En hoe zit het met de talen ,ik las hier dat iemand eerst 20 talen bij een update kreeg en bij de laatste update nog maar 4 ,grote kans dat ik dan bv spaans en portugees krijg of is dat aan te passen?Maranello schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:17:
Providers hebben soms branded toestellen en die lopen met updates in het algemeen een heel stuk achter op unbranded toestellen. Dus ik denk dat je er alleen maar voordeel uit kan halen door los aan te schaffen.
Vodafone komt onder voorbehoud met de update van de One S op 10/09. Zie http://forum.vodafone.nl/...-naar-4-04/m-p/27694#M104.Maranello schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:17:
Providers hebben soms branded toestellen en die lopen met updates in het algemeen een heel stuk achter op unbranded toestellen. Dus ik denk dat je er alleen maar voordeel uit kan halen door los aan te schaffen.
Andere taal komt niet door de update, maar door aanpassing van het CID van het toestel. Als je die niet wijzigt krijg je altijd dezelfde talen na een update.Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:24:
[...]
En hoe zit het met de talen ,ik las hier dat iemand eerst 20 talen bij een update kreeg en bij de laatste update nog maar 4 ,grote kans dat ik dan bv spaans en portugees krijg of is dat aan te passen?
Ik heb zelfs al een harde reset gedaan, wil ook niet helpen..Maranello schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:17:
[...]
Dit heb ik ook een paar keer gehad en voor de update niet. Maar Market even opnieuw starten hielp wel. Probeer even van zowel Internet als Market even de cache en eventueel de instellingen te wissen via applicatiebeheer.
Het bizarre is dat ik net van simkaart heb gewisseld en er toen geen enkel probleem was, de andere telefoon waar ik mijn eigen simkaart in heb gedaan deed het ook goed.
Lijkt dus toch aan de instellingen te liggen, maar die zijn volgens de Hi klantenservice goed
Weet iemand als er een mogelijkheid is om in Galerij zelf mappen aan te maken? Ik heb nu Camera opnames, Video, Instagram etc...
Maar is er een mogelijkheid om daar zelf mappen in aan te maken. Dat ik vb: graffiti, treinen, familie etc kan aanmaken en daar foto's inzetten.
Ik heb via de PC een map aangemaakt in Pictures daar foto's ingezet, maar Galerij zit ze niet...
Maar is er een mogelijkheid om daar zelf mappen in aan te maken. Dat ik vb: graffiti, treinen, familie etc kan aanmaken en daar foto's inzetten.
Ik heb via de PC een map aangemaakt in Pictures daar foto's ingezet, maar Galerij zit ze niet...
Ik heb precies hetzelfder4ve schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:41:
[...]
Ik heb zelfs al een harde reset gedaan, wil ook niet helpen..
Het bizarre is dat ik net van simkaart heb gewisseld en er toen geen enkel probleem was, de andere telefoon waar ik mijn eigen simkaart in heb gedaan deed het ook goed.
Lijkt dus toch aan de instellingen te liggen, maar die zijn volgens de Hi klantenservice goed
Het is mij vanmiddag eindelijk gelukt de update te laten installeren, na het verwijderen van "Dual_Core_Mod_Ultimate_v2.1" . Ik was helemaal tevreden, al merk ik niet veel verschil. Maar na een paar uur had ik nog steeds geen nieuwe mail, dus ik refreshen. Geen verbinding....
Ik heb een Tele2 abo op T-Mobile en het lijkt er op dat ik niet meer kan roamen. Misschien een onbedoelde bijwerking van de update?
Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G
Heb sinds vandaag ook een mooie zwarte HTC One S. Ben nog druk bezig met uitvogelen hoe alles werkt, aangezien dit ook mijn eerste Android toestel is.
Er is alleen één ding waar ik tot nu toe echt niet uit kom. Als ik naar mijn contacten ga dan zie ik daar mijn telefoonlijst én mijn Facebook contacten, waarvan er een hoop dus dubbel zijn. Er is een optie om contacten te linken, maar hij wil het niet doen!
Mijn aanpak:
1 Ik kies een telefooncontact onder "people"
2 Bovenin zie je dan zo'n logo van een gebroken schakel zeg maar
3 Dan zie ik twee opties onder "add contact", namelijk "All contacts" en "Facebook", met onder allebei de opties de tekst "Press to link to Other/Facebook contact.
4 Dan klik ik op Facebook en zie ik mijn Facebook contacten, als ik dan op de bijbehorende facebookcontact klik, kom ik weer terug bij 3, alleen kan ik dan onderin "cancel" of "done" kiezen
5 Ik kies dus done
6 "Please wait" komt héél even in beeld en ik kom terug in mijn onder 1 geselecteerde contact
7 Ik ga vervolgens terug naar "people" en er is niets gebeurd....
AAAAAAAAAAAAAAAAAARGH! Wie weet wat ik fout doe?
Edit:
Ik was even wat kleine verschillen tussen facebook en contactnamen aan het aanpassen (e-->ê en dat soort dingen bij buitenlandse namen) en nu heb ik inmiddels drie contacten kunnen linken, waarbij het toestel bij twee van die contacten zélf met de suggestie kwam... Naar er staan er heel veel in met exact dezelfde naam, en die herkent hij niet...
Er is alleen één ding waar ik tot nu toe echt niet uit kom. Als ik naar mijn contacten ga dan zie ik daar mijn telefoonlijst én mijn Facebook contacten, waarvan er een hoop dus dubbel zijn. Er is een optie om contacten te linken, maar hij wil het niet doen!
Mijn aanpak:
3 Dan zie ik twee opties onder "add contact", namelijk "All contacts" en "Facebook", met onder allebei de opties de tekst "Press to link to Other/Facebook contact.
4 Dan klik ik op Facebook en zie ik mijn Facebook contacten, als ik dan op de bijbehorende facebookcontact klik, kom ik weer terug bij 3, alleen kan ik dan onderin "cancel" of "done" kiezen
5 Ik kies dus done
6 "Please wait" komt héél even in beeld en ik kom terug in mijn onder 1 geselecteerde contact
Edit:
Ik was even wat kleine verschillen tussen facebook en contactnamen aan het aanpassen (e-->ê en dat soort dingen bij buitenlandse namen) en nu heb ik inmiddels drie contacten kunnen linken, waarbij het toestel bij twee van die contacten zélf met de suggestie kwam... Naar er staan er heel veel in met exact dezelfde naam, en die herkent hij niet...
