Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 12:54

geerttttt

Manisch positief

fritske23 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 11:52:
Na de update krijg ik geen feedback meer als ik de terugknop indruk. Hij doet het wel maar maakt geen trilgeluid meer. Kan ik dit weer aanzetten..?

Edit: Kan het vinkje bij trillen bij aanraken ook niet aanzetten
Eerst spaarstand uitzetten, daarna trillen aanzetten...

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Het lijkt toch alsof het HBp er nog steeds is, maar de software is aangepast om de symptomen zoveel mogelijk te onderdrukken. Het gebeurt toch nog dat bij EDGE ontvangst Google Now spontaan tevoorschijn komt. Maar gelukkig gebeurt dit alsnog zelden, en blijven de touch-knoppen werken na het voorval.
Hopelijk blijft dit zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske23
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 21:28

fritske23

Echte naam Rob

geerttttt schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:08:
[...]

Eerst spaarstand uitzetten, daarna trillen aanzetten...
bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffie123
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-10 22:47
Bundin schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 03:05:
[...]maar een factory reset na het updaten van je firmware is een goede gewoonte[...]
Helemaal mee eens. Ik had na de 4.1 update één en al problemen. Op een gegeven moment ging hij zelfs om de vijf minuten rebooten. Na een factory reset werkt alles weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-knight
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-05 13:24
Ik had sinds de update naar 4.1 minder wifi ontvangst. Dus ik denk even een factory reset doen.
Echter na de factory reset heb ik nog veel meer problemen met de wifi.

Na verloop van tijd heb ik geen ontvangst meer. Als ik dan in de instellingen bij de SIDD kijkt geeft hij aan dat er een authentificatie fout is. Na een reboot werkt het weer naar behoren. Overigens heb ik in die tijd volgens mij ook geen mobiel internetverkeer, want na de reboot stromen de whatsapp berichten in 1 keer binnen. :(

Heeft iemand anders hier ook last van ? Of evt. een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb nog steeds problemen met WiFi na de update, zelfs na een factory reset. Waar kan ik die fout die je meldt controleren? Mijn mobiel internet werkt echter wel naar behoren. Op de HTC chat raad men mij aan hem gewoon te laten ophalen, maar even mijn toestel 2 weken kwijt zie ik niet direct zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-knight
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:42:
Ook ik heb nog steeds problemen met WiFi na de update, zelfs na een factory reset. Waar kan ik die fout die je meldt controleren? Mijn mobiel internet werkt echter wel naar behoren. Op de HTC chat raad men mij aan hem gewoon te laten ophalen, maar even mijn toestel 2 weken kwijt zie ik niet direct zitten...
Als je in het instellingenscherm kijkt, zie je normaal staan: "verbonden met ......"
Als Wifi niet werkt staat die fout er.
Wat me ook opvalt is dat als ik mijn telefoon aan zet (vanaf het lockscreen) dat het Wifi symbool wel aanwezig is, maar lichtgrijs kleurt in plaats van volledig wit.

Gromm. Die update heeft mijn telefoon sneller gemaakt maar niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij heeft hij wel degelijk aan dat hij verbonden is, maar ik kan dus geen enkele pagina laden... Getest op verschillende Wifi netwerken btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
Bij mij hapert mijn WiFi nu ook :S. Ik merk het sinds vandaag. Het is niet zo dat ik hem helemaal opnieuw moet opstarten, maar hij valt soms gewoon weg. Het helpt vaak al om gewoon WiFi uit en weer aan te zetten. Als hij het niet doet, staat het Wifi teken op licht grijs zoals bij dark knight of is WiFi helemaal weg en pakt hij mobiel internet.
Als ik dan wel WiFi heb is het ook gewoon vol bereik hier op de bank. Raar dit, foutje in de update of foute instelling op mijn mob of router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 10:09
Tot op heden nog geen echte problemen gehad na de update. Al merk ik wel dat de batterij minder lang mee gaat. Als ik te telefoon weinig gebruik kon ik het met 4.0 makkelijk 2 dagen uithouden. Nu is de accu toch wel een aantal uren eerder leeg.

