Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:04
nWn Music schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:57:
Hoe doen jullie het trouwens met hoesjes / sleeves? Bij mijn oude telefoon gebruikte ik die niet en dat ging goed, maar de Xperia P is wat groter en vooral gladder en ik ben bang dat deze eerder uit mn broek valt (bijv. tijdens het fietsen).
Heb deze case en gaat er als gegoten in ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Albert020 op 05-06-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
nWn Music schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:57:
Hoe doen jullie het trouwens met hoesjes / sleeves? Bij mijn oude telefoon gebruikte ik die niet en dat ging goed, maar de Xperia P is wat groter en vooral gladder en ik ben bang dat deze eerder uit mn broek valt (bijv. tijdens het fietsen).
Ik ben voor deze gegaan. Moet nog binnenkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:17

nWn

In Geocentric Orbit

Albert020 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:10:
[...]

Tweety1 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:21:
[...]

Ik ben voor deze gegaan. Moet nog binnenkomen
Thanks! :) Zien er allebei goed uit, even bedenken welke het gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 14:30

kingfriko

100 % BULLY

Die hebben beide geen pull-tab zo te zien ? daar ben ik eigenlijk naar op zoek , gewoon van zwart leer ...

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
kingfriko schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:46:
Die hebben beide geen pull-tab zo te zien ? daar ben ik eigenlijk naar op zoek , gewoon van zwart leer ...
Er zit wel een pull-tab op mijn case ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files4/116635/medium/6efAujPa9y.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Albert020 op 05-06-2012 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Bedankt voor de reacties over het toetsenbord, ik ga er eens naar kijken!
kevin33 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 09:36:
[...]

Thanx, nog 1 vraag, dat onderste klepje, is dat van plastic? ik lees her en der dat het klepje nogal makkelijk is te verwijderen.
Die van mij zit inderdaad ook muurvast, niets mis mee.
Mlazurro schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 04:47:
[...]
Ik heb het toestel nu sinds vrijdag en heb nog geen enkele keer een fix gehad. WiFi staat aan, alsook GPS. Zie ik iets over het hoofd? Moet ik ergens nog specifiek "locatie delen" aanvinken? Bij Google Maps/Profiel instellingen?

Verder zeer tevreden over het toestel.
Scherm, snelheid, design, geluid.... enorme stap vooruit t.o.v. mijn oude Galaxy Ace (die wel snel een GPS fix had :/ )

GPS gebruik ik zeer regelmatig, kan dus eigenlijk niet zonder.

Nog mensen met gelijkaardige dodgy GPS?
Best apart inderdaad. Ook al op verschillende locaties geprobeerd, bijvoorbeeld thuis en werk?
Die van mij heeft een fix binnen een paar seconden, op 10 meter nauwkeurig. En dan staat alleen GPS aan, geen WiFi.
Als je bijvoorbeeld Maps opstart wordt er dan ook gevraagd om GPS en Draadloze Netwerken aan te zetten? Vervolgens vraagt 'ie nog om een Locatie toestemming van Google. En als je dat hebt gedaan blijft 'ie zoeken naar je locatie zonder iets te vinden?

Overigens hoop ik dat er snel custom roms komen zonder die bloatware die er nu standaard op staat. En dan praat ik over de apps Aanbevolen, Muziek & Video's, Wisepilot, Messenger+, Nieuws en weer, Google zoeken, Gmail, Google+, Latitude, Playnow (wat is het überhaupt?), Talk en Timescape.
Tenzij jullie mij kunnen overtuigen van het nut van die apps, ben ik ze liever kwijt dan rijk :D.

[ Voor 14% gewijzigd door Majesty op 05-06-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:25
Majesty schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 17:26:
Overigens hoop ik dat er snel custom roms komen zonder die bloatware die er nu standaard op staat. En dan praat ik over de apps Aanbevolen, Muziek & Video's, Wisepilot, Messenger+, Nieuws en weer, Google zoeken, Gmail, Google+, Latitude, Playnow (wat is het überhaupt?), Talk en Timescape.
Tenzij jullie mij kunnen overtuigen van het nut van die apps, ben ik ze liever kwijt dan rijk :D.
Een deel van die Apps kan je wel verwijderen via Instellingen > Toepassingen > Toepassingen beheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-10 14:52
Majesty schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 17:26:

Best apart inderdaad. Ook al op verschillende locaties geprobeerd, bijvoorbeeld thuis en werk?
Die van mij heeft een fix binnen een paar seconden, op 10 meter nauwkeurig. En dan staat alleen GPS aan, geen WiFi.
Als je bijvoorbeeld Maps opstart wordt er dan ook gevraagd om GPS en Draadloze Netwerken aan te zetten? Vervolgens vraagt 'ie nog om een Locatie toestemming van Google. En als je dat hebt gedaan blijft 'ie zoeken naar je locatie zonder iets te vinden?
Wat rondgeneust op het net (XDA fora...) en daar een app genaamd "GPS Status" gevonden die de Assisted GPS data kan resetten. Dat gedaan en nu hem ik plots wel een fix met GPS, doch alleen buitenshuis. Met m'n oude Ace ook binnen.

Zal het daar mee moeten doen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:11
Zoals ook eerder tegen mij was gezegd, zet onder Instellingen > Locatie wel aan dat de telefoon ook data verbindingen mag gebruiken voor locatie bepaling. Sindsdien heb ik een fix binnen enkele seconden :)

Merken jullie trouwens ook dat bepaalde kleuren niet helemaal correct worden weergegeven in bepaalde 'situaties' (lees dim achtig stand). Geel is groen, Oranje (van ING app) is ook vaag oranje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
@ Mlazurro: Volgens mij zijn dat alleen Playnow en Wisepilot, maar toch bedankt.

Het is nu al 11 dagen dat ik 'm gebruik, dus het is inmiddels wel tijd voor een eerste indruk.

Allereerst meld ik even dat ik van een iPod Touch (die ik gebruikte voor Whatsapp en muziek) en een Sony Ericsson W705 af kom en dat ik nu in het bezit ben van de zwarte versie van de Xperia P.

Behuizing
Hij ziet er in mijn ogen chique uit, mooi zwart. Elke keer als ik 'm weer zie liggen schiet me weer te binnen dat ik 'm er eigenlijk wel erg mooi uit vind zien. De telefoon is voor de rest goed afgewerkt op wat kleine puntjes na. Hieronder vallen onder andere de randen rondom het scherm: ik heb het idee dat zich hierin weleens stof/vuil kan gaan vestigen, wat al eerder ter sprake is gekomen in dit topic. Dat is bij mij nog niet het geval, althans, een heel klein beetje aan de onderkant. En wat voor anderen misschien een nadeel is, is de vlekgevoeligheid van de achterkant van de telefoon. Ik vind het geen minpunt omdat de vlekken er met enkele vegen weg te halen zijn.

