Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BassieRassie schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 23:51:
[...]

Htc sync manager al geprobeerd?
ja, maar op mac gaat dit niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 23:14
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:41:
[...]

super Raymond , dank je wel voor je hulp!! en zo leuk het spraakicoontje , ik kende het nog niet :$
nu nog enkel het synchroniseren met mijn mac , iemand die hier een programma voor heeft?
Is het niet zo dat hij op Belgisch ook gewoon AZERTY aangeeft? Das misschien handiger met type hulp?

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-08 15:49
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:41:
[...]

super Raymond , dank je wel voor je hulp!! en zo leuk het spraakicoontje , ik kende het nog niet :$
nu nog enkel het synchroniseren met mijn mac , iemand die hier een programma voor heeft?
Ik gebruik een HTC Legend in combinatie met Mac, en kan zo goed als alles syncen. Zet je iCal op Google Calendar en je contacten in je Gmail. Rechtstreeks muziek syncen met iTunes gaat niet, maar je kan wel via externe programma's je bibliotheek syncen. Ik maak gewoon een playlist aan met de nummers die ik op m'n telefoon wil en gebruik Sony Ericssons Media Sync om die playlist te syncen.
Een tutorial voor dat programma vind je hier, een download link hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:48
Goh zeg, ik ben nu al dagen bezig met info zenden naar HTC, helaas constant hetzelfde.
Dit keer heb ik screenshots van de telefoongegevens op 2 verschillende (eigen) servers gezet en gemirrort op Google Drive.
In png, jpeg en pdf.

Een public dropbox pic:
Helaas kunnen wij deze foto niet zien. De webpagina geeft ons geen toegang.
:F

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn One S "reparatie" staat op Hold For Quotation. Ben benieuwd wat dat in gaat houden, het lijkt erop dat ik een bon ga krijgen over de kosten. Of ze zijn aan het nadenken wat de kosten zijn van een nieuwe voor hun :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:00

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Raymond P schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 10:19:
Goh zeg, ik ben nu al dagen bezig met info zenden naar HTC, helaas constant hetzelfde.
Dit keer heb ik screenshots van de telefoongegevens op 2 verschillende (eigen) servers gezet en gemirrort op Google Drive.
In png, jpeg en pdf.
Ik heb daar ook last van gehad. geen idee wat voor firewall ze daar gebruiken. Zelfs 2 attachments in een mail kwamen niet door. Stel prutsers.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alio
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-08 16:37
BassieRassie schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 21:55:
[...]

Sensor (gok infrarood) wordt actief als je belt en zet je scherm uit als je de telefoon aan je oor doet.

Pulseert alleen als ik iemand ga bellen en voordat die heeft opgenomen al op luidspreker zet. Als ik ophang of de andere kant, gaat die bij mij weer netjes uit.
Oke...bij mij gaat het niet uit, misschien dat mijn scherm tijdens het bellen op standby gaat?? Maja misschien dat het na een nieuwe update wel goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
J0YR1D3R schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:06:
Mijn One S "reparatie" staat op Hold For Quotation. Ben benieuwd wat dat in gaat houden, het lijkt erop dat ik een bon ga krijgen over de kosten. Of ze zijn aan het nadenken wat de kosten zijn van een nieuwe voor hun :P
Voor jou hoop ik op het laatste ;)

Ik weet niet die van mijn was gisteren bij het reparatie center aangekomen. Na 4 dagen |:(

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
GvanGiessen schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:41:
[...]

Voor jou hoop ik op het laatste ;)

Ik weet niet die van mijn was gisteren bij het reparatie center aangekomen. Na 4 dagen |:(
Zal mij benieuwen, ik verwacht eerlijkgezegd een quote met kosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Reactie HTC Benelux Support:
Beste Raymond P.,

Bedankt voor uw geduld en medewerking.

Ik heb uw zaak doorgestuurd naar onze technische onderzoeks afdeling. Het kan enige tijd duren voordat zij mij een bericht sturen. Ik wil u dan ook adviseren mij over een maand te laten weten als u nog niets gehoord heeft. Ik hoop dat het sneller gaat, maar ik zal dan eens kijken wat ik verder voor u kan betekenen.
Eindelijk is de kogel door de kerk.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds dinsdag mijn nieuwe htc one s, en heb al verschillende problemen gehad.
Sinds vandaag , ook enkele apps gedownload, krijg is steeds de melding laden (en is ook effectief enkele seconden aan het laden) als ik terug keer naar mijn hoofdscherm, wat zeer vervelend is. + nu kan ik ook niet meer naar mijn blad met alle app's :-s
mijn toestel werkt dus niet........ik kreeg advies van een vriend de laatse software te updaten ,wat ik nu bezig ben met te doen, maar het lijkt of mijn toestel blokkeert want de software blijft of bezig staan....:-s Is het normaal dat software zo lang duurt? Hoelang moet dit duren om te vernieuwen? en denken jullie dat het probleem van laden dan is opgelost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 17:21:
ik heb sinds dinsdag mijn nieuwe htc one s, en heb al verschillende problemen gehad.
Sinds vandaag , ook enkele apps gedownload, krijg is steeds de melding laden (en is ook effectief enkele seconden aan het laden) als ik terug keer naar mijn hoofdscherm, wat zeer vervelend is. + nu kan ik ook niet meer naar mijn blad met alle app's :-s
mijn toestel werkt dus niet........ik kreeg advies van een vriend de laatse software te updaten ,wat ik nu bezig ben met te doen, maar het lijkt of mijn toestel blokkeert want de software blijft of bezig staan....:-s Is het normaal dat software zo lang duurt? Hoelang moet dit duren om te vernieuwen? en denken jullie dat het probleem van laden dan is opgelost ?
Is heel makkelijk naar de winkel een andere gaan halen onder het mom van DOA Death On Arrival. Kijken of de nieuwe het beter gaat doen. Zoveel problemen zijn namelijk niet normaal voor een nieuwe telefoon.
Nu kun je hem in de winkel nog omruilen dus dat zou ik dan ook gewoon doen.
J0YR1D3R schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:28:
[...]

Zal mij benieuwen, ik verwacht eerlijkgezegd een quote met kosten..
Raymond P schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 12:55:
Het verschil zit 'm in het wel of niet kunnen fixen, waarschijnlijk is er gewoon nog geen fix beschikbaar.
En daar ligt mijn issue met het opsturen. Geen fix bekend betekent automatisch dat een reparateur 'm niet kan fixen.
Het laten opsturen en doen alsof het geen bekend probleem is dat raakt bij mij een beetje een verkeerde snaar.
Ik zit nu echt een beetje met een dilemma. Het is namelijk zo dat ze het volgende aan mijn telefoon hebben gedaan:

In onderstaand overzicht staan alle uitgevoerde servicehandelingen behorende bij uw reparatie.
Servicehandeling: Contacten hersteld
Servicehandeling: Toestel afgeregeld volgens specificaties

Dat herstellen van de contacten is volgens mijn alleen softwarematige. Namelijk je contactpersonen.

De telefoon afregelen volgens specificaties hebben ze de vorige keer ook al gedaan en dat heeft geen snars geholpen.

Dus wat zou ik nu het beste kunnen doen? Ik krijg namelijk een telefoon waarvan ik weet dat hij hetzelfde probleem weer gaat vertonen :(

[ Voor 29% gewijzigd door GerGio op 07-06-2012 19:37 ]

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
GvanGiessen schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:33:
[...]

[...]

Ik zit nu echt een beetje met een dilemma. Het is namelijk zo dat ze het volgende aan mijn telefoon hebben gedaan:

In onderstaand overzicht staan alle uitgevoerde servicehandelingen behorende bij uw reparatie.
Servicehandeling: Contacten hersteld
Servicehandeling: Toestel afgeregeld volgens specificaties

Dat herstellen van de contacten is volgens mijn alleen softwarematige. Namelijk je contactpersonen.

De telefoon afregelen volgens specificaties hebben ze de vorige keer ook al gedaan en dat heeft geen snars geholpen.

Dus wat zou ik nu het beste kunnen doen? Ik krijg namelijk een telefoon waarvan ik weet dat hij hetzelfde probleem weer gaat vertonen :(
Daar was ik al bang voor, ik denk niet dat Dynafix daar verder iets aan kan doen.
Het is immers ook maar een bedrijf dat in opdracht van HTC reparaties uitvoert.

Aangezien jij dusdanig last heb van het probleem dat het toestel onbruikbaar is voor jou kan je vrij makkelijk een ander toestel eisen. Maar het is toch wel een heel fijn toestel verder.

Je kan ook nog even wachten tot J0YR1D3R het toestel terug krijgt. Mochten ze een heel nieuw toestel leveren en het probleem is dan weg dan moge het duidelijk zijn wat de eis is.

Het balletje HTC rolt bij mij nu in ieder geval de goede kant op, ik heb een escalatienummer gekregen. (12NLC230000279)
Het probleem is nu dus 100% bekend bij HTC.
Mocht je dus last hebben van het Home-button probleem raad ik je aan om een verwijzing te maken naar dit nummer. Dat zal je hopelijk een hoop kastje <> muur schelen.
Dat ze mij daardoor minder lief vinden neem ik op de koop toe.

Morgen sta ik op de stoep bij Vodafone, met mijn escalatienummer van HTC, om daar ook het balletje rollend te krijgen. (als ik tussendoor ff weg kan)
Afgelopen weekend heeft me namelijk geleerd dat een T-Mobile simkaart wel werkt, en daar moet Vodafone wel iets mee kunnen lijkt mij.

En nu hopen dat ik bij Vodafone iemand tegen kom die mijn taal spreekt.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had eerder een bericht geplaatst maar geen reactie. Wat vinden jullie van het volume van de speakers als je bijv wat uit de map muziek afspeelt? Dit is toch erg laag of ligt dit aan mij(of aan mijn speaker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Dat is inderdaad laag als je het vergelijkt met een ghettoblaster van Nokia.
Naar mijn ervaring is dat bij elke HTC die ik in mijn handen heb gehad.

