Acties:
  • 0 Henk 'm!
Branded ja, dus rooten en 'n custom ROM of wachten op 'n T-mobile update :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Do it yourself hardware fix voor het home button issue:

vanochtend met een aardappelschilmesje heel voorzichtig :P het onderste antenneklepje 2mm gelift aan de onderzijde en zijkanten, een heel klein beetje maar. Langs 3 zijden dus, niet aan de lange zijde die 'bovenin' op de achterkant zit. Daarna heel licht weer terug geduwd. Ruimte lijkt iets groter dan voor de operatie.

Net 60 km gereden met 'Alleen GSM' en nu op mijn werk met 'GSM/WCDMA automatisch', onderweg navigatie aan, gesprekken gevoerd en ge Whats-appt, eerst had ik onderweg al wel eens het HBp en op mijn werk continu geflip, nu nog helemaal niets 'afklop' 'afklop'.

Het probleem is bij mij ook pas na twee maanden ontstaan, wellicht toen er druk op het antenneklepje is komen te staan. Het lijkt me dus een hardwareissue dat wellicht met een ander klepje of antenne layout duurzaam kan worden opgelost. Geen bouwkwaliteitje van HTC dus.

Geheel op eigen risico dus maar voor mij werkt het nu voorlopig.

Als ik het HBp weer heb laat ik het direct weten maar so far so good.

Dat zou dus beteken dat iedere HTC One S hier vatbaar voor is en het probleem vroeg of laat bij iedereen zal optreden.

[ Voor 11% gewijzigd door aardbeix15 op 24-08-2012 13:05 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 20:20
Ik heb juist het idee dat de nieuwe update zorg voor meet accugebruik. Ik heb gisteren niet veel met mijn toestel gedaan, alleen toen ik weer van het werk was en hij was toch rond hetzelfde tijdstip leeg. Als grootste gebruiker staat er nu Android-besturingssysteem i.p.v mijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Jah ik heb gister na de update mijn telefoon ook in 8 uur leeg getrokken... maar bij mij was het scherm nog de nr 1 verbruiker.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 20:20
Ik vraag me af wat het welk proces in het Android-systeem daar verantwoordelijk is. Want ik heb nu vrij weinig gedaan en ben al 20% accu kwijt sinds dat ik hem rond 8 uur vanochtend van de lader haalde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de usb verbinding?

Ik krijg hem niet als diskdrive aangesloten op de USB poorten. De PC reageert totaal niet..

edit: M'n telefoon wordt als cd-rom drive weergegeven... :X

edit2: Soort van opgelost; CDRom device uitschakelen en disk device opnieuw naar drivers laten zoeken. Vaag!

[ Voor 36% gewijzigd door MikeyMan op 24-08-2012 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Laar schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:08:
Vraag :
- Ik krijg nu wel de "wifi-networks found" notification. In de wifi setting staat vinkje voor network notification uit (ook al eens aan-uit gezet), en toch blijft de notification komen... nog iemand ? Mis ik iets om dit uit te zetten ?
Ik heb het ook sinds de OTA en zo zijn er nog anderen: Zowel aanvinkt als uitgevinkt, dus het is niet dat het is omgewisseld. Ik vermoed een fout veroorzaakt door het updateproces en niet programmacode zelf. Ben op zoek naar een oplossing anders dan factory reset. Zodra ik iets heb post ik het uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 11:16
Fredi schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:24:
[...]

De RUU is toch geen hogere versie: RUU=2.21, sense=4.0<ota=2.31, sense=4.1.

Ik ga de mijne terugflashen naar 1.78 en dan hopen dat ik de ota krijg.
Waar vind ik die 1.78 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-06 20:11
Ok, na 2 dagen gebruik met de nieuwe 4.0.4 update :

- Wifi Network Notification : of je het aan of af zet, je blijft wifi network notifications krijgen
- Keep Wifi on during sleep : ik zet dit steeds manueel terug op Never, en een paar keer per dag springt dit terug op Always. Ik werk bij een multinational met 40 netwerken rond mij, en het vrije netwerk waartoe hij mag connecten zeer zwak : batterij op 3 uur tijd van 90 naar 70% omdat hij blijft proberen te connecten terwijl phone in mijn zak zit....

--> dit zijn nu toch echt wel BASIC zaken !!! Zeker als Wifi één van de weinige zaken zijn die je echt probeert te verbeteren. Begin hier wel mijn buik van vol te krijgen met HTC. Elke update zijn 10 verbeteringen, en 10 nieuwe problemen :/

Toch nog iets positief : bij browsen verbruik hij minder : batterij wordt nu 36 graden ipv 41 graden bij standaard websites, en batterijverbruik gaat met de helft naar beneden in vergelijking met vroeger.

www.beneluxracingonline.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:21

TommyGun

Stik er maar in!

CLB schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 00:50:
Branded ja, dus rooten en 'n custom ROM of wachten op 'n T-mobile update :)
T-mobile gebeld: datum niet bekend, hou de website in de gaten.

;(

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
aardbeix15 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:31:
Do it yourself hardware fix voor het home button issue:

vanochtend met een aardappelschilmesje heel voorzichtig :P het onderste antenneklepje 2mm gelift aan de onderzijde en zijkanten, een heel klein beetje maar. Langs 3 zijden dus, niet aan de lange zijde die 'bovenin' op de achterkant zit. Daarna heel licht weer terug geduwd. Ruimte lijkt iets groter dan voor de operatie.

Net 60 km gereden met 'Alleen GSM' en nu op mijn werk met 'GSM/WCDMA automatisch', onderweg navigatie aan, gesprekken gevoerd en ge Whats-appt, eerst had ik onderweg al wel eens het HBp en op mijn werk continu geflip, nu nog helemaal niets 'afklop' 'afklop'.

Het probleem is bij mij ook pas na twee maanden ontstaan, wellicht toen er druk op het antenneklepje is komen te staan. Het lijkt me dus een hardwareissue dat wellicht met een ander klepje of antenne layout duurzaam kan worden opgelost. Geen bouwkwaliteitje van HTC dus.

Geheel op eigen risico dus maar voor mij werkt het nu voorlopig.

Als ik het HBp weer heb laat ik het direct weten maar so far so good.

Dat zou dus beteken dat iedere HTC One S hier vatbaar voor is en het probleem vroeg of laat bij iedereen zal optreden.
hoe kan je de ruimte iets groter houden? Hij klikt toch weer helemaal vast of hij blijft los zitten toch? Toevallig een foto om het te verduidelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 11:21
Mijn nummer werd net overgezet naar de sim in de HTC One S.
Het eerste wat ik zag nadat ik de sms van vodafone had ontvangen was het home button probleem :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

MLPN schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:02:
[...]

hoe kan je de ruimte iets groter houden? Hij klikt toch weer helemaal vast of hij blijft los zitten toch? Toevallig een foto om het te verduidelijken?
Het lijkt of je hem na heel zacht aangeklikt te hebben je hem nog verder kan indrukken. Een foto heeft niet veel zin want het is een bijna niet meer verschil met eerst, echt half millimeter werk.

