Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catwoman
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-10 18:47
Heb mijn Xperia P nu een week en net is mij opgevallen dat er een rare vlek binnen in de transparante balk zit:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/zbg1z.png

Heb dit ook al gepost op het XDA forum en wacht op reactie of iemand weet wat het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Majesty schreef op zondag 01 juli 2012 @ 13:01:
Lijkt me dat 'ie dan wel Nederlands is. Ik neem aan dat teiltjemetromme en unfor een branded toestel hebben dan?

En probeer het eens met SEUS: http://www.sonymobile.com/gb/tools/update-service/
Geen idee, hoe kom ik er achter of ik een branded toestel heb?
Ik heb hem in een vodafone winkel gehaald, bij het opstarten heb ik geen vodafone logo's.
Wel stond er standaard wat vodafone software op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Dan is het wel een branded toestel waarschijnlijk, dan gaan je updates dus via Vodafone.

@ SpireQ: Volgens mij was er nog iemand in dit topic die daar last van heeft gehad en hem terug gebracht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 20:11
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 22:05:
Ondanks de vele waarschuwingen op internet om het niet te doen, toch maar update 6.0.B.3.162.geïnstalleerd.
Lijkt er op dat signaalontvangst weliswaar fluctueert maar gemiddeld zeker beter is!
Wat voor waarschuwingen ?

Ik heb de update ook net geinstalleerd; buiten dat het een raar gedoe was via PC Companion is het wel gelukt, en zal komende tijd merken of er verbeteringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catwoman
renio schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:58:
zijn er hier nog mensen met een Xperia P waarvan de transparante balk onderaan iets minder netjes afgewerkt lijkt te zijn? Alsof een stuk transparante folie die er doorheen loopt en afgescheurd lijkt... ik begin me zorgen te maken over ontvangst-perikelen ... het lijkt alsof ik tegenwoordig iets meer last heb van wegvallende gesprekken.
Tevens komt er toch wel wat speling om de onderste dop te zitten... telkens ik de telefoon vastpak kraakt dat een klein beetje, voelt/klinkt niet echt soliede meer.

kortom ik denk er sterk aan om deze te laten omruilen.
Ik heb ook last van zoiets, lijkt her op het plaatje wat ik 4 posts terug heb gepost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
@ SpireQ: terwijl ik op zoek ging op die plaats naar jouw 'vlek' zie ik wel wat anders. Als ik het goed zie, bestaat de transparant balk uit 2 helften; dit is te merken door met je nagel aan de zijkant eroverheen te gaan. Ik zie dus aan de linkerkant bij mij nu oppeens een soort van luchbel; beetje hetzelfde als je een screenprotector niet goed op een scherm plakt; er zit wat lucht tussen de 2 helften.

Lijkt het daar niet op , als je het van verschillende invalshoeken bekijkt??

[ Voor 12% gewijzigd door Kappade op 01-07-2012 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Dit bedoel ik dus:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/314ctbr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catwoman
@JRKAP

Wat je zegt over die 2 helften klopt, en die vlek geeft mij het idee alsof het een extra laag is, lijm of een laagje plastic die je eraf zou kunnen pulken

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/o9fviu.png

Bij mij zit die vlek op het middelste 'lijntje'' aan de kant van de rode streep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Dan denk ik dat het een sticker is met de plaatjes van back+home+menu die lostlaat ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catwoman
http://forum.xda-develope...ead.php?t=1656649&page=43 Zie posts 421 en 422..
Ik denk dat ik 'm toch terug ga sturen naar studentmobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Ik ga om een verklaring vragen; bedankt voor de tip. Het was mij eigenlijk nog niet opgevallen; en weet ook bijna 100% zeker dat het er niet zat. Zeker aangezien ik goed naar rare dingen ging kijken toen renio het schreef.

Het kan dus later optreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catwoman
Heb besloten om 'm maar terug te sturen, ga het risico niet nemen dat ik te lang wacht en de vlek alleen maar erger wordt en meer problemen veroorzaakt (Zie renio en het XDA forum) en dan niet meer gebruik kunnen maken van

''ruilen defect toestel binnen 14 dagen''

Heb er ook bijgezet dat het rechter LED-lampje een stuk minder fel is dan de andere 2, dit was eerst geen reden om de telefoon terug te sturen maar aangezien ik de telefoon nu wél terug stuur (op basis van die vlek) zet ik het LED-lamp probleempje ook bij de klachtomschrijving.
Heb 'm ingepakt en breng het morgen ochtend naar de Primera voor verzending, hopelijk krijg ik eind deze week een nieuwe toegestuurd.

Echt een gedoe zeg, eerste 2 defecte Xperia Sola's ontvangen van Redcoon, en nu dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
bij de xperia die ik dus vrijdag terug naar de winkel gebracht heb (en nu in afwachting van herstelling/omruiling ben) was het eigenlijk hetzelfde wat die transparante balk betreft, zelfs erger want het was bijna over de hele breedte te zien.
Ik had dat al van dag 1 gezien maar het bleef me na 3 weken nog steeds esthetisch gezien storen (en een toestel van bijna 400 euro moet echt wel tip top in orde zijn). Ik vermoed ook dat ik daardoor lichte ontvangst-storingen had (mensen kloegen soms over mij slecht te verstaan). Een reden te meer dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-10 20:58

kevin33

Welkom in Utopia.

Zou de 4.1 update ook naar de P komen?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:12

woutur

Klauwtjes uit!

kevin33 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 18:53:
Zou de 4.1 update ook naar de P komen?
Wat denk jezelf? En dat is geen sarcasme maar een oprechte vraag.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Wilde de update installeren via PC Companion, maar dat wil niet lukken vanuit Virtualbox. Is er nog een andere manier? Ik heb niet direct toegang tot een PC met Windows of een Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-10 14:09
Majesty schreef op zondag 01 juli 2012 @ 14:32:
Dan is het wel een branded toestel waarschijnlijk, dan gaan je updates dus via Vodafone.

