Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online

Kiwi

Gadgetfreak

J0YR1D3R schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 12:43:
[...]

Ben benieuwd wat het is, hardware of software.
Ik vrees zomaar dat we dit niet te horen krijgen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TerrorKiwi schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:29:
[...]

Ik vrees zomaar dat we dit niet te horen krijgen :/
Als je het toestel terugkrijgt zal er op de brief daaraan wat ze aangepast hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-10 21:58
Ik lees goede berichten m.b.t. het home button probleem en OTA 2.38.161.6.

http://forum.vodafone.co....problem/m-p/1267428#M3746
http://forum.xda-develope...?p=32523892&postcount=976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Das nog een update vóór jelly bean?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jups, maar misschien wel provider-related, aangezien er 'n linkje naar een Vodafone-forum wordt genoemd?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 13:02
Zou ik het mij wagen deze te bestellen? :) Nu er verbetering in zit met de HB?

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-knight
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-05 13:24
TheMystery schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:15:
[...]

Probeer eens bij instellingen --> geluid het vinkje uit te zetten bij kantelen voor luidspreker.
Dit loste het bij mij op.
Bedankt voor de tip.
Ga ik proberen. Wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P_de_B schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 08:35:
Ik heb mijn One S ook maar op laten halen voor reparatie. HTC heeft in de chat aangegeven dat ze nu definitief de oorzaak hebben kunnen vinden van het home button probleem en dat telefoons nu opgestuurd kunnen worden.

als leentoestel heb ik nu een Galaxy mini, dan ben je toch wel verwend met een One S zeg.....
Ik had mijn telefoon naar anderhalve week terug, en het complete scherm is vervangen....tot nu toe geen last meer van het HBP !!!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:20

Trouble

Everything is awesome

Ik begrijp dat het ook voorkomt op een soortgelijke router met dezelfde beveiliging. In dat geval lijkt het er helaas op dat de telefoon niet compatible is met deze soort beveiliging van deze router.

Dat kan inderdaad niet op de telefoon zelf worden opgelost. U kunt bij de fabrikant van de router navragen of zij een lijst hebben met telefoons die niet compatible zijn met de beveiliging.

Ik kan op dit moment helaas alleen adviseren om een andere soort beveiliging te gebruiken of een andere router. Een telefoon kan niet worden aangepast voor een bepaalde soort router of beveiliging.
'Deze soort beveiliging van deze router'... het is gewoon WPA/WPA2 beveiliging, niets raars aan -O-

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Nu online

Kiwi

Gadgetfreak

Snobbieh schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 19:22:
Zou ik het mij wagen deze te bestellen? :) Nu er verbetering in zit met de HB?
Er is volgens mij een kans van maximaal 1 op 100 dat jij het HB probleem zal krijgen. De meeste nieuwe toestellen hadden het al niet meer dacht ik, en je leest hier alleen de negatieve berichten. Het enigste probleem waar je op moet letten is het versienummer (520e vs 560e).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
TerrorKiwi schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 20:44:
[...]

Er is volgens mij een kans van maximaal 1 op 100 dat jij het HB probleem zal krijgen. De meeste nieuwe toestellen hadden het al niet meer dacht ik, en je leest hier alleen de negatieve berichten. Het enigste probleem waar je op moet letten is het versienummer (520e vs 560e).
Ik zou zoiezo de S4 willen :) Zijn daar meer problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 21:08
Snobbieh schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 21:51:
[...]

Ik zou zoiezo de S4 willen :) Zijn daar meer problemen mee?
je kan dit forum wel een beetje doorkijken.
met uitzondering van een paar mensen heeft iedereen de S4 versie.

er is dus weinig ervaring met de S3 versie.

de grootste problemen is het HBP. Een aantal posts voor deze wordt er verteld dat het probleem lijkt gevonden en wordt opgelost. 8)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
Killerbert schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:26:
[...]

je kan dit forum wel een beetje doorkijken.
met uitzondering van een paar mensen heeft iedereen de S4 versie.

er is dus weinig ervaring met de S3 versie.

de grootste problemen is het HBP. Een aantal posts voor deze wordt er verteld dat het probleem lijkt gevonden en wordt opgelost. 8)
Jep heb ik ook gelezen :) Daarom dat ik vroeg of ik het zou wagen, omdat er toch wel veel mensen teleur over gesteld zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Nu online

Kiwi

Gadgetfreak

Snobbieh schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:38:
[...]

Jep heb ik ook gelezen :) Daarom dat ik vroeg of ik het zou wagen, omdat er toch wel veel mensen teleur over gesteld zijn...
Ik had het idee dat alleen die hem al 3 maanden of langer hebben het HB probleem hebben. Ik heb zelf de S4 gekocht bij Coolblue, en heb nog nergens last van na een maand. Ik zou het gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-10 14:55

CasGas

.

Iemand die ook problemen heeft sinds die SIM kaart update?

Sinds the update, als ik dan via BT bel in de auto en het gesprek is klaar, "crashed" de simkaart. Hij word disconnected en connect meteen. Dan kan ik een foutrapport sturen en mijn BT uit en aanzetten, dan heb ik weer contact met de carkit en kan ik weer bellen.
Het is niet heel erg, maar wel ontzettend vervelend aangezien ik veel bel in de auto en dit elke keer op deze manier moet fixen..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hallo allemaal,

Ik ben sinds een afgelopen zaterdag ook in het bezit van een HTC one S (zwarte versie).
Tot nu toe ben ik erg te spreken over de telefoon.

Ik heb echter alleen een probleem.

Ik zet 's avonds de telefoon altijd uit en zet hem de volgende morgen weer aan. Tot nu toe is het opstarten van de telefoon na een 'avondje op uit' niet goed gegaan.
De eerste keer zag hij de simkaart niet,
de tweede keer vroeg hij na het invoeren van de juiste pincode ineens om de puk code. Scherm aan en uit zetten hielp hier wel bij.
De derde keer zag hij de simkaart weer niet.

Nu ben ik gisteren weer terug geweest naar de winkel en hebben ze me een nieuwe telefoon gegeven :).
Echter nu zag deze vanmorgen ook de simkaart niet meer. :(

Hij is up to date (Android 4.04 htc stock) met een vodafone abbonement.

Hebben jullie nog een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Zou dit eventueel ook opgelost kunnen worden met de toekomstige update naar Android 4.1?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Gismo1979 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:17:
Klinkt heel logisch, maar er al aan gedacht dat je SIM-kaart misschien gewoon gaar is? Dit probleem aangeven bij Vodafone en nieuwe SIM vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Het betreft een nieuwe simkaart. Ik kom van de desire Z, dus had nog geen microsim.
Maar dit is misschien wel een idee.

[ Voor 18% gewijzigd door Gismo1979 op 10-10-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:12
Gismo1979 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:58:
Het betreft een nieuwe simkaart. Ik kom van de desire Z, dus had nog geen microsim.
Maar dit is misschien wel een idee.
Een nieuwe kan natuurlijk ook defect zijn, productiefout. Zou het best wel eens kunnen zijn (had ook nog nooit van dit gehoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:39
Ervaringsupdate na 5 maanden gebruik:

Ik vind het van binnen een prima toestel, ondanks het homebutton probleem wat ik had.
(Dit is overigens weg gebleven na mijn gepruts)
Softwarematig voelt het toestel gewoon erg snel aan en lijkt het niet onder te doen voor andere vergelijkbare toestellen. Ook het streamen van 720P beeldmateriaal van m'n nas is toch wel erg fijn.
Beeldkwaliteit bij het afspelen van video vind ik super, witte webpages vind ik toch wat minder goed weglezen.
Het scherm is slechter afleesbaar in de zon dan mijn vorige toestel (HTC Desire)

Maar de buitenkant...
Het glas heeft miniscule krassen, dekseltjes sluiten niet lekker meer, de coating valt eraf als je er te lang naar kijkt en het toestel wordt bij zeer actief langer gebruik (streamen/afspelen 720P) oncomfortabel warm.