Algemeen genomen geven oordopjes/hoofdtelefoons sowieso een beter geluid op mobile devices.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

jtgerritsen schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 23:07:
Vandaag mijn eerste kras op mijn scherm gekregen. Het is een gebruiks voorwerp dus ik maak me er niet zo druk om. Wel vind ik het bijzonder dat het gebeurd is toen ik mijn telefoon in mijn tas heb gehad zonder contact te hebben met andere metalen dingen ofzo. Enkel wat er is zat waren HEMA-fietslampjes.
Naja die gorilla-glas promotie praat doet mij niks meer, als het al beschadigd bij het in de tas houden van de telefoon.

Maargoed, het is een gebruiksvoorwerp.
Same here, nog nooit meegemaakt eigenlijk. Een heel ondiep krasje van één centimeter terwijl 'ie nooit in de buurt komt van sleutels of zo. Het zal wel.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 16:09
Vanmiddag ga ik mijn One S (los toestel) ophalen bij studentmobiel (ik woon er practisch om de hoek) :*)

Aangezien er reacties op tweakers staan van mensen die een import model hebben gekregen, zou ik graag willen weten hoe je aan de verpakking (waarschijnlijk de barcode) kan zien of het een nederlands model betreft.
Ik wil niet in een onoplettendheid een importmodel kopen

Wellicht kan iemand een paar foto's posten/aangeven hoe ik dat kan controleren aan de verpakking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gister mijn microsim binnengekregen en in de htc one s gedaan. Dit is nog een abbo van t/mobile icm blackberrybundel. Nu heb ik geen internet:( . Bij instellingen>mobiel netwerk staat: verbinding verbroken.
Gegevensroaming en geluid bij dataroaming heb ik aangevinkt en netwerkmodus staat op GSM/WCDMA automatisch. Doe ik iets verkeerd?

@gabrielknight, ik heb hem ook bij studentmobiel weg maar weet niet wat je bedoeld, hoe kan ik zien of het een import model is? dan kijk ik wel even voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 16:09
Op de shoppreview van studentmobiel staat een berichtje
...een Nokia Lumia 800 besteld...
Helaas heb ik 15 minuten geleden het pakket mogen ontvangen, en toen ik 't uitpakte zag ik al meteen "CV Italy" en "Garanzia Italia" erop staan. Een Italiaans toestel dus! Ik heb het toestel niet eens uitgepakt want ik hoef zoiets niet. Het pakket gaat dus ongeopend retour!

....mijn HTC Desire Z: dat bleek een Vodafone UK-toestel te zijn, die een andere firmware had dan de originele NL-toestellen. De updates kwamen daarom later of zelfs helemaal niet! Studentmobiel had me toegezegd een NL-toestel te leveren en deed dat niet.

Ik zit niet te wachten op een duits of uk toestel of een T-Mobile of Vodafone versie

Op de achterkant van de doos staat normaal gesproken vaak iets omtrent NL of zoiets :)
Misschien kan je een fotootje posten van de kartonnen achterkant verpakking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Mijn toestel heeft in ieder geval een Vodafone UK ROM met Vodafone opstartlogo, andere ROM versie, bloatware, etc.

Overigens de voortgang momenteel:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.  
 STATUS                                                         DATUM / TIJD             
 Order - Volledig ingevoerd                                     30-5-2012 13:53:20        
 Order - Bevestigd                                              30-5-2012 13:53:21        
 Transport - Product succesvol afgehaald                         1-6-2012 11:13:00        
 Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care                 4-6-2012 1:58:27        
 Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst      4-6-2012 1:58:28        
 Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling            5-6-2012 6:35:28        
 Reparatie repair center - In behandeling                        5-6-2012 14:37:43        
 Prijsopgave - Verzonden                                         7-6-2012 7:39:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even gekeken en er staat niks van dat alles op. Enige landcode die er op staan staan op de sticker op de zijkant. Hier staat: This equipment may be operated in: en dan ongeveer 30 landcode's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:39

Malarky

Wils voor wat ieder

Gabriel_Knight schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:09:
Vanmiddag ga ik mijn One S (los toestel) ophalen bij studentmobiel (ik woon er practisch om de hoek) :*)

Aangezien er reacties op tweakers staan van mensen die een import model hebben gekregen, zou ik graag willen weten hoe je aan de verpakking (waarschijnlijk de barcode) kan zien of het een nederlands model betreft.
Ik wil niet in een onoplettendheid een importmodel kopen

Wellicht kan iemand een paar foto's posten/aangeven hoe ik dat kan controleren aan de verpakking
Om het witte doosje zit een papier gewikkeld met tekst over de telefoon erop. Aan de achterkant staat informatie over recyclebaarheid en dergelijke. Let op de taal van die tekst, de rest maakt niet uit. Ik heb een One S en een One X die beide Nederlands zijn, maar de verpakking is verder in diverse talen (Engels of juist Duits/Frans).

Als je de telefoon boot kun je met de gratis app CID Getter definitief vast stellen wat voor telefoon het is. Als je cid HTC_E11 is heb je de HTC DUTCH unbranded versie te pakken.

Andere mogelijkheden die zouden kunnen in Nederland zijn: HTC__102 (Duitse versie - geen probleem zelfde updates) of VODAPE17 (Vodafone Dutch - vervelend, later updates)

[ Voor 18% gewijzigd door Malarky op 08-06-2012 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Zoals beloofd vandaag op de stoep bij Vodafone.

Telefonisch afgesproken dat ik een nieuwe simkaart op kon halen.
Dit keer met GSM only aan de shop ingelopen, want in de shop heb je natuurlijk 100% WCDMA signal.

Ik heb de verkoper eerst het probleem laten zien met de oude simkaart vervolgens de nieuwe simkaart erin gestopt en helaas zoals verwacht was het probleem nog steeds aanwezig.
De verkoper heeft dus live kennis genomen van het probleem.

Hij kon me verder niet helpen, ik moest een klacht indienen. Ironisch genoeg kon dat niet bij hem.
Ik heb gevraagd of hij een aantekeing kon maken, dat heeft de beste man gedaan.
De beste man was nog wel verbaasd dat ik geen umts dekking had. ;)

Vervolgens dus maar een klacht indienen.
Na een lang gesprek en wat korte vragen heeft de dame een onderzoek gestart en contact opgenomen met de technische dienst.
(TD Voda, super bedankt voor de 30 seconden tijd die jullie genomen hebben voor me!)

De dame kon me vertellen dat de sim even van het netwerk was gehaald, en dat de oorzaak APN instellingen waren.
(Right! Maar deze had ik niet handmatig geverifieerd na de nieuwe simkaart, stom stom)
Volgens de dame moest het toestel toch aan en uit dus dat maakte niet veel uit.
Ook wilde ze mij het nummer geven van de smartphone crew, daar heb ik voor gepast.

Enfin, toestel even uit en aan. APN stond gewoon prima en probleem Home Button nog steeds aanwezig.

Ik heb gelijk maar weer gebelt. De nieuwe dame heeft neem ik aan contact opgenomen met de TD, want het advies luidde: oude build flashen.
Helaas helpt dat niet, ik had het probleem immers ook met de oude build.
Na nogmaals stilte was het advies de telefoon op te sturen. Ik zou dan het bedrag gecrediteerd krijgen voor de tijd dat mijn fone weg was.
Uiteraard een goede tegemoetkoming, maar niet een waar ik iets aan heb. Ik heb dus gepast.

Vodafone Casenummer: 77804768

Al met al Vodafone wilt mij niet meer verder helpen, ze sturen me naar HTC.
Verder ben ik vandaag prima geholpen.

[ Voor 0% gewijzigd door Raymond P op 08-06-2012 15:38 . Reden: typo ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:13

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik had gisteren voor het eerst ook last van het Home Button probleem, best irritant als je een berichtje wilt typen. Verder nog helemaal niet gehad.

Nu, een dag later, heb ik ook weer nergens last van. Dus waar het door komt weet ik niet. Enige wat ik merkte dat ik geen WCDMA bereik had en slecht bereik op het GSM netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
Over dat Home Button probleem; het is natuurlijk vrij vervelend, maar maakt het toestel niet onwerkbaar. Hoogstwaarschijnlijk is het een softwareprobleem dat in een van de volgende HTC updates wordt opgelost, of, waarschijnlijker, eerst door de community in custom ROMs e.d. al wordt verholpen, zoals meestal :')

Is het 't waard in de tussentijd uren aan gesprekken met klantenservice (mailcontacten, telefoontjes, uitleg geven in de winkel) te besteden en misschien je telefoon wel X weken kwijt te zijn omdat er "naar gekeken gaat worden", wetende dat de kans groot is dat je hem met hetzelfde probleem terugkrijgt?

Bij bijv. MAO-schade heb je geen keus, maar dit lijkt meer een soort milde, omgekeerde variant van het death grip probleem (niet: jij doet iets normaals > ontvangst valt weg maar ontvangst is slecht > jij kan iets normaals niet meer doen :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
Als ik het goed begrijp treed het Home Button probleem alleen op als je ook 3G aan hebt? d.w.z. dat als je 3G uitzet dat je er geen last van hebt?
Vroeg ik me even af, want ik neem het toestel zonder abbo, dus 3G gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeJeex
  • Laatst online: 08-09 12:55
Ik hoor 't al, wat een gedoe met dit toestel zeg.. Wat me nog sterker doet gaan twijfelen is dit:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1697580

Oftewel: Wereldwijd krijgt de One S een S3 chip i.p.v. de beloofde S4 snapdragon chip. :'\ Althans, als ik de berichten hier mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Laatst online: 11:13

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Je gaat er nu van uit dat het een software probleem is, wat het in mijn ogen zeker niet hoeft te zijn.

Door bepaalde omstandigheden wordt de Home Button getriggerd. Als dat gebeurd is er totaal niet met de telefoon te werken, zie:

Als het een software issue is, dan is het inderdaad geen groot probleem, mocht het met een update verholpen worden. Echter komt dit door bijvoorbeeld straling van de antenne, of iets in die richting, is het dus een hardware probleem wat net zo erg, of misschien zelfs vervelender is, dan het MAO verhaal.