Tijdens het auto rijden en nu weer thuis geen vuiltje aan de lucht ook niet op 2g. De afgelopen weken had ik voortdurend het HBp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-10 12:29
http://www.androidgen.fr/...one-x-actualite-3950.html

Najaar wordt het dus JB voor ons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:55
Als ik bij "alarm --> instellingen --> gedrag van toetsen aan de zijkant" kijk, dan staat er: "Geen", "snooze", "negeren". Het is mij een beetje onduidelijk wat het verschil ik tussen "geen" en "negeren"... Of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 15:01

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

gabn88 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:52:
Als ik bij "alarm --> instellingen --> gedrag van toetsen aan de zijkant" kijk, dan staat er: "Geen", "snooze", "negeren". Het is mij een beetje onduidelijk wat het verschil ik tussen "geen" en "negeren"... Of ligt dat aan mij?
Geen -> Geen actie ondernemen
Negeren -> Alarm negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yo
Is het ook by sommige mensen dat als ik de telefoon helemaal uitzet en dr volgende
Dag als ik hem aanzet dat Hy geen melding geeft dat ik mijn pincode moet intoetsen maar
Ook niet de melding geeft dat er geen simkaart in zit en ook heeft Hy dan geen bereik
Dit is allemaal gekomen na de update naar 4.04 en sense 4.1
Brian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:25:
Yo
Is het ook by sommige mensen dat als ik de telefoon helemaal uitzet en dr volgende
Dag als ik hem aanzet dat Hy geen melding geeft dat ik mijn pincode moet intoetsen maar
Ook niet de melding geeft dat er geen simkaart in zit en ook heeft Hy dan geen bereik
Dit is allemaal gekomen na de update naar 4.04 en sense 4.1
Brian
Yup :/
Merk hetzelfde, moet telkens 1-2 keer herstarten eer ik de pincode moet ingeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wie zet zijn telefoon nu helemaal uit :+
Najaar... Dat is het toch al :P maar dat kan dus zomaar november of december worden en dat is eigenlijk nog best lang. Khad een beetje gehoopt op eind september.

[ Voor 84% gewijzigd door Chaoss op 24-08-2012 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:55:

[...]

Najaar... Dat is het toch al :P maar dat kan dus zomaar november of december worden en dat is eigenlijk nog best lang. Khad een beetje gehoopt op eind september.
nja :p
vind het nogal knullig hem s'nachts aan te laten & batterij laten zuipen voor niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

:( net weer het HBp, heel kort en 1x tegenover 100x eerst op dezelfde plekken. Mijn operatie heeft het dus wel verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-10 12:29
Chaoss schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:55:

[...]

Nou ik vind dat we niet moeten klagen hoor! Er zijn genoeg telefoons te noemen die het een stuk 'slechter' hebben dan wij! Alleen de SIII krijgt hem binnenkort al begreep ik voor de rest heb ik nog niks gehoord (behalve de nexus dan natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenderson
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 13:31
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:00:
[...]

nja :p
vind het nogal knullig hem s'nachts aan te laten & batterij laten zuipen voor niks
Hoeveel gebruikt hij nou als je hem 's nachts op standby laat staan, zonder wifi? Soms 1, hooguit 3%? De One S is bijzonder zuinig in slaapstand. Ik verkies die paar % 'batterij laten zuipen' boven 's morgens moeten wachten tot hij aan is. Bovendien onmisbaar als wekker. ;)

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Precies dat verbruik is verwaarloosbaar en ik gebruik hem idd ook als wekker. Kheb ook standaard een adapter naast mijn bed liggen dan is de telefoon altijd 100% vol s ochtends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simonski
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-12-2024
Hoe kom je terug op softwarenr. 1.78.401.2 (zoals de One S geleverd was) als je de tussentijdse software 2.21.401.10 via de RUU hebt geinstalleerd?
Volstaat een factory reset, of is het oorspronkelijke image elders verkrijgbaar en met de RUU opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De HTC One S vind ik persoonlijk de aller mooiste smartphone op de markt maar heb deze jammer genoeg nog niet in bezit .
Ik heb momenteel de HTC Desire die mij nog steeds wel bevalt maar het bekende probleem is zeer en zeker het opslagheugen van 512 MB .
Het scherm groote van 4,3 inch spreekt mij meer aan dan de 4,7 van de HTC One X .
Ik heb al velen video reviews gezien van de HTC One S zodat ik zeker weet dat ik deze in Oktober 2012 met Vodafone abonnement zal nemen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenderson
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 13:31
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:06:
De HTC One S vind ik persoonlijk de aller mooiste smartphone op de markt maar heb deze jammer genoeg nog niet in bezit .
Ik heb momenteel de HTC Desire die mij nog steeds wel bevalt maar het bekende probleem is zeer en zeker het opslagheugen van 512 MB .
Het scherm groote van 4,3 inch spreekt mij meer aan dan de 4,7 van de HTC One X .
Ik heb al velen video reviews gezien van de HTC One S zodat ik zeker weet dat ik deze in Oktober 2012 met Vodafone abonnement zal nemen .
Mee eens, maar ik verwacht dat er in oktober al wel weer nieuwe modellen zijn aangekondigd. Ik zou dan toch nog even langer wachten. Ik kom ook van de Desire en ik kon in januari al verlengen, maar ik heb toen bewust geen Sensation (toen nog de meest hi-end HTC) genomen, omdat ik wist dat HTC wel weer nieuwe modellen klaar zou hebben staan tegen april. Ik neem altijd abonnementen van twee jaar, dus dan is het wel zo fijn om elke keer een zo groot mogelijke stap vooruit te nemen, een paar maandjes extra wachten maakt me dan ook niet uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Svenderson op 25-08-2012 14:43 ]

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Zo komt er steeds wel weer iets nieuws en blijf je wachten, heb nog steeds een iPhone 3g maar vind de one s eigenlijk te dun. Vind hem kwetsbaar overkomen, zijn er al mensen die hem hebben laten vallen? Hij is lekker in prijs aan het zakken de laatste tijd, en hij ziet er wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hij is niet kwetsbaarder dan bv een Desire, er zit uiteindelijk wel een aluminium unibody om. en dat dunne wen je snel aan ik vind hem nu erg lekker in de hand liggen.