[ Voor 13% gewijzigd door Jorizzz op 29-08-2012 21:07 ]
Jezus, de eerste beschadiging van de coating op mijn zwarte 1S ontstond tijdens het testen van zijn eerste hoesje. De ironie. Morgen hopepujk omruilen voor een grijze, maar ik ga niet ineens met een s3 rondlopen: een downgrade ...
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Ik ben op vakantie geweest in het buitenland. Daar kreeg ik de update aangeboden via Wi-Fi.
In Nederland had ik de RUU niet geïnstalleerd. Tot op heden heb ik de update niet gedraaid.
Ook weet ik niet of ik de update wel ga installeren. Ik lees hier namelijk slechte ervaringen.
Misschien wachten op 4.1?
Het is mijn eerste Android telefoon. Ik kom vanaf Nokia.
In Nederland had ik de RUU niet geïnstalleerd. Tot op heden heb ik de update niet gedraaid.
Ook weet ik niet of ik de update wel ga installeren. Ik lees hier namelijk slechte ervaringen.
Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs
Ik zou hem gewoon downloaden, volgensmij zijn de mensen die ergens last van hebben zwaar in de minderheid...Killerbert schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:37:
Ik ben op vakantie geweest in het buitenland. Daar kreeg ik de update aangeboden via Wi-Fi.
Inderdaad, mensen die problemen hebben zie je altijd op internet(fora) Mensen zonder, genieten op de bank
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik ben alleen maar tevreden met de update, dus ik zeg, downloaden die handel
Een update over mijn eigen probleem......ovaal schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 20:34:
[...]
Ik heb precies hetzelfde![]()
Het is mij vanmiddag eindelijk gelukt de update te laten installeren, na het verwijderen van "Dual_Core_Mod_Ultimate_v2.1" . Ik was helemaal tevreden, al merk ik niet veel verschil. Maar na een paar uur had ik nog steeds geen nieuwe mail, dus ik refreshen. Geen verbinding....
Ik heb een Tele2 abo op T-Mobile en het lijkt er op dat ik niet meer kan roamen. Misschien een onbedoelde bijwerking van de update?
Ik heb vanavond het volgende gedaan:
- Backup teruggezet van vorige rom
-->wifi werkt niet meer
- reboot
-->wifi werkt niet meer, 3G wel
- 1.78 radio rom teruggezet
- reboot
- stock recovery teruggezet
- opnieuw update installeren
-->wifi werkt weer, 3G weer niet

- Battery Defender uitgeschakeld
-->wifi werkt, 3G ook
Het lijkt er dus op dat Battery Defender niet samen gaat met met de update van HTC
Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G
tevreden gebruiker meld zich ;-), maar toch is het weer tijd voor wat andersCLB schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 22:50:
Inderdaad, mensen die problemen hebben zie je altijd op internet(fora) Mensen zonder, genieten op de bank
[ Voor 7% gewijzigd door TWFpa2Vs op 30-08-2012 13:51 ]
Hier nog één... Enige wat ik tot nu toe heb gehad is een keer een hangende browser...
Ik heb de 2.31 ota geïnstalleerd door de cid te veranderen naar cid__Y13.Die is bedoeld voor de Scandinavische landen met Zweedse, Noorse, Finse en Deense taal. Gelukkig kan ik ook nog Engels instellen. Ja het was mij toch alleen maar te doen om de nieuwe radio. Ik moet zeggen dat ik geen verbetering in ontvangst zie.
Kortom, ik blijf lekker op de 2.21 RUU met Sense 4.0 zitten totdatFredi schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:51:
Ik heb de 2.31 ota geïnstalleerd door de cid te veranderen naar cid__Y13.Die is bedoeld voor de Scandinavische landen met Zweedse, Noorse, Finse en Deense taal. Gelukkig kan ik ook nog Engels instellen. Ja het was mij toch alleen maar te doen om de nieuwe radio. Ik moet zeggen dat ik geen verbetering in ontvangst zie.
- er een nieuwe RUU beschikbaar is
- ik vanzelf een OTA update krijg aangeboden
Eerstvolgende update die er echt toe doet is Android 4.1 wat mij betreft.
Volgens mij had je je CID moeten terugzetten naar bijv. HTC__E11 voordat je de OTA uitvoert. Dan had je wel gewoon NL gekregen.Fredi schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:51:
maak gewoon een map (in de root van je sd) aan met een explorer app (bv es explorer) zet daar fotos in (is hij leeg ziet hij hem dus ook niet).superiscch schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 19:51:
Weet iemand als er een mogelijkheid is om in Galerij zelf mappen aan te maken? Ik heb nu Camera opnames, Video, Instagram etc...
gallerij ziet deze fotos en voegt deze map automatisch toe.
GiTS
die cid verandering (naar scandinavische cid) was eigenlijk alleen nodig voor mensen die geen geduld hebben.J0YR1D3R schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:54:
[...]
Volgens mij had je je CID moeten terugzetten naar bijv. HTC__E11 voordat je de OTA uitvoert. Dan had je wel gewoon NL gekregen.
voor de NL (dus htc__E11) is de update ook al bijna 2 weken uit.
GiTS
Klopt, maar als je net als Fredi (en ik zelf) de 2.21 RUU hebt uitgevoerd krijg je de OTA niet.reaL_G schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:03:
[...]
die cid verandering (naar scandinavische cid) was eigenlijk alleen nodig voor mensen die geen geduld hebben.
voor de NL (dus htc__E11) is de update ook al bijna 2 weken uit.
hier nagenoeg ongewijzigd, lijkt zelfs iets beter.Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 19:22:
Merkt iemand ook dat na de update de batterij best wel erg slechter is geworden?
geheugengebruik is wel vele malen beter.
GiTS
je kan altijd nog de ruu die je daarvoor had pakken (evt de originele), en dan wel gewoon de ota krijgen.J0YR1D3R schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:05:
[...]
Klopt, maar als je net als Fredi (en ik zelf) de 2.21 RUU hebt uitgevoerd krijg je de OTA niet.
