I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670
Ja, dat is al sinds zaterdagochtend.tot mijn verbazing zie ik dat bij Coolblue het niet meer mogelijk is het toestel met een Hi abbo te nemen ????!
Ik wilde, voor ontvangst en tekenen contract, nog even checken of de categorie nog steeds F was of toch al op E gezet na de prijsverlaging.
Maar om 10 uur 's ochtends was het Hi-tabblad verdwenen...
NB: helaas heb ik ook een gewone SIM-kaart van Hi gekregen, dus via de klantenservice van Hi een nieuwe aangevraagd. Kosteloos, maar duurt wel weer 2 werkdagen.
Ik wilde eigenlijk vandaag gaan bestellen...
Weet Iemand een anders winkel/site waar dit wel kan?
@PhantomX (en anderen): je kan toch ook gewoon de Hi shop binnenlopen en een nieuw micro SIM halen ? Dat zei Coolblue wel tegen mij; jouw gewone SIM inleveren en je krijgt direct een Micro sim
De enige site waar ik het gezien heb is coolblue, waar het nu dus ook niet meer kan..
En... weet je al wat meer over de versie die je hebt? Zit even te twijfelen of ik voor Redcoon ga of toch Coolblue (wel duurder) omdat ik niet heel zeker weet wat de consequenties zijn van de Dld versie. Ik ben handig genoeg om een pc te bouwen, maar telefoons heb ik nog nooit geflashedMajesty schreef op maandag 28 mei 2012 @ 00:51:
Aha, bedankt voor de heldere uitleg! Ik heb je een DM gestuurd.
Ik denk dat ik hem uiteindelijk wel naar Generic NL flash, maar het maakt dus eigenlijk niet zo wel veel uit.In principe maakt het niet zo veel uit, een Duitse customization. Duitsland is bijna altijd even snel (soms sneller) dan Nederland wanneer het op updates aankomt, en in de software is er quasi geen verschil. Het enige speciale aan de Nederlandse software is dat er een optie is om nationale roaming onafhankelijk van internationale roaming in te stellen. Ik weet niet meer helemaal hoe dat zat in Nederland, maar dat is maar bij een paar providers een optie dacht ik.
Misschien dan toch maar bij Redcoon bestellen. Het is wel een zakelijke aanschaf, maar goed, geld is geldMajesty schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 11:16:
Jaa sorry, had ik nog even moet melden. Het blijkt inderdaad om een Duitse customization te gaan. Maar ik quote Ambroos:
[...]
Ik denk dat ik hem uiteindelijk wel naar Generic NL flash, maar het maakt dus eigenlijk niet zo wel veel uit.
Maar als het mogelijk is om bij de Xperia P hetzelfde trucje uit te halen, door er bijvoorbeeld een 1800 MaH accu in te zetten, dan maakt dat de P wel weer wat interessanter.
[ Voor 7% gewijzigd door Fleximex op 29-05-2012 14:28 ]
Verwijderd
Zal wel aan mij liggen maar mijn binnenkant is volgens mij anders dan in dat filmpje. Ik kan alleen bij de accu komen als ik de binnenkant los schroef.Fleximex schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:26:
Ik weet niet of dit al is gepost maar bij de Xperia S is de accu wel degelijk te vervangen. Erg makkelijk zelfs. De garantie vervangt dan wel natuurlijk.
Maar als het mogelijk is om bij de Xperia P hetzelfde trucje uit te halen, door er bijvoorbeeld een 1800 MaH accu in te zetten, dan maakt dat de P wel weer wat interessanter.
Iemand hier een idee over?Aenarion schreef op maandag 28 mei 2012 @ 13:41:
Ik vind de skin van sony niet heel denderend eerlijk gezegd. Het ziet er wel fancy uit, maar die van htc was stukken overzichtelijker. Weet iemand hoe je de downloadfrequentie van facebook en twitter/timescape aan kunt passen?
Hoe weet je, dat alleen de voorkant rood is?Tweety1 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:47:
[...]
