De Maps app crasht hier wel consequent. Rete-irri, vooral omdat ik Google Navigation nogal intensief gebruik normaal ...
Ze werken wel, alleen moet je met 2 vingers pinchen. Het makkelijkst is om met 2 vingers horizontaal over de notificatie uit elkaar te pinchen. Bij mij werkt het tot nu toe bij gmail notificaties, maar bijvoorbeeld niet bij whatsapp notificaties.Dark-knight schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:51:
Klopt het dat de Rich Notifications niet werken ?
Dit i.c.m. de 2 fingers gesture was juist 1 van de top verbeteringen van Jelly Bean 4.1 !!!
En je had al even de laatste dag van het topic doorgelezen ?DieterVDW schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:58:
De Maps app crasht hier wel consequent. Rete-irri, vooral omdat ik Google Navigation nogal intensief gebruik normaal ...
Carpento schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:51:
[...]
Had ik ook last van. Ik had wat kaarten offline gedownload, check even of die nog goed werken. Stond bij mij in het rood een foutmelding bij, dus allemaal weggemikt. Tevens de app-cache van Google Maps leeggegooid, telefoon herstart, nu blijft ie netjes navigeren
Mijn batterij loopt echt sneller leeg door 4.1. Meer mensen last van? Als je naar gebruik kijkt, is Whatsapp met 33% de grote gebruiker. Ervoor nooit last van.
Weten jullie hoe je die melding van 'choose input method' wegkrijgen in de notificatie balk?
Weten jullie hoe je die melding van 'choose input method' wegkrijgen in de notificatie balk?
Thanx dat is het. Moet wel even wennen, dat voelt onnatuurlijke. Dacht dat je met 2 vingers de notifcatie omlaag moest slepen.Wouter64 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 17:07:
[...]
Ze werken wel, alleen moet je met 2 vingers pinchen. Het makkelijkst is om met 2 vingers horizontaal over de notificatie uit elkaar te pinchen. Bij mij werkt het tot nu toe bij gmail notificaties, maar bijvoorbeeld niet bij whatsapp notificaties.
Ja bij mij gaat de batterij ook erg hard leeg. Heb nog niet echt een idee waarvan.Michiele93 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 17:47:
Mijn batterij loopt echt sneller leeg door 4.1. Meer mensen last van? Als je naar gebruik kijkt, is Whatsapp met 33% de grote gebruiker. Ervoor nooit last van.
www.casarodriguillo.com
Volgens mij lijkt het maar zo dat whatsapp een groot verbruiker is, want het scherm wordt bij het energieverbruik niet meer weergeven. Dat was voor de update een groot verbruiker (ca 70 procent) en die wordt dus niet meer meegeteld.
Edit: typo's
Edit: typo's
[ Voor 32% gewijzigd door geishin op 28-12-2012 21:13 ]
WoopsCarpento schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 17:23:
[...]
En je had al even de laatste dag van het topic doorgelezen ?
[...]
Probeer ik meteen eens!
Bij mij zie ik bij de tweede run geen verschil meer met 4.0.4 qua batterij verbruikPinin schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 18:58:
[...]
Ja bij mij gaat de batterij ook erg hard leeg. Heb nog niet echt een idee waarvan.
Ik wel Google now niet aan staan.
Ook na vandaag blijkt dat bij mij de batterij veel langer meegaat ik zit nu nog op 51% ok in heb vanmorgen uitveslapen en hem pas om 9:30 van de stroom gehaald maar dan nog is dit veel zuiniger dan voorheen.
En Google Now zie ik de potentie wel van ik had voor vanmiddag een afspraak in mijn agenda staan waar ik netjes het adres bij ingevuld had, kreeg ik 45min vantevoren een melding van Google Now met de route en verkeersinfo.
En Google Now zie ik de potentie wel van ik had voor vanmiddag een afspraak in mijn agenda staan waar ik netjes het adres bij ingevuld had, kreeg ik 45min vantevoren een melding van Google Now met de route en verkeersinfo.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Even een klein vraagje.
Ben van plan om een HTC One S te gaan kopen, de grijze variant.
Nu zit ik in de pricewatch te kijken en nu valt mij op dat er verschil zit tussen de zwarte en grijze One S.
De grijze:
pricewatch: HTC One S Grijs
De zwarte:
pricewatch: HTC One S Zwart
Ik zie verschil in ondersteuning voor audioformaten. De grijze ondersteund alleen amr-wb, terwijl de zwarte aac, amr-nb, mp3, ogg, wav en wma ondersteund.
Is dit een foutje in de pricewatch of wel degelijk een verschil?
Ik dacht namelijk dat het gewoon 2 dezelfde telefoons zijn met alleen een verschillend uiterlijk.
Ben van plan om een HTC One S te gaan kopen, de grijze variant.
Nu zit ik in de pricewatch te kijken en nu valt mij op dat er verschil zit tussen de zwarte en grijze One S.
De grijze:
pricewatch: HTC One S Grijs
De zwarte:
pricewatch: HTC One S Zwart
Ik zie verschil in ondersteuning voor audioformaten. De grijze ondersteund alleen amr-wb, terwijl de zwarte aac, amr-nb, mp3, ogg, wav en wma ondersteund.
Is dit een foutje in de pricewatch of wel degelijk een verschil?
Ik dacht namelijk dat het gewoon 2 dezelfde telefoons zijn met alleen een verschillend uiterlijk.
