Gewoon alleen de middelste en die 2 ernaast gebruiken, waarom zou je je druk maken over ongebruikte, lege, homescreens?
Straks is even lezen: reviews: Sony Xperia P: witte magie
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik kan bevestigen dat die feature in launcher pro zitwoutur schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:47:
[...]
Dat gaat niet. Dit is vaak een feature in custom roms en het zou kunnen dat het bij een andere launcher zit, bijv. launcher pro. Het laatste weet ik niet zeker.
Is het sluitergeluid ook uit te zetten op de xperia p? In de stille modus maaktie alsnog geluid.
(bij de tmobile firmware bij de xperia S kon dit niet, ik hoop dat dit bij de P wel mogelijk is op de een of andere manier?)
(bij de tmobile firmware bij de xperia S kon dit niet, ik hoop dat dit bij de P wel mogelijk is op de een of andere manier?)
4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W
Ja hoor. Als je de camera-app opent en dan op menu klikt staat die optie er gewoon bij (linksonder).teiltjemetromme schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:00:
Is het sluitergeluid ook uit te zetten op de xperia p? In de stille modus maaktie alsnog geluid.
Zal morgen eens een custom rom proberen, misschien heeft het daar mee te maken?nWn Music schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:04:
[...]
Dat viel me ook al op aan de telefoon. Mijn oude Hero deed schijnbaar niet zo veel want daar was het verbruik van het Android-systeem bijna verwaarloosbaar. Vaak rond de 7-8% (de rest was scherm, mobiel stand-by en telefoon inactief). Iemand een idee waar het aan ligt, of is dit normaal bij de wat nieuwere android telefoons?
P.S: Nitrous, wat gebeurde er na ongeveer 6 uur? Dat ging wel heel rap met de batterij.
Na 6 uur, geen idee, stond er zelf ook van te kijken. Deed niets met de telefoon op dat moment, apparaat werd ook niet opmerkelijk warm ofzo..
Wie heef hier de Xperia P inclusief abonnement bij studentenmobiel gekocht?
Zit nu te kijken op die website en bij het Vodafone Bel+SMS+Web 200 1 jaar abo betaal je 32,50 per maand met 3 maanden actie tarief. In theorie betaal je dus 9x32,50.
Nu is de toestelprijs €105,- en dit lijkt me erg aan de lage kant... foutje bij studentenmobiel of klopt deze prijs?
Kan iemand die de P bij studentmobiel heeft gekocht mij dit vertellen?
Zit nu te kijken op die website en bij het Vodafone Bel+SMS+Web 200 1 jaar abo betaal je 32,50 per maand met 3 maanden actie tarief. In theorie betaal je dus 9x32,50.
Nu is de toestelprijs €105,- en dit lijkt me erg aan de lage kant... foutje bij studentenmobiel of klopt deze prijs?
Lijkt inderdaad erg laag! 30 euro boven de verkoopprijs van een los toestel. Maar de providers verdienen hun geld met de melkkoe (data verkeer), dus misschien gewoon tactiek..SpireQ schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:52:
Wie heef hier de Xperia P inclusief abonnement bij studentenmobiel gekocht?
Verwijderd
THX !AmbroosV schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:45:
[...]
Hallo!
Instellingen > Draadloos en Netwerken > Mobiele Netwerken > Mobiele Providers > laten zoeken > ZoekmodusMet een sneltoets gaat het voor zover ik weet niet.
Glad to be of service!
Wat puntjes na tijdje de P in gebruik:
- de camerasettings na het indrukken van de camera vanuit standby; dit zou ik willen aanpassen ipv AUTOSCENE
- er is (HEEL) lichte speling te voelen in het 'dopje' aan de onderkant.
- camera is maar 6MP is een (tegenwoordig normale?) 16:9 verhouding? 8MP is alleen beschikbaar bij 4:3 . Daar wel aan toevoegend; fotos zijn nog steeds super.
- de camerasettings na het indrukken van de camera vanuit standby; dit zou ik willen aanpassen ipv AUTOSCENE
- er is (HEEL) lichte speling te voelen in het 'dopje' aan de onderkant.
- camera is maar 6MP is een (tegenwoordig normale?) 16:9 verhouding? 8MP is alleen beschikbaar bij 4:3 . Daar wel aan toevoegend; fotos zijn nog steeds super.
Dat leek mij dus ook, maar staat er bij die van mij niet bijnWn Music schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:22:
[...]
Ja hoor. Als je de camera-app opent en dan op menu klikt staat die optie er gewoon bij (linksonder).
Goede avond iedereen,
Kan iemand mij in een notendop vertellen wat Rooten en Custom Rom is, hoe het werkt, en wat hier precies de voordelen van zijn? En de nadelen? Ik wil graag het optimale uit mijn mobiel halen en wil meer regie over mijn applicaties en ik wil met name de batterijduur graag optimaliseren (belangrijk!). Die is aan de lage kant nu. Ik zit nu na 4,5 uur op 50%.. met redelijk wat whatsapp, wifi, facebook en internet.
Ik wil graag rooten, maar ik heb er geen verstand van. Hopelijk kan iemand mij daarbij helpen, dat zou mooi zijn! Alvast bedankt.
Kan iemand mij in een notendop vertellen wat Rooten en Custom Rom is, hoe het werkt, en wat hier precies de voordelen van zijn? En de nadelen? Ik wil graag het optimale uit mijn mobiel halen en wil meer regie over mijn applicaties en ik wil met name de batterijduur graag optimaliseren (belangrijk!). Die is aan de lage kant nu. Ik zit nu na 4,5 uur op 50%.. met redelijk wat whatsapp, wifi, facebook en internet.
Ik wil graag rooten, maar ik heb er geen verstand van. Hopelijk kan iemand mij daarbij helpen, dat zou mooi zijn! Alvast bedankt.
[ Voor 7% gewijzigd door JackL89 op 20-06-2012 22:53 ]
Als je het echt heel vervelend vindt, kan je altijd een andere ROM flashen.teiltjemetromme schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:54:
[...]
Dat leek mij dus ook, maar staat er bij die van mij niet bijIk las dat bij de tmobile versies van de xperia S ditzelfde was. Beetje raar naar mijn idee, zou zoiets met een update verholpen kunnen worden oid?
Rooten is het toegang hebben tot de "root", oftewel de onderste lagen van je mobiele besturingssysteem. Hierdoor kan je veel meer met je mobiel (bijvoorbeeld systeem applicaties verwijderen, recovery gebruiken, overclocken, etc.JackL89 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:44:
Goede avond iedereen,
Uitgebreide handleiding staan op XDA. Eerst moet je je bootloader unlocken., dan een alternatieve kernel installeren (bij voorkeur eentje met auto-root en recovery), en als laatste flash je dan een custom ROM. Alle info die je nodig hebt qua commands en hoe flashtool te gebruiken zijn te vinden op XDA.
Voor degene die er geïnteresseerd in zijn:
De Xperia P is vanaf nu te verkrijgen bij een hi-abo (o.a. bij studentmobiel)
De Xperia P is vanaf nu te verkrijgen bij een hi-abo (o.a. bij studentmobiel)
http://www.replacedirect.nl/dagdeal.html heb je die gekocht? Anders pak ik die dagaanbieding ff mee
En isie niet te groot? als de htc one x en de sgs3 erinpassen?
[ Voor 11% gewijzigd door KoningPaulus op 21-06-2012 17:47 ]
Zonder unlocked bootloader en root geen custom rom, maar wel stock firmware, toch?nWn Music schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 07:35:
[...]
Als je het echt heel vervelend vindt, kan je altijd een andere ROM flashen.
[...]
Rooten is het toegang hebben tot de "root", oftewel de onderste lagen van je mobiele besturingssysteem. Hierdoor kan je veel meer met je mobiel (bijvoorbeeld systeem applicaties verwijderen, recovery gebruiken, overclocken, etc.
