Gaat hier allemaal zonder problemen...Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:10:
Vraagje: hoe gaat het bij jullie met wifi thuis? Mijn xperia p wil mijn laptop nog wel eens van het netwerk afgooien op een of andere vage manier. Iemand anders die dit ook al is overkomen?
Dan worden de IP adressen door de router niet goed verdeeld, hij koppelt hetzelfde IP adres dat normaal gesproken uitgegeven wordt aan je laptop, aan je telefoon. Het is geen Xperia P probleem in ieder geval. Maar dat kun je bijvoorbeeld oplossen door een statisch IP adres te gaan gebruiken op je laptop.Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:10:
Vraagje: hoe gaat het bij jullie met wifi thuis? Mijn xperia p wil mijn laptop nog wel eens van het netwerk afgooien op een of andere vage manier. Iemand anders die dit ook al is overkomen?
Welke gebruik je dan ?Deadsy schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:06:
[...]
Ik gebruik er zelf altijd eentje als ik een hele reeks nieuwe apps uit test.
Dit omdat als je genoeg nieuwe apps test er altijd wel een rotte appel tussen zit die op de achtergrond terwijl hij niet gebruikt word open blijft staan en de accu leeg trekt. Dan gebruik ik zulke zooi vaak om in de gaten te houden welke apps dit zijn.
IS voor mij zelf de belangrijkste factor als ik een nieuwe app zoek voor iets.
Dat kan best kloppen. Want als ik een foto bekijk, dan wordt geel wel goed weergegeven.Majesty schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:04:
Het is zeker dat het in ieder geval een software issue is en geen hardware issue. Ik denk dat de kleurencodes op websites verkeerd geïnterpreteerd worden voor de kleur geel, vandaar dat het een beetje een lime kleur krijgt. Maar goed, bij de volgende build dus opgelost.
Het is ook in apps (NS app bijvoorbeeld), ook codes natuurlijk. Maar inderdaad, dat heb ik ook al getest, die kleuren zijn wel normaal.El Cid schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:06:
[...]
Dat kan best kloppen. Want als ik een foto bekijk, dan wordt geel wel goed weergegeven.
Albert020 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 18:17:
[...]
Bedoel build-nummer, heb hier: 6.0.B.1.564

Wat raar dat jij dan een update hebt gehad, heb um hier vanaf woensdag.
Had je er waarschijnlijk toch oudere software opstaan....
[ Voor 12% gewijzigd door Albert020 op 31-05-2012 20:42 ]
Ja vaag. Stond bij dat het was ivm verbeterde batterijprestatiesAlbert020 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:40:
[...]
Wat raar dat jij dan een update hebt gehad, heb um hier vanaf woensdag.
Had je er waarschijnlijk toch oudere software opstaan....
Maar daarvoor had je zeker niet naar het build-nummer gekeken ?Peter1706 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:55:
[...]
Ja vaag. Stond bij dat het was ivm verbeterde batterijprestaties
Dat het bij foto's en video niet is ligt volgens mij gewoon aan het feit dat de Bravia Engine de kleuren dan corrigeert, bij browsen en in apps is de Bravia Engine niet actief.Majesty schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:08:
[...]
Het is ook in apps (NS app bijvoorbeeld), ook codes natuurlijk. Maar inderdaad, dat heb ik ook al getest, die kleuren zijn wel normaal.
Nee klopt. Dus geen idee welk nummer dit was en wat er nu precies gebeurd is.Albert020 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 22:22:
[...]
Maar daarvoor had je zeker niet naar het build-nummer gekeken ?
Ook met de Bravia Engine uit zijn de kleuren bij de foto's gewoon nog normaal, niet lime in plaats van geel. Hoop maar dat de update snel komt.Redblader schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 22:57:
[...]
Dat het bij foto's en video niet is ligt volgens mij gewoon aan het feit dat de Bravia Engine de kleuren dan corrigeert, bij browsen en in apps is de Bravia Engine niet actief.
De eerste custom roms zijn nu ook beschikbaar op XDA. Gebaseerd op de .564 build waar de meeste van jullie (ik moet nog spreken over jullie aangezien de mijne nog niet binnen is) op zitten. Met name gericht op smoothness.
Ik had het gelezen op de site van de Smartphoneshop;Fir3Fli3 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 18:18:
[...]
Voor zo ver ik weet is dat alleen bij de Xperia U, niet bij de P of S.
"De Sony Xperia P zou zelf niet misstaan op de rode loper. Het toestel is uit één stuk ontworpen en volledig van aluminium gemaakt. Je weet meteen wanneer er een bericht binnen is want het doorzichtige gedeelte licht op wanneer er een melding is."
Maar dit zal dan wel verkeerd zijn, of is het toch ergens een instelling die ik over het hoofd gezien heb?
Hoe zit het met de batterij? Ben van plan hem morgen te bestellen, mijn huidige 3gs hangt iedere dag aan de oplader.. hoop dat de xperia p langer meegaat
Reken daar mee niet al te veel op. Bijna elke smartphone moet s'avonds aan de lader. In verschillende reviews en forums heb ik gelezen dat de batterijduur niet tegenvalt, maar langer dan een dag (met vol gebruik) heb ik nog nergens gelezenwalterwhite schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:00:
Hoe zit het met de batterij? Ben van plan hem morgen te bestellen, mijn huidige 3gs hangt iedere dag aan de oplader.. hoop dat de xperia p langer meegaat
Gisteren van 7.00 uur 's ochtends tot 's avonds 22.00 uur volgehouden met regelmatig het scherm aan, dingetjes checken en 2 uur en 10 minuten bellen. Was compleet leeg. Een dag is dus een goede inschatting.walterwhite schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:00:
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Hebben meer mensen er last van dat er stof of vuil gaat zitten in de rand aan de onderkant van het scherm ?
Niet meer dan wat met een enkele veeg is weg te halen.Albert020 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:47:
Hebben meer mensen er last van dat er stof of vuil gaat zitten in de rand aan de onderkant van het scherm ?
Het blijft er bij mij tussen zitten, het is niet veel maar zie het wel...El Cid schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 16:20:
[...]
Niet meer dan wat met een enkele veeg is weg te halen.
en hij is binnen
. Gelijktijdig met een microsim van vodafone, dus super timing. Nu geen tijd om er mee te spelen, maar ik heb wel de inhoud van de doos bekeken omdat dat nog wel eens wil verschillen. Voor de geinteresseerde:
- 1 Xperia black
- 2 tags
- usb kabel + adapter
- oordopjes.