GiTS
Alleen kun je die niet flashen omdat je hboot versie weer te hoog is. Als ik het zo lees op XDA zijn er weinig/geen mogelijkheden om makkelijk naar de laatste versie te gaan vanaf de 2.21 versie. Overigens zijn daar ook weinig redenen voor volgens mij, verschillen zijn minimaal tussen de 2.21 en 2.35.reaL_G schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:08:
[...]
je kan altijd nog de ruu die je daarvoor had pakken (evt de originele), en dan wel gewoon de ota krijgen.
Goed nieuws. De RUU van de 2.31.401.5 versie is beschikbaar; http://forum.xda-develope...?p=30902392&postcount=523
[ Voor 11% gewijzigd door J0YR1D3R op 30-08-2012 16:52 . Reden: versie nummer aangepast ]
Ik blijf ook even wachten op de RUU of Jelly Bean...Victorio schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:53:
[...]
Kortom, ik blijf lekker op de 2.21 RUU met Sense 4.0 zitten totdat
- er een nieuwe RUU beschikbaar is
- ik vanzelf een OTA update krijg aangeboden
Eerstvolgende update die er echt toe doet is Android 4.1 wat mij betreft.
Ik heb nu F-Stop geinstalleerd. Met die kun je de foto's laten staan in een map, maar van een selectie foto's kun je een album maken. Foto kan zo in verschillende albums staan.reaL_G schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:00:
[...]
maak gewoon een map (in de root van je sd) aan met een explorer app (bv es explorer) zet daar fotos in (is hij leeg ziet hij hem dus ook niet).
gallerij ziet deze fotos en voegt deze map automatisch toe.
Eigenlijk is dit meer wat ik zocht
Inmiddels is het opgelost, de klantenservice hebben op afstand instellingen kunnen veranderen waar ik zelf niet bij zou kunnen. Blijkbaar was er met de update daar iets in veranderd.r4ve schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 18:41:
[...]
Ik heb zelfs al een harde reset gedaan, wil ook niet helpen..
Correctie: Het is 2.31.401.5, wat dus gelijk is aan de laatste OTA. Voordat er straks weer mensen in paniek zijn dat ze niet met de laatste versie zittenJ0YR1D3R schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:10:
Goed nieuws. De RUU van de 2.35 versie is beschikbaar; http://forum.xda-develope...?p=30902392&postcount=523
Pff weeral 515MB
Het stomme aan de RUU vind ik dat je alles kwijt bent
Het stomme aan de RUU vind ik dat je alles kwijt bent
Zag het ja, mijn foutMaranello schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:38:
[...]
Correctie: Het is 2.31.401.5, wat dus gelijk is aan de laatste OTA. Voordat er straks weer mensen in paniek zijn dat ze niet met de laatste versie zitten
Ik zat ook een beetje vast met die RUU en het niet krijgen van de OTA, Heeft een paar dagen geduurt maar ik heb m'n keuze kunnen maken.
Een stap terug voor een halve stap vooruit daar doe ik niet aan, en als we dan toch weer moeten klooien dan beter gelijk goed.
Resultaat: Android 4.1.1 voelt aan als een raket zo snel.
xda CM10 on HTC One S
Rooten is inmiddels kinderspel.
xda alles in 1 root tool
Helaas dus geen sense, en zal ik een app moeten vinden om m'n pasta te koken.
Een stap terug voor een halve stap vooruit daar doe ik niet aan, en als we dan toch weer moeten klooien dan beter gelijk goed.
Resultaat: Android 4.1.1 voelt aan als een raket zo snel.
xda CM10 on HTC One S
Rooten is inmiddels kinderspel.
xda alles in 1 root tool
Helaas dus geen sense, en zal ik een app moeten vinden om m'n pasta te koken.
- knip -
Spijtige bij ontbreken van Sense is (heb ik toch gelezen) dat de camera niet of al zeker niet optimaal werkt...
[ Voor 8% gewijzigd door superiscch op 30-08-2012 17:01 ]
een volledige RUU, dus een .exe kan je normaliter altijd flashen (geen ota), je hboot word hierbij ook gewoon vervangen. let wel op de bijbehorende cid/mid, en bootloader wel relockenJ0YR1D3R schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:10:
[...]
Alleen kun je die niet flashen omdat je hboot versie weer te hoog is. Als ik het zo lees op XDA zijn er weinig/geen mogelijkheden om makkelijk naar de laatste versie te gaan vanaf de 2.21 versie. Overigens zijn daar ook weinig redenen voor volgens mij, verschillen zijn minimaal tussen de 2.21 en 2.35.
Goed nieuws. De RUU van de 2.31.401.5 versie is beschikbaar; http://forum.xda-develope...?p=30902392&postcount=523
GiTS
Camera werkt, gewoon snel. Videocamera doet het idd niet, en als je het probeert dan crasht de app.superiscch schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:59:
Spijtige bij ontbreken van Sense is (heb ik toch gelezen) dat de camera niet of al zeker niet optimaal werkt...
Iets wat ik graag inlever voor Google Now.
- knip -
Heb ik gedaan maar dan kreeg ik de ota niet meer. Volgens de post op xda moest je eerst naar cid__Y13 veranderen om te triggeren en dan cid__E11terugzetten. Wat hij dan juist bedoelde met triggeren weet ik niet maar het lukte bij mij in ieder geval niet.J0YR1D3R schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:54:
[...]
Volgens mij had je je CID moeten terugzetten naar bijv. HTC__E11 voordat je de OTA uitvoert. Dan had je wel gewoon NL gekregen.
Ben blij dat de 2.31 RUU beschikbaar is. Ga hem installeren.
Heb ik gedaan maar dan kreeg ik de ota niet meer. Volgens de post op xda moest je eerst naar cid__Y13 veranderen om te triggeren en dan cid__E11terugzetten. Wat hij dan juist bedoelde met triggeren weet ik niet maar het lukte bij mij in ieder geval niet.J0YR1D3R schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:54:
[...]
Ben blij dat de 2.31 RUU beschikbaar is. Ga hem installeren, dan krijg ik de Nederlandse taal terug.
Ik geef het nog één poging om OTA te werken
Ik heb nu contact met Carsten op XDA waar het gelukt is op een bepaalde manier.
Lukt dit niet dan bijt ik de zure appel door en installeer ik de RUU
Lukt dit niet dan bijt ik de zure appel door en installeer ik de RUU
[ Voor 77% gewijzigd door superiscch op 30-08-2012 19:31 ]
De mijne is binnen voor reparatie (home button probleem).
