Of een van de SE toestellen van vorig jaar! Zijn ook vrij degelijke apparaatjes en kosten geen zak meer. De Arc S heeft al ICS en maar €50,- meer dan de U. Wel een single in plaats van een dualcore..Deadsy schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 21:46:
[...]
Je hebt ook nog de Xperia Sola als alternatief. Deze heeft ook geen slechte specs.
Volgens de specs van The Phone House wordt de Xperia P geleverd met 2 NFC Smart Tags. De prijs bij The Phone House (€ 349) vind ik overigens erg netjes 
Bij Coolblue staat hij op "verwacht (deze week)" maar is hij € 449?! Het liefste zou ik 'm bij Coolblue in de winkel kopen (ik ben erg tevreden over de service de laatste keren dat ik daar iets kocht), maar die service is me geen prijsverschil van € 100 waard.
Ik ben en blijf Nederlander, tenslotte

Bij Coolblue staat hij op "verwacht (deze week)" maar is hij € 449?! Het liefste zou ik 'm bij Coolblue in de winkel kopen (ik ben erg tevreden over de service de laatste keren dat ik daar iets kocht), maar die service is me geen prijsverschil van € 100 waard.
Ik ben en blijf Nederlander, tenslotte
We are shaping the future
Wat ik me net pas realiseerde, is dat je met een niet-verwisselbare accu natuurlijk geen noodprocedure meer hebt. Zeker als je met custom roms aan de slag gaat, dan heb je af en toe vastlopers. Tot nu toe kon ik dan nog altijd de accu eruit trekken. Maar als ik de Xperia P koop, dan kan dat dus niet meer.
Eigenlijk inderdaad een niet te onderschatten punt dat je daar maakt. Op mijn HTC Legend toch al meerdere keren moeten gebruiken. Zou niet weten hoe ik het anders zou moeten oplossen...El Cid schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 08:11:
Wat ik me net pas realiseerde, is dat je met een niet-verwisselbare accu natuurlijk geen noodprocedure meer hebt. Zeker als je met custom roms aan de slag gaat, dan heb je af en toe vastlopers. Tot nu toe kon ik dan nog altijd de accu eruit trekken. Maar als ik de Xperia P koop, dan kan dat dus niet meer.
Damn, je doet me weer twijfelen !
Verwijderd
@El Cid @Spatlap Hier is altijd wel een bepaalde toetsencombinatie voor (die altijd werkt). Weet niet precies welke dat is bij dit toestel overigens.Maar dat is denk ik dus niet een reden om hem te laten liggen.
Bij mijn tablet, welke ook geen verwisselbare batterij heeft, is er dan ingebouwd dat het ingedrukt houden van de power button voor (in mijn geval 8 ) x aantal seconden er dan een 'Force Close' wordt gedaan, ongeveer vergelijkbaar met het ingedrukt houden van menig power button op een PC.Spatlap schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 08:16:
[...]
Eigenlijk inderdaad een niet te onderschatten punt dat je daar maakt. Op mijn HTC Legend toch al meerdere keren moeten gebruiken. Zou niet weten hoe ik het anders zou moeten oplossen...
Damn, je doet me weer twijfelen !
Ik ben ook om mijn tablet volop bezig geweest met Custom Roms, succesvol en af en toe minder succesvol (soft bricked), altijd uitgekomen. Daar zou ik me dus geen zorgen over maken.
Inderdaad, bij de Xperia S is het de powerbutton en de Volume Up button ingedrukt houden tot je de telefoon 3 keer voelt trillen, dit wordt gezien als een "battery pull" voor de telefoon. Geen nood dus!
Ik ga denk ik vanmiddag de zilveren versie bestellen bij The Phone House. De prijs is netjes, en er zit ook een winkel dichtbij wat ik wel fijn vind in verband met eventuele vragen of problemen. Als ik de telefoon online bestel kan ik hem altijd binnen 7 dagen retour sturen mocht er echt iets grandioos mis zijn.
Als alles goed gaat qua bestelling en levering hoop ik morgen al een eerste hands-on te kunnen geven.
Als alles goed gaat qua bestelling en levering hoop ik morgen al een eerste hands-on te kunnen geven.
Heb je de zilveren toevallig al in het echt gezien? Ik las op het XDA forum dat iemand aangaf dat de zilveren niet opgeborsteld alu was maar alu met een coating. Zag er volgens de gebruiker erg goedkoop uit. Ik geloof dat ik nog even een weekje wacht totdat ze in de winkel liggen zodat ik het met eigen ogen kan zien.nWn Music schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:45:
Ik ga denk ik vanmiddag de zilveren versie bestellen bij The Phone House. De prijs is netjes, en er zit ook een winkel dichtbij wat ik wel fijn vind in verband met eventuele vragen of problemen. Als ik de telefoon online bestel kan ik hem altijd binnen 7 dagen retour sturen mocht er echt iets grandioos mis zijn.
Ow, dat is wel balen. Ik dacht dat het opgeborsteld was. Dan ga ik binnenkort eerst wel langs om ze in het echt te zien. Heb ze nu een mailtje gestuurd om te vragen wanneer ze hier te zien zijn. Een week wachten moet nog wel lukken na al die vertragingenTweety1 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:49:
[...]
Heb je de zilveren toevallig al in het echt gezien? Ik las op het XDA forum dat iemand aangaf dat de zilveren niet opgeborsteld alu was maar alu met een coating. Zag er volgens de gebruiker erg goedkoop uit. Ik geloof dat ik nog even een weekje wacht totdat ze in de winkel liggen zodat ik het met eigen ogen kan zien.
Bedankt voor de tip!
Ik heb de zilveren gisteren in m'n handen gehad in de winkel (weliswaar een dummie), bij The Phone House. En ik weet niet helemaal wat je bedoelt qua opgeborsteld of een coating, maar ik denk dan eerder aluminium met een coating. Wat er overigens niet enorm goedkoop uit zag, maar niet bijzonder mooi. Maar dat kan ook komen omdat ik gewoon niet zo van zilver houd. Het was een beetje glitterachtig.
Edit:
Nog geen reactie van The Phone House over de zwarte versie. Maar Redcoon is ook goed bezig zie ik: http://www.redcoon.nl/B37...Smartphones-(Simlockvrij)
Edit:
Nog geen reactie van The Phone House over de zwarte versie. Maar Redcoon is ook goed bezig zie ik: http://www.redcoon.nl/B37...Smartphones-(Simlockvrij)
[ Voor 23% gewijzigd door Majesty op 23-05-2012 12:36 ]
Niet in de winkel zien liggen, maar ik heb hem gisteren binnen gekregen. Via mijn werk ingekocht bij een distributeur. De winkels zouden hem dus nu ook op voorraad moeten kunnen hebben.botech schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:47:
Misschien iets off-topic maar heeft iemand de Xperia U al in de winkels zien liggen?
