien en merk toch dat de nexus s met stock android precies toch wat vlotter en smoother draait dan de one s met sense. Schijnt ook dat de nexus s een betere gpu zou hebben. Klopt dat?
nexus -s is zowie niet smoother, en de gpu van de galaxy nexus is vlgs mij ook niet de snelste meer de s2 was vls mij zelfs sneller.
maar iets (op/aan)merken doe je meestal als je zelf iets meemaakt/gebruikt, en niet van filmjes?
heeft niks met htc te maken, de makers van de apps moeten dit goed verwerken.DavaBa schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 14:23:
In de systeem update van htc vorige week zat een fix voor de bug waarbij de menu balk zichtbaar was bij apps waar dat niet nodig was, echter heb ik na de update (en een factory reset) nog steeds een menu balk in apps waar al een menu knop in is verwerkt. Meer mensen hier last van? Ik heb er last van in de IMDB app, cut the rope en angry birds space.
zodat de balk (3 puntjes) niet onderaan aanwezig is maar in de app zelf.
[ Voor 35% gewijzigd door reaL_G op 18-05-2012 22:37 ]
GiTS
ja ik bedoelde dus galaxy nexus ipv nexus sreaL_G schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 21:56:
[...]
je haal meerdere apparaten doorelkaar denk ik.
nexus -s is zowie niet smoother, en de gpu van de galaxy nexus is vlgs mij ook niet de snelste meer de s2 was vls mij zelfs sneller.
maar iets (op/aan)merken doe je meestal als je zelf iets meemaakt/gebruikt, en niet van filmjes?
nu ja, zag op youtube een video waarbij google earth werd getest op de One X en de Galaxy Nexus en hoewel de framerate nu ook niet alles was, draaide hij wel op de galaxy nexus, terwijl hij op de one X amper draaide om dan gewoon te crashen. Bij het draaien van de 3d gebouwen, ging hij geen meter vooruit. Leek mij ook wel consistenter in de animaties.
[ Voor 28% gewijzigd door pina op 18-05-2012 22:41 ]
Even getest, de One S heeft bij mij helemaal geen problemen met Google Earth, draait als een trein, ook met 3D gebouwen. De Amerkaanse One X heeft geloof ik dezelfde processor als onze One S? Heb geen ervaring met de Tegra 3 in de Europese One X, maar de tegra 2 in mijn Transformer heeft er ook geen moeite mee.pina schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:39:
[...]
ja ik bedoelde dus galaxy nexus ipv nexus s
nu ja, zag op youtube een video waarbij google earth werd getest op de One X en de Galaxy Nexus en hoewel de framerate nu ook niet alles was, draaide hij wel op de galaxy nexus, terwijl hij op de one X amper draaide om dan gewoon te crashen. Bij het draaien van de 3d gebouwen, ging hij geen meter vooruit. Leek mij ook wel consistenter in de animaties.
PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal
dat is vreemd. Misschien dat de tegra 3 er dan wel meer moeite mee heeft of het lag puur aan een bug in sense dat intussen is verholpen.Svenderson schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 00:45:
[...]
Even getest, de One S heeft bij mij helemaal geen problemen met Google Earth, draait als een trein, ook met 3D gebouwen. De Amerkaanse One X heeft geloof ik dezelfde processor als onze One S? Heb geen ervaring met de Tegra 3 in de Europese One X, maar de tegra 2 in mijn Transformer heeft er ook geen moeite mee.
YouTube: HTC One S vs Samsung Galaxy Nexus Speed Comparison
rond 3:50
[ Voor 10% gewijzigd door pina op 19-05-2012 04:38 ]
Gisteren is mijn een week oude One S van tafel gevallen en wat denk je.........

Mijn vorige toestellen zijn best vaak gevallen en doen het nog steeds, maar bij deze is het "One strike and your out
Ik heb mijn gebutste en gedeukte Desire maar weer uit de kast gehaald. Zou de One nog te repareren zijn of is het een gevalletje

[ Voor 48% gewijzigd door ovaal op 19-05-2012 08:55 . Reden: foto ]
Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G
Om te beginnen, ZONDE MAN !ovaal schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 08:37:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Mijn vorige toestellen zijn best vaak gevallen en doen het nog steeds, maar bij deze is het "One strike and your out"
Ik heb mijn gebutste en gedeukte Desire maar weer uit de kast gehaald. Zou de One nog te repareren zijn of is het een gevalletje?
Had je hem nog extra bij verzekerd ?
Zo niet dan is een reparatie zeer prijzig, zie dat het scherm stuk is,
Scherm van de HTC One S kost al snel 200 euro als het niet meer is.....
