Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
kleine algemene smartphone-tip: uitschakelen van trillen bij aanraken van bepaalde elementen (zoals de touch-buttons en typen op toetsenbord) spaart ook relatief wat batterij-verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Tweety1 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:39:
[...]

Ik heb hem vanmiddag echt aan de lading moeten gooien dus kan dat niet meer nakijken. Op dit moment heb ik ruim 5 uur op deze accu zitten en de display tijd staat op 33 min. Zoals je kan zien ben ik niet voortdurend aan de gang met de telefoon :)
Aha. Ben wel benieuwd hoe dat bij die andere was. Als het zo'n 3/4 uur was zou het best redelijk zijn geweest.
renio schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 23:08:
kleine algemene smartphone-tip: uitschakelen van trillen bij aanraken van bepaalde elementen (zoals de touch-buttons en typen op toetsenbord) spaart ook relatief wat batterij-verbruik.
Thanks, heb de haptische feedback voor de buttons in de oplichtende balk nu uitgezet. Zal eens kijken of het wat verschil maakt (toetsenbord stond al uit). Je gebruikt ze toch wel continu eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 14:31

woutur

Klauwtjes uit!

walterwhite schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:14:
Na een uurtje of 17 moet ik hem wel opladen, en ik gebruik hem nieteens intensief. Ik laat de baterij wel helemaal leeglopen alvorens ik hem opnieuw oplaad.
Onverstandig. Batterij gaat langer mee als je deze oplaadt terwijl deze nog niet leeg is (> 30%).

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:19
woutur schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:22:
[...]

Onverstandig. Batterij gaat langer mee als je deze oplaadt terwijl deze nog niet leeg is (> 30%).
Bron? Dat was wel in de tijd dat we nog Ni-Cd accu's hadden. Met Li-Ion of Li-Po moet dat echt geen probleem meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jimster schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:39:
[...]

Bron? Dat was wel in de tijd dat we nog Ni-Cd accu's hadden. Met Li-Ion of Li-Po moet dat echt geen probleem meer zijn.
Jawel, het volledig ontladen van de accu is niet goed voor hem. Wel zit er hiertegen als het goed is een beveiliging op waardoor de accu altijd een restlading heeft. Maar waarom niet gewoon elke avond aan de oplader hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:51:
[...]
Jawel, het volledig ontladen van de accu is niet goed voor hem. Wel zit er hiertegen als het goed is een beveiliging op waardoor de accu altijd een restlading heeft. Maar waarom niet gewoon elke avond aan de oplader hangen?
Ik had het bericht niet helemaal goed gelezen.
Li-Ion of Li-Po ontladen is niet goed inderdaad. Maar 0% accuniveau staat niet gelijk aan ontladen.
Het maakt dus helemaal niet uit of je 'm op 0% oplaadt of op 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Jimster schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:39:
[...]

Bron: http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteries
Me dunkt. Met Ni-Cd accu's wilden mensen juist de batterij helemaal leeg trekken om het zogeheten 'geheugen effect' teniet te doen. Bijzonder aardige site overigens, alles wat je ooit had willen weten over batterijen :D

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:17

nWn

In Geocentric Orbit

Majesty schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 19:56:
...

Ik ga me er ook eens in verdiepen. Kun je PC Companion nog wel gebruiken met je telefoon? Dan zou ik dus ook m'n contacten gewoon via PC op kunnen slaan en er na het flashen weer op zetten.
Ja, je kan volgens mij PC Companion gebruiken. Het staat in ieder geval onder Instellingen -> Xperia -> Verbinding. Maar als je een Google account gebruikt staan je contacten waarschijnlijk ook op de Google cloud. Dit kan je zien door naar Gmail te gaan, linksboven op Gmail te klikken, en dan in het dropdown menu Contacts selecteren. Als je dan na een wipe (of met een andere android telefoon) je Google account koppelt, worden die contacten automatisch toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Weet iemand wat de app Sprookjesbos is? Kan deze nergens starten en hij komt standaard bijgeleverd bij de Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:25
woutur schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 15:23:
Weet iemand wat de app Sprookjesbos is? Kan deze nergens starten en hij komt standaard bijgeleverd bij de Sony.
Is volgens mij een live wallpaper, geen app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
IK heb nogmaals een screenshot gemaakt van het gebruik Afbeeldingslocatie: http://i157.photobucket.com/albums/t62/Tweety_hobey/screenshot_2012-06-13_1954.png

De specs van de vorige post blijven hetzelfde:
Gisteren om 16.30 van het stroom afgehaald. Tussen 23.00-6.00 wordt er geen data gesynchroniseerd.

De volgende apps en settings staan altijd aan:
- WIFI
- Handy Profiles
- Yellowbrick
- Whatsapp
- Facebook (push)
- Gmail (push)

Als er geen wifi beschikbaar is, wordt er gebruik gemaakt van 3G of H netwerk. Bluetooth heeft voor een uurtje aangestaan tijdens de rit terug naar huis.

- Screen up tijd was 1.43
- Android besturings systeem 1.51
- Beltijd was slechts 13 min
- Wifi staat nu reeds 19 uur non stop aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Ik probeer wat foto's te kopieren van mijn HTC naar mijn Xperia P, maar wat gaat dat traag.. data stond binnen 10 minuten van mijn HTC op mijn PC. Mijn PC geeft aan dat het kopiëren naar de Xperia P ruim 3 uur gaat duren. Andere PC geprobeerd, zelfde probleem. Iemand hetzelfde ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Ja, via pc companion muziek op je telefoon zetten duurt een eeuwigheid inderdaad, geen idee waar m dat in zit.

@ Tweety, ik heb het ook voor elkaar gekregen inmiddels. Ik zit nu op 33% nadat hij vanaf 90% is gaan meten, nu 15,5 uur van de lader. Dus eigenlijk zit ik op 43% na 15,5 uur. Goede prestatie.

Ik vraag me nu alleen af wat het hem heeft gedaan. Ik heb gisteren en mn telefoon weer eens een keer helemaal leeg laten lopen en ik heb haptische feedback voor de buttons in de transparante balk uitgezet. Misschien een combinatie van beiden.