Wat me verder opvalt (dit was ook al zo met 4.0) is dat de ontvangst niet overal goed is. Ik had hiervoor een Desire en had daarmee bij mij thuis altijd volle ontvangst. Nu varieert het van 1 tot 4 streepjes. Volle ontvangst komt zelden voor.
Wifi bereik daarentegen lijkt er wel op vooruit gegaan na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:58
Zonet bij Belsimpel een One S besteld. Is het nog steeds noodzakelijk om op de gebruikte processor te letten (Z520 / Z560) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@paul99
Qua accu heb ik hier ook zeker last van, de accu was eerst 1 van de sterke kanten van de One S. Nu doet deze net zolang, al niet korter dan mijn oude Desire Z. Slechte zaak.
Je ziet met name in het energieverbruik dat de Android OS meer is gaan gebruiken qua energie, dat was eerst ook niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 23:49

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Toch wel gek, bij mij gaat de acuu echt veel langer mee, voorheen haalde ik he 's ochtends om 7:15 vd stroom en soms haalde ik 22-23u 's avonds niet eens. Na de update houd hij het gewoon tot de volgende dag 's avonds uit. dus mijn accuduur is verdubbeld.

Ben dan ook zeer blij met de update :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:39:
Toch wel gek, bij mij gaat de acuu echt veel langer mee, voorheen haalde ik he 's ochtends om 7:15 vd stroom en soms haalde ik 22-23u 's avonds niet eens. Na de update houd hij het gewoon tot de volgende dag 's avonds uit. dus mijn accuduur is verdubbeld.

Heb jij je wifi altijd aan ?, en als je niet over wifi beschikt je mobiele internet ?
Energiebesparing aan ?
Ik vind het echt raar, bij mij lijkt de batterij toch echt minder goed te zijn na de update naar JB :/
Ik heb onlangs ook wel de app "Power Toggles" geinstalleerd, maar dat zou me verbazen moest dat een battery drain zijn ...
Ben nu ook "Greenpower" aan het uittesten, misschien dat dat mijn batterij wat langer laat meegaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBSDM
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:19
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:27:
@paul99
Qua accu heb ik hier ook zeker last van, de accu was eerst 1 van de sterke kanten van de One S. Nu doet deze net zolang, al niet korter dan mijn oude Desire Z. Slechte zaak.
Je ziet met name in het energieverbruik dat de Android OS meer is gaan gebruiken qua energie, dat was eerst ook niet zo.
Ook last van, Android OS gebruikt meer als 30% van mijn accu(scherm staat er niet meer tussen) toch wel een zorgelijk punt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:50:
[...]

Heb jij je wifi altijd aan ?, en als je niet over wifi beschikt je mobiele internet ?
Energiebesparing aan ?
Ik vind het echt raar, bij mij lijkt de batterij toch echt minder goed te zijn na de update naar JB :/
Ik heb onlangs ook wel de app "Power Toggles" geinstalleerd, maar dat zou me verbazen moest dat een battery drain zijn ...
Ben nu ook "Greenpower" aan het uittesten, misschien dat dat mijn batterij wat langer laat meegaan ...
wifi altijd aan, thuis en op mijn werk zit ik op Wifi, daarbuiten schakelt hij automatisch over op mobiel-data, geen energiebesparing en mijn beeldscherm staat op automatisch. Mijn facebook en twitter worden gesynced en mijn gmail komt uiteraard binnen en google Now staat aan. Per dag kijk ik een aantal keren dus in mijn mail en de facebook app, daarnaast af en toe eens een whatsapp ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chaoss schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:42:
[...]

wifi altijd aan, thuis en op mijn werk zit ik op Wifi, daarbuiten schakelt hij automatisch over op mobiel-data, geen energiebesparing en mijn beeldscherm staat op automatisch. Mijn facebook en twitter worden gesynced en mijn gmail komt uiteraard binnen en google Now staat aan. Per dag kijk ik een aantal keren dus in mijn mail en de facebook app, daarnaast af en toe eens een whatsapp ofzo.
Probeer eens een tool als juicedefender...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-10 11:15
Chaoss schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:39:

Je accu gaat dan wel langer mee, maar ik vermoed dat je vóór de update al ergens een enerydrain had wat nu opgelost is bij jou door de update. Vóór de update (en erna ook) kon ik namelijk met gemak anderhalve dag halen, hetzelfde als jij nu na de update hebt.
Ik gebruik mijn telefoon soortgelijk als jij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dat zou kunnen, maar dan heb ik dat wel gelijk vanaf het begin gehad, want vanaf het moment dat ik de telefoon kocht heb ik nooit langer dan 1 dag (dus eigenlijk maar 14-16 uur) er mee kunnen doen.

En je merkt aan de reviews op internet van de JB update op de S/X dat er vaak wordt gezegd dat die beter met de accu omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een reflash van de software op aanraden van HTC one S laten doen.
Maar blijft systemmcrashes houden.

Misschien veroorzaakt een app dit?
Weet niet welke app dit dat veroorzaakt.
Hoe kom ik daar achter, hoe doe ik dat.
Telefoon is zo niet te gebruiken.
Gaat steeds uit ook tijdens een gesprek.
Had hier geen last van.
Baal van die update.

