Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 11:38
Zonet toch spontane reboot met de MaximusHD rom. Misschien incidentje... of niet!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Die chromen S is wel heel awesome. Helaas moet mijn s wss binnenkort naar Dynafix voor het HBP.
En na de chrome behandeling, weet je zeker dat de garantie vervalt.

Weet iemand wat er aan zo'n HBP gedaan wordt? En waarom ik het enkel met ingeplugde koptelefoon heb.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 18:18
Zo gepolijst lijkt de One S weer een beetje op de Legend, ik vind het ook wel wat hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbijleveld
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:46
Volgens mij heb ik de keus voor een gepolijste S al gemaakt :) Nu alleen nog even de middeltjes, tijd en moed vinden om het ook echt te gaan doen....

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 23:56

TommyGun

Stik er maar in!

Oven Cleaner werkt ook :)
http://forum.xda-develope...p?p=32544623&postcount=20

Ik heb een zwarte One-S maar bij mij is de cover ook lelijk, alleen wordt het dan wat lastiger (of niet)?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

bij ovencleaner is het htc logo weg, maar dat kan je dan wel weer elk willekleurig kleurtje geven

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
Die chromekleur zit er echt leuk uit! Ga het ooit wel proberen als ik aan een volgende telefoon ben begonnen. Dus het niet erg is als hij het daarna niet meer doet. Heb namelijk pas zelf geprobeerd mijn tablet te repareren en dat ging op zijn zachtst gezegd niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff vraagje, mijn home button, terug button trilt sinds gister, terwijl ik alle tril functies van het scherm uit heb staan iemand een idee ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 20:21:
Ff vraagje, mijn home button, terug button trilt sinds gister, terwijl ik alle tril functies van het scherm uit heb staan iemand een idee ???
Al een reset geprobeerd?

Verder werkte bij mij de normale tril bij een bericht e.d. wel eens niet en dit los ik dan op door de profielen, luid/alleen trillen/stil een aantal keer af te wisselen. Vervolgens werkt alles ineens weer.
Dus wat je nog zou kunnen proberen in jouw situatie is het bij instellingen daadwerkelijk die trilfunctie van toetsenbord aan te klikken en daarna weer uit te klikken.
Misschien helpt dit ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harde reset ??? , terug naar fabriekinstellingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 17:21
Het is een beetje idioot om een hard rest uit te voeren om vage klachten op te lossen. |:(

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:43:
Harde reset ??? , terug naar fabriekinstellingen ?
Nee bedoelde eigenlijk gewoon resetten, dus opnieuw opstarten :P. Helpt dat niks, dan mijn ding met aanvinken en weer ontvinken proberen. Als dat niet werkt zou je even moeten googlen voor een oplossing of inderdaad een factory reset uitvoeren.
Helpt dat vervolgens ook niet, dan denk ik helaas opsturen naar onze grote vrienden van Dynafix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teru7g naar fabrieksinstellingen heeft geholpen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 08:42
kwaazaar schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:58:
Zonet toch spontane reboot met de MaximusHD rom. Misschien incidentje... of niet!?
Ik had vanochtend een reboot. Nooit eerder gehad in de afgelopen twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 19:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

De laatste tijd loopt de accu van mijn One S wat snel leeg. Op werk snap ik het, daar is de dekking slecht (meestal G(PRS) of E(DGE) in beeld) en dan gaat de accu harder leeg.

Maar nu ondanks dat ik enorm aan het snoeien ben in apps en zaken die synchroniseren, is de accu in 7 uur van 100% naar 45% gelopen.

Enige wat ik wel anders doe, is dat ik hotmail via imap bijhoud op mijn telefoon, vreet dat zoveel van de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-09 22:05
@Daantje20, Ik had dit probleem pas ook. Ik heb toen de google locatie services uitgezet en de cache etc van google play en van de locatie services geleegd.

Daarna was het probleem weg. Toen de locatie services weer aangezet en het probleem bleef weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:15
Daantje20 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:58:
De laatste tijd loopt de accu van mijn One S wat snel leeg.
Dit had ik pas geleden ook. Bij mij kwam het omdat de proximity sensor soms actief bleef na een telefoongesprek.
Na wat googlen blijkt dit een wel vaker voorkomend probleem bij Android.
Of jij dit ook hebt, is de vraag natuurlijk.

Het gebruik van de accu check ik met Google Play: GSam Battery Monitor
Daar kon ik het hoge gebruik van de proximity sensor ook terugvinden.
Door de telefoon-app te killen (of telefoon herstarten) was het "opgelost".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

@nosmo king, de tip die je gaf lijkt te werken, het toestel loopt nu niet meer zo hard leeg.

@canard, bij mijn toestel heb ik die bug nog niet gezien, de applicatie ken ik wel, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

Is er nu al een "officiele"update of niet?
Of zijn het custom roms waar jullie het over hebben?
Want vaak werken dan niet alle onderdelen meer (camera opties, bluetooth, etc.)

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-09 19:38
Komt geen officiele update: https://twitter.com/LlabTooFeR/status/387499132677791744

S4 versie: alles werkt met http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2445392

[ Voor 5% gewijzigd door anessie op 09-10-2013 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Mijn GSM is echt heel traag en vreet nogal batterij tegenwoordig, dus ik was sowieso van plan om eens een factory reset te doen. Dan kan ik evengoed die nieuwe firmware erop smijten veronderstel ik....

Maar even een n00b vraagje: er staat daar dat ik s-off nodig heb.
Als ik het goed voorheb dan betekent dat dat je toestel geroot is juist?
Is deze thread de beste manier om dit te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
For this to work, you must be rooted and have superCID

Dus eerst root
http://www.htcdev.com/bootloader/

Supercid
http://forum.xda-develope...p?p=26516911#post26516911

Dan s-off bereiken en dan de rest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
anessie schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:15:
For this to work, you must be rooted and have superCID

Dus eerst root
http://www.htcdev.com/bootloader/

Supercid
http://forum.xda-develope...p?p=26516911#post26516911

Dan s-off bereiken en dan de rest :)
Om die ROM te installeren moet je EXACT de stappen uitvoeren die in de eerste post genoemd zijn. Alle stappen die niet in detail zijn beschreven (bootloader unlocken, root, recovery, supercid en s-off) heb ik gedaan zoals ze hier beschreven zijn: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2140967

Toch blijft het een link proces. Voor superCID moet je bv een binair bestand van de telefoon downloaden, aanpassen en weer terugschrijven. Daarbij moet je wel een goede editor gebruiken (dus geen notepad!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdyvw
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 07:19
Ik heb nu een jaartje een Desire X gebruikt en deze is inmiddels niet goed meer. Behuizing was altijd al gammel en zitten scheurtjes in de achterkant van het toestel.

Ik kan nu een HTC One S aanschaffen, kost los nog maar 292 euro en volgens mij nog steeds een goede optie. Ben geen gamer op de telefoon, gebruik hem voor nieuwsapps, whatsapp, beetje internetten. 4g is niet belangrijk voor mij. Sense 5 met blinkfeed heb ik niet nodig overigens, gebruik geen social media namelijk.