Het meest kwetsbare aan een telefoon is het scherm, als je hem lat vallen en het scherm raakt iets dan isse kapot ongeacht hoe dik je telefoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik nu het meest nadeel van de hele HTC corporation , ze brengen te snel nieuwe modellen op de markt en de waarde van je huidige smartphone te snel verouderd en minder waarde aanvoelt .
Gewoon een dik jaar met de high end toestellen op de markt blijven en niet vernieuwingen aanbrengen zoals een goed voorbeeld / HTC Sensation .
Jammer dat HTC dat niet inziet maar het is dan ook niet gek dat mensen overstappen naar de concurrent Samsung
Diablow schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:49:
Zo komt er steeds wel weer iets nieuws en blijf je wachten, heb nog steeds een iPhone 3g maar vind de one s eigenlijk te dun. Vind hem kwetsbaar overkomen, zijn er al mensen die hem hebben laten vallen? Hij is lekker in prijs aan het zakken de laatste tijd, en hij ziet er wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiele93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03 22:45
Zijn er meer mensen die na de update last hebben van spontane uitvallen? Toestel is met geen mogelijkheid meer aan te krijgen en moet eerst aan de lader. Dan geeft het weer wat leven en dan is het toestel weer te gebruiken. Vreemd verschijnsel, het gebeurt met random accu duren en treedt niet altijd op. Het kan zo drie á vier dagen niet voorkomen en dan ineens heb je weer een uitval. Enorm vervelend als je iemand moet bereiken en geen lader bij je hebt om het toestel weer van leven te voorzien.
Ik ben bang dat HTC deze klacht ook niet echt gegrond vindt, want bij een onderzoek hoeft het immers niet te worden geconstateerd. Dan ben je voor niets het toestel kwijt. Als er nu meerdere mensen last van hebben, zou ik kunnen refereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:25:
Dat vind ik nu het meest nadeel van de hele HTC corporation , ze brengen te snel nieuwe modellen op de markt en de waarde van je huidige smartphone te snel verouderd en minder waarde aanvoelt .
Gewoon een dik jaar met de high end toestellen op de markt blijven en niet vernieuwingen aanbrengen zoals een goed voorbeeld / HTC Sensation . Jammer dat HTC dat niet inziet maar het is dan ook niet gek dat mensen overstappen naar de concurrent Samsung
Uhm nee: nieuws: HTC gaat in 2012 minder smartphones en tablets uitbrengen

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
Daarnaast; ik vraag me af of het uitbrengen van veel nieuwe modellen reden is om naar een ander merk over te stappen... Zeker voor de gewone consument zal dit waarschijnlijk niet echt interessant zijn.

Die kijken op het moment dat ze mogen verlengen wel wat er te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Laatst online: 10-10 15:09
Michiele93 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:06:
Zijn er meer mensen die na de update last hebben van spontane uitvallen? Toestel is met geen mogelijkheid meer aan te krijgen en moet eerst aan de lader. Dan geeft het weer wat leven en dan is het toestel weer te gebruiken. Vreemd verschijnsel, het gebeurt met random accu duren en treedt niet altijd op. Het kan zo drie á vier dagen niet voorkomen en dan ineens heb je weer een uitval. Enorm vervelend als je iemand moet bereiken en geen lader bij je hebt om het toestel weer van leven te voorzien.
Ik ben bang dat HTC deze klacht ook niet echt gegrond vindt, want bij een onderzoek hoeft het immers niet te worden geconstateerd. Dan ben je voor niets het toestel kwijt. Als er nu meerdere mensen last van hebben, zou ik kunnen refereren.
Mijne is sinds de installatie van 2.21 nu al een paar keer uitgevallen. Aankrijgen lukt niet direct. Na meerdere keren proberen gaat hij weer aan (lang de powerknop) ingedrukt houden). Weer niet goed wat ik ermee moet. Ook jammer dat je niet even de batterij eruit kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

De nieuwe update heeft 0 gedaan voor bereik. Vandaag naar de winkel gegaan met de klacht, alwaar de reactie was dat ik HTC maar moest bellen en achter in de rij van vele andere mocht aansluiten met hetzelfde probleem.

Vanavond in Utrecht, midden in de stad in een restaurant:

Mijn premium toestel op premium netwerk:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/T1dlGLIPhsPixgoNwsEdOUjc/full.png

En een foto (met mijn S ;) ) aan dezelfde tafel, van de telefoon van mijn vrouw, een 1.5 jaar oud (toen al budget) toestel op budget netwerk:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JDDncwyxyyx6NmSRM3undPnK/full.png

Maandag poging 6 maar eens wagen om HTC support te spreken. Ga maandag naar Londen, kijken hoe het bereik daar is.

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 25-08-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

heb je ook het HBp?, na mijn handmatige actie waarbij het HBp zeer drastisch is afgenomen heb ik het idee dat mijn bereik ook beter is geworden, beter dan na de 2.3.1 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De HTC One S heeft geen echte concurent en wint makkelijk de strijd met de 4,3 inch schermen .
Sony Xperia S is een goed toestel maar gezien de video reviews wint de HTC One S het toch .
Samsung Galaxy S II verkoopt nog heel goed maar is tegenover de HTC One S verouderd .
LG Optimus 4X HD is weer minder qualiteit en betrouwbaarheid in toekomst .
De Nokia reeks is weer minder populair vanwege de besturingsysteem .
Maar zoals ik de problemen lees met uitval van het toestel hoop ik wel dat er een oplossing voor komt .
Ook als je van elk High End Smartphone de topics leest is er wel altijd iets wat niet goed gaat en zijn dat enkelen die last hebben van hinder .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Laatst online: 04-04 18:56
Wat bij betreft is het tussen de one S en de xperia S geen uitgemaakte zaak. De xperia heeft veel meer pixels op het scherm, en video is niet zo belangrijk. Verder heeft de xperia meer opslag. De One X is een stuk dunner, maar dat vind ik juist niet fijn, en lees toch wel meer problemen. De xperia heeft vooral de gele vlekken, maar die worden omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:55

rajackar

Blood Minister

Er is op de ota servers van HTC btw een update gespot van 2.21 naar 2.31:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1850660

Ik heb de update al wel gedownload maar geen idee hoe ik dat op mijn toestel krijg.
Hernoemen naar update.zip en naar de recovery rebooten werkt iig niet.

Hopelijk geeft HTC hem binnenkort vrij als OTA update

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

2.31 is de laatste OTA die met android 4.04 en sense 4.1 erin...
Diablow schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 10:18:
Wat bij betreft is het tussen de one S en de xperia S geen uitgemaakte zaak. De xperia heeft veel meer pixels op het scherm, en video is niet zo belangrijk. Verder heeft de xperia meer opslag. De One X is een stuk dunner, maar dat vind ik juist niet fijn, en lees toch wel meer problemen. De xperia heeft vooral de gele vlekken, maar die worden omgeruild.
toen ik naar een nieuwe telefoon zocht ook de Xperia bekeken maar is was voor mij 1 reden om die niet te nemen: hij's erg lelijk :P (dat is een mening ja)

[ Voor 83% gewijzigd door Chaoss op 27-08-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
Idd; was net aan het kijken, en das inderdaad de versie die ik vorige week al binnenkreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poech prut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07-2023
Voor de update had mijn telefoon enorme lag als je naar je home screen ging vanuit een zware applicatie zoals internet. Na de update naar android 4.04 had ik opeens last van spontane reboots. Terwijl ik dat ervoor niet had . Na de update heb ik mijn telefoon gereset naar de fabriek instellingen. Omdat ik alles gesynchroniseerd had met mijn g-mail account kon ik alles weer makkelijk terug plaatsen. Na deze re-instal heb ik geen problemen
meer.