Hopelijk komt iemand er snel achter wat het is. Aangezien ik het nog maar 1 keer heb meegemaakt is het voor mij persoonlijk nog niet heel erg. Maar als dit vaak gebeurd heb je gewoon een telefoon die niet werkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Mild? Ik kon zojuist buiten mijn telefoon niet opnemen.
Dat is voor mij zakelijk onverantwoord en haalt het volledige nut 'telefoon' weg.
En ja ik heb gelukkig wel altijd een backup telefoon op zak (met de twee andere grote providers).

Kortom ja, dat is het me waard.
Als iedereen op de bank blijft hangen en niemand onderneemt iets dan komen we geen stap verder.
En dat geldt niet alleen voor een Home Button probleem, maar voor zo'n beetje alles in het leven.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ik had het daarnet ook tijdens het bellen. Best vervelend als er iemand aan de lijn hangt en je wil je calender raadplegen! Ik hoop echt dat HTC hier actie onderneemt, en desnoods een recall doet oid.
Want als je 500€ neerlegt voor een toestel, dan kan dit echt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:21

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Doet dit probleem zich ook voor met een andere launcher of is dit een Sense probleem? Probeer anders een Go Launcer/Apex/Launcher Pro, etc en kijk of het probleem dan nog steeds voorkomt.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Ja, dan heb je exact hetzelfde probleem.

edit: Go Launcher EX, al moge duidelijk zijn dat dat er dan niet toe doet.

[ Voor 49% gewijzigd door Raymond P op 08-06-2012 16:17 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Raymond P schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 16:01:
Mild? Ik kon zojuist buiten mijn telefoon niet opnemen.
Dat is voor mij zakelijk onverantwoord en haalt het volledige nut 'telefoon' weg.
En ja ik heb gelukkig wel altijd een backup telefoon op zak (met de twee andere grote providers).

Kortom ja, dat is het me waard.
Als iedereen op de bank blijft hangen en niemand onderneemt iets dan komen we geen stap verder.
En dat geldt niet alleen voor een Home Button probleem, maar voor zo'n beetje alles in het leven.
Klopt ik heb hem ondertussen weer terug met software die afgesteld is op de specifiacties voor de tweede maal. Niet dat dat gaat helpen maar goed ik heb hem terug de man in de winkel wist me te vertellen dat als hij nu nog een keer kapot zou gaan ik een nieuwe zou krijgen. Hem vertellende dat er geen oplossing voor het probleem was en dat dit in elk geval niet de oplossing was. Dus dat we sneller was me nu een nieuwe mee te geven was zijn antwoordt dat ik het in elk geval moest proberen goed. Ik heb afscheid genomen met tot ziens ergens komende week.

Het irritante is zo'n vodafone winkel zit in een stad altijd goed bereik nooit problemen ik zit in een dorp veel minder bereik meer problemen kortom als ik het probleem nodig heb is het er niet. Kan het dus ook niet laten zien aan die beste man.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:45:
Mijn toestel heeft in ieder geval een Vodafone UK ROM met Vodafone opstartlogo, andere ROM versie, bloatware, etc.

Overigens de voortgang momenteel:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.  
 STATUS                                                         DATUM / TIJD             
 Order - Volledig ingevoerd                                     30-5-2012 13:53:20        
 Order - Bevestigd                                              30-5-2012 13:53:21        
 Transport - Product succesvol afgehaald                         1-6-2012 11:13:00        
 Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care                 4-6-2012 1:58:27        
 Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst      4-6-2012 1:58:28        
 Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling            5-6-2012 6:35:28        
 Reparatie repair center - In behandeling                        5-6-2012 14:37:43        
 Prijsopgave - Verzonden                                         7-6-2012 7:39:17
Vandaag een offerte gehad in de bus voor het repareren van de behuizing a € 100,-. Dit valt namelijk buiten garantie, vanwege stoot/val/of drukschade. Het toestel is nooit gevallen, heeft alleen mijn broekzak gezien en een bureau. Binnen 4 dagen zaten de eerste krassen er al op en bij de USB poort laat de lak gewoon los.
Ohja, als ik het toestel terug wil, kost dat me € 35,70 aan onderzoekskosten. Als het aan mij ligt ga ik hem wel zo ophalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kastermaster
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-08 12:04
GeeJeex schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:58:
Ik hoor 't al, wat een gedoe met dit toestel zeg.. Wat me nog sterker doet gaan twijfelen is dit:

Oftewel: Wereldwijd krijgt de One S een S3 chip i.p.v. de beloofde S4 snapdragon chip. :'\ Althans, als ik de berichten hier mag geloven.
Dat is niet van toepassing voor de Europese modellen. Alleen in Azië worden de modellen met een S3 verkocht voor zover je kunt terugvinden. Bovendien hoef je er niet per se problemen mee te hebben. Heb hem nu een paar dagen en nog 0,0 problemen mee gehad. Ik vermoed dat 90% van de mensen geen problemen heeft met het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildly
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-04-2019
Ik heb de telefoon (de grijze variant) inmiddels enkele weken in huis en hij bevalt uitstekend. De batterijduur had van mij wat langer mogen zijn (zelfs voor iemand die geen games op zijn mobiel speelt), maar daar valt mee te leven.

Wel irriteer ik me mateloos aan het geluid wanneer ik de volumeknop aan de zijkant van het toestel gebruik. Is het iemand al gelukt deze uit te schakelen? Op google kwam ik niet verder en op mijn telefoon in het settings-sound, settings-personalize-sound en tenslotte bij de instellingen van Sense kon ik de optie ook niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

J0YR1D3R schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 18:06:
[...]

Vandaag een offerte gehad in de bus voor het repareren van de behuizing a € 100,-. Dit valt namelijk buiten garantie, vanwege stoot/val/of drukschade. Het toestel is nooit gevallen, heeft alleen mijn broekzak gezien en een bureau. Binnen 4 dagen zaten de eerste krassen er al op en bij de USB poort laat de lak gewoon los.
Ohja, als ik het toestel terug wil, kost dat me € 35,70 aan onderzoekskosten. Als het aan mij ligt ga ik hem wel zo ophalen...
Je hebt toch zeker niet de back cover meegestuurd? Daar zijn al zoveel telefoons op afgewezen terwijl die cover helemaal niet mee hoeft. Ik heb al een stuk of 15 HTC's naar Dynafix gestuurd in mijn leven en slechts 1x hebben ze mij gebeld voor mijn backcover (wifi probleem). Die backcover was inderdaad flink gebutst, maar nadat ik liet weten dat ik in de VF shop andere covers had geprobeerd (wat echt zo was) lieten ze het erbij. Anders wist ik het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Malarky schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:37:
[...]

Je hebt toch zeker niet de back cover meegestuurd? Daar zijn al zoveel telefoons op afgewezen terwijl die cover helemaal niet mee hoeft. Ik heb al een stuk of 15 HTC's naar Dynafix gestuurd in mijn leven en slechts 1x hebben ze mij gebeld voor mijn backcover (wifi probleem). Die backcover was inderdaad flink gebutst, maar nadat ik liet weten dat ik in de VF shop andere covers had geprobeerd (wat echt zo was) lieten ze het erbij. Anders wist ik het wel...
Bij de One S kan alleen het bovenste kapje eraf. Die heb ik ook niet mee gestuurd en deze is ook schade vrij. Bij mij zit onderop "schade", bij de usb poort is lak eraf en rechts bovenop. Het toestel had dit al binnen 5 dagen en ik ben echt bijzonder zuinig op m'n spullen.
Als het toestel niet tegen een jeans broekzak kan of een bureaublad mag htc mij vertellen wat er zo speciaal en sterk is aan de One S. De zaak is overigens geescaleerd door de klantenservice, volgende week hoor ik meer. Alleen al het feit dat ik 36 euro moet betalen voor een garantieissue wat ook niet eens opgelost wordt staat me nogal tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:03
GeeJeex schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:58:

doet mij denken aan die klucht met de Desire vroeger: de latere kwamen met een LCD-scherm omdat ze geen AMOLEDs meer hadden... Begint meer en meer te denken dat het pure marketing is. Bij de launch en de reviews praten ze over de Krait en de positieve zaken ervan maar dan na verloop van tijd stilzwijgend sommige delen veranderen naar een ouder model...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 16:46
Wou een HTC One S gaan kopen....

Maar naar al deze berichten en ervaringen vraag ik me af of ik het nog wel moet doen?

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:23
Woon je in een gebied met voldoende dekking (3g) dan zal je geen probleem hebben met je home button. Het chipping gebeurd volgens mij ook niet meer bij de nieuwere telefoons. Dus wat dat betreft zit je gewoon veilig.

Dus als je in een gebied woont met voldoende dekking zie ik geen reden om hem niet aan te schaffen ;)

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb geen chipping en ook geen home button probleem, maar ik gebruik dan ook geen mobiele data.
(heb bijna overal wifi beschikbaar, dus heb een abbo zonder data nu)

Ik heb nu wel al 2 keer het volgende gehad:
Dat de one S aangaf geen netwerk bereik te hebben. Vervolgens handmatig scannen naar beschikbare gsm netwerken en hij laat helemaal niks zien.
Als ik dan overschakel naar vliegtuig modus, en weer terug, dan komt mijn gsm signaal weer terug.
Ik heb 3 streepjes ontvangst, dus het is nu ook niet dat het ontvangst hier zo slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
Oke, dus de meeste issues zijn al opgelost begrijp ik ?

Nu las ik nog iets dat de grijze versie minder kras gevoelig is als de zwarte? klopt dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieRassie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-04-2022
ElPaco schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 11:20:
Woon je in een gebied met voldoende dekking (3g) dan zal je geen probleem hebben met je home button. Het chipping gebeurd volgens mij ook niet meer bij de nieuwere telefoons. Dus wat dat betreft zit je gewoon veilig.
Ben ik niet met je eens. Ik woon in Friesland wat nou niet bepaald de beste dekking heeft en ik heb geen home button probleem.

Misschien komt het ook omdat ik hi als provider heb, want ik gebruik wel gewoon internet. Amper wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwietje
  • Laatst online: 18-06 20:02
D3LTA schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 12:49:

Nu las ik nog iets dat de grijze versie minder kras gevoelig is als de zwarte? klopt dit ?
Ik heb de grijze variant, nog helemaal geen krasjes of dergelijke. Wel 2x last gehad van het homebutton probleem. 1 keer zeer kort en een keer zo'n 10 seconden. Voor de rest geen problemen, heb hem nu ong 2 weken in bezit.