[ Voor 6% gewijzigd door Franko P. op 29-12-2012 11:47 ]
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Volgens mij een fout, de telefoons zijn idd gelijk behalve de looks en dus het materiaal waar de buitenkant van gemaakt is.
Probleempje hierzo:
ik had mn htc one s ( t-mobile versie ) al een tijdje niet meer geupdate. Gisteren eindelijk gedaan, naar 4.0.4. Geen idee waarom hij deze niet eerder zag, maar goed.
Maar - nu heb ik dus een 4.0.4. En als ik vraag te zoeken naar een nieuwe update ( dat zou dus 4.1 zijn, dat ik graag wil ) - zegt mn telefoon gewoon dat er geen updates gevonden zijn.
Iemand anders dit al eens meegemaakt?
ik had mn htc one s ( t-mobile versie ) al een tijdje niet meer geupdate. Gisteren eindelijk gedaan, naar 4.0.4. Geen idee waarom hij deze niet eerder zag, maar goed.
Maar - nu heb ik dus een 4.0.4. En als ik vraag te zoeken naar een nieuwe update ( dat zou dus 4.1 zijn, dat ik graag wil ) - zegt mn telefoon gewoon dat er geen updates gevonden zijn.
Mijn batterij lijkt ook sneller leeg te gaan. Waar hij voorheen 2-3% in een nacht gebruikte, gebruikt hij nu 8%. Hier moet echter wel opgemerkt worden dat hij voorheen de internet verbinding eruit leek te gooien en dit nu niet meer doet. Ik heb Google Now uitstaan, want dat is echt een grootverbruiker volgens mij.Michiele93 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 17:47:
Verder kun je volgens mij die input method notificatie niet weg krijgen. Tenzij op een of andere manier de Voice Input uit te schakelen is. Maar daar heb ik nog geen methode voor gevonden...
Dit komt waarschijnlijk omdat je mobiel t-mobile branded is, t-mobile zal dus eerst de update moeten goedkeuren voordat deze ook voor jou beschikbaar is.Silmfeanor schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 14:03:
Probleempje hierzo:
Zojuist m'n nieuwe telefoon binnen gekregen. Een mooie grijze One S natuurlijk. Vantevoren even gebeld met Belsimpel in Groningen om na te gaan of er een S3 of S4 chip in zou zitten. Ze konden het niet nagaan en heb dus maar op de gok besteld (wel met de opmerking dat als het een S3 zou zijn ik m terug zou sturen, gingen ze netjes mee akkoord).
Nu heb ik m net aangezet en wat blijkt, hij zit vol met T-mobile bloatware. Tocht vreemd dat een los toestel met bloatware van een provider geleverd word?
Heeft iemand tips om de telefoon te rooten, handige roms oid?
Nu heb ik m net aangezet en wat blijkt, hij zit vol met T-mobile bloatware. Tocht vreemd dat een los toestel met bloatware van een provider geleverd word?
Voor het rooten van de One S en handige roms zul je bij XDA-Developers moeten zijn http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1528mrmali schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 14:58:
Zojuist m'n nieuwe telefoon binnen gekregen. Een mooie grijze One S natuurlijk. Vantevoren even gebeld met Belsimpel in Groningen om na te gaan of er een S3 of S4 chip in zou zitten. Ze konden het niet nagaan en heb dus maar op de gok besteld (wel met de opmerking dat als het een S3 zou zijn ik m terug zou sturen, gingen ze netjes mee akkoord).
Serieus? Ik heb PRECIES hetzelfde. Vandaag kwam mijn One S (zwart) binnen van Belsimpel, en ik heb ook T-Mobile branding. Wat is dit voor servicemrmali schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 14:58:

Ik zou helemaal niet gaan rooten... Je hebt niet een retail prijs betaald om een branded toestel te ontvangen. Je betaald voor een los toestel dus je hoort imho gewoon een unbranded toestel te krijgen, blijkbaar hebben ze voor weinig een partij van tmobile over kunnen nemen.
Ik zou hem lekker terugsturen, mijn geld terugvragen en bij lekker bij coolblue bestellen.
Ik zou hem lekker terugsturen, mijn geld terugvragen en bij lekker bij coolblue bestellen.
[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 29-12-2012 16:25 ]
Dat was mijn gedachtegang eigenlijk ook...Chaoss schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:23:
Ik zou helemaal niet gaan rooten... Je hebt niet een retail prijs betaald om een branded toestel te ontvangen. Je betaald voor een los toestel dus je hoort imho gewoon een unbranded toestel te krijgen.
Ik zou hem lekker terugsturen, mijn geld terugvragen en bij coolblue bestellen.
Dat dus. Dan is ie zeker unbranded en zeker S4.Chaoss schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:23:
Ik zou helemaal niet gaan rooten... Je hebt niet een retail prijs betaald om een branded toestel te ontvangen. Je betaald voor een los toestel dus je hoort imho gewoon een unbranded toestel te krijgen, blijkbaar hebben ze voor weinig een partij van tmobile over kunnen nemen.
Op de doos van de telefoon stond dat het een S3 S4 toestel betrof (Z520e), zou het dan zo zijn dat de S3 toestellen enkel met branding geleverd kunnen worden?paul99 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:27:
[...]
Dat dus. Dan is ie zeker unbranded en zeker S4.
