Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Mijn zoon heeft sinds een maandje deze Xperia P. Tot nog toe een erg fijn telefoontje, maar sinds vandaag heeft hij grote problemen met het touchscreen. Dit begon met het slecht reageren van het toetsenbord in bijvoorbeeld whatsapp en het typen van allerlei karakters die niet werden ingetypt. Delen van het virtuele toetsenbord deden het zelfs helemaal niet. Daarna werden in het thuisscherm zonder aanraken van scherm icoontjes heen en weer geschoven. Nu na het een paar keer uit- en weer aanzetten van de telefoon lukt het zelfs niet meer om de code van de simlock in te toetsen. De schuifbalk voor unlock slide maar tot de helft en schiet dan terug en de virtuele toetsen 3, 6, 9, en "ok" werken helemaal niet meer. Alsof de rechterkant van het touchscreen niet meer reageert. Laat dat "alsof" trouwens maar weg. Hij reageert gewoon niet meer. :(

Heb al gezocht en kom op Youtube het volgende filmpje tegen dat de problemen van vanmiddag nog het beste omschrijft: YouTube: Sony Xperia P (LT22i) Touchscreen problem after ICS (4.0) update YouTube: Sony Xperia P touchscreen problem 3.

Heb hier nog geen vergelijkbare problemen kunnen vinden maar misschien toch iemand die raad weet?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 16:05

The Inquisitor

Greetings weaklings

Alex) schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:00:
Ik heb sinds een paar weken een bijzonder vervelend probleem met mijn Xperia P: er is geen pijl te trekken op de batterijstatus. Het ene moment heeft hij nog 45% over, dan gaat hij ineens naar 12% en daarna is het binnen 3 minuten 0% - en schakelt het toestel uit. En op andere momenten kan het ding het nog uren uitzingen met 1% accu...

Uit de energieverbruik-grafiek word ik niet veel wijzer, die gooit alles onder 'Android System' zonder te specificeren welke taak het dan precies is geweest. Een battery pull heb ik al een paar keer geprobeerd (en gewacht tot hij 3x getrild heeft), maar heeft nog geen soelaas mogen bieden. :-(
Wat is het ene moment? Zitten er uren tussen of minuten?

Daarnaast, kijk eens naar je apps en welke actief zijn. Heb je stamina modus aan? Zo ja, welke apps heb je uitgezonderd en probeer dit te minimaliseren, zo niet, probeer dit eens en kijk of het verbeterd, dan weet je meteen of er een app is die de boosdoener is.

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Eindelijk dan een software update naar Jelly Bean. Wat heeft dat lang geduurd zeg. Ging redelijk goed via Sony Companion. Niks helemaal verloren al zie ik nu ook geen foto's meer in Album. Heb ze wel voor de zekerheid op mijn pc gezet, maar zie ze nu niet meer terug op de Xperia.

Weet iemand hoe dat ook alweer moet, want ik zag je eerst wel met Jellly Bean, maar nu dus niet meer.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Komt vanzelf terug meestal

• Boneka
Laten we hopen. Gek genoeg zie je wel de foto's staan bij je camera. Hij zit fysiek dus wel op je toestel, maar kennelijk moet ie hem weer laden ofzo. Voorlopig zie ik niks en is het beeld zwart. Gek genoeg zie ik wel mijn foto's als ik scroll op mijn camera screen.

[ Voor 27% gewijzigd door Boneka op 05-09-2013 15:33 ]

• Boneka
JAM schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:18:
Om afbeeldingen/album weer zichtbaar te maken (er zit blijkbaar een bug in Jelly Bean die de cache laat vollopen) ga je naar Instellingen > Apps > tabblad 'Alles' en daar zoek je 'Album' op. Even op 'Gegevens wissen' tikken en alles is weer zichtbaar. ;)
Dat is 'm JAM bedankt kon hem eerst zo gauw niet vinden :P maar kennelijk zit die bug er dus nog in na maanden....

• Boneka
Heb wel iets anders ontdekt dat nog niet werkt. De spellingscontrole kun je wel aan- en uitvinken, maar rechts met die streepjes === kon je een menu openen voor meerdere opties. Dit scherm is ZWART.

Iemand een idee? Bug??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Geen idee waar je het over hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Bij instellingen ga je naar spellingcontrole. Deze kun je aan- en uitvinken (linkerkant). Helemaal rechts zitten altijd van die streepjes = waar je verder in het menu kunt bladeren. Echter als je daarop drukt krijg je een zwart scherm.

- Instellingen
- Taal en invoer
- Spellingcontrole blauw vinkje aan of uit. Helemaal rechts zie je een icoontje -==

Daarop kun je drukken. Krijg je een nieuw scherm, echter deze is black.

[ Voor 29% gewijzigd door Boneka op 06-09-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Welke opties had je daar willen zien dan?
Misschien valt er niks in te stellen... weet ook niet wat je er voorheen kon instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
The Inquisitor schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:49:
[...]

Wat is het ene moment? Zitten er uren tussen of minuten?
Het is wisselend: meestal red ik het een ochtend op een lading (ik gebruik 's ochtends een uur de wifi-hotspot), rond het middaguur zit ik dan op 45%. Na de lunch (40 minuten later) op 20%... en dan valt hij meestal uit. De afgelopen twee dagen doet hij dat weer niet, terwijl ik niks heb veranderd.
Daarnaast, kijk eens naar je apps en welke actief zijn. Heb je stamina modus aan? Zo ja, welke apps heb je uitgezonderd en probeer dit te minimaliseren, zo niet, probeer dit eens en kijk of het verbeterd, dan weet je meteen of er een app is die de boosdoener is.
Stamina modus gebruik ik niet, omdat dat voor mijn gevoel een workaround is. Een smartphone moet - vind ik - in staat zijn om mij te vertellen wanneer er iets gebeurt, niet pas wanneer ik zelf kijk.