Een aantal foto's

Ik heb in 15 jaar mobiel gebruik geen toestel gehad dat zo snel cosmetische beschadigingen opliep.
Nu heb ik daar verder geen problemen mee, maar HTC heeft dit wel iets anders over laten komen.

Verder dus prima toestel, ook custom rom support (ik draai nu pakweg een maand twee maanden CM10) waar ik een hard hoofd in had.
Tot zover mijn ervaring, moge het iemand helpen een keuze te maken.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:32
Hier ook een zeer happy gebruiker. Sinds een aantal maand ook de one S en nog steeds blij mee. enkel deze morgen het mysterieuze HB probleem gehad. Begon hij opeens te switchen EN fotos te maken als gek. Best apart, maar nu geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-10 15:26
Gismo1979 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:17:
Hallo allemaal,

Ik ben sinds een afgelopen zaterdag ook in het bezit van een HTC one S (zwarte versie).
Tot nu toe ben ik erg te spreken over de telefoon.

Ik zet 's avonds de telefoon altijd uit en zet hem de volgende morgen weer aan. Tot nu toe is het opstarten van de telefoon na een 'avondje op uit' niet goed gegaan.
De eerste keer zag hij de simkaart niet,
de tweede keer vroeg hij na het invoeren van de juiste pincode ineens om de puk code. Scherm aan en uit zetten hielp hier wel bij.
De derde keer zag hij de simkaart weer niet.

Nu ben ik gisteren weer terug geweest naar de winkel en hebben ze me een nieuwe telefoon gegeven :).
Echter nu zag deze vanmorgen ook de simkaart niet meer. :(

Hij is up to date (Android 4.04 htc stock) met een vodafone abbonement.

Hebben jullie nog een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Zou dit eventueel ook opgelost kunnen worden met de toekomstige update naar Android 4.1?

Alvast bedankt.
Dit probleem had ik ook. Bleek dat de hele sim-card lezer defect was. Nieuw toestel gekregen.

Is het mogelijk dat het Home Button probleem terug te koppelen is aan een datum? Als in, productie datum van de telefoon.
Ik heb de mijne nl. nu 8 week, en er is niks mis mee. Slechts 1 keer een reboot vanwege foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
@Xfade

Ik heb een nieuwe telefoon gekregen, maar deze heeft hetzelfde probleem. Ga vanavond eens kijken of ik een nieuwe sim kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:35

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Raymond P schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:34:

Maar de buitenkant...
Het glas heeft miniscule krassen, dekseltjes sluiten niet lekker meer, de coating valt eraf als je er te lang naar kijkt en het toestel wordt bij zeer actief langer gebruik (streamen/afspelen 720P) oncomfortabel warm.

Een aantal foto's
dat ziet er idd niet uit, zou ik me ook aan ergeren. Ik ben blij dat ik iets later een One S heb gekocht want die hebben heen coating problemen.

blijft nog rustig mbt tot de 4.1 update! :+

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook het homescreen probleem! Ik kreeg van HTC het volgende bericht. Zelf had ik de update 2.31 er al op staan, maar dat hielp niet, maar na het terugzetten van de fabrieksinstellingen was het probleem op gelost! Dus volgens mij help de update alleen als je de telefoon terug zet naar de fabrieksinstelling. (de update 2.31 blijft er dan gewoon opstaan)

[[b]b]Voor het probleem met de homebutton van dit toestel wordt momenteel een update uitgerold. Het softwarenummer hiervan is:
2.31

Als u met deze softwareversie nog problemen ondervindt, dan adviseer ik u een backup te maken van uw gegevens en dan het toestel terug te zetten op fabrieksinstellingen. Het hele besturingssysteem wordt dan gereset en softwarebugs hersteld.

Ik heb de volgende link toegevoegd om u verder te helpen.
http://www.htc.com/nl/help/htc-one-s/

Ik vertrouw erop dat dit het probleem zal verhelpen. Mocht het probleem echter niet verholpen zijn, dan wil ik u adviseren om telefonisch of via de instant chat contact met een medewerker van de technische ondersteuning op te nemen die u stap voor stap verder kan helpen. Uw toestel kan dan worden gerepareerd
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
^^ en tegen mij zeggen ze in de chat dat het niet softwarematig kan worden opgelost, maar dat ik hem moet opsturen voor reparatie.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe lang is dat geleden dan! Ik heb de telefoon 2 weken, en na een paar dagen het probleem, en daarna pas de update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Laatst online: 16:20
Zijn er meer mensen die af en toe wifi problemen hebben en waarbij de WiFi-functie na het uitschakelen neit meer aan wil? Na een reboot is het weer verholpen.
Ik heb dus verder geen wifi-problemen, behalve dit af en toe. Lijkt ook alleen op mn werk te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:37:
Maar hoe lang is dat geleden dan! Ik heb de telefoon 2 weken, en na een paar dagen het probleem, en daarna pas de update!
Dat was vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
kwaazaar schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:50:
Zijn er meer mensen die af en toe wifi problemen hebben en waarbij de WiFi-functie na het uitschakelen neit meer aan wil? Na een reboot is het weer verholpen.
Ik heb dus verder geen wifi-problemen, behalve dit af en toe. Lijkt ook alleen op mn werk te gebeuren.
Hier had ik gisteren even last van. Oorzaak bij mij was dat ik een nieuwe rom op oude kernel draaide. Maw ik was vergeten de boot.img te flashen.
Verder total geen problemen mee.

@12December1966:
Factory reset is zo'n beetje het standaard antwoord van HTC.
Dat heb ik ook wel 10 keer als antwoord gehad. Als je een beetje terug leest dan zal het je opvallen dat het probleem even weg blijft na een factory reset, om vervolgens weer terug te komen na een week of twee.

Ik heb softwareversie 2.31 nooit gedraaid, dus kan daar ook geen uitspraak over doen.
Natuurlijk hoop ik wel voor je dat het daadwerkelijk verholpen is nu.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd! Maar je had wel of niet die update gehad!
Maar het is en blijft vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar die update is dus belangrijk, die verhelpt het probleem!
Raymond P schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:02:
[...]

Hier had ik gisteren even last van. Oorzaak bij mij was dat ik een nieuwe rom op oude kernel draaide. Maw ik was vergeten de boot.img te flashen.
Verder total geen problemen mee.

@12December1966:
Factory reset is zo'n beetje het standaard antwoord van HTC.
Dat heb ik ook wel 10 keer als antwoord gehad. Als je een beetje terug leest dan zal het je opvallen dat het probleem even weg blijft na een factory reset, om vervolgens weer terug te komen na een week of twee.