Uitgebreide handleiding staan op XDA. Eerst moet je je bootloader unlocken., dan een alternatieve kernel installeren (bij voorkeur eentje met auto-root en recovery), en als laatste flash je dan een custom ROM. Alle info die je nodig hebt qua commands en hoe flashtool te gebruiken zijn te vinden op XDA.
Ik begin me eigenlijk wel steeds meer te ergeren aan het veranderen van die kleurtint in lichte weersomstandigheden. Als ik bij het raam zit en het licht schijnt op de sensor, zie ik duidelijk dat de kleuren anders zijn (groen, geel en oranje met name). Vooral in Whatsapp is dit uiteraard goed te zien, als mensen bij contacten nog geen afbeelding staat, staat het standaard whatsapp icoontje er, dit is bij veel licht niet meer groen. Eerder een beetje vieze groene (lichtbruin er doorheen) kleur.
Dit geldt ook bij het icoontje van m'n hotmail app + Galery + bovenste balkje van Musicplayer.
Ik hoop dat het met een firmware update nog opgelost wordt. Ik las al dat dat in China al wel het geval zou zijn, maar daar heb ik voor de rest niets meer over gelezen dus vraag het me af.
In de review over de Xperia P hier op Tweakers spraken ze over bugs:
Heeft iemand deze al opgemerkt? Ik heb nog geen last gehad van haperende schermanimaties en al helemaal niet van een lage downloadsnelheid via WiFi.De firmware van de Xperia P op ons reviewexemplaar bleek helaas nog niet bugvrij. Zo haperden schermanimaties af en toe, wat de indruk van een langzaam toestel wekte. Ook irritant was een bug die de downloadsnelheid via wifi beperkte tot enkele kilobytes per seconde; het downloaden van een app nam daardoor al snel een aantal minuten in beslag. Dat was steeds met een reboot op te lossen.
Ja, volgens mij kan je zonder unlocked bootloader andere stock firmware flashen.Majesty schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:08:
[...]
Zonder unlocked bootloader en root geen custom rom, maar wel stock firmware, toch?
Vandaag is de uitrol van ICS voor de Xperia S begonnen. Hopelijk komt die van de P er nu ook binnenkort aan.
Ik houd het bij inderdaad, wel leuk om te volgen. Volgens mij zijn er alleen vandaag al wel 10 pagina's bij gekomen in het Xperia S topic.
Een aantal hebben 'm al draaien en zijn er erg positief over.
Ik verwacht ICS voor de P ergens eind juli / begin augustus eigenlijk.
Een aantal hebben 'm al draaien en zijn er erg positief over.
Ik verwacht ICS voor de P ergens eind juli / begin augustus eigenlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Majesty op 21-06-2012 19:18 ]
nieuws: Sony begint uitrol Android 4.0 voor Xperia S
Video van ICS (4.0) voor de Xperia S. Ik neem aan dat het zo ook op de P wordt.
1 (hopelijk geen) nadeel; notificationsbar naar beneden kunnen halen vanuit lockscreen???!! Ik heb ooit een gare lockscreen changer gedownload, en die deed niets anders dan een plaatje te laten zien, en de balk was nog steeds bedienbaar..gevolg; vaak in mijn broekzak of tijdens eruithalen allerlei dingen gestart.
1 (hopelijk geen) nadeel; notificationsbar naar beneden kunnen halen vanuit lockscreen???!! Ik heb ooit een gare lockscreen changer gedownload, en die deed niets anders dan een plaatje te laten zien, en de balk was nog steeds bedienbaar..gevolg; vaak in mijn broekzak of tijdens eruithalen allerlei dingen gestart.
Ik neem aan (lees: weet zeker) dat dat allemaal gewoon uitvoerig getest is hoorJRKAP schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:26:
nieuws: Sony begint uitrol Android 4.0 voor Xperia S
Hier nog even wat screens van m'n batterij gebruik. Ik had besloten 'm om 12 uur 's nachts van de oplader te halen en vervolgens op vliegtuigmodus te zetten. Om 10 uur 's ochtends (ja ik mocht eens een keer uitslapen vandaag) heb ik 'm van vliegtuigmodus afgehaald.
Zie hier het resultaat tot nu toe:

Opmerkelijk is de activiteit van de Hotmail app. Ik denk dat die niet helemaal correct werkt, hij heeft namelijk wel 5 uur en 18 minuten "aangestaan".
Heb m'n telefoon een paar keer herstart om de hotmail app fatsoenlijk te laten werken en om te checken op updates via Emma (waren er niet). Vandaar de pieken in de grafiek.
Edit: Vergeten te vermelden, mijn WiFi is continu aan geweest, 3G + Autosync ook. BT, NFC, GPS uit.
Voor de rest gebrowsed, gemaild, gewhatsapped, gefacebooked. "Normaal gebruik" voor mij.
Toen ik 10 uur later de telefoon weer bekeek was er trouwens 3% af (van 97 naar 94). Best netjes moet ik zeggen, maar als WiFi en dergelijken aan staat, gaat er volgens mij toch wel 8-12% af..
[ Voor 9% gewijzigd door Majesty op 21-06-2012 21:21 ]
gisterenavond ineens iets raars... ik had nog 45% batterij over en hup... een paar minuten erna: batterij warning, bijna leeg.. ik kijk en ja ... nog maar 14% over. Op 't batterij grafiekje was te zien dat die op een mum van tijd naar beneden gekelderd was. Moet toch een bug geweest zijn hoop ik.
Een ander probleem waar ik niet uitgeraak: bij binnen komen van SMS of e-mails trilt de xperia niet meer. Wel geluidje dat is ok maar niet trillen. Heb de settings nagekeken, er zijn 2 plaatsen waar je dit kan instellen en op beide staat trillen aangevinkt. Uitvinken, terug aanvinken, herstarten... geen oplossing. Voorlopig wil ik liever geen andere sms applicatie installeren (alla Handcent.. .liever zoveel mogelijk out of the box).
Een ander probleem waar ik niet uitgeraak: bij binnen komen van SMS of e-mails trilt de xperia niet meer. Wel geluidje dat is ok maar niet trillen. Heb de settings nagekeken, er zijn 2 plaatsen waar je dit kan instellen en op beide staat trillen aangevinkt. Uitvinken, terug aanvinken, herstarten... geen oplossing. Voorlopig wil ik liever geen andere sms applicatie installeren (alla Handcent.. .liever zoveel mogelijk out of the box).
Ik zit te twijfelen om mijn HTC Desire in te ruilen voor een Sony Xperia P. Mijn voornaamste reden hiervoor is dat ik met de resolutie van de Desire (480x800) niet prettig vind om lange artikelen te lezen. Zou ik met de Xperia hier minder last van hebben?
Artikelen lezen fijn weg, de standaard internetbrowser ben ik alleen niet heel tevreden over, die past het vaak niet automatisch aan aan het scherm. Iemand een goed snel alternatief?
Het ligt er een beetje aan wat jij fijn lezen vindt natuurlijk, maar ik vind het niet verkeerd zo.musicfreak schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 21:49:
Ik zit te twijfelen om mijn HTC Desire in te ruilen voor een Sony Xperia P. Mijn voornaamste reden hiervoor is dat ik met de resolutie van de Desire (480x800) niet prettig vind om lange artikelen te lezen. Zou ik met de Xperia hier minder last van hebben?
Ik gebruik DolphinHD browser, die past het altijd wel goed aan (nog nooit gehad dat 'ie dat niet deed).
