Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-06 16:29

JAM

Waar ik inmiddels wel achter ben, is dat de (batterij van de) Xperia P erg snel last heeft van temperatuurschommelingen. Als de telefoon te koud wordt (bijvoorbeeld tijdens filmen in de winter) gaat de telefoon soms ineens 40% batt. naar 1% batt. en dan dus meteen uit.
Ik heb het zelf al meegemaakt dat door de kou de batterij was gezakt tot 25%. Ik doe em vervolgens in m'n binnenzak (of andere warme broek- of jaszak) en na een half uurtje kijk ik weer....
.... tot mijn verbazing was de batterij gestegen naar 38%. :/
Voor de rest is het echt een fantastische telefoon, maar als alle Sony's dit batterijprobleem vertonen neem ik niet nogmaals een Sony-toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-06 10:44
Dat probleem had ik ook met mijn P JAM.

Mijn xperia Z heeft er geen last van. Dus het lijkt echt een P euvel te zijn.

Ik heb wel eens gedacht dat het komt door de allumium achterkant. Deze kan ook zo achterlijk koud zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Ik merk bij mijn telefoon wel meer problemen. Afgezien van de belabberende batterij had ik een paar dagen terug dat ie ineens ging bellen. Zomaar gaat dat ding af midden in de supermarkt. Kreeg hem alleen uit door hem uit te schakelen. Nog iets geks. Wilde hem vandaag aandoen met de pincode krijg ik dat veld te zien als je gaat bellen. Blijft toch wel een heel gek toestel.

Hoop dat de Sony Xperia Z1s mini snel uitkomt al is daar het glas wat minder las ik. Maar die P ga ik dit jaar denk ik verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Laatst online: 22:51
JAM schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 02:00:
Waar ik inmiddels wel achter ben, is dat de (batterij van de) Xperia P erg snel last heeft van temperatuurschommelingen. Als de telefoon te koud wordt (bijvoorbeeld tijdens filmen in de winter) gaat de telefoon soms ineens 40% batt. naar 1% batt. en dan dus meteen uit.
Ik heb het zelf al meegemaakt dat door de kou de batterij was gezakt tot 25%. Ik doe em vervolgens in m'n binnenzak (of andere warme broek- of jaszak) en na een half uurtje kijk ik weer....
.... tot mijn verbazing was de batterij gestegen naar 38%. :/
Voor de rest is het echt een fantastische telefoon, maar als alle Sony's dit batterijprobleem vertonen neem ik niet nogmaals een Sony-toestel.
Ik gebruik een Nilkin Case beschermcover en moet zeggen dat ik jou problemen ook wel eens ervaren hebt, maar niet zo sterk. Misschien helpt een beschermcover de batterij tegen temperatuurschommelingen. Het aluminium geleid de temperatuur natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:16
Sinds een week ben ik overgestapt naar de Xperia SP. Wat een verademing. Voorheen haalde ik met moeite het einde van de dag met mijn P. Nu hou ik nog 40 tot 50% accu over aan het einde van de dag. En dat met redelijke helderheid, op mijn P stond de helderheid altijd laag.

[ Voor 16% gewijzigd door Jimster op 02-01-2014 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-06 16:29

JAM

user_tweakers schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 22:47:
[...]

..... Misschien helpt een beschermcover de batterij tegen temperatuurschommelingen. ....
Ik gebruik een leren Norêve cover (in het leer zit wel een metalen plaatje). Voor m'n vorige toestel had ik er ook eentje en die beviel erg goed. Zelfs met cover kan de temperatuur - door de aluminium body van de P - te snel dalen. Volgens mij daalt de temperatuur gewoon zóveel dat de temperatuurbeveiliging de telefoon uitschakelt... :|

[ Voor 0% gewijzigd door JAM op 18-01-2014 00:38 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Jimster schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 21:13:
Sinds een week ben ik overgestapt naar de Xperia SP. Wat een verademing. Voorheen haalde ik met moeite het einde van de dag met mijn P. Nu hou ik nog 40 tot 50% accu over aan het einde van de dag. En dat met redelijke helderheid, op mijn P stond de helderheid altijd laag.
Dan heb ik ook gedaan :) Ik heb de SP nu twee weken... Heeerlijk :) Al zou een Z1 ook prachtig zijn, maar ik wil nog even niet groter als 4,6... (Dat zij ik voorheen ook over de P, niet groter als 4 inch.. haha)

Het ram geheugen is alleen soms een probleem met laden van iconen op het homescreen, (duurt soms even) maar dat was bij de P zeker niet beter.

Alleen jammer dat ze in die SP geen 12mp hadden geknald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-06 22:23
user_tweakers schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:52:
[...]

Alleen jammer dat ze in die SP geen 12mp hadden geknald..
Ik snap de strategie van Sony qua camera-technologie niet. De hele reeks 13MP camera's van de laatste generatie presteert qua detail en scherpte beduidend minder dan mijn 8MP in de P. Je zou denken dat ze toch vooruit gaan. Maar met 5 extra MP daalt de totale beeldkwaliteit. De snelheid neemt natuurlijk toe, dat is natuurlijk te begrijpen.

Ik denk dat de Xperia P een van de laatste camera's waren waar Sony bij de JPEG-output voorkeur gaf aan meer detail (ten koste van iets meer fijn ruis) dan aan zware ruisonderdrukking (ten koste van fijn detail).

Je ziet duidelijk het verschil als je deze vergelijkingswebsite bekijkt. Waar ook de 8MP van de SP beduidend minder scoort - toch een veel recenter model dan de P.

http://www.gsmarena.com/p...Phone2=4436&idPhone3=5685

Vooral de subtiel oogrimpels rond het meisje rechts in de gaten houden.

Opvallend hoe bij dit specifiek plaatje de tonaliteit en detail bij de P beter is dan de meeste camera's. Te vergelijken met of nét iets beter dan de 5s - waar veel meer ruisonderdrukking wordt toegepast. Ja, je krijgt een cleaner beeld, maar ten koste van detail. Ik spreek natuurlijk puur over detail. Zaken zoals dynamisch bereik zijn bij de nieuwe generatie natuurlijk beter.

Ik weet dat een smartphone geen fototoestel is en de prentjes meestal maar op 800pixels breed worden bekeken op sociale media, maar ik denk dat ik bij mijn P blijf tot ik in een volgende Xperia dezelfde kwaliteit zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:17
Dat met de foto's heb ik ook gemerkt.
Mijn vrouw heeft een Allview met 13MP Exmor camera, maar deze redt het niet bij mijn P en haar oude (5MP) Neo V.

Overigens, mijn P is verkocht, tijd voor iets anders na een jaar.
Ik moet zeggen dat ik nooit de accu-problemen heb gehad zoals ik hier veel lees. Uiteraard kan de accuduur beter, maar bijna 2 dagen bij redelijk gebruik vind ik meer dan voldoende.