Uit het One X topic
LooP schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:48:
Wat mij opvalt is dat wanneer ik vanuit het fotoalbum terug ga met de home button, er iedere keer lang geladen moet worden. Eigenlijk bij elk venster waarna ik op home druk gebeurt dit. Dit duurt bijna 10 seconden!
Of zou dit komen door die EA games? Is eigenlijk het enige wat ik er bij gezet heb.
superiscch schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 18:40:
Kijk eens bij Instellingen > Opties voor Ontwikkelaars als daar Activiteiten afgevinkt staat. Vink ik dat aan heb ik hetzelfde voor als jij, afgevinkt niet.

[ Voor 44% gewijzigd door poech prut op 27-08-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Diablow schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:49:
Ik heb hem van de trap laten vallen (15 tredes), beneden tegen de muur gevallen en op mn tegelvloer. Enige die er aan is, is een klein krasje rechts onderaan...

Mn hart stond wel even stil, die was er slechter aan toe van de One S :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 14:23

skoozie

SCSI

superiscch schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 12:37:
[...]

Ik heb hem van de trap laten vallen (15 tredes), beneden tegen de muur gevallen en op mn tegelvloer. Enige die er aan is, is een klein krasje rechts onderaan...

Mn hart stond wel even stil, die was er slechter aan toe van de One S :)
Goed om te lezen. de One S is de vervanger van mijn iphone 4 die niet tegen een val van 60cm op een zachte houten vloer kon....

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

MikeyMan schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:50:
Idd; was net aan het kijken, en das inderdaad de versie die ik vorige week al binnenkreeg.
Chaoss schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:48:
2.31 is de laatste OTA die met android 4.04 en sense 4.1 erin...
Dat klopt idd. Maar de mensen die de RUU naar 2.21 gebruikt hebben krijgen de 2.31 update maar niet. Nu blijkt dat er dus wel een update file op de servers van HTC staat. Helaas is dit nog niet de file die naar ons gepusht wordt maar wellicht gaat dat nog gebeuren.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
De manier van CarstenDutch op XDA al geprobeerd? Ik ga die eens testen als ik tijd heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10-10 14:43

Ankh

|true

superiscch schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 13:01:
De manier van CarstenDutch op XDA al geprobeerd? Ik ga die eens testen als ik tijd heb
Hij gaf aan dat ie wel een tutorial wilde schrijven, want dit was niet 100% duidelijk :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Heb je een linkje toevallig?
Ik heb nog niks anders geprobeerd aangezien ik nog geen htcdev unlock heb gedaan. Wil dat eigenlijk nog even uitstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

rajackar schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 13:02:
Heb je een linkje toevallig?
Ik heb nog niks anders geprobeerd aangezien ik nog geen htcdev unlock heb gedaan. Wil dat eigenlijk nog even uitstellen.
Hier staat het:
First make a backup of image/everything! i can not guarantee it will install with every CID on this planet. !!!OWN RISK!!!

I Just flashed the OTA 2.31 on RUU Europe 2.21.401.10. with CID HTC__E11 Netherlands.

You need an Unlocked and Rooted phone for this!

1. Change your CID to HTC__Y13 so that the OTA get triggered! (just do not install it yet! later!)

2. If you got SuperSu installed enable Survival mode!

3. Change your default CID Back and flash stock recovery! No ReLock needed! (you can update the phone now!)
[Important! default cid seems to be needed because of language files after the update i only got 4 languages DE/EN/FR/NL before arround 20?]

4. Reflash ClockWorkMod recovery.

5. After update install CWM-SuperSU-v0.95.zip with help of ClockWorkMod to regain root and turn off Survival mode later when booted!
Chainfire for SuperSU: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1538053

Wiki - [Tutorial]CID http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=26516911#post26516911
- [Tutorial]Root, Unlock, Recovery http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1583427

After this post i'm allowed to post in other categories, so i can make a tutorial if you guys want? with pictures etc...
Helaas is het voor mij niet duidelijk, dat je default CID terug hebt gezet hoe je dan weer je stock recovery kan flashen? Dat kan pas als je naar fastboot gaat volgens mij?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik heb die files op XDA regelmatig voorbij zien komen in diverse topics. Kan nu even niet voor je kijken maar het moet niet al te lastig zijn om die te vinden.
Helaas moet je voor deze methode ook htcdev unlocked zijn.

Ik ga maar eens kijken of ik de 1.78 RUU kan vinden en flashen. Dan zou de update vanzelfd moeten komen. Helaas moet daarvoor de telefoon weer leeg. Helaas is er ook geen temp root voor de One S, Dan had Titanium me een hoop werk kunnen besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

rajackar schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:23:
Ik heb die files op XDA regelmatig voorbij zien komen in diverse topics. Kan nu even niet voor je kijken maar het moet niet al te lastig zijn om die te vinden.

Ik ga maar eens kijken of ik de 1.78 RUU kan vinden en flashen. Dan zou de update vanzelfd moeten komen. Helaas moet daarvoor de telefoon weer leeg. Helaas is er ook geen temp root voor de One S, Dan had Titanium me een hoop werk kunnen besparen.
Wat heb je nu draaien dan? Want als je de 2.21 RUU hebt draaien, dan kan je geen downgrade uitvoeren.
Dit komt door de nieuwe hboot versie (zover ik heb begrepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ankh schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:48:
[...]

Wat heb je nu draaien dan? Want als je de 2.21 RUU hebt draaien, dan kan je geen downgrade uitvoeren.
Yep ik lees het ook net na wat extra research.
Er zit (mits je nog niet wilt unlocken) dus niets anders op dan hopen op een update of wachten op de RUU.
De update zou nog wel eens tegen kunnen vallen.
Er is namelijk wel een 2.21 -> 2.31 update opgedoken maar die werkt niet zomaar op ieder toestel. Mijn vermoeden is dat een aantal CID's wel de 2.21 update heeft gekregen en dat de 2.31 update ook alleen op deze toestellen beschikbaar is als update vanaf 2.21.
Hopelijk kan ik met een nieuwe RUU alles recht trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
rajackar schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:12:
Er is op de ota servers van HTC btw een update gespot van 2.21 naar 2.31:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1850660

Ik heb de update al wel gedownload maar geen idee hoe ik dat op mijn toestel krijg.
Hernoemen naar update.zip en naar de recovery rebooten werkt iig niet.

Hopelijk geeft HTC hem binnenkort vrij als OTA update
Ik heb die file even uitgeplozen. CID check die erin zit:
code:
1
2
3
4
5
6
assert(check_cid(getprop("ro.cid"), "00000000" , "11111111" ,
       "22222222" , "33333333" , "44444444" , "55555555" , "66666666" ,
       "77777777" , "88888888" , "99999999" , "HTC__001" , "HTC__E11" ,
       "HTC__203" , "HTC__Y13" , "HTC__102" , "HTC__405" , "HTC__304" ,
       "HTC__A07" , "HTC__J15" , "HTC__016" , "HTC__A48" , "HTC__M27" ,
       "HTC__032") == "t");

HTC__E11 is standaard/unbranded Nederlandse CID (heb ik zelf ook). Dat zou betekenen dat deze OTA in ieder geval geschikt is voor Nederland, maar waarschijnlijk moet HTC ergens anders ook nog een koppeling maken?
Ankh schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:48:
[...]
Zolang er geen S-OFF is voor de One S, kan je Hboot niet wijzigen/downgraden.

