Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
J0YR1D3R schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:33:
[...]

Ik geef alleen aan dat het voor mij geholpen heeft, terwijl ik er voorheen wel last van had. Ik heb geen beperkingen gemerkt op locaties waar ik eerst het home-button probleem had.
Ik vermoed dat dat in de praktijk betekent dat ik geen ontvangst zou hebben buiten de grote steden of in gebouwen waar slechte ontvangst is (waar er normaal naar EDGE/GSM zou teruggevallen worden).
Dit is voor mij niet acceptabel ...

De locaties waar je wel het home-button probleem had, heb je dus wel nog WCDMA dekking?

offtopic:
Mijn opmerking was trouwens geen flame in jouw richting hoor, ondanks de droge sarcastische stijl

[ Voor 16% gewijzigd door DieterVDW op 08-08-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Goede vraag, ik heb niet constant gekeken of er geen bereik zou zijn wanneer hij normaal om zou gaan. Ik kan me 1x herinneren dat ik in een bepaald gebied inderdaad geen bereik had terwijl de Galaxy S van mijn vriendin dat wel had die gewoon op auto staat. Verder heb ik eigenlijk nergens iets gemerkt nog, maar in de omgeving Amsterdam/Den Haag gaat het met Vodafone over het algemeen wel goed. Zal vanavond in mijn eigen huis even testen, daar waren ook een paar plekken met een blind spot voor HSDPA/3G dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Malarky schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 12:36:
Ontvangst is met Radio_1.06s.50.02.27_2_10.08.50.04L merkbaar beter.

Iedereen kan allang de officiële HTC update naar 4.0.4 installeren.

Geen root vereist, gewoon stock rom, zoals HTC hem zelf installeert.
Hmmm, kleven hier nog nadelen aan? Complete reset maakt mij niet uit op zich. Ontvang ik hierna nog wel gewoon toekomstige OTA updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 22:02

Malarky

Wils voor wat ieder

Victorio schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:30:
[...]

Hmmm, kleven hier nog nadelen aan? Complete reset maakt mij niet uit op zich. Ontvang ik hierna nog wel gewoon toekomstige OTA updates?
Natuurlijk, de OTA update die straks beschikbaar komt voor de WWE toestellen geeft je een update naar exact dezelfde software als deze RUU. Sterker nog, als je HTC of een provider service point je telefoon laat flashen naar de nieuwste software gebruiken ze zelf ook deze RUU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch vraag ik me af of dat zo is, waarom releasen ze 'm dan niet als OTA...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

CLB schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 20:24:
Toch vraag ik me af of dat zo is, waarom releasen ze 'm dan niet als OTA...
De OTA is er allang, hier een topic van mij hoe je die installeert. De OTA is alleen nog voor supercid uitgebracht (zeg maar de dev telefoons, ikzelf heb nu ook supercid omdat ik de OTA direct wilde hebben).

1,5 week later kwam de RUU, die ook base versie 1.21 heeft. Exact dezelfde software dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan ook, ik doel natuurlijk op een OTA aangeleverd aan 'normale' consumenten, door HTC

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

CLB schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 20:27:
Kan ook, ik doel natuurlijk op een OTA aangeleverd aan 'normale' consumenten, door HTC
Dat begrijp ik ook niet, volgens de android-info.txt in de OTA is die geschikt voor alle HTC toestellen, maar in de praktijk blijkt het alleen supercid te zijn. Sommige mensen op XDA (Duitsland oa) hebben hem trouwens al wel gewoon gehad via de normale ota manier.

Maar hoe dan ook, alle RUU's zijn 100% stock en officieel van HTC, zelfs als HTC straks alsnog een update uitbrengt zal die gewoon weer over die RUU heen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, persoonlijk zou ik het ook wel een keer doen, maar veel mensen durven dit toch niet aan...

Kom op HTC! Evenals de OTA voor de One X (die ik zelf heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Malarky schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 12:36:
Iedereen kan allang de officiële HTC update naar 4.0.4 installeren.
Geen root vereist, gewoon stock rom, zoals HTC hem zelf installeert.
Ok. Ik heb hem zojuist geinstalleerd. _/-\o_
  • Gewoon via USB aan de PC, RUU starten en gaan!
  • Duurde ruim 10 minuten, bleef lang hangen rond de 21% (spannend :O)
  • Eenmaal voltooid, starten en opnieuw alles instellen
  • Natuurlijk direct het gedrag van de Recent Apps knop aanpassen: geen 3-dot menu balk meer! _/-\o_
Alles draait als een speer. Ik had hiervoor op zich geen problemen qua ontvangst, heb het Home button probleem nooit ondervonden dus kan waarschijnlijk niet bepalen of de Radio update iets heeft gedaan... maar ben wel benieuwd of m'n Wifi signaal nu minder vaak wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 21:08
Rezje schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:40:
Ik sta op het punt om een One S te bestellen. Ik wil absoluut geen S3 processor, dus dan wordt het nu onderhand tijd om de knoop door te hakken.
Het enigste wat me tegenhoud zijn de verhalen van slecht ontvangst/bereik. Nu snap ik goed dat het alleen de mensen met problemen zijn die klagen, en dat het bij de meeste waarschijnlijk wel goed zit. Maar het valt me op dat het vooral Vodafone gebruikers zijn. En daar wilde ik nou net iets afsluiten. Misschien toch maar een andere provider, of zijn er zat Vodafone gebruikers die geen problemen met de One S hebben?
Toen bekend werd dat er een one S met een S3 processor op de markt kwam heb ik de keuze gemaakt om toch zo snel mogelijk de one S te kopen. ;)
Daardoor heb ik ook gewoon een S4 processor.
Het gebruikte netwerk is KPN en ik heb geen home-button probleem.
Ik heb wel last van het bereik probleem. Thuis vaak maar 1 streepje en soms geen bereik.
Ook heb ik gemerkt dat ik de telefoon beslist niet moet vastpakken bij een antenne. (dan wordt het bereik nog minder)
Wel schakelt mijn verbinding vaak terug voor een paar seconden van H naar 3G en dan weer van 3G naar H. Dan is het niet mogelijk om een (web)pagina te laden. Het gebeurd ook wel eens dat de one S alleen G bereik heeft. Dit is zo traag dat de play store niet eens wil laden.