De knoppen werken allemaal erg fijn. Vooral de knoppen in de doorzichtige balk ben ik heel erg over te spreken. Ik heb in de Mediamarkt de Xperia S even getest en vergeleken met die ervaring vind ik de Xperia P toch wel fijner, gezien de knoppen in mijn opzicht ook op een betere plek zitten. Maar na een tijdje wennen is dat bij de Xperia S ook gewoon goed te doen lijkt me.
De gevoeligheid van de knoppen is in ieder geval erg goed, ik heb nog geen één keer gehad dat ik dubbel moest klikken om het te laten werken. Of beter, in ieder geval niet bewust geïrriteerd erdoor, misschien uit reflex wel automatisch voor een tweede keer gedrukt.

De camera knop daarentegen vind ik wel iets te stroef gaan. Ik denk dat ze dit ook een beetje bewust gedaan hebben om het niet cheap te laten lijken en om te voorkomen dat er foto's in de broekzak gemaakt worden. Over de camera verderop meer.

Daarnaast zie ik rondom de USB ingang al wat zilvere puntjes verschijnen door het in en uit halen van de kabel.

Ik heb verder geen last van een losse onderkant, zit gewoon goed vast.

Beeldscherm
In één woord fantastisch. Ik heb 'm al vergeleken met verschillende toestellen (iPhone 4s, Desire S, Evo 3D), op foto en video gebied, maar ook op browser en game gebied. En stuk voor stuk vind ik de Xperia P toch het mooiste beeldscherm hebben. En dan bedoel ik qua kleur en scherpte.
Bij foto's wil het nog weleens het geval zijn dat erg felle kleuren (neem sinaasappels of felle bloemen) iets te fel weergegeven worden op de Xperia P. Maar ik denk dat dat aan de Bravia Engine ligt die bij mij ten alle tijden aan staat. Die heeft overigens alleen invloed op foto's en video's.

Camera
Ik ben weinig andere smartphone camera's gewend, dus ik vergelijk het meer met mijn Canon Ixus 85, maar de kwaliteit is redelijk goed te noemen. Het is niet moeilijk om er goede foto's mee te maken. Er doet zich nog wel wat ruis voor onder wat minder goede weersomstandigheden, maar dat was te verwachten.
Wat ik wel een nadeel vind is dat je niet kunt instellen dat de "Snel Starten" functie met "normale" settings foto's maakt in plaats van Auto Scene. Maar goed, als dat het enige minpunt is dan lijkt het me duidelijk dat er niets mis is met de camera zelf.

Ik heb voor de liefhebbers nog een aantal gemaakte foto's en een filmpje geüpload. Er zitten er een paar bij die ik een aantal pagina's terug al gepost heb, dat was onder ideale weersomstandigheden. De overige foto's zijn afgelopen zondag in Dierenpark Emmen gemaakt: het was een typisch regenachtige zondagmiddag. Absoluut geen ideaal weer om foto's te maken.

http://img843.imageshack.us/img843/2289/dsc0022nt.jpg
http://img849.imageshack.us/img849/6522/dsc0026cn.jpg
http://img833.imageshack.us/img833/6273/dsc0032gj.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/4716/dsc0044td.jpg
http://img17.imageshack.us/img17/275/dsc0047gk.jpg
http://img341.imageshack.us/img341/3732/dsc0089xl.jpg
http://img18.imageshack.us/img18/2996/dsc0153td.jpg
http://img207.imageshack.us/img207/585/dsc0166h.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/7903/dsc0175kc.jpg
http://img703.imageshack.us/img703/9595/dsc0186ped.jpg
http://img831.imageshack.us/img831/3905/dsc0287n.jpg

YouTube: Dierenpark Emmen - Sony Xperia P

Over de video ben ik niet echt te spreken. Maar als ik erbij bedenk dat het om een smartphone camera gaat, is het goed te noemen. Er komt wel wat ruis in voor en op m'n 1080p laptop scherm zie ik wel wat pixelachtig beeld voorbij komen, maar voor de rest is het niet verkeerd.

Software
Ik vind dat alles soepel draait. Ben nog weinig tot geen haperingen tegen gekomen. Alle websites openen snel, pinch zoomen gaat heel erg vlot op webpagina's (was ik absoluut niet gewend). En het browsen werkt overal het algemeen gewoon erg fijn. Ik heb wel de Dolphin HD browser geïnstalleerd.
Er staat wel wat troep op qua apps die ik er niet op wil hebben, maar dat gaat er later wel af als er custom roms beschikbaar komen.

Ook heb ik het spel GTA III vergeleken met een HTC Evo 3D: dit draait op de Xperia P toch een stuk vloeiender, ook ziet het er mooier uit.

Batterij
Ja.. Het belangrijkste op dit moment voor velen, de batterij. Ik ben van mening dat hij lang genoeg mee gaat voor wat erin zit: een 1305 mah accu. Maar ik hoop toch wel heel erg dat er een mogelijkheid komt om ze te vervangen, ook al gooi ik daarmee m'n garantie weg. Het zou gewoon fijn zijn dat wanneer je 's morgens om 7 uur de telefoon van de lader haalt, je gewoon niet om hoeft te kijken naar wat je doet met de telefoon: games, veel browsen, veel bellen etc. om het einde van de dag (20:00) te halen zonder tussendoor op te hoeven laden.
Maar dat blijft een droom denk ik.
Buiten dat vind ik dat de accu het goed volhoudt. Vandaag heb ik aardig wat apps geïnstalleerd en verwijderd, gegamed (15 - 25 min), internet browsen, veel gewhatsapped, foto's gemaakt, wat gespeeld met GPS en navigatie, gebeld.

Dit is het resultaat (screen on time 3h 21m):
http://img406.imageshack....creenshot201206051901.png
http://img856.imageshack....reenshot2012060519021.png

Ik ben er wel tevreden mee, maar ik hoop dat het nog beter wordt door eventuele updates.

Zoals JRKAP hierboven aankaart is er ook nog een issue met de kleur geel, die wordt namelijk een lime-achtige kleur. Maar dit probleem doet zich alleen voor tijdens het browsen, logo's of achtergrondkleuren. Bij foto's heb ik het nog niet terug zien komen, ook niet op websites. Ik heb al wel gelezen dat dit in de volgende firmware update verholpen moet zijn, in China is die al uit geloof ik.

Volgens mij was dat het wel wat ik erover kwijt wil. Als me nog iets te binnen schiet laat ik dat nog weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
  • Laatst online: 29-08 15:49
Klein vraagje: als je muziek via oortjes afspeelt, is dan een zachte ruis en vervorming te horen als je je muziek niet al te luid zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Corman schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 21:16:
Klein vraagje: als je muziek via oortjes afspeelt, is dan een zachte ruis en vervorming te horen als je je muziek niet al te luid zet?
Ik heb er geen last van in ieder geval. Misschien ligt het aan je mp3's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
  • Laatst online: 29-08 15:49
Majesty schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 21:20:
[...]

Ik heb er geen last van in ieder geval. Misschien ligt het aan je mp3's.
Ik heb de telefoon niet, maar ik heb dat tot nu toe bij ongelooflijk veel apparaten. Mijn HTC Legend is nog het ergste, maar bijvoorbeeld ook mijn laptop geeft ruis bij lage volumes. Dat valt te wijten aan slechte audio-isolatie; je hoort eigenlijk de storing van de elektrische velden van andere apparatuur in je telefoon/computer. Het ligt niet aan de bronbestanden want iedere audio-input heeft er last van, omdat het puur storing is uiteindelijk.

