Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:07
Is inderdaad niet logisch, maar ik denk niet dat t zo hoort. Bij mij werkt het in ieder geval prima....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Victorio schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:58:
[...]

Hoor je 's nachts geluidjes? Dan stond het vinkje aan.

Het rare is dat als het vinkje niet aan staat de berichten wel degelijk binnen gekomen zijn, de notifications komen gewoon niet door. Als je het toestel inschakelt zie je echter direct de nieuwe mails/whatsapp berichten. Hij gaat dus niet eerst synchroniseren.

Ik heb nog 66% na 21 uur, zonder WiFi gebruikt te hebben. Je kan dus 2x zolang met je accu doen als je geen WiFi gebruikt. En wat is de toegevoegde waarde van WiFi als je onbeperkt internet hebt? Snelheid. En hoevaak heb je die echt nodig? Nu en dan. WiFi uit dus. ;)
Geluid staat uit 's anchts want mijn vrouw wordt wakker van die deluidjes, maar mijn mails en FB berichten zijn er al (met notifications bovenin) zodra ik het scherm aandruk dus het vinkje staat blijkbaar aan.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Malarky schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:33:
[...]
De optie ' beste wifi prestaties' betekend namelijk dat je telefoon altijd awake blijft en nooit maar dan ook echt nooit in slaapstand gaat. In slaapstand gebruikt je telefoon bijna niets dus dat is de stand waar je je telefoon het liefst zovaak en lang mogelijk in heb (zie de battery apps en theorieën achter wake locks) en awake gebruikt je telefoon gewoon veel energie, dat betekend niet dat je scherm aanstaat wel dat je processor erg actief is.
[...]
Maar als het vinkje uit staat, zou hij dan wél 'om de zoveel tijd' even awake worden? Ik heb namelijk niet goed getest of de notifications op een later moment wél verschijnen. Ik zal het de komende dagen eens uitgebreider testen. Afhankelijk van hoeveel tijd ertussen zit kan ik er misschien mee leren leven. ;)

Tot zover mijn 'minor frustrations'. Ben verder 100% happy na 4.0.4. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Chaoss schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:10:
[...]
Geluid staat uit 's anchts want mijn vrouw wordt wakker van die deluidjes, maar mijn mails en FB berichten zijn er al (met notifications bovenin) zodra ik het scherm aandruk dus het vinkje staat blijkbaar aan.
Nee, dat betekent dus niets. Want dat viel mij dus juist op: als je scherm aan zet zie je alles, terwijl je géén actieve (realtime) notifications hebt gehad van die berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Victorio schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:05:
[...]

En dát vind ik dus een vreemde gedachte. Dat je dus functionaliteit 'verliest' als je ervoor kiest WiFi te gebruiken.

Als iemand mij een whatsapp berichtje stuurt wil ik direct een geluidje horen (+ ledje zien knipperen). Dat gebeurt als ik op 3G/H zit, maar dus niet als ik op WiFi zit (zonder beste wifi prestaties).

"Oh sorry, ik lees je berictjes nu pas... ik zit op WiFi."

Je telefoon gaat zich dus anders gedragen afhankelijk van WiFi of niet. Dat vind ik niet logisch. :)
Heb dit al eens eerder voorbij zien komen, maar weet niet precies meer waar. Logisch is het inderdaad niet, maar heb dit liever zo dan dat WiFi binnen een paar uur al 30% gebruikt van je accu ipv 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:25
Een vriend van me heeft zn ROM gewiped. Heel dom natuurlijk, maar hoe kun je die er terug opzetten. De standaard ROM wel?

Als we hem aan de PC hangen wordt hij niet herkend... Ik dacht het met die RUU op te kunnen lossen?

[ Voor 29% gewijzigd door superiscch op 13-08-2012 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
superiscch schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:03:
Als we hem aan de PC hangen wordt hij niet herkend... Ik dacht het met die RUU op te kunnen lossen?
Eerst de HTC drivers downloaden en installeren (kan los of ze zitten ook in HTC Sync). Als de bootloader nog unlocked staat (lees: toestel is geroot geweest) dan moet je eerst de bootloader eerst weer locken. Daarna de RUU. Hier vind je instructies. Je bent overigens wel alles kwijt dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Maranello op 13-08-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Geen goed begin,

Eerst krijg ik volgende:
C:\Users\User\Desktop\fastboot>adb reboot bootloader
error: device not found

maar ik zit in de bootloader, dus ik dacht ik probeer het volgende al eens:

C:\Users\User\Desktop\fastboot>fastboot oem lock
... INFOLock successfully...
INFOTZ_HTC_SVC_DISABLE ret = 534642040 (0x1FDDFD78)
FAILED (status read failed (Too many links))
finished. total time: 0.942s

[ Voor 26% gewijzigd door superiscch op 13-08-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 22:00

rajackar

Blood Minister

Victorio schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:12:
[...]

Nee, dat betekent dus niets. Want dat viel mij dus juist op: als je scherm aan zet zie je alles, terwijl je géén actieve (realtime) notifications hebt gehad van die berichten.
Heb hier zowel op WiFi als mobile data altijd notifications met geluid en led.
ik heb overigens begrepen dat WiFi wel minder verbruikt zolang je ook daadwerkelijk een verbinding hebt. Als je WiFi onderweg oid aan hebt staan is hij veel aan het scannen en dat kost erg veel energie.
Een 3g verbinding onderhouden kost iets meer stroom dan WiFi en dat wordt erger als het signaal zwakker is.