Wie kan me helpen en dan ook even uitleggen hoe ik ik dat moet doen.
Ben beetje leek op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

met reflash bedoel je system-restore / terug naar fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik kon vroeger een stuk langer met mijn batterij doen.
Verdenk Google now.
Zowel vroeger als nu gebruik ik geen energie besparing.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff88
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 14:01
Ik heb nooit last gehad van een matige batterij of een hoog verbruik. Mijn idee is dat ik na de update zelfs langer kan doen met een vol opgeladen batterij.
Zo heel af en toe heb ik die energiebesparende modus aan, al kan ik het effect daarvan nog niet goed bepalen. Mijn telefoon houdt het prima twee dagen uit en dan heb ik wifi en 3g constant aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:30

TommyGun

Stik er maar in!

Mail van TNT:

"Morgen bezorg ik bij u op onderstaand adres een pakket van T-Mobile Netherlands BV".

Zonder melding ineens mijn telefoon op de weg terug... hopelijk gemaakt (had 'm bricked dmv OTA update).

EDIT; op de T-mobile site staat nog "Uw toestel is in reparatie.".

Afzender is trouwens Dynafix.

We zien wel :)

[ Voor 22% gewijzigd door TommyGun op 08-01-2013 23:20 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Lekker dan, mijn One S vandaag weer opgehaald na de derde reparatie @ Dynafix, hebben ze het board niet goed in de body gehangen en kan ie dus weer terug. Vierde keer opsturen is me te gortig, Vodafone gemeld dat ik klaar ben met het ding. Ze bellen morgen terug en dan zullen we eens zien hoe dit opgelost gaat worden.

Wat mij betreft exit One S. Mooi toestel, prima formfactor, maar te onbetrouwbaar voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-10 15:26
Mijn input:

Nieuwe One S, geen HPB, geen Coating chipping. Had 1x per week spontane reboot met foutmelding.

Nu nieuwe JB. alle problemen weg.

Batterij gaat ook langer mee. Moet zeggen dat ik dat google en whatsapp troep weinig gebruik. Ik gebruik het zeker wel! Maar het probleem is het automatisch bijwerken wat de boel leeg trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:42:
Na de update had ik ook problemen met de wifi. Ik heb dit opgelost door bij de wifi-instellingen te kiezen voor "netwerk aanpassen" en dan onder "ip-instellingen" te kiezen voor "passief" ipv "DHCP". Het zorgt ervoor dat je telefoon geen IP-adres vraagt, maar zelf zijn IP-adres bepaalt.
Let er wel op dat je geen IP-adres kiest dat al gebruikt wordt door één van je apparaten in je netwerk !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:02
Bundin schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 23:47:
Lekker dan, mijn One S vandaag weer opgehaald na de derde reparatie @ Dynafix, hebben ze het board niet goed in de body gehangen en kan ie dus weer terug. Vierde keer opsturen is me te gortig, Vodafone gemeld dat ik klaar ben met het ding. Ze bellen morgen terug en dan zullen we eens zien hoe dit opgelost gaat worden.

Wat mij betreft exit One S. Mooi toestel, prima formfactor, maar te onbetrouwbaar voor mij.
Heel storend als je aan de gang blijft.

Mijn One S doet het vooralsnog prima. Helemaal niks op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Mijn One S is nu definitief exit. Ik werd vanmiddag gebeld door de dame van de lokale Vodafone-winkel dat ik 'm mocht ruilen tegen een nieuw toestel uit dezelfde prijsklasse. Bijleggen voor iets beters was geen optie, mij werd uitgelegd dat een toestelswap geen store-credit is en met gesloten beurs moet worden afgerond. Fair enough, ik was allang blij dat ik van mijn veelgeplaagde One S af mocht.

Helaas hadden ze niet gek veel keus qua toestellen in dezelfde prijsklasse, ik ben uiteindelijk de winkel uitgelopen met een Sony Xperia T. Zelfde soc, iets beter scherm, micro-sd slot, helaas wel een stukje lomper qua vorm. Wat dat betreft blijft de One S toch een prachtige formfactor :)

* Bundin signing off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:30

TommyGun

Stik er maar in!

Zo, mijn S is weer binnen! Board swap gehad en gaan met die banaan.

Wie zei hier dat ze geen bricked toestellen met SuperCID repareren? :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:54:
[...]