Voor de zwarte wel ja, maar heb je de prijs voor de rode gezien. Ze zijn niet goed met € 439. Bij nader inzien ga ik toch voor zwart want dat kleine stukje rood aan de voorkant vind ik toch niet alles. Nu alleen nog even kijken of we vandaag bij Redcoon gaan bestellen in de hoop dat die maandag binnen komt of dat ik wacht tot volgende wk donderdag met de kans dat hij op zaterdag wordt geleverd. Liever niet bij de buurtjes.
Wanneer ik diverse review sites bekijk of op YouTube zoek, dan is volgens mij de achterkant ook volledig rood.
Mijn vriendinnetje wil er ook één, maar ik ben het met je eens dat alleen dat kleine stukje rood geen gezicht is. Dan houdt ze het toch liever bij een zilveren uitvoering.
Als je een iPhone koopt, koop dan een 4S. De iPhone 4 kost nauwelijks €30 minder maar is wel een stuk trager en gaat op een bepaald moment erg achterlopen qua updates.walterwhite schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:51:
iphone 4 of deze? ik weet het niet meer
Ik ben meer een voorstander van de Xperia P. Je krijgt dezelfde+meer features in een stevigere body aan de helft van de prijs. Dan is de keuze snel gemaakt
@Downloadfrequentie Facebook en Twitter: in Timescape weet ik het niet. Voor de rest zijn Facebook en Twitter voor de meeste dingen gewoon push. In Twitter kan je wel de automatische caching van Tweets instellen bij de gewone Instellingen > je accountnaam.
Standaard staan de meeste dingen wel goed qua synchronisatie.
Hij bedoelt waarschijnlijk dat de voorkant maar een klein stukje rood bevat, namelijk alleen het onderstuk. Uiteraard is de achterkant wel volledig rood, dat valt ook overal te zien op foto's en dergelijken.AGMvZ schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 17:08:
[...]
Hoe weet je, dat alleen de voorkant rood is?
Wanneer ik diverse review sites bekijk of op YouTube zoek, dan is volgens mij de achterkant ook volledig rood.
Mijn vriendinnetje wil er ook één, maar ik ben het met je eens dat alleen dat kleine stukje rood geen gezicht is. Dan houdt ze het toch liever bij een zilveren uitvoering.
Ok, dan moet ik dat morgen even zien als ik hem uit de verpakking haal,Majesty schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 19:55:
Als de taal van de handleiding die je erbij kreeg gewoon Nederlands was is er niets aan de hand. En daarbij ook nog eens de taal die automatisch ingesteld stond Nederlands was.
maar als die nou niet nl is dan krijg ik toch wel gewoon de ICS update binnen ?
Dan krijg je die inderdaad gewoon binnen. En volgens Ambroos net zo snel als Nederland of misschien zelfs sneller (Duitsland).Albert020 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 20:01:
[...]
Ok, dan moet ik dat morgen even zien als ik hem uit de verpakking haal,
maar als die nou niet nl is dan krijg ik toch wel gewoon de ICS update binnen ?
Ahh, dat zou dan wel weer mooi zijn, bedanktMajesty schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 20:14:
[...]
Dan krijg je die inderdaad gewoon binnen. En volgens Ambroos net zo snel als Nederland of misschien zelfs sneller (Duitsland).
Ook mijn 2 jaar velenging abbo wordt omgezet in een 1 jaar verlening. Toen ik vroeg waarom de telefoon niet meer op de site was te bestellen en of dit een blokkade zou vormen voor mijn 2 naar 1 jaar abbo zei hij :
- besteld is besteld dus dat wordt geregeld; ik krijg een 1 jarige Hi verlening met de Xperia P. In het ergste geval moest er een 2e jaar afbetaald worden; dat zou voor rekening van Coolblue komen
- Over Hi/Xperia P : het kan voorkomen dat Hi dit toestel helemaal niet in het assortiment heeft/neemt en daarom gauw terug is gehaald.
Jammer van de fouten; maar wel topservice bij Coolblue. Goed bereikbaar en snel antwoord.