@ SpireQ: Volgens mij was er nog iemand in dit topic die daar last van heeft gehad en hem terug gebracht heeft.
die van mij is idd tmobile branded, lopen updates, mbt android 4.0, ongeveer gelijk met 'normaal'?

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 22:21
Even een paar vragen waar ik elders geen antwoord op kan vinden:

1: Ik krijg het niet voor elkaar om afbeeldingen in de standaard mail app van Sony te laden. Is dit überhaupt mogelijk? (waar ik op mijn HTC mail van bijv. Ibood ontving, zag ik afbeeldingen. In de Sony mail app lijkt het meer text-only)

2: Ik was op mijn HTC gewend dat het volume in drie standen gezet kon worden. Geluid aan - Geluid uit, geen tril - Trillen. Is dit op de Sony ook op de een of andere manier mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 09:06
StephanO1990 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 01:39:
Even een paar vragen waar ik elders geen antwoord op kan vinden:

1: Ik krijg het niet voor elkaar om afbeeldingen in de standaard mail app van Sony te laden. Is dit überhaupt mogelijk? (waar ik op mijn HTC mail van bijv. Ibood ontving, zag ik afbeeldingen. In de Sony mail app lijkt het meer text-only)

2: Ik was op mijn HTC gewend dat het volume in drie standen gezet kon worden. Geluid aan - Geluid uit, geen tril - Trillen. Is dit op de Sony ook op de een of andere manier mogelijk?
1 ) Bij mij vraagt ie in de default mail app bij elk mailtje of ik de afbeeldingen wil weergeven. Vind ik nogal irritant omdat ik dat eigenlijk altijd wel wil. Dus ja; volgens mij is dat mogelijk, zal ergens in de settings staan denk ik.

2 ) Wat ik hier gelezen heb kan dat niet zomaar; zal vast een appje voor wezen, moet je even een paar pagina's terugbladeren.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 17:08
kunnen er alleen maar sony oortjes gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
walterwhite schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:14:
kunnen er alleen maar sony oortjes gebruikt worden?
Neen, bluetooth headsets werken ook. Ik heb ook een 'gewone' in-ear van Creative Labs, die werkt ook - maar daar zit dan weer geen microfoon aan vast. Het lijkt me niet meer dan logisch dat elke (bedrade) headset die op andere telefoons werkt, ook op de Xperia P werkt.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:15
Heeft iemand een site waar ik hoesjes kan vinden voor de xperia P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 17:08
DigitalExcorcist schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:16:
[...]

Neen, bluetooth headsets werken ook. Ik heb ook een 'gewone' in-ear van Creative Labs, die werkt ook - maar daar zit dan weer geen microfoon aan vast. Het lijkt me niet meer dan logisch dat elke (bedrade) headset die op andere telefoons werkt, ook op de Xperia P werkt.
Mijn ipod oortjes (apple) werken niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Androo schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:45:
Heeft iemand een site waar ik hoesjes kan vinden voor de xperia P ?
Heb er gewoon 1 gehaald bij The Phone House, een universeel hoesje dat groot genoeg was/is van Valenta.

@WalterWhite : Apart. Zou wel weer typisch Apple zijn ;) prima producten maar net niet helemaal compatibel met producten anders dan van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Antwoord van Cooblue over het vlekken probleem in de doorzichte balk:

Beste meneer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail met ticketnummer: xxxxxxxx
Het probleem is inderdaad bekend bij Sony.
Echter geven zij aan dat het alleen maar om een eerste batch moest gaan.
Deze batch is bij ons al spoedig omgeruild.
Als u een verzekering bij Hi heeft aangesloten is het inderdaad mogelijk bij hun het toestel op te sturen.
Hi zal anders geen leentoestel geven tijdens de reparatie periode.
Ik hoop u hiermee voldoende geholpen te hebben. Heeft u toch nog vragen? Neem dan gerust weer contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
Deborah Hoogendoorn
Medewerker Klantenservice

Aangezien ik (met geluk) een Hi abbo had afgesloten heb ik dus recht op een vervangend toestel. lijkt mij een mooie oplossing toch ?

Enige probleem is dat ik er naast het (moeilijk) zichtbare mankement in de balk, geen problemen met het toestel heb...

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
@JRKAP : Ik zou ze er fijnzinnig aan helpen herinneren dat jij het product bij HUN besteld hebt, en ZIJ te allen tijde verantwoordelijk zijn voor omruilen bij defecten.

En zo niet, gewoon een haatcampagne op alle sociale media starten.

EDIT : nou vooruit. Dat leentoestel is geen voorwaarde geweest bij je aankoop neem ik aan; en zonder telefoon zitten is tegenwoordig ook lastig. Maar je wordt nu afgescheept met 'zoek het maar uit bij Hi' terwijl je zaken doet met Coolbue. Dat hoort niet zo.

[ Voor 35% gewijzigd door DigitalExorcist op 03-07-2012 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
bedankt voor het waarschuwen maar je snapt denk ik mijn punt niet helemaal.

Juist omdat ik een abbo deal van Hi heb, kunnen zij mij voorzien van een vervangende telefoon (nieuwe care pakket van ze). Zoals je aangeeft is zonder smartphone zitten tegenwoordig irritant; en Coolblue is snel, maar doet er minimaal een week over, en dan ZONDER vervangende telefoon; die ik zelf ook niet heb liggen.

Maar zouden jullie hem terugbrengen voor dit kleine euvel?

En kunnen jullie eens kijken of jullie op verschillende locaties 'death grip' kunnen reproduceren? Ik heb op een aantal plekken vol bereik , maar zodra ik hem in mijn linkerhand pak, en dus de doorzichtige balk qua ontvangst hinder, vliegt het bereik terug naar 1 of 2 streepjes. Dit is continu te herhalen. Nogmaals geen klachten , maar nu let ik overal ineens op :X. Ik zeg express verschillende locaties omdat ik het nu bijv niet kan reproduceren. Kan bijv wijzen op een gevoeligheid voor plekken met zwakke dekking.
En doordenkend kan dit weer wijzen op meer energieverbruik; toestel gaat harder werken om meer bereik te krijgen.