Samenvattend zou je kunnen zeggen dat je WiFi het beste aan kan zetten als je ook echt een verbinding kan maken en anders uit. Dat zou je het minste stroom moeten kosten.
Er is overigens een App dit dit voor je regelt door WiFi automatisch aan te zetten als je op plaatsen komt waar er eerder WiFi toegang was. De App heet Y5 maar lijkt bij de laatste android versies wat minder betrtouwbaar te zijn.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
rajackar schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:44:
[...]
Heb hier zowel op WiFi als mobile data altijd notifications met geluid en led.
Dan heb je het vinkje 'beste wifi prestaties' vast aan staan en gaat je accu nooit langer dan 1 dag mee.
rajackar schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:44:
[...]
Samenvattend zou je kunnen zeggen dat je WiFi het beste aan kan zetten als je ook echt een verbinding kan maken en anders uit. Dat zou je het minste stroom moeten kosten.
Dat is dus helaas niet de praktijk. WiFi aan (ongeacht verbinding of niet) kost (veel) meer energie dan WiFi uit (en 3G aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Update: Plots was mn bootloader wel relocked... RUU is aan het draaien momenteel!

@Maranello: we owe you one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
superiscch schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:55:
Update: Plots was mn bootloader wel relocked... RUU is aan het draaien momenteel!

Wat zag je tijdens de eerste schermen van de RUU? Wat werd er als huidige versie getoond? Want die ontbrak neem ik aan? Toch netjes dat die RUU dat pikt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
superiscch schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:31:
Geen goed begin,

Eerst krijg ik volgende:
C:\Users\User\Desktop\fastboot>adb reboot bootloader
error: device not found
Dat klopt. Adb werkt niet in de fastboot/bootloader. "fastboot devices" commando geeft je serienummer terug als het goed is. Als die hem met dat commando ook niet herkend zou die ook "error: device not found" geven. Maar bij jou dus niet anders had "fastboot oem lock" die output niet gegeven.
superiscch schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:55:

Mooi zo :) Melding was ook beetje dubbelzinnig (succesfully/failed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Victorio schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:53:
[...]

Dan heb je het vinkje 'beste wifi prestaties' vast aan staan en gaat je accu nooit langer dan 1 dag mee.

[...]

Dat is dus helaas niet de praktijk. WiFi aan (ongeacht verbinding of niet) kost (veel) meer energie dan WiFi uit (en 3G aan).
Ik moet je teleurstellen het vinkje staat echt niet aan en ik zit nu rond de 24 uur met nog 42 procent over.
Telefoon heeft het meeste van die tijd aan WiFi gehangen en aangezien hij net nieuw is speel ik er nog vrij veel mee ook.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
We hebben terug een telefoon :D Nogmaals bedankt! Gelukkig heeft hij apps geback-upped met Titanium.

Maak je voor zulke voorvallen best een NanDroid aan? Of helpt zo iets niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
rajackar schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:05:
[...]
Ik moet je teleurstellen het vinkje staat echt niet aan en ik zit nu rond de 24 uur met nog 42 procent over.
Telefoon heeft het meeste van die tijd aan WiFi gehangen en aangezien hij net nieuw is speel ik er nog vrij veel mee ook.
Zit je al op 4.0.4? Ik hoop namelijk niet dat die update iets te maken heeft met dit hele verhaal. ;) Anyway, ik ga het de komende dagen nog eens goed testen en blijf het in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Victorio schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:09:
[...]

Zit je al op 4.0.4? Ik hoop namelijk niet dat die update iets te maken heeft met dit hele verhaal. ;) Anyway, ik ga het de komende dagen nog eens goed testen en blijf het in de gaten houden.
ik zit al wel op de 4.0.4 sinds vrijdag.
Het gedrag dat ik nu heb komt overigens ook overeen met de Sensation die ik hiervoor had.
Succes met testen en hou ons op de hoogte van je bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
rajackar schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:21:
[...]
ik zit al wel op de 4.0.4 sinds vrijdag.
Het gedrag dat ik nu heb komt overigens ook overeen met de Sensation die ik hiervoor had.
Succes met testen en hou ons op de hoogte van je bevindingen.
En welke instelling hebben jullie bij 'Tijdens de slaapstand WiFi ingeschakeld houden'? Want als je daar dus 'Altijd' kiest + het vinkje 'Beste WiFi prestaties' dan begrijp ik - na de uitleg van Malarky - dat het toestel echt altijd wakker blijft, met WiFi aan... en snap ik dat hij binnen 24 uur op is.

En als WiFi minder accu zou verbruiken dan 3G, waarom zou de optie 'Tijdens de slaapstand WiFi ingeschakeld houden' dan bestaan? Puur voor gebruikers die geen mobiele gegevensverbinding hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
superiscch schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:06:
Maak je voor zulke voorvallen best een NanDroid aan? Of helpt zo iets niet?
Nandroid zou makkelijker zijn, tenzij je graag altijd terug wil naar de fabrieksstaat. Het is een backup van de interne partities, dus je kan de telefoon dan weer in exact dezelfde staat terugzetten dus inclusief de gebruikersdata (van moment van backup). Het checkt niet of je bootloader locked/unlocked is. Absoluut een must voordat je gaat rooten/flashen/patchen! Staat geloof ik ook in iedere handleiding bovenaan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Maranello op 13-08-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Goed ik zal die van mn vriend en die van mij eerst en vooral een nandroid maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Ik heb Team Win staat als Recovery. Daar heb ik Back Up gekozen, waar ik System, data en boot aangevinkt heb.

1202MB gebackupped zegt ie. Ik denk dat dit dan die "nandroid" is? Zet ik die nu best op de PC of laat ik die op de phone staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Victorio schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:33:
[...]

En welke instelling hebben jullie bij 'Tijdens de slaapstand WiFi ingeschakeld houden'? Want als je daar dus 'Altijd' kiest + het vinkje 'Beste WiFi prestaties' dan begrijp ik - na de uitleg van Malarky - dat het toestel echt altijd wakker blijft, met WiFi aan... en snap ik dat hij binnen 24 uur op is.