Screen on time is ongeveer 1 uur en 45 min, wifi altijd aan, 3G ook, autosync ook. Geen GPS, BT, nfc aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 09:06
Majesty schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 00:31:

@ Tweety, ik heb het ook voor elkaar gekregen inmiddels. Ik zit nu op 33% nadat hij vanaf 90% is gaan meten, nu 15,5 uur van de lader. Dus eigenlijk zit ik op 43% na 15,5 uur. Goede prestatie.

Screen on time is ongeveer 1 uur en 45 min, wifi altijd aan, 3G ook, autosync ook. Geen GPS, BT, nfc aan.
Heb je de 'stock' ROM er nog op staan, of een custom? Dan is die batterij lang zo slecht niet als dat men 't doet voorkomen lijkt me.

Maar ja, ik kom dan ook van een HTC Wildfire af, morgen krijg ik m'n Xperia P binnen als het goed is _/-\o_

Wat ik ermee wil is:

- Tweetdeck (synct elk uur)
- Gmail (altijd beh. 's nachts tussen 23.00 uur en 06.30 uur) + Google Agenda always-on beh. 's nachts
- Whatsapp (always-on beh. 's nachts tussen 23.00 uur en 06.30 uur)
- Exchange e-mail (always on beh. 's nachts tussen 23.00 uur en 06.30 uur)

Eea. ga ik schedulen met Timeriffic (mooi stukje software!) .. navigatie minder belangrijk, Cardiotrainer wil ik af en toe nog wel gebruiken incl. GPS ..

Ben heel benieuwd naar het toestel en vooral de batterijduur. Een dag volhouden met normaal gebruik vind ik prima. Las dat er een snellader bij zit, daarmee red ik me ook wel ;)

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Omdat iedereen dit eigenlijk wel wil:
Google Play: Illumination Bar Notification

Gebruik je (slappe) ledjes in de doorzichtige balk als notificatie voor SMS en gemiste oproepen. Lijkt me slecht werken bij daglicht en je hebt al een mooie LED bovenin... maar toch.

[ Voor 8% gewijzigd door woutur op 14-06-2012 12:56 . Reden: Link gekuist ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

woutur schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:18:
Google Play: Illumination Bar Notification#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5ydW5kZ29uZy5pbGx1bWluYXRpb25jb250cm9sIl0.

Gebruik je (slappe) ledjes in de doorzichtige balk als notificatie voor SMS en gemiste oproepen. Lijkt me slecht werken bij daglicht en je hebt al een mooie LED bovenin... maar toch.
Had het net ook even geprobeerd, maar gelijk weer verwijderd. Het voegt wat mij betreft niet veel toe, en je ziet het inderdaad ook nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:25
woutur schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:18:
Google Play: Illumination Bar Notification#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5ydW5kZ29uZy5pbGx1bWluYXRpb25jb250cm9sIl0.

Wel leuk!
Ik zag gisteren de Xperia U van een collega. De led bar is daarbij een pak beter uitgewerkt. Is echt zo'n hele strip die veel licht kan geven in alle kleuren die je maar wilt. Jammer dat er zo'n pis lichtjes in de P zitten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
DigitalExcorcist schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:05:
[...]
Heb je de 'stock' ROM er nog op staan, of een custom? Dan is die batterij lang zo slecht niet als dat men 't doet voorkomen lijkt me.
Ik gebruik de 'stock' rom nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-10 17:46

Sick Nick

Drop the top!

Mantis schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:45:
[...]

Wel leuk!
Ik zag gisteren de Xperia U van een collega. De led bar is daarbij een pak beter uitgewerkt. Is echt zo'n hele strip die veel licht kan geven in alle kleuren die je maar wilt. Jammer dat er zo'n pis lichtjes in de P zitten ;(
Scheelt wel weer in het stroomverbruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homey D. Clown
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-07 18:45
Zijn er meer mensen met wifi-problemen met de Xperia P? Ik heb (gewoon thuis) vaak amper bereik, ik zie geregeld een "leeg" wifi icoontje met daarnaast ook het 3g of H icoontje. Als ik m'n telefoon oppak en het scherm ontgrendel als ie een tijdje op tafel heeft gelegen, zie ik ook vaak dat 3g of H ineens weer plaatsmaakt voor wifi. Sowieso heb ik meestal maar één streepje bereik, terwijl ik op dezelfde plek gewoon vol bereik had met mijn HTC Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-10 14:09
Net het toestel binnen incl smarttags. Wat een apparaat!

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
Homey D. Clown schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:50:
Zijn er meer mensen met wifi-problemen met de Xperia P? Ik heb (gewoon thuis) vaak amper bereik, ik zie geregeld een "leeg" wifi icoontje met daarnaast ook het 3g of H icoontje. Als ik m'n telefoon oppak en het scherm ontgrendel als ie een tijdje op tafel heeft gelegen, zie ik ook vaak dat 3g of H ineens weer plaatsmaakt voor wifi. Sowieso heb ik meestal maar één streepje bereik, terwijl ik op dezelfde plek gewoon vol bereik had met mijn HTC Desire.
Geen problemen met WiFi in mijn geval... terwijl ik voordien met m'n HTC Legend op sommige plaatsen thuis net niet genoeg bereik had en vaak terug viel op GPRS. Met de Xperia P heb ik full continu degelijk WiFi ontvangst (op 2 verschillende WiFi routers thuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Tweety1 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:33:
[...]

Ik gebruik de 'stock' rom nog.
Cool. Ben ook niet van plan 'm binnenkort te rooten, tenzij het écht belangrijke voordelen heeft. ICS komt vanzelf, zegt Sony - en behalve wat overbodige zooi win ik er persoonlijk niet zoveel mee denk ik.

Batterijduur lijkt op zich wel aardig vergelijkbaar met wat ik nu heb, dus een dag moet ie best door kunnen komen. Nice!

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
DigitalExcorcist schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:05:
[...]

Maar ja, ik kom dan ook van een HTC Wildfire af, morgen krijg ik m'n Xperia P binnen als het goed is _/-\o_

Wat ik ermee wil is:

- Tweetdeck (synct elk uur)
- Gmail (altijd beh. 's nachts tussen 23.00 uur en 06.30 uur) + Google Agenda always-on beh. 's nachts
- Whatsapp (always-on beh. 's nachts tussen 23.00 uur en 06.30 uur)
- Exchange e-mail (always on beh. 's nachts tussen 23.00 uur en 06.30 uur)

Eea. ga ik schedulen met Timeriffic (mooi stukje software!) .. navigatie minder belangrijk, Cardiotrainer wil ik af en toe nog wel gebruiken incl. GPS ..