Ik had geen last van deze (range) problemen met mijn oude nokia 5800. Gewoon vol bereik op 3G.
Ook vind ik de speaker beter in de nokia 5800 dan in de one S. |:(

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 04:29
Malarky schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 20:32:
[...]

Dat begrijp ik ook niet, volgens de android-info.txt in de OTA is die geschikt voor alle HTC toestellen, maar in de praktijk blijkt het alleen supercid te zijn. Sommige mensen op XDA (Duitsland oa) hebben hem trouwens al wel gewoon gehad via de normale ota manier.

Maar hoe dan ook, alle RUU's zijn 100% stock en officieel van HTC, zelfs als HTC straks alsnog een update uitbrengt zal die gewoon weer over die RUU heen kunnen.
Waar kan je die RUU vinden? Voor die OTA update die alleen voor supercid is heb je root toegang nodig neem ik aan? Je verliest je garantie toch niet als je die ruu installeert?

[ Voor 4% gewijzigd door Fredi op 09-08-2012 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YozY
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

YozY

X

Ik ben meer en meer aan het twijfelen aan de durabiliteit van de One S.
Ik heb momenteel een 18 maand oude Desire Z, en zelfs na meerdere vallen (waarbij eentje keihard van 1m op de bovenhoek) doet hij het nog steeds prima. De behuizing is wat beschadigd maar op het scherm is geen krasje te bespeuren (zonder case en screenprotector!).
Ik kwam op xda het volgende tegen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1816953
Iemand ervaring met krassen op het scherm en/of schade met vallen? Ik zag een aantal mensen die na een kleine val met een volledig gebroken scherm zaten (beetje à la iPhone 4S). Anders de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:55
Ik heb de mijne vorige week van de trap laten vallen... buiten een beschadiging aan een houten is er niks aan te zien.

Trap heeft ongeveer 15 treden

Klein hartje op dat moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Fredi schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 01:27:
[...]
Waar kan je die RUU vinden? Voor die OTA update die alleen voor supercid is heb je root toegang nodig neem ik aan? Je verliest je garantie toch niet als je die ruu installeert?
Dit is de RUU...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

't is een kwestie van geluk, kheb mijn Desire ook een paar keer laten vallen zonder problemen, en toen viel hij een keer met het scherm naar beneden, pats scherm stuk.

Met mijn One S ben ik niet van plan om botsproeven te gaan doen :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:55

Ankh

|true

Victorio schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 21:12:
[...]

Ok. Ik heb hem zojuist geinstalleerd. _/-\o_
  • Gewoon via USB aan de PC, RUU starten en gaan!
  • Duurde ruim 10 minuten, bleef lang hangen rond de 21% (spannend :O)
  • Eenmaal voltooid, starten en opnieuw alles instellen
  • Natuurlijk direct het gedrag van de Recent Apps knop aanpassen: geen 3-dot menu balk meer! _/-\o_
Alles draait als een speer. Ik had hiervoor op zich geen problemen qua ontvangst, heb het Home button probleem nooit ondervonden dus kan waarschijnlijk niet bepalen of de Radio update iets heeft gedaan... maar ben wel benieuwd of m'n Wifi signaal nu minder vaak wegvalt.
Maar door het flashen van de RUU moet je toch weer opnieuw root inregelen?
Of kan met twrp een backup draaien, ruu draaien en daarna backup terug zetten?

Normaliter gebruik ik niet de ruu's, maar door de verbeterde 3G wil ik hem wel even installeren. Het bereik bij mij thuis is belabberd slecht.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Ankh schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 10:54:
[...]

Normaliter gebruik ik niet de ruu's, maar door de verbeterde 3G wil ik hem wel even installeren. Het bereik bij mij thuis is belabberd slecht.
Dat weet ik niet. De mijne is niet geroot en dat wil ik ook niet. Ik had dus geen backup en heb alles opnieuw ingesteld; uurtje werk. :9

Echt goed oordelen kan ik niet maar ik heb het idee dat het bereik wel een stuk beter is. Continue 5 bars, op wifi en 3G/H. Ook in de details van het Accu verbruik zie ik één grote groene balk bij Signaal mobiel netwerk. M'n wifi is ook nog niet weggevallen, ook afgelopen nacht niet. En ik heb 'Beste WiFi prestaties' niet meer aan staan. _/-\o_

Goed teken dus voor iedereen die problemen heeft met het bereik.

En nu die menu balk uit veel apps weg is vind ik het eindelijk dé ideale telefoon. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Ankh schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 10:54:
[...]

De RUU flashed ook de bootloader opnieuw mee, dus die zul je ook opnieuw moeten unlocken. Volgens mij moet je hem eerst zelf weer locken voor je de RUU gaat draaien, maar dat zou je even na moeten zoeken. En daarna inderdaad weer opnieuw root (su) regelen.

Geen ervaring met TWRP dus ik weet niet wat die backupt, maar als het een NAND backup is (.img files) dan zijn het complete partitie images en dan zou ik ze niet terugzetten. Dan komen ook oude systeembestanden weer mee. Beter is Titanium Backup en daarmee alleen data van je apps terugzetten (apps gewoon zelf opnieuw installeren). Wifi accesspoints/APN, contacten zijn ook "veilig" te restoren.

