• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
[quote]Michel5128 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:06:
[...]

Het is zoals hierboven al gezegd is nog steeds erg vaag omschreven, maar ik denk dat ik het nu snap:
Als je een foto wilt openen vanaf bijvoorbeeld je startscherm, en je hebt meerdere apps geinstalleerd die dit kunnen openen (bijvoorbeeld de 'Album' app van Sony of de 'Galerij' app van Google) dan krijg je een schermpje met "Actie voltooien met" met daaronder de mogelijke apps en of je dit "Altijd" wilt doen of "Éen keer". Bedoel je dit? Bij mij staat dit altijd gewoon zoals je de telefoon houdt, dus geen problemen mee. Als je dit niet bedoelt dan zou een screenshot toch echt uitkomst bieden.

Dat is precies wat ik bedoelde ja. ;) Vandaar dat mijn vraag niet zo gek was. Maar ik zal een screenshot maken. Echter wanneer je er inderdaad voor hebt gekozen een bepaalde map te kiezen bijvoorbeeld galerij dan gaat ie er natuurlijk gelijk heen. Dan staat ie ook gelijk goed, maar het gaat om de actie daarvoor ...voltooien met. Deze staat bij mij altijd horizontaal. Zal er een screenshot van maken, maar nu weet je denk ik wel wat ik bedoel....zijn we daar ook uit.

Verwijderd

Heb de Xperia P nu ruim 1 jaar en merk nu langzamerhand dat batterij nog sneller leeg. wordt.
Na opladen geeft ie max 9 uur standby aan, met stamina was dat 14 uur, maar staminamodus doet het niet meer.
Iemand enig idee hoe ik dat kan herstellen?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:46
Ik heb sinds de update een vreemd probleem met binnenkomende telefoontjes. Wanneer ik word gebeld en ik neem op (sliden naar rechts), dan blijft de telefoon vervolgens nog 5 seconden afgaan. Mijn toestel staat altijd op trillen, dus hij trilt nog lekker 5 seconden door. De andere kant kan dat horen. Waar kan dat aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 13:43
Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 09:41:
Heb de Xperia P nu ruim 1 jaar en merk nu langzamerhand dat batterij nog sneller leeg. wordt.
Na opladen geeft ie max 9 uur standby aan, met stamina was dat 14 uur, maar staminamodus doet het niet meer.
Iemand enig idee hoe ik dat kan herstellen?
Je hebt misschien bepaalde apps geinstalleerd die op de achtergrond draaien? Die de accu leegtrekken.
Jimster schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 17:23:
Ik heb sinds de update een vreemd probleem met binnenkomende telefoontjes. Wanneer ik word gebeld en ik neem op (sliden naar rechts), dan blijft de telefoon vervolgens nog 5 seconden afgaan. Mijn toestel staat altijd op trillen, dus hij trilt nog lekker 5 seconden door. De andere kant kan dat horen. Waar kan dat aan liggen?
Vreemd probleem. Ik zou zo niet kunnen zeggen waar dit aan ligt.

Zelf heb ik de laatste tijd geregeld het probleem dat de telefoon drukken op de doorzichtige balk registreerd. Dus ook als je hem helemaal niet aanraakt. Ben je bijvoorbeeld een spelletje aan het spelen sluit hij ineens af en gaat terug naar het hoofdscherm. Of dat de taakbeheer plots opent. Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank Michel 5128 voor reply!
Ik heb laatste maanden geen nieuwe apps toegevoegd.
Maar ik merk geen verschil meer in accuduur met of zonder staminamodus en dat was in het verleden wel anders :
Na volladen met staminaduur was dat 14 uur standby en zonder 9 uur.
Nu maakt het dus geen verschil meer, met en zonder die modus dus max 9 uur.
Daarom denk ik dus dat de staminamodus niet meer werkt.
Tijd voor wat anders? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:13
Je zou eens kunnen onderzoeken welke app of welk proces het meeste verbruikt, daar zijn veel apps voor te vinden. Ik gebruik zelf wake lock detector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor reactie, die ga ik ook proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:51
Zojuist mijn toestel geroot met behulp van deze tool.
Meteen SuperSU, Greenify, SetCPU en Root App Delete geïnstalleerd.
Moet zeggen; draait lekker!

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Laatst online: 19-08 21:19
Hashtag schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:51:
Zojuist mijn toestel geroot met behulp van deze tool.
Meteen SuperSU, Greenify, SetCPU en Root App Delete geïnstalleerd.
Moet zeggen; draait lekker!
Laat heb ik de mijne ook geroot. Ik merkte el wat verschil met Greenify. SuperCPU en Root App Delete ken ik niet, is het de moeite om dit ook te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
user_tweakers schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:01:
[...]

Laat heb ik de mijne ook geroot. Ik merkte el wat verschil met Greenify. SuperCPU en Root App Delete ken ik niet, is het de moeite om dit ook te installeren?
Greenify vind ik ook wel een verbetering voor de accuduur. Als je aan de slag gaat met apps als Root App Delete dan zou ik ook een backup app installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Iemand die ik ken die dit toestel heeft, heeft precies hetzelfde probleem. Geen idee waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
MalleEppie71 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:17:
[...]

Greenify vind ik ook wel een verbetering voor de accuduur. Als je aan de slag gaat met apps als Root App Delete dan zou ik ook een backup app installeren :)
Jep, daarvoor Titanium Backup gebruiken of RootAppDelete in Safe Mode gebruiken (dan suspend 'ie ze alleen maar).

In mijn wakelock detector zag ik Kik Messenger bovenaan staan. Hoewel Greenify afraad om IM's niet te laten hibernaten, heb ik 'm er toch tussen gezet.
Het werkt prima! Ik krijg de berichten gewoon binnen en de wakelock is drastisch teruggelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Iemand toevallig in het bezit van dit hoesje? Ik vind hem er erg strak uitzien.

http://www.tvc-mall.com/d...ypon-Black-MLC-LT22i-05A/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:56
Nee, ziet er wel mooi uit. Verwacht alleen wel dat het hoesje op de plek van de knik op de achterkant snel slijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Domokun schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 02:41:
[...]