Ben heel benieuwd naar het toestel en vooral de batterijduur. Een dag volhouden met normaal gebruik vind ik prima. Las dat er een snellader bij zit, daarmee red ik me ook wel ;)
Ik heb er inderdaad de stock rom nog op staan. En met de eisen die jij hebt gaat dat wel goed
komen.

Nadat ik m'n accu weer volledig had leeg laten lopen merk ik toch wel degelijk vooruitgang. Ik heb 'm vanochtend 7 uur van de lader gehaald en nu (ruim 17 uur later) staat hij op 12%. Met een screen-on time van 2 uur en 45 minuten. Wel weinig gebruikt voor de rest, wat webbrowsen, veel Whatsapp, mail. Continu WiFi aan en 3G + Autosync. Geen GPS/BT.

Ik heb wel een klein probleem met opladen. Ik ben er nog niet helemaal achter of dat het aan de kabel ligt of aan de poort van mijn telefoon, maar als ik ook maar een beetje aan de kabel kom tijdens het opladen, stopt 'ie al met opladen. Of hij laat zien dat hij er even uit en in is gegaan.
Misschien meerdere mensen met dit probleem? Anders ga ik even een andere kabel bestellen om het te testen. En anders zelfs m'n telefoon terug sturen ben ik bang.. Kan 'm amper fatsoenlijk neerleggen zonder dat 'ie dat telkens doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Die van mij staat na 17 uur op 25%. 1u30min on screen time. WiFi continu aan, autosync, 3G.
Veel Whatsapp en een beetje browsen en email. Vergelijkbaar met mijn Desire S denk ik qua accuverbruik.

Ik heb zelf het volgende 'probleem'.
Ik heb mijn toestel het liefst op stil zonder tril, of alleen tril. Op mijn Desire S kan ik dit eenvoudig doen met de knoppen aan de zijkant. Met de Xperia P lukt dit mij niet. Ik krijg alleen geluid of stil en geluid of tril. Hoe krijgt ik dat voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Tussen 08.45 uur en 10.45 uur wordt de mijne zometeen geleverd. Spann0nd!

EDIT: Telefoon is er. Klein detail: m'n SIM-kaart past er niet in. Er moet kennelijk een micro-sim in en die heb ik dus niet.. ARGH..

[ Voor 48% gewijzigd door DigitalExorcist op 15-06-2012 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

DigitalExcorcist schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 08:44:

EDIT: Telefoon is er. Klein detail: m'n SIM-kaart past er niet in. Er moet kennelijk een micro-sim in en die heb ik dus niet.. ARGH..
Even naar de winkel. Daar is het zo gepiept. Of je kan je geluk proberen met het bijsnijden van je huidige sim-kaart. Dat heb ik geprobeerd en gefaald. Beter dat je een uurtje besteed in de winkel dan een uur of langer gefrustreerd in je kaart lopen hakken en er achter te komen dat het net op de mm verkeerd gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

DigitalExcorcist schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 08:44:

Ik heb mn SIM-kaart zelf bijgeknipt, dat ging prima. Op internet kan je sjablonen vinden die je over je kaart kan plakken.

Mijn eerst ontvangen Xperia P was gammel, en om toch bereikbaar te blijven heb ik uit een oude (grote) simkaart, een microsim gesneden, en mijn eigen geknipte microsim daar in geplakt met wat plakband. Zo kon ie weer in mn HTC Hero :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
nWn Music schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:53:
[...]

Ik heb mn SIM-kaart zelf bijgeknipt, dat ging prima. Op internet kan je sjablonen vinden die je over je kaart kan plakken.

Mijn eerst ontvangen Xperia P was gammel, en om toch bereikbaar te blijven heb ik uit een oude (grote) simkaart, een microsim gesneden, en mijn eigen geknipte microsim daar in geplakt met wat plakband. Zo kon ie weer in mn HTC Hero :)
Heb inmiddels even contact met T-Mobile opgenomen (heb abo verlenging via GSMTopdeal aangevraagd, die gaven al aan dat nieuwe SIM-kaart niet nodig was). Krijg nu (gratis!) een nieuwe microSIM opgestuurd. Echt een fantastische service van ze, vind ik.

Telefoon is trouwens wel érg briljant. Wát een prachtig scherm.. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homey D. Clown
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-07 18:45
Jimster schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 00:29:
Ik heb zelf het volgende 'probleem'.
Ik heb mijn toestel het liefst op stil zonder tril, of alleen tril. Op mijn Desire S kan ik dit eenvoudig doen met de knoppen aan de zijkant. Met de Xperia P lukt dit mij niet. Ik krijg alleen geluid of stil en geluid of tril. Hoe krijgt ik dat voor elkaar?
Kan helaas niet (belachelijk natuurlijk), maar is eenvoudig op te lossen door er een appje voor te downloaden, bijvoorbeeld Silent Mode On/Off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Zou één van jullie even aan kunnen geven hoe jullie kabel die je erbij hebt gekregen heet? De code staat op een label dat aan de kabel zit (dat heb ik eraf gehaald toen ik 'm kreeg..). Dan kan ik even een nieuwe bestellen, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-10 16:50
Majesty schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 19:27:
Zou één van jullie even aan kunnen geven hoe jullie kabel die je erbij hebt gekregen heet? De code staat op een label dat aan de kabel zit (dat heb ik eraf gehaald toen ik 'm kreeg..). Dan kan ik even een nieuwe bestellen, alvast bedankt.
Hier kan je gewoon een willekeurige USB (female) > MicroUSB (male) kabel voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Volgens het XDA forum verschilt het nogal wat voor kabel je gebruikt, vandaar dat ik het vroeg.
De normale USB naar MicroUSB kabel heb ik al gevonden inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik gebruik nu een HTC-kabel om 'm op te laden, omdat die kabel een flink stuk langer is. Het werkt prima.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Laatst online: 09-10 04:37
Normaal maakt het niet uit, maar je hebt ook speciale oplaadkabels waarbij de twee middelste lijnen met elkaar verbonden zijn. Die laden je toestel soms wat sneller op, maar met de Quick Charger en de Xperia P is het verschil te verwaarlozen. Gewoon eender welke random USB-kabel die aan beide kanten past volstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-10 16:50
AmbroosV schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 20:44:
Normaal maakt het niet uit, maar je hebt ook speciale oplaadkabels waarbij de twee middelste lijnen met elkaar verbonden zijn. Die laden je toestel soms wat sneller op, maar met de Quick Charger en de Xperia P is het verschil te verwaarlozen. Gewoon eender welke random USB-kabel die aan beide kanten past volstaat.
Volgens mij zit de quick charge "technologie" in de telefoon en niet in de lader.