[ Voor 15% gewijzigd door Kars op 07-01-2014 11:42 ]

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Wat heb je nu Hashtag? Overigens afgezien van de Sony Xperia Z heb je dus straks ook de Sony Z1 compact met een 4.3 inch scherm. En ook daar lees ik verhalen over de camera die toch iets minder is zou moeten. Pixeldichtheid zegt ook niet alles. Zelfs niet bij 20mp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5v3n
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-03 20:21
acoster schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:28:
Is er iemand die ervaring heeft met de onofficiële CyanogenMod 11 ?

http://au.ibtimes.com/art...-4-kitkat-sony-xperia.htm
Nog niet, maar ik kijk er naar uit om hem te gaan gebruiken zodra alle functies volledig werken. Ik las ergens dat de enige developer (Percy) het oneens is geraakt met de staff van XDA en daarom de updates enkel meer uitbrengt op zijn eigen site:

https://sites.google.com/...eria-p-roms/cm11-download

Je kan daar zien dat zo goed als alles werkt, behalve filmen en bluetooth. Aan het release tempo van 1 a 2 releases per week verwacht ik dat de rom klaar is tegen februari *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-06 12:33
Op XDA wordt ook een Carbon-ROM genoemd. Ik weet niet precies wat het verschil is, aan deze schijnt 'Percy' ook mee te werken.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2603396

Ik heb de ROMs zelf ook nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:18
Hashtag schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:30:
Mijn vrouw heeft een Allview met 13MP Exmor camera, maar deze redt het niet bij mijn P en haar oude (5MP) Neo V.

Ik moet zeggen dat ik nooit de accu-problemen heb gehad zoals ik hier veel lees. Uiteraard kan de accuduur beter, maar bijna 2 dagen bij redelijk gebruik vind ik meer dan voldoende.
Hoeveel heb je er nog voor gekregen, als ik mag vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06 14:04

The Inquisitor

Greetings weaklings

2 euroknallers bij de Mc naar keuze :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5v3n
acoster schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:26:
Op XDA wordt ook een Carbon-ROM genoemd. Ik weet niet precies wat het verschil is, aan deze schijnt 'Percy' ook mee te werken.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2603396

Ik heb de ROMs zelf ook nog niet geprobeerd.
Aah leuk dat er zelfs meerdere roms zijn om onze P naar KitKat te brengen. Die ga ik zeker in de gaten houden! En het is dus geen toeval dat deze rom dezelfde mankementjes heeft als de cyanogen-versie, als ze door dezelfde ontwikkelaar worden gemaakt ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Hashtag schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:30:

Zelf had ik ook niet zo zeer accu problemen.. Maar 2 dagen ging bij mij echt niet..

Wat ik wel opmerkelijk vind:
Toen ik de Xperia P gebruikte had ik bijna altijd een schermtijd van 3 a 4 uur eind van de dag. Sinds ik de Xperia SP hebt haal ik amper 2 uur per dag. Mijn telefoon gebruik is niet veel veranderd, dus ik denk zelf dat misschien de software/hardware in de Xperia P niet netjes het beeldscherm uitschakeld? Voorheen las ik ook wel eens dat het beter was om het beeldscherm in standby te laten vallen i.p.v. het uitknop op de zijkant te drukken.

Ik kan het allemaal niet bevestigen, maar misschien is er toch iets geks aan de hand met het white magic scherm.. Ondanks dat het contrast niet super was, had ik hem wel graag terug gezien op andere telefoons (welliswaar verbeterd dan), want de helderheid was ongekend.
P-Rock schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:38:
[...]

Je telefoon rooten (ik heb zelf mijn gsm geroot met Root_with_Restore_by_Bin4ry_v31), Greenify, DS Battery Saver en GSam Battery Monitor installeren, netwerk op 2G/E zetten en alleen op 3G/H wanneer je moet internetten. Dan zou 'ie het minstens een dag uit moeten houden. Ik heb zelfs vier dagen gehaald, maar dat was bij minimaal gebruik.

Ik heb zelf trouwens nog steeds ICS, want ik weet dat de batterij nog sneller leegloopt wanneer ik JB zou installeren. Hoef je alleen maar een rondje Google te doen om dat te weten te komen. ;)

Maar ik ga er nog eens heel erg hard over nadenken of mijn volgende gsm weer een Sony wordt, want ik lees niets anders dan problemen met die Sony batterijen. Zelfs bij de Z en Z1 wordt er geklaagd over de slechte accuduur.
Ik zou niet te snel oordelen.. De accu capaciteit van de P is nou eenmaal niet heel erg toereikend.

Xperia P 1305mAh, 475 uur, 6 uur (Xperia S doet het eigenlijk nauwelijks beter op accu specs)
Xperia SP 2370mAh, 734 uur, 19 uur
Xperia Z 2330mAh, 550 uur, 11 uur
Xperia Z1 3000mAh, 880 uur, 14 uur

Wel vreemd, volgens mij is de Xperia P niet meer te koop als ik in de pricewatch kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:36
Welke Android-versie gebruik je? Daar zou het ook aan kunnen liggen. Jelly Bean schijnt nogal wat resources te vreten op een Sony gsm. Je zou je SP kunnen rooten en dan Wakelock Detector installeren. Die houdt precies bij wanneer je gsm wakker wordt gemaakt en door welk programma.

[ Voor 35% gewijzigd door P-Rock op 17-01-2014 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Nou de Z of Z1 compact hoeven we even niet aan te denken. Kapot glas schijnt een groot probleem te worden bij de Sony Xperia!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Nog 6 maandjes voordat mijn abo is afgelopen. Geen Sony meer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
The Inquisitor schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:54:
Nog 6 maandjes voordat mijn abo is afgelopen. Geen Sony meer voor mij.
Wat zou je dan wel willen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

user_tweakers schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 19:31:
[...]

Wat zou je dan wel willen nemen?
Nokia met WP8,

En als ik op android wil blijven (denk het niet) dan een Samsung, de rest van de merken staat me ook niet aan.

Ik heb veel Sony apparaten afgelopen jaren gehad en keer op keer stelt Sony mij teleur, dus ik ben het helemaal zat. Sony laptop, HomeCinema (x2), smartphone (x2) etc.Nee, geen Sony meer voor mij, ondanks ik nog steeds van mening ben dat ze mooie apparaten maken, maar ze moeten zich weleens aan beloftes houden en goedwerkende apparaten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Ik denk dat ik hierna ook een niet-Sony toestel neem. Ik word echt helemaal gestoord van die labiele accuduur, waar echt geen peil op te trekken is. Het enige wat wel echt goed is aan dit toestel is de camera. Mijn vriendin heeft een Xperia Z en die beklaagt zich ook al over de wisselende accuduur. Ik ben tot de conclusie gekomen dat Sony gewoon geen kaas heeft gegeten van het optimaliseren van de accu van Xperia telefoons.