Misschien eens de telefoon volledig opladen, dan de battery pull doen door je Power knop + Volume up button tegelijkertijd ingedrukt houden, net zo lang totdat je 3 trillingen voelt. Vervolgens de telefoon opstarten en weer opladen naar 100, als hij gezakt is. Kon je trouwens niet zien welke app ineens zoveel had gezopen? Die zou een hoog percentage moeten geven in je lijst van apps.renio schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:16:
gisterenavond ineens iets raars... ik had nog 45% batterij over en hup... een paar minuten erna: batterij warning, bijna leeg.. ik kijk en ja ... nog maar 14% over. Op 't batterij grafiekje was te zien dat die op een mum van tijd naar beneden gekelderd was. Moet toch een bug geweest zijn hoop ik.
groot gemis sinds de overgang van mijn HTC Desire is toch wel de automatische schermaanpassing bij inzoomen (Sense).
Bijna onmogelijk om websites te lezen zonder zijwaards te scrollen en/of te kantelen.
Bijna onmogelijk om websites te lezen zonder zijwaards te scrollen en/of te kantelen.
Ik gebruik Opera Mobile, die doet dat ook.JRKAP schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 11:16:
groot gemis sinds de overgang van mijn HTC Desire is toch wel de automatische schermaanpassing bij inzoomen (Sense).
En ik gebruik DolphinHD browser, die doet het ook gewoon!
Door te dubbelklikken op een tekst, krijg je wel ongeveer zo'n scherm aanpassing in de browser zoals bij HTC.
Voor degene die op zoek zijn naar een goed hoesje, heb zojuist de Lederen Bescherm Hoesje Sony Xperia P Black Met Strap binnen van b2ctelecom. Top hoesje, sluit perfect aan.
Ik heb deze telefoon op het oog en hem gisteren even in mijn handen kunnen houden in de Mediamarkt. Stijlvol telefoontje en in vergelijking met mijn HTC Hero van 3 jaar oud natuurlijk een dikke vooruitgang. Toch vraag ik me af waarom men dit toestel zou verkiezen boven de Galaxy Nexus. De telefoons zijn beiden gelijk geprijsd, maar de Nexus heeft veel betere specs. Zo is de schermresolutie stukken hoger, is hij sneller (review van Tweakers oa.) en zal de software veel beter ondersteund worden door de fabrikant maar ook door de grotere userbase (xda).
Toch is het slechts een Xperia P die ik voordelig met een nieuw abonnement kan krijgen. Het voelt nu een beetje krom om dit mindere toestel nu te nemen. Zie ik nou dingen over het hoofd? Waarom zouden jullie de Xperia boven de Nexus verkiezen?
Toch is het slechts een Xperia P die ik voordelig met een nieuw abonnement kan krijgen. Het voelt nu een beetje krom om dit mindere toestel nu te nemen. Zie ik nou dingen over het hoofd? Waarom zouden jullie de Xperia boven de Nexus verkiezen?
Omdat de nexus er gewoon cheap uit ziet?
Bij mij doet hij dat gewoon?JRKAP schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 11:16:
We are shaping the future
Als je puur voor de specs gaat, dan zijn er inderdaad andere telefoons die meer bieden (kijk ook eens naar de Galaxy SII). Wat voor me dé reden was om voor de Xperia P te kiezen, was de grootte van de telefoon. Daarnaast heeft ie een goede camera en een leuk design.-Tim- schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 17:29:
Ik heb deze telefoon op het oog en hem gisteren even in mijn handen kunnen houden in de Mediamarkt. Stijlvol telefoontje en in vergelijking met mijn HTC Hero van 3 jaar oud natuurlijk een dikke vooruitgang. Toch vraag ik me af waarom men dit toestel zou verkiezen boven de Galaxy Nexus. De telefoons zijn beiden gelijk geprijsd, maar de Nexus heeft veel betere specs. Zo is de schermresolutie stukken hoger, is hij sneller (review van Tweakers oa.) en zal de software veel beter ondersteund worden door de fabrikant maar ook door de grotere userbase (xda).
Het ligt er maar net aan waar je prioriteiten liggen. Ik wilde per sé geen telefoon die ik niet lekker met één hand kon bedienen.
Al met al is voor mij de Xperia P niet de mindere van de Galaxy Nexus, het zijn verschillende toestellen, waarbij de P beter aansluit bij mijn voorkeur.
Dank voor alle reacties, ik ga nog even nadenken of ik voor de 960x540 resolutie van dit toestel ga of dat ik toch 1280x720 of 1280x800 wil.Majesty schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 22:59:
[...]
Het ligt er een beetje aan wat jij fijn lezen vindt natuurlijk, maar ik vind het niet verkeerd zo.
Ik gebruik DolphinHD browser, die past het altijd wel goed aan (nog nooit gehad dat 'ie dat niet deed).
Hoe kan je, als je nog nooit geroot hebt, je accuduur op een eenvoudige manier vergroten? Telefoon werkt prima, ik ben er blij mee, maar ik irriteer me aan de accuduur. Ik heb de schermresolutie al verlaagd, ik gebruik een app-killer en ik game niet veel en kijk ook niet veel filmpjes op m'n Xperia P. Wat kan ik het beste doen? Jullie hebben er meer verstand van!
Je scherm altijd op laagste helderheid zetten? Besparingsmodus aanzetten op minder belangrijke momenten? Alles laten verversen als jij op de knop drukt ipv push?
Op een gegeven moment houdt het gewoon op, en kun je slechts een extra batterij ofzo er aan koppelen (lelijke oplossing)
Ik vind anderhalve dag best prima hoor. Op al mn werkplekken liggen toch al adapters.
Op een gegeven moment houdt het gewoon op, en kun je slechts een extra batterij ofzo er aan koppelen (lelijke oplossing)
Ik vind anderhalve dag best prima hoor. Op al mn werkplekken liggen toch al adapters.
Ik heb de helderheid al op besparingmodus staan. Alles handmatig verversen? Dat betekent dat Facebook berichten, mail etc niet gelijk binnen komen? Dat wil ik wel, altijd up-to-date zijn.Aenarion schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:07:
Je scherm altijd op laagste helderheid zetten? Besparingsmodus aanzetten op minder belangrijke momenten? Alles laten verversen als jij op de knop drukt ipv push?
Misschien toch maar een keer goed uitzoeken om te rooten etc. Alleen ben ik bang dat het fout gaat..
De batterij duur wordt de eerste paar weken geleidelijk beter, dus misschien dat daar nog winst te behalen valt. Daarnaast is rooten met deze telefoon erg simpel. Hoeveel scherm tijd haal je nu?JackL89 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:22:
[...]
Ik heb de helderheid al op besparingmodus staan. Alles handmatig verversen? Dat betekent dat Facebook berichten, mail etc niet gelijk binnen komen? Dat wil ik wel, altijd up-to-date zijn.
Misschien toch maar een keer goed uitzoeken om te rooten etc. Alleen ben ik bang dat het fout gaat..
Oke, hopelijk wel! Ik heb 'm nu een week. Accugebruik: 1d, 13u, 21m, 52s op accu (1x opgeladen tussentijds, niet tot 100%, zo'n 85%). Weergave: 45%, 4u, 33m, 23s. Nog 25% over nu.nWn Music schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:43:
[...]
De batterij duur wordt de eerste paar weken geleidelijk beter, dus misschien dat daar nog winst te behalen valt. Daarnaast is rooten met deze telefoon erg simpel. Hoeveel scherm tijd haal je nu?
Ik zal me dan binnenkort toch eens gaan verdiepen in rooten, als het zo gemakkelijk is.
[ Voor 3% gewijzigd door JackL89 op 24-06-2012 16:02 ]
Ik haal zelf ongeveer 40 uur (met 4.5 uur schermtijd) op één lading. Heel veel meer zit er vaak ook niet in met smartphones, tenzij je de data-verbindingen uitzet.JackL89 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:59:
[...]
Oke, hopelijk wel! Ik heb 'm nu een week. Accugebruik: 1d, 13u, 21m, 52s op accu (1x opgeladen tussentijds, niet tot 100%, zo'n 85%). Weergave: 45%, 4u, 33m, 23s. Nog 25% over nu.
