Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
\o/
volgens mij is het echt wel een hardware issue... dus ik denk niet dat dit op te lossen zal zijn met een software updateoXygeN schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:47:
Ik denk het niet... volgens Elle van de HTC customer service moest ik mbt het HBP vandaag nog steeds maar ff checken of er geen softwareupdates waren en een hard reset uitvoeren...
[ Voor 78% gewijzigd door xenne op 30-10-2012 14:49 ]
Ik heb een One S van juli en ik heb nog nooit het HBP gehaf, niet op het t-mobile en niet op mijn huidig kpn netwerk.xenne schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:59:
lijkt me een hardware issue te zijn, en ik heb niet echt de indruk dat HTC weet hoe het op te lossen? iemand een idee of dat HomeButton probleem vooral op eerdere modellen voorkwam, of is dit een constant probleem gebleven - ook op de recente modellen?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Lastig te zeggen. Ik heb de mijne nu 2 maanden. Geen hbp probleem *Even heul hard afkloppen*.xenne schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:59:
aan het uitkijken naar een nieuwe telefoon, uitgaande van specificaties/prijs/model etc kwam ik als eerste keuze uit op de HTC One S. de reviews zijn over het algemeen positief, behalve over de coating. maar ik heb ook deze topic doornomen en dat is toch een beetje een ontnuchtering geworden moet ik zeggen. vooral het HBp lijkt me zorgwekkend, lijkt me een hardware issue te zijn, en ik heb niet echt de indruk dat HTC weet hoe het op te lossen? iemand een idee of dat HomeButton probleem vooral op eerdere modellen voorkwam, of is dit een constant probleem gebleven - ook op de recente modellen?
Enige probleem die ik heb is dat hij 1 dag besloot om 2 keer te rebooten. En dat was een week geleden.
Mischien relevant, ik heb hem in een flipstyle case. Dus geen coating probleem etc.
De telefoon anzich is heeeeel sexy, en zeer rap.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Maar er is wel hoop dat de JB update rollout begonnen is:rajackar schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:48:
[...]
Had het ook gelezen maar de source is niet echt betrouwbaar en verder blijft het ook nog stil.
Lijkt dus weer om vals alarm te gaan

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Mijn toestel ziet de sim kaart niet op het moment dat hij een lange tijd uit staat. Wisselen van sim en /of toestel geeft geen verbetering (heb 2x de zwarte versie gehad en heb nu de grijze, omdat ze bij de phonehouse geen zwarte meer hadden en mij de kleur niet uit maakt). Nu laat ik hem gewoon aan staan 's nachts en heb ik geen last van dit probleem. De phone house wil het toestel nu niet meer omruilen, maar ze sturen nu hem op ter reperatie en dan ben ik hem toch een aantal weken kwijt waar ik geen zin in heb.
Ik heb tot op heden geen last van herstarts. Had deze wel bij mijn eerste toestel, maar ik denk dat dit gelegen heeft aan de app watchdog pro. Na deinstallatie van deze app viel de telefoon niet meer uit.
Er was wel iemand op XDA die dacht dat hij JB kreeg, maar bleek dat hij een S3-versie had en de 4.0.4 kreeg. Hopelijk is het iemand andersbibi2205 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:02:
Op XDA is vandaag gemeld dat HTC begonnen is aan de uitrol van JB voor de One S. De eerste update is in Singapore gesignaleerd. Volgens het vorige "update schema" zou EU hem binnen een weekje moeten ontvangen. Zou er toch nog hoop zijn om hem in oktober nog te kunnen installeren? (Dan hebben ze nog maar 2 dagen, maar we kunnen proberen?)
Ik ben bang dat ze fout gelezen hebben en dachten dat de vraag over een One X ging. Er is namelijk nog niets te vinden over een uitrol naar de One S.bibi2205 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:12:
[...]
Maar er is wel hoop dat de JB update rollout begonnen is:
[afbeelding]
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Dat staat niet op de bon, maar volgens mij hebben ze het scherm vervangen.xenne schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:47:
en weet je toevallig wat ze eraan gedaan hebben, P_de_B?
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
https://twitter.com/htc/status/263518576256884736
Verwijderd
Mijn internet verbinding is niet zo snel dus duurt nog wel ff ,ik geloof dat er stond 4.04.
Als de S3 nu pas die update krijgt zal het voor mij nog wel een tijd duren naar 4.1.
Met de s3 trouwens nog nooit hbp gehad ,ik heb ´m nu meer dan een maand en ben er zeer happy mee
Het speakertje kraakte, dit is gelukkig opgelost.
Verder had ik gemeld dat er krasjes op de telefoon zaten en dat het er meer waren na de vorige reparatie.
Ze hebben heel de behuizing vervangen dus dat is netjes.
Op de reparatiebon staat dat het touchscreen niet werkte en dat deze vervangen is, echter was dit niet de klacht, die hadden ze bij de vorige reparatie al vervangen.
Jammer dat ze er niet even bij zetten op welke volgorde ze dit gaan doen...rajackar schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:00:
Volgens de HTC twitter stream is de uitrol daarwerkelijk begonnen
https://twitter.com/htc/status/263518576256884736
Ik ben nu wel aan het roamen, hopelijk komt het enkel daardoor. En het is slechts sporadisch, hogelijk blijft dit zo...