Hopelijk levert dat iets op ...
Ik hoor graag van de mensen die van de 2.21 RUU naar deze 2.31 over zijn gegaan of er voordelen aan zitten, of alleen nadelen (ik zit echt niet te wachten op dagelijkse meldingen van openbare wifi netwerken).J0YR1D3R schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:10:
[...]
Ik heb nog geen enkele melding gehad van beschikbare openbare Wi-Fi netwerken en zit ook op 2.31.Victorio schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:29:
[...]
Ik hoor graag van de mensen die van de 2.21 RUU naar deze 2.31 over zijn gegaan of er voordelen aan zitten, of alleen nadelen (ik zit echt niet te wachten op dagelijkse meldingen van openbare wifi netwerken).
Ik ben benieuwd, ik wordt er ondertussen schijtziek van. Het is ineens een week afwezig geweest bij mij en nu weer keihard terug. Na een fatory reset vanochtend was het binnen een uur weer keihard terug.DieterVDW schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:14:
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Verwijderd
Heb je hem op laten halen?DieterVDW schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:14:
Nee ik ben helaas zo dom geweest om het toestel in een winkel te kopen.
Doe ik dus nooit meer!
Dus zelf teruggebracht.
Ik had eerst een Sony Xperia S gekocht die enorm tegenviel.
Had ik op internet gekocht dan kon ik dat toestel gewoon terugsturen binnen de 14 dagen.
Nu echter serieus wat moeten lobby'en om te kunnen inruilen voor de HTC.
Ook nu toestel weg voor herstelling, terwijl ik bij Coolblue waarschijnlijk gewoon een wissel kon doen..
Hopelijk is het probleem hiermee opgelost.
Mijn worst nightmare is dat ik het toestel terugkrijg en dat er niks opgelost is.
Of dat ze het niet willen repareren wegens "waterschade" of een ander flauw excuus.
Dan ben je gewoon de pineut en heb je geen been om op te staan ...
Iemand de RUU van op xda al geinstalleerd? Ik zou het morgenochtend eens willen proberen. Daarna stop ik met RUU's
enkel OTA's!!
Als je hem in een winkel koopt kun je hem ook gewoon op laten halen door HTC. Mijn toestel komt uit een Vodafone winkel (branded) en is ook gewoon door HTC opgehaald zonder problemen of vragen. Een HTC toestel is en blijft van HTC en daar moeten ze garantie op geven incl. ophalen. Heb nooit echt gemerkt dat dat een probleem is. Wel is het zo dat bepaalde zaken als omruilen via je winkel moeten lopen.DieterVDW schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 22:02:
[...]
Nee ik ben helaas zo dom geweest om het toestel in een winkel te kopen.
Doe ik dus nooit meer!
Dus zelf teruggebracht.
De Viper One S ROM werkt weliswaar op Android 4.0, maar daar zit ook Google Now in. Alles werkt daarbij gewoon. Misschien een alternatief?Raymond P schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 17:45:
[...]
Camera werkt, gewoon snel. Videocamera doet het idd niet, en als je het probeert dan crasht de app.
Iets wat ik graag inlever voor Google Now.
Edit: even een link toegevoegd
[ Voor 13% gewijzigd door Kastermaster op 31-08-2012 09:34 ]
Hmm wist ik niet, verdorie!J0YR1D3R schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:24:
[...]
Als je hem in een winkel koopt kun je hem ook gewoon op laten halen door HTC. Mijn toestel komt uit een Vodafone winkel (branded) en is ook gewoon door HTC opgehaald zonder problemen of vragen. Een HTC toestel is en blijft van HTC en daar moeten ze garantie op geven incl. ophalen. Heb nooit echt gemerkt dat dat een probleem is. Wel is het zo dat bepaalde zaken als omruilen via je winkel moeten lopen.
Goed idee voor de volgende keer misschien

Waarschijnlijk heeft de winkel gewoon eens per week/2 weken een pickup van Dynafix of sturen ze hem zelf op. Uiteindelijk maakt dat voor de oplossing niets uit, dezelfde partij zal je toestel repararen. Het maakt wel uit voor de snelheid, zal wat langer durenDieterVDW schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:30:
[...]
Hmm wist ik niet, verdorie!
Goed idee voor de volgende keer misschien.
Nog niet, ik weet ook niet of ik het wel ga doensuperiscch schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 00:23:
Iemand de RUU van op xda al geinstalleerd? Ik zou het morgenochtend eens willen proberen. Daarna stop ik met RUU'senkel OTA's!!
[ Voor 30% gewijzigd door J0YR1D3R op 31-08-2012 09:34 ]
Bedankt voor de tip. De laatste keer dat ik een video maakte met m'n fone kan ik me niet meer herinneren, dus het is niet echt een issue voor mij. En de panorama foto functie maakt ook wat goed.Kastermaster schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:30:
[...]
De Viper One S ROM werkt weliswaar op Android 4.0, maar daar zit ook Google Now in. Alles werkt daarbij gewoon. Misschien een alternatief?
Daarbovenop voelt Jelly Bean een flink stukje sneller aan.
- knip -
Na de update (ik heb de RUU gedaan dus met sense 4) merk ik dat de batterij een stuk langer mee gaat, vooral mijn scherm gebruikte veel.
Even een vraag omdat ik dus geen ota update krijg.
Wat is er nu echt nieuw aan sense 4.1 tov 4.0? (dus niet android 4.03 en 4.04)
Ik heb geen trek in weer een RUU en alles opnieuw instellen/downloaden
Even een vraag omdat ik dus geen ota update krijg.
Ik heb geen trek in weer een RUU en alles opnieuw instellen/downloaden
[ Voor 11% gewijzigd door Pinin op 31-08-2012 09:53 ]
www.casarodriguillo.com
Niet iedereen heeft er last van. Het lijkt eerder een updateprobleem dan een bug in de code zelf, mogelijk ontstaan bij het bijwerken van de instellingen. Aangezien je met RUU gewoon met schone lei begint in tegenstelling tot de OTA kan het zijn dat dat je er helemaal niet mee te maken krijgt.J0YR1D3R schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:33:
Nog niet, ik weet ook niet of ik het wel ga doenHeb geen zin om overal meldingen te krijgen over open WiFi netwerken, lijkt namelijk een (vervelende) bug.