Ik zal me dan binnenkort toch eens gaan verdiepen in rooten, als het zo gemakkelijk is.
Dus er valt nog wel wat winst te halen bij mij. Bedankt voor de info! Blijft toch doodzonde dat al die accu's eigenlijk veel te snel leeg zijn. De mogelijkheden met een smartphones zijn eindeloos, maar als je er te veel gebruik van maakt, dan kom je een dag niet door op 1 acculading. Hopelijk komen er in de nabije toekomst accu's die weken meegaan..nWn Music schreef op zondag 24 juni 2012 @ 16:12:
[...]
Ik haal zelf ongeveer 40 uur (met 4.5 uur schermtijd) op één lading. Heel veel meer zit er vaak ook niet in met smartphones, tenzij je de data-verbindingen uitzet.
Rooten + installeren van een custom rom voor de Sony Xperia P (SXP)
Bij deze een handleiding over hoe je jouw SXP kan unlocken, rooten, en hoe je een custom rom kan installeren. De voordelen / nadelen van het rooten zal ik niet bespreken. Wat wel belangrijk is, is dat met het unlocken van je bootloader (vereist voor rooten), je een deel van je garantie verliest. In de praktijk zal Sony je telefoon bij defect gewoon repareren (bron: XDA), alleen niet als het defect is veroorzaakt door root gerelateerde zaken (zoals oververhitting door een overclock).
LET OP: Bij alle stappen geldt, lees eerst alles door, zowel hier als het betreffende topic op XDA.
Stap 1: Unlocken van de bootloader
Eerst moet je kijken of je de bootloader kan unlocken. Dit doe je het volgende in te typen in je kiezer / dialer: *#*#7378423#*#*
Vervolgens ga je naar Service info -> Configuration. Daar zie onderaan "Rooting status, Bootloader unlocked: Yes". Als er wat anders staat (Unlocked: No) dan kan je via deze manier niet verder.
Gebruik vervolgens het stappenplan op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1527159
LET OP: JE DATA WORDT GEWIST! (de data op de SD-kaart wordt wel behouden).
Aanvullingen op het stappenplan:
- Ik had de alternatieve USB-drivers nodig (Windows 7, x64)
- Om te checken of de drivers correct geïnstalleerd zijn kan je in fastboot "fastboot devices" (zonder de " ") typen. Als het goed is zie je dan je toestel staan.
Als het goed is, heeft je SXP nu een unlocked bootloader, wat betekent dat je door kan naar de volgende stap:
Stap 2: Installeren van een nieuwe kernel
Deze stap kan je omschrijven als het rooten van je toestel. De nieuwe kernel heeft namelijk een auto-root functie (ervan uitgaande dat je een custom rom wilt installeren). Het flashen van een nieuwe kernel is heel eenvoudig, en dient te gebeuren via fastboot. De precieze stappen zijn terug te vinden in de topics op XDA.
Op moment van schrijven zijn er twee kernels beschikbaar:
- Advanced Stock Kernel: Standaard kernel inclusief auto-root en recovery.
- ICX Kernel: Auto-root, recovery, overclock, en meer.
(Op dit moment is de Advanced Stock Kernel zeer stabiel, terwijl er met de ICX Kernel wat kleine problemen zijn. De laatste heeft wel meer functies, dus de keuze is aan jou)
Opmerkingen:
- Als je de kernel download, hernoem het bestand dan naar "kernel.elf"
Als alles is gelukt, is je toestel geroot, en heb je toegang tot de recovery! Als je de recovery in wil, reboot / start je toestel. Op het moment dat het ledje blauw wordt en je een trilling voelt, druk je de Volume-Up knop in. Als het goed is, beland je dan in recovery. Hier kan je een backup maken van je hele systeem, nieuwe roms / kernels / etc. installeren, en meer.
Opmerking: Navigeren in de recovery gaat via de volumeknoppen (omhoog / omlaag), de home knop (Enter) en de terug-knop (terug). Volgens mij wordt er gewerkt aan een recovery die touch ondersteunt.
Stap 3: Installeren van een custom rom
Nu is je toestel geroot en kan je een custom rom installeren. Aangezien je nu toegang hebt tot de recovery, is dit zeer eenvoudig.
Download als eerste je custom rom (bijvoorbeeld KA03 Xperia SSpeed), en kopieer deze naar je telefoon.
Start vervolgens je telefoon opnieuw op, en hou de volume-omhoog knop ingedrukt zodra je een trilling voelt en het ledje blauw wordt.
In de recovery, ga naar "install zip from sdcard" -> "choose zip from sdcard" en navigeer naar rom. Installeer deze, en start je telefoon opnieuw op. Als alles goed is gegaan, draait er nu een custom rom op je telefoon!
Opmerking: De eerste keer dat je een nieuwe rom opstart kan het een tijdje duren, hou daar rekening mee! Verder is het in principe niet nodig om een wipe uit te voeren (ook geen dalvik), maar zelf heb ik dat wel gedaan.
Voor meer custom roms, zie http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1518.
Hopelijk helpt dit voor diegene die willen rooten. Anders kan je me altijd vragen stellen! Ik bekijk dit topic regelmatig, dus dat kan gewoon hier. Voor degene die geïnteresseerd in wat ik draai, op moment van schrijven is dat: Advanced Stock Kernel V02 + KA02 Xperia SSpeed.
Succes!
Bij deze een handleiding over hoe je jouw SXP kan unlocken, rooten, en hoe je een custom rom kan installeren. De voordelen / nadelen van het rooten zal ik niet bespreken. Wat wel belangrijk is, is dat met het unlocken van je bootloader (vereist voor rooten), je een deel van je garantie verliest. In de praktijk zal Sony je telefoon bij defect gewoon repareren (bron: XDA), alleen niet als het defect is veroorzaakt door root gerelateerde zaken (zoals oververhitting door een overclock).
LET OP: Bij alle stappen geldt, lees eerst alles door, zowel hier als het betreffende topic op XDA.
Stap 1: Unlocken van de bootloader
Eerst moet je kijken of je de bootloader kan unlocken. Dit doe je het volgende in te typen in je kiezer / dialer: *#*#7378423#*#*
Vervolgens ga je naar Service info -> Configuration. Daar zie onderaan "Rooting status, Bootloader unlocked: Yes". Als er wat anders staat (Unlocked: No) dan kan je via deze manier niet verder.
Gebruik vervolgens het stappenplan op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1527159
LET OP: JE DATA WORDT GEWIST! (de data op de SD-kaart wordt wel behouden).
Aanvullingen op het stappenplan:
- Ik had de alternatieve USB-drivers nodig (Windows 7, x64)
- Om te checken of de drivers correct geïnstalleerd zijn kan je in fastboot "fastboot devices" (zonder de " ") typen. Als het goed is zie je dan je toestel staan.
Als het goed is, heeft je SXP nu een unlocked bootloader, wat betekent dat je door kan naar de volgende stap:
Stap 2: Installeren van een nieuwe kernel
Deze stap kan je omschrijven als het rooten van je toestel. De nieuwe kernel heeft namelijk een auto-root functie (ervan uitgaande dat je een custom rom wilt installeren). Het flashen van een nieuwe kernel is heel eenvoudig, en dient te gebeuren via fastboot. De precieze stappen zijn terug te vinden in de topics op XDA.
Op moment van schrijven zijn er twee kernels beschikbaar:
- Advanced Stock Kernel: Standaard kernel inclusief auto-root en recovery.
- ICX Kernel: Auto-root, recovery, overclock, en meer.
