Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTallErne
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-12-2022
RobertJ schreef op maandag 10 september 2012 @ 18:55:
[...]

Eigenlijk niet. Dat betekent dat er waarschijnlijk een hoop negatieve ervaringen zijn. De positivo's melden zich lang zo vaak niet, dus een goed teken? Don't think so. Maar misschien ben ik wel wat gedesillusioneerd door mijn HTC ervaring met die coating. :+
Laat ik dan ook maar eens iets positiefs schrijven:

Ik heb mijn One S (de grijze) nu een paar maanden en hij bevalt me prima. Geen probleem met de homebutton en de krassen die er op zitten komen doordat ik 'm zelf al eens heb laten vallen, of dat hij uit mijn broekzak gleed.(ik heb nu eenmaal een hekel hoesjes, die vind ik maar lastig en dik).
Het scherm vertoont nog geen krasje terwijl ik de telefoon bijna altijd zo in mijn broekzak heb, vaak ook nog met mijn sleutels.

Toch 2 minpunten: Het bereik is niet supergoed en ik krijg 'm niet als hotspot geinstalleerd voor mijn laptop (was bij mijn htc wildfire s geen probleem). Dat laatste minpunt is overigens niet heel erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

LongTallErne schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:36:
[...]

Laat ik dan ook maar eens iets positiefs schrijven:

Ik heb mijn One S (de grijze) nu een paar maanden en hij bevalt me prima. Geen probleem met de homebutton en de krassen die er op zitten komen doordat ik 'm zelf al eens heb laten vallen, of dat hij uit mijn broekzak gleed.(ik heb nu eenmaal een hekel hoesjes, die vind ik maar lastig en dik).
Het scherm vertoont nog geen krasje terwijl ik de telefoon bijna altijd zo in mijn broekzak heb, vaak ook nog met mijn sleutels.

Toch 2 minpunten: Het bereik is niet supergoed en ik krijg 'm niet als hotspot geinstalleerd voor mijn laptop (was bij mijn htc wildfire s geen probleem). Dat laatste minpunt is overigens niet heel erg belangrijk.
Ik kan me hier eigenlijk volledig bij aansluiten, *hotspot niet getest*
Verder moet ik zeggen dat ik het scherm echt super vind, ik vind het fijner dan de lcd van de one-x ook al is de resolutie lager.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:37
Om ook nog maar eens een positief geluidje te laten horen:

Zowel mijn vrouw als ik hebben allebei een One S, beide de S4-versie en Vodafone branded. Vodafone levert alleen de zwarte versie, tot dusverre zien die er allebei nog keurig uit. Verder ook geen problemen met de home-button :) (Ik heb 'm nu 8 weken, vrouwlief een week of 6).

Dat het glas wel krasgevoeliger is dan onze vorige HTC's (respectievelijk een Hero en een Desire) staat vast, dat is wel iets minder :p

[ Voor 24% gewijzigd door Carpento op 10-09-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:16
[b][message=38897692,noline]
Krijg je een bepaalde foutmelding ofzo? Ik heb geen problemen om hem hotspot te maken voor laptop of andere smartphones... Misschien eens HTC contacteren via chat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Carpento schreef op maandag 10 september 2012 @ 23:10:
Dat het glas wel krasgevoeliger is dan onze vorige HTC's (respectievelijk een Hero en een Desire) staat vast, dat is wel iets minder :p
Ikzelf heb na 3 maanden nog steeds een krasvrij scherm en heb m'n Desire twee jaar vrij gehouden van krassen.

Echter vraag ik me af wat nu precies het verschil is tussen de schermen. Is GC2 nou echt iets meer flexibel waardoor het minder snel breekt maar wel sneller krast? Kortom, is het zo dan als minder mensen zouden mopperen over krasjes, zouden er dan méér mensen zijn met een gebroken scherm? (Heb elk voordeel z'n nadeel? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:02

Trouble

Everything is awesome

Carpento schreef op maandag 10 september 2012 @ 23:10:

Victorio schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 08:57:
[...]

Ikzelf heb na 3 maanden nog steeds een krasvrij scherm en heb m'n Desire twee jaar vrij gehouden van krassen.
Mijn HTC Hero is nog altijd krasvrij (en die is van 2010 oid). Maar ik heb nu al krasjes op het scherm van mijn One S, en die heb ik sinds juni in gebruik. Dat valt me echt vies tegen, want ik gebruik 'm niet anders dan dat ik mijn Hero gebruikte.

Verder is het een hele fijne telefoon, lekker in gebruik, snel genoeg en het beeld zelf is ook scherp genoeg in mijn ogen. Geen HBp voor mij tot op heden, geen of weinig bereik-issues. Top toestel, simple as that!

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:18
Bedankt allen voor zover het delen van de positieve en negatieve ervaringen. Ik wacht zelf nog even tot de iPhone 5 uit is, en dan ga ik een afweging maken voor een toestel. Vind zelf het kleine, dunne formaat van de One S samen met de achterkant wel erg netjes. En dat terwijl er toch een rappe dual core in zit en dat voor slechts 400 euro. Ik vind het een hele nette prijs/kwaliteitverhouding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:57
Chaoss schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:49:
[...]

Tjah mensen met problemen komen hier klagen... ik heb nog nooit een probleem gehad, geen krassen, geen HBP, geen ontvangst probleem... En ik geloof echt niet dat ik de uitzondering ben. Als 50% van de One S telefoons het HBP probleem had dan was HTC al lang begonnen met een terugroep actie.
Hier precies dezelfde ervaringen, geen krassen en geen home button probleem. Heb de One S al vanaf het begin (grijze variant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

thejoker80 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:49:
Wanneer ik mijn One S met mijn carkit verbindt (Nokia CK-7W) en ik bel met iemand hoort diegen zich dubbel. het lijkt erop alsof de interne mic ook blijft aanstaan en het geluid van de speakers weer door de interne mic terugkomt. Mijn vorihe tel (HTC legend) had daar geen last van. iemand enig idee?
heeft iemand al enig idee hoe bovenstaande is op te lossen. google helpt me ook al niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTallErne
thejoker80 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:49:
[...]

heeft iemand al enig idee hoe bovenstaande is op te lossen. google helpt me ook al niet :(
Had hetzelfde probleemtussen mijn Nokia carkit en mijn HTC Desire S.
Ikheb toen ergens kunnen achterhalen dat dit een verschil is tussen HTC en Nokia.