Klopt het dat dit energie verbruik wordt weergegeven als ' Android besturingsysteem'. (Heb nog geen 3G module gezien oid)

[ Voor 19% gewijzigd door Kappade op 03-07-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
JRKAP schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:10:
bedankt voor het waarschuwen maar je snapt denk ik mijn punt niet helemaal.

Juist omdat ik een abbo deal van Hi heb, kunnen zij mij voorzien van een vervangende telefoon (nieuwe care pakket van ze). Zoals je aangeeft is zonder smartphone zitten tegenwoordig irritant; en Coolblue is snel, maar doet er minimaal een week over, en dan ZONDER vervangende telefoon; die ik zelf ook niet heb liggen.

Maar zouden jullie hem terugbrengen voor dit kleine euvel?

En kunnen jullie eens kijken of jullie op verschillende locaties 'death grip' kunnen reproduceren? Ik heb op een aantal plekken vol bereik , maar zodra ik hem in mijn linkerhand pak, en dus de doorzichtige balk qua ontvangst hinder, vliegt het bereik terug naar 1 of 2 streepjes. Dit is continu te herhalen. Nogmaals geen klachten , maar nu let ik overal ineens op :X
Die death-grip heb ik ook wel wat last van. Nog geen uitvallende verbindingen gehad (niet meer dan anders met T-Mobile anyway) maar wel dat ie af en toe géén streepjes meer heeft, en als ik de foon boven de balk vastpak ineens wel weer 3 streepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Probeer de telefoon eens op GSM only te zetten, in plaats van UMTS (Voorkeur) / GSM. Dat scheelt echt heel veel bij mij, hij schiet ineens naar 5 streepjes waar ik er eerst 2 heb en binnenshuis krijg ik die 5 streepjes niet meer omlaag, hoe ik de telefoon ook vast houd.

Menu > Instellingen > Draadloos & Netwerken > Mobiele Netwerken > Netwerkmodus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Heb je dan ook dat als je hem in je rechterhand houd (en dus het rechtergedeelte afschermd) het niet hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Majesty schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:25:
Probeer de telefoon eens op GSM only te zetten, in plaats van UMTS (Voorkeur) / GSM. Dat scheelt echt heel veel bij mij, hij schiet ineens naar 5 streepjes waar ik er eerst 2 heb en binnenshuis krijg ik die 5 streepjes niet meer omlaag, hoe ik de telefoon ook vast houd.

Menu > Instellingen > Draadloos & Netwerken > Mobiele Netwerken > Netwerkmodus
Inderdaad een oplossing die ook bij mij hielp. Ook de eerder genoemde update gaf wat verbetering maar het gehele plaatje was zo slecht/flucturerend dat ik de Xperia voor de tweede keer op advies van Phonehouse zelf, heb omgeruild.
Het derde exemplaar geeft nu een veel betere ontvangst dan de vorige toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

woutur schreef op maandag 02 juli 2012 @ 20:27:
[...]

Wat denk jezelf? En dat is geen sarcasme maar een oprechte vraag.
Lijkt mij wel.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Lijkt mij gezien de 2011 lijn ook een 4.0 update kreeg ook ja. 2012 modellen krijgen 4.1 over ene half/3kwart jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Laatst online: 09-10 04:37
4.1 gaat veel sneller komen dan 4.0 kwam voor de 2011-reeks. De verschillen tussen 4.0 en 4.1 zijn heel erg klein op systeemniveau. Sony moet helemaal niet veel aanpassingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
JRKAP schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:43:
Heb je dan ook dat als je hem in je rechterhand houd (en dus het rechtergedeelte afschermd) het niet hebt?
Inderdaad, dan ook niet.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:53:
[...]

Inderdaad een oplossing die ook bij mij hielp. Ook de eerder genoemde update gaf wat verbetering maar het gehele plaatje was zo slecht/flucturerend dat ik de Xperia voor de tweede keer op advies van Phonehouse zelf, heb omgeruild.
Het derde exemplaar geeft nu een veel betere ontvangst dan de vorige toestellen.
Doen ze daar bij Phonehouse zo makkelijk over of zat je nog binnen de 2 weken?

Heb vandaag weer een moment gehad dat ik mijn telefoon signaal kwijt was en het niet meer terug kreeg zonder opnieuw op te starten. Een bekend probleem, ook op XDA, na de nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

De 1e smak heeft ie gemaakt, viel zo uit mijn broekzak op het asfalt :(
Boven het scherm een klein deukje, achterkant heeft aan paar krassen, mooi kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Majesty schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 01:39:
[...]

Inderdaad, dan ook niet.

[...]
hmm, er van uitgaand dat jouw doorzichte balk geen vlekken/loslatende <iets> heeft, is dit dus niet de oorzaak van de zwakke ontvangst in de linkerhand . Die vlek zit bij mij links, en heeft dan geen invloed op (slechtere) ontvangst; toestellen die er goed uitzien hebben het ook.

Ik denk dat de hand linkshoudend negatieve invloed heeft op zijn (3G) ontvangst op locaties waar het zwakker is. Op het moment zit ik thuis en blijkbaar is hier sterke ontvangst, links of rechts, 5 streepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F97
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

F97

Fabian

kevin33 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:19:
De 1e smak heeft ie gemaakt, viel zo uit mijn broekzak op het asfalt :(
Boven het scherm een klein deukje, achterkant heeft aan paar krassen, mooi kut.
Ben ook bang dat dat binnenkort zal gebeuren. Hij is al enkele keren van niet hoog gevallen en ik zie ook aan de randen al kleine deukjes. Dus heb mij via mobielbereikbaar.nl een Incipio beschermhoesje besteld. Zal een dezer dagen aankomen, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik heb een beetje een raar probleem. Het is nu een paar keer gebeurd dat mijn accu maar ongeveer 7 a 8 uurtjes mee ging, met een schermtijd van niet meer dan 2,5 uur. Meestal liet ik de accu volledig leeglopen en legde hem daarna aan de lader. Ik zette hem pas weer aan als de accu volledig opgeladen was. Dat ging eerst prima.