Maar goed, de Xperia P heeft dat dus niet, of alleszins niet duidelijk neem ik aan?

[ Voor 8% gewijzigd door Corman op 05-06-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-10 04:37
De Xperia P heeft er ook wat last van, maar je merkt het alleen bij lage volumes en wanneer je op 2G/3G-data zit. Dan hoor je op de achtergrond heel stilletjes de typische GSM-geluidjes die je ook hoort wanneer je telefoon aan je PC-speakers ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Het was me nooit opgevallen, maar nu hoor ik het ook. Dat kan of aan mijn oren liggen, of omdat de muziek echt ongelofelijk zacht moet en het een nummer moet zijn dat van zichzelf al erg zacht is.
Ik kan het overigens beter reproduceren met Sennheiser MX270 oortjes dan de in-ear oortjes die bijgeleverd werden.

Als je weleens zachte muziek luistert in bed in een zeer stille omgeving kan ik me voorstellen dat het storend is inderdaad, maar anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homey D. Clown
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-07 18:45
Ik wou dat die eeuwige "haal lader uit stopcontact om energie te sparen" melding uit te zetten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Homey D. Clown schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:45:
Ik wou dat die eeuwige "haal lader uit stopcontact om energie te sparen" melding uit te zetten was.
+1. Gelukkig zijn er al wat custom roms klaar, en waarschijnlijk meer onderweg. Kan me niet voorstellen dat die melding daar nog in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
GSM Topdeal heeft trouwens wel een hele mooie aanbieding met dit toestel.

http://www.gsmtopdeal.nl/product/sony-xperia-p-black-silver/

Het is dat ik hem al los heb gekocht, anders had ik het gedaan. Ben trouwens wel verbaasd dat ze al zo snel dit toestel aanbieden. Normaal hebben ze alleen telefoons die al een tijdje uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F97
  • Laatst online: 15-05-2024

F97

Fabian

Nieuws over de SmartDock op Xperiablog. Zou de usb-poorten kwijtraken maar bluetooth krijgen, een naamsverandering ondergaan, en gelanceerd worden in Q3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Laatst online: 30-04-2024
lap... Heb mijn Xperia P in combo met die Smartdock gekocht bij Vandenborre en die hebben me zogezegd gegarandeerd dat de Smartdock wel nog binnen ging komen. Ondertussen heb ik de Xperia dus nu al een paar dagen in bezit en daar gekocht voor 399 en nog in afwachting van de Smartdock... redeneer ik nu fout om te stellen dat ze me de waarde van de smartdock (59 €) dan maar moeten terug betalen...? Tenslotte heb ik bij Vandenborre gekocht omwille van die cadeau-actie... anders had ik elders goedkoper de Xperia P (zonder smartdock) gekocht voor pakweg 350 €...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F97

F97

Fabian

renio schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:25:
lap... Heb mijn Xperia P in combo met die Smartdock gekocht bij Vandenborre en die hebben me zogezegd gegarandeerd dat de Smartdock wel nog binnen ging komen. Ondertussen heb ik de Xperia dus nu al een paar dagen in bezit en daar gekocht voor 399 en nog in afwachting van de Smartdock... redeneer ik nu fout om te stellen dat ze me de waarde van de smartdock (59 €) dan maar moeten terug betalen...? Tenslotte heb ik bij Vandenborre gekocht omwille van die cadeau-actie... anders had ik elders goedkoper de Xperia P (zonder smartdock) gekocht voor pakweg 350 €...
Nee, heb hem op dezelfde manier besteld bij Vandenborre en krijg mijn telefoon morgen. Gisteren hebben ze gebeld om dat te melden en met de bevestiging dat dat SmartDock er komt. Ik vermoed dat we gewoon nog enkele weken zullen moeten wachten en ze het dan zullen opsturen.

No stress ;) (Al moet ik toegeven dat ik voor gisteren ook wel ongeduldig was om nu eindelijk eens te weten hoe het zat.)

[ Voor 2% gewijzigd door F97 op 06-06-2012 15:45 . Reden: verwarring vermijden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
SmartDock is van naam veranderd, heeft ook geen USB-poorten meer. Wel Bluetooth.

http://www.xperiablog.net...smartdock-launches-in-q3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:44
F97 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:56:
Nieuws over de SmartDock op Xperiablog. Zou de usb-poorten kwijtraken maar bluetooth krijgen, een naamsverandering ondergaan, en gelanceerd worden in Q3.
Bedoelen ze nou dat-ie in het zwart OF zilver leverbaar is, of dat ze hem alleen in het zwart/zilver (dus zoals op de foto) leverbaar hebben? Zou namelijk graag de zwarte willen hebben, maar of die ook gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Is maar in één kleur, gewoon zwart.
Afbeeldingslocatie: http://www-static.se-mc.com/blogs.dir/0/files/2012/01/Xperia-p-tv-dock-gallery-image-04-940x529.png
http://www.sonymobile.com...ssories/xperia-p-tv-dock/

[ Voor 19% gewijzigd door AmbroosV op 06-06-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:58

kevin33

Welkom in Utopia.

Net gekocht,1e indruk Wow, 2e indruk wat ontzettend veel meuk staat erop.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-10 17:08
kevin33 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 17:22:
de mijne komt morgen binnen! ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
kevin33 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 17:22:
Kennis van mij heeft de HTC One S daar staat nog veeel meeer meuk op ... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 06-06-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:58

kevin33

Welkom in Utopia.

Albert020 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:18:
[...]

Kennis van mij heeft de HTC One S daar staat nog veeel meeer meuk op ... ;)
Dat ze niet een mogelijkheid geven tijdens de 1e keer opstarten of na een harde reset.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
kevin33 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:06:
[...]

Dat ze niet een mogelijkheid geven tijdens de 1e keer opstarten of na een harde reset.
Ja idd, dat zou mooi geweest zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

:Y) De kat had honger?

Bedankt voor je review, toestel lijkt mij wel wat maar nog niet in de hand gehad.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-10 14:09
Voor de mensen die hem nog niet hebben, waaronder ikzelf (A), check gsmtopdeal. 22,45 per maand 2 jaar. Gratis foon icm 250 minuten, én 250 sms/mms én 500mb.(tmobile) Ik denk dat ik deze aanbieding ga pakken ipv over te gaan naar hollands nieuwe :)

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Humma Kavula schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:27:
[...]

:Y) De kat had honger?