Als ik me goed herinner hebben Nokia's een filter ingebouwd om deze galm tegen te gaan en heeft HTC dat niet.
Ik ben toen voor een andere carkit gegaan en had het probleem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTallErne
superiscch schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 03:54:
[...]

Krijg je een bepaalde foutmelding ofzo? Ik heb geen problemen om hem hotspot te maken voor laptop of andere smartphones... Misschien eens HTC contacteren via chat?
Mijn laptop (HP) geeft aan dat de instellingen van de draadloze netwerkadapter niet juist zijn. Als ik windows dit automatisch wil laten oplossen kan dat helaas niet.

Als ik daarna mijn router weer selecteer krijg ik dezelfde melding. Windows weet het dan wel op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Als ik dit zo lees dan gaan we geen nieuwe S4 toestellen meer zien... ;w

(Zuinig zijn op je S4 dus! :9)

[ Voor 8% gewijzigd door Victorio op 11-09-2012 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 23:14
Ik zie even door de bomen het bos niet meer, maar kan iemand mij op de volgende vragen antwoord geven:

1 - Hoe weet ik of mijn HTC One S een S3 of S4 chip heeft (ivm tekort s4)?
2 - Zijn de HTC One S die de afgelopen week zijn uitgeleverd voorzien van een andere coating dan die waar zoveel om te doen was bij de release (ivm bladderen zwarte coating)
3 - Last but not least: kan ik in de reeds op HTC One S geinstalleerde apps ergens terugzien wat mijn dataverbruik is? Ik meen dit gezien te hebben maar kan het niet meer terugvinden 8)7

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-10 15:26
1 - De wikkel die om het witte doosje zit. z520e = S4; z560e = S3
2 - Mijn telefoon is 3 week oud. Ik heb nog geen problemen. Maar de mijne zit sinds vandaag in een flip style case. Usb poortje is dus het enige risico. Maar ik ben voorzichtig aangelegd.
3 - Instellingen > Draadloos en netwerken > Meer > Gebruik.

[ Voor 12% gewijzigd door Xfade op 12-09-2012 00:09 ]

• Fredi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 04:29
Het probleem is als je per se een s4 wilt dat die wel eens uit eerdere batches van Htc kan komen vanwege huidige s4 tekorten en dat je dus meer kans hebt een One S te krijgen met nog niet opgeloste problemen(chipping, hbp, slechte ontvangst,...). Dan ben je misschien nog beter af met een s3.

Ik ervaar dat probleem nu ook momenteel. Ik ben al toe aan mijn 2de One S en de coating(ik heb de zwarte) begint er zomaar vanaf te komen daar waar mijn middelvinger en ringvinger ligt als ik hem vastpak(links onderaan aan de achterkant; ik ben rechtshandig). Ook rechts onderaan aan de achterkant begint het eraf te komen. Dit is te gek voor woorden. De eerste had het hbp. Ik ga nog een maand ofzo wachten om hem terug te sturen totdat het duidelijker zichtbaar is. Dit is mijn eerste Htc............ en ook mijn laatste.

• Valorian
Fredi schreef op woensdag 12 september 2012 @ 03:02:
Het probleem is als je per se een s4 wilt dat die wel eens uit eerdere batches van Htc kan komen vanwege huidige s4 tekorten en dat je dus meer kans hebt een One S te krijgen met nog niet opgeloste problemen(chipping, hbp, slechte ontvangst,...). Dan ben je misschien nog beter af met een s3.

Ik ervaar dat probleem nu ook momenteel. Ik ben al toe aan mijn 2de One S en de coating(ik heb de zwarte) begint er zomaar vanaf te komen daar waar mijn middelvinger en ringvinger ligt als ik hem vastpak(links onderaan aan de achterkant; ik ben rechtshandig). Ook rechts onderaan aan de achterkant begint het eraf te komen. Dit is te gek voor woorden. De eerste had het hbp. Ik ga nog een maand ofzo wachten om hem terug te sturen totdat het duidelijker zichtbaar is. Dit is mijn eerste Htc............ en ook mijn laatste.
Maakt mij niet zoveel uit, maar vindt het wel fijn om te weten wat er in zit ;)

Bij de USB poort zie ik meteen al een paar puntjes van het mis-prikken overigens. Inmiddels heb ik ook een case, dus op die plek na zal het wel beperkt blijven met de damage.

NB: Kun je geen grijze One S eisen (de versie zonder de '10.000 volt coating')? Of ben je sowieso klaar met HTC? Als de coating het enige is zou dat jammer zijn. Beetje alsof je klaar bent met iPhone door het bumper-incident, of klaar met Samsung door een kinderziekte in hun modellen.. Nou ja, succes met afhandeling...

• Pinin

Pinin

HTC laat af en toe best een steekje vallen, maar niet meer of minder dan andere fabrikanten.

Sense is voor mij wel een rede om voor HTC te kiezen, vaak genoeg een kale android geprobeerd, maar het is allemaal net iets minder prettig (wel weer sneller)
Met sommige apps kan je de Sense dingen oplossen, maar helemaal top is het niet.

Neem bijv. de dialer.
* Waarom heeft android niet standaard een dialer ala sense
de agenda
* De aganda van HTC is ook gewoon beter dan de stock versie, mooier maar ook beter, deze blijft piepen bij afspraken (om de 5 minuten vlgs mij)

en met het toetsenbord is ook iets anders.

ik vind sense fijn ;)

www.casarodriguillo.com

Dat zijn allemaal software issues die bij Vanilla Android te ondervangen zijn met applicaties...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Pinin

Pinin

CLB schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:05:
Dat zijn allemaal software issues die bij Vanilla Android te ondervangen zijn met applicaties...
dat schrijf ik ook.
En ik vind het niet meer dan logisch dat een dialer zou moeten werken als bij HTC
En de standaard agenda moet gewoon blijven herhalen tot je hem wegklikt (al dan niet uit te vinken)

daar moet je helemaal geen apps voor nodig hebben, basic dingen van een smartphone imho

allemaal geen drama natuurlijk (in een vanilla versie), maar waarom zit het er niet in?

[ Voor 8% gewijzigd door Pinin op 12-09-2012 13:16 ]

www.casarodriguillo.com

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Mijn One S is teruggekomen van HTC. Enkel mijn scherm is vervangen, als oplossing voor het HBp. Op mijn uitdrukkelijke verzoek is er geen factory reset gedaan. Nu heb ik een mooie zuivere test case of dit nieuwe scherm de oplossing is. Ik laat hem iig nu een paar dagen op gsm only staan en zet WiFi vaak uit.