Samsung toestellen zjin voor mij geen optie (vind touchwiz erg ververlend) en van Sony ben ik ook niet erg gecharmeerd. De One S heeft dan als alternatieven de One SV (maar die is veel minder). De Desire 601 (net zo duur, 4G, front speakers, iets groter scherm, zelfde resolutie). Ik heb alleen het idee dat de Desire 601 niet zo mooi stevig gebouwd is als de One S, en dat vind ik wel ERG belangrijk.

One S nog steeds een goede keuze denk ik?

Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
reviews: Grote test: de populairste Androids tussen 200 en 350 euro
De Sony Xperia SP & T die in de test hierboven net als de One S een bovengemiddeld krijgen, lijken mij ook goede telefoons.
De pricewatch: LG Nexus 4 16GB Zwart is ook niet meer duur.
Deze telefoons hebben in tegenstelling tot de One S een 1280x720 scherm en zijn daarom relatief toch net een tikje scherper. De Nexus 4 krijgt nog steeds updates, de Sony's ook maar Sony loopt altijd achter qua updates. De One S krijgt geen updates meer.
In de beide Sony toestellen kunnen dan wel weer een micro SD. De One S heeft op zijn beurt een zeer goede accu bij licht gebruik. Dus slaapstand. Ik kan, na bijna 1,5 jaar gebruik, 3 dagen met een volle accu doen als ik de telefoon alleen gebruik voor Whatsapp en mail (ik heb ook JuiceDefender erop staan).
Qua prestaties zal jij weinig verschil merken tussen deze toestellen. De Xperia T zal iets mindere prestaties hebben dan de rest en de Nexus 4 iets betere.
Qua bouwkwaliteit weet ik de verschillen niet zo. Op het chipping na van de zwarte variant van de One S na, is de One S zeer stevig.

Voor wat jij wilt is de One S een prima keuze. Maar houdt er rekening mee dat veel mensen, zo ik ook, nog sporadisch last hebben van het Home Button probleem. Ook heeft de zwarte variant een chipping probleem. Ik heb er zelf weinig last van, maar ik heb dan ook een hoesje.
Qua specs zou ik voor de Nexus 4 gaan (beste prijs/prestatie verhouding). Qua uiterlijk en accuduur zou ik voor de One S gaan. Qua middenweg tussen specs en uiterlijk zou ik voor de Xperia SP gaan.

Trouwens: pricewatch: HTC One Mini Zilver
Die heb je ook nog. De eerste winkel vertrouw ik niet. En de tweede linkt door naar een andere telefoon. Maar voor 400 euro is dat ook een leuke telefoon, niet?

[ Voor 95% gewijzigd door Fleximex op 09-10-2013 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Laatst online: 02-10 20:11
Ik wilde ook MaximusHD gaan installeren. Had al root access, maar loop vast bij het verkrijgen van s-off en SuperCID wijzigen. Heb hboot 2.15 en volgens mij kan het daar niet mee. Bovendien staat er in mijn mmcblk0p4 file niet "CWS__" maar "HTC__".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdyvw
Bedankt voor je uitgebreide reactie.

De Sony's spreken me niet zo aan qua design, ze zijn ook net een beetje te dik naar mijn zin.

De Nexus 4, is eigenlijk ook ideaal, maar valt af vanwege de aanhoudende problemen met de accu. Ik ken iemand die hem heeft en hij bevestigd alles wat je op internet ook leest; volop bugs vaak is de accu na een paar uur al leeg. Die gok neem ik dus niet.

Je schrijft over het chipping probleem, dat lees ik eigenlijk ook overal. Dus ik neem de zilverkleurige, zodat ik dat in ieder geval niet (of minder) heb.

Wat betreft de mini; is ook een prima optie maar net de duur naar mijn zin en voor mij een beperkte meerwaarde boven de One S.

Keuze is gemaakt, ga hem zo bestellen :) Thanks.
Fleximex schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:47:
reviews: Grote test: de populairste Androids tussen 200 en 350 euro
De Sony Xperia SP & T die in de test hierboven net als de One S een bovengemiddeld krijgen, lijken mij ook goede telefoons.
De pricewatch: LG Nexus 4 16GB Zwart is ook niet meer duur.
Deze telefoons hebben in tegenstelling tot de One S een 1280x720 scherm en zijn daarom relatief toch net een tikje scherper. De Nexus 4 krijgt nog steeds updates, de Sony's ook maar Sony loopt altijd achter qua updates. De One S krijgt geen updates meer.
In de beide Sony toestellen kunnen dan wel weer een micro SD. De One S heeft op zijn beurt een zeer goede accu bij licht gebruik. Dus slaapstand. Ik kan, na bijna 1,5 jaar gebruik, 3 dagen met een volle accu doen als ik de telefoon alleen gebruik voor Whatsapp en mail (ik heb ook JuiceDefender erop staan).
Qua prestaties zal jij weinig verschil merken tussen deze toestellen. De Xperia T zal iets mindere prestaties hebben dan de rest en de Nexus 4 iets betere.
Qua bouwkwaliteit weet ik de verschillen niet zo. Op het chipping na van de zwarte variant van de One S na, is de One S zeer stevig.

Voor wat jij wilt is de One S een prima keuze. Maar houdt er rekening mee dat veel mensen, zo ik ook, nog sporadisch last hebben van het Home Button probleem. Ook heeft de zwarte variant een chipping probleem. Ik heb er zelf weinig last van, maar ik heb dan ook een hoesje.
Qua specs zou ik voor de Nexus 4 gaan (beste prijs/prestatie verhouding). Qua uiterlijk en accuduur zou ik voor de One S gaan. Qua middenweg tussen specs en uiterlijk zou ik voor de Xperia SP gaan.

Trouwens: pricewatch: HTC One Mini Zilver
Die heb je ook nog. De eerste winkel vertrouw ik niet. En de tweede linkt door naar een andere telefoon. Maar voor 400 euro is dat ook een leuke telefoon, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Brammel schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:37:
Ik wilde ook MaximusHD gaan installeren. Had al root access, maar loop vast bij het verkrijgen van s-off en SuperCID wijzigen. Heb hboot 2.15 en volgens mij kan het daar niet mee. Bovendien staat er in mijn mmcblk0p4 file niet "CWS__" maar "HTC__".
HTC__E11 ofzo van Benelux ja. Daar maak je 11111111 van.

Zie ook http://androidforums.com/...90970-guide-supercid.html als voorbeeld.

Ik kwam van hboot 2.15 en dat is me toch direct gelukt.

[ Voor 9% gewijzigd door anessie op 09-10-2013 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Ferdyvw: Hoop voor je, dat je een S4 versie gaat krijgen...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
anessie schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 23:37:
[...]