[ Voor 73% gewijzigd door P-Rock op 26-01-2014 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ook niet bij hun laptops: in mijn 17,3 inch VAIO laptop zit ook een veel te kleine accu.

Het lijkt bijna alsof Sony niet van hun fouten leert.... .;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik was de accuduur ook zat. Maar de telefoon voldoet verder prima voor mij. Waar ik geen zin in heb, is continu de verbinding te laten verbreken wanneer ik het ding even niet gebruik. Mijn oplossing voorlopig: een externe accu. Geweldige oplossing voor wanneer ik per trein reis (in de auto ligt ie gewoon aan de oplader). Dus tot ik een betere phone heb, qua accuduur, is dit een fijn hulpmiddel. Ik heb hem opgeladen in mn tas gegooid, morgen hoef ik me geen zorgen meer te maken. Nog geen twee tientjes, goedkoper dan een nieuw toestel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Maar dat je je tot dit soort maatregelen moet wenden is natuurlijk al van de gekken.

Ik begrijp nog steeds niet dat Sony voor zo'n kleine batterij heeft gekozen, want het is zo'n beetje de kleinste batterij in de hele Xperia lijn.

[ Voor 47% gewijzigd door P-Rock op 26-01-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

P-Rock schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:30:
Maar dat je je tot dit soort maatregelen moet wenden is natuurlijk al van de gekken.

Ik begrijp nog steeds niet dat Sony voor zo'n kleine batterij heeft gekozen, want het is zo'n beetje de kleinste batterij in de hele Xperia lijn.
En daarom is het ook gewoon niet te verantwoorden door Sony. Dit is gewoon weer eens een trieste fout en wij balen ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
De grootste batterij in de Sony Xperia Z1 schijnt ook al een drama te zijn. Dus ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Gisteren Cyanogenmod 11.0 geïnstalleerd en tot nu toe redelijk tevreden. De release is nog niet helemaal stabiel, er zijn nog een aantal punten die niet goed werken, maar er wordt nog hard aan gewerkt.
Eerste indrukken zijn goed, werkt soepel en batterij lijkt ook langer mee te gaan. Vanmorgen op 100% van de lader gehaald en staat nu op 55%. Normaal gesproken had ik hem al aan de lader hangen rond deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5v3n
acoster schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:52:
Gisteren Cyanogenmod 11.0 geïnstalleerd en tot nu toe redelijk tevreden. De release is nog niet helemaal stabiel, er zijn nog een aantal punten die niet goed werken, maar er wordt nog hard aan gewerkt.
Eerste indrukken zijn goed, werkt soepel en batterij lijkt ook langer mee te gaan. Vanmorgen op 100% van de lader gehaald en staat nu op 55%. Normaal gesproken had ik hem al aan de lader hangen rond deze tijd.
Ik ben ook geïnteresseerd om CM 11.0 erop te zetten, maar jammer genoeg gebruik ik vaak A2DP, wat nog niet werkt. Zodra Percy dat werkend heeft ga ik ook proberen.

Kan je misschien een paar screenshots maken van wat we kunnen verwachten, als je daar zin in hebt? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Ik wil best wat screenshots plaatsen, maar erg veel bijzonders is er niet te zien, uiteindelijk blijft het gewoon een telefoon met dezelfde apps erop ;-) Had je specifiek iets willen zien ?

Verder bevalt het prima, maar ik denk niet dat het de 'klagers' in dit forum van mening zal doen veranderen. Er zitten nog wel wat bugs in. Dus ik zou installeren enkel aanraden als iemand het leuk vind om het te proberen en het niet zo erg vind dat de camera nog niet optimaal werkt, bluetooth niet en sommige apps die crashen. Ook de batterijduur is niet noemenswaardig gestegen, lijkt wel iets beter, maar dat kan natuurlijk ook gewoon opportunistisch denken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5v3n
Ik heb ondertussen zelf ook CM 11 erop gezet omdat ik niet kon wachten :p

Er zitten inderdaad nog wat bugs in, bij mij crashen er regelmatig wat apps, zelfs de zaklamp.Voor de rest merk ik wel dat de launcher veel vloeiender (en mooier) werkt dan die uit de stock versie. Ik vind het batterij gebruik eigenlijk nog wel meevallen. Ik gebruik hem minder intensief dan vroeger maar haal wel regelmatig 1.5 tot zelfs 2 dagen. Ik moet wel zeggen dat ik de batterij opnieuw gekalibreerd heb. Dat helpt om meer capaciteit te betrouwbaarder te benutten. Blijkbaar wordt het zelfs aangeraden om de batterij te kalibreren na het installeren van een nieuwe ROM.

Ik vind het eigenlijk indrukwekkend dat zo een kleine batterij toch nog zo efficiënt benut wordt.

Al bij al heeft CM 11 mijn telefoon nieuw leven ingeblazen en ik gebruik hem daardoor nog steeds met erg veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06 14:28
Greenify doet echt wonderen. Als ik naar bed ga heb ik soms nog 70a60% van mijn batterij over. Dan heb ik volgens mij energy beheer ongeveer 2uur scherm aangehad en 1uur bellen (nog wat overige kleine dingen)

Ik wacht ook nog inderdaad op cm 11

[ Voor 8% gewijzigd door Killertjuh op 06-02-2014 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Ik kan inmiddels helemaal niets meer er op zetten.... Mijn scherm werkt niet meer. Hij geeft wel beeld, maar dat beperkt zich tot 9 punten van de lockscreen. Hij reageert niet op aanraking. Kan er dus niets mee. Zelfs uitschakelen lukt niet (behalve door accu leeg te laten lopen), aangezien je het scherm dan eerst moet unlocken. En mijn wekker blijft maar afgaan, ook die kan ik niet uitzetten.

Door + toets en powerschakelaar tegelijk ingedrukt te houden, start ie wel opnieuw op, maar dat helpt niet. Ik heb hem circa anderhalf jaar, benieuwd of dit onder garantie valt. Het trad ineens op, niet net na een val o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5v3n
Ik ben geen kenner maar ik verwacht wel dat een defect scherm nog onder garantie valt. Hopelijk heb je de bootloader nog niet unlocked, want dan vraagt Sony mega hoge aanvullende kosten voor de reparatie van een defect binnen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Die heb ik niet unlocked, alleen via de Play Store apps erop, verder geen softwarematige hobbyisme toegepast.
Leuk detail, ik heb het toestel gewonnen via Mobilecowboys.nl. Het eerste toestel dat ik ontving laadde niet op. Toen ik dit aangaf en het toestel opstuurde, stuurde Sony de volgende dag een koerier met een nieuw exemplaar. De kleur mocht ik vooraf aangeven en er zat een garantiebrief bij. Top geregeld.