Als i het weekend en de bekende probleemzones doorstaat mag hij blijven, anders laat ik hem weer 'repareren' en gaat i vervolgens op de schopstoel.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Pinin schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:15:
allemaal geen drama natuurlijk (in een vanilla versie), maar waarom zit het er niet in?
Omdat Google klaarblijkelijk denkt dat het zo hoort :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-10 13:29

TommyGun

Stik er maar in!

Nog steeds delay met WhatsApp berichten... ook met WiFi en de verbinding blijft gewoon behouden. Grom :(

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Robkazoe
Nog een vraagje: Waarom is de HTC One S relatief zo duur? De HTC One X is slechts 60 euro duurder maar daar krijg je wel:
- Beter en groter beeldscherm
- 32 GB ipv 16GB
- Nog een rits aan dingen

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Robkazoe schreef op donderdag 13 september 2012 @ 08:57:
Nog een vraagje: Waarom is de HTC One S relatief zo duur? De HTC One X is slechts 60 euro duurder maar daar krijg je wel:
- Beter en groter beeldscherm
- 32 GB ipv 16GB
- Nog een rits aan dingen
Sjah, de One S heeft in mijn ogen een betere processor. En die lijkt gezien de schaarste best wat te kosten ook ;)

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 23:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

En qua beeldscherm heeft de X een hogere resolutie maar de S heeft mooiere kleuren en betere zwart weergave.

Daarnaast heeft de S een hoogwaardigere afwerking met alu uniform body terwijl de X gewoon van plastic is.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02:16
wou eerst de HTC One S, zag dan de Xperia T, maar ben bang dat de prijs van de Xperia T net teveel gaat zijn dus zou eerder opteren voor een one S, maar nu zie ik weer allerhande problemen en het feit dat ze niet allemaal een S4 processor hebben :/ 't wordt er niet makkelijker op

• Robkazoe
Dat heb ik nu dus ook. Zat eigenlijk op de iPhone 5 te wachten, die viel erg tegen. Blijft de Nokia 920 en de Android toestellen over. Nokia 920 duurt nog wel even dat ie uitkomt (kan misschien zelfs 2013 worden) en is nog maar afwachten of de apps er ook daadwerkelijk komen. Maar dat weet je pas over een half jaar na introductie.

Dan heb je de Android toestellen.
- HTC One S: Vind hem redelijk aan de prijs vergeleken met de One X. Daarnaast heeft dit toestel een mindere resolutie en een pentile scherm. Ook zijn er wat problemen met de cover, de home toets en dat er toestellen met de S3 uitgeleverd worden.
- HTC One X: Iets minder stijlvol maar heeft wel de beste features, alleen de S is wat stijlvoller.
- Samsung GS3: Is weer iets duurder dan de One X maar lijkt ook beter te zijn op een aantal punten.

Keuzes keuzes keuzes :P

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:41
Vorige week mijn desire s laten vallen, erg jammer natuurlijk. Het positieve is dat ik nu een nieuw toestel van de verzekering uit mag zoeken :) Ik heb hiervoor twee kandidaten (waar ik evenveel voor moet bijbetalen), namelijk;
De galaxy S2 of de jaja.. HTC one S. Voor beide telefoons heb ik mijn voors en tegens:

Galaxy S2: uitbreidbaar geheugen, gewone sim, heeft zich inmiddels al bewezen
HTC one S: Snellere GPU en CPU, Sense ipv ruktouchwiz, mooier design. Nieuwer, dus wss langere support.

Zaterdag ga ik hem halen, maar ik kom er gewoon echt niet uit welk toestel ik nou moet kiezen.
De gs2 heb ik inmiddels vaak zat vast gehad, en ik vind het scherm echt prachtig, vooral de zwartweergave.
Is zwartweergave bij de HTC one S net zo goed? Kan ik als scherm/kleuren fetisjist net zo goed voor de one S als voor de GS2 kiezen?

Alvast bedankt,

Twijfelende waterman ;)

• Kastermaster
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-08 12:04
Robkazoe schreef op donderdag 13 september 2012 @ 13:41:
Dat heb ik nu dus ook. Zat eigenlijk op de iPhone 5 te wachten, die viel erg tegen. Blijft de Nokia 920 en de Android toestellen over. Nokia 920 duurt nog wel even dat ie uitkomt (kan misschien zelfs 2013 worden) en is nog maar afwachten of de apps er ook daadwerkelijk komen. Maar dat weet je pas over een half jaar na introductie.

- HTC One S: Vind hem redelijk aan de prijs vergeleken met de One X. Daarnaast heeft dit toestel een mindere resolutie en een pentile scherm. Ook zijn er wat problemen met de cover, de home toets en dat er toestellen met de S3 uitgeleverd worden.
- HTC One X: Iets minder stijlvol maar heeft wel de beste features, alleen de S is wat stijlvoller.
- Samsung GS3: Is weer iets duurder dan de One X maar lijkt ook beter te zijn op een aantal punten.

Keuzes keuzes keuzes :P
Even los van de nadelen van ieder toestel: ik denk dat je geen foute keuze kunt maken. Alle drie de toestellen zijn toptelefoons en alle drie kunnen ze de concurrentie met Apple/Nokia makkelijk aan.

• Diamond4ever
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 10:09
Is het aan de one S makkelijk te zien of ie uit de batch komt met de problemen (HBP enz..) of dat het een nieuwere is die de problemen niet heeft, of is dat gewoon afwachten en hopen? Dat je dat aan een serienummer ofzo kan zien dat ie uit de probleem batch komt mss?

heb de zwarte one S nu iets meer als een week en lees nu pas over de problemen ermee. Het is een z520e dus heb ik dan (grote) kans op al die problemen?

Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

So far so good, het vervangen van het scherm houdt voorlopig het HBp weg. Nu maar hopen dat het zo blijft.

Op XDA is te zien dat de verschillende batches het HBp hebben. Voordeel van de S3 is wel dat het HBp daar nog niet is waargenomen. Dit kan natuurlijk ook komen door een verbeterd productieproces of andere materialen, het hoeft niet direct verband te houden met de processor.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

__xeno__ schreef op donderdag 13 september 2012 @ 13:42:
HTC one S: Snellere GPU en CPU, Sense ipv ruktouchwiz, mooier design. Nieuwer, dus wss langere support.