Victorio in "[HTC One S] Ervaringen & Discussie"Pinin schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:53:
- camera app heeft nu een knop om direct tussen voor en achter camera te kunnen switchen
- direct switchen tussen tabs in de browser is mogelijk zonder tussenkomst van een menu
Volgens Victorio zaten de versimpelde effecten ook al in Sense 4.0 met de 2.21 update. Ik dacht dat het iets van Sense 4.1 was
[ Voor 33% gewijzigd door Maranello op 31-08-2012 10:04 ]
Mooi, geen rede om de nieuwe RUU te draaien. Ik wacht wel op een OTA of tzt JBMaranello schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:58:
[...]
Victorio in "[HTC One S] Ervaringen & Discussie"
- camera app heeft nu een knop om direct tussen voor en achter camera te kunnen switchen
- direct switchen tussen tabs in de browser is mogelijk zonder tussenkomst van een menu
Volgens Victorio zaten de versimpelde effecten ook al in Sense 4.0 met de 2.21 update. Ik dacht dat het iets van Sense 4.1 was
www.casarodriguillo.com
Hoe doe je dat dan, die tabbladen switchen zonder menu?
Precies. "if it ain't broke don't fix it"Pinin schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:22:
[...]
Mooi, geen rede om de nieuwe RUU te draaien. Ik wacht wel op een OTA of tzt JB.
Heb 0 problemen en ben erg tevreden sinds de 2.21 RUU en heb nog geen echte voordelen gehoord van de 2.31 RUU. Misschien zou Sense 4.1 nog een paar % van de Accu kunnen besparen maar ach, vind het wel best zo.
Kan iemand me nog eens duidelijk maken hoe die OTA updates nu precies uitgerold worden. Checken die puur op Android versie?
- De 2.21 RUU was Android 4.0.4
- Daarom krijgen we niet de 2.31 OTA omdat deze dezelfde Android versie is (maar met toevallig een hogere Sense en software versie...?)
Zodra HTC een hogere Android update (4.1?) uitgeeft krijgt 'iedereen' die (als je op Android 4.0.4 zit)...?
Ik ga 'm denk ik wel installeren...Victorio schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:24:
[...]
Precies. "if it ain't broke don't fix it"![]()
Heb 0 problemen en ben erg tevreden sinds de 2.21 RUU en heb nog geen echte voordelen gehoord van de 2.31 RUU. Misschien zou Sense 4.1 nog een paar % van de Accu kunnen besparen maar ach, vind het wel best zo.
Kan iemand me nog eens duidelijk maken hoe die OTA updates nu precies uitgerold worden. Checken die puur op Android versie?
- Daarom krijgen we niet de 2.31 OTA omdat deze dezelfde Android versie is (maar met toevallig een hogere Sense en software versie...?)
Zodra HTC een hogere Android update (4.1?) uitgeeft krijgt 'iedereen' die (als je op Android 4.0.4 zit)...?
Ben het zat dat T-mobile geen updates uitbrengt of veel te laat. Erger me kapot aan het ontvangst-probleem.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
De OTA is afhankelijk van:Victorio schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:24:
- Android versie: De OTA update is een patch van de bestaande versie en bevat dus alleen verschillen. Daarom is deze niet (altijd) voor alle versies geschikt. Per versie zal een apart OTA update gemaakt moeten worden
- CID: Carrier ID. Code die per land verschillend is bij unbranded toestellen. Providers hebben voor hun branded toestellen ook eigen CID's.
- MID: Model ID. Logisch, het modelnummer van je toestel.
Verder kijkt die bij de installatie ook naar de bootloader (moet locked zijn) en de recovery. Maar als je niet geroot bent is dat geen probleem.
OTA kijkt naar je ROM versie en volgens mij ook CID. Een OTA bevat bepaalde files en talen die de boel kunnen upgraden naar de laatste versie. Ik denk niet dat er nog een OTA komt voor de 2.21 RUUVictorio schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:24:
[...]
Ik heb zojuist me telefoon geupdate met de RUU 
De 2.21 RUU was geen "officiele" versie voor de EU, deze wel. Vandaar dat ik hem toch maar geupgrade hebt, mocht er nu weer een OTA uitkomen.
Daarnaast vanavond maar weer eens uitproberen hoe het bereik in mijn huis is. Deze viel in het verleden nog al tegen.
De 2.21 RUU was geen "officiele" versie voor de EU, deze wel. Vandaar dat ik hem toch maar geupgrade hebt, mocht er nu weer een OTA uitkomen.
Daarnaast vanavond maar weer eens uitproberen hoe het bereik in mijn huis is. Deze viel in het verleden nog al tegen.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Installeer gewoon de 2.31 RUU man. vAls je niet tevreden bent denk ik dat je nog altijd terug kan naar 2.21 want de hboot versie is niet veranderd. Ik zit op 2.31 en de hboot versie is 1.14.0002 en die is dezelfde als de 2.21 als ik me niet vergis.Victorio schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:24:
[...]
Precies. "if it ain't broke don't fix it"![]()
Ik heb zojuist ook maar even die RUU eroverheen gehaald. Zo weet ik iig weer zeker dat ik weer in lijn met de updates van HTC 
De wipe was trouwens best te overleven. Met appbrain al m'n apps terug gehaald, contacts gesynchroniseerd naar een mail account, smsjes in een backup gezet en WhatsApp heeft zelf een backup functie.
De wipe was trouwens best te overleven. Met appbrain al m'n apps terug gehaald, contacts gesynchroniseerd naar een mail account, smsjes in een backup gezet en WhatsApp heeft zelf een backup functie.
[ Voor 44% gewijzigd door rajackar op 31-08-2012 14:13 ]
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Pff, ik wil de RUU installeren, maar mn batterij is maar 12%...
komaan GSM laadt op!!
komaan GSM laadt op!!
Ook is er de mogelijkheid om de recente apps knop in te stellen als menu knop.Maranello schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:58:
[...]
Victorio in "[HTC One S] Ervaringen & Discussie"
Het kan aan mij liggen, maar ik kan de knop om direct van camera te switchen niet vinden, ik moet nog gewoon naar instellingen en dan voor/hoofd camera kiezen. Moet je dit ergens via bepaalde instellingen doen?