Besteld bij redcoon, 2 dagen levertijd.

- 1 Xperia black
- 2 tags
- usb kabel + adapter
- oordopjes.
Die van mij is ook binnen. Zilveren uitvoering geleverd door Studentmobiel.
Content:
1x Zilveren Xperia P
1x.Oordopjes
1x USB lader + kabel
GEEN tags
Content:
1x Zilveren Xperia P
1x.Oordopjes
1x USB lader + kabel
GEEN tags
Zelfde als jij hebt, besteld bij Belsimpel, 24 uur levertijdTweety1 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 18:14:
en hij is binnen. Gelijktijdig met een microsim van vodafone, dus super timing. Nu geen tijd om er mee te spelen, maar ik heb wel de inhoud van de doos bekeken omdat dat nog wel eens wil verschillen. Voor de geinteresseerde:
- 1 Xperia black
- 2 tags
- usb kabel + adapter
- oordopjes.
Heb me case ook binnen, phone gaat er als gegoten in
[ Voor 20% gewijzigd door Albert020 op 01-06-2012 20:11 ]
Inmiddels is binnen een week mijn defecte Xperia P vervangen door Coolblue met een nieuw exemplaar. Binnekort zal ik een review posten 
Tot nu een heel slick toestel
Tot nu een heel slick toestel
De Xperia P is geweldig alleen heb ik een probleem momenteel met mijn downloadsnelheid op het toestel. Op één of andere manier is deze soms heel snel maar dan stort de snelheid in. Het toestel blijft verbonden met mijn router (afstand 5-10m max). Dit is zowel in de browser als in de applicaties het geval. TV kijken gaat dus moeilijk zo op mijn telefoon.
Ik heb dus de SpeedTest App gedownload en bij conclusie ben ik gekomen dat er ten eerste geen mogelijke death grip kan zijn. Heb alles daarvan geprobeerd maar het signaal is maximaal. Als ik dan de test draai zie ik dat de 12-15Mbps snel gehaald worden (uitstekend voor de telefoon) maar na een seconde stort die in naar 3Mbps tot wel 0.1 a 0.2 kbps. Gemiddeld is het rond de 1Mbps maar vanwege die stortingen (ook te zien in de tijdreeksdiagram die realtime wordt weergegeven) zakt die soms naar 0 en dan stijgt die weer een beetje. Irritant in apps en op het internet omdat die dan stopt met laden. Dat het geen defect kan zijn zie ik als kijk naar de uploadsnelheden. Deze zijn 2.5Mbps zonder dalingen of vele stijgingen. Dit klopt aangezien Telenet (België) geen hoge uploadsnelheden levert.
Dit zijn mijn iMac snelheden op dezelfde afstand. Downloadsnelheid na +- 5x gedaan afgelopen week: Gemiddeld: 47Mbps en Uploadsnelheden gemiddeld 1.8Mbps (Mijn GSM kan dus sneller uploaden).
Ik weet niet waar ik dit probleem kan zien te verhelpen dus graag een fix. Op het internet kan ik helaas niks vinden. Buiten die rare stortingen van downloadsnelheden is dit een super Telefoon. Als dat opgelost is denk ik dat dit één van de beste GSM's beschikbaar is voor die prijs. Nu nog wachten op mijn Mediadock die ik er gratis bij heb gekregen (nog onderweg)
Ik heb dus de SpeedTest App gedownload en bij conclusie ben ik gekomen dat er ten eerste geen mogelijke death grip kan zijn. Heb alles daarvan geprobeerd maar het signaal is maximaal. Als ik dan de test draai zie ik dat de 12-15Mbps snel gehaald worden (uitstekend voor de telefoon) maar na een seconde stort die in naar 3Mbps tot wel 0.1 a 0.2 kbps. Gemiddeld is het rond de 1Mbps maar vanwege die stortingen (ook te zien in de tijdreeksdiagram die realtime wordt weergegeven) zakt die soms naar 0 en dan stijgt die weer een beetje. Irritant in apps en op het internet omdat die dan stopt met laden. Dat het geen defect kan zijn zie ik als kijk naar de uploadsnelheden. Deze zijn 2.5Mbps zonder dalingen of vele stijgingen. Dit klopt aangezien Telenet (België) geen hoge uploadsnelheden levert.
Dit zijn mijn iMac snelheden op dezelfde afstand. Downloadsnelheid na +- 5x gedaan afgelopen week: Gemiddeld: 47Mbps en Uploadsnelheden gemiddeld 1.8Mbps (Mijn GSM kan dus sneller uploaden).
Ik weet niet waar ik dit probleem kan zien te verhelpen dus graag een fix. Op het internet kan ik helaas niks vinden. Buiten die rare stortingen van downloadsnelheden is dit een super Telefoon. Als dat opgelost is denk ik dat dit één van de beste GSM's beschikbaar is voor die prijs. Nu nog wachten op mijn Mediadock die ik er gratis bij heb gekregen (nog onderweg)
Welke security gebruikt je AP (WPA1 en/of WPA2, AES en/of TKIP)?
WPA/WPA2 PSKAmbroosV schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 22:50:
Welke security gebruikt je AP (WPA1 en/of WPA2, AES en/of TKIP)?
Probeer je instellingen eens op WPA2 only te zetten, liefst ook op AES only (dus zonder TKIP). Is minder compatibel, maar alles uit het Vista-era (of later) zou er geen probleem mee mogen hebben, maar het is wel veiliger en meestal betrouwbaarder.
De problemen houden aan met de downloadsnelheid. Ik ga mijn telefoon eens resetten en zien wat het geeft en mijn instellingen van de router zet ik zoals ze waren. Anders een mailtje naar Sony. Het kan ook zijn dat ik iets heb gedaan want toen ik die uit de box had gehaald had ik een beetje geknoeid met wi-fi en energiebesparing enzo. Terug naar fabrieksinstellingen en kijken hoe het is. Ik zal wel morgen zeggen hoe het is verlopen. Eind deze week/begin volgende week een review op tweakers plaatsen. Eerste oordeel. Uitstekend (als we de wifi probleempjes niet meerekenen)AmbroosV schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 23:01:
Probeer je instellingen eens op WPA2 only te zetten, liefst ook op AES only (dus zonder TKIP). Is minder compatibel, maar alles uit het Vista-era (of later) zou er geen probleem mee mogen hebben, maar het is wel veiliger en meestal betrouwbaarder.
Lees net dat de P een FM transmitter zou hebben, kan iemand dat bevestigen? Had ik nog nergens gelezen namelijk en zou wel een leuke functie zijn voor in de auto!