Twijfelende waterman ;)
Makklijke keuze de, veel mooiere, One S antuurlijk, en wat vor voordeel heeft een gewone simkaart?

• Robkazoe
Chaoss schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:24:
[...]

Makklijke keuze de, veel mooiere, One S antuurlijk, en wat vor voordeel heeft een gewone simkaart?
Niet het geklooi om zelf een kleinere sim te knippen of een nieuwe te bestellen bij je provider.

• __xeno__
Chaoss schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:24:
[...]

Haha als het alleen om design ging zou het zeker de One S worden. Maar hoe zit het met de zwartweergave? Is zwart ook echt zwart, zoals bij de gs2?

• Robkazoe
__xeno__ schreef op donderdag 13 september 2012 @ 13:42:
Vorige week mijn desire s laten vallen, erg jammer natuurlijk. Het positieve is dat ik nu een nieuw toestel van de verzekering uit mag zoeken :) Ik heb hiervoor twee kandidaten (waar ik evenveel voor moet bijbetalen), namelijk;
De galaxy S2 of de jaja.. HTC one S. Voor beide telefoons heb ik mijn voors en tegens:

Zaterdag ga ik hem halen, maar ik kom er gewoon echt niet uit welk toestel ik nou moet kiezen.
De gs2 heb ik inmiddels vaak zat vast gehad, en ik vind het scherm echt prachtig, vooral de zwartweergave.
Is zwartweergave bij de HTC one S net zo goed? Kan ik als scherm/kleuren fetisjist net zo goed voor de one S als voor de GS2 kiezen?

Alvast bedankt,

Twijfelende waterman ;)
De One S heeft een AMOLED scherm met RGBG-matrix (PenTile). De S2 heeft ook een AMOLED alleen dan met RGB-Matrix. Dus hier legt de One S het wel af tegen de S2 omdat de S2 scherper zou moeten zijn. Alleen de One S heeft een hogere resolutie waardoor het nadeel van het PenTile scherm weer verminderd want een hogere resolutie zorgt ook voor scherper beeld.

Denk dat je het beste even naar de MediaMarkt kunt gaan. :P

• Xfade
Robkazoe schreef op donderdag 13 september 2012 @ 13:41:
Mjah. Iets lagere resolutie, maar ook 0,3 inch kleiner oid. Nihil verschil. Mijn toestel is nu 3 winkel weken oud, geen problemen met cover, home toets. Ook kan je er prima in de winkel opletten dat je een S4 krijgt via het doosje.
Diamond4ever schreef op donderdag 13 september 2012 @ 13:55:
Is het aan de one S makkelijk te zien of ie uit de batch komt met de problemen (HBP enz..) of dat het een nieuwere is die de problemen niet heeft, of is dat gewoon afwachten en hopen? Dat je dat aan een serienummer ofzo kan zien dat ie uit de probleem batch komt mss?

heb de zwarte one S nu iets meer als een week en lees nu pas over de problemen ermee. Het is een z520e dus heb ik dan (grote) kans op al die problemen?
Nee. Dat lijkt me lastig te achterhalen. Dat het een z520e is zegt alleen maar dat het om een S4 gaat.
Het lijkt me eerder zo, dat omdat je hem nog maar net hebt, dat je een nieuwere versie hebt met minder problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Xfade op 13-09-2012 14:49 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Robkazoe schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:30:
[...]

Niet het geklooi om zelf een kleinere sim te knippen of een nieuwe te bestellen bij je provider.
Heel veel simkaarten hebben al beide formaten en dan nog lijkt het me niet echt veel moeite en ik zou iig nooit de keuze voor de telefoon er vanaf laten hangen, micro-sim wordt toch de nieuwe standaard.
__xeno__ schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:36:

Haha als het alleen om design ging zou het zeker de One S worden. Maar hoe zit het met de zwartweergave? Is zwart ook echt zwart, zoals bij de gs2?
ik heb geen samsung s2 om te vergelijken, maar het zwart van de one S is iig zwarter dan dat van de One X

• Robkazoe
Maar dat komt door het verschillende type display. De One X Heeft een Super LCD (met backlight), de One S/S2 hebben allebei een AMOLED. Het verschil zit hem in de indeling van de AMOLED. Maar beide worden pikzwart.

• __xeno__
Iedereen bedankt voor de reacties! Als het zwart net zo zwart is neig ik toch richting de one S. Zal vanavond inderdaad even naar de mediamarkt om ze even goed te vergelijken. Het niet uitbreidbare geheugen van 16gb zou nog een factor kunnen zijn om voor de s2 te gaan, maar 16 gb lijkt mij ruim voldoende.

• Pinin

Pinin

Een maat heeft de S2, en ik zelf een One-S. Ik kan geen enkel voordeel van de S2 noemen. De S2 houd minder lekker vast, en de uitstraling is gewoon minder vanwege het blok kunststof.
Bovendien heeft de HTC sense, iets waar ik 2 van mijn samsung vrienden over hoor dat ze het prettiger vinden dan de schil van samsung.

Maar goed, de S2 is ook niet verkeerd

www.casarodriguillo.com

• Victorio
Mee eens. De S2 heeft zich absoluut al lang bewezen, heel goed toestel. Maar ik zou m'n One S echt niet omruilen voor een S2, al kreeg ik 200 euro toe. :P

Heeft de iPhone 5 trouwens écht specs waar de One S niet tegenop kan...?

Even de iPhone 5 vs HTC One S dan maar... :)

iPhone is VEEL duurder, iets lichter, kleiner, even dik, kleiner scherm, beter scherm, ik neem aan wat sneller...? Maar verder...? :O

• Robkazoe
Had vandaag de grijze One S gezien, maar deze heeft volgens mij niet die speciale coating of wel?

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Robkazoe schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:12:
Had vandaag de grijze One S gezien, maar deze heeft volgens mij niet die speciale coating of wel?
klopt de grijze is helemaal van plastic zonder aluminium met coating (zoals de zwarte).

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
aardbeix15 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:44:
[...]

klopt de grijze is helemaal van plastic zonder aluminium met coating (zoals de zwarte).
Niet van plastic maar van geanodiseerd aluminium (op de meest gebruikelijke wijze gehard dus). Alleen de radio klep en sim klep zijn van plastic. De grijze is dus minder hard, maar de toplaag is als het goed is ook minder breekbaar.

