Mijn toestel wordt vrijdag opgehaald. Kon pas na 2 werkdagen en aangezien het afgelopen weekend wat vrije dagen en feestdagen bevatte vond ik het prima. Ik heb ook mooi een micro sim adapter gekocht en kan nu ook eindelijk m'n One S fatsoenlijk open krijgen om m'n micro sim eruit te halen. Heb hem aangemeld met 3 problemen: loslatende lak, accu relatief kort mee en homeknop probleem. Ben benieuwd, verwacht gewoon een nieuwe.GvanGiessen schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 20:42:
[...]
Klopt ik ben wel benieuwt hoe het met beide toestellen afloopt de mijnen is vandaag ontvangen melden de mail mij. Hoe is het met de uwe?
en kan je dan ook instellen dat een app de GPS NIET mag gebruiken? Bij ios kan je instellen welke apps van de GPS kan gebruik maken en welke niet. Als ik bvb facebook open, wil ik niet dat facebook de gps aanspreekt.
Ik ga binnenkort naar het buitenland, hoe kan ik mn telefoon instellen dat ik wel kan smsen en bellen maar dat ik geen gegevens verstuur/ophaal dmv internet?
volgens mij moet je dan bij instellingen->mobiel netwerk->gegevensroaming uitvinkenfritske23 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:12:
Ik ga binnenkort naar het buitenland, hoe kan ik mn telefoon instellen dat ik wel kan smsen en bellen maar dat ik geen gegevens verstuur/ophaal dmv internet?
Ik word soms gebeld door een privenummer, echter als ik deze niet opneem dan zie ik geen gemiste oproep in mijn notificatiebalk. Dit heb ik wel met andere Android telefoons gehad. Iemand een idee hoe ik dit kan instellen?
(De gemiste oproep staat wel in het oproep overzicht...)
(De gemiste oproep staat wel in het oproep overzicht...)
Bij Android 2.4 was het zo dat hij automatisch alles uitschakelde en daar een melding over gaf.fritske23 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 09:12:
anders zet je gewoon bij settings je netwerk uit. Kan je ook niet roamen
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas
Ik heb nu een aantal gesprekken gevoerd met mijn One S, maar ben niet helemaal tevreden over de geluidskwaliteit tot nu toe. Mijn Desire klonkt beter. Als ik bel via de carkit dan is het geluid gewoon goed.
Als ik het toestel aan mijn oor doe dan hoor ik de hele tijd een beetje gekraakt tussendoor. Dit heb ik als ik met collegas bel (ik heb Simyo, zij KPN/Telfort) en ook met Vodafone mensen.
Ook lijkt het alsof het gesprek weggevallen is op het moment dat iemand is uitgesproken. De lijn is dan heel stil.
Zijn er meer mensen die dit opvallen?
Als ik het toestel aan mijn oor doe dan hoor ik de hele tijd een beetje gekraakt tussendoor. Dit heb ik als ik met collegas bel (ik heb Simyo, zij KPN/Telfort) en ook met Vodafone mensen.
Ook lijkt het alsof het gesprek weggevallen is op het moment dat iemand is uitgesproken. De lijn is dan heel stil.
[ Voor 11% gewijzigd door Binnetie op 31-05-2012 12:05 ]
Nee, geen last van.. Zowieso zijn alle problemen die hier worden besproken mij vreemd(behalve het uitschakelen van WiFi), heb ik dan echt een toptoestel te pakken en de rest zo slecht???
Zucht,J0YR1D3R schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:12:
[...]
Mijn toestel wordt vrijdag opgehaald. Kon pas na 2 werkdagen en aangezien het afgelopen weekend wat vrije dagen en feestdagen bevatte vond ik het prima. Ik heb ook mooi een micro sim adapter gekocht en kan nu ook eindelijk m'n One S fatsoenlijk open krijgen om m'n micro sim eruit te halen. Heb hem aangemeld met 3 problemen: loslatende lak, accu relatief kort mee en homeknop probleem. Ben benieuwd, verwacht gewoon een nieuwe.
De mijne is vorige week donderdag opgehaald en wordt vandaag bezorgt door Post NL. Daar ben ik al niet echt blij mee aangezien ik niet zo'n goede ervaring heb met de marnier waarop Post NL met pakjes omgaat. Daarnaast is dit niet aan mijn gemeld moest ik zelf van de klantenserves vernemen. En dus is er niemand thuis vanmiddag. Jammer hoor
Over de home button probleem. Ik ben er achter gekomen dat er alleen nieuwe software op de telefoon is gezet. Ik hopelijk helpt dat maar ik blijf het raar vinden omdat het echt een hardware probleem leek te zijn.
maargoed vandaag en morgen maar kijken, als het niet gefixed is naar vodafone en vragen om een nieuwe telefoon.
Ik denk overigens dat jij joyider kans hebt om een nieuwe telefoon te krijgen omdat je last van een coatingprobleem en dat niet zoiest is van we spuiten het even bij. ze kunnen de body misschien vervangen maar dat weet ik ook niet. Ik ben wel nieuwsgrierig wat er uitkomt
Nickname KasPlantje.
Volgens mij kun je bij instellingen, wifi, menu, geavanceerd, beste wifi prestaties aanvinken. Bij mij heeft dit geholpen.Suffie schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 15:40:
Verder ben ik supertevreden, ik heb alleen inderdaad een slecht wifi bereik, maar dit was al bekend geloof ik.
Ben vooral bang dat ze het gooien op gebruikersschade terwijl hij niet gevallen is of wat ook. Bij de USB poort zie je ook duidelijk "slijtage" terwijl ik echt heel voorzichtig de lader erin doe.GvanGiessen schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 12:03:
[...]
Zucht,
De mijne is vorige week donderdag opgehaald en wordt vandaag bezorgt door Post NL. Daar ben ik al niet echt blij mee aangezien ik niet zo'n goede ervaring heb met de marnier waarop Post NL met pakjes omgaat. Daarnaast is dit niet aan mijn gemeld moest ik zelf van de klantenserves vernemen. En dus is er niemand thuis vanmiddag. Jammer hoor
Over de home button probleem. Ik ben er achter gekomen dat er alleen nieuwe software op de telefoon is gezet. Ik hopelijk helpt dat maar ik blijf het raar vinden omdat het echt een hardware probleem leek te zijn.
maargoed vandaag en morgen maar kijken, als het niet gefixed is naar vodafone en vragen om een nieuwe telefoon.
Ik denk overigens dat jij joyider kans hebt om een nieuwe telefoon te krijgen omdat je last van een coatingprobleem en dat niet zoiest is van we spuiten het even bij. ze kunnen de body misschien vervangen maar dat weet ik ook niet. Ik ben wel nieuwsgrierig wat er uitkomt
Met PostNL heb ik overigens weinig problemen, bij mij in de buurt zit namelijk een Business Point en aangezien ik overdag werk kan ik hem de dag erop tot 7 uur 's avonds ophalen. Ideaal
Met als nadeel dat je accu waarschijnlijk nóg sneller leeg is?tharonald schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 12:06:
[...]
Volgens mij kun je bij instellingen, wifi, menu, geavanceerd, beste wifi prestaties aanvinken. Bij mij heeft dit geholpen.
[ Voor 9% gewijzigd door J0YR1D3R op 31-05-2012 12:48 ]
Nou laat ik het zo zeggen. Een Nokia voor 20 euro heeft betere gesprekskwaliteit... Ik vind het allemaal heel schel en blikkerig. De ruis hoor ik ook wel een beetje, maar geen kraakjes. Dat wegvallen heb ik nog niet kunnen ontdekken, maar moet er ook nog wat meer mee bellen.Binnetie schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:58:
Ik heb nu een aantal gesprekken gevoerd met mijn One S, maar ben niet helemaal tevreden over de geluidskwaliteit tot nu toe. Mijn Desire klonkt beter. Als ik bel via de carkit dan is het geluid gewoon goed.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Wegvallen gebeurd ook niet maar het lijkt wel zo. Ald de persoon de laatste letter heeft uitgesproken is het meteen stil, net alsof je maar 1 kant op kant communiceren zoals met portofoons.
Hmm. ik zou me niet zo snel laten afschepen met gebruikers schade als het gewoon afbrokkelt. Jou telefoon is volgens mij net als de mijne nog zo ongeveer nieuw.J0YR1D3R schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 12:48:
[...]
Ben vooral bang dat ze het gooien op gebruikersschade terwijl hij niet gevallen is of wat ook. Bij de USB poort zie je ook duidelijk "slijtage" terwijl ik echt heel voorzichtig de lader erin doe.
Met PostNL heb ik overigens weinig problemen, bij mij in de buurt zit namelijk een Business Point en aangezien ik overdag werk kan ik hem de dag erop tot 7 uur 's avonds ophalen. IdeaalHet toestel zit waarschijnlijk gewoon prima ingepakt.
Ik zal je zeggen Post NL heeft net bij mijn een pakje neergezet voor een deur waar niemand thuis was en dat een inhoud had van ruim 400 euro oftewel mijn telefoon.
Dan kom ik nog bij het laatste en vervelende punt Mijn toestel heeft nog steeds last van het Home knop probleem. Ik heb hem nog geen uur in mijn handen en ik heb het nu een keer gehad maar ik kan geheid zeggen dat het meer gaat gebeuren.
Wat denken jullie nu dat ik het beste kan doen hij is dus net door (HTC) gerepareerd
Nickname KasPlantje.
Vanwege de teleursstellende bouwkwaliteit en relatief absurde prijs van de S3 overweeg ik ook de One S aan te schaffen ter vervanging van mijn museumstuk, de Nexus One. Het lijkt mij een prachttoestel.
Wat mij opvalt; vooral op Engelstalige fora is er veel discussie over de spontane 'chipping' van de MAO laag op de zwarte One S. Hier, in andere Nederlandse draadjes en in reviews wordt daar eigenlijk nauwelijks over gesproken. Het gebeurd wel (joyrider e.d.), maar niet met "ieder" toestel lijkt het. De zwarte One S is veruit de populairste versie in de pricewatch, dus daar kan het niet aan liggen. Hebben wij nou betere modellen of slechtere ogen?