Wat wel raar is, is dat ik hem voor het opladen het stekker er altijd 2x in moet doen (eerst erin, dan eruit, en dan weer erin), voordat hij gaat opladen. Vind het niet storend, maar moet het niet vergeten omdat ik anders met een lege batterij zit :9 . Weet iemand waar dit aan kan liggen? Hij doet het ook met andere htc-opladers, dus het ligt echt aan het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeJeex
  • Laatst online: 08-09 12:55
Kastermaster schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 18:21:
[...]

Dat is niet van toepassing voor de Europese modellen. Alleen in Azië worden de modellen met een S3 verkocht voor zover je kunt terugvinden. Bovendien hoef je er niet per se problemen mee te hebben. Heb hem nu een paar dagen en nog 0,0 problemen mee gehad. Ik vermoed dat 90% van de mensen geen problemen heeft met het toestel.
Nouja, een post in het bijzonder heeft me toch wel ongerust gemaakt:

Apparently HTC support says the S3 version will be released globally.

Hooray for the new One S: Handicapped Sibling Edition.

Punt is gewoon dat ik verder hier geen bewijs voor kan vinden maar ik zie geen reden waarom de handicap versie alleen naar Azië en niet naar Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:23
BassieRassie schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 13:34:
[...]

Ben ik niet met je eens. Ik woon in Friesland wat nou niet bepaald de beste dekking heeft en ik heb geen home button probleem.

Misschien komt het ook omdat ik hi als provider heb, want ik gebruik wel gewoon internet. Amper wifi
Het probleem doet zich inderdaad niet altijd voor in gebieden met slecht bereik, ikzelf zit vaak genoeg in Friesland (ongeveer ieder weekend) met maar halfbakken GPRS bereik en ik heb ook nooit problemen gehad. Wel is het zo dat het uitsluitend voor lijkt te komen bij mensen als ze slecht bereik hebben. Het is dus wel iets waar je als potentiële koper op kan letten.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn toestel op 30 mei gekocht bij Coolblue Antwerpen. Thuis geen enkel probleem, maar op mijn werk continu last van het home-button-probleem. Daar is het ontvangst ook zeer slecht, dus het probleem is inderdaad gerelateerd aan de ontvangststerkte.
Na 2 dagen (1 juni) terug naar de winkel gebracht, en hoewel ze zeiden nog niet eerder van het probleem gehoord te hebben, toch meteen een nieuw toestel meegekregen (topservice van Coolblue !!).
Sindsdien heb ik het probleem niet meer ondervonden.
Beide toestellen draaiden op dezelfde softwareversie, nl 1.78.401.2.
Mij lijkt het dus eerder een hardwareprobleem bij een beperkt aantal toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:11
De grijze One S heb ik nu nu een maand ongeveer in gebruik en heb nog nooit het home button probleem gehad en geen enkel krasje. Ik gebruik wel het originele htc hoesje(deze is nog steeds vrij stug). Verder ben ik zeer tevreden over de telefoon. De accu haalt de dag makkelijk. Dagelijks luister ik in totaal zo'n 3 uur muziek (openbaar vervoer...) en internet en whatsapp ik er wat vanaf. Rond 11 uur 's avonds heb ik vaak nog 30% over ongeveer wanneer die weer aan de lader gaat. In totaal haal ik meestal tussen de 2,5 en 4 uur display tijd. De zaterdag en zondagen haal ik meestal wel op één accu lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwietje
Ik heb vandaag weer last gehad van het Home-button probleem, zij het maar voor enkele secondes. Nu ben ik aan het twijfelen of ik mijn toestel terug zal sturen naar htc of niet. Echter ben ik bang dat ik straks een model terug krijg met een S3 i.p.v. een S4 processor. weet iemand of deze varianten al in Nederland geleverd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:56
ja al zou je die krijgen, dat moet je gewoon niet accepteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwietje
pixels66 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:12:
ja al zou je die krijgen, dat moet je gewoon niet accepteren!
hoe kom ik er achter welke processor er in mijn telefoon zit dan? want als ik bij systeem info kijk, dan zie ik alleen staan: dual core, en niet welk type..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
hmm, ja dat is een goeie.. zijn daar misschien handige apps voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de One S al een paar weken, dit weekend op eens twee keer het Home Button probleem gehad. Eén keer vrijdagnacht tijdens een party ondergronds (slecht bereik), tweede keer vanmiddag tijdens wandelen in de bossen (ook slecht bereik). Lekker dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
verontrustende berichten, ik heb het nog geen een keer gehad, maar ook nog maar weinig keren gehad dat ik slecht/geen bereik had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kootstra
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 20:54
Ik begin enorm te twijfelen.. Ik zit op het moment te twijfelen tussen de HTC One X en de S. Ik vind eigenlijk de One S mooier, maar de berichten over het home probleem en het pentile scherm doen mij erg twijfelen.. Is het Home probleem trouwens bij de grijze of de zwarte of maakt het helemaal niet uit?

Daarnaast is het bij de HTC One X ook niet alleen maar jubelen, zo maak ik me zorgen om de hitte verspreiding. Dat het toestel bijna 55 graden wordt lijkt mij niet echt ideaal wanneer je een spel aan het spelen bent! Kan iemand mij vertellen of dit daadwerkelijk minder is op de HTC One S? Het liefst had ik gehad dat de HTC One XL in Nederland uit kwam, maar daar heb ik eigenlijk nog niets over gehoord. Verder de verschillende problemen over de verschillende types schermen etc vind ik verre van ideaal..

Zijn er nog andere onderdelen waar ik aan moet denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Kiwietje schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:11:
Ik heb vandaag weer last gehad van het Home-button probleem, zij het maar voor enkele secondes. Nu ben ik aan het twijfelen of ik mijn toestel terug zal sturen naar htc of niet. Echter ben ik bang dat ik straks een model terug krijg met een S3 i.p.v. een S4 processor. weet iemand of deze varianten al in Nederland geleverd zijn?
Die moet je uitleggen ik wist niet eens dat er toestellen met een S3 zouden komen.
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 15:30:
Ik heb mijn toestel op 30 mei gekocht bij Coolblue Antwerpen. Thuis geen enkel probleem, maar op mijn werk continu last van het home-button-probleem. Daar is het ontvangst ook zeer slecht, dus het probleem is inderdaad gerelateerd aan de ontvangststerkte.
Na 2 dagen (1 juni) terug naar de winkel gebracht, en hoewel ze zeiden nog niet eerder van het probleem gehoord te hebben, toch meteen een nieuw toestel meegekregen (topservice van Coolblue !!).
Sindsdien heb ik het probleem niet meer ondervonden.
Beide toestellen draaiden op dezelfde softwareversie, nl 1.78.401.2.
Mij lijkt het dus eerder een hardwareprobleem bij een beperkt aantal toestellen.
Dat is een intersante mededeling. Ik heb mijn telefoon net voor de tweede keer terug. Met software die aangepast is aan de specificaties. Dat is ook versie 1.78.401.2. Ik had thuis afgelopen weekend weinig last van het Home Button Problem. Moet ook zeggen telefoon weinig gebruikt Kom vandaag op mijn stage een en al drama en dat met nog best wel redelijk bereik 4/5 streepjes. Dan weet ik nu in elk geval zeker dat er iets hardware matigs niet goed zit.
J0YR1D3R schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 18:06:
[...]

Dat is echt wel vervelend, Ik hoop serieus dat je eruit komt met de klantenserves. Als het echt chipping is zou ik hem niet mee accord gaan. Daarbij is die 35.70 onzin want je hebt hem voor 2 redenen opgestuurt. waarbij ze het home button problem in elk geval moeten fixen ( niet dat dat help of dat ze dat kunnen maar goed )

[ Voor 28% gewijzigd door GerGio op 11-06-2012 10:40 ]

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:45
Kootstra schreef op zondag 10 juni 2012 @ 21:34:
Ik begin enorm te twijfelen.. Ik zit op het moment te twijfelen tussen de HTC One X en de S. Ik vind eigenlijk de One S mooier, maar de berichten over het home probleem en het pentile scherm doen mij erg twijfelen.. Is het Home probleem trouwens bij de grijze of de zwarte of maakt het helemaal niet uit?

Daarnaast is het bij de HTC One X ook niet alleen maar jubelen, zo maak ik me zorgen om de hitte verspreiding. Dat het toestel bijna 55 graden wordt lijkt mij niet echt ideaal wanneer je een spel aan het spelen bent! Kan iemand mij vertellen of dit daadwerkelijk minder is op de HTC One S? Het liefst had ik gehad dat de HTC One XL in Nederland uit kwam, maar daar heb ik eigenlijk nog niets over gehoord. Verder de verschillende problemen over de verschillende types schermen etc vind ik verre van ideaal..

Zijn er nog andere onderdelen waar ik aan moet denken?
Mensen lezen vaak alleen de slechte dingen over de telefoon en de goede worden soms een beetje vergeten. Mijn S kwam binnen met een paar pitjes in de behuizing. Direcht omgeruild en een goed exemplaar ontvangen. Het scherm: als je de X en de S naast elkaar houdt zie je verschil. Ik zat hier eerst ook over te twijfelen. Maar zodra je de S alleen in je handen hebt ben je het zo weer vergeten. Ik heb sinds de aanschaf ook geen moment meer aan het scherm van de X gedacht. Ik vind het scherm van de S gewoon goed. Films kijken doe ik er toch niet op.

Succes met je afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
GvanGiessen schreef op maandag 11 juni 2012 @ 08:59:
[...]

Dat is echt wel vervelend, Ik hoop serieus dat je eruit komt met de klantenserves van vodafone.
Ja, ik begrijp er ook niets van. Heb de foto van Dynafix even bijgevoegd (wel een ontzettend slechte foto maar je ziet wat het probleem is bij de USB poort en linksboven het toestel):

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14009460/htc.jpg

Hoe kan dat bij de USB poort nou gekomen zijn van vallen? Het toestel heeft echt nog nooit de grond gezien..
Binnetie schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:19:
[...]