(Op dit moment is de Advanced Stock Kernel zeer stabiel, terwijl er met de ICX Kernel wat kleine problemen zijn. De laatste heeft wel meer functies, dus de keuze is aan jou)
Opmerkingen:
- Als je de kernel download, hernoem het bestand dan naar "kernel.elf"
Als alles is gelukt, is je toestel geroot, en heb je toegang tot de recovery! Als je de recovery in wil, reboot / start je toestel. Op het moment dat het ledje blauw wordt en je een trilling voelt, druk je de Volume-Up knop in. Als het goed is, beland je dan in recovery. Hier kan je een backup maken van je hele systeem, nieuwe roms / kernels / etc. installeren, en meer.
Opmerking: Navigeren in de recovery gaat via de volumeknoppen (omhoog / omlaag), de home knop (Enter) en de terug-knop (terug). Volgens mij wordt er gewerkt aan een recovery die touch ondersteunt.
Stap 3: Installeren van een custom rom
Nu is je toestel geroot en kan je een custom rom installeren. Aangezien je nu toegang hebt tot de recovery, is dit zeer eenvoudig.
Download als eerste je custom rom (bijvoorbeeld KA03 Xperia SSpeed), en kopieer deze naar je telefoon.
Start vervolgens je telefoon opnieuw op, en hou de volume-omhoog knop ingedrukt zodra je een trilling voelt en het ledje blauw wordt.
In de recovery, ga naar "install zip from sdcard" -> "choose zip from sdcard" en navigeer naar rom. Installeer deze, en start je telefoon opnieuw op. Als alles goed is gegaan, draait er nu een custom rom op je telefoon!
Opmerking: De eerste keer dat je een nieuwe rom opstart kan het een tijdje duren, hou daar rekening mee! Verder is het in principe niet nodig om een wipe uit te voeren (ook geen dalvik), maar zelf heb ik dat wel gedaan.
Voor meer custom roms, zie http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1518.
Hopelijk helpt dit voor diegene die willen rooten. Anders kan je me altijd vragen stellen! Ik bekijk dit topic regelmatig, dus dat kan gewoon hier. Voor degene die geïnteresseerd in wat ik draai, op moment van schrijven is dat: Advanced Stock Kernel V02 + KA02 Xperia SSpeed.
Succes!
Verwijderd
Het zou idd. Mooi zijn als de accu weken mee ging. Toch ben ik best tevreden over de accu in de P.
Sowieso; degene die nu een accu ontwikkeld die twee keer zo lang mee gaat, is in 1 klap multimiljonair ;-)
Sowieso; degene die nu een accu ontwikkeld die twee keer zo lang mee gaat, is in 1 klap multimiljonair ;-)
Ik denk dat de bedrijven die hier aan werken best teleurgesteld zullen zijn als het ze slechts miljoenen oplevert.Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:31:
Het zou idd. Mooi zijn als de accu weken mee ging. Toch ben ik best tevreden over de accu in de P.
Thanks voor de heldere uitleg nWn Music, ik ga me er binnenkort eens aan wagen.
Een aantal weken na de start van de uitrol van ICS 4.0 voor de Xperia S. En die uitrol is gaande.JackL89 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:09:
Wanneer komt ICS 4.0 voor de Xperia P?
Mijn xperia wil ineens niet meer aan!
Ik krijg alleen maar een rode led te zien als ik hem aansluit op de stroom..
Langer aan het stroom laten zitten, de accu is compleet leeg en heeft niet genoeg power om op te starten. Zodra hij naar oranje over gaat moet ie weer normaal aan gaan.
Vreemd, ik zat op 30% toen hij uitviel.Sick Nick schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:58:
Langer aan het stroom laten zitten, de accu is compleet leeg en heeft niet genoeg power om op te starten. Zodra hij naar oranje over gaat moet ie weer normaal aan gaan.
Ik heb met mijn (eerste) X10 precies hetzelfde gehad. Als een tijdje netstroom geen verandering brengt kan je hem onder garantie terugsturen. Heb ik destijds ook gedaan en een nieuw toestel gekregen. Als je hem dus niet hebt laten vallen, verzuipen of er met een hamer op hebt geslagen heb je dus geen aparte verzekering nodig.unfor schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:52:
Mijn xperia wil ineens niet meer aan!
Ik heb van de week ook gehad dat hij bij 15% ineens uitviel. Gewoon even opladen en dan weer proberen aan te zetten. Of even batery-pull doen? Bovenste volumeknop en powerknop tegelijkertijd indrukken en wachten tot je telefoon 3 keer trilt.
Mijn telefoon is al een paar weken oud, maar de batterij gaat nu echt goed. Ik heb de telefoon een paar uur laten opladen via usb-verbinding met de computer, toen de stroom eraf gehaald, een paar minuten gewacht, en vervolgens in de recovery de battery stats gewist. Op dit moment heb ik geen last meer van rare sprongen in het accugebruik, en zit ik op 8u13min aan (1u21 min schermtijd), en nog 79% over. Mocht deze verhouding zo blijven dan heb ik toch zo'n 40 uur gebruik en ruim 6 uur schermtijd op één oplaadbeurt, wat ik zeer netjes vind.JackL89 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:04:
[...]
Ik heb van de week ook gehad dat hij bij 15% ineens uitviel. Gewoon even opladen en dan weer proberen aan te zetten. Of even batery-pull doen? Bovenste volumeknop en powerknop tegelijkertijd indrukken en wachten tot je telefoon 3 keer trilt.
Moraal van dit verhaal: de accu blijft beter worden de eerste maand.
Inmiddels 45 minuten verder, nog steeds een rode led.
Ik ben bang dat ik toch echt een dooie xperia heb.
Ik ben bang dat ik toch echt een dooie xperia heb.
Ik heb het ook gehad, nota bene toen ik 'm nog geen dag had. De oorzaak bleek te liggen in de USB-kabel. Eruitgehaald, contacten schoongewreven, eringestopt. Het werkte meteen.

http://www.androidplanet.nl/47685/review-sony-xperia-p/
[ Voor 49% gewijzigd door Kappade op 25-06-2012 20:38 ]
Mochten er trouwens nog mensen zijn die geen Facebook fotos bij hun contacten krijgen:
Na van alles geprobeerd te hebben (xperia fb, contacten linken aan fb contacten, etc) ging ik googlen en verrek , de eerste site was voor mij gelijk de oplossing:
1. Ga naar Instellingen > Applicaties
2. Selecteer de Facebook app (niet die van Xperia)
3. Wis alle gegevens/cache
4. Start de app weer, en log in.
5. Geef vervolgens aan dat je alle contacten wilt syncen.
6. in contacten; zorg dat de filter zo staat dat je Facebook contacten ziet.
7.Voila daar staan ze met foto; en je kan ze linken aan bestaande contacten.
Na van alles geprobeerd te hebben (xperia fb, contacten linken aan fb contacten, etc) ging ik googlen en verrek , de eerste site was voor mij gelijk de oplossing:
1. Ga naar Instellingen > Applicaties
2. Selecteer de Facebook app (niet die van Xperia)
3. Wis alle gegevens/cache
4. Start de app weer, en log in.
5. Geef vervolgens aan dat je alle contacten wilt syncen.
6. in contacten; zorg dat de filter zo staat dat je Facebook contacten ziet.
7.Voila daar staan ze met foto; en je kan ze linken aan bestaande contacten.
Ik kan dit verhaal onderbouwen. Heb mijn Experia P bijna 4 weken. Doe nu ruim 2 dagen met een acculading (2d 7h 54m 45s on battery, nog 14% over). Heb met Timerific ingesteld dat mijn telefoon van 0.00u tot 6.30u in Flight Mode gaat.nWn Music schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:32:
[...]