En als WiFi minder accu zou verbruiken dan 3G, waarom zou de optie 'Tijdens de slaapstand WiFi ingeschakeld houden' dan bestaan? Puur voor gebruikers die geen mobiele gegevensverbinding hebben?
'Tijdens de slaapstand WiFi ingeschakeld houden' staat bij mij op always.
Dat laatste zou ook wel eens waar kunnen zijn. In nederland zijn we gewend aan goede mobiele data verbindingen maar dat is niet overal zo.
Ook kan wifi aan staan zonder verbonden te zijn en dan zou je misschien juist willen dat wifi uit gaat tijdens het slapen van je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-06 15:54
waar kon je ook als weer offline maps downloaden van landen?
toen ik mijn telefoon heb gekregen, kon ik dat ergens doen en ik kan het nu niet meer terug vinden

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Killerbert schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:51:
toen ik mijn telefoon heb gekregen, kon ik dat ergens doen en ik kan het nu niet meer terug vinden
Je kunt dat met Route 66. Ook met Google maps kun je tegenwoordig stukken offline beschikbaar maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erv
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-06 14:19

Erv

Maranello schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:58:
[...]

Dat klopt. Adb werkt niet in de fastboot/bootloader. "fastboot devices" commando geeft je serienummer terug als het goed is. Als die hem met dat commando ook niet herkend zou die ook "error: device not found" geven. Maar bij jou dus niet anders had "fastboot oem lock" die output niet gegeven.

[...]

Mooi zo :) Melding was ook beetje dubbelzinnig (succesfully/failed).
Met de RUU kreeg ik foutmelding 131, dus dat ik een verkeerd bestand heb. Ligt dat aan de CID?

[ Voor 3% gewijzigd door Erv op 13-08-2012 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Killerbert schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:51:
Dat kun je in locations doen.
Het navigeren hiermee in de auto is wel een betaalde dienst helaas.
De prijs is met 20 euro per jaar wel redelijk te noemen en je kan ook een 30 trial gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door rajackar op 13-08-2012 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
rajackar schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:48:
[...]

Dat kun je in locations doen.
Het navigeren hiermee in de auto is wel een betaalde dienst helaas.
De prijs is met 20 euro per jaar wel redelijk te noemen en je kan ook een 30 trial gebruiken.
kijk dit zocht ik
wel lekker onhandig dat dit betaald is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
Erv schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:40:
[...]
Met de RUU kreeg ik foutmelding 131, dus dat ik een verkeerd bestand heb. Ligt dat aan de CID?
Branded toestel toevallig, dan kan dat van die CID kloppen? Als het je te doen lijkt kan je hem unbranden door de CID te wijzigen en de stock rom erop te flashen. Geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:32

MeNTaL_TO

The future is not set

Killerbert schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:55:
[...]

kijk dit zocht ik
wel lekker onhandig dat dit betaald is |:(
Is volgens mij gewoon route66, je kan ook google navigation gebruiken, die is wel gratis (maar minder uitgebreid).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
Voor Android navigatie is een apart topic Android: Turn by Turn Navigation - Deel 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Even een vraag over batterijgebruik/besparing.

Weet er iemand nog wat tips om batterij te besparen, gaat om een 3-4 daags festival.

Wat ik al weet.
1. wifi, BT, 3G uit
2. scherm niet zo helder zetten
3. phone in de nacht uitschakelen

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:29

icecreamfarmer

en het is

Pinin schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:45:

Weet er iemand nog wat tips om batterij te besparen, gaat om een 3-4 daags festival.

Wat ik al weet.
1. wifi, BT, 3G uit
Daat laatste helpt niet veel, bij mij gebruikt hij in 1 nacht met 3g aan maar 3 a 4% ik denk dat het opnieuw opstarten meer energie kost. Ik zou de vliegtuigmodus gebruiken dan.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

telefoon thuis opladen en dan uitzetten, staatie na 4 dagen nog op minimaal 99%..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

icecreamfarmer schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:51:
[...]

Daat laatste helpt niet veel, bij mij gebruikt hij in 1 nacht met 3g aan maar 3 a 4% ik denk dat het opnieuw opstarten meer energie kost. Ik zou de vliegtuigmodus gebruiken dan.
o.k. dan doe ik dat niet idd, als ik hem in 2g laat staan zal dat niet veel gebruiken.
Ik merk vooral dat het switchen en scannen naar mobile netwerken (wifi, g, h, 3g enz) veel energie kost

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305589

Pinin schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:45:

Wat ik al weet.
1. wifi, BT, 3G uit
Oplader mee..... is altijd wel ergens even prik te krijgen....

Anders via moitoring tool (bijvb Carat) monitoren welke app bij jou de meeste (E) weg slurpt en welke besparing je zou kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Anoniem: 305589 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:05:
[...]
Oplader mee..... is altijd wel ergens even prik te krijgen....

Anders via moitoring tool (bijvb Carat) monitoren welke app bij jou de meeste (E) weg slurpt en welke besparing je zou kunnen verwachten.
Nou prik is er dus echt niet te krijgen. (er zijn wel iets van laadstations, maar druk en wachten op laden :( ) ik heb wel zo'n accupack van duracell mee en daar kan ik hem weer goed mee laden, maar alles helpt.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:29

icecreamfarmer

en het is

Pinin schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:09:
[...]

Nou prik is er dus echt niet te krijgen. (er zijn wel iets van laadstations, maar druk en wachten op laden :( ) ik heb wel zo'n accupack van duracell mee en daar kan ik hem weer goed mee laden, maar alles helpt.
Geen internet en alleen 2g dan trekt de telefoon makkelijk een week.
Zolang je ook niet veel foto's en dergelijke gaat maken. De electronica is zuiniger en de accu groter dan van zo'n oude nokia.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Nou, ik wil wel een foto maken en af en toe misschien een facebook postje plaatsen. (niet via de officiele app) dus af en toe slurp ik wel wat sap. (ik zet dan wel even 3g aan)