Ik laat hier wel weten hoe het verder loopt. Ik heb al gezien dat een nieuw scherm en LCD (samen één onderdeel) wordt aangeboden tussen 100 en 200 euro. Honderd zou het nog waard zijn, ook omdat ik dan bij mijn info kan..... Maar garantie is natuurlijk prettiger en lijkt me wel op z'n plaats. Je mag toch verwachten dat het apparaat het een paar jaar, minimaal twee, uithoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:33

woutur

Klauwtjes uit!

Ik ga mijn toestel uitlenen, derhalve ga ik ook een factory reset doen. Zijn er nog tips qua ROM's of zal ik het bij de officiele ROM houden? Ik heb de berichten rond ROMS de laatste tijd niet bijgehouden en ik zie op XDA dat elke custom ROM nog steeds schreeuwt dat ze de aller- allerbeste ooit zijn. Vandaar hoop ik op de ervaringen van de bezitters hier te genieten :) Dus.... tips?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• P-Rock
Wat betreft batterijverbruik zou ik 'm terugzetten naar Gingerbread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5v3n
Voor zover ik weet bestaat er (nog) geen custom rom die KitKat helemaal stabiel naar onze xperia p brengt. CM 11 zorgt regelmatig voor crashende apps en dingen zoals de ingebouwde zaklamp of autorotate werken niet altijd evengoed.

Daarbuiten heb ik alleen ervaring met de stock rom van sony. De laatste versie, 6.2.A.1.100 (Jelly Bean 4.1.2), werkt bij mij vlekkeloos en gebruikt niet buitensporig veel energie. Al bij al een zeer degelijke rom.

Misschien zijn er nog tweakers die kunnen aanvullen met hun ervaringen bij custom roms op basis van nieuwe versies van Jelly Bean (4.2 of 4.3) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:58
Sinds een maand mijn P vervangen door een G700, man man man wat een weelde.
Eindelijk kan ik gewoon mijn telefoon de hele dag gebruiken zonder in te zitten over batterij verbruik.
Waar mijn P na een paar uren klooien al op het punt stond om uit te vallen, kan ik gerust 2-3 dagen lang met de G700 werken.

Ik zou de P wel willen verkopen, maar ik wil eigenlijk niemand dit aandoen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Mijn accuduur is tegenwoordig echt top, ik moet hm 2x per dag opladen, rond een uur of 5 en daarna weer in de lader voor de nacht. Volgende dag wordt dit ritueel herhaald.
Alle energiezuinige opties staan aan, waaronder stamina-modus, weinig apps die internetverkeer vragen (sowieso niet meer zo relevant ivm stamina). Al met al: ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Na melding aan Sony dat het scherm niet meer reageert op aanraking, werd mij een link gestuurd naar hun website waar ik nieuwe software kon installeren. Natuurlijk hielp dat niet. Vervolgens werd aangegeven dat ik hem kan opsturen door hem af te geven bij een Phonehouse. Op mijn vraag of het drie of vier dagen duurt, werd te verstaan gegeven (zowel door Sony als de Phonehouse) dat ik rekening moet houden met twee tot drie weken.......
Ik ben maar een simpele ziel, wellicht dat ik daarom logistiek te simpel zie:
- Zaterdag afleveren.
- Maandag opsturen.
- Dinsdag arriveren bij reparateur. Intern logistiek proces in.
- Woensdag moet ie wel bij de raparatieman kunnen liggen. Die legt er in een kwartier een nieuwe scherm op. Vervolgens legt hij hem in het postbakje 'UITGAANDE POST'.
- Donderdag moet ik hem dan wel weer in huis hebben. Dagje speling in verband met 'workload' bij de reparateur of het in een foute bakje leggen door een medewerker ergens in het proces... Dan vrijdag ontvangst :)

Binnen de telecomsector behoort logistiek kennelijk niet tot de aandachtspunten als het gaat om service. Maar om hem dat nog twee weken extra ergens op een stapel te leggen vind ik dieptriest. Zijn er merken die de klant wel serieus nemen??? Weliswaar mag je een gegeven paard niet in de bek kijken (ik heb hem immers gewonnen), maar het haalt me niet echt over de streep om Sony trouw te blijven. Terwijl die accu, daar zou ik nog overheen kunnen kijken, er van uitgaande dat het een 'P issue' is.

Dus ondertussen blijf ik uitkijken naar een volgend toestel die ik een hele dag kan gebruiken, Lumia 625 lijkt me een topdeal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Dat zie je inderdaad te simpel, nog nooit eerder een reparatie meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
unfor schreef op zondag 16 februari 2014 @ 16:09:
Dat zie je inderdaad te simpel, nog nooit eerder een reparatie meegemaakt?
Als je bedoelt met "meegemaakt", zelf uitgevoerd, dan nee. Maar ik heb wel eens apparaten uit- en in elkaar geschroefd. Ik durf te wedden dat ik met de juiste materialen zo'n scherm met een kwartier vervangen heb. Ach, laat het een half uur zijn, of een uur :+ Ik geloof niet dat iemand twee weken ermee bezig is.....
Maar je hebt wellicht gelijk, het zal aan mijn logistiek inzicht liggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Natuurlijk zijn ze er geen 2 weken mee bezig, scherm vervangen zelf is zo gepiept.
Zoals je zelf al zegt heb je weinig inzicht in het logistieke proces ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Elk product dat je opstuurt ter reparatie naar de fabrikant duurt makkelijk 2 weken. Minstens. Bij Acer kan het bijv best 6 weken duren, en ze zijn echt geen 6 weken bezig met het vervangen van een HDD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5v3n
The Inquisitor schreef op zondag 16 februari 2014 @ 15:37:
Mijn accuduur is tegenwoordig echt top, ik moet hm 2x per dag opladen, rond een uur of 5 en daarna weer in de lader voor de nacht. Volgende dag wordt dit ritueel herhaald.
Alle energiezuinige opties staan aan, waaronder stamina-modus, weinig apps die internetverkeer vragen (sowieso niet meer zo relevant ivm stamina). Al met al: ruk.
Heb je al geprobeerd de batterij opnieuw te kalibreren? Dat heeft bij mij heel erg hard geholpen zoals ik hier al eerder heb gezegd

Als je geen root toegang hebt:
  1. Turn your phone on and charge it for 8 hours or more.
  2. Unplug the charger.
  3. Turn your phone off and charge it for one hour.
  4. Unplug the charger.
  5. Turn on the phone and wait 2 minutes.
  6. Turn your phone off and charge it for one hour.
  7. Unplug, turn it on and use as normal. Your battery life should now be a lot better.
bron: http://www.thriveforums.o...l-work-w-out-rooting.html

Als je wel al root toegang hebt:

https://play.google.com/s...m.nema.batterycalibration

Deze methoden helpen omdat Android een soort log bijhoudt over de batterij. Dat werkt natuurlijk nooit helemaal perfect en daardoor verlies je elke laadbeurt opnieuw wat (kostbare!) capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Jup, dat is precies wat ik heb geprobeerd op beide Xperia P's hier, maar bij beide is het niet beter geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Edddd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 16:27:
[...]