Inmiddels een mail teruggestuurd naar Belsimpel. In afwachting van antwoord.
[ Voor 14% gewijzigd door marapuru op 29-12-2012 16:38 . Reden: streep ]
Mijn toestel is een S4 (belsimpel zwarte versie met t-mob branding). Dit kan je zien aan de clock speed, 1512mhz, even gecheckt in Quadrant. Dat is al 1 zorg van me af, nu nog de branding zelf...
Ik zou niet gaan rooten om die branding, je raak in princiepe je garantie gedeeltelijk kwijt en dat is een beetje zonde als de verkoper je daartoe "dwingt". Als je geen branded toestel wilt en dat lijkt me logisch als je een los toestel koopt dan zou ik hem terugsturen... Het lijkt me ook dat je in je recht staat om het toestel om deze reden te retouneren tenzij er duidelijk op de site vermeld staat dat het een branded toestel betreft.
De update heb ik ondertussen ook binnen. Merk echter dat mijn cpu op 100% blijft draaien. Of ieder geval zo lijkt het. Als ik "cpu-gebruik weergeven" aanzet staat deze op 2.54 / 2.96 / 1.9. En ik draai helemaal niets.
Mijn geheugen zit ook op 900mb/1000mb zonder dat ik apps kan sluiten oid. Hebben meer mensen hier last van?
Mijn geheugen zit ook op 900mb/1000mb zonder dat ik apps kan sluiten oid. Hebben meer mensen hier last van?
10 min nadat ik JB had geïnstalleerd ben ik terug naar de costum ROM gegaansuperiscch schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:48:
JB aan het installeren...
Nu deze er is: HTC waar blijft Android 4.2???
@RobertJ: het is met drag en drop, maar Airdroid al eens bekeken? Als JB geinstalleerd is gooi ik die er eens op
Goh, ik installeer hem wel via een ROMVerwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:32:
[...]
zal wel lang duren haha, maar ben bang dat die update er voor de one s helemaal niet meer gaat komen.
Ben ik nu echt de enige met dit probleem?VulpX schreef op donderdag 27 december 2012 @ 19:27:
Leuke update, werkt prima. Tot ik zojuist het toestel aansluit op m'n PC en HTC Sync het niet herkent en ik een aantal driver foutmeldingen krijg. Heb HTC Sync gedeïnstalleerd, en opnieuw van de site gedownload en geïnstalleerd. Nieuwe HTC Sync herkent het toestel ook niet, internet doorgeven etc werkt niet, wat moet ik hier nu mee?
Vast niet, maar ik heb mij HTC nog nooit aan een pc gehad
Tsja, ik heb hier geen wifi dus als ik updates wil binnenhalen moet het wel via de pc verbinding.
Heel raar, het is dus ook echt pas sinds de update. Om de een of andere reden moet USB foutopsporingsmodus aanstaan, wat voorheen ook nooit hoefde, en ik krijg dus continu drivererrors. HTC MPT Device moet blijkbaar elke keer als ik inplug opnieuw geïnstalleerd worden, HTC Sync herkent de telefoon de helft van de tijd niet, wtf?
Heel raar, het is dus ook echt pas sinds de update. Om de een of andere reden moet USB foutopsporingsmodus aanstaan, wat voorheen ook nooit hoefde, en ik krijg dus continu drivererrors. HTC MPT Device moet blijkbaar elke keer als ik inplug opnieuw geïnstalleerd worden, HTC Sync herkent de telefoon de helft van de tijd niet, wtf?
Dit zijn de HTC drivers... Je kan proberen om die handmatig te installeren, dat verhielp bij mij het probleem dat windows 8 de htc drivers niet kan installeren.VulpX schreef op zondag 30 december 2012 @ 17:18:
Tsja, ik heb hier geen wifi dus als ik updates wil binnenhalen moet het wel via de pc verbinding.
HTC is begonnen met de uitrol van JB voor de S3 modellen in Taiwan.
Thanks, heb ze erop gezet. Krijg nu echter de melding dat ik niet de laatste versie heb van de Sync Manager, terwijl ik deze vanmiddag nog gedownload heb. Vage bedoeling, het programma geeft ook aan dat er geen update is op het moment.Knorre schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:28:
[...]
Dit zijn de HTC drivers... Je kan proberen om die handmatig te installeren, dat verhielp bij mij het probleem dat windows 8 de htc drivers niet kan installeren.
[ Voor 6% gewijzigd door VulpX op 30-12-2012 21:35 ]
Bij Android 4.1 lijkt HTC geen gebruik meer te maken van de HTC Sync app. Rete-irritant, dat veroorzaakte mijn muziek-synchronisatie probleem dus ook. Weliswaar een ander probleem, maar zelfde oorzaak? Of begrijp ik nu alles verkeerd?VulpX schreef op zondag 30 december 2012 @ 21:34:
[...]
Thanks, heb ze erop gezet. Krijg nu echter de melding dat ik niet de laatste versie heb van de Sync Manager, terwijl ik deze vanmiddag nog gedownload heb. Vage bedoeling, het programma geeft ook aan dat er geen update is op het moment.
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Sinds zaterdagavond de 4.1 update. Bevalt prima, en, het belangrijkst: geen HBP gehad tot nu toe. Vandaag op mijn werkplek ook nog geen enkele keer, terwijl dit normaal gesproken veel voorkwam. Nog maar even een paar weken aankijken tot we echt blij zijn, want na de reparatie (scherm vervangen) was het ook een week of twee weg.