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Verwijderd
Na een paar dagen spelen, nog steeds superblij met de xperia p. De enige minpuntjes tot nu toe zijn ten eerste de accuduur....ik haal een dag niet. Maar ik hoop dat dat na een week of twee beter wordt. Moet er wel bij zeggen dat ik er ook continu mee aan het spelen ben 
Ten tweede vind ik de laadkabel wel erg kort. Het is zeuren van mijn kant, maar ik heb nu maar 1 plek waar ik hem op kan laden terwijl de telefoon netjes kan blijven liggen.
Voor de rest, geweldig. Snelheid is super, foto's erg mooi (ook de panorama foto's zijn erg geslaagd) en zelfs films streamen via icefilms lukt gewoon via wifi
Ten tweede vind ik de laadkabel wel erg kort. Het is zeuren van mijn kant, maar ik heb nu maar 1 plek waar ik hem op kan laden terwijl de telefoon netjes kan blijven liggen.
Voor de rest, geweldig. Snelheid is super, foto's erg mooi (ook de panorama foto's zijn erg geslaagd) en zelfs films streamen via icefilms lukt gewoon via wifi
Toen ik vorig jaar in februari mijn eerste smartphone kocht was die de eerste week altijd leeg na maximum 6 uur omdat ik er gewoon de hele tijd mee bezig was
Ondertussen doe ik gemakkelijk twee dagen met één lading. Daar moet je je dus geen zorgen over maken
Dit kan ik bevestigen. Alhoewel ik er niet heel erg goed bereik mee heb bij mij thuis. Er worden maar een paar zenders opgepikt.Gugger schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 23:35:
Lees net dat de P een FM transmitter zou hebben, kan iemand dat bevestigen? Had ik nog nergens gelezen namelijk en zou wel een leuke functie zijn voor in de auto!
@El Cid: FM Transmitter is niet hetzelfde als FM Radio. Die radio heeft hij inderdaad.El Cid schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 06:59:
[...]
Dit kan ik bevestigen. Alhoewel ik er niet heel erg goed bereik mee heb bij mij thuis. Er worden maar een paar zenders opgepikt.
@Gugger: Transmitter heb ik nog niet kunnen vinden. Heb de telefoon ook pas sinds gisteren.
Ik heb de P nu ook binnen. Best tevreden van tot nog toe. Ik mis alleen de geavanceerdere sync mogelijkheden die mijn Legend wel had. Je kan blijkbaar maar één interval instellen, that's it.
Je hebt gelijk. Maar het was nog vroeg toen ik reageerde.BB72 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 09:24:
[...]
@El Cid: FM Transmitter is niet hetzelfde als FM Radio. Die radio heeft hij inderdaad.

Kan iemand die mijn vorige posts over downloadsnelheidproblemen gelezen heeft zeggen of het een defect van het toestel zelf kan zijn wetende dat de uploadsnelheden perfect (en stabiel) zijn en dat ik alle mogelijke instellingen van mijn router geprobeerd heb. Dan ga ik deze middag nog terug naar de winkel.
Zonet bij vandenborre de xperia p in zilver gaan ophalen en even aan de lader laten hangen... Zitten geen nfc tags bij... Toestel ziet er heel slick uit!
Ik zou het eerst eens bij iemand anders thuis proberen om te testen of het daar ook is. Het lijkt me eerder een netwerk probleem namelijk.Elazz schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:27:
Kan iemand die mijn vorige posts over downloadsnelheidproblemen gelezen heeft zeggen of het een defect van het toestel zelf kan zijn wetende dat de uploadsnelheden perfect (en stabiel) zijn en dat ik alle mogelijke instellingen van mijn router geprobeerd heb. Dan ga ik deze middag nog terug naar de winkel.
Ik deel je punten. Accu is echt niet om over naar huis te schrijven. Ik hoop dat met ICS en wellicht een custom ROM met conservatieve settings het een stuk beter wordt. Daarnaast wil ik alle stupide APK's er nog afgooien (moet ik een ge-roote kernel voor flashen). Er draaien een paar dingen continue waar ik het nut niet van inzie.Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 01:12:
Na een paar dagen spelen, nog steeds superblij met de xperia p. De enige minpuntjes tot nu toe zijn ten eerste de accuduur....ik haal een dag niet. Maar ik hoop dat dat na een week of twee beter wordt. Moet er wel bij zeggen dat ik er ook continu mee aan het spelen ben
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Ik heb zonet 500Mb aan Sygic maps afgehaald via WiFi zonder speciale hickups. Probeer zeker eerst eens op een andere locatie alvorens naar de winkel te stappen.Elazz schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:27:
Ik zal het proberen via andere netwerken. Ik vind het echt raar. Ik heb gemerkt dat wanneer ik opnieuw een verbinding maak dat ik de eerste 5min kan genieten van volledige downloadsnelheid en dan stort het in. Soms schiet het weer omhoog maar eenmaal de snelheid goed is zakt het in. Ik ga eerst dus andere netwerken uitproberen, eventueel wachten op de ICS update. Wanneer dat niet helpt dan ga ik naar de winkel. Ik zal binnenkort ook 3G proberen maar daar heb ik geen problemen mee ondervonden.
Ja! Dat viel mij vandaag ook ineens op, na hem een tijdje in een broekzak gehad te hebben. De randjes om het scherm zijn ineens heel stoffig, en krijg het niet weg met een vinger/nagel. En ik heb niet zo'n zin om voortdurend met een schoonmaaktooltje rond te lopen...Albert020 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:47:
Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...
haha idd, dacht al dat ik de enigste was die er last van had,Pathfinder schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:07:
[...]
Ja! Dat viel mij vandaag ook ineens op, na hem een tijdje in een broekzak gehad te hebben. De randjes om het scherm zijn ineens heel stoffig, en krijg het niet weg met een vinger/nagel. En ik heb niet zo'n zin om voortdurend met een schoonmaaktooltje rond te lopen...
laat het maar gewoon zitten, je doet er toch niks aan
[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 02-06-2012 19:14 ]
Minpuntje gevonden : De P heeft naast GLONASS ook geen A-GPS volgens mij. Hierdoor kan hij binnen met internet (zelfs met Wifi) geen locatie bepalen.
Mijn HTC Desire deed dit in een flits
Of moet ik een optie omzetten ergens?