Als je bedoelt met "meegemaakt", zelf uitgevoerd, dan nee. Maar ik heb wel eens apparaten uit- en in elkaar geschroefd. Ik durf te wedden dat ik met de juiste materialen zo'n scherm met een kwartier vervangen heb. Ach, laat het een half uur zijn, of een uur :+ Ik geloof niet dat iemand twee weken ermee bezig is.....
Maar je hebt wellicht gelijk, het zal aan mijn logistiek inzicht liggen 8)7
Jouw fout is dat je ervan uitgaat dat jouw gsm de enige is die kapot is. Bij Sony zullen ze waarschijnlijk duizenden gsm's binnen krijgen die een defect hebben en waar iets vervangen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Nu de Nemesis 6.3 kernel en de Enigma 6.3 (met update 6.4 later) aan het installeren. Ik heb Honami v8 ook als update.zip op de telefoon staan. Eens kijken of ik deze ROMs kaal kan benchen. SDkaart is geformatteerd en er zit geen simkaart in.

Ik gebruik de telefoon toch niet meer dus ik kan er net zo goed mee klooien. Dacht er nog over om het een plex mediaspeler te maken. Maar de HDMI uit ondersteund maar tot iets van 540p. En dat is een beetje zonde :)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyxvn
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-05-2024
Hey people! I live in Eindhoven and having this phone. I am not Dutch, hence I'm reading this forum with Google Translate till I learn a bit of the language :D.

I installed CM 11.0 with Android 4.4.2 and also other 2 ROM's based on Android 4.2. I now have the stock firmware back (JB 4.1.2) and it is rooted. That's because each of the ROM has a small problem that I really hate.

CM 11.0 (and it's unofficial btw- that means that it's not so supported :( )
GOOD stuff:
- better battery
- nice settings
- no Sony apps(I would only need the Stamina mode, but then again, there are apps that do the same stuff)
- overclocked the processor to 1200 Mhz
- more space
- quick boot
- possibility to clear all apps in recent apps screen
- more stuff(see Kit Kat spec)

BAD stuff:
the internet from the mobile network does not work always, there is a need to stop it and start it again a couple of times, this is what I really not liked
- the recent apps screen(that is, when you keep pressed home button) reacts slowly compared to stock firmware

Then, I have tried Enigma ROM 6.4, Terminator v2, Xperia Honami White(all based on 4.2). All of them give many UI error (System UI has been shut down or something like that) and then it restarts and then guess what, other things happen, clock+date not in the notification etc. Also for these, the recent apps screen opens really slowly because it also has Sony Small apps which I find it useful only if you have 4.5+ inch screen and better resolution.

Back to stock firmware -> I rooted it, let the CPU work in Performance governor together with deadline I/O scheduler. Now it is smoother but it's not really a powerful phone. The battery drain is not so much considering the fact that the screen drains the big part. I disabled/uninstalled a lot of things and the antutu benchmark result is similar to 4.4 CM11 one - between 9500 and 10500 so I really don't see why I need another ROM. Try also PimpMyROM app, it's cool!

I am thinking to try a custom rom based on 2.3 maybe or 4.0 that can be really smooth and uses less battery. I mean, an old computer should work with Win XP better than with 7 and it should work perfect with Ubuntu 10 (old school :D).

his phone has the worst battery, Stretching out 1 hour more is useless if you have to not use its smartphone capabilities. I need performance mainly, I want to use GMaps, write an email, put a call on hold while it syncs everything in the background, stamina mode on, having an Evernote note opened...all at the same time (this kinda works on Performance governore @ 1Ghz dual core). I already have a 10 000 mAh battery when going on trip and a AA-based charger in my pocket for everyday use, a cable in the bag and of course the computer at home and work.

Cheers!

I'm sorry but this is a Dutch forum, so we expect our users to post in Dutch.

[ Voor 1% gewijzigd door 13art op 17-03-2014 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 585557

This doen't add anything, looks like SPAM and it's a Dutch forum so post should be in Dutch

[ Voor 76% gewijzigd door 13art op 17-03-2014 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:24
acoster schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:52:
Ik gisteren ook gedaan :)
Bevalt zeker goed tot nu toe. Jammer dat a2dp niet werkt :( kan dus niet handsfree bellen in de auto op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:12
Nadat ik afgelopen week weer opeens had dat mijn toestel ermee kapte (ging uit zonder reden, om vervolgens een minuut of 20-30 nergens op te reageren, al vaker gebeurd), was ik het beu. Daarnaast die idiote stand-bytijd van 17 uur (sinds ICS volgens stamnia) en het feit dat te veel gesprekken werden afgebroken (terwijl ik zelden bel), en het feit dat er vaak andere toetsen op het toetsenbord worden ingedrukt dan de bedoeling is (nee ik heb geen kolenscheppen) heeft ervoor gezorgd dat ik weer terug ben bij een iPhone (voor de Xperia P altijd iphone gehad). Ik kan alleen maar zeggen: heerlijk.
Maar nu de vraag: kan ik mijn xperia p nog voor iets gebruiken, behalve als onderzetter. Wat hebben jullie ermee gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 543436

Als foto toestel wellicht, de camera is wel ok.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-06 21:07
Met 'wel ok' is ook alles gezegd. Als ik mijn foto's vergelijk met die van een vriend die een HTC One S heeft (zelfde modeljaar, ook 8MP) zijn mijn foto's veel korreliger en fletser..

Zelf ga ik hem over een paar maandjes inzetten als MP3-speler. Ik heb een kistradio waar ik hem aan kan hangen met draad of via bluetooth. Spotify streamen e.d. kan hij nog prima voor ingezet worden! Ik zou hem dan wel eerst een keer terugzetten naar fabriekinstellingen. Dan weet je zeker dat alles weer is zoals het hoort en gaat je batterij het langst mee..

[ Voor 17% gewijzigd door Michel5128 op 26-03-2014 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
Al twee weken de Z1 Compact. Uiteraard bijna op alle vlakken beter dan de P.

Ik merk wel dat de microfoon in de P een speciaal geval was, meer high-end dan die in de Z1c. Dit weekend eventjes filmpje gemaakt in een zaal met zware, diepe bassen en die klinken volledig distorted. Muziek quasi onherkenbaar. Ruis en gekraak.