Dank je. Ga het dan vanavond toch nog een keer proberen. Durfde het niet zomaar te wijzigen omdat het niet helemaal overeen kwam met de beschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdyvw
CLB schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 23:46:
@ Ferdyvw: Hoop voor je, dat je een S4 versie gaat krijgen...
Ja, de betreffende winkel heeft in de specificaties staan dat het een toestel met 1.5ghz chip is. Dat moet dan de S4 zijn. De S3 loopt op 1.7ghz namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
anessie schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 23:37:
[...]

Dank je! Het is gelukt. Hij loopt echt super soepel en heb nog niets gevonden wat niet werkt. Het enige wat ik raar vind is dat het scherm aan blijft als hij aan de oplader hangt. Deze gaat dan niet meer vanzelf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Brammel schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:10:
[...]

Dank je! Het is gelukt. Hij loopt echt super soepel en heb nog niets gevonden wat niet werkt. Het enige wat ik raar vind is dat het scherm aan blijft als hij aan de oplader hangt. Deze gaat dan niet meer vanzelf uit.
Instellingen -> Opties voor ontwikkelaars -> Stand-by (scherm gaat nooit uit tijdens het opladen) uitvinken. Deze optie al gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

Ik maak me zorgen over mijn One S, als ik op mijn werk ben is het bereik wat slecht, niet te wijten aan T-mobile, elke provider heeft het lastig in dit pand.

Maar wat mijn toestel de laatste tijd veel heeft is dat hij helemaal de verbinding kwijtraakt met het netwerk, staat dan een kruisje boven de streepjes.
Hij komt dan wel weer terug, maar dat duurt soms even.

Kan het zijn dat de transceiver het loodje aan het leggen is? Of moet ik het zoeken in het feit dat het slechte weer invloed heeft op het toch al slechte bereik op de plek waar ik zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ferdyvw schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 12:24:
Ja, de betreffende winkel heeft in de specificaties staan dat het een toestel met 1.5ghz chip is.
Dat moet dan de S4 zijn. De S3 loopt op 1.7ghz namelijk.
De meeste winkels weten niet eens dat er twee versies zijn ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Daantje20 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:18:
Of moet ik het zoeken in het feit dat het slechte weer invloed heeft op het toch al slechte bereik op de plek waar ik zit.
Sinds een blikseminslag op een zendmast bij ons in de woonwijk (3 jaar geleden), waar zowel KPN als Vodafone gebruik van maakten, is de ontvangst naar een dieptepunt gedaald: ik moet voor het raam staan of naar buiten lopen voor ontvangst. Beide provider hebben sindsdien geen nieuwe zendmast meer ingezet, waardoor we nu op een andere (verdere) mast zitten.
Wat ik maar wil zeggen: ontvangst kan plotseling veranderen. Negatief, maar uiteraard ook positief. Zonder dat je toestel daar wat mee te maken heeft. Pas als je structureel overal slechte ontvangst hebt, moet je je zorgen gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Wow die factory reset heeft precies wel wonderen gedaan voor mijn batterijduur ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand de s-off voor elkaar gekregen met 3.16.401.9, en zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Bij mij werkt Google Maps niet lekker. Het scherm knippert en slepen van de kaart reageert af en toe gek; even niks doen helpt dan om het te herstellen.

Ben ik de enige? Andere apps hebben nergens last van, zowel simpele apps als bv 3D games (Asphalt 7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Geen probleem met maps, zou hem even uninstallen en opnieuw erop zetten.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Ik had het al met de stock rom en nu met de Maximus nog steeds. Met de update van Maps (kreeg ik vandaag binnen) is het wel een stuk minder. Lijkt alsof hij soms switched tussen day en night view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

kwaazaar schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:57:
Ik had het al met de stock rom en nu met de Maximus nog steeds. Met de update van Maps (kreeg ik vandaag binnen) is het wel een stuk minder. Lijkt alsof hij soms switched tussen day en night view.
Oja, dat day/night switchen had ik ook, maar het viel me op in de buurt van een tunnel, dus ik dacht dat hij express oversprong.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Laatst online: 04-10-2022
Weet iemand een goede usb autolader? Dit onding heeft al 2x mijn HTC One S verpest:

Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/9666/lw3y.jpg

Had deze gekocht bij de Xenos maar ik denk dat ie niet helemaal gekeurd is want wanneer mijn telefoon aan deze lader hing en ik bijv. zware applicaties ging starten viel deze uit en ging hij niet meer aan.
2x ter reparatie opgestuurd.

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:15
Ik gebruik deze al een tijdje... met 2.1A + 1A aansluiting. Beetje jammer is dat er altijd een vrij felle blauwe led actief is.

http://nl.hardware.info/p...ual-car-charger-kit-1224v

[ Voor 19% gewijzigd door Canard op 21-10-2013 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:16

Ankh

|true

Probleem zit hem volgens mij niet in de adapter, maar juist in het probleem dat de telefoon te warm word. Ik heb dit ook gehad namelijk.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Mijn HTC one S word ook aardig warm wanneer je hem begruikt in combinatie met opladen. Wat me daar ook nog eens bij opviel is dat wanneer ik hem op aan het laden was hem tijdens het laden gebruikte en daarna neerlegde om hem de rest van de nacht te laten laden hij de volgende dag sneller leeg liep dan wanneer ik hem in slaapstand als het ware aan de lader legde.

Verder is het batterij gebruik sinds de zomer dramatish geworden. Zijn dagen bij dat ik hem om 6 uur van de lader haal en hij rond 18 al weer uit staat omdat deze totaal leeg is! En dan zie ik mezelf niet als groot gebruiker. Moet zeggen de laatste 15% zijn ook in 2 minuten voorbij.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Louwke schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:15:
Verder is het batterij gebruik sinds de zomer dramatish geworden. Zijn dagen bij dat ik hem om 6 uur van de lader haal en hij rond 18 al weer uit staat omdat deze totaal leeg is! En dan zie ik mezelf niet als groot gebruiker. Moet zeggen de laatste 15% zijn ook in 2 minuten voorbij.
QFT^ .

Ofwel gebruikt HTC crappy batterijen, ofwel bevestigt dit mijn visie op batterijen in het algemeen (en terzijds ook mijn visie op elektrische auto's :) ) .

Zijn er ergens One S replacement batterijen te vinden?

Edit: Ja dus. Ebay.
Wel verdacht goedkoop al die batterijen ...