Mensen lezen vaak alleen de slechte dingen over de telefoon en de goede worden soms een beetje vergeten. Mijn S kwam binnen met een paar pitjes in de behuizing. Direcht omgeruild en een goed exemplaar ontvangen.
Waar heb jij hem omgeruild en wat was het commentaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningBob
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-12-2024
Beste tweakers,

Op het moment ben ik sterk aan het twijfelen tussen 2 telefoon, je raad het al de One X en de One S.

Zelf heb ik geprobeerd te achterhalen wat nou de accuduur van beide toestellen is maar echt duidelijkheid krijg ik niet. Op dit moment heb ik de HTC Legend en na intensief gebruik van whatsapp is de batterlijk zo leeg. (einde van de dag haal ik net) sync heb ik daardoor ook maar uitgezet.

De telefoon gebruik ik hoofdzakelijk voor muziek luisteren en whatsappen, af en toe een spelletje en wat opzoeken op internet. het Syncen van Exchange mail en gmail moet met mijn volgende telefoon wel te doen zijn. Heb ook problemen gelezen over de accuduur van de one x en heb nog niet duidelijk kunnen opmaken of dit nou is opgelost.

Om de 16GB of 32GB maak ik me niet zo druk, 16GB geheugen is voor mij nog wel voldoende.
Het scherm van de one X heeft wel een betere resolutie maar echt veel dingen op zoeken op internet zou ik toch liever met me tablet doen.

Mijn vraag iets in het kort:
Ik whatsApp ongeveer de hele dag door,luister onderweg graag wat muziek (1,5 uur op een dag) en wil toch ook wel eens wat kunnen opzoeken op de telefoon en me 2 mails syncen. Welke telefoon is voor mij het beste, of zit er qua batterij niet voldoende verschil tussen?

met vriendelijke groet.

Edit: (Voor de prijs maakt het voor mij niet uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Ben ik de enige trouwens die regelmatig zijn One S ondersteboven oppakt? Merkte dat mijn vriendin in ieder geval hetzelfde probleem heeft, bij de Desire kon ik makkelijker voelen wat onder en boven was dan bij de S en na een maandje ben ik er bij de S nog niet echt aan gewend.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
J0YR1D3R schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:39:
[...]

Ja, ik begrijp er ook niets van. Heb de foto van Dynafix even bijgevoegd (wel een ontzettend slechte foto maar je ziet wat het probleem is bij de USB poort en linksboven het toestel):

[afbeelding]

Hoe kan dat bij de USB poort nou gekomen zijn van vallen? Het toestel heeft echt nog nooit de grond gezien..

[...]
Dat is echt wel vervelend, Ik hoop serieus dat je eruit komt met de klantenserves. Als het echt chipping is zou ik hem niet mee accord gaan. Daarbij is die 35.70 onzin want je hebt hem voor 2 redenen opgestuurt. waarbij ze het home button problem in elk geval moeten fixen ( niet dat dat help of dat ze dat kunnen maar goed )
Edit was reactie nog aan het aanpassen :P

Ja inderdaat en dit is dus gewoon chipping. Die gasten bij Dynafix doen volgens mij ook maar wat.
Ik had namelijk duidelijk aangegeven dat het installeren volgens specifiacties niet hielp. Dat het iets hardwarematigs was. Filmpje erbij gedaan etc 3 keer raden wat ze gedaan hebben. Inerdaad intstalleren volgens specificaties. Leuk hoor.

Misschien kun je even bij HTC nederland vragen hoe dat dat zit misschien kun je in overleg met hun en je provider een nieuwe krijgen.
KoningBob schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:47:
Beste tweakers,

Op het moment ben ik sterk aan het twijfelen tussen 2 telefoon, je raad het al de One X en de One S.

Zelf heb ik geprobeerd te achterhalen wat nou de accuduur van beide toestellen is maar echt duidelijkheid krijg ik niet. Op dit moment heb ik de HTC Legend en na intensief gebruik van whatsapp is de batterlijk zo leeg. (einde van de dag haal ik net) sync heb ik daardoor ook maar uitgezet.

De telefoon gebruik ik hoofdzakelijk voor muziek luisteren en whatsappen, af en toe een spelletje en wat opzoeken op internet. het Syncen van Exchange mail en gmail moet met mijn volgende telefoon wel te doen zijn. Heb ook problemen gelezen over de accuduur van de one x en heb nog niet duidelijk kunnen opmaken of dit nou is opgelost.

Om de 16GB of 32GB maak ik me niet zo druk, 16GB geheugen is voor mij nog wel voldoende.
Het scherm van de one X heeft wel een betere resolutie maar echt veel dingen op zoeken op internet zou ik toch liever met me tablet doen.

Mijn vraag iets in het kort:
Ik whatsApp ongeveer de hele dag door,luister onderweg graag wat muziek (1,5 uur op een dag) en wil toch ook wel eens wat kunnen opzoeken op de telefoon en me 2 mails syncen. Welke telefoon is voor mij het beste, of zit er qua batterij niet voldoende verschil tussen?

met vriendelijke groet.
De keuze is vrij lastig denk ik. Daar had ik namelijk ook last van. Ik vond de one S in de winkel gewoon wat degelijker en minder lomp aanvoelen in de winkel. Daarnaast maakt het qua snelheid weinig uit welke je hebt. Qua scherm is de X beter maar ook veel groter. Dat was voor mijn een nadeel. Ik wil een niet te grote telefoon. De S is voor mij een prima telefoon. Dun, snel, voelt degelijk aan, en wat jij opnoemt kun je er prima mee doen. Daarnaast maakt hij voor mij prima foto's. Ik zou nog steeds voor de One S gaan als ik nu de keuze had. Als je zegt dat je een tablet hebt en je daar op internet heb je een groot schem misschien net eens nodig en is de S de beter keuze.
MeNTaL_TO schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:56:
Ben ik de enige trouwens die regelmatig zijn One S ondersteboven oppakt? Merkte dat mijn vriendin in ieder geval hetzelfde probleem heeft, bij de Desire kon ik makkelijker voelen wat onder en boven was dan bij de S en na een maandje ben ik er bij de S nog niet echt aan gewend.
Heb ik ook weleens last van. Dat komt waarscheinlijk door het uniforme ontwerp

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningBob
Hmm oke, kan ik inderdaad beter gewoon voor de one S gaan. Bedankt!
Heb jij de zwarte of de grijze? Het probleem bij die zwarte is verholpen geloof ik toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
KoningBob schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:46:
Hmm oke, kan ik inderdaad beter gewoon voor de one S gaan. Bedankt!
Heb jij de zwarte of de grijze? Het probleem bij die zwarte is verholpen geloof ik toch?
Ik heb een zwarte versie en heb totaal geen problemen met chipping maar zoals je kan lezen Joyrider wel en onze telefoons zijn even oud. Maar dat daar moet je niet van uitgaan

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
D3LTA schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 12:49:
Oke, dus de meeste issues zijn al opgelost begrijp ik ?

nou ik ben onzettend zuining op mijn toestel maar heb toch dat de coating/lak boven aan het toestel loslaat en onderaan is zelfs een stukje alluminum weg op een onmogelijk plek. Toestel niet laten vallen zit altijd in mijn broekzak zonder sleutels of dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
De grijze versie is 'gewoon' geanodiseerd aluminium en chipt niet, echter deze is wel superglad dus valt makkelijk uit je hand (ook omdat ie zo dun en licht is). Alu is een zacht metaal dus krast makkelijk. De zwarte versie heeft micro-arc oxidation van het aluminium, waardoor het keihard wordt en je er dus in principe geen krassen op kan krijgen. Heeft ook betere grip, geeft iets luxer gevoel, maar chipt dus wel.

Sommige telefoons lijken er (nog) geen last van te hebben, maar het is niet goed te zeggen of dat nu aan bepaalde productieserie of geluk ligt. Het is dus chippen van een keiharde beschermlaag of krassen krijgen op je blank aluminium, want vallen, dat zal ie vast wel een keer doen.

Qua batterijduur: van beiden telefoons zijn uitgebreide reviews verschenen die batterijduur op allelei aspecten meten. batterijduur HTC One S vs. One X, iPhone 4s, G SII etc.

En tweakers zelf heeft dit nota bene gereviewed: One S tegen One X, SII, 4S: reviews: HTC One S: als de gesmeerde bliksem

Je ziet wel, twee verschillende uitkomsten! Bij GSM Arena doet de X het beter, bij Tweakers houdt de S het langer vol. Lood om oud ijzer?

[ Voor 13% gewijzigd door davidov2008 op 11-06-2012 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
MeNTaL_TO schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:56:
+1. Ik ben inmiddels zeer handig in het slingeren met het toestel.

Wat betreft de batterijduur: dat ligt er echt aan wat je precies doet.
Denk dan ook vooral aan WiFi en andere dataverbindingen, dat zijn grootverbruikers.

Hier mijn verhaal zodat je daar je eigen conclusie uit kan trekken.

Gisteren heb ik de metro naar het centrum gepakt (en terug). Wat foto's gemaakt (lees: 6). Het nieuws gelezen en wat dingen opgezocht. En nog wat gebruik gemaakt van Google Talk. Wattsapp heb ik ook, maar niet gebruikt.
Ik heb 2 gmail accounts waarvan 1 elke 5 minuten synced en 1 automagisch (volgens HTC). Beide tot 22:00 's avonds. Ook heb ik Google Latitude aan en wordt dus mijn (GPS en of wifi) positie geregistreerd en geupload.
Wifi, GPS en dataverbinding gaan nooit uit.
De foto's worden bij mij automatisch geupload naar Google+ en Dropbox.
Ook heb ik een paar minuten een game gespeeld.
Totaal ben ik gisteren 5 uur buiten bereik van mijn WiFi netwerk geweest.