Verwijderd
Zou je foto ervan willen posten ???Albert020 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 11:57:
Krijg hem als het goed vandaag binnen, zal dan een foto plaaten.
Alleen wel even hier: HTC One S Accessoires
Daar kun je overigens ook al foto's zien.....
[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 19-05-2012 09:34 ]
Verwijderd
Dankje welAlbert020 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 09:28:
[...]
Krijg hem als het goed vandaag binnen, zal dan een foto plaaten.
Alleen wel even hier: HTC One S Accessoires
Daar kun je overigens ook al foto's zien.....
Dat is zuur!ovaal schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 08:37:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Mijn vorige toestellen zijn best vaak gevallen en doen het nog steeds, maar bij deze is het "One strike and your out"
Ik heb mijn gebutste en gedeukte Desire maar weer uit de kast gehaald. Zou de One nog te repareren zijn of is het een gevalletje?
Ik doe glasreparaties als hobby naast mijn job als hardware engineer. Op ebay hebben ze dit schermpje helaas nog niet. Zoals iemand eerder al zei, zal het een kostbaar scherm zijn. het scherm van een galaxy SII kost bijvoorbeeld al snel 170Euro (ook OLED)
Ik krijg mijn One S vandaag binnen, zal er extra voorzichtig mee zijn!
Zonde man! Maar ja, een nieuw scherm erin is goedkoper dan een nieuwe telefoon.. Of je koopt een nieuw toestel, en biedt deze aan op marktplaats, er zijn altijd mensen die kapotte toestellen kopen..
Ze zeggen dat het nog mogelijk is om binnen twee weken na aanschaf je telefoon te verzekeren. Weet alleen niet of ze deze telefoon nog zullen accepteren als ze hem zien...ovaal schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 08:37:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Gecondoleerd man.......ovaal schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 08:37:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Moet zeggen dat ik toch wel het meest blij ben met de camera! Vandaag ff naar het strand geweest, en met die camera kun je dan dit soort dingen doen:

Toch geweldig!!!?

Toch geweldig!!!?
[ Voor 6% gewijzigd door pixels66 op 19-05-2012 18:46 . Reden: kleinere foto ]
Misschien even croppen in linken naar de full-size versie?
Denk dat hij de FAQs niet heeft gelezen.....weebl schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 17:28:
Misschien even croppen in linken naar de full-size versie?
[ Voor 17% gewijzigd door Albert020 op 19-05-2012 17:56 ]
Ik heb nog steeds een wispelturige ontvangst meter...ik heb niet het idee dat het signaal helemaal wegvalt, maar hij gaat vaak van 5 streepjes naar 3 naar 1 en weer terug naar 5......beetje vaag...
Heeft er hier verder niemand last van, of misschien opgevallen?
Verder werkt het allemaal goed....
Heb ik ook ja, vooral binnenshuis waar het bereik al slecht is. Bij mij valt het bereik alleen regelmatig even helemaal weg. Heb diverse dingen geprobeerd (sim opnieuw plaatsen, klepje rommelen, contactpuntjes beetje buigen) maar het blijft wispelturig. Ik heb wel begrepen dat android 4.0 hier wel eens de schuldige kan zijn. Naar ik begrepen heb wordt er omwille van de batterijduur 'gespeeld' met de zendkracht van de gsm chip (correct me if i'm wrong).JudgeTreve schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 19:01:
Ik heb nog steeds een wispelturige ontvangst meter...ik heb niet het idee dat het signaal helemaal wegvalt, maar hij gaat vaak van 5 streepjes naar 3 naar 1 en weer terug naar 5......beetje vaag...
Ik heb zelf de stille hoop dat het met een volgende update weer ietsjes beter wordt...
[ Voor 0% gewijzigd door jvbijleveld op 19-05-2012 19:34 . Reden: Typo ]
...
vandaag eindelijk de zwarte versie in mijn handen gehad en ik moet wel zeggen dat hij idd heel premium aanvoelt. Het oppervlak voelt bijlange niet als een krijtbord aan, gelukkig maar. Hij ziet er alleszins heel knap uit.
Gelukkig ben ik niet alleen..haha!jvbijleveld schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 19:34:
[...]
Heb ik ook ja, vooral binnenshuis waar het bereik al slecht is. Bij mij valt het bereik alleen regelmatig even helemaal weg. Heb diverse dingen geprobeerd (sim opnieuw plaatsen, klepje rommelen, contactpuntjes beetje buigen) maar het blijft wispelturig. Ik heb wel begrepen dat android 4.0 hier wel eens de schuldige kan zijn. Naar ik begrepen heb wordt er omwille van de batterijduur 'gespeeld' met de zendkracht van de gsm chip (correct me if i'm wrong).