Er zit wel degelijk A-GPS op dit toestel, gebruik zelf Sygic voor navigatie,JRKAP schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 19:17:
Minpuntje gevonden : De P heeft naast GLONASS ook geen A-GPS volgens mij. Hierdoor kan hij binnen met internet (zelfs met Wifi) geen locatie bepalen.
heb binnen 2 sec een fix, gewoon binnen in huis, je moet alleen locatie delen en gps aanzetten.
[ Voor 15% gewijzigd door Albert020 op 02-06-2012 19:51 ]
Tot nu een snelle mening:
Pluspunten:
+Prachtig design (zowel het toestel zelf als de interface/software)
+zeer goede camera met goede flits
+scherp mooi scherm
+goed zichtbaar in (direct) zonlicht
+snel;geen lag,
+goede/mooie muziek player (deed nooit wat met muziek op een telefoon, maar hier is het stijlvol en easy to use)
+goed (hard) geluid uit de speaker
+ Facebook widget met de nieuwe feed. Lekker makkelijk zonder Facebook app te starten
+ accu duur valt mij tot nu toe wel mee na het toestel 2 dagen in gebruik te hebben. Zal alleen nog maar beter worden komende weken. Dagelijks laden heb ik mij bij neergelegd, maar als ik kan uitkomen op 10 uur met normaal/redelijk veel gebruik ben ik tevreden
Binnekort kom ik met tijden
+ app drawer. mogelijkheid tot eigen sortering (was in het begin mijn nieuw geinstalleerd apps kwijt, maar het ging van links naar rechts, en stonden aan het einde. Met druk op de knop links onder ; Alfabetisch:)
+ helder/luide speaker voor het bellen.
+ OPSLAGRUIMTE!!! Mensen zeggen dat 16GB weinig is; maar ik kom van een HTC Desire en EIN-DE-LIJK genoeg ruimte voor apps. Fotos/video komt ook wel goed. Muziek en films doe ik (bijna) niet met mijn telefoon.
+gekleurde LED voor applicatie instellingen
+Snellader. Niet op de tijd gelet, maar nadat mijn toestel leeg was en ik hem aan de lader legde zag ik het groene lampje heel snel voor mijn gevoel
Minpunten :
-1 speaker aan de rechterzijde (voor of achter was miss beter)
- timeout instellingen van de 3 verlichte knoppen; gaan te snel uit vind ik.
- Timeout instellinge van het scherm (zelfde als bij de knoppen, gaat te snel. Zit je wat te lezen..plop uit)
- vingerafdrukken op het scherm (moet gezegd worden)
- weinig homescreens . Ik kom van HTC en was er 7 gewend
- weinig nuttige widgets; ik mis browser bladwijzers enorm. Goede agenda widget, twitter feed . (Maar hier gaat de 4.0 oplossing bieden denkik )
- GEEN 4.0 ICS. Interface voelt soms gewoon oud; vrij nutteloos notificatie scherm bijv.
- Geen koppeling tussen telefoon/gmail contacten en Facebook. Fotootjes bij contact vind ik nou eenmaal mooi. (HTC heeft dit beter op orde)
Ik heb nog geen Xperia Tags op het moment, maar die zullen snel komen. Dit zie ik ook als een pluspunt aangezien ik toch veel in de auto zit en dan Bluetooth/Nav in een flits wil starten. En toekomstige NFC mogelijkheden natuurlijk.
Als mensen minpunten bij mij kunnen verhelpen/weghalen hoor ik het graag:)
Pluspunten:
+Prachtig design (zowel het toestel zelf als de interface/software)
+zeer goede camera met goede flits
+scherp mooi scherm
+goed zichtbaar in (direct) zonlicht
+snel;geen lag,
+goede/mooie muziek player (deed nooit wat met muziek op een telefoon, maar hier is het stijlvol en easy to use)
+goed (hard) geluid uit de speaker
+ Facebook widget met de nieuwe feed. Lekker makkelijk zonder Facebook app te starten
+ accu duur valt mij tot nu toe wel mee na het toestel 2 dagen in gebruik te hebben. Zal alleen nog maar beter worden komende weken. Dagelijks laden heb ik mij bij neergelegd, maar als ik kan uitkomen op 10 uur met normaal/redelijk veel gebruik ben ik tevreden
+ app drawer. mogelijkheid tot eigen sortering (was in het begin mijn nieuw geinstalleerd apps kwijt, maar het ging van links naar rechts, en stonden aan het einde. Met druk op de knop links onder ; Alfabetisch:)
+ helder/luide speaker voor het bellen.
+ OPSLAGRUIMTE!!! Mensen zeggen dat 16GB weinig is; maar ik kom van een HTC Desire en EIN-DE-LIJK genoeg ruimte voor apps. Fotos/video komt ook wel goed. Muziek en films doe ik (bijna) niet met mijn telefoon.
+gekleurde LED voor applicatie instellingen
+Snellader. Niet op de tijd gelet, maar nadat mijn toestel leeg was en ik hem aan de lader legde zag ik het groene lampje heel snel voor mijn gevoel
Minpunten :
- Timeout instellinge van het scherm (zelfde als bij de knoppen, gaat te snel. Zit je wat te lezen..plop uit)
- vingerafdrukken op het scherm (moet gezegd worden)
- weinig nuttige widgets; ik mis browser bladwijzers enorm. Goede agenda widget, twitter feed . (Maar hier gaat de 4.0 oplossing bieden denkik )
- GEEN 4.0 ICS. Interface voelt soms gewoon oud; vrij nutteloos notificatie scherm bijv.
- Geen koppeling tussen telefoon/gmail contacten en Facebook. Fotootjes bij contact vind ik nou eenmaal mooi. (HTC heeft dit beter op orde)
Ik heb nog geen Xperia Tags op het moment, maar die zullen snel komen. Dit zie ik ook als een pluspunt aangezien ik toch veel in de auto zit en dan Bluetooth/Nav in een flits wil starten. En toekomstige NFC mogelijkheden natuurlijk.
Als mensen minpunten bij mij kunnen verhelpen/weghalen hoor ik het graag:)
[ Voor 6% gewijzigd door Kappade op 03-06-2012 12:12 ]
Ik las op deze site dat er een micro-SD slot in de Xperia P zit, die
zit er dus niet op, of ik kan hem nergens vinden
Die ga je idd niet kunnen vinden
Wil je dat zal je de Xperia Sola moeten kopen, die kan dat weer wel.
Mochten er mensen geïnteresseerd zijn in de rode variant, onze oosterburen hebben deze versie wel in vele shops op voorraad.
Heb hem zelf bij Amazon.de besteld voor €369,- (stond er eerst voor €430,- paar dagen terug). Levertijd is 3 dagen, volgens mijn orderupdate word hij 6 juni afgeleverd.