Ik zou overigens ook oppassen met de interne SD, want mogelijk wist de RUU die ook, Victorio kan dat misschien bevestigen/ontkrachten. Beter maak je een backup naar je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Maranello schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:29:
[...]
Ik zou overigens ook oppassen met de interne SD, want mogelijk wist de RUU die ook, Victorio kan dat misschien bevestigen/ontkrachten. Beter maak je een backup naar je PC.
Nee, de inhoud van m'n SD is niet gewijzigd. Als bepaalde apps gegevens op SD opslaan behoud je die dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Vandaag de knoop maar doorgehakt en een 2de telefoon gekocht. Nadat ik een meeting in Italië heb gemist ("We bellen als we in de buurt zijn" bleek een slecht idee), was ik het zat.

Nu een Nokia gekocht voor €29,-, en heb op de gekste plekken vol bereik. De One S gaat nu onderin de koffer, en ik kijk in Nederland nog wel wat ik doe. Wachten op de update, of de telefoon over de drempel van de Vodafone winkel slingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Ik ga straks ook eens de 4.0.4 versie installeren. Veel heb ik niet staan die moet gebackupped worden, sommige dingen heb ik gedaan met Titanium, andere staan op dropbox.

Download wel traag... Zal een uurtje duren

edit: hmm 120 mb in 1u :) Misschien eens een torrent zoeken ofzo :/

[ Voor 14% gewijzigd door superiscch op 09-08-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
superiscch schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:47:
Ik ga straks ook eens de 4.0.4 versie installeren.
.....
Download wel traag... Zal een uurtje duren

edit: hmm 120 mb in 1u :) Misschien eens een torrent zoeken ofzo :/
dropbox mirror:
RUU_Ville_U_ICS_40_S_HTC_Europe_2.21.401.10_Radio_1.06s.50.02.27_2_10.08.50.04L__release_271119_signed.exe:
https://dl.dropbox.com/u/...release_271119_signed.exe
MD5 f4c3f61ce0f1ae88ec219acebedcc0ab

[ Voor 29% gewijzigd door Killerbert op 09-08-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Bedankt voor de mirror, gaat veel beter :D

edit: binnen in 3min... Update is begonnen...

edit2: mislukt, bootloader moet gelocked zijn?

[ Voor 57% gewijzigd door superiscch op 09-08-2012 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
superiscch schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 18:54:
mislukt, bootloader moet gelocked zijn?
is jou one S geroot / Unlocked?

ik had de update gisteren binnen gehaald.
ik moet nog een backup maken van de one S voordat ik deze update installeer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Hij geroot/unlocked. Ik heb mn bootloader nu opnieuw gelocked en hij loopt verder. Ik heb enkele backups gemaakt van apps, de rest stel ik wel opnieuw in

Hij zit nu aan de 21% waar Victorio het over had. Gelukkig dat ik dat al gelezen had :D

Zo, melding gekregen dat het in orde is... Nu alles opnieuw instellen :)

Vraagje: wat bedoeld Victorio hiermee: Natuurlijk direct het gedrag van de Recent Apps knop aanpassen: geen 3-dot menu balk meer!

[ Voor 52% gewijzigd door superiscch op 09-08-2012 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
Ik denk dat ik ook maar eens de 4.0.4 update(de ruu) ga installeren want ik ben die slechte ontvangst beu. Met een telefoon met slechte ontvangst kan je niets aanvangen(slechte belkwaliteit, traag mobiel browsen).

Iemand die weet of je je garantie hierdoor verliest? Ik neem aan van niet aangezien dit een officiële rom is van Htc en je je telefoon er niet voor moet rooten.

[ Voor 23% gewijzigd door Fredi op 09-08-2012 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Ik heb ondertussen gevonden wat Victorio bedoelde. Leuk extratje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaiStef
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-10-2022
Fredi schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:01:
Ik denk dat ik ook maar eens de 4.0.4 update(de ruu) ga installeren want ik ben die slechte ontvangst beu. Met een telefoon met slechte ontvangst kan je niets aanvangen(slechte belkwaliteit, traag mobiel browsen).

Iemand die weet of je je garantie hierdoor verliest? Ik neem aan van niet aangezien dit een officiële rom is van Htc en je je telefoon er niet voor moet rooten.
Ik had ook last van home button probleem, maar na installeren van deze update is het probleem volledig weg (update is nu al meer dan dag geinstalleerd). Ook de wifi ontvangst is stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
superiscch schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:46:
Ik heb ondertussen gevonden wat Victorio bedoelde. Leuk extratje!
Ik snap dat mensen die problemen hebben met ontvangst, die menu balk niet zo verschrikkelijk vinden. Aan de andere kant hoor ik er toch wel erg weinig over hier. Ik heb me echt kapot geergerd aan die balk die in alle apps zit die niet geoptimaliseerd zijn voor ICS. Je leverde gewoon 15% van je scherm in voor die balk; wat een onzin. :(

Dus ik ben ERG blij met deze instelling voor "Knop recente toepassingen": 'Druk voor menu, houd ingedrukt voor recente toepassingen'. _/-\o_
Lijkt me van niet. Mocht je - om wat voor reden dan ook - de OTA update niet ontvangen, dan is de RUU de officiele manier. Geen root nodig, niets illegaals aan dus. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Victorio op 10-08-2012 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Kvin het ook wel wonderlijk/slecht hoeveel apps er blijkbaar niet voor ICS geoptimaliseerd worden, best veel apps hebben idd die balk, terwijl veel van die apps (bij mij iig) ook nog 2x per week een update hebben... maar die balk blijft maar zitten.

Mooi dat HTC nu een aanpassing heeft voor de laksheid van de app-devs :P (nouhja bijna dan.... kom op met die OTA!)