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02:16
en om het allemaal af te maken is er ook binnenkort nog de mi-two, als ik dat via ebay voor €300 naar België kan laten komen zal ik dat zeker overwegen, nadeel is dat die chinese telefoon (met S4 quad core, 2GB RAM etc.) geen support zal krijgen in de EU als ie stuk is en ik hem dus zal moeten terugsturen...dus ik twijfel atm tussen Xperia T, One S en Xiaomi mi-two...iPhone 5 blijf ik lekker ver vandaan :p en nokia lumnia ziet er prachtig uit maar ik hou van het klooien met android :)
Er is nog wel meer leuks hoor, bijvoorbeeld de Jiaygu G3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
De One S wordt hier veel vergeleken met de One X, en een deel vindt de One S daarbij relatief duur, immers voor 60 euro extra heb je de grotere en snellere X.

Zelf doet dit me denken aan 2,5 jaar geleden, toen bracht HTC de originele Desire en de Legend op de markt. Legend was ook in alle opzichten minder dan de Desire maar nauwelijks goedkoper. Echter qua vormgeving zoveel mooier (uiteraard subjectief) dat 'ie toch goed verkocht. Zo zie ik het met de One S ook, je betaald uiteindelijk gewoon voor een chic vormgegeven telefoon waar de One X een weinig vormgegeven, weinig origineel blok plastic is.

Grootste gemis aan de One S vind ik zelf denk ik een verwijderbare accu en extra geheugen slot. Als je kijkt hoe dat weggewerkt zat in de Legend zou het inde One S ook wel moeten kunnen. Maar in retrospectief heb ik overigens nooit meer dan 2 GB in de Legend gehad en ook nooit een extra batterij gekocht, dus met het gemis kan ik wel leven aangezien je er wel een hele fraaie dunne telefoon voor terugkrijgt.

Offtopic: Jammer trouwens dat de iphone nog 0,2 mm dunner is, was toch leuk geweest als we met de One S iets hadden wat die niet had. Gelukkig blijft er genoeg te bashen over, zoals die idiote apple-connection waardoor je geen mini-usb kwijt kan en al je bestaande docks niet meer werken (tenzij je een dure adapter koopt waarbij een deel wel werkt en je dock er niet meer uitziet omdat je telefoon 2 cm boven de dock hangt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Valorian schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 09:34:

Offtopic: Jammer trouwens dat de iphone nog 0,2 mm dunner is, was toch leuk geweest als we met de One S iets hadden wat die niet had. Gelukkig blijft er genoeg te bashen over, zoals die idiote apple-connection waardoor je geen mini-usb kwijt kan en al je bestaande docks niet meer werken (tenzij je een dure adapter koopt waarbij een deel wel werkt en je dock er niet meer uitziet omdat je telefoon 2 cm boven de dock hangt ;)
Voor wat het waard is: wij hebben Android en 'zij' hebben IOS. Das toch positief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toestel gekocht in juni - nu al tweede keer reparatie nodig omdat de batterij niet oplaadt.
Voor zo'n duur toestel vind ik dat echt niet kunnen.
Iemand nog dergelijke ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:55
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:11:
Toestel gekocht in juni - nu al tweede keer reparatie nodig omdat de batterij niet oplaadt.
Voor zo'n duur toestel vind ik dat echt niet kunnen.
Iemand nog dergelijke ervaring?
Yep, bijna maandelijks. Als ik hem weer eens aan de lader vergeet te hangen en de batterij echt helemaal leeg is.

Toevallig vorige week heeft het ruim 1,5 uur geduurt voordat m'n One S een teken van leven gaf.
'Repareren' duurt me te lang dus ik laat 'm gewoon lang aan de lader. ;)
Na een flinke tijd laden kan je dan 'resetten' door Vol[-] + PWR.

Ergens vind ik het wel iets romantisch hebben.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Raymond P schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:41:
[...]
Yep, bijna maandelijks.
...
Net een vrouw... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

tis lullig als je zo'n model hebt wat af en toe kuren vertoond, maar dat iets "duur" is betekend niet dat er niets aan kan mankeren.

Als een Mercedes niet kapot kan omdat ze duur zijn kocht ik gelijk een Mercedes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

[...]

Yep, bijna maandelijks. Als ik hem weer eens aan de lader vergeet te hangen en de batterij echt helemaal leeg is.

Toevallig vorige week heeft het ruim 1,5 uur geduurt voordat m'n One S een teken van leven gaf.

Uhm wattus? Als ie leeg is, start ie ook niet meer op na opladen?
Heb ik nu tijden liggen slapen of is dit eerder gemeld hier?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Laatst online: 12:02

Trouble

Everything is awesome

Nieuwe WiFi-netwerk hier, maar verbinding maken: ho maar. Hij blijft switchen tussen 'Verbinding maken...' en 'Opgeslagen, beveiligd met WPA/WPA2' :{

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Zo, brief teruggekregen van de winkel waar ik mijn HTC One S gekocht heb.
Keuze tussen toestel reparatie voor 374€, of terugsturen voor 55€ (of gratis vernietiging).
Hun argumentatie: toestel beschadigd door externe factoren (val- of stootschade) en valt niet onder fabrieksgarantie.

Ik ben echt WOEDEND. Ik ben nog nooit zo zwaar opgelicht geweest.
Ik had kunnen weten dat HTC er zich zo makkelijk zou vanaf brengen.

Ik heb dit probleem gesignaleerd bij HTC 1 maand na aankoop.
UITERAARD vertoont het toestel wat gebruikssporen na enkele maanden gebruik.

Wat een bullshit.

Ik bekijk welke ombudsdienst ik kan inschakelen, en hoe ik dit legaal kan aanpakken.
Maar dit is je reinste oplichterij.

Iemand al ervaring hiermee? Ik dacht dat iemand hier al iets soortgelijks had voorgehad?

Edit:
Op deze Nederlandse pagina vind ik de volgende quote:
Wet garantiekoop
Sinds de invoering van de Wet garantiekoop is het voor consumenten makkelijker om hun recht te halen. Als een product binnen zes maanden na de koop kapot gaat, dan gaat de wet er vanuit dat het defect er al was op het moment dat u het kocht. Als de winkelier het hier niet mee eens is, dan moet hij het tegendeel bewijzen.
Ik vermoed dat dit Europese Wetgeving is, maar weet dit niet helemaal zeker. Kan iemand mij daar meer informatie over geven? Is dit Nederlandse of Europese wetgeving?