Bedankt voor je review, toestel lijkt mij wel wat maar nog niet in de hand gehad.
Die kwam inderdaad net een mus tegen toen ik buiten liep om wat foto's te maken.:p
Als je nog dingen wilt weten over de telefoon moet je het maar laten weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Kan de telefoon ook unlocken met gezichtsherkenning? dat zag ik iemand vandaag doen op mn werk, schijnt iets van android te zijn? Zag er pretty-awesome uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
teiltjemetromme schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 00:06:
Kan de telefoon ook unlocken met gezichtsherkenning? dat zag ik iemand vandaag doen op mn werk, schijnt iets van android te zijn? Zag er pretty-awesome uit
Dacht dat 3.7 dat niet kan maar 4.03 wel. eind juli begin augustus zou de Xperia P dat dus ook kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
wat vinden de Xperia P eigenaars van de verlichting van de touch sensitive knopjes in de transparante balk...? Ik vind die onvoldoende (in het donker), zowel qua lichtsterkte als qua tijdsduur..
Ook nog mijn Xperia P vergeleken met eentje uit Mediamarkt en ik zit toch met een soort van fabricage-foutje (zoals eerder hier reeds omgeschreven, echter een foto er van maken lukt langs geen kanten want het is enkel onder een bepaalde invalshoek duidelijk zichtbaar en zonder macro-lens haast niet te fotograferen): soort van onafgewerkte folie in die transparante balk... misschien dat ik daardoor minder verlichting heb.. en.. 100% muurvast zit die dop onderaan ook niet echt... ok, ik moet er een klein beetje aan trekken om het er af te krijgen, dat is goed genoeg... maar er zit toch beetje speling op waardoor het niet even soliede als de rest van het toestel aanvoelt... begin in het algemeen te twijfelen of ik 'm niet zou inwisselen voor een ander exemplaar..

[ Voor 9% gewijzigd door renio op 07-06-2012 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homey D. Clown
Ik vind het ook niet veel voorstellen, die lichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Die lichtjes zijn niet heel sterk, maar persoonlijk vind ik ze goed genoeg voor s'avonds. Daarnaast mer ik dat ik dat na 3 dagen al gevoelsmatig de juiste knop te pakken heb zonder er naar te kijken. Wel is het me opgevallen dat niet alle drie lampjes even sterk oplichten (althans daar lijkt het op). De onderkant zit bij mij muurvast en ik heb redelijk kracht gezet om dat te testen. Ik heb geen enkele klacht over de bouwkwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
De lichtjes zijn niet erg fel, maar dat vind ik niet erg. Na een paar keer weet je toch wel waar welke knop zit, en kijk je er niet eens meer naar. Maar het is wel een leuke gimmick om aan anderen te laten zien. :Y

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Tweety1 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 10:26:
Die lichtjes zijn niet heel sterk, maar persoonlijk vind ik ze goed genoeg voor s'avonds. Daarnaast mer ik dat ik dat na 3 dagen al gevoelsmatig de juiste knop te pakken heb zonder er naar te kijken. Wel is het me opgevallen dat niet alle drie lampjes even sterk oplichten (althans daar lijkt het op). De onderkant zit bij mij muurvast en ik heb redelijk kracht gezet om dat te testen. Ik heb geen enkele klacht over de bouwkwaliteit
Merk bij die van mij rechts onder een heel klein beetje speling zit als ik er aan trek,
maar het lijkt mij niet echt de bedoeling dat je daar aan gaat zitten trekken en frikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 14:31

woutur

Klauwtjes uit!

Heeft er iemand ervaring met de Xperia P en carkits? Ik krijg bij mijn Peugeot vaak een blikkerig geluid dat zoveel verstoort dat ik slecht verstaanbaar ben.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
Heb m binnen! Prima toestel so far. Weet iemand hoe je het batterijpercentage kunt laten zien ipv alleen het groene icoontje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
walterwhite schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 17:34:
Heb m binnen! Prima toestel so far. Weet iemand hoe je het batterijpercentage kunt laten zien ipv alleen het groene icoontje?
Ik gebruik er een widget voor. SiMi Clock widget, maar daar zit ook een batterijwidget in die erg discreet en handig is. Je kan het ook in de statusbalk aanpassen, maar dan heb je root nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Over root gesproken, heeft iemand dit al gedaan, en zijn er al mensen die custom roms draaien? Zo ja, hoe bevalt dat? Ik ben zelf hard aan het twijfelen want root + custom rom heeft wel veel voordelen (minder crapware, root explorer, etc.).

Als er mensen zijn met custom roms, hoe bevallen die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F97

F97

Fabian

Hem 'm ook net. Alleen, de ledjes in de transparante balk blijven branden als ik hem lock (da's toch gewoon via de power knop hé?). Is dat een instelling die ik kan uitzetten, of een bug?

Edit: "have you tried switching it off and on again" ... Ja, easy does it :p d'oh. Reboot heeft het opgelost.

[ Voor 23% gewijzigd door F97 op 07-06-2012 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Ik heb zojuist eindelijk de telefoon in het echt gezien, mediamarkt groningen. Wat me opviel is dat de ledjes in de balk vrijwel niet te zien waren en dat het dus nauwelijk verlicht was. De S en de U hadden dit allebei een stuk beter in orde, had ze naast elkaar gehouden in de winkel. Tevens kon je het klepje er redelijk makkelijk aftrekken.

Zijn dit beide dingen die bij alle toestellen het geval zijn, of hebben ze daar een slechte versie in de winkel?

Misschien kan iemand een fototje plaatsen overdag van de ledjes in de balk en eentje in het donker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

grrr wat duurt dat lang voordat t-mobile die bestelling verzend :) beschermhoesje maar vast gelijk besteld ...

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
walterwhite schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 17:34:
Ik gebruik daar Battery Indicator voor. Dan komt er ook een icoontje linksboven in de statusbalk te staan met het percentage erin.
nWn Music schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 18:35:
Over root gesproken, heeft iemand dit al gedaan, en zijn er al mensen die custom roms draaien? Zo ja, hoe bevalt dat? Ik ben zelf hard aan het twijfelen want root + custom rom heeft wel veel voordelen (minder crapware, root explorer, etc.).

Als er mensen zijn met custom roms, hoe bevallen die?
Ik hoop er ook op! Heb er nog weinig van gelezen eerlijk gezegd.
teiltjemetromme schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:40:
Ik heb zojuist eindelijk de telefoon in het echt gezien, mediamarkt groningen. Wat me opviel is dat de ledjes in de balk vrijwel niet te zien waren en dat het dus nauwelijk verlicht was. De S en de U hadden dit allebei een stuk beter in orde, had ze naast elkaar gehouden in de winkel. Tevens kon je het klepje er redelijk makkelijk aftrekken.

Zijn dit beide dingen die bij alle toestellen het geval zijn, of hebben ze daar een slechte versie in de winkel?

Misschien kan iemand een fototje plaatsen overdag van de ledjes in de balk en eentje in het donker?
Ze zijn ook nauwelijks verlicht, overdag kan ik ze amper zien. 's Avonds zie ik ze wel goed.
Met het klepje bedoel je het onderstuk? Dat kan er bij mij in ieder geval niet af. Ga het ook niet proberen, want hij zit gewoon goed vast.

Wat ik wel merk is dat er best snel krasjes op het scherm (lees: screenprotector die er standaard op zit) komen. En dan ben ik er absoluut niet ruw mee geweest, integendeel, juist voorzichtig. Nooit met sleutels of andere voorwerpen in broekzak etc. Ik denk dat ik m'n screenprotector er maar af ga halen om te kijken of het überhaupt niet op het scherm te zien is. En er daarna een misschien een andere op doe, maar dat weet ik nog niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:50
Albert020 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:10:
[...]

Ik heb ook die Konkis SL Leather case besteld en gisteren binnengekregen. Past inderdaad perfect. Alsof hij specifiek voor dit model gemaakt is.

Mooie zachte binnenkant (tegen beschadigen uiteraard) en een pull-tab.