Na de update had ik ook problemen met de wifi. Ik heb dit opgelost door bij de wifi-instellingen te kiezen voor "netwerk aanpassen" en dan onder "ip-instellingen" te kiezen voor "passief" ipv "DHCP". Het zorgt ervoor dat je telefoon geen IP-adres vraagt, maar zelf zijn IP-adres bepaalt.
Let er wel op dat je geen IP-adres kiest dat al gebruikt wordt door één van je apparaten in je netwerk !!
Heb dit zonet geprobeerd, en het veranderd jammer genoeg niks aan het probleem... Deze zal dus waarschijnlijk alweer 2 weken naar dynafix mogen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-10 19:06
Ik heb ook een probleem met een HTC one S, heb het niet zo terug gevonden. Wel zag ik dat er veel problemen waren met de home button en het hele helicopter gebeuren..

Nu heb ik het volgende: mijn softbuttons reageren helemaal niet, ze doen werkelijk niks behalve leuk oplichten.

Iemand een idee of dit softwarematig op te lossen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-knight
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:54:
[...]

Ik zal eens kijken of dit mijn probleem oplost. Thanx.

Nog een andere vraag. Is er een mogelijkheid om tijdens het opladen de verlichting van de softbuttons uit te zetten.
Mijn hele slaapkamer is ´s nachts verlicht. Mijn nachtklok op het scherm heeft eigenlijk geen functie omdat de softbuttons zoveel licht geven. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Bij mij brandt enkel het notificatie lampje (oranje) als ik het toestel in de lader heb.

Het is dus, of een instelling (welke weet ik niet), of er is niet helemaal juist met je toestel.

(Of met de mijne. Maar lijkt mij niet dat de verlichting aan blijft als het toestel oplaadt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

same here alleen een oranje ledje (of groen als hij vol is:P) als hij aan de oplader hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:41
Dat die buttons aanblijven is ook niet een toestelprobleem maar een probleem met de nachtklok, die houdt het toestel 'wakker ' en dan blijven kennelijk de hardwarebuttons verlicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-knight
Inderdaad Carpento. je hebt gelijk, de nachtklok (deskclock) houd het toestel aan. Het is meteen een wekker. Alleen jammer dat de buttons niet uit te zetten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Ik heb zelf een beetje met het zelfde probleem 'gestoeid': wat je vaak ziet is dat de betaalde versies van dergelijke apps ineens wel de functie hebben om de hardwarebuttons donker te laten worden. Maarja, ons 'ollanders bin zunig, dus ik had geen zin om te betalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik heb een One S van Belsimpel, blijkt een geimporteerd Duist T-Mobile model te zijn. Helaas dus veel bloatware erop die ik er niet afkrijg zonder te rooten helaas.
Nu heb ik nog geen JB update, meer mensen die dit bekend voorkomt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
Nu ik de update heb geinstalleerd zit ik al een tijdje tegen die energiebesparing aan te staren, maar wat doet de besparing eigenlijk?
Klokt het alleen je CPU terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter64
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 08:43
MLPN schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:32:
Nu ik de update heb geinstalleerd zit ik al een tijdje tegen die energiebesparing aan te staren, maar wat doet de besparing eigenlijk?
Klokt het alleen je CPU terug?
Als je er op klikt (niet op het vinkje) kan je vier opties kiezen: data verbinding, schermhelderheid, CPU terugklokken en tril feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Batsu schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 17:28:
Ik heb een One S van Belsimpel, blijkt een geimporteerd Duist T-Mobile model te zijn. Helaas dus veel bloatware erop die ik er niet afkrijg zonder te rooten helaas.
Nu heb ik nog geen JB update, meer mensen die dit bekend voorkomt??
Yup meerdere mensen hier hebben hier al gemeld dat belsimpel branded toestellen uitlevert.

Gewoon contact opnemen met belsimpel dat je het toestel teruggaat sturen en dat je je geld terug wilt, hier heb je niet voor betaald tenzij er duidelijk op de site van belsimpel staat dat het een branded toestel is.

Ik zou niet gaan rooten, daarmee verspil je een deel van je garantie. Gewoon eentje bij een fatsoenlijke webshop zoals bijvoorbeeld coolblue bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Bij mijn Desire heb ik ooit eens een batterij calibratie gedaan, en dat heeft aanzienlijk geholpen (ook al zijn daar div. theorieen over) Is zoiets ook mogelijk met de S? (zonder root is stats niet te wissen)

Want mijn toestel gaat aanzienlijk korter mee op een charge

kom dit tegen, maar dit vind ik nogal wazig http://forums.androidcent...ow-calibrate-battery.html

[ Voor 31% gewijzigd door Pinin op 11-01-2013 21:11 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieRassie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-04-2022
Ik heb sinds kort last van een crashende maps.
Voornamelijk wanneer ik de navigatie app gebruik.