Er wordt altijd aangeraden om een nieuwe telefoon eerst 100% op te laden voordat je hem gaat gebruiken.El Cid schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 20:51:
Heb vandaag de zilvere versie gehaald. Helaas lijk ik hier thuis toch last te hebben van die "death grip". Verder viel het me op dat de accu angstwekkend snel leeg is. Maar mischien trekt dat nog bij na een paar keer opladen. Heb hem zelf nog niet aan het stopcontact gehangen. Uit de doos was de accu nog geen 50% vol.
Over de accu: ik denk inderdaad dat je het even tijd moet geven. Die van mij ging in de eerste dagen ook erg kort mee. Maar nu (4 dagen later) zit ik op 13 uur inmiddels en nog 15% over. Normaal gesproken wordt er geadviseerd 2 weken te wachten voordat je er echt een oordeel over kan geven. Daarnaast was er voor de Xperia S nog een update gekomen die de accuduur verbeterde.
@ Redblader, dat is tegenwoordig niet meer zo hoor!
[ Voor 4% gewijzigd door Majesty op 29-05-2012 21:00 ]
De achterkant is ook inderdaad rood, maar het vooraanzicht met alleen dat onderkantje wat rood of zilver is (de zilveren variant heb ik in de winkel in handen gehad) vond ik niet mooi. De rest van de voorkant is zwart waardoor ik het toch mooier vind om hem dan helemaal zwart te hebben.AGMvZ schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 17:08:
[...]
Hoe weet je, dat alleen de voorkant rood is?
In het boekje van mijn Galaxy S staat anders dat het nog wel moet.
Duidelijk.Tweety1 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 21:00:
[...]
De achterkant is ook inderdaad rood, maar het vooraanzicht met alleen dat onderkantje wat rood of zilver is (de zilveren variant heb ik in de winkel in handen gehad) vond ik niet mooi. De rest van de voorkant is zwart waardoor ik het toch mooier vind om hem dan helemaal zwart te hebben.
Ik begon namelijk al te twijfelen.
Het gekke is namelijk, dat je in officiële productfoto's van Sony alleen de voorkant ziet, terwijl je van de zilveren versie ook productfoto's hebt met de achterkant.
Iig bedankt voor de reacties.
M'n vriendinnetje kan ik blij gaan maken met de rode variant.
Op de sticker van de Xperia P staat ook een lijstje, met stap 1 de Simkaart erin, stap 2 de telefoon 15 min opladen, etc. Maar als je het mij vraagt is dat niet meer nodig tegenwoordig. Er staat ook een hoop over in het Xperia S topic.Redblader schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 21:06:
[...]
In het boekje van mijn Galaxy S staat anders dat het nog wel moet.
Op welke taal stond je telefoon ingesteld?
Hier overigens een screenshot van mijn batterij verbruik vandaag. Heb aardig wat gewhatsapped, gebrowsed, af en toe spelletjes gespeeld, foto's genomen, gefilmd, apps geïnstalleerd en verwijderd. En op het eind zo'n 3 kwartier gebeld (vandaar de snelle afname).
Daarnaast stond 3G continu aan, Auto Sync ook, maar ik heb het grootste gedeelte van de tijd WiFi gebruikt. Geen GPS, geen Bluetooth. Ik zie al wel vooruitgang inmiddels, ten opzichte van een paar dagen geleden.
Het mag in ieder geval wel duidelijk wezen dat de batterij nog niet helemaal goed gekalibreerd is, omdat hij af en toe ook nog weleens terug omhoog gaat zoals te zien is in de grafiek. Of is dat normaal?

[ Voor 16% gewijzigd door Majesty op 29-05-2012 22:10 ]

We are shaping the future
In het begin duurt het eventjes voor Android goed kan inschatten wanneer de batterij écht leeg is. Na een weekje is dat altijd veel beter.Alex) schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 22:18:
De accu van mijn Xperia P (ik heb 'm sinds donderdag) is ook vrij snel leeg, voor mijn gevoel. In de winkel hebben ze 'm al aangezet, ik heb er pas de lader aangehangen toen hij leeg was. Wat me opvalt is dat hij redelijk snel uitvalt, 't is me al een paar keer overkomen dat de telefoon zichzelf uitschakelde nog voor het batterijtje rood werd
Afgezien daarvan ben ik tevreden over de P: de UI gaat lekker soepel, het scherm is prachtig (zelfs bij direct zonlicht) en het apparaat ligt prima in de hand. Ook de gesprekskwaliteit is prima.