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 10-08-2012 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Goed nieuws:

Quad in "[HTC One X] Ervaringen & Discussie"

One S zal wel snel volgen dan (neem ik aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

idd kan niet meer lang duren dan... jammer dat ze de updates niet tegelijkertijd uitrollen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrozenToast
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-06 09:53
Ik heb mijn One S nog maar net, en als je hem update naar 4.0.4 blijft alles dan staan (muziek, foto's etc.) of moet je het zelf back-uppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nope bij reguliere updates raak je nooit wat kwijt, tenminste met mijn Desire nooit meegemaakt en anders zou HTC dat wel duidelijk melden voordat je de update begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Ik zie dat ze daar naar Sense 4.1 zijn gegaan.
Met die RUU update zit ik op Android 4.0.4 en Sense 4.0.

Ben benieuwd of ik dan nog OTA naar Sense 4.1 ga. :) Wat is er eigenlijk verbeterd in Sense 4.1?

[ Voor 15% gewijzigd door Victorio op 10-08-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:13

Kiwi

Gadgetfreak

Googlen levert dit op:
Een andere verbetering is Sense 4.1. Sense 4.1 kent een langere batterijduur en een tal van andere verbeteringen, zo bleek al eerder toen een rom met de software gelekt was. Ook verbetert Sense de algehele prestaties van het toestel en dat is terug te zien in vroege benchmarks die met de uitgelekte rom al gemaakt zijn. HTC heeft ook het Wifi-probleem verder weten aan te pakken en gebruikers weten te melden dat het signaal ook een stuk sterker is geworden dat het toestel waarneemt.
Lijkt er dus op dat Sense 4.1 ook in de RUU update zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 23:55

rajackar

Blood Minister

Chaoss schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:18:
Nope bij reguliere updates raak je nooit wat kwijt, tenminste met mijn Desire nooit meegemaakt en anders zou HTC dat wel duidelijk melden voordat je de update begint.
Geldt dit dan ook voor de RUU die hier gelinkt wordt?
In mijn ervaring reset een handmatige RUU update het hele toestel namelijk.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:13

Kiwi

Gadgetfreak

Hij bedoelt inderdaad de OTA, bij RUU reset je het toestel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Is het overigens bekend waarom de One S geen NFC heeft? imho wel een opvallende missende feature ten opzichte van de X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 13:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chaoss schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:53:
Is het overigens bekend waarom de One S geen NFC heeft? imho wel een opvallende missende feature ten opzichte van de X.
Tsjah, als ze de S alle functies zouden geven van de X, zou het een X zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

MikeyMan schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:56:
[...]

De looks en het scherm lijken mij toch wel de grootste / belangrijkste verschillen.

Dan zou de One V geen wifi of bluetooth oid mogen hebben want anders is het een S :+ NFC is gewoon een communicatie middel wat in elke high-end telefoon thuis hoort dus ook in de S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
MikeyMan schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:56:
[...]
Dan zal er binnenkort wel een HTC One S+ komen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Vind ik ook wel een beetje, je kiest niet een X omdat er NFC op zit, Maar ja kost ook weer geld en het is nog niet zo groot dat het een must have is. En voor het bedrag dat een NFC chips kost kan je ook een ander knopje maken, of een beter ledje of een mooiere opdruk enz. enz.

Ik vind het ook wel een beetje een gemis,

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Op dit moment lijkt me het misscen van NFC niet echt een probleem aangezien je er nog niet veel mee kan.
Wellicht dat dit in de komende tijd gaat veranderen maar dat zien we dan wel weer ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij schuift HTC het af op het hebben van 'n aluminium behuizing van de HTC One S...
Dit terwijl de XPeria P van Sony wel NFC aan boord heeft, maar volgens mij was dat HTC's verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 01:21

TommyGun

Stik er maar in!

Hopelijk lost dat de instabiliteit van netwerken (mobiel/WiFi) op...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

spuit elf... dat is nu net waarom veel mensen op die update zitten te wachten en jah die problemen worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Chaoss schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:39:
spuit elf... dat is nu net waarom veel mensen op die update zitten te wachten en jah die problemen worden opgelost.
Zeggen ze ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Nee die verlies je niet, zoals ik al zei, als je hem nu laat updaten bij een Vodafone Service Point, installeren ze deze update ook. Gewoon officiële update, gepushed door HTC naar hun service points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nee je had hier kunnen lezen dat mensen die de update al via een andere weg op S hebben geinstalleerd idd een betere GSM en wifi ontvangst ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Chaoss schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:25:
[...]

Nee je had hier kunnen lezen dat mensen die de update al via een andere weg op S hebben geinstalleerd idd een betere GSM en wifi ontvangst ervaren.
Ontvangst is gewoon goed. Home-button probleem heb ik niet. Gaat mij om het wegvallen en moeten rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-10 07:57
Ik zit idd om de zelfde reden als TommyG op de update te wachten. Die spuit elf opmerking kan ik dus niet precies plaatsen.

Het probleem dat ik heb/had is dat (alleen) de data verbinding wegvalt. Dit krijg ik alleen hersteld door een reboot.

Ik heb hier sinds een factory-reset trouwens wel minder last van. Nog maar 1 keer voorgekomen sindsdien. Ben ook wat selectiever geworden met de apps die op het toestel staan, kan dus ook daar aan liggen. Dat ik minder apps heb merk ik trouwens ook erg goed in de accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
TommyGun schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:35:
[...]
Ontvangst is gewoon goed. Home-button probleem heb ik niet. Gaat mij om het wegvallen en moeten rebooten.
Als je graag wil weten of de update helpt, installeer dan gewoon via de RUU. Ik denk dat de OTA eind volgende week voor de S wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Malarky schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:14:
[...]