[ Voor 16% gewijzigd door DieterVDW op 22-10-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voor de MaximusHD ROM gebruikers, er is een kernel uitgekomen gebaseerd op de One X kernel welke de inkomende gesprekken kwalitatief verbeterd. Ik heb het getest en het klonk een stuk beter!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2442164
Downloaden en flashen met de bijgeleverde TWRP :)

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik draai nu al bijna een jaar CM10(.1) maar die MaximusHD rom ziet er erg goed uit. Heeft iemand ervaring met overstappen van CM (of andere bijna-stock android) naar sense 5 en kan wat vertellen over snelheid en batterijgebruik? :D CM kan namelijk niet overweg met de nieuwe partitie indeling die de installatie van een Sense 5 rom met zich meebrengt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 10:09
Louwke schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:15:
...
Moet zeggen de laatste 15% zijn ook in 2 minuten voorbij.
Dat probleem heb ik dus ook. Zodra ik bij de 20% tot 15% ben moet ie aan de later anders valt ie uit.
Ook valt me op dat, zodra m'n telefoon tijdens het laden op 99% zit, dat het dan gewoon nog een uur duurt voordat hij naar 100% gaat. Lijkt wel of de batterij niet goed gecalibreerd is ofzo.

Overigens gaat m'n batterij (nog) wel een acceptabele tijd mee. 1,5 dag lukt meestal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Het ligt bij mij aan de lader die ik gebruik hoe snel hij uitvalt. Ik heb een "snelle" lader van HTC met bijbehorende OEM kabel die het probleem veroorzaakt. Tegelijkertijd heb ik een vervangende kabel via eBay gekocht omdat de HTC kabel uit elkaar valt na een paar maanden. Zie ook deze post: J0YR1D3R in "[HTC One S] Ervaringen & Discussie"

Ik ben overigens nog niet naar een servicepunt gegaan vanwege vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Laatst online: 27-09 22:05
Als je batterij na 15% uitvalt is battery callibratie wellicht een optie, de meeste hebben root nodig, maar deze doet het kennelijk zonder.
Google Play: Batterijkalibratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Ik had gisteren ineens last van het home-button probleem! Nog nooit last van gehad, tot gisteren. Ik gebruik de Maximus HD rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenderson
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 13:31
Ik ben na 1,5 jaar nog altijd erg tevreden met mijn One S, maar ik bedacht me laatst iets waar misschien meer van ons binnenkort mee te maken krijgen die bij release een twee-jaar Hi abonnement hebben afgesloten.

Ik heb mijn telefoon op dag 1 besteld bij studenmobiel.nl, en via hun mijn Hi-abonnement verlengd. Daarmee sloot ik een twee-jarig lease-contract voor mijn telefoon af. Maar aangezien Hi/KPN de One S destijds zelf niet leverde kon je er dus officieel geen lease-contract voor krijgen. Daarom heeft studentmobiel.nl een ander toestel op het contract gezet, uit de zelfde leaseprijs-klasse (Hi-toestellease H). Dit is de Samsung Galaxy Note geworden, en ik zie nu dat op mijn abonnement nog altijd staat dat Hi denkt dat ik een Galaxy Note heb.
Met het lease-contract is het de bedoeling dat je je telefoon inlevert, of een restbedrag betaalt, wanneer je een nieuw abonnement aangaat. Bij Hi mag ik zometeen al 6 maanden van te voren verlengen, maar zodra ik dat doe, heb ik dus helemaal geen Galaxy Note om bij ze in te leveren. 8)7

Nu ben ik waarschijnlijk helemaal niet van plan om mijn oude telefoon in te leveren wanneer ik een nieuwe neem, tenzij ze echt een belachelijk hoog restbedrag vragen. Iemand trouwens enig idee waar ze dit bedrag precies op baseren? Toch maar even mailen met Studentmobiel.nl denk ik.

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
Svenderson schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 01:41:
Ik ben na 1,5 jaar nog altijd erg tevreden met mijn One S, maar ik bedacht me laatst iets waar misschien meer van ons binnenkort mee te maken krijgen die bij release een twee-jaar Hi abonnement hebben afgesloten.

Ik heb mijn telefoon op dag 1 besteld bij studenmobiel.nl, en via hun mijn Hi-abonnement verlengd. Daarmee sloot ik een twee-jarig lease-contract voor mijn telefoon af. Maar aangezien Hi/KPN de One S destijds zelf niet leverde kon je er dus officieel geen lease-contract voor krijgen. Daarom heeft studentmobiel.nl een ander toestel op het contract gezet, uit de zelfde leaseprijs-klasse (Hi-toestellease H). Dit is de Samsung Galaxy Note geworden, en ik zie nu dat op mijn abonnement nog altijd staat dat Hi denkt dat ik een Galaxy Note heb.
Met het lease-contract is het de bedoeling dat je je telefoon inlevert, of een restbedrag betaalt, wanneer je een nieuw abonnement aangaat. Bij Hi mag ik zometeen al 6 maanden van te voren verlengen, maar zodra ik dat doe, heb ik dus helemaal geen Galaxy Note om bij ze in te leveren. 8)7

Nu ben ik waarschijnlijk helemaal niet van plan om mijn oude telefoon in te leveren wanneer ik een nieuwe neem, tenzij ze echt een belachelijk hoog restbedrag vragen. Iemand trouwens enig idee waar ze dit bedrag precies op baseren? Toch maar even mailen met Studentmobiel.nl denk ik.
Ik heb precies dezelfde constructie gebruikt zoals jij. Toen ik er vorig jaar na het afsluiten van mijn contract al vrij snel achter kwam dat er een ander mobiel van dezelfde lease constructie op mijn contract stond, heb ik gelijk contact opgenomen bij studentmobiel. Die vertelde mij dat ze dit bij Hi aangegeven hadden en dat het wat tijd nodig had om verwerkt te worden. Na 2 maanden vond ik dat toch wel erg lang duren en met wat mailcontact heen en weer naar studentmobiel (moest ongeveer gaan eisen op het einde) staat er nu bij mijn contract dat ik in het bezit ben van een HTC One S.
Want zoals jij al zegt, ik zag de bui al hangen als ik bij het moment van inleveren kwam en daar dan mooi met een HTC One S aankom ipv een galaxy note. Al maakt dat waarschijnlijk sowieso niet heel veel uit, omdat ook ik graag mijn mobiel houd.

Dan over hoeveel je mag bij betalen. Hier werd en volgens mij nog steeds redelijk vaag over gedaan. 2 jaar geleden was het begin van die 'fantastische' lease constructie. Ze houden deze prijs aan:
1 jarig contract 35% van de nieuwwaarde
2 jarig contract 15% van de nieuwwaarde

Toen de One S net uit kwam koste hij max volgens mij 460 euro. Dus dat zou betekenen dat je nooit meer dan 460*0.15=69 zou moeten bij betalen, al zie ik het gebeuren dat dit veel meer gaat zijn.

Dan nog een vraagje, hoe kan jij al 6 maanden van te voren verlengen? :o Ik dacht dat 4 maanden de max was.
Zojuist even op de site gekeken en het is nu inderdaad tijdelijk 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenderson
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 13:31
MLPN schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:26:
[...]