Maar toch...
Verwijderd
Heb gisteren mijn telefoon teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Had namelijk het probleem dat mijn scherm soms automatisch aanging. Nu heb ik daar (voor zolang het duurt) geen last meer van, maar nu heb ik dat mijn scherm soms uit zichzelf de helderheid wisselt. Ook als het donker is worden mijn touchbuttons onderaan niet altijd verlicht, deze verlichting gaat als ik bezig ben soms ineens aan als deze uit zijn en andersom. Zijn dit toch ook weer kenmerken van het HBP?
4.04 is er toch al even.. Nou wachten op 4.1Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 20:46:
Zag vandaag ook dat ik een update had naar 4.04. Weet niet wat er anders zou merken, maar heb nog niet echt iets gemerkt
Heb gisteren mijn telefoon teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Had namelijk het probleem dat mijn scherm soms automatisch aanging. Nu heb ik daar (voor zolang het duurt) geen last meer van, maar nu heb ik dat mijn scherm soms uit zichzelf de helderheid wisselt. Ook als het donker is worden mijn touchbuttons onderaan niet altijd verlicht, deze verlichting gaat als ik bezig ben soms ineens aan als deze uit zijn en andersom. Zijn dit toch ook weer kenmerken van het HBP?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ondanks dat HTC op twitter blijft aangeven dat de uitrol begonnen is heb ik nog nergens iemand gezien die de update heeft.
Ook op XDA met gebruikers van over heel de wereld wordt nog niets gerapporteerd.
Is hier geen juridische oplossing voor ? Je koopt een toestel voor 469 euro. Dan mag je er toch vanuit gaan dat het toestel werkt naar behoren? Een reparatie is tot daar aan toe en kan gebeuren. Het is daar en tegen abnormaal dat je je toestel steeds moet missen. Ik heb hem een keer opgestuurd met het hbp, krijg hem brak terug. Die klep onder liet los. Opnieuw opgestuurd, weer terug. Reparatieschade inclusief. Nu weer het home button probleem, sporadisch. Het is toch waanzin om je toestel nogmaals aan te bieden voor reparatie. Ik kan net zo goed mijn Desire S houden en veel te duur verlengen. Betaal voor iets waar je niet volledig en altijd gebruik van kan maken.DieterVDW schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 17:38:
En ja hoor, net weer het HBp voorgehad! Toestel is 3 weken terug uit reparatie...
Ik ben nu wel aan het roamen, hopelijk komt het enkel daardoor. En het is slechts sporadisch, hogelijk blijft dit zo...
Maar toch...
Na een hoop discussieren hierover met Vodafone kon ik mijn toestel opsturen en zou ik voor de tijd dat ik m'n toestel kwijt zou zijn de abbonnementskosten vergoed krijgen.
Uiteindelijk heb ik hier niet voor gekozen omdat ik ver uit de buurt van Dynalogic wil blijven.
Er zijn dus zeker mogelijkheden, maar daar moet je wel echt zelf achteraan gaan.
Om op m'n laatste issues terug te komen, ik heb nu een volle dag de laatste RUU van HTC geinstalleerd gehad en ik heb geen reboots gehad. Waarschijnlijk zat er dus het een en ander fout in de custom rom of of kernel.
- knip -
Zoals hierboven al staat heb ik wat probleempjes met random reboots, maar waar dat precies door komt weet ik nog niet.
Verder draait de rom gewoon ontzettend snel, merkbaar sneller dan de laatste RUU iig.
Een leuke toevoeging vind ik de meerdere puntjes swipe dinges:

De 'normale' 3x3 vind ik namelijk niet veilig genoeg, en daardoor had ik ouderwets een pincode.
Deze biedt wat meer mogelijkheden. (6x6 was m'n vinger te groot scherm te klein voor).
Ik merk wel dat ik zonder Sense werk, vooral bij contactpersonen beheren en het bellen zelf.
Maargoed, wachten op HTC duurt me net iets te lang dus dat neem ik voor lief.
- knip -
Godver wat baal ik. Niet eens vanwege de telefoon maar omdat die gasten overal bij konden, alles konden zien.... foto's, contacten, whatsapp gesprekken.... Alles. Bah.
Abonnement geblokkeerd, ik ben nu aan het zoeken of ik met behulp van het imei-nummer mijn telefoon volledig kan blokkeren. Iemand enig idee?
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Vriendin is telefoon kwijt, traceerbaar?
Sensation gestolen met andere simkaart
Beveliging telefoongegevens tegen diefstal
Beveilig je Android device
Galaxy S gestolen maar online in Android Market
Wat indien je Android verloren of gestolen is?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik had al gezocht hoor

[ Voor 17% gewijzigd door Trouble op 04-11-2012 22:37 ]
Voor jou zou het handig zijn als dit al zou werken-Trouble- schreef op zondag 04 november 2012 @ 22:30:
Hmmm ik ga Plan B proberen. Ik zoek eigenlijk iets dat direct van afstand zonder apps werkt, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren. En geen apps geinstalleerd vooraf, dus de meeste dingen zullen niet werken.