Iemand die ik ken die dit toestel heeft, heeft precies hetzelfde probleem. Geen idee waar het aan ligt.
Dat heb ik zo vaak gehad dat ik uiteindelijk er voor gekozen heb det Xperia P te vervangen met een Z10. Het werd op een gegeven moment een gok of ik een gesprek kon aannemen en dat vind ik rond uit irritant. Het staat ook zo lekker knullig als je gebeld wordt door een collega / manager en je kan niet opnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Weet iemand of je meer start thema's kunt downloaden van Sony? Op dit moment zitten er 8 op (JB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweikese
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-04-2019
Exact ditzelfde probleem ervaar ik ook sinds de 4.1.2 update. Je wordt gebeld, neemt op door te sliden en vervolgens hangt de telefoon even vast en blijft vrolijk nog een paar seconden doorgaan met trillen. Ondertussen heeft de telefoon wel de verbinding tot stand gebracht, de andere kant hoort dit trillen namelijk en het wordt als een behoorlijk akelig geluid beschouwd.

Eens kijken waar ik het Sony klaag-loket kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:05

The Inquisitor

Greetings weaklings

Sony helpt je toch niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
Na wat tweaken met SetCPU en Greenify zit ik nu na 1 dag en 15 uur nog op 30% accu :-D
Gezien de laatste tijd (nog geen 20 uur op een volle accu) al weer heel tevreden.

Greenify zorgt er goed voor dat apps geen wake-ups meer doen als het scherm uit staat.
Daarnaast heb ik met SetCPU een profiel aangemaakt dat bij scherm uit de max. CPU snelheid terug gaat naar 200Mhz.

Werkt tot nu toe prima.
Minpuntje is wel dat bij ontgrendelen de CPU weer even wakker geschud moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Heb vanmorgen iets anders geks ontdekt. Bij het opstarten van mijn telefoon zie ik een witte doorzichtige rand rondom het toestel. Heb hem al een paar keer uit gedaan. Batterij pull. Maar het probleem blijft. Iemand enig idee?

Inmiddels lijkt ie weer normaal. Heb wel ergens gelezen dat de Calendar app en dan met name de widget flinke prolbemen kunnen opleveren met de batterij. Zo ging ie bij mij vanmorgen heel snel van 100% naar 48%. Maar of dit ook het probleem is van de witte randen weet ik niet.

[ Voor 38% gewijzigd door Boneka op 17-10-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:52
Vandaag ook iets vreemds meegemaakt. Batterij stond op 63% en aangezien ik altijd oplaad aan de computer, de gsm aangesloten. Even later toen ik keek en verwacht had dat de batterij aan het opladen zou zijn, 55%. Battery pull gedaan en na opstart 40% resterend. Weer aan de kabel, even later 38%. Opnieuw battery pull gedaan, nu opnieuw 40%, en aan de kabel gehangen. 20 minuten later 100%. Kom ik net thuis 25%... Nog een battery pull gedaan en nu op 46%. Ik raak er niet meer wijs uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Die batterij is echt een klein drama. Je ziet de vreemdste meldingen. Zo had ik laatst ook dat ie niet verder ging dan 97%. Bleef ie op staan. Blijft een raar fenomeen in dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk de laatste 6.2.a.1.100 update geïnstalleerd. 600 mb later kan ik toch wel concluderen dat dit de eerste update is waarbij ik geen last meer heb van lag op het homescreen. Dus dat is in ieder geval al een groot pluspunt. Sony is het omgekeerde Apple. Als je een iPhone koopt wordt die bij elke update wat trager, als je een sony koopt wordt hij steeds wat beter! De accu problemen zijn ook bij mij aanwezig. Vooral als ik een bijna lege accu heb (bijvoorbeeld 6 procent) wil de telefoon wel eens compleet random afsluiten. Het is dus duidelijk een calibratie probleem van de accu...Het ligt niet aan de oplader lijkt me. De telefoon bepaalt immers het laad amperage en niet de oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:23

woutur

Klauwtjes uit!

Ik begin toch na een jaar zo onderhand klaar te raken met dit toestel. Korte en onvoorspelbare batterijduur, irritante stamina modus waardoor er eigenlijk helemaal geen berichten meer doorkomen, telefoon opnemen en de eerste 5 seconden mij niet kunnen horen maar wel door blijven trillen, vaak hangt de telefoon (100% cpu) tegenvallende ROM support (er zijn er veel maar eerlijk gezegd allemaal amateuristische prut), wifi die mijn batterij leeg trekt en ga zo maar door.

Ik ga maar eens op zoek naar een alternatief. Xiaomi Mi2s of Samsung Galaxy S4 mini zijn wel lekkere formaatjes. Wachten op de Sony Z1 F? Hmm. Moet nog maar even zien.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

woutur schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:03:
irritante stamina modus waardoor er eigenlijk helemaal geen berichten meer doorkomen,\
Daar is stamina modus ook voor bedoeld, heb je al uitzonderingen toegevoegd om je berichten wel door te laten komen? Of lees je gewoon nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
Ik red vrij makkelijk 15 uur met wifi aan, stamina-modus aan. Berichten komen gewoon door als deze bij uitzonderingen staat aangevinkt. Heb na de laatste update een veel betere batteijduur gekregen. Enig nadeel is dat de laatste 10% batterij niet te vertrouwen is en vanaf 40% lijkt ie veel sneller leeg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

mathelicious schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 15:16:
Ik red vrij makkelijk 15 uur met wifi aan, stamina-modus aan. Berichten komen gewoon door als deze bij uitzonderingen staat aangevinkt. Heb na de laatste update een veel betere batteijduur gekregen. Enig nadeel is dat de laatste 10% batterij niet te vertrouwen is en vanaf 40% lijkt ie veel sneller leeg te gaan.
Maar bij 1% gaat je telefoon nooit meer leeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
De Sony Xperia Z1 mini heeft hopelijk niet hetzelfde glas als zijn grotere broer. Het schijnt dat ie nogal krast. Maar het formaat is natuurlijk beter. De accu van de Sony Xperia P is echt een klein drama wat je er ook aan doet. Maar zo onderhand vind ik wel meer kleine irritaties. Zoals de spatiebalk die het vaak niet doet bij What's appen. Ik moet steeds harder drukken. Maar goed ik heb hem pas sinds april dus voorlopig moet ik het ermee doen.

ps Samsung Galaxy S4 mini is een optie. Ik zou dan kiezen tussen deze en de Sony xperia Z1 mini. Allebei 4.3 inch scherm met een veel betere batterij.