Ik zou trouwens niet zoveel moeite doen voor 2.21 -> 2.31 wijzigingen. Zover ik lees zijn ze miniem, de belangrijkste bugfixes heb je al en dan zou het alleen om Sense versoepelingen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 04:29
rajackar schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:23:

De 1.78 RUU terugflashen lukt niet. Ik heb dit al eindeloos geprobeerd. Hij geeft altijd updatefout 155 en zegt dat ik de juiste RUU moet gebruiken. Ik heb er mijn S zelfs voor geunlocked en verlies er mijn garantie door. ;w Ik denk dat de hboot versie te hoog is en dat hij daardoor niet wil terugflashen. HBoot downgraden lukt mij niet. Ik denk dat het alleen gaat lukken als je je toestel in de s-off modus krijgt maar daar is nog geen software voor te vinden, althans niet voor de One s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
Fredi schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:25:
[...]

De 1.78 RUU terugflashen lukt niet. Ik heb dit al eindeloos geprobeerd. Hij geeft altijd updatefout 155 en zegt dat ik de juiste RUU moet gebruiken. Ik heb er mijn S zelfs voor geunlocked en verlies er mijn garantie door. ;w Ik denk dat de hboot versie te hoog is en dat jij daardoor niet wil terugfluiten. HBoot downgraden lukt mij niet. Ik denk dat het alleen gaat lukken als je je toestel in de s-off modus krijgt maar daar is nog geen software voor te vinden, althans niet voor de One s.
Kun je hem niet re-locken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
Heb ik gedaan alleen staat er nu relocked ipv locked id bootloader en kunnen ze zien dat je hem geunllocked hebt. Ik heb al gezocht hoe je die relocked terug locked kunt maken maar het schijnt niet mogelijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En zo hoort het, je hebt zelf gekozen om je bootloader te unlocken, dus draag je ook zelf de (eventuele) gevolgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
CLB schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:25:
En zo hoort het, je hebt zelf gekozen om je bootloader te unlocken, dus draag je ook zelf de (eventuele) gevolgen
Ja maar ik heb er niet voor gekozen dat het mobiele bereik van mijn S zeer slecht is en dat ik daardoor in de eerste plaats de 2.21 RUU erop heb gezet omdat die een nieuwere radio heeft. Moest Htc ervoor zorgen dat ze deftige telefoons kunnen maken met een goed bereik dan was die unlock niet nodig geweest. Ik heb de telefoon niet unlocked om er een custom rom op te zetten, alleen om een beter bereik te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnivore
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 13:59
Ik ben sinds juli een gelukkige bezitter van een OneS, maar sinds de 4.04 update, althans sinds vorige week, loop ik tegen het probleem aan dat ik thuis wel met mijn wifi-netwerk kan verbinden, maar desondanks geen internet heb! De Blackberry van mijn vriendin heeft nergens last van, terwijl ik maar heel af en toe iets doorkrijg. De telefoon geeft overigens gewoon maximale ontvangst aan.

Ik heb echt geen idee wat er mis is; reboot, beste prestaties aan/uit etc heeft geen effect. Ook het verwijderen en opnieuw toevoegen van netwerk in de lijst werkt niet. Soms werkt het heel even en lukt het om 1 whatsapp bericht te verzenden/ontvangen, waarna er geen KB meer doorheen komt. Ik heb gister de router al gereset en dat bleek te werken. Vandaag helaas weer niets... Heeft iemand enig idee of een instelling mogelijk iets blokkeert?

[ Voor 6% gewijzigd door Omnivore op 27-08-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
Omnivore schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 19:07:
Ik ben sinds juli een gelukkige bezitter van een OneS, maar sinds de 4.04 update, althans sinds vorige week, loop ik tegen het probleem aan dat ik thuis wel met mijn wifi-netwerk kan verbinden, maar desondanks geen internet heb! De Blackberry van mijn vriendin heeft nergens last van, terwijl ik maar heel af en toe iets doorkrijg. De telefoon geeft overigens gewoon maximale ontvangst aan.

Ik heb echt geen idee wat er mis is; reboot, beste prestaties aan/uit etc heeft geen effect. Ook het verwijderen en opnieuw toevoegen van netwerk in de lijst werkt niet. Soms werkt het heel even en lukt het om 1 whatsapp bericht te verzenden/ontvangen, waarna er geen KB meer doorheen komt. Heeft iemand enig idee of een instelling mogelijk iets blokkeert?
Gebruik je de stock browser? Indien ja probeer eens een andere browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnivore
Fredi schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 19:12:
[...]

Gebruik je de stock browser? Indien ja probeer eens een andere browser.
De browser gebruik ik thuis eigenlijk niet, maar geen enkele app kan op internet! Heb wel een paar dagen terug Chrome op de OneS geïnstalleerd, dat kan toch niet de oorzaak zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Vast ip adres ingesteld? Kanaal van je router al eens veranderd, of op auto gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnivore
kwaazaar schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 19:29:
Vast ip adres ingesteld? Kanaal van je router al eens veranderd, of op auto gezet?
Geen vast IP ingesteld, hoewel de router automatisch een oneindige licentie toekent aan een mac-address. Kanaal zojuist veranderd, maakt geen verschil.

Tot eind vorige week heb ik nergens problemen mee gehad, altijd direct en snel Wifi thuis... nu wilt hij ineens niet meer. Nogmaals, ik heb volle ontvangst! Via mijn McAfee Total Protection zie ik bij thuisnetwerk bovendien het Mac van de OneS verbonden met het netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Maranello schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:46:
[...]

Ik heb die file even uitgeplozen. CID check die erin zit:
code:
1
2
3
4
5
6
assert(check_cid(getprop("ro.cid"), "00000000" , "11111111" ,
       "22222222" , "33333333" , "44444444" , "55555555" , "66666666" ,
       "77777777" , "88888888" , "99999999" , "HTC__001" , "HTC__E11" ,
       "HTC__203" , "HTC__Y13" , "HTC__102" , "HTC__405" , "HTC__304" ,
       "HTC__A07" , "HTC__J15" , "HTC__016" , "HTC__A48" , "HTC__M27" ,
       "HTC__032") == "t");

HTC__E11 is standaard/unbranded Nederlandse CID (heb ik zelf ook). Dat zou betekenen dat deze OTA in ieder geval geschikt is voor Nederland, maar waarschijnlijk moet HTC ergens anders ook nog een koppeling maken?
[...]
Zolang er geen S-OFF is voor de One S, kan je Hboot niet wijzigen/downgraden.

Ik zou trouwens niet zoveel moeite doen voor 2.21 -> 2.31 wijzigingen. Zover ik lees zijn ze miniem, de belangrijkste bugfixes heb je al en dan zou het alleen om Sense versoepelingen gaan.
Ik had op xda iets gelezen dat het ook van een MID afhankelijk zou zijn. Het is de eerste keer dat ik dat tegen kom dus ik weet niet precies wat daarmee bedoelt wordt.
Maar ik ben het met je eens dat de meeste wijzigingen al meegenomen zijn in 2.21.
De update van 2.21 naar 2.31 weegt ook maar 39 MB
[...]