Vandaag de Jelly Bean update binnengehaald op mijn HTC One S maar oh wat heb ik een spijt.
Ik wil dit graag terugdraaien maar hoe doe ik dat?
Na een dag het een en ander uitgezocht te hebben ben ik toch wel tevreden.
Tis wel even wennen.
Ik wil dit graag terugdraaien maar hoe doe ik dat?
Na een dag het een en ander uitgezocht te hebben ben ik toch wel tevreden.
Tis wel even wennen.
[ Voor 28% gewijzigd door vanpeltje op 31-12-2012 17:48 ]
vanpeltje
Waarom zou je ? En wat was er dan zoveel slechter dan wat je hier in het topic had gelezen ?
- de kleur blauw vind ik niksCarpento schreef op maandag 31 december 2012 @ 12:24:
Waarom zou je ? En wat was er dan zoveel slechter dan wat je hier in het topic had gelezen ?
Kan ik aan wennen/ mee leven
- ik kan hem niet meer koppelen aan mijn pc als drive
Na de telefoon paar keer aan pc gekoppeld te hebben heeft ie de drivers geinstalleerd en kan het weer wel.
- ik vind de oude gallery interface veel fijner (en nu moet ik nog kiezen uit telefoon, facebook, etc)
hij staat standaard op gebeurtenissen, maar kan gelukkig aangepast worden naar 'Albums'
- rare self timer in camera app
niks aan te doen.
Ik was eigenlijk tevreden met het oude. Waarom moeten ze nou weer dingen 'een andere kleur' geven of knoppen kleiner/dikker maken. Ging mij meer om de snelheid etc.
Kan er weer mee door.
- Die swype optie is wel super!
[ Voor 26% gewijzigd door vanpeltje op 31-12-2012 17:51 ]
vanpeltje
De oude gallerij kun je terughalen door de gallerij app op te starten, te kiezen voor "my phone", linksboven gebeurtenissen klikken en dan kiezen voor Albumsvanpeltje schreef op maandag 31 december 2012 @ 12:30:
[...]
- de kleur blauw vind ik niks
- ik vind de oude gallery interface veel fijner (en nu moet ik nog kiezen uit telefoon, facebook, etc)
Ik was eigenlijk tevreden met het oude. Waarom moeten ze nou weer dingen 'een andere kleur' geven of knoppen kleiner/dikker maken. Ging mij meer om de snelheid etc.
Ik vind Beats modus er trouwens op achteruit gegaan met de 4.1 update:
Het volume is belachelijk geboost. De eerste keer na de update met oordoppen ging luisteren schrok ik me helemaal het rambam terwijl die op hetzelfde volumeniveau als voorheen stond. Ook heb ik last van fracties van secondes overslaan van muziek. Het is net of de softwaredecoder het niet kan bijbenen, terwijl de telefoon niets aan het doen is. Zonder Beats heb ik hier geen last van. Overigens kan ik via de equalizer van PowerAMP prima geluid eruit halen zonder Beats, dus ik denk niet dat ik het nog ga gebruiken.
Het volume is belachelijk geboost. De eerste keer na de update met oordoppen ging luisteren schrok ik me helemaal het rambam terwijl die op hetzelfde volumeniveau als voorheen stond. Ook heb ik last van fracties van secondes overslaan van muziek. Het is net of de softwaredecoder het niet kan bijbenen, terwijl de telefoon niets aan het doen is. Zonder Beats heb ik hier geen last van. Overigens kan ik via de equalizer van PowerAMP prima geluid eruit halen zonder Beats, dus ik denk niet dat ik het nog ga gebruiken.
Da's nogal persoonlijk, ik vind de Beatsaudio er in combinatie met mijn Sennheiser HD201 béter op geworden, vooral omdat er het grootste mankemant van de HD201 mee opgevangen wordt: weinig bas en niet echt veel volume.
Met de beats in-ear headset vind ik het juist weer niet prettig, die geven sowieso een vernöökt geluid, veel te veel bass enzo
Met de beats in-ear headset vind ik het juist weer niet prettig, die geven sowieso een vernöökt geluid, veel te veel bass enzo
Eh? Blauw?vanpeltje schreef op maandag 31 december 2012 @ 12:30:
[...]
- de kleur blauw vind ik niks
De pc modus is inderdaad wel vervelend zeg!
Dan verander je de kleur toch...
Ook kun je bij HTC's Sense kiezen voor een andere 'skin' waarmee je de kleurensettings / uiterlijk van je telefoon in een klik kunt aanpassen. Er veranderd best veel, zoals de sliders / laadbalkjes / knoppen qua kleur, maar ook de achtergrond, de homescreen-unlockbutton en de texturen van achtergronden.

En waarom werkt MTP slechter als USB-drive?
Ook kun je bij HTC's Sense kiezen voor een andere 'skin' waarmee je de kleurensettings / uiterlijk van je telefoon in een klik kunt aanpassen. Er veranderd best veel, zoals de sliders / laadbalkjes / knoppen qua kleur, maar ook de achtergrond, de homescreen-unlockbutton en de texturen van achtergronden.

[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 31-12-2012 13:23 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Waar kan ik dit vinden ????CLB schreef op maandag 31 december 2012 @ 13:22:
Dan verander je de kleur toch...