[ Voor 14% gewijzigd door Boneka op 19-10-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik thans build 6.1.1.B.1.54 maar overweeg over te gaan naar 6.2.A.1.100 vanwege de aanhoudende wifi problenen. Mijn vraag is of al mijn instellingen zijn verdwenen na de update? Wanneer je de telefoon helemaal opnieuw moet configureren ga ik het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:55:
Ik gebruik thans build 6.1.1.B.1.54 maar overweeg over te gaan naar 6.2.A.1.100 vanwege de aanhoudende wifi problenen. Mijn vraag is of al mijn instellingen zijn verdwenen na de update? Wanneer je de telefoon helemaal opnieuw moet configureren ga ik het niet doen.
Nee, maar een backup wordt altijd geadviseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:21
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:55:
Als je de update op de normale manier uitvoert via de telefoon zelf, PC Companion of Update Service verlies je geen gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Hallo allemaal,

Ik heb mijn Xperia P nou ook ongeveer 1 jaar, en in het algemeen ben ik er wel blij mee...(niet geroot, wel denk ik er over na).
Voor mij is de grootste, maar dan ECHT de GROOTSTE nadeel van de Xperia P, dat het geheugen NIET uitbreidbaar is... Nou komt het ook steeds in me op van: "Waarom heb ik deze smartphone gehaald, terwijl ik gewoon wel wist dat het geheugen niet uitbreidbaar is"...

Nou is mijn vraag; is het ECHT NIET mogelijk om het geheugen van de Xperia P uit te breiden? Ook niet als hij geroot is/word?

Na dit probleem, is voor mij de grootste nadeel(wat voor de meesten van jullie ook zo zal zijn) de accu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Niet online
The Inquisitor schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 15:39:
[...]

Maar bij 1% gaat je telefoon nooit meer leeg :D
@The Inquisitor, Klopt helemaal.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

mowtje schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 11:17:
Nou is mijn vraag; is het ECHT NIET mogelijk om het geheugen van de Xperia P uit te breiden? Ook niet als hij geroot is/word?
Nee, hooguit iets van USB media ofzo maar daar heb ik me nooit in verdiept.

Is je geheugen vol? Ga eens naar instellingen -> apps -> even wachten want dit kan een paar minuten duren voordat het echt allemaal geladen is. Swipe naar rechts (intern) en je ziet je vrije geheugen onderaan. Wat je nu moet doen is bepaalde apps aanklikken en de cache wissen (en dus niet gegevens wissen, want dat zijn ook je instellingen etc, cache is zonder verlies). Zo ben ik gegaan van 5 mb vrij (dat was even schrikken) naar 2 GB (!!!) vrij. Dus zeker waard om even te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Niet online
The Inquisitor schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 11:50:
[...]

Nee, hooguit iets van USB media ofzo maar daar heb ik me nooit in verdiept.

Is je geheugen vol? Ga eens naar instellingen -> apps -> even wachten want dit kan een paar minuten duren voordat het echt allemaal geladen is. Swipe naar rechts (intern) en je ziet je vrije geheugen onderaan. Wat je nu moet doen is bepaalde apps aanklikken en de cache wissen (en dus niet gegevens wissen, want dat zijn ook je instellingen etc, cache is zonder verlies). Zo ben ik gegaan van 5 mb vrij (dat was even schrikken) naar 2 GB (!!!) vrij. Dus zeker waard om even te kijken ;)
Van 5 mb naar 2 gb is best veel inderdaad.... Zal ik ook eens proberen, bedankt voor de tip.. :)
Maar, nog steeds jammer dat uitbreiden niet kan... Anderen nog suggesties/reacties/tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Intern geheugen uitbreiden zal niet gaan of je moet hem open maken en het geheugen vervangen. Anders kan je enkel iets via usb aansluiten.

Maar waar heb je het geheugen voor nodig dan? Wat wil je allemaal opslaan op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
Als je een paar foto's, filmpjes en nummers erop hebt staan gaat het vrij vlot met het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

mathelicious schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:52:
Als je een paar foto's, filmpjes en nummers erop hebt staan gaat het vrij vlot met het geheugen.
En dat inclusief die caching al helemaal.

Ik zit in principe ook gewoon vol, en heb niet eens mijn gehele muziekcollectie (die op mijn laptop staat) erop staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Niet online
@acoster
acoster schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 08:53:
Intern geheugen uitbreiden zal niet gaan of je moet hem open maken en het geheugen vervangen. Anders kan je enkel iets via usb aansluiten.

Maar waar heb je het geheugen voor nodig dan? Wat wil je allemaal opslaan op je telefoon?
Ja, zoiets bedoelde ik, of het mogelijk is zegmaar... Denk niet dat het me alleen zal lukken, maar zou een of ander telefoon winkel het voor me willen doen? Het open maken en het geheugen veranderen bedoel ik...

Van alles eigenlijk... vind 11 gb gewoon weinig voor een smartphone (als deze)... Ik heb nou geen een muziekbestand erop staan doordat ik geen ruimte heb... meeste ruimte wordt ingenomen door de apps (en vooral de gegevens ervan), waarschijnlijk ook de cache zoals inquisitor het zei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Niet online
The Inquisitor schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 11:50:
[...]
Bij mij scheelde het maar 100 mb, ik had blijkbaar niet zo veel cache...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:00
Mijn xperia p is gevallen en nu doet de volumeknop het niet meer.
Weet iemand of dat een bekend probleem is en of het makkelijk te fixen is?

[ Voor 11% gewijzigd door keko12 op 28-10-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Ikzelf heb weinig last van tekort aan ruimte. Apps nemen weinig ruimte in, ik heb er dan ook geen grote spellen op staan. Muziek en films stream ik eventueel als ik muziek mee wil nemen om te luisteren, zijn een cd of 3 al meer dan genoeg.