Wat mij opvalt; vooral op Engelstalige fora is er veel discussie over de spontane 'chipping' van de MAO laag op de zwarte One S. Hier, in andere Nederlandse draadjes en in reviews wordt daar eigenlijk nauwelijks over gesproken. Het gebeurd wel (joyrider e.d.), maar niet met "ieder" toestel lijkt het. De zwarte One S is veruit de populairste versie in de pricewatch, dus daar kan het niet aan liggen. Hebben wij nou betere modellen of slechtere ogen?
Het mooiste zou zijn als je het probleem kan demonstreren in de winkel. Daarvoor moet het dan wel vaker optreden of je moet weten welke situaties het uitlokken. Ik zou dat misschien eerst proberen. Winkels zijn nogal afhoudend in steeds maar telefoontjes omruilen e.d. Voor je het weet krijg je hem na [teveel] week terug met alleen een factory reset ofzoWat denken jullie nu dat ik het beste kan doen hij is dus net door (HTC) gerepareerd
De zwarte S is in Nederland wat later uitgekomen dan sommige andere landen, en HTC heeft in die tijd al een aanpassing aan het proces gedaan om het "chipping" probleem te voorkomen.
Bij veel toestellen gebeurt het nogsteeds, maar lang niet zo erg als soms wordt voorgesteld. Ik heb na een paar weken ook een paar heeele kleine plekjes langs de rand bij t simkaart-klepje. Het is niet wat je zou verwachten als HTC juist zo met die coating pronkt, maar als ik niet van het probleem had geweten, dan was t me waarschijnlijk niet eens opgevallen. Het grootste nadeel van het debacle is misschien nog wel dat je er heel erg op gaat letten bij je eigen toestel.M a r c o schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:59:
De zwarte S is in Nederland wat later uitgekomen dan sommige andere landen, en HTC heeft in die tijd al een aanpassing aan het proces gedaan om het "chipping" probleem te voorkomen.
Zo apart trouwens dat de One X in Nederland zo veel gepromote wordt, en dat je over de One S eigenlijk nergens ooit iets hoort. Als je er niet naar op zoek bent, weet de doorsnee consument niet eens dat ie bestaat! Zonde van zo'n mooi toestel, maar ook wel erg leuk om een telefoon te hebben die bijna niemand heeft. (zo zag ik mijn Sony W960i ook nergens in het wild, maar mijn HTC Desire was op een gegeven moment overal)
PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal
Dit zou een oplossing kunnen zijn voor het wifi probleem. Heb het zelf niet kunnen testen want ik krijg mijn One S pas over twee weken
Ik zou zeggen: Give it a try! en meld of het werkt!
Dit is trouwens wat er in die link staat:

Ik zou zeggen: Give it a try! en meld of het werkt!
Dit is trouwens wat er in die link staat:
1. First, go to Settings > Wifi and tell your phone to disconnect from your network if you're already connected to it.
2. Select your network once again from the list, and enter your password as usual.
3. Tick "Show advanced options" and some extra options will appear. Select "IP settings" and choose "Static" instead of "DHCP."
4. IP Address: The IP address you want to assign to your phone. This should normally be taken from the pool of IPs available for devices to claim via DHCP (check your router's admin page if in doubt). Usually something on the same subnet as your router will do. For example, if your router is 192.168.0.1, then 192.168.0.2 to 192.168.0.254 should be good.
5. Gateway: The IP address of your router, usually 192.168.0.1, 192.168.1.1 or 192.168.1.254.
6. Network prefix length: This is a different way of specifying your network's subnet mask (check a conversion table here). For most, the default "24" will work just fine.
7. DNS1/DNS2: Your ISP's primary and secondary DNS servers. If you're not sure, you can always use Google's public DNS service by entering 8.8.8.8 and 8.8.4.4, as we've done in our screenshots above.
8. Click "Connect" and you should be good to go!
[ Voor 66% gewijzigd door Paul-G op 01-06-2012 09:52 . Reden: toevoeging ]
Mijn toestel is "branded" door Vodafone, dat zou een reden kunnen zijn. De ROM op het toestel is ook anders, namelijk van vodafone_uk en na een hard reset is de default taal duits. Ook bij het opstarten en afsluiten zie je een Vodafone logo voorbij komen en daarnaast zitten er apps op voor Vodafone Music Shop, etc. Ik vermoed dan ook dat dit toestel al wat langer uit de fabriek is dan de andere toestellen die via de "normale" retail kanalen te krijgen zijn en ik daardoor wel een probleem heb.M a r c o schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:59:
Vraag me wel af of HTC hem nu om gaat ruilen, zoniet, ga ik weer verder klagen bij Vodafone
Dit deed HTC ook bij de Incredible S versus Sensation. De net-niet-beste telefoons zijn voor de liefhebbers en niet voor de grote markt. Vervelendste daarvan is dat je zult zien dat de devs relatief snel weglopen van deze telefoon. Na een jaar wordt er weinig meer ontwikkeld.Svenderson schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:59:
[...]
Zo apart trouwens dat de One X in Nederland zo veel gepromote wordt, en dat je over de One S eigenlijk nergens ooit iets hoort. Als je er niet naar op zoek bent, weet de doorsnee consument niet eens dat ie bestaat! Zonde van zo'n mooi toestel, maar ook wel erg leuk om een telefoon te hebben die bijna niemand heeft. (zo zag ik mijn Sony W960i ook nergens in het wild, maar mijn HTC Desire was op een gegeven moment overal)
en natuurlijk Legend vs Desire.
De legend van toen is de S van nu
www.casarodriguillo.com
Vanochtend viel me iets op, mijn batterij was nog 14% en heb mijn wekker gezet en daarna de telefoon uitgeschakeld om accu te besparen (had geen lader in de buurt). Mijn Desire wekte me dan door aan te gaan, maar dat deed de S niet. Gevolg was dat ik me had verslapen. Is dit een foutje in de software?
Niet dat het heel erg is want ik heb meestal mijn telefoon aan de lader. Het viel me alleen op.
Niet dat het heel erg is want ik heb meestal mijn telefoon aan de lader. Het viel me alleen op.
Bij Android is uit ook echt uit. Kan me niet voorstellen dat de Desire dan wel aan sprong...
Alleen oude Nokia's enzo deden dat.
Alleen oude Nokia's enzo deden dat.
Ik kan me nog wel herinneren dat er toen wel érg veel gepromote werd voor de legend. Ik heb nog geen reclame spotje of dergelijke gezien van de htc one s (niet dat ik daar wakker van kan liggen)Pinin schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:39:
en natuurlijk Legend vs Desire.
Verwijderd
Mijn eerste paar dagen met de phone heb ik veel last met wegvallende connectie (data) en gisteren voor het eerst een paar lange telefoontjes onderweg was de connectie erg slecht. Telefoongesprekken werden veelvuldig verbroken (naar twee telefoonnummers, waaronder een vaste lijn). Dit alles had ik met mijn vorige (HTC Desire) telefoon geen last van.
De sim is in de winkel met een tang geknipt naar microsim-formaat, dus ik hoopte dat het daar aan lag. Ik heb nu bij de Vodafone shop een nieuwe microsim gehaald. Nu lijkt de connectie nog redelijk te fluctueren (ik bekijk dit met tooltjes), maar gesprekken worden niet onderbroken. Op mijn huidige locatie had ik de oude, verknipte sim niet geprobeerd, dus veel zegt dat niet.
Zijn er nog meer mensen met problemen met het signaal en/of wegvallende connecties?
De sim is in de winkel met een tang geknipt naar microsim-formaat, dus ik hoopte dat het daar aan lag. Ik heb nu bij de Vodafone shop een nieuwe microsim gehaald. Nu lijkt de connectie nog redelijk te fluctueren (ik bekijk dit met tooltjes), maar gesprekken worden niet onderbroken. Op mijn huidige locatie had ik de oude, verknipte sim niet geprobeerd, dus veel zegt dat niet.
Zijn er nog meer mensen met problemen met het signaal en/of wegvallende connecties?
Ja ik heb ook problemen met mijn signaal. In mijn geval komt het omdat hij bij instellingen => mobiel netwerk => netwerkmodus => op GSM/WCDMA automatisch stond.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:26:
Mijn eerste paar dagen met de phone heb ik veel last met wegvallende connectie (data) en gisteren voor het eerst een paar lange telefoontjes onderweg was de connectie erg slecht. Telefoongesprekken werden veelvuldig verbroken (naar twee telefoonnummers, waaronder een vaste lijn). Dit alles had ik met mijn vorige (HTC Desire) telefoon geen last van.
Ik heb dit op "Alleen GSM" gezet en nu heb ik wel alleen edge verbinding maar mijn signaal is zeer goed.
Niet de correcte manier maar heb ondertussen contact opgenomen met HTC als ze nog zo problemen hebben hierover.
typisch, bij mij wordt de verbinding alleen maar slechter als ik hem op alleen GSM zet, alleen HSDPA geeft mij wel een stabiele verbinding. Straks ook thuis even proberen, want daar is de verbinding doorgaans nog veel slechter
edit: Hoe heb jij je operator instellingen staan? Ik heb nu aangegeven dat het voorkeursnetwerk KPN is, dit werkt volgens mij wel iets beter dan de optie 'automatisch zoeken'
edit: Hoe heb jij je operator instellingen staan? Ik heb nu aangegeven dat het voorkeursnetwerk KPN is, dit werkt volgens mij wel iets beter dan de optie 'automatisch zoeken'
[ Voor 28% gewijzigd door jvbijleveld op 01-06-2012 13:56 ]
...
+1 home-button probleem.
Even telefonisch contact gehad met HTC, en ik mag met het toestel naar een Vodafone shop want daar staat klaarblijkelijk een tovenaar.
Voor de goede orde ga ik wel ff langs, maar als ze beginnen met opsturen naar Dynafix ben ik snel weg daar.