Gebruik nu al een paar dagen mijn HTC lader + kabel en in de auto ook een lader met standaard kabel en laden blijft supersnel gaan (zeker in tegenstelling tot mijn HTC Sensation die ik hiervoor had en i.c.m. dezelfde laders gebruikt heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Wel grappig trouwens, ik zag op Youtube dat de Xperia P ook USB-host is. Wordt niet door Sony breed uitgemeten maar je kan een USB2Go kabel erin duwen en usb-sticks en andere low-powered apparatuur in je telefoon prikken. Leuke extra. Gisteren een nieuw hoesje gekocht. Ik had een hoesje voor m'n Wildfire, de Xperia pastte daar met moeite in - van Golla .. maar de 2x dat ik m'n Xperia erin had zitten moest ik 'm daarna hard resetten om weer tot leven te komen. Heel vreemd. Misschien was het hoesje wat statisch of iets dergelijks.. hopen dat het met 't nieuwe hoesje beter gaat. Op aanraden van wat posts hier heb ik een hoesje met zo'n pull-tab gekocht gister.

Overigens hulde voor GSMTopDeal, perfecte (snelle!) levering van het toestel. Beetje jammer van het SIM-kaartje maar T-Mobile heeft dat super netjes (kosteloos) opgelost. Bij GSMTopDeal krijg je er kennelijk wel gewoon smarttags bij.. nog niet geprobeerd, ga ik straks eens doen.

Oh nog 1 ding: Heb de eerste keer nu een uptime van 15 uur op de accu gehad, scherm 4 uur 45 minuten actief (beetje mee spelen natuurlijk), Wifi only, Uitzending Gemist gekeken, Angry Birds gespeeld, Let's Golf 3 gespeeld, apps geinstalleerd en gebruikt en vanmorgen (de hele nacht aangehouden in Stroombespaar-modus, dat is bij mij Wifi uitzetten, en 3G had ik toch al niet ivm simkaart-issue) stond ie op 10% accu. Heel erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MpDay
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 07:47
Heeft iemand deze telefoon al in het ROOD?
Ik heb hem nog nergens in het rood te koop gezien, alleen bij belsimpel.nl als pre-order, maar that's it.

Mocht iemand hier een P Red hebben, dan ben ik erg benieuwd waar je hem hebt gekocht.
PS: waarom is zilver/rood zo achterlijk duur tov zwart?
Tnx
Ciao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

MpDay schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 10:59:
Ik heb hem nog nergens in het rood te koop gezien, alleen bij belsimpel.nl als pre-order, maar that's it.

Mocht iemand hier een P Red hebben, dan ben ik erg benieuwd waar je hem hebt gekocht.
Tnx
Ciao
Zilver is toch net zo duur als zwart (zie Pricewatch)?

Goed nieuws van het XDA forum, de nieuwe kernel heeft ClockWorkMod Recovery ingebouwd! Ik heb het zojuist getest en het werkt als een trein. Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 14:30

kingfriko

100 % BULLY

Zilver is toch niet duurder als zwart ? Rood nog wel , zal wel wat exclusiever zijn ...
Gister zelf ook eindelijk een P weten te scoren in de winkel , was al een aantal keer fout gegaan met bestellen (telefonisch en internet) de bestelling werd telkens vanuit T-mobile geannulleerd op een of andere manier , ze snapten het zelf ook niet :o

Mooi toestel , accu valt me alles mee : na eerste keer opladen al 17 uur aangehad en hij is nog niet leeg , had ik niet verwacht (dit is dus met constant spelen en testen )
Hoop alleen dat ik het 2 jaar volhou met dit toestel , hij voelt inderdaad toch wat glad aan.
Hou hem wel in een hoesje maar om te bellen moet hij er toch uit gehaald worden :)

[ Voor 3% gewijzigd door kingfriko op 16-06-2012 12:35 ]

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MpDay
Idd, zilver heeft inmiddels dezelfde prijs als zwart ja, maar dat was een paar weken geleden niet zo.

Rood lijkt me cool maar ik wil m eerst zien. Dat valt voorlopig niet mee denk ik, want heeft niemand hem al in de winkel gezien?
Ik ga er vanuit: geef het nog n paar weken, en dan issie misschien wel beschikbaar, en voor dezelfde prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Een hoesje - wel of niet doen?
Zo ja, suggesties? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
teiltjemetromme schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 16:58:
Een hoesje - wel of niet doen?
Zo ja, suggesties? ^^
Zou het wel doen. Heb een hoesje van "Valentina" "Valenta" (hadden ze bij Phonehouse, niks fancy, alleen met een pull-tab en leer met zacht spul aan de binnenkant) gekocht gisteren. 19 euro. Ik vind het persoonlijk wel heel fijn om m'n foon in een hoesje te hebben, te vaak gedonder gehad met bankpassen die ineens niet meer leesbaar waren als ik m'n portemonnee op dezelfde plek als m'n telefoon bewaard had, en krassen op 't scherm..

[ Voor 1% gewijzigd door DigitalExorcist op 16-06-2012 18:26 . Reden: Valenta dus ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
DigitalExcorcist schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 18:06:
[...]

Zou het wel doen. Heb een hoesje van "Valentina" (hadden ze bij Phonehouse, niks fancy, alleen met een pull-tab en leer met zacht spul aan de binnenkant) gekocht gisteren.
Voor er iemand op zoek gaat, het is Valenta :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
nWn Music schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:53:
[...]