Zou gewoon eens kijken wat die ruimte inneemt en misschien wat ongebruikt spul eraf gooien. Je kan maar 1 film tegelijk kijken. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Muziek + foto's. Dat is gewoon het grootste deel van de ruimte. Apps gaat het niet om, die staan voornamelijk op het telefoongeheugen en daar heb ik ook nog de helft van vrij...dus dat is geen probleem. De ~11 GB van het interne geheugen is echter (achteraf gezien) toch te weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 16:19
Je zou ook ervoor kunnen kiezen om fotos/videos extern te zetten in een Drive, SkyDrive of Dropbox. Zo heb je ze (met internet) toch bij de hand, maar niet op je toestel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:20
Ik heb inmiddels een nieuwe telefoon en zou mijn Xperia P willen gebruiken als XBMC mediacenter, maar hij geeft via HMDI maar 540 x 960 output. Weet iemand of het mogelijk is om full HD uit de HDMI poort te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Coocoocachoo schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:22:
Ik heb inmiddels een nieuwe telefoon en zou mijn Xperia P willen gebruiken als XBMC mediacenter, maar hij geeft via HMDI maar 540 x 960 output. Weet iemand of het mogelijk is om full HD uit de HDMI poort te krijgen?
Nee :P

Je kan beter gewoon je Xperia P verkopen en met de opbrengst een Raspberry Pi kopen. OpenELEC erop en je hebt een veel betere mediacenter dan een Xperia P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
Het is de enige reservetelefoon in huis met microsim, dus ik wilde hem voorlopig nog ff binnen handbereik hebben "just in case", maar dat wordt dan dus in de la in plaats van als mediacenter.

Bedankt voor je antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 13:43
Koop voor een euro op DX een micro-sim -> sim adapter en je kunt in gevallen van nood zelfs je oude Nokia 3310 weer gebruiken! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Een tip om de batterij in orde te houden: als je een telefoon lange tijd niet gaat gebruiken, zet hem dan uit met een batterij die ongeveer 50% opgeladen is. Met een volledig volle of lege batterij verlies je na verloop van tijd capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Full HD schijnt te kunnen in het service menu, google maar even het staat o.a. op XDA.

^ Goed man. Top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
The Inquisitor schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:42:
Full HD schijnt te kunnen in het service menu, google maar even het staat o.a. op XDA.

^ Goed man. Top.
Bedankt voor de tip!
Ik had al gegoogled, maar niet aangedacht om ook ff op xda te zoeken. Op google kon ik niet de goede woordcombinatie vinden om niet allerlei nutteloze resultaten te krijgen. Op XDA nu inderdaad een topic gevonden voor andere xperia, vanavond maar eens proberen of de Xperia P diezelfde optie in het service menu heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Zag gisteren bij mijn telefoon dat er een update was voor het toetsenbord van deze Xperia.

Maar ik zie eigenlijk geen verschil? Wat zijn nu de verbeteringen/aanpassingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Ik kom me afmelden. Ik hou het toestel nog wel even (toestel doet het nog hardware technisch gezien prima). Na allerlei custom kernels en ROM's en updates kan ik concluderen: het is een niet zo best werkend middenklas toestel met een treurige batterij, onvoorspelbaar gedrag en een uitstekend scherm.

Ik heb een Xiaomi Mi2S aangeschaft. Zowel hardware als software matig instant een verademing. Maar als ik de schermen naast elkaar leg is de Xperia toch nog prachtig :) (en het scherm van de Mi2S is echt niet slecht!)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik kijk best uit naar mijn abonnementsverlening. An sich is de Xperia P een mooi apparaat en heb ik niets te klagen, maar de accu is eenmaal een pijnhoop en de Android OS versie van Sony is niet betrouwbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
De batterij van dit toestel is verschrikkelijk. De laatste weken klopt het batterijniveau helemaal niet meer. Gisteren opgeladen vanaf 44% naar 100%, vier uur later nog 34% resterend, een kwartier later nog 29% over. Daarna opeens terug naar 31%.

Deze mag wat mij betreft de vuilnisbak in. Wat zijn goede alternatieven voor de Xperia P? Mag gerust wat sneller zijn ook, maar batterij moet stukken en stukken beter zijn dan dit misbaksel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Voorheen ging mijn toestel niet meer leeg na 1%, nu heb ik dat ik 8% had en even een app ga versturen en een melding krijg van android system: uitschakelen. Jaja...

^ Alhoewel dat eigenlijk door een calibratie zou moeten worden opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
De batterijproblemen blijven bij mij uit, behalve dat de laatste 10% onbetrouwbaar is. Het toestel is niet perfect maar laat mij eigenlijk nooit in de steek, ik zou geen nieuwe P halen omdat de telefoon verouderd is maar verder ben ik wel tevreden. De telefoon oogt nog steeds schitterend, laat menig toptoestel achter zich op dat gebied! Scherm benadert 300 dpi en is zeker een klasse beter dan veel andere 4" telefoons van o.a. Samsung.

Ik laad niet meer met de sony oplader maar via een USB poort op mijn Wii, dit lijkt beter te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
Flying schreef op zondag 10 november 2013 @ 10:34:
De batterij van dit toestel is verschrikkelijk. De laatste weken klopt het batterijniveau helemaal niet meer. Gisteren opgeladen vanaf 44% naar 100%, vier uur later nog 34% resterend, een kwartier later nog 29% over. Daarna opeens terug naar 31%.

Deze mag wat mij betreft de vuilnisbak in. Wat zijn goede alternatieven voor de Xperia P? Mag gerust wat sneller zijn ook, maar batterij moet stukken en stukken beter zijn dan dit misbaksel.
Ik heb precies hetzelfde... Regelmatig valt hij uit als er nog 20% staat. Erg irritant. Als ik hem dan een paar keer opnieuw reboot, dan houdt hij het nog wel een uurtje vol.

Soms blijft hij dan weer meer dan een uur op 1% staan :D Ik haal sowieso maar een halve dag, zelfs bij stamina mode (met whatsapp en buienalarm aan).

Ik heb mijn oog gericht op de Xperia ZR, maar die is nog een beetje te duur :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akbslayer
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 18:57
de eeste versie van android 4.4 kitkat is er!
source: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2513088

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Flying schreef op zondag 10 november 2013 @ 10:34:

Ik heb na de P nu de Xiaomi Mi2s . Voordelen: ongeveer even groot, zo'n beetje het één na snelste wat er is (qualcomm quadcore met 2GB geheugen, dat wil wel), vervangbare batterij, 32 GB intern geheugen, erg goed OS, iets groter scherm, GPS fix in 2 seconden, werkend kompas. Inc. verzendkosten nog geen 300 euro. Heb je binnen 48 uur in huis. Nadelen: vergeleken met de P een minder helder scherm (dus in de zomer lastiger te lezen in de zon) en geen NFC (wat ik nooit gebruikt heb, behalve wat probeersels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
woutur schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:09:
[...]