Even telefonisch contact gehad met HTC, en ik mag met het toestel naar een Vodafone shop want daar staat klaarblijkelijk een tovenaar.
Voor de goede orde ga ik wel ff langs, maar als ze beginnen met opsturen naar Dynafix ben ik snel weg daar.
- knip -
De gemiddelde verkoper in de Vodafone winkel heeft het IQ van een klapdeur, dus ik zou er inderdaad niet te veel van verwachten. Het is dat ik ook het probleem met de coating heb, anders had ik het (ws.) wel geaccepteerd. Ik heb namelijk nergens gelezen dat er namelijk een oplossing voor is.Raymond P schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 13:48:
+1 home-button probleem.
Heb het toestel nu ook sinds een dag. Gehaald bij de MediaMarkt hier in Almere, die hem niet zo lang pas hebben. Hierdoor ga ik er vanuit dat deze sowieso de "verbeterde" coating heeft.
Tot dusver nog niks aan krasjes e.d. kunnen ontdekken, de screenprotector is onderweg, eigenlijk wil ik geen hoesje om zo'n mooie foon..
De kwaliteit van gesprekken vind ik wel dramatisch itt de BlackBerry die ik hiervoor had. Klinkt vrij houterig/blikkerig.. bijna hol dus. Wat beter positioneren aan m'n oor helpt een beetje, maar niet echt veel. Da's tot nog toe het enige minpunt wat ik kan ontdekken...
Tot dusver nog niks aan krasjes e.d. kunnen ontdekken, de screenprotector is onderweg, eigenlijk wil ik geen hoesje om zo'n mooie foon..
De kwaliteit van gesprekken vind ik wel dramatisch itt de BlackBerry die ik hiervoor had. Klinkt vrij houterig/blikkerig.. bijna hol dus. Wat beter positioneren aan m'n oor helpt een beetje, maar niet echt veel. Da's tot nog toe het enige minpunt wat ik kan ontdekken...
Hetzelfde geldt voor KPN en T-Mobile helaas.J0YR1D3R schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:16:
[...]
De gemiddelde verkoper in de Vodafone winkel heeft het IQ van een klapdeur, dus ik zou er inderdaad niet te veel van verwachten. Het is dat ik ook het probleem met de coating heb, anders had ik het (ws.) wel geaccepteerd. Ik heb namelijk nergens gelezen dat er namelijk een oplossing voor is.
Mijn beste gok is dat een elektromagnetische straling van een antenne (-module) de home button triggert.
Dit vooral omdat ik het alleen lijk te hebben op het moment dat zelfs GPRS ontvangst zeer slecht is.
Nu heb ik geen idee of er uberhaubt een antenne daar in de buurt zit, maar toeval lijkt me erg stug.
- knip -
Ik heb vandaag ook voor het eerst het home-button probleem gehad. Heel erg irritant, aangezien het midden in een whats-app gesprek kwam en er voor zorgde dat ik niets meer kon. Het hield zo'n halve minuut aan. Ik hoop dat het niet vaker voorkomt, anders toch maar even htc bellen..
Dat probleem komt voor als je weinig bereik hebt. Of als je bijvoorbeeld van meerdere diensten gelijk gebruik maakt zoals tijdens het bellen een smsje ontvangt. Dus dat zal wel met de antenne te maken hebben.Kiwietje schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 19:22:
Ik heb vandaag ook voor het eerst het home-button probleem gehad. Heel erg irritant, aangezien het midden in een whats-app gesprek kwam en er voor zorgde dat ik niets meer kon. Het hield zo'n halve minuut aan. Ik hoop dat het niet vaker voorkomt, anders toch maar even htc bellen..
Vandaag weer contact gehad met HTC die zeggen natuurlijk dat dit de eerste keer is dat ze voor het eerst van het probleem horen. Dat kan al niet want ik heb hem in elk geval voor dat probleem opgestuurd en dat is via HTC. Hij is naar dynafix geweest en daar hebben ze de software opnieuw op de telefoon gezet. Dus ik wist van te voren al dat dat niet ging helpen omdat het in de hardware zit. Dus dat word morgen overleggen met vodafone wat die eraan gaan doen? Waarschijnlijk ook opsturen naar dynafix.
Nickname KasPlantje.
Veel plezier. Een kleine 20 minuten aan de smartphone-balie van Vodafone is vermakelijker dan de gemiddelde Hollywood productie.GvanGiessen schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 19:46:
[...]
Dat probleem komt voor als je weinig bereik hebt. Of als je bijvoorbeeld van meerdere diensten gelijk gebruik maakt zoals tijdens het bellen een smsje ontvangt. Dus dat zal wel met de antenne te maken hebben.
Vandaag weer contact gehad met HTC die zeggen natuurlijk dat dit de eerste keer is dat ze voor het eerst van het probleem horen. Dat kan al niet want ik heb hem in elk geval voor dat probleem opgestuurd en dat is via HTC. Hij is naar dynafix geweest en daar hebben ze de software opnieuw op de telefoon gezet. Dus ik wist van te voren al dat dat niet ging helpen omdat het in de hardware zit. Dus dat word morgen overleggen met vodafone wat die eraan gaan doen? Waarschijnlijk ook opsturen naar dynafix.
Ze vertelden aan mij dat ze wel ff de nieuwste versie software erop gingen zetten, en daarna wat onderdelen besteld moesten worden.
Natuurlijk heb ik hem maar onderbroken in zijn verhaal om te vertellen wat mijn probleem was.
Na Pipo 1 klaarblijkelijk beledigd te hebben mocht ik in de rij voor de hoofd-pipo.
Die kon mij vertellen dat ze hoe dan ook, voor ook maar iets te doen eerst nieuwe software erop knallen.
Dit was namelijk de nieuwste versie, die niet voor consumenten beschikbaar was, en rechtstreeks uit de fabriek kwam.
Ook had ik mijn versie niet goed op mijn fone gezet, en zouden zij dat wel even goed doen.
Na een korte discussie hierover kreeg ik hem eindelijk zo ver om twee klikken met zijn muis te doen.
Hij kon mij aanbieden: versie 1.5.(interesse verloren). Ik heb 1.78.401.2, gewoon een OTA update.
Uiteraard heb ik de beste man verteld dat het maar goed is dat hij dat niet klakkeloos op mijn fone heeft gezet.
Zijn comeback was dat het geen kwaad had gekunt en daarbij vergeet de kerel dus de tijd, moeite en geduld die het kost om een fone te customizen (en rooten etc).
Pipo 2 keek me enigsinds verontwaardigd aan toen hij me vertelde dat hij de telefoon op kon sturen.
Ik heb vriendelijk gepast toen ik, zoals verwacht, Dynafix hoorde.
Ik heb me redelijk in moeten houden om deze super professionals niet na elke zin te verbeteren.
Wat me ook verschrikkelijk verbaast is hoe ze met je spullen omgaan. Er wordt niet gevraagd of ze je data mogen wissen, het wordt medegedeeld. En de manier waarop kan Dr. Evil een puntje aan zuigen.
Mede daarvoor wil ik HTC klantenservice bedanken voor de rit Rotterdam Lijnbaan, en de smartphone crew van desbetreffende shop voor een zeer vermakelijke voorstelling.
De volgende keer neem ik popcorn mee!
btw: Ik heb HTC vandaag om 11:07 aan de lijn gehad.
- knip -
Vandaag mijn eerste kras op mijn scherm gekregen. Het is een gebruiks voorwerp dus ik maak me er niet zo druk om. Wel vind ik het bijzonder dat het gebeurd is toen ik mijn telefoon in mijn tas heb gehad zonder contact te hebben met andere metalen dingen ofzo. Enkel wat er is zat waren HEMA-fietslampjes.
Naja die gorilla-glas promotie praat doet mij niks meer, als het al beschadigd bij het in de tas houden van de telefoon.
Maargoed, het is een gebruiksvoorwerp.
Naja die gorilla-glas promotie praat doet mij niks meer, als het al beschadigd bij het in de tas houden van de telefoon.
Maargoed, het is een gebruiksvoorwerp.
^^ Dat is toch wel apart, mij N1 heeft nooit in hoesje gezeten of screenprotector gehad, is in 2 jaar zeker 20 keer vanaf een meter naar beneden gevallen, volgens mij zelfs paar keer op de stenen. Altijd in m'n zak gezeten, soms met sleutels of een ander klein metalen voorwerp. De schade na 2 jaar: scherm 100% gaaf, zelfs met schuin licht kan ik geen ondiepe kras of putje ontdekken, aan de behuizing; linksboven en rechtersonder is op de achterzijde de lak eraf op een gebied van ong. 3x3mm.
Ja dat is waar. Het moet m.i. ook een gebruiksvoorwerp blijven. Natuurlijk ben je er zuinig op en spring je er de eerste 2-3 maanden extra zorgvuldig mee om, maar langzamerhand wint het praktische aspect het van het esthetische. Ik wacht nog een paar week met de aanschaf, misschien dat ik dan inderdaad een wat nieuwer model heb waar er iets verbeterd is aan de MAO laag, maar ik heb zo'n mijn twijfels.Svenderson schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:59:
[...]
Bij veel toestellen gebeurt het nogsteeds, maar lang niet zo erg als soms wordt voorgesteld. Ik heb na een paar weken ook een paar heeele kleine plekjes langs de rand bij t simkaart-klepje. Het is niet wat je zou verwachten als HTC juist zo met die coating pronkt, maar als ik niet van het probleem had geweten, dan was t me waarschijnlijk niet eens opgevallen. Het grootste nadeel van het debacle is misschien nog wel dat je er heel erg op gaat letten bij je eigen toestel.
Ook het home-button probleem hier! Behoorlijk irritant bij momenten!
Staat het vast dat dit een hardware probleem is? Balen zeg ...
Ik ontvang net een reactie van HTC naar aanleiding van mijn klacht / melding probleem mbt afgelopen vrijdag.
Arme Hennie werkt op zondag...
Imho wel een nette reactie dit keer.