Bedankt voor de tip, maar ik kreeg vanmiddag m'n micro-SIM al binnen van T-Mobile ;) probleem is dus al opgelost. Stond in de mail van T-Mobile 'binnen 3 werkdagen' dus ik hield rekening met komende woensdag.. bleek dus gewoon gisteren gelijk op de post gegaan te zijn en vandaag gewoon al bezorgd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
AmbroosV schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 18:08:
[...]

Voor er iemand op zoek gaat, het is Valenta :P
Juist. My bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

ben aan het zoeken hoe ik mijn pincode aan kan passen ... ik zal er wel overheen kijken :+ iemand ? vind zat met google maar voor andere toestellen en dat werkt niet bij de P

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:04

SambalBij

We're all MAD here

Vanmorgen ook een zilveren P gehaald :)

Erg mooi apparaat.. Zowel met de S als de P in mijn handen gestaan, maar vind de P toch de betere keuze. Wat mindere specs, maar tenminste normaal formaat, betere behuizing, en mooier scherm (afgezien van de lagere resolutie)

Nu alleen aan het twijfelen om hem meteen maar te unlocken en rooten. Was met m'n vorige foon (Galaxy S) wel regelmatig bezig met andere roms e.d. maar de keuze van roms voor de nieuwe xperia's is nog wel wat beperkt.
Is die alternatieve rom van krabapple beter in gebruik dan de standaard rom?
kingfriko schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 20:24:
ben aan het zoeken hoe ik mijn pincode aan kan passen ... ik zal er wel overheen kijken :+ iemand ? vind zat met google maar voor andere toestellen en dat werkt niet bij de P
Je SIM pin?
Settings -> Location & Security -> Set up SIM card lock -> Change SIM pin
(Mijne staat op Engels, maar Nederlands zal soortgelijk iets zijn :P)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

bedankt , hier keek ik dus overheen :o

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasf
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 10:08

Tnx
Ciao
Ik ben vanaf het begin gefocust op de P _/-\o_ .(ondanks z'n mins) Ik heb hem net toch maar besteld in Duitsland . Complette kosten zint "gesamt € 368,80" mit reize und al .Het mooiste is, dat ie ROOD is ! :*)

https://www.paketfabrik.d...hp?page=article&ID=155037
Mijn ervaring die ik heb met andere mob's (SE W995 rood / Xperia Ray pink/rood) is dat ze niet exclusief zijn maar gewoon wat later naar NL komen, ong. 1½maand. Nl is sowieso niet het eerst wat bevoorraad wordt( of de binnenlandse distributie werkt hier wat trager ?). Ik was 9 mei in Berlijn en daar kon ik hem al kopen (niet de rode) ,hier was dat later .
Dat ie duurder is dan de grijs of zwart is dat het nog æ de advies prijs is .
Pas als hij binnen komt wordt het aangepast ,verkoop tactiek denk ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MpDay
baasf schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 23:38:
[...]

Ik ben vanaf het begin gefocust op de P _/-\o_ .(ondanks z'n mins) Ik heb hem net toch maar besteld in Duitsland . Complette kosten zint "gesamt € 368,80" mit reize und al .Het mooiste is, dat ie ROOD is ! :*)

https://www.paketfabrik.d...hp?page=article&ID=155037
Geniaal! Had nog niet in het buitenland gekeken, maar dit geeft goede hoop! Overigens n goede prijs man.

Alleen 14 dagen bedenktijd via Duitsland wordt mss lastig of niet? Je weet maar nooit... ik heb er al vaker gebruik van gemaakt, want als n phone niet bevalt moet hij echt terug kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasf
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 10:08
MpDay schreef op zondag 17 juni 2012 @ 10:19:
[...]https://www.paketfabrik.de/mp3-player.de/index.php?page=agb2.

Alleen 14 dagen bedenktijd via Duitsland wordt mss lastig of niet? Je weet maar nooit... ik heb er al vaker gebruik van gemaakt, want als n phone niet bevalt moet hij echt terug kunnen.
Ja daar was ik ook bang voor .
Maar meestal staat er precies beschreven hoe dat werkt ,geld ook voor NL (vanaf verzend moment)
Kijk bij service ( Je Duits begrijpend lezen is wel vereist :? ) en vervolgens hier >

https://www.paketfabrik.de/mp3-player.de/index.php?page=agb2
onder paraaf §6 Widerrufsrecht für Verbraucher :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Goooggle translate maakt het erg makkelijk hoor, zat er ook over te denken, maar wacht nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Als ik mn telefoon in of uitschakel krijg ik t-mobile in beeld te zien.. Wat is dat voor ongein? Kan dat ook weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Dat betekent dat je telefoon branded is, oftewel, de originele software is bewerkt door T-mobile. Waar heb je 'm gekocht?
Betekent vaak ook dat je updates later binnen krijgt dan wanneer je de "echte" software erop hebt staan. Je kunt je telefoon flashen met een normale rom, dan is het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Gsmtopdeal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsparrow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10-2024
Weet iemand dit? Als ik deze telefoon koop heb ik een microsim kaart nodig. Die kan ik bestellen bij mijn provider Telfort, maar kan ik de oude sim dan ook nog gebruiken? Of wordt de nieuwe microsim kaart geleverd met een adapter? Ik zou het namelijk handig vinden als ik af en toe ook mijn oude telefoon nog kan gebruiken .

Ik lees overigens dat sommigen hun microsim gratis krijgen? Als ik de site van Telfort goed begrijp kost het mij 20 Euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Dan levert Gsmtopdeal dus telefoons die T-Mobile branded zijn.
zsparrow schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:29:
Weet iemand dit? Als ik deze telefoon koop heb ik een microsim kaart nodig. Die kan ik bestellen bij mijn provider Telfort, maar kan ik de oude sim dan ook nog gebruiken? Of wordt de nieuwe microsim kaart geleverd met een adapter? Ik zou het namelijk handig vinden als ik af en toe ook mijn oude telefoon nog kan gebruiken .