Meer mensen hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nope vanmiddag nog genavigeerd, geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieRassie
Chaoss schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 20:13:
Nope vanmiddag nog genavigeerd, geen problemen mee gehad.
Welke versie draai jij bij maps dan ?

[ Voor 69% gewijzigd door BassieRassie op 12-01-2013 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

6.14.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Bij mij werkt mijn navigatie ook.

Heb na de reparatie en de update nog geen last meer gehad van het hbp.
Ben nu een tevreden One S gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieRassie
hmm, blijkbaar heb ik er dus alleen last van.

Iemand nog tips om het te verhelpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
BassieRassie schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 18:00:
Ik heb sinds kort last van een crashende maps.
Voornamelijk wanneer ik de navigatie app gebruik.

Meer mensen hier last van ?
Sinds de update naar 4.1 toevallig ? Even hier beginnen met lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieRassie
Carpento schreef op zondag 13 januari 2013 @ 17:26:
[...]

Sinds de update naar 4.1 toevallig ? Even hier beginnen met lezen ;)
He snap, ik heb inderdaad 4.1, okeuj :)

Dank u voor de link, ik ga even lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.SVM
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Waarom heb ik mijn update naar 4.1 nog niet ontvangen? De telefoon zegt dat er geen updates beschikbaar zijn. :(

Wie o wie kan mij helpen of toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-10 20:49
Dr.SVM schreef op maandag 14 januari 2013 @ 10:09:
Waarom heb ik mijn update naar 4.1 nog niet ontvangen? De telefoon zegt dat er geen updates beschikbaar zijn. :(

Wie o wie kan mij helpen of toelichten?
Hoogstwaarschijnlijk heb je een branded toestel. De update komt dan pas als de provider deze uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

idd branded toestel kan niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:44
Chaoss schreef op maandag 14 januari 2013 @ 11:56:
idd branded toestel kan niet anders.
Of een S3-model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.SVM
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Oke mijn One S is dus branded by t-mobile, iemand weet wanneer de provider dit gaat uitbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar heeft de zwarte One S nog steeds last van die afbrokkelende coating? En heeft de Nederlandse versie een Krait core processor of dezelfde als die van de Sensation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Ik denk dat toestellen met zo'n soort coating sowieso krasgevoelig zijn.
Een maat van mij heeft een Sony (welke weet ik niet) en die heeft dezelfde soort caoting en die laat ook los.

Mijne heeft wat krasjes nu na ander halve maand onder in de hoek. Ik heb geen idee hoe dit kan behalve door het schuren in mijn broekzak.

Mijn collega heeft nergens last van (we hebben het toestel even lang).

Ik heb het toestel niet laten vallen of iets (waar ik mij bewust van ben). Ook rondom de het contact om de lader in te pluggen zitten wat witte plekjes.

Niet erg krasvast dus is mijn conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:52:
Misschien een domme vraag, maar heeft de zwarte One S nog steeds last van die afbrokkelende coating? En heeft de Nederlandse versie een Krait core processor of dezelfde als die van de Sensation?
Ik zou niet weten of dat nu nog het geval is. Ik heb mijn telefoon sinds augustus en heb hem vorige week zaterdag opgestuurd voor loslatende coating en zal hem denk ik morgen weer terugkrijgen. Toen ik belde voordat ik de telefoon opstuurde dacht die man dat het bij toestellen die in de maand augustus zou zijn verkocht niet voor zou moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieRassie
Voor de mensen die last hebben van een niet werkende maps/navigatie.

Zojuist gebeld met htc en hele verhaal uitgelegd.
De tip van hun was om niet de turn-by-turn navigatie te gebruiken (heeft met het noord-zuidpijltje links bovenin te maken).

Hierop crasht de app, omdat de htc one s te weinig geheugen overhoud. (althans zo vertelde de beste man het.)

Ze hebben het probleem voorgelegd bij google en tot dat maps een update krijgt, dienen we de topview te gebruiken.

Ik heb het zonet getest en bij mij crasht hij niet meer als ik de topview gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Te weinig geheugen? Gek dat sommigen er wel en anderen geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

BassieRassie schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:31:

De tip van hun was om niet de turn-by-turn navigatie te gebruiken (heeft met het noord-zuidpijltje links bovenin te maken).

Hierop crasht de app, omdat de htc one s te weinig geheugen overhoud. (althans zo vertelde de beste man het.)

Ze hebben het probleem voorgelegd bij google en tot dat maps een update krijgt, dienen we de topview te gebruiken.