Ik heb zelf de stille hoop dat het met een volgende update weer ietsjes beter wordt...
Ik lees op diverse fora al meer gedoe hierover...ook op het eigen board van Vodafone...
Vraag blijft natuurlijk of het zin heeft om hem om te ruilen, of dat we dan weer hetzelfde hebben.
Het zou zelfs ook nog zo kunnen zijn dat de weergave van de signaal meter niet klopt...
Lastig verhaal...je zou denken dat in 2012 de zaak rond antennes nu wel uitgedokterd zou zijn...
Omruilen heeft volgens mij geen zin. Ik merk dat het na een reboot meestal weer een stuk beter gaat, en daarbij zijn er zat plaatsen waar ik wel perfect bereik heb. Naar mijn idee is het dus softwarematig, en geen hardware defect.
...
Hoeveel heb je er tegelijk gekocht? Ik neem aan dat jij en anderen steeds een nieuw hoesje eromheen doen als je huidige wat krassen heeft. Wat heeft het anders voor nut om een blinkende mobiel te hebben die in een gekrast hoesje zit, of begrijp ik het niet? Je zit al met het nadeel dat hij zo dikker, zwaarder en vooral minder strak en mooi is geworden.Albert020 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 11:57:
En met de nieuwe BMW (insert car) natuurlijk standaard met beschermingsfolie de weg op, stel dat er krassen op komen.
Ik zou dat als troost zien voor een ieder die hierboven al wat krassen heeft en denkt 'had ik maar een hoesje genomen'. De mensen die altijd een hoesje om de telefoon hebben genieten dus echt nooit optimaal van hun telefoon, En ja, sommigen halen hem thuis eruit, valt hij alsnog een keer. Maarja, ook logisch bij zo'n dagelijkse routine handeling.
Verzekering voor je One S kun je beter niet afsluiten als je schat dat voorzichtiger bent dan de gemiddelde telefoongebruiker en je voldoende geld hebt. Verzekering kost over het algemeen geld. PUNT. De verzekeringsmaatschappij verdiend immers ook goed geld, dus de meeste van ons zullen nooit hun verzekering terug verdienen. De meesten, dat is geen schatting dat is zeker. Als je voldoende liquide middelen hebt (voor bedrijven telt ook een gelijkmatige en voorspelbare cashflow mee) verzeker je denk ik slimmer niet, verzekeringen vergroten voornamelijk het verschil tussen rijken en armen in de samenleving.
Wat een onzin.. Eigenlijk te gek voor woorden dat ik hier op reageer, maar dus omdat iemand een hoesje gebruikt geniet diegene niet optimaal van z'n telefoon..Malarky schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 20:45:
[...]
De mensen die altijd een hoesje om de telefoon hebben genieten dus echt nooit optimaal van hun telefoon,
Ik geniet er optimaal van, en tuurlijk haal ik hem er thuis uit, wie ben jij om voor mij te bepalen dat ik er dan niet optimaal van zou genieten..
Wat een zinloze toevoeging aan het topic zeg...
Ik bedoelde het niet als algemene opmerking, meer als toevoeging voor de mensen hierboven die twijfelden tussen wel of geen hoesje, juist omdat de One S relatief krasgevoelig blijkt te zijn. Dus dat is de toevoeging.pixels66 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 20:48:
[...]
Wat een onzin.. Eigenlijk te gek voor woorden dat ik hier op reageer, maar dus omdat iemand een hoesje gebruikt geniet diegene niet optimaal van z'n telefoon..
Ik geniet er optimaal van, en tuurlijk haal ik hem er thuis uit, wie ben jij om voor mij te bepalen dat ik er dan niet optimaal van zou genieten..
Wat een zinloze toevoeging aan het topic zeg...
Wat jouw reactie betreft, daarom had ik het ook over de mensen die nooit hun telefoon uit hun hoesje halen, die kunnen nooit optimaal van hun kale telefoon genieten, logisch want hij zit altijd in het hoesje. Tenzij deze mensen hun telefoon er veel mooier op vinden met hoesje, maar waarom dan een hoesje om dat pareltje erin te beschermen? Jij zegt zelf al dat je hem er thuis altijd uit haalt, dus mijn reactie slaat niet op jou. Wel zei ik dat er mensen zijn (ik ken ze) die hem er dagelijks uithalen en hem daarbij alsnog laten vallen, want niet heel onlogisch is gezien de routine handeling. Dus dan heb je een hoesje maar loop je alsnog risico op schade. Kan dus meegenomen worden in de vraag of je nu wel of niet voor een hoesje gaat.