[ Voor 8% gewijzigd door Pinin op 14-08-2012 11:37 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Uitezetten werkt wel degelijk erg goed aangezien de One S ook de fast start optie heeft. Hij verbruikt dan bijna niets en omdat hij niet helemaal hoeft te booten verbruikt het starten ook niet bijzonder veel stroom.
Zo ga ik hopelijk Lowlands door komen komend weekend. Telefoon uit houden als de groep bij elkaar is en alleen aanzetten als je mensen zoekt of berichtjes verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

yeps, Lowland it is :)
Moet fast boot wel ergwens aanzetten, waar was dat ook alweer? heb het ooit uitgezet.

btw, ik wordt af en toe wel een beetje gestoord dat de telefoon geen internet verbinding maakt. 3G staat vrolijk in beeld, maar moet echt de phone resetten... :(

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
1 dag en 20 uur normaal gebruik met 3G. WiFi thuis ('s avonds) aan, zonder 'Beste prestaties' en met de instelling dat WiFi uit gaat tijdens slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:43
Sinds vrijdag op de 4.0.4

Wifi ontvangst is veel beter (best perfomance niet aan), 3G en GSM ontvangst zijn stabieler en lijken een sterker signaal binnen te krijgen.
Ook de accutijd is met sprongen vooruit gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/79354969/2012-08-14%2012.30.10.png
Nog 50% accu over met 2 uur scherm ingeschakeld en helderheid op 1 streepje.
Half uur muziek afgespeeld met Beats Audio ingeschakeld.

Met deze update is het de telefoon die ik had verwacht bij de aanschaf!
Benieuwd of er nog een Jelly Bean update komt en of die e.a. nog beter kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

ziet er goed uit.

heeft iemand het home button issue zien verminderen sinds de upgrade naar 4.0.4? Ik wacht op de gewone OTA maar heb met 4.0.3 op sommige plekken echt zoveel gezeik met de home button dat ik de telefoon niet kan gebruiken. Het zetten van WMDCA only verhelpt het overigens prima, ik heb er niet minder signaal door (appje no-signal-alert).

Echter als ik na de upgrade nog steeds het home button issue heb gaat het toestel terug naar HTC.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
aardbeix15 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:45:
ziet er goed uit.

heeft iemand het home button issue zien verminderen sinds de upgrade naar 4.0.4? Ik wacht op de gewone OTA maar heb met 4.0.3 op sommige plekken echt zoveel gezeik met de home button dat ik de telefoon niet kan gebruiken. Het zetten van WMDCA only verhelpt het overigens prima, ik heb er niet minder signaal door (appje no-signal-alert).

Echter als ik na de upgrade nog steeds het home button issue heb gaat het toestel terug naar HTC.
Als hij mij loopt te pesten met het probleem, dan zet ik het scherm even uit. Veeg ik een paar keer flink over de home button met een vinger, en dan is het weer weg. Ik weet niet of dit bij meer mensen een soort van uitkomst kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

PerfectLight schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:56:
[...]

Als hij mij loopt te pesten met het probleem, dan zet ik het scherm even uit. Veeg ik een paar keer flink over de home button met een vinger, en dan is het weer weg. Ik weet niet of dit bij meer mensen een soort van uitkomst kan geven?
heb je 4.0.4. Op bepaalde plekken is het bij mij zo hardnekkig dat zodra er data (spraak of 2g) op de GSM-band heen gaat dat het echt niet te stuiten is. Workaround is dan om de home button ingedrukt te houden, dan is met de rest van de vingers het toestel te bendienen. Echter als dit niet oplost / significant vebeterd met 4.0.4. mag HTC met een goede fix komen... als die er is want ik heb heb geen zin een refurbed andere of het risico op een S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
aardbeix15 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:14:
[...]

heb je 4.0.4. Op bepaalde plekken is het bij mij zo hardnekkig dat zodra er data (spraak of 2g) op de GSM-band heen gaat dat het echt niet te stuiten is. Workaround is dan om de home button ingedrukt te houden, dan is met de rest van de vingers het toestel te bendienen. Echter als dit niet oplost / significant vebeterd met 4.0.4. mag HTC met een goede fix komen... als die er is want ik heb heb geen zin een refurbed andere of het risico op een S3.
Nee ik heb nog geen 4.0.4. Ik wacht ook op de OTA. Maar het kan ook goed zijn dat ik het niet zoveel merk omdat ik sowieso meestal op 3G zit. Ik heb nog niet gekeken of dat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

PerfectLight schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:27:
[...]

Nee ik heb nog geen 4.0.4. Ik wacht ook op de OTA. Maar het kan ook goed zijn dat ik het niet zoveel merk omdat ik sowieso meestal op 3G zit. Ik heb nog niet gekeken of dat uitmaakt.
door het op WMCDA-only te zetten wordt het probleem direct verholpen, ik heb dan nog nooit het home button issue gehad. Dit wordt ook bevestigd op het XDA forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik heb wel veel trek in die 4.04 update, maar ik weet niet of ik dat nu een paar dagen voordat ik hem niet wil missen.
De RUU is toch ook zonder root te doen? of moet je daar iets voor unlocken

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-06 09:40

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Morgen mag ik een nieuwe telefoon uitzoeken, en ik ga voor de HTC One S dat weet ik al wel.

Hoe groot is de kans dat de winkel alleen nog de tragere S3 processor versie heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Daantje20 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:42:
Morgen mag ik een nieuwe telefoon uitzoeken, en ik ga voor de HTC One S dat weet ik al wel.

Hoe groot is de kans dat de winkel alleen nog de tragere S3 processor versie heeft?
je hebt een redelijke kans. Zorg wel even dat je de type nummers weet en dan kun je het navragen.
Ik moest bij studentmobiel bv aardig wat moeite doen maar uiteindelijik hebben ze het uitgezocht en hadden ze de S4 editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Pinin schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:40:
Ik heb wel veel trek in die 4.04 update, maar ik weet niet of ik dat nu een paar dagen voordat ik hem niet wil missen.
De RUU is toch ook zonder root te doen? of moet je daar iets voor unlocken
RUU kan ook gewoon zonder root of bootloader unlock. Je bent alleen al je data kwijt omdat het niet zoals de OTA netjes alles bijwerkt maar gewoon de boel opnieuw flashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:20
rajackar schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:44:
[...]

je hebt een redelijke kans. Zorg wel even dat je de type nummers weet en dan kun je het navragen.
Ik moest bij studentmobiel bv aardig wat moeite doen maar uiteindelijik hebben ze het uitgezocht en hadden ze de S4 editie.
Ik ga mijn One S via de vodafone site bestellen, weet iemand of je hem kunt terugsturen als je een S3 processor hebt maar een S4 wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

J0YR1D3R schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:47:
[...]