Houston, we did it! RUU 2.31 staat er op. Nu alles installeren, terugzetten etc, nandroid maken en dan doe ik niks meer tot JB
Dien je eerst nog andere stappen te ondernemen voordat je de RUU kan installeren?
Kreeg een 131 error namelijk...
(Stock Branded)
EDIT:
Met behulp van One_S_All-In-One_Kit_v1.1 S-OFF uitgevoerd en TWRP flashed...
SuperCID gaat echter fout; http://forum.xda-develope...hp?p=19045806&postcount=3
9. Enter the command "fastboot oem writecid 11111111" (write as CID 11111111 - this mean SuperCID)
Geeft:
D:\adb>fastboot oem writecid 11111111
... INFO ville_init_sd, SD card already power on
INFOsdhw_7xxx_open: id=0
INFO[SD_HW_ERR] SD: No device attached
INFO902910 902E20
FAILED (status read failed (No such file or directory))
finished. total time: 1.260s
Ik ben ten einde raad...
(Stock Branded)
EDIT:
SuperCID gaat echter fout; http://forum.xda-develope...hp?p=19045806&postcount=3
9. Enter the command "fastboot oem writecid 11111111" (write as CID 11111111 - this mean SuperCID)
Geeft:
INFO902910 902E20
Ik ben ten einde raad...
[ Voor 154% gewijzigd door TommyGun op 01-09-2012 00:45 ]
Wat, met de aio toolkit p-offTommyGun schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:53:
Dien je eerst nog andere stappen te ondernemen voordat je de RUU kan installeren?
(Stock Branded)
EDIT:
Geeft:
INFO902910 902E20
Ik ben ten einde raad...
Wat, met de aio toolkit s-off uitvoeren dat lukt daarmee toch niet? Ik neem aan dat je je bootloader gelockt hebt en op stock recovery zit om de RUU te flashen. Dit is een goede link om je cid te veranderen: http://forum.xda-develope...p?p=26516911#post26516911TommyGun schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:53:
(Stock Branded)
EDIT:
fastboot oem writecid 11111111 :
INFOsdhw_7xxx_open: id=0Ik neem aan dat je je Anouk
INFO902910 902E20
Ik ben ten einde raad...
Het lukte bij mij ook niet met commando 'fastboot oem writecid 11111111 '.
[ Voor 7% gewijzigd door Fredi op 01-09-2012 02:08 ]
Ook dát heeft niets met Sense te maken maar met Android 4.0.4.Wouter64 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:38:
[...]
Ook is er de mogelijkheid om de recente apps knop in te stellen als menu knop.
Ik ga komende dagen ook maar eens de 2.31 RUU installeren. In theorie kan het immers gebeuren dat er een nieuwere Android versie OTA uit komt waar dan niet nieuwe(re) Sense of radio software in zit. En dan blijf ik 'eeuwig' op de oude zitten.
[ Voor 31% gewijzigd door Victorio op 01-09-2012 09:21 ]
Huh..TommyGun schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:53:
(Stock Branded)
EDIT:
Geeft:
INFO902910 902E20
Ik ben ten einde raad...
Er is toch helemaal geen s-off te verkrijgen voor de one S?
Daarnaast kan je je cid niet op deze manier veranderen, je moet een bestand uitlezen, aanpassen en uploaden.
De manier die jij gebruikt is voor een htc sensation.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Verwijderd
Is je bootloader relocked? Dat is wel nodig om de RUU te kunnen installeren.
TommyGun schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:53:
(Stock Branded)
EDIT:
Geeft:
INFO902910 902E20
Ik ben ten einde raad...
Geeft maar aan hoeveel ik er van begrijp 
In de bootloader staat 'Unlocked' ja, waar eerder nog 'Locked' stond... maar wat is de juiste CID-manier dan?
In de bootloader staat 'Unlocked' ja, waar eerder nog 'Locked' stond... maar wat is de juiste CID-manier dan?
Het lijkt me het verstandigste om eerst te kijken welke CID je hebt...
In Nederland heb je de HTC__E11 uit me hoofd.
als je niets hoeft te doen, dan kan je simpel weg "fastboot oem lock" toepassen.
Daarna kan je de RUU draaien.
In Nederland heb je de HTC__E11 uit me hoofd.
als je niets hoeft te doen, dan kan je simpel weg "fastboot oem lock" toepassen.
Daarna kan je de RUU draaien.
Mijn CID is T-MOB003
Verwijderd
Moet RElocked zijn. Kun je doen met die all in one.
Dan hoef je CID enzo niet te veranderen. Ik heb het gisteren zo gedaan.
Bootloader relocken, RUU installeren, bootloader unlocken, opnieuw rooten en als opnieuw installeren
Dan hoef je CID enzo niet te veranderen. Ik heb het gisteren zo gedaan.
Bootloader relocken, RUU installeren, bootloader unlocken, opnieuw rooten en als opnieuw installeren
Wat is het verschil met Locked dan?
Maar waarom zou het met een Relocked toestel wel lukken en met Unlocked niet? CID klopt dan toch nog niet?
[ Voor 16% gewijzigd door TommyGun op 01-09-2012 12:47 ]
Je moet eerst je CID aanpassen voor je de RUU kunt gebruiken. Je moet daarvoor eerst unlocked en rooted zijn. Zie dit topic. http://forum.xda-develope...p?p=26516911#post26516911 Daarna locken en stock recovery, RUU erop en klaar. Evt weer unlocken en rooten.TommyGun schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 11:42:
Mijn CID is T-MOB003
RUU done 
Gelukt aan de hand van http://androidforums.com/...-root-your-htc-one-s.html en jouw link.
Dank!
Gelukt aan de hand van http://androidforums.com/...-root-your-htc-one-s.html en jouw link.
Dank!
[ Voor 10% gewijzigd door TommyGun op 01-09-2012 16:19 ]
Ik heb niks moeten veranderen van CID... De OTA kijkt naar de versie die je hebt, en laat enkel updates toe van 1.78.
De RUU kijkt daar niet achter. Die wilt enkel een (re)locked toestel... C'est tout
De RUU kijkt daar niet achter. Die wilt enkel een (re)locked toestel... C'est tout

Beste tweakers,
Vandaag heeft mijn pa zijn One S binnen gekregen. Al bij het eerste gebruik viel op dat er geen Nederlandse taal beschikbaar is.