Ik had al gezocht hoormaar dat wat ik graag zou willen is er nog niet volgens mij (providers die van afstand op basis van imei een telefoon blokkeren). Ik ga hoe dan ook htc en vodafone bellen morgen.
in mijn 'enthousiasme' heb ik accounts losgekoppeld van mijn telefoon. Nee, dat wordt gewoon bellen. De kans dat ik 'm uberhaupt terug zou krijgen had ik al op 0 geschat.
Dat doet Vodafone blijkbaar alluuj schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:01:
[...]
Voor jou zou het handig zijn als dit al zou werkennieuws: Providers gaan gestolen telefoons mogelijk onbruikbaar maken
Ik heb een fijn gesprek gehad met de medewerker van Vodafone. Hij tipte me zelfs dat als ik aangifte doe ik korting kan krijgen als ik een nieuw toestel aanschaf via hen.
Het idee dat iemand anders tussen mijn foto's, gegevens etc. kan snuffelen en die kan misbruiken voor wat dan ook... bah. Dát vond ik het ergste. Niet eens dat ik mijn toestel kwijt ben.
Ik denk niet dat ik weer een One S neem trouwens. De Nexus 4 komt binnenkort uit
Wss gewoon een blacklist in NL, of in het uiterste geval NL/BE/DUI... (wifi werkt dus prima). Verder is het toestel gewoon naar factory te resetten dmv een flash, waarbij zelfs alles op je SD kaart behouden blijft (dus op op je interne flash opslag). Lijkt mij dus een schijnheilig antwoord van iemand van Vodafone die jou gerust wilde stellen... Maar dit gaat niet over de One S...CLB schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:19:
Een complete blokkade op het toestel? Alleen in de vorm van bellen / smsen / internetten denk ik...?
Iemand al nieuws of de firmware update er al is?
Update is er nog niet, komt ook nog even niet... Eerst de One X+ releasen, Dan One X en eventueel One S!
Maargoed je zou idd allang een signaal verwacht hebben... beetje vreemd dat er van die statements op twitter gedaan worden door HTC. Of ze weten het verschil zelf niet tussen de X en de S want voor de X zijn er al wel updates gesignaleerd (ondanks dat de X+ nog niet gereleased is).
Volgens mij heeft de twitteraar van HTC duidelijk niet alle info.
Er waren overigens ook wat reports dat een aantal providers al One S firmware in hun test trajecten hebben en de verwachtte release was begin november. Hopelijk gaat het nu dus echt niet lang meer duren.
Als je een build van voor 13 oktober pakt dan zal het 96.7% zeker functioneren.
Als je een nieuwe hboot hebt (ik heb 1.14 doordat ik de laatste RUU heb geinstalleerd) zal het zeer waarschijnlijk ook werken. Klein nadeel is dat je dan de kernel handmatig moet flashen mbv. fastboot.
Dat nadeel is te verwaarlozen als je niet van plan bent het meer dan 10 keer per dag te doen.
De releases vanaf 1 november bevatten een kernel met wat optimalisaties die problemen geven bij lagere hboots.
Verder is het verschil tussen 12/10 en 1/11 niet echt merkbaar groot.
De laatste 10 pages daar staan idd vol met geblaat over iets wat mij eigenlijk al op de 2e page duidelijk was.
Meer ontopic: Ik heb m'n eerste kras op het scherm.

Het betreft een toverkrasje aangebracht door smurfen denk ik.
- knip -
Ik heb toevallig de Dark Jelly S Edition rom geinstalleerd (jb 4.1.2). Deze werkt uitstekend! Die andere CM10 rom die bootloopt inderdaard.superiscch schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:05:
Hmm, ik wacht er toch even mee. Met mn tablet kan ik wat prusten en als die even niet werkt is dat niet erg. Mn telefoon is een ander verhaal. Misschien probeer ik het later als ik in de nachtshift zit
En dat was het dus ookgabn88 schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:00:
[...]
Lijkt mij dus een schijnheilig antwoord van iemand van Vodafone die jou gerust wilde stellen... Maar dit gaat niet over de One S...

Morgen eens bekijken :-)Deagle schreef op maandag 05 november 2012 @ 18:22:
[...]
Ik heb toevallig de Dark Jelly S Edition rom geinstalleerd (jb 4.1.2). Deze werkt uitstekend! Die andere CM10 rom die bootloopt inderdaard.
En als je leest heb je die problemen niet.Deagle schreef op maandag 05 november 2012 @ 18:22:
[...]
Ik heb toevallig de Dark Jelly S Edition rom geinstalleerd (jb 4.1.2). Deze werkt uitstekend! Die andere CM10 rom die bootloopt inderdaard.
Zoals ik het lees heeft superiscch helemaal nog geen alternatieve rom geinstalleerd.
Dat betekent zeer waarschijnlijk dat hij de laatste update van HTC heeft ontvangen, en dat betekent dat hij een hogere hboot heeft. Als je gelezen hebt dan weet je inmiddels ook wel dat er dan geen vuiltje aan de lucht is.