De 1.78 RUU terugflashen lukt niet. Ik heb dit al eindeloos geprobeerd. Hij geeft altijd updatefout 155 en zegt dat ik de juiste RUU moet gebruiken. Ik heb er mijn S zelfs voor geunlocked en verlies er mijn garantie door. ;w Ik denk dat de hboot versie te hoog is en dat hij daardoor niet wil terugflashen. HBoot downgraden lukt mij niet. Ik denk dat het alleen gaat lukken als je je toestel in de s-off modus krijgt maar daar is nog geen software voor te vinden, althans niet voor de One s.
Hmm jammer. Dan maar ff wachten. Het kan nooit heel lang duren voordat de RUU beschikbaar komt.
Het lijkt mij btw altijd beter om terug te gaan voor garantie dan om zelf te gaan rommelen, hoewel ik die neiging ook wel sterk heb hoor.
Ik heb ook al eea gelezen over het klepje waar de sim achter zit. Dit zou in sommige gevallen slecht contact maken en daardoor de ontvangst problemen veroorzaken. Bij mijn Sensation was het zo dat ie enorm slecht verbinding kon maken zonder de achterkant omdat daar de antenne voor een deel in zat. Lijkt me plausibel dat dit ook hier een effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
rajackar schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 20:37:
[...]

[...]

Hmm jammer. Dan maar ff wachten. Het kan nooit heel lang duren voordat de RUU beschikbaar komt.
Het lijkt mij btw altijd beter om terug te gaan voor garantie dan om zelf te gaan rommelen, hoewel ik die neiging ook wel sterk heb hoor.
Ik heb ook al eea gelezen over het klepje waar de sim achter zit. Dit zou in sommige gevallen slecht contact maken en daardoor de ontvangst problemen veroorzaken. Bij mijn Sensation was het zo dat ie enorm slecht verbinding kon maken zonder de achterkant omdat daar de antenne voor een deel in zat. Lijkt me plausibel dat dit ook hier een effect heeft.
Bedoel je Wi-Fi of mobiele ontvangst. De radio zit niet a chter het simklepje maar achter het klepje onderaan. Wi-Fi en gps zitten achter het bovenste klepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erv
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-07 11:15

Erv

[...]

Kijk even of je SuperSu niet heb geupdated nadat je heb geunlocked. Dat was bij mij ooit het probleem met fout 155.

Ik heb de RUU geinstalleerd, mijn bevindingen na ca. een week:
HBp is véél minder, nu slechts af en toe heel kort. Alleen de knoppen werken dan niet meer, maar het gebruikte scherm flitst niet meer weg.
Heb wel 2 x gehad dat ik geen verbinding met Wifi kon maken. Blijft staan op 'verbinding maken'. Dit was over nadat ik telefoon uitgezet had en vervolgens weer aan.

Groter scherm is ook erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
Erv schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:56:
[...]

Kijk even of je SuperSu niet heb geupdated nadat je heb geunlocked. Dat was bij mij ooit het probleem met fout 155.

Ik heb de RUU geinstalleerd, mijn bevindingen na ca. een week:
HBp is véél minder, nu slechts af en toe heel kort. Alleen de knoppen werken dan niet meer, maar het gebruikte scherm flitst niet meer weg.
Heb wel 2 x gehad dat ik geen verbinding met Wifi kon maken. Blijft staan op 'verbinding maken'. Dit was over nadat ik telefoon uitgezet had en vervolgens weer aan.

Groter scherm is ook erg handig!
Welke RUU heb je geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fredi schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:41:
Ja maar ik heb er niet voor gekozen dat het mobiele bereik van mijn S zeer slecht is en dat ik daardoor in de eerste plaats de 2.21 RUU erop heb gezet omdat die een nieuwere radio heeft. Moest Htc ervoor zorgen dat ze deftige telefoons kunnen maken met een goed bereik dan was die unlock niet nodig geweest. Ik heb de telefoon niet unlocked om er een custom rom op te zetten, alleen om een beter bereik te krijgen.
Tsjaa jij installeert zelf 'n RUU, die niet OTA wordt aangeboden dusja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
rajackar schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 20:37:
[...]
Ik had op xda iets gelezen dat het ook van een MID afhankelijk zou zijn. Het is de eerste keer dat ik dat tegen kom dus ik weet niet precies wat daarmee bedoelt wordt.
Regels onder die CID check:
code:
1
2
3
4
5
6
ifelse( is_ship_bootloader(getprop("ro.bootloader")) == "t" ,
       assert(check_mid("full", "PJ4010000") == "t");,
       assert(check_mid("simple", "PJ4010000") == "t");
       );
assert(getprop("ro.product.device") == "ville" ||
       getprop("ro.build.product") == "ville");

Mijn MID is PJ4010000. Ik zit overigens al op 2.31 (ter info, want lijkt me stug dat MID daardoor veranderd is)

Je kan CID & MID overigens ook in Android zelf achterhalen via Terminal Emulator app dan hoef je niet te rebooten en de Fastboot in. Gebruik commando's:
getprop ro.cid
getprop ro.mid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
CLB schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 23:44:
[...]

Tsjaa jij installeert zelf 'n RUU, die niet OTA wordt aangeboden dusja
Ja ik installeer zelf een officiële RUU van htc. Daar is niks mis en daar verlies je je garantie niet door .Ik kon niet weten dat die niet ging geüpdatet worden nr 2.31.
*knip* Gedraag je fatsoenlijk of ga wat anders doen.
En fyi het is al mijn 2de One S . De 1ste had het hbp en slechte ontvangst en de 2de nog altijd slechte ontvangst. Ik heb geen goesting om hem weer terug te sturen en daarom heb ik die 2.21 erop gezet en nu wil ik 2.31 omdat die weer een nieuwere radio heeft

Voor de geïnteresseerden die op 2.21 zitten en nr 2.31 willen hier een linkje:

http://rootzwiki.com/topi...-the-latest-radio-easily/

Je kan er een stock nandroid 1.53 opzetten en dan ota laten updaten nr 1.78 en 2.31. Ik hoop dat het werkt ik heb het zelf nog niet geprobeerd.

Je kan ook alleen de radio van 2.31 flashen. Hier lees je hoe dit moet: http://ville.giev.de/?page_id=42
Je verliest er je garantie niet door geloof ik omdat je niet moet unlocken.

[ Voor 3% gewijzigd door janvanduschoten op 28-08-2012 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:13
Na de update is bij mij het home button probleem niet minder geworden in gebieden met alleen g ontvangst kan ik mijn telefoon bijna niet gebruiken.
Heeft het zin om de telefoon op te sturen voor reparatie voor het hbp probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Fredi schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 03:19:
[...]