@Albert020: Bedankt voor de tip. Erg mooie case.

[ Voor 4% gewijzigd door BB72 op 08-06-2012 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
BB72 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 08:04:
[...]

Ik heb ook die Konkis SL Leather case besteld en gisteren binnengekregen. Past inderdaad perfect. Alsof hij specifiek voor dit model gemaakt is.

Mooie zachte binnenkant (tegen beschadigen uiteraard) en een pull-tab.
Zoals hier onder goed te zien is:

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files4/116635/medium/6efAujPa9y.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Root en custom roms vind je hier: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1518

Root is het makkelijkst te verkrijgen (en dat is nog een klusje, vooral de USB-drivers installeren voor Windows) via unlocken van de bootloader en een custom geroote kernel. Er zijn al ROMS prerooted, zonder bloatware en er is een KA02 ROM met allerlei aanpassingen en verbeteringen.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
iemand suggesties voor een goede browser en andere coole apps? thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
walterwhite schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:15:
Als browser gebruik ik Dolphin HD Browser. Coole/handige apps..
- Shazam
- TVGids voor als je weleens TV kijkt
- Google Goggles
- Prey (ook een account aanmaken)
- Battery Indicator voor een percentage van je accu linksbovenin voor als je dat handig vindt
woutur schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:23:
Root en custom roms vind je hier: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1518

Root is het makkelijkst te verkrijgen (en dat is nog een klusje, vooral de USB-drivers installeren voor Windows) via unlocken van de bootloader en een custom geroote kernel. Er zijn al ROMS prerooted, zonder bloatware en er is een KA02 ROM met allerlei aanpassingen en verbeteringen.
Thanks! Heb jij zelf al een prerooted ROM geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

walterwhite schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:15:
Ik gebruik Opera Mobile, bevalt prima. Andere handige apps vind ik Traffic Monitor voor data, Rainy Days, Battery Widget, Pure Calendar Widget, en SilenMode OnOff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
Thanks! Ben benieuwd wanneer de update naar android 4.0 komt, en wat de voordelen/veranderingen gaan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homey D. Clown
Ik heb ook die konkis case, zit als gegoten. Alleen jammer dat ie geen magneetsluiting heeft (en dat ik dat niet gezien had), vind ik zef veel mooier dan klitteband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie88
  • Laatst online: 26-08-2021
Dag,

Ik heb de xperia P nu sinds woensdag maar heb hem helaas nog niet zo intensief kunnen gebruiken om er iets nuttigs over te zeggen.

Waar ik wel mee zit is de facebook app. Ik kan via een 2g/3g verbinding niet inloggen op de app (wel via de mobiele site). Als ik thuis via het draadloze netwerk inlog gaat alles goed. Hoe kan dit? Het is namelijk best wel irritant!

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

noerie88 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 14:11:
Dag,

Ik heb de xperia P nu sinds woensdag maar heb hem helaas nog niet zo intensief kunnen gebruiken om er iets nuttigs over te zeggen.

Waar ik wel mee zit is de facebook app. Ik kan via een 2g/3g verbinding niet inloggen op de app (wel via de mobiele site). Als ik thuis via het draadloze netwerk inlog gaat alles goed. Hoe kan dit? Het is namelijk best wel irritant!

Groetjes,
Hmm, balen. Ik kan je helaas niet zeggen waarom het niet lukt, maar bij mij werkt de Facebook app zonder problemen, zowel over wifi als over 2g/3g.

Wat anders, weet iemand of de custom roms (zoals die van krabappel op xda) ook superuser hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Vandaag dit toestel ook gehaald, mijn eerste android machine dus flink wennen na 15 jaar alleen maar nokia's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:11
Probeer vandaag om de zoveel minuten snel een filmpje te maken (van een voetbal wedstrijd), maar een aantal keer bleef hij wazig in de camera stand waardoor ik het moment mistte :( Kan je (zonder opname te starten) de focus forceren ?

Mijn apps:

- 1password reader (icm met 1Password op de PC)
- AD.nl
- ING Bankieren
- Battery widget
- Chrome to Phone (handig om links vanaf Chrome direct naar je toestel te sturen)
- Colornote (goede notitie/ToDo lijst app)
- Telegraaf
- Google Drive
- 10001 cocktails ( :P )
- Dropbox
- Flitsmeister
- Instagram
- Google +
- LogMein
- My Data Manager (hele goede verbruiks app!)
- Nu.nl
- NOS teletekst
- Oranje Toeter
- Pathe
- Sleep (goede wekk app)
- Smart Keyboard Pro (heeft gewoon net die paar settings die ik zocht in een keyboard)
- Tweakers app (uiteraard)
- Voetbal International

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
JRKAP schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 15:14:
Probeer vandaag om de zoveel minuten snel een filmpje te maken (van een voetbal wedstrijd), maar een aantal keer bleef hij wazig in de camera stand waardoor ik het moment mistte :( Kan je (zonder opname te starten) de focus forceren ?
Ik gebruik daarvoor tap to focus bij de camera, maar bij filmen kan het inderdaad niet. De sluiterknop half indrukken werkt daar ook niet bij, jammer. Het enige dat je kan instellen is enkele autofocus of gezichtsdetectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Hoe zit het trouwens met docking stations? Het enige dock dat ik kan vinden is die van Sony zelf, en het duurt nog wel even voordat ie te koop is. Voor mijn oude HTC Hero waren er echter heel veel docks te vinden.

Weet iemand meer over 3th party docks? Anders moet ik zelf gaan knutselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
nWn Music schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 14:29:
[...]

Hmm, balen. Ik kan je helaas niet zeggen waarom het niet lukt, maar bij mij werkt de Facebook app zonder problemen, zowel over wifi als over 2g/3g.

Wat anders, weet iemand of de custom roms (zoals die van krabappel op xda) ook superuser hebben?
Als je je telefoon root heb je per definitie superuser, anders is hij niet geroot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Frigolamptje schreef op zondag 10 juni 2012 @ 11:16:
[...]

Als je je telefoon root heb je per definitie superuser, anders is hij niet geroot...
Met een unlockte bootloader kan je een niet geroote rom erop zetten zonder 'superuser', dus de vraag is niet zo gek. Echter de krabappel rom waar hij naar verwijst heeft dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Frigolamptje schreef op zondag 10 juni 2012 @ 11:16:
[...]

Thanks, dat wist ik nog niet.

Ik heb de telefoon nu geroot en de custom ROM van krabappel erop staan. Alles werkt nu prima, maar ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
nWn Music schreef op zondag 10 juni 2012 @ 16:46:
[...]

Thanks, dat wist ik nog niet.

Ik heb de telefoon nu geroot en de custom ROM van krabappel erop staan. Alles werkt nu prima, maar ik hou jullie op de hoogte!
Fijn om te weten, ik blijf graag op de hoogte inderdaad! Ben vooral benieuwd naar batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-10 14:52
Werkt bij iedereen de GPS vlot? Ik blijf er problemen mee hebben.
8/10 poging geen fix - ook niet na paar minuten. Mét Wifi aan en buiten.

Bij mijn low-end Samsung Ace was dit veel beter. Gewoon een mindere GPS, of scheelt er iets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:46

Sick Nick

Drop the top!