Het is een mooi toestel, iets minder rond dan mijn HTC Legend, maar verder even groot. De verlichte balk onderin is grappig, die schijn je ook aan een inkomend gesprek te kunnen koppelen. Verder werken alle apps die ik op mijn Legend had er goed op.
Ik moet nog veel ontdekken en zal verder niet te veel uitwijden in dit Xperia P topic.
Ronald
OK, bedanktnajarip schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:13:
[...]
Niet in de winkel zien liggen, maar ik heb hem gisteren binnen gekregen. Via mijn werk ingekocht bij een distributeur. De winkels zouden hem dus nu ook op voorraad moeten kunnen hebben.
Het is een mooi toestel, iets minder rond dan mijn HTC Legend, maar verder even groot. De verlichte balk onderin is grappig, die schijn je ook aan een inkomend gesprek te kunnen koppelen. Verder werken alle apps die ik op mijn Legend had er goed op.
Ik moet nog veel ontdekken en zal verder niet te veel uitwijden in dit Xperia P topic.
Ronald
Op de Belgische Redcoon.be shop staat de zwarte P op "direct leverbaar", voor €355 !
De zilveren en rode uitvoering voorlopig enkel te reserveren, en aan €375 ...
De zilveren en rode uitvoering voorlopig enkel te reserveren, en aan €375 ...
Goedkoper dan het plastic van veel andere toestellen kan bijna niet.Tweety1 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:49:
[...]
Heb je de zilveren toevallig al in het echt gezien? Ik las op het XDA forum dat iemand aangaf dat de zilveren niet opgeborsteld alu was maar alu met een coating. Zag er volgens de gebruiker erg goedkoop uit. Ik geloof dat ik nog even een weekje wacht totdat ze in de winkel liggen zodat ik het met eigen ogen kan zien.
De zwarte versie is ook bij de Nederlandse tak van Redcoon te krijgen voor 349 euro. Twijfels of ik deze ga halen, of wachten tot ze bij de Phone House in de winkel zijn....
El Cid schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:08:
[...]
Goedkoper dan het plastic van veel andere toestellen kan bijna niet.
mja dat commentaar, over goedkoop uitziende aluminium, kwam dan wel van een duitser. Of we dat als toonbeeld van smaak moeten aanhouden
Dat had ik hier eerder ook al vermeld inderdaad.nWn Music schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:48:
De zwarte versie is ook bij de Nederlandse tak van Redcoon te krijgen voor 349 euro. Twijfels of ik deze ga halen, of wachten tot ze bij de Phone House in de winkel zijn....
En ik heb inmiddels gechat en gebeld met mederwerkers van The Phone House. De chat medewerker vertelde me dat The Phone House de zwarte in zijn geheel niet gaat aanbieden. En aan de telefoon vertelden ze me dat ze nog geen datum hebben, maar dat 'ie wel gaat komen. Dit geldt allemaal voor de zwarte (en de rode).
Ik ga 'm denk maar bij Redcoon bestellen.. Maar de website wil op het moment niet erg meewerken.
[ Voor 3% gewijzigd door Majesty op 23-05-2012 15:15 ]
Vreemd, vanmorgen had Phone House Webcare mij juist verteld dat ze hem alleen in het zwart aanbieden. Hier in Breda ben ik ook nog langs hun winkel geweest, en daar zeiden ze dat ze hem morgen krijgen.Majesty schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 15:14:
[...]
Dat had ik hier eerder ook al vermeld inderdaad.
En ik heb inmiddels gechat en gebeld met mederwerkers van The Phone House. De chat medewerker vertelde me dat The Phone House de zwarte in zijn geheel niet gaat aanbieden. En aan de telefoon vertelden ze me dat ze nog geen datum hebben, maar dat 'ie wel gaat komen. Dit geldt allemaal voor de zwarte (en de rode).
Ik ga 'm denk maar bij Redcoon bestellen.. Maar de website wil op het moment niet erg meewerken.
Hier is een mooie review: http://www.theverge.com/2...4255/sony-xperia-p-review
Een toch wel onverwachte 8 voor "Battery Life". Nu nog een dagje wachten op Stufi en dan gaat ie in de bestelling.
Een toch wel onverwachte 8 voor "Battery Life". Nu nog een dagje wachten op Stufi en dan gaat ie in de bestelling.
Lekker goedkoop daar bij jullie. Hier (Spanje) vind ik de goedkoopste alleen in het zwart voor 395 euro excl. 8 euro verzendkosten. Ik wilde eerste de Xperia S, maar al die klepjes vind ik niet zo en heb nu een LG P970 met 4 inch scherm en vind het een prima formaat.
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Nou ik kan in ieder geval met zekerheid zeggen dat er morgen geen zwarte is. De zwarte is nog niet eens op voorraad op het hoofdkantoor en ze weten ook niet wanneer dit gaat gebeuren. De zilvere is wel vanaf morgen of overmorgen in de winkels.El Cid schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 15:32:
[...]
Vreemd, vanmorgen had Phone House Webcare mij juist verteld dat ze hem alleen in het zwart aanbieden. Hier in Breda ben ik ook nog langs hun winkel geweest, en daar zeiden ze dat ze hem morgen krijgen.
Kortom, ze bieden hem echt alleen in het zilver aan. Wanneer de zwarte komt, is nog onbekend.
Ik heb de mijne inmiddels bij Redcoon besteld. Ik verwacht 'm vrijdag eigenlijk, als alles mee zit.
Overigens bedankt voor de link nWn Music, mooie review.
[ Voor 3% gewijzigd door Majesty op 24-05-2012 00:17 ]
Hier ook meteen leverbaar in het zwart voor 398 euro (jammer van die 3 pin stroomadapter).
http://www.clove.co.uk/sony-xperia-p-black
http://www.clove.co.uk/sony-xperia-p-black
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Amazon Duitsland heeft hem op voorraad en een hele mooie prijs zelfs ook.
http://www.amazon.de/Sony...TF8&qid=1337843648&sr=1-2
De prijs voor de zwarte is gelijk aan die van Redcoon volgens mij, maar in tegenstelling tot redcoon hebben zij de rode ook beschikbaar (binnen 2 a 3 werkdagen). Vraag me alleen af of je niet tegen update problemen (regio problemen) aan gaat lopenaveenhuysen schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 09:15:
Amazon Duitsland heeft hem op voorraad en een hele mooie prijs zelfs ook.
Als een android telefoon sim lock vrij is moet ie het toch gewoon door heel Europa doen? Hopelijk staat er wel Nederlands op als je hem gaat configureren :-)
heb hem sinds vanmiddag binnen.
krijg een 5336 score van Antutu benchmark.
Voelt lekker stevig aan, super scherp beeld en inderdaad in volle zonlicht makkelijk leesbaar.
krijg een 5336 score van Antutu benchmark.
Voelt lekker stevig aan, super scherp beeld en inderdaad in volle zonlicht makkelijk leesbaar.
Net gebeld met The Phone House in Breda (Karrestraat), ze hebben vandaag een lading zilverkleurige Xperia P's binnen gekregen. Er ligt er eentje voor me apart.