Nee die verlies je niet, zoals ik al zei, als je hem nu laat updaten bij een Vodafone Service Point, installeren ze deze update ook. Gewoon officiële update, gepushed door HTC naar hun service points.
Tenzij je een Vodafone branded toestel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Net de update gedraaid, daarna de lock eraf gehaald. Ging helemaal goed. Dus heb nu weer een 4.0.4 gerooted telefoon. Nog wel met de standaard rom.

Thuis maar even uitproberen hoe het bereik is. Dit was namelijk eerst slecht.

[ Voor 21% gewijzigd door Ankh op 10-08-2012 16:06 ]

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Victorio schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:40:
[...]

Ik snap dat mensen die problemen hebben met ontvangst, die menu balk niet zo verschrikkelijk vinden. Aan de andere kant hoor ik er toch wel erg weinig over hier. Ik heb me echt kapot geergerd aan die balk die in alle apps zit die niet geoptimaliseerd zijn voor ICS. Je leverde gewoon 15% van je scherm in voor die balk; wat een onzin. :(

Dus ik ben ERG blij met deze instelling voor "Knop recente toepassingen": 'Druk voor menu, houd ingedrukt voor recente toepassingen'. _/-\o_
Ik had ook geen problemen met de ontvangst of home-knop probleem. Maar vind deze update wel goed, zoals je zegt is die balk eindelijk weg, reageert ook wat smoother vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Ik heb gisteren de RUU update gedaan met HTC Sense 4.0, zal mn One S nu nog zeggen dat er een update is om zo aan de Sense 4.1 te komen? Of wordt dat ook zelf installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
superiscch schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:33:
Ik heb gisteren de RUU update gedaan met HTC Sense 4.0, zal mn One S nu nog zeggen dat er een update is om zo aan de Sense 4.1 te komen? Of wordt dat ook zelf installeren?
Sense 4.1 is volgens mij nog niet voor de One S gesignaleerd in een file van HTC zelf, alleen voor de One X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Ah, dacht dat ze samen kwamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Bij de One X wel, bij de One S (iig bij de bekende update die hier al gepost is) niet. Ik ga eens kijken of ik m'n CID een keer kan veranderen, dan kan ook de RUU update er overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-10 17:55
Heb ook een S aangeschaft. Mooi toestel! Loopt een stuk vloeiender dan de Samsung galaxy S2, waar software-matig nog steeds genoeg aan hapert (gelukkig hebben we daarvoor custom roms zal wel de volgende reactie zijn, maar daar had ik even geen zin meer in :p).

Maar één groot nadeel is dat als hij opgeladen is hij zo'n irritant piepje maakt... Is dat nog ergens uit te schakelen? Ik kon het nergens vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

superiscch schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:33:
Nee, krijg je gewoon weer OTA. Ik kan niet vaak genoeg herhalen :P dat de RUU gewoon een officiële update/stock ROM is, dus natuurlijk krijg je gewoon OTA updates. Als je je telefoon opstuurt naar Dynafix runnen ze ook deze RUU, daarna krijg je toch ook gewoon OTA updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Malarky schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:27:
[...]

Nee, krijg je gewoon weer OTA. Ik kan niet vaak genoeg herhalen :P dat de RUU gewoon een officiële update/stock ROM is, dus natuurlijk krijg je gewoon OTA updates. Als je je telefoon opstuurt naar Dynafix runnen ze ook deze RUU, daarna krijg je toch ook gewoon OTA updates?
Ik weet dit wel, miscchien verkeerd uigedrukt. Ik vroeg me het af omdat 4.0.4 er nu al op staat, zal hij dan nog een melding geven van de OTA 4.0.4 (en hopelijk Sense 4.1) update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

hoop dat ie voor vrijdag komt, hij kan een weekend niet aan het sap dus elke batterij besparing is mooi meegeneomen

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tjah ik denk ook niet dat die besparing je ineens een batterij oplevert die 2 dagen ipv 1 dag meegaat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
gabn88 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:03:
Maar één groot nadeel is dat als hij opgeladen is hij zo'n irritant piepje maakt... Is dat nog ergens uit te schakelen? Ik kon het nergens vinden!
Wat?! Een piepje als hij opgeladen is? Nog nooit van gehoord... :| Als de accu bijna leeg is (10%) maakt hij wél eenmalig een geluidje.
Chaoss schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:33:
Tjah ik denk ook niet dat die besparing je ineens een batterij oplevert die 2 dagen ipv 1 dag meegaat. :P
Na de update blijkt de accu van de One X een kwart langer mee te gaan.

[ Voor 40% gewijzigd door Victorio op 10-08-2012 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg eergister een mailtje van die mensen over de urBeats oordopjes, dat het iets langer kan duren omdat ze die lijst 1 keer per week opmaken en dan die week daarop versturen. Vond gister een briefje dat ze langs waren geweest, maandag maar ophalen dan. Mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-10 17:55
Victorio schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:38:
[...]

Wat?! Een piepje als hij opgeladen is? Nog nooit van gehoord... :| Als de accu bijna leeg is (10%) maakt hij wél eenmalig een geluidje.

[...]

Na de update blijkt de accu van de One X een kwart langer mee te gaan.
Oh, naja, ik heb nog steeds niet bij hoeven laden naar 36 uur... (nog 90% batterij over) Gebruik namelijk nog steeds mijn S2 met de sim-kaart en de One S ligt bijna onaangeroerd op mijn bureau :P Dan houdt die het wel lang vol!