Kost wat meer, maar dan heb je wel de hipster-uitvoering.
Heb hem zelf bij Amazon.de besteld voor €369,- (stond er eerst voor €430,- paar dagen terug). Levertijd is 3 dagen, volgens mijn orderupdate word hij 6 juni afgeleverd.
Kost wat meer, maar dan heb je wel de hipster-uitvoering.
Die Versusio moet je niet vertrouwen. Ik weet niet wat er scheelt met die site, maar er zijn nog wel specs verkeerd over de Xperia P. Oa die FM transmitter dacht ik daar gezien te hebben.Albert020 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:22:
Ik las op deze site dat er een micro-SD slot in de Xperia P zit, die
Als je op twintig sites de juiste instellingen ziet, mag je niet die ene gaan geloven die vermeldt dat de gsm wél heeft wat jij net toevallig ook wil dat hij heeft
[ Voor 0% gewijzigd door F97 op 03-06-2012 13:53 . Reden: Typo ]
Deze timeout kan je instellen bij Instellingen > Weergave > Time-out schermJRKAP schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:07:
Minpunten :
Bladwijzers kan je op je homepage zetten (ik heb ze in een map) door in de browser naar Bladwijzers te gaan, lang op een bladwijzer te drukken en dan te kiezen voor "snelk. naar startp. toevoeg.". Dan komt er op je middelste homescreen een snelkoppeling naar de bladwijzer die je kan zetten waar je wil!- vingerafdrukken op het scherm (moet gezegd worden)
Dit gaat wel, moet je je Facebook-instellingen eventjes nakijken (met bestaande contacten syncen). Contacten moeten wel exact dezelfde naam hebben. Als dat niet lukt kan je ook lang op een contact drukken > Contact samenvoegen en dan kan je je contact linken aan Facebook én Facebook in Xperia! Het is de laatste tijd inderdaad wel een stuk minder stabiel, en bij de meeste contacten wil het bij mij ook niet meer werken.- GEEN 4.0 ICS. Interface voelt soms gewoon oud; vrij nutteloos notificatie scherm bijv.
[ Voor 3% gewijzigd door AmbroosV op 03-06-2012 13:53 ]
Kan iemand mij zijn routerinstellingen voor wi-fi opsturen met ook de instellingen van de telefoon want ik wil mijn telefoon niet terugbrengen eigenlijk. Het lijkt net alsof iets ervoor zorgt dat de downloads tegen worden gehouden want de wifi chip kan toch niet kapot zijn als je soms 20Mbps hebt maar daarna weer 0.1Mbps terwijl de uploadsnelheden hetzelfde blijven (meer dan ik van Telenet Fibernet (België)) krijg namelijk 3.7 Mbps in plaats van 2.5Mbps. Als de wifi chip niet normaal werkt dan moest dit toch ook uploadsnelheden laten instorten. Een factory reset heeft niet geholpen, dit probleem blijft maar misschien zijn het mijn routerinstellingen. Maar als dat zo is vind ik het raar want Telenet levert met Docsis 3.0 overal dezelfde instellingen en ik ben de enige met problemen.
Zelf heb ik met mijn oude HTC Hero problemen gehad met wifi. Dit heb ik opgelost door in de router de radio band op 20MHz te zetten (stond eerst op auto) en de netwerk mode op mixed (stond eerst op Wireless-N only). Nu had de Hero alleen b+g, dus misschien dat die laatste stap overbodig is voor de xperia P. De router is trouwens een Linksys WRT150N.Elazz schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:24:
Kan iemand mij zijn routerinstellingen voor wi-fi opsturen met ook de instellingen van de telefoon want ik wil mijn telefoon niet terugbrengen eigenlijk. Het lijkt net alsof iets ervoor zorgt dat de downloads tegen worden gehouden want de wifi chip kan toch niet kapot zijn als je soms 20Mbps hebt maar daarna weer 0.1Mbps terwijl de uploadsnelheden hetzelfde blijven (meer dan ik van Telenet Fibernet (België)) krijg namelijk 3.7 Mbps in plaats van 2.5Mbps. Als de wifi chip niet normaal werkt dan moest dit toch ook uploadsnelheden laten instorten. Een factory reset heeft niet geholpen, dit probleem blijft maar misschien zijn het mijn routerinstellingen. Maar als dat zo is vind ik het raar want Telenet levert met Docsis 3.0 overal dezelfde instellingen en ik ben de enige met problemen.
Wat anders, heeft iemand al geroot / een custom ROM erop staan?
Zoals eerder gezegd: probeer het eerst eens bij een buurman, familielid, vriend op zijn/haar wifi. Dan sluit je meteen het probleem uit. Ik haal via FTP de max. van mijn netwerk, zo'n 2.5 megabyte per seconde (mp3's, heel mapje).Elazz schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:24:
Ik heb mijn bootloader unlocked maar heb nog geen geroote kernel er op gezet. Zitten in die kernel nog geen voldoende opties naar mijn smaak. Als ook een recovery daarin zetten en mogelijkheden tot ondervolting en cpu frequency settings dan ga ik over
[ Voor 10% gewijzigd door woutur op 03-06-2012 14:43 ]
Ik heb ook die Telenetmodem en ik gebruik die ook voor WiFi.Elazz schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:24:
Instellingen:
WiFi aan
Homespot aan
2.4Ghz only (als je geen 5Ghz gebruikt zet je 't best uit, dan gebruikt hij twee antennes voor 2.4Ghz)
BGN
Kanaal 11 (zou niet mogen uitmaken)
Kanaalbreedte auto (vrij belangrijk)
WPA2 PSK, AES, zichtbaar
MAC-restrict uit, WPS uit
Geavanceerd:
Subnet ...0.1
Blokkeer gefragmenteerde pakketten niet actief
Firewall niet actief
UPnP actief
DMZ uit (op 0)
Die Telenetmodems doen het wel alleen goed als je vrij dichtbij zit en dus goede ontvangst hebt.
Bedankt voor alle hulp. Mijn laatste test is morgen wanneer ik het bij iemand anders probeer. Ik ga vanavond nog een beetje prutsen. Heb net op de Telenet Site gezien dat het best is om 4 apparaten max aan te sluiten. Heb er nu meer dan 7 zonder mijn Xperia op staan dus misschien ligt het daar aan. Hoe dan ook zoek ik het vanaf nu verder zelf.