Duitsland krijgt in het algemeen de updates ongeveer even snel als Nederland, maar je leest er gewoon niets over op XDA (waarschijnlijk omdat Duitsers en Engels geen geweldige combinatie is).
Stond op het punt om te bestellen bij Redcoon, maar tja, identifier vergeten mee te nemen naar kantoor
. Dan maar wachten tot vanavond
Ben wel benieuwd hoe het toestel zich houdt bij een val. Mijn huidige smartphone van HTC kan bijna alles doorstaan. Ik heb hem al vaak laten vallen zonder hoesje, en hij is nog nauwelijks beschadigd. Kan iemand dit even testen? :-)
Verwijderd
Heb het zojuist getest: vloerbedekking gaat prima, parket gaat ook nog wel, beton iets minder.....ik moet nu even terug naar de winkel, maar zodra ik hem heb omgeruild zal ik nog even testen hoe hij zich onder water houdt.El Cid schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 15:48:
Ben wel benieuwd hoe het toestel zich houdt bij een val. Mijn huidige smartphone van HTC kan bijna alles doorstaan. Ik heb hem al vaak laten vallen zonder hoesje, en hij is nog nauwelijks beschadigd. Kan iemand dit even testen? :-)
trololol
Coolblue heeft hem ook binnen, maar hun prijs staat nog steeds op 449 euro (terwijl de S op 439 staat!)
Hopelijk stellen ze hem vanavond bij en kan ik hem bestellen icm mijn waardebon, anders ga ik hem ergens anders halen.
Hopelijk stellen ze hem vanavond bij en kan ik hem bestellen icm mijn waardebon, anders ga ik hem ergens anders halen.
Ik vind het grappig. In Arnhem heb ik flink rondgebeld op zoek naar een zwarte P.
Bij BelCompany hebben ze volgens mij nog nooit van Xperia gehoord, bij the Phone House hebben ze bij 3 filialen alleen maar grijs. T-mobile heeft niks.
Terwijl ik allemaal leuke verhalen van jullie hoor
.
De duidelijkheid.. Niet normaal. Er is NIEMAND die weet wanneer er iets komt, ook niet bij Sony volgens mij..
Dit is infuriating.
Kreeg ook een email van CoolBlue dat hij op voorraad is, maar ja.. nog steeds 449.
Bij BelCompany hebben ze volgens mij nog nooit van Xperia gehoord, bij the Phone House hebben ze bij 3 filialen alleen maar grijs. T-mobile heeft niks.
Terwijl ik allemaal leuke verhalen van jullie hoor
De duidelijkheid.. Niet normaal. Er is NIEMAND die weet wanneer er iets komt, ook niet bij Sony volgens mij..
Dit is infuriating.
Kreeg ook een email van CoolBlue dat hij op voorraad is, maar ja.. nog steeds 449.
[ Voor 27% gewijzigd door Reapersfault op 24-05-2012 16:43 ]
Ik hoop dat ze het terug brengen naar een bedrag tussen de 360-380 euro net zoals de overige webshops! Zou het echt een afknapper vinden als ze dit niet doen. Maar wellicht moeten ze deze nog aanpassen aangezien deze prijs er al staat sinds de aankondiging van de P.
Haha welke leuke verhalen bedoel je?Reapersfault schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 16:32:
Ik vind het grappig. In Arnhem heb ik flink rondgebeld op zoek naar een zwarte P.
Terwijl ik allemaal leuke verhalen van jullie hoor.
Dit is infuriating.
Voor zover ik weet heeft alleen Centralpoint, Redcoon en Coolblue de zwarte op voorraad.
Bij The Phone House gaat het sowieso nog even duren, daar is hij nog niet eens op voorraad op het hoofdkantoor.
Ik ben ook langs geweest bij Hi, KPN, Belcompany & T-Mobile; geen van allen wisten iets van de Xperia P af, konden 'm ook nog nergens vinden in de computer en bij eventuele leveringen.
Die van mij is inmiddels onderweg (Redcoon €348,- + €9) en ik verwacht hem morgen binnen.
Over hoe mensen hem binnenkort al hebben enzo.Majesty schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:11:
[...]
Haha welke leuke verhalen bedoel je?
Voor zover ik weet heeft alleen Centralpoint, Redcoon en Coolblue de zwarte op voorraad.
Bij The Phone House gaat het sowieso nog even duren, daar is hij nog niet eens op voorraad op het hoofdkantoor.
Ik ben ook langs geweest bij Hi, KPN, Belcompany & T-Mobile; geen van allen wisten iets van de Xperia P af, konden 'm ook nog nergens vinden in de computer en bij eventuele leveringen.
Die van mij is inmiddels onderweg (Redcoon €348,- + €9) en ik verwacht hem morgen binnen.
Nja, toch geen geld, studiefinanciering was ineens een heel stuk minder

Dat wordt toch maar tot >5 juni wachten. Hopelijk hebben ze dan wel ergens de zwarte.
Phonehouse groningen heeft de zilveren versie vandaag binnen gekregen. Vanavond even langs.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Ik heb 'm 
Ik kan er vooralsnog maar één ding over zeggen: wat een gaaf apparaat

Ik kan er vooralsnog maar één ding over zeggen: wat een gaaf apparaat
In Heerlen idem. Alleen de Mediamarkt wist uberhaupt van het bestaan van de P af. Deze hadden hem in bestelling. De verkoper die vandaag bij de Phone House stond in Heerlen had er niet van gehoord, na navraag kon die me dan vertellen dat ze hem idd nog niet binnen hadden en nog steeds niet wisten wanneer die precies kwam.Majesty schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:11:
[...]
Haha welke leuke verhalen bedoel je?
Was het maar een Samsung, dan had elke winkel wel het magazijn vol staan. Want die verkopen zich zelf wel