Qua draaiende apps zijn dit denk ik de belangrijkste:
- GMail
- WhatsApp
- Facebook
- Falcon Pro (Twitter)

Soms heb ik ook nog AndroIRC of Skype draaien, maar dat is niet zo vaak.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
acoster schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:44:
Welke opties had je daar willen zien dan?
Misschien valt er niks in te stellen... weet ook niet wat je er voorheen kon instellen.
Ik dacht over het mengen van twee talen. Dit is overigens behoorlijk irritant. Zit je Engels te tikken, dan komen er Nederlandse woorden tevoorschijn of andersom. Maar wat er precies bij IC stond weet ik helaas niet meer. Maar dat streepje staat er niet voor niks natuurlijk Hij opent hem ook dus moet je er vanuit gaan dat je wat te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Alex) schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 18:44:
Stamina modus gebruik ik niet, omdat dat voor mijn gevoel een workaround is. Een smartphone moet - vind ik - in staat zijn om mij te vertellen wanneer er iets gebeurt, niet pas wanneer ik zelf kijk.
Wat is dit nou weer voor onzin. Als je het gewoon probeert en je merkt dat er een aanzienlijk verschil tussen de situaties zit, wat zou dat dan betekenen? dat jij als gebruiker gewoon teveel apps hebt geïnstalleerd die continu internet gebruiken (bijv.). Dan kun je wel de telefoon de schuld geven maar dat slaat natuurlijk nergens op, en dat ondanks er een te kleine accu in deze leuke phone zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
The Inquisitor schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 23:56:
[...]

Wat is dit nou weer voor onzin. Als je het gewoon probeert en je merkt dat er een aanzienlijk verschil tussen de situaties zit, wat zou dat dan betekenen? dat jij als gebruiker gewoon teveel apps hebt geïnstalleerd die continu internet gebruiken (bijv.). Dan kun je wel de telefoon de schuld geven maar dat slaat natuurlijk nergens op, en dat ondanks er een te kleine accu in deze leuke phone zit.
Jij kunt het onzin vinden dat ik Stamina-modus niet wil gebruiken, maar dat is een kwestie van opvattingen. Mijn probleem is niet dát mijn accu binnen een dag leeg is (dat vind ik acceptabel bij een smartphone die continue een dataverbinding actief heeft), maar dat de batterijstatus die mijn telefoon toont té onbetrouwbaar is. Ik kan niet vertrouwen op het getoonde percentage, omdat ik weet dat er zo ineens 30% kan verdwijnen.

Ik baseer mijn ervaring op vergelijkingen met andere telefoons die ik heb (gehad) (specifiek: HTC Desire, HTC Trophy en HTC 8S) en daarbij deed/doet dat probleem zich niet voor. Ook van vrienden die andere smartphones gebruiken (HTC, Samsung, enz) hoor ik zulke klachten niet.

Ik zag net bij battery usage een usage van 51% door *wakelock* (GMail) in de lijst staan, dat vind ik best wel veel. Op mijn zakelijke telefoon (HTC 8S) heb ik Exchange ActiveSync ingesteld, maar dat vraagt echt niet zoveel stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik zeg niet dat je het moet gebruiken, ik zeg dat je het eens moet proberen om te kijken of het niet je eigen schuld is dat de telefoon zo draint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:02

nWn

In Geocentric Orbit

Alex), heb je al eens geprobeerd je battery stats te "wipen" of te kalibreren? Dit kan je problemen verhelpen. Je hebt er wel root voor nodig, maar dat is bij deze telefoon erg makkelijk te krijgen.

Daarnaast is een wakelock van 51% voor GMail belachelijk. Mijn hoogste wakelock komt normaal gesproken niet boven de 1% (ik gebruik wel de stamina-mode), dus daar gaat bij jou wat verkeerd. Misschien dat het helpt als je de gegevens van GMail wist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Stamina vind ik zeer onprettig want dan komen je what'sapp berichten ook niet meer binnen. Ik heb hem dus nooit aanstaan.

Overigens zijn bij mij al 3x alle foto's verdwenen. Toch een zeer irritante bug als je het mij vraagt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij heeft geholpen even het tabblad album aanklikken alles op zijn gemak laten laden en de foto1s blijven mooi aanwezig. Hoop dat dit bij jou ook werkt.
Boneka schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 15:11:
Stamina vind ik zeer onprettig want dan komen je what'sapp berichten ook niet meer binnen. Ik heb hem dus nooit aanstaan.

Overigens zijn bij mij al 3x alle foto's verdwenen. Toch een zeer irritante bug als je het mij vraagt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Boneka schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 15:11:
Dit is dus helemaal niet waar want dat kun je gewoon instellen. Het is handig als je even goed kijkt naar de instellingen voordat je zoiets stelt ;)

Instellingen > energiebeheer > Staminamodus > uitzonderingen toevoegen > whatsapp selecteren,

Dan komt gewoon alles binnen, heb je nergens last van. Geldt ook voor email (als je niet wilt wachten tot je je scherm aandoet) en al het andere wat je door wilt laten lopen met scherm-uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Nou weer wat geleerd, dank je wel. Overigens wat ik sinds JB ook al een keer gehad heb (naast de foto's die wel eens verdwijnen) dat de telefoon zichzelf ineens opnieuw opstart. Zonder pin trouwens. Heel opvallend.

En Jacma ik zal dat ook eens proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door Boneka op 08-09-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Daar heb ik bij 2.3 ook al last van gehad... nogal vervelend inderdaad. Hetgeen waar ik me nu het meest aan irriteer is dat de phone hapert bij mij, maar ik kan niet vinden waar het aan ligt... Apps sluit ik altijd (home ingedrukt houden), het RAM geheugen is nog voor 50% vrij, dus dat is het ook niet...