- knip -
Ik heb precies dezelfde keuze moeten maken en ik ben uiteindelijk voor de One S gegaan. De RAZR i vind ik echt te duur voor wat je er voor krijgt, maar het is wel een hele mooie telefoon met dat metaal en kevlar. Ik had eigenlijk een RAZR MAXX willen halen maar die zijn niet fatsoenlijk te unlocken dus daarom ging dat voor mij niet door. Dat ding heeft wel een super goede accuduur, maar is weer een heel stuk minder snel dan de One S.Batsu schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 20:28:
Ook ik ga vermoedelijk voor de One S. Veel getwijfeld tussen de One S, de One X (te groot), S3 en Nexus (groot, plastic). Het enige toestel dat ik mogelijk nog als concurrent zie is de Motorola Razr i. Maar ja dat is een motorola. Zelfde scherm erin, betere batterij en compacter, maar wel slechts een single core 2GHz intel processor erin welke minder is als de Kraits. Iemand dezelfde keuze moeten maken?
Speed limits are like herpes.
Tja ik mag nog n maand wachten dus met wat geluk is de prijs dan flink gezakt. Ik heb nog wat meer reviews en ervaringen gelezen en de Motorola blijft me boeien! Zeker de accu, formaat en scherm interesseren me. Dat de gsm minder snel is als de One S kan kloppen, vraag is of je dat in de praktijk nou echt merkt. Voor wat ik ermee wil doen; social media, mail, foto, spelletje angr birds en sudoku, zou de Motorola voldoende moeten zijn. Plus deze heeft een SD slot.Plato112 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:43:
[...]
Ik heb precies dezelfde keuze moeten maken en ik ben uiteindelijk voor de One S gegaan. De RAZR i vind ik echt te duur voor wat je er voor krijgt, maar het is wel een hele mooie telefoon met dat metaal en kevlar. Ik had eigenlijk een RAZR MAXX willen halen maar die zijn niet fatsoenlijk te unlocken dus daarom ging dat voor mij niet door. Dat ding heeft wel een super goede accuduur, maar is weer een heel stuk minder snel dan de One S.
Ik heb de snelheid op dit moment ook echt niet nodig, aangezien ik hiervoor een Desire had die nog prima voldeed totdat ie ermee ophield. Maar met het oog op de toekomst en het feit dat ik redelijk lang doe met een telefoon, heb ik besloten toch voor de One S te gaan.Batsu schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:12:
[...]
Tja ik mag nog n maand wachten dus met wat geluk is de prijs dan flink gezakt. Ik heb nog wat meer reviews en ervaringen gelezen en de Motorola blijft me boeien! Zeker de accu, formaat en scherm interesseren me. Dat de gsm minder snel is als de One S kan kloppen, vraag is of je dat in de praktijk nou echt merkt. Voor wat ik ermee wil doen; social media, mail, foto, spelletje angr birds en sudoku, zou de Motorola voldoende moeten zijn. Plus deze heeft een SD slot.
Was geen makkelijke keuze overigens. Maar ik heb nu voor mijn One S bijna €100 minder betaald dan wat een RAZR i in de goedkoopste webshop kost. Via tweakers een toestel dat iemand van de verzekering heeft gekregen. Dat prijsverschil heeft mij de knoop door doen hakken.
Ik wil alleen mijn afwegingen delen en je absoluut niet richting de One S duwen. Hoop alleen dat ik je kan helpen bij je keuze
Tja ik doe een jaar met mijn gsm en daarna gaat ie weg ;-)Plato112 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:19:
[...]
Ik heb de snelheid op dit moment ook echt niet nodig, aangezien ik hiervoor een Desire had die nog prima voldeed totdat ie ermee ophield. Maar met het oog op de toekomst en het feit dat ik redelijk lang doe met een telefoon, heb ik besloten toch voor de One S te gaan.
Was geen makkelijke keuze overigens. Maar ik heb nu voor mijn One S bijna €100 minder betaald dan wat een RAZR i in de goedkoopste webshop kost. Via tweakers een toestel dat iemand van de verzekering heeft gekregen. Dat prijsverschil heeft mij de knoop door doen hakken.
Ik wil alleen mijn afwegingen delen en je absoluut niet richting de One S duwen. Hoop alleen dat ik je kan helpen bij je keuze
Prijs (en daaraan hangende ook beschikbaarheid) gaat zeker een issue zijn, omdat ik m met contract wil. Beide toestellen zijn prima, en ik hou wel van een "andere keuze" dan de gemiddelde consument (toegegeven daar heb ik soms spijt van en het pakt niet altijd goed uit maar ok ;-))
iig bedankt voor je bericht!
Nu lees ik hier dat er een home button probleem is. Gaat dit altijd gepaard met slecht bereik? *(wat ik gelezen heb in een review) Of komt dit ook voor als het bereik van het netwerk gewoon goed is.
Ik baal er best wel van dat het probleem er is. Ik had namelijk de knoop al doorgehakt voor mezelf
Zou er met de android update in het verschiet verholpen kunnen zijn? Dit zou mooi wezen natuurlijk.
Functioneerd de telefoon nog wel als je het homebutton probleem hebt?
Puntje bij het paaltje, wat raden jullie mij aan om te doen!
Bedankt alvast
Als je even de zoekfunctie bovenin gebruikt vind je er een hoop informatie overRagrootenboer schreef op woensdag 07 november 2012 @ 19:54:
Ik vraag het maar even hier. Beste tweakers, mijn oog is ook gevallen op de htc one S.
Nu lees ik hier dat er een home button probleem is. Gaat dit altijd gepaard met slecht bereik? *(wat ik gelezen heb in een review) Of komt dit ook voor als het bereik van het netwerk gewoon goed is.
Ik baal er best wel van dat het probleem er is. Ik had namelijk de knoop al doorgehakt voor mezelf
Zou er met de android update in het verschiet verholpen kunnen zijn? Dit zou mooi wezen natuurlijk.
Bedankt alvast
Vaak geeft die daar zelfs een kruisje. Ik wil niet het risico lopen dat ik straks een telefoon heb die continu flipt! Tenzij 4.1 het oplost natuurlijk!
Thx voor de tip
Ik heb zelf op mijn HTC One S één keer het probleem ervaren, in de auto. Verder heb ik er nooit last van gehad, ook niet in mijn school, waar ik meestal 1 tot 0 streepjes bereik heb. Dus ik weet niet of het aan slecht bereik of een bepaald bereik ligt. Natuurlijk heb je ook de kans op een goed toestel, niet iedereen heeft het. (Ik denk dat ik het zelf ook niet heb aangezien het maar 1 keer was.)Ragrootenboer schreef op woensdag 07 november 2012 @ 20:47:
Bleghhh hier word ik niet vrolijk van. Thuis heb ik prima bereik, maar op mijn werk niet!
Vaak geeft die daar zelfs een kruisje. Ik wil niet het risico lopen dat ik straks een telefoon heb die continu flipt! Tenzij 4.1 het oplost natuurlijk!
Thx voor de tip
Verwijderd

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 08-11-2012 10:39 ]
Verder leid ik uit de verschillende feedback van HTC af dat ze wel weten dat het probleem bestaat, maar dat ze ofwel geen idee hebben hoe ze het kunnen oplossen, of het niet mogelijk is om het probleem op te lossen zonder een grote investering. (Ik zie ze niet vlug een nieuw scherm ontwerpen en fabriceren omdat de huidige gevoelig is voor de RF-signalen van de antenne...)
Het is mijn persoonlijke indruk op basis van mijn ervaringen en de feedback hier dat elk toestel wel in meer- of mindere mate last heeft van dit probleem. Ik vermoed eerder een design-fout dan een productiefout.
Ik hoop gewoon dat het probleem bij mij beperkt genoeg blijft om niet weer aanspraak te moeten doen op de HTC reparatiedienst ... En dan over een dik jaar een niet-HTC toestel...
Kleine nuance, mijn One S heeft nog nooit last gehad van het HBP (*afkloppen*).DieterVDW schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:46:
Ik wil er mijn vriendin voor verwedden dat het home-button probleem hardware-gerelateerd is, en een software update niks zal uitmaken.
Verder leid ik uit de verschillende feedback van HTC af dat ze wel weten dat het probleem bestaat, maar dat ze ofwel geen idee hebben hoe ze het kunnen oplossen, of het niet mogelijk is om het probleem op te lossen zonder een grote investering. (Ik zie ze niet vlug een nieuw scherm ontwerpen en fabriceren omdat de huidige gevoelig is voor de RF-signalen van de antenne...)
Het is mijn persoonlijke indruk op basis van mijn ervaringen en de feedback hier dat elk toestel wel in meer- of mindere mate last heeft van dit probleem. Ik vermoed eerder een design-fout dan een productiefout.
Ik hoop gewoon dat het probleem bij mij beperkt genoeg blijft om niet weer aanspraak te moeten doen op de HTC reparatiedienst ... En dan over een dik jaar een niet-HTC toestel...
Merk op dat ik niet-responsieve touch-knoppen ook bij het HBP classificeer,rajackar schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:57:
[...]
Kleine nuance, mijn One S heeft nog nooit last gehad van het HBP (*afkloppen*).
want volgens mij is dit direct gerelateerd...
Het HBP uit zich nu wel een stuk minder op mijn gerepareerd toestel (bijna geen switchen van scherm), maar merk wel vaak dat de touch-knoppen plots niet meer reageren. Dan moet ik even scherm af- en aanzetten en kan ik weer verder.
Ik heb trouwens ook de indruk dat het scherm op mijn gerepareerde HTC minder responsief is dan mijn oude toestel. Vroeger was ik echt onder de indruk over hoe vlot het touchscreen werkte, terwijl ik nu vaak merk dat het scherm minder vlot reageert (vooral bij spelen van Flight Control bvb.) Niet echt een probleem, wel vreemd...
Ook kun je niet met zekerheid zeggen dat door een aanpassing in de software het probleem niet voorkomen kan worden... het is uiteindelijk de software die "flipt" omdat het onterecht een aanraking vd HB registreerd.
Naar alle waarschijnlijkheid is het dus een combinatie van toestel hardware/software en gsm masten.
Als je dat extrapoleert is het aannemelijk dat een groot aantal gebruikers de problemen niet ondervind omdat de kans dat een gebruiker op de juiste plek onder de juiste omstandigheden het scherm activeert, het probleem waarneemt en (niet te vergeten) het herkent als een probleem verwaarloosbaar klein zal zijn.
Dit is eigenlijk goed te simuleren door twee HTC One S zonder issues en twee met issues aan wat testen te onderwerpen op een plek waar ten minste een toestel problemen ondervind.
Helaas heb ik maar 1 One S en heb ik geen intenties om er meer aan te schaffen.
fyi. heeft HTC Benelux mijn uitnodiging om eens lekker te komen gamen met een One S bij mij op het toilet afgeslagen.
Maar ik wil best meewedden om je vriendin hoor Dieter!
- knip -
Dus ook al geeft je leverancier aan dat je rechtstreeks contact op moet nemen met HTC, je bent dit niet verplicht. Zij zijn verplicht dit goed af te handelen, en een deugdelijk apparaat te leveren. Vergeet niet dat het een toestel is van zo'n 500,-
Ik zou voor dit specifieke probleem HTC bypassen en je niet laten afpoeieren. Op internet is genoeg over jouw en levernaciers rechten/plichten te vinden.
Noteer altijd namen, desnoods neem je het telefoongesprek op (meld dit wel van te voren)
www.casarodriguillo.com
Ik heb een andere theorie: de fysieke hardware knop wordt getriggerd door de RF straling.Chaoss schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:21:
Ook kun je niet met zekerheid zeggen dat door een aanpassing in de software het probleem niet voorkomen kan worden... het is uiteindelijk de software die "flipt" omdat het onterecht een aanraking vd HB registreerd.
Het is normaal dat een sensor of bijhorende bedrading RF-straling oppikt (vb. van de antenne).
Dit wordt normaal weggefilterd door de software (dit noemt "debouncing").
Deze theorie wordt ook bevestigd op het vodaphone forum:
In principe moet dit dus wel met software te fixen zijn."the problem is hardware-related only in that the interference is coming through the radio hardware. That being said, the problem can easily be fixed by adjusting something called debounce, a software function which essentially interprets the "flutter" caused by pressing a button (or likewise interference) as either a fluke or a legitimate input, based on duration of the "press." Upping the Nexus' volume rocker debounce threshold to the average button-tap range of 100-200ms should fix the problem"
Tenzij er natuurlijk niet softwarematig het verschil kan gemaakt worden tussen een effectieve aanraking, en een trigger veroorzaakt door RF-straling. Dit is het worst-case scenario.
Als dit met software zou te fixen zijn, dan zou ik echter verwachten dat HTC dit meteen geeft als feedback voor iedereen met dit probleem (immers in hun voordeel: geen reparatie nodig), en dat ze zo vlug mogelijk een update pushen. Ik vind het verdacht dat dit niet gebeurt ...
Heeft iemand dit al geprobeerd?
Dit lost het probleem dan natuurlijk enkel maar op 1 plaats op ...Ragrootenboer schreef op donderdag 08 november 2012 @ 17:19:
Hmm, ik hoop wel dat htc er dusdanig naar geluisterd heeft. En hopelijk het probleem heeft aangepakt met de nieuwe versie van android. Ik heb zelf vodafone, overal goed 3G bereik. Behalve als ik mn kantoor inloop, dan valt het hele 3 g netwerk weg. Soms ook zelfs het 2g en dus amper kan bellen! Stel dat ik de One S toch neem. En ik zou last krijgen van het HPB, zou dit dan geen oplossing kunnen bieden? http://youtu.be/WVU_Gwn1tCY
Heeft iemand dit al geprobeerd?
Als je on the road bent (onderweg vaak slechte ontvangst) dan ben je nog altijd het haasje ...
JaBatsu schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 18:48:
Stomme vraag misschien maar is het HBP op beide versies gezien? Daarmee bedoel ik op zowel de zwarte versie als de grijze versie...
Bron: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1679649
- Black device count:
483
- Grey device count:
148
Ikzelf had er vrij erg last van. maar nadat ik hem geroot had en daarna weer terug ben gegaan door middel van het installeren van de laatste RUU heb ik er eigenlijk geen last meer van. Een keer per week heb ik soms dat de drie fysieke touch knoppen niet meer werken (als gevolg door het HBP). Maar dat is dan één keer en niet zoals eerst dat de telefoon in 10 seconden de Home Button 50x activeert.
Misschien is het een hardware probleem, maar ik denk zeker dat het softwarematig op te lossen is. Want waarom heb ik er nu opeens minder last van dan?
[ Voor 42% gewijzigd door Fleximex op 09-11-2012 19:07 ]
thanks!Fleximex schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 19:02:
[...]
Ja
Bron: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1679649
- Black device count:
483
- Grey device count:
148
Ikzelf had er vrij erg last van. maar nadat ik hem geroot had en daarna weer terug ben gegaan door middel van het installeren van de laatste RUU heb ik er eigenlijk geen last meer van. Een keer per week heb ik soms dat de drie fysieke touch knoppen niet meer werken (als gevolg door het HBP). Maar dat is dan één keer en niet zoals eerst dat de telefoon in 10 seconden de Home Button 50x activeert.
Misschien is het een hardware probleem, maar ik denk zeker dat het softwarematig op te lossen is. Want waarom heb ik er nu opeens minder last van dan?
Ondanks dat heb ik gelukkkig geen HomebuttonProbleem.
Het probleem ligt dus niet alleen aan het bereik. Aangezien software, naar ik mag aannemen bij iedereen gelijk is (behalve apps natuurlijk) lijkt het mij echt een hardwareprobleem.
Htc doet er zelf niets aan. Klantenservice stuurt je van het kastje naar de muur. Passende oplossing werd beloofd bij email. Escalatie team heeft het afgewezen. Belcompany begroet, maar wijzen me vriendelijk de deur als ik niet nogmaals wil repareren. Ik wil niet nogmaals repareren voordat ik daadwerkeljk de garantie heb dat ze erachter zijn. De oplossing nieuw scherm en software is geen oplossing. Dan kan ik hem over 2 weken meteen weer retourneren. Overbodig lijkt me.Pinin schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:56:
Gelukkig *knock knock* heb ik geen last van een HBP, maar het is feit dat je telefoon defect is, het kan ook niet definitief hersteld worden. Dus heb je recht op een nieuw toestel, de leverancier moet dit "verhalen" bij HTC. Je moet de leverancier wel een keer of 2 / 3 x de kans geven om het te herstellen.
Dus ook al geeft je leverancier aan dat je rechtstreeks contact op moet nemen met HTC, je bent dit niet verplicht. Zij zijn verplicht dit goed af te handelen, en een deugdelijk apparaat te leveren. Vergeet niet dat het een toestel is van zo'n 500,-
Ik zou voor dit specifieke probleem HTC bypassen en je niet laten afpoeieren. Op internet is genoeg over jouw en levernaciers rechten/plichten te vinden.
Noteer altijd namen, desnoods neem je het telefoongesprek op (meld dit wel van te voren)
Overigens, zoals hier boven vermeld ter bevestiging: mijn touchscreen werkt ook significant minder. Soms een dood stuk als ware, ter hoogte van de toon-app-knop. Beter reageert hij overal redelijk. Kan zoiets ook liggen aan een screenprotector ?
Verwijderd
Ja kastje en muur is super vervelend, HTC doet er idd niets zelf aan dat bedoel ik ook met bypassen -skip HTC- In jouw geval Belcompany wijzen op hun plicht. Zo niet, neem contact op met geschillencommissie, meld dit ook aan Belcompany en dan bij voorkeur de vestigingsmanager. En.... Blijf altijd vriendelijk en correct (ook al kook je) maar wees wel heel zelfverzekerd en speel niet de slachtoffer. zie ook http://www.consuwijzer.nl...niet-goed-ondeugdelijk-isMichiele93 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 00:39:
[...]
Htc doet er zelf niets aan. Klantenservice stuurt je van het kastje naar de muur. Passende oplossing werd beloofd bij email. Escalatie team heeft het afgewezen. Belcompany begroet, maar wijzen me vriendelijk de deur als ik niet nogmaals wil repareren. Ik wil niet nogmaals repareren voordat ik daadwerkeljk de garantie heb dat ze erachter zijn. De oplossing nieuw scherm en software is geen oplossing. Dan kan ik hem over 2 weken meteen weer retourneren. Overbodig lijkt me.
Overigens, zoals hier boven vermeld ter bevestiging: mijn touchscreen werkt ook significant minder. Soms een dood stuk als ware, ter hoogte van de toon-app-knop. Beter reageert hij overal redelijk. Kan zoiets ook liggen aan een screenprotector ?
Ik heb vroeger zelf in de winkel gewerkt, en uiteindelijk kreeg de aanhoudende consument gelijk. Tegenwoordig wordt je als consument nog meer beschermd en is het nog makkelijker om je gelijk te halen. Je moet ze wel de kans geven om het te herstellen (min. 2x) ook al weet JIJ dat het geen zin heeft. bewaar ook alle correspondentie
www.casarodriguillo.com
Hier absoluut geen problemen met mijn One S! Ben zeer tevreden met deze telefoon; prima formaat en is na vele (de)installaties van apps nog steeds snel! ik zou gewoon vast houden aan je doorgehakte knoopRagrootenboer schreef op woensdag 07 november 2012 @ 19:54:
Ik vraag het maar even hier. Beste tweakers, mijn oog is ook gevallen op de htc one S.
Bedankt alvast
Het enige wat ik kan vinden is dat whatsapp de resolutie en het formaat aanpast en dat deze daarom dubbel op je toestel komt te staan?
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Maaaaar, jij heb zeker altijd vol bereik?MaPzel schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 19:22:
[...]
Hier absoluut geen problemen met mijn One S! Ben zeer tevreden met deze telefoon; prima formaat en is na vele (de)installaties van apps nog steeds snel! ik zou gewoon vast houden aan je doorgehakte knoop
Verwijderd
Vraag me af wanneer ik die update krijg...
Dat is Android. Die indexeert je geheugen op plaatjes die die kan laten zien... In de galerij app kun je in de instellingen rechtsboven wel het Whatsapp folder uitzetten en dan zie je ze standaard moet meer.Salv schreef op zondag 11 november 2012 @ 23:35:
Wat ik me eigenlijk wel even afvraag bij dit toestel en heb dat ook bij mijn vorige HTC's gehad. Dat is wanneer je bijvoorbeeld een afbeelding verstuurd via Whatsapp dat hiervan een kopie wordt opgeslagen in de gallerij van het toestel. Zijn meer mensen die dit hebben, zo ja hoe kan dit uitgeschakeld worden? Ik heb me de schompes zitten zoeken maar kan dit echt nergens vinden of ik er over heen.