Nu laat ik hem niet meer leeglopen en leg hem bij 10 procent aan de lader, terwijl de telefoon aan blijft staan. Bij mij gaat de accu dan veel langer mee. (schermtijd van ongeveer 5u). Erg apart dit verschil en het is pas sinds de laatste week ofzo.

Heeft iemand anders ook zoiets gemerkt? Of is mijn accu toch niet helemaal in orde? Met battery widget en andere apps staat bij accu conditie altijd gewoon 'goed'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catwoman
@ Raznorr,

ik heb gelezen dat de accuduur van de Xperia P beter wordt na een paar weken gebruik waarom dat is, weet niemand precies. (misschien moet de accu inwerken ofzo?) Dat verklaart waarschijnlijk waarom dat accu-gebeuren bij jou pas sinds de laatste week voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt SpireQ, zijn accu is juist minder goed geworden.
Ik kan die 7 a 8 uur beamen, maar ga nu de methode proberen die Raznorr gebruikt door hem vanaf 10% op te laden met de telefoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Majesty: ik ben benieuwd naar jou bevindingen!

@SpireQ: ik bedoelde inderdaad dat het probleem sinds kort is en ik de Xperia P al meer dan een maand heb, dus kan het er niet aan liggen dat ik hem nog niet zo lang heb. Ik drukte me misschien niet helemaal duidelijk uit in de eerdere post.

Dit is het probleem:
Accu leeg laten lopen totdat de telefoon uitvalt en dan opladen en pas aanzetten als hij volledig opgeladen is: 7 a 8 u gebruik met een schermtijd van ongeveer 2,5u

Accu tot 10% leeg laten lopen en dan volledig opladen terwijl de telefoon aan blijft staan: een schermtijd van bijna 5 u en soms meer dan een dag voordat ik hem weer moet opladen (natuurlijk afhankelijk van hoe veel ik hem aan heb staan)

Ik kon nergens in de processen of in het accugebruik schema iets vinden wat duidde op een batterydrain en voorlopig is dit dus het enigste dat ik op heb gemerkt. Als dit bij meerderen voorkomt, weet ik in elk geval waar het aan ligt. Zo niet, moet ik misschien toch nog eens kijken of er nog andere problemen kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
2 tips voor de mensen die het nog niet wisten :

1. Vanaf het homescreen de 'menuknop' ingedrukt houden om het toetsenbord omhoog te krijgen en direct een search op je telefoon/web te starten . (apple is wel met een rechtszaak bezig hierover , dus misschien is dit er straks uit :-( )
2. Apps delen: in de appdrawer of snelkoppeling op homescreen ingedrukt houden, en dan helemaal bovenin, kleine balk Delen (Facebook). Je kan dan ook voor andere deelmogelijkheden kiezen

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Overigens kan ik ook bevestigen dan mijn accu beter is geworden, en het systeem meer accuraat. In het begin viel hij inneens uit met 15%, terwijl hij vanmiddag op 2% stond :P Gauw aan de lader gelegd.

Maakt er trouwens iemand gebruik van de standaard email app; en merkt die ook dat als er bijv 3 nieuwe mails zijn, en op het icoontje staan, de notificatie in het pulldown menu (veel) meer aangeeft? Ik had zojuist '7 nieuwe emails', maar er staan er maar 3?? En nee, dat is niet in andere accounts...

[ Voor 43% gewijzigd door Kappade op 05-07-2012 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Ouch. Mijn Xperia P is gehavend.

Liep net over een stuk weg waar nieuwe straatstenen gelegd werden. Lag dus allemaal puin op. Valt m'n foon dus uit het hoesje (die Valenta van Phone House is toch een klein beetje ruk, wat dat betreft) precies met de display op de grond. Ai. Vervelend.

Nog vervelender was dat er een kolossale graafmachine aan kwam denderen. Die heeft - gelukkig - wel een noodstop gemaakt toen ik besloot m'n foon nog even te redden... ongeveer 2 meter bij de wielen van de graafmachine vandaan :P

Klein krasje (3mm) op de display zelf, en wat ruwe randjes boven en op de grijze balk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Weet je zeker dat het krasje op het scherm zit en niet op de protector? Bij mij zaten er namelijk al vrij snel krasjes op het scherm, terwijl ik er toch voorzichtig mee om ga.
Heb toen de protector eraf gehaald en weg is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 22:14
Zijn hier meer mensen die de standaard firmware van sony icm telcom storend vinden met alle meuk die er standaard wordt bijgelever, maar cyanogenmod heeft officieel nog geen ondersteuning voor dit toestel. Welke variant gevruiken jullie hiervoor?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Na de installatie van vele apps stoor ik mij niet zoveel meer aan die paar apps van Sony. Echter kwam er wel inneens een notificatie over McAfee. Dat hoef ik dan weer niet

edit; McAfee kan je dus wel verwijderen :P

[ Voor 12% gewijzigd door Kappade op 07-07-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Hoe lang doen jullie inmiddels met je batterij? Ik kom niet veel verder dan anderhalve dag met een screen on tijd van ongeveer 2 uur.
Zijn er nog goede batterijbespaar apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
teiltjemetromme schreef op zondag 08 juli 2012 @ 22:28:
Hoe lang doen jullie inmiddels met je batterij? Ik kom niet veel verder dan anderhalve dag met een screen on tijd van ongeveer 2 uur.
Zijn er nog goede batterijbespaar apps?
Er zijn geen goede batterijbespaar-apps. Dat je je telefoon elke avond moet opladen is eigenlijk vrij normaal voor smartphones en helemaal niet zo slecht. Je batterij helemaal laten leeglopen is een stuk minder goed voor je batterij dan hem gewoon altijd de hele nacht, ongeacht het percentage, te laten opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Majesty schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 16:58:
Weet je zeker dat het krasje op het scherm zit en niet op de protector? Bij mij zaten er namelijk al vrij snel krasjes op het scherm, terwijl ik er toch voorzichtig mee om ga.
Heb toen de protector eraf gehaald en weg is alles.
Geen idee; het zal de protector wel zijn denk ik. Wil het nog proberen met zo'n goedje waarmee je krasjes 'op kan vullen'. Een nieuwe protector is natuurlijk een optie, maar deze zit er zo strak op dat elke protector die ik zelf aanbreng hoe dan ook luchtbelletjes of andere ellende zal introduceren. Daar zit ik dan ook weer niet op te wachten.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Had het ook al op het XDA forum gepost, maar die .162 update heeft weinig goeds mee gebracht heb ik het idee. Ik raak m'n 3G verbinding echt erg veel kwijt, probleem is dat 'ie dat niet laat zien. Het 3G icoon met de pijltjes blijft gewoon staan en de pijltjes knipperen ook af en toe.