Ook bij updates is er geen android 4.0.4 te downloaden. Kan ik hieruit concluderen dat we zijn opgescheept met een buitenlands toestel? Toestel van mijn pa ga ik niet zomaar unlocken en rooten.
Kan je de CID ook uitlezen als die nog locked is?
EDIT
Ik google de radio versie en kom uit op ASIA RUU's
Dammed lullos bij Redcoon. Ze hebben die dingen vast geïmporteerd. En nu. Heb ik het recht dat om te ruilen
Besteld bij Redcoon
Hboot 2.09.0001
Android 4.0.3
Radio 16.05.20.16.M2
Voor extra info. Ik heb zelf een Unlocked HTC One X
Vandaag heeft mijn pa zijn One S binnen gekregen. Al bij het eerste gebruik viel op dat er geen Nederlandse taal beschikbaar is.
Ook bij updates is er geen android 4.0.4 te downloaden. Kan ik hieruit concluderen dat we zijn opgescheept met een buitenlands toestel? Toestel van mijn pa ga ik niet zomaar unlocken en rooten.
Kan je de CID ook uitlezen als die nog locked is?
EDIT
Ik google de radio versie en kom uit op ASIA RUU's
Dammed lullos bij Redcoon. Ze hebben die dingen vast geïmporteerd. En nu. Heb ik het recht dat om te ruilen
Besteld bij Redcoon
Hboot 2.09.0001
Android 4.0.3
Radio 16.05.20.16.M2
Voor extra info. Ik heb zelf een Unlocked HTC One X
[ Voor 14% gewijzigd door Glaxo op 01-09-2012 18:45 ]
Je kan cid getter downloaden uit de google play store om je cid uit te lezen. Die radio versie ziet er idd eigenaardig uit voor een Europees toestel. Zou 1.06es.... moeten zijn. Als je de Nederlandse taal niet kunt instellen zou ik het toestel terugsturen naar Redcoon, je zit opgescheept met een buitenlands toestel.
[ Voor 67% gewijzigd door Fredi op 01-09-2012 19:26 ]
Kunt ook eens kijken naar het serienummer of naar de CPU snelheid. Misschien hebben ze je zelfs een buitenlands S3 model opgezonden
Heb hem er vanavond ook op gezet. Merk de eerste paar uur weinig verschil in snelheid, effecten of wat ook tov de 2.21 versie. Geheugengebruik lijkt wel iets te zijn gedaaldsuperiscch schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:43:
Houston, we did it! RUU 2.31 staat er op. Nu alles installeren, terugzetten etc, nandroid maken en dan doe ik niks meer tot JB
Ik heb in ieder geval nog geen last gehad van wegvallende verbindingen (en moeten rebooten)...
*Klopt af*
*Klopt af*
Even een kleine kick. Ik ben er inmiddels achter (denk ik) waar het probleem zit. Als ik een telefooncontact aanpas en save dan herkent de telefoon de link ineens wél. Kan elke simpele edit zijn zoals een 06... in een +316... veranderen, maakt niet uit zolang je maar iets veranderd en het weer opslaat. het zou er mee te maken kunnen hebben dat ik mijn contacten vanuit de BB Bold 9700 rechtstreeks heb laten overpompen bij de Phonehouse, maar dat is pure speculatie.Jorizzz schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 20:42:
Heb sinds vandaag ook een mooie zwarte HTC One S. Ben nog druk bezig met uitvogelen hoe alles werkt, aangezien dit ook mijn eerste Android toestel is.
Mijn aanpak:
5 Ik kies dus done
Edit:
Het gebrek aan reacties doet me vermoeden dat niet veel mensen hier last van hebben (gehad), maar mocht iemand er nog eens tegenaanlopen en in dit topic verzeild raken, geen dank
Verder ben ik voorlopig zeer te spreken over de One S, behalve de slechte GSM/3G ontvangst. GSM en 3G signaal in huis is toch al niet best, maar in de woonkamer valt ie nu regelmatig weg

Raar toch hoe iedereen slechte gsm/3g ontvangst heeft. Ik ben bijna zeker dat het komt door de aluminium body. De plastic klepjes aan onder- en bovenkant zijn niet genoeg om een deftig signaal te creëren. De rest van de aluminium body houdt het signaal tegen. Als ik de telefoon gewoon in mijn hand hou, waardoor je de onderkant met je hand bedekt waar de radio zit, laadt hij de webpagina niet. Als ik de One S ondersteboven hou, dus met de radio antenne aan de bovenkant, laadt hij de webpagina direct en heb ik 2 tot 3 bars meer. Dit zou niet mogen. Dit is heel slecht bekeken van Htc.
Ik vind de zijkanten van het toestel scherp door de designstreep die daar loopt. Die snijdt in mijn vingers. Als ik het toestel lang vasthou krijg ik pijn in mijn vingers. Iemand die daar ook last van heeft?
Ik vind de zijkanten van het toestel scherp door de designstreep die daar loopt. Die snijdt in mijn vingers. Als ik het toestel lang vasthou krijg ik pijn in mijn vingers. Iemand die daar ook last van heeft?
[ Voor 14% gewijzigd door Fredi op 01-09-2012 23:57 ]
Verwijderd
Haha, massale paniek van de Britten op xda omdat zij geen update krijgen :-)
Ik lees ook dat S3 versie (nog) geen update krijgt... Bij met de S4 in mn handen :-)
Ik lees ook dat S3 versie (nog) geen update krijgt... Bij met de S4 in mn handen :-)
Ja we we hebben een buitenlands S3 model gekregen. Grrrsuperiscch schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 20:27:
Kunt ook eens kijken naar het serienummer of naar de CPU snelheid. Misschien hebben ze je zelfs een buitenlands S3 model opgezonden

Redcoon staat daarom bekend
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
No shit. Hoe wist ik dat niet. Grrr had me pa geadviseerd gewoon bij PDAshop te halen wel iets duurder. Maar gewoon goed. Redcoon bood hem het goedkoopst aan. Dus vandaar zijn keuze
Ik was hier niet vanuit gegaan. Ze hadden dat dan toch moeten melden?
Heb je een fluwelen toetsenbord? Je zal iig geen gitaar spelen.[b][message=38850491,noline]
Ik heb er in ieder geval geen last van.