Ik heb het zonet getest en bij mij crasht hij niet meer als ik de topview gebruik.
Gut wat een bullshit verhaal weer van HTC. Ik denk dat ik in de toekomst geen HTC ga nemen in de toekomst door o.a. dynafix, de slechte helpdesk, en de wazige update policy.
Jammer want HTC maakt mooie toestellen en Sense is fijn.

*knock on wood, maar ik heb geen problemen met mijn S (behalve meer accuverbruik sinds 4.1) en een beetje loslatende coating bij de usb-connector

[ Voor 7% gewijzigd door Pinin op 15-01-2013 08:39 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Klinkt inderdaad als een beetje stierepoep, ik had er ook last van en na het legen van de Google Maps cache en het verwijderen van de gedownloade maps werkt het wel. Dat lijkt me niet te verklaren op deze manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:48
Zou het kunnen dat de maps applicatie dan wel goed werkt op het moment dat je andere programma's afsluit? Ik heb zelf geen last van dat maps niet werkt dus kan het niet testen, is er iemand die het probleem heeft en dat zou kunnen testen?

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe de update van 4.1 naar redelijke tevredenheid gedraaid, enige wat tegenstaat:
- hoger energieverbruik: komt met name door de hotmail-app, oplossing hiervoor is het gebruik van K-10 Mail Pro ipv de hotmail-app.
- USB als Mass Storage, hier is wel een app voor (USB Mass Storage for JB), maar hier heb je root acces voor nodig. Weet niet of ik dat zo zou toelaten.

Verder niet echt nadelen van deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn god, die HTC Sync manager inderdaad. Loopt alleen maar vast. Is me nog niet gelukt nieuwe muziek op m'n One S te zetten terwijl het eerst gewoon copy paste was. Drama.

Maps loopt ook vaak vast inderdaad. Zal de cache eens legen e.d.

Geen hbp meer sinds de update trouwens jeeej

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BassieRassie schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:31:

Ziet er goed uit. Hoe of waar stel je dit in dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieRassie
-- mag deze weg ?---

[ Voor 93% gewijzigd door BassieRassie op 16-01-2013 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieRassie
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:11:
[...]

Ziet er goed uit. Hoe of waar stel je dit in dan?
Door op de noord-zuidpijl te drukken in de navigatie app. (staat linksbovenin)
ElPaco schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:52:
Zou het kunnen dat de maps applicatie dan wel goed werkt op het moment dat je andere programma's afsluit? Ik heb zelf geen last van dat maps niet werkt dus kan het niet testen, is er iemand die het probleem heeft en dat zou kunnen testen?
Geprobeerd voor je. (telefoon in de veilige modus gezet en alles afgesloten)
Maar helaas nog steeds het probleem.

Het is inderdaad niet best wat de beste man allemaal verteld.
Ach, zolang het weer werkt ben ik blij. :)

[ Voor 5% gewijzigd door BassieRassie op 16-01-2013 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx, heb het gevonden. Morgen even testen.
update 17/1 Top! Het werkt. Aanrader dus.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2013 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook hoger energieverbruik, waar ik voorheen makkelijk 1 dag kon doen met opgeladen batterij is het nu na uurtje of 15 op (gebruik is hetzelfde) iemand nog idee oplossing etc
Mijn vrouw heeft de grijze en die draait ook op JB 4.1 en die heeft geen last van hoger energieverbruik. beide wel de S4 (520e)
HBP is wel helemaal over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiele93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03 22:45
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:02:
Mijn god, die HTC Sync manager inderdaad. Loopt alleen maar vast. Is me nog niet gelukt nieuwe muziek op m'n One S te zetten terwijl het eerst gewoon copy paste was. Drama.

Maps loopt ook vaak vast inderdaad. Zal de cache eens legen e.d.

Geen hbp meer sinds de update trouwens jeeej
Je kunt je muziek toch gewoon kopiëren naar je internal storage? Je bent HTC sync manager helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Inderdaad.
Bij mij verschijnt de telefoon niet meer als verwisselbare schijf maar als mobiel apparaat (net zoals een Iphone). Echter maakt dit voor het gebruik niet veel uit.

Ik klik op het icoontje in de Verkenner en kan vervolgens door mijn storage bladeren zoals dat altijd kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
BassieRassie schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:57:
...
Geprobeerd voor je. (telefoon in de veilige modus gezet en alles afgesloten)
Maar helaas nog steeds het probleem.
...
Als het probleem dan blijft lijkt het me stug dat het met het geheugen te maken heeft. Denk eerder dat er iets niet helemaal lekker gaat tussen Maps en Sense ofzo. Is volgens mij namelijk ook een probleem specifiek voor de One S.