De Belgische pagina hierover vermeldt het volgende:
De wet geeft de koper een wettelijke garantie van 2 jaar. Echter, indien het probleem zich voordoet na de eerste 6 maanden na de levering, dan moet de koper aantonen dat het probleem al bestond op het ogenblik van de levering. Dit is meestal niet eenvoudig. In feite beschik je probleemloos over een garantie van 6 maand.
Ik vermoed dat het woord 'koper' daar moet vervangen worden door 'verkoper', dan zou ook de zin 'In feite beschik je probleemloos over een garantie van 6 maand.' steek houden in de context. Grote hulp grr...

Maar als iemand hier kan verwijzen naar een stukje relevante wetgeving (Belgisch of Europees), eeuwige dank is de uwe!

[ Voor 48% gewijzigd door DieterVDW op 14-09-2012 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DieterVDW schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 19:06:
Zo, brief teruggekregen van de winkel waar ik mijn HTC One S gekocht heb.
Keuze tussen toestel reparatie voor 374€, of terugsturen voor 55€ (of gratis vernietiging).
Hun argumentatie: toestel beschadigd door externe factoren (val- of stootschade) en valt niet onder fabrieksgarantie.

Ik ben echt WOEDEND. Ik ben nog nooit zo zwaar opgelicht geweest.
Ik had kunnen weten dat HTC er zich zo makkelijk zou vanaf brengen.

Ik heb dit probleem gesignaleerd bij HTC 1 maand na aankoop.
UITERAARD vertoont het toestel wat gebruikssporen na enkele maanden gebruik.

Wat een bullshit.

Ik bekijk welke ombudsdienst ik kan inschakelen, en hoe ik dit legaal kan aanpakken.
Maar dit is je reinste oplichterij.

Iemand al ervaring hiermee? Ik dacht dat iemand hier al iets soortgelijks had voorgehad?
Je weet dat HTC hier niks mee te maken heeft? Dit is gewoon iets wat de winkel zelf doet. Als ik jou was zoui ik persoonlijk met HTC contact op nemen en dit vraagstuk aan hun voorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 19:37:
[...]

Je weet dat HTC hier niks mee te maken heeft? Dit is gewoon iets wat de winkel zelf doet. Als ik jou was zoui ik persoonlijk met HTC contact op nemen en dit vraagstuk aan hun voorleggen.
Hmm ik dacht dat winkel gewoon naar HTC (of Benelux HTC hersteldienst) opstuurde?
Die winkel lijkt mij niet echt capabel om daar zelf uitspraak over te doen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar wel capabel om je toestel daar te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DieterVDW schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 19:42:
[...]

Hmm ik dacht dat winkel gewoon naar HTC (of Benelux HTC hersteldienst) opstuurde?
Vaak wordt het toestel niet naar HTC gestuurd maar naar een reparatie plek van het bedrijf (of meerdere) zelf. Daar wordt het omgewisseld of gerepareerd. In hele speciale gevallen wordt het toestel daadwerkelijk naar HTC gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DieterVDW schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 19:42:
[...]

Je had toch het home button probleem? Wat is dan het probleem aan je casing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Zit zelf nog steeds een beetje in een grote keuze. Of Android of Windows Phone. Afgelopen week de HTC One S gezien. Mooi toestel maar de interface van Windows Phone 7(.5) is wel een heel stuk beter. Alleen jammer dat het aantal apps weer in een positief is voor Android is. Dus ik twijfel nu nog steeds. Wat erg :S

• DieterVDW
J0YR1D3R schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 22:12:
[...]

Je had toch het home button probleem? Wat is dan het probleem aan je casing?
Na 6 maand gebruik zijn er wel al wat gebruikssporen aan het toestel.
Klein krasje in het scherm en op de hoek klein deukje.
Dit hebben ze blijkbaar aangegrepen om het home-button probleem als 'extern veroorzaakte schade' te beoordelen.
Bullsh*t.

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:55
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:52:
[...]
Uhm wattus? Als ie leeg is, start ie ook niet meer op na opladen?
Heb ik nu tijden liggen slapen of is dit eerder gemeld hier?
Het is wel eens hier gemeld.
Het lampje gaat dan ook niet branden bij het aansluiten van de lader.

Ik moet wel erbij zeggen dat de fone alleen alles geeft als je ook echt alles vraagt.
Voorbeeld wat bij mij dus nog wel eens voor komt: Een shell open hebben staan op een server en in slaap vallen.
Aangezien ik zelf heb aangegeven dat die never nooit dicht mag tenzij ik dat wil gaat ie door tot het bittere einde.

- knip -

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DieterVDW schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 02:07:
[...]

Na 6 maand gebruik zijn er wel al wat gebruikssporen aan het toestel.
Klein krasje in het scherm en op de hoek klein deukje.
Dit hebben ze blijkbaar aangegrepen om het home-button probleem als 'extern veroorzaakte schade' te beoordelen.
Bullsh*t.
6 maanden lijkt me lastig, 4 maanden klopt beter :) In ieder geval is je vraag niet een nieuwe behuizing en zou ik vooral door blijven gaan om het toestel toch nagekeken te krijgen. Kostte mij ook een kleine 4 weken, maar toen wel gerepareerd (nieuwe behuizing) terug.

• Sibert
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:40
Ik ben in de winkel even het toestel gaan uitproberen en ik moet zeggen dat ik de kritieken van de reviewers over het scherm niet zo terecht vind. Je ziet het pentile gedoe enkel als je 'm idioot dicht bij je gezicht houdt. De kleuren zijn naar mijn mening in orde, niet zo fel en lelijk als de Note, Galaxy Nexus of One X.

Ik ga 'm kopen :D

Een iets wat ik nog wil weten: ik hou van een skinloze android, zijn daar custom roms voor de one s?

[ Voor 13% gewijzigd door Sibert op 15-09-2012 17:04 ]

Hahaha sorry hoor, maar kleuren lelijk en fel op de One X _O- Ieder z'n mening, maar dit is onzin O-)

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 22:11

Koppensneller

winterrrrrr

Sibert schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:40:
Een iets wat ik nog wil weten: ik hou van een skinloze android, zijn daar custom roms voor de one s?
Jup, genoeg :)

• Sibert
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:40
CLB schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:04:
Hahaha sorry hoor, maar kleuren lelijk en fel op de One X _O- Ieder z'n mening, maar dit is onzin O-)
Oke, akkoord, de one X minder, maar het scherm van de Galaxy Nexus vond ik niet zo mooi.