[afbeelding]
Bij Instellingen, onder Aanpassen en dan Skin. Daar heb je zoals eerder vemeldt keuze uit 6 skins met eigen kleuren etc.
Je hebt gelijk dat er inderdaad geen gebruik meer wordt gemaakt van HTC Sync, het is nu een nieuw programma, HTC Sync Manager. En hier zit volgens mij het probleem. Deze nieuwe sync manager herkent mijn phone wel en kan ook synchen (contacts, agenda etc, muziek heb ik niet gecheckt), maar mijn phone herkent de Sync Manager als een oude versie, en weigert dus internet door te geven (waar ik de usb connectie primair voor gebruik). Ik ga de komende dagen contact opnemen met HTC support, ik kom er zelf niet echt meer uit.RobertJ schreef op zondag 30 december 2012 @ 23:44:
[...]
Bij Android 4.1 lijkt HTC geen gebruik meer te maken van de HTC Sync app. Rete-irritant, dat veroorzaakte mijn muziek-synchronisatie probleem dus ook. Weliswaar een ander probleem, maar zelfde oorzaak? Of begrijp ik nu alles verkeerd?
[ Voor 14% gewijzigd door VulpX op 31-12-2012 16:10 ]
Goed, na een hele dag een ander uitgezocht te hebben zijn mijn ergenissen verholpen en ach. soms moet ik er maar aan wennen. Gelukkig valt het mee.
Belangrijkste verbetering:
- swype optie (volgtoetsen)
vanpeltje
Dat zat ook al in 4.04vanpeltje schreef op maandag 31 december 2012 @ 17:52:
Goed, na een hele dag een ander uitgezocht te hebben zijn mijn ergenissen verholpen en ach. soms moet ik er maar aan wennen. Gelukkig valt het mee.
Ik zal je vorderingen op de voet blijven volgen, ben erg enthousiast geraakt over het toestel en moet over een maand een nieuw abonnement uitzoeken. Zonder het HBP had ik hem al lang besteld, maar het houdt me nu toch tegen. Eigenlijk komt het erop neer dat ik HTC nog 1 maand geef om het op te lossen, anders ben ik bang dat het toch een iPhone wordt. Heb nu al 3j BB bold 9700.YvoK schreef op maandag 31 december 2012 @ 11:59:
Sinds zaterdagavond de 4.1 update. Bevalt prima, en, het belangrijkst: geen HBP gehad tot nu toe. Vandaag op mijn werkplek ook nog geen enkele keer, terwijl dit normaal gesproken veel voorkwam. Nog maar even een paar weken aankijken tot we echt blij zijn, want na de reparatie (scherm vervangen) was het ook een week of twee weg.
So keep us (me) posted!
Verwijderd
Goed nieuws voor mij ,ik zit alleen niet in Taiwan maar europa zal dan wel snel volgensuperiscch schreef op zondag 30 december 2012 @ 20:14:
HTC is begonnen met de uitrol van JB voor de S3 modellen in Taiwan.
Verwijderd
hoe zit het met de HBP na de update? ik ben namelijk van plan er met de zware hamer op te slagen als dat probleem zich binnenkort niet verhelpt
Leuke test, kon vannacht mijn telefoon niet opladen, en net na dik 30u heb ik hem met 8% aan de stroom gehangen, tussendoor normaal gebruikt voor internet en wat apps, best goed imho.
Mooie update. Paar leuke extra functies en de nieuwe skins zijn ook erg mooi.
Toetsenbord geen issue, gebruik swiftkey.
Google Now even aankijken, kwam net automatisch de rijtijd naar huis naar boven, rondom de tijd dat ik werk verlaat..
Wel irritant dat die energiespaar optie standaard in het dropdown menu staat, iemand enig idee of dat wegkan?
Homescreen probleem speelde deze week enorm op in Frankrijk. In nl bijna nooit last van, daar bijna constant.. Heel apart.
Toetsenbord geen issue, gebruik swiftkey.
Google Now even aankijken, kwam net automatisch de rijtijd naar huis naar boven, rondom de tijd dat ik werk verlaat..
Wel irritant dat die energiespaar optie standaard in het dropdown menu staat, iemand enig idee of dat wegkan?
Homescreen probleem speelde deze week enorm op in Frankrijk. In nl bijna nooit last van, daar bijna constant.. Heel apart.
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air
Ik ben wel redelijk blij met de update, vloeiende prestaties, Google now is en leuke gimmick en ben blij dat je nu apps in de app drawer kan verbergen. Waar ik alleen wel mee zit is dat de accu bij weinig gebruik erg snel leeg gaat. Voor de update ging er ongeveer 5% per nacht af, nu is dit al gauw 10%. Ligt dit aan de update of zal dit door bijvoorbeeld Google now komen? Las ook dat android 4.1.1 last had van battery drain, maar dat dit opgelost werd in 4.1.2. Hebben nog meer mensen hier last van?
Nog niet voorgehad *knock on wood* . Terwijl ik het voor de update binnen de 10s kon reproduceren als ik 'm op GSM only zette.Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 15:50:
hoe zit het met de HBP na de update? ik ben namelijk van plan er met de zware hamer op te slagen als dat probleem zich binnenkort niet verhelpt
Als hij terugkwam van "reparatie" dan heeft hij ook wel 2 weken goed gewerkt, dus ik durf het probleem nog niet officieel als verholpen verklaren. Maar 't ziet er wel hoopvol uit alsnog ...