Met de P had ik dit bijna nooit voor - tenzij ik nét naast een metershoge geluidsbox stond. Er zit waarschijnlijk een microfoon in met een breder spectrum of dynamisch bereik - ik ben geen geluidsexpert. Beetje zoals sommige Nokia topmodellen van nu, als ik mij goed herinner. Maar er is alleszins een verschil. Wat ik mis in de Z1c - toch hoger geplaatst dan de toenmalige P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Toestel Xperia Z1 compact lijkt me nog steeds een veel beter toestel dan de Sony Xperia P. Alleen al vanwege de accu.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik heb nog altijd last van regelmatig irriterende eigenschappen. Om over de accu te zwijgen heb ik het idee dat het hele OS niet stabiel is. Regelmatig lopen apps vast, apps laden langzaaaam, muziek via BT hapert continu en is niet te doen, muziek via audiojack gaat prima totdat je besluit te browsen erbij, dan gaat het ook haperen. Even switchen tussen apps is ook gewoon een drama.

Heb tegenwoordig er nog maar weinig apps opzitten, app cache e.d. wis ik regelmatig, maar wordt er allemaal niet beter op. Ik zit te twijfelen of ik de gok zal nemen om het hele OS er opnieuw op te gooien (maar dan wel weer alles kwijt zijn, en dat kost allemaal weer een hoop tijd) of het gewoon nog uit te houden tot contractverlening/beëindiging (3 maanden oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 572916

Hier werkt alles vlekkenloos probleemloos en snel op android 4.3
Heb geen speciale of geheugentweakende software draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
De telefoon eens helemaal opschonen kan geen kwaad als je hem al bijna 2 jaar in gebruik hebt. En in mijn geval valt het terug zetten dan de applicaties ook wel weer mee. Vaak worden de gegevens als ergens online opgeslagen en is het na het herinstalleren, wat ook makkelijk kan vanuit de playstore, zo weer werkend. Je bent wel van je oude spullen af.

@kastjes, welke 4.3-ROM gebruik jij op de Xperia P?

Zelf heb ik Cyanogenmod 11.0 (Kitkat 4.4.2) geïnstalleerd (en draai ik op ART) en op zich is dat niet verkeerd, op wat onhebbelijkheden na. Vooral mis ik nu dat ik mijn draadloze headset (A2DP) niet kan gebruiken. Verder kan ik makkelijk een dag op een volle batterij draaien. (http://forum.xda-develope...cyanogenmod-11-0-t2626639)
Er zijn een aantal ontwikkelaars bezig met het opbouwen van een nieuwe ROM (AOSP) en als daar een redelijke stabiele versie van is, ga ik deze zeker proberen.Voor de geïnteresseerde:
http://forum.xda-develope...-p-sola-aosx-rom-t2716195

Wel kijk ik uit naar eind juni, wanneer ik een nieuwe telefoon mag uitzoeken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Apps zelf is inderdaad weinig probleem, customization wel denk ik dan. Maar ik denk voornamelijk aan data, wat gebeurt er bijv met whatsapp geschiedenis?
Muziek is dan ook nog wel makkelijk te doen, maar foto's? Dat linkt nu natuurlijk overal aan, dan denk ik bijv aan doorgestuurde foto's van WA/Viber/Telegram etc. Nouja goed, lijkt me een beetje irritant omdat je nu weet dat het er gewoon is :p

Maar goed, moet ik niet te lang twijfelen om het te doen anders heeft het sowieso geen nut meer

Edit: ik zie dat je SDkaart kun laten zoals 'ie is. Is dat aan te raden?

[ Voor 7% gewijzigd door The Inquisitor op 02-05-2014 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
De whatsapp-geschiedenis is inderdaad weg, dan zou je een backup van de app moeten maken.
Foto's blijven in principe staan. Wel heb ik een backup van de telefoon gemaakt op mijn PC en dus ook de foto's daar neer gezet.
Wel is het aan te bevelen om even een export te doen van de contacten en deze dan naderhand weer in te lezen. Als je gewoon de Sony-rom terug zet, kan je dat ook met het programma van Sony doen.

Je kan je SD-kaart zo laten, al staan er dan nog wel wat bestanden op die waarschijnlijk niet meer worden gebruikt. Maar zo heb je vaak wel sneller je instellingen weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Nice, thanks. Denk dat ik het dan maar ga uitvoeren nadat ik, voor de zekerheid, een bacup heb gemaakt van belangrijke gegevens op SD (foto's) en WA geschiedenis (want dat kan heel gemakkelijk schijnbaar). SMS e.d. doe ik dan wel via het Sony programma (ik zit en blijf inderdaad op de sony rom)..

[ Voor 14% gewijzigd door The Inquisitor op 02-05-2014 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-06 15:32
Grappig om te zien dat iedereen uit eindelijk in dezelfde problemen verzand (accu / instabiel).
Ik heb ook vroegtijdig de sony in de la gelegd omdat ik er een beetje gek van werd.
Heb nu een LG G2 en die doet exact wat ik van een toestel verwacht, maar dat mag ook wel high end vs mid...
Zelfs mij vrouw wil de sony niet hebben :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
genesisfm schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 10:37:
Grappig om te zien dat iedereen uit eindelijk in dezelfde problemen verzand (accu / instabiel).
Ik heb ook vroegtijdig de sony in de la gelegd omdat ik er een beetje gek van werd.
Heb nu een LG G2 en die doet exact wat ik van een toestel verwacht, maar dat mag ook wel high end vs mid...
Zelfs mij vrouw wil de sony niet hebben :x
Inderdaad grappig om te zien, ik heb mijn P ook na een half jaar al in de la gelegd en inmiddels aan mijn eerst smartphoneloze zus geschonken; die is er erg blij mee!
Gebruikt 'm ook niet superveel dus veel last heeft ze niet van de brakke accu.
Ze vindt 'm wel erg mooi (heb de zwarte) en krijgt er veel reacties over :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik moet zeggen dat mijn Xperia P beter werkt na de factory reset. Scheelt écht een hoop. Heel stuk minder foutmeldingen en minder zonder reset zonder reden, alhoewel ik er gisteren nog 2 had. In orde is de phone dus zeker niet, maar hiermee kan ik nog wel door tot augustus oid.

Ik kan niet wachten op contractverlenging :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:14
Mijn P is alles behalve instabiel en dat ding werkt nog als een tierelier... Voor korte tijd, dat wel :P De accu laat zeker te wensen over.
Binnenkort verlengen, Hi hing al aan de telefoon dat ik een nieuwe telefoon mag uitzoeken maar weet nog niet zeker wat... Z1 compact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-06 21:07
Echt instabiel is de mijne ook niet. Gaat elke nacht aan de lader dan kom ik de dag wel door. Behalve als ik écht veel moet bellen of wanneer de avond toch wat langer duurt (stapavond bijv.). Verder is de batterijindicatie echt niet te vertrouwen. Vanaf 15% is er zeker al kans op uitvallen, reset/batterypulls helpen hiervoor niet...