Uiteraard heb ik alle tips zelf al geprobeerd, behalve een andere simkaart van een andere provider
Voor de duidelijkheid had ik bij mijn mail een youtube url toegevoegd waar ik laat zien hoe het alleen gebeurt bij slecht GPRS. Bij totaal geen ontvangst is het probleem er ook niet raar genoeg.
Zo dus maar ff een T-Mobile sim halen, waarschijnlijk kunnen we de provider dan ook uitsluiten.
Arme Hennie werkt op zondag...
Imho wel een nette reactie dit keer.
Uiteraard heb ik alle tips zelf al geprobeerd, behalve een andere simkaart van een andere provider
Voor de duidelijkheid had ik bij mijn mail een youtube url toegevoegd waar ik laat zien hoe het alleen gebeurt bij slecht GPRS. Bij totaal geen ontvangst is het probleem er ook niet raar genoeg.
Zo dus maar ff een T-Mobile sim halen, waarschijnlijk kunnen we de provider dan ook uitsluiten.
Beste Raymond P.,
Hartelijk dank voor uw email met betrekking tot uw HTC One S.
Mijn naam is Hennie en ik ben van de technische ondersteuning van de klantenservice voor het HTC Email Team.
Ik vind het vervelend om te horen dat u problemen ondervindt met de functionaliteiten van uw toestel.
Ik wil beginnen mijn excuses aan te bieden. Ik begrijp dat u niet behandeld bent zoals u dat wenste in het servicepunt. Deze klacht nemen wij serieus en ik ga onderzoeken wat we daar precies aan kunnen doen.
Ik wil wel graag melden dat bij elke reparatie een volledige reset en re-flash wordt uitgevoerd. Dit is mede ter bescherming van uw persoonlijke gegevens en onze reparateurs zijn verplicht dit te doen. Een re-flash gaat verder dan een harde reset ofwel het terugzetten van de fabrieksinstellingen en hiermee wordt de software volledig van het toestel verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Verder willen we u natuurlijk graag gaan helpen bij het oplossen van het probleem.
U omschrijft dat het probleem alleen voorkomt wanneer u een slechte verbinding heeft met het netwerk. Dit wijst mij naar de SIM kaart. Meestal worden dergelijke problemen veroorzaakt door de SIM kaart. Ik zou dan ook graag willen weten of het een volledig nieuwe Micro SIM is of een verknipte "normale" SIM kaart. Ik wil u ook vragen om een andere SIM kaart te testen (van een ander netwerk) indien mogelijk.
Voer ook eens een zachte reset uit door de aan/uit toets lange tijd ingedrukt te houden totdat het toestel uit gaat en opnieuw gaat opstarten.
Start het toestel op in de veilige modus om derde partij applicaties uit te sluiten. Deze kunnen dan namelijk niet opgestart worden. U doet dit als volgt:
o Zorg ervoor dat snel opstarten uitgeschakeld is. (Instellingen -> Energie -> Snel opstarten)
o Schakel het toestel uit.
o Zet het toestel weer normaal aan.
o Zodra het licht aan gaat, drukt u op de volume omlaag toets.
o Houdt deze knop ingedrukt totdat het thuisscherm verschijnt.
Als dit het probleem oplost, zal het door derde partij applicaties worden veroorzaakt en kunt u het beste de applicaties gaan verwijderen.
Natuurlijk is een harde reset dan nog een oplossing, maar dit is al gebeurd begrijp ik. Het is wel van belang omdat dit de software kan verversen en een probleem op kan lossen.
Als al deze stappen het probleem niet oplossen, zal het toch een reparatie worden. Ter volledigheid heb ik dan ook de volledige reparatie instructies bijgevoegd.
Ik hoop dat dit u wat meer houvast biedt en dat u wat meer tevreden kunt zijn omtrent de service die wij u bieden.
U kunt mij laten weten als ik u succesvol heb geholpen door de onderstaande link te volgen waar u het ticket kunt sluiten. Bij het sluiten van het ticket word u uitgenodigd om uw feedback achter te laten over de service die u vandaag van mij heeft ontvangen.
Laat het me weten of ik de vraag goed heb beantwoord; klik hier om door te gaan.
Klik hier om een reactie op dit bericht te sturen
Met vriendelijke groet,
Hennie
HTC
- knip -
Ik hoop dat het aan de simkaart ligt, dan komt het bij mij (hopelijk) ook minder voor als ik mijn nieuwe t-mobile sim er in steek (heb nu nog een ben sim kaart).
Verwijderd
Na de HTC One S en One X onder handen genomen te hebben bij Media Markt en The Phone House, en ze beide naast een SII bekeken te hebben, heb ik besloten om vanwege de mindere schermervaring af te zien van aanschaf van de One S.
1. Het stoort mij enorm hoe korrelig letters verschijnen op het scherm.
2. Webpagina's browsen is op de One X vele malen een betere ervaring; op de One S overheerst het groen op witte achtergronden en zijn letters korrelig. De lagere resolutie geeft het een mager en krap gevoel.
3. Agenda beheren gaat op de One S vanwege de resolutie magertjes af. Ook hier zijn letters storend korrelig.
4. Emails lezen ondervindt hetzelfde probleem als agenda beheren; pentile maakt letters korrelig; lage resolutie zorgt voor krap en onoverzichtelijk gevoel.
5. Het scherm verbruikt een hoop energie; dit heft de voordelen van de energiezuinige kraits op. Naast alle voorgenoemde irritatiepunten van het scherm, zorgt het scherm er ook nog eens voor dat ik vaker mijn lader moet gaan opzoeken.
Dit is een enorm grote fail van HTC vind ik; zij verpesten een heel mooi toestel door z'n slecht scherm erop te zetten.Je merkt dit zeker als je het naast een HTC One X scherm houdt, of ander 720p of niet-pentile AMOLED scherm (SII); dan merk je echt de tekortkomingen van de One S.
De HTC One X ga ik ook niet halen omdat hij simpelweg te groot is voor prettig gebruik.
En nu wachten op HTC's volgende release, of de iPhone 5.
Toestellen van HTC en Apple vind ik het beste en mooist gebouwd.
Andere fabrikanten gebruiken nu nog te veel plastic in hun behuizingen.
1. Het stoort mij enorm hoe korrelig letters verschijnen op het scherm.
2. Webpagina's browsen is op de One X vele malen een betere ervaring; op de One S overheerst het groen op witte achtergronden en zijn letters korrelig. De lagere resolutie geeft het een mager en krap gevoel.
3. Agenda beheren gaat op de One S vanwege de resolutie magertjes af. Ook hier zijn letters storend korrelig.
4. Emails lezen ondervindt hetzelfde probleem als agenda beheren; pentile maakt letters korrelig; lage resolutie zorgt voor krap en onoverzichtelijk gevoel.
5. Het scherm verbruikt een hoop energie; dit heft de voordelen van de energiezuinige kraits op. Naast alle voorgenoemde irritatiepunten van het scherm, zorgt het scherm er ook nog eens voor dat ik vaker mijn lader moet gaan opzoeken.
Dit is een enorm grote fail van HTC vind ik; zij verpesten een heel mooi toestel door z'n slecht scherm erop te zetten.Je merkt dit zeker als je het naast een HTC One X scherm houdt, of ander 720p of niet-pentile AMOLED scherm (SII); dan merk je echt de tekortkomingen van de One S.
De HTC One X ga ik ook niet halen omdat hij simpelweg te groot is voor prettig gebruik.
En nu wachten op HTC's volgende release, of de iPhone 5.
Toestellen van HTC en Apple vind ik het beste en mooist gebouwd.
Andere fabrikanten gebruiken nu nog te veel plastic in hun behuizingen.
Overdrijven is ook een vak.Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:44:
Dit is een enorm grote fail van HTC vind ik; zij verpesten een heel mooi toestel door z'n slecht scherm erop te zetten.
Ik heb geen ervaring met de andere toestellen, dus er kan best een verschil zijn.
Maar zonder dat ik "verpest" ben door de betere schermen vind ik dat van de One S prachtig om te zien, en merk ik helemaal niks van korrelige letters.
Dus om nou te zeggen dat het een "slecht" scherm is, vind ik sterk overdreven.
Samsung is trouwens met de SIII ook naar een pentile scherm gegaan.
En over punt 5, een eigenschap van Amoled is juist dat het energieverbruik laag is!!!
Daarnaast is een pentile scherm ook nog eens energiezuiniger dan een niet pentile scherm.
Dus dat de keuze van het scherm er voor zorgt dat je sneller moet opladen is onzin.
[ Voor 10% gewijzigd door M a r c o op 03-06-2012 12:59 ]
Dat kan ik je hopelijk over twee weken zeggen dan ik de mijne voor de tweede keer terug van reparatie. In elk gevalt helpt de software volledig herinstalleren zoals ze de eerste keer hebben gedaan totaal niet.DieterVDW schreef op zondag 03 juni 2012 @ 01:53:
Ook het home-button probleem hier! Behoorlijk irritant bij momenten!
Nickname KasPlantje.
Ben erg benieuwd. Ik wil graag een One S kopen, maar voornamelijk dit probleem weerhoudt me ervan om hem nu al aan te schaffen. Als ik een nieuwe telefoon koop, wil ik gewoon een goed toestel hebben, ipv een of andere beta-phone die nog niet uitontwikkeld/getest is..GvanGiessen schreef op zondag 03 juni 2012 @ 13:17:
[...]
Dat kan ik je hopelijk over twee weken zeggen dan ik de mijne voor de tweede keer terug van reparatie. In elk gevalt helpt de software volledig herinstalleren zoals ze de eerste keer hebben gedaan totaal niet.
Vodafone (abbo): -81 dBm 17asu GPRS
T-Mobile (prepaid): -85 dBm 17 asu GPRS
Bij bijvoorbeeld het opzetten van een VPN verbinding heb ik met Vodafone het flikkerende home screen, met T-Mobile helemaal niet.