Ik heb softwareversie 2.31 nooit gedraaid, dus kan daar ook geen uitspraak over doen.
Natuurlijk hoop ik wel voor je dat het daadwerkelijk verholpen is nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ik heb die 2.31 update ook geïnstalleerd in de hoop dat het HB probleem zou weg zijn, maar loste absoluut niks op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je em daarna wel terug gezet naar de fabrieksinstellingen? Anders komt de update niet in werking.
DieterVDW schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:29:
Ik heb die 2.31 update ook geïnstalleerd in de hoop dat het HB probleem zou weg zijn, maar loste absoluut niks op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:31:
Heb je em daarna wel terug gezet naar de fabrieksinstellingen? Anders komt de update niet in werking.
[...]
Ja hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan weet ik het ook niet, er zou ermee terug gaan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Hehehe.

OT:
Iemand toevallig ervaring met de Wireless Media Link? Ik ben toch nieuwsgierig geworden.
Vooral nu er steeds meer content 'not available' is via Youtube Remote.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 20:07
Ik heb zelf een htc desire en zat te twijfelen om de one s te nemen maar na het lezen van dit topic doe ik dat voorlopig toch nog maar even niet. Het afbladderen vind ik nog niet eens zo heel erg (mediaplayer ook al wel gefixt bij nieuwere modellen) maar die home button bug kan echt niet. Vooral de houding van htc en het feit dat er nu nog geen oplossing voor is vind ik niet kunnen. Ik voel er al helemaal niks voor om nu 400 euro uit te geven aan een telefoon en dan maar te hopen dat die bug niet optreedt... als het dan toch gebeurd en je hem opstuurd ter garantie moet je maar mazzel hebben dat ze niet zeggen dat het door een krasje ergens anders komt (zie hierboven). Dan heb je dus 400 euro uitgegeven en een niet werkende telefoon.

Om die reden sluit ik ook nooit een verzekering af want ze doen er alles aan om er onderuit te komen.

Dan kun je wel stellen dat vooral de mensen waarbij iets niet werkt dat posten, ok agreed maar bij andere telefoon topics lees ik echt niet zo veel klachten...

Erg jammer want het lijkt me verder wel een goede opvolger van mn desire.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 19:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, er zijn er waarschijnlijk zat zonder problemen. Ik heb hem nu twee maanden, geen vuiltje aan de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Nu online

Kiwi

Gadgetfreak

Inderdaad, het zou zonde zijn als je deze pracht telefoon zou laten liggen, want hij werkt helemaal top. Er zijn hier veel mensen met problemen, maar dat is omdat je de mensen zonder problemen niet meer hoort. Volgensmij zijn er al meer dan 40 posts van mensen die het een top telefoon vinden, en daar sluit ik me bij aan.
Ik ken intussen 6 mensen (inclusief mijzelf) met de HTC One S, en niemand heeft ook maar een enkel probleem.

Ik zeg: Gewoon doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Laatst online: 18:20

Trouble

Everything is awesome

Het enige probleem dat ik heb: de WiFi die het niet meer doet thuis, verder: toptoestel.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh
  • Laatst online: 08-10 11:11
Ook hier werkt de One S perfect.
Geen enkel probleem ervaren, nu ondertussen een maand in bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

En als je een recent model koopt dan is de kans op coating of HBP vrij klein want die problemen zijn later in het productieproces opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Chaoss schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:55:
En als je een recent model koopt dan is de kans op coating of HBP vrij klein want die problemen zijn later in het productieproces opgelost.
Bron?
Voor zover ik op de hoogte ben heeft HTC over het home button probleem nog geen (semi) officiele uitspraak gedaan.
Dan zou ik eindelijk iets hebben om ze flink om de oren mee te slaan.
Ook komen er nog steeds nieuwe gevallen bij.

Wat betreft de coating: ik heb er een uit de 'nieuwe' batch.
De zwarte coating chipt er dus niet vanaf ofzo. Echter, wanneer je het toestel een keer laat vallen op een grove vloer dan ziet ie dus direct eruit zoals de mijne. Dit geldt in ieder geval ook voor een toestel dat een maand geleden is gekocht.
Het hele micro arc oxidation coating proces is in mijn ogen dus een flop. HTC rept er ook geen woord meer over op hun website, en dat zal wel een reden hebben.

Nogmaals, verder is het een prima toestel.
Maar de problemen waar je kans op hebt bij aanschaf moeten we niet bagatelliseren.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

die van mij is ook al eens gevallen, niet van heel hoog ongeveer 1 meter op een laminaat vloer en die mankeer niets.

En je hoeft ook niet te verwachten dat een telefoon die je zonder bescherming van 2 meter laat vallen onbeschadigd blijft want dat leverde bij mijn alu Desite ook deukjes op. Keramisch materiaal is nu eenmaal een amteriaal wat niet kan deuken en dus breekt als je het laat vallen. Dat is een product eigenschap en dat wist je toen je de telefoon kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Laminaat is geen grove vloer.
Mijn valpartijen zijn overigens van een loungebank pakweg 40 cm hoog op tuintegels.
Om een exacte vergelijking te geven: dit leverde bij mijn alu Desire en Sensation geen deukjes of diepe krassen op.

Toen ik een preorder plaatste voor de One S had ik enkel dit als referentiepunt:
YouTube: Micro Arc Oxidation on HTC One S

Enkele kernpunten:
  • Don't need a case to protect...
  • Durability is much better than normal process...
  • It's also stronger than stainless steel...
Ik had absoluut niet beter kunnen weten. Het is immers de eerste consumentenelektronica die zo behandeld is. En ervaring met satellieten bij NASA heb ik helaas niet.

Mijn verwachtingspatroon lag op het niveau "Minimaal net zo goed als de vorige".
Feit is dat dat een zware overschatting was van mij. Onder andere door de misleidende propaganda van HTC.
De allereerste gebruikerservaringen waren nutteloos door het foutje in het productieproces.

Ik heb ook zat ervaring met keramische spullen. Keramische messen gebruik ik al heel wat jaren, ook heb ik een inmiddels 15 jaar oude keramische aanzetstaal waar geen deuk in te krijgen is.
Verder heb ik pannen met een keramische coating die ik dagelijks mishandel.
Je kan gerust van mij aannemen dat dat spul zich totaal niet zo gedraagt als op de One S.
Het is breekbaar, maar krassen erop maken is toch echt ontzettend lastig.

En je vergeet je bron te vermelden voor je eerste uitspraak.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTC propaganda?? Meen je dat nou. Kom op hè, ze proberen enkel en alleen hun product te verkopen. Een protective casing is altijd een slim idee omdat krasjes en deukjes altijd kunnen ontstaan. Het is een gebruiksobject, wat verwacht je dan. Het is normaal dat een telefoon er gebruikt uit ziet.

Verder is mijn 1S uit de tweede batch en heb ik nog geen problemen ervaren mbt HBP of chipping van de coating. Dit mag ook wel eens worden gezegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:33:
HTC propaganda?? Meen je dat nou. Kom op hè, ze proberen enkel en alleen hun product te verkopen. Een protective casing is altijd een slim idee omdat krasjes en deukjes altijd kunnen ontstaan. Het is een gebruiksobject, wat verwacht je dan. Het is normaal dat een telefoon er gebruikt uit ziet.

Verder is mijn 1S uit de tweede batch en heb ik nog geen problemen ervaren mbt HBP of chipping van de coating. Dit mag ook wel eens worden gezegt.
Heb je uberhaubt wel gelezen wat ik schrijf?
Mijn verwachting staat letterlijk een regel boven de zin waar je op reageert.