Ik lees overigens dat sommigen hun microsim gratis krijgen? Als ik de site van Telfort goed begrijp kost het mij 20 Euro....
Ik zit ook bij Telfort (Sim Only) en die microsim krijg je gewoon gratis hoor, gewoon een mailtje sturen dat je er één nodig hebt voor je nieuwe smartphone.
De microsim werkt pas wanneer je 'm geactiveerd hebt. Dan kun je uiteraard je oude simkaart niet meer gebruiken. Hij wordt niet geleverd met een adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik heb mijn microsim ook gratis geleverd gekregen van Voafone, maar zoals Majesty al aangeeft, zodra je de microsim activeert, werkt je oude niet meer. Aangezien ik dezelfde wens al jij had (voor bij het sporten) heb ik uiteindelijk een tweede sim aangevraagd (kosten 13 euro). Die doen het nu allebei. Wel voor zorgen dat er altijd 1 uit gezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsparrow
  • Laatst online: 10-10-2024
Tweety1 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:08:
[...]

..... Wel voor zorgen dat er altijd 1 uit gezet wordt.
Anders? Gaan beide telefoons over, of willekeurig 1 van de twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 17:08
Gisteren heeftie even gevlogen, maar gelukkig is hij nog heel. Ben er heel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-10 13:19
Vind het nog steeds apart dat ik de zilveren versie los goedkoper kon kopen bij de Phonehouse winkel voor €349. Wel fijn om gelijk je aankoop in je handen te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
zsparrow schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:13:
[...]

Anders? Gaan beide telefoons over, of willekeurig 1 van de twee?
Het netwerk weet dan niet naar welke telefoon het gesprek heen moet. Volgens mij pakt hij dan het laatste toestel wat actief is, maar helemaal zeker weet ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:31
Er is nu een app in de playstore waarmee in kunt stellen wanneer en hoe de verlichte balk moet gaan oplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Het is ook bijna niet te vinden op de site dat je gebonden bent aan een abonnement van T-Mobile, bij GSMtopdeal. /sarcasm ...

Ja sorry hoor, maar veel groter worden lettertypes niet waarin staat dat je een T-Mobile abonnement afsluit of verlengt. En dat GSMtopdeal uitsluitend met T-Mobile samenwerkt.

Wat gek, dat je dan een T-Mobile branded toestel krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist

Bij T-Mobile is het normaliter 10 euro als je 't telefonisch doet, via hun site 5 euro. Ik kreeg 'm voor nop, had namelijk bij GSMtopdeal een abo verlenging aangevraagd met de Xperia P en die gaven al aan dat er geen nieuwe SIM-kaart nodig was. Was dus wel nodig. T-Mobile zelf gebeld, kreeg 'm dus gratis en de volgende ochtend lag ie al in de brievenbus. Erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slot
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-08-2021

Tnx
Ciao
Heb zelf het rode model twee weken geleden via Amazon.de voor €369,- besteld, was twee dagen later in huis.

Vond de rode op de afbeeldingen er al strak uitzien, maar in het echt nog een stuk mooier. Ik heb daarnaast een lange tijd gewacht totdat er een top-smartphone uitkwam met een niet-standaard kleur. Weinig durf voor expressie onder de mensen tegenwoordig.

Verder super tevreden, geweldige telefoon. Had in mijn ogen perfectie benaderd qua design als hij in de lengte vanaf de transparante balk was ingekort, zou het ook net iets handzamer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-10 09:25
Slot schreef op maandag 18 juni 2012 @ 20:03:
[...]
als hij in de lengte vanaf de transparante balk was ingekort, zou het ook net iets handzamer maken.
Dat vind ik dus het grootste minpunt. Ik had hem gisteren in m'n had maar je kunt hem niet lekker met 1 hand bedienen omdat met je duim niet lekker bij de linker bovenhoek komt. Ik heb nu de Arc (waar vrijwel geen ruimte onder het scherm zit) en die is daardoor prettiger te bedienen.

Twijfel daarom om voor de Sola te gaan ipv de P, ondanks het iets mindere scherm en camera. Jammer aangezien de P me voor de rest zeer aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Laatst online: 09-10 20:31
jap85 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 20:10:
[...]

Dat vind ik dus het grootste minpunt. Ik had hem gisteren in m'n had maar je kunt hem niet lekker met 1 hand bedienen omdat met je duim niet lekker bij de linker bovenhoek komt. Ik heb nu de Arc (waar vrijwel geen ruimte onder het scherm zit) en die is daardoor prettiger te bedienen.

Twijfel daarom om voor de Sola te gaan ipv de P, ondanks het iets mindere scherm en camera. Jammer aangezien de P me voor de rest zeer aanspreekt.
Ik ben ook nog erg aan het twijfelen tussen de P en de Sola. Heb ze vorige week allebei vastgehouden in de Mediamarkt en ik weet het echt nog niet.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
jap85 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 20:10:
[...]

Heb ik heel grote handen en heel lange vingers, of is het gewoon vreemd dat ik op mijn Xperia S wel vlot met mijn duim overal aankan als ik hem normaal vastheb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
AmbroosV schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:59:
[...]

Heb ik heel grote handen en heel lange vingers, of is het gewoon vreemd dat ik op mijn Xperia S wel vlot met mijn duim overal aankan als ik hem normaal vastheb?
Volgens mij heb ik best grote handen maar ik heb in ieder geval ook nergens last van op mijn P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Even over dat 'fabrieksfolietje'. Heeft iemand die er al afgepeuterd omdat hij/zij nieuwsgierig was of het wel écht een folietje was? :+
Hij vlekt best snel zo, weet niet of dat aan het folietje kan liggen?

En als ik mn microsim in mn oude telefoon wil doen voor mn vakantie, kan ik hem dan met succes met een plakbandje in zon malletje doen waar je de microsim uitdrukt?

Maar verder, wat een fantastisch toestel :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
teiltjemetromme schreef op maandag 18 juni 2012 @ 23:46:
Even over dat 'fabrieksfolietje'. Heeft iemand die er al afgepeuterd omdat hij/zij nieuwsgierig was of het wel écht een folietje was? :+

En als ik mn microsim in mn oude telefoon wil doen voor mn vakantie, kan ik hem dan met succes met een plakbandje in zon malletje doen waar je de microsim uitdrukt?