Vorige week het toestel gebruikt met Google maps als navigatie met daarnaast Flitsmeister. Dit trekt hij net maar als je dan ook nog eens probeert te Whatsappen of een belletje krijgt dan flipt hij helemaal en kun je soms enkele minuten niets meer. Maarja dat is ook niet zo gek met een dualcore van 1Ghz.

In principe zou ik nu al een nieuw toestel kunnen kiezen (4 maanden voor contractverlenging) maar ik wacht toch nog even. Zou erg graag de Z1 Compact willen hebben maar die is op dit moment nog een beetje prijzig vind ik. Hopelijk gaat dat nog wat dalen en tot augustus hou ik het nog wel uit (ook niet verkeerd om een oud toestel te hebben tijdens mijn zomerbaan, waar hij toch veel blootgesteld zal worden aan stof, vuil en stoten..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Wanneer je een andere launcher op de Xperia P zet, hebben jullie dan ook het probleem dat je de Walkman widget op geen mogelijkheid kan gebruiken/plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

De mijne was niet instabiel, maar accu was meestal leeg aan het einde van de dag, erg vervelend, en het touchscreen reageerde dagelijks een keer niet, dan was het een kwestie van even wachten en dan deed hij het weer. Ook foutmeldingen dat de play store was gestopt. Daarom (en omdat ik altijd met 2 telefoons op zak liep) nu een moto G dual sim gekocht.

Die van mijn vriendin doet het nog redelijk, geen problemen met instabiliteit, ook niet met het touchscreen. Die haalt de 2 jaar denk wel, ik was er na 1,5 jaar wel klaar mee :P

[ Voor 4% gewijzigd door _ferry_ op 26-05-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

en het touchscreen reageerde dagelijks een keer niet
Ook foutmeldingen dat de play store was gestopt
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Haha, leuke quote inderdaad >:) . Ik zag laatst nog iemand voorbij komen die zijn Xperia P voor €160,- probeerde te verkopen, helaas helaas, daar heb je inmiddels al veel betere telefoons voor (2e hands).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Voor 160 euro heb je zelfs beter werkende nieuwe telefoons :') Misschien met een mindere camera, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
Dat vind ik toch wel vies tegenvallen, meestal ga je er wel op achteruit op een aspect... De resolutie van de P is bijvoorbeeld nog steeds één van de hogere op een 4-4,5 inch toestel, en de camera is ook prima. Dat zijn toch wel twee belangrijke aspecten (persoonlijk) van een telefoon, qua accuduur zal je er altijd wel op vooruit gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

En qua stabiliteit.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
Maar welke telefoon is dan een waardige vervanger... Voor weinig centjes?
- De Z1c is weer een high-end met bijbehorend prijskaartje
- Met de E1 wil ik nog niet dood gevonden worden
- De M2 is nog wel interessant qua € maar weer groot (4,8 inch) en dat met 540x960
- De SP is ook niet meer het nieuwste van het nieuwste maar biedt meer bang for buck dan een M2 denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dat zijn dan ook wel weer nieuwe modellen natuurlijk, de P is ook alweer....jaartje of 3 oud? Een mid tot high-end toestel van vorig jaar zou nu al stukje goedkoper zijn en al veel beter dan de P.

Daarnaast;
Lumia 925 kost 350 euro
Lumia 1320 kost zelfs maar 260 euro en dan heb je een 6 inch display.

Beide met goede camera en snellere processor dan de xP. Mits je over wilt stappen op WP8. Android vervangers zullen er ongetwijfeld ook zijn, maar daar houd ik me niet meer zo mee bezig. Ter referentie, bovenstaande toestellen kosten een stuk minder dat de xP kostte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Mijn P is ook al weer 2 jaar in gebruik, dus ook tijd voor vervanging.
Eind deze maand komt de vernieuwde Moto G uit, met 4G-ondersteuning en de mogelijkheid tot geheugenuitbreiding met een SD-kaart.
Een prima toestel, voor een prijs van 199 euro! Update naar Android 4.4.3 wordt momenteel al uitgerold naar de Moto G. Dus ook geen 'gezeur' meer over updates die niet komen of lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik ben de P weer goed zat, ondanks ik laatste een hard reset heb gegeven en ik er nauwelijks apps op heb staan is dat ding zo naar als de neten. Ergste pijnpunten op dit moment:

- Muziek afspelen met bluetooth werkt, totdat ik iemand probeer te berichten op whatsapp of telegram. Dan gaat de muziek haperen en werkt de telefoon zo langzaam als stront.
- Op onverklaarbare momenten is de telefoon sowieso trager dan stront. Typen via het toetsenbord is in GEEN ENKELE app mogelijk, en zorgt voor een vertraging van 5 seconde ongeveer. Dus ik kan typen, en 5 seconde later komt de eerste letter op het scherm. Zéér irritant. En nogmaals, nauwelijks apps geïnstalleerd sinds de hard reset en verder geen actieve apps (dus geen vol ram).

En uiteraard moet ik minstens 2x per dag opladen om de telefoon normaal te gebruiken. En dan bedoel ik echt 'normaal gebruik', want zoveel zit ik er niet op (omdat ik weet dat 'ie dan nog eerder uitvalt). Maar goed, dat laatste is nog tot daaraan toe, de andere twee punten vind ik simpelweg schandalig voor een telefoon die totaal geen budget phone was. Ook niet high end, maar zeker niet budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
Ook mijn Xperia P is bij tijd en wijle ontzettend traag, wat na ongeveer 20 seconden weer weg is. Ook bij het toetsenbord wil het wel eens mis gaan, maar wanneer de eerste letters er staan is hij wel weer snel bij mij.

De laatste tijd heb ik wel last van een ander probleem: als de telefoon in mijn broekzak zit lijkt hij soms spontaan te unlocken (ik heb 'Swipe' ingesteld als unlock, verder geen code) en dingen te gaan doen. Zo is mijn homescreenindeling vernacheld en was mijn wallpaper pleite. :{

Inmiddels ben ik ook wel een beetje klaar met m'n Xperia P: ik heb 'm nu twee jaar, tijd voor iets nieuws. Maar wat...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Owja, waar ik ook nog last van heb is dat wanneer we gebeld worden, de telefoon blijft trillen als je opneemt :') Hilarisch. En dit heb ik niet alleen op mijn eigen toestel, maar ook op de ander hier in huis. Dus toeval... denk het niet.

Spontaan unlocken herken ik zelf niet, maar het zou me niets verbazen als dat bij de lijst met euvels hoort.