Thanks voor de tips! Maar voor bladwijzers bedoelde ik meer een scrollbalk waarin alle bladwijzers zitten; niet 1 als widget.AmbroosV schreef op zondag 03 juni 2012 @ 13:49:
[...]
[...]
Bladwijzers kan je op je homepage zetten (ik heb ze in een map) door in de browser naar Bladwijzers te gaan, lang op een bladwijzer te drukken en dan te kiezen voor "snelk. naar startp. toevoeg.". Dan komt er op je middelste homescreen een snelkoppeling naar de bladwijzer die je kan zetten waar je wil!
[...]
Dit gaat wel, moet je je Facebook-instellingen eventjes nakijken (met bestaande contacten syncen). Contacten moeten wel exact dezelfde naam hebben. Als dat niet lukt kan je ook lang op een contact drukken > Contact samenvoegen en dan kan je je contact linken aan Facebook én Facebook in Xperia! Het is de laatste tijd inderdaad wel een stuk minder stabiel, en bij de meeste contacten wil het bij mij ook niet meer werken.
Vindt de accuduur toch best nog wel goed, en deze wordt alleen nog maar beter nog 14% over 

[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 03-06-2012 18:00 ]
Mijn Xperia draait nog nie op volle toeren omdat ik de micro sim nog niet heb geactiveerd, maar ben al wel apps aan het installeren en configuren die ik op mijn huidige foon ook veel gebruik. Het enige wat ik op dit moment niet kan vinden is de equivalent van 'mijn bestanden'. Die zoek ik om files in te plaatsen zodat apps kunnen restoren. Heeft hier iemand hem al gevonden?
Bestaat niet!Tweety1 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:04:
Mijn Xperia draait nog nie op volle toeren omdat ik de micro sim nog niet heb geactiveerd, maar ben al wel apps aan het installeren en configuren die ik op mijn huidige foon ook veel gebruik. Het enige wat ik op dit moment niet kan vinden is de equivalent van 'mijn bestanden'. Die zoek ik om files in te plaatsen zodat apps kunnen restoren. Heeft hier iemand hem al gevonden?
Je installeert best gewoon Astro of een andere bestandsbeheerder van de Market Play Store.
Gebruik zelf ES File Explorer werkt zeer goed...AmbroosV schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:09:
[...]
Bestaat niet!
Je installeert best gewoon Astro of een andere bestandsbeheerder van de Market Play Store.
Als ik hier de reacties lees, de resultaten zie...Albert020 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 17:53:
Vindt de accuduur toch best nog wel goed, en deze wordt alleen nog maar beter nog 14% over
[afbeelding] [afbeelding]
En dan vervolgens deze (kut)review lees:
http://www.engadget.com/2012/06/03/sony-xperia-p-review/
Engadget maakt wel echt zijn naam waard als zwaar gekleurd en onprofessioneel.
Nog nooit heb ik zo een slechte review gelezen

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Goed om te weten, kan ik stoppen met tien keer door dezelfde lijsten heen te gaanAmbroosV schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:09:
[...]
Bestaat niet!
Ik vind het anders een uitstekende review waar ik me als bezitter van de telefoon in kan vinden. Als het gaat om accuduur: één iemand hier op het forum post plaatjes van twee dagen. Ik wil daar ook wel plaatjes tegenover zetten waarbij een derde nog niet gehaald wordt. Dat is dan voor mij een typische werkdag met twee uur bellen en wat dingetjes met mijn telefoon doen. Ik liep gisteren 5 minuten buiten te internetten waarbij de telefoon van 100 naar 94% ging....Vinand schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:31:
[...]
Als ik hier de reacties lees, de resultaten zie...
En dan vervolgens deze (kut)review lees:
http://www.engadget.com/2012/06/03/sony-xperia-p-review/
Engadget maakt wel echt zijn naam waard als zwaar gekleurd en onprofessioneel.
Nog nooit heb ik zo een slechte review gelezen
Ik krijg het toch niet helemaal voor elkaar. Mijn Facebook contacten staan nu ook tussen de gewone contacten; maar ook deze hebben niet de profielfoto van FB. Ik kan dan een telefooncontact koppelen aan dit FB contact, maar ook dan geen foto. Ook zie ik bij een aantal contacten een entry met 'HTC <lbalbalbalbalal>' code staan. Heel vaag. Hopen dat dit ook gefixt wordt met 4.0AmbroosV schreef op zondag 03 juni 2012 @ 13:49:
[...]
Dit gaat wel, moet je je Facebook-instellingen eventjes nakijken (met bestaande contacten syncen). Contacten moeten wel exact dezelfde naam hebben. Als dat niet lukt kan je ook lang op een contact drukken > Contact samenvoegen en dan kan je je contact linken aan Facebook én Facebook in Xperia! Het is de laatste tijd inderdaad wel een stuk minder stabiel, en bij de meeste contacten wil het bij mij ook niet meer werken.
Is dat niet omdat htc in de notes van contacten zoeiets zet als: <isfriendof:14577779>? Weet niet of dat een zelfbedacht protocol is.JRKAP schreef op zondag 03 juni 2012 @ 23:25:
[...]
Ik krijg het toch niet helemaal voor elkaar. Mijn Facebook contacten staan nu ook tussen de gewone contacten; maar ook deze hebben niet de profielfoto van FB. Ik kan dan een telefooncontact koppelen aan dit FB contact, maar ook dan geen foto. Ook zie ik bij een aantal contacten een entry met 'HTC <lbalbalbalbalal>' code staan. Heel vaag. Hopen dat dit ook gefixt wordt met 4.0
zou behoorlijk lelijk zijn; maargoed. geen ramp
ik deed gister overigens 14 uur met 1 lading. iets wat mijn htc niet (meer) kon
ik deed gister overigens 14 uur met 1 lading. iets wat mijn htc niet (meer) kon
Toch wel jammer dat er geen FM transmitter op zit, nadat je dat eerst wel (bijna) overal leest. Maar wat een mooie telefoon!
Dat staat op veel sites foutief door verkeerde vertalingen. In de officiële whitepaper staat het niet, nergens op de Sony site wordt er iets over gezegd.Homey D. Clown schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:59:
Toch wel jammer dat er geen FM transmitter op zit, nadat je dat eerst wel (bijna) overal leest. Maar wat een mooie telefoon!
Heb dat ook. Echt een vieze oplossing van HTC om dat in je contact details zelf bij te houden.woutur schreef op zondag 03 juni 2012 @ 23:39:
[...]
Is dat niet omdat htc in de notes van contacten zoeiets zet als: <isfriendof:14577779>? Weet niet of dat een zelfbedacht protocol is.