[ Voor 10% gewijzigd door Malarky op 19-05-2012 20:54 ]
Dat maakt een hoop duidelijker, bedankt voor je opheldering, en excuus voor mijn reactie!
De Silicon Case is niet alleen tegen krassen maar ook voor als je hem perongeluk uit je handen laat vallen !Malarky schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 20:52:
[...]
Ik bedoelde het niet als algemene opmerking, meer als toevoeging voor de mensen hierboven die twijfelden tussen wel of geen hoesje, juist omdat de One S relatief krasgevoelig blijkt te zijn. Dus dat is de toevoeging.
Wat jouw reactie betreft, daarom had ik het ook over de mensen die nooit hun telefoon uit hun hoesje halen, die kunnen nooit optimaal van hun kale telefoon genieten, logisch want hij zit altijd in het hoesje. Tenzij deze mensen hun telefoon er veel mooier op vinden met hoesje, maar waarom dan een hoesje om dat pareltje erin te beschermen? Jij zegt zelf al dat je hem er thuis altijd uit haalt, dus mijn reactie slaat niet op jou. Wel zei ik dat er mensen zijn (ik ken ze) die hem er dagelijks uithalen en hem daarbij alsnog laten vallen, want niet heel onlogisch is gezien de handeling.
Als je hem zonder bescherming laat vallen is de kans veel groter dan als er een Silicon Case omheen zit
[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 19-05-2012 20:57 ]
Wat iemand met zijn gsm doet is toch zijn of haar eigen zaak, het is tenslotte hun telefoon.
Ik ken genoeg mensen die een hoes of bumper om hun telefoon hebben puur omdat ze weten dat hun het type zijn welke vlug schade aan hun telefoon krijgt.
Een bumper vind ik zelf eigenlijk geen slecht idee bij toestellen met een sterke unibody (ik weet het klinkt raar).
Omdat deze als ze vallen vaak niets hebben wat de impact kan absorberen en deze dus gewoon doorgeven aan het display of hardware en dan vaak hierin iets breekt.
Uiteraard, uiteraard blijft het allemaal een persoonlijke keuze. Iedereen heeft een mening, en iedereen weegt voor zichzelf de voordelen (die zijn al heel wat belicht in dit topic) en de nadelen (onder andere door mij genoemd) voor een hoesje af. Of je er dan een neemt, welke en hoevaak je hem gebruikt, lekker zelf weten.Deadsy schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 20:55:
[...]
Wat iemand met zijn gsm doet is toch zijn of haar eigen zaak, het is tenslotte hun telefoon.
Ik ken genoeg mensen die een hoes of bumper om hun telefoon hebben puur omdat ze weten dat hun het type zijn welke vlug schade aan hun telefoon krijgt.
Een bumper vind ik zelf eigenlijk geen slecht idee bij toestellen met een sterke unibody (ik weet het klinkt raar).
Omdat deze als ze vallen vaak niets hebben wat de impact kan absorberen en deze dus gewoon doorgeven aan het display of hardware en dan vaak hierin iets breekt.
Ik denk dat als ik heel 'lomp' zou zijn ook een hoesje zou nemen. Dan zou het wel niet bij krassen blijven, maar een geheel gehavende telefoon binnen onafzienbare tijd. Persoonlijk heb ik vooral hele voorzichtige vrienden die eigenlijk nooit hun telefoon laten vallen, maar wel precies het type zijn die een hoesje en cover hebben. Bij aankoop laten ze mij met een bijna verliefde blik het prachtige staal/plastic van hun telefoon zien en daarna komt hij nooit meer uit zijn hoesje, die ze waarschijnlijk nooit zullen laten vallen. Ik denk dat dat zonde is van die mooie telefoon, maar ze moeten het wel zelf weten.
Ik ben het helemaal met Malarky eens, waarom koop je een pracht toestel om hem vervolgens weer 1,5 x zo dik te maken en er uit laat zien als een telefoon van een tientje. NOFI !!
Natuurlijk moet iedereen het zelf weten, maar ik heb nooit een hoesje gehad en ook nog nooit een kras of buts opgelopen. Ik ben netjes met mijn toestel, maar niet overdreven.
Maar ik zit er nu toch ook aan te denken om zo'n silicon case aan te schaffen, voor af en toe misschien...
@ pixels66, mooie foto. Het is natuurlijk wel erg licht en dan maakt ELK toestel prima foto's.