Ik heb precies dezelfde constructie gebruikt zoals jij. Toen ik er vorig jaar na het afsluiten van mijn contract al vrij snel achter kwam dat er een ander mobiel van dezelfde lease constructie op mijn contract stond, heb ik gelijk contact opgenomen bij studentmobiel. Die vertelde mij dat ze dit bij Hi aangegeven hadden en dat het wat tijd nodig had om verwerkt te worden. Na 2 maanden vond ik dat toch wel erg lang duren en met wat mailcontact heen en weer naar studentmobiel (moest ongeveer gaan eisen op het einde) staat er nu bij mijn contract dat ik in het bezit ben van een HTC One S.
Want zoals jij al zegt, ik zag de bui al hangen als ik bij het moment van inleveren kwam en daar dan mooi met een HTC One S aankom ipv een galaxy note. Al maakt dat waarschijnlijk sowieso niet heel veel uit, omdat ook ik graag mijn mobiel houd.

Dan over hoeveel je mag bij betalen. Hier werd en volgens mij nog steeds redelijk vaag over gedaan. 2 jaar geleden was het begin van die 'fantastische' lease constructie. Ze houden deze prijs aan:
1 jarig contract 35% van de nieuwwaarde
2 jarig contract 15% van de nieuwwaarde

Toen de One S net uit kwam koste hij max volgens mij 460 euro. Dus dat zou betekenen dat je nooit meer dan 460*0.15=69 zou moeten bij betalen, al zie ik het gebeuren dat dit veel meer gaat zijn.

Dan nog een vraagje, hoe kan jij al 6 maanden van te voren verlengen? :o Ik dacht dat 4 maanden de max was.
Zojuist even op de site gekeken en het is nu inderdaad tijdelijk 6 maanden.
Op Hi.nl zijn ze inderdaad lekker vaag over het bedrag, er staat dat ze dit baseren op de actuele tweede-hands waarde. Waar staat dat ze die percentages van de nieuwwaarde aanhouden? In dat geval is het denk ik sowieso gunstiger dat de One S op mijn contract komt te staan. De Note is ouder, maar had naar mijn idee een stuk hogere nieuwwaarde.

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
Svenderson schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:25:
[...]

Op Hi.nl zijn ze inderdaad lekker vaag over het bedrag, er staat dat ze dit baseren op de actuele tweede-hands waarde. Waar staat dat ze die percentages van de nieuwwaarde aanhouden? In dat geval is het denk ik sowieso gunstiger dat de One S op mijn contract komt te staan. De Note is ouder, maar had naar mijn idee een stuk hogere nieuwwaarde.
Verrek, je hebt gelijk er staat nu dat ze de actuele tweede hands waarde gaan hanteren. Dat gaat nog leuk worden... Waarschijnlijk gaan ze ons weer leuk lopen naaien.
Ik kan pas in februari op zijn vroegst verlengen, dus zie het dan wel weer hoe ik het ga aanpakken als het aan de dure kant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Vreemd hoor allemaal. Ik had ook bij studentmobiel de One S gepreorderd. Alleen heb ik een MTV mobile abonnement genomen met alleen een databundel wat niet mogelijk was blijkbaar. Toen ik de telefoon kreeg met MTV simkaart kon ik niet bellen en kwamen smsjes vaak niet aan. Na wat gedoe met Studentmobiel en Hi bleek dat ik een Hi abonnement gekregen had zonder toestellease en dat er wat mis was met de activatie van het abonnement waardoor ik dus niet kon bellen. Wel erg bijzonder dat de combinatie Hi+studentmobiel in drie gevallen in dezelfde periode fout gaat. Hi heeft het wel kunnen fixen en ik heb gelukkig geen toestellease gekregen. Ik hoop dat het bij jullie ook goed komt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
nieuws: Launcher en diverse apps Android 4.4 blijken nu al te installeren

Zojuist geprobeerd op de MaximusHD rom en werkt!
Toch is de Sense-launcher niet verkeerd, dus ik weet nog niet of ik de KitKat-launcher wel echt ga gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:16

Ankh

|true

nosmo king schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 21:13:
Als je batterij na 15% uitvalt is battery callibratie wellicht een optie, de meeste hebben root nodig, maar deze doet het kennelijk zonder.
Google Play: Batterijkalibratie
Vanochtend een vreemd probleem, telefoon gaf nog een groen batterij icoontje (dus 20% ofzo) aan. Ik lag in bed en wilde even wat nieuws checken. Tijdens het lezen kwam er eerst een batterij-leeg geluid en daarna een shutdown schermpje. Hierna dood als een pier. Opstarten hielp niet, aan de lader gehangen en de led begon te knipperen.. oftewel helemaal leeg! Ik draai een sense 5 rom, S-off en super cid. Ik had het probleem veelal de laatste 10% maar het lijkt wel erger te worden... Iemand hier toch een goede oplossing voor?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Volgens mij is de lader het belangrijkste daarin. Ik heb verschillende HTC laders (officiele) en merk bij de een wel dat het probleem zich voordoet en bij de ander niet.

Overigens heb ik HTC gevraagd of ze mij konden vertellen wat het vervangen van de batterij kost aangezien ik dat zelf niet kan (officieel) en ik dan m'n garantie nog hou. De vriendelijke man bij HTC had daar een duidelijk antwoord op: Weet ik niet

De enige optie die hij me kon bieden was het opsturen naar Dynafix en een offerte afwachten. Daarbij werd opgemerkt dat er 2 jaar garantie is, maar alleen als het toestel geen water/vocht/val/stootschade heeft. Ze verwachten dus een krasvrij toestel na 1,5 jaar, terwijl hun magische coating al binnen 2 dagen krassen krijgt. :F Vorige keer is mijn toestel een maand gegijzeld door Dynafix omdat ze bleven volhouden dat ik hem had laten vallen. Als blijkt dat het om val of waterschade gaat kun je namelijk 36 euro aftikken en krijg je het toestel ongerepareerd terug, eerder niet. Dat kost het ook om bij een willekeurige telefoonwinkel de accu te laten verwisselen door een "mannetje".

Ik heb daarop Dynafix zelf gemaild en kreeg daar het volgende antwoord:
quote: Dynafix
Het is voor ons niet mogelijk om voorafgaande aan het onderzoek naar de klacht en eventuele schade in uw product een reparatieprijs door te geven. Ook kunnen wij niet op voorhand aangeven of deze geconstateerde binnen garantie afgehandeld kan worden.

Indien de reparatie van uw toestel niet binnen de garantievoorwaarden van de fabrikant valt, ontvangt u voorafgaande aan de reparatie een prijsopgave. Op deze prijsopgave worden u dan een aantal opties geboden.

Wij raden u aan het toestel ter reparatie aan ons te verzenden en een eventuele prijsopgave af te wachten. U dient rekening te houden met minimale onderzoekskosten van € 35,70.
Ik wil gewoon weten wat het vervangen van een accu kost, hoe moeilijk is dat :X Het hoeft van mij niet eens onder garantie, ik wil gewoon een nieuwe batterij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
J0YR1D3R schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:36:
Overigens heb ik HTC gevraagd of ze mij konden vertellen wat het vervangen van de batterij kost aangezien ik dat zelf niet kan (officieel) en ik dan m'n garantie nog hou. De vriendelijke man bij HTC had daar een duidelijk antwoord op: Weet ik niet
Op zou ik dit wel aandurven: YouTube: HTC One S Battery Replacement Guide
Zeker als de telefoon al meer dan 2 jaar oud is.
Andere beschrijving: http://htcsource.com/2012...isassemble-the-htc-one-s/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
J0YR1D3R schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:36:
Volgens mij is de lader het belangrijkste daarin. Ik heb verschillende HTC laders (officiele) en merk bij de een wel dat het probleem zich voordoet en bij de ander niet.