Wordt bij jullie de avatar van facebook bij personen geplaatst? Bij mij worden deze precies niet opgehaald. De foto's van mensen met Google account avatar worden wel mooi getoond naast hun naam.
Bij mij werkt het bij FB-sync soms. De meerderheid van mijn contacten heeft wel gewoon de contactafbeelding van Facebook, maar bij sommige contacten komt het gewoon helemaal niet...
Hmm vreemd. Ik heb wel 2x Facebook aan één contact verbonden. Zowel via Facebook Xperia als via de Facebook app contact sync zelf. Vanavond eens verder onderzoekenAmbroosV schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:29:
Bij mij werkt het bij FB-sync soms. De meerderheid van mijn contacten heeft wel gewoon de contactafbeelding van Facebook, maar bij sommige contacten komt het gewoon helemaal niet...
Damn. Telefoon net 3 dagen in gebruik. Netjes elke keer in Krusell Vinga hoesje, na gebruik.
Toch een flinke kras op het scherm. So far for "4 inch scratch-resistant TFT touchscreen".
Toch een flinke kras op het scherm. So far for "4 inch scratch-resistant TFT touchscreen".
Technisch gezien heb je nog steeds geen kras op je scherm aangezien er vanuit de fabriek al een screen protector opgeplakt zit
Haal je die eraf is die kras ook weg, voor de zekerheid zou ik dan wel een nieuwe erop plakken.
Ok, thanks voor de info. Dat is dan even een meevaller.Sick Nick schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:45:
Technisch gezien heb je nog steeds geen kras op je scherm aangezien er vanuit de fabriek al een screen protector opgeplakt zitHaal je die eraf is die kras ook weg, voor de zekerheid zou ik dan wel een nieuwe erop plakken.
Weet je of deze "originele Sony screenprotector" ook los verkrijgbaar is ?
Verwijderd
Bij de hoeken kan je het proberen, het zal je wel veel moeite kosten omdat ze goed bevestigd zijn.BB72 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:08:
[...]
Ok, thanks voor de info. Dat is dan even een meevaller.
Weet je of deze "originele Sony screenprotector" ook los te krijgen is ?
Ik bedoelde eigenlijk of deze los leverbaar isVerwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:12:
[...]
Bij de hoeken kan je het proberen, het zal je wel veel moeite kosten omdat ze goed bevestigd zijn.
Edit 14:40 : Laat maar. Heb al op een ander forum gelezen dat deze niet los verkrijgbaar is.
[ Voor 14% gewijzigd door BB72 op 04-06-2012 14:41 ]
Heb de Xperia P nu sinds zaterdag en ben er zeer tevreden over maar wat ik me afvraag:
in de transparante balk onderaan waar de touchknopjes zitten... daar zie ik een soort van folie achtig iets doorlopen... het zijn niet die verticale streepjes wat ik bedoel maar precies een laagje doorschijnend plastiek-folie die niet netjes afgewerkt werd op mijn exemplaar... of is dat bij anderen ook zo...
tevens dacht ik dat de verlichte knopjes meer licht zouden geven en langer zouden blijven branden... ze vallen nogal snel uit (na pakweg 5 seconden).
in de transparante balk onderaan waar de touchknopjes zitten... daar zie ik een soort van folie achtig iets doorlopen... het zijn niet die verticale streepjes wat ik bedoel maar precies een laagje doorschijnend plastiek-folie die niet netjes afgewerkt werd op mijn exemplaar... of is dat bij anderen ook zo...
tevens dacht ik dat de verlichte knopjes meer licht zouden geven en langer zouden blijven branden... ze vallen nogal snel uit (na pakweg 5 seconden).
Ahhh, dat wist ik helemaal niet maar nu ik het zo zie zit er idd al een screen protector opSick Nick schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:45:
Technisch gezien heb je nog steeds geen kras op je scherm aangezien er vanuit de fabriek al een screen protector opgeplakt zitHaal je die eraf is die kras ook weg, voor de zekerheid zou ik dan wel een nieuwe erop plakken.
Als ik me niet vergis is dat een antenne. Kan ook zijn dat dat de kabeltjes zijn voor de microfoon, die zit in het grijze/zwarte/rode blokje onderaan waar "Xperia" in staat.renio schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:11:
Heb de Xperia P nu sinds zaterdag en ben er zeer tevreden over maar wat ik me afvraag:
We are shaping the future
Verwijderd
Is de antenne en inderdaad ook de verbinding voor de microfoon.Alex) schreef op maandag 04 juni 2012 @ 19:03:
[...]
Als ik me niet vergis is dat een antenne. Kan ook zijn dat dat de kabeltjes zijn voor de microfoon, die zit in het grijze/zwarte/rode blokje onderaan waar "Xperia" in staat.
Hij zegt toch duidelijk dat hij niet de verticale streepjes bedoelt (antenne). Ik zie door het glas wel een glimmend randje; misschien is dat losgelaten bij jou . Kan je er geen foto van maken ?
Ik wist ook niet dat er standaard al een screen protector opzat
. Wel vond ik het 'glas' ruw aanvoelen, maar dit verklaart het 
@Mantis : ook ik heb zitten koppelen als een gek, maar krijg hoogstens een Gmail profiel foto; geen Facebook fotos
Ik wist ook niet dat er standaard al een screen protector opzat
@Mantis : ook ik heb zitten koppelen als een gek, maar krijg hoogstens een Gmail profiel foto; geen Facebook fotos
Bij mij ook, dat syncen werkt gewoon niet fijn. Ik heb ondertussen wel een work around gevonden die werkt.
Naar Facebook gaan, normaal selecteren dat je je contacten wilt synchroniseren (ik gebruik de middelste optie, dus alleen bestaande contacten).
Vervolgens de contacten die geen afbeelding hebben verwijderen en opnieuw invoeren. Maar oh wee als je het de eerste maal verkeerd invoert, dan pakt 'ie 'm niet meer. Dus meteen goed invoeren, inclusief voornaam en achternaam zoals hij op Facebook ook is, dan werkt het bij mij.
Een enorm gedoe dus. Hoop dat er nog een makkelijkere manier komt.
Overigens over dat Facebook Xperia, die synct meteen ALLE Facebook contacten met je Contacten lijst toch? Dat is bij mij namelijk niet de bedoeling.
Naar Facebook gaan, normaal selecteren dat je je contacten wilt synchroniseren (ik gebruik de middelste optie, dus alleen bestaande contacten).