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
De kleuren van de One X zijn het meest kleurecht, daar kan geen enkel ander smartphone scherm op dit moment tegen op. Als je ze lelijk vind dan mankeer je wat aan je ogen. Felheid is instelbaar dus ik snap dat punt totaal niet.

De Nexus heeft een van de slechtste Super Amoled schermen die ik heb gezien. Lage helderheid, onnatuurlijke en lelijke kleuren en relatief veel pentile artefacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 21:26
Mijn HTC One S is gisteren zomaar uitgevallen, nu doet ie het niet meer... een 3 maanden oude toestel gewoon dood. Wordt er zo pissig van.

Is er iemand die dit herkend?

Wat kan ik nu het beste doen, wil zeker geen S3 processor. HTC benaderen of via Studentmobiel regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chatten met HTC morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alio
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-08 16:37
Mijn HTC One S is gisteren zomaar uitgevallen, nu doet ie het niet meer... een 3 maanden oude toestel gewoon dood. Wordt er zo pissig van.

Wat kan ik nu het beste doen, wil zeker geen S3 processor. HTC benaderen of via Studentmobiel regelen?

(bericht hiervoor was account van mijn broertje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alio
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-08 16:37
Oke dat is een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:35

Kiwi

Gadgetfreak

Kan iemand misschien een foto maken van het doosje waar de One S in zit, waar ook z560e of z520e opstaat? Mijn vader moet hem dinsdag op zijn werk ontvangen, maar ik wil natuurlijk wel dat hij het controleert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenderson
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 13:31
TerrorKiwi schreef op zondag 16 september 2012 @ 21:22:
Kan iemand misschien een foto maken van het doosje waar de One S in zit, waar ook z560e of z520e opstaat? Mijn vader moet hem dinsdag op zijn werk ontvangen, maar ik wil natuurlijk wel dat hij het controleert :)
Het is vrij makkelijk te vinden, de specs staan in 4 verschillende talen op de doos. Tenzij het doosje in de tussentijd veranderd is, ziet het er zo uit, heb even een rood hokje om het modelnummer gezet.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/6170711/doos1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/6170711/doos2.png

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Svenderson schreef op zondag 16 september 2012 @ 22:39:
[...]

Het is vrij makkelijk te vinden, de specs staan in 4 verschillende talen op de doos. Tenzij het doosje in de tussentijd veranderd is, ziet het er zo uit, heb even een rood hokje om het modelnummer gezet.

[afbeelding]

[afbeelding]
Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:31

Ankh

|true

alio schreef op zondag 16 september 2012 @ 11:35:

(bericht hiervoor was account van mijn broertje)
Heel lang op de oplader laten zitten. Dat wilt nog wel eens helpen.

Vorige week heeft mijn vriendin me telefoon laten vallen. Helaas zit er nu een deuk in de behuizing... echt balen. Maar ja, doe je niets aan.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Laatst online: 12:12
[...]

Verrek, dat heb ik ook al 2x gehad. Hij wil dan helemaal niet aan, terwijl de batterij al helemaal weer opgeladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sodela
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-10 08:39
Michiele93 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:06:
Zijn er meer mensen die na de update last hebben van spontane uitvallen? Toestel is met geen mogelijkheid meer aan te krijgen en moet eerst aan de lader. Dan geeft het weer wat leven en dan is het toestel weer te gebruiken. Vreemd verschijnsel, het gebeurt met random accu duren en treedt niet altijd op. Het kan zo drie á vier dagen niet voorkomen en dan ineens heb je weer een uitval. Enorm vervelend als je iemand moet bereiken en geen lader bij je hebt om het toestel weer van leven te voorzien.
Ik ben bang dat HTC deze klacht ook niet echt gegrond vindt, want bij een onderzoek hoeft het immers niet te worden geconstateerd. Dan ben je voor niets het toestel kwijt. Als er nu meerdere mensen last van hebben, zou ik kunnen refereren.
Ja, hier nog een "slachtoffer". Ik heb mijn One S nu ruim een week en hij is al een keer of 4 spontaan uitgegaan terwijl de accu vrijwel helemaal vol zit. Eerst dacht ik dat het aan een app lag, maar dat bleek niet het geval, na het deïnstalleren gewoon weer gebeurd.
Hij is gewoon uit en kan niet meer worden ingeschakeld zonder externe stroomtoevoer. En dan ook alleen na het lang indrukken van de powerknop. Nog geen andere manier ontdekt om het in te schakelen. Hier wreekt zich kennelijk dat je de accu er niet even uit kunt halen. Trouwens wel behoorlijk irritant als je de hele dag onroute bent en een belletje moet plegen.
Het is overigens wel een erg mooi toestel (als die het doet) en ben er best wel blij mee. Maar dat ie het spontaan niet doet is waardeloos. Je kunt er eigenlijk niet meer op vertrouwen dat ie het überhaupt doet. Iedere keer een uitdaging om de powerknop in te drukken en de verrassinging dat ie het toch nog doet.

Logica nog niet kunnen ontdekken en al een tijdje bezig geweest om een beeld te krijgen van het probleem (nog) niet reproduceerbaar. Het komt kennelijk niet zo vaak voor, maar er zijn wel meldingen te vinden (en natuurlijk geen oplossingen)..

gegevens:
S4 -processor
Android 4.0.4
Sense 4.1
Softwarenummer 2.31.401.5
SDK API niveau 4.23
HTCextension 403_1_GA-20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 21:58
Ik heb zojuist de HTC ONE S bij pdashop.nl besteld. Er staat op de site duidelijk dat er een "Qualcomm Snapdragon S4" processor inzet, dan mogen ze toch geen ONE S leveren met een S3 processor?

Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Laatst online: 12:12
Opperclowntje schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:06:
Ik heb zojuist de HTC ONE S bij pdashop.nl besteld. Er staat op de site duidelijk dat er een "Qualcomm Snapdragon S4" processor inzet, dan mogen ze toch geen ONE S leveren met een S3 processor?
En anders stuur je em gewoon weer terug (wet kopen op afstand rules hier!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-10 15:42
Wat is het belangrijke verschil tussen de S3 of S4, en wat ga ik hiervan merken?
Ik ben aan het overwegen om dit toestel te bestellen, moet ik op de webwinkels nog ergens op letten?