Onderaan deze post heb ik er even twee screenshots bij gedaan voor je. Inclusief de instellingen voor het scherm. Energieverbruik aan scherm gebruik is dus toch redelijk hoog, zelfs op energie besparende modus.AmbroosV schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 22:17:
Hoe lang stond het display aan? Staat onder "Weergave". Ziet er in ieder geval een heel erg nette batterijduur uit!
Misschien eens een "battery pull" doen door Power + Volume Up beide ingedrukt te houden totdat je de telefoon 3 maal voelt trillen. Ik weet niet of het uit maakt wanneer je dit doet (bij een bepaald percentage van de batterij bijvoorbeeld, ik neem aan bij 100?), maar volgens mij helpt het wel voor de calibratie.Alex) schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 22:21:
Vandaag deed hij het al wat beter: ik heb een waarschuwing gekregen en pas bij 14% begon hij met uitschakelen. Dat is al beter dan de afgelopen dagen.
Afgezien daarvan ben ik tevreden over de P: de UI gaat lekker soepel, het scherm is prachtig (zelfs bij direct zonlicht) en het apparaat ligt prima in de hand. Ook de gesprekskwaliteit is prima.

Battery pull kan de eerste keer wel eens helpen. Kan je in die eerste screenshot eens drukken op "Weergave"? Dan staat er bij 'tijd actief' hoe lang je scherm aan is geweest, dat geeft een veel betere indicatie van het stroomverbruik dan die percentages (dat zijn maar schattingen). De voordelen van die energiebesparingsmodus zijn waarschijnlijk niet meegerekend in de schattingen.Majesty schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 22:31:
[...]
Onderaan deze post heb ik er even twee screenshots bij gedaan voor je. Inclusief de instellingen voor het scherm. Energieverbruik aan scherm gebruik is dus toch redelijk hoog, zelfs op energie besparende modus.
[...]
Misschien eens een "battery pull" doen door Power + Volume Up beide ingedrukt te houden totdat je de telefoon 3 maal voelt trillen. Ik weet niet of het uit maakt wanneer je dit doet (bij een bepaald percentage van de batterij bijvoorbeeld, ik neem aan bij 100?), maar volgens mij helpt het wel voor de calibratie.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dan is het erg netjes, de batterijduur!Majesty schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 22:42:
Aha, excuses. 2u 51m 17s geeft hij aan.
Fijn om te horen! En het zal nog wel wat beter worden, hoop ik.
Een vriendin van me heeft de Xperia U en die heeft ze sinds vrijdag. 1 herlaadbeurt en ze zit na 3 dagen op 18%, wat toch wel zeeeer net is.
4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W
Ik heb vaak wel snel vette vingers of natte handjes, waardoor het vrij snel te zien is. Maar met 2 vegen is het ook meteen weer weg.
Ik beschouw het in ieder geval niet als een min punt. Maar daar verschillen de meningen wellicht over.
Daar zit ik dus ook even mee, vroeger of nog niet eens zo lang gelden paar jaar moest je een nieuwe telefoon,Redblader schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 20:57:
[...]
Er wordt altijd aangeraden om een nieuwe telefoon eerst 100% op te laden voordat je hem gaat gebruiken.
de eerste 3x helemaal laten leeg lopen toe deze vanzelf uit ging, maar las nu ook in de handleiding dit:
" Zorg dat de batterij minstens 30 minuten is opgeladen voor dat u de telefoon voor de eerste keer ingeschakeld!"
Waarom kun je hem dan als ie toch aan de lader ligt niet gelijk helemaal vol laden in plaats van 30 min,
Wat heeft dit voor nu, waar is dit goed voor ? dit is voor mij volstrekt nieuw, dacht altijd bij een nieuwe telefoon, aanzetten tot de batterij leeg is daarna pas opladen....
[ Voor 10% gewijzigd door Albert020 op 30-05-2012 07:59 ]
Volgens mij staat er minstens 30 minuten dus je kan hem wel degelijk aan de lader houden totdat hij vol zit. Het gaat er denk ik om dat er in ieder geval wat sap in moet zitten voordat je hem gaat gebruiken.Albert020 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 07:56:
[...]