Foto's in minder goede omstandigheden zijn belangrijk. Mijn Desire heb ik bijv. nooit tijdens een concert kunnen gebruiken om een fatsoenlijke foto te maken. Ik vind de camera in een phone niet belangrijk, maar wel leuk als hij goed blijkt te zijn
Natuurlijk moet iedereen het zelf weten, maar ik heb nooit een hoesje gehad en ook nog nooit een kras of buts opgelopen. Ik ben netjes met mijn toestel, maar niet overdreven.
Maar ik zit er nu toch ook aan te denken om zo'n silicon case aan te schaffen, voor af en toe misschien...
@ pixels66, mooie foto. Het is natuurlijk wel erg licht en dan maakt ELK toestel prima foto's.
Foto's in minder goede omstandigheden zijn belangrijk. Mijn Desire heb ik bijv. nooit tijdens een concert kunnen gebruiken om een fatsoenlijke foto te maken. Ik vind de camera in een phone niet belangrijk, maar wel leuk als hij goed blijkt te zijn
[ Voor 28% gewijzigd door Pinin op 19-05-2012 21:31 ]
www.casarodriguillo.com
Tja, maar vooral de panorama optie vind ik geniaal.. Het is nu gewoon veel meer camera, zeker als je op vakantie zou gaan.. Dan heb ik hieraan voldoende..
Ik vind het wel frappant dat als ik ga zoeken op ontvangst problemen op 3G van de HTC One S dat ik dan best wel veel problemen tegenkom...maar hier op ons eigen forum lijkt het heel erg mee te vallen...misschien moet ik toch maar de conclusie trekken dat het aan MIJN HTC One S ligt...en hem omruilen....
*** Net even CoolBlue gebeld en het lijkt er op dat ik de enige ben....***
[ Voor 11% gewijzigd door JudgeTreve op 20-05-2012 12:26 ]
Ik merkte gister dat mijn batterij sporadisch niet op wil laden tot 100%, de ene keer wel, de andere keer blijft hij hangen op 99%. neem aan dat dit geen verdere gevolgen heeft voor de levensduur van mijn accu.
Nog even over de hele niet-on-topic hoesjes discussie:
Ik ben zelf geen grote fan van hoesjes, maar ik heb met mijn vorige telefoon gemerkt dat een hoe voorzichtig ik ook ben, mijn telefoon vast een keer gaat vallen. Gebruik mijn silicone tpu case eigenlijk om de rede dat ik de telefoon plat kan neer leggen en hij niet op de camera rust, want het hoesje is nét iets dikker dan de camera.
edit:
Mijn one S heeft blijkbaar anderhalf uur nodig om van 99 naar 100% te komen. De notificatieled sprong net spontaan weer op groen.
Nog even over de hele niet-on-topic hoesjes discussie:
Ik ben zelf geen grote fan van hoesjes, maar ik heb met mijn vorige telefoon gemerkt dat een hoe voorzichtig ik ook ben, mijn telefoon vast een keer gaat vallen. Gebruik mijn silicone tpu case eigenlijk om de rede dat ik de telefoon plat kan neer leggen en hij niet op de camera rust, want het hoesje is nét iets dikker dan de camera.
edit:
Mijn one S heeft blijkbaar anderhalf uur nodig om van 99 naar 100% te komen. De notificatieled sprong net spontaan weer op groen.
[ Voor 10% gewijzigd door Kiwietje op 20-05-2012 14:16 ]
Even een update m.b.t. de beschadigingetjes aan mijn nieuwe One S. Heb afgelopen woensdag contact gehad met Belsimpel en mocht het toestel retour sturen. Dat heb ik dezelfde middag gedaan. Vrijdag een mailtje dat er een nieuw toestel onderweg is naar mij. Aangezien hij op mijn werkadres geleverd wordt zal dit dus a.s. maandag gebeuren. Voor Belsimpel niets dan lof voor het omruilen van het toestel. Nu nog hopen dat het nieuwe toestel ook geen last heeft van beschadigingen.Binnetie schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 10:54:
Zojuist mijn One S ontvangen. Wat voelt die telefoon koud aanzeg! Zal wel ergens koud hebben gelegen. Laat hem eerst beetje op kamer temperatuur komen voor ik hem aan de lader doe. Ik vond het doosje een beetje vreemd aanvoelen. Van dat zachte materiaal. Ook lag alles in het doosje door elkaar heen... maar goed dat maakt me niet zo heel veel uit.
Jammer is dat ik alleen dit zie:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto's zijn gemaakt met mijn Desire...
Ik las ergens dat iemand dit ook had bij zijn afgeleverde toestel? Hoe is dit opgelost?