Van de week eens kijken of ik tijd hem om hem te rooten en dan met Titanium backup wat apps terugzetten, ad-free installeren, sms-backup+, etc. etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
Ik heb gisteren de ruu 2.21 geinstalleerd en alles ging goed. Inderdaad een serieuze verbetering nu die 3dot menu bar verdwenen is. Over verbeterde ontvangst kan ik nog niets zeggen, dat is nog te vroeg. Wel heb ik nu het probleem dat de 3 fysieke buttons onderaan het scherm dan weer niet dan weer wel oplichten. Die zouden toch constant moeten oplichten als je het scherm ontgrendelt? Ik weet niet of dat vóór de update ook al zo was, heb er niet op gelet. Ook heb ik soms het probleem dat als ik op de terugknop druk dat de telefoon niet reageert. Alleen als ik meerdere keren druk wil hij eens reageren. Iemand die deze problemen ook heeft?

[ Voor 14% gewijzigd door Fredi op 11-08-2012 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenderson
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 13:31
Fredi schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 18:20:
Ik heb gisteren de ruu 2.21 geinstalleerd en alles ging goed. Inderdaad een serieuze verbetering nu die 3dot menu bar verdwenen is. Over verbeterde ontvangst kan ik nog niets zeggen, dat is nog te vroeg. Wel heb ik nu het probleem dat de 3 fysieke buttons onderaan het scherm dan weer niet dan weer wel oplichten. Die zouden toch constant moeten oplichten als je het scherm ontgrendelt? Ik weet niet of dat vóór de update ook al zo was, heb er niet op gelet. Iemand die ook dat probleem heeft?
Ik heb de update nog niet, en dat is bij mij ook zo. Ze gaan aan bij weinig licht. Je kunt het testen door je hand op de lichtsensor te houden. Ik vind het niet perse een probleem, ik denk dat het bedoeld is als energiebesparing. Je kunt dit niet uitzetten voor zover ik weet. Ik heb trouwens mijn schermhelderheid niet op automatisch staan, dus daar is het in ieder geval onafhankelijk van.

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
Ja je hebt gelijk. Ik heb mijn vinger voor de lichtsensor gehouden en de fysieke buttons lichten op. Als ik mijn vinger eraf haal gaan ze terug uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er nog meer last van als je hebt gebeld dat hij uitvalt? Niet altijd, zo af en toe...
En soms herstart hij zich ook als ik aan de volume knop zit. Komt er hier een update voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nope geen last van, kheb eigenlijk helemaal geen bugs tot nu toe :) en ook geen problemen met de zwarte coating maar ik heb de telefoon ook nog maar iets langer dan 2 weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:48
Ik heb deze telefoon nu zeker 2 maanden en ook nog helemaal geen problemen mee gehad gelukkig. Behalve het slechte 3g ontvangst in sommige gebieden. Alle andere hier besproken problemen zijn mij onbekend. Ik heb de grijze variant en ik zit (nu nog) bij Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Laatst online: 13-12-2021
Op de HTC One X staat toch dezelfde software als de One S? Waarom is er voor de One X wel een update en voor de One S niet?

Verder ben ik erachter gekomen dat de One X een NFC chipt heeft, maar de One S heeft dit niet?

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:25
addictive_rhymz schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 13:35:
Ik heb deze telefoon nu zeker 2 maanden en ook nog helemaal geen problemen mee gehad gelukkig. Behalve het slechte 3g ontvangst in sommige gebieden. Alle andere hier besproken problemen zijn mij onbekend. Ik heb de grijze variant en ik zit (nu nog) bij Hi.
Hier precies hetzelfde (grijze HOS en bij hi ook al een aantal maand) en de telefoon doet het uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:56

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Andere hardware dus niet exact dezelfde software. Ook de One S krijgt een update. De Over The Air variant komt er binnenkort aan, en de volledige flash staat hier in het topic al beschreven...

Verder heeft de One S idd geen NFC, nooit in de specs gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 10-10 10:31

icecreamfarmer

en het is

Dothan schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 16:31:
Op de HTC One X staat toch dezelfde software als de One S? Waarom is er voor de One X wel een update en voor de One S niet?

Verder ben ik erachter gekomen dat de One X een NFC chipt heeft, maar de One S heeft dit niet?
De amerikaanse variant heeft dezelfde hardware.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tzou me verbazen als de update van de S nu nog langer dan 2 weken zou duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
Update over de ontvangst: na de 4.0.4 update met nieuwe radio heb ik nog altijd geen goede ontvangst. Wanneer mijn telefoon in mijn broekzak zit verliest hij nog altijd verbinding met het netwerk. Ik ga morgen nog eens proberen met een nieuwe simkaart en als dat niet helpt stuur ik hem voor de 2de keer al terug naar Coolblue en vraag gewoon om hem te verwisselen voor een SII ofzo. Ik heb genoeg van Htc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb domweg com.settings.android gewist via Titanium. Ik wou de aandelen apk wissen.

Ik kan die terugzetten zonder een complete re-install? Is dat een apk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Ik heb dus reeds 4.0.4 echter denk ik dat ik het volgende vóór de update ook al had:

Als ik 's nachts m'n S niet aan de lader hang
- met WiFi aan (+ vinkje 'Beste WiFi prestaties'), dan gaat de accu in 8 uur tijd voor 30% op.
- met WiFi uit (gewoon 3G/H), dan gaat de accu in 8 uur tijd voor 4% op.