[ Voor 5% gewijzigd door Turralyon op 24-05-2012 22:52 ]
Hm, raar. Mijn Xperia viel net uit (accu zo goed als leeg, niet raar dus), maar nu hangt hij al een tijdje aan de lader (eerst de computer, nu netstroom), maar hij wil niet opnieuw opstarten 
Misschien maar even afwachten? Hij doet het weer, de accu was echt dood
Overigens: in de verpakking zaten geen SmartTags en ook geen dock.
Ik heb al even met de NFC-lezer gespeeld, o.a. mijn OV-chipkaart en mijn paspoort hebben eraan moeten geloven.
Ik heb al even met de NFC-lezer gespeeld, o.a. mijn OV-chipkaart en mijn paspoort hebben eraan moeten geloven.
[ Voor 35% gewijzigd door Alex) op 24-05-2012 23:23 ]
Wat is je indruk van het toestel?Alex) schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 23:01:
Hm, raar. Mijn Xperia viel net uit (accu zo goed als leeg, niet raar dus), maar nu hangt hij al een tijdje aan de lader (eerst de computer, nu netstroom), maar hij wil niet opnieuw opstarten
Bij een review zag ik dat de reviewer hem regelmatig uit zijn handen liet glippen dus is hij glad?
En de onderkant zit dit er stevig?
Na een aantal dagen hier de reacties te hebben gelezen en zitten hopen dat hij in de Hi shop of bij Phonehouse beschikbaar kwam met een Hi abbo, heb ik vandaag de zilveren besteld bij Coolblue met een Hi 1 jarig abbo.
hopelijk snel binnen. Ik was naar de bios dus heb het telefoontje gemist om een afspraak te maken (snelle service!), dus ik zal morgen even terugbellen. Hopelijk heb ik hem zaterdag
hopelijk snel binnen. Ik was naar de bios dus heb het telefoontje gemist om een afspraak te maken (snelle service!), dus ik zal morgen even terugbellen. Hopelijk heb ik hem zaterdag
De achterkant van het toestel is redelijk glad (gladder dan de achterkant van een HTC Desire, mijn vorige telefoon). De telefoon uit mijn handen laten glijden is bij mij nog niet voorgekomen.Deadsy schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 23:41:
[...]
Wat is je indruk van het toestel?
Bij een review zag ik dat de reviewer hem regelmatig uit zijn handen liet glippen dus is hij glad?
En de onderkant zit dit er stevig?
De algemene indruk van het toestel: stevig gebouwd, vederlicht, en de onderkant is volgens mij stevig genoeg om bij normaal gebruik goed te blijven zitten. Dus niet als een gek eraan gaan trekken, dan breekt hij wellicht af.
franstalige review
http://www.clubic.com/sma...le-492762-1-xperia-p.html
benchmark results inclusief battery test:

Wat ik opvallend vind is dat battery life niet lager is dan de Sola. Had toch gehoopt dat Whitemagic iets positiever zou uitpakken voor battery life.
En nog iets;
http://www.clubic.com/sma...le-492762-1-xperia-p.html
benchmark results inclusief battery test:

Wat ik opvallend vind is dat battery life niet lager is dan de Sola. Had toch gehoopt dat Whitemagic iets positiever zou uitpakken voor battery life.
En nog iets;
However, the lack of hardware acceleration (incompatibility or lack of care) closes the doors of the HD 720 or 1080p. If you have movies encoded in either of these formats and want to enjoy on your mobile, you must absolutely make a re-encoding
Voor diegene die geinteresseerd zijn in de binnenkant van de Xperia, een russische website heeft foto's gemaakt van het uit elkaar halen
http://goldphone.tv/articles/196450/
Ik had 'm al gezien op XDA inderdaad, ik zie dat bij de Xperia P het weeknummer onder het klepje onderaan de telefoon zit, in tegenstelling tot dat bij de Xperia S.Tweety1 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 09:43:
Voor diegene die geinteresseerd zijn in de binnenkant van de Xperia, een russische website heeft foto's gemaakt van het uit elkaar halen
Belsimpel heeft overigens ook wel een mooie prijs. 4Launch houdt zijn poot stijf met 400 euro, haha. Net als Coolblue overigens.
[ Voor 12% gewijzigd door Majesty op 25-05-2012 10:03 ]
Weet iemand of het mogelijk is om bij Coolblue bij abbo keuze voor studenten korting te kiezen? Anders moet ik wachten tot ze hem bij Hi zelf hebben
Gisteravond de zilvere besteld bij CoolBlue in combinatie met Hi-abo.
Ben zojuist gebeld voor de afleverafspraak. Morgen komt'ie al binnen
Er bleek echter wel een foutje op de website van CoolBlue te staan (nu nog steeds, zie ik net)
Op de website staat hij in lease-categorie E, maar dat moet F zijn net als de Xperia S.
Beetje vreemd omdat de P toch goedkoper is (zou moeten zijn) dan de S, maar ach, het scheelt maar 1 (1e jaar) en 2 (2e jaar) euro per maand.
Er bleek echter wel een foutje op de website van CoolBlue te staan (nu nog steeds, zie ik net)
Op de website staat hij in lease-categorie E, maar dat moet F zijn net als de Xperia S.
Beetje vreemd omdat de P toch goedkoper is (zou moeten zijn) dan de S, maar ach, het scheelt maar 1 (1e jaar) en 2 (2e jaar) euro per maand.
Voor de zwarte wel ja, maar heb je de prijs voor de rode gezienMajesty schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 09:59:
[...]
Belsimpel heeft overigens ook wel een mooie prijs.

[ Voor 7% gewijzigd door Miss_80 op 25-05-2012 11:49 ]
Heeft deze telefoon ook zo'n quickcharger? Dat-ie in een uurtje volledig opgeladen zou zijn ofzo? Dat had de xperia s geloof ik wel?
4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W
Verwijderd
ja dat heeft ie.teiltjemetromme schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 13:29:
Heeft deze telefoon ook zo'n quickcharger? Dat-ie in een uurtje volledig opgeladen zou zijn ofzo? Dat had de xperia s geloof ik wel?
Moet wel zeggen dat ik hem nu bijna 6 uur van de oplader heb, met 1 uur en 22 minuten scherm aan ik op 39% van de accu zit