Daar zit ik dus ook even mee, vroeger of nog niet eens zo lang gelden paar jaar moest je een nieuwe telefoon,
de eerste 3x helemaal laten leeg lopen toe deze vanzelf uit ging, maar las nu ook in de handleiding dit:
" Zorg dat de batterij minstens 30 minuten is opgeladen voor dat u de telefoon voor de eerste keer ingeschakeld!"
Waarom kun je hem dan als ie toch aan de lader ligt niet gelijk helemaal vol laden in plaats van 30 min,
Wat heeft dit voor nu, waar is dit goed voor ? dit is voor mij volstrekt nieuw, dacht altijd bij een nieuwe telefoon, aanzetten tot de batterij leeg is daarna pas opladen....
Heb jij dit op deze manier gedaan ?Tweety1 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 08:40:
[...]
Volgens mij staat er minstens 30 minuten dus je kan hem wel degelijk aan de lader houden totdat hij vol zit. Het gaat er denk ik om dat er in ieder geval wat sap in moet zitten voordat je hem gaat gebruiken.
Ik heb hem nog niet eens binnen
Vroeger zeiden ze ook altijd dat dit de gehele nacht door moest,maar dat moet ook niet meer.
Maar inmiddels is hij verdwenen van http://www.sonymobile.com/global-en/products/accessories/. Iemand enig idee of deze accessoire is geschrapt?
Geen idee, maar ik zie dat hij nog wel te koop is bij expansysdigilb schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:27:
Er zou een speciale "Smart Dock" voor de Xperia P komen, zie theverge.com. En het staat me bij dat ik hem ook op de Sony-site heb zien staan.
Maar inmiddels is hij verdwenen van http://www.sonymobile.com/global-en/products/accessories/. Iemand enig idee of deze accessoire is geschrapt?
[ Voor 11% gewijzigd door digilb op 30-05-2012 09:45 ]
Krijg hem vandaag binnen, en ga hem ook eerst maar helemaal opladen voor ik hem ga gebruikenTweety1 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 08:45:
[...]
Ik heb hem nog niet eens binnen, maar ik lees jouw quote en dacht, je interpreteert de instructies verkeerd. Ik ga hem overigens wel helemaal eerst opladen voordat ik er echt mee ga spelen, maar dat doe ik met elk nieuw toestel. Hebben we ook gedaan met de iphone van mijn vriend.
Overigens ben ik van mening dat je daar niet zo zwaar aan moet tillen, dat hij volledig opgeladen moet zijn voor je 'm voor de eerste keer gebruikt. Vroeger werden andere accu's gebruikt, bij deze Li-poly / li-ion accu's is dat niet meer nodig volgens mij. Je kan 'm gewoon gebruiken tijdens het opladen naar 100.
Ik heb hem daarna ook van de lader gehaald en weer opgeladen toen hij uitviel.
Hij is nu 3,5 uur van de lader en staat op 80%.
Bij mij werkt het wel gewoon goed. Hou je 'm wel lang genoeg ingedrukt en hard genoeg? Je moet namelijk door de "focus" stand heen, maar dat zal je wel weten.El Cid schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 14:24:
Qua accuduur ben ik toch tevreden. Heb 'm vanacht helemaal opgeladen. Vervolgens een uur lang in de trein naar muziek zitten luisteren. Verder de gewone dingen zoals Whatsapp, beetje surfen, etc. D'r zit nu nog 76% in. Van die "death grip" heb ik ook alleen thuis last op 3G. Maar met m'n oude toestel had ik ook al geen ideale 3G-dekking op m'n thuisadres. Het enige issue wat ik nu nog heb is dat hij vaak niet meteen naar de camera wil vanuit standby met die fysieke knop rechtsonder. Hebben daar meer mensen last van? Bij mij is het echt een softwareprobleem. Want als ik de camera eenmaal heb opgestart, werkt die knop uitstekend.