Hier heeft ie binnen een seconde of wat een fix, zowel in google maps, sygic of bij het maken van een foto (geotag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
bij mij ook binnen de paar seconden een fix, geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:19
Mijn Xperia P is ook binnen. Leuk telefoontje. Even wennen, omdat ik HTC gewend ben. Het toestel is wel redelijk lang. Verlichting in het balkje is inderdaad haast niet te zien.
Ook hier 2 SmartTags erbij. Als ik zo de berichten bekijk, dan denk ik dat bij de zwarte wel Tags meegeleverd worden en bij de zilveren versie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast excuses als deze vraag op de verkeerde plaats staat;

Na aanschaf van mijn Xperia P, heb ik deze weer omgeruild, omdat mijn bereik vaak wegviel. Als ik het toestel uitzetten en weer opstarte, had ik op dezelfde plek, met dezelfde handgrip weer vol bereik. Daar ik plots naar het ziekenhuis moest en wilde bellen, lukte dat niet.. Vandaar mijn gsm omgeruild, maar de nieuwe heeft er ook vaak last van dat ik voicemailberichten krijg, zonder dat ik iemand heb zien bellen(of dat ze zeggen mij niet te kunnen bereikene). Heb overigens Vodafone, en deze problemen niet gehad met andere telefoons (iphone 3G, Nokia C5-00) hebben jullie dat ook? een erg magere ontvangst, en wanneer je herstart weer alle berichtjes binnen krijgt?

Daarnaast heb ik het volgende wat mij verbaast: Mijn Xperia P laadt niet op via de usb-lader aangesloten op mijn 12v-aansluiting in de auto. Het lampje brand van de usblader in het 12V''gat'' maar mijn xperia laadt niet op? Dit deed ik altijd met andere smartphones wel zo. Heeft iemand dat ook? Via usbkabel aangesloten op de computer werkt wel gewoon. Weet iemand al wanneer er een update komt voor de Xperia P, net als Xperia S mbt de langere batterijduur en ontvangst-verbetering?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F97

F97

Fabian

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:24:
Na aanschaf van mijn Xperia P, heb ik deze weer omgeruild, omdat mijn bereik vaak wegviel. Als ik het toestel uitzetten en weer opstarte, had ik op dezelfde plek, met dezelfde handgrip weer vol bereik. Daar ik plots naar het ziekenhuis moest en wilde bellen, lukte dat niet.. Vandaar mijn gsm omgeruild, maar de nieuwe heeft er ook vaak last van dat ik voicemailberichten krijg, zonder dat ik iemand heb zien bellen(of dat ze zeggen mij niet te kunnen bereikene). Heb overigens Vodafone, en deze problemen niet gehad met andere telefoons (iphone 3G, Nokia C5-00) hebben jullie dat ook? een erg magere ontvangst, en wanneer je herstart weer alle berichtjes binnen krijgt?
Ik heb binnen soms nul streepjes ontvangst, terwijl ik nochtans niet in een soort bunker leef :) Heb er wel nog geen last van gehad omdat ik zelf niet moest bellen op die momenten, maar ik hou het het in de gaten.
Mlazurro schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:33:
Werkt bij iedereen de GPS vlot? Ik blijf er problemen mee hebben.
8/10 poging geen fix - ook niet na paar minuten. Mét Wifi aan en buiten.

Bij mijn low-end Samsung Ace was dit veel beter. Gewoon een mindere GPS, of scheelt er iets aan?
Heb ik ook. Eerste keer dat ik GPS testte, ging het vrij vlot. Tweede keer al niet meer. Een half uur rondgefietst met Endomondo en dan uitgezet omdat ik simpelweg geen ontvangst had ... Binnenkort nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
F97 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:59:
[...]

Ik heb binnen soms nul streepjes ontvangst, terwijl ik nochtans niet in een soort bunker leef :) Heb er wel nog geen last van gehad omdat ik zelf niet moest bellen op die momenten, maar ik hou het het in de gaten.
Dit heb ik ook inderdaad. Maar een seconde later is dat ineens weer 4 streepjes, het wisselt echt heel erg bij mij. Ik ben er wel vrij zeker van dat wanneer hij 0 streepjes aangeeft, ik nog wel gewoon gebeld kan worden en dus gewoon bereik heb. Dat van de berichtjes bij opnieuw opstarten heb ik geen last van.

Edit:
Blijkbaar zijn er al 2 firmware updates uitgekomen voor de Xperia P, maar niet in Nederland. Misschien gaat het om specifieke locatieupdates:
http://talk.sonymobile.com/thread/39280

[ Voor 13% gewijzigd door Majesty op 11-06-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Ik heb geen last van een slechte verbinding. Zowel op de Xperia P als mijn oude Hero geeft de ontvangst wel eens 0 streepjes aan, maar ik heb daar nooit problemen mee ondervonden.
Majesty schreef op maandag 11 juni 2012 @ 00:11:
[...]

Fijn om te weten, ik blijf graag op de hoogte inderdaad! Ben vooral benieuwd naar batterijduur.
Nog even over de ROM. Qua problemen heb ik één keer (uurtje na installatie) een spontane reboot gehad, maar verder voelt de ROM net zo stabiel als de normale firmware. Als ik met mijn rug naar een met zonlicht beschenen ruit zit wil het beeld af en toe een beetje flikkeren omdat ie snel de helderheid aanpast. Dit gebeurt echter niet vaak en ik vind het niet vervelend. Vanochtend op de fiets werd ik gebeld terwijl ik naar Spotify aan het luisteren, en naderhand wilde Spotify niet verder gaan met afspelen.

Al met al voelt alles stabiel aan, en heb ik geen last meer van crapware / irritante oplader meldingen enz. Qua batterij lijkt er gevoelsmatig een verbetering in te zitten. De battery drop op 2/3 komt door een reboot.

Afbeeldingslocatie: http://equivoquia.com/media/images/screenshot_2012-06-11_1535.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Bedankt voor het delen van je ervaringen. Dat "knipperende" heb ik af en toe zelf ook weleens, heeft dus niet met de custom rom te maken denk ik.

Levensduur van de batterij ziet er goed uit zo! Ik heb alleen nog wel een paar vragen:
- Op de tijden dat je geen WiFi aan had staan, stond 3G toen wel aan?
- Wat is de weergave tijd?
- Wat stond er aan qua sync/data?
- Welke apps staan er wel op na het flashen?

Bijvoorbaad dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Majesty schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:35:
Bedankt voor het delen van je ervaringen. Dat "knipperende" heb ik af en toe zelf ook weleens, heeft dus niet met de custom rom te maken denk ik.

Levensduur van de batterij ziet er goed uit zo! Ik heb alleen nog wel een paar vragen:
- Op de tijden dat je geen WiFi aan had staan, stond 3G toen wel aan?
- Wat is de weergave tijd?
- Wat stond er aan qua sync/data?
- Welke apps staan er wel op na het flashen?