Ik ben met +/- 95% batterij vertrokken en heb nu nog 36% over. In de tussentijd heeft het toestel niet aan de lader gehangen.
Batterij plaatje hier

Ik heb een zwarte One S.
Chipping heb ik geen last van met uitzondering van 1 klein stukje bij het dekseltje.
Wel is de coating bij de USB aansluiting flink weggesleten.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/23474373/GOT/IMG_0835_s.JPG

Note: de beschadigingen heb ik met (een poging tot) pijltjes aangegeven.
De rest van de witte spikkels is stof oid.
Ik gebruik geen hoesjes of screen protectors en ben niet echt zuinig op mijn spullen.
Het slijten heb ik verder geen moeite mee.

Ik vind het ondank het home-button probleem een toptoestel. Het is vele malen sneller dan mijn Desire op custom rom, de batterij gaat ook iets langer mee bij normaal gebruik.
Let wel op als je graag op terrasjes zit. Een smartphone moet je sowieso al nooit in de zon leggen, maar deze wordt enorm snel enorm heet.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Raymond P schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:01:
[...]

+1. Ik ben inmiddels zeer handig in het slingeren met het toestel.

Ik vind het ondank het home-button probleem een toptoestel. Het is vele malen sneller dan mijn Desire op custom rom, de batterij gaat ook iets langer mee bij normaal gebruik.
Let wel op als je graag op terrasjes zit. Een smartphone moet je sowieso al nooit in de zon leggen, maar deze wordt enorm snel enorm heet.
Daar ben ik het wel mee eens.
Dat in de zon leggen klopt wel inderdaat dat ding kan echt de pleuris heet worden als je hem in de zon legt.

Hoe is het trouwens met je excalatie zaak Raymond

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ja, ik heb hem ook te vaak verkeerd om, wet van murphy....
ff een slinger tussen duim en wijsvinger ook wel de "one-s move" genoemd en hij zit weet goed

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
De laatste info die ik verstuurd heb is doorgestuurd naar de juiste afdeling.
Hoewel ik denk dat dit afdeling /dev/null is hoop ik op resultaat natuurlijk, ookal duurt dat weken.

Ik spotte van het weekend overigens een update met build nummer 1.84.nogwat die een fix bracht voor signal fluctuation.
Stilletjes heb ik al allerlei verwachtingen... ;)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 04-09 07:54

RUFFNECK

Poentje

Ik moet zeggen dat sinds het gebruik van Juice Defender (die ook mijn eerder genoemde probleem met het vasthouden van een buiten bereik wifi netwerk prachtig afhandelt) het batterij verbruik helemaal top is nu. Ik zit nu na een werkdag nog boven de 50% terwijl dat voorheen tussen de 20-30% was na een werkdag. (whatsappen, af en toe facebook e.d. wat apps opstarten en gebruiken, mail syncen etc)

Ik heb ook de zwarte, nog steeds geen (ff afkloppen) chipjes of krasjes in de coating. Ik gebruik sinds een paar dagen wel (voor de zekerheid, op zich zonde voor zo'n mooi toestel) het htc hard cover hoesje (welke niet de volle rand beschermt zeg maar, je kent het wel) en geen screen protector (had de adapt mat/fingerprint proof screen protector geprobeerd, maar dat zag er niet uit..)

Ook geen home button probleem, dus hopelijk heb ik echt eentje van de goede serie (om het zo te zeggen).

Wat ik af en toe wel heb is dat de touch aanraking wat TE gevoelig is. Voor mijn gevoel is mijn vinger NIET op scherm, wel heel dichtbij, maar dat registreert ie dan al als een touch, met als gevolg dat ik soms heel wat verkeerde dingen aan klik.

Oja, bel kwaliteit vind ik nog steeds mwoah... maar dat kan ook liggen door de houding van de telefoon aan mijn oor (ik kom van een BB 9700 af, dus dat verschilt nogal qua grootte).

[ Voor 7% gewijzigd door RUFFNECK op 11-06-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Raymond P schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:24:
De laatste info die ik verstuurd heb is doorgestuurd naar de juiste afdeling.
Hoewel ik denk dat dit afdeling /dev/null is hoop ik op resultaat natuurlijk, ookal duurt dat weken.

Ik spotte van het weekend overigens een update met build nummer 1.84.nogwat die een fix bracht voor signal fluctuation.
Stilletjes heb ik al allerlei verwachtingen... ;)
Dat is goed om te horen. al denk ik niet dat het echt uitmaakt voor het probleem. omdat ik toch echt verwacht wat het iets hardwarematigs is als je kijk naar wat koenrobberechts verteld.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
GvanGiessen schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:31:
[...]

Dat is goed om te horen. al denk ik niet dat het echt uitmaakt voor het probleem. omdat ik toch echt verwacht wat het iets hardwarematigs is als je kijk naar wat koenrobberechts verteld.
Ik heb geen idee of die OTA update ook naar Nederland komt Linkje

Soms zijn hardwarematige problemen softwarematig op te lossen.
En daarbij kan ik toevoegen dat ik nog steeds 0 issues heb bij het gebruik van een T-mobile simkaart.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 23:02
Heb dit weekend de Galaxy S3 (ook zon supermegamoled scherm) en dat keek zeer prettig. Een hele vooruitgang van een Hero. Ga mij vanavond dan maar de One S bestellen bij Coolblue. Morgen cadeautjestijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
Raymond P schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:41:
[...]

En daarbij kan ik toevoegen dat ik nog steeds 0 issues heb bij het gebruik van een T-mobile simkaart.
Blijft toch een raar probleem met die telefoon. Lijkt overigens wel of dat het rustig aan begint en steeds erger word. Ik keek net op mijn telefoon voor de update en had het probleem 4 keer achter elkaar voor ongeveer 15 seconden. Toch maar weer terug naar de winkel met dit keer de vraag of ik een nieuwe mag hebben dit keer.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
GvanGiessen schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:03:
[...]

[...]

Edit was reactie nog aan het aanpassen :P

Ja inderdaat en dit is dus gewoon chipping. Die gasten bij Dynafix doen volgens mij ook maar wat.
Ik had namelijk duidelijk aangegeven dat het installeren volgens specifiacties niet hielp. Dat het iets hardwarematigs was. Filmpje erbij gedaan etc 3 keer raden wat ze gedaan hebben. Inerdaad intstalleren volgens specificaties. Leuk hoor.

Misschien kun je even bij HTC nederland vragen hoe dat dat zit misschien kun je in overleg met hun en je provider een nieuwe krijgen.
Had ook al contact met HTC gehad en die hebben de boel vrijdag "geescaleerd", voor wat dat waard is. Ik krijg nu deze reactie:
Ik vind het erg vervelend dat uw nieuwe toestel al ter repartie is en dat u nu een offerte heet gekregen. Ik wil ten eerste graag melden dat het omruilen van een toestel in een dergelijke situatie alleen via de verkoper kan. Dynafix zal alleen een reparatie uitvoeren.

We hebben uw zaak onderzocht en hebben veel foto's gezien van coating die los laat. In uw geval is er bepaald dat dit niet hetzelfde is en dat het daarom niet onder garantie gerepareerd kan worden. We adviseren u dus om een optie te kiezen die u van het reparatie centrum heeft gekregen.
Ik ga straks wel even bellen want ik begrijp er werkelijk waar niets van dat dit op val/stoot/drukschade wordt gegooid. Ik kan genoeg foto's vinden op internet van mensen met dezelfde problemen waarbij wel gewoon een ander toestel wordt gestuurd. En dan nog, het toestel is wel "gemaakt" voor het homescreen probleem, dus 36 euro betalen vind ik helemaal belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 13:03

Trouble

Everything is awesome

Eerste keer dat ik de Play store fatsoenlijk kan gebruiken: awesome! App aanklikken op de pc en hij wordt gedownload op m'n One S.

Nummerportering van KPN naar Vodafone is redelijk vlekkeloos verlopen, alleen smsjes kwamen later aan dan de bedoeling was, maar daar heb ik al geen last meer van.

Verder via CoolBlue een hoesje gekocht: de Muvit Minigel Case Black HTC One S. Achterkant is mij iets te glimmend, maar het past goed, alles is nog te bedienen en hij is nu beter beschermd tegen mijn onhandigheid :+

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
J0YR1D3R schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:19:
[...]

Had ook al contact met HTC gehad en die hebben de boel vrijdag "geescaleerd", voor wat dat waard is. Ik krijg nu deze reactie:

[...]

Ik ga straks wel even bellen want ik begrijp er werkelijk waar niets van dat dit op val/stoot/drukschade wordt gegooid. Ik kan genoeg foto's vinden op internet van mensen met dezelfde problemen waarbij wel gewoon een ander toestel wordt gestuurd. En dan nog, het toestel is wel "gemaakt" voor het homescreen probleem, dus 36 euro betalen vind ik helemaal belachelijk.
Hmm van Vodafone hoef je ook niks te verwachten stelletje bureaucraten. Dat gemaakt zal wel zijn afregelen volgens specificaties en dat helpt dus geen bal. Daarbij zoals je zei zit de schade ook bij de usb poort en daar kan hij nooit gevallen zijn.

Mijn toestel is nu voor de derde jawel de derde keer naar reparatie. Dit keer met de beschrijving dat er absoluut geen software afgeregeld mag worden volgens de specificaties want dat niet help. Dat er in elk geval een degelijk oplossing moet worden geboden. Ik heb sterk aangedrongen op een nieuwe maar natuurlijk moest ik net als elk ander gewoon de protecollen volgen. Dus maar gewoon opsturen wachten wat er gebeurt. Nu in elk geval een hele lange klachtenbrief schrijven naar Vodafone Nederland waarin gezet gaat worden dat het vertrouwen in het bedrijf en de telefoon volledig weg is

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

GvanGiessen schreef op maandag 11 juni 2012 @ 18:52:
[...]
Mijn toestel is nu voor de derde jawel de derde keer naar reparatie. Dit keer met de beschrijving dat er absoluut geen software afgeregeld mag worden volgens de specificaties want dat niet help. Dat er in elk geval een degelijk oplossing moet worden geboden. Ik heb sterk aangedrongen op een nieuwe maar natuurlijk moest ik net als elk ander gewoon de protecollen volgen. Dus maar gewoon opsturen wachten wat er gebeurt. Nu in elk geval een hele lange klachtenbrief schrijven naar Vodafone Nederland waarin gezet gaat worden dat het vertrouwen in het bedrijf en de telefoon volledig weg is
Ik heb vandaag andermaal er bij HTC sterk op aangedrongen dat Dynafix onder de loep moet worden genomen. Die snurkers sturen vaker en vaker telefoons terug zonder dat er wat gebeurd is. Zogenaamd zijn er dan onderdelen vervangen of is er een software update gedaan.