Same here. Al ongeveer een maand geleden besteld. Net gezien op de site van Vanden Borre dat hij er is, trouwens.renio schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 15:02:
WTF? En ik heb daarnet nog een bestelling geplaatst, inclusief voorschot betaald voor Sony Xperia P inclusief SmartDock... pfff... miserie kan beginnen nu... overwegen om bestelling te annuleren en voorschot terug te krijgen... grrr
Edit: @ BB72, bij Studentmobiel is hij nog niet op voorraad toch?
[ Voor 17% gewijzigd door Majesty op 30-05-2012 15:21 ]
Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...
Helaas nog niet op voorraad. Ze verwachten hem deze week,Majesty schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 15:19:
Een beetje apart, er zijn ook al verschillende hands-on reviews en hij is ook al gepresenteerd. Vreemd als het (zoals die medewerker zegt in de chat) niet door gaat.
Ze waren veruit de goedkoopste, daarom toch hier besteld.
En na 3 maanden lekker switchen naar een lager abonnement (Bel-SMS-Web 100/150 of Bel-SMS-WebXL 150), dus 2 maanden € 25,- en daarna maar 1 maand de € 57,50 abonnementskosten.
[ Voor 16% gewijzigd door BB72 op 30-05-2012 15:31 ]

Wordt de Gorgio Armani vervangen?Tweety1 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 15:31:
Kogel door de kerk. Bestelling voor een zwarte bij redcoon geplaatst. Morgen of overmorgen binnen
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Sorry, maar ja

Heb er toch nog zeker 1.5 jaar plezier van gehad en dat is tegenwoordig best lang (MIjn E72 had ik binnen een jaar vervangen voor die van jou)
Geen levertijden gezien , hopelijk voor het weekend binnen (als hij op voorraad is) we zullen zien ...
kingfriko
Heb hem hier net binnen gekregen en er zat ook een NL handleiding bij + NFC-tagsPathfinder schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 15:21:
Voor de mensen die zich nog afvragen wat er precies bij de telefoon wordt geleverd: bij de mijne (zojuist gekocht bij Saturn Rotterdam), zaten wel NFC-tags! Verder - zoals verwacht - geen andere extra's als een HDMI-kabeltje of een hoesje. Maar ik had het beeld gekregen dat de NL versie het überhaupt zonder enige extra's moest doen, dus dat was een meevaller
Maar voor de rest geen extra's als een HDMI-kabeltje of een hoesje...
Heb hem bij Belsimpel gekocht, wist toen ik hem bestelde nog niet van de BTW korting bij Saturn
Hij ligt nu aan de lader, moet dus nog even geduld hebben voor ik hem kan testen
[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 30-05-2012 18:28 ]
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Verwijderd
Ik ben in elk geval er blij met de xperia p en vooral omdat ik deze ook nog compleet met 1 hand kan bedienen. Bij de S was het toch lastig om acties bovenin het scherm uit te voeren, hoewel ik geen kleine handen heb.
[ Voor 14% gewijzigd door Kappade op 30-05-2012 19:36 ]
Heb deze op het oog, dit is de soft versie

P.S.
Wat mij opviel en misschien zie ik het over het hoofd, kan nergens een Taakbeheer vinden ?
[ Voor 78% gewijzigd door Albert020 op 30-05-2012 23:19 ]
Nee, dat wist ik niet.Majesty schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 14:41:
[...]
Bij mij werkt het wel gewoon goed. Hou je 'm wel lang genoeg ingedrukt en hard genoeg? Je moet namelijk door de "focus" stand heen, maar dat zal je wel weten.

Ben trouwens ontzettend blij met m'n toestel. Heb 'm gisteren intensief gebruikt, en de accu lijkt het redelijk te houden. Ik vind de accuduur nog steeds niet goed genoeg, maar dat hou je toch altijd bij een smartphone. Vergeleken met andere toestellen met vergelijkbare specs doet ie het niet slecht.
Wij delen u mee dat wij de informatie hebben ontvangen van onze leverancier betreffende Sony SmartDock voor de Sony Xperia P.
Dit is een nieuw accessoire dat zeker en vast in voorraad zal komen, maar jammer genoeg hebben wij hiervoor geen bevestigde leveringsdatum ontvangen van onze leverancier.