Mijn telefoon is al een paar weken oud, maar de batterij gaat nu echt goed. Ik heb de telefoon een paar uur laten opladen via usb-verbinding met de computer, toen de stroom eraf gehaald, een paar minuten gewacht, en vervolgens in de recovery de battery stats gewist. Op dit moment heb ik geen last meer van rare sprongen in het accugebruik, en zit ik op 8u13min aan (1u21 min schermtijd), en nog 79% over. Mocht deze verhouding zo blijven dan heb ik toch zo'n 40 uur gebruik en ruim 6 uur schermtijd op één oplaadbeurt, wat ik zeer netjes vind.
Moraal van dit verhaal: de accu blijft beter worden de eerste maand.
Toestel beschadigt wel erg snel , waar ik al bang voor was voor aanchaf eigenlijk .
Hij zit bij mij altijd in een hoesje maar er zit toch al een putje op het toestel waar de lak al van de alu af is
Verder wel erg blij met het toestel , alles werkt naar verwachting en accu gaat redelijk lang mee .
Misschien dat dit nog verbeterd gaat worden met de android update ? Lees dat dit bij de Xperia S wel het geval is .
Hij zit bij mij altijd in een hoesje maar er zit toch al een putje op het toestel waar de lak al van de alu af is
Verder wel erg blij met het toestel , alles werkt naar verwachting en accu gaat redelijk lang mee .
Misschien dat dit nog verbeterd gaat worden met de android update ? Lees dat dit bij de Xperia S wel het geval is .
kingfriko
Ga je er misschien wat ruig mee om? Ik heb hem altijd zonder hoesje, in m'n broekzak, op tafel, op bureau, jaszak, nachtkastje, etc. Gewoon direct op z'n alu achterkant, niks aan de hand?
Verwijderd
Ik heb de xperia P net een paar dagen en ben meer dan tevreden.Majesty schreef op maandag 28 mei 2012 @ 13:52:
Ik heb Battery Monitor geïnstalleerd, maar vraag me af wanneer de app de grafiek van het gebruik nou reset, is dat als je m van de lader af haalt of als je d historie en schatting reset?
Hier alvast een screenshot nadat ik juicedefender ook heb geïnstalleerd:
[afbeelding]
Hiervoor had ik de xperia U en heb hem omgeruild.
Ik krijg de app grafiek tot nu toe niet gereset... is er al een oplossing?
Bij mijn vorige smartpnones ging dat automatisch.
Wat was de reden om de U om te ruilen? Ik heb ook even getwijfeld tussen de U en de P, maar ik heb uiteindelijk voor de "betere" P gekozen.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 20:56:
[...]
Ik heb de xperia P net een paar dagen en ben meer dan tevreden.
Vandaag wel gemerkt dat muziek luisteren ook veel van je accu vergt..
Verwijderd
Bij de U had ik problemen meg dd knopjes en vooral die van de foto/film.JackL89 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 22:22:
[...]
Wat was de reden om de U om te ruilen? Ik heb ook even getwijfeld tussen de U en de P, maar ik heb uiteindelijk voor de "betere" P gekozen.
Vandaag wel gemerkt dat muziek luisteren ook veel van je accu vergt..
De andere in de winkel werkte eerst goed maar na een aantal keer drukken begonnen ze ook te weigeren.
De construktie van de P is beter ook de kwaliteit en mogelijkheden.ik heb geen spijt van de omruiling.
Wie heeft er een slim case gevonden voor dit toestel? Ik zoek dezelfde stijl als diegene van Sena, maar deze levert niets voor dit toestel.
Iemand ervaring met deze universele hoes? http://www.pdashop.nl/pro...l.html?all=1#geschiktvoor
Iemand ervaring met deze universele hoes? http://www.pdashop.nl/pro...l.html?all=1#geschiktvoor
[ Voor 34% gewijzigd door Hari-Bo op 26-06-2012 23:09 ]
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Verwijderd
Ik gebruik de MUVIT SLIM CASE en daar past hij mooi in.
Het geheel blijft slank en heeft een sjiek uiterlijk.
Voor mij is het een meerwaarde wat de P betreft.
Het geheel blijft slank en heeft een sjiek uiterlijk.
Voor mij is het een meerwaarde wat de P betreft.
Ik gebruik Battery Monitor inmiddels niet meer, maar de grafiek waar ik het over had, had dus niets te maken met de app Battery Monitor zelf. En wanneer die grafiek reset is altijd een beetje een raadsel, volgens mij alleen als hij tot boven 90% is opgeladen.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 20:56:
[...]
Ik heb de xperia P net een paar dagen en ben meer dan tevreden.
Verwijderd
Dan had ik dat verkeerd begrepen.Majesty schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 23:56:
[...]
Ik gebruik Battery Monitor inmiddels niet meer, maar de grafiek waar ik het over had, had dus niets te maken met de app Battery Monitor zelf. En wanneer die grafiek reset is altijd een beetje een raadsel, volgens mij alleen als hij tot boven 90% is opgeladen.
Na controle blijkt mijn P vol aan te geven bij 89% dus zal hij bij deze redenatie nooit resetten. Hij houdt op met laden dus zal de volgende keer trachten daar boven uit te komen door kort na elkaar te laden.
Ik probeer maar wat want op dit moment heb ik (nog) geen oplossing.
Als je bereid bent je bootloader te unlocken kan je een recovery installeren, waarin je je batterij gegevens kan wissen. Bij mij heeft het in ieder geval geholpen met de kalibratie van de batterij. Had je al een battery-pull gedaan?Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 05:13:
[...]
Dan had ik dat verkeerd begrepen.
Na controle blijkt mijn P vol aan te geven bij 89% dus zal hij bij deze redenatie nooit resetten. Hij houdt op met laden dus zal de volgende keer trachten daar boven uit te komen door kort na elkaar te laden.
Misschien een keertje opladen terwijl het toestel uit staat? Dat wil ook nog wel eens helpenVerwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 05:13:
[...]
Dan had ik dat verkeerd begrepen.
bijzonder: ik bel naar klantenservice van Telfort en daar wordt mij uitgelegd dat je maar 1 sim kan hebben, en dat het bestellen van een microsim dus altijd betekent dat je de oude sim niet meer kan gebruiken. 2 sims bij 1 telefoonnummer kan niet volgens de klantenserviceTweety1 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:08:
[...]
Ik heb mijn microsim ook gratis geleverd gekregen van Voafone, maar zoals Majesty al aangeeft, zodra je de microsim activeert, werkt je oude niet meer. Aangezien ik dezelfde wens al jij had (voor bij het sporten) heb ik uiteindelijk een tweede sim aangevraagd (kosten 13 euro). Die doen het nu allebei. Wel voor zorgen dat er altijd 1 uit gezet wordt.
Wel moet ik zeggen dat het meisje aan de telefoon niet heel erg ervaren klonk, maar op mijn aandringen heeft ze het nog nagevraagd bij een collega.
edit:
hmmm, even op internet gezocht: het lijkt erop dat Telfort die service (duosim) niet levert voor particulieren..
[ Voor 6% gewijzigd door zsparrow op 27-06-2012 12:09 ]
Verwijderd
En ja, hij ging er doorheen en laad mijn accu nu voor 100%
Ik heb telkens na het opladen (7x) de P 10 minuten met rust gelaten en weer aan de lader gehangen.
De tweede keer had ik de toetscombinatie power/volume up vast gehouden tot 3x trillen. Ik weet niet precies wat het dan doet maar alles bijelkaar heeft het goed geholpen.
Een acculading gaat nu veel langer mee en zal in het begin nog veel beter worden.
Ik heb begrepen dat de accu pas na 10 volle ladingen pas zijn maximale capaciteit geeft en dat ervaar ik ook bij andere accu's.
Ik heb telkens na het opladen (7x) de P 10 minuten met rust gelaten en weer aan de lader gehangen.
De tweede keer had ik de toetscombinatie power/volume up vast gehouden tot 3x trillen. Ik weet niet precies wat het dan doet maar alles bijelkaar heeft het goed geholpen.
Een acculading gaat nu veel langer mee en zal in het begin nog veel beter worden.