Om dan maar kinderachtig met definities te slingeren...
quote: Van Dale
pro·pa·gan·da (de; v(m))
  1. alles wat men doet om aanhangers te winnen: propaganda maken
Ja dat meen ik, textbook example zelfs. Ware het niet een Youtube filmpje gericht op de Amerikaanse markt dan had ik het zelfs onder misleidende reclame geschaard. En dat is bij wet verboden in Nederland.

Verder kan je hier lezen dat ik daar verder geen problemen mee heb.

Je geeft aan dat het normaal is dat een gebruiksvoorwerp er gebruikt uit ziet en tegelijkertijd vind je het een goed idee om het normale uiterlijk zo veel mogelijk te vermijden. Pick a side...

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is reclame. Dat moet je met een korrel zout nemen. Je hebt nog nooit de 'propaganda' van bijvoorbeeld Apple gezien? Wat een zwaar woord voor slechts een reclame. Zelf heb ik helemaal geen problemen ondervonden qua beschadigingen na enkele keren laten vallen van circa 50cm op een stenen vloer. Misschien vanwege de dunne plastic protector of misschien gewoon geluk. Ik snap je punt niet helemaal. Had je verwacht dat het een materiaal was wat absoluut niet ging krassen of butsen? Beetje wishful thinking, niet waar. Zie Apple met hun 'onverwoestbare gorilla glass' oid.

En het is een gebruiksobject, het ligt aan jezelf hoe je het behandeld. Wil je absoluut geen beschadigingen, dan neem je een hoesje. Dit is altijd al zo geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-10 07:57
Ik moet Raymond P met zijn punt toch wel gelijk geven.

In tegenstelling tot wat HTC heeft geclaimd/ gesuggereerd, dat de laag sterker is dan normaal, is mijn One S veel gevoeliger voor beschadigingen dan mijn oude Desire. Deze heeft pas na 2 jaar serieuze gebruikers schade opgelopen. Sinds dat deze geregeld in de handtas van mijn vriendin verdwijnt:)

Ook het Gorilla glas 2 geeft icm dit toestel veel meer krassen op het scherm. Op de Desire nog steeds geen krassen. Dit heeft denk ik ook te maken met de rest van het ontwerp, De One S kun je eigenlijk niet met het glas naar beneden neerleggen. Dit terwijl HTC wel fucties in het toestel heeft ingebouwd waarvoor je dit wil (mute wanneer je gebeld wordt en speaker wanneer je een gesprek hebt.

Ben trouwens wel erg tevreden met het toestel en vind wat gebruikers schade niet erg.

Ter info. Toestel in de 1e week dat deze uit was gekocht en geen last van dat home button gedoe. Zowel Vodafone als T-mobile gehad in deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Raymond P schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:34:
Ervaringsupdate na 5 maanden gebruik:
<>
Ik heb in 15 jaar mobiel gebruik geen toestel gehad dat zo snel cosmetische beschadigingen opliep.
Nu heb ik daar verder geen problemen mee, maar HTC heeft dit wel iets anders over laten komen.
<>
Om mijn punt duidelijk te maken

Van die 15 jaar heb ik bijna 10 jaar alweer zowel een zakelijk als prive toestel.
Meestal doe ik er nog geen jaar over voordat ik een toestel vervang.
Ik schaar mezelf onder de 'early adopters', wat telefoons betreft heb ik graag het nieuwste en 'beste'.
Ik heb nog nooit een hoesje of screenprotector gebruikt omdat ik vind dat gebruiksschade normaal is.

Nu kan je zelf mijn 'ervaring' inschatten, uitrekenen hoeveel telefoons ik ongeveer gebruikt heb en bepalen hoe zwaar mijn mening zou moeten wegen.

Mijn One S heb ik niet anders behandeld dan andere telefoons.
Toch krijg ik regelmatig reacties in de trend: "Wat is er met je telefoon gebeurd?".
Dat heb ik nooit eerder gehad. Daarbovenop vind ik zelf ook dat de schade te veel en te snel is.

Om het kort samen te vatten voor je vind ik dat de One S cosmetisch te snel achteruit gaat (of beschading te veel opvalt) vergeleken met andere telefoons in dezelfde prijsklasse en dat dit aspect hier flink afgezwakt wordt.

Maar als je gelezen had voordat je een reactie gaf had je dat vast wel begrepen.

Ik ben met je eens dat er (misschien te) veel gelezen kan worden over de problemen met betrekking tot de homebutton.
Er zijn echter maar weinig personen die er hard aan trekken om reactie los te krijgen van HTC. Misschien daarom dat juist deze personen dit topic lijken te overspoelen met feedback.

Het signaal hierachter is natuurlijk duidelijk. Als je het probleem wel hebt dan kom je er namelijk niet meer vanaf. Hooguit tijdelijk na een factory reset of misschien zelfs een spookreparatie als je het geluk hebt.

Ookal lijkt de kans statistisch gezien klein dat je dit probleem krijgt, de manier waarop HTC je met het probleem laat zitten is niet fijn. En een beetje sympathiek persoon gunt dat niemand.

Als potentiele koper zou ik dolgelukkig zijn met zo veel complete ervaringen en statusupdates.
De personen die posten dat ze "het niet" hebben zouden misschien eens moeten proberen te posten wat ze dan wel hebben. Echte positieve ervaringen heeft dit topic namelijk een groot gebrek aan.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Raymond P schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:17:
[...]
Ik ben met je eens dat er (misschien te) veel gelezen kan worden over de problemen met betrekking tot de homebutton.
Er zijn echter maar weinig personen die er hard aan trekken om reactie los te krijgen van HTC. Misschien daarom dat juist deze personen dit topic lijken te overspoelen met feedback.
Ik lig momenteel zwaar in de clinch met HTC omtrent de herstelling van mijn One S voor het HB probleem, die zij weigeren onder garantie te herstellen wegens een kras (zie vorige posts).
Ik heb onlangs een mail gestuurd naar 2 personen van de HTC, de customer service manager en iemand van de sales dienst, waarin ik hen alweer wijs op deze productiefout en hen expliciet vraag of ze dit probleem erkennen. Ik wacht nog op een antwoord.

Er zijn 2 opties:
- Ofwel erkennen ze het probleem, maar dan gaan ze akkoord met mij dat het probleem waarschijnlijk al bestond bij aankoop, en wordt het lastiger om de herstelling te weigeren.
- Ofwel ontkennen ze het probleem, en dan is dit je reinste struisvogelpolitiek.
(-Ofwel antwoorden ze gewoon nooit...)

Ik ben wel een beetje stout geweest en heb Mark Moons ook in cc gezet hehe. Geen idee of het wat uithaalt. Maar als ze mijn toestel niet willen repareren, dan ga ik tenminste nog wat herrie schoppen verdikke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nederlands én ontopic graag.

[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 12-10-2012 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Raymond P drukt goed uit wat mijn zorgen zijn en Dieter bevestigd het ook nog. het is ronduit te gek voor woorden dat je een telefoon koopt van 400 euro en dan maar moet hopen dat je de HB bug niet krijgt want HTC laat je er gewoon mee zitten als er wat gebruikssporen op zitten.

dat zorgt niet echt voor veel vertrouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olaf133
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-10 14:51
Nou, ik ook even mijn ervaring delen hier... heb zelf voor zakelijk en prive gebruik een HTC One-S gekocht en na anderhalve maand kleine, maar toch zichtbare krasjes op de coating... even contact opgenomen met HTC en zij vroegen mij foto's hiervan door te sturen, dus foto's gemaakt, opgestuurd, en dit is hun antwoord:

Mijn naam is Hennie en ik neem de zaak over omdat mijn collega momenteel niet beschikbaar is.