Bijvoorbaad dank!
Om je vragen te beantwoorden:
- Normaal gesproken wel, maar van 01:00 - 06:00 staat ie in energy save mode, dus zonder Wifi / sync. Volgens mij heeft ie dan wel 3G maar dat weet ik niet zeker.
- De weergave tijd was 45 minuten (helderheid automatisch aanpassen met energiebesparing)
- Qua sync, hij pakt automatisch Google (Gmail, Calendar, Contacten) en Whatsapp. Verder heb ik widgets van Pure Calendar (30 minuten), Sinopia (beltegoed, om de 6 uur), Traffic Monitor en Weatherpro (geen idee hoe vaak die syncen).
- De standaard apps (Agenda, Contacten, Gmail, Mail, Play Store etc.). Verder superuser, Timescape, Stroombesparing, Timer, Stopwatch, Rekenmachine, 3D-camera, Wereldklok, Tags, FM-radio, 3D-album en Downloads. Als je specifiek vragen hebt over een app moet je het maar even laten weten.

En misschien dat je hier wat aan hebt:

Afbeeldingslocatie: http://equivoquia.com/media/images/screenshot_2012-06-11_1613.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Oké thanks! :)

Nog maar een vraag dan: op hoeveel staat je normale geheugengebruik? Kun je zien bij Instellingen -> Toepassingen beheren -> Actieve services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Dat staat nu op 186mb gebruikt en 507mb vrij. Ik gebruik verder geen task killer of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Aha, daar was ik gewoon even benieuwd naar. Bij mij staat het op 205 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Zojuist de telefoon besteld via gsmtopdeal. Inderdaad een topdeal, zelfs incl smarttags ^^ Zilveren variant gekozen omdat deze toch wat chiquer oogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Heeft iemand al een goede NFC tag settings app gevonden? Ik vind de app 'Tags' van Sony zelf nogal beperkt. Het minimum wat ze zouden kunnen ondersteunen zijn alle functies op het eigen toggle paneel (incl datasync, GPS etc.). Ik zoek een app die al deze zaken ondersteund zodat ik mijn telefoon echt goed onder controle heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
wellicht een domme vraag (aangezien niemand hem nog gesteld heeft, maar ik wel screenshots voorbij zie vliegen). Hoe maak je die? Mijn vorige telefoon draaide nog op 2.2 en die ondersteunde screenshots nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie88
  • Laatst online: 26-08-2021
Tweety1 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:00:
wellicht een domme vraag (aangezien niemand hem nog gesteld heeft, maar ik wel screenshots voorbij zie vliegen). Hoe maak je die? Mijn vorige telefoon draaide nog op 2.2 en die ondersteunde screenshots nog niet.
Gewoon even de aan/uit knop ingedrukt houden en voila (de onderste optie geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
noerie88 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:28:
[...]

Gewoon even de aan/uit knop ingedrukt houden en voila (de onderste optie geloof ik)
Hoe simpel kan het zijn |:( Hiebij een screenshot van de batterij. Gisteren om 6.30 van het stroom afgehaald. Tussen 23.00-6.00 wordt er geen data gesynchroniseerd.

Afbeeldingslocatie: http://i157.photobucket.com/albums/t62/Tweety_hobey/screenshotXperia.png

De volgende apps en settings staan altijd aan:
- WIFI
- Handy Profiles
- Yellowbrick
- Whatsapp
- Facebook (push)
- Gmail (push)

Als er geen wifi beschikbaar is, wordt er gebruik gemaakt van 3G of H netwerk. Bluetooth heeft voor een uurtje aangestaan tijdens de rit terug naar huis. Running Fred heb ik gisteren uitgeprobeerd voor ongeveer 20 min

Al met al niet ontevreden over de batterij

[ Voor 57% gewijzigd door Miss_80 op 12-06-2012 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Laatst online: 10-10 13:19
Ik ook heb sinds vorige week dit mooie toestel! Vooral het design was wat mij aansprak.

Was jullie het al opgevallen dat als je een knijp beweging maakt op het homescreen de widgets van alle screens samen beginnen te zweven en met het schudden van je telefoon gaan botsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ja, dat doet elke Xperia al sinds een jaar of wat :P Moet je eens 1 van die widgets dan aantikken, ga je naar het homescreen waar die widget op staat.

[ Voor 48% gewijzigd door Sick Nick op 12-06-2012 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Laatst online: 10-10 13:19
Ik kom net vanaf een Motorola Milestone ik was dus nog niet gezegend met mooie animaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Tweety1 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:47:
[...]

Hoe simpel kan het zijn |:( Hiebij een screenshot van de batterij. Gisteren om 6.30 van het stroom afgehaald. Tussen 23.00-6.00 wordt er geen data gesynchroniseerd.
Heb je dat zo ingesteld, of heb je de telefoon dan uitstaan? En hoe stel je dat op een tijdbestek in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
teiltjemetromme schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:10:
[...]

Heb je dat zo ingesteld, of heb je de telefoon dan uitstaan? En hoe stel je dat op een tijdbestek in?
Ik doe dat aan de hand van Handy Profiles. Daarmee kan je profielen instellen op basis van WIFI locaties (dat gebruik ik veelvuldig en daarom staat WIFI altijd aan), maar ook op basis van timers en agenda. Door middel van een timer gaat bij mij het nacht profiel aan om 23.00 en daarmee stop ik ook data synchronisatie. Super hadnige tool al zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Zo'n nacht profiel kan al standaard met de power saver applicatie die erop staat. Kan je snachts alles uit gooien als jw wilt. Verder gebruik ik die tags om thuis, in de auto en op kantoor snel en makkelijk te schakelen. Kan uiteraard ook op basis van netwerk profielen maar dat kost toch iets meer stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Ik heb nu twee dagen de custom ROM van Krabappel erop staan, en ik moet zeggen, het werkt als een trein. Het is vooral gevoelsmatig, maar ik heb echt het idee dat het soepeler draait, zuiniger met de batterij omgaat, en gewoonweg meer functionaliteit biedt door root. Verder werkt alles naar behoren en heb ik nog geen dingen gevonden die ontbreken (behalve die irritante "haal je oplader uit het stopcontact" melding :) ).

Het unlocken van de bootloader en het flashen van een ROM via fastboot was trouwens erg simpel, het staat allemaal goed beschreven op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 15:43
Heeft iemand enig idee hoe je de settings van de nfc tags kan aanpassen? Ik heb ze aangepast toen ik de telefoon net had maar ik kan de app Xperia smarttags maar niet vinden in de app lijst terwijl hij wel geinstalleerd staat.

Edit: Voortaan eerst even zelf googelen, blijkbaar kun je je smarttag settings editten in de liveware manager app, helemaal vergeten :p

[ Voor 23% gewijzigd door blueice85 op 12-06-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:19
blueice85 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:43:
Heeft iemand enig idee hoe je de settings van de nfc tags kan aanpassen? Ik heb ze aangepast toen ik de telefoon net had maar ik kan de app Xperia smarttags maar niet vinden in de app lijst terwijl hij wel geinstalleerd staat.

Edit: Voortaan eerst even zelf googelen, blijkbaar kun je je smarttag settings editten in de liveware manager app, helemaal vergeten :p
De app LiveWare beheren moet je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 09:06
Heb 'm ook maandag besteld als verlenging van m'n abo.. gratis toestel, 500 mb internet p.maand voor 22,45 euro. Erg fijn. Belminuten maak ik toch nooit op, bellen is secundair voor me..