Dat is nogal een verschil... WiFi vraagt enorm veel van de accu in slaapstand. :/

Denk dat ik mezelf gewoon aanleer WiFi handmatig aan/uit te zetten op de momenten waarop ik het echt nodig heb (apps updaten etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Fredi schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 01:19:
Update over de ontvangst: na de 4.0.4 update met nieuwe radio heb ik nog altijd geen goede ontvangst. Wanneer mijn telefoon in mijn broekzak zit verliest hij nog altijd verbinding met het netwerk. Ik ga morgen nog eens proberen met een nieuwe simkaart en als dat niet helpt stuur ik hem voor de 2de keer al terug naar Coolblue en vraag gewoon om hem te verwisselen voor een SII ofzo. Ik heb genoeg van Htc.
Als je dus erg vaak volledige verbinding verliest zou je in je Accu Geschiedenisdetails erg veel rode streepjes zien onder Signaal mobiel netwerk...? Hoe ziet die eruit? (Deze dus)

Ik ben overigens nog steeds op zoek naar de officiele definitie voor de kleuren (groen/bruin/grijs/rood). :?

[ Voor 6% gewijzigd door Victorio op 13-08-2012 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Victorio schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 09:09:
Ik heb dus reeds 4.0.4 echter denk ik dat ik het volgende vóór de update ook al had:

- met WiFi aan (+ vinkje 'Beste WiFi prestaties'), dan gaat de accu in 8 uur tijd voor 30% op.

Dat is nogal een verschil... WiFi vraagt enorm veel van de accu in slaapstand. :/

Denk dat ik mezelf gewoon aanleer WiFi handmatig aan/uit te zetten op de momenten waarop ik het echt nodig heb (apps updaten etc).
Hmm, ik heb een hele andere ervaring. Vannacht wifi aan gehouden en de batterij is maar 2 % leger na 8 uur.
Dat is na de laatste update (ruu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Volgens mij neemt de wifi bij mij ook niet noemenswaardig veel stroom als hij 'nachts op standby staat en mijn mail en FB etc worden 's nachts gewoon gesynced. Als ik hem weer eens een nachtje niet aan de stroom heb zal ik op letten hoeveel % precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Victorio schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 09:09:

Jij hebt gelijk en iedereen ervaart dit probleem die een vinkje bij 'beste wifi prestaties' heeft, omdat het namelijk geen probleem is maar een feature. De optie ' beste wifi prestaties' betekend namelijk dat je telefoon altijd awake blijft en nooit maar dan ook echt nooit in slaapstand gaat. In slaapstand gebruikt je telefoon bijna niets dus dat is de stand waar je je telefoon het liefst zovaak en lang mogelijk in heb (zie de battery apps en theorieën achter wake locks) en awake gebruikt je telefoon gewoon veel energie, dat betekend niet dat je scherm aanstaat wel dat je processor erg actief is.

Oftewel gebruik die feature niet.
rajackar schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 09:39:
[...]
Hmm, ik heb een hele andere ervaring. Vannacht wifi aan gehouden en de batterij is maar 2 % leger na 8 uur.
Dat moet wel omdat jij die feature niet gebruikt, dan wel dat het niet werkt bij jou. Dat weet ik 100% zeker met de wetenschap van (partial) wake locks in mijn achterhoofd.

[ Voor 13% gewijzigd door Malarky op 13-08-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Is het daarnaast niet zo, dat bij Standby wifi wordt uitgezet en overgaat naar 3G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Victorio schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 09:16:
[...]

Als je dus erg vaak volledige verbinding verliest zou je in je Accu Geschiedenisdetails erg veel rode streepjes zien onder Signaal mobiel netwerk...? Hoe ziet die eruit? (Deze dus)

Ik ben overigens nog steeds op zoek naar de officiele definitie voor de kleuren (groen/bruin/grijs/rood). :?
Is gewoon hoe sterk je signaal is. Groen = goed, rood = in een lift/tunnel/bunker of wat voor plek je ook bent met beroerd bereik :) Zal wel afhankelijk zijn van je signaalsterkte in dBm.

[ Voor 4% gewijzigd door J0YR1D3R op 13-08-2012 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 10-10 10:31

icecreamfarmer

en het is

rajackar schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 09:39:
[...]

Ik heb zelf altijd het gevoel gehad (bij elke foon) dat wifi meer verbruikt dan 3g in standbye.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ankh schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:45:
Is het daarnaast niet zo, dat bij Standby wifi wordt uitgezet en overgaat naar 3G?
neej want ik heb mijn mobiel internet standaard uit staan en ik krijg 's nachts wel mail ed. binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-10 15:09
Killerbert schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 21:46:
[...]
Ik heb wel last van het bereik probleem. Thuis vaak maar 1 streepje en soms geen bereik.
Ook heb ik gemerkt dat ik de telefoon beslist niet moet vastpakken bij een antenne. (dan wordt het bereik nog minder)
Wel schakelt mijn verbinding vaak terug voor een paar seconden van H naar 3G en dan weer van 3G naar H. Dan is het niet mogelijk om een (web)pagina te laden. Het gebeurd ook wel eens dat de one S alleen G bereik heeft. Dit is zo traag dat de play store niet eens wil laden.

Ik had geen last van deze (range) problemen met mijn oude nokia 5800. Gewoon vol bereik op 3G.
Ook vind ik de speaker beter in de nokia 5800 dan in de one S. |:(
Exact dezelfde ervaring heb ik qua bereik. Lopend in de stad tussen wat hoge gebouwen heb ik vaak helemaal geen 3G meer.

De speaker(s) van de 5800 zijn super (heb er zelf ook nog 1tje liggen als backup navigatie device ;) ), daarme had je geen carkit nodig, zet gewoon de speaker aan. In de One S zit een simpeler ding. Kan misschien ook niet anders ivm formaat van de telefoon, al heeft de iPhone bv wel weer een hele goede speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:48
kwaazaar schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:10:
[...]

Exact dezelfde ervaring heb ik qua bereik. Lopend in de stad tussen wat hoge gebouwen heb ik vaak helemaal geen 3G meer.