Op hetzelfde moment kan ik geen websites openen of whatsappen. Naar GSM only zetten heeft in dit geval ook geen zin en als ik zelf naar Mobiele Providers wil zoeken, blijft hij eeuwig zoeken.

Het enige dat helpt is opnieuw opstarten en hopen dat het weer werkt, want dat doet het vaak ook niet, soms een paar seconden en dan weer niets.

Ben er vrij zeker van dat dit een firmware issue is en geen provider (Telfort) gerelateerd probleem. Hoop dat .171 snel beschikbaar komt (staat al klaar sinds 3 juli), of ICS, maar dat gaat nog wel even duren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Majesty: Heb jij nog verschil gemerkt in accutijden tussen de verschillende manieren van opladen? (bij 10 procent opladen terwijl de telefoon aan blijft of leeg laten lopen tot die uitvalt, opladen en pas weer aanzetten als de accu vol zit)

Ik heb verder nog geen update gehad, maar als ik een bericht krijg sla ik die update misschien maar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Moet zeggen dat ik het nog niet helemaal eerlijk getest heb, er kwam iedere keer wel iets tussendoor waardoor ik ineens 1 uur gebruik moest maken van GPS of iets dergelijks, dus heb nog niet eerlijk kunnen vergelijken. Ik heb wel het idee dat als ik hem op laad vanaf 10% dat het eerste stuk (van 100 tot 90) dan langer mee gaat. Dat is een stuk dat sowieso altijd snel gaat overigens.

Die update kun je inderdaad beter maar over slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Als ik dit zo lees, dan kan ik blij zijn dat het mij niet lukte om die update te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARKO
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-06-2022
Majesty schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:10:
Ik raak m'n 3G verbinding echt erg veel kwijt, probleem is dat 'ie dat niet laat zien. Het 3G icoon met de pijltjes blijft gewoon staan en de pijltjes knipperen ook af en toe.

Het enige dat helpt is opnieuw opstarten en hopen dat het weer werkt, want dat doet het vaak ook niet, soms een paar seconden en dan weer niets.

Ben er vrij zeker van dat dit een firmware issue is en geen provider (Telfort) gerelateerd probleem. Hoop dat .171 snel beschikbaar komt (staat al klaar sinds 3 juli), of ICS, maar dat gaat nog wel even duren denk ik.
Dan ben ik bang dat het toch met Telfort te maken heeft, ik krijg donderdag mijn Xperia P en heb nu een HTC Desire Z, met daarop een custom Miui rom. Ik ervaar precies hetzelfde probleem dus een andere telefoon en een totaal andere ROM. Het enige dat we gelijk hebben is de provider Telfort.

De quickfix is ipv opnieuw opstarten, data verbindingen uitschakelen en dan weer inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_R
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-12-2012
Bovenaan de contactenlijst staat "mijzelf". Weet er iemand hoe ik deze nummer kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F97
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

F97

Fabian

Davy_R schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 20:08:
Bovenaan de contactenlijst staat "mijzelf". Weet er iemand hoe ik deze nummer kan veranderen?
Easy peasy lemon squeasy: gewoon op klikken zoals bij een andere contact, en dan je knop rechtsonder gebruiken op de transparante balk. Dan kan je "bewerken" kiezen en daar kan je velden toevoegen met de info die je wil opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
heb m'n xperia P terug. had 'm 2 weken geleden binnen gebracht om die slechte afwerking in transparante balk aan te kaarten en mogelijks ook signaal-verlies aan te wijten.
Ze hebben er niks aan gedaan... juist een software update geïnstalleerd en 'm eens opgekuist... tsja... alleen esthetisch gezien al had ik een vervanging verwacht en ook die verwachting ook zo opgegeven, noppes dus.

Ik ga nu een week verder met de xperia P en zie dan nog wel of ik 'm nog eens terug breng....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
ARKO.nu schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:46:
[...]

Dan ben ik bang dat het toch met Telfort te maken heeft, ik krijg donderdag mijn Xperia P en heb nu een HTC Desire Z, met daarop een custom Miui rom. Ik ervaar precies hetzelfde probleem dus een andere telefoon en een totaal andere ROM. Het enige dat we gelijk hebben is de provider Telfort.

De quickfix is ipv opnieuw opstarten, data verbindingen uitschakelen en dan weer inschakelen.
Aan dit topic te zien is het toch niet een probleem dat aan Telfort te wijten valt, erg veel mensen hebben er last van. Data verbindingen uitschakelen en weer inschakelen heeft in ieder geval geen nut bij mij.

Als ik jou was zal ik je nieuwe Xperia P niet updaten in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Geupdate, maar totaal geen problemen . @Hi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JG-
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-12-2012
Ik heb nu al een paar keer gezien dat mijn SXP uit valt wanneer deze een tijd ligt op te laden. De telefoon moet dan opnieuw gestart worden echter het is niet nodig om mijn pincode opnieuw in te vullen.

Zijn er hier meer mensen die dit hebben ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsparrow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik heb ook de Xperia P binnen gehad. Mooi toestel!

Helaas zat er niets in de doos van HDMI kabel of NFC-dingetjes. Dit terwijl het wel de NL uitgave is van het toestel (de NL handleiding in de doos). Is dat normaal?