Ik heb na de P nu de Xiaomi Mi2s . Voordelen: ongeveer even groot, zo'n beetje het één na snelste wat er is (qualcomm quadcore met 2GB geheugen, dat wil wel), vervangbare batterij, 32 GB intern geheugen, erg goed OS, iets groter scherm, GPS fix in 2 seconden, werkend kompas. Inc. verzendkosten nog geen 300 euro. Heb je binnen 48 uur in huis. Nadelen: vergeleken met de P een minder helder scherm (dus in de zomer lastiger te lezen in de zon) en geen NFC (wat ik nooit gebruikt heb, behalve wat probeersels).
Als je bedoelt dat de P zijn scherm meer helder is door die helderheidsfunctie, dan maakt het mij geen reet uit. Dat staat bij mij nooit aan of het is al over en uit na een halfuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Dat white magic bedoel je? Dat van geel groen maakt ;) Volgens mij had ik dat wel aan staan. De lichtopbrengst van het P scherm is gewoon echt erg goed. Dat vind je zelfs in huidige toestellen niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
Ik heb gemerkt dat, zodra de telefoon onder de 50% komt, de batterij in een rap tempo leegloopt. Hij liep al aardig snel leeg, dus ik heb 'm al noodgedwongen op 2G moeten zetten en apps zoals Greenify moeten installeren. Ik begrijp nog steeds niet waarom Sony er een lulllige 1305 mAh batterij in heeft gestopt.

[ Voor 17% gewijzigd door P-Rock op 12-11-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb het toestel nu al 2x terug moeten sturen naar Smartcare (is leasetoestel van Telfort) vanwege een steeds erger wordend probleem: het touchscreen reageert niet als er iemand belt. Je kunt dus niet opnemen! Na verloop van weken gebeurt dit steeds frequenter.

Het toestel is al 2x teruggeweest naar Smartcare (reparatiedienst van Telfort). Nu zal ik hem de 3e keer moeten opsturen en 'gaan we er weer naar kijken'. Ik heb aangegeven dat er de vorige 2x 'geen defecten zijn geconstateerd' en dat er een update van Android/firmware is gedaan. Dat heeft dus duidelijk niet geholpen.

Ik heb de neiging om het hele contract maar op te zeggen, want een nieuw/vervangend/gelijkwaardig toestel krijg ik niet.

Ik lees in dit draadje een aantal keer een soortgelijk probleem, maar is nu de enige oplossing een ander toestel? Ik word er echt krankjorem van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008

nWn

In Geocentric Orbit

@koelkast: Vervelend, je mag van een telefoon verwachten dat je ermee kan bellen. Anyway, mocht het je geld gaan kosten om je contract (vroegtijdig) af te breken, dan kan je altijd overwegen om een custom rom te installeren, misschien dat je problemen dan verdwijnen. Of heb je dat al geprobeerd?

Anders zou ik heel duidelijk bij Telfort aangeven dat je telefoon toch echt defect is, en dat reparatie geen zin heeft gehad. Aangezien het (hoogstwaarschijnlijk) een defect is dat is ontstaan buiten jouw schuld om zouden ze je een vervangend toestel op moeten sturen.

• Boneka
Nog iemand erachter gekomen wat nu de update was van het toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Waarschijnlijk een regionale bugfix of een aanpassing met een woordenboek dat ergens niet volgens een regeltje gelopen is ofzo.

Ik ben nu al zo lang hogerop aan het doorgeven aan verschillende mensen dat er nog altijd geen Nederlands (België)-optie met Azerty is, da's voor ongeveer alle Belgische gebruikers echt een must. Ze hadden dat nu beter eindelijk eens gedaan :<

[ Voor 6% gewijzigd door AmbroosV op 15-11-2013 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
AmbroosV schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 01:14:
Waarschijnlijk een regionale bugfix of een aanpassing met een woordenboek dat ergens niet volgens een regeltje gelopen is ofzo.

Ik ben nu al zo lang hogerop aan het doorgeven aan verschillende mensen dat er nog altijd geen Nederlands (België)-optie met Azerty is, da's voor ongeveer alle Belgische gebruikers echt een must. Ze hadden dat nu beter eindelijk eens gedaan :<
Okay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik gisteren een update van mijn sony xperia p heb gedaan blijft hij maar een foutmelding geven:
Muziekinfo downloaden gestopt.
Hierdoor springt mijn telefoon elke keer uit en dan weer aan alsof ik aan het opstarten ben.
Wie weet een oplossing? (harde reset, drie knoppen aan/uit al geprobeerd.) Heb ook al geprobeerd hem in de veilige modus te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

P-Rock schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:47:
Ik heb gemerkt dat, zodra de telefoon onder de 50% komt, de batterij in een rap tempo leegloopt. Hij liep al aardig snel leeg, dus ik heb 'm al noodgedwongen op 2G moeten zetten en apps zoals Greenify moeten installeren. Ik begrijp nog steeds niet waarom Sony er een lulllige 1305 mAh batterij in heeft gestopt.
Ik heb gemerkt dat dat na een jaar zo is. Want daarvoor werkte het fatsoenlijk. Heb al 2x calibratie geprobeerd maar het maakt geen zak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 22:24
Ik heb de xperia P inmiddels al anderhalf jaar, maar ik ben nu toch echt helemaal klaar met de batterijduur.

Het is me ooit gelukt om de standaard tmobile zooi eraf te flashen, maar ik wil hem nu gaan rooten en dan custom rommen ofzo? (greenify las ik al ergens?)
Ik wil in ieder geval dat mn batterijduur stukken langer wordt dan een halve dag.

Wie zou me daarbij kunnen helpen? Vindt die xda forums er tamelijk ingewikkeld uitzien en bovendien zou ik niet weten wat voor rom enzo ik moet hebben.

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Meerdere mensen hebben custom roms geprobeerd maar de accuduur wordt nooit echt veel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 22:24
Er zijn vast mensen die het wel gelukt is de accuduur te verlengen, van die personen zou ik graag iets horen.

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ja, iets. Het is dus afhankelijk hoeveel je in gedachte hebt anders kun je erg bedrogen uitkomen.