Ik heb begrepen dat de accu pas na 10 volle ladingen pas zijn maximale capaciteit geeft en dat ervaar ik ook bij andere accu's.
Hier hetzelfde probleem echter 5 sec aan het sap gaat die weer aan en zegt die weer dik 40% te hebben (hierbij viel hij ook uit)
Met bluetooth en mijn peugeot heb ik vaak dat het geluid op gegeven moment blikkerig wordt (alsof op de allerlaagste bitrate codec overgeschakeld wordt). Hebben meer mensen hier last van?
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Ga er juist heel voorzichtig mee om , maar ja met mijn werk kom je wel eens ergens tegenaan (blijkbaar ergens gestoten )Sick Nick schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:44:
Ga je er misschien wat ruig mee om? Ik heb hem altijd zonder hoesje, in m'n broekzak, op tafel, op bureau, jaszak, nachtkastje, etc. Gewoon direct op z'n alu achterkant, niks aan de hand?
Van de week haal ik in ieder geval even een duo sim , kan ik hem thuis laten en mijn oude sony vivaz mee naar het werk nemen , wil hem voorlopig nog even net houden en elke keer die kaart omwissellen zie ik ook niet zitten
kingfriko
zijn er hier nog mensen met een Xperia P waarvan de transparante balk onderaan iets minder netjes afgewerkt lijkt te zijn? Alsof een stuk transparante folie die er doorheen loopt en afgescheurd lijkt... ik begin me zorgen te maken over ontvangst-perikelen ... het lijkt alsof ik tegenwoordig iets meer last heb van wegvallende gesprekken.
Tevens komt er toch wel wat speling om de onderste dop te zitten... telkens ik de telefoon vastpak kraakt dat een klein beetje, voelt/klinkt niet echt soliede meer.
kortom ik denk er sterk aan om deze te laten omruilen.
Tevens komt er toch wel wat speling om de onderste dop te zitten... telkens ik de telefoon vastpak kraakt dat een klein beetje, voelt/klinkt niet echt soliede meer.
kortom ik denk er sterk aan om deze te laten omruilen.
Geen last van hier Renio, maar heb er al wel over gelezen op XDA.
Op XDA las ik al dat iemand een update heeft gekregen (ik denk 162) voor de P.
Via PC Companion en SEUS heb ik nog niets kunnen vinden, maar op Emma staat hij al wel klaar. Gaat hier dus om de 6.0.B.3.162 update, al eerder aangekondigd op Xperiablog: http://www.xperiablog.net...-for-xperia-p-u-and-sola/
Hoop dat 'ie snel via SEUS oid beschikbaar komt.
Op XDA las ik al dat iemand een update heeft gekregen (ik denk 162) voor de P.
Via PC Companion en SEUS heb ik nog niets kunnen vinden, maar op Emma staat hij al wel klaar. Gaat hier dus om de 6.0.B.3.162 update, al eerder aangekondigd op Xperiablog: http://www.xperiablog.net...-for-xperia-p-u-and-sola/
Hoop dat 'ie snel via SEUS oid beschikbaar komt.
Nog mensen die hem hier hebben via http://www.gsmtopdeal.nl/product/sony-xperia-p-black-silver/ ?
Behoorlijk goedkoop, ik betaal met dit abbo maar beetje meer dan m'n sim only. (wel minder internet)
Heb hem maar vandaag besteld dus. Lang lopen zoeken waar ze 't van moeten kunnen betalen, maar als je er overheen belt cashen ze goed, en na 24 maand betaal je 2x zoveel.
Behoorlijk goedkoop, ik betaal met dit abbo maar beetje meer dan m'n sim only. (wel minder internet)
Heb hem maar vandaag besteld dus. Lang lopen zoeken waar ze 't van moeten kunnen betalen, maar als je er overheen belt cashen ze goed, en na 24 maand betaal je 2x zoveel.
kwestie van op tijd stop zetten dusNazlive schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:52:
Nog mensen die hem hier hebben via http://www.gsmtopdeal.nl/product/sony-xperia-p-black-silver/ ?
Zit je wel weer vast aan een provider die voor velen niet geschikt is.Nazlive schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:52:
Nou ben ik misschien wat van de "oude stempel", ik heb in de afgelopen 15 jaar alleen maar KPN en Vodafone abo's gehad.
Destijds hadden andere providers waardeloze dekking in noord nederland, ik ga er van uit dat het nog altijd minder dan de 2 groten is.
Ik durfde het iig niet aan.
Yep, ik. Super snelle levering (binnen een week, al met al). Maar ja, ik had al T-Mobile en het was tijd om te verlengen (dwz. 3 maanden voor einde contract) en ben er prima over te spreken, vooral wat prijs/kwaliteit betreft (ok, je hebt niet overal super goed bereik - maar je betaald ook veel minder dan bij de andere providers). Kwam me goed uit dat dit toestel net in hun assortiment zat; had me al helemaal gefocused op de Xperia Arc S namelijkNazlive schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:52:
Overigens schijnen ze het goedkoop aan te kunnen bieden omdat ze 'restanten' belminuten van T-Mobile opkopen, dus minuten en data die anderen niet gebruikt hebben. Als ik zie dat ik voor 20 euro beltegoed koop elke maand en nu ruim 60 euro 'over' heb (ik bel niet zoveel kennelijk
[ Voor 15% gewijzigd door DigitalExorcist op 28-06-2012 09:50 ]
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Als je in dit topic zoekt naar 'gsm topdeal' vind je nog twee andere mensen die er hier een besteld hebben. Je krijgt er ook nog eens twee smarttags bij en mogelijk ook een gratis nieuwe simkaart!Nazlive schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:52:
Ik zit al jaren bij T-mobile en super tevreden, dus ik denk dat ik ook gebruik ga maken van deze deal! Toestel schijnt simlockvrij maar wel softwarematig 'branded' te zijn. Dit is wel weg te krijgen met flashen. T-mobile heeft toegezegd dat de garantie hierbij niet zal vervallen.
Yep ik dusMichel5128 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 09:50:
[...]
Als je in dit topic zoekt naar 'gsm topdeal' vind je nog twee andere mensen die er hier een besteld hebben. Je krijgt er ook nog eens twee smarttags bij en mogelijk ook een gratis nieuwe simkaart!
Ik zit al jaren bij T-mobile en super tevreden, dus ik denk dat ik ook gebruik ga maken van deze deal! Toestel schijnt simlockvrij maar wel softwarematig 'branded' te zijn. Dit is wel weg te krijgen met flashen. T-mobile heeft toegezegd dat de garantie hierbij niet zal vervallen.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Hoe kom je daar bij? Niet gebruikte belminuten zijn geheel virtueel en dus niet gebruikte minuten lijken me gewoon gelijk staan aan harde euro's winst.DigitalExcorcist schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 09:48:
Overigens schijnen ze het goedkoop aan te kunnen bieden omdat ze 'restanten' belminuten van T-Mobile opkopen, dus minuten en data die anderen niet gebruikt hebben. Als ik zie dat ik voor 20 euro beltegoed koop elke maand en nu ruim 60 euro 'over' heb (ik bel niet zoveel kennelijk) zou dat best eens hun businessmodel kunnen zijn.
Niet dat er iets mis is met GSM Topdeal. Mijn vriendin heeft er vorig jaar ook een mooie deal kunnen sluiten met een Motorola Defy. Wat wel grappig is om te zien, is dat je wel net even moet weten welk toestel het mest bang for bucks met zich meebrengt. In plaats van een Xperia P kan je bijvoorbeeld ook een Wildfire S kiezen met het zelfde abo.
Het is puur ongefundeerd, en heb ik ook alleen maar 'van horen zeggen'. Maar wat ik heb begrepen is:-Tim- schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:32:
[...]