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 21:58
Niekfct schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:36:
Wat is het belangrijke verschil tussen de S3 of S4, en wat ga ik hiervan merken?
Ik ben aan het overwegen om dit toestel te bestellen, moet ik op de webwinkels nog ergens op letten?
http://tweakers.net/nieuw...jk-mindere-processor.html

Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Niekfct schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:36:
Die vraag is de afgelopen pagina's pas een keer of wat gesteld en beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-10 15:42
Ik las inderdaad dat er verschillende versies uitgeleverd werden, maar niet wat nou het directe gevolg is. De link van Opperclowntje geeft meer duidelijkheid.

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ´m nu een paar dagen en ben tevreden ,het is een Z560 e.
Wat jammer is ,is dat ik geen Nederlands heb alleen spaans, grieks, frans, en portugees.
Maar dit is gelukkig met een app op te lossen.
Heb ´m wel in Spanje gekocht .
En ook nog geen update naar 4.0.3 en sense 4.1 ,is deze er alleen voor de Z520 toestellen?
Verder top toestel nog geen problemen gehad .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:55:
Ik heb ´m nu een paar dagen en ben tevreden ,het is een Z560 e.
Wat jammer is ,is dat ik geen Nederlands heb alleen spaans, grieks, frans, en portugees.
Maar dit is gelukkig met een app op te lossen.
Heb ´m wel in Spanje gekocht .
En ook nog geen update naar 4.0.3 en sense 4.1 ,is deze er alleen voor de Z520 toestellen?
Verder top toestel nog geen problemen gehad .
De Z560 is toch de versie met de S3 tragere processor?
Vanwaar dan tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Opperclowntje schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:06:
Ik heb hem zaterdag besteld, en ook ff gebeld over de processor. HTC heeft gezegd dat ze de 1,5GHz hebben geleverd, dus dat garandeert PDAShop ook. Anders kan je hem gewoon terugsturen en inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DieterVDW schreef op maandag 17 september 2012 @ 17:05:
Vanwaar dan tevreden?
Tragere betekend niet gelijk, niet werkbaar hoor ;) Misschien is die wel blij met de 'langere' accuduur... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

CLB schreef op maandag 17 september 2012 @ 18:58:
[...]

Tragere betekend niet gelijk, niet werkbaar hoor ;) Misschien is die wel blij met de 'langere' accuduur... ;)
Trager betekend niet gelijk zuiniger hoor ;) Volgens mij had ik ergens gelezen dat door de 28nm de processor nog zuiniger was geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij doet de s4 20% langer met de accu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DieterVDW schreef op maandag 17 september 2012 @ 17:05:
[...]

Vanwaar dan tevreden?
Ik kom van een Nokia 6230 ,dan ben je al snel tevreden :) .
Het is mijn eerste smartphone .
Ik zal niet zo snel merken dat de processer trager is ,belangrijkste blijft voor mij bellen, en dat gaat goed.
Ik wou gewoon een mooi toestel en kwam uit op one s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 09:25
Momenteel heb ik nog de HTC Sensation maar ik kan mijn Vodafone contract verlengen en wil dit gaan doen met de HTC One S. Morgen zal ik naar de Vodafone shop gaan in Arnhem en dan hoop ik maar dat ze daar nog een S4 model hebben liggen, heb dan ook het modelnummer even opgeschreven zodat ik niet met de verkeerde de deur uit loop.

In mijn keuze heb ik toch wel zitten twijfelen tussen deze en de One X maar de X is voor mijn doen toch wel erg groot en als ik het model met de S4 krijg dan ben ik daar toch iets blijer mee dan de One X

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat de winkel duurder is dan https://directsales.vodafone.nl/friendsfamily/orderform/2618
Tevens liggen de S3 modellen alleen bij winkels die ze via grijze import naar Nederland halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Daar zijn de prijzen wel wat voordeliger en ook nog eens gedurende de gehele contractperiode las ik. Dat is wel interessanter dan hem morgen in de winkel op te halen. Echter wanneer ik het abonnement gekozen heb en wil bestellen vraagt hij wel om een actiecode, welke ik niet in mijn bezit heb.

Dus ik mag er met een gerust hart vanuit gaan dat als ik de bestelling via het formulier plaats dat het een S4 model bedraagt, net zoals in de Vodafone winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Actiecode is even Googlen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Ja dat dacht ik al, was deze pagina helemaal vergeten uit mijn Vodafone dienst tijd. Dan wordt het toch even kijken of ik iemand kan strikken voor een actiecode, momenteel kan ik in ieder geval niets vinden.

Mocht ik niets kunnen vinden wordt het toch een winkelbestelling aangezien mijn Sensation morgen een nieuwe eigenaar krijgt en ik mijn reserve toestel niet kan vinden 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
Wel apart. Belcompany kon mij de aanbieding die ik gevonden had op de website in de winkel ook leveren.

Ik heb ook de One S gekozen vanwege de kleur en grootte. Pakt net even wat lekkerder vast. Aangezien ik er ook een flip-case hoesje om heen heb is dat wel makkelijk.

Moest vorige week mijn toestel omruilen helaas, op de een of andere manier was de simcard lezer stuk. Nooit aangezeten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Behalve de al bekende "nieuwe WiFi netwerken gevonden"-bug sinds v2.31 nu nog een irritante notificatiebug gevonden: Vorige week was ik in het buitenland en daarvoor gegevensroaming uitgeschakeld om hoge telefoonrekening te voorkomen. Bij het passeren van de grens kreeg ik netjes een waarschuwing dat de dataverbinding is verbroken omdat roaming uit staat. Deze melding gewist, echter kwam deze na enkele minuten alweer terug. Hierop heb ik de "geluid bij dataroaming" uitgezet wat uiteraard geen gevolg had voor de melding zelf. Alleen het vreemde is dat zelfs bij het geheel uitschakelen van dataverbinding de melding nogsteeds keer op keer terug komt na het wissen. Kortom: Je moet de melding met het uitroepteken gewoon in de notificatiebalk laten staan. Misschien is het toch wel een feature? Ik snap echter niet waarom je niet aan 1 waarschuwing voldoende hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Net reactie gekregen van de winkel: Dynafix heeft dus puur op basis van de uiterlijke schade (wat krasjes) beslist dat er valschade is, en weigert de garantie (400+€ betalen voor reparatie, of 55€ om onhersteld terug te sturen).

Wat een gezeik...
Iemand die hetzelfde heeft voorgehad en tips heeft?
Pagina: 1 ... 26 ... 45 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC One S levertijden- en prijzentopic. Accessoires mogen besproken worden in Accessoires voor de HTC One S.