Vervolgens de contacten die geen afbeelding hebben verwijderen en opnieuw invoeren. Maar oh wee als je het de eerste maal verkeerd invoert, dan pakt 'ie 'm niet meer. Dus meteen goed invoeren, inclusief voornaam en achternaam zoals hij op Facebook ook is, dan werkt het bij mij.
Een enorm gedoe dus. Hoop dat er nog een makkelijkere manier komt.
Overigens over dat Facebook Xperia, die synct meteen ALLE Facebook contacten met je Contacten lijst toch? Dat is bij mij namelijk niet de bedoeling.
Overigens is dit mijn eerste Android telefoon, maar ik ben niet echt te spreken over het toetsenbord dat bij dit toestel zit. Hiervoor gebruikte ik altijd m'n iPod Touch voor Whatsapp en dergelijken. Ik ben nu al ruim een week eigenaar van de Xperia P, maar kan er nog steeds maar niet aan wennen. Hij verandert doodnormale woorden als "geen" in "een" etc., "neer" naar "nee". Op m'n iPod werkte dat toch allemaal een stuk fijner.
En ik heb wel auto-correctie nodig, aangezien ik graag snel typ en nogal eens mis typ, de iPod verbeterde dit een stuk beter dan dit toetsenbord.
Is dat een Android trekje of ligt het aan het Xperia toetsenbord? Ik heb de iPhone Keyboard Emulator app al geprobeerd, maar die kent alleen maar Engelse woorden voor autocorrectie.
En ik heb wel auto-correctie nodig, aangezien ik graag snel typ en nogal eens mis typ, de iPod verbeterde dit een stuk beter dan dit toetsenbord.
Is dat een Android trekje of ligt het aan het Xperia toetsenbord? Ik heb de iPhone Keyboard Emulator app al geprobeerd, maar die kent alleen maar Engelse woorden voor autocorrectie.
Vond het toetsenbord van mijn Desire in elk geval een stuk fijner. Vind het vooral irritant dat de balk met leestekens steeds plaats moet maken voor de balk met suggesties.
Verwijderd
Er zijn zat goede keyboards te vinden in de Play Store. Probeer eens het Gingerbread toetsenbord of Swiftkey.Majesty schreef op maandag 04 juni 2012 @ 23:23:
Overigens is dit mijn eerste Android telefoon, maar ik ben niet echt te spreken over het toetsenbord dat bij dit toestel zit. Hiervoor gebruikte ik altijd m'n iPod Touch voor Whatsapp en dergelijken. Ik ben nu al ruim een week eigenaar van de Xperia P, maar kan er nog steeds maar niet aan wennen. Hij verandert doodnormale woorden als "geen" in "een" etc., "neer" naar "nee". Op m'n iPod werkte dat toch allemaal een stuk fijner.
Ik heb het toestel nu sinds vrijdag en heb nog geen enkele keer een fix gehad. WiFi staat aan, alsook GPS. Zie ik iets over het hoofd? Moet ik ergens nog specifiek "locatie delen" aanvinken? Bij Google Maps/Profiel instellingen?Albert020 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 19:46:
[...]
Er zit wel degelijk A-GPS op dit toestel, gebruik zelf Sygic voor navigatie,
heb binnen 2 sec een fix, gewoon binnen in huis, je moet alleen locatie delen en gps aanzetten.
Verder zeer tevreden over het toestel.
Scherm, snelheid, design, geluid.... enorme stap vooruit t.o.v. mijn oude Galaxy Ace (die wel snel een GPS fix had

GPS gebruik ik zeer regelmatig, kan dus eigenlijk niet zonder.
Nog mensen met gelijkaardige dodgy GPS?
[ Voor 12% gewijzigd door Mlazurro op 05-06-2012 04:49 ]
Ik gebruikte zelf op mijn Samsung Swiftkey (aangeschaft) en die ga ik hier ook weer op installeren. Past zich aan, aan jouw tikwijze door te leren van Facebook, whatsapp, sms en gmail (kan je overigens zelf instellen). Het keyboard van deze vind ik wat te klein en daarnaast was ik gewend geraakt aan de automatische spatie bij het selecteren van het juiste woord.Majesty schreef op maandag 04 juni 2012 @ 23:23:
Ikzelf zweer bij Smartkeyboard Pro. Hiervan kun je heel gemakkelijk het uiterlijk wijzigen naar bv een iPhone look. Werkt echt super.Majesty schreef op maandag 04 juni 2012 @ 23:23:
Een snelle vraag, De Xperia S kan vanuit slaapstand een foto maken, kan de P dit ook?
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.
*kevin33 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 09:02:
Een snelle vraag, De Xperia S kan vanuit slaapstand een foto maken, kan de P dit ook?
ja dit is gewoon mogelijk
heb geprobeer er een foto van te maken maar 't is erg lastig om het zichtbaar in beeld te krijgen, zeker zonder macro-lens...JRKAP schreef op maandag 04 juni 2012 @ 21:11:
Hij zegt toch duidelijk dat hij niet de verticale streepjes bedoelt (antenne). Ik zie door het glas wel een glimmend randje; misschien is dat losgelaten bij jou . Kan je er geen foto van maken ?
nu op zich is dit geen probleem voor mij maar wat ik wel jammer vind is dat de verlichting niet automatisch mee aangaat met het scherm zelf... ik moet dus al op één van de drie knopjes mikken/drukken om ze verlicht te krijgen... ik veronderstel dat dat bij iedereen zo is eh... misschien dat het met ICS anders geconfigureerd kan worden ofzo
Thanx, nog 1 vraag, dat onderste klepje, is dat van plastic? ik lees her en der dat het klepje nogal makkelijk is te verwijderen.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.
Ja, dat is van plastic. Bij mij ging ie er erg makkelijk af, maar dat kwam door een productiefout. Nu heb ik een nieuwe en daar zit het klepje muurvast, en voelt de telefoon in zijn geheel erg solide aan. Verder zie ik geen nauwelijks verschil qua kleur met de rest van de telefoon (heb de zilveren versie).kevin33 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 09:36:
[...]
Thanx, nog 1 vraag, dat onderste klepje, is dat van plastic? ik lees her en der dat het klepje nogal makkelijk is te verwijderen.
Klepje zit bij mij ook muurvast. Zilveren versie.kevin33 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 09:36:
[...]
Hoe doen jullie het trouwens met hoesjes / sleeves? Bij mijn oude telefoon gebruikte ik die niet en dat ging goed, maar de Xperia P is wat groter en vooral gladder en ik ben bang dat deze eerder uit mn broek valt (bijv. tijdens het fietsen).