mag hopen dat het beter word
Zou ze toch nog even mailen dan, neem aan dat ze dat oplossen.TweakWouter schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 10:27:
Gisteravond de zilvere besteld bij CoolBlue in combinatie met Hi-abo.
Ik heb ze vanochtend gemaild, en ze hebben nu de prijs van de P aangepast naar 399,-
Nog steeds veel maar toch.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.
Is er een fysieke winkel met de zwarte versie in de buurt van Groningen? Phone House heeft em, maar alleen zilver. Volgens mij hebben de Saturn en Media Markt deze telefoon nog niet?
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Verwijderd
Heeft iemand al trouwens iets meer gevonden over de levertijd van de rode versie, want ik wil zelf dolgraag de rode in combi met abbo. Maar ik kan hem echt nergens vinden de andere twee beginnen nu goed te komen.
@ woutur. Je kan coolblue proberen die zeggen op hun site dat ze als je hem nu reserveert dat je hem morgen vanaf 2uur op kunt halen.
@ woutur. Je kan coolblue proberen die zeggen op hun site dat ze als je hem nu reserveert dat je hem morgen vanaf 2uur op kunt halen.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2012 16:19 ]
Heb m binnen! De zilveren versie, ziet er heel chique uit, en heeft wat mij betreft de perfecte grootte.
Zal morgen/zondag wat foto's / battery stats posten.
Zal morgen/zondag wat foto's / battery stats posten.
Hij is hier ook binnen, de zwarte. Vind 'm ook erg chique! En inderdaad de perfecte groootte.
Er komen van mijn kant in de loop van de week ook foto's, battery stats en een eerste indruk.
Er komen van mijn kant in de loop van de week ook foto's, battery stats en een eerste indruk.
Ik zou het doen maar als de phone house em verkoopt voor 350 en coolblue voor 400:dan moet ik maar even wachtenVerwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:15:
Heeft iemand al trouwens iets meer gevonden over de levertijd van de rode versie, want ik wil zelf dolgraag de rode in combi met abbo. Maar ik kan hem echt nergens vinden de andere twee beginnen nu goed te komen.
Verwijderd
Vet! Alvast bedanktMajesty schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 18:39:
Hij is hier ook binnen, de zwarte. Vind 'm ook erg chique! En inderdaad de perfecte groootte.
Dit is volgens mij echt een super toestel. Mooie prijs, mooi formaat en van Sony!
Ik ben van elk toestel telkens weer teruggegaan naar de Nexus S, maar denk dat dit toestel hier wel eens verandering in aan zou kunnen brengen.
Ben erg benieuwd naar de ervaringen, zeker omdat die bij de Xperia S toch tegenvielen wat betreft de schermverkleuringen...
Ik ben van elk toestel telkens weer teruggegaan naar de Nexus S, maar denk dat dit toestel hier wel eens verandering in aan zou kunnen brengen.
Ben erg benieuwd naar de ervaringen, zeker omdat die bij de Xperia S toch tegenvielen wat betreft de schermverkleuringen...
Battle.net || Strava
Bij deze een eerste indruk van de telefoon:
Design / Bouwkwaliteit
De telefoon (zilveren versie) ziet er zeer netjes uit. Alles is goed afgewerkt. Ondanks dat de telefoon licht aanvoelt, is ie ook stevig. De grootte van de telefoon is voor mij ideaal. De drie knoppen onder het scherm in de lichtgevende balk werken als een trein.
Scherm
Fantastisch. Zeer scherp, helder wanneer het moet, en inderdaad goed te gebruiken in direct zonlicht. Ik ben vandaag de hele dag buiten dus zal dit nog wel verder beoordelen later vandaag.
Hardware / Camera
Volgens mij wel prima, ik heb nog geen benchmarks gedraaid maar alles draait redelijk soepel. In vergelijking met mn vorige toestel (HTC Hero) is het echt een verademing. Voor zover ik kan beoordelen schiet de camera leuke plaatjes, maar ook dit wordt vanmiddag uitvoeriger getest.
Software
Alles draait wel soepel, maar je krijgt er wel een hoop crapware bij die je er niet af kan gooien. Mijn oude toestel was geroot en dat gaat bij deze binnenkort ook gebeuren, want ik mis de vrijheid om zelf te kunnen bepalen welke software ik erop wil en welke niet.
Batterij
De batterij gaat een stuk sneller leeg dan die van mijn Hero. Dat komt mede doordat mijn oude telefoon een 3th party batterij met grotere capaciteit had, en volgens mij was de Custom ROM ook erg zuinig. De telefoon is gisteravond rond een uur of 19:00 van de stekker gehaald, en was vanochtend om 8:30 op 64%. Daarbij heb ik de telefoon niet heel veel gebruikt. Wat berichtjes / telefoontjes, beetje surfen en dat was het wel. In mijn geval houdt ie dus makkelijk een dag vol, maar bij intensief gebruik (games etc.) wordt dat misschien een probleem.
Al met al bevalt ie prima, vanmiddag wordt ie getest in de buitenlucht.
Design / Bouwkwaliteit
De telefoon (zilveren versie) ziet er zeer netjes uit. Alles is goed afgewerkt. Ondanks dat de telefoon licht aanvoelt, is ie ook stevig. De grootte van de telefoon is voor mij ideaal. De drie knoppen onder het scherm in de lichtgevende balk werken als een trein.
Scherm
Fantastisch. Zeer scherp, helder wanneer het moet, en inderdaad goed te gebruiken in direct zonlicht. Ik ben vandaag de hele dag buiten dus zal dit nog wel verder beoordelen later vandaag.
Hardware / Camera
Volgens mij wel prima, ik heb nog geen benchmarks gedraaid maar alles draait redelijk soepel. In vergelijking met mn vorige toestel (HTC Hero) is het echt een verademing. Voor zover ik kan beoordelen schiet de camera leuke plaatjes, maar ook dit wordt vanmiddag uitvoeriger getest.
Software
Alles draait wel soepel, maar je krijgt er wel een hoop crapware bij die je er niet af kan gooien. Mijn oude toestel was geroot en dat gaat bij deze binnenkort ook gebeuren, want ik mis de vrijheid om zelf te kunnen bepalen welke software ik erop wil en welke niet.
Batterij
De batterij gaat een stuk sneller leeg dan die van mijn Hero. Dat komt mede doordat mijn oude telefoon een 3th party batterij met grotere capaciteit had, en volgens mij was de Custom ROM ook erg zuinig. De telefoon is gisteravond rond een uur of 19:00 van de stekker gehaald, en was vanochtend om 8:30 op 64%. Daarbij heb ik de telefoon niet heel veel gebruikt. Wat berichtjes / telefoontjes, beetje surfen en dat was het wel. In mijn geval houdt ie dus makkelijk een dag vol, maar bij intensief gebruik (games etc.) wordt dat misschien een probleem.
Al met al bevalt ie prima, vanmiddag wordt ie getest in de buitenlucht.
Wow! Tien uur niks doen kost 36 %? Of heb je tot laat ermee gespeeld?
Nee, niks doen zonder wifi is ongeveer 1% per uur. Batterij houdt het nu best aardig.woutur schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 09:57:
Wow! Tien uur niks doen kost 36 %? Of heb je tot laat ermee gespeeld?
Worden er Smart Tags meegeleverd?
In de folder van de Phonehouse van vanochtend staat dat je er 2 Smart Tags bij krijgt. Is dat alleen daar of bij elke winkel?
In de folder van de Phonehouse van vanochtend staat dat je er 2 Smart Tags bij krijgt. Is dat alleen daar of bij elke winkel?
Zojuist de Xperia P ook binnen gekregen. Kan iemand bevestigen dat ALLE 3 de knopjes moeten oplichten? Bij mij licht de rechts menu toets niet/nauwelijks op. De back en menu toets zijn veel sterker/beter verlicht.
vrees dat het lampje kapot is...
Bij Coolblue geen smarttagsdigilb schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 12:20:
Worden er Smart Tags meegeleverd?
Ik zie sowieso weinig van die verlichting in de balk eigenlijk, het is niet zo dat heel de balk verlicht is, hdat dat eigenlijk wel mooi gevonden. Maar ze lichten wel alle 3 op bij mij.JRKAP schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 13:29:
Zojuist de Xperia P ook binnen gekregen. Kan iemand bevestigen dat ALLE 3 de knopjes moeten oplichten? Bij mij licht de rechts menu toets niet/nauwelijks op. De back en menu toets zijn veel sterker/beter verlicht.
Overigens heb ik 2 smarttags gehad bij mijn bestelling van Redcoon. Maar ik moet wel vermelden dat de handleiding Duits was en de telefoon daar automatsich ook op ingesteld stond, dus denk dat ze 'm geïmporteerd hebben. Vind het voor de rest geen probleem.
Ik heb 'm nu één dag gebruikt, maar wil 'm nog wel wat langer gebruiken voor ik hier mijn mening deel. Maar hier alvast wel een voorproefje qua foto's:
http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/DSC_0022.jpg
http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/DSC_0032.jpg
http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/DSC_0044.jpg
http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/DSC_0047.jpg
Dit is niet het volledige formaat, gratis Photobucket gaat niet hoger.
Ik heb ze in 6MP gemaakt voor de 16:9 verhouding. 8MP is alleen 4:3.
Ik heb weleens mooiere foto's gemaakt, maar ik vind het er niet slecht uit zien.
Ook bij The Phone House geen smarttags gehad
De folder op de Phonehouse-website is nog de oude folder. Maar in die van vanochtend staat het echt op pagina 5: "+2 GRATIS Xperia SmartTags". Dus dinsdag even met de winkel bellen?? Zou kunnen zijn dat dat alleen geldt i.c.m. het voorbeeld-abbo (KPN 275), maar dat zouden ze dan wel explicieter mogen vermelden.
De foto's van de Xperia P zijn erg goed. Volgens de meeste reviews de beste cameraphone op de markt (op de PureView na). Ik heb ook 't gevoel dat de samples die ik al heb gezien beter zijn dan de foto's die ik met mijn Xperia S maak. Grotere oppervlakte per pixel helpt veel.
Het is mij helaas wel duidelijk geworden dat het LEDje defect is
Coolblue neemt hem weer in , en krijg (hoogstwaarschijnlijk) een nieuw exemplaar aangezien het direct bij aflevering al zo is.
Zal even een foto uploaden
[ Voor 255% gewijzigd door Kappade op 26-05-2012 17:51 ]
@Tweakwouter: ook bij het terugbellen werd ik gewezen op de fout die op de website van Coolblue stond, en dat het toestel in een hogere leasecatagorie zou vallen. Inmiddels is het toetstel ook 50 euro goedkoper op de site!?
Hier een foto van de kapotte LED in de menu toets:

Maar bij aflevering was het nog mooier: nadat ik dus dus al had geconstateerd dat mijn Xperia P een mankement (zie hierboven) had, keek ik eens goed naar de papieren. Ik had een 1-jarige verlening gedaan bij Hi. Op de formulieren , die ik van de koerier kreeg stond :
Coolblue formulier : 1 jaar verlenging
Hi formulier : 2 jaar verlenging
ik WEER bellen met Coolbue en gevraagd hoe het zat. De medewerker vroeg mij in te loggen op mijn Hi , en jahoor daar stond dat het een 2 jarige verlening is. As dinsdag gaan ze dit rechtzetten ...
Nou leuk hoor.
Buiten dit alles zag het toestel er prachtig uit!
en kan niet wachten er verder mee aan de slag te gaan. Mooie fotos Majesty ! (Heeft jouw kat nou een vogel in zijn bek daar?)
Hier een foto van de kapotte LED in de menu toets:

Maar bij aflevering was het nog mooier: nadat ik dus dus al had geconstateerd dat mijn Xperia P een mankement (zie hierboven) had, keek ik eens goed naar de papieren. Ik had een 1-jarige verlening gedaan bij Hi. Op de formulieren , die ik van de koerier kreeg stond :
Coolblue formulier : 1 jaar verlenging
Hi formulier : 2 jaar verlenging
ik WEER bellen met Coolbue en gevraagd hoe het zat. De medewerker vroeg mij in te loggen op mijn Hi , en jahoor daar stond dat het een 2 jarige verlening is. As dinsdag gaan ze dit rechtzetten ...
Nou leuk hoor.
Buiten dit alles zag het toestel er prachtig uit!
[ Voor 27% gewijzigd door Kappade op 28-05-2012 13:28 ]
Bij Coolblue heb je inderdaad even de tijd om gewoon om te ruilen, en zeker aangezien dit een DOA is!JRKAP schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 17:42:
Het is mij helaas wel duidelijk geworden dat het LEDje defect isCoolblue neemt hem weer in , en krijg (hoogstwaarschijnlijk) een nieuw exemplaar aangezien het direct bij aflevering al zo is.
Met mijn Xperia S heb ik zelfs twee keer op dezelfde dag kunnen ruilen door het gele-vlekken-probleem. Service is top bij Coolblue!
Ter vervanging van mijn HTC Hero heb ik dit toestel aangeschaft. Ik vind het leuk om te lezen dat ik niet de enige ben bij wie dat het geval is. Bij de Groninger Saturn hebben ze de zwarte uitvoering (slechts twee). Na afdingen, met een verwijzing naar de Phone House, voor 349 meegekregen. In de verpakking kwam ik twee smarttags tegen, leuk! Nu zit het apparaat aan de lader, zodat ik later wat kan spelen. Mijn grootste zorg is de accuduur. Maar ach, we zien het wel.
Vragen die ik heb:
• Is dit ding al geroot?
• Zijn er al custom roms?
• Heeft er iemand ervaring met het verplaatsen van Apps?
Ik heb Titanium Backup maar ik weet niet of dat gaat werken zonder root op de Xperia P en of de applicaties goed werken vanwege het verschil in Android versie.
Vragen die ik heb:
• Is dit ding al geroot?
Ik heb Titanium Backup maar ik weet niet of dat gaat werken zonder root op de Xperia P en of de applicaties goed werken vanwege het verschil in Android versie.
[ Voor 34% gewijzigd door woutur op 26-05-2012 22:07 . Reden: Taalgebruik en opgeschoond. ]
Hopelijk is de Xperia P net zo betrouwbaar als de oude held. Dat ding is niet kapot te krijgen (en de laatste tijd niet meer vooruit te branden, maar dat terzijde).woutur schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 20:34:
....
• Is dit ding al geroot?
Om je vragen te beantwoorden:
- Nee, de Xperia P is bij mijn weten nog niet geroot. Staat ook nog niet op de lijst: http://unlockbootloader.sonymobile.com/
- Er zijn ook nog geen custom roms, maar een van de users van XDA heeft het volgende te melden: Well I have good news about development Doomlord will be working on a kernel soon And i'll make a rom then . Dus dat zit er gelukkig wel aan te komen.
- Nee, daar heb ik nog niet naar gekeken, misschien anderen wel.
Verder houdt de batterij zich prima wat mij betreft. Ik kom er makkelijk een dag mee door. Onderstaande screen is voor een dag met voor mij redelijk gebruik. De telefoon laadt ook razendsnel op met de meegeleverde snel-lader.