Gekocht bij CoolBlue (pdashop.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog problemen met GPS? Krijg steeds geen fix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverNL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:38
Beste Tweakers,
Ik ben van plan om of een Sony xperia U te kopen of een Xperia P. Kunnen mensen mij vertellen welke telefoon voor mij t best geschikt is(qua batterijduur/snelheid processor)
Het enige wat ik ermee ga doen is, Internetten, muziek luisteren, facebook app en miss paar spelletjes erop spelen.
Het wordt een 2 jaar abo, dus moet er wel 2 jaar plezier aan beleven:)

Ik heb reviews gelezen van beide apparaten, maar ervaringen van gebruikers hier vind ik betrouwbaarder.

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
-JG- schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:32:
Ik heb nu al een paar keer gezien dat mijn SXP uit valt wanneer deze een tijd ligt op te laden. De telefoon moet dan opnieuw gestart worden echter het is niet nodig om mijn pincode opnieuw in te vullen.

Zijn er hier meer mensen die dit hebben ervaren?
ik heb 't nu net ook voor... maar niet aan het opladen. Een volledige reboot, geen getril zoals normaal bij het uit of aanzetten. En geen PIN code nodig...?!

Ik ga vermoedelijk toch een omruiling eisen... toestel reageert erg onbetrouwbaar.. daarnet ook moeten herstarten omdat er ineens nul gsm-signaal was (geen service melding), gisterenavond ook al eens gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-10 09:25
OnnoS1991 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:24:
Beste Tweakers,
Ik ben van plan om of een Sony xperia U te kopen of een Xperia P. Kunnen mensen mij vertellen welke telefoon voor mij t best geschikt is(qua batterijduur/snelheid processor)
Het enige wat ik ermee ga doen is, Internetten, muziek luisteren, facebook app en miss paar spelletjes erop spelen.
Het wordt een 2 jaar abo, dus moet er wel 2 jaar plezier aan beleven:)

Ik heb reviews gelezen van beide apparaten, maar ervaringen van gebruikers hier vind ik betrouwbaarder.

Mvg,
Kijk ook eens naar de Sola, zit er eigenlijk net tussenin qua formaat en heeft uitbreidbaar geheugen (handig voor muziek). Verder dezelfde specs als de U, wel iets minder werkgeheugen dan de P maar ik merk daar in de praktijk niets van. Hij is ook 80euro goedkoper dan de P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
renio schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:36:
[...]

ik heb 't nu net ook voor... maar niet aan het opladen. Een volledige reboot, geen getril zoals normaal bij het uit of aanzetten. En geen PIN code nodig...?!

Ik ga vermoedelijk toch een omruiling eisen... toestel reageert erg onbetrouwbaar.. daarnet ook moeten herstarten omdat er ineens nul gsm-signaal was (geen service melding), gisterenavond ook al eens gehad...
grrrr... voor de 3de keer op 1 dag tijd geen gsm signaal... (geen service melding)... zal nog maar eens herstarten. Had ondertussen ook al op 'gsm only' gezet ipv 'umts en gsm' maar geen verbetering.

Straks ga ik er terug mee naar de winkel.. kan niet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, qua bereik heb ik verder nog geen problemen gehad. Dat kan trouwens ook komen vanwege het feit dat in het gehucht waar ik woon alleen een vodafone mast staat en ik dus ook alleen een vodafone abonnement kon kiezen toen ik hier kwam wonen.

Wel grappig dat bijna niemand hier bereik heeft en ik iedereen die hier af en toe komt het wachtwoord maar heb gegeven van mijn wifi, zodat ze toch nog iets kunnen met hun smartphone ;)

ps. Ik heb de instellingen niet veranderd en gewoon altijd om umts en gsm laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik merk soms ook dat mijn Xperia P geen dataverbinding meer lijkt te hebben, ook al staan de statusicoontjes nog gewoon naast de klok. Flightmode verhelpt het probleem meestal, maar soms is de enige oplossing een reboot :-(

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_R
F97 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 21:44:
[...]

Easy peasy lemon squeasy: gewoon op klikken zoals bij een andere contact, en dan je knop rechtsonder gebruiken op de transparante balk. Dan kan je "bewerken" kiezen en daar kan je velden toevoegen met de info die je wil opslaan.
Dat lukt niet. Ik kan er wel nummers bijvoegen maar die nummer krijg ik er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt jezelf inderdaad niet verwijderen, volgens mij komt dat omdat het je eigen account is, of je synchronisatie account om het anders te formuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_R
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 18:15:
Je kunt jezelf inderdaad niet verwijderen, volgens mij komt dat omdat het je eigen account is, of je synchronisatie account om het anders te formuleren.
Wat moet je dan doen als je een nieuw gsm-nummer hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Voor zover ik weet is het nummer dat vermeld staat bij "mezelf" uitgelezen van de SIM of van het netwerk. Vandaar ook dat je dat niet kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:58
AmbroosV schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 00:11:
Voor zover ik weet is het nummer dat vermeld staat bij "mezelf" uitgelezen van de SIM of van het netwerk. Vandaar ook dat je dat niet kan veranderen.
Ik denk het niet. Bij mij staat namelijk geen telefoonnummer, alleen mijn e-mailadres (niet mijn gmailadres).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
En ik werd voor gek verklaard toen ik over het probleem met het signaal begon 8)7.

Mensen die last hebben van wegvallend signaal, op welke firmware draaien jullie? 564 of 162?
Ik had namelijk het idee dat het op 154 ook voor ging doen toen de 162 update net uit was.

Overigens is er weer een nieuwe update "certified", namelijk 177, 171 blijft onreleased lijkt het: http://www.ptcrb.com/vend...t_guest.cfm?modelid=21034

[ Voor 25% gewijzigd door Majesty op 15-07-2012 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsparrow
Ik merk dat als ik streaming muziek luister (3voor12 luisterpaal / Spotify) met een wifi verbinding (dus datastroom zou geen probleem mogen zijn).
Dat de muziek dan af en toe overslaat; bijvoorbeeld als ik Xperia even aan zet om op berichten te controleren of op willekeurige momenten als ook navigatie via Google Maps draait.