De enige optie die hij me kon bieden was het opsturen naar Dynafix en een offerte afwachten. Daarbij werd opgemerkt dat er 2 jaar garantie is, maar alleen als het toestel geen water/vocht/val/stootschade heeft. Ze verwachten dus een krasvrij toestel na 1,5 jaar, terwijl hun magische coating al binnen 2 dagen krassen krijgt. :F Vorige keer is mijn toestel een maand gegijzeld door Dynafix omdat ze bleven volhouden dat ik hem had laten vallen. Als blijkt dat het om val of waterschade gaat kun je namelijk 36 euro aftikken en krijg je het toestel ongerepareerd terug, eerder niet. Dat kost het ook om bij een willekeurige telefoonwinkel de accu te laten verwisselen door een "mannetje".

Ik heb daarop Dynafix zelf gemaild en kreeg daar het volgende antwoord:

[...]

Ik wil gewoon weten wat het vervangen van een accu kost, hoe moeilijk is dat :X Het hoeft van mij niet eens onder garantie, ik wil gewoon een nieuwe batterij....
Als ik jouw verhaal zo lees, heb je eigenlijk soort van geen garantie meer :S. Dus je kan ongeveer zelf al gaan beunhazen zoals op het filmpje te zien is:P.

Ik ga waarschijnlijk ook ooit mijn batterij vervangen. Ik heb namelijk ook super vaak het probleem dat hij bij 15% batterij over al uit valt. Het vervangen ga ik dan over een paar maanden tegelijk doen met operatie polijsten van eerder op dit topic.
Ik begin niet nu gelijk al aan deze operatie, omdat nog erg bang ben dat ik mijn mobiel sloop (mijn tablet heb ik namelijk gesloopt toen ik hem probeerde te repareren :'( ). Over een paar maanden is hij waarschijnlijk toch toe aan een upgrade, dus kan ik er lekker mee kloten en maakt het niet uit of hij stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
kwaazaar schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:14:
[...]

Op zou ik dit wel aandurven: YouTube: HTC One S Battery Replacement Guide
Zeker als de telefoon al meer dan 2 jaar oud is.
Andere beschrijving: http://htcsource.com/2012...isassemble-the-htc-one-s/
Ja het ziet er allemaal makkelijk uit, maar als een batterij vervangen via Dynafix bijv. 30 euro kost en zelf doen 20, dan vind ik het niet zo'n probleem om hem op te sturen. Garantie loopt nog tot mei, toestel kan nooit ouder zijn dan 1,5 jaar namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 14:58

India Sierra

Learn by failure

Ik denk dat ik ook mijn batterij ga vervangen (zelfde probleem als anderen, bij 15% is ie eigenlijk dood), maar dan vervang ik ook meteen die alu behuizing (ook verkrijgbaar op ebay) zodat ie weer als nieuw is :)

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
thehawk007 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:57:
Ik denk dat ik ook mijn batterij ga vervangen (zelfde probleem als anderen, bij 15% is ie eigenlijk dood), maar dan vervang ik ook meteen die alu behuizing (ook verkrijgbaar op ebay) zodat ie weer als nieuw is :)
Of je polijst je behuizing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:07
Aangezien er dan toch geen update meer gaat komen voor de HTC One S, heb ik besloten om een dezer dagen naar de Custom rom te gaan, mijn oog is gevallen op de MaximusHD 10.0. Echter staat er dat je deze ROM alleen kunt gebruiken als je de HTC One S4 hebt. Echter hoe kun je dit zien?

Ik had ergens gelezen dat je de APP Quadrant downloaden en daar aan de CPU kunt zien (Current freq=1512) dat dat dan een S4 zou zijn. Dit is bij mij het geval. Echter wil ik het zeker weten vandaar dat ik het hier vraag.

Ook of de MaximusHD 10.0 de beste keus is om nu mee te beginnen, of zijn er andere aanraders?

Thanks

Ook heb ik enkele apps op mijn telefoon staan, zoals Clash of Clans en Castle Clash, raak ik hier dan alle gegevens van kwijt?

[ Voor 9% gewijzigd door Gynnad op 07-11-2013 19:46 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Als hij 1,5GHz aangeeft heb je inderdaad een S4. Je raakt overigens niet alleen alles kwijt van je telefoon, maar ook je interne geheugen. Maar dat staat ook allemaal in het topic op XDA. Een backup is dus wel nodig. Je kunt ook niet heel makkelijk weer terug naar stock, ik vind het nog wat te veel gedoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

De mijne is helaas overleden doordat hij gewassen is.
Ik zou graag een zelfde soort toestel terug willen maar wel een upgrade willen maken.
Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-10 09:13
HTC One Mini is vergelijkbaar en tevens een upgrade.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

nMad schreef op zondag 10 november 2013 @ 21:57:
HTC One Mini is vergelijkbaar en tevens een upgrade.
maar niet veel duurder dan een nexus en een normale one.

Weet iemand wanneer de nieuwe serie van HTC uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-10 22:38
Pas volgend jaar feb-maart,mini variant mischien ook of later.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Ik weet niet of je al een nieuwe telefoon besteld hebt. Maar mij lijkt de Sony Xperia Z1F/S (de Z1 mini) interessant.
Het toestel zou 4,3" (1280x720) zijn en een accu van 2300 MaH hebben. Voor de rest is het een Z1 en zijn er dus, i.t.t. de One mini en S4 mini, geen concessies gedaan! Dat wordt mogelijk de opvolger van mijn One S.

Meest recente gerucht: http://www.androidplanet....fotos-tonen-prijskaartje/

[ Voor 12% gewijzigd door Fleximex op 22-11-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 14:41
Krijg woensdag mijn One S terug van de reparatieservice (Smartcare). Het scherm was gescheurd, ruim 140 euro kosten voor de reparatie, maar gelukkig betaalt de WA verzekering van de veroorzaker dit.

Vervelend bedrijf trouwens , dat Smartcare. Ik lease mijn telefoon, maar de service neemt er echt niet door toe. Kreeg een leentoestel wat echt ontzettend verouderd is (Samsung Galaxy s5570), moest nog apart naar de Telfort winkel omdat mijn microsim hier niet in past :(. Vervolgens wacht ik twee weken zonder update om ineens zaterdagmiddag (!!) een voicemail te krijgen dat mijn toestel gerepareerd is en dat ze deze week willen langskomen.