Als je je HTC tweemaal hebt aangemeld bij HTC Benelux en hij is tweemaal niet of niet voldoende gerepareerd door Dynafix kun je een escalatieverzoek indienen bij HTC. Dan wordt de telefoon bij Dynafix door iemand nagekeken van HTC zelf. Als hij dan nog ongerepareerd terugkomt heb je recht op een nieuwe. Al heeft HTC de policy om normaal gesproken een gebruikt maar gerepareerd toestel de klant toe te sturen (ahh, ben dat woord kwijt).

En nogmaals, ik blijf het in de fora herhalen. Verwacht niet maar dan ook niets van uw provider. Of het nu KPN, T-Mobile of Vodafone is. Verwacht eveneens helemaal niets van uw webshop of winkel qua reparatie. Vrijwel alles gaat door naar Dynafix en dat lijken tegenwoordig een ongeleide groep stagiaires te zijn. Dus u hoeft qua reparatie niets van ze te wachten, misschien neemt een enkeling zijn verantwoordelijkheid en komt op eigen kosten met een coulance regeling.

Blijf daarom vooral bellen met HTC Nederland (+31207157310), zij zijn de enige die Dynafix verder onder druk kunnen zetten.
RUFFNECK schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:30:
Ik moet zeggen dat sinds het gebruik van Juice Defender (die ook mijn eerder genoemde probleem met het vasthouden van een buiten bereik wifi netwerk prachtig afhandelt) het batterij verbruik helemaal top is nu. Ik zit nu na een werkdag nog boven de 50% terwijl dat voorheen tussen de 20-30% was na een werkdag. (whatsappen, af en toe facebook e.d. wat apps opstarten en gebruiken, mail syncen etc)
Ik heb met Titanium Back-up (root vereist) alle services en apps die ik niet gebruik en die de meesten ook niet zullen gebruiken gefreezed (bewust niet verwijderd, misschien heb ik een enkele app in de toekomst toch nodig) en ik doe 50% langer met mijn batterij :)

En draaien zoveel overbodige services en apps in HTC Sense 4.0 op de achtergrond die batterij slurpen dus ik heb helemaal niets op smartphone ervaring hoeven in te leveren. Ik mis helemaal niets, mijn scherm tim eout en helderheid zijn ook nog steeds hetzelfde.

Gaat bij mij ieder geval om (missen nog een boel widgets en achtergronden):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
7Digital (duidelijk meuk waar HTC geld voor krijgt)
Auto (steeds te vinden in achtergrond processen)
Automotive_Traffic
Beltoon inkorten
Dropbox
Flickr
GB_WeatherVideo_Base
Google Play Films
HTC Beats Notify (irritante notify ding piep-hoi-ik-sta-weer-aan-en-nu-weer-uit godzijdank van verlost)
HTC Feedback (dit wil niemand!)
HTC Sense web setup
HTC Store (nee en nog eens nee)
HTC Weather Provider (slurpt werkelijk accu, ik heb de meteo consult app, veel betrouwbare data)
HTCskydrive
Instellen
Jetcent printer (heb al printershare premium)
Location Picker
Locations (de HTC navigatie draait steeds op de achtergrond) 
Locations Launcher
Movie Editor
MyHTC (waarom deze app, dienst is al weg)
Notes Painter (pakt ook altijd accu)
Notitieleverancier
Notities
PDF viewer (waarom draait zo'n ding 24/7, heb trouwens al Adobe Reader)
Peninstellingen (voor de stylus)
Picasa Webalbums
Show Me (doe eens rustig met de GPS)
Skydrive voor HTC Sense
Synchroniseren met aanbieder van HTC Weer
Talkback (voor blinden)
Trimit
Upgrade Setup (heb custom rom)
Weer/Weer/Weer (diverse processen)
Wiper App (ruitenwisser)

[ Voor 53% gewijzigd door Malarky op 11-06-2012 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook op zoek naar hoesje voor me htc one S, iemand ervaring met onderstaande 2 hoesjes?
Of een andere aanbeveling.

http://www.telecomparts.n...Voor-HTC-One-S-Black.html

http://www.telecomtelecom...-pouch-po-s740-one-s-bulk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwietje
Ik heb zelf zo'n hoesje bij mijn HD2 gekregen 2 jaar terug, was daar altijd wel tevreden over:

http://www.mobilesupplies...40-htc-one-s-p-13704.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Malarky schreef op maandag 11 juni 2012 @ 18:58:
[...]

Ik heb vandaag andermaal er bij HTC sterk op aangedrongen dat Dynafix onder de loep moet worden genomen. Die snurkers sturen vaker en vaker telefoons terug zonder dat er wat gebeurd is. Zogenaamd zijn er dan onderdelen vervangen of is er een software update gedaan.

Als je je HTC tweemaal hebt aangemeld bij HTC Benelux en hij is tweemaal niet of niet voldoende gerepareerd door Dynafix kun je een escalatieverzoek indienen bij HTC. Dan wordt de telefoon bij Dynafix door iemand nagekeken van HTC zelf. Als hij dan nog ongerepareerd terugkomt heb je recht op een nieuwe. Al heeft HTC de policy om normaal gesproken een gebruikt maar gerepareerd toestel de klant toe te sturen (ahh, ben dat woord kwijt).

En nogmaals, ik blijf het in de fora herhalen. Verwacht niet maar dan ook niets van uw provider. Of het nu KPN, T-Mobile of Vodafone is. Verwacht eveneens helemaal niets van uw webshop of winkel qua reparatie. Vrijwel alles gaat door naar Dynafix en dat lijken tegenwoordig een ongeleide groep stagiaires te zijn. Dus u hoeft qua reparatie niets van ze te wachten, misschien neemt een enkeling zijn verantwoordelijkheid en komt op eigen kosten met een coulance regeling.

Blijf daarom vooral bellen met HTC Nederland (+31207157310), zij zijn de enige die Dynafix verder onder druk kunnen zetten.
Dat laatste is ook precies wat ik gedaan heb. Ik heb met HTC ongeveer 20 minuten aan de telefoon gehangen om uit te leggen waarom ik nou precies een probleem heb met de constatering van Dynafix. Ze hebben (wederom) de boel geescaleerd en ik hoor binnenkort weer meer. Volgens mij werkt Hennie overigens 24/7, ik krijg op de chat en per mail zo'n beetje altijd te pakken.

Om nog even terug te komen op de foto's eerder dit topic, dit is mijn toestel:

Rechtsonder
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14009460/20120601-DSC_3535_.jpg

Linksboven
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14009460/20120601-DSC_3531_.jpg

USB
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14009460/20120601-DSC_3540_.jpg

Ik heb ook gesproken met Dynafix (18 min a € 0,45, kassa) en deze meneer kon mij helemaal niet verder helpen. Op zich ook in de lijn der verwachting, maar ik verwacht ook dat HTC contact opneemt met Dynafix. Ik heb gevraagd om een oplossing, reparatie zonder kosten, aangezien het om een garantie issue gaat. To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
Hebben we het dan over de zwarte of de grijze ?
TWFpa2Vs schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:11:
[...]

nou ik ben onzettend zuining op mijn toestel maar heb toch dat de coating/lak boven aan het toestel loslaat en onderaan is zelfs een stukje alluminum weg op een onmogelijk plek. Toestel niet laten vallen zit altijd in mijn broekzak zonder sleutels of dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
  • Laatst online: 22-03-2024
Kiwietje schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:41:
Ik heb zelf zo'n hoesje bij mijn HD2 gekregen 2 jaar terug, was daar altijd wel tevreden over:

http://www.mobilesupplies...40-htc-one-s-p-13704.html
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:27:
Ben ook op zoek naar hoesje voor me htc one S, iemand ervaring met onderstaande 2 hoesjes?
Of een andere aanbeveling.

http://www.telecomparts.n...Voor-HTC-One-S-Black.html

http://www.telecomtelecom...-pouch-po-s740-one-s-bulk
dit sooort berichten mogen in Accessoires voor de HTC One S! Danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Laatst online: 28-08 12:17

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Uit het verleden was ik altijd erg tevreden met de HTC klantenservice, maar nu.....
Na bijna 3 weken is er kennelijk al duidelijkheid over een nieuw scherm nadat mijn One was gevallen 8)7 De status bij de reparateur is plotseling veranderd.
Ik heb HTC intussen al 4 keer gebeld met vragen, drie keer zeggen ze: wel bellen u morgen terug als ik navraag gedaan heb.
- De eerste keer bel ik terug nadat ik niets hoor en zeggen ze: de betreffende medewerker werkt hier niet meer.
- De 2e keer ben ik terug gebeld met de opmerking: Ik kan er nu nog niets over zeggen, we komen hier op terug...
- De 3e keer kijken ze het log na en zeggen ze: Het ligt bij aan externe partij, we bellen u terug. Ik wacht nog steeds.
- Ik wacht nu nog op het telefoontje wat ik gisteren had moeten krijgen na de 4e keer (afgelopen vrijdag) dat ik heb gebeld.
Ze zijn heel vriendelijk aan de telefoon, maar actie....... :-(

Ook via Twitter geprobeerd, krijg een PM met de vraag om mijn gegevens, vervolgens een tweet met de opmerking: "Dank je wel. We zullen z.s.m. contact met je opnemen!" Ik wacht al 4 dagen, wat is zsm?

Flink balen, ik heb nu al bijna een maand een mooie One-S, ik heb 'm een week kunnen gebruiken, bijna 3 weken ligt de phone te wachten op info over reparatie en nu ligt hij bij de fabrikant (volgens de status) |:(

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ik heb ook contact met de klantenservice van HTC ivm. home-button probleem, en Hennie vraagt mij om mijn toestel te testen met de SIMkaart van een andere operator.
Niet echt een evidente vraag.. Dan moet ik een SIM kaart vinden met de volgende eigenschappen:
- ander netwerk
- data enabled
- micro-SIM

En dan moet de eigenaar me ook nog toelaten om die SIM-kaart nog even mee te nemen naar een plaats waar er slechte EDGE-ontvanst is om te testen ...