Ik zie hierboven iemand iets zeggen over Handy Profiles; zelf ben ik wel gek van Timeriffic. Kun je meerdere schedules door elkaar heen laten lopen (bijv. maandag, woensdag en vrijdag 's ochtends tussen 08.00 uur en 10.00 uur ringtone op zacht, dinsdagmiddag van 14.00 uur tot 23.00 uur op hard, wifi uit op zaterdag maar zondagmiddag juist weer aan, etc). Ik ken Handy Profiles verder niet..

M'n huidige foon is een HTC Wildfire (geen "S") .. heb 'm al eens geroot en Cyanogenmod 7 erop gezet, dat was al een aardige vooruitgang :) (als is het maar vanwege overklokken). Ben heel benieuwd hoe de Xperia P me gaat bevallen!

Met de resolutie van de P, zie je daar nog individuele pixels? Het is en blijft een 540 px-breed scherm..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
Na een uurtje of 17 moet ik hem wel opladen, en ik gebruik hem nieteens intensief. Ik laat de baterij wel helemaal leeglopen alvorens ik hem opnieuw oplaad.

[ Voor 40% gewijzigd door walterwhite op 12-06-2012 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

Is De P inmiddels in de winkel overal een beetje op voorraad ? onlie bestellen lukt maar niet op een af andere manier , T-mobile zelf snapt er ook niks van , vandaag weer aan de lijn gehangen met ze , was de bestelling weer "zomaar" geannulleerd :? was de 4e keer al , ben er al een beetje klaar mee zo , ga hem wel in de winkel halen , alleen laatste keer dat ik er was hadden ze hem nergens op voorraad ....

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Tweety1 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:47:
[...]

De volgende apps en settings staan altijd aan:
- WIFI
- Handy Profiles
- Yellowbrick
- Whatsapp
- Facebook (push)
- Gmail (push)

Als er geen wifi beschikbaar is, wordt er gebruik gemaakt van 3G of H netwerk. Bluetooth heeft voor een uurtje aangestaan tijdens de rit terug naar huis. Running Fred heb ik gisteren uitgeprobeerd voor ongeveer 20 min

Al met al niet ontevreden over de batterij
Nou dat haal ik niet hoor, die batterij duur van jou en al helemaal niet met WiFi altijd aan + 3G en BT voor een uur. Daar mag je heel blij mee zijn, haha.
Ik heb het idee dat iets bij mij "draint", maar ben er nog niet achter wat. Misschien dat het na het installeren van de custom ROM weg is.
Overigens merk ik altijd dat de eerste paar procenten echt enorm hard gaan. Als ik 'm van de lader haal, is hij na 10 min gebruik meestal al op 98%. Sowieso browsen is erg intensief.

Hoelang was je display-on tijd?
nWn Music schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:58:
Ik heb nu twee dagen de custom ROM van Krabappel erop staan, en ik moet zeggen, het werkt als een trein. Het is vooral gevoelsmatig, maar ik heb echt het idee dat het soepeler draait, zuiniger met de batterij omgaat, en gewoonweg meer functionaliteit biedt door root. Verder werkt alles naar behoren en heb ik nog geen dingen gevonden die ontbreken (behalve die irritante "haal je oplader uit het stopcontact" melding :) ).

Het unlocken van de bootloader en het flashen van een ROM via fastboot was trouwens erg simpel, het staat allemaal goed beschreven op XDA.
Hoe zit dat eigenlijk met het unlocken van de bootloader en die DRM keys en dergelijken. En belangrijker: garantie? Stel dat er een hardware defect ontstaat, de camera werkt niet meer bijvoorbeeld. Heb je dan nog gewoon garantie? Qua functionaliteiten valt er weinig weg volgens mij. Zelfs TrackID werkt gewoon nog, toch?

Ik heb de threads allemaal al doorgelezen inderdaad. Heb jij trouwens je contacten laten behouden of nog een factory reset er achteraan gedaan?

[ Voor 34% gewijzigd door Majesty op 12-06-2012 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn

nWn

In Geocentric Orbit

Majesty schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 19:02:

[...]

Hoe zit dat eigenlijk met het unlocken van de bootloader en die DRM keys en dergelijken. En belangrijker: garantie? Stel dat er een hardware defect ontstaat, de camera werkt niet meer bijvoorbeeld. Heb je dan nog gewoon garantie? Qua functionaliteiten valt er weinig weg volgens mij. Zelfs TrackID werkt gewoon nog, toch?

Ik heb de threads allemaal al doorgelezen inderdaad. Heb jij trouwens je contacten laten behouden of nog een factory reset er achteraan gedaan?
Ja, ik vroeg me ook af wat ze met drm keys bedoelde :), van muziek en films enz.? Dat dacht ik tenminste en ik heb spotify dus keys zijn dan geen probleem.

Om de bootloader te unlocken moet je op de Sony website je imei code invullen, dus ze weten dat je je telefoon unlocked. Ook moet je aangeven dat je weet dat er een deel van je garantie verloren kan gaan. Maar ik heb het idee dat ze met bijv. Camera problemen niet moeilijk gaan doen, alleen bij problemen die door het rooten komen (oververhit door overclock bijv.). Zo niet, dan heb ik pech ;). Ik dacht ergens op de Sony site te hebben gelezen dat je garantie beperkt wordt, maar niet wegvalt.

TrackID zal denk ik nog wel werken maar zit niet standaard in de rom.

En ik heb een factory reset gedaan. Contacten synced ie automatisch via Google, dus daar hoef ik nooit op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
DRM keys waren altijd nodig om programma's als TrackID te laten werken. Ik weet niet precies wat het nu voor nadelen heeft als je ze dus kwijt bent door unlocken. Zal misschien met Music Unlimited worden, of één van die andere programma's.
Neem aan dat het inderdaad dan om dat soort defecten gaat, defecten die daar vanaf geleid kunnen worden. Maar misschien kunnen ze daar alles wel op af gaan schuiven. Ik verwacht alleen niet dat ze dat gaan merken als je 'm gewoon terug stuurt naar een webshop bijvoorbeeld.
En dat had ik ook gelezen inderdaad.

Ik ga me er ook eens in verdiepen. Kun je PC Companion nog wel gebruiken met je telefoon? Dan zou ik dus ook m'n contacten gewoon via PC op kunnen slaan en er na het flashen weer op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Majesty schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 19:02:
[

Hoelang was je display-on tijd?
Ik heb hem vanmiddag echt aan de lading moeten gooien dus kan dat niet meer nakijken. Op dit moment heb ik ruim 5 uur op deze accu zitten en de display tijd staat op 33 min. Zoals je kan zien ben ik niet voortdurend aan de gang met de telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik hoop dat de ICS-update snel komt, ik begin nu toch wel apps tegen te komen die Android 4.0 vereisen. Dan is het toch jammer dat een telefoon van nog geen maand oud, Gingerbread heeft.

Ik weet dat de uitrol van ICS eind juni begint met de Xperia S, en dat de Xperia P daarna komt. De Xperia U zou in Q3 2012 volgen... ik hoop dat het voor de P begin juli is, en niet eind augustus.

We are shaping the future

Pagina: 1 ... 7 ... 35 Laatste