Ja ik installeer zelf een officiële RUU van htc. Daar is niks mis en daar verlies je je garantie niet door .Ik kon niet weten dat die niet ging geüpdatet worden nr 2.31.
Knip
En fyi het is al mijn 2de One S . De 1ste had het hbp en slechte ontvangst en de 2de nog altijd slechte ontvangst. Ik heb geen goesting om hem weer terug te sturen en daarom heb ik die 2.21 erop gezet en nu wil ik 2.31 omdat die weer een nieuwere radio heeft

Voor de geïnteresseerden die op 2.21 zitten en nr 2.31 willen hier een linkje:

http://rootzwiki.com/topi...-the-latest-radio-easily/

Je kan er een stock nandroid 1.53 opzetten en dan ota laten updaten nr 1.78 en 2.31. Ik hoop dat het werkt ik heb het zelf nog niet geprobeerd.

Je kan ook alleen de radio van 2.31 flashen. Hier lees je hoe dit moet: http://ville.giev.de/?page_id=42
Je verliest er je garantie niet door geloof ik omdat je niet moet unlocken.
Een beetje vriendelijk blijven mag hoor. Hij heeft namelijk wel degelijk een punt.
Het is heel goed mogelijk dat de RUU die wij gebruikt hebben niet voor deze locatie bedoeld was en daarom de update naar 2.31 niet enabled wordt voor onze telefoons.
Ik hoop dat het nog gaat gebeuren maar anders accepteer ik dat het mijn eigen actie is geweest die dit tegen houdt.

Neemt niet weg dat ik het echt wel vervelend voor je vind. Een slecht werkend apparaat kan enorm frustrerend zijn. Zeker als het al je tweede is.
Helaas kun je het echt beter met HTC regelen dan zelf proberen dit soort zaken te fixen. Succes ermee iig.
Maranello schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 01:00:
[...]

Regels onder die CID check:
code:
1
2
3
4
5
6
ifelse( is_ship_bootloader(getprop("ro.bootloader")) == "t" ,
       assert(check_mid("full", "PJ4010000") == "t");,
       assert(check_mid("simple", "PJ4010000") == "t");
       );
assert(getprop("ro.product.device") == "ville" ||
       getprop("ro.build.product") == "ville");

Mijn MID is PJ4010000. Ik zit overigens al op 2.31 (ter info, want lijkt me stug dat MID daardoor veranderd is)

Je kan CID & MID overigens ook in Android zelf achterhalen via Terminal Emulator app dan hoef je niet te rebooten en de Fastboot in. Gebruik commando's:
getprop ro.cid
getprop ro.mid
Thanks voor de tip. Dat zijn ook de waardes die ik terug krijg. Dan zou je toch zeggen dat de update zou kunnen werken.
Ben jij overigens via 2.21 gegaan of direct naar 2.31 vanaf 1.87?

[ Voor 22% gewijzigd door janvanduschoten op 28-08-2012 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Laatst online: 01-02-2024
Waarom willen jullie nou zo graag die update hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ivm sense 4.1 en hogere radio versie?

en sowieso is het wel fijn om in de toekomst ook weer OTA updates te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
rajackar schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:08:
[...]
Ben jij overigens via 2.21 gegaan of direct naar 2.31 vanaf 1.871.78?
Ik kom van stock 1.78, volgens mij stond die er al op bij aankoop (eind juni). Ik was van plan om afgelopen weekend óf de RUU 2.21 de flashen óf te rooten en TrickDroid te gaan draaien, omdat ik horendol werd van de de slechte WCDMA/GSM schakeling tijdens het reizen van/naar werk. HTC was me echter voor met de OTA en die heeft gelukkig de verwachtte verbetering gebracht zo kan ik wel stellen na een week gebruiken. Rooten stel ik nog even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Victorio schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:23:
Waarom willen jullie nou zo graag die update hebben?
Omdat ik een tweaker / nerd ben ;)
Ik weet dat de meeste wijzigingen al in de 2.21 update zitten maar ik wil graag het allerlaatste hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Ik wil gewoon een standaard/stock telefoon hebben (ivm garantie) en heb de RUU alleen geinstalleerd ivm de dagelijke reboots en slechte ontvangst (waarvan alleen die eerste nu een stuk verbeterd is). Ik baal er van dat ik niet op de OTA kon wachten. Er werd hier nogal stellig verklaard dat je nog gewoon OTA-updates zou krijgen, waardoor ik voor de RUU ben gegaan. Uiteindelijk was het mn eigen keuzem dus eigen schuld.

Toch is de RUU een officiele HTC-release en verwacht ik eigenlijk toch dat er alsnog een OTA voor komt. Nu er zelfs al een OTA-bestand op de HTC-servers is gevonden, lijkt dat inderdaad het geval (al krijgen we hem nog niet automatisch). Nog even geduld hebben, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
Maar; is die laatste update ook niet via de RUU te krijgen dan?

Dan loopt alles weer recht toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

MikeyMan schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:11:
Maar; is die laatste update ook niet via de RUU te krijgen dan?

Dan loopt alles weer recht toch?
Dat zou je denken idd. Maar helaas is de RUU nog niet gespot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingcharles
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-01-2023
Maranello schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:25:
[...]

Ik heb het ook sinds de OTA en zo zijn er nog anderen: Zowel aanvinkt als uitgevinkt, dus het is niet dat het is omgewisseld. Ik vermoed een fout veroorzaakt door het updateproces en niet programmacode zelf. Ben op zoek naar een oplossing anders dan factory reset. Zodra ik iets heb post ik het uiteraard.
Is het wel zeker dat een factory reset werkt dan? anders is dat voor niks gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
dubbele post

[ Voor 92% gewijzigd door Fredi op 28-08-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
Iemand al geprobeerd de 2.31 ota van xda te flashen vanaf 2.21? Plaatsen op sdkaart, bootloader locken en booten in stock recovery, lukt dit niet?
Ik kan het zelf niet proberen want ben niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Fredi schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:00:
Iemand al geprobeerd de 2.31 ota van xda te flashen vanaf 2.21? Plaatsen op sdkaart, bootloader locken en booten in stock recovery, lukt dit niet?
Ik kan het zelf niet proberen want ben niet thuis.
Ik heb de ota voor 2.21 naar 2.31 geprobeerd.
Mijn one s is helemaal stock met de 2.21 RUU.
Heb de file hernoemd naar update.zip en op de SD gezet.
Als ik daarna de recovery in boot gebeurt er niets buiten een scherm met een rode driehoek en uitroepteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
Heb je het ook geprobeerd met de originele naam vd file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBSDM
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 11:23
Ik zit serieus te overwegen om bij mijn abbonementverlening een One S te nemen, maar nu dacht ik een tijdje terug gelezen te hebben dat er 2 verschillende zijn 1 met een S4 processor en en met een S3... wat is hier van waar? want ik wil natuurlijk niet een "oude" CPU....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 14:41
JBSDM schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:34:
Ik zit serieus te overwegen om bij mijn abbonementverlening een One S te nemen, maar nu dacht ik een tijdje terug gelezen te hebben dat er 2 verschillende zijn 1 met een S4 processor en en met een S3... wat is hier van waar? want ik wil natuurlijk niet een "oude" CPU....
Als je in dit topic op S3 of S4 zoekt dan kom je informatie genoeg tegen ;). UTFS! :+