Hoe kom je daar bij? Niet gebruikte belminuten zijn geheel virtueel en dus niet gebruikte minuten lijken me gewoon gelijk staan aan harde euro's winst.
Niet dat er iets mis is met GSM Topdeal. Mijn vriendin heeft er vorig jaar ook een mooie deal kunnen sluiten met een Motorola Defy. Wat wel grappig is om te zien, is dat je wel net even moet weten welk toestel het mest bang for bucks met zich meebrengt. In plaats van een Xperia P kan je bijvoorbeeld ook een Wildfire S kiezen met het zelfde abo.
T-Mobile verkoopt die niet-gebruikte belminuten weer aan een bedrijf als GSM Topdeal (die exclusief met T-Mobile werken!), die weer abonnementen daarmee afsluiten bij T-Mobile. Dus dat wordt alleen maar meer winst. Bovendien, als klant merk je er niks van - de Helpdesk loopt direct via T-Mobile, facturatie ook, zelfs je spaarpunten bij My T-Mobile worden overgezet naar je verlengde abonnement. Enige verschil is de prijs per maand die je betaald, en dat je bij GSM Topdeal nooit de allernieuwste telefoons hebt (uitzonderingen zoals de Xperia P daargelaten).
EDIT: Heb even rondgekeken, dit zegt GSM Topdeal zelf:
http://www.gsmtopdeal.nl/over-ons/
en op http://www.gsmtopdeal.nl/filosofie/We kopen A-merken groot in, bij de goedkoopste leverancier. Dat doen we voor toestellen en abonnementen. En van die goede en scherp ingekochte toestellen en abonnementen maken we dan aantrekkelijke combinaties. Drie medewerkers zijn zo de hele dag bezig met het inkopen van de beste deals.
Redelijk vaag dus, maar dat 'scherp ingekocht' wijst toch op een leuke afspraak tussen T-Mobile en GSMTopdeal over het samenstellen van die abonnementen.Zoals je ziet scheelt jou dat enorm veel geld over de contractperiode. Door slim in te kopen krijgt GSM Topdeal hele scherpe prijzen en veel voordeel.
[ Voor 23% gewijzigd door DigitalExorcist op 28-06-2012 11:52 . Reden: opgezocht ]
Kom er net achter dat ze bij gsm topdeal alleen maar de zilveren versie hebben.
Jammer, want ik wil graag de zwarte.. Iemand interesse in een zilveren met korting? Dan ga ik daarna zelf de zwarte kopen.
Verwijderd
Sinds twee weken heb ik een Xperia P. Over alles tevreden, behalve over de kwaliteit en sterkte van het telefoonsignaal. Zeker in de buurt van een WIFI netwerk, daalt de signaalsterkte enorm en fluctueert het van 0 tot max. 50%,
Op advies van Sony een andere simkaart geïnstalleerd, de software geheel vernieuwd, maar de ontvangst blijft [zeer] matig tot slecht met af en toe goede uitschieters...
Ben ik de enige die dit probleem heeft? En weet iemand een oplossing?
Op advies van Sony een andere simkaart geïnstalleerd, de software geheel vernieuwd, maar de ontvangst blijft [zeer] matig tot slecht met af en toe goede uitschieters...
Één dezer dagen komt een stability release uit voor de Xperia P en één van de dingen die ik zag is dat de baseband vernieuwd is. Dat is het gedeelte van de telefoon wat alles regelt op het gebied van ontvangst. Misschien helpt die update voor jouw probleem.Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 19:29:
Sinds twee weken heb ik een Xperia P. Over alles tevreden, behalve over de kwaliteit en sterkte van het telefoonsignaal. Zeker in de buurt van een WIFI netwerk, daalt de signaalsterkte enorm en fluctueert het van 0 tot max. 50%,
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Verwijderd
Dank voor deze opbeurende tip.
Net ontdekt dat als ik de netwerkmodus op "alleen gsm" zet, de signaalsterkte verbetert. Zet ik "alleen umts"aan dan valt het signaal [bijna] geheel weg. Bij " UMTS /GSM voorkeur" is signaal zwak. m.a.w bij de laatste optie gaat de Xperia niet alleen naar GSM
Zal de vernieuwde baseband dat verhelpen?
Net ontdekt dat als ik de netwerkmodus op "alleen gsm" zet, de signaalsterkte verbetert. Zet ik "alleen umts"aan dan valt het signaal [bijna] geheel weg. Bij " UMTS /GSM voorkeur" is signaal zwak. m.a.w bij de laatste optie gaat de Xperia niet alleen naar GSM
Zal de vernieuwde baseband dat verhelpen?
Dat is koffiedik kijken. Afwachten en vingers gekruist houden. Ik heb nog niet gezien wanneer de uitrol van deze update plaats gaat vinden (alhoewel de update al wel verkrijgbaar is op XDA).
net mijn xperia P terug binnen gebracht en ongeveer 10 werkdagen afwachten op een omruiling of herstelling. Ik verwacht een omruiling want alleen al esthetisch gezien zag die transparante balk er niet netjes afgewerkt uit en ik vermoed dat ik daardoor ook niet zo'n schitterend ontvangst had.
Nu dus 2 weekjes met m'n gouwe ouwe HTC legend spenderen... wel weer wennen zo'n klein schermpje
Nu dus 2 weekjes met m'n gouwe ouwe HTC legend spenderen... wel weer wennen zo'n klein schermpje
Verwijderd
Ondanks de vele waarschuwingen op internet om het niet te doen, toch maar update 6.0.B.3.162.geïnstalleerd.
Lijkt er op dat signaalontvangst weliswaar fluctueert maar gemiddeld zeker beter is!
Lijkt er op dat signaalontvangst weliswaar fluctueert maar gemiddeld zeker beter is!
Komen die releases automatisch als updates op de telefoon via de update wizard? Mn eerste smartfoon dus ik ben lerendewoutur schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:06:
[...]
Één dezer dagen komt een stability release uit voor de Xperia P en één van de dingen die ik zag is dat de baseband vernieuwd is. Dat is het gedeelte van de telefoon wat alles regelt op het gebied van ontvangst. Misschien helpt die update voor jouw probleem.
En mijn batterij verbruik laat zien dat er eens in de zoveel tijd, ongeveer om de 2 uur een enorme drop is. Battery pull een paar keer uitgevoerd, dat schijnt te helpen op de een of andere manier las ik hier.
[ Voor 17% gewijzigd door KoningPaulus op 30-06-2012 00:40 ]
Ook geïnstalleerd hier (162). Het kleurenprobleem met geel dat groen wordt bij hoge brightness is bij mij nog steeds aanwezig.
Hoop dat de batterijduur enigzins verbeterd is, we zullen het zien
.
Tot nu toe nog geen problemen gehad met m'n verbinding, zoals veel te lezen is op XDA en Sony forums.
Hoop dat de batterijduur enigzins verbeterd is, we zullen het zien
Tot nu toe nog geen problemen gehad met m'n verbinding, zoals veel te lezen is op XDA en Sony forums.
Geeft geen update bij mij aan..Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 09:54:
Binnengehaald dmv Sony PC Companion
Hier ook niet
Cawv, waar heb jij je telefoon gekocht?
Die van mij is van Redcoon en is geleverd met duitse firmware erop. Vandaar dat ik de update al ontvangen heb en jullie niet.
Die van mij is van Redcoon en is geleverd met duitse firmware erop. Vandaar dat ik de update al ontvangen heb en jullie niet.
Lijkt me dat 'ie dan wel Nederlands is. Ik neem aan dat teiltjemetromme en unfor een branded toestel hebben dan?
En probeer het eens met SEUS: http://www.sonymobile.com/gb/tools/update-service/
En probeer het eens met SEUS: http://www.sonymobile.com/gb/tools/update-service/
[ Voor 9% gewijzigd door Majesty op 01-07-2012 13:03 ]