Heeft er dit al iemand getest? Is het sowieso de moeite dat ik hier moeite in stop. De kans dat ik zo'n SIM-kaart vind is dicht bij 0 vrees ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningBob
DieterVDW schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:19:

Niet echt een evidente vraag.. Dan moet ik een SIM kaart vinden met de volgende eigenschappen:
- ander netwerk
- data enabled
- micro-SIM
Goedkope prepaid microsim kopen misschien? als echt niemand van vrienden of familie jou een andere provider kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:39

icecreamfarmer

en het is

Nieuw probleem,

Behalve het overkomelijke homebutton probleem werkte gisteren opeens niets meer wat de antenne nodig had.
Zowel, gsm als wifi had geen bereik. Vanochten naar de repairshop gegaan en die wijten het aan de simkaart maar sturen hem toch op en zouden ook kijken naar het homebutton probleem.
Ik heb natuurlijk foto's gemaakt voordat ik hem afgaf want ik weet hoe het gaat.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
D3LTA schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:52:
Hebben we het dan over de zwarte of de grijze ?

[...]
grijze variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
DieterVDW schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:19:
Ik heb ook contact met de klantenservice van HTC ivm. home-button probleem, en Hennie vraagt mij om mijn toestel te testen met de SIMkaart van een andere operator.
- ander netwerk
- data enabled
- micro-SIM

En dan moet de eigenaar me ook nog toelaten om die SIM-kaart nog even mee te nemen naar een plaats waar er slechte EDGE-ontvanst is om te testen ...

Heeft er dit al iemand getest? Is het sowieso de moeite dat ik hier moeite in stop. De kans dat ik zo'n SIM-kaart vind is dicht bij 0 vrees ik ...
Ik denk dat het antwoord van Raymond P voor zich zelf spreek over deze test.
Raymond P schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:41:
[...]

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:47:
Nieuw probleem,

Behalve het overkomelijke homebutton probleem werkte gisteren opeens niets meer wat de antenne nodig had.
Zowel, gsm als wifi had geen bereik. Vanochten naar de repairshop gegaan en die wijten het aan de simkaart maar sturen hem toch op en zouden ook kijken naar het homebutton probleem.
Ik heb natuurlijk foto's gemaakt voordat ik hem afgaf want ik weet hoe het gaat.
Het kan aan mij liggen, maar hoe kan een slechte simkaart wifi problemen veroorzaken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
M a r c o schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:08:
[...]

Het kan aan mij liggen, maar hoe kan een slechte simkaart wifi problemen veroorzaken???
Mijn vermoeden (niet iets wat ik echt hard kan maken omdat het reproduceren knap lastig is):
Op het moment dat ik vaak simkaarten wissel en dus connect/disconnect van gsm valt soms alle verbinding weg. Het duurt dan een momentje voordat alles weer aan schiet.

Ik heb het 1 keer buiten gehad.
Volgens mij is dit een energiespaarfunctie die goed z'n werk doet met een uitzondering op het bugje dat ie wifi ook uit zet.

Dus dat of hij heeft vliegtuigmodus aan gezet.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand anders ook 'problemen' met het simklepje aan de achterkant (grijs)? Deze kraakt als ik de powerbutton indruk. Verder zit hij wel gewoon prima op zijn plek, hij is op de juiste manier weer erop gezet, daar ligt het niet aan.

Hoe zijn de ervaringen met de WiFi: Always on (of zelfs Best Performance) optie? Ik heb namelijk het vermoeden dat snachts de verbinding wegvalt en hij sochtends weer verbinding zoekt zodra ik hem uit slaapstand haal.

Overigens, ik weet niet of dit aan de One S of aan de app te wijten is, maar ik heb eens Skype aangelaten snachts en WiFi slurpte de batterij leeg - kwam bijna gelijk te liggen met verbruik door het scherm. Skype blijft trouwens niet online als ik het notificatie-icoontje voor status uitschakel (volgens Skype dus alleen het icoontje, niet de functionaliteit van Skype zelf) en de app van de achtergrond haal. Alleen met het icoontje aanwezig blijft Skype online, ook al heb ik hem van de achtergrond gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:39

icecreamfarmer

en het is

Raymond P schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:17:
[...]

Mijn vermoeden (niet iets wat ik echt hard kan maken omdat het reproduceren knap lastig is):
Op het moment dat ik vaak simkaarten wissel en dus connect/disconnect van gsm valt soms alle verbinding weg. Het duurt dan een momentje voordat alles weer aan schiet.

Ik heb het 1 keer buiten gehad.
Volgens mij is dit een energiespaarfunctie die goed z'n werk doet met een uitzondering op het bugje dat ie wifi ook uit zet.

Dus dat of hij heeft vliegtuigmodus aan gezet.
Nee daar lag het niet aan hij heeft de hele avond en nacht niet gewerkt zelfs niet na een factory reset.
Bij info was het signaal ook gewoon 0 met en zonder simkaart.

Zou een van jullie kunnen kijken of de one s ook zoinder simkaart het gsm signaal aangeeft?
Dan weet ik definitief dat het niet aan de simkaart ligt.

[ Voor 21% gewijzigd door icecreamfarmer op 12-06-2012 14:36 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
+1 Krakend klepje.

Wifi best performance boost de gevoeligheid (en waarschijnlijk ook het zendsignaal).
Als je voldoende dekking hebt dan kan je deze uit zetten, want het vreet een hoop extra batterij.
Dit kan je zelf makkelijk verifieren met bijvoorbeeld Wifi Analyzer.

Ik deel verder je vermoeden wat betreft connectie. Het weer staat wel vers op mijn home scherm elke ochtend.
Maar Email begint pas met syncen na een druk op de power knop.

Heeft iemand enig idee hoe je home screen settings op kan slaan? Deze restored naar default bij het veranderen van simkaart.
Dwz de widgets, snelkoppelingen, thema en achtergrond.

edit:
@icf Zonder sim geen verbinding. Signaal staat op 0 onder info.
Vraag me wel af of dit je simkaart uitsluit of juist bovenaan het lijstje zet.

(wifi doet het wel zonder sim.)

[ Voor 12% gewijzigd door Raymond P op 12-06-2012 14:43 . Reden: wifi ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
Het lijkt nu toch echt realiteit te worden

van S4 Krait naar overclocked S3 (sensation)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1702409

ook de website van HTC Nederland is aangpast.

http://www.htc.com/nl/smartphones/htc-one-s/#specs

Heb er 2 in bestelling staan bij coolblue,

en naar aanleiding van een mail van mij kant uit, kreeg ik een mail dat ze me niet konden vertellen welke CPU erin zal zitten omdat ze blijkbaar beide types in magezijn hebben........

Tenminste dat maak ik op uit de mail....

[ Voor 4% gewijzigd door D3LTA op 12-06-2012 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Weet niet of het helpt, mijn info:

[ro.product.board]: [MSM8960]

Op doos:
Model: Z520e
Cpu Speed: 1.5 Ghz, dual core

Een ding weet ik nu zeker, mijn fone gaat onder geen geval naar Dynafix.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Raymond P schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:34:

Een ding weet ik nu zeker, mijn fone gaat onder geen geval naar Dynafix.
Ik heb tot de 27ste de tijd om te antwoorden wat ik met mijn toestel wil, voor die tijd hoop ik het nog voor elkaar te krijgen om het toestel gerepareerd te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
J0YR1D3R schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:36:
[...]

Ik heb tot de 27ste de tijd om te antwoorden wat ik met mijn toestel wil, voor die tijd hoop ik het nog voor elkaar te krijgen om het toestel gerepareerd te krijgen..
De gijzelingen van ze heb ik persoonlijk ervaring mee (HTC Sensation), en leef echt met je mee.
Het is een kwalijke zaak dat HTC en andere grote bedrijven Dynagroup als partner nemen.
Het bedrijf is alles behalve professioneel.

Ik heb dus al geen vertrouwen in de kwaliteiten van Dynafix.
Mijn grote zorg is echter dat een 'fix' voor het home-button probleem een boardswap zal worden.
En dat dit geen S4 board zal betreffen lijkt me voor de hand liggen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er inmiddels al weer een tijdje in gebruik en mee gespeeld. Het is een fijn toestel.
Echte problemen ben ik gelukkig (nog) niet tegen gekomen behalve een tekortkoming in de Agenda.
Hij kan b.v. geen geen herhalingen van 2 of 3 weken maken. Heb het met de hand te doen. Dat is anders wel op andere dan Android gerichte machines mogelijk. Zullen ze het vergeten zijn? :'(

De kast van mijn One S is puntgaaf maar heb inmiddels de Noreve Tradition Leather Case er omheen gedaan. Daar ben ik ook zeer tevreden over.

Na het lezen over de ontvang problemen ben ik eens wat beter gaan opletten en blijkt dat de Wifi in slaapstand soms uitschakeld wordt.. Wifi altijd aan is wel aangeschakeld.
Bij redelijk goed ontvangst bemerk ik verschil bij het vasthouden. Volle hand op de achterkant laat de telefoon signaal 2 streepjes oplopen en zelfs soms tot allen. Bij weinig signaal wordt horizontale / verticale stand belangrijk. Horizontaal kan dan zelfs het signaal weg vallen en verticaal rechtop stijgt het signaal met streepjes. Bij zwakke horizontale ontvangst wisselt het signaal continu en is dan onstabiel.

Bij sterk of goed signaal geen problemen maar bij zwak signaal gaat het mis. Daarbij is de stand van de telefoon belangrijk en de plaatsing van de hand.
Hoewel hier misschien iets met software is binnen te halen, lijkt het mij ook een hardware item.
Pagina: 1 ... 12 ... 45 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC One S levertijden- en prijzentopic. Accessoires mogen besproken worden in Accessoires voor de HTC One S.