Ik had ook nog een reserve Voda prepaid kaartje van zeker 8 maanden oud, een dataverbinding opzetten lukt niet wegens missende APN settings ed. De One S begint wel direct te spacen als ik 't kaartje erin klik en het toestel verbinding zoekt.
Het zijn allemaal echte microsim kaartjes btw, geen geknipte dingen.
Nu heb ik geen idee hoe die dBm cijfers tot elkaar in verhouding staan, maar het lijkt mij dat het dicht genoeg bij elkaar ligt om toeval uit te sluiten.
T-Mobile (prepaid): -85 dBm 17 asu GPRS
Bij bijvoorbeeld het opzetten van een VPN verbinding heb ik met Vodafone het flikkerende home screen, met T-Mobile helemaal niet.
Ik had ook nog een reserve Voda prepaid kaartje van zeker 8 maanden oud, een dataverbinding opzetten lukt niet wegens missende APN settings ed. De One S begint wel direct te spacen als ik 't kaartje erin klik en het toestel verbinding zoekt.
Het zijn allemaal echte microsim kaartjes btw, geen geknipte dingen.
Nu heb ik geen idee hoe die dBm cijfers tot elkaar in verhouding staan, maar het lijkt mij dat het dicht genoeg bij elkaar ligt om toeval uit te sluiten.
- knip -
Ik heb net even een bug ontdekt, als ik iemand bel en dan gelijk op luidspreker zet, zie ik dat de sensor boven blijft knipperen, ook na het gesprek, (ik moet hem dan opnieuw opstarten om het knipperen te stoppen) hebben jullie dit ook?
Verwijderd
Ik heb de One S Black ook sinds een week, erg strak telefoontje. Enige minpunt wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat het volume erggggg laag is als je een liedje afspeelt met interne speakers. Max volume is echt te laag.
Gebruiken jullie trouwens een beschermhoesje ?
Gebruiken jullie trouwens een beschermhoesje ?
Wanneer je het scherm uit en weer aan doet houd het probleem op (tot het weer voor doet...)Kiwietje schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 19:22:
iemand die hier het antwoord op kan geven?pina schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:26:
[...]
en kan je dan ook instellen dat een app de GPS NIET mag gebruiken? Bij ios kan je instellen welke apps van de GPS kan gebruik maken en welke niet. Als ik bvb facebook open, wil ik niet dat facebook de gps aanspreekt.
Hmmm, afgelopen weekend 3 keer een spontane reboot gehad; was nog niet eerder voorgekomen geloof ik.
Kan dat niet ingesteldt worden in hetzelfde menu waar je ziet wat elke aplicatie verbruikt.
Nickname KasPlantje.
Verwijderd
Wat is de gemiddelde batterij duur van deze telefoon?
Ik krijg namelijk niet meer dan 4 uur screen tijd.
En ook hier het homebutton probleem.
Het lijkt idd aan de antenne te liggen, in ruimtes waar ik alleen gprs heb en af en toe umts dan flipt het hele toestel.
Ook heb ik het af en toe tijden het bellen.
Het lijkt idd aan de antenne te liggen, in ruimtes waar ik alleen gprs heb en af en toe umts dan flipt het hele toestel.
Ook heb ik het af en toe tijden het bellen.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
VInd ik veel, ik haalde 2,5-3 uur ongeveer. Mijn toestel is onder andere terug voor de korte batterijduur. In vergelijking met een 2 jaar oude Desire gaat het toestel korter mee en dat vind ik niet acceptabel..Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 10:08:
Wat is de gemiddelde batterij duur van deze telefoon?
Hier met gemak 2 dagen ... Lijkt idd een HW probleem (of een app die CPU cycles staat te burnen?)
Ik zit nu op 2,5uur op het scherm (terug gerekend) en 95% nog over qua batterij...
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Verwijderd
Godsamme man ik heb het niet over de standby tijd. Zo kan ik anders ook wel 14 dagen met mijn telefoon doen. Lees anders mijn post eens even.DieterVDW schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:44:
Hier met gemak 2 dagen ... Lijkt idd een HW probleem (of een app die CPU cycles staat te burnen?)
Ik vind namelijk de batterijduur wel heel erg mager. Ik krijg namelijk niet meer dan 4 uur en dat is alleen met apps als de webbrowser of faceboek. Als ik dan loop te gamen moet ik rekening houden met 2-3 uur. Heel mager is dat
Ter referentie: Battery life test
Accu tijd is altijd afhankelijk van gebruik. Daarom is het moeilijk te vergelijken met anderen. Enige om een beetje represetatieve data te krijgen is een factory reset te doen, en dan vergelijkbare testen uitvoeren als in hierboven vermeld artikel.
Zelf haal ik bijvoorbeeld de ene keer net een dag, als ik veel muziek luister en in de trein naar mn werk aan t gamen ben.
Andere keer heb ik daar geen tijd voor en doe ik alleen beetje berichten sturen en bellen, en dan haal ik makkelijk twee dagen.
Accu tijd is altijd afhankelijk van gebruik. Daarom is het moeilijk te vergelijken met anderen. Enige om een beetje represetatieve data te krijgen is een factory reset te doen, en dan vergelijkbare testen uitvoeren als in hierboven vermeld artikel.
Zelf haal ik bijvoorbeeld de ene keer net een dag, als ik veel muziek luister en in de trein naar mn werk aan t gamen ben.
Andere keer heb ik daar geen tijd voor en doe ik alleen beetje berichten sturen en bellen, en dan haal ik makkelijk twee dagen.
Geen idee wat de gemiddelde screen-tijden zijn van andere toestellen.Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:54:
[...]
Ik vind namelijk de batterijduur wel heel erg mager. Ik krijg namelijk niet meer dan 4 uur en dat is alleen met apps als de webbrowser of faceboek. Als ik dan loop te gamen moet ik rekening houden met 2-3 uur. Heel mager is dat
Ik aanvaard het als een fact of life dat de batterij retesnel leeg gaat als je gamet.
Zijn er dan toestellen die veel langer meegaan als je volop gamet?
ik vind de batterij reuze meevallen. Ik kom van de Desire af en gebruik hem op dezelfde manier. Met mijn Desire kon ik een dag uithouden en dan was hij wel aardig leeg. Met mijn One S haalt ik vaak de anderhalve dag.
Mijn scherm zit wel standaard op 50% of hoger van het stroomverbruik.
Mijn scherm zit wel standaard op 50% of hoger van het stroomverbruik.
Sinds gister in het bezit van een One S. Tot nu toe erg tevreden, maar zonet een spontane herstart gehad. Hopelijk wordt dit geen gewoonte voor het toestel.
Weet iemand trouwens hoe je phone finder in kan stellen met behulp van htcsense.com Het account heb ik maar bij locatie kan ik het verder niet aanzetten ofzo.
Weet iemand trouwens hoe je phone finder in kan stellen met behulp van htcsense.com Het account heb ik maar bij locatie kan ik het verder niet aanzetten ofzo.
Ook bij mij vallen de batterij prestaties mij enorm mee. Angerhalve dag is toch wel standaard bij normaal gebruik. Dat haalde mijn Legend niet eens (meer?)
Overigens heb ik ook last van het home screen button probleem. Na het lezen hier lijk ik ook een link te kunnen leggen tussen zwak mobiel internet signaal en het effect dat de home button op hol lijkt te slaan. Ik houd het nog even in de gaten en ga dan ook eens bellen. Heb geen idee sinds wanneer dit gebeurd.
Overigens heb ik ook last van het home screen button probleem. Na het lezen hier lijk ik ook een link te kunnen leggen tussen zwak mobiel internet signaal en het effect dat de home button op hol lijkt te slaan. Ik houd het nog even in de gaten en ga dan ook eens bellen. Heb geen idee sinds wanneer dit gebeurd.
-= Its dry in the dessert =- So what??
De batterij valt mij ook reuze mee. Ook een game spelen lijkt niet super veel te vreten.
Een uurtje tower defense:

De helderheid staat vrijwel altijd op automatisch bij mij.
Daarmee bedoel ik natuurlijk als ie 'm niet automatisch van automatisch afhaalt.
Ik heb zondag laat in de avond nog een bericht terug gestuurd naar HTC betreffende 't home-button verhaal, helaas had ik onbedoeld het ticket gesloten waardoor direct reageren niet mogelijk was.
Hierbij heb ik een logcat filetje toegevoegd met de fone in safe-mode en verder zo veel mogelijk uit.
Nu is het dus geduldig wachten op reactie van HTC.
Met logcat open viel me ook wat anders op. Ookal staat de fone in stand-by vliegen entries zoals deze voorbij.
Soms dus wel 10+ per seconde, en dat terwijl WiFi uit staat.
Ik heb geen idee of dit normaal gedrag is, maar efficient lijkt het me niet.
Iemand enig idee wat WirelessDisplayService uberhaubt doet?

Daarmee bedoel ik natuurlijk als ie 'm niet automatisch van automatisch afhaalt.

Ik heb zondag laat in de avond nog een bericht terug gestuurd naar HTC betreffende 't home-button verhaal, helaas had ik onbedoeld het ticket gesloten waardoor direct reageren niet mogelijk was.
Hierbij heb ik een logcat filetje toegevoegd met de fone in safe-mode en verder zo veel mogelijk uit.
Met logcat open viel me ook wat anders op. Ookal staat de fone in stand-by vliegen entries zoals deze voorbij.
Soms dus wel 10+ per seconde, en dat terwijl WiFi uit staat.
Ik heb geen idee of dit normaal gedrag is, maar efficient lijkt het me niet.