Verwijderd

hoi
ik heb nieuw ene sony xperia z aangeschaft en heb wat vragen.
ik heb een microsd gekocht ervoor, hoe kan ik bestanden overzetten naar de microSD? - er is in instellingen een plek waar hij je dat laat doen - alle muziek video en foto bestanden, als ik deze aanvink en verzet merk ik dat hij slechts de door de fabriek ingestelde data overzet en niet degene die ik zelf genomen heb. (voor dat ik een microsd had gekocht) Ik kan die mappen ook niet 'slepen' naar 'mijn SD' vakje bij albums - dus hoe kan ik een map verplaatsen aub?
En ik merkte ook dat de genomen fotos niet topkwaliteit waren, nogal korrelig wat ik toch had verwacht dat het top zou zijn - moet ik daar iets aan herinstellen bij camera of is dat helemaal normaal dat het geen super kwaliteit is?
Ben helaas een beetje een smartphone leek
dank bij voorbaat

excuus, blijkbaar zit ik in het verkeerde topic, kan iemand me verwijzen naar het goeie aub?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2013 16:36 ]

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:34:
hoi
ik heb nieuw ene sony xperia z
verhaal...
Welkom in het verkeerde topic.

Wat betreft batterij duur: die is K* en blijft K*. Je kan ROMS flashen wat je wilt, maar het ding blijft onvoorspelbaar. Ook als je de allerlaatste -SUPER ENERGY SAVING STAMINA FLY KERNEL KITKAT-BASED MODDED FOR BATTERY LIFE POWER SMOOTH- kernel erop zet.

Elke ROM en elke kernel is op XDA volgens de maker fantastisch en zet je device om in een apparaat van minstens tweemaal de waarde. Mijn eigen ervaringen zijn instabiliteit, bugs, niet werkende apps, continue monitoring via battery stats en frustratie. Ik kan ook niet geloven dat er altijd weer users op XDA melden dat het 'SUPER GREAT THANKS SAVED MY LIFE FEELS LIKE A NEW PHONE' verhaal vermelden bij elk wiswasje dat uitkomst.

Ik ben in ieder geval niet meer zo geinteresseerd in de MOD community. Het is vooral een wassen neus met dreumesen die voor elke aanpassing die ze doen een aparte ROM uitbrengen zonder grondige testen. Er zullen vast uitzonderingen zijn, maar voor de Xperia P is het voor mij een waarheid.

Verwijderd

excuus, ik zag dat het over de xperia ging en was al even aan het zoeken naar een plek om mijn vraag te stellen dus ik dacht dat het goed zat, blijkbaar heb ik al een handleiding nodig vor het forum alleen :)
Maar goed, waar kan ik mijn vraag wel stellen aub?
sorry voor het misverstand

• MalleEppie71
teiltjemetromme schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:42:
Ik heb de xperia P inmiddels al anderhalf jaar, maar ik ben nu toch echt helemaal klaar met de batterijduur.

Het is me ooit gelukt om de standaard tmobile zooi eraf te flashen, maar ik wil hem nu gaan rooten en dan custom rommen ofzo? (greenify las ik al ergens?)
Ik wil in ieder geval dat mn batterijduur stukken langer wordt dan een halve dag.

Wie zou me daarbij kunnen helpen? Vindt die xda forums er tamelijk ingewikkeld uitzien en bovendien zou ik niet weten wat voor rom enzo ik moet hebben.
Rooten en vervolgens Greenify er op. Met Greenify kan je bepaalde (batterijslurpende) processen stilzetten. Om uit te vinden welke processen batterij slurpen kan je bijv. wake lock detector (WLD) gebruiken. Zoek ff in dit topic, is al eerder genoemd. Ik gebruikte Greenify met de standaard rom, werkte stabiel. Maar maak je geen illusies, het wordt niet ineens een superzuinige telefoon en de batterijstatistieken blijven even onbetrouwbaar. Als je niet wilt rooten dan kan je bijv. Go Powermaster proberen, die kan je redelijk agressief instellen om bijv. Wifi of data uit te zetten als je scherm uit staat.

Ik vond het al met al geen prettige telefoon, hiervoor bijna 2 jaar een HTC Desire S gebruikt en die vond ik kwa 'feel' vele malen prettiger. Na 3 maanden Xperia P snel overgestapt op een andere telefoon.

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 00:46

JAM

@baytor:

Je zou het hier even kunnen proberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
De onbetrouwbare batterij kan ik nog steeds beamen, met mijn gebruik haal ik de dag niet op één acculading. Eerder deze week had ik iets vreemds: ik had de telefoon een tijd in mijn broekzat zitten en haalde hem eruit met de accu op zo'n 70%. Ik legde 'm op tafel, een uur later was de accu gezakt tot 11%...

Het lijkt alsof de accu warmtegevoelig is.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Alex) schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:07:
De onbetrouwbare batterij kan ik nog steeds beamen, met mijn gebruik haal ik de dag niet op één acculading. Eerder deze week had ik iets vreemds: ik had de telefoon een tijd in mijn broekzat zitten en haalde hem eruit met de accu op zo'n 70%. Ik legde 'm op tafel, een uur later was de accu gezakt tot 11%...

Het lijkt alsof de accu warmtegevoelig is.
Accu is volgens mij sowieso gevoelig, maar bij deze telefoon wel heel erg. Afgelopen winter had ik hem mee tijdens het schaatsen (in mn kontzak) en toen deed ik echt maar een uurtje met volle batterij :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
teiltjemetromme schreef op woensdag 20 november 2013 @ 23:01:
Er zijn vast mensen die het wel gelukt is de accuduur te verlengen, van die personen zou ik graag iets horen.
Zoals ik eerder al aangaf, bij mij heeft root-access met SetCPU geholpen.
Bij screen-off gaat de CPU dan geforceerd naar de laagste frequentie en staat de governor in 'battery save'.

Hiermee redt ik het 2 dagen op 1 lading bij gemiddeld gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 11:55
Werken met root-access, SetCPU en Greenify geïnstalleerd en zoals Hashtag aangeeft een profiel bij screen-off haal ik nu tenminste een volle dag op 1 lading.

Helaas blijf ik wel de "bug" houden dat ie soms van 30% naar 1% springt en dan soms nog uren prima werkt maar ook vaak naar een paar minuten shutdown geeft.