Ik heb de foto bekeken en kan aan de hand hiervan mede delen dat de kans dat dit onder garantie gerepareerd kan worden zeer klein is. De uiteindelijke beslissing ligt bij het reparatie centrum, maar het bekende coating probleem uit zich in het loslaten van de coating in het midden van de behuizing en niet of zeer beperkt aan de randen.

Mocht u dit toch verder willen laten onderzoeken, kunt u het laten ophalen en naar Dynafix brengen. Zij zullen het toestel verder onderzoeken en een eventuele reparatie dan ook namens ons uitvoeren. U bent uw toestel ca. 2 weken kwijt, echter dit kan enigszins variëren.

De koerier kan op werkdagen tussen 9 en 1, tussen 1 en 5 of tussen 5 en 9 uur 's avonds langskomen. Daarnaast kan uw toestel op zaterdag tussen 9 en 1 of tussen 1 en 5 uur worden opgehaald.

U biedt het toestel zonder de accessoires aan. Dit betekent dat u de batterij, het achterklepje, SIM-kaart, SD-kaart en oplader bij u houdt. Verder hoeft u het toestel niet te verpakken.

Wij zouden graag van u de volgende gegevens willen hebben:
1) Uw telefoonnummer en e-mailadres.
2) Een adres waar het toestel opgehaald en terugbezorgd kan worden.
3) Het serienummer en IMEI nummer van uw toestel. Het Serienummer kunt u vinden op de verpakking van het toestel en het IMEI nummer door te ‘bellen’ naar *#06# zonder daadwerkelijk op de bel knop te drukken.
4) De dag en het tijdslot waarin het toestel kan worden opgehaald. Geeft u ons altublieft twee werkdagen tussen uw antwoord en de collectie van uw toestel.
5) De netwerkprovider die u met het toestel gebruikt.

Zo gauw wij deze gegevens hebben, zullen we voor de reparatie inboeken. U krijgt dan een mail van ons met een bijlage. Deze zult u moeten uitprinten en meegeven aan de koerier.

Daarnaast zijn de garantievoorwaarden van toepassing op alle reparaties. Dit betekent dat de reparatie kosteloos zal zijn zolang het toestel hieraan voldoet. Mocht de monteur vaststellen dat dit incidentele schade betreft, dan zullen de kosten voor de reparatie aan u doorberekend worden. Hiervan wordt u via een email op de hoogte gesteld. U heeft dan de optie voor reparatie, indien mogelijk; de optie om het toestel tegen onderzoeks- en verzendkosten terug te krijgen; of om kosteloos afstand te doen van uw toestel.

Ik was het hier niet mee eens, zeker na de ervaringen die ikzelf met dynafix heb (schade aan het toestel na reperatie ed.) dus zit nu te wachten op een telefonist van HTC, kijken wat hun tegenvoorstel is... als ik meer nieuws heb meld ik mij hier weer :)

Upd: Kerel aan de telefoon heeft mij eigenlijk excact herhaald wat er in de mail stond, nog geen stap verder dus...

If nobody comes from the future to stop you, how bad of a decision can it really be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
olaf133 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:36:

Ik was het hier niet mee eens, zeker na de ervaringen die ikzelf met dynafix heb (schade aan het toestel na reperatie ed.) dus zit nu te wachten op een telefonist van HTC, kijken wat hun tegenvoorstel is... als ik meer nieuws heb meld ik mij hier weer :)

Upd: Kerel aan de telefoon heeft mij eigenlijk excact herhaald wat er in de mail stond, nog geen stap verder dus...
Mij heeft het denk een week of 2-3 gekost voor om HTC te overtuigen dat de coating niet goed was. Flink wat telefoontjes en een hoop e-mails. De schade deed zich al binnen 5 dagen voor. Heb je foto's? HTC bedenkt 1001 redenen waarom jij fout zit, Dynafix zal je niet verder helpen want zij worden geinstrueerd door HTC.

Mijn foto's zijn uiteindelijk naar HTC hoofdkantoor gestuurd, toen is besloten alsnog de behuizing te vervangen. Sinds die tijd heb ik er een case omheen en is de kans dus sowieso minder groot, maar het blijft een gevoelig ding. Ben er verder wel tevreden mee, nu 5 maanden in gebruik en na het rooten net die extra's die ik gewend was bij m'n Desire. Helaas is de accuduur nog wel om te huilen (vind ik) ten opzichte van een 2 jaar oude Desire..

[ Voor 15% gewijzigd door J0YR1D3R op 12-10-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Wel grappig dat bijna iedereen hier van een desire afkomt :) heb er zelf ook een.

Ik heb vandaag pdashop(coolblue) gemaild om te vragen wat zij over het HB probleem wisten maar bij hun was hierover niets bekend...ook in de 70 (!) Review van klanten op hun site wordt er niet over gesproken. Censuur of kwestie van slechte en goede batches? Iemand hier die hem daar gekocht heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ja ik heb hem van coolblue, mijn coating is na 3 maand nog perfekt en het HBP heb ik nooit gehad op tmobile en kpn netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

WhiteAss schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:59:
Ik moet Raymond P met zijn punt toch wel gelijk geven.

In tegenstelling tot wat HTC heeft geclaimd/ gesuggereerd, dat de laag sterker is dan normaal, is mijn One S veel gevoeliger voor beschadigingen dan mijn oude Desire. Deze heeft pas na 2 jaar serieuze gebruikers schade opgelopen. Sinds dat deze geregeld in de handtas van mijn vriendin verdwijnt:)

Ook het Gorilla glas 2 geeft icm dit toestel veel meer krassen op het scherm. Op de Desire nog steeds geen krassen. Dit heeft denk ik ook te maken met de rest van het ontwerp, De One S kun je eigenlijk niet met het glas naar beneden neerleggen. Dit terwijl HTC wel fucties in het toestel heeft ingebouwd waarvoor je dit wil (mute wanneer je gebeld wordt en speaker wanneer je een gesprek hebt.

Ben trouwens wel erg tevreden met het toestel en vind wat gebruikers schade niet erg.

Ter info. Toestel in de 1e week dat deze uit was gekocht en geen last van dat home button gedoe. Zowel Vodafone als T-mobile gehad in deze tijd.
Hé dat is mijn verhaal, gewoon gecopy en paste :(

;)

Nee, zonder gekheid. Exact hetzelfde hier, incl. T-mobile en Vodafone, tevredenheid, geen problemen maar wel dat de Desire wat krasvaster was

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Stomme vraag maar is de zwarte One S nou ook van aluminium? Ik heb hem nu een paar maanden en had altijd het idee dat hij van plastic was tot ik hier eens ging kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Best wel off-topic

Ben alweer 4 maanden erg blij met m'n One S, maar zag de specs van de S3 mini voorbij komen. In alle opzichten minder goed dan de One S natuurlijk, maar toch ook best een leuk klein toestelletje.