Maar verder, wat een fantastisch toestel :9~
Vingers blijven altijd vet, dus op een touch screen houd je dat altijd.
Gewoon zo nu en dan even over je shirt wrijven :P

[ Voor 3% gewijzigd door unfor op 18-06-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
teiltjemetromme schreef op maandag 18 juni 2012 @ 23:46:
Ik heb het al geprobeerd maar nog zonder resultaat. 't Is niet gemakkelijk, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Majesty schreef op maandag 18 juni 2012 @ 23:50:
[...]

Ik heb het al geprobeerd maar nog zonder resultaat. 't Is niet gemakkelijk, haha.
Op de Arc scheeld het inderdaad een stuk. Makkelijker schoon te maken in ieder geval. En hij zit er inderdaad flink goed op. Maar eenmaal het begin en hij is er zo af. Al had ik wel hardkloppingen aangezien er een flinke scheut superlijm tussen zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik ben inmiddels aan het klooien met de ingebouwde NFC-reader, in combinatie met mijn OV-chipkaart. Best leuk om te doen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Alex) schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 02:26:
Ik ben inmiddels aan het klooien met de ingebouwde NFC-reader, in combinatie met mijn OV-chipkaart. Best leuk om te doen *O*
Als je er uit bent, ben ik erg geinteresseerd. Eerlijk is eerlijk, heb er nog weinig aandacht aan besteedt, maar volgens mij zou je dit dus ook kunnen gebruiken om te betalen bij bijvoorbeeld de AH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrous
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Is er al een mogelijkheid om het saldo van een anonieme ov-chipkaart uit te lezen? Lijkt me we heel erg handig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-10 09:25
AmbroosV schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:59:
[...]

Heeft waarschijnlijk te maken met hoe je hem vast hebt, ik vind het prettig om de rechter onderhoek in je palm te laten rusten (ipv hem bijvoorbeeld meer aan de zijkant vast te houden) dan kom ik niet prettig overal met mn duim itt met mn Arc. Maar miss is het wel een kwestie van wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
bij mij begint dat onderste stuk van de xperia P toch losser en losser te zitten... in begin zat die goed vast maar nu na 3 weken komt er iets meer speling op te zitten en soms bij het vastnemen van de xperia voelt het minder afgewerkt aan... vraag me af of dit bij anderen ook zo is... kunnen mensen aub hun ervaring hierover delen..? Mogelijks breng ik de mijne terug binnen en eis ik een beter afgewerkt exemplaar (zit ook met mindere afwerking in die transparante strip eigenlijk, zie eerdere posts van mij hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
renio schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:32:
bij mij begint dat onderste stuk van de xperia P toch losser en losser te zitten... in begin zat die goed vast maar nu na 3 weken komt er iets meer speling op te zitten en soms bij het vastnemen van de xperia voelt het minder afgewerkt aan... vraag me af of dit bij anderen ook zo is... kunnen mensen aub hun ervaring hierover delen..? Mogelijks breng ik de mijne terug binnen en eis ik een beter afgewerkt exemplaar (zit ook met mindere afwerking in die transparante strip eigenlijk, zie eerdere posts van mij hier).
Mijn Xperia S heeft ongeveer hetzelfde probleem, en voor zover ik weet hebben ze dat allemaal. Die dingen zitten nooit helemaal vast. Om te beginnen is het plastic en daar zit altijd wat flexibiliteit in. Daarnaast wordt het kapje er opgeklikt in de fabriek (je kan er bij beschadigingen ook zelf een nieuw opklikken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
AmbroosV schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:05:
[...]

Mijn Xperia S heeft ongeveer hetzelfde probleem, en voor zover ik weet hebben ze dat allemaal. Die dingen zitten nooit helemaal vast. Om te beginnen is het plastic en daar zit altijd wat flexibiliteit in. Daarnaast wordt het kapje er opgeklikt in de fabriek (je kan er bij beschadigingen ook zelf een nieuw opklikken).
Sterker nog, je kan 'm eraf halen - daar staan het serienummer en IMEI nummer van je foon onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Iemand dat ding al vastgelijmd op de een of andere manier? IMEI nr staat toch wel op de doos ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
vastlijmen heb ik ook al aangedacht... aan 't overwegen om met een beetje secondenlijm de boel muurvast te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
teiltjemetromme schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:50:
Iemand dat ding al vastgelijmd op de een of andere manier? IMEI nr staat toch wel op de doos ^^
Denk eraan dat ze voor garantie in de winkel én bij het servicecentrum dat kapje er altijd moeten afhalen. Vastlijmen = geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Tweety1 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:09:
[...]

Als je er uit bent, ben ik erg geinteresseerd. Eerlijk is eerlijk, heb er nog weinig aandacht aan besteedt, maar volgens mij zou je dit dus ook kunnen gebruiken om te betalen bij bijvoorbeeld de AH.
Nitrous schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:17:
Is er al een mogelijkheid om het saldo van een anonieme ov-chipkaart uit te lezen? Lijkt me we heel erg handig. :)
Daarom ben ik er juist mee aan het stoeien :)

Het is niet zonder meer mogelijk, helaas. Je moet de encryption keys weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrous
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Alex) schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:44:
[...]

[...]

Daarom ben ik er juist mee aan het stoeien :)

Het is niet zonder meer mogelijk, helaas. Je moet de encryption keys weten...
Ah, helaas. Succes ermee ;p

Ik heb mijn Xperia P nu een aantal dagen in gebruik, 3-4 keer volledig opgeladen. Wordt steeds beter (de eerste paar cycli zijn altijd slecht) maar 1 ding valt me wel op. Als ik onder 'Accugebruik' kijk zie ik dat 'Android-systeem' een naar verhouding groot aandeel heeft in het stroomverbruik, namelijk 35%. Dat is nog meer dan het scherm!

CPU-totaal 1u 6m 49s terwijl het beeldscherm maar 46m 11s. aan staat. Heb geen live wallpaper of iets dergelijks, GPS, BT uit en Wifi vandaag overdag uitgeschakeld. Syncen gewoon standaard dingen, Gmail, exchange push en tweetdeck. Lijkt me 35% een beetje veel?