Zou met een dual core processor toch niet nodig moeten zijn?

Herkennen jullie dit? Zou het aan Android kunnen liggen, en verholpen zijn met ICS?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
Majesty schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:44:
En ik werd voor gek verklaard toen ik over het probleem met het signaal begon 8)7.

Mensen die last hebben van wegvallend signaal, op welke firmware draaien jullie? 154 of 162?
Ik had namelijk het idee dat het op 154 ook voor ging doen toen de 162 update net uit was.

Overigens is er weer een nieuwe update "certified", namelijk 177, 171 blijft onreleased lijkt het: http://www.ptcrb.com/vend...t_guest.cfm?modelid=21034
mijn xperia draait op build nr 6.0.B.3.162 en vandaag al 2 keer mogen herstarten om signaal terug in orde te krijgen ('geen service' melding). Ondertussen de 'No signal alert' app geïnstalleerd en gemerkt dat ik zo om het half uur ongeveer gedurende paar 10-tal seconden signaal helemaal verlies en dan terug krijg...

Word er wel beetje moedeloos van... nog een paar dagen uitzweten en dan geef ik 'm terug met de eis om omruiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nyand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-10 11:44
Mijn Xperia draait nog steeds op build 6.0.B.1.564. Nog geen melding gehad dat ik hem kan updaten oid.
Met deze build (nog) geen problemen met wegvallende of hangende signalen.

Geen idee hoe ik de nieuwe build binnen kan krijgen, maar als ik het zo hoor, blijf ik nog wel even op deze build. Totdat ICS goed en stabiel draait op de Xperia P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
STRESS. Zonet heeft mn nummerbehoud plaatsgevonden dus nu probeer ik mn tmobile sim erin te krijgen, maar die blijft er met geen mogelijkheid in zitten, mn oude sim klikt zichzelf gewoon vast maar deze totaal niet... Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Zien ze er wel identiek uit? En na het proberen van de nieuwe sim ook de oude weer geprobeerd? Die blijft dan wel vast zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
oude blijft wel vastzitten na opnieuw proberen ... :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Dat is wel apart. Heb je de sim zelf geknipt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Nee, de vorige wel, maar er is een doorbraak! na ANDERHALF uur kloten schelden en razen, bijveilen, alles proberen, bleefie zomaar uit het niets zitten, dus ik mag hopen dat ik dat pokkeding er de komende 2 jaar niet uit hoef te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Mijn zelf verknipte oude SIM ging er zo in, maar toen ik van mijn broer de door Vodafone microSIM erin probeerde te doen wilde hij ook steeds niet 'klikken'. Lastig druk zetten met je nagel op zon klein randje, maar na 50x eindelijk erin gekregen. Als ik beide simmetjes ook op elkaar hield, was de grootte precies hetzelfde maar de chip (dacht bij de oude van mij) groter op de ene.

Trouwens de wegvallende verbinding waar iedereen het over heeft; is dat als er geen streepjes meer te zien zijn, en een rood kruis ernaast? Dit heb ik nu enkele keren gehad. Wel op plaatsen waar het bereik heel slecht is. Alleen zoals de vele zeggen, het komt niet terug. Zelf Airplane mode heeft geen zin, want daar kan je dan niet meer uitkomen??!! De optie Airplanemode is dan lichtgrijs, vergeleken met uitschakelen en stille stand. Telefoon uit en aan, en alles werkt weer.

Het komt misschien 1x per week voor; maar dit is de veelvoorkomende klacht met de nieuwe firmware die ik ook heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
ik heb wegvallen signaal en rebooten om het terug in orde te krijgen (idd airplane blijft grayed out staan) gemiddeld om de 2 uur aan mijn broek :( Is meestal enkel als ik ook in een omgeving zit waar er geen al te sterk ontvangst is (maar dan zou het signaal wel degelijk terug moeten komen normaal hé). Ik heb inmiddels No Signal Alert app geïnstalleerd zodat ik het tenminste gemeld krijg dat ik geen ontvangst meer heb en ik eens een reboot kan triggeren.

Dit is zo sinds ik de xperia terug kreeg van Sony hun belabberde support service. Ze hebben er kennelijk die firmware upgrade op geknald en 'm eens afgestoft met de boodschap dat het nu wel beter zou werken... yeah right, bende klungels!
Op de support forums van Sony regent het ook klachten daarover en 0,0 reactie van een support engineer of dergelijke kwibussen.
Morgen ga ik er echt mee terug naar de winkel en eis ik een vervanging vanuit Sony support. 't Hangt ferm mijn strot uit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-10 22:05
De telefoon vandaag ook binnengekregen. Bij mij past de t-mobile simkaart prima. Mijn abbo gaat pas vanaf 1 augustus in, dus netwerk kan ik nog checken. Downloaden schiet vandaag niet zo op, maar zou ook bij mij kunnen liggen. Ik wil graag zo'n grote gameloft spel binnenhalen, maar blijft maar hangen. Morgen misschien meer geluk.

Verder wel fijn toestelletje, en de tags er ook bij gekregen. Wat wel gaar is je moet weer een programma erbij hebben om de telefoon te mounten. Uiteraard werkt die weer niet op mac.

-edit-

Bridge for mac,

http://www.sonymobile.com/global-en/tools/bridge-for-mac/

Dat zou moeten werken. Jammer dat die wifi enzo zo traag gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door Nazlive op 16-07-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
zsparrow schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:53:
Ik heb ook de Xperia P binnen gehad. Mooi toestel!

Helaas zat er niets in de doos van HDMI kabel of NFC-dingetjes. Dit terwijl het wel de NL uitgave is van het toestel (de NL handleiding in de doos). Is dat normaal?

Gekocht bij CoolBlue (pdashop.nl)
Ik had ze wel gewoon. In combinatie met een t-mobile abbonement via gsmtopdeals(dacht ik) Zat de binnenste grijze doos wel dicht gesealed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsparrow
Nazlive schreef op maandag 16 juli 2012 @ 22:16:
[...]

Ik had ze wel gewoon. In combinatie met een t-mobile abbonement via gsmtopdeals(dacht ik) Zat de binnenste grijze doos wel dicht gesealed?
Ik heb de Xperia los gekocht bij pdashop.nl; dus zonder abonnement. Misschien maakt dat het verschil.Dat het alleen met een abonnement wordt meegegeven....

Ik heb de doos er nog even bij gepakt en ik geloof niet dat ik iets gemist heb, en het is een NL versie, want er zit alleen Nederlandstalige opstartgids bij en alleen een Nederlandstalige 'Belangrijke informatie'.

Pech gehad voor mij :(

(zaten ze in een los zakje of zo?)

[ Voor 3% gewijzigd door zsparrow op 16-07-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
Jammer, maar volgensmij is 't meer gadget dan dat je er echt wat aan hebt? Ik denk dat er ook wel vergelijkbare apps bestaan.

Wel irritant dat ik een t-mobile branded toestel heb.
Weet iemand waarom die ambi-light lichtbalk niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-10 17:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Raden jullie, als Xperia P bezitters, deze mobiel aan, aan andere? Ik heb de meeste reacties in dit topic gelezen en de meeste mensen lijken me enthousiast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
Opzich wel mooi ding, maar ik heb 't idee dat er nog wel wat technische problemen zijn. Even wachten tot de updates denk ik. Volgende maand komt denk ik ICS. Ik ga nu een repair doen. Maar die wifi is gewoon rete traag. Terwijl ik toch 4mb per sec haal op me pc met ethernet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsparrow
Nazlive schreef op maandag 16 juli 2012 @ 22:36:
Jammer, maar volgensmij is 't meer gadget dan dat je er echt wat aan hebt? Ik denk dat er ook wel vergelijkbare apps bestaan.

Wel irritant dat ik een t-mobile branded toestel heb.
Weet iemand waarom die ambi-light lichtbalk niet werkt?
Bedoel je de balk ONDER het scherm die verschillende kleuren kan krijgen?
Dat is de Xperia U volgens mij... een ander toestel dus

[ Voor 0% gewijzigd door zsparrow op 16-07-2012 22:45 . Reden: taalfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
Ik las het net. Helaas, al heb je er niet echt veel aan denk ik. Was wel cool geweest. Ik ben nu opnieuw aan het installeren via Sony Bridge. HIj gooit de nieuwste firmware opnieuw erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-10 17:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Nazlive schreef op maandag 16 juli 2012 @ 22:44:
Opzich wel mooi ding, maar ik heb 't idee dat er nog wel wat technische problemen zijn. Even wachten tot de updates denk ik. Volgende maand komt denk ik ICS. Ik ga nu een repair doen. Maar die wifi is gewoon rete traag. Terwijl ik toch 4mb per sec haal op me pc met ethernet.
Dus niet geheel tevreden? Ik ben van plan aankomende maand over te stappen (wellicht nog deze maand (juli) anders begin augustus, afhankelijk tot wanneer mijn huidige abonnement loopt). Dan ben ik net te vroeg voordat ICS komt om de prestaties daarvan te horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
Ik heb hem nog maar net een paar uur, en nog niet mee gebeld. Alleen tot de conclusie dat het downloaden op 't moment niet op schiet, was volgensmij vanmiddag wel prima. Dus kan ergens anders aan liggen.

Ik ga nu weer even testen. Ik vind die sony bridge wel goed werken. Veel beter dan dat crappy samsung kies.

----

Internet is nu weer prima!

[ Voor 6% gewijzigd door Nazlive op 16-07-2012 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsparrow
Wanneer ik mijn Xperia P aansluit in de auto (hoodtelefoon -> AUX) dan hoor ik een vervelende hoge 'brom' die met het geluid mee 'bromt' en ook enige vervorming van het geluid. Dit is zowel bij het afspelen van gestreamde muziek, als van muziek dat op mijn Xperia P staat opgeslagen.

Echter:
- als ik mijn Xperia P aansluit op een ander apparaat thuis (ook via de hoofdtelefoon uitgang) heb ik daar geen last van
- als ik via een hoofdtelefoon luister naar muziek op de Xperia P heb ik daar geen last van; goed geluid!
- als ik een ander apparaat aansluit in de auto heb ik ook nergens last van (zelfde AUX ingang, zelfde kabel)
Alle testen gedaan met dezelfde muziek

Dus alleen de combinatie lijkt een probleem te zijn... iemand een idee hoe dat kan en vooral: wat er aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
in het beste geval ligt dat aan de kabel die je gebruikt in je auto (die niet goed geïsoleerd is)
in het slechtste geval ligt het aan de autoradio die niet goed afgeschermd is van de voeding.

Ik ben geen expert op dergelijk vlak maar brom is meestal wel gelegen aan slechte afscherming/aarding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:12

woutur

Klauwtjes uit!

The Inquisitor schreef op maandag 16 juli 2012 @ 22:40:
Raden jullie, als Xperia P bezitters, deze mobiel aan, aan andere? Ik heb de meeste reacties in dit topic gelezen en de meeste mensen lijken me enthousiast :)
Wat zijn jouw wensen en eisen in een telefoon? Wat vind je belangrijk? Want als je dat duidelijk weet te maken, kan ik (na een paar maanden gebruik) jou vertellen of deze telefoon wel of niet geschikt is en aan te raden valt.
Nazlive schreef op maandag 16 juli 2012 @ 22:44:
Wat is traag? Ik geloof dat ik met FTP iets van 2 megabyte per seconde haal.

Voor NFC liefhebbers:
Er zitten overal NFC chips in tegenwoordig. In je OV chipkaart en weet ik veel wat. Vind er een paar, en je hebt je 'tags'. Je kunt ook gewoon met die nfc chips aan de gang en het programma NFC ReTag.

[ Voor 41% gewijzigd door woutur op 17-07-2012 11:44 . Reden: toevoegen tweede quote. ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Pagina: 1 ... 10 ... 35 Laatste