Achja, zolang er een tijdelijke quickfix beschikbaar is, is het te overzien.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-10 21:22
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 07:28:
Hier ook hoger energieverbruik, waar ik voorheen makkelijk 1 dag kon doen met opgeladen batterij is het nu na uurtje of 15 op (gebruik is hetzelfde) iemand nog idee oplossing etc
Mijn vrouw heeft de grijze en die draait ook op JB 4.1 en die heeft geen last van hoger energieverbruik. beide wel de S4 (520e)
HBP is wel helemaal over :)
Het zou heel goed aan het koude weer kunnen liggen, dan gaat de accu minder lang mee namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erv
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-07 11:15

Erv

Voor het hogere energieverbruik is Juice Defender een handige (werkende!) app.
Weet iemand of het mogelijk is te rooten (Jelly Bean) zonder recovery te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Pinin schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 08:38:
[...]

Gut wat een bullshit verhaal weer van HTC. Ik denk dat ik in de toekomst geen HTC ga nemen in de toekomst door o.a. dynafix, de slechte helpdesk, en de wazige update policy.
Jammer want HTC maakt mooie toestellen en Sense is fijn.

*knock on wood, maar ik heb geen problemen met mijn S (behalve meer accuverbruik sinds 4.1) en een beetje loslatende coating bij de usb-connector
Jammer voor jou, maar Dynafix "fixt" alles (of in ieder geval heel veel) in Nederland, van iPhones tot HTC. De meeste providers sturen alles naar Dynafix, waarna het al dan niet gerepareerd terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga juice defender direct gebruiken, bent benieuwd, en idd koudere weer kan natuurlijk oorzaak zijn, ik ben nl ook veel meer buiten met mijn telefoon ten opzichte van mijn vrouw !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik heb eens zitten kijken naar juice defender, maar heb toch twijfels, oa nog eens gegoogled, en instellen in de basisversie is voor mij abacadabra, dus eerst maar eens andere dingen proberen om energieverbruik terug te dringen zoals schermhelderheid etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
Wat snap je dan niet. Er zijn 2 tabs. Help en status, waar je bij status slecht 3 instellingen kan veranderen. Aan/Uit zet je uiteraard op "Aan'. Profiel laat je gewoon op gebalanceerd staan. En notificaties kan je zelf weten.
Juice Defender verbeterd naar mijn ervaring vooral de batterijduur als de telefoon op stand-by staat. Komen er zeker wat uurtjes (zo niet 5-tal uurtjes) bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik jij ook de free versie ? Dus alles op aan en dan werkt het ?
Vraagje hebben jullie trouwens ook een virusscanner draaien, ik heb nu AVG, en die werkt wel prima heb ik het idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nadat ik m'n telefoon voor het chipping opgestuurd. Kreeg hem na iets meer dan een week terug en waar ik hem voor opstuurde is netjes gerepareerd. De onderkant was niet goed gedaan, zat een dikke kier tussen die ik gelukkig zelf met wat moeite weer normaal heb kunnen maken. Ook was op de brief van reparatie rare klachtomschrijving te vinden en blijkbaar wilde mijn telefoon niet opstarten, waar ik zelf niks van gemerkt hebben voordat ik hem opstuurde. Ook kreeg ik vrijdag een mail dat hij naar mij toegestuurd werd terwijl op de reparatiebrief stond dat hij maandag gerepareerd was.

Las hier eerder al dat er niet zo positief werd gedacht over het terusturen van de telefoon. Bij mij is het nu gelukkig wel goed hersteld, maar die andere dingen die ik net noemde zijn toch wel erg raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
Kaspersky heb ik. Is virus-scanner en vervangt de functies van de app Where's My Droid die ik erop had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
avg hier. Geen idee of het wat toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 04:29
Ik gebruik ook Avg. Ben er wel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hier norton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ff een concrete vraag: Juice defender ja of nee ?
Virusscanner ja of nee en zoja welke heeft het voordeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 14:41
Beiden in feite grotendeels overbodig, in het bijzonder wanneer je alleen uit de Play Store apps gebruikt. Android heeft zelf ook een aantal maatregelen die een virusscanner in de meeste gevallen overbodig maakt, oa door sandboxing e.d..