Iemand enig idee wat WirelessDisplayService uberhaubt doet?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| D/WirelessDisplayService( 437): HANDLE_GET_DEVICE_IP:0.0.0.0 0 D/WirelessDisplayService( 437): HANDLE_GET_DEVICE_IP:0.0.0.0 0 D/WirelessDisplayService( 437): HANDLE_GET_DEVICE_IP:0.0.0.0 0 D/WirelessDisplayService( 437): HANDLE_GET_DEVICE_IP:0.0.0.0 0 D/WirelessDisplayService( 437): HANDLE_GET_DEVICE_IP:0.0.0.0 0 D/WirelessDisplayService( 437): HANDLE_GET_DEVICE_IP:0.0.0.0 0 D/WirelessDisplayService( 437): HANDLE_GET_DEVICE_IP:0.0.0.0 0 D/WirelessDisplayService( 437): HANDLE_GET_DEVICE_IP:0.0.0.0 0 D/WirelessDisplayService( 437): HANDLE_GET_DEVICE_IP:0.0.0.0 0 D/WirelessDisplayService( 437): HANDLE_GET_DEVICE_IP:0.0.0.0 0 D/WirelessDisplayService( 437): HANDLE_GET_DEVICE_IP:0.0.0.0 0 D/WirelessDisplayService( 437): HANDLE_GET_DEVICE_IP:0.0.0.0 0 D/WirelessDisplayService( 437): HANDLE_GET_DEVICE_IP:0.0.0.0 0 D/WirelessDisplayService( 437): HANDLE_GET_DEVICE_IP:0.0.0.0 0 D/WirelessDisplayService( 437): HANDLE_GET_DEVICE_IP:0.0.0.0 0 D/WirelessDisplayService( 437): HANDLE_GET_DEVICE_IP:0.0.0.0 0 D/WirelessDisplayService( 437): HANDLE_GET_DEVICE_IP:0.0.0.0 0 D/WirelessDisplayService( 437): HANDLE_GET_DEVICE_IP:0.0.0.0 0 D/WirelessDisplayService( 437): HANDLE_GET_DEVICE_IP:0.0.0.0 0 D/WirelessDisplayService( 437): HANDLE_GET_DEVICE_IP:0.0.0.0 0 I/PowerManagerService-JNI( 437): [Stability] PowerManagerService_userActivity JNI pass power key event to PowerManagerService userActivity() D/FxWorkspace(29646): onTap: 324, 683 D/WirelessDisplayService( 437): HANDLE_GET_DEVICE_IP:0.0.0.0 0 D/WirelessDisplayService( 437): HANDLE_GET_DEVICE_IP:0.0.0.0 0 D/WirelessDisplayService( 437): HANDLE_GET_DEVICE_IP:0.0.0.0 0 D/WirelessDisplayService( 437): HANDLE_GET_DEVICE_IP:0.0.0.0 0 D/WirelessDisplayService( 437): HANDLE_GET_DEVICE_IP:0.0.0.0 0 |
- knip -
Gokje ze zeggen dat dit de eerste keer is dat ze van het probleem horen en dat je het via kun kunt laten maken of via de winkel waar je hem gekocht hebt?Raymond P schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:31:
De batterij valt mij ook reuze mee. Ook een game spelen lijkt niet super veel te vreten.
[afbeelding]
Daarmee bedoel ik natuurlijk als ie 'm niet automatisch van automatisch afhaalt.![]()
Nickname KasPlantje.
Je weet dat 1 streepje 10% is? Volgens mij is het dan veel meer dan die 18%.. In ieder geval is mijn One S "in reparatie" volgens de site zelf. Ben benieuwd, ik verwacht een nieuwe terug namelijk.Raymond P schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:31:
[afbeelding]
M'n ervaringen en 1 reactie van HTC nadat ik een boze mail had gestuurd staan in dit topic.GvanGiessen schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:35:
[...]
Gokje ze zeggen dat dit de eerste keer is dat ze van het probleem horen en dat je het via kun kunt laten maken of via de winkel waar je hem gekocht hebt?
Kort samengevat komt het daar wel op neer.
In mijn laatste schrijven heb ik dus ook opgenomen dat er contact is met meerdere personen met hetzelfde probleem, en dat een van deze personen (lees: jij) het toestel ongerepareerd terug heeft ontvangen van Dynafix.
Yep, dat realiseer ik me. Voor de game heb ik mail/weer/nieuws en dit topic lezen.J0YR1D3R schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:38:
[...]
Je weet dat 1 streepje 10% is? Volgens mij is het dan veel meer dan die 18%.. In ieder geval is mijn One S "in reparatie" volgens de site zelf. Ben benieuwd, ik verwacht een nieuwe terug namelijk.
edit: Als ik dit topic volg dan lijkt het alsof een nieuwe niet zal helpen.
Wat ik vooral interessant vind is dat een T-Mobile simkaart bij mij geen error triggert.
[ Voor 7% gewijzigd door Raymond P op 05-06-2012 10:48 ]
- knip -
Klopt jammer voor mij is het wel handig voor jou om mij als voorbeeld te gebruiken. Overigens is het wel leuk hoor kom je in een vodafone winkel zeg je: Deze is kapot, Is gemaakt, Is nog steeds kapot. Zeggen ze oke die sturen we op. Zeg ik hoelang gaat dat duren. O meneer maar 10 werkdagen. Ik zeg: ja das twee weken. Dan ben ik hem wel aardig lang kwijt het voor een telefoon van 3 weken oud die al 1 week in reparatie is geweest. Dan heb ik hem de vijfde week terug waarvan ik hem net twee weken gehad heb LEUK IS ANDERS. Ik heb nu alles gedaan om ervoor te zorgen dat het probleem duidelijk was. gezegt waneer het probleem voorkwam, youtube filmpje laten zien van het probleem. Dus hopelijk heb ik een inteligent persoon bij dynafix die hem kan maken.Raymond P schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:46:
[...]
M'n ervaringen en 1 reactie van HTC nadat ik een boze mail had gestuurd staan in dit topic.
Kort samengevat komt het daar wel op neer.
In mijn laatste schrijven heb ik dus ook opgenomen dat er contact is met meerdere personen met hetzelfde probleem, en dat een van deze personen (lees: jij) het toestel ongerepareerd terug heeft ontvangen van Dynafix.
[...]
Yep, dat realiseer ik me. Voor de game heb ik mail/weer/nieuws en dit topic lezen.
Wat ik vooral interessant vind is dat een T-Mobile simkaart bij mij geen error triggert.
Dus ik vraag aan die beste man wat gebeurt er als hun hem krijgen nogmaals, niet maken en terugsturen. Zegt hij vrolijk O meneer dan sturen wij hem nogmaals op de coulance regeling geld pas na 3 keer opsturen. Als er daarna nog problemen zijn krijgt u een ander toestel.
ik wordt overigens heel wel onvriendelijk als ik na twee weken te horen krijg dat een software update is gedaan en dat dat heeft geholpen. of dat ze net als bij de telfoon van mijn broertje hem beschadigt hebben.
Ik verwacht een vlekkeloos doende en krasvrije telefoon terug en neem met minder niet genoegen ik ben het nu onderhand wel zat met die bureaucracy.
[ Voor 12% gewijzigd door GerGio op 05-06-2012 11:36 ]
Nickname KasPlantje.
Ik krijg net een reactie binnen van HTC.
Email contact is vrij laagdrempelig: http://www.htc.com/nl/contact/#email
Als je wilt kan je mijn case nummer ( 12NLCW23NLA000091 ) ter referentie geven.
Betreft opsturen: ik ben gewoon een stuk duidelijker daarin GvanGiessen. Een paar minuten googlen leert mij dat ik niet de enige ben.
Het lijkt mij dat HTC zelf voldoende One S'sen hebben om mee te testen. Laat ze daar maar op testen in plaats van de mijne.
Ik wil m'n fone best opsturen hoor, zodra ik 100% garantie heb dat ie fixed terug komt.
Er is referentiemateriaal genoeg om je klacht op te baseren:
http://forum.vodafone.co....tton-problem/td-p/1082393
YouTube: HTC One S home screen button problem
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1607996
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1679649
en uiteraard: [HTC One S] Ervaringen & Discussie
Nou, dat klinkt als een uitnodiging! Misschien is het handig voor ze om van iedereen die deze issue heeft even die info te ontvangen hehehe.Beste Raymond P.,
Bedankt voor uw reactie.
Uw klacht is nu doorgestuurd naar de juiste afdeling. Ik heb echter nog wel verder informatie nodig om wat meer te kunnen doen met uw technisch probleem. Het zal zeer waarschijnlijk zo zijn dat het netwerk het probleem moet gaan oplossen, maar ik wil toch graag de zaak doorsturen naar de juiste afdeling omdat het probleem alleen met Vodafone SIM kaarten voorkomt.
• Adres
• Serienummer (Instellingen -> Info -> Telefoon Identiteit of onder de batterij op een witte sticker in het toestel)
• Software Informatie (Instellingen -> Info -> Software Informatie - er zijn mogelijk meerdere pagina's met informatie)
Wat betreft de onderste knoppen die niet goed werken, kunt u het beste de veilige modus eens testen en een harde reset zoals in mijn eerdere email uitgelegd. Het zal anders daarvoor toch ter reparatie moeten. Houdt er rekening mee (zoals u al heeft gemerkt) dat een reflash altijd zal worden uitgevoerd.
Graag ontvang ik de bovenstaande informatie van u zodat ik u verder van dienst kan zijn.
Laat het me weten of ik de vraag goed heb beantwoord; klik hier om door te gaan.
Klik hier om een reactie op dit bericht te sturen
Met vriendelijke groet,
Hennie
HTC
Betreft opsturen: ik ben gewoon een stuk duidelijker daarin GvanGiessen. Een paar minuten googlen leert mij dat ik niet de enige ben.
Het lijkt mij dat HTC zelf voldoende One S'sen hebben om mee te testen. Laat ze daar maar op testen in plaats van de mijne.
Ik wil m'n fone best opsturen hoor, zodra ik 100% garantie heb dat ie fixed terug komt.
Er is referentiemateriaal genoeg om je klacht op te baseren:
http://forum.vodafone.co....tton-problem/td-p/1082393
YouTube: HTC One S home screen button problem
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1607996
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1679649
en uiteraard: [HTC One S] Ervaringen & Discussie
- knip -
Ik wil geen nieuwe voor het home-toets probleem, mijn coating lag er al op dag 3 af bij de USB poort en aan de boven-/onderkant.Raymond P schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:46:
[...]