Het ondersteboven houden verandert letterlijk niets aan m'n bereik.
Meet het eens na, misschien is het wel een defectje.
Open signal maps is daar een makkelijk tooltje voor en heeft de opties om het een en ander in een grafiekje te zetten.
- knip -
Denk niet dat specifiek die Ali body het probleem is want de meeste mensen, waaronder ik, hebben geen problemen met de ontvangst. Ook heeft HTC in het verleden al tig keer telefoons met een alu body gemaakt zoals de Desire en die had ook geen ontvangst problemen.Fredi schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 23:06:
Raar toch hoe iedereen slechte gsm/3g ontvangst heeft. Ik ben bijna zeker dat het komt door de aluminium body. De plastic klepjes aan onder- en bovenkant zijn niet genoeg om een deftig signaal te creëren. De rest van de aluminium body houdt het signaal tegen. Als ik de telefoon gewoon in mijn hand hou, waardoor je de onderkant met je hand bedekt waar de radio zit, laadt hij de webpagina niet. Als ik de One S ondersteboven hou, dus met de radio antenne aan de bovenkant, laadt hij de webpagina direct en heb ik 2 tot 3 bars meer. Dit zou niet mogen. Dit is heel slecht bekeken van Htc.
Die rand heb ik totaal geen last van, kvin hem ook niet scherp aanvoelen... Kvin het materiaal van de zwarte One S juist erg "lekker" aanvoelen.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik heb ook geen problemen met ontvangst of bereik (tenminste niet meer of minder dan een legend of desire) , en met de nieuwe firmware gaat het omschakelen vanuit wifi ook goed, terwijl ik daar wel heel af en toe wat shit mee had.
Ik heb het toestel met Vodafone gebruikt en nu heb ik T-mobile.
Maar als ik bij een vriend binnenshuis zit doet mijn 3g het echt niet of nauwelijks, terwijl we 300meter van elkaar wonen. Ik denk als ik een oude nokia pak 3g geen probleem zou zijn daar. Moderne smartphones hebben gewoon een minder goed bereik dan oude phones.
Maar als ik bij een vriend binnenshuis zit doet mijn 3g het echt niet of nauwelijks, terwijl we 300meter van elkaar wonen. Ik denk als ik een oude nokia pak 3g geen probleem zou zijn daar. Moderne smartphones hebben gewoon een minder goed bereik dan oude phones.
[ Voor 5% gewijzigd door Pinin op 02-09-2012 18:20 ]
www.casarodriguillo.com
Met een oude Nokia kun je geen '3g' (WCDMA) ontvangen, enkel GSM. Wanneer je een smartphone met een oude dumbphone wil vergelijken zul je de smartphone op GSM-only moeten zetten. Omdat het GSM-signaal verder draagt dan WCDMA zul je vaak een beter bereik hebben op het GSM-gedeelte van het netwerk.Pinin schreef op zondag 02 september 2012 @ 18:19:
Ik heb ook geen problemen met ontvangst of bereik (tenminste niet meer of minder dan een legend of desire) , en met de nieuwe firmware gaat het omschakelen vanuit wifi ook goed, terwijl ik daar wel heel af en toe wat shit mee had.
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Dat ligt natuurlijk helemaal aan wat je oud noemt.
Want een 5 jaar oude dumbphone van Nokia (bijvoorbeeld de Nokia 6500 uit 2007) doet gewoon WCDMA.
Dat terzijde...
Met mijn LG gx200 kan ik gebeld worden op plekken waar dat niet kan met m'n Desire en/of One S.
Want een 5 jaar oude dumbphone van Nokia (bijvoorbeeld de Nokia 6500 uit 2007) doet gewoon WCDMA.
Dat terzijde...
Met mijn LG gx200 kan ik gebeld worden op plekken waar dat niet kan met m'n Desire en/of One S.
- knip -
Alleen heb ik op edge ook al geen goed bereik, slechts 2 tot 3 bars. Ik heb ook het zeer vervelende probleem als ik bel dat de woorden die ik zeg een fractie van een sec later herhaald worden in de luidspreker, als een echo. Het is zeer irriterend om zo te moeten bellen. Daarbij hoort de ontvanger mij stil en mijn woorden afgekapt. Dit probleem treedt alleen op als ik opgebeld wordt en niet als ik zelf bel. Dit moet wel aan mijn provider(telenet) liggen want als ik mijn simkaart in mijn vorige telefoon(Nokia 5230) steek heb ik ook die echo. Die Nokia heeft trouwens wel 3g en met de Telenet simkaart heeft hij een veel beter bereik dan de One S: max bereik op edge waar de S slechts 3 bars heeft.
[ Voor 12% gewijzigd door Fredi op 02-09-2012 22:12 ]
Viel me zojuist op dat ik nog steeds de 3 dots heb met 2.31 RUU...
Je kunt/moet dit ook nog aanpassen bij instellingen, weergave/knoppen etc. Gedrag van de recent apps knop.TommyGun schreef op zondag 02 september 2012 @ 22:28:
Viel me zojuist op dat ik nog steeds de 3 dots heb met 2.31 RUU...
Bedankt!J0YR1D3R schreef op zondag 02 september 2012 @ 22:32:
[...]
Je kunt/moet dit ook nog aanpassen bij instellingen, weergave/knoppen etc. Gedrag van de recent apps knop.
Tot dusver nog geen problemen gehad met signaalverlies en zo... lijkt dus beter te zijn.
Iemand nog enig idee hoe er tussen de vensters in de browser gewisseld kan worden zonder naar het menu te gaan?
Dit werd als nieuw aangemerkt in sense 4.1, op een van de vorige pagina's...
Dit werd als nieuw aangemerkt in sense 4.1, op een van de vorige pagina's...
Klopt het dat deze mod niet meer te downloaden is? Maakte het veel verschil mbt accu en snelheid, met of zonder deze tweak?ovaal schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 20:34:
[...]
...Het is mij vanmiddag eindelijk gelukt de update te laten installeren, na het verwijderen van "Dual_Core_Mod_Ultimate_v2.1"
Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC One S levertijden- en prijzentopic. Accessoires mogen besproken worden in Accessoires voor de HTC One S.
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC One S levertijden- en prijzentopic. Accessoires mogen besproken worden in Accessoires voor de HTC One S.