Als ik bijv. muziek aanzet en in chrome ga browsen, hapert de muziek :'(

Als iemand een tip heeft hoor ik het graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Het is te hopen dat de bugs er snel worden uitgehaald. En aangezien Sony nogal traag is vrees ik het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik zou er inderdaad niet op rekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:56
Lees ik nu opeens dat ik blij mag zijn om nog steeds met 4.0.4 opgescheept te zitten? :P
Die staminamodus werkt prima, telefoon houdt het erg een dag mee uit. Vaak ook met 2 uur schermtijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Ben die Stamina mode ook eens aan het testen. Voorlopig goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
mathelicious schreef op zondag 08 september 2013 @ 12:31:
Lees ik nu opeens dat ik blij mag zijn om nog steeds met 4.0.4 opgescheept te zitten? :P
.....
Hier ook 4.0.4. (Uiteindelijk maakt het denk ik geen fluit uit :), maar toch.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Staminamodus is écht heel handig. Whatsapp op uitzondering zetten en je hebt de beste balance imo. Ik heb nooit last dat ik een school- of werkdag niet doorkom op de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Wat ik helaas nog wel steeds jammer vind, is dat de album (foto's) nogal door elkaar staat. Allemaal gekke mapjes waar geen touw aan vast te knopen is. Je kunt ze helaas ook niet zelf ordenen met een naam of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
GMail-data gewist, Stamina-modus ingeschakeld (met uitzonderingen voor WhatsApp, Falcon Pro, GMail, Location Based Wifi en de verschillende Google-services). We gaan het eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
bluetooth doet mij bij erg vervelend sinds update naar JB (4.1.2) en firmware 6.2.A.1.100
De helft van de keren dat ik in mijn auto stap merk ik dat bluetooth koppeling niet gemaakt werd. Soms staat bluetooth op de Xperia wel actief maar kan ik totaal geen koppeling maken en andere keren staat bluetooth niet actief op de Xperia (ineens uitgevallen zonder dat ik er iets aan veranderd heb) en krijg ik bluetooth ook niet aangeschakeld. In beide gevallen is het herstarten van de Xperia de enigste oplossing.

... alweer een argument om de kriebels voor het aankopen van een nieuwe smartphone te laten aanwakkeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:34
Hallo,
Velen van jullie krijgen de update (4.1.2) nog niet binnen terwijl die allang beschikbaar is. Ik zal uitleggen hoe jullie hem legaal binnen kunnen krijgen. Gister werkte dit ook bij mij.

Ga naar apps --> alle apps --> zoek 'google service frameworks' op en verwijder eerst alle gegevens em cache en schakel hem dan uit --> verbind met de computer --> voila de update is er.

Werkt het niet dan kan je ook hetzelfde process doen als hierboven, maar dan het uitschakelen van de app laten. Werkt het nog steeds niet dan moet je het proberen tot het wel lukt, het duurt soms even. Werkt dit ook niet, dan heb je geen xperia p...

Hopelijk helpt dit julliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Alex) schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:05:
GMail-data gewist, Stamina-modus ingeschakeld (met uitzonderingen voor WhatsApp, Falcon Pro, GMail, Location Based Wifi en de verschillende Google-services). We gaan het eens proberen :)
Uitzondering voor location based wifi is niet nodig afaik, de andere weet ik niet.
Boneka schreef op maandag 09 september 2013 @ 08:31:
Wat ik helaas nog wel steeds jammer vind, is dat de album (foto's) nogal door elkaar staat. Allemaal gekke mapjes waar geen touw aan vast te knopen is. Je kunt ze helaas ook niet zelf ordenen met een naam of zo.
Album van 2.3 was gewoon beter imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk heb ik nu ook Jelly Bean binnen. Ik wachtte al vanaf april.
Ik merk dat het nu soepeler is. Nog wel een beetje wennen met die stamina mode. Zo kreeg ik heel veel achter elkaar een melding te zien. Heel irritant is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

'een melding'? Niet echt duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 13:43
Op mijn Xperia P krijg ik altijd een bericht in het notificatiescherm van Whatsapp bij nieuwe berichten. Er staat dan zoals hieronder te zien is ".. berichten in .. gesprekken".
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/flf1b9.jpg

Echter heb ik ook wel eens bij mensen gezien (heb het zelf slecht 1 keer gehad) dat er meerdere berichten tevoorschijn komen. Zeg maar voor ieder gesprek 1 bericht met een preview van wat er gezegd wordt zodat je ook kunt zien wie er dan iets gezegd heeft. Weet iemand of je dit ergens kan instellen en doe je dit doet? Of is dit iets wat alleen gebruikers van andere merken hebben? Of heeft het met een update van Android/whatsapp te maken? Ik kan er op internet ook geen screenshots oid van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Pinch beweging maken op die melding, kan trouwens bij vrijwel alle apps. Dus naar binnen pinchen is klein, en naar buiten is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:02

nWn

In Geocentric Orbit

Michel5128 schreef op maandag 09 september 2013 @ 22:17:
Echter heb ik ook wel eens bij mensen gezien (heb het zelf slecht 1 keer gehad) dat er meerdere berichten tevoorschijn komen. Zeg maar voor ieder gesprek 1 bericht met een preview van wat er gezegd wordt zodat je ook kunt zien wie er dan iets gezegd heeft. Weet iemand of je dit ergens kan instellen en doe je dit doet? Of is dit iets wat alleen gebruikers van andere merken hebben? Of heeft het met een update van Android/whatsapp te maken? Ik kan er op internet ook geen screenshots oid van vinden.
Ik krijg regelmatig een wat uitgebreidere melding waarin ik meerdere gesprekken mee kan lezen. Deze zijn echter wel verpakt in één melding (bestaande uit bijv. 8 regels van wie wat heeft gezet in welk gesprek). Volgens mij kan je zo'n melding alleen krijgen als je verder geen andere meldingen of dingen in je notifications hebt staan. Ik zie dat jij daar een aantal toggles hebt (Powertoggles?), misschien dat als je die even uitzet dat je dan krijgt wat je bedoelt.

Edit: Die tip van The Inquisitor kende ik helemaal niet, werkt perfect!

[ Voor 3% gewijzigd door nWn op 10-09-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
The Inquisitor schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 00:34:
Pinch beweging maken op die melding, kan trouwens bij vrijwel alle apps. Dus naar binnen pinchen is klein, en naar buiten is groot.
Awesome! Precies wat ik zocht, kende deze functie ook helemaal niet inderdaad! Terwijl is al zolang met Android werk..

@nWn Music
Is Inderdaad Powertoggles. Maar met de tip van hierboven werkt het prima samen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De low battery mode stond aan. Ik kreeg ongeveer om de 30 seconden een melding dat mijn batterijverbruik te laag is. Dus heb ik mijn low battery mode maar weer uitgezet en alleen de stamina mode aan. En nu heb ik er geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Michel5128 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:20:
[...]

Awesome! Precies wat ik zocht, kende deze functie ook helemaal niet inderdaad! Terwijl is al zolang met Android werk..

@nWn Music
Is Inderdaad Powertoggles. Maar met de tip van hierboven werkt het prima samen!
Blij dat ik heb kunnen helpen :)

• mathelicious
  • Laatst online: 22:56
Kijk vanmorgen op me telefoon en schrik me een ongeluk... In het dropdown-menu staat opeens het volgende bericht: "6.2.A.1.100 nieuwe systeemupdate beschikbaar".
Dus eindelijk na 4 maanden ook de update naar 4.1.2 binnen :)

• Boneka
Dat album probleem is toch wel een hele dikke vette BUG met Jelly Bean. Heb het toestel opnieuw geinstalleerd, maar het komt weer "vrolijk" terug. Nu zei Sony dat dit lag aan downloaden via WiFi, maar ook via PC Companion blijft het probleem bestaan. Ook bij buitenlandse sites zie ik dit probleem al vanaf mei. Sony weet ervan maar doet er voorlopig niks mee!

• user_tweakers
  • Laatst online: 19-08 21:19
Laatst had ik gepost dat ik de telefoon had geroot en de app Greenify had geïnstalleerd.
De telefoon is toen direct merkbaar iets soepeler geworden in de menu's. Al is dat lang niet slecht van origine. Ten opzichte van het gebruik van de telefoon zonder Stamina mode is Greenify echt een verbetering, maar als je Stamina al gebruikt moet ik eerlijk bekennen dat ik niet enorme verbeteringen merk. Althans, niet in de batterijduur.

Hieronder wat screenshots. De linker is zonder Greenify en zonder Stamina mode aan. Die dag heb ik ook redelijk veel gebeld. (Ik dacht rond de 25 gesprekken van 1 minuut) en ik vermoed dat data verkeer aanstond.
De rechter is met Greenify en Stamina mode aan. Wifi en data verkeer stonden uit.

Het is natuurlijk geen eerlijke vergelijking, maar het is goed te zien dat dataverkeer een grote boosdoener is voor de accuduur. Het scherm verbruikt ook veel energie, maar die zijn hier gelijk gebleven aan.

Afbeeldingslocatie: http://i157.photobucket.com/albums/t60/Filezzz/1_zpsd31601e5.png

Afbeeldingslocatie: http://i157.photobucket.com/albums/t60/Filezzz/2_zpsfc266d09.jpg

Sinds kort heb ik ook de nieuwe camera app geïnstalleerd op de P. Er zit een stoere panorama modus waar, waarmee 360 graden foto's gemaakt kunnen worden. Er komt dan wel een bolling in, waarmee bijvoorbeeld het lijkt dat een stoepje rond loopt, of je achtertuin lijkt veel dieper :)

Afbeeldingslocatie: http://i157.photobucket.com/albums/t60/Filezzz/PANO_20130907_195207_zps6b32ad74.jpg

Een leuke functie die erg goed werkt, zeker als je bijvoorbeeld een backpacker bent en je vind het mooi om een panorama foto te maken van de omgeving.

Van de week wil ik een nieuwe auto radio kopen voor mijn auto die een functie heeft om te communiceren met android en ios toestellen. Misschien hebben meer mensen hiermee ervaring of misschien is het verstandiger om een autoradio te kopen met alleen bluetooth. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen of je mening naar de radio. (al is het wel wat offtopic :)..)

Zie hier de functies van de app:
YouTube: App Remote for control your smartphone with Sony's car receiver long version - Tecnologia Livre

De radio betreft een: Sony MEX-BT4100U. In combinatie met een goede telefoonhouder in een auto wordt een losse tomtom en carkit compleet overbodig :).

@Boneka
Je kan er ook voor kiezen om je huidige Album app te vervangen voor de nieuwe Gallery app die in de nieuwste android versies zit. Dat werd bij mij mee geïnstalleerd met de nieuwe camera app die ik als losse APK gedownload hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door user_tweakers op 12-09-2013 17:41 . Reden: Advies voor Boneka ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Bedoel je Quick pic? denkt het wel.

Overigens ben ik er achter gekomen wanneer de album zichzelf leegt. Dit komt bij mij door de app van CLEANMASTER. Hele mooie app en heel handig, maar die leegt steeds mijn album app.

Bij Android zie ik wel een app die F-stop heet. Ziet er op het eerste gezicht goed uit.

[ Voor 24% gewijzigd door Boneka op 13-09-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Boneka schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:08:
Bedoel je Quick pic? denkt het wel.

Overigens ben ik er achter gekomen wanneer de album zichzelf leegt. Dit komt bij mij door de app van CLEANMASTER. Hele mooie app en heel handig, maar die leegt steeds mijn album app.

Bij Android zie ik wel een app die F-stop heet. Ziet er op het eerste gezicht goed uit.
Nee die bedoel ik niet. Ik bedoel de nieuwe camera & gallery van Android 4.3.

Deze heb ik gebruikt:
http://www.androidauthori...-apk-photo-sphere-236196/

Gewoon 1e download link vind je de apk. Werkt hier super. Hier is geen root voor nodig.

[ Voor 2% gewijzigd door user_tweakers op 13-09-2013 18:56 . Reden: Geen root nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Dank je wel........! Maar zie hem nergens staan in google play :'( werkt niet via download 1 helaas en 2 ook niet. Werkt voor geen meter. We hebben het toch over een mobiele telefoon???

[ Voor 103% gewijzigd door Boneka op 13-09-2013 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Natuurlijk staat het niet in google play

• Boneka
Dan zou ik echt niet weten hoe je zoiets op je telefoon moet krijgen........zonder root.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Download 1 werkt toch gewoon? Gewoon downloaden, naar je gmail zenden, gmail openen op phone, bijlage openen, installeren.

• zeeuwsmeisjeman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 19:41
Moet je ook niet bij je instellingen onder security, "allow installation of apps from unknown sources" aanvinken? Anders kan je hem ook niet installleren denk ik.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ja dat klopt ook, maar die optie staat standaard al aan... maar wel goede tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Het installeren van software van onbekende bronnen is overigens wel voor je eigen risico. Er is geen root nodig, alleen de optie die zeeuwsmeisjeman zegt is nodig. Onder beveiliging onbekende bronnen toestaan.

Ik ben nog steeds erg tevreden over de telefoon, al zou een quad core hem denk niet misstaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Het is gelukt via BT. En ik heb ook het icoontje ontdekt. Dacht eerst dat er weinig verschil was, maar nu zie ik toch duidelijk de verschillen. En de foto's vliegen nu niet meer weg, bij een schoonmaak, mooi! :)

[ Voor 131% gewijzigd door Boneka op 16-09-2013 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Ik krijg nog wel eens een notificatie van iets, maar wat weet ik niet. Iemand enig idee? Weer notificaties staan uit, maar regelmatig hoor ik een geluidje. Geen idee waarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Boneka schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 08:37:
Ik krijg nog wel eens een notificatie van iets, maar wat weet ik niet. Iemand enig idee? Weer notificaties staan uit, maar regelmatig hoor ik een geluidje. Geen idee waarvan?
Heb ik ook. Laatst bleef de beltoon maar overgaan, geen idee waarom. Soms gaat de beltoon af bij nieuwe e-mail, maar soms ook niet. :? Volgens mij is het gewoon een bug. Zo zijn er wel meer, als bijv. het toestel aan de lader hangt dan wordt de instelling 'scherm automatisch draaien', welke bij mij uitstaat, gewoon genegeerd. Batterijstatus is een drama, laatst zag ik het percentage in een paar seconden van 10% teruglopen naar 0... Toestel is niet geroot, laatste versie (4.1.2) er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Sinds gisteren, na melding, versie 4.1.2 erop!
Nadeel: bij unlocken van het scherm, nu niet meer van links naar recht swipen, maar naar boven of onder... Fijn wanneer een standaard handeling ineens verandert. Dus nu unlock ik hem 'blind', maar werkt het niet... :)
Hoe verzin je zoiets? Zeker bedacht door degene die ook voorstelde om bij verkeerslichten rood en groen om te draaien....

Voordelen:
Snelmenu/notificaties, van bovenrand naar beneden swipen, meer info beschikbaar en opties.
Verder: ?
Maar ja, we zijn weer 'bij' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Edddd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:10:
Sinds gisteren, na melding, versie 4.1.2 erop!
Nadeel: bij unlocken van het scherm, nu niet meer van links naar recht swipen, maar naar boven of onder... Fijn wanneer een standaard handeling ineens verandert. Dus nu unlock ik hem 'blind', maar werkt het niet... :)
Hoe verzin je zoiets? Zeker bedacht door degene die ook voorstelde om bij verkeerslichten rood en groen om te draaien....

Voordelen:
Snelmenu/notificaties, van bovenrand naar beneden swipen, meer info beschikbaar en opties.
Verder: ?
Maar ja, we zijn weer 'bij' :)
Dat zou je nog kunnen oplossen door Patroon te kiezen met eigen gewenste veeg......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
MalleEppie71 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:11:
[...]

Heb ik ook. Laatst bleef de beltoon maar overgaan, geen idee waarom. Soms gaat de beltoon af bij nieuwe e-mail, maar soms ook niet. :? Volgens mij is het gewoon een bug. Zo zijn er wel meer, als bijv. het toestel aan de lader hangt dan wordt de instelling 'scherm automatisch draaien', welke bij mij uitstaat, gewoon genegeerd. Batterijstatus is een drama, laatst zag ik het percentage in een paar seconden van 10% teruglopen naar 0... Toestel is niet geroot, laatste versie (4.1.2) er op.
Met volume knop omhoog en de uitknop tegelijk in te drukken kan je de telefoon resetten, dit kan volgens mij de batterij ook kalibreren. Een keer helemaal doorgaan tot hij uitvalt en dan terwijl die uitstaan volledig opladen zorgt volgens mij ook dat de batterijinformatie nauwkeuriger wordt.

Zelf gebruik ik een oude Samsung lader, aangezien ik veel reacties gelezen hebt van mensen die na een jaar lang de snellader gebruikt te hebben de batterij er flink op achteruit was gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Dank voor de tip, dat is de 'battery pull' die al eerder in dit topic genoemd werd. Vandaag maar weer eens gedaan. Dat van de lader is een goede tip, ik gebruik standaard een lader van het merk Innergie die tot 2,1A kan leveren, zal eens een tijd lang een andere (zwakkere) lader proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
MalleEppie71 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:41:
Dank voor de tip, dat is de 'battery pull' die al eerder in dit topic genoemd werd. Vandaag maar weer eens gedaan. Dat van de lader is een goede tip, ik gebruik standaard een lader van het merk Innergie die tot 2,1A kan leveren, zal eens een tijd lang een andere (zwakkere) lader proberen.
Goed idee, de mijne is 0,7A en ik meen dat de originele 1,4A is.. 2,1 lijkt me veel te veel!

Net heb ik even een AnTuTu benchmark gedaan.. Met de laatste versie android (4.1.2) heb ik een score behaald van: 9392. Volgens het lijstje zit hij nog iets onder de S2, logisch, want de processor is iets zwakker.

Als ik de score vergelijk met een score van iemand op XDA die een Nemesis kernel draait vind ik het vreemd dat hij slechts een score van 7111 behaald. :O

Op pagina 14 had er hier nog iemand een Antutu gedaan:
mregeling2005 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:18:
heb hem sinds vanmiddag binnen.
krijg een 5336 score van Antutu benchmark.

Voelt lekker stevig aan, super scherp beeld en inderdaad in volle zonlicht makkelijk leesbaar.
Mijn score is bijna 2x zo hoog... Zou de app Greenify + JB zoveel verschil uitmaken?

[ Voor 18% gewijzigd door user_tweakers op 17-09-2013 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Boneka schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:24:
[...]

Dat zou je nog kunnen oplossen door Patroon te kiezen met eigen gewenste veeg......
Goeie tip, thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
user_tweakers schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 18:02:
[...]

Goed idee, de mijne is 0,7A en ik meen dat de originele 1,4A is.. 2,1 lijkt me veel te veel!

Net heb ik even een AnTuTu benchmark gedaan.. Met de laatste versie android (4.1.2) heb ik een score behaald van: 9392. Volgens het lijstje zit hij nog iets onder de S2, logisch, want de processor is iets zwakker.

Als ik de score vergelijk met een score van iemand op XDA die een Nemesis kernel draait vind ik het vreemd dat hij slechts een score van 7111 behaald. :O

Op pagina 14 had er hier nog iemand een Antutu gedaan:

[...]

Mijn score is bijna 2x zo hoog... Zou de app Greenify + JB zoveel verschil uitmaken?
Ik gebruik hier al een jaar de snellader (1500mA) en met mijn batterij is niets mis! Gaat van toch wel 1,5 dag mee. Ik denk ook niet dat dit veel problemen op zal leveren. De chip in de telefoon stuurt het laadproces. In het begin gaat het super snel maar vanaf 60% maakt het gebruik van de snellader niets meer uit, het laadproces is afhankelijk van hoe vol de batterij zit.

AnTuTu geeft bij mij een score van 9627 op een stock rom 4.1.2 Jelly Bean.

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 22:52
Hey,

Ik ervaar dat de telefoon nogal onstabiel is.
In het begin kreeg ik veel geheugen fouten, sinds de nieuwe rom is dit voorbij.
Echter loopt de telefoon niet lekker (home knop werkte in eens niet / een aantal apps waren verdwenen).
Vandaag heb ik een factory reset gedaan en ervoor gezorgd dat alles leeg was en opnieuw begonnen.
Als leek weer te werken tot na +- 2 uur de telefoon vast liep na een paar keer aan / uit zetten kreeg ik hem weer aan de gang.
Op een of andere manier lijkt het erop dat het geheugen fouten veroorzaakt echter is de vraag hoe kan ik dit controleren?

• user_tweakers
Ligt het niet aan de rom die je draait? Is het een custom rom of standaard JB?

• IAmNice
  • Laatst online: 16-09 20:05
Kan iemand me helpen met http://forum.xda-develope...p?p=45738174#post45738174
Ik zit momenteel een rom te porten en zonder dit kan het echt niet. Heeft iemand meer ervaring met het decompiling van framework-res.apk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 22:52
Ik draai alles standaard.

• Edddd
Waar ik van baal is dat bij de wekker instellen er een stap bij is gekomen.
Dus eerst op klok tikken in homescreen. Dan kom je direct bij alarminstellingen (of wereldklok, stopwatch of timer, afhankelijk van wat je het laatst heb gekozen in dit menu).
Dan kun je een reeds ingestelde alarmtijd selecteren en staat hij aan. Wil je de alarmtijd echter wijzigen, dan klik je op de getoonde, laatst ingestelde tijd en kun je de tijd niet direct aanpassen, maar kom je in een reeks waarop je nogmaal op de tijd moet tikken alvorens het te kunnen wijzigen.

Wat ik niet snap is allereerst natuurlijk welke deb**l zoiets verzint. En ten tweede of dit komt door de Android update of de update van de Sony schil.

Jammer dat ze functies wijzigen om maar te wijzigen, alleen maar omdat het kan.... Ik was er al bang voor, een update voegt niets toe. En in dit geval wordt het zelfs alleen maar slechter. Wordt tijd om over te stappen naar WP denk ik.... Android blijft kneuterig (niet als troll bedoeld, maar ik begrijp niet dat er steeds zo'n ophef is over updates, terwijl ik altijd alleen maar veranderingen merk en nooit verbeteringen).

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dus... je drukt 1x om instellingen te zien, en 1x om de tijd te wijzigen.... Klinkt heel onlogisch ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Lekker flauw. Ik wil gewoon mn wekker instellen, meestal verschillende tijden. Om dat verder in een menu weg te stoppen is contraproductief. Zoals jij redeneert heb je geen smartphone nodig. Neem een computer, een wekkerradio en dumbphone.... Klinkt heel vooruitstrevend en intuïtief ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Ik snap het probleem niet zo? als je eenmaal 3 of 4 wekkers instelt kan je vervolgens heel gemakkelijk de wekkers aanzetten. Dat je een een extra handeling doet lijkt me niet zo'n probleem. Daarnaast denk ik dat je ook NFC tags hebt meegeleverd, waarmee je de wekker ook gemakkelijk kan inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Wat ik trouwens gek vind als je een foto wil openen in album galerij of andere map dat hij dan altijd horizontaal staat en niet verticaal. Is dit niet aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Boneka schreef op zondag 22 september 2013 @ 16:37:
Wat ik trouwens gek vind als je een foto wil openen in album galerij of andere map dat hij dan altijd horizontaal staat en niet verticaal. Is dit niet aan te passen?
Je telefoon draaien? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

user_tweakers schreef op zondag 22 september 2013 @ 13:26:
Ik snap het probleem niet zo? als je eenmaal 3 of 4 wekkers instelt kan je vervolgens heel gemakkelijk de wekkers aanzetten. Dat je een een extra handeling doet lijkt me niet zo'n probleem. Daarnaast denk ik dat je ook NFC tags hebt meegeleverd, waarmee je de wekker ook gemakkelijk kan inschakelen.
^ Dit ja.

Je kunt, uit mijn hoofd, 20 wekkers opslaan en als je het aanpast moet je 2 klikjes maken. Wat is je probleem nou? En dan niet beginnen met "met jouw redenatie blabla" want dat slaat helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Laatst online: 22:21
Edddd schreef op zondag 22 september 2013 @ 11:44:
Lekker flauw. Ik wil gewoon mn wekker instellen, meestal verschillende tijden. Om dat verder in een menu weg te stoppen is contraproductief. Zoals jij redeneert heb je geen smartphone nodig. Neem een computer, een wekkerradio en dumbphone.... Klinkt heel vooruitstrevend en intuïtief ja.
Voor jou is de tijd misschien belangrijk, maar voor mij is het minstens even belangrijk hoe lang de wekker doorloopt, welk alarm hij gebruikt, ...

De interface flow zoals hij nu is is echt wel de meest logische. Ik heb vorig jaar een uitgebreid gesprek gehad met David de Léon, de interaction director van Sony Mobile, en ze weten echt wel wat ze doen. Veel A/B-testing, heel wat mockups, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
ff serieus graag........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Wie is niet serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homey D. Clown
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-07 18:45
The Inquisitor schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 22:55:
[...]

Dit is dus helemaal niet waar want dat kun je gewoon instellen. Het is handig als je even goed kijkt naar de instellingen voordat je zoiets stelt ;)

Instellingen > energiebeheer > Staminamodus > uitzonderingen toevoegen > whatsapp selecteren,

Dan komt gewoon alles binnen, heb je nergens last van. Geldt ook voor email (als je niet wilt wachten tot je je scherm aandoet) en al het andere wat je door wilt laten lopen met scherm-uit.
Dit snap ik niet. Als je whatsapp-berichten wel binnenkomen, hoe kan gegevensverkeer dan ooit zijn uitgeschakeld?

Edit: nvm, Googlen maakte een en ander duidelijk, had ik beter eerst kunnen doen...

[ Voor 5% gewijzigd door Homey D. Clown op 23-09-2013 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01:02
Beste xperia P gebruikers, ik overweeg een xperia P, Kan de telefoon op dit moment og goed mee komen qua snelheid, Met standaard apps facebook whats app etc. Ook als er meerdere apps openstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Laatst online: 22:21
twerk schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:02:
Beste xperia P gebruikers, ik overweeg een xperia P, Kan de telefoon op dit moment og goed mee komen qua snelheid, Met standaard apps facebook whats app etc. Ook als er meerdere apps openstaan?
De Xperia P is al bijna anderhalf jaar op de markt en het bedrijf waar de SoC vandaan komt is er ondertussen mee gestopt. De Xperia P is geen slechte telefoon en presteert aardig, maar op veel updates moet je niet meer rekenen vrees ik. Ik denk dat je beter eens kijkt naar de midrange uit 2013 (Xperia L, M, ZR, ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Ik bedoelde Michel5128

Wanneer je naar een foto wil kijken en hij is opgeslagen in album, galerij enz. moet je steeds je telefoon draaien. Kennelijk kan ie dat niet verticaal neerzetten of toch wel.

Dat was mijn vraag. Zegt Michel5128 hier moet je hem draaien /3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AmbroosV schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:10:
Ik denk dat je beter eens kijkt naar de midrange uit 2013 (Xperia L, M, ZR, SP ...).

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
twerk schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:02:
Ik vind het nog steeds een schitterende telefoon (dat design met die transparante balk :9~), maar ik zou 'm vandaag de dag niet meer kopen. De CPU is verouderd en op grote updates (Android 4.3 of Kitkat) hoef je vanuit Sony niet meer te rekenen. Het toestel heeft al 2 grote upgrades gehad (2.3 -> 4.0 -> 4.1) en een paar minors, daar zal het wel mee ophouden.

Ik ben ook niet helemaal tevreden: de accu heeft een best kleine capaciteit, de telefoon is met momenten erg traag en -in mijn geval- is de batterijstatus ook niet helemaal te vertrouwen (heb ik al eerder over gepost, Stamina-mode brengt niet echt veel verbetering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Persoonlijk zou ik gaan voor de Sony Xperia Z1 mini. Die wordt 4.3 inch en ik denk een heel mooi toestel. Met daarbij een veel betere batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die bestaat niet ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Boneka schreef op maandag 23 september 2013 @ 19:22:
[...]

Ik bedoelde Michel5128

Wanneer je naar een foto wil kijken en hij is opgeslagen in album, galerij enz. moet je steeds je telefoon draaien. Kennelijk kan ie dat niet verticaal neerzetten of toch wel.

Dat was mijn vraag. Zegt Michel5128 hier moet je hem draaien /3
Het is toch niet logisch als de phone de afbeeldingen gedraaid weergeeft? En welke reactie moet er dan komen wanneer je wel draait?

Maar om antwoord te geven op je vraag: AFAIK is die optie niet beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Hoezo die bestaat niet. Hij wordt gemaakt. Eind dit jaar komt ie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
The Inquisitor schreef op maandag 23 september 2013 @ 23:44:
[...]

Het is toch niet logisch als de phone de afbeeldingen gedraaid weergeeft? En welke reactie moet er dan komen wanneer je wel draait?

Maar om antwoord te geven op je vraag: AFAIK is die optie niet beschikbaar
Het zou logisch zijn als je verticaal kijkt en dat doe je vaak met je mobiel dat het dan ook verticaal staat. Dan vind ik het vreemd dat die apps (album etc) dan ineens horizontaal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boneka schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 00:00:
Hoezo die bestaat niet. Hij wordt gemaakt. Eind dit jaar komt ie uit.
Zie je dan wel in; [Sony Xperia Honami Mini] Ervaringen en Discussie

• user_tweakers
Gaaf, dat topic zet ik gelijk bij me favorieten.

• Michel5128
Boneka schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 00:02:
[...]

Het zou logisch zijn als je verticaal kijkt en dat doe je vaak met je mobiel dat het dan ook verticaal staat. Dan vind ik het vreemd dat die apps (album etc) dan ineens horizontaal staan.
Bij mij is de app album of galerij altijd gewoon zoals je de telefoon houdt hoor.. En als je de foto's zelf bedoeld: als je de foto gemaakt hebt met de telefoon horizontaal dan draait hij deze vanzelf als je de telefoon verticaal houd...

Hier zijn mods voor, maak dan een topic report aan.

[ Voor 25% gewijzigd door janvanduschoten op 26-09-2013 16:35 ]

• Boneka
Geen fatsoen, dus weg.

[ Voor 98% gewijzigd door janvanduschoten op 26-09-2013 16:17 ]

• acoster
Zet de optie 'Scherm automatisch draaien' onder 'Weergave' weer aan en dan kunnen we gewoon weer verder met serieuze zaken hier.

Mijn grootste probleem is dat de GPS waardeloos is, duurt lang tot ik een fix heb en ook rij ik soms gewoon naast de weg ;-) Ook met 'GPS Fix' krijg ik niet sneller een fix.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

acoster schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:09:
Zet de optie 'Scherm automatisch draaien' onder 'Weergave' weer aan en dan kunnen we gewoon weer verder met serieuze zaken hier.

Mijn grootste probleem is dat de GPS waardeloos is, duurt lang tot ik een fix heb en ook rij ik soms gewoon naast de weg ;-) Ook met 'GPS Fix' krijg ik niet sneller een fix.
Voor navigatie neem ik aan? Welke Navigatiesoftware gebruik je en heb je al andere geprobeerd?

• Boneka
Daar staat ie al op Acoster. Ik denk ook niet dat het daarmee te maken heeft. Normaal gesproken draait ie meestal wel om, maar niet als er een soort album gekozen moet worden. Maar het kan zijn dat iedereen dat zo heeft hier. Wil er best een foto van maken. Dan wordt het misschien wat duidelijker.

Het gaat er alleen om als je je foto wil zien in een bepaalde map. Dan moet je kiezen in waar je die foto wil openen. Als dit niet vaststaat in een bepaalde map, bijvoorbeeld album of galerij dan geeft ie dit altijd verticaal aan. Wellicht hebben sommigen hier maar een map. Dan zie je het niet.

[ Voor 46% gewijzigd door Boneka op 26-09-2013 16:20 ]

• acoster
Ik gebruik Google Maps voor het navigeren. Andere niet geprobeerd. Ook andere applicaties die de GPS gebruiken, krijgen geen fix, bijv. mijn hardloop-app.

Boneka, 'een soort album' klinkt erg vaag. Bij mijn werkt de app 'Albums' prima, in alle standen. Als je nou eens goed uitzoekt wat er precies mis gaat.. wanneer wel.. wanneer niet. Probeer wat dingen uit en leg dan eens duidelijk uit welke handelingen je verricht en wat dan je probleem is, misschien dat het dan duidelijker wordt voor de aanhoorders.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik zou een 'echte' navigatie app eens proberen. Navigon geeft voor mij vrijwel altijd een snelle fix: soms meteen en soms na +/- 20 seconde.

• acoster
Maar als jij Google Maps gebruikt, hoe is dan je fix?

Zie dat Navigon 40 euro kost, dat ga ik niet even aanschaffen om te proberen, zo belangrijk is de navigatie nou ook weer niet. Het is enkel irritant als het zo lang duurt en uiteraard niet zoals het hoort.

[ Voor 66% gewijzigd door acoster op 26-09-2013 16:44 ]

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 14:51
Wat het probleem kan zijn, is dat je A-GPS gegevens niet up-to-date zijn.
Zelf gebruik ik deze app: Google Play: GPS Status & Toolbox
Hiermee kun je de A-GPS updates geforceerd updaten, wat bij mij een veel snellere fix geeft.

Hopelijk werkt dit ook voor jou :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• acoster
Ik ga er mee testen, ik had al een andere GPS-fix, maar die werkte niet zo goed.
Thanks voor de tip.

• Michel5128
Boneka schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:14:
Daar staat ie al op Acoster. Ik denk ook niet dat het daarmee te maken heeft. Normaal gesproken draait ie meestal wel om, maar niet als er een soort album gekozen moet worden. Maar het kan zijn dat iedereen dat zo heeft hier. Wil er best een foto van maken. Dan wordt het misschien wat duidelijker.

Het gaat er alleen om als je je foto wil zien in een bepaalde map. Dan moet je kiezen in waar je die foto wil openen. Als dit niet vaststaat in een bepaalde map, bijvoorbeeld album of galerij dan geeft ie dit altijd verticaal aan. Wellicht hebben sommigen hier maar een map. Dan zie je het niet.
Het is zoals hierboven al gezegd is nog steeds erg vaag omschreven, maar ik denk dat ik het nu snap:
Als je een foto wilt openen vanaf bijvoorbeeld je startscherm, en je hebt meerdere apps geinstalleerd die dit kunnen openen (bijvoorbeeld de 'Album' app van Sony of de 'Galerij' app van Google) dan krijg je een schermpje met "Actie voltooien met" met daaronder de mogelijke apps en of je dit "Altijd" wilt doen of "Éen keer". Bedoel je dit? Bij mij staat dit altijd gewoon zoals je de telefoon houdt, dus geen problemen mee. Als je dit niet bedoelt dan zou een screenshot toch echt uitkomst bieden.
acoster schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:09:
Met Google maps heb ik altijd snel een fix (met goede internetverbinding) maar dat naast de weg rijden heb ik ook. Geen ervaring met andere apps. Probeer het anders eens met de standaard Sony 'Wisepilot' app?
Pagina: 1 ... 32 ... 35 Laatste