Weet iemand hoe ik deze agenda weergave in kan stellen in de agenda widget?

Nu ziet mijn agenda widget er zo uit, en kan ik dus niet zo gauw zien welke afspraken ik heb staan..

Nu ziet mijn agenda widget er zo uit, en kan ik dus niet zo gauw zien welke afspraken ik heb staan..

Telefoon zaterdag binnen gekregen. Wat mij opviel in vergelijking met m'n HD2
Hij is groot! Zeker 1 cm langer. Net zo breed maar een stuk smaller.
Qua design een stuk mooier dan de vierkante HD2.
Het zwart is blauw, HD had wel mooie zwarte kleuren.
Verder is de One S een stuk helderder en alles lijkt wat soepeler te gaan.
Als ik nu al foto's zie van kapotte schermen word ik wel een beetje bang. Gebruik nooit covers/hoesjes en de HD kon wel flinke klappen hebben, het scherm ligt een klein beetje binnen de behuizing waardoor je meestal op de behuizing valt ipv echt op het scherm. De One S lijkt me gevoeliger dus binnenkort maar eens voor een cover oid kijken.
Ben wel benieuwd naar ervaringen van andere overstappers vanaf de HD2
Hij is groot! Zeker 1 cm langer. Net zo breed maar een stuk smaller.
Qua design een stuk mooier dan de vierkante HD2.
Het zwart is blauw, HD had wel mooie zwarte kleuren.
Verder is de One S een stuk helderder en alles lijkt wat soepeler te gaan.
Als ik nu al foto's zie van kapotte schermen word ik wel een beetje bang. Gebruik nooit covers/hoesjes en de HD kon wel flinke klappen hebben, het scherm ligt een klein beetje binnen de behuizing waardoor je meestal op de behuizing valt ipv echt op het scherm. De One S lijkt me gevoeliger dus binnenkort maar eens voor een cover oid kijken.
Ben wel benieuwd naar ervaringen van andere overstappers vanaf de HD2
Heb de helderheid van het scherm altijd laag staan maar wanneer ik de camera aan zet,
dan gaat deze gelijk helemaal naar zijn hoogste stand, kan ik dit ergens uitzetten ?
dan gaat deze gelijk helemaal naar zijn hoogste stand, kan ik dit ergens uitzetten ?
Dat is toch niet zo heel moeilijk? Je drukt met je vinger lang op het beginscherm van sense, dan kan je uit allerlei widgets kiezen om erop te zetten. Dan staan bij de agenda widgets diegene ertussen die jij wilt hebbenpixels66 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:27:
Weet iemand hoe ik deze agenda weergave in kan stellen in de agenda widget?
[afbeelding]
[afbeelding]
zodan, dat is wel erg simpel, maar zo simpel dat ik er te moeilijk over dacht en er overheen keek, toch bedankt!!!
Welk probleem heb je juist met 3G ontvangst?JudgeTreve schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:06:
Ik vind het wel frappant dat als ik ga zoeken op ontvangst problemen op 3G van de HTC One S dat ik dan best wel veel problemen tegenkom...maar hier op ons eigen forum lijkt het heel erg mee te vallen...misschien moet ik toch maar de conclusie trekken dat het aan MIJN HTC One S ligt...en hem omruilen....
Op 3G heb ik het probleem dat het signaal heel erg wisselend is...gemiddeld 3 streepjes waar ik normaal 5 heb...dan ineens 0...dan 2.....dan weer volle bak 5........zelfs zo erg dat het helemaal wegvalt...
En dat gaat natuurlijk niet...ik moet me niet druk hoeven te maken over het feit of ik nog wel ontvangst heb.
Ook de notificaties werken zeer matig...lijkt ook hand in hand te gaan met de ontvangst.
Nieuwe twitter melding..geen notificatie in de status balk....dan scherm aanzetten en ineens komen er 10 tweets binnen...
Heb besloten van de aankoop af te zien...hij gaat morgen terug...
Ik mis ook teveel een goed werkende en zichtbare notificatie LED...deze is echt te klein en te ver weggestopt.
Maar de ontvangst is de belangrijkste reden.
Ik heb ook soms via WiFi zelfs dat ik geen whats app e.d. binnen krijg totdat ik het scherm aanzet, erg vreemd soms. Voor mij persoonlijk niet heel storend.JudgeTreve schreef op zondag 20 mei 2012 @ 23:21:
[...]
Op 3G heb ik het probleem dat het signaal heel erg wisselend is...gemiddeld 3 streepjes waar ik normaal 5 heb...dan ineens 0...dan 2.....dan weer volle bak 5........zelfs zo erg dat het helemaal wegvalt...