Toch moet HTC aardig hard aan de weg blijven timmeren om me over 1,5 jaar wéér over te halen t.o.v. Samsung.
Rev! schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 22:11:
Stomme vraag maar is de zwarte One S nou ook van aluminium? Ik heb hem nu een paar maanden en had altijd het idee dat hij van plastic was tot ik hier eens ging kijken :P
Tuurlijk. :) Je voelt toch duidelijk een verschil tussen de twee kunststof kapjes en de alu case?

[ Voor 30% gewijzigd door Victorio op 12-10-2012 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 17:28
Ik ga binnenkort naar China en neem daar een JaiYu G3 en/of een Xiaomi Mi-Two mee, zodat het niet uit maakt hoelang ik mijn One S kwijt ben voor reparatie... Als de problemen überhaupt al opgelost worden...

Heb al een Galaxy S gehad, een S II en nu deze, maar dit is echt de meest waardeloze van de 3. GSM/H+ bereik is een stuk slechter dan die andere twee. Spontane reboots (tijdens roaming en op wifi elke 5 minuten, "thuis" ongeveer 1 keer per week, altijd net op ongelegen momenten). Batterijduur slechter dan de SII (wel een 2000 mAh batterij in de SII gehad). Qua snelheid en design is die natuurlijk een stuk beter, ook het scherm is prima... maar als die basisfunctionaliteit niet goed is, wat heb je er dan aan?

Support van HTC valt me ook tegen... nu moet ik wel zeggen dat ik die bij Samsung nooit nodig heb gehad, dus kan niet vergelijken... maar het enige waar ze mee komen is: je moet een factory reset doen. Ja, duh... Al lang gedaan.

Voor iedereen die gaat zeggen dat het wel meevalt: We hebben het hier wel over een toestel waar ik bijna 500 euro voor betaald heb, en geen Chineze telefoon van bijna 200 euro... Dan mag je ervan uit gaan dat de basisfunctionaliteiten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Nou, ik ga niet zeggen dat het meevalt, als ik zie wat voor een prblemen je hebt met uitvallen en resetten...
Gelukkig nog nooit gehad

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Bericht gehad dat mijn telefoon terug in de winkel ligt.
Getelefoneerd, en blijkbaar is er toch een herstelling gebeurd!
Blijkbaar hebben de aangetekende brief en boze emails resultaat behaald!

Maar eerst zien en dan geloven, morgen ga ik er om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

gabn88 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:22:

Voor iedereen die gaat zeggen dat het wel meevalt: We hebben het hier wel over een toestel waar ik bijna 500 euro voor betaald heb, en geen Chineze telefoon van bijna 200 euro... Dan mag je ervan uit gaan dat de basisfunctionaliteiten werken.
he he HTC niet Chinees? :D Wikipedia: HTC

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Taiwanees. Afhankelijk van tegen wie je praat is dat China of niet :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DieterVDW schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 21:06:
[...]

Taiwanees. Afhankelijk van tegen wie je praat is dat China of niet :) .
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu 2 weken mijn HTC one S (z520e) terug van reaparatie (HBP) en tot nu toe geen last meer van het homescreen probleem, scherm is vervangen en software aangepast naar 2.31. Ben nu erg blij met de One S, mooie platte en vooral snelle telefoon! geen last van loslatende coating oid !, ben blij dat ik mijn mail in het taiwanees heb gestuurd ipv Chinees, anders had ik denk ik nu nog last van het HBP :-), en misschien portie bami toegestuurd gekregen hahahaaha.
ps goede snelle service van Phonehouse icm Dynafix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 08:42:
Heb nu 2 weken mijn HTC one S (z520e) terug van reaparatie (HBP) en tot nu toe geen last meer van het homescreen probleem, scherm is vervangen en software aangepast naar 2.31. Ben nu erg blij met de One S, mooie platte en vooral snelle telefoon! geen last van loslatende coating oid !, ben blij dat ik mijn mail in het taiwanees heb gestuurd ipv Chinees, anders had ik denk ik nu nog last van het HBP :-), en misschien portie bami toegestuurd gekregen hahahaaha.
ps goede snelle service van Phonehouse icm Dynafix
Wanneer heb je je telefoon gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 04:29
olaf133 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:36:
Nou, ik ook even mijn ervaring delen hier... heb zelf voor zakelijk en prive gebruik een HTC One-S gekocht en na anderhalve maand kleine, maar toch zichtbare krasjes op de coating... even contact opgenomen met HTC en zij vroegen mij foto's hiervan door te sturen, dus foto's gemaakt, opgestuurd, en dit is hun antwoord:

Mijn naam is Hennie en ik neem de zaak over omdat mijn collega momenteel niet beschikbaar is.

Ik heb de foto bekeken en kan aan de hand hiervan mede delen dat de kans dat dit onder garantie gerepareerd kan worden zeer klein is. De uiteindelijke beslissing ligt bij het reparatie centrum, maar het bekende coating probleem uit zich in het loslaten van de coating in het midden van de behuizing en niet of zeer beperkt aan de randen.
Ja, dit is toch ook wel je reinste bullshit van Htc. Van mij komt de coating er wel degelijk af aan de zijkanten daar waar ik hem vastpak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:32
Ook mijn One S is naar Dynafix geweest voor het HBp. Afgelopen zaterdag is tie teruggekomen (week weggeweest) met volgens mij een nieuw scherm er op. Tot nu toe geen HBp meer gehad.
Maar goed, eerst maar eens een paar weken afwachten...
Ik heb de grijze, gekocht bij CoolBlue zodra hij beschikbaar was. Geen cosmetische problemen, moest zelfs 3x kijken zaterdag of het wel mijn "eigen" One S was of een nieuwe. Er zat namelijk een plasticje op het scherm met een serienummer, maar dat zal het serienummer van het nieuwe scherm geweest zijn :-)

Geen negatieve ervaringen met Dynafix dus (ook eerder met mijn Desire niet, is er 3x geweest, 1x voor een opgeblazen speakertje en 2x voor de "Desire random reboots") en ook niet te klagen over HTC.
Als ik lees wat mensen tegenkomen bij HTC aan gebrek aan support, dan is dat wel om te janken... Vooral de zwarte is volgens mij gevoelig voor krassen en om dan het HBp daarop te gooien, terwijl er zat mensen zijn die het ook zonder krassen hebben, is natuurlijk niet erg netjes.

Aandachtspuntje voor mensen die hem op gaan sturen: na de factory reset door Dynafix ben je alles kwijt, ook je data... (gelukkig heb ik het meeste in de cloud staan :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireFoz schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:15:
[...]