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Fredi schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:51:
Heb je het ook geprobeerd met de originele naam vd file?
Ja, net geprobeerd. Weer hetzelfde. Hij doet dit btw ook als ik er helemaal geen bestand heb staan dus er gaat nog iets anders niet zoals het moet.
Tips zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
Hebben meer mensen last van wildgroei van nieuwe vensters in de internetbrowser? Ik heb geregeld nieuwe vensters, zonder dat ik ze heb zien verschijnen, of zelf nieuwe vensters heb aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nope geen last van... Wat staat er dan in die vensters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

(jarig!)
Pagina's die ik wel bezocht heb, maar nooit in een nieuw scherm heb zien openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

MikeyMan schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:17:
Pagina's die ik wel bezocht heb, maar nooit in een nieuw scherm heb zien openen.
Komt vaak door linkjes die je vanuit een andere app aan klikt. Dan pakt ie een nieuwe tab zodat je je browser status niet kwijt bent. Tenminste dat is bij mij de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
Ik heb de ota aangeboden gekregen toen ik mijn cid veranderde naar cid_Y13. Ik heb hem niet gedownload omdat ik niet thuis ben en op mobiel netwerk zit, te veel kosten. Ik weet ook niet van welk land die cid is en welke talen hij gaat installeren. Weet iemand trouwens wat de cid van België is? Van Europa is die HTC_001 dacht ik?

[ Voor 14% gewijzigd door Fredi op 29-08-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Kwam het volgende tegen op XDA:
Carry out a Nandroid Backup of your ROM/ROM Custom.
Extract the Stock Nandroid to SD card in \sdcard\clockworkmod\backup\ (for Nandroid ClockWorkMod)
or \sdcard\TWRP\BACKUP\.SHxxxxxxxxxx\ (for Nandroid TWRP)
Reboot on the Recovery (ClockWorkMod or TWRP) and restore the Stock ROM.
Move the file recovery-signed.img, boot.img and the Recovery_Custom.img (TWRP or ClockWorkMod) in C:\android-sdk-windows\platform-tools
Reboot Bootloader and flash the Stock Recovery in ADB :
Quote:
fastboot flash recovery recovery_signed.img
Flash the boot.img :
Quote:
fastboot flash boot boot.img
Lock the Bootloader :
Quote:
fastboot oem lock
Boot on Android and carry out the uptate OTA to 1.78.
After the uptate OTA to 1.78, restart the operation to 2.31.401.5.
You now have the new radios (1.06es.50.02.31).
Reboot on the Bootloader and un-lock the bootloader.
Always on the Bootloader, flash a Recovery Custom :
Quote:
fastboot flash recovery nameofrecovery.img
Restore your Nandroid ROM Custom
Congratulation !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
Ankh schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:03:
Kwam het volgende tegen op XDA:
[...]
Misschien handig om te vertellen wat het doet en waar het voor dient: Dit heeft als doel dat je alleen de nieuwste radio firmware flashed voor als je Custom ROM hebt. Hij zet eerst alles terug naar stock 1.78 met een stock Nandroid backup, de RUU werkt niet bij hem. Dan kan de 2.31 OTA gedraaid worden. Vervolgens draait die alles weer terug naar zijn oude situatie met Custom ROM door zijn eigen Nandroid backup terug te zetten. In de Nandroid zit die radio firmware niet dus die blijft gewoon nieuwe versie.
Fredi schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 12:59:
Ik heb de ota aangeboden gekregen toen ik mijn cid veranderde naar cid_Y13. Ik heb hem niet gedownload omdat ik niet thuis ben en op mobiel netwerk zit, te veel kosten. Ik weet ook niet van welk land die cid is en welke talen hij gaat installeren. Weet iemand trouwens wat de cid van België is? Van Europa is die HTC_001 dacht ik?
HTC__001 is World Wide English (WWE). HTC__E41 is België. Maar ik zou hem gewoon terug veranderen naar wat het was nadat je de OTA gedownload (nog niet geinstalleerd) hebt. Zoals het ook hier staat Ankh in "[HTC One S] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen is maar druk met allerlei versies en updates zeg. Maar goed, doe je ding.
TheMystery schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:00:
Heeft het zin om de telefoon op te sturen voor reparatie voor het hbp probleem?
Dit vroeg ik me dus ook af. Heeft iemand met het probleem gewoon dat ding laten ophalen door HTC en vervolgens iets zonder het probleem teruggekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r4ve
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:54
Voor de update had ik totaal geen problemen.
Nu na de update kan ik opeens geen pagina's in mijn browser laden en geeft de play store een 401 error als ik een app wil downloaden. In andere apps, zoals facebook en twitter, lijkt de internetconnectie wel te werken, hoewel dit ook niet stabiel is.

Ik heb naar Hi gebeld en zij konden ook geen oplossing vinden, al mijn instellingen zijn goed en ze hadden geen verdere suggesties..

Heeft hier misschien iemand een idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 8 trouwe jaren is mijn Nokia 6230 aan het eind van zijn latijn.
Heb mijn oog nu op de oneS laten vallen.
Paar vraagjes ,klopt het dat ik bij mijn provider een andere simkaart moet aanvragen?
Mijn provider (Telefonica) verkoopt deze telefoon (nog) niet ,dus ga ik een los toestel kopen ¿krijg ik dan wel gewoon updates binnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Laatst online: 15:48

Trouble

Everything is awesome

Er moet een micro-simkaart in. Je kunt eventueel je oude simkaart op maat knippen, daar zijn zelfs tooltjes voor. Ik heb daar echter geen ervaring mee.

Hoe het zit met updates weet ik niet, je kunt wel verbinding maken met wifi, dus een OTA lijkt me geen probleem zijn verder.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Zolang je internet hebt kun je updates binnen halen. Een micro sim kun je ook van je provider krijgen. De iPhone gebruikt ze al jaren dus je provider zal ze echt wel uit geven. Het is wel verstandig om even te checken wat de procedure is om er één aan te vragen en of er kosten aan verbonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
r4ve schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:09:
Voor de update had ik totaal geen problemen.
Nu na de update kan ik opeens geen pagina's in mijn browser laden en geeft de play store een 401 error als ik een app wil downloaden. In andere apps, zoals facebook en twitter, lijkt de internetconnectie wel te werken, hoewel dit ook niet stabiel is.
Dit heb ik ook een paar keer gehad en voor de update niet. Maar Market even opnieuw starten hielp wel. Probeer even van zowel Internet als Market even de cache en eventueel de instellingen te wissen via applicatiebeheer.
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:09:
Mijn provider (Telefonica) verkoopt deze telefoon (nog) niet ,dus ga ik een los toestel kopen ¿krijg ik dan wel gewoon updates binnen ?
Providers hebben soms branded toestellen en die lopen met updates in het algemeen een heel stuk achter op unbranded toestellen. Dus ik denk dat je er alleen maar voordeel uit kan halen door los aan te schaffen.
Pagina: 1 ... 23 ... 45 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC One S levertijden- en prijzentopic. Accessoires mogen besproken worden in Accessoires voor de HTC One S.