Zo, brief teruggekregen van de winkel waar ik mijn HTC One S gekocht heb.
Keuze tussen toestel reparatie voor 374€, of terugsturen voor 55€ (of gratis vernietiging).
Hun argumentatie: toestel beschadigd door externe factoren (val- of stootschade) en valt niet onder fabrieksgarantie.
Ik ben echt WOEDEND. Ik ben nog nooit zo zwaar opgelicht geweest.
Ik had kunnen weten dat HTC er zich zo makkelijk zou vanaf brengen.
Ik heb dit probleem gesignaleerd bij HTC 1 maand na aankoop.
UITERAARD vertoont het toestel wat gebruikssporen na enkele maanden gebruik.
Wat een bullshit.
Ik bekijk welke ombudsdienst ik kan inschakelen, en hoe ik dit legaal kan aanpakken.
Maar dit is je reinste oplichterij.
Iemand al ervaring hiermee? Ik dacht dat iemand hier al iets soortgelijks had voorgehad?
Edit:
Op
deze Nederlandse pagina vind ik de volgende quote:
Wet garantiekoop
Sinds de invoering van de Wet garantiekoop is het voor consumenten makkelijker om hun recht te halen. Als een product binnen zes maanden na de koop kapot gaat, dan gaat de wet er vanuit dat het defect er al was op het moment dat u het kocht. Als de winkelier het hier niet mee eens is, dan moet hij het tegendeel bewijzen.
Ik vermoed dat dit Europese Wetgeving is, maar weet dit niet helemaal zeker. Kan iemand mij daar meer informatie over geven? Is dit Nederlandse of Europese wetgeving?
De
Belgische pagina hierover vermeldt het volgende:
De wet geeft de koper een wettelijke garantie van 2 jaar. Echter, indien het probleem zich voordoet na de eerste 6 maanden na de levering, dan moet de koper aantonen dat het probleem al bestond op het ogenblik van de levering. Dit is meestal niet eenvoudig. In feite beschik je probleemloos over een garantie van 6 maand.
Ik vermoed dat het woord 'koper' daar moet vervangen worden door 'verkoper', dan zou ook de zin '
In feite beschik je probleemloos over een garantie van 6 maand.' steek houden in de context. Grote hulp grr...
Maar als iemand hier kan verwijzen naar een stukje relevante wetgeving (Belgisch of Europees), eeuwige dank is de uwe!
[
Voor 48% gewijzigd door
DieterVDW op 14-09-2012 19:41
]