De speaker(s) van de 5800 zijn super (heb er zelf ook nog 1tje liggen als backup navigatie device ;) ), daarme had je geen carkit nodig, zet gewoon de speaker aan. In de One S zit een simpeler ding. Kan misschien ook niet anders ivm formaat van de telefoon, al heeft de iPhone bv wel weer een hele goede speaker.
Nokia speakers waren inderdaad erg goed. Maar met die van de S heb ik ook geen moeite hoor, ik weet niet hoe hard je de muziek aan hebt, maar ik kan hem prima horen. Tevens doet hij zeker niet onder voor de iPhone wat betreft speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Malarky schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:33:
[...]
Jij hebt gelijk en iedereen ervaart dit probleem die een vinkje bij 'beste wifi prestaties' heeft, omdat het namelijk geen probleem is maar een feature. De optie ' beste wifi prestaties' betekend namelijk dat je telefoon altijd awake blijft en nooit maar dan ook echt nooit in slaapstand gaat. In slaapstand gebruikt je telefoon bijna niets dus dat is de stand waar je je telefoon het liefst zovaak en lang mogelijk in heb (zie de battery apps en theorieën achter wake locks) en awake gebruikt je telefoon gewoon veel energie, dat betekend niet dat je scherm aanstaat wel dat je processor erg actief is.

Oftewel gebruik die feature niet.
[...]
Aha, dat kan goed kloppen ja. Maar het grote nadeel van WiFi zonder het 'beste wifi prestaties' vinkje aan te hebben is dat er geen notificaties van mail en whatsapp binnen komen. Pas als ik de telefoon inschakel hoor ik de geluidjes en zie ik de nitificaties van nieuwe berichten. Dat is een nadeel t.o.v. 3G/H... vandaar dat ik het vinkje altijd aan heb; wat dus belachelijk veel van de accu kost. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

net ff gekeken, mijn One is nu 12u van de stroom, staaat op 60% en heeft de hele nacht (en nu op mijn werk) wifi verbinding gehad en het wifi verbruik is 7%. valt best mee toch?

staat die "beste wifi prestaties" overigens standaard aan of uit?

[ Voor 16% gewijzigd door Chaoss op 13-08-2012 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Chaoss schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:42:
net ff gekeken, mijn One is nu 12u van de stroom, staaat op 60% en heeft de hele nacht (en nu op mijn werk) wifi verbinding gehad en het wifi verbruik is 7%. valt best mee toch?
'Beste wifi prestaties' aan of uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Victorio schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:45:
[...]

'Beste wifi prestaties' aan of uit?
dat weet ik niet 100% zeker toen ik dat scherm opende klikte ik er per ongeluk half op, weet dus niet of hij aan/uit stond... khad dat helee "geavanceerd" scherm onder wifi nog nooit bekeken:P maar ik krijg 's nachts wel email en meldingen van facebook etc. dus ik neem aan dat hij aan staat.

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 13-08-2012 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Chaoss schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:46:
[...]
Dat weet ik niet 100% zeker toen ik dat scherm opende klikte ik er per ongeluk half op, weet dus niet of hij aan/uit stond... khad dat helee "geavanceerd" scherm onder wifi nog nooit bekeken:P maar ik krijg 's nachts wel email en meldingen van facebook etc. dus ik neem aan dat hij aan staat.
Hoor je 's nachts geluidjes? Dan stond het vinkje aan.

Het rare is dat als het vinkje niet aan staat de berichten wel degelijk binnen gekomen zijn, de notifications komen gewoon niet door. Als je het toestel inschakelt zie je echter direct de nieuwe mails/whatsapp berichten. Hij gaat dus niet eerst synchroniseren.

Ik heb nog 66% na 21 uur, zonder WiFi gebruikt te hebben. Je kan dus 2x zolang met je accu doen als je geen WiFi gebruikt. En wat is de toegevoegde waarde van WiFi als je onbeperkt internet hebt? Snelheid. En hoevaak heb je die echt nodig? Nu en dan. WiFi uit dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Waarom heb je het vinkje trouwens aan Victorio? Ik heb het ook even geprobeerd, maar ik merk niet echt verschil in prestaties of bereik. Alleen de accu die dus een heleboel keer sneller leeg gaat. Wat Malarky ook al zegt, met beste WiFi prestaties blijft het toestel constant aan en zal hij daarom wel direct meldingen laten zien. Als ik het vinkje uit zet duurt dat wat langer, maar niets is zo belangrijk wat op die manier binnenkomt dat ik het direct moet kijken. Is dat wel het geval, dan belt diegene wel of zat ik al in een gesprek waar ik daarna even geen tijd voor heb bijvoorbeeld.

Ik gebruik WiFi altijd thuis, puur om mijn databundel niet te gebruiken/belasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
J0YR1D3R schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 13:01:
Als ik het vinkje uit zet duurt dat wat langer, maar niets is zo belangrijk wat op die manier binnenkomt dat ik het direct moet kijken. Is dat wel het geval, dan belt diegene wel of zat ik al in een gesprek waar ik daarna even geen tijd voor heb bijvoorbeeld.
En dát vind ik dus een vreemde gedachte. Dat je dus functionaliteit 'verliest' als je ervoor kiest WiFi te gebruiken.

Als iemand mij een whatsapp berichtje stuurt wil ik direct een geluidje horen (+ ledje zien knipperen). Dat gebeurt als ik op 3G/H zit, maar dus niet als ik op WiFi zit (zonder beste wifi prestaties).

"Oh sorry, ik lees je berictjes nu pas... ik zit op WiFi."

Je telefoon gaat zich dus anders gedragen afhankelijk van WiFi of niet. Dat vind ik niet logisch. :)
Pagina: 1 ... 19 ... 45 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC One S levertijden- en prijzentopic. Accessoires mogen besproken worden in Accessoires voor de HTC One S.