Edit: Ik ben trouwens ook zeer te spreken over de geluidskwaliteit icm headphones. Bij de Hero was het gewoon slecht. De xperia komt een stuk dichter in de buurt van wat ik uit mijn cowon S9 krijg (en dat is gewoonweg goed).
[ Voor 8% gewijzigd door nWn op 27-05-2012 11:10 ]
Om op mijn eigen vragen te antwoorden:
• Ja, hij is al geroot. Unlock de bootloader via sonymobile's site, en zet er dan een geroote system.img op (LT22_6.0.B.654)
• Geen echte custom roms, maar wel een geroote ROM waar veel applicaties afgehaald zijn en één waar alleen de root is toegepast
• Als je eerst je telefoon root, dan is het met Titanium backup makkelijk om alle applicaties terug te zetten
Ik heb gisteren mijn SIM-kaart (ver)knipt tot microformaat. Maar dat is blijkbaar niet helemaal goed gegaan. Ding registreert mijn SIM niet. Moet dus een nieuwe aanvragen. Voor nu, kan iemand vertellen hoe de SIM erin moet, want het plaatje van Sony zelf klopt van geen kanten?
De Hero vind ik niet zo onverwoestbaar als de poster hierboven. Die van mij heeft telkens een probleem met onderkant van het scherm gehad. Nu weer, maar buiten de garantie. Vandaar dat ik aan de telefoon moest. Met een customrom (FroydVillain) vind ik de telefoon nog steeds niet superlangzaam.
• Ja, hij is al geroot. Unlock de bootloader via sonymobile's site, en zet er dan een geroote system.img op (LT22_6.0.B.654)
• Geen echte custom roms, maar wel een geroote ROM waar veel applicaties afgehaald zijn en één waar alleen de root is toegepast
• Als je eerst je telefoon root, dan is het met Titanium backup makkelijk om alle applicaties terug te zetten
Ik heb gisteren mijn SIM-kaart (ver)knipt tot microformaat. Maar dat is blijkbaar niet helemaal goed gegaan. Ding registreert mijn SIM niet. Moet dus een nieuwe aanvragen. Voor nu, kan iemand vertellen hoe de SIM erin moet, want het plaatje van Sony zelf klopt van geen kanten?
De Hero vind ik niet zo onverwoestbaar als de poster hierboven. Die van mij heeft telkens een probleem met onderkant van het scherm gehad. Nu weer, maar buiten de garantie. Vandaar dat ik aan de telefoon moest. Met een customrom (FroydVillain) vind ik de telefoon nog steeds niet superlangzaam.
Zou dit betekenen dat je dan moet meegaan in de update cyclus van Dld ipv NL als ze hem hebben geimporteerd?Majesty schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 15:55:
[...]
Overigens heb ik 2 smarttags gehad bij mijn bestelling van Redcoon. Maar ik moet wel vermelden dat de handleiding Duits was en de telefoon daar automatsich ook op ingesteld stond, dus denk dat ze 'm geïmporteerd hebben. Vind het voor de rest geen probleem.
Als je toestel een Duitse customization heeft dan krijg je updates dus inderdaad pas wanneer ze in Duitsland beschikbaar zijn.
De makkelijkste manier om je customization te identificeren is door naar de bladwijzers die standaard aanwezig zijn te kijken. In België heb ik bijvoorbeeld een link naar Le Soir (krant) en deredactie.be.
Als er iemand een .ftf maakt van de Generic NL en hem dan online gooit kan wel iedereen makkelijk omflashen naar de Generic NL (100% veilig, geen bootloader unlock of root nodig).
De makkelijkste manier om je customization te identificeren is door naar de bladwijzers die standaard aanwezig zijn te kijken. In België heb ik bijvoorbeeld een link naar Le Soir (krant) en deredactie.be.
Als er iemand een .ftf maakt van de Generic NL en hem dan online gooit kan wel iedereen makkelijk omflashen naar de Generic NL (100% veilig, geen bootloader unlock of root nodig).
Heb ik ook geprobeerd, en werkte ook niet. Ben terug naar de winkel gegaan en een microsim gekregen.woutur schreef op zondag 27 mei 2012 @ 11:14:
duidelijk filmpje van de zwarte en de zilvere uitvoeringen side-by-side...
YouTube: Sony XPERIA P silver versus Sony XPERIA P black
je ziet duidelijk dat de zwarte redelijk vingervlek-gevoelig is...
YouTube: Sony XPERIA P silver versus Sony XPERIA P black
je ziet duidelijk dat de zwarte redelijk vingervlek-gevoelig is...
Dankje! En ze had inderdaad een mus te pakken. Maar ik zie jouw foto van het lichtje niet.Buiten dit alles zag het toestel er prachtig uit!en kan niet wachten er verder mee aan de slag te gaan. Mooie fotos Majesty ! (Heeft jouw kat nou een vogel in zijn bek daar?)
Ik kan nergens meer iets vinden dat ook maar iets met Duitsland te maken heeft en er staat een Generic User WORLD_6.0.B.1.564 versie op. Dus ik denk dat het wel goed zit. En anders gewoon flashen inderdaad.AmbroosV schreef op zondag 27 mei 2012 @ 14:34:
Als je toestel een Duitse customization heeft dan krijg je updates dus inderdaad pas wanneer ze in Duitsland beschikbaar zijn.
Over de vingervlekgevoeligheid op zwart: dat vind ik wel meevallen en anders heb je die er met 2 vegen weer af. Je zult het inderdaad op zwart wel meer hebben dan op zilver.
Ik heb wel het gevoel dat de software een klein beetje buggy is. Heb al een aantal crashes/freezes gehad inmiddels. Vooral tijdens het luisteren van muziek geloof ik. Dan stopt de muziek en wordt het scherm zwart. Knoppen reageren ook niet, een tijdje wachten helpt volgens mij wel, maar de Power + Volume Up en wachten tot hij 3 keer trilt werkt altijd.
[ Voor 21% gewijzigd door Majesty op 28-05-2012 00:42 ]
De bookmarks zijn optioneel, en in het servicemenu kan je inderdaad niet specifiek zien welke software customization je draait. WORLD-firmware bestaat niet, die is niet gesigned voor retailtelefoons.Majesty schreef op maandag 28 mei 2012 @ 00:09:
Ik kan nergens meer iets vinden dat ook maar iets met Duitsland te maken heeft en er staat een Generic User WORLD_6.0.B.1.564 versie op. Dus ik denk dat het wel goed zit. En anders gewoon flashen inderdaad.
Wanneer het globale team een update/nieuwe versie maakt maken zij de WORLD-versie. Die is dan gesigned voor telefoons met een BROWN-label (ontwikkelaars). Die release gaat dan naar de certificeringsdiensten én naar de regionale teams. Die regionale teams werken dan aan de customizations, en schakelen sommige dingen in/uit (zoals bijvoorbeeld nationale roaming voor Nederland, of het uitschakelen van camerageluid onmogelijk maken voor T-Mo). Zij signed hun build dan voor RED-toestellen (consumententoestellen). Na de nodige certificeringen krijgen de regionale teams dan de toestemming om hun RED-builds te pushen naar gebruikers. Daarom dus ook dat het niet allemaal netjes tegelijk gebeurd.
De versie die in het servicemenu staat is de versie van de firmware zelf, de versie die gecertificeerd werd. Daar staat eigenlijk altijd WORLD, ongeacht de customization.
De enige écht 100% betrouwbare manier om te zien welke customization je hebt is het controleren in Emma. Als je hier eventjes Emma installeert (http://ma3.extranet.sonyericsson.com/) en mij dan eventjes een DM stuurt leg ik je snel uit hoe het werkt en welke login je kan gebruiken, dan kan je het snel, veilig en met 100% zekerheid controleren.
[ Voor 5% gewijzigd door AmbroosV op 28-05-2012 01:03 ]
Aha, bedankt voor de heldere uitleg! Ik heb je een DM gestuurd.
Is dat ook interessant voor de versie die ik ga installeren: een prerooted versie waarbij alle applicaties intact zijn gebleven? Op die manier weten mensen ook beter wat ze installeren, mochten ze net als ik behoefte hebben aan root.
Als ik het goed begrijp zit hier 16GB geheugen in en kan ik hem nog uitbreiden met max 32GB micro-sd ?
@ Albert020, nee hij is niet uitbreidbaar naar 32GB. Er zit geen micro SD kaart in, het is intern geheugen.
Je kunt er wel gewoon USB sticks op aansluiten met het juiste kabeltje: kan erg handig zijn als je veel filmt bijvoorbeeld.
Nu ik het daar over heb, ik vind de microfoon kwaliteit tijdens het filmen niet bijzonder goed eigenlijk. Het beeld is ook niet heel bijzonder (kijk op een 1080p laptop scherm), maar ik hoorde toch wel wat ruis bij het afspelen.
Je kunt er wel gewoon USB sticks op aansluiten met het juiste kabeltje: kan erg handig zijn als je veel filmt bijvoorbeeld.
Nu ik het daar over heb, ik vind de microfoon kwaliteit tijdens het filmen niet bijzonder goed eigenlijk. Het beeld is ook niet heel bijzonder (kijk op een 1080p laptop scherm), maar ik hoorde toch wel wat ruis bij het afspelen.
Bedankt.Majesty schreef op maandag 28 mei 2012 @ 12:19:
@ Albert020, nee hij is niet uitbreidbaar naar 32GB. Er zit geen micro SD kaart in, het is intern geheugen.
Kon even geen goede upload mogelijkheid vinden; alsnog de foto erop gezet. Een Xperia P met een kapotte LED in de menu toets :Majesty schreef op maandag 28 mei 2012 @ 00:09:
Dankje! En ze had inderdaad een mus te pakken. Maar ik zie jouw foto van het lichtje niet.