Wij houden u hiervan verder op de hoogte van de beschikbaarheid van de Sony SmartDock.
VER...... VLOEKT!Albert020 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 19:41:
Wat is nou de beste TPU Cover, hard of soft ?
Heb deze op het oog, dit is de soft versie
[afbeelding]
P.S.
Wat mij opviel en misschien zie ik het over het hoofd, kan nergens een Taakbeheer vinden ?
Rotterdam
In ieder geval hebben ze ook de zilveren niet op voorraad, maar alleen op bestelling. Blijkbaar hebben ze niet zulke hoge verwachtingen van de Xperia P

Ik heb het idee dat op dit forum vooral de zwarte wordt gekocht? Volgende week nog maar 'ns bellen om na te vragen of ze de zwarte dan wel hebben. Mijn Palm Treo 650 houdt het nog wel even uit.
[ Voor 3% gewijzigd door digilb op 31-05-2012 11:24 ]
OK cool, thanks om dat na te kijken. Nu maar hopen dat ze de telefoon ook sturen vooraleer dat dock er is, anders mogen we nog een eindje wachten, vrees ikrenio schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:02:
net reactie van Vandenborre gekregen, betreffende SmartDock kwestie:
[...]
Hahah, had dit idd zelf ook al gedacht en iets anders op het oog.GS88 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:08:
[...]
VER...... VLOEKT!
Haal je zo'n mooie phone.. doe je er een cover omheen
Kan het dan niet in zo'n hoesje à la BB Bold's (9780 bv.) Zo eentje waar je em eruit kan halen? Heb nu ook zo'n lelijke plastic cover op m'n Nokia E7, en als ik em eruit haal is het
maar erin is 't niet om aan te zien.
Dit ter bescherm in me broekzak, besteld
Premium Genuine Leather Case Washed Black

[ Voor 12% gewijzigd door Albert020 op 31-05-2012 12:58 ]
Toestel wordt vandaag verstuurd. Zowel zwarte als zilveren zijn bij Studentmobiel op voorraad.Majesty schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 15:19:
Zeker i.c.m. met een (nieuw) KPN Abonnement een aanrader om daar te bestellen (KPN Bel-SMS-Web 450 1 jaar voor € 29,95 (incl. verzendkosten) - € 20,- (via directkorting.com), dus per saldo € 9,95.)
Is het eigenlijk wel zinvol vraag ik me af nu af ?Alex) schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:12:
Die is er niet, maar je kunt 3rd party software installeren.
GS88 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:08:
[...]
VER...... VLOEKT!
Haal je zo'n mooie phone.. doe je er een cover omheen
Kan het dan niet in zo'n hoesje à la BB Bold's (9780 bv.) Zo eentje waar je em eruit kan halen? Heb nu ook zo'n lelijke plastic cover op m'n Nokia E7, en als ik em eruit haal is het
maar erin is 't niet om aan te zien.
Ik wil wat bescherming voor in mijn tas, dus zat ook meer te denken aan een sleeve.
Ik gebruik er zelf altijd eentje als ik een hele reeks nieuwe apps uit test.AmbroosV schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:57:
Taakbeheer en antivirussoftware is compleet nutteloos. Taken afsluiten op Android heeft alleen maar negatieve gevolgen, want die worden dan op de achtergrond weer opgestart. Niet alle taken die geladen zijn zijn ook actief, het overgrote merendeel zit gewoon suspended in het geheugen en gebruikt dus ook helemaal geen CPU. Zolang je ze niet afsluit, want een taak afsluiten kost wél CPU.
Dit omdat als je genoeg nieuwe apps test er altijd wel een rotte appel tussen zit die op de achtergrond terwijl hij niet gebruikt word open blijft staan en de accu leeg trekt. Dan gebruik ik zulke zooi vaak om in de gaten te houden welke apps dit zijn.
IS voor mij zelf de belangrijkste factor als ik een nieuwe app zoek voor iets.