Yep, dat realiseer ik me. Voor de game heb ik mail/weer/nieuws en dit topic lezen.
Overigens is op het Vodafone NL forum ook het probleem bekend:
http://forum.vodafone.nl/...robleem/td-p/20089/page/2
Dankje voor de informatie en zelfs het filmpje wat je geplaatst hebt, deze informatie kunnen wij meer zien wat er aan de hand is. Als ik naar geheel probleem kijk, moet dit een software fout zijn en heb met HTC contact genomen, HTC NL was niet bekend over dit probleem maar ze hebben een escalatie gemaakt met de informatie van jullie alle die ik aan hen doorgegeven hebben.
Mijn persoonlijke dank voor de vele informatie en HTC NL zal contact opnemen met HTC UK over dit probleem omdat Vodafone UK al langere tijd problemen heeft met dit.
Met vriendelijke groet
Patrick
Moderator
Smartphone Crew - Forum NL
Ik weet niet hoeveel last jij er van hebt maar ik vrij veel thuis is er niet mee te werken in de stad doet hij het prima. Ik wil deze telefoon gewoon gemaakt hebben. Ik kan natuurlijk wel wachten op een 100 procent garantie. Maar of ik er nu niks mee kan doen of ik hij is onderweg dat maakt dan ook niet meer uit.Raymond P schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:46:
[...]
Ik ben nu dus ook specifiek naar een winkel wezen brengen omdat ik dan 100% zeker wist dat ik invloed had op wat er op papier kwam te staan richting de reprateur. Bedoel als hij dan nu nog niet gemaakt wordt dan zou toch duidelijk moeten zijn dat ze het daar ook niet weten.
[ Voor 7% gewijzigd door GerGio op 05-06-2012 12:21 ]
Nickname KasPlantje.
Dan heb je idd meer last ervan dan ik heb.
Als ik WiFi aan heb staan zijn er vrijwel geen issues (lees: als ik gebelt wordt komt het wel eens voor).
M'n toiletbezoeken duren wel wel veel korter, thuis heb ik daar namelijk slechte WiFi dekking.
Ik denk dat het wel veilig is om te zeggen dat HTC prima weet wat er aan de hand is, er zullen voldoende knappe koppen daar rondlopen die dat kunnen uitvogelen in de +1,5 maand dat dit speelt.
Het verschil zit 'm in het wel of niet kunnen fixen, waarschijnlijk is er gewoon nog geen fix beschikbaar.
En daar ligt mijn issue met het opsturen. Geen fix bekend betekent automatisch dat een reparateur 'm niet kan fixen.
Het laten opsturen en doen alsof het geen bekend probleem is dat raakt bij mij een beetje een verkeerde snaar.
Als ik WiFi aan heb staan zijn er vrijwel geen issues (lees: als ik gebelt wordt komt het wel eens voor).
M'n toiletbezoeken duren wel wel veel korter, thuis heb ik daar namelijk slechte WiFi dekking.
Ik denk dat het wel veilig is om te zeggen dat HTC prima weet wat er aan de hand is, er zullen voldoende knappe koppen daar rondlopen die dat kunnen uitvogelen in de +1,5 maand dat dit speelt.
Het verschil zit 'm in het wel of niet kunnen fixen, waarschijnlijk is er gewoon nog geen fix beschikbaar.
En daar ligt mijn issue met het opsturen. Geen fix bekend betekent automatisch dat een reparateur 'm niet kan fixen.
Het laten opsturen en doen alsof het geen bekend probleem is dat raakt bij mij een beetje een verkeerde snaar.
- knip -
is dit een bug? of is dit iets dat ons systeembeheer pushed?
Ik wil een wifi netwerk toevoegen van mijn werk, maar dan MOET ik mijn telefoon met een wachtwoord /patroon beveiligen
systeembeheer
Ik wil een wifi netwerk toevoegen van mijn werk, maar dan MOET ik mijn telefoon met een wachtwoord /patroon beveiligen
systeembeheer
[ Voor 10% gewijzigd door Pinin op 05-06-2012 13:50 ]
www.casarodriguillo.com
Na het wisselen van een geknipte simkaart naar een microsimkaart en een softreset lijkt de GSM/UMTS op de ONE S stabieler te werken.
Ik zal zeker eens een mail sturen over dit onderwerp met referentie naar jou caseRaymond P schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:46:
[...]
Nou, dat klinkt als een uitnodiging! Misschien is het handig voor ze om van iedereen die deze issue heeft even die info te ontvangen hehehe.
@J0YR1D3R Ik zal ook eens op het vodafone forum kijken en reageren, kan geen kwaad aan 2 kanten te pushen
Hopelijk word het snel opgelost.....
Dank voor de info allemaal
-= Its dry in the dessert =- So what??
'HTC en vodofone zijn wel vaker geen vrienden
de bekenste Rebootprobleem HTC-toestellen op het Vodafone-netwerk.
de bekenste Rebootprobleem HTC-toestellen op het Vodafone-netwerk.
[ Voor 54% gewijzigd door Pinin op 05-06-2012 14:36 ]
www.casarodriguillo.com
Niemand die dit heeft?alio schreef op zondag 03 juni 2012 @ 17:20:
Ik heb net even een bug ontdekt, als ik iemand bel en dan gelijk op luidspreker zet, zie ik dat de sensor boven blijft knipperen, ook na het gesprek, (ik moet hem dan opnieuw opstarten om het knipperen te stoppen) hebben jullie dit ook?
Ik gebruik nu een weekje de One S en hij bevalt prima!
Enkele kleine dingetjes kan ik echter niet vinden;
Bij de instellingen van WhatsApp kan je aangeven dat je het ledje wilt laten knipperen bij een nieuw bericht. Dit werkt bij mij niet, ongeacht de kleur. In de bar verschijnt wel het WhatsApp logo, maar het ledje doet niks. Enigszins lastig daar ik het toestel vaak in de trilstand gebruik, en aan de hand van het ledje zou willen zien of ik berichten heb ja/nee.
Daarentegen krijg ik het ledje juist niet uit bij mail... Zowel in de HTC mailinstellingen als GMail heb ik de meldingen uitgezet, maar het ledje blijft steeds weer knipperen zodra er mail ontvangen wordt. Sowieso snap ik niet waarom 'ie ook mijn verzonden mail laat zien, terwijl ik toch echt heb ingesteld dat 'ie enkel de Inbox moet syncen.
Vreemd...
Het multi-tasken vind ik wel fijn werken, maar ik mis toch een beetje de applicaties in de top bar (zoals WhatsApp).
Bij de instellingen van WhatsApp kan je aangeven dat je het ledje wilt laten knipperen bij een nieuw bericht. Dit werkt bij mij niet, ongeacht de kleur. In de bar verschijnt wel het WhatsApp logo, maar het ledje doet niks. Enigszins lastig daar ik het toestel vaak in de trilstand gebruik, en aan de hand van het ledje zou willen zien of ik berichten heb ja/nee.
Daarentegen krijg ik het ledje juist niet uit bij mail... Zowel in de HTC mailinstellingen als GMail heb ik de meldingen uitgezet, maar het ledje blijft steeds weer knipperen zodra er mail ontvangen wordt. Sowieso snap ik niet waarom 'ie ook mijn verzonden mail laat zien, terwijl ik toch echt heb ingesteld dat 'ie enkel de Inbox moet syncen.
Vreemd...
Het multi-tasken vind ik wel fijn werken, maar ik mis toch een beetje de applicaties in de top bar (zoals WhatsApp).
[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 05-06-2012 22:29 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik hebt sinds vandaag ook een One S ter vervanging van mijn Desire, die het trouwens nog goed deed waarop ik een custom rom draaide. Ben nog bezig hem in te stellen naar mijn wensen maar tot nu toe bevalt hij prima. Ik hoop alleen dat ik bij deze niet snel de neiging krijg om er een custom rom op te gooien.
Whattsapp: geen idee.TommyGun schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:29:
Ik gebruik nu een weekje de One S en hij bevalt prima!
Vreemd...
Led noti:
Instellingen > Scherm & Display > Meldingsflits > E-mail toggle.
Verzonden mail:
Gmail client helaas geen idee.
HTC mail client:
Account openen, dus waar je je mail in een lijstje ziet.
Rechtsboven: Menu, Map (kies)
Imho is de HTC email app echt van toegevoegde waarde. Iets waar ik me op CM7 flink aan irriteerde.
[ Voor 3% gewijzigd door Raymond P op 06-06-2012 00:08 ]
- knip -
Ja, ik heb dat ook. De sensor knippert rood. Wist alleen niet waar dit vandaan kwam
Heeft iemand ook het probleem dat de foon soms verbonden blijft met een wifi netwerk (bijv van thuis), ook al ben je ruim buiten bereik (bijv op treinstation)? Hij disconnect dus niet automatisch als het netwerk buiten bereik is en is dus niet op 3G. Ik moet dit dan handmatig ff uit/aan zetten, om 3G weer op te pakken....
Gebeurt niet altijd, maar wel al paar keer meegemaakt nu.
zie onderstaand berichtRUFFNECK schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 08:34:
Heeft iemand ook het probleem dat de foon soms verbonden blijft met een wifi netwerk (bijv van thuis), ook al ben je ruim buiten bereik (bijv op treinstation)? Hij disconnect dus niet automatisch als het netwerk buiten bereik is en is dus niet op 3G. Ik moet dit dan handmatig ff uit/aan zetten, om 3G weer op te pakken....
mawi schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 08:19:
Probleem wat ik momenteel met WiFi heb is dat hij niet overschakeld naar andere netwerken; als ik op m'n werk kom, heeft ie nog steeds verbinding met met WiFi netwerk thuis (en ik heb toch echt geen range extender die 40km kan overbruggen). Als ik die verbinding verbreek, dan schakelt ie over op het WiFi netwerk van m'n werk. Onderweg blijft ie dus een WiFi verbinding houden en schakelt ook niet over op 3G.