Komen ze, net als bij het ophalen, tussen 9 en 1, maar ik heb gelukkig van de vorige keer geleerd dat hun bedrijf vet ver van Groningen vandaan zit, dus ga niet weer om 9u op. Ze komen toch pas rond half 1 :').

Een aantal wijze lessen
- Nooit weer een telefoon leasen: het is cijfermatig niet interessant, en ik repareer nu een telefoon die niet eens van mij is, en met een beetje pech moet ik aan het einde nog betalen om 'm te mogen houden ook. Kortom, weggegooid geld dit. Ik heb straks als ik de telefoon aan het einde vh contract overneem echt belachelijk veel geld aan het toestel besteed. Vele malen meer dan bij een reguliere aanschaf, en de meerwaarde in service voor een leasecontract is voor mij (en trouwens ook voor Telfort) hartstikke miminaal.

- Nooit weer een HTC. Beloftes over updates zijn gebroken, maar erger dan dat is de zwarte coating die gewoon aan alle kanten loslaat en waar nooit een fatsoenlijke callback voor is geweest. Het maakt voor de werking niet uit, maar erg professioneel en representatief ziet mijn telefoon er allang niet meer uit :').

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 14:41
Hilariteit alom: Zonder het te zeggen hebben ze bij het vervangen van mijn scherm ook de hele body onder garantie vervangen. Heb het scherm zelf moeten betalen (en dat is terecht), maar de body hebben zij betaald. Toch ergens nog een lichtpuntje aan de horizon dus. :)

But still, I'll buy a Nexus next time xD.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik vind dit raar....

Kijk naar de data/tijden

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14206190/ones.jpg

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
Pinin schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 14:13:
Ik vind dit raar....

Kijk naar de data/tijden

[afbeelding]
Apart, gelijk bij mijn eigen mobiel gekeken en ik heb het ook, maar dan met 'vandaag' wat eigenlijk gisteren is. Toen ben ik voor het laatst gebeld. Ik heb het vermoeden dat hij dat niet helemaal goed updatet.
Verder zegt hij wat gisteren is, wat eigenlijk eergisteren is.

EDIT:
Nou het opnieuw opstarten van mijn mobiel geeft hij wel de datum e.d. goed aan.

[ Voor 8% gewijzigd door MLPN op 29-11-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

o.k. kan zijn dat het gisteren ipv eergisteren was.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erv
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-07 11:15

Erv

Erv schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:45:
@J0YR1D3R, ik heb een toestel met SuperCID opgestuurd, wat oorspronkelijk van T-Mobile was. Nu heb ik een nieuw toestel, waarbij een OTA-update geinstalleerd is. Dan is de CID niet meer te wijzigen. Rooten is wel mogelijk..
Cyanogenmod geinstalleerd. Werkt prima, Android 4.3.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:16
Ik moet/ben gevraagd om binnenkort het homebutton probleem op een HTC One S op te gaan lossen, na wat snel google en rondkijken op XDA lijkt hier geen echte oplossing voor te zijn. Behalve dan het opsturen en hopen dat je een werkende weer terug krijgt.
Ervan uitgaande dat niet echt een optie is, ben ik naar andere oplossingen op zoek. Mijn eigenlijke plan was om de One S te rooten/S-Off en een custom ROM erop te zetten. Maar ook hiervan is schijnbaar de kans niet bijzonder groot dat dit ook echt de boel verhelpt.
Nu zag ik in het XDA homebutton problemen topic een suggestie om de home button te disablen/remappen. Dit is mogelijk in ViperOne S, helaas is deze ROM discontinued (en oud) en is er geen downloadlink.
Daarnaast heb ik dit (klik!) gevonden, ze hebben het hier over stockroms. Het gaat dan om Sense based ROMs, maar kan ik dan ook gewoon de nieuwere generatie Sense ROMs pakken? Of moet dat bv ICS zijn?

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Wel erg primitief om dan maar de hele home-button uit te schakelen. Dan moet je er wel heel veel last van hebben. Volgens mij was een alternatief om je Mobile-settings in te stellen op GSM only ipv GSM/CDMA.

Overigens heb ik het home-button pas sinds kort (laatste paar weken), eigenlijk zo'n beetje sinds ik de MaximusHD custom rom er op heb gezet. Met de stock-rom had ik het nooit. Heel erg irritant is het ook niet, want gebeurt bij mij misschien 1x per week max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:16
Haha, ja ik snap dat dat primitief is hoor. Maar het probleem komt niet 1x in de week voor. Het is er standaard iedere dag en op sommige momenten zo erg dat de telefoon eigenlijk onbruikbaar is. Dus vandaar deze primitieve oplossing. ;)

Anyway, ik heb maar besloten dat ding gewoon te gaan opsturen. Aangezien rooten dus ook geen garantie tot succes geeft.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
de wifi van mijn HTC One S doet het niet.. heb hem pas terug binnengekregen.. zonder het achterklepje

heb hem al drie keer opgestuurd. is dit normaal?
Wat kan ik hiervoor doen?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit de antenne niet in het achterklepje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 18:09:
Zit de antenne niet in het achterklepje?
Geen idee...

Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
Kaya10 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 20:23:
[...]

Geen idee...

Hoe kan ik dit oplossen?
Bedoel je dat je One S met klepje hebt opgestuurd en terug gekregen hebt zonder klepje? Dan zou ik daar heel snel achteraan gaan.

In ieder geval heb je je klepje nodig voor WiFi ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
MLPN schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 23:33:
[...]

Bedoel je dat je One S met klepje hebt opgestuurd en terug gekregen hebt zonder klepje? Dan zou ik daar heel snel achteraan gaan.

In ieder geval heb je je klepje nodig voor WiFi ontvangst.
Ja dat bedoel ik... heb geen achterklepje meer teruggekregen..

Heb hiervoor mijn toestel zo'n 3 keren opgestuurd voor een reparatie, nu doet mijn wifi het niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:23

marapuru

db.

Mijn One S begon kuren te vertonen met het geluid. Het gehele geluid (dus gesprekken, muziek, maar ook de wekker) viel op willekeurige momenten uit. Telefoon dus onbruikbaar geworden.

Inmiddels ligt deze bij HTC ter reparatie. Hoop dat ze het op gaan lossen (en het probleem gaan constateren!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:43
Kaya10 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 18:07:
de wifi van mijn HTC One S doet het niet.. heb hem pas terug binnengekregen.. zonder het achterklepje

heb hem al drie keer opgestuurd. is dit normaal?
Wat kan ik hiervoor doen?

mvg
Dat komt regelmatig voor. Zo regelmatig dat winkels expliciet opschrijven wat ze meesturen. In ons geval gaf de winkel dus maar een klepje van een nieuwe erbij terug...

Wij hebben het opgegeven:
• eerst geen 3G (2x voor opgestuurd)
• toen scherm stuk (1x voor opgestuurd; kwam terug met home screen bug)
Wij zijn er in elk geval klaar mee en sturen hem niet nogmaals op. Het ding is nog net bruikbaar, maar exit HTC in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Rukapul schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 21:29:
[...]