Misschien hebben vóór jou ook al tientallen mensen het toetstel op dezelfde manier 'getest'catchingfire schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:13:
Zojuist even met een P gespeeld bij de Mediamarkt. Op zich heel mooi allemaal, alleen dat het plastic-gebeuren aan de onderkant vind ik wat zorgwekkend. Er zit nogal wat speling in die onderkant, je kunt het onderste plastic stuk flink op en neer buigen waardoor je een naad van ruim een mm krijgt tussen "het plastic" en de transparante knoppenbalk. Dus dat wordt en een stofnest, en de vraag is wanneer de hele onderkant afbreekt mocht ie onverhoopt een keer vallen.
Heb deze besteldTweety1 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:28:
[...]
Jij zegt het. Ik heb gisteren ook even zitten kijken, maar ze maken allemaal deze foon spuuglelijk (dat je dat nou doet voor iphone, snap ik dan weer wel
).
Ik wil wat bescherming voor in mijn tas, dus zat ook meer te denken aan een sleeve.
[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 31-05-2012 16:28 ]
Verder dacht ik eigenlijk dat de doorzichtige balk ook op zou lichten bij een gemist gesprek etc? Of is dat alleen bij de S?
Welke software versie heb je ?Peter1706 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 17:58:
Ik heb zelf dinsdag de zilveren gekocht bij The Phonehouse voor 349,-. Geen smarttags bijgeleverd. Ben tot op heden zeer tevreden. Perfect formaat en super helder scherm. Ik heb zojuist OTA een update binnengekregen ivm verbeterde batterijduur. Iemand anders deze ook ontvangen?
Verder dacht ik eigenlijk dat de doorzichtige balk ook op zou lichten bij een gemist gesprek etc? Of is dat alleen bij de S?
Bedoel build-nummer, heb hier: 6.0.B.1.564
Voor zo ver ik weet is dat alleen bij de Xperia U, niet bij de P of S.Peter1706 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 17:58:
Ik heb zelf dinsdag de zilveren gekocht bij The Phonehouse voor 349,-. Geen smarttags bijgeleverd. Ben tot op heden zeer tevreden. Perfect formaat en super helder scherm. Ik heb zojuist OTA een update binnengekregen ivm verbeterde batterijduur. Iemand anders deze ook ontvangen?
catchingfire schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:13:
Zojuist even met een P gespeeld bij de Mediamarkt. Op zich heel mooi allemaal, alleen dat het plastic-gebeuren aan de onderkant vind ik wat zorgwekkend. Er zit nogal wat speling in die onderkant, je kunt het onderste plastic stuk flink op en neer buigen waardoor je een naad van ruim een mm krijgt tussen "het plastic" en de transparante knoppenbalk. Dus dat wordt en een stofnest, en de vraag is wanneer de hele onderkant afbreekt mocht ie onverhoopt een keer vallen.
Dat denk ik ook. Als ik ga zitten forceren kan ik hem inderdaad wel een 1mm omkrijgen, maar dat is niet de bedoeling en past al helemaal niet in mijn ritueel van dagelijks gebruik.Fleximex schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:40:
[...]
Misschien hebben vóór jou ook al tientallen mensen het toetstel op dezelfde manier 'getest'.
Als het geval zich voor doet dat de onderkant breekt door een val, kun je altijd gewoon een nieuwe onderkant bestellen.
Overigens zit ik ook op build 6.0.B.1.564 en zijn er geen nieuwe updates beschikbaar, SPC (Sony PC Companion) niet en ook niet op Emma. Ik zag op het XDA forum al wel gebruikers die het hadden over een update, maar dat is in China. Het ging om build nummer 576, die lost het probleem op met de gele kleur die er groenig uit ziet. Als je dit met je eigen ogen wilt zien moet je even op je telefoon naar ePrice.com gaan of NS.nl en dat vergelijken met de kleur geel die je op je laptop of PC ziet.
Het is zeker dat het in ieder geval een software issue is en geen hardware issue. Ik denk dat de kleurencodes op websites verkeerd geïnterpreteerd worden voor de kleur geel, vandaar dat het een beetje een lime kleur krijgt. Maar goed, bij de volgende build dus opgelost.
[ Voor 25% gewijzigd door Majesty op 31-05-2012 20:19 ]
Verwijderd