Inmiddels het volgende artikel gevonden:
http://forum.xda-develope...read.php?t=1617424&page=2
bij mij werkt de app auto wifi wel goed, die houd je coördinaten bij. Ik heb de app niet voor dit probleem maar vlgs mij treedt het dan niet op.
www.casarodriguillo.com
Ik had gewoon de widget op mijn telefoon staan waarmee je Wifi in en uit kan zetten. Ging ik van huis zetten ik WIFi gewoon uit.Pinin schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:39:
bij mij werkt de app auto wifi wel goed, die houd je coördinaten bij. Ik heb de app niet voor dit probleem maar vlgs mij treedt het dan niet op.
Iemand als verder dan mijn gekomen betreffende het Home Button Problem?
[ Voor 9% gewijzigd door GerGio op 06-06-2012 10:47 ]
Nickname KasPlantje.
ja dat had ik gisteren, volgens mij heb ik het niet meer nu ik de optie 'Tijdens de slaapstand Wi-Fi ingeschakeld houden' heb geswitched naar 'Alleen indien aangesloten' terwijl ik hem daarvoor op 'Altijd' had staan. Lijkt me ook wel wat logisch omdat i dan de Wi-Fi-module vaker aan/uit zet.RUFFNECK schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 08:34:
[ Voor 5% gewijzigd door aardbeix15 op 06-06-2012 11:47 ]
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Thanks, staat idd ook in de link die Paul-G gaf, ik ga 't proberen!
aardbeix15 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:46:
[...]
ja dat had ik gisteren, volgens mij heb ik het niet meer nu ik de optie 'Tijdens de slaapstand Wi-Fi ingeschakeld houden' heb geswitched naar 'Alleen indien aangesloten' terwijl ik hem daarvoor op 'Altijd' had staan. Lijkt me ook wel wat logisch omdat i dan de Wi-Fi-module vaker aan/uit zet.
Ja maar dat wil je toch niet
dat werkt niet fijn lijkt mij
dat werkt niet fijn lijkt mij
www.casarodriguillo.com
Bedankt, ik gebruik de HTC e-mail app en de meldingen zijn nu weg.Raymond P schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 00:02:
[...]
Whattsapp: geen idee.
Led noti:
Instellingen > Scherm & Display > Meldingsflits > E-mail toggle.
Verzonden mail:
Gmail client helaas geen idee.
HTC mail client:
Account openen, dus waar je je mail in een lijstje ziet.
Rechtsboven: Menu, Map (kies)
Imho is de HTC email app echt van toegevoegde waarde. Iets waar ik me op CM7 flink aan irriteerde.
Echter laat 'ie nog steeds de map Verzonden zien... terwijl dat al op Inbox stond. Ook mis ik de optie dat 'ie mail automatisch op 'gelezen' zet, want het meeste lees ik toch op de pc / laptop (en move / label / delete ik) en de enige optie om dat gelijk te trekken is 'Verwijder items van server synchroon' maar niks over 'gelezen'.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
De sensor boven achter je scherm, dat lichtrood knippert als je gaat bellen. Als ik bel met luidspreker aan, dan blijft het nog door knipperen na mijn gesprek.J0YR1D3R schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 20:48:
Welke sensor heb je het over?
Iemand een idee hoe goet de gps te laten werken. vandaag een half uur stil gestaan voordat ik een fix heb.
Verder nergens last van alleen irritant dat hij 1,5 dag mee gaat. Moet je als nog je lader mee nemen.
Nog meer mensen HTC sync manager uitgeprobeerd ?
Ik krijg nog steeds zelfde foutmelding (1158) en HTC schiet ook niet op met hun klantenservice.
Verder nergens last van alleen irritant dat hij 1,5 dag mee gaat. Moet je als nog je lader mee nemen.
Nog meer mensen HTC sync manager uitgeprobeerd ?
Ik krijg nog steeds zelfde foutmelding (1158) en HTC schiet ook niet op met hun klantenservice.
[ Voor 34% gewijzigd door BassieRassie op 06-06-2012 21:50 ]
Verwijderd
ik heb sinds gisteren de htc one S gekocht (ik twijfelde met de Iphone 4S) maar ik kan het toestel niet synchroniseren met mijn macbook, (dus geen itunes enz.....) ook is mijn toestel in qwerty klavier (in nederland gekocht) en kan ik deze niet naar azerty veranderen blijkbaar (na navraag bij htc zelf :-s)
het touchscreen gaat niet gemakkelijk voor me om berichtjes te sturen, ik heb altijd de foute letter
wat frustrerend is........
het touchscreen gaat niet gemakkelijk voor me om berichtjes te sturen, ik heb altijd de foute letter
Wees dan maar blij dat je de HTC hebt genomen en niet de Iphone, die is nog kleiner..Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:45:
het touchscreen gaat niet gemakkelijk voor me om berichtjes te sturen, ik heb altijd de foute letterwat frustrerend is........
Maar ik had dit ook, wat je even kunt doen is het scherm naar jouw aanraking instellen, dan weet de telefoon hoe en waar jij altijd de letters raakt.. dan gebeurt het veel minder..
Instellingen -> taal en toetsenbord -> HTC sense input -> geavanceerde instellingen -> ijkhulpmiddel..
Typ dan de woorden die er staan zoals je normaal ook typt(ik typ met 1 hand, dus moet ik dat hier ook doen)..
Het is dat je het zegt... Als ik heel goed kijk zie ik idd een lampje oplichten achter het scherm, bovenin rechts van het HTC logo.alio schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:06:
[...]
De sensor boven achter je scherm, dat lichtrood knippert als je gaat bellen. Als ik bel met luidspreker aan, dan blijft het nog door knipperen na mijn gesprek.
Alleen dat lampje pulseert niet bij mij. Het brand een beetje erg zwak (maar dus wel constant).
Ook bij het direct op de speaker zetten verandert er verder niets, en het lampje dimt netjes na ophangen.
Edit:
Ik mag aannemen dat je Belgisch/Frans bent dan?Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:45:
ik heb sinds gisteren de htc one S gekocht (ik twijfelde met de Iphone 4S) maar ik kan het toestel niet synchroniseren met mijn macbook, (dus geen itunes enz.....) ook is mijn toestel in qwerty klavier (in nederland gekocht) en kan ik deze niet naar azerty veranderen blijkbaar (na navraag bij htc zelf :-s)
het touchscreen gaat niet gemakkelijk voor me om berichtjes te sturen, ik heb altijd de foute letterwat frustrerend is........
Instellingen > Taal & Toetsenbord > HTC Sense Input > Internationaal Toetsenbord > vink Frans aan.
Vervolgens kan je door op het spraakicoontje klikken op het toetsenbord om Frans te selecteren.
Dit zal je een AZERTY indeling geven.
Als dit is wat je zoekt kan je via dezelfde weg eventuele andere talen uitvinken zodat je daar geen last meer van hebt.
[ Voor 44% gewijzigd door Raymond P op 06-06-2012 21:53 ]
- knip -
Sensor (gok infrarood) wordt actief als je belt en zet je scherm uit als je de telefoon aan je oor doet.Raymond P schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 21:46:
[...]
Het is dat je het zegt... Als ik heel goed kijk zie ik idd een lampje oplichten achter het scherm, bovenin rechts van het HTC logo.
Alleen dat lampje pulseert niet bij mij. Het brand een beetje erg zwak (maar dus wel constant).
Ook bij het direct op de speaker zetten verandert er verder niets, en het lampje dimt netjes na ophangen.
Pulseert alleen als ik iemand ga bellen en voordat die heeft opgenomen al op luidspreker zet. Als ik ophang of de andere kant, gaat die bij mij weer netjes uit.
[ Voor 12% gewijzigd door BassieRassie op 06-06-2012 21:58 ]
De sensor zit ernaast geloof ik. 
Heb je trouwens WiFi aan tijdens het wachten op een fix?
WiFi heb ik eigenlijk nooit uit, en heb altijd wel binnen luttele secondes een fix.
Misschien komt dat ook doordat ik aangemeld ben bij latitude en zo periodiek mijn locatie ververs?
Heb je trouwens WiFi aan tijdens het wachten op een fix?
WiFi heb ik eigenlijk nooit uit, en heb altijd wel binnen luttele secondes een fix.
Misschien komt dat ook doordat ik aangemeld ben bij latitude en zo periodiek mijn locatie ververs?
- knip -
Verwijderd
ja ik had slide it nederlands app gedownload, maar ik weet echt niet hoe die gaan gebruiken om berichten te versturen :-sM a r c o schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:56:
zouden er geen custom keyboards zijn dan, die je wel in azerty kunt zetten?
Verwijderd
super Raymond , dank je wel voor je hulp!! en zo leuk het spraakicoontje , ik kende het nog nietRaymond P schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 21:46:
[...]
Het is dat je het zegt... Als ik heel goed kijk zie ik idd een lampje oplichten achter het scherm, bovenin rechts van het HTC logo.
Edit:
[...]
Ik mag aannemen dat je Belgisch/Frans bent dan?
Instellingen > Taal & Toetsenbord > HTC Sense Input > Internationaal Toetsenbord > vink Frans aan.
Vervolgens kan je door op het spraakicoontje klikken op het toetsenbord om Frans te selecteren.
Dit zal je een AZERTY indeling geven.
Als dit is wat je zoekt kan je via dezelfde weg eventuele andere talen uitvinken zodat je daar geen last meer van hebt.
nu nog enkel het synchroniseren met mijn mac , iemand die hier een programma voor heeft?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 22:47 ]
Htc sync manager al geprobeerd?Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:41:
[...]
super Raymond , dank je wel voor je hulp!! en zo leuk het spraakicoontje , ik kende het nog niet
nu nog enkel het synchroniseren met mijn mac , iemand die hier een programma voor heeft?
Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC One S levertijden- en prijzentopic. Accessoires mogen besproken worden in Accessoires voor de HTC One S.
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC One S levertijden- en prijzentopic. Accessoires mogen besproken worden in Accessoires voor de HTC One S.