Is er iemand die ervaring heeft met de onofficiële CyanogenMod 11 ?
http://au.ibtimes.com/art...-4-kitkat-sony-xperia.htm
Je telefoon rooten (ik heb zelf mijn gsm geroot met Root_with_Restore_by_Bin4ry_v31), Greenify, DS Battery Saver en GSam Battery Monitor installeren, netwerk op 2G/E zetten en alleen op 3G/H wanneer je moet internetten. Dan zou 'ie het minstens een dag uit moeten houden. Ik heb zelfs vier dagen gehaald, maar dat was bij minimaal gebruik.teiltjemetromme schreef op woensdag 20 november 2013 @ 23:01:
Er zijn vast mensen die het wel gelukt is de accuduur te verlengen, van die personen zou ik graag iets horen.
[ Voor 26% gewijzigd door P-Rock op 23-12-2013 11:42 ]
[ Voor 25% gewijzigd door Boneka op 24-12-2013 01:15 ]
Ik gebruik een Nilkin Case beschermcover en moet zeggen dat ik jou problemen ook wel eens ervaren hebt, maar niet zo sterk. Misschien helpt een beschermcover de batterij tegen temperatuurschommelingen. Het aluminium geleid de temperatuur natuurlijk.JAM schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 02:00:
Waar ik inmiddels wel achter ben, is dat de (batterij van de) Xperia P erg snel last heeft van temperatuurschommelingen. Als de telefoon te koud wordt (bijvoorbeeld tijdens filmen in de winter) gaat de telefoon soms ineens 40% batt. naar 1% batt. en dan dus meteen uit.
Ik heb het zelf al meegemaakt dat door de kou de batterij was gezakt tot 25%. Ik doe em vervolgens in m'n binnenzak (of andere warme broek- of jaszak) en na een half uurtje kijk ik weer....
.... tot mijn verbazing was de batterij gestegen naar 38%.
Voor de rest is het echt een fantastische telefoon, maar als alle Sony's dit batterijprobleem vertonen neem ik niet nogmaals een Sony-toestel.
[ Voor 16% gewijzigd door Jimster op 02-01-2014 21:14 ]
Ik gebruik een leren Norêve cover (in het leer zit wel een metalen plaatje). Voor m'n vorige toestel had ik er ook eentje en die beviel erg goed. Zelfs met cover kan de temperatuur - door de aluminium body van de P - te snel dalen. Volgens mij daalt de temperatuur gewoon zóveel dat de temperatuurbeveiliging de telefoon uitschakelt...user_tweakers schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 22:47:
[...]
..... Misschien helpt een beschermcover de batterij tegen temperatuurschommelingen. ....
[ Voor 0% gewijzigd door JAM op 18-01-2014 00:38 . Reden: Typo ]
Dan heb ik ook gedaanJimster schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 21:13:
Sinds een week ben ik overgestapt naar de Xperia SP. Wat een verademing. Voorheen haalde ik met moeite het einde van de dag met mijn P. Nu hou ik nog 40 tot 50% accu over aan het einde van de dag. En dat met redelijke helderheid, op mijn P stond de helderheid altijd laag.
Ik snap de strategie van Sony qua camera-technologie niet. De hele reeks 13MP camera's van de laatste generatie presteert qua detail en scherpte beduidend minder dan mijn 8MP in de P. Je zou denken dat ze toch vooruit gaan. Maar met 5 extra MP daalt de totale beeldkwaliteit. De snelheid neemt natuurlijk toe, dat is natuurlijk te begrijpen.user_tweakers schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:52:
[...]
Alleen jammer dat ze in die SP geen 12mp hadden geknald..
[ Voor 15% gewijzigd door Kars op 07-01-2014 11:42 ]
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Nog niet, maar ik kijk er naar uit om hem te gaan gebruiken zodra alle functies volledig werken. Ik las ergens dat de enige developer (Percy) het oneens is geraakt met de staff van XDA en daarom de updates enkel meer uitbrengt op zijn eigen site:acoster schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:28:
Is er iemand die ervaring heeft met de onofficiële CyanogenMod 11 ?
Hoeveel heb je er nog voor gekregen, als ik mag vragen?Hashtag schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:30:
Dat met de foto's heb ik ook gemerkt.
Mijn vrouw heeft een Allview met 13MP Exmor camera, maar deze redt het niet bij mijn P en haar oude (5MP) Neo V.
Overigens, mijn P is verkocht, tijd voor iets anders na een jaar.
Ik moet zeggen dat ik nooit de accu-problemen heb gehad zoals ik hier veel lees. Uiteraard kan de accuduur beter, maar bijna 2 dagen bij redelijk gebruik vind ik meer dan voldoende.