Het enige wat ik kan vinden is dat whatsapp de resolutie en het formaat aanpast en dat deze daarom dubbel op je toestel komt te staan?
je ontvangt vele naaktfoto's omdat je dit wilt?
Heeft je pa gisteren de Jelly Bean update gekregen? HTC valt behoorlijk door de mand, alweer. Het is niet gek dat de omzet met 60% is gedaald t.o.v. vorig jaar als je beloftes niet nakomt. Op 10 november melden zij nog te beginnen in Taiwan. Ter verificatie: een Taiwanese gebruiker meldt een paar uur geleden aan HTC nog geen update te hebben ontvangen. Het neigt naar 'Houd-de-consument-maar-voor-/de-gek-principe.Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 07:27:
M'n vader heeft gisteren een software update gehad en heeft nu Android 4.1.1 erop staan.
Dat zegt niets, ik heb niet altijd 5 streepjes, op mijn werk vaak 1-3 (afhankelijk waar ik ben in het pand) en thuis heb ik ook geen 5 streepjes maar toch heb ik nooit het HPB gehad. Dus het is geen feit dat een slecht bereikt altijd voor het HBP zorgt.Ragrootenboer schreef op maandag 12 november 2012 @ 02:48:
[...]
Maaaaar, jij heb zeker altijd vol bereik?
Heeft je vader een One S? En waar woont ie?Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 07:27:
M'n vader heeft gisteren een software update gehad en heeft nu Android 4.1.1 erop staan.
Vertel eens wat meer
Screenshot?Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 07:27:
Software bundel versie?
Kan het toevallig zijn dat ie een S3 versie heeft en de 4.0.4 update heeft gehad met sense 4.1 en niet android 4.1?
Er is nog nergens anders melding gemaakt van een ontvangen update dus ik ben ietwat wantrouwig
Verwijderd
Zodra het probleem eenmaal opduikt, vindt het steeds vaker plaats.
Laatst kreeg ik het probleem zelfs met een goede wifi verbinding en waar ik altijd een HSDPA verbinding heb...
Ik snap inderdaad dat er meerdere albums beschikbaar zijn en dat je deze kunt aan en uit zetten. Het enige album wat ik aan heb staan is alle foto's en daar komt een exacte kopie van de foto als ik deze verzend via whatsapp.majoh schreef op maandag 12 november 2012 @ 07:28:
[...]
Dat is Android. Die indexeert je geheugen op plaatjes die die kan laten zien... In de galerij app kun je in de instellingen rechtsboven wel het Whatsapp folder uitzetten en dan zie je ze standaard moet meer.
je ontvangt vele naaktfoto's omdat je dit wilt?![]()
Net nog getest door alle foto's te verwijderen en er 1 voorbeeld afbeelding op mijn toestel te zetten. Na het versturen via whatsapp staat de foto 2 keer in de map alle foto's dat krijg ik er maar niet uit..?
Nu ik toch aan het vragen ben, is er een makkelijkere manier om leuke afbeeldingen die op facebook app voorbij komen om deze op te slaan? Ik zie geen mogelijkheid om deze op te slaan, nu moet ik ze eerst bv naar dropbox uploaden of naar mezelf versturen..?
http://forum.xda-develope...p?p=34031099#post34031099
na alle berichten hier vreesde ik dat ik misschien toch de S3 versie heb.
Mijn CPU loopt op max 1512, dat zou de S4 moeten zijn. toch?
Ik heb wel een T-Mobile branded versie, waarschijnlijk lopen ze 2 maanden achter?
[ Voor 4% gewijzigd door skoozie op 13-11-2012 09:09 ]
Dat is als het goed is S4 dan. Gewoon bij hardware details van je telefoon kijken als er 520e staat heb je de S4 proc.skoozie schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:09:
Maandag ook eindelijk mijn update gekregen. Naar 4.0.4 met sence 4.1
na alle berichten hier vreesde ik dat ik misschien toch de S3 versie heb.
Mijn CPU loopt op max 1512, dat zou de S4 moeten zijn. toch?
Ik heb wel een T-Mobile branded versie, waarschijnlijk lopen ze 2 maanden achter?
Wel frustrerend om vandaag te lezen dat de android 4.2 uitrol voor de Nexus toestellen al begonnen is
Inderdaad. Je zou bijna denken dat het ontwikkelen van Android 4.0.x naar 4.1 naar 4.2 korter duurt dan het maken van een skin en customizen van Android 4.1...Chaoss schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:23:
zal idd wel komen omdat t-mobile zo traag is, kun je strax ook weer lang op de JB update wachten.
Wel frustrerend om vandaag te lezen dat de android 4.2 uitrol voor de Nexus toestellen al begonnen is
Dat heb ik nu zes keer geprobeerd, zonder succes. Waar kan dat aan liggen?
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC One S levertijden- en prijzentopic. Accessoires mogen besproken worden in Accessoires voor de HTC One S.