Wanneer heb je je telefoon gekocht?
Eerste week van augustus 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 20:20
Wat me trouwens opvalt is dat er heel weing gesproken wordt over andere Roms voor de HTC One S. Ik zie op XDA al wel leuke Roms langskomen. Is dat omdat iedereen tevreden is over de stockrom of zie ik iets over het hoofd waardoor het nog niet echt handig is om een andere rom te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Volgens mij zijn veel mensen (ik iig wel) wel tevreden over de stock rom, de One S voelt lekker snel aan en htc sense is sowieso wel een erg mooie en handige skin.

en aan rooten zitten ook weer risico's verbonden, dus je moet heel erg graag een kale android versie willen draaien oid voordat je een stock rom gaat installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Mijn vorige telefoon (desire) moest gewoon een andere rom om er meer apps op te kunnen plaatsen.
Ik weet niet wat ik mis aan de stock rom.
Als ik kale Android had gewild, had ik wel voor een nexus gekozen, maar als je een rom kiest zonder Sense wordt je telefoon ongetwijfeld nog sneller.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Nu online

Kiwi

Gadgetfreak

Chaoss schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:11:
Volgens mij zijn veel mensen (ik iig wel) wel tevreden over de stock rom, de One S voelt lekker snel aan en htc sense is sowieso wel een erg mooie en handige skin.

en aan rooten zitten ook weer risico's verbonden, dus je moet heel erg graag een kale android versie willen draaien oid voordat je een stock rom gaat installeren.
Hier kan ik me helemaal bij aansluiten. Zolang er geen problemen zijn ga ik niets veranderen. Garantie is voor mij geen probleem, heb mijn iPods ook vanaf dag 1 elke keer gejailbreaked, maar het is hier gewoon niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenderson
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 13:31
Helemaal mee eens. Sense is nu zo ontzettend lekker snel, strak en clean! Ik denk ook niet dat we veel zullen merken van Project Butter in de aangekondigde Jellybean update, behalve misschien bij het scrollen door websites. Of is dat niet iets waar Butter effect op heeft?
Ik ben ergens wel nieuwsgierig naar de kale Android, maar dat heb ik al min of meer op mijn Transformer tablet. ik denk dat ik voor een telefoon Sense toch een stukje mooier vind.
Als ik dan een samsung smartphone of tablet zie met TouchWiz, vind ik het een beetje treurig dat ze marktleider zijn. Kwestie van smaak misschien, maar ik vind dat niet echt een mooi uithangbord voor Android.

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
YvoK schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:30:
Ook mijn One S is naar Dynafix geweest voor het HBp. Afgelopen zaterdag is tie teruggekomen (week weggeweest) met volgens mij een nieuw scherm er op. Tot nu toe geen HBp meer gehad.
Maar goed, eerst maar eens een paar weken afwachten...
Ik heb de grijze, gekocht bij CoolBlue zodra hij beschikbaar was. Geen cosmetische problemen, moest zelfs 3x kijken zaterdag of het wel mijn "eigen" One S was of een nieuwe. Er zat namelijk een plasticje op het scherm met een serienummer, maar dat zal het serienummer van het nieuwe scherm geweest zijn :-)

Geen negatieve ervaringen met Dynafix dus (ook eerder met mijn Desire niet, is er 3x geweest, 1x voor een opgeblazen speakertje en 2x voor de "Desire random reboots") en ook niet te klagen over HTC.
Als ik lees wat mensen tegenkomen bij HTC aan gebrek aan support, dan is dat wel om te janken... Vooral de zwarte is volgens mij gevoelig voor krassen en om dan het HBp daarop te gooien, terwijl er zat mensen zijn die het ook zonder krassen hebben, is natuurlijk niet erg netjes.

Aandachtspuntje voor mensen die hem op gaan sturen: na de factory reset door Dynafix ben je alles kwijt, ook je data... (gelukkig heb ik het meeste in de cloud staan :-))
Heb je voor de garantie ook contact gehad met cool blue of direct met htc? Coolblue vertelde mij namelijk dat ze geen klanten hadden met de hbb... had eik gehoopt dat hun toestellen dit probleem dus niet hadden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Nu online

Kiwi

Gadgetfreak

FireFoz schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 01:28:
[...]

Heb je voor de garantie ook contact gehad met cool blue of direct met htc? Coolblue vertelde mij namelijk dat ze geen klanten hadden met de hbb... had eik gehoopt dat hun toestellen dit probleem dus niet hadden :p
Ik heb de mijne nu ook een maand bij CoolBlue vandaan, en had laatst in de auto in the middle of nowhere ineens dat hij een beetje raar deed. Het was te kort om te weten of het echt HBP was, maar het leek er wel op. Verder nog helemaal geen last gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ik heb mijn One S begin juni gekocht bij Coolblue (Antwerpen). Na drie dagen terug gegaan met het HBp.
Heb toen onmiddellijk een nieuw toestel meegekregen. Ze hebben dus minstens al één klant gehad met het HBp...
Het nieuwe toestel had aanvankelijk geen last van het probleem, echter de laatste weken duikt het sporadisch op. Wel altijd op dezelfde locatie. Waarschijnlijk is er dus toch een link met de sterkte van het signaal ?
Voorlopig blijft het zeer beperkt, maar ik hoop dat er toch een software-oplossing uit de bus komt.
Ik heb geen zin om mijn toestel enkele dagen/weken kwijt te zijn voor een hardwareherstelling, zonder de garantie dat het probleem dan opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Svenderson schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 19:03:

Als ik dan een samsung smartphone of tablet zie met TouchWiz, vind ik het een beetje treurig dat ze marktleider zijn. Kwestie van smaak misschien, maar ik vind dat niet echt een mooi uithangbord voor Android.
Snap ik ook niet, er zijn ook genoeg Samsungers die graag sense zouden willen.
En Stock android is echt niet zo fijn als je sense gewend ben. Ook al zijn er veel dingen met apps op te lossen, zoals bijv. de dialer

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb thuis of in mijn omgeving nog nooit het HBP meegemaakt. Ik heb een van de eerste series One S in Nederland (zwarte versie).
Toen ik een paar weken geleden in IJsland was had ik opeens elke dag, meerdere keren per dag het HBP.
Na terugkomt nog 1 keer op Schiphol dit gedrag gezien, en na thuiskomst al weer een maand niks van gezien. Dus locatie en/of ontvangst heeft er wel heel duidelijk invloed op.

Nu HTC het probleem nu blijkbaar gevonden en opgelost heeft ga ik toch nog eens kijken of ik hem voor het aflopen van de garantie nog een keer kan laten herstellen.
Want ondanks dat ik er op dit moment geen last van ondervind, zit het er blijkbaar toch in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:32
[...]

Ik heb eerst contact gehad met CoolBlue, maar zij doen helemaal niets inhoudelijks met het probleem; het enige dat ik van CoolBlue te horen heb gekregen is "Bel HTC". Ik heb in het telefoongesprek met CB wel uitgelegd wat het probleem is, maar zij verwijzen gewoon meteen door. Beetje raar om dan te zeggen dat zij geen klanten met het probleem hebben gehad. Dat hebben ze wel degelijk en ik heb toch echt niet de indruk dat CB speciale leveringen van HTC heeft waar het probleem niet in voorkomt.
Verder niks slechts over CB, leveringsproces is echt het beste wat ik tot nu toe ben tegengekomen aan webshops. Aftersales is gewoon een ander verhaal en zij doen zelf geen garantiewerk voor HTC. Als je binnen een paar dagen komt en dan een nieuw toestel krijgt is dat mooi meegenomen, maar na een paar maanden verwijzen ze toch echt door naar de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Gisteren mijn toestel gaan ophalen bij de winkel, en nu heb ik effectief een hersteld toestel. Ik denk zelfs dat het een volledig nieuw toestel is, aangezien er geen enkele beschadiging meer te vinden is op het toestel (lak bij USB poort was gekrast en beats logo was al wat afgesleten bvb.). Wow!

Had echt niet gedacht dat HTC uiteindelijk toch nog mijn toestel zou repareren.
Maar blijkbaar heeft mijn mail naar de HTC klantendienst manager toch effect gehad.
Na het lezen van die mail is het voor elk rationeel mens wel duidelijk dat de kras in het toestel niks te maken heeft met het home-button probleem, dus blijkbaar zijn ze dan toch bijgedraaid.
Ofwel was Mark Moons in cc zetten toch een goeie zet :D . Zou echt wel eens willen weten wat er daar achter de schermen gebeurd is ...