En dat gaat natuurlijk niet...ik moet me niet druk hoeven te maken over het feit of ik nog wel ontvangst heb.
Ook de notificaties werken zeer matig...lijkt ook hand in hand te gaan met de ontvangst.
Nieuwe twitter melding..geen notificatie in de status balk....dan scherm aanzetten en ineens komen er 10 tweets binnen...
Ik mis ook teveel een goed werkende en zichtbare notificatie LED...deze is echt te klein en te ver weggestopt.
Ik heb power saver settings (ICS) geïnstalleerd, hierin heb je een aantal opties die htc verborgen heeft. Voor de applicatie is geen root nodigMLPN schreef op zondag 20 mei 2012 @ 23:44:
[...]
Ik heb ook soms via WiFi zelfs dat ik geen whats app e.d. binnen krijg totdat ik het scherm aanzet, erg vreemd soms. Voor mij persoonlijk niet heel storend.
Krijg je nu ook een blauwe batterij indicator met de % erbij boven je scherm ?tharonald schreef op maandag 21 mei 2012 @ 09:56:
[...]
Ik heb power saver settings (ICS) geïnstalleerd, hierin heb je een aantal opties die htc verborgen heeft. Voor de applicatie is geen root nodig
Nee, maar die zou ik wel willenAlbert020 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 10:21:
[...]
Krijg je nu ook een blauwe batterij indicator met de % erbij boven je scherm ?
Kun je dit niet instellen bij Instellingen | Systeem | Statusbalk | Batterijstatus - stijl?
Het kan ook zijn dat alleen in stock ICS of een custom rom zit.
[ Voor 26% gewijzigd door Wurtul op 21-05-2012 10:59 ]
waar zie jij systeem staan bij instellingen?Wurtul schreef op maandag 21 mei 2012 @ 10:52:
Kun je dit niet instellen bij Instellingen | Systeem | Statusbalk | Batterijstatus - stijl?
Daarnaast was ik net afspraken aan het invoeren in mijn agenda en daarbij had ik een soort bug waarbij hij mijn agenda sloot en dan een aantal keer heen en weer sprong van homepage naar overvieuw en terug.
Iemand anders dit gehad?
EDIT: extra vraag
[ Voor 28% gewijzigd door GerGio op 21-05-2012 11:18 ]
Nickname KasPlantje.
Zo, ook de S besteld als vervanging voor mijn Desire Z. De X leek me toch iets te lomp, en een quad core in een telefoon... dat lijkt me niet al te geweldig qua accuduur (prestaties zijn nagenoeg gelijk lees ik). Maar goed, verder is de S ook gewoon mooier!
[ Voor 22% gewijzigd door TommyGun op 21-05-2012 11:30 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik heb een custom rom van ICS draaien op mijn Google Nexus One. Dat is de RC3.3 Update 1 van dk_zero-cool (gebaseerd op CyanogenMod 9)GvanGiessen schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:01:
[...]
waar zie jij systeem staan bij instellingen?
Daarin kan ik de statusbalk aanpassen.
Ik dacht dat HTC dit wellicht ook wel in Sense had verwerkt, maar blijkt dus niet zo te zijn.
@Malarky, +1.
Ik loop nu al een tijdje te rommelen met TTS.
Mijn systeem language staat op Engels, en ik krijg het niet voor elkaar om in het Nederlands gesproken navigatie aanwijzingen te krijgen via Maps.
Ik heb al verschillende andere TTS engines geinstalleerd in de hoop een instelling tegen te komen.
Iemand die me een duwtje de goede richting in kan geven?
Ik loop nu al een tijdje te rommelen met TTS.
Mijn systeem language staat op Engels, en ik krijg het niet voor elkaar om in het Nederlands gesproken navigatie aanwijzingen te krijgen via Maps.
Ik heb al verschillende andere TTS engines geinstalleerd in de hoop een instelling tegen te komen.
Iemand die me een duwtje de goede richting in kan geven?
- knip -
Vodafone geeft in de winkel en online niet echt een nuttige respons. Ik ga vanmiddag nogmaals even langs de winkel, anders gaat hij gewoon naar HTC terug. Die erkennen het probleem en helpen me een stuk beter en sneller dan de medewerkers in de Vodafone winkel/klantenservice online. HTC antwoord binnen 1 dag, Vodafone negeert al een paar dagen via de webcare..J0YR1D3R schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 12:48:
Bij mij lijken de eerste sporen van "slijtage" ook al te komen. Linker bovenhoek is er een stukje grijs te zien waar de zwarte coating eraf is. Veel meer dan m'n broekzak en de tafel heeft het toestel nog niet gezien, net 5 dagen oud. Maar eens horen bij Vodafone/HTC..