Morgen kon de retour EN de abbo fout pas hersteld worden.
Weet 1 van jullie toevallig hoe het zit met het feit dat ik getekend heb aan de deur? Ik keek op het Coolblue formulier en alles klopte (1 jaar abbo). Later binnen zag ik dus het Hi blaadje waar 2 jaar abbo op stond, en ook op mijnHi is het abbo omgezet in een 2 jarige verlening.
Dat het bij Coolblue wel goed staat, geeft toch duidelijk aan dat zij een fout gemaakt hebben bij het aanmelden van het abbo bij Hi ?
tot mijn verbazing zie ik dat bij Coolblue het niet meer mogelijk is het toestel met een Hi abbo te nemen ????!
[ Voor 50% gewijzigd door Kappade op 28-05-2012 13:38 ]
Heb je een kopie van het ondertekende document? Als daar op staat dat je voor 1 jaar verlengd, dan ligt de fout inderdaad bij Coolblue en treft je geen schuld.
Ik vind de skin van sony niet heel denderend eerlijk gezegd. Het ziet er wel fancy uit, maar die van htc was stukken overzichtelijker. Weet iemand hoe je de downloadfrequentie van facebook en twitter/timescape aan kunt passen?
Misschien een domme vraag, maar ik kan het niet vinden. Heeft de Xperia P een Micro SD-slot of niet?
"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord
Ik heb 2 formulieren; 1 van Coolblue; een uitdraai uit hun systeem waarop het 1 jarige abbo vermeld staat. 2) Een kopie van de Hi pagina voordat ik tekende.AmbroosV schreef op maandag 28 mei 2012 @ 13:35:
Heb je een kopie van het ondertekende document? Als daar op staat dat je voor 1 jaar verlengd, dan ligt de fout inderdaad bij Coolblue en treft je geen schuld.
Daarnaast nog emails/orderbevestigingen waar 1 jarig abbo wordt vermeld.
Zou het wel HEEL erg slecht vinden als dit uitdraait op dat ik gewoon een 2 jaar abbo moet nemen.

Lees een stukje terugYorin schreef op maandag 28 mei 2012 @ 13:45:
Misschien een domme vraag, maar ik kan het niet vinden. Heeft de Xperia P een Micro SD-slot of niet?
Dat is jammer. Het is een prachtige telefoon met een mooi en goed uiterlijk. Het enige probleem is dus dat er geen Micro SD in kan. Ik heb nu namelijk zo'n 10 á 15 GB muziek op mijn telefoon staan en dit wordt later nog meer. Ik zal dus verder moeten kijken.
"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord
Het ziet er inderdaad niet fraai uit. Ik hoop dat het allemaal zo snel mogelijk geregeld wordt voor je! Kan nu al niet meer zonder namelijk.JRKAP schreef op maandag 28 mei 2012 @ 13:30:
[...]
Kon even geen goede upload mogelijkheid vinden; alsnog de foto erop gezet. Een Xperia P met een kapotte LED in de menu toets :![]()
[afbeelding]
Ik heb Battery Monitor geïnstalleerd, maar vraag me af wanneer de app de grafiek van het gebruik nou reset, is dat als je m van de lader af haalt of als je d historie en schatting reset?
Hier alvast een screenshot nadat ik juicedefender ook heb geïnstalleerd:

Heb um net even in handen gehad en mee gespeeld, denk dat ik hem straks ga bestellen,
Is er al iets bekend over ICS wanneer deze firmware update uitkomt ?
*** edit ***
Heb de zwarte versie besteld
Is er al iets bekend over ICS wanneer deze firmware update uitkomt ?
*** edit ***
Heb de zwarte versie besteld
[ Voor 14% gewijzigd door Albert020 op 28-05-2012 19:31 ]