Dat komt regelmatig voor. Zo regelmatig dat winkels expliciet opschrijven wat ze meesturen. In ons geval gaf de winkel dus maar een klepje van een nieuwe erbij terug...

Wij hebben het opgegeven:
• eerst geen 3G (2x voor opgestuurd)
• toen scherm stuk (1x voor opgestuurd; kwam terug met home screen bug)
Wij zijn er in elk geval klaar mee en sturen hem niet nogmaals op. Het ding is nog net bruikbaar, maar exit HTC in de toekomst.
Je kunt toch een aanvraag doen voor een omruiling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cityhunter
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-08-2022
Sinds een paar dagen doet mijn HTC one raar?: teug naar homscreen, toepassingen die afsluiten, lag om apps te starten...Ik snap er niets van: en nog geen vierde van de HD capaciteit gebruikt. Terug naar Factory settinsg proberen? of toch maar garantie proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Cityhunter schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 23:20:
Sinds een paar dagen doet mijn HTC one raar?: teug naar homscreen, toepassingen die afsluiten, lag om apps te starten...Ik snap er niets van: en nog geen vierde van de HD capaciteit gebruikt. Terug naar Factory settinsg proberen? of toch maar garantie proberen?
One of One S???

Als je een One hebt, zit je in de verkeerde topic :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
Kaya10 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 21:51:
[...]

Doen ze vaak lastig over, tenzij je je mobiel 3x voor (precies) hetzelfde probleem hebt opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:43
Kaya10 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 21:51:
[...]

En dan een ander rampenexemplaar krijgen? We zijn inmiddels 2 binnenwerken, 1 klepje, 1 schermunit verder. HTC heeft zich gewoon laten kennen met de HTC One S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erv
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-07 11:15

Erv

@Rukapul,

Waarschijnlijk moet je hem naar Dynafix sturen? Het slechtste reparatiecentrum wat er is.
Zelf heb ik na een reparatie de telefoon teruggekregen met missend schroefje, stukje behuizing kapot, speaker miste en een haar in de behuizing geklemd.. Nadat ik met HTC contact opgenomen had, hebben ze de zaak geëscaleerd. De telefoon opnieuw opgestuurd en toen een nieuw toestel ontvangen.
Dus, vraag aan HTC of ze de zaak willen escaleren, omdat je geen vertrouwen in Dynafix hebt. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Rukapul schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:40:
[...]

En dan een ander rampenexemplaar krijgen? We zijn inmiddels 2 binnenwerken, 1 klepje, 1 schermunit verder. HTC heeft zich gewoon laten kennen met de HTC One S.
Wat jammer is want qua design is het de mooiste telefoon die ik gehad heb. ook werkte sense erg goed.
Jammer idd dat HTC de one s als een soort stiefkindje behandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Heb mijn toestel ook al ondertussen opgestuurd voor de vierde keer in drie maanden tijd...

Wifi werkte niet .. Heb toestel ontvangen zonder het achterklepje.. schandalig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:23

marapuru

db.

mrmali schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 14:56:
Mijn One S begon kuren te vertonen met het geluid. Het gehele geluid (dus gesprekken, muziek, maar ook de wekker) viel op willekeurige momenten uit. Telefoon dus onbruikbaar geworden.

Inmiddels ligt deze bij HTC ter reparatie. Hoop dat ze het op gaan lossen (en het probleem gaan constateren!).
#$&$&@^&@$!!! Telefoon inmiddels weer terugontvangen zonder dat het probleem is opgelost. Het enige dat op het reparatieformulier stond aangegeven was dat het belvolume te zacht stond en dat 'het' onderdeel vervangen is... Serieus? Welk onderdeel is er vervangen dan... Niets geen extra info en het probleem dat geluid uitvalt deed zich na een halve minuut thuis testen alweer voor.

Hoe hebben jullie die escalatie via HTC aangepakt? Publiekelijk via Twitter klagen ofzo? Of direct contact opgenomen met HTC Nederland?

Edit:
Nog even een uitbreiding op het probleem:

Telefoon is echt niet meer bruikbaar. Bij bellen valt geluid weg, vervolgens loopt de telefoon vast. Crash en start opnieuw op... Grrrr....

Ik quote mezelf even om het verhaal duidelijk te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door marapuru op 23-01-2014 21:18 . Reden: toevoegen probleem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:02
Op 01-02-2014 wordt mijn HTC One S voor de eerste keer opgehaald voor reparatie.

Kwam een paar dagen geleden op het geweldig idee om mijn telefoon es te resetten, om zodoende alle temp files en achtergebleven bestanden es goed op te ruimen. Na het resetten werkte de telefoon prima, behalve dat ik spontaan geen 3G ontvangst/3G Internet meer had.
Op 2G werkt de telefoon prima, en ook Internet gaat goed, maar zodra ik mijn telefoon op 3G zet, krijg ik een heel mooi kruis op mijn telefoon qua bereik en heb ik geen 3G bereik of 3G Internet.

Bizar hoe het alleen resetten van mijn telefoon, mijn 3G signaal helemaal om zeep helpt.

Heb al een nieuwe simkaart, heb mijn simkaart in andere telefoon gedaan, maar niets helpt
In ongeveer 5% van de gevallen als ik 3G aan zet, heb ik spontaan een paar sec een 3G signaal, en daarna weer een kruis

Telefoon is niet geroot en zit in een rubber omhulsel, dus ziet er nog erg netjes en onbeschadigd uit.
HTC gebeld en hij wordt door dynafix opgehaald, en maar hopen op een goede afloop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L. Tee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 23:59
Laatst ook tegen het probleem met de accu aangelopen, waarbij de accu bij de laatste 15% binnen 5 minuten leeg gaat. Het accuverbruik is voor de rest prima, 6-7 uur schermtijd met bijvoorbeeld YouTube is geen probleem.

Na, op aanraden van HTC, een factory reset en het opladen met een andere lader geprobeerd te hebben (zonder resultaat), het toestel uiteindelijk aangemeld voor reparatie bij Dynafix. De eerste keer kreeg ik het toestel terug met de melding dat ze het probleem niet konden constateren en dat er een software-update was uitgevoerd. Het probleem bleek dan (uiteraard) ook niet te zijn verholpen.

Vorige week voor de tweede keer opgestuurd, alleen deze keer screenshots van het accuverloop uitgeprint en bijgevoegd. Inmiddels heb ik het toestel weer terug en is er een "onderdeel vervangen" (ik neem aan de accu, maar is verder niet gespecificeerd), waarmee het probleem (onder garantie) opgelost is.

Het heeft een week of 3 geduurd, maar inmiddels weer tevreden met mijn One S :)
Pagina: 1 ... 43 ... 45 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC One S levertijden- en prijzentopic. Accessoires mogen besproken worden in Accessoires voor de HTC One S.