Aangezien ik voor mijn werk op mijn telefoon moet kunnen vertrouwen ben ik genoodzaakt over te stappen naar een ander toestel. Vind het erg jammer want deze telefoon vind ik naast dit batterij probleem nog steeds prima functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5v3n
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-07 21:56
Omdat ik ook op de meest onaangename momenten last heb van een onbetrouwbare batterij ben ik op zoek gegaan naar een manier om mijn batterij te kalibreren (zonder root toegang). Verbasend genoeg is daar niet eens een app voor nodig:
  1. Turn your phone on and charge it for 8 hours or more.
  2. Unplug the charger.
  3. Turn your phone off and charge it for one hour.
  4. Unplug the charger.
  5. Turn on the phone and wait 2 minutes.
  6. Turn your phone off and charge it for one hour.
  7. Unplug, turn it on and use as normal. Your battery life should now be a lot better.
bron: http://www.thriveforums.o...l-work-w-out-rooting.html

Ik heb deze tijdrovende stappen uitgevoerd en het toestel blijft nu langer dan een dag leven van de accu. Voorheen was dat minder dan een dag. Het verschil is niet enorm, maar wel merkbaar. Daarnaast is de batterij ook opnieuw betrouwbaar geworden. Vroeger durfde die tussen 35% - 40% wel eens erg plots te dippen en zelfs uit te vallen. Nu niet meer! Ik kan nu bijvoorbeeld gewoon een uur lang muziek blijven luisteren via een bluetooth headset op de laatste 10% van de batterij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikey
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-10-2023
JAM schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:18:
Om afbeeldingen/album weer zichtbaar te maken (er zit blijkbaar een bug in Jelly Bean die de cache laat vollopen) ga je naar Instellingen > Apps > tabblad 'Alles' en daar zoek je 'Album' op. Even op 'Gegevens wissen' tikken en alles is weer zichtbaar. ;)
Hartstikke bedankt voor deze oplossing. Kon al tijden niks meer in het Album zien! ;) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:09
TheJuul schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:18:
Werken met root-access, SetCPU en Greenify geïnstalleerd en zoals Hashtag aangeeft een profiel bij screen-off (...)
Dezelfde techniek toegepast. Ben nu opnieuw tevreden van de telefoon. Gebruik zelf Sony's Stamina-modus niet meer. Batterijverbruik in standby is echt minimaal. De 'schrik' om met een onvoldoende opgeladen batterij uit de deur te gaan is nu weg. Heb bijvoorbeeld ook met Titanium Backup (betaalde versie) o.a. Google Maps van 'System app' gewijzigt in 'user app'. Verandert niets aan de werking, maar je kan nu wel de app op de Greenify lijst zetten, zodat ie na paar minuten altijd wordt gesloten - en niet meer opstart om vanalles te volgen/up te daten, tenzij je hem zélf start. Uiteraard ook alle niet-essentiële (Sony/google) apps ook op de lijst gezet of 'uitgeschakeld' waar mogelijk. Heb nu heel weinig apps draaien in de achtergrond - alleen gmail/drive/keep/agenda sync, Google Play services, facebook/messenger en Handcent. En Novalauncher.

Als ik mijn smartphone een hele nacht laat liggen op wifi, maar zonder te gebruiken, daalt de batterij ongeveer 10 - 15 %. Vroeger was dit wel even anders.

Jammer blijft wel dat bij zwaar internetgebruik (Chrome), de batterij wel snel zakt. Daar kan geen app iets aan doen natuurlijk (tenzij Opera Mini, met als nadeel dat je geen desktopversies van websites kan zien). Voor mij niet echt een probleem, ik zit niet vaak of lang te surfen op m'n smartphone.

Ander minpuntje is dat ik sinds maand deze zomer een paar keer per maand de verbinding met m'n SIM-kaart verlies. Dan geeft het scherm aan dat de SIM niet oké is (zit los? slecht contact?) met als gevolg dat ik eigenlijk onbereikbaar ben dan en nul antenne heb. Enige oplossing is SIM-kaartje even eruit & erin steken (en rebooten natuurlijk). Misschien dat het gefixt wordt als ik er een stukje papier tussen steek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
Mlazurro schreef op zondag 01 december 2013 @ 04:09:
[...]
Dezelfde techniek toegepast. Ben nu opnieuw tevreden van de telefoon. Gebruik zelf Sony's Stamina-modus niet meer. Batterijverbruik in standby is echt minimaal. De 'schrik' om met een onvoldoende opgeladen batterij uit de deur te gaan is nu weg. Heb bijvoorbeeld ook met Titanium Backup (betaalde versie) o.a. Google Maps van 'System app' gewijzigt in 'user app'. Verandert niets aan de werking, maar je kan nu wel de app op de Greenify lijst zetten, zodat ie na paar minuten altijd wordt gesloten - en niet meer opstart om vanalles te volgen/up te daten, tenzij je hem zélf start. Uiteraard ook alle niet-essentiële (Sony/google) apps ook op de lijst gezet of 'uitgeschakeld' waar mogelijk. Heb nu heel weinig apps draaien in de achtergrond - alleen gmail/drive/keep/agenda sync, Google Play services, facebook/messenger en Handcent. En Novalauncher.

Als ik mijn smartphone een hele nacht laat liggen op wifi, maar zonder te gebruiken, daalt de batterij ongeveer 10 - 15 %. Vroeger was dit wel even anders.

Jammer blijft wel dat bij zwaar internetgebruik (Chrome), de batterij wel snel zakt. Daar kan geen app iets aan doen natuurlijk (tenzij Opera Mini, met als nadeel dat je geen desktopversies van websites kan zien). Voor mij niet echt een probleem, ik zit niet vaak of lang te surfen op m'n smartphone.

Ander minpuntje is dat ik sinds maand deze zomer een paar keer per maand de verbinding met m'n SIM-kaart verlies. Dan geeft het scherm aan dat de SIM niet oké is (zit los? slecht contact?) met als gevolg dat ik eigenlijk onbereikbaar ben dan en nul antenne heb. Enige oplossing is SIM-kaartje even eruit & erin steken (en rebooten natuurlijk). Misschien dat het gefixt wordt als ik er een stukje papier tussen steek.
Kijk, goede ontwikkeling!

Dat met de SIM-kaart heb ik even gehad, laatste tijd geen last meer van gehad.
Heb je een recente SIM-kaart? Zo niet, laten omruilen bij de telecom-shop.

Laatste tijd ben ik tevreden over de batterij. Doe er nu bij matig gebruik zelfs 3 dagen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
Ik heb Lookout Mobile Security eraf gegooid en merk dat mijn accu langer meegaat en dat het allemaal net wat soepeler draait. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Tijd om lijst van rare problemen aan te vullen?