Wow, dat wist ik niet! Top! Ik vind de swype-methode geweldig.
vanpeltje schreef op maandag 31 december 2012 @ 17:52:
Verwijderd
al een factory reset gedaan?Kefding schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 19:48:
Bij mij werkt, sinds ik de update heb uitgevoerd, WiFi plots niet meer.
Ik heb geen idee hoe dit zomaar kan, maar ik kun momenteel alleen maar online via 3G
Hebben meer mensen hier last van?
Verwijderd
Hier ook problemen met Wi-Fi sinds de laatste updaten... Voor de rest wel tevreden over 4.1
Ik had precies hetzelfde, na een factory reset werkte het weer prima.Kefding schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 19:48:
Ik heb geen idee hoe dit zomaar kan, maar ik kun momenteel alleen maar online via 3G
Hebben meer mensen hier last van?
ik heb sinds de update geen enkele keer het HBP voorbij zien komen. Voor de update stond een bezoekje aan mijn ouders (wonen in een dorp met slechte vodafone dekking) genoeg om een constant heen en weer dansende telefoon te hebben. Logeer nu tijdens de feestdagen al een een klein weekje bij mijn ouders en nog geen enkele keer het HBP gezien. Probleem lijkt dus opgelost te zijn.berndw schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 11:41:
[...]
Ik zal je vorderingen op de voet blijven volgen, ben erg enthousiast geraakt over het toestel en moet over een maand een nieuw abonnement uitzoeken. Zonder het HBP had ik hem al lang besteld, maar het houdt me nu toch tegen. Eigenlijk komt het erop neer dat ik HTC nog 1 maand geef om het op te lossen, anders ben ik bang dat het toch een iPhone wordt. Heb nu al 3j BB bold 9700.
So keep us (me) posted!
PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani
Wist dit ook gelijk je instellingen en apps?ronnie88 schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 21:35:
[...]
Ik had precies hetzelfde, na een factory reset werkte het weer prima.
En kun je dit makkelijk terugzetten bijv. dmv backup?
Dus als ik het goed begrijp heeft het met de slechte dekking te maken. En welke update gaat het over? Als ik hem nu in de winkel haal, moet ik hem dan nog updaten? Sorry maar heb weinig verstand van software en roms/flashes/schil is helemaal abacadabra.Bad_Boy schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 22:57:
[...]
ik heb sinds de update geen enkele keer het HBP voorbij zien komen. Voor de update stond een bezoekje aan mijn ouders (wonen in een dorp met slechte vodafone dekking) genoeg om een constant heen en weer dansende telefoon te hebben. Logeer nu tijdens de feestdagen al een een klein weekje bij mijn ouders en nog geen enkele keer het HBP gezien. Probleem lijkt dus opgelost te zijn.
Niet druk over maken dan, dat is het makkelijkste. Koop een toestel bij een onafhankelijke en betrouwbare winkel (zodat je geen toestel met Vodafone of T-Mobile software krijgt), eventuele updates krijg je dan moeiteloos binnen, hoef je niks te rommelen. Zo simpel kán het ook zijn
Even beetje nuanceren omdat branding niet altijd een probleem hoeft te zijn.Carpento schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 09:31:
Koop een toestel bij een onafhankelijke en betrouwbare winkel (zodat je geen toestel met Vodafone of T-Mobile software krijgt), eventuele updates krijg je dan moeiteloos binnen, hoef je niks te rommelen. Zo simpel kán het ook zijn
Ik heb de One S bij Vodafone gekocht, maar ik ondervind geen problemen met de branding. De 4.1 upgrade heb ik ook gewoon gehad vorige week. De Vodafone software heb ik wel uitgeschakeld omdat ik die niet gebruik.
Alhoewel het nooit officieel bevestigd is leek het het probleem zich alleen voor te doen bij mensen die in een gebied wonen waar een niet goede 3g dekking aanwezig is. Ik onderrvond dít dus zelf ook bij mijn ouders, als ik thuis was in Groningen had ik met en zonder de update nergens last van. De update waar ik het over had is de laatste update van HTC die je telefoon voorziet van android 4.1 en Sense 4+. Als je de telefoon nu koopt dan is zeer waarschijnlijk de update nog niet aanwezig. Maar dit is verder geen probleem aangezien de telefoon alles voor je doet. Het enigste wat jij moet doen is hem toestemming geven.berndw schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 08:44:
[...]
Dus als ik het goed begrijp heeft het met de slechte dekking te maken. En welke update gaat het over? Als ik hem nu in de winkel haal, moet ik hem dan nog updaten? Sorry maar heb weinig verstand van software en roms/flashes/schil is helemaal abacadabra.
PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani
Ok, nou ik houd dit topic voorlopig nog even in de gaten. Mochten er meer berichten komen van mensen die geen problemen meer ondervinden, maakt de one S een grote kans mijn nieuwe telefoon te worden. Zo niet, wordt het de iPhone5. OS maakt mij niet heel veel uit, maar ik moet wel een betrouwbare phone hebben voor minimaal 2jr. Heb niet het geld er voor over om om het jaar te wisselen, ik verwacht van een apparaat van 4 a 500 euro dat het gewoon werkt, zonder gekkigheid.
Eens met wat je zegt. Dat Vodafone net zo snel was qua update verbaasde me overigens zeer, dat liep eigenlijk altijd wel een poosje achter, maar dit keer inderdaad niet.Canard schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 09:59:
[...]
Even beetje nuanceren omdat branding niet altijd een probleem hoeft te zijn.
Ik heb de One S bij Vodafone gekocht, maar ik ondervind geen problemen met de branding. De 4.1 upgrade heb ik ook gewoon gehad vorige week. De Vodafone software heb ik wel uitgeschakeld omdat ik die niet gebruik.
Vandaag een 2de beats headset gekregen iemand enig idee of Vodafone mij hier over kan gaan bellen of iets dergelijks?
Verwijderd
Heb sinds de update minstens één keer per dag een systeemscrash.
Gaat uit.
Is hier een oplossing voor.
Had ik de update maar niet gedaan.
Zijn er meer die dit hebben?
Gaat uit.
Op de one S van mijn vader gebruikt volgens de batterijstatistieken het scherm geen energie meer? Iemand enig idee hoe dit komt? Ook is het grafiekje boven die statistieken weg, en vervangen door een veel lelijker grafiekje, mijn tablet met 4.1 heeft dit niet? Waarom?
Volgens mij ben je niet de enige die deze nog een keer krijgt. Tijdje geleden zag ik hier ook zoiets voorbijkomen.
JBSDM schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 17:17:
Vandaag een 2de beats headset gekregen iemand enig idee of Vodafone mij hier over kan gaan bellen of iets dergelijks?
Ik kan wel snappen dat Vodafone snel met de update komt als die het hbp schijnt op te lossen...Carpento schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:09:
[...]
Eens met wat je zegt. Dat Vodafone net zo snel was qua update verbaasde me overigens zeer, dat liep eigenlijk altijd wel een poosje achter, maar dit keer inderdaad niet.
Zelf geen last van maar een factory reset na het updaten van je firmware (zelfs bij OTA updates van htc zelf als het een volledige update betreft zoals deze) is een goede gewoonte. Vaak blijft er nog meuk in allerhande caches hangen waar de nieuwe versie zich dan in kan verslikken.Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:49:
Heb sinds de update minstens één keer per dag een systeemscrash.
Gaat uit.
een factory reset zal het ongetwijfeld oplossen. als je dat niet wilt moet je gaan kijken welke programma's er op de achtergrond meedraaien en deze 1 voor 1 afsluiten en kijken of je dan geen crash krijgt.
Het helpt het steeds switchen van helicopter view naar normaal, maar het heeft bij mij (en bij veel anderen) iets anders veroorzaakt. Google Now popt nu de hele tijd op, dat is namelijk het lang indrukken van de home button......Fredi schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 00:35:
[...]
Ik kan wel snappen dat Vodafone snel met de update komt als die het hbp schijnt op te lossen...

Ah fuck... Dus het HBp is er nog steeds, maar enkel met ander symptoom nu?J0YR1D3R schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 09:18:
[...]
Het helpt het steeds switchen van helicopter view naar normaal, maar het heeft bij mij (en bij veel anderen) iets anders veroorzaakt. Google Now popt nu de hele tijd op, dat is namelijk het lang indrukken van de home button......
Nu toch wel grootteordes minder irritant. Heb Google Now in ieder geval nog niet veel zien tevoorschijn komen... Bidden!
Ik heb de Beats Headset ook 2x ontvangen.
Ik heb geprobeerd om contact op te nemen met Vodafone maar dat is mij niet gelukt. Ik wacht het nog even een weekje af of ze misschien wel op de email reageren maar anders hebben ze pech en ga ik er iemand anders blij mee maken.
Ik heb geprobeerd om contact op te nemen met Vodafone maar dat is mij niet gelukt. Ik wacht het nog even een weekje af of ze misschien wel op de email reageren maar anders hebben ze pech en ga ik er iemand anders blij mee maken.
Verwijderd
Het volume is inderdaad wel een stuk luider geworden na de update. Ik vind het vervelend, want ik kan nu mijn telefoon niet meer grbruiken voor muziek tijdens het studeren, omdat de zachtste stand daarvoor te luid is.
Al gezocht naar een oplossing, maar niks gevonden dus als iemand hier een fix voor tegenkomt houd ik me aanbevolen
Al gezocht naar een oplossing, maar niks gevonden dus als iemand hier een fix voor tegenkomt houd ik me aanbevolen
Puur alleen Beats Audio uit zetten lijkt het volume te verminderen. Of is dat ook al te hard?Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:52:
Het volume is inderdaad wel een stuk luider geworden na de update. Ik vind het vervelend, want ik kan nu mijn telefoon niet meer grbruiken voor muziek tijdens het studeren, omdat de zachtste stand daarvoor te luid is.
Ik heb trouwens sinds de update geen last meer gehad van het spontaan rebooten van de telefoon. Mooie meevaller van de update!
hebben jullie ook ooit last er van dat het bereik zomaar weg valt?
Had dit vroeger nooit, maar krijg het steeds vaker..
Had dit vroeger nooit, maar krijg het steeds vaker..
Ik heb zojuist een update gehad van 1.... mb . Iets van de applicatie People of zoiets. Nog iemand?
ja hier ook.. standaard gateway klopt niet bij DHCP...ronnie88 schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 21:35:
[Kefding schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 19:48:
Hebben meer mensen hier last van?]
Ik had precies hetzelfde, na een factory reset werkte het weer prima.
[ Voor 33% gewijzigd door msmilde op 03-01-2013 21:33 ]
Klopt, er is vandaag een kleine update voor de One S gereleased voor Contacten.
Ik heb zelf niet gemerkt dat er een fout in zat, maar uiteraard dien je deze update wel te installeren (het kan ook andere problemen in Android oplossen).
Ik heb zelf niet gemerkt dat er een fout in zat, maar uiteraard dien je deze update wel te installeren (het kan ook andere problemen in Android oplossen).
Wel cool dat ze hun apps ook per app updaten en zo kleine fixes kunnen toepassen.
Ik hoop dat google now binnenkort meer nuttig wordt dan nu...
Ik hoop dat google now binnenkort meer nuttig wordt dan nu...
Oost west, 127.0.0.1 best!
Navigation crasht hier nog altijd keihard. Offline maps gedeleted, app cache leeggehaald...
Iemand nog tips?
Iemand nog tips?
Heel maps er misschien af gooien en opnieuw installeren? Anders zou je naar alternatieven kunnen kijken zoals Waze.
Mja heb ik geprobeerd, maar is blijkbaar niet mogelijk? Staat ook niet bij de downloaded apps in de applicatielijst ...ElPaco schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 06:36:
Heel maps er misschien af gooien en opnieuw installeren? Anders zou je naar alternatieven kunnen kijken zoals Waze.
Je kunt hem niet helemaal verwijderen omdat het een native app van android is.
Wat je kunt proberen is onder instellingen - apps en dan onderin het tab all, daar kun je wel de updates van Google Maps verwijderen, en dan opnieuw binnen halen via de store, kleine kans dat dat iets helpt.
Wat je kunt proberen is onder instellingen - apps en dan onderin het tab all, daar kun je wel de updates van Google Maps verwijderen, en dan opnieuw binnen halen via de store, kleine kans dat dat iets helpt.
Ik zie nu dat hij inderdaad niet te verwijderen is. In de Play Store heb ik wel een knop uninstall, maar als ik daar op klik vraagt hij of ik de updates wil verwijderen. Maar wat Chaoss zegt, updates opnieuw installeren kan mogelijk helpen.
Verwijderd
Ik heb ook problemen met Maps sinds de update. Verder geen rare dingen en het HBP lijkt inderdaad verdwenen vooralsnog.
Net met Vodafone gebeld en mag ze gewoon houden:)JBSDM schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 17:17:
Mocht er nog een barmhartige samaritaan zijn met een dubbele headset, dan hou ik me erg aanbevolen
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Biet bij Boer doppen, wel vriendelijk van vodafone!
Jammer genoeg zaten ze nooit bij mijn unbranded HTC one S.
Het enige wat ik kreeg was loslatende super verf die er op zit
Jammer genoeg zaten ze nooit bij mijn unbranded HTC one S.
Het enige wat ik kreeg was loslatende super verf die er op zit

Verwijderd
Heb vanmiddag met HTC gebeld voor mijn One S in verband met de loslatende verf. Heb de telefoon sinds augustus en werd steeds erger. Aan de reactie van de man met wie ik belde te merken verwachtte hij dat dit probleem bij toestellen die rond die tijd gekocht zouden zijn verholpen zou moeten. Morgen wordt mijn telefoon netjes thuis opgehaald.
Hier ook problemen met navigatie. Gister voor het eerst weer gebruikt, crasht constant..
Vrij irritant, aangezien het zo lekker makkelijk is voor 'even snel navigatie' in de auto...
Hopelijk komt er snel een oplossing, anders de tomtom maar weer standaard in de auto...
Vrij irritant, aangezien het zo lekker makkelijk is voor 'even snel navigatie' in de auto...
Hopelijk komt er snel een oplossing, anders de tomtom maar weer standaard in de auto...
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air
Bij mij ook nog steeds problemen. Herinstallatie van de updates heb ik nog niet geprobeerd.SmithNL schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:28:
Hier ook problemen met navigatie.
Waze vind ik geen reeel alternatief: veel te speels met zinloze functies (chatten met anderen etc), verkeersinfo en flitsers zijn verstopt en kaarten zijn niet up-to-date.
Ik gebruik als alternatief NavFree. Gratis en gebruikt Open Street Map kaarten. Bevalt op zich wel goed, al lijkt het niet mogelijk om bij een adres een huisnummer in te voeren
Hoe dan ook, Maps moet gewoon gerepareerd worden, want dat is voor mij één van de meest gebruikte apps.
Na de update krijg ik geen feedback meer als ik de terugknop indruk. Hij doet het wel maar maakt geen trilgeluid meer. Kan ik dit weer aanzetten..?
Edit: Kan het vinkje bij trillen bij aanraken ook niet aanzetten
Edit: Kan het vinkje bij trillen bij aanraken ook niet aanzetten
[ Voor 18% gewijzigd door fritske23 op 06-01-2013 12:34 ]
Ik heb er sinds de laatste update last van dat mijn wifi regelmatig uitvalt, ik zie dat het wifi icoontje wel blijft staan maar er staan geen enkel streepje bij. Ook heb ik dan geen internet meer en moet ik wifi opnieuw aanzetten om weer internet te hebben. Erg irritant dit
Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC One S levertijden- en prijzentopic. Accessoires mogen besproken worden in Accessoires voor de HTC One S.
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC One S levertijden- en prijzentopic. Accessoires mogen besproken worden in Accessoires voor de HTC One S.