Juice Defender lijkt me in de meeste gevallen ook overbodig, in sommige gevallen drained het je batterij zelfs. Kwestie van even proberen, lijkt me.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 11:11

RUFFNECK

Poentje

Heeft iemand het volgende ook meegemaakt?:

Sinds de laatste OTA heb ik de volgende merkwaardigheden:
- Headphone (standaard meegeleverd htc oordopjes) inpluggen wordt op de een of andere manier niet gedetecteerd, dus audio blijft via de telefoonspeakers komen ipv de oordopjes. Oordopjes werken prima in andere toestellen en pc. Een soortgelijk probleem hier gevonden, maar geen oplossing: http://www.htconeforum.co...when-connecting-jack.html

- Video opnames spelen nu heel haperig (schokkend en out of sync) op andere toestellen, vooral Blackberry toestellen. Voor de update geen issues en sinds de update ook niet aan de video recorder instellingen gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 09:23
Voor wat betreft je eerste punt heb ik dit ook eens gehad met een HTC Desire. Een beetje (compressie) lucht in de opening blazen heeft toen geholpen. Mogelijk dat er teveel 'troep' in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:44
Ze beginnen Android 4.2.1 aan de praat te krijgen voor de One S... Afwachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er nu wel klaar mee, morgen terug naar ICS. Vastlopers, etc bah! Dan maar geen Jelly Bean met butter en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:08

KL643

beeldaandemuur

Wat voor vastlopers? Hier nog geen vastloper gehad, kan ook aan een app liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door KL643 op 20-01-2013 20:57 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bij mij ook totaal nergens last van. Ding werkt na de update als een zonnetje.
Vind alleen de invoer wat trager geworden.

Moet wel zeggen dat ik weinig merk van het "project butter". Ik heb juist het idee dat er overal een heeeel kleine vertraging in zit, waardoor alles in hetzelfde tempo loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiele93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03 22:45
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:59:
Ben er nu wel klaar mee, morgen terug naar ICS. Vastlopers, etc bah! Dan maar geen Jelly Bean met butter en zo.
Heb je al een factory reset gedaan. Dat wil ook wel eens helpen wanneer er iets is misgegaan bij de optimalisatie van apps aan JB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
MikeyMan schreef op zondag 20 januari 2013 @ 20:28:
Bij mij ook totaal nergens last van. Ding werkt na de update als een zonnetje.
Vind alleen de invoer wat trager geworden.
Die invoer vind ik ook wat storend soms ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KL643 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 20:22:
Wat voor vastlopers? Hier nog geen vastloper gehad, kan ook aan een app liggen.
Het zou idd een app kunnen zijn maar welke? Het treedt vooral op als ik verder van huis ben en verbinding met internet maak. Dan loopt ie vast en krijg ik een melding dat er een foutrapport is gemaakt nav een ernstige fout.
Navigatie is ook 'irritant' dat deze na de update alleen nog met 'topview' blijft draaien.
Verder, factory reset nog niet gedaan maar onder ICS draaide het allemaal prima, vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Als ik mijn internet browser open krijg ik met geen mogelijkheid het menu en tabbladen boven in beeld, (zwart balkje) hij blijft fullscreen.
Het werkte eerst wel maar is nu heel vaag af en toe wel en meestal niet.
Ik kan ook nergens vinden hoe ik dit kan instellen.
Het gaat over explorer.
Soms vraagt hij wel eens of ik met explorer of chrome wil openen maar dit komt me ook nogal random voor.
Hoe werkt dit? (in ieder geval niet erg intuitief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
MatMich schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 03:35:
Als ik mijn internet browser open krijg ik met geen mogelijkheid het menu en tabbladen boven in beeld, (zwart balkje) hij blijft fullscreen.
Het werkte eerst wel maar is nu heel vaag af en toe wel en meestal niet.
Ik kan ook nergens vinden hoe ik dit kan instellen.
Het gaat over explorer.
Soms vraagt hij wel eens of ik met explorer of chrome wil openen maar dit komt me ook nogal random voor.
Hoe werkt dit? (in ieder geval niet erg intuitief)
Heb je al geprobeerd naar de instelling van explorer te gaan en dan bij algemeen fullscreen uitzetten?

Keuze voor een programma hangt er van af wat er geopend wordt. Als je in een nieuw programma een webaders opent en voor dat programma is nog niet ingesteld welke browser er gebruikt moet worden dan vraagt hij het. Heb je het wel ooit ingesteld (en gekozen voor dat het altijd zo moet) dan zal hij altijd de browser die je toen koos gebruiken.

Dit geldt ook voor bijvoorbeeld het afspelen van een video als je meerdere mediaspelers op je device hebt.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Bedankt ik had het opgelost door de standaardinstellingen terug te zetten,maar met jouw antwoord snap ik er nu iets meer van
Pagina: 1 ... 37 ... 45 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC One S levertijden- en prijzentopic. Accessoires mogen besproken worden in Accessoires voor de HTC One S.