RUU kan ook gewoon zonder root of bootloader unlock. Je bent alleen al je data kwijt omdat het niet zoals de OTA netjes alles bijwerkt maar gewoon de boel opnieuw flashed.
Ik ga lekker de ruu uitvoeren

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

luuj schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:50:
[...]

Ik ga mijn One S via de vodafone site bestellen, weet iemand of je hem kunt terugsturen als je een S3 processor hebt maar een S4 wil?
Bij kopen op afstand heb je altijd 2 weken bedenktijd... denk wel dat je de verpakking dan ongeschonden moet laten maar dat is geen probleem want je kunt aan het doosje al zien of het een Ss of S4 versie is.

[ Voor 39% gewijzigd door Chaoss op 14-08-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
luuj schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:50:
[...]

Als je hem via de Vodafone site besteld krijg je sowieso een toestel met aangepaste firmware. Er staan dan Vodafone apps op en je krijgt updates later. Ook iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:20
J0YR1D3R schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:04:
[...]

Als je hem via de Vodafone site besteld krijg je sowieso een toestel met aangepaste firmware. Er staan dan Vodafone apps op en je krijgt updates later. Ook iets om rekening mee te houden.
Ik ga hem waarschijnlijk toch rooten dus die Firmware en Vodafone apps maakt me niet zoveel uit.
Ik bestel hem daar omdat mij dat goedkoper uitkomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En als je 'm wil doorverkopen krijg je minder geld dan 'n unbranded toestel (is mijn ervaring) but that's me :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:25
Ik heb soms dat hij wel 3 seconden of zo op dit scherm staat na dat ik de home knop indruk, is dat een vaker voorkomend probleem? Je zou verwachten dat de launcher wel in de memory blijft staan, toch? Heeft de S trouwens wel 1 GB geheugen, want ik zie maar 523 (gebruik) + 162 MB (vrij) = +/- 700MB... Of gebruikt Sense gewoon echt 300 MB? :?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/704385/2012-08-14%2014.17.02.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:30:
En als je 'm wil doorverkopen krijg je minder geld dan 'n unbranded toestel (is mijn ervaring) but that's me :)
Zou niet uit moeten maken op zich, er staat namelijk niets op het toestel zelf. Als je een HTC CID erin hebt geflashed is hij net als elk ander HTC toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 22:03
Mensen, wie weet hoe je die Vodaphone ROMMEL van mijn One S kan af halen ?
Ja hij is branded en wordt doodziek van iedere keer die Vodafone Wifi tool die iedere keer up popped.

Het evt flashen van de complete ROM met een clean ROM sta ik ook voor open.

Wie het weet mag het zeggen ! Alvast dank hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Bomberman71 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:07:
Mensen, wie weet hoe je die Vodaphone ROMMEL van mijn One S kan af halen ?
Ja hij is branded en wordt doodziek van iedere keer die Vodafone Wifi tool die iedere keer up popped.

Het evt flashen van de complete ROM met een clean ROM sta ik ook voor open.

Wie het weet mag het zeggen ! Alvast dank hiervoor.
Maranello in "[HTC One S] Ervaringen & Discussie"

Ga ik zelf ook even volgen eerdaags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
gabn88 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:48:
Ik heb soms dat hij wel 3 seconden of zo op dit scherm staat na dat ik de home knop indruk, is dat een vaker voorkomend probleem? Je zou verwachten dat de launcher wel in de memory blijft staan, toch? Heeft de S trouwens wel 1 GB geheugen, want ik zie maar 523 (gebruik) + 162 MB (vrij) = +/- 700MB... Of gebruikt Sense gewoon echt 300 MB? :?
Kijk eens bij Instellingen > Opties voor Ontwikkelaars, staat daar onderaan Activiteiten niet opslaan aangevinkt? Ik had dit ook, maar door het uit te vinken is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

gabn88 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:48:

[afbeelding]
In mijn ervaring wordt dit vaak veroorzaakt door een slechte app op je telefoon. Een collega van mij die zijn telefoon helemaal vol met troep heeft staan heeft er veel last van terwijl ik het zowel op mijn oude sensation als op mijn One S eigenlijk nooit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 22:03
@Joyrider, Bedankt voor de tip !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
superiscch schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:26:
[...]

Kijk eens bij Instellingen > Opties voor Ontwikkelaars, staat daar onderaan Activiteiten niet opslaan aangevinkt? Ik had dit ook, maar door het uit te vinken is het opgelost.
het zelfde 'probleem' heb ik hier ook
don't keep activities is (standaard) uitgeschakeld (nu ook)
volgens task manager wordt er 481MB gebruikt en is er 204MB beschikbaar
totaal is dat 685MB.

toch wel wat minder dan de 1GB. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Bizar... Ligt dan misschien wel aan een app. Probeer eens aan een uit te vinken?

Die andere MB die je niet ziet worden gebruikt door het systeem volgens XDA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uhm wat denk je van Sense? Dat slurpt ook nog wel wat geheugen op :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenderson
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-07 23:54
Mijn record na een paar keer rammen op 'Alles stoppen' in het taakbeheer is nu 385 MB gebruikt, 300 MB vrij. In totaal bij mij dus ook altijd 685, net als bij jullie. Klopt dus gewoon? Zo lang mijn telefoon lekker soepel loopt, maak ik me nergens druk om.

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nog even terugkomend op het verhaal over het wifi verbruik wat ik afgelopen nacht getest heb.