Zijn er nog meer mensen die via Vodafone de One S hebben?
[ Voor 3% gewijzigd door J0YR1D3R op 21-05-2012 15:12 ]
Dit heb ik toevallig dit weekend een paar keer gehad, het leek net of de home-knop at random afging. Heeeeel raar en vervelend! App waarin je bezig bent is weg (naar de achtergrond) en je zit opeen in je homescreen / overview / homescreen / overview en dan weer gewoon verder.GvanGiessen schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:01:
[...]
Daarnaast was ik net afspraken aan het invoeren in mijn agenda en daarbij had ik een soort bug waarbij hij mijn agenda sloot en dan een aantal keer heen en weer sprong van homepage naar overvieuw en terug.
Iemand anders dit gehad?
EDIT: extra vraag
Heb het nu 2x gehad en bij beide keren heb ik de telefoon gereboot. Sindsdien nog niet weer opgetreden...
Ja en geen problemen mee (met vodafone), met microsim die bij de telefoon geleverd werd (en dus niet een zelf gemaakte).J0YR1D3R schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:12:
[...]
Vodafone geeft in de winkel en online niet echt een nuttige respons. Ik ga vanmiddag nogmaals even langs de winkel, anders gaat hij gewoon naar HTC terug. Die erkennen het probleem en helpen me een stuk beter en sneller dan de medewerkers in de Vodafone winkel/klantenservice online. HTC antwoord binnen 1 dag, Vodafone negeert al een paar dagen via de webcare..
Zijn er nog meer mensen die via Vodafone de One S hebben?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik heb net hetzelfde probleem! Als ik 3G aanzet ga ik van 5 blokjes naar 1 à 2 blokjes en dan soms valt het helemaal weg het signaal! Zet ik het op edge only dan heb ik 5 blokjes vol.JudgeTreve schreef op zondag 20 mei 2012 @ 23:21:
[...]
Ik heb toen mijn sim kaart genomen en in een andere gsm gestoken (iphone) hier net hetzelfde dus lag het niet aan de gsm dacht ik zo. Welke provider heb je?
Nog niemand in dit topic met hetzelfde probleem als mij volgens de zoekfunctie. Ik luister altijd (en dat is wekelijks en bijna dagelijks) naar de FM-radio op mijn telefoon. Met de HTC Touch HD (windows mobile) en HTC Incredible S (android 2.3.5) heeft dat altijd perfect gewerkt. Nu heb ik vandaag de One S binnen gekregen en het geluid in de dopjes valt constant even gedeeltelijk weg (geluid is er nog maar een stuk zachter). Ik heb dopjes die nog steeds goede resultaten geven in mijn andere HTC's met de HTC FM-radio. Ook weet ik zeker dat het niet de ontvangst van de Radiozender zelf is, ik heb mijn Incredible S nu ook bij me en die doet het perfect.
Hebben meer mensen dat? Zo niet stuur ik hem gelijk weer terug, ik kan eenvoudig niet zonder een fatsoenlijke HTC fm-radio.
Dus geluid 'zwabbert' met de HTC FM-radio, ongeacht de zender. Ik merk dat het geluid extra belabberd is als de bus over straatstenen rijd, ten opzichte van asfalt.
Hebben meer mensen dat? Zo niet stuur ik hem gelijk weer terug, ik kan eenvoudig niet zonder een fatsoenlijke HTC fm-radio.
Dus geluid 'zwabbert' met de HTC FM-radio, ongeacht de zender. Ik merk dat het geluid extra belabberd is als de bus over straatstenen rijd, ten opzichte van asfalt.
[ Voor 5% gewijzigd door Malarky op 21-05-2012 18:37 ]
Vodafone...en gaat altijd goed behalve in de One S.....Obl1viA schreef op maandag 21 mei 2012 @ 18:16:
[...]
Ik heb net hetzelfde probleem! Als ik 3G aanzet ga ik van 5 blokjes naar 1 à 2 blokjes en dan soms valt het helemaal weg het signaal! Zet ik het op edge only dan heb ik 5 blokjes vol.
Ik heb toen mijn sim kaart genomen en in een andere gsm gestoken (iphone) hier net hetzelfde dus lag het niet aan de gsm dacht ik zo. Welke provider heb je?
Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC One S levertijden- en prijzentopic. Accessoires mogen besproken worden in Accessoires voor de HTC One S.
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC One S levertijden- en prijzentopic. Accessoires mogen besproken worden in Accessoires voor de HTC One S.