Aah leuk dat er zelfs meerdere roms zijn om onze P naar KitKat te brengen. Die ga ik zeker in de gaten houden! En het is dus geen toeval dat deze rom dezelfde mankementjes heeft als de cyanogen-versie, als ze door dezelfde ontwikkelaar worden gemaakt ^^acoster schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:26:
Op XDA wordt ook een Carbon-ROM genoemd. Ik weet niet precies wat het verschil is, aan deze schijnt 'Percy' ook mee te werken.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2603396
Ik heb de ROMs zelf ook nog niet geprobeerd.
Zelf had ik ook niet zo zeer accu problemen.. Maar 2 dagen ging bij mij echt niet..Hashtag schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:30:
Dat met de foto's heb ik ook gemerkt.
Mijn vrouw heeft een Allview met 13MP Exmor camera, maar deze redt het niet bij mijn P en haar oude (5MP) Neo V.
Overigens, mijn P is verkocht, tijd voor iets anders na een jaar.
Ik moet zeggen dat ik nooit de accu-problemen heb gehad zoals ik hier veel lees. Uiteraard kan de accuduur beter, maar bijna 2 dagen bij redelijk gebruik vind ik meer dan voldoende.
Ik zou niet te snel oordelen.. De accu capaciteit van de P is nou eenmaal niet heel erg toereikend.P-Rock schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:38:
[...]
Je telefoon rooten (ik heb zelf mijn gsm geroot met Root_with_Restore_by_Bin4ry_v31), Greenify, DS Battery Saver en GSam Battery Monitor installeren, netwerk op 2G/E zetten en alleen op 3G/H wanneer je moet internetten. Dan zou 'ie het minstens een dag uit moeten houden. Ik heb zelfs vier dagen gehaald, maar dat was bij minimaal gebruik.
Ik heb zelf trouwens nog steeds ICS, want ik weet dat de batterij nog sneller leegloopt wanneer ik JB zou installeren. Hoef je alleen maar een rondje Google te doen om dat te weten te komen.
Maar ik ga er nog eens heel erg hard over nadenken of mijn volgende gsm weer een Sony wordt, want ik lees niets anders dan problemen met die Sony batterijen. Zelfs bij de Z en Z1 wordt er geklaagd over de slechte accuduur.
[ Voor 35% gewijzigd door P-Rock op 17-01-2014 21:56 ]
Wat zou je dan wel willen nemen?The Inquisitor schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:54:
Nog 6 maandjes voordat mijn abo is afgelopen. Geen Sony meer voor mij.
Nokia met WP8,
[ Voor 73% gewijzigd door P-Rock op 26-01-2014 11:52 ]
[ Voor 47% gewijzigd door P-Rock op 26-01-2014 13:31 ]
En daarom is het ook gewoon niet te verantwoorden door Sony. Dit is gewoon weer eens een trieste fout en wij balen ervan.P-Rock schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:30:
Maar dat je je tot dit soort maatregelen moet wenden is natuurlijk al van de gekken.
Ik begrijp nog steeds niet dat Sony voor zo'n kleine batterij heeft gekozen, want het is zo'n beetje de kleinste batterij in de hele Xperia lijn.
Ik ben ook geïnteresseerd om CM 11.0 erop te zetten, maar jammer genoeg gebruik ik vaak A2DP, wat nog niet werkt. Zodra Percy dat werkend heeft ga ik ook proberen.acoster schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:52:
Gisteren Cyanogenmod 11.0 geïnstalleerd en tot nu toe redelijk tevreden. De release is nog niet helemaal stabiel, er zijn nog een aantal punten die niet goed werken, maar er wordt nog hard aan gewerkt.
Eerste indrukken zijn goed, werkt soepel en batterij lijkt ook langer mee te gaan. Vanmorgen op 100% van de lader gehaald en staat nu op 55%. Normaal gesproken had ik hem al aan de lader hangen rond deze tijd.
[ Voor 8% gewijzigd door Killertjuh op 06-02-2014 16:13 ]
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Als je bedoelt met "meegemaakt", zelf uitgevoerd, dan nee. Maar ik heb wel eens apparaten uit- en in elkaar geschroefd. Ik durf te wedden dat ik met de juiste materialen zo'n scherm met een kwartier vervangen heb. Ach, laat het een half uur zijn, of een uurunfor schreef op zondag 16 februari 2014 @ 16:09:
Dat zie je inderdaad te simpel, nog nooit eerder een reparatie meegemaakt?
Heb je al geprobeerd de batterij opnieuw te kalibreren? Dat heeft bij mij heel erg hard geholpen zoals ik hier al eerder heb gezegdThe Inquisitor schreef op zondag 16 februari 2014 @ 15:37:
Mijn accuduur is tegenwoordig echt top, ik moet hm 2x per dag opladen, rond een uur of 5 en daarna weer in de lader voor de nacht. Volgende dag wordt dit ritueel herhaald.