Tijdens de slaapstand Wi-Fi ingeschakeld houden: Altijd
Beste Wi-Fi prestaties: aan

Weggelegd met 92% accu na 7,5-8 uur gekeken nog 88% over

Dit is pre 4.04 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Svenderson schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 01:40:
Mijn record na een paar keer rammen op 'Alles stoppen' in het taakbeheer is nu 385 MB gebruikt, 300 MB vrij. In totaal bij mij dus ook altijd 685, net als bij jullie. Klopt dus gewoon? Zo lang mijn telefoon lekker soepel loopt, maak ik me nergens druk om.
Het klinkt misschien raar maar veel vrij geheugen hebben is op Android juist niet handig.
het systeem probeert namelijk altijd zoveel mogelijk geheugen te gebruiken om op die manier zo optimaal mogelijk te preseteren. Het sluiten van taken kun je ook beter niet doen. Android doet dit zelf wanneer nodig en kan apps tijdelijk suspenden. Het sluiten van taken kan dit systeem enigszins ontregelen en zou je alleen moeten doen als een app daadwerkelijk hangt.

Meer leesvoer:

http://lifehacker.com/586...killers-are-still-useless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Chaoss schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 08:56:
N9g even t3rugk9mend op het verhaal over het wifi verbruik wat ik afgelopen nacht getest heb.

Tijdens de slaapstand Wi-Fi ingeschakeld houden: Altijd
Beste Wi-Fi prestaties: an

Weggelegd met 92% accu na 7,5-8 uur gekeken nog 88% over

Dit is pre 4.04 update.
Ok, erg apart want ik ben ervan overtuigd dat die instelling (veel) meer accu zou (moeten) vreten.

Maar ik bereik dus hetzelfde met:

Tijdens de slaapstand Wi-Fi ingeschakeld houden: Nooit
Beste Wi-Fi prestaties: Uit
(Wi-Fi automatisch aan/uit zetten m.b.v. Y5 Battery Saver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerocooluser
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-06 15:23
rajackar schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:44:
[...]

Ik zou het fantastisch vinden als er in de startpost een vermelding over deze vraag gemaakt kan worden. dit om duidelijk te maken dat een S4 processor niet altijd aanwezig is.
als ik weet dat er een S3 processor aanwezig is zal ik altijd bijleggen voor een One X namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 21:58
Ben ik de enige bij wie de telefoon vrijwel dagelijks crasht? Soms automatisch een reboot, andere keer een zwart scherm bij een app (via de 'recent apps'-knop zie ik echter wel een preview/screenshot-afbeelding). Wel krijg ik dan netjes een melding of er een crash-rapport naar HTC moet worden gestuurd.

Als ik dit combineer met de mindere radio ontvangst (minder bereik), media-volume dat af en toe ineens veranderd, en de kans dat ik bij een RMA mogelijk een versie met S3 terug krijg, dan vind ik het toch geen beste telefoon. Uit de reviews (oa ook hier bij tweakers) kreeg ik toch een positiever beeld van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
aerocooluser schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:47:
[...]

Ik zou het fantastisch vinden als er in de startpost een vermelding over deze vraag gemaakt kan worden. dit om duidelijk te maken dat een S4 processor niet altijd aanwezig is.
als ik weet dat er een S3 processor aanwezig is zal ik altijd bijleggen voor een One X namelijk.
Check: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=29220260
Typenummer moet dus 99HRE... zijn. Let wel: de meeste sites rapporteren nog steeds dat ze die leveren, terwijl ze mogelijk al over zijn op de 99HSB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tjah voor mijn ervaring met de telefoon is ook louter positief... en dat zal voor heel veel mensen gelden vandaar de positieve reviews... de one s is ook echt geen slechte telefoon (in tegendeel). Dat jij nu een exemplaar met problemen hebt is natuurli ik erg vervelend, en ik denk dat de kans groot is dat die crashes een software probleem zijn... heb je al eens een factory reset gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Bron: http://www.androidworld.n...-s-iii-winnen-eisa-award/

"De jury van de EISA, die bestaat uit de hoofdredacteuren van 50 special interest-magazines, heeft dit jaar de HTC One S uitgeroepen tot de Sociale Media telefoon 2012-2013. Volgens HTC heeft dit te maken met de innovatieve kracht van dit toestel en de integratie van de verschillende netwerken met elkaar. Ook vorig jaar viel er een HTC-toestel in de prijzen in deze categorie, de HTC ChaCha."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Chaoss schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:50:
Tjah voor mijn ervaring met de telefoon is ook louter positief... en dat zal voor heel veel mensen gelden vandaar de positieve reviews... de one s is ook echt geen slechte telefoon (in tegendeel). Dat jij nu een exemplaar met problemen hebt is natuurli ik erg vervelend, en ik denk dat de kans groot is dat die crashes een software probleem zijn... heb je al eens een factory reset gedaan?
Nog geen factory reset, maar de telefoon is net een week oud! Daarnaast gebruik ik dezelfde apps als op mn vorige telefoon (LG Optimus Chic E720, simpel dingetje) en m'n tablet (Asus Transformer TF101). Overigens heb ik niet het home-button probleem (zit wel op Vodafone) en ook geen wifi problemen.

Edit: Ik heb nu LogViewer even draaien. Daar komen een hoop foutmeldingen voorbij mbt HDMIDaemon. Iemand een idee welke services dat is?

[ Voor 8% gewijzigd door kwaazaar op 15-08-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik zou vermoeden dat dat te maken heeft met de mogelijkheid om een hdmi verbinding te maken mits je het juiste kabeltje hebt. Misschien dat de telefoon denkt dat het hdmi hulpstuk is aangesloten? Ik gok maar iets hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
100% -> 4% in 1dag 8u

WIFI heeft een 8tal uur uitgestaan (toen ik sliep) redelijk veel getwitterd, gewhatsapped, word on gespeeld. Scherm hangt rond de 3u40m, ik merk dat ik veel batterij verloor in de tijd dat ik Temple Run speelde. Anders was ik zeker op 1.5dag geraakt.

Goeie zaak die update. Nu nog wachten op Sense 4.1, die zou ook batterij besparend zijn :)

• Fredi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 04:29
kwaazaar schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:05:
Ben ik de enige bij wie de telefoon vrijwel dagelijks crasht? Soms automatisch een reboot, andere keer een zwart scherm bij een app (via de 'recent apps'-knop zie ik echter wel een preview/screenshot-afbeelding). Wel krijg ik dan netjes een melding of er een crash-rapport naar HTC moet worden gestuurd.

Als ik dit combineer met de mindere radio ontvangst (minder bereik), media-volume dat af en toe ineens veranderd, en de kans dat ik bij een RMA mogelijk een versie met S3 terug krijg, dan vind ik het toch geen beste telefoon. Uit de reviews (oa ook hi
Ik heb ook veel problemen met mijn one s. Ik ben al toe aan mijn tweede. De eerste had het beruchte home button probleem, ook spontane reboots zoals de jouwe, slechte ontvangst(zowel mobiel als wifi). Heb dan een nieuwe gekregen van Coolblue, home button probleem opgelost, geen reboots meer, alleen nog slechte ontvangst. Na de 4.0.4 update is de wifi ontvangst verbeterd(de volle 3 streepjes nu ook alsik op de bovenverdieping van mijn huis zit). Alleen heb ik nog altijd slecht mobiel bereik en dat maakt de telefoon zo goed als waardeloos. De telefoon verliest soms verbinding met het netwerk als hij in mijn broekzak zit. Ik zit ook meestal op edge m dan nog maar 3 of 4 streepjes. Ik heb geprobeerd met een nieuwe sim kaart maar geen verbetering. Ik dacht dat het met de 4.0.4 update met de nieuwe radio ging opgelost zijn maar niet dus. Een gesprek voeren met iemand is zo goed als onmogelijk. Ik hoor mijn stem dubbel( een echo) en de persoon aan de andere kant hoort mij zeer stil en mijn woorden komen er in hakken en stoten uit. Er zit ook vertraging op de lijn.Zeer irritant. Dewoorden van de persoon aan de andere kant worden wel goed weergegeven. Uit pure frustratie gebruik ik weer mijn vorige Nokia telefoon om te bellen.Ik denk ook niet dat het aan mijn provider Telenet ligt want een netwerk kan niet zo slecht zijn dat een telefoon de verbinding met het netwerk verliest in je broekzak.

Ik vrees dus dat ik de tel nogmaals zal moeten terugsturen en ditmaal vraag ik voor een ander merk telefoon. Aangezien ik al 2 telefoons met slechte ontvangst heb moeten er nog veel meer mensen zijn met dit probleem.

• kwaazaar
Fredi schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 03:07:
[...]

button probleem, ook spontane reboots zoals de jouwe, slechte ontvangst(zowel mobiel als wifi). Heb dan een nieuwe gekregen van Coolblue, home button probleem opgelost, geen reboots meer, alleen nog slechte
Heb je op die nieuwe weer dezelfde apps geinstalleerd? (oftewel: zouden de reboots aan een app kunnen liggen?) En had je op die eerste ook geprobeerd om zelf de 4.0.4 update te installeren?

Ik krijg een beetje het gevoel dat fabrikanten alleen hun topmodellen serieus supporten en alles daaronder wel best vinden.

• Victorio
kwaazaar schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 08:16:
[...]
Ik krijg een beetje het gevoel dat fabrikanten alleen hun topmodellen serieus supporten en alles daaronder wel best vinden.
Volgens T.net zijn de X en S de topmodellen van HTC. :+

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

zijn het imho ook, de specs zijn bijna gelijk, de S is imho mooier en beter afgewerkt meer een "design" telefoon en de X is de topper met het grote scherm.

Chaoss schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 09:43:
zijn het imho ook, de specs zijn bijna gelijk, de S is imho mooier en beter afgewerkt
meer een "design" telefoon en de X is de topper met het grote mooie/goede scherm.

• Victorio
superiscch schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:45:
Goeie zaak die update. Nu nog wachten op Sense 4.1, die zou ook batterij besparend zijn :)
Klopt maar ik denk niet dat dat een merkbare verbetering zal opleveren, hooguit 5% ofzo. Maar elk uurtje is er één natuurlijk.

Ik hoop voor de mensen die nog niet over zijn op 4.0.4 dat die OTA uiterlijk morgen komt... want dat had HTC (support aan verschillende gebruikers hier) beloofd toch? :P En dan ben ik benieuwd of ik Sense 4.1 aangeboden krijg.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Volgens mij is er door HTC niets officieel bevestigd, dus dat is echt nog afwachten...
mooier/beter scherm vraag ik me echt af, de S heeft iig betere zwart weergave. dan mag die vd X iets scherper zijn dan is het maar net waar je de meeste waarde aan hecht.

[ Voor 90% gewijzigd door Chaoss op 16-08-2012 11:56 ]

• Fredi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 04:29
kwaazaar schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 08:16:
[...]

Heb je op die nieuwe weer dezelfde apps geinstalleerd? (oftewel: zouden de reboots aan een app kunnen liggen?) En had je op die eerste ook geprobeerd om zelf de 4.0.4 update te installeren?

Op de tweede telefoon heb ik dezelfde apps geïnstalleerd en ik heb geen reboots meer. Ik denk dat de reboots van de 1ste telefoon gerelateerd waren aan het home button probleem. Misschien heb jij het home button probleem ook zonder dat je het weet. Het treedt nl alleen op bij slecht bereik op edge maar als jij voortdurend op 3g zit ga je het probleem niet tegenkomen. De reboots kunnen natuurlijk ook altijd aan een app liggen.
En nee ik heb de 4.0.4 update niet geprobeerd op de 1ste telefoon.