In ieder geval, ik ben nu zéér tevreden! Ik hoop dat HTC nu ook voor de andere getroffenen hun verantwoordelijkheid opneemt.
Het is wel nogal flauw dat dit enkel opgelost geraakt na een persoonlijke mail naar de customer service manager. Ik heb dit emailadres enkel kunnen bemachtigen door een nalatigheid van de winkel waar ik het toestel gekocht heb, en de meeste mensen krijgen dus deze kans niet.

En nu duimen dat het probleem niet ook op dit toestel opduikt!

Over Coolblue: het feit dat je na 3 dagen meteen gewoon een nieuw toestel krijgt vind ik al fantastische klantenservice. De meeste winkels sturen je toestel op voor reparatie, ook al kom je al na enkele uren terug.
IMO is dit de enige meer waarde die een fysieke winkel nog heeft: goeie klantenservice en opkomen voor de klant tov. de fabrikant. Helaas gebeurt dit nog zelden, en schuift de winkel de verantwoordelijkheid gewoon naar de fabrikant. De winkel is gewoon de man-in-the-middle die enkel voor vertraging en complicaties zorgt bij problemen. Voor mij helaas geen aankopen meer in een fysieke winkel dus..

[ Voor 8% gewijzigd door DieterVDW op 16-10-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

DieterVDW schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:09:
Over Coolblue: het feit dat je na 3 dagen meteen gewoon een nieuw toestel krijgt vind ik al fantastische klantenservice. De meeste winkels sturen je toestel op voor reparatie, ook al kom je al na enkele uren terug.
Ik heb daar mijn toestel in 6 dagen tijd tweemaal moeten omruilen voor een nieuw exemplaar. Niks moeilijk doen, bonnen en retourformulier overhandigen, ruilen, en weg. Jammer dat dat de eerste ervaringen waren met mijn One S en dat het me gelijk twee screenprotectors heeft gekost (waarvoor ook een mooie oplossing is gekomen), maar inmiddels ben ik toch erg tevreden over het toestel en Coolblue. Nu is dat natuurlijk tweemaal een standaard DOA-regeling, maar zéker als je voor de tweede keer langskomt voor een omruilactie verwacht je toch dat ze gaan kijken of vragen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

yup Coolblue kost wat meer dan sommige andere webshops, maar je leest er ook alleen maar positieve reacties over.

Ik heb destijds bewust voor coolblue gekozen omdat ik hier las over het coating probleem, het was toen iets van 60-70 euro duurder maar ik had liever wel die zekerheid/service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Overigens is de verkopende partij verantwoordelijkheid om jou een goed product te leveren volgens de wet. Juridisch gezien heb je als consument niks te maken met HTC. Veel winkels sturen je rechtstreeks naar de fabrikant omdat dat sneller werkt, maar mocht HTC het toestel niet willen repareren dan kun je ook altijd nog de verkopende partij aansprakelijk stellen; er is namelijk een overeenkomst tussen jou en winkel. Mss het proberen waard voor degene die een toestel met hbp niet gerepareerd krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2022
AAAAAH :'( 8)7 . Mijn HTC One S is zojuist in elkaar gestort... Hij blijft maar opnieuw opstarten. Krijg eerst het HTC logo met die geschreven tekst eronder. Dan gaat die naar ongeveer 3 sec. op zwart. Dan krijg ik die animatie van HTC ONE S. Dat blijft ongeveer 10 sec. staan, gaat vervolgens even op zwart en start weer opnieuw op. Dit heeft die ongeveer een uur lang volgehouden....
Heb hem vervolgens maar in het boot menu een "power off" commando gegeven.... Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn, of iemand eerder mee gemaakt? 8)7

Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:11
Waarschijnlijk wel te fixen als je hem op start in de bootloader en dan de nieuwste RUU draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Mijn One S is vandaag na een ruime week retour gekomen van een reparatie voor het HBP. (via smartcare van HI). Het lijkt erop dat ze het scherm hebben vervangen, het staat echter niet in de reparatiebrief.

Op een locatie waar ik het probleem continue had treedt het nu niet meer op dus ik heb goede hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:19
Bobswa schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:05:
Verhaal over stervende telefoon...
Ik heb dit ook gehad, gewoon random. Deed niks bijzonders en ineens liep hij vast en kwam in de boot loop. Ik heb uiteindelijk een hard reset gedaan waardoor ik geen problemen meer heb, maar was wel een beetje jammer van mn programma's enzo, kost toch weer tijd om hem eigen te maken.

Al geprobeerd te resetten?

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 12:12

rajackar

Blood Minister

ElPaco schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:41:
[...]

Ik heb dit ook gehad, gewoon random. Deed niks bijzonders en ineens liep hij vast en kwam in de boot loop. Ik heb uiteindelijk een hard reset gedaan waardoor ik geen problemen meer heb, maar was wel een beetje jammer van mn programma's enzo, kost toch weer tijd om hem eigen te maken.

Al geprobeerd te resetten?
Yep, hier nog één. Vorige week tijdens een tripje naar Barcelona. Dat kwam erg onhandig uit en een hoop foto's berichten kwijt. Toch een kwalijke zaak eigenlijk.

Op XDA wordt door iemand melding gemaakt van de JB rom als ota update. Maar nog maar een paar mensen zouden hem hebben. Zou het dan echt?

[ Voor 10% gewijzigd door rajackar op 17-10-2012 00:43 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter64
  • Laatst online: 02-10 08:43
rajackar schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 00:43:
[...]

Yep, hier nog één. Vorige week tijdens een tripje naar Barcelona. Dat kwam erg onhandig uit en een hoop foto's berichten kwijt. Toch een kwalijke zaak eigenlijk.

Op XDA wordt door iemand melding gemaakt van de JB rom als ota update. Maar nog maar een paar mensen zouden hem hebben. Zou het dan echt?
Van het eerste probleem heb ik nog nooit last gehad, wel dat hij spontaan 1 keer reboot, maar geen bootloop. Verder heb ik ook nog geen JB update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

rajackar schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 00:43:

Als ik zo lees, slechts 1 iemand uit spanje en zijn toestel is nu een brick omdat de 4.1 update blijkbaar niet werkt op een geroot toestel.

Verder ist nog rustig op XDA dus ik geloof niet dat er al echt OTA aan de gang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 12:12

rajackar

Blood Minister

Het lijkt een beetje vals alarm te zijn idd.
Dan maar weer rustig afwachten.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Mooi, maar de zwarte blijft imho de mooiste :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Hi all. Het is me nog niet helemaal duidelijk maar is die HB issue opgelost na reparatie. Na veel vergelijkingen e.d. kwam ik op de One S uit, maar niet als deze nog duidelijke problemen heeft. Thuis zit ik vaker op GPRS snelheid namelijk.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Ik heb hem net een dag terug, en het probleem is niet meer voorgekomen. Dit terwijl het anders zeker al gebeurd zou zijn. Ik weet niet of het op de lange termijn goed blijft, maar de eerste resultaten zijn hoopgevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 23:09
*weg* Berichten zoals deze horen niet op het forum

[ Voor 81% gewijzigd door Bullet NL op 17-10-2012 16:16 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 45 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC One S levertijden- en prijzentopic. Accessoires mogen besproken worden in Accessoires voor de HTC One S.