Screens:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2355010/screenshot_2012-06-19_1649_1.png

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2355010/screenshot_2012-06-19_1649_2.png

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2355010/screenshot_2012-06-19_1649_3.png

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2355010/screenshot_2012-06-19_1649.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm dat is wel raar. Het scherm staat bij mij altijd veruit bovenaan in het accugebruik. Ik denk toch dat er iets bij jou aan het draaien is, wat niet helemaal de bedoeling is.

Ik ben verder ook wel tevreden over de accu. Hiervoor had ik een dumbphone, dus het is wel even wennen de foon elke avond aan de lader te leggen. Maar ik kom er de dag wel mee door. Alleen in het weekend soms niet, maar dan ben ik er ook wel heel veel mee aan het spelen.

Screentime ligt altijd rond de 4 u en 45 min en de accu gaat tussen de 15 en 20 u mee op een normale dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Nitrous schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:13:
Ik heb mijn Xperia P nu een aantal dagen in gebruik, 3-4 keer volledig opgeladen. Wordt steeds beter (de eerste paar cycli zijn altijd slecht) maar 1 ding valt me wel op. Als ik onder 'Accugebruik' kijk zie ik dat 'Android-systeem' een naar verhouding groot aandeel heeft in het stroomverbruik, namelijk 35%. Dat is nog meer dan het scherm!

CPU-totaal 1u 6m 49s terwijl het beeldscherm maar 46m 11s. aan staat. Heb geen live wallpaper of iets dergelijks, GPS, BT uit en Wifi vandaag overdag uitgeschakeld. Syncen gewoon standaard dingen, Gmail, exchange push en tweetdeck. Lijkt me 35% een beetje veel?
Dat viel me ook al op aan de telefoon. Mijn oude Hero deed schijnbaar niet zo veel want daar was het verbruik van het Android-systeem bijna verwaarloosbaar. Vaak rond de 7-8% (de rest was scherm, mobiel stand-by en telefoon inactief). Iemand een idee waar het aan ligt, of is dit normaal bij de wat nieuwere android telefoons?

P.S: Nitrous, wat gebeurde er na ongeveer 6 uur? Dat ging wel heel rap met de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort de xperia U. Nu voor het eerst leeg (neem ik aan). Na het werken was ie uit en kreeg k m niet meer aan. Thuis meteen in de oplader gedaan. Er brand een rood lampje naast mijn frontcamera. Maar ik krijg m met geen mogelijkheid aan. Hebben jullie dit ook wel eens gehad met jullie Xperia toestel?

edit: batterij eruit gehaald er weer in gedaan en nog maals aantal keren geprobeerd aan te krijgen en hij is inmiddels aan. Toch raar :/ Zou verwachten dat zodra je m in de oplader doet ie weer kan opstarten..

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2012 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:34:
Ik heb sinds kort de xperia U. Nu voor het eerst leeg (neem ik aan). Na het werken was ie uit en kreeg k m niet meer aan. Thuis meteen in de oplader gedaan. Er brand een rood lampje naast mijn frontcamera. Maar ik krijg m met geen mogelijkheid aan. Hebben jullie dit ook wel eens gehad met jullie Xperia toestel?

edit: batterij eruit gehaald er weer in gedaan en nog maals aantal keren geprobeerd aan te krijgen en hij is inmiddels aan. Toch raar :/ Zou verwachten dat zodra je m in de oplader doet ie weer kan opstarten..
Als ie echt helemaal leeg is moet je soms een paar minuten wachten voordat ie weer aan wil. Volgens mij een soort van beveiliging, misschien is er iemand hier die daar meer van af weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Wat is het beste voor je accu? Ik had hem bij ontvangst volledig volgeladen en daarna in gebruik genomen, en nu op 17% vind ik het wel weer tijd om hem op te laden, maar wat is optimaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

teiltjemetromme schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:03:
Wat is het beste voor je accu? Ik had hem bij ontvangst volledig volgeladen en daarna in gebruik genomen, en nu op 17% vind ik het wel weer tijd om hem op te laden, maar wat is optimaal?
woutur in "Sony Xperia P"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Ahja thx. En homescreens verwijderen/beperken tot 3 bijvoorbeeld, heb dit tot nu toe niet kunnen vinden? weet niet of het uberhaupt mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Iemand al ervaring met het schakelen tussen handmatig en automatisch netwerk ?
Is dit omslachtig verborgen in een ver verdoken menu ? Of mogelijk om als een voorkeur of
sneltoets te programmeren ?
Ik woon op de grens en moet dit meerdere keren per dag omschakelen om niet onwetend internationaal te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 17:08
teiltjemetromme schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:27:
Ahja thx. En homescreens verwijderen/beperken tot 3 bijvoorbeeld, heb dit tot nu toe niet kunnen vinden? weet niet of het uberhaupt mogelijk is?
ook erg benieuwd naar! heb er maar eentje nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:39:
Hallo,
Iemand al ervaring met het schakelen tussen handmatig en automatisch netwerk ?
Is dit omslachtig verborgen in een ver verdoken menu ? Of mogelijk om als een voorkeur of
sneltoets te programmeren ?
Ik woon op de grens en moet dit meerdere keren per dag omschakelen om niet onwetend internationaal te bellen.
Hallo!

Instellingen > Draadloos en Netwerken > Mobiele Netwerken > Mobiele Providers > laten zoeken > Zoekmodus :) Met een sneltoets gaat het voor zover ik weet niet.

Glad to be of service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag; de ledlampjes in de doorzichtige balk zijn er plots mee opgehouden. Waar kan je instellen dat ze wel of niet branden? Of zijn de lamjes alle drie kapot? Ik heb de telefoon nu een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:51:
Ik heb een vraag; de ledlampjes in de doorzichtige balk zijn er plots mee opgehouden. Waar kan je instellen dat ze wel of niet branden? Of zijn de lamjes alle drie kapot? Ik heb de telefoon nu een week.
Helpt een reboot niet? LIjkt me sterk dat er 3 ledjes tegelijk kapot gaan.. en als het in de verbinding met dat doorzichtige balkje zit, zou je antenne ook kapot moeten zijn en had je ook andere problemen gehad daardoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

teiltjemetromme schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:27:
Dat gaat niet. Dit is vaak een feature in custom roms en het zou kunnen dat het bij een andere launcher zit, bijv. launcher pro. Het laatste weet ik niet zeker.

Pagina: 1 ... 8 ... 35 Laatste