[ Voor 3% gewijzigd door Fredi op 16-08-2012 14:33 ]

• J0YR1D3R
  • Niet online
Heeft even geduurd, maar is inmiddels allemaal gelukt. Heb een gerootte, unlocked One S zonder Vodafone software en 2.21 ROM. Maar even kijken binnenkort wat er allemaal gefreezed kan worden zodat er wat minder activiteiten zijn en de batterij nog wat langer mee gaat. Ook de automatische helderheid wil ik nog wat aanpassen en AdFree draait ook prima. Het home button probleem lijkt ook weg, maar daar wil ik niet te vroeg voor juichen :)

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:25
Willen jullie eens kijken of je ook een zoem op de de headphone jack hebt als je de oordopjes erop aangesloten hebt tijdens het opladen? Ik heb de grijze variant...

Als ik het grijze van de telefoon aanraak is het weg. Maar dat zou betekenen dat er iets van een spanning op de chassis komt bij het opladen?

Verder bevalt de telefoon wel goed. Jammer dat er geen toggles zijn zoals bij de Samsung S2 bovenaan in het balkje, heb nu wel zo'n widget, maar die vind ik toch minder handig... En jammer dat je bij vrij veel apps de instellinge touch knop in een zwarte balk hebt onderaan. Wat dan wel weer fijn is, is dat de mobiel een stukje kouder blijft. Ook bij relatief veel activiteit. Daarnaast is die gewoon mooier en is de hogere DPI ook superfijn...

Ook al mijn eerste bugje gehad: Na dmv burst heel veel foto's achter elkaar gemaakt te hebben, kwam er natuurlijk de vraag welke ik wilde houden. Toen drukte ik op de home knop (wou even wat anders tussen door doen, namelijk een whatsappje beantwoorden), en toen ik vervolgens via de rechtertouch (recente apps?) terug ging naar de foto app en de foto's selecteerde om te verwijderen en op ok kikte kwam de melding dat de gallerij onverwachts gestopt was :P

• Victorio
gabn88 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:52:
En jammer dat je bij vrij veel apps de instellinge touch knop in een zwarte balk hebt onderaan.
Dat is dus verholpen na 4.0.4. ;)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Weet niet hoe de One S serie die ik in mijn handen heb de kwaliteitscontrole is doorgekomen..... Vandaag een kleine snee in mijn vinger opgelopen door 1 van de vele butsen mijn telefoon. Er beginnen steeds meer scherpe plekken te ontstaan. Mijn liefde voor HTC, na de geweldige Desire HD, is snel bekoeld. Nu hoesje kopen totdat ik een nieuw toestel heb gevonden, dan gaat deze snel onder in een diepe diepe diepe lade.

Qua design, software en snelheid een 10 met griffel, qua afwerking en bereik een donkerrode 1.

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:16

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik weet niet hoe je het ding dan behandeld... Bij mij zit er een deukje in, en dat komt omdat mijn 6 jarig nichtje het toestel op een betonnen vloer liet vallen. Voor de rest ziet hij er nog goed uit, en ik heb m gekocht op de dag dat hij in NL uit kwam (de grijze variant).

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Mijn zwarte is ook nog perfect, geen krasje of deukje te bekennen, simpelweg de best afgewerkte telefoon die ik ooit gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erv
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-06 14:19

Erv

Heeft iemand al de update binnen? Heeft iemand Thickdroid (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1637102) geprobeerd? Ik word het Home-buttonprobleem redelijk zat. Wanneer de antenne (onderaan) niet aangeraakt wordt, gaat het beter. Ook werkt het om de home-knop 'ingedrukt' te houden, maar dan kan je nog niet switchen tussen verschillende apps. Vervelend wanneer je een telefoontje wil beeindigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nope de officieele OTA is nog niet uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Chaoss schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 08:40:
Nope de officieele OTA is nog niet uitgerold.
het wordt toch wel een hele lange zit zo. Ik hoop dat ze op het zelfde moment (iets voor 12u op vrijdag) als vorige week voor de H1X de OTA uit gaan rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Eerlijk gezegd snapte ik dat vorige week ook niet... ik zou als leverancier liever na het weekend een update uitrollen... nu zal er na uitrol van een kleine update zoals de 4.04 niet veel traffic met de helpdesk gegenereerd worden maar toch.

Ik laat het wel uit mijn hoofd om op vrijdag middag nieuwe software/updates te installeren op mijn werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Chaoss schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 08:59:
eerlijk gezegt snapte ik dat vorige week ook niet... ik zou als leverancier liever na het weekend een update uitrollen... nu zal er na uitrol van een kleine update zoals de 4.04 niet veel traffic met de helpdesk gegenereerd worden maar toch.

Ik laat het wel uit mijn hoofd om op vrijdag middag nieuwe software/updates te installeren op mijn werk :P
dat vond ik ook wel opmerkelijk, echter als je goed test en evt. extra capaciteit achter de hand houdt kan het wel. We hebben nu zo lang gewacht dan kunnen er geen issues meer in zitten *afkloafklop*

apart genoeg is het home button probleem bij mij ineens helemaal afwezig op de plekken waar ik het gisteren wel had...

[ Voor 8% gewijzigd door aardbeix15 op 17-08-2012 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:18
Ik heb de eerste 2 maanden geen last gehad van het homebutton probleem gehad, maar de laatste 2 weken zeer erg. Ik vind dit best raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

majoh schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 23:23:
Ik weet niet hoe je het ding dan behandeld...
Dit zijn (onduidelijke ;) ) foto's van dag 2 (gemaakt voor HTC support), nadat hij voornamelijk in mijn broekzak (nee, geen sleutels) en in mijn auto heeft gelegen (in een vakje):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0B4UshNhqhfpBqfa1FlVCG97/full.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Vvythj5B6Zce515OhOeoy2LA/full.png

Dat was dus dag 2/3, toen zat het alleen nog bovenin. Nu rondom en achterop.
Pagina: 1 ... 20 ... 45 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC One S levertijden- en prijzentopic. Accessoires mogen besproken worden in Accessoires voor de HTC One S.