Alle energiezuinige opties staan aan, waaronder stamina-modus, weinig apps die internetverkeer vragen (sowieso niet meer zo relevant ivm stamina). Al met al: ruk.
Jouw fout is dat je ervan uitgaat dat jouw gsm de enige is die kapot is. Bij Sony zullen ze waarschijnlijk duizenden gsm's binnen krijgen die een defect hebben en waar iets vervangen moet worden.Edddd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 16:27:
[...]
Als je bedoelt met "meegemaakt", zelf uitgevoerd, dan nee. Maar ik heb wel eens apparaten uit- en in elkaar geschroefd. Ik durf te wedden dat ik met de juiste materialen zo'n scherm met een kwartier vervangen heb. Ach, laat het een half uur zijn, of een uurIk geloof niet dat iemand twee weken ermee bezig is.....
Maar je hebt wellicht gelijk, het zal aan mijn logistiek inzicht liggen
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
[ Voor 1% gewijzigd door 13art op 17-03-2014 15:18 ]
Verwijderd
[ Voor 76% gewijzigd door 13art op 17-03-2014 15:13 ]
Ik gisteren ook gedaanacoster schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:52:
Gisteren Cyanogenmod 11.0 geïnstalleerd en tot nu toe redelijk tevreden. De release is nog niet helemaal stabiel, er zijn nog een aantal punten die niet goed werken, maar er wordt nog hard aan gewerkt.
Eerste indrukken zijn goed, werkt soepel en batterij lijkt ook langer mee te gaan. Vanmorgen op 100% van de lader gehaald en staat nu op 55%. Normaal gesproken had ik hem al aan de lader hangen rond deze tijd.
[ Voor 17% gewijzigd door Michel5128 op 26-03-2014 12:27 ]
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door The Inquisitor op 02-05-2014 10:32 ]
[ Voor 14% gewijzigd door The Inquisitor op 02-05-2014 12:05 ]
Inderdaad grappig om te zien, ik heb mijn P ook na een half jaar al in de la gelegd en inmiddels aan mijn eerst smartphoneloze zus geschonken; die is er erg blij mee!genesisfm schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 10:37:
Grappig om te zien dat iedereen uit eindelijk in dezelfde problemen verzand (accu / instabiel).
Ik heb ook vroegtijdig de sony in de la gelegd omdat ik er een beetje gek van werd.
Heb nu een LG G2 en die doet exact wat ik van een toestel verwacht, maar dat mag ook wel high end vs mid...
Zelfs mij vrouw wil de sony niet hebben :x
[ Voor 4% gewijzigd door _ferry_ op 26-05-2014 16:30 ]
_ferry_ schreef op maandag 26 mei 2014 @ 16:29:
De mijne was niet instabiel
en het touchscreen reageerde dagelijks een keer niet
Ook foutmeldingen dat de play store was gestopt
Haha, leuke quote inderdaad
We are shaping the future
Ja precies, de ideale opvolger is de Z compact, maar die is toch nog prijzig. Hetzelfde geldt voor de HTC One mini 2, ook leuk, maar te duur. Je hebt de Motorola G 4G, maar die heeft geen NFC en verder kwam de Huawei Ascend G6 4G op mijn radar, deze heeft wel een iets groter scherm dan de P (4,5 inch), maar is voor de rest wel een verbetering ten opzichte van de P.The Inquisitor schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 22:24:
Betreft een nieuw toestel...ik twijfel ook nog enorm. Lastig... ik wil dit keer toch wel graag 2 jaar zonder al te veel gezeik door, maar voor een beschaafd maandbedrag.
Ik zou graag m'n gepensioneerde stock & rooted P wat nieuw leven willen inblazen en aan m'n broer geven.reconf schreef op zondag 15 juni 2014 @ 13:49:
Ik kan iedereen aanraden om de Slimkat ROM (Android 4.4.3) te installeren (http://forum.xda-develope...official-slimkat-t2777396).
(...)
[ Voor 14% gewijzigd door Mlazurro op 14-08-2014 16:32 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W
Het is trouwens AOSPA geworden. ROM bevalt zeer goedRichh schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:38:
Dank, The Inquisitor! Het is gelukt
Nu nog een keuze maken tussen Slimkat en AOSPA
Richh schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:28:
[...]
Af en toe wel een vervelende camera bug, de dialer reageert soms traag, en eenmaal per week een random reboot, maar al met al is het daarmee een beter dan voorheenaldus mijn vriendin.
Een 2.5 jaar oude midrange mobiel is nu wel zo goed als af jaThe Inquisitor schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:18:
[...]
![]()
![]()
Nu ik (al een maand) een nieuwe mobiel heb, weet ik hoe slecht die Xperia de laatste maanden / het laatste jaar was... man man man
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq