Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-10 08:36
Hoi allemaal,

Ik zit er sterk over na te denken om een Sony Xperia P aan te schaffen, waarschijnlijk in combinatie met een Vodafone abonnement. Kunnen jullie je ervaringen geven over dit toestel? Ik heb de laatste pagina's van dit forum doorgelezen en kom vooral het volgende tegen:
- mooi scherm
- jammer dat 2.3.7 er op draait, echter komt de update naar 4.0 snel?
- signaal valt soms weg

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Ik heb nog nooit gehad dat mijn signaal wegvalt.
update naar 4.0 zou deze zomer komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:44
Heb mijn Xperia P bijna 2 maanden (direct na release aangeschaft). Ik herken het wegvallend signaal-probleem ook niet. Ook het feit dat er nog geen ICS op draait vind ik niet echt een groot probleem (had hiervoor een HTC Sensation met ICS).

Ik ben echt supertevreden met mijn Xperia P (na mijn Desire en Sensation).

[ Voor 11% gewijzigd door BB72 op 18-07-2012 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 22:14
Ik ben nu bezig om root toegang te krijgen op dit toestel via de standaard manier van Sony;
http://unlockbootloader.sonymobile.com/instructions

Maar stap 12 moet ik de unlock knop ingedrukt houden tijdens booten en koppelen met USB, maar dan gaat de telefoon uiteraard uit als je deze toets te lang ingedrukt houdt, met volume up wil het me ook niet lukken.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Het moet toch echt de Volume Up button zijn, ik zou het nog een paar keer proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 22:14
Majesty schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:32:
Het moet toch echt de Volume Up button zijn, ik zou het nog een paar keer proberen :).
Ik zet de telefoon uit, koppel de USB, schakel deze in en de Volume Up knop ingedrukt, maar niets... 8)7

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-10 04:37
Hari-Bo schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:06:
[...]

Ik zet de telefoon uit, koppel de USB, schakel deze in en de Volume Up knop ingedrukt, maar niets... 8)7
Je mag je telefoon niet zelf inschakelen. Gewoon helemaal uitzetten en dan aansluiten op je PC terwijl je de knop ingedrukt blijft houden. Je moet dus al beginnen met het indrukken van de knop voor je de kabel in je PC steekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-10 17:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

woutur schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:35:
[...]
Wat zijn jouw wensen en eisen in een telefoon? Wat vind je belangrijk? Want als je dat duidelijk weet te maken, kan ik (na een paar maanden gebruik) jou vertellen of deze telefoon wel of niet geschikt is en aan te raden valt.
Dat begrijp ik :) Mijn vraag was inderdaad vrij algemeen, maar dan ook meer bedoeld om de kwaliteit te peilen (van de gebruikers qua klachten en (persoonlijke) minpunten).

Aangezien ik, helaas, nog niet eerder een mobiel heb gehad met Android is het sowieso een overgang voor mij. Mijn laatste (en huidige) mobiel is de enerlaatste Walkman serie van Sony Ericsson (W980i). Hiervoor bezat ik een Nokia met Symbian OS.

Belangrijkste punten voor mij:
- Kwaliteit (qua stevigheid, scherm, gevoel, etc.)
- Gebruik als mediaplayer (hoofdzakelijk muziekspeler, daarom heb ik nu een W-serie SE)
- Camerakwaliteit (dat zit bij deze wel goed voor zover ik heb gezien/gehoord/gelezen :)

Side punten:
- GPS navigatie (zit in ieder geval ook in deze Xperia. Is het mogelijk om GPS te krijgen zonder telefoonmasten te gebruiken? a.k.a. in het buitenland zonder roaming).
- Accuduur (maar smarthphones gaan toch een stuk sneller leeg dan ik ben gewend met mijn W980i, waarmee ik nog steeds een week met de accu doe)

M.b.t. het eerste puntje, ik ga (ik denk net zoals de meeste hier) een abonnement afsluiten van 2 jaar, het belangrijkste is dat de telefoon het gevoel geeft dat deze 2 jaar (makkelijk) mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Ik kan eigenlijk alleen uitsluitsel over je keuze geven na de ICS update.
Heb er nu de laatste update op staan, welke nog steeds niet vervangen is door Sony (inmiddels al wel 3 weken), die ervoor zorgt dat je signaal vaak weg valt. Maar goed, is geen hardware issue, dus no problem.

Stevigheid vind ik een plus, de telefoon voelt lekker stevig aan in de hand, alsof je een rechthoekig blokje aluminium vast houdt met aan de voorkant glas :). Jammer is dat het balkje onderaan van plastic is, maar dat nemen we maar op de koop toe dan.

De standaard muziekplayer vind ik op zich fijn werken. Eén minpunt vind ik het feit dat wanneer ik een nummer uit m'n lijst met tracks heb uitgekozen, dan gaat hij naar dit nummer maar dan kan ik vervolgens niet terug naar de plek waar ik aan het scrollen was in m'n tracklist of artiesten lijst, daar moet je dan helemaal opnieuw heen (toch wel een aantal stappen). Het kan zijn dat ik ergens overheen gekeken heb, maar anders een klein min puntje.
Daarnaast kun je natuurlijk altijd een andere muziekplayer installeren uit de market, Winamp bijvoorbeeld.

Camerakwaliteit is zeker wel goed inderdaad, daar hoef ik verder weinig over te zeggen.

GPS heb ik nog niet getest in het buitenland, ik meen dat de vraag inderdaad al eerder is gesteld en de verklaring dat GPS alleen satellieten nodig heeft leek me wel logisch, maar ik kan het niet met zekerheid zeggen.

De accuduur is op het moment vrij slecht bij mij, omdat ik kamp met een drain en ik weet nog niet waar 'ie zit. Maar voor de rest een vrij aardige accuduur, al had ik wel op beter gehoopt.

Overigens heb ik een Sim Only 2 jarig abonnement en ik denk dat ik het wel 2 jaar ga uithouden met telefoon. Ben vooral benieuwd naar wat ICS mee brengt aan stabiliteit en batterij improvement.

[ Voor 5% gewijzigd door Majesty op 20-07-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Al met al heb je wel een positieve ervaring zo te lezen :) Bedankt voor je reactie!

GPS zou inderdaad alleen satellieten nodig moeten hebben, maar als de ingebouwde GPS ontvanger niet zo geweldig is krijg je dus nooit een signaal...aldus, dat ervoer ik met mijn Nokia destijds (In Nederland bijna nooit een signaal, vaak wel 1 tot 2 satellieten, maar dat was niet genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:26

woutur

Klauwtjes uit!

The Inquisitor schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 22:00:
[...]

Dat begrijp ik :) Mijn vraag was inderdaad vrij algemeen, maar dan ook meer bedoeld om de kwaliteit te peilen (van de gebruikers qua klachten en (persoonlijke) minpunten).

Aangezien ik, helaas, nog niet eerder een mobiel heb gehad met Android is het sowieso een overgang voor mij. Mijn laatste (en huidige) mobiel is de enerlaatste Walkman serie van Sony Ericsson (W980i). Hiervoor bezat ik een Nokia met Symbian OS.

Belangrijkste punten voor mij:
- Kwaliteit (qua stevigheid, scherm, gevoel, etc.)
- Gebruik als mediaplayer (hoofdzakelijk muziekspeler, daarom heb ik nu een W-serie SE)
- Camerakwaliteit (dat zit bij deze wel goed voor zover ik heb gezien/gehoord/gelezen :)

Side punten:
- GPS navigatie (zit in ieder geval ook in deze Xperia. Is het mogelijk om GPS te krijgen zonder telefoonmasten te gebruiken? a.k.a. in het buitenland zonder roaming).
- Accuduur (maar smarthphones gaan toch een stuk sneller leeg dan ik ben gewend met mijn W980i, waarmee ik nog steeds een week met de accu doe)

M.b.t. het eerste puntje, ik ga (ik denk net zoals de meeste hier) een abonnement afsluiten van 2 jaar, het belangrijkste is dat de telefoon het gevoel geeft dat deze 2 jaar (makkelijk) mee kan.
Kwaliteit
Ik vind het een kwalitatief hoogwaardig toestel. Het is een licht toestel, maar voelt erg stevig aan. Het scherm is erg scherp en de knoppen werken prima. Brightness is zo hoog op te voeren dat je in direct zonlicht het scherm nog kan lezen. Sommige mensen vinden de achterkant nogal glad. Ikzelf vind het toestel fijn in de hand liggen.

Mediaplayer
Ik gebruik het toestel niet veel als mediaplayer. De app ziet er wel prima uit, maar zoals eerder opgemerkt: niet tevreden? Download je een andere app. Headset die erbij zit is niet van dezelfde kwaliteit als mijn Senheisser CX300II, maar het zijn wel doppen! En dus verslaan ze menig ander bijgeleverde headset. Ander minpunt is dat er geen uitbreidbaar geheugen in het toestel zit. Dus als jij gigabytes aan muziek erop wilt zetten dan loop je tegen een limiet van ongeveer 10 GB aan.

Camera
Goed tot zeer goed. Met de flitser krijg ik wat rare kleuren soms maar dan nog: goed te doen!
Overdag is het gewoon een beste camera. Panorama is leuk (180 graden foto) en lach-detectie is ook tof :)

GPS
Wisselend. Ik vind dat het soms erg lang duurt voor ik een gps-lock heb. Dan heb ik het over minuten!
Als ik een lock heb, dan is de telefoon redelijk nauwkeurig. Maar kan net nog wat beter.

Accuduur
Tussen een dag en twee dagen. Uurtje aan de stekker en hij zit weer helemaal vol. Laden gaat erg snel. Veel scherm aan kost je veel accu. Gek want ze beweren zelf dat dit juist met de Whitemagic technologie zou besparen. Wat ook beter kan is standby verbruik, dat gaat naar mijn smaak veel te snel. Als ik zie dat sommige toestellen maar een paar procent afnemen over 10 uur en dit toestel tussen de 10 en 20 procent dan kan dat gewoon beter. Accu is in principe niet verwisselbaar. Dus als deze na twee jaar afneemt, zul je moeilijk moeten doen om deze te vervangen.

Overig
Tof is NFC ondersteuning. Handig voor over een jaar of twee. Kan je met dit toestel betalen. Minder tof is bluetooth en mijn Peugeot 508. Gesprekken zijn soms onverstaanbaar als ik bluetooth al aan heb voordat mijn auto gestart is. Verder is het een vloeiend toestel. Scrollen gaat goed, heel weinig tot geen stotteringen waar dan ook. Toetsenbord is ook OK.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Nog even over het scherm inderdaad: die kleurverandering baal ik toch wel erg van. Na 75% brightness wordt geel toch echt groen en groen geel. Dat kun je vooral zien bij de emoticons van Whatsapp of überhaupt de groene kleur van whatsapp die dan geel wordt. Zelfde geldt voor NS-kleur geel.

Er zou in China een firmware update voor zijn geweest die dat opgelost zou hebben, maar we hebben 'm hier nog niet gekregen helaas.

GPS Lock kan inderdaad even duren. Soms binnen een paar seconden maar soms ook echt minuten.

Over die standby tijd: als je 'm in vliegtuigmodus zet gaat hij wel degelijk maar een paar procent om laag (2 tot 5) in 10 uur tijd. Het kan dus wel, maar dan zonder syncs en dergelijken.

En over de opslagcapaciteit: er is ook een mogelijkheid om gebruik te maken van USB-OTG, een usb stick aansluiten op je telefoon dus. Je hebt daar wel een kabeltje voor nodig die je van DealExtreme kunt plukken voor een krats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Woutur en Majesty, hartelijk dank voor jullie uitgebreide reacties!! :)

Goed dat je het meldt over de opslagcapaciteit, ik was vergeten dat bij de nieuwe toestellen dit in tweeën was gedeeld voor de applications etc. Ik heb nu een 8GB WalkmanPhone dus ik verwacht geen problemen met ~10GB (maar ik weet wel zeker dat ik niet de Xperia U zal kopen :P).

Als algemeen minpunt zou ik dus de accuduur kunnen noemen? Maar er is de mogelijkheid dat dit verbeterd gaat worden bij de update naar ICS? Ik meen dat te hebben gelezen bij Xperia S bezitters.

[ Voor 0% gewijzigd door The Inquisitor op 20-07-2012 15:36 . Reden: Typfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Ja ik hoop het ten zeerste :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik ben nog niet geupgrade en als ik de problemen hier zo lees, wacht ik ook nog ff. Waar ik wel last van heb, is dat ik sinds het gebruik van deze telefoon tegen 'beperkte connectiviteit' aanloop op de wifi netwerken van de buren (die ik zelf ingericht heb). Dit had ik met mijn vorige telefoon nooit, waardoor ik de oorzaak voorlopig bij de Xperia P leg totdat anders blijkt. Heeft iemand anders hetzelfde probleem? Ik heb al op het internet gezocht, maar de enige oplossingen die ik zien is het opnieuw instellen van je connectiviteit op je telefoon. Daar is verder niets vreemds mee, dus een doodlopende weg wat mij betreft. De wifi netwerken werken prima met andere laptops en telefoons dus ik ben een beetje zoekende. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:24
Tot nu toe nog geen grote nadelen gevonden op de telefoon. De accu valt me wel wat tegen. Ik haal maximaal met weinig gebruik 2 dagen, en bij normaal gebruik isie na 1 dag ook echt leeg. En dit met wifi, bluetooth gps en backlight altijd uit. Ik laat het scherm automatisch aanpassen aan het licht, ik weet dat het wat stroom vergt, maar niet dusdanig veel lijkt me?

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Maar anderzijds, elke smartphone is toch (circa) in een dag leeg? (bij gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Ben nieuw hier. Wil dit toestel graag kopen in augustus als Android 4.0 erop zit. Dan ben ik ook zeer benieuwd hoe het met de kinderziektes zit. Accuduur verhoogd zoals bij de Sony S? Geen grote vastlopers meer? Een goed werkend WIFI? Het schijnt trouwens dat je de accu wel kunt losschroeven, maar dit zal wel een apart klusje zijn. Iemand al eens onder de kap gekeken? En zijn de problemen verholpen met vlekken?

ps voor de rest een goed toestel om te kopen? Ben geen groot muziekverbruiker. Wel zal ik er veel foto's op willen zetten. Ps ook geen gamer........scheelt ook weer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

ICS is er toch nog niet voor de Xperia P?

Anyway, ik heb net de Xperia P besteld i.c.m. met een T-Mobile (nooit eerder gehad :O) abonnement. Ik kon geen beter toestel vinden voor dezelfde maandprijs en moet eerlijk bekennen dat ik deze phone toch wel duidelijk het mooist vind. En daarnaast ben ik al jarenlang een tevreden Sony (Ericsson) gebruiker, ik hoop deze trend voort te kunnen zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Ik had begrepen in augustus, dus we moeten nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Inderdaad nog even wachten. Op internet las ik wel dat het batterijniveau drastisch was verbeterd bij de Xperia S na de update naar ICS. Ik hoop mijn Xperia volgende week te krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat zou voor deze ook wel heel mooi zijn, wat ik zo lees en hoor over dit toestel (bij eig alle smartphones wel) is dat de accu duur vrij kort is. Zijn er trouwens mensen die deze telefoon al wat langer hebben, en hoe zit het met slijtage gevoeligheid? Ik weet bijvoorbeeld van de Sola die een kunstof body heeft dat die nog wel wilt slijten.
Maar deze heeft een alu body, houd zich dat echt beter?

Gewoon even wat vraagjes omdat ik sterk erover zit te denken om dit toestel aan te schaffen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Ik denk dat de constructie juist een van de sterkste punten zijn van dit toestel, behalve het strookje onderaan dan wat kleine kinderziektes heeft. Ook wel eens gelezen dat dit wat los zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Daar heb ik al meer over gehoord ja, dat is dan wel weer jammer. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Even afwachten wat de reacties hierover zijn en vooral wachten op android 4.0 dan is gelijk de accu een stuk beter........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 20:11
Accu is niet schokkend goed; maar naar mijn gevoel beter dan de 'vorige generatie'. Tel daarbij op dat het ook nog eens een accu is met een kleinere inhoud dan de 'vorige generatie'; dan kan je wel zeggen dat ze iets moois hebben afgeleverd met de Xperia P , en dan denk ik dat het WhiteMagic scherm hier een rol in heeft.

De bouw van de telefoon vind ik goed tot perfect. Ik doe een telefoon nooit in een hoesje maar ook nooit in een zak waar ook bijv sleutels zich bevinden. Als je op die manier zuinig omgaat met het toestel blijft het na 2 jaar een gaaf toestel. Gebruikskrasjes en hier en daar een putje na 2 jaar neem ik voor lief bij een telefoon.

Wel vind ik een min-/wenpunt de gladde achterkant. Ik had hiervoor een HTC desire en door de wat rubbere achterkant had ik meer grip op het toestel; ik merk dat ik nu meer druk op de zijkanten uitoefen om hem klem te hebben in mijn hand. Maar zoals ik al zei; kwestie van wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
JRKAP schreef op maandag 23 juli 2012 @ 21:54:
Wel vind ik een min-/wenpunt de gladde achterkant. Ik had hiervoor een HTC desire en door de wat rubbere achterkant had ik meer grip op het toestel; ik merk dat ik nu meer druk op de zijkanten uitoefen om hem klem te hebben in mijn hand. Maar zoals ik al zei; kwestie van wennen :)
Dat heb je gewoon met aluminium :P Ik had iets meer dan een jaar geleden een Sony Ericsson Elm met aluminium achterkant (lijkt eigenlijk best wel wat op die van de Xperia P) en die gleed ook de hele tijd uit mijn hand. Aan de andere kant voelt het wel elke keer opnieuw aan alsof je echt een speciaal toestel vasthebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik ben wel van plan een hoesje erbij te kopen. Ik ben altijd erg zuinig op mijn spullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Een toestel die een beetje gewicht heeft geeft ook vertrouwen. En de mijne gaat ook in een hoesje, vriend van mij heeft iedere keer van die dikke lederen hoesjes, dat is ook ideaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik zit te kijken voor deze hoes. Alhoewel ik het verschil niet zie tussen de bijna 10 euro duurdere hoes... op de foto's zie je nagenoeg geen verschil, terwijl er toch "aardig wat" geld tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Merk, kwaliteit van stiksels, kwaliteit van demping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
The Inquisitor schreef op maandag 23 juli 2012 @ 23:47:
Ik zit te kijken voor deze hoes. Alhoewel ik het verschil niet zie tussen de bijna 10 euro duurdere hoes... op de foto's zie je nagenoeg geen verschil, terwijl er toch "aardig wat" geld tussen zit.
Ik vermoed eerlijk gezegd dat dit dezelfde 'naamloze' cases zijn die onder een zogenaamd betere merknaam verkocht worden met aardig wat winst. Ga ook eens op zoek op eBay naar verkopers uit Duitsland of Hong Kong, kans is groot dat je dezelfde hoes daar nog goedkoper kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik ga eens rondkijken dan... desnoods hopen dat een fysieke winkel beide heeft, zodat ik deze kan inspecteren :p Thanks voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:24
Hoe hebben jullie de helderheid staan? Backlight aan of uit? En automatisch aanpassen aan het licht aan of uit?
En hoeveel uur haal je op de accu met backlight aan?

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 09:06
teiltjemetromme schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:11:
Hoe hebben jullie de helderheid staan? Backlight aan of uit? En automatisch aanpassen aan het licht aan of uit?
En hoeveel uur haal je op de accu met backlight aan?
Automatisch in de Energiebesparende Modus. Haal wel 2,5 uur schermtijd voordat ie écht wel aan het infuus moet. En met het mooie weer gebruik ik 'm buiten ook wat meer, dus kost 't wat meer energie .. ;-)

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
Ik heb een hoesje gekocht zoals hierboven beschreven staat. Kan ik de telefoon zo instellen dat als ik het klepje open doe dat het scherm automatisch aangaat? En als ik hem dicht doe dat het scherm weer uit gaat?

@The Inquisitor: Ik heb de duurdere variant en die is echt heel stevig / duurzaam. Prima kwaliteit van leer en stiksels.

[ Voor 22% gewijzigd door acidd91 op 24-07-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

2,5 uur... dat klinkt zo weinig? Of klinkt het alleen maar zo :p Ik heb nooit iets gemeten in schermtijd.

@Acidd91, thanks, dan weet ik in ieder geval dat die het kopen waard is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
The Inquisitor schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 12:10:
2,5 uur... dat klinkt zo weinig? Of klinkt het alleen maar zo :p Ik heb nooit iets gemeten in schermtijd.

@Acidd91, thanks, dan weet ik in ieder geval dat die het kopen waard is :)
Is ook niet heel erg veel; maar 2,5 uur is genoeg om de meeste films te kunnen kijken. Het is geen tablet waar je de hele dag op aan het werk bent ;) en wat vaak onderbelicht blijft is dat de Xperia P na ruim 1,5 uur alweer op 100% lading zit dmv de snellader. Dus stel, je gebruikt 'm overdag veel en wil 's avonds nog naar een feestje. Je komt thuis, foon aan de lader, eet even wat, douchen/omkleden, en je hebt 'm alweer ruim voor de helft 'gevuld'.

@Acidd91 : Ooit eens van Schrödinger's Cat gehoord? ;-) maw. je weet nooit zeker of je scherm uitgaat, net zo min dat je zeker weet of het lampje in de koelkast uitgaat als je de deur sluit. Nee, gekheid natuurlijk. Ik vermoed dat daar een app voor is die de proximitysensor gebruikt voor dat doel. Immers, zodra je gaat bellen en de foon aan je oor houdt gaat het scherm ook uit - zoiets zal er vast wel zijn. Ik heb de timeout op 30 seconden staan. Nee, m'n scherm doe ik aan zodra mij dat uitkomt..

[ Voor 25% gewijzigd door DigitalExorcist op 24-07-2012 12:35 ]

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Helaas heb ik een irritant probleem met de agenda-app van mijn Xperia P. Als ik bestaande gebeurtenissen verwijder op een andere manier dan via mijn Xperia P, dan blijven ze gewoon staan. Er staan nu nog afspraken in die ik weken geleden al had verwijderd via de browser op mijn computer. Vreemd genoeg worden nieuwe gebeurtenissen die ik aanmaak wel goed gesynchroniseerd. Die zijn vrijwel meteen zichtbaar op mijn telefoon. Alleen bij het verwijderen gaat het fout. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Misschien een domme vraag, maar gaat het scherm niet gewoon aan- en uit wanneer je een unlock knopje omhoog schuift ofzo? Of zit ik daarmee volledig in de war :p zoiets simpels... maar ik weet het niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
The Inquisitor schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:12:
Misschien een domme vraag, maar gaat het scherm niet gewoon aan- en uit wanneer je een unlock knopje omhoog schuift ofzo? Of zit ik daarmee volledig in de war :p zoiets simpels... maar ik weet het niet :o
De power knop ;) en dan unlocken met een schuifbalkje (standaard) of iets anders naar keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

En powerknop weer indrukken = toestel geblokkeerd? En daarmee dus scherm uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt.

Heb zelf nog een vraag:
Ik heb zelf een figuurtje ingesteld om mn foon te unlocken. Maar ik hou ook dat standaard scherm met dat schuifbalkje. Dus ik moet 2 handelingen doen om mn scherm te unlocken.
Herkent iemand dit? Is er een mogelijkheid om dat standaard schuifbalkje uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
The Inquisitor schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:51:
En powerknop weer indrukken = toestel geblokkeerd? En daarmee dus scherm uit? :)
Volgens mij wel; maar als je een lockscreen met patroon hebt (dat je dus een patroontje moet 'tekenen' voor het unlocken) kun je nog instellen hoe snel dat actief moet worden nadat je de powerknop gebruikt. Had ik op 5 seconden staan (dus als je snel genoeg bedenkt dat je toch nog iets op wil zoeken op je foon, gelijk weer powerknop drukken dan unlocked ie zonder dat patroon te hoeven tekenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:57:
Heb zelf nog een vraag:
Ik heb zelf een figuurtje ingesteld om mn foon te unlocken. Maar ik hou ook dat standaard scherm met dat schuifbalkje. Dus ik moet 2 handelingen doen om mn scherm te unlocken.
Herkent iemand dit? Is er een mogelijkheid om dat standaard schuifbalkje uit te zetten?
Jup, dit is normaal in 2.3.7 omdat de implementatie van het lockscreen van Sony daar wat anders is. Vanaf de update naar ICS is dit opgelost. Dan krijg je alleen de beveiliging die je hebt gekozen, in mijn geval krijg ik dus direct het patroon wanneer ik op de standbyknop druk.

Nadeel is dan wel bij de ICS-versie dat je niet rechtstreeks aan berichtjes of meldingen kan vanop je lockscreen (daar is geen plaats meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat ik trouwens ook lees is dat je de accu duur kan verlengen door de feature uit te schakelen dat het scherm al reageert als je er boven zweeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:14:
Wat ik trouwens ook lees is dat je de accu duur kan verlengen door de feature uit te schakelen dat het scherm al reageert als je er boven zweeft?
We zitten hier in het Xperia P topic, niet Xperia Sola :p.

Ik heb 'm ook op energiebesparende modus staan, de helderheid van het scherm. Automatisch aanpassen dus. Wat mij betreft de beste stand, want anders moet je telkens gaan schuiven met de helderheid (Notification Toggle is er wel een handige app voor), maar ik vind dat hij 'm zelf wel laag genoeg houdt op energiebesparende modus. Probleem is alleen dat wanneer hij boven 75% helderheid uit komt de kleuren geel en groen lelijk worden, dat is dus niet als je 'm zelf op 74% houdt. Maar daar moeten we dan maar mee leven.

Voor de rest een stevige telefoon inderdaad, lees even een paar pagina's terug voor wat meer gebruikersinformatie van mij en een andere tweaker over de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ow ik dacht dat de P dat ook had, oepsie. :+

Ik heb idd al een paar posts gevonden over deze telefoon, klinkt goed. En als het scherm gedimd is, zie je het dan nog goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Als het scherm gedimd is is de brightness lager dan 75% dus zie je het niet.
Of bedoel je of je dan alles nog goed kunt lezen? In fel zonlicht niet, dat moet echt wel met hoge helderheid, maar in bed vind ik m'n telefoon op z'n laagste brightness eigenlijk nog te fel dus dat zit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Bevestiging gehad van T-Mobile, volgende week (precies) komt de koerier mijn Xperia P brengen. Spannund :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
Ik kan geen GPS fix krijgen, hoe kan ik er voor zorgen dat dit wel lukt? Heb ook al wat geprobeerd met GPS status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Is het nou wel of niet mogelijk de achterkant los te schroeven om zo de accu even eruit en erin te stoppen?

En hoe vast strak zit nu het balkje onderin de telefoon. Bij sommige toestellen van de P zit ie wat los...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-10 22:05
Ik heb ook geen gps, zal binnenkort nog eens proberen als ik 3g heb. Anders root ik hem, en zet ik er Fasterfix op. Dan heb je binnen no time ontvangst normaal gesproken.

Ik vind de leesbaarheid in de zon zeer goed! Zelfs met zonnebril nog op. Helderheid staat op automatisch dan. Maar precies wat ik altijd al wilde dit.

Zijn er nog mensen die custom roms draaien? Ik hoop dat we straks gewoon 4.1 krijgen en gps gefixed etc. Dan ben ik dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik weet niet of het aan de Xperia ligt, want toentertijd met mijn Nokia had ik in Nederland nauwelijks 3GPS satellieten om plaatsaanduiding te krijgen. Ik had geen internet abo, dus moest het puur met de GPS ontvanger doen. In Italië was het een ander verhaal, waar ik in een mum van tijd verbonden was met 3,4 of 5 satellieten en plaatsbepaling nauwkeurig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
De positie van GPS-sattelieten is altijd anders, die dingen zijn niet geostationair maar draaien in een baan om de aarde.

Als je geen gebruik maakt van WiFi of mobiele data voor GPS dan kan het inderdaad echt wel een minuutje of twee duren voor je in open lucht (en zonder hoge gebouwen rond je) een fix hebt. Met mobiele data en WiFi is het een kwestie van een tiental seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Nog maar een keer vragen hier. Hoe zit het met de stevigheid van het balkje?????? Bij sommigen zit dit wat los....

En is er een mogelijkheid om het toestel toch los te schroeven om de accu even eruit en erin te stopppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Met de Nokia was het echt minuten... niet minuutjes (helaas). Maar goed, dat behoort tot het verleden, heb nu een internetbundel erbij dus verwacht geen problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Boneka schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:29:
En is er een mogelijkheid om het toestel toch los te schroeven om de accu even eruit en erin te stopppen?
Dat effect kan je ook bereiken door power en volume omhoog (of omlaag, weet het niet meer juist) in te blijven drukken tot de telefoon drie keer trilt. Maar in principe gaat het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 14:30

kingfriko

100 % BULLY

Boneka schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:29:
Nog maar een keer vragen hier. Hoe zit het met de stevigheid van het balkje?????? Bij sommigen zit dit wat los....

Balkje zit gewoon goed vast , alleen als het echt moet kan je het er natuurlijk af halen , net zoals de accu , met het juiste gereedshap haal je alles open he :)
(niet dat het vaak nodig zal zijn - zie hierboven )

[ Voor 5% gewijzigd door kingfriko op 25-07-2012 15:41 ]

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Terugkomend op de GPS functie, iets wat mij net te binnen schiet: is het überhaupt wel mogelijk om de GPS te gebruiken in het buitenland zonder data te verbruiken? De navigatie gaat toch (heb ik begrepen) via Google Maps en worden dan, dus, toch opgehaald vanuit het i-net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
The Inquisitor schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 17:59:
Terugkomend op de GPS functie, iets wat mij net te binnen schiet: is het überhaupt wel mogelijk om de GPS te gebruiken in het buitenland zonder data te verbruiken? De navigatie gaat toch (heb ik begrepen) via Google Maps en worden dan, dus, toch opgehaald vanuit het i-net?
GPS: ja. Maar het enige dat GPS doet is je coordinaten afleveran aan andere software.

Als die andere software (in je voorbeeld Google Maps) niet offline kan werken dan is het praktisch nut erg beperkt. Er is andere navigatiesoftware die je toelaat om alle kaarten op voorhand te downloaden, en die kan je dan wel volledig offline gebruiken. Maar die kost geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Bedankt voor jullie antwoorden.....:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

AmbroosV schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 18:07:
[...]

GPS: ja. Maar het enige dat GPS doet is je coordinaten afleveran aan andere software.

Als die andere software (in je voorbeeld Google Maps) niet offline kan werken dan is het praktisch nut erg beperkt. Er is andere navigatiesoftware die je toelaat om alle kaarten op voorhand te downloaden, en die kan je dan wel volledig offline gebruiken. Maar die kost geld.
Aankoop of ook maandelijks kosten of hoe moet ik dat ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Joopieboy schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:24:
[...]

Aankoop of ook maandelijks kosten of hoe moet ik dat ziet?
Ik denk dat allebei kan, je zoekt best even op de Google Play Store. Sygic is een populaire, maar ik heb geen ervaring met betalende versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
AmbroosV schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:29:
[...]

Ik denk dat allebei kan, je zoekt best even op de Google Play Store. Sygic is een populaire, maar ik heb geen ervaring met betalende versies.
Je kan kijken naar Waze, dat is een sociaal netwerk dat gebaseerd is op navigatie. Dat is gratis (gebruik & aanschaf). Google Maps is volledig gratis maar download kaarten naar gelang je ergens rondrijdt, dus verstook je wel data. (Hoewel Google Maps nu een prima offline modus heeft waarbij je kaarten vantevoren kan 'cachen' voor offline gebruik!).

Er zijn ook diensten die je eenmalig aanschaft (Wisepilot of iets van Navigon), verder kost het je dan niks meer. Die kun je gewoon offline gebruiken met GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Ik had gisteren overigens iets raars met m'n Xperia P. Voor de tweede keer, waardoor 'toeval' bijna uitgesloten wordt.

Zodra ik buitenshuis ben doet m'n batterij raar. Ik gebruik 3G/HSDPA afwisselend zegt ie (op zich niet zo gek) maar m'n batterij wordt echt leeg getrokken. Die zit binnen anderhalf uur schermtijd op 17%. Als ik dan m'n foon weer eens unlock om iets te doen springt ie direct naar 0% en gaat ie gewoon uit. Dusdanig uit dat ie écht niet meer op wil starten totdat ie 5 minuten aan de lader heeft gehangen zeg maar..Als ie dan weer opgestart is doet de foon alsof er niks gebeurd is en laadt gewoon op tot 100%, zonder dat het grafiekje van de accuduur gereset wordt. Alsof de foon denkt dat ie gewoon is blijven draaien..

Thuis, waar ik overwegend wifi gebruik, haal ik makkelijk 2,5 uur schermtijd voordat ie op 10% zit en rustig terugtelt naar 0% voordat ie uitschakelt. Maar buitenshuis heb ik nu al 2x bovenstaande gehad..

[ Voor 12% gewijzigd door DigitalExorcist op 26-07-2012 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-10 18:04

SambalBij

We're all MAD here

Die van mij had iets soortgelijks vreemd met de accu vandaag.
Gisterenmiddag was ie bijna leeg en heb ik hem via een power pack opgeladen.
Gisterenavond toen ik naar bed ging gewoon zoals altijd aan de lader gehangen, en vanmorgen weer van de lader gehaald. Vanmiddag zag ik ineens dat ik nog maar rond de 30% zat. Eens naar de accu grafieken gekeken. Ondanks dat ie zelf aangeeft dat ie de hele nacht heeft geladen, is de accu gedurende de nacht gewoon leeg gelopen. Eind van de middag was het nog iets van 10%, en ook zoals hierboven in 1 keer naar 0% en afsluiten. Vanavond heeft ie ergens even een half uurtje aan een lader gehangen en had ie weer iets van 25%. En zojuist ook weer in een keer van 15% naar leeg en afsluiten...

Heel apart...

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
SambalBij schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 23:51:
Die van mij had iets soortgelijks vreemd met de accu vandaag.
Gisterenmiddag was ie bijna leeg en heb ik hem via een power pack opgeladen.
Gisterenavond toen ik naar bed ging gewoon zoals altijd aan de lader gehangen, en vanmorgen weer van de lader gehaald. Vanmiddag zag ik ineens dat ik nog maar rond de 30% zat. Eens naar de accu grafieken gekeken. Ondanks dat ie zelf aangeeft dat ie de hele nacht heeft geladen, is de accu gedurende de nacht gewoon leeg gelopen. Eind van de middag was het nog iets van 10%, en ook zoals hierboven in 1 keer naar 0% en afsluiten. Vanavond heeft ie ergens even een half uurtje aan een lader gehangen en had ie weer iets van 25%. En zojuist ook weer in een keer van 15% naar leeg en afsluiten...

Heel apart...
Op een bepaalde temperatuur wordt het laden aanzienlijk vertraagd om de batterij te beschermen. Met het warme weer van deze dagen kan het wel eens zijn dat het laden tijdelijk vertraagd/uitgesteld wordt omdat de CPU te warm is. Ik had er vandaag ook best wel veel last van met mijn Xperia S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsparrow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10-2024
AmbroosV schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 00:04:
[...]

Op een bepaalde temperatuur wordt het laden aanzienlijk vertraagd om de batterij te beschermen. Met het warme weer van deze dagen kan het wel eens zijn dat het laden tijdelijk vertraagd/uitgesteld wordt omdat de CPU te warm is. Ik had er vandaag ook best wel veel last van met mijn Xperia S.
Thanks!
Ik snapte van de week niet waarom mijn Xperia P in de auto terugliep terwijl die wel aangesloten was... Nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
zsparrow schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 08:50:
[...]

Thanks!
Ik snapte van de week niet waarom mijn Xperia P in de auto terugliep terwijl die wel aangesloten was... Nu wel.
Oh hee dat is mij ook opgevallen.. dacht dat het aan de USB-aansluiting in m'n auto zou liggen, dat ie niet genoeg vermogen levert.. ik zie dat ie ongeveer gelijk blijft, laadt niet op maar ontlaad ook niet echt. Wel prettig aangezien ik tegenwoordig wel eens Waze gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Dat ligt eerder aan het laadvermogen van de kabel/lader die je gebruikt in de auto. Ik neem aan dat je op hetzelfde moment ook navigatie gebruikt of iets dergeiljks? Dat "zuipt" accu namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsparrow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10-2024
Majesty schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:52:
Dat ligt eerder aan het laadvermogen van de kabel/lader die je gebruikt in de auto. Ik neem aan dat je op hetzelfde moment ook navigatie gebruikt of iets dergeiljks? Dat "zuipt" accu namelijk.
In mijn geval laad het normaal snel op in de auto (ook als ik navigatie gebruik), alleen van de week een keer niet.. plotseling..
daarna weer wel: dus het zal wel aan de warmte gelegen hebben..

Maar ik snapte dus niet hoe dat nu kon, dat het altijd snel gaat, maar ineens een keer niet... vandaar dat ik blij was met bovenstaande post van AmbroosV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 15:43
Sinds ik in het huitenland ben geweest weigert mijn xperia p om weer te syncen met de Nederlandse tijd. Bij Date & Time heb ik use network provided values aangevinkt maar hij blijft op de verkeerde tijd staan. Iemand enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JG-
  • Laatst online: 09-12-2012
Volgens mij is dit afhankelijk van je provider. Niet alle providers ondersteunen het protocol (NITZ) dat hiervoor gebruikt wordt. Bij mijn weten is Vodafone de enige provider in Nederland die het zogenaamde NITZ protocol ondersteunt.

[ Voor 3% gewijzigd door -JG- op 30-07-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-10 18:44
Ook ik ben een blije bezitter van een Xperia P, helaas dan niet in rood.

Gelijk al laten vallen in de Plus. Vol op de punt, gelukkig niet op het klepje maar op de aluminium body waar die nu mooi gedeukt is. Hij gleed ook nog dik een meter over de stenen vloer verder, maar wonderbaarlijk op de achterkant geen krassen!

Helaas valt nu zo af en toe de speakers bij het oor weg, op de speaker gebeurt dus ook. Ik hoop dus dat dit iets softwarematig is..

Verder niks dan lof over deze P! Alleen hopen dat 4.0/1 snel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Hmm ik had deze post nog niet eens gezien:
Afbeeldingslocatie: http://talk.sonymobile.com/servlet/JiveServlet/showImage/2-250114-13891/A+new+Android.JPG

We komen eindelijk dichtbij hopelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Goede zaak :)

Maar augustus komt toch ook 4.0/4.1? Waarvoor dan de moeite voor 2.3.7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 17:02
The Inquisitor schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 00:42:

Omdat niet alle regios ICS tegelijk zullen krijgen en het schaad niet om in de tussentijd kleine fixes te releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juandelcampo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:25
The Inquisitor schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 00:42:

4.1 zal toch niet al in augustus al komen? Is het überhaupt al officieel bekend gemaakt dat deze naar de P komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Deadsy schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 01:52:
[...]

Omdat niet alle regios ICS tegelijk zullen krijgen en het schaad niet om in de tussentijd kleine fixes te releasen.
Zit wat in :)

@Bovenstaande:
Sony Mobile heeft bekend gemaakt dat de Xperia P het volgende toestel is waarvoor een update naar Android ICS uitgebracht zal worden. Eerder waren het vlaggenschip de Xperia S en de toestellen van 2011 al aan de beurt geweest.
EDIT: Ik heb net mijn Xperia binnengekregen 8) Even opladen en straks kijken hoe gaaf dat ding is :D. Weer @Bovenstaande, op de doos van mijn Xperia staat zelfs een grote Android sticker met dat het toestel upgradeble is naar 4.0

[ Voor 18% gewijzigd door The Inquisitor op 31-07-2012 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Het is inderdaad 100% zeker dat er een ICS update komt voor de Xperia P :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juandelcampo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:25
Ja duh.. dat snap ik! Ik bedoel 4.1, Jelly Bean!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
Weet iemand waar ik een oplaadstation / docking station / cradle kan kopen voor de Xperia P? Heb ebay en dealextreme beetje doorgezocht, enige wat ik kan vinden is de dure Sony van 60euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Oh, nouja Jelly Bean zal vast ook wel komen, maar die hoef je niet in augustus te verwachten, dat lijkt me vrij logisch.
acidd91 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:50:
Weet iemand waar ik een oplaadstation / docking station / cradle kan kopen voor de Xperia P? Heb ebay en dealextreme beetje doorgezocht, enige wat ik kan vinden is de dure Sony van 60euro..
Welke dure van Sony bedoel je? Die smartdock voor de P was toen toch gecancelled?

[ Voor 61% gewijzigd door Majesty op 31-07-2012 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
Majesty schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:44:
Oh, nouja Jelly Bean zal vat ook wel komen, maar die hoef je niet in augustus te verwachten, dat lijkt me vrij logisch.

[...]

Welke dure van Sony bedoel je? Die smartdock voor de P was toen toch gecancelled?
http://insider.sonymobile...rtdockxperiap&lc=nl&cc=NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Bij openschroeven zou je de garantie verliezen. Lijkt me stug, bij elk toestel kun je hem loshalen, toevallig gaat dat bij dit toestel lastiger, maar hoe kunnen ze dit in hemelsnaam controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Volgens mij is dat "outdated", lijkt me wel sterk aangezien het op een Sony website staat, maar de nieuwe Smartdock zou geen 2 usb poorten meer hebben geloof ik.

Zie ook hier: http://www.xperiablog.net...k-for-xperia-p-cancelled/
En hier ook, de nieuwe: http://www.xperiablog.net...smartdock-launches-in-q3/

[ Voor 10% gewijzigd door Majesty op 31-07-2012 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 20:11
Hebben jullie ook wel eens last met (normale) email (app) dat op het lockscreen een veel te hoog aantal nieuwe mails staat? In dit geval had ik maar 3 nieuwe mails:

Afbeeldingslocatie: http://img194.imageshack.us/img194/417/screenshot201207311513.jpg

Zo hoog zie ik nu voor het eerst, maar meestal is het iets van rond de 10, terwijl ik er maar 2 of 3 heb . Heel maf

[ Voor 19% gewijzigd door Kappade op 31-07-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Dat is een bekend probleem wanneer je POP gebruikt. Als het om Hotmail gaat, probeer dan eens met Exchange ActiveSync of met IMAP voor andere diensten, dat lost het meestal wel op. POP is een gedateerd protocol dat niet gemaakt is om te syncen met meerdere toestellen.

[ Voor 19% gewijzigd door AmbroosV op 31-07-2012 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik heb de Xperia nu nog maar een dagje, een aangezien ik wacht op nummerbehoud heb ik geen signaal. Ik heb al de hele dag met de telefoon zitten spelen, zitten WIFI'en, apps geïnstalleerd (alvast) en natuurlijk met de camera gespeeld :P maar de accuduur valt me erg mee, zou dat komen omdat ik geen signaal heb (niet geactiveerde SIM)?

volgens accubeheer:
22u26m op accu
weergave: 3u7m (50% gebruik)
Wifi: 2u45m actief

En dan nog wat cijfertjes, maar deze schieten eruit. Ik heb nu nog iets van 1/3 over. Tussendoor niet opgeladen.

Edit: kreeg rond 13.00 de melding dat ik nog 15% accuduur had.
Weergave: 3u10m. Rest vrijwel hetzelfde.

[ Voor 9% gewijzigd door The Inquisitor op 01-08-2012 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het kijken voor een oplader voor in de auto. Moet ik nog letten op voltage/ampère of is elke lader met micro-usb geschikt?
Alvast bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:38:
Ik ben aan het kijken voor een oplader voor in de auto. Moet ik nog letten op voltage/ampère of is elke lader met micro-usb geschikt?
Alvast bedankt!
Hoe meer ampère hoe beter, rond de 1000 is ideaal, minder dan 500 is meestal niet genoeg om te kunnen navigeren en laden tegelijk (dan gaat tijdens navigatie nog steeds de batterij omlaag, weliswaar heel erg traag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het duidelijke antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Softwareversie 6.0.B.3.184 is nieuw, raar dat hij niet op ptcbr staat overigens.

Maar bij mij is 'ie inmiddels geïnstalleerd. Laten we hopen dat het netwerk probleem opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-10 17:46

Sick Nick

Drop the top!

AmbroosV schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 16:18:
[...]

Hoe meer ampère hoe beter, rond de 1000 is ideaal, minder dan 500 is meestal niet genoeg om te kunnen navigeren en laden tegelijk (dan gaat tijdens navigatie nog steeds de batterij omlaag, weliswaar heel erg traag).
De lader uit de doos (snellader) doet 1500 mAh dus ik zou dat ook als minimum aanhouden, zeker in de auto met scherm op vol vermogen, gps aan, navigatie draaiend en eventueel ook nog muziek via BT streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-10 13:19
Majesty schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 18:49:
Softwareversie 6.0.B.3.184 is nieuw, raar dat hij niet op ptcbr staat overigens.

Maar bij mij is 'ie inmiddels geïnstalleerd. Laten we hopen dat het netwerk probleem opgelost is.
Via welke methode heb je die versie geïnstalleerd? Ik heb de Update Service software geprobeerd, PC Companion en via de telefoon zelf. Bij alle methodes krijg ik dat de laatste versie al aanwezig is.

Maar ik heb toch echt nog steeds 6.0.B.3.162 erop staan. Bij mij ook vreselijk last van de netwerk bug, ongeveer 3 a 4 keer per dag heb ik een herstart nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Met PC Companion, maar er staat Duitse firmware op m'n telefoon, misschien ligt het daaraan dat ik 'm al binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Ik heb nog een 'gewone' Xperia P van T-Mobile, branded dus, met nog steeds de firmware die out-of-the-box erop stond (6.0.B.1.564). Is het een idee om in de TS een overzichtje te maken met de belangrijkste wijzigingen in elke firmware-release? M.a.w. wáárom zou ik m'n foon willen unbranden en firmware-updates gaan installeren?

Reden dat ik het vraag: dit topic kent nu 44 pagina's en alles terugbladeren en filteren met alle reacties en neveneffecten erbij begint op werk te lijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-10 10:32
DigitalExcorcist schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:28:
Ik heb nog een 'gewone' Xperia P van T-Mobile, branded dus, met nog steeds de firmware die out-of-the-box erop stond (6.0.B.1.564). Is het een idee om in de TS een overzichtje te maken met de belangrijkste wijzigingen in elke firmware-release? M.a.w. wáárom zou ik m'n foon willen unbranden en firmware-updates gaan installeren?

Reden dat ik het vraag: dit topic kent nu 44 pagina's en alles terugbladeren en filteren met alle reacties en neveneffecten erbij begint op werk te lijken ;)
Deze versie heb ik ook maar dan geroot. Ik moet zeggen nergens problemen en kan zowat 35uur met een batterij doen. Daarbij heb ik 4 mail accounts en whatsapp die altijd aan het syncen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
@Killertjuh : nah ik mag blij zijn met 2,5 uur schermtijd en dat ie het 's avonds om 21.30 uur nog doet als ik 'm 's ochtends om 7.15 uur van de lader haal. 35 uur met een batterij is een enorme utopie. Maar ja, ik gebruik dan ook Facebook (push), 3 e-mailaccounts (2 push), Whatsapp, Tweetdeck en Instagram.

Soms trekt ie de accu gewoon een aantal procenten leeg zonder dat het scherm aanstaat, gewoon door ineens 'actief' te zijn en zonder aanwijsbare oorzaak. Vooral als ik onderweg ben en de foon amper gebruik trekt ie 'm soms heel snel leeg. Thuis, waar ik gewoon Wifi gebruik (en op 't werk, zelfde verhaal) gaat het iets beter.

Pagina: 1 ... 11 ... 35 Laatste