Gisterenochtend liep mijn wekker op mijn Xperia P af, maar kreeg ik niet het wekker-scherm. Ik kon alles doen met mijn P, scherm in- of uitschakelen, apps openen, etc. en dat allemaal terwijl de wekker afliep. Uiteindelijk moest ik het toestel volledig uitschakelen om de wekker uitgeschakeld te krijgen.

Gisterenavond heb ik mijn wekker ingeschakeld voor het slapen gaan. Specifiek gekeken omdat ik het voorval van de ochtend raar vond. Stond uitgeschakeld, heb de wekker ingeschakeld en kreeg mooi de melding "Wekker staat ingesteld op xx van nu".

Vanmorgen rijkelijk een uur te laat wakker geworden. Wekker gecontroleerd en die stond doodleuk uitgeschakeld. Morgen o.i.d. eens een aparte wekker gaan aanschaffen. Gelukkig was ik nog ruimschoots (zonder ontbijt :() op het werk vandaag, maar ik wil het risico in de toekomst toch lekker niet meer lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik heb nog nooit gehad dat de wekker niet afging.

Je eerste kwestie herken ik wel, maar dan blijft de wekker icoon in je notificatiebalk en tover je het alsnog zo te voorschijn....

Tweede kwestie: als je te snel tapt schakel je h'm in en uit, krijg je alsnog die popup. Dat gebeurd me regelmatig maar ik kijk alsnog nog of het wekkertje in mijn notificatiebalk staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Al een keer eerder gehad. Vandaag voor de 2e x. Een scherm dat niet 100% is, maar een soort raamwerk vertoond. Je ziet dan een soort raam aan buitenkant van het toestel. Dit is wat wittig grijs. Afijn paar keer uit doen en weer aanzetten helpt soms. Wat het is weet ik niet. Net of ie fout kalibreert of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Paar puntjes die ik ben tegen gekomen laatste dagen:

- Er zit een vreemd kruis in mijn scherm (zichtbaar op een witte achtergrond, kruis is iets grijzer)

- Ben vandaag overgestapt naar Ziggo mobiel en sinds de nieuwe sim-kaart erin zit is de Xperia al 2 keer spontaan opnieuw opgestart??? Dit heb ik wel vaker, maar niet 2x op 1 dag... Iemand dit ook mee gemaakt?

edit: nu lopen er regelmatig apps vast (waaronder de phone-dialer, wat nogal onhandig is voor een telefoon :D) Kan dat iets te maken hebben met een nieuwe sim??

[ Voor 18% gewijzigd door kepler op 09-12-2013 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Probeer eens een hard reset? Dat verhelpt zo wel eens als ie in een fout blijft hangen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Zoals wouter hier de batterij al beschreef: "Wat betreft batterij duur: die is K* en blijft K*."
Ja... aanschaf 18 april, na 8 maanden zegt de telefoon bij 30%, het is over en binnen enkele minuten zit ik op de 1%. De ene keer een shut down, de andere keer kan ik uren door.

De batterij is zo waardeloos nog niet, het is voornamelijk het aangeven van de batterijstatus, waardoor de software hem uitzet.
Accu is overigens ook maar 1300mah, dat is ook niet gek veel voor een 4 inch toestel.

Paar weken geleden heb ik besloten om over te gaan na een nieuw toestel. En dat terwijl ik dit toestel pas 8 maanden hebt. Mijn nieuwe toestel is momenteel onderweg en dit is de W450 (chinees quad core 4,5", 2000mah, €65,- nieuw) Uiteraard is dit niet te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Joopieboy schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:38:
Probeer eens een hard reset? Dat verhelpt zo wel eens als ie in een fout blijft hangen. :)
Daar zit ik over te twijfelen, maar het zijn elke keer andere fouten. Vandaag kon ik gmail niet meer openen (kreeg niet eens een foutmelding, hij opende en na 2sec verdween het weer). Ook was ik opeens al mijn whatsapp berichten kwijt, maar ook de call log...

Ik heb zo'n idee dat het geheugen een beetje in de war is. Misschien van het weekend zo'n hard reset proberen als de problemen aanhouden

edit: zelfs de settings 'app' loopt nu vast :D Valt niet meer mee te werken op deze manier, tijd voor een harde reset (als ik ooit in de settings app kan komen :P)

[ Voor 12% gewijzigd door kepler op 12-12-2013 09:46 ]

• Boneka
Hard reset is mooi en werkt vaak goed alleen ben je al je apps kwijt.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Hard reset =! terugzetten naar fabrieksinstellingen?

Schijnbaar wel dus. Kut oplossing.

[ Voor 77% gewijzigd door The Inquisitor op 12-12-2013 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Nou ja, de reset heeft enigszins geholpen, maar hij heeft nog steeds kuren... Vooral aan de lader loopt hij soms helemaal vast.

Ook gaan sommige programmas gelijk weer dicht zodra ik ze open (bv nu.nl), of bij gmail sluit de app zodra ik een mailtje probeer te openen... :{

Ik verklaar hem dus overleden en ga maar de Moto G bestellen (met goede batterij!). Het was een leuk avontuur met Xperia P, maar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:09
kepler schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 23:42:

Ik verklaar hem dus overleden en ga maar de Moto G bestellen (met goede batterij!). Het was een leuk avontuur met Xperia P, maar helaas
Vond ik dus ook het overwegen waard, heel bijzonder prijs-kwaliteit. Alleen is er één grote deal-breacker: de camera. Alles hangt af van je prioriteiten natuurlijk, maar ik wil niet één stap voorwaarts zetten in algemene snelheid en drie stappen terug in camerakwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Mlazurro schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 20:07:
[...]
Vond ik dus ook het overwegen waard, heel bijzonder prijs-kwaliteit. Alleen is er één grote deal-breacker: de camera. Alles hangt af van je prioriteiten natuurlijk, maar ik wil niet één stap voorwaarts zetten in algemene snelheid en drie stappen terug in camerakwaliteit.
Als ik goede foto's wil maken neem ik wel mn losse camera mee. Foto's met mobiel zijn gewoon voor erbij :)

Verder is hij nu kapot, dus ik ga er alleen maar op vooruit :P
Pagina: 1 ... 33 ... 35 Laatste