Betreft een nieuw toestel...ik twijfel ook nog enorm. Lastig... ik wil dit keer toch wel graag 2 jaar zonder al te veel gezeik door, maar voor een beschaafd maandbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:12
The Inquisitor schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 22:24:

Betreft een nieuw toestel...ik twijfel ook nog enorm. Lastig... ik wil dit keer toch wel graag 2 jaar zonder al te veel gezeik door, maar voor een beschaafd maandbedrag.
Ja precies, de ideale opvolger is de Z compact, maar die is toch nog prijzig. Hetzelfde geldt voor de HTC One mini 2, ook leuk, maar te duur. Je hebt de Motorola G 4G, maar die heeft geen NFC en verder kwam de Huawei Ascend G6 4G op mijn radar, deze heeft wel een iets groter scherm dan de P (4,5 inch), maar is voor de rest wel een verbetering ten opzichte van de P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reconf
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik kan iedereen aanraden om de Slimkat ROM (Android 4.4.3) te installeren (http://forum.xda-develope...official-slimkat-t2777396).

Praktisch alle problemen die ik had met de originele ROM zijn nu verleden tijd, zoals:
- Algehele traagheid
- Vertraging bij het typen
- Niet kunnen opnemen van telefoongesprekken
- Crashen op willekeurige momenten, bijvoorbeeld bij af gaan wekker
- Onverklaarbaar batterijgebruik, snel leeg

De Slimkat ROM is stabiel en snel. Schermen en apps openen sneller en de telefoon voelt gewoon weer snappy aan. Ik stond op het punt een nieuwe telefoon te kopen maar wacht daar nu toch nog maar even mee. De Cyanogenmod 11 heb ik ook geprobeerd maar die voelt toch wat zwaarder aan, niet zo snel als de Slimkat ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Hmmm, wel het overwegen waard inderdaad. Misschien eens naar kijken. Dan moet ik me alleen even goed inlezen over rooten en flashen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reconf
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10-2024
Ja, dat was voor mij het enige wat me tegenhield (en het feit dat ik hem mogelijk zou bricken). Ik ben er ook een half dagje mee bezig geweest voordat ik doorhad hoe het in elkaar zat.

Er zijn een aantal stappen die je eerst moet doen, daarna is het vrij simpel.
1. Rooten
2. Bootloader unlocken.

Beide staan beschreven op deze site:
http://xperiahtcrootingro...ecovery-on-sony-xperia-p/

Daarna installeer je CWM (bootloader waarmee je andere roms kan installeren).

• Mlazurro
reconf schreef op zondag 15 juni 2014 @ 13:49:
Ik kan iedereen aanraden om de Slimkat ROM (Android 4.4.3) te installeren (http://forum.xda-develope...official-slimkat-t2777396).
(...)
Ik zou graag m'n gepensioneerde stock & rooted P wat nieuw leven willen inblazen en aan m'n broer geven.
Maar ik vind in de link die je geeft, geen downloadlink naar de daadwerkelijke (recentste) ROM.

EDIT: ok, link gevonden in het XDA topic. Nog tips uit eerste hand ivm het hele proces?

[ Voor 14% gewijzigd door Mlazurro op 14-08-2014 16:32 ]

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:14
Oké, de Xperia P van mn vriendin is ook toe aan een flinke update. Hardwarematig is er al een nieuwe batterij in bestelling, softwarematig gaat er of Slimkat of AOSPA op. Twijfel nog.
Welke zouden jullie nemen, en waarom?

Anyhow, ik zit nog met een probleem. Eerst moet de bootloader unlocked worden. Dat kan blijkbaar niet gewoon zoals bij mijn Nexus en Samsung, maar je moet het aanvragen bij Sony. En die geweldige Sony site (http://developer.sonymobile.com/unlockbootloader) wil dat ik mijn email adres valideer maar ik krijg helemaal geen mailtjes van ze binnen... Dus ik kan niet verder :(

Heeft iemand hier toevallig de mogelijkheid om deze unlockcodes aan te vragen?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Heb je een PM gestuurd ;)

• Richh
Dank, The Inquisitor! Het is gelukt ;)

Nu nog een keuze maken tussen Slimkat en AOSPA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:10
Ik heb de xperia P sinds half juni 2012, ik was er eigenlijk een jaar geleden al klaar mee, maar wordt nu eens tijd voor een beter toestel. z3 of iphone 6 ofzo

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Richh schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:38:
Dank, The Inquisitor! Het is gelukt ;)

Nu nog een keuze maken tussen Slimkat en AOSPA :)
Het is trouwens AOSPA geworden. ROM bevalt zeer goed :)
Af en toe wel een vervelende camera bug, de dialer reageert soms traag, en eenmaal per week een random reboot, maar al met al is het daarmee een beter dan voorheen :P aldus mijn vriendin. Batterij gaat zeker 1,5x zo lang mee en hij voelt 'vloeiender': hij blijft minder hangen en apps lijken sneller te reageren.
Er gaat wel een nieuw toestel komen, maar door deze upgrade is het niet meer noodzakelijk. Zo is er dus wat ruimte om te wachten op een goede aanbieding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Richh schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:28:
[...]

Af en toe wel een vervelende camera bug, de dialer reageert soms traag, en eenmaal per week een random reboot, maar al met al is het daarmee een beter dan voorheen :P aldus mijn vriendin.
:D :'(

Nu ik (al een maand) een nieuwe mobiel heb, weet ik hoe slecht die Xperia de laatste maanden / het laatste jaar was... man man man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jameskond
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-06 15:28
The Inquisitor schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:18:
[...]

:D :'(

Nu ik (al een maand) een nieuwe mobiel heb, weet ik hoe slecht die Xperia de laatste maanden / het laatste jaar was... man man man
Een 2.5 jaar oude midrange mobiel is nu wel zo goed als af ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik lees voor de grap even wat comments hier. Laten we stellen dat de Xperia P gewoon twee grote nadelen heeft: kleine batterij en slechte software. Hoewel Sony geroemd wordt om zijn stabiele software werd dit toestel alleen maar trager en trager tot je niet eens meer normaal een gesprek kon aannemen. Dan moest je maar weer resorteren tot allerlei vage ROMS die het aller-allerbeste allertijden evar!! waren.
Zonde want in feite was het scherm echt heel goed en was het een heel handzaam formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Telefoon was an sich ook wel leuk en aardig, maar precies de tweede minpunten die je noemde maakte het toestel niet te gebruiken. Al met al is het gewoon een faaltoestel die je na aanschaf 5 maanden kunt gebruiken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
En nog steeds ben ik niet zó ontevreden, mijn accu is eind van de dag op en soms moet ik inderdaad even wachten maar ik kan er mee leven. Wat ik ergerlijker vind is het snelle slijten van de verf op plastic delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Laatst online: 20-06 13:49
Ik wil wat kopiëren van mijn telefoon naar mijn PC maar mijn PC geeft de melding; niet nader omschreven fout, heeft iemand enig idee hoe dit kan en waardoor dit veroorzaakt word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Andere USB poort geprobeerd?